Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:04
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

meestal heeft dat te maken met dat er meerdere api sessies worden opgestart die niet netjes worden afgesloten vanaf de client kant. op gegeven moment zijn er teveel lopende sessies en accepteert de p1 geen nieuwe sessies meer (tenzij deze wordt herstart en alle lopende sessies kwijt raakt). Je zou dit in je code moeten kunnen voorkomen.
Bedankt voor het meedenken maar helaas gaat dat niet op in mijn geval, ik gebruik om de data op te halen inetread (api functie van Windows) die je alleen maar kan aanroepen met een link, het afsluiten van de sessie gebeurd volledig door Windows zelf waardoor ik ook zeker weet dat dit goed gebeurd.
De API calls word wel seconden uit gevoerd als het programma open staat (en het is (D)SMR 5 of hoger), is dit misschien iets waar de API van HomeWizard niet tegen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 13:40
Topic doorgespit maar geen antwoord gevonden. (Of toch niet goed teruggezocht)
Ik wil de Homewizzard P1 meter aanschaffen maar ook mijn TOON nog blijven gebruiken (incl. abonnement) ik heb dan de actieve P1 splitter nodig, mijn vraag is krijgt de splitter de voeding/stroom van de slimme meter (4.2) of moet de splitter nog aangesloten via externe voeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:04
zargo schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:16:
Ik wil de Homewizzard P1 meter aanschaffen maar ook mijn TOON nog blijven gebruiken (incl. abonnement) ik heb dan de actieve P1 splitter nodig, mijn vraag is krijgt de splitter de voeding/stroom van de slimme meter (4.2) of moet de splitter nog aangesloten via externe voeding?
Externe voeding, ik zie bij veel klanten dat het niet werkt zonder voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
waarschijnlijk externe voeding. TIP: de meter zit vaak in de meterkast, zo ook de modem van de internet provider. Op een modem/router zit vaak ook een usb poort, daarmee kan je hem voeden. Scheelt weer een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:50
Ik zie dat mijn Standby gebruik ( in Energy+) vanmorgen meteen al op 1 kWh staat, ongeveer het dagtotaal van gisteren. De grafiek klopt wel en die geeft 45 watt aan in de felle balk met daarboven keurig in een flauwere tint het dagverbruik mat al zijn pieken en dalen.
Wordt het standby verbruik niet per 1 of 5 of 15 minuten voortschrijdend getotaliseerd?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:32
Ik ben nu op vakantie en zie dat 2 meters van de ene op het andere moment offline zijn. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ze groepen zijn er niet uitgeslagen.

Ps. De Energy Socket is niet in gebruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJjPCkDY-OTzSDrL5tVvyyyMBHE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/07C7kfY6pQ6BBIj6zTqka2UI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door remc1979 op 13-08-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De watermeter is binnen, installatie was super simpel enkel is de kwaliteit van de meegeleverde schroefjes ondermaats.

Bij één schroef brak de kop eraf zonder dat ik kracht zette met een hand schroevendraaier. Het vervangen/verwijderen van het bevestigingsplaatje in de toekomst zal een uitdaging worden. Let dus op met de montage!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 13:40

amphora

Websites & Fotografie

Plasma34 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 01:26:
[...]

Door je telefoon weer verticaal te draaien.
Wat ik trouwens erg onprettig vind. Soms klik ik per ongeluk op een grafiek en dan moet ik twee keer kantelen. Vergroting ook gewoon in portret stand en pas draaien als ik mijn telefoon draai zou veel logischer zijn. Wel met terug/sluit knop dan.

[ Voor 19% gewijzigd door amphora op 13-08-2022 14:03 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:26
Zit het in de pijplijn om de berekening van kosten anders aan te pakken? Zou graag zien dat met het huidige verbruik en ingestelde tarief gerekend wordt (en direct opgeslagen), zodat als het tarief wijzigt het ook pas vanaf dat moment berekend wordt. Zo is ook de werkelijke opbrengst (in €) van zonnepanelen bij te houden.
Het is er hier al eens eerder over gegaan volgens mij maar heb niet gezien wat de status van het verzoek is. Nu wordt volgens mij domweg aantal kWh x ingestelde tarief gedaan, zou mooi zijn als dat fijnmaziger kon. Denk dat veel mensen die geïnteresseerd zijn in het meten van hun verbruik ook vaker dan gemiddeld van leverancier (en dus tarief) wisselen.
amphora schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Wat ik trouwens erg onprettig vind. Soms klik ik per ongeluk op een grafiek en dan moet ik twee keer kantelen. Vergroting ook gewoon in portret stand en pas draaien als ik mijn telefoon draai zou veel logischer zijn. Wel met terug/sluit knop dan.
Helemaal eens, vind het onlogisch in het gebruik.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:12
Caayn schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:44:
De watermeter is binnen, installatie was super simpel enkel is de kwaliteit van de meegeleverde schroefjes ondermaats.

Bij één schroef brak de kop eraf zonder dat ik kracht zette met een hand schroevendraaier. Het vervangen/verwijderen van het bevestigingsplaatje in de toekomst zal een uitdaging worden. Let dus op met de montage!
Hier geen problemen met het aandraaien gehad.
Maar in het plaatje zitten gaten waar de schroef invalt. Als je de hele schroef eruit draait kan je het plaatje er toch gewoon afpakken, kop is er af.
Dan met een waterpomptang het kapotte schroefje er uitdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swenn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
Emacee schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:22:
Zit het in de pijplijn om de berekening van kosten anders aan te pakken? Zou graag zien dat met het huidige verbruik en ingestelde tarief gerekend wordt (en direct opgeslagen), zodat als het tarief wijzigt het ook pas vanaf dat moment berekend wordt. Zo is ook de werkelijke opbrengst (in €) van zonnepanelen bij te houden.
Het is er hier al eens eerder over gegaan volgens mij maar heb niet gezien wat de status van het verzoek is. Nu wordt volgens mij domweg aantal kWh x ingestelde tarief gedaan, zou mooi zijn als dat fijnmaziger kon. Denk dat veel mensen die geïnteresseerd zijn in het meten van hun verbruik ook vaker dan gemiddeld van leverancier (en dus tarief) wisselen.

[...]

Helemaal eens, vind het onlogisch in het gebruik.
Helemaal mee eens, ik zou dit ook graag zien.
Bij mijn omvormer van SolarEdge kan ik op de website invullen, niet in de app.
Maar de website verteld het wel tegen de app, zodat ik in ieder geval alles netjes kan bijhouden qua opbrengst,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:41
Onze slimme meter word over twee weken vervangen omdat deze volgens Liander te oud is . Moet ik nog stappen ondernemen of gewoon uitpluggen en bij de nieuwe inpluggen? Of zijn er andere stappen die ik moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

Deef_K schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:56:
Onze slimme meter word over twee weken vervangen omdat deze volgens Liander te oud is . Moet ik nog stappen ondernemen of gewoon uitpluggen en bij de nieuwe inpluggen? Of zijn er andere stappen die ik moet nemen?
Als je nu een oude slimme meter hebt dan heb je waarschijnlijk een aparte voeding in gebruik. Die heb je bij een nieuwe niet nodig.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 12:22
Swenn schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:53:
[...]

Helemaal mee eens, ik zou dit ook graag zien.
Bij mijn omvormer van SolarEdge kan ik op de website invullen, niet in de app.
Maar de website verteld het wel tegen de app, zodat ik in ieder geval alles netjes kan bijhouden qua opbrengst,
Wat kan jij dan invullen en waar?
Behalve mijn contact gegevens, kan ik niets invullen

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:43
Ik heb alles hier draaien met de splitter van Homewizard zonder externe voeding. Dus power komt vanaf slimme meter naar splitter die vervolgens zowel de Toon als P1 meter van voeding voorziet. Werkt in mijn geval uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjlmertens
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-05 10:53
Iemand een tip om de gegevens van de energy socket te verwijderen? Normaal kon ik onder meters dan naar de socket en in de app boven rechts de grafiek gegevens verwijderen.
Maar dit werkt nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Dutchy88 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Ik heb alles hier draaien met de splitter van Homewizard zonder externe voeding. Dus power komt vanaf slimme meter naar splitter die vervolgens zowel de Toon als P1 meter van voeding voorziet. Werkt in mijn geval uitstekend.
Ik heb een P1 en een Energylink aangesloten op de splitter.
De Energylink en de P1 hebben hun eigen voeding, de splitter heeft geen eigen voeding.
Ik heb SMR 4 meter geloof ik, of 4.2. Geen idee. Maar geen 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
bjlmertens schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:19:
Iemand een tip om de gegevens van de energy socket te verwijderen? Normaal kon ik onder meters dan naar de socket en in de app boven rechts de grafiek gegevens verwijderen.
Maar dit werkt nu niet meer.
Werkt hier nog steeds zo. App versie 1.9.2 (42) via de drie puntjes rechtsboven.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:36
Hier een p1 WiFi meter in gebruik en een 1 fase kWh meter voor de zonnepanelen en dat werkt perfect.
Het enige wat ik irritant (maar eigenlijk wel logisch is), is dat de kWh meter in Home Assistant een negatief verbruik laat zien.

Kan ik zomaar de draden van de kWh meter omdraaien zodat ik een positieve waarde in Home Assistent zie?
Dat ziet er op mijn dashboard beter uit hahaha.

Dat de HW app dan niet klopt boeit niet zoveel, die gebruik ik verder toch niet…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn app lijkt de afgelopen dagen niet de gehele dag het gasverbruik te meten. Waar zou dit aan kunnen liggen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vbwpSfC-Aa9UWtqx1Lw7VyogAU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yYuVCV9cF7xonZPvVXy6DV1K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC4wZ5W3cjTFemnHCt2fupZF0H4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4JzlLKQLSGZiMA66pCfSpNQz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGPbTufsvreuQ48scgpd32AUnn4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hAbHljzywex0cWrbbynayt6I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 12:59
Awoodentree schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:33:
Mijn app lijkt de afgelopen dagen niet de gehele dag het gasverbruik te meten. Waar zou dit aan kunnen liggen? [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Wanneer je op de NU stand gaat in de app zie ik de afgelopen dagen zelfs regelmatig korte onderbrekingen in de meting van de e-sockets (zonder dat er een offlinemelding gegeven wordt), of geen doorlopende grafiek maar wel W-meting. Of geen van beiden. Of beiden. Redelijk instabiel dus.
En het probleem in de app dat je telkens de app moet sluiten en herstarten om van een tab (bv. van dag naar NU of van dag naar Week) te wisselen wordt (hier) alleen maar erger.
Via opvraging browser werkt het overigens wel altijd goed. Het is dus geen issue van de meters/tablet maar van de app zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 14-08-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Laatst online: 17-09 22:30
Sinds enkele dagen heb ik een P1 metertje. Het valt mij op dat er precies om de drie kwartier een plekje is in het stroomverbruik. Het is elke keer precies 3 kwartier. Wat zou dit kunnen zijn?

Zou dit de koelkast zijn? Of ventilatie ofzo? Het aanslaan van de koelkast zou ik verwachten als hij te warm wordt, niet om de 3 kwartier. En ventilatie staat continue aan, dat verklaart ook de pieken niet. Andere apparaten die ik over het hoofd zie? De Enyaq hing wel aan de lader maar was al klaar met laden. Zou deze nog iets doen?

Zie de paarse grafiek, maar ook de dipjes in de groene.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oszu1ON5AI0rUOdrl9o8s6DjiRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuvqsneCEa3V1a9gp9ZUjco8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door luuksnijmegen op 14-08-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
luuksnijmegen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:53:
Sinds enkele dagen heb ik een P1 metertje. Het valt mij op dat er precies in de drie kwartier een plekje is in het stroomverbruik. Het is elke keer precies 3 kwartier. Wat zou dit kunnen zijn?

Zou dit de koelkast zijn? Of ventilatie ofzo?
Mijn vriezer gaat elk kwartier even aan dus het kan een huishoudelijk apparaat zijn die iets op temperatuur moet houden. Maar dan elke 3 kwartier.
Slimme stekker kopen van Homewizard en die tussen een apparaat zeten en een paar dagen monitoren en je weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Laatst online: 17-09 22:30
mike123 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Mijn vriezer gaat elk kwartier even aan dus het kan een huishoudelijk apparaat zijn die iets op temperatuur moet houden. Maar dan elke 3 kwartier.
Slimme stekker kopen van Homewizard en die tussen een apparaat zeten en een paar dagen monitoren en je weet het.
Zou die niet moeten aanslaan als hij te warm wordt, en niet zo periodiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
luuksnijmegen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

zolang die koelkast niet geopend wordt heb je min of meer een stabiele situatie die langzaamaan opwarmt. Op een bepaald punt is die te warm en slaat de koeling aan, tot een bepaalde temperatuur bereikt wordt. Dan begint het hele proces van opwarmen weer. Als er dus niets aan de situatie verandert (openen bv) kan ik me voorstellen dat dit heel voorspelbaar gaat verlopen. Bv elke 3 kwartier.. Maar meten is weten...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
luuksnijmegen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Zou misschien kunnen dat het niet zo hoort.
Maar als je iets bijna constant op temperatuur houd ipv wachten dat de temperatuur verder is gestegen en langer moet koelen is dat misschien duurder.
Net zoiets als in de winter dat je het 's nachts niet te koud moet laten worden in de kamer zodat je. 's morgens meer moet stoken om het weer op temperatuur te krijgen.

Per dag gebruikt de vriezer ca 900Wh. En of dat veel is of niet, ik heb geen idee.
Dat is bij normaal gebruik als hij toch een paar keer per dag open en dicht gaat.
Hij is wel 12 jaar oud.
Inhoud weet ik niet maar hij is ca 180cm hoog. Dus geen klein vriezertje.

[ Voor 5% gewijzigd door mike123 op 14-08-2022 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swenn
vuurvreter63 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

Wat kan jij dan invullen en waar?
Behalve mijn contact gegevens, kan ik niets invullen
Inloggen op https://monitoring.solaredge.com/ en via het tabje admin naar opbrengst gaan. Daar kun je dat invullen. Als je het tabje 'admin' niet hebt, even je installateur vragen je meer rechten te geven of SolarEdge zelf even contacten dat je meer rechten wilt omdat de installateur je dat niet heeft gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7OcWTPCLHFwtUB0hnSRjkML8zs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yr8ge4BDDMRVC3qwWx59wJxu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 12:22
Swenn schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Inloggen op https://monitoring.solaredge.com/ en via het tabje admin naar opbrengst gaan. Daar kun je dat invullen. Als je het tabje 'admin' niet hebt, even je installateur vragen je meer rechten te geven of SolarEdge zelf even contacten dat je meer rechten wilt omdat de installateur je dat niet heeft gegeven.

[Afbeelding]
Het tabje admin ontbreekt bij mij, zal de installateur eens een verzoekje doen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 20:38
Ik ben ben overgegaan op +.. maar geen fase weergave. Gaat dat op de nieuwe dag in, of ondersteunen ze mijn meter niet? Het is een vrij recente. Een jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swenn
jantje112 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:08:
Ik ben ben overgegaan op +.. maar geen fase weergave. Gaat dat op de nieuwe dag in, of ondersteunen ze mijn meter niet? Het is een vrij recente. Een jaar oud.
Moet je zelf aanpassen in de instellingen.
Tandwieltje -> Grafieken ->Hoofdaansluiting -> 'Toon fasen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:38
Ik wil de P1, 2 sockets en kWh meter verhuizen naar andere router.
In de app zie ik mogelijkheid "Wi-Fi veranderen". Werkt het zo en verlies ik geen data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 20:38
Swenn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Moet je zelf aanpassen in de instellingen.
Tandwieltje -> Grafieken ->Hoofdaansluiting -> 'Toon fasen'
Simpel en doeltreffend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 17:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzhINyo-wBHofBkoov6aoOmRo0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmhObQkaaj6o33DDtu3xv08b.jpg?f=fotoalbum_large

Switch schakelt een domme boiler

Dit werkt dus niet.
Als de switch schakelt rond 11.45, omdat de terug levering van de panelen, (heb maar 4) hoger is dan 600w, schakelt deze na 30 min keurig uit (ingesteld). Maar dat wil ik niet :) immers als de terug levering de rest van de dag onder de 600w blijft zit ik zonder warm water. Switch zou gewoon tussen 12.00 en 15.00 aan moeten blijven.
Denk ik verkeerd of is dit gewoon niet mogelijk, Deze mogelijkheden zijn voor mij de belangrijkst rede om een + te nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Ross11 op 15-08-2022 13:33 ]

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:17

bert pit

asdasd

Awoodentree schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:33:
Mijn app lijkt de afgelopen dagen niet de gehele dag het gasverbruik te meten. Waar zou dit aan kunnen liggen? [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen gasverbruik?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:01
Wenzel schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:40:
Ik wil de P1, 2 sockets en kWh meter verhuizen naar andere router.
In de app zie ik mogelijkheid "Wi-Fi veranderen". Werkt het zo en verlies ik geen data?
Waar zie jij die optie?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Ross11 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:19:
[Afbeelding]

Switch schakelt een domme boiler

Dit werkt dus niet.
Als de switch schakelt rond 11.45, omdat de terug levering van de panelen, (heb maar 4) hoger is dan 600w, schakelt deze na 30 min keurig uit (ingesteld). Maar dat wil ik niet :) immers als de terug levering de rest van de dag onder de 600w blijft zit ik zonder warm water. Switch zou gewoon tussen 12.00 en 15.00 aan moeten blijven.
Denk ik verkeerd of is dit gewoon niet mogelijk, Deze mogelijkheden zijn voor mij de belangrijkst rede om een + te nemen.
Waar heb je dit commando ingesteld :..schakelt deze na 30 min keurig uit (ingesteld). Maar dat wil ik niet".. want dat zie ik niet in je screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb nu een weekje de HomeWizard P1-meter in de meterkast van mijn ouderlijk huis hangen, mooi om te zien dat met de zonnige dagen twee airco's en heel wat ICT-apparatuur toch nog voor een groen grafiekje zorgen.

Nou heb ik met mijn vader besproken dat ze 's nachts toch wel erg veel energie verbruiken (zo'n 300-500 watt terwijl er niemand aanwezig is), maar het is in de grafiek lastig te zien hoe dat overdag is.

Dus een hele simpele maar waarschijnlijk domme vraag:

Als ik hem een 3-fase kWh meter laat kopen en hij die laat installeren in de meterkast, is het dan mogelijk om de opbrengst van de zonnepanelen af te trekken van de grafiek binnen de app, zodat echt gesplitst de zonnepanelen + en verbruik - inzichtelijk worden?

Ik wil dus echt het verbruik kunnen zien alsof er geen zonnepanelen zijn, en dan los wat de zonnepanelen doen, maar uit de slimme meter komt alleen overdag een + en 's nachts een -.

Is hoe ik het in mijn hoofd heb ook hoe het werkt, of zijn daar weer extra dingen voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:41
Tebbie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Volgens mij alleen een support ticket inschieten bij Homewizard die kunnen je verder helpen.
Helaas ben ik ook niet geholpen met een support ticket, zie reactie hieronder van Homewizard.
"Helaas is dat op het moment niet anders in te stellen en kan eerdere data niet worden verwijderd. Mocht je hem van huis willen wisselen zal je een nieuwe P1 meter moeten aanschaffen."

Ik vraag mij af waarom ze dit niet mogelijk maken? Zou dit zijn om meer producten te verkopen, want technisch gezien zou dit niet zo moeilijk moeten zijn. Niet echt in lijn met de producten in het kader van duurzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:39
Oon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:41:
Ik heb nu een weekje de HomeWizard P1-meter in de meterkast van mijn ouderlijk huis hangen, mooi om te zien dat met de zonnige dagen twee airco's en heel wat ICT-apparatuur toch nog voor een groen grafiekje zorgen.

Nou heb ik met mijn vader besproken dat ze 's nachts toch wel erg veel energie verbruiken (zo'n 300-500 watt terwijl er niemand aanwezig is), maar het is in de grafiek lastig te zien hoe dat overdag is.

Dus een hele simpele maar waarschijnlijk domme vraag:

Als ik hem een 3-fase kWh meter laat kopen en hij die laat installeren in de meterkast, is het dan mogelijk om de opbrengst van de zonnepanelen af te trekken van de grafiek binnen de app, zodat echt gesplitst de zonnepanelen + en verbruik - inzichtelijk worden?

Ik wil dus echt het verbruik kunnen zien alsof er geen zonnepanelen zijn, en dan los wat de zonnepanelen doen, maar uit de slimme meter komt alleen overdag een + en 's nachts een -.

Is hoe ik het in mijn hoofd heb ook hoe het werkt, of zijn daar weer extra dingen voor nodig?
Om je werkelijke eigen verbruik te krijgen moet je inderdaad een kWh meter op je zonnepanelen groep zetten (of een 1- of 3-fase meter nodig is, is afhankelijk van je omvormer).

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Toby-Wan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Om je werkelijke eigen verbruik te krijgen moet je inderdaad een kWh meter op je zonnepanelen groep zetten (of een 1- of 3-fase meter nodig is, is afhankelijk van je omvormer).
Maar wordt dan automatisch ook het verbruik losgetrokken van de opbrengst van de panelen in de app, of moet je dan alsnog zelf gaan rekenen?

Het gaat me namelijk vooral om het verbruik, en daarbij mooi om alles in één app te hebben ipv mySolarEdge er nog langs te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
Oon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Maar wordt dan automatisch ook het verbruik losgetrokken van de opbrengst van de panelen in de app, of moet je dan alsnog zelf gaan rekenen?

Het gaat me namelijk vooral om het verbruik, en daarbij mooi om alles in één app te hebben ipv mySolarEdge er nog langs te gebruiken.
Je hoeft niet zelf meer te rekenen, dit gaat automatisch.
Ik heb onderstaande 3 grafieken. De 1 bovenste komt van P1 meter (= je netto in & uitstroom), de middelste van PV-kWh meter & onderste is het verschil dat automatisch wordt berekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELyonwEyDhFdU--4APhPbkp6I4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gefxkbn4ZNbYsYdLrLRos4Hb.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Toby-Wan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:43:
[...]

Je hoeft niet zelf meer te rekenen, dit gaat automatisch.
Ik heb onderstaande 3 grafieken. De 1 bovenste komt van P1 meter (= je netto in & uitstroom), de middelste van PV-kWh meter & onderste is het verschil dat automatisch wordt berekend.

[Afbeelding]
Super, dat is precies wat ik zocht. Bedankt voor het bevestigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 20:38
Instellingen -> meters -> P1 meter -> 3 puntjes rechts boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ross11
henkzelf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Waar heb je dit commando ingesteld :..schakelt deze na 30 min keurig uit (ingesteld). Maar dat wil ik niet".. want dat zie ik niet in je screenshot.
Je kunt de inschakelduur instellen in het volgende scherm van de meter, tussen 5 en 120 min.
Vond 30 min wel een aardige waarde gezien ik maar net genoeg opwek.. Als het donker weer is kom ik niet aan de 600W.
Kan hem wel op twee uur zetten en dan is de boiler hoop ik wel op temperatuur, maar wil gewoon een extra mogelijkheid hebben om of bij "600+Watt" te schakelen, of van "12.00 tot 15.00".bij donker weer.
Het probleem is dat als hij net voor 12 uur schakelt op 600W, en de timer staat op 30 min, het 12.00-1500 schakelprogramma niet werkt nadat de meter uitschakelt na 30 min.
Schakelde eerst de meter in van 12.00 tot 15.00 dit werk prefect, heb een Energy+ genomen om meer schakel mogelijkheden te krijgen maar dit werkt nog niet geheel naar mijn verwachting.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:46
@Ross11 Alhoewel ik de bedoeling heel goed snap. En het ontzettend milieu bewust is, zou ik zoiets “bedrijfskritisch” als een warmtepomp / boiler niet afhankelijk maken van de opgewekte energie. Als het bewolkt of regenachtig is de hele dag, dan zou je theoretisch zonder warm water komen te zitten..

Zou dan eerder iets met een accu opladen zoals een iPad ofzo doen. (Zet natuurlijk wel minder zoden aan de dijk).

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
TheKerremenke schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:49:
@Ross11 Alhoewel ik de bedoeling heel goed snap. En het ontzettend milieu bewust is, zou ik zoiets “bedrijfskritisch” als een warmtepomp / boiler niet afhankelijk maken van de opgewekte energie. Als het bewolkt of regenachtig is de hele dag, dan zou je theoretisch zonder warm water komen te zitten..

Zou dan eerder iets met een accu opladen zoals een iPad ofzo doen. (Zet natuurlijk wel minder zoden aan de dijk).
Daarom de inschakeltijd van 12.00 tot 15.00 meestal hebben de 4x 350W zonnepanelen dan de meeste opbrengst anders gewoon uit het net ;) .
De optie voor inschakelen bij opbrengst > 600W is een extra toevoeging omdat bij mooi weer de max opbrengst al eerder dan om 12.00 kan liggen. Heb verder geen gas voor verwarming van mijn douche en ander warm water maar een boiler.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 20:06

Nee, dit is dus precies wat geprobeerd wordt te voorkomen. Eerst starten op basis van teruglevering. Wordt eerste voorwaarde niet gehaald binnen bepaalde tijd dan toch opstarten.

@Ross11 , er zijn ook apparaten die het wattage afgeven in je boilervat wat precies gelijk is aan je teruglevering. @AUijtdehaag heeft zo’n unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mathijshooi
Klopt.
https://www.ta.co.at/news...fuer-heizstaebe-und-aton/

slecht leverbaar en waarschijnlijk te duur
Maar douche er al een paar jaar op.

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-08-2022 21:15 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
mathijshooi schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:02:
[...]

Nee, dit is dus precies wat geprobeerd wordt te voorkomen. Eerst starten op basis van teruglevering. Wordt eerste voorwaarde niet gehaald binnen bepaalde tijd dan toch opstarten.

@Ross11 , er zijn ook apparaten die het wattage afgeven in je boilervat wat precies gelijk is aan je teruglevering. @AUijtdehaag heeft zo’n unit.
De achtergrond van het willen schakelen van de boiler, als groot verbruiker, is het afschaffen van de saladering regeling in de toekomst.
Hierdoor is het van belang om zo veel mogelijk het zelf opgewekte zon vermogen direct te verbruiken. Het is nu nog niet echt van belang maar ben bezig om te te regelen/meten dat tijdens zelf opwekken van zon vermogen ik hiervan zo veel mogelijk verbruik.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
AUijtdehaag schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:14:
@mathijshooi
Klopt.
https://www.ta.co.at/news...fuer-heizstaebe-und-aton/

slecht leverbaar en waarschijnlijk te duur
Maar douche er al een paar jaar op.
Hoe heb je het ingeregeld wanneer er niet genoeg zonne-energie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Ross11 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

De achtergrond van het willen schakelen van de boiler, als groot verbruiker, is het afschaffen van de saladering regeling in de toekomst.
Hierdoor is het van belang om zo veel mogelijk het zelf opgewekte zon vermogen direct te verbruiken. Het is nu nog niet echt van belang maar ben bezig om te te regelen/meten dat tijdens zelf opwekken van zon vermogen ik hiervan zo veel mogelijk verbruik.
Dat snap ik. Zolang er saldering er is zou ik ook niet teveel doen. Maar anders werkt dat apparaat van @AUijtdehaag natuurlijk perfect. Zo’n apparaat is de toekomst. Beter ook dan via een batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mathijshooi schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

Hoe heb je het ingeregeld wanneer er niet genoeg zonne-energie is?
Eigenlijk niet, dan neemt de 11 kW doorstroomverwarmer het over bij <45 graden uitlaat hygienespiraal.
Maar je kan hem ook laten "boosten" zonder zonnestroom.
Er zit een behoorlijk slimme controller achter die je na believen kan instellen

[ Voor 10% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-08-2022 21:51 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:48
Sinds vanochtend circa 11:30 uur is mijn P1 meter offline.
Van de stroom af gaat ie wel groen worden en daarna licht uit.
Via de app aan een ander wifi netwerk koppelen lukt ook niet.
Wordt wel even blauw maar daarna licht uit.

Opgelost. Heb de voeding vervangen en na opnieuw aan netwerk koppelen doet ie het weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Kroonkurk op 16-08-2022 21:34 . Reden: Oplossing gevonden voor het probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

ik heb op verschillende manieren gezocht, maar kom er niet achter.

Mijn homewizard P1 had een rode ring. Ik kwam daar vorige week achter nadat ik weer eens mijn verbruik wilde checken. Ik kwam er toen achter dat er geen data was sinds juni van dit jaar :(.

Apparaat uit de P1 gehaald. Weer erin gekoppeld, maar hij ging niet meer aan. Lijkt er op dat hij niet genoeg stroom krijgt, want via de app blijft hij op offline. Voeding aangesloten en de lampen gingen weer aan. Apparaat helemaal gereset en weer toegevoegd aan de wifi en gekoppeld aan de P1 poort. Maar hij blijft geen data geven. Hij is wel netjes online, maar de led wordt gewoon rood. Doet me denken aan de RROD van de xbox :(.

Heb Liander vorige week een bericht gestuurd, maar die zijn druk of vinden het niet belangrijk, geen response.

Het lijkt er wat mij betreft op dat er iets gebeurt is met de slimme meter van liander, iemand daar bekend mee of tips? Resetten van de slimme meter is niet te doen lijkt me?

Software versie van de P1 is 2.13
Slimme meter: ISKRA AM550

[ Voor 3% gewijzigd door mmniet op 17-08-2022 09:02 ]

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2

So what?
Er is nog niemand gestorven van (af en toe) een koude douche hoor (zoek eens op jullie eigenste "iceman" :) ).
Ongezond is het ook al niet en beter voor het milieu kan je je toch niet voorstellen?

De laatste 14 dagen heeft de SWW-boiler hier juist één keer gedurende 90 min. gedraaid. en we zijn nog allemaal gezond en wel. :)
Alhoewel koud relatief was want aanvoertemp. was 24°C.
Wanneer we een warme douche hebben ingepland (iets met vrouwen en haar wassen) dan gebeurt de opwarming standaard tussen 11:00 en 13:00 uur (panelen liggen hier op ZZO) en, afhankelijk van de buitentemperatuur en temperatuur aanvoer, tussen de 42 en 50°C.

Een HW of schakelklok heeft hier dus geen meerwaarde gezien we niet echt een vast klokpatroon als levensstandaard volgen. Valt dan bijna niet te programmeren.

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 17-08-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

mmniet schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:59:
ik heb op verschillende manieren gezocht, maar kom er niet achter.

Mijn homewizard P1 had een rode ring. Ik kwam daar vorige week achter nadat ik weer eens mijn verbruik wilde checken. Ik kwam er toen achter dat er geen data was sinds juni van dit jaar :(.

Apparaat uit de P1 gehaald. Weer erin gekoppeld, maar hij ging niet meer aan. Lijkt er op dat hij niet genoeg stroom krijgt, want via de app blijft hij op offline. Voeding aangesloten en de lampen gingen weer aan. Apparaat helemaal gereset en weer toegevoegd aan de wifi en gekoppeld aan de P1 poort. Maar hij blijft geen data geven. Hij is wel netjes online, maar de led wordt gewoon rood. Doet me denken aan de RROD van de xbox :(.

Heb Liander vorige week een bericht gestuurd, maar die zijn druk of vinden het niet belangrijk, geen response.

Het lijkt er wat mij betreft op dat er iets gebeurt is met de slimme meter van liander, iemand daar bekend mee of tips? Resetten van de slimme meter is niet te doen lijkt me?

Software versie van de P1 is 2.13
Slimme meter: ISKRA AM550
Contact gehad met HomeWizard en ik krijg een nieuwe opgestuurd, hopelijk repareert dit het probleem.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 14:35
Kreeg net de watermeter binnen en meteen begonnen met installeren, mist de adapterplaat. Dus maar even wachten tot dat opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:02

Zorian

What the fox?

Hoe kan ik de watermeter op een Sensus 620 parkeren? De bijgeleverde plaat past namelijk niet omdat het scharnier van het deksel in de weg zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zorian schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:50:
Hoe kan ik de watermeter op een Sensus 620 parkeren? De bijgeleverde plaat past namelijk niet omdat het scharnier van het deksel in de weg zit.
Je kunt die ring met scharnier draaien dacht ik.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:21:
[...]

vergeet niet dat onze watermeter op 0,3L nauwkeurig meet itt zelfbouw projecten. Visualisatie van grafieken, data opslag en ontwikkeling 👍🏻
@HomeWizard_NL Jullie gaven aan dat de watermeter een significantie heeft van 0,3 l. Het valt mij op dat de weergave (en ogenschijnlijk dus de registratie) in de app per liter is. Tot 100 l is de weergave namelijk 'xx,0 L' (ongeacht tijdstip of volume is de decimaal schijnbaar altijd 0), vanaf 100 l is de weergave in hele liters zonder decimaal. Kunnen jullie dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Zorian schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:50:
AL het goed is kan je het binnenwerk draaien en niet de ring met deksel.
Bij mij pastte hij eerst ook niet. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:02

Zorian

What the fox?

mike123 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

In eerste instantie draaide de hele unit, maar als je hem vaak genoeg ronddraait stopt het binnenwerk opeens en draait inderdaad alleen de buitenkant met het deksel. Hij zit erop. :) Nu nog even integreren in HomeAssistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
ralphkeb schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:10:
Hier een p1 WiFi meter in gebruik en een 1 fase kWh meter voor de zonnepanelen en dat werkt perfect.
Het enige wat ik irritant (maar eigenlijk wel logisch is), is dat de kWh meter in Home Assistant een negatief verbruik laat zien.

Kan ik zomaar de draden van de kWh meter omdraaien zodat ik een positieve waarde in Home Assistent zie?
Dat ziet er op mijn dashboard beter uit hahaha.

Dat de HW app dan niet klopt boeit niet zoveel, die gebruik ik verder toch niet…..
Iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralphkeb schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Gewoon proberen? Is maar een kleine moeite toch?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:14
ralphkeb schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Je kan een “template” maken in de config. Daarmee kan je alle waardes naar eigen voorkeur aanpassen.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20
mike123 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Heb je hier een foto van?
Mijn Sensus 620 draait alleen de hele unit...
Zit echt stevig vast

/Edit
Heb het creatief vastgeschroefd.
Ben nog wel nieuwsgierig hoe anderen het gedaan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VheqaZKtn0GIDTjGcx5G36tH8N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpgsT0wCFtTxl6qhwQTCyjHL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door raymondw op 17-08-2022 20:49 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
raymondw schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:08:
Goed om te zien! Heb dezelfde watermeter om straks de HW meter op te schroeven.

Al kreeg ik na de bestelling ineens mail van Evides dat ze de watermeter gaan vervangen, fingers crossed dat ie compatibel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Toby-Wan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

Goed om te zien! Heb dezelfde watermeter om straks de HW meter op te schroeven.

Al kreeg ik na de bestelling ineens mail van Evides dat ze de watermeter gaan vervangen, fingers crossed dat ie compatibel is..
Had een ander schroefje nodig om het vast te krijgen op 1 punt.
Verder dan dat lijkt het allemaal prima te werken, via Local Api komt er data in HA

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• mike123
raymondw schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:08:
[...]

Heb je hier een foto van?
Mijn Sensus 620 draait alleen de hele unit...
Zit echt stevig vast

/Edit

[Afbeelding]
Volgens mij is dit dezelfde meter.
Alleen het binnenwerk draait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xtj2v6b5bBzPNXKqa0Ay-A0JmLY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SaA6Ik3bApH6ghvWuc2LKMRq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMjnr_8I3I-GTX9jsOaYpTXt9kQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0fLbGB6J6uuz26rhJsYIpgwQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
DCSBL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Je kan een “template” maken in de config. Daarmee kan je alle waardes naar eigen voorkeur aanpassen.
Dan moet ik me daar eens in gaan verdiepen, thanks.

• raymondw
mike123 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 01:06:
[...]

Volgens mij is dit dezelfde meter.
Alleen het binnenwerk draait.
Het is niet dezelfde meter ondanks dat het 620 is....
Naast de plastic cover staat er bij mij : R400
Verder heb ik geen mogelijkheid om er schroeven in te draaien in het midden deel.
Heb op de beige plastic rand 2 schroef mogelijkheden, daarop zit de houder nu met 1 schroef vast.

• mike123
raymondw schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:17:
[...]

Het is niet dezelfde meter ondanks dat het 620 is....
Naast de plastic cover staat er bij mij : R400
Verder heb ik geen mogelijkheid om er schroeven in te draaien in het midden deel.
Heb op de beige plastic rand 2 schroef mogelijkheden, daarop zit de houder nu met 1 schroef vast.
1 schroef is ook voldoende. Er komen geen krachten op te staan.
Als hij maar op z'n plek blijft is goed.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

TF

bla bla

R400 620 heb ik ook en heeft enkel schroefgaten in de rand. De adapter is niet geschikt voor deze meter dus heb ik hem ook met wat kunst en vliegwerk werkend gemaakt.

HomeWizard gaf aan verderop in het jaar deze meter wel te willen gaan ondersteunen. Ik neem daarbij aan dat er een extra of aangepaste adapter komt.

• CarpeVentum
  • Laatst online: 21:22
Ik houd m'n productie van de kWh meter ook los bij in een Google Sheet. Met Energy+ kan ik de waarden exporteren naar een csv. Zou ik dit eventueel ook met behulp van de API kunnen automatiseren? Wie kan mij op weg helpen hoe ik eenvoudig 1 maal per dag een export naar een sheet binnen een Google Sheets bestand kan publiceren? Deze zou dan als extra regel aan dit blad toegevoegd moeten worden (productie wordt automatisch berekend, dus gaat alleen om kolom a,b,c, met dezelfde waarden als de csv die HW genereert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wVE10MpI64xbNrjqBU9DDU6ves=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CCuUNyN98QmtGWBH2DPvCOMK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Cadezo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

@HomeWizard_NL Jullie gaven aan dat de watermeter een significantie heeft van 0,3 l. Het valt mij op dat de weergave (en ogenschijnlijk dus de registratie) in de app per liter is. Tot 100 l is de weergave namelijk 'xx,0 L' (ongeacht tijdstip of volume is de decimaal schijnbaar altijd 0), vanaf 100 l is de weergave in hele liters zonder decimaal. Kunnen jullie dit toelichten?
Hier ook alleen maar hele liters. Ik vond het al bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

mmniet schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Contact gehad met HomeWizard en ik krijg een nieuwe opgestuurd, hopelijk repareert dit het probleem.
Update, heb een nieuwe gekregen, maar zelfde issue blijft bestaan. HomeWizard is heel behulpzaam en geeft aan dat het waarschijnlijk een probleem is in de slimme meter zelf en adviseren om contact op te nemen met de netbeheerder. In mijn geval Liander. Ik heb Liander gebeld (20 minuten in de wacht), toen netjes geholpen en ze maken een reparatieticket aan. Als er nieuws is over de fix dan laat ik het weer weten.

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb sinds eergisteren de watermeter binnen en gemonteerd. Ik kreeg het kunstof plugje niet uit de meter waar het schroefje van de montageplaat in gaat, maar de montageplaat klikt mooi strak vast dus ik heb geen schroefje gebruikt.

Supergaaf om het waterverbruik nu te kunnen zien en hopelijk kan ik ook zien of er een lekkage onder mijn huis is (wat ik vermoed).

Wel wordt je even met je neus op de feiten gedrukt hoe vaak je water gebruikt op een dag. Toiletje hier, handen wassen daar, theewater pakken, glas afspoelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zou ik voor de watermeter met 2 van zulke adapters de voeding kunnen verlengen?
https://a.co/d/eWK98mR

Mijn buisje van de aarddraad tussen meterkast en waterput is al 3 meter, dus de kabel die er bij zit is te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Voor gas en stroom bestaan er aparte notificaties voor opvallend gebruik. Kunnen we deze ook verwachten notificatie bij meer dan x liter bij water? @HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Crxtreem schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:20:
Zou ik voor de watermeter met 2 van zulke adapters de voeding kunnen verlengen?
https://a.co/d/eWK98mR

Mijn buisje van de aarddraad tussen meterkast en waterput is al 3 meter, dus de kabel die er bij zit is te kort.
Dat zou gewoon moeten kunnen, aangezien hij alleen maar een voedinkje nodig heeft... Maar een usb-c kabel van 5 meter is misschien goedkoper?

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Deef_K schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:49:
Voor gas en stroom bestaan er aparte notificaties voor opvallend gebruik. Kunnen we deze ook verwachten notificatie bij meer dan x liter bij water? @HomeWizard_NL
Volgens https://www.homewizard.com/nl/watermeter/ staat dit op de planning:

"Ontvang meldingen bij opvallend gebruik
Leert jouw gebruik en stuurt meldingen bij een opvallend hoog waterverbruik. (beschikbaar eind 2022)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 21:22
Ik heb mijn watermeter ook binnen en gemonteerd. Heb een Actaris Aquadis+ en dacht eerst dat het niet zou werken. Kreeg de plastic schroef er niet echt uit maar heb m gesloopt met een dunne platte schroevendraaier en de HW schroef er gewoon doorheen gedraaid. Zit nu prima vast en werkt goed!

Het is me overigens met behulp van een Shell Script en make.com gelukt om na iedere dag zowel de waarden van mijn watermeter als kWh meter naar een Google sheet te sturen 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik heb net gemerkt dat mijn p1 meter twee weken offline heeft gestaan, hij pinkte rood. heb hem even uitgetrokken en terug ingestoken en toen kwam hij terug online, maar nu zie ik dat hij geen verbruik heeft geregistreerd tijdens die twee weken. Zijn die gegevens nu verloren gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Een P1 meter registreert geen verbruik.
Normaliter neemt hij gewoon de gegevens over van de DM, zendt deze naar de servers van HW welke deze vervolgens in jouw app tonen.
Wat je ziet is dus gewoon een afspiegeling van de registratie van je DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nukhem schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:53:
Ik heb net gemerkt dat mijn p1 meter twee weken offline heeft gestaan, hij pinkte rood. heb hem even uitgetrokken en terug ingestoken en toen kwam hij terug online, maar nu zie ik dat hij geen verbruik heeft geregistreerd tijdens die twee weken. Zijn die gegevens nu verloren gegaan?
Ja. Je meterstanden worden simpelweg geüpdatet en over de gemiste tijd gemiddeld. Maar de exacte details (wanneer de wasmachine draaide of je onder douche sprong qua electra- en gasverbruik) zijn verloren gegaan. Daarvoor is het nodig dat je data real-time naar de HW-cloud wordt weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
De P1 meter toont toch nooit het detailverbruik van een individueel toestel?
Hij toont alleen de periodieke totalen van netimport en netexport.
Om dat te meten en te zien in de HW-app heb je (per toestel) een HW e-socket nodig of een kWh meter op de kring.

[ Voor 48% gewijzigd door IvoB2 op 20-08-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:57

sjaak

un giorno credi

De watermeter is binnen! Meteen gemonteerd en net op tijd voor de eerste douche van vandaag. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/418Blrwpwf5X7uBBvXT_tuibw_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2MLCrZPxLKSgZ4yf4Nbx7VF.jpg?f=fotoalbum_large

[edit]
En hij doet het!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQUK-jP_tBII_vI_5ki2jWwcM1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l62Xte3Zj0mGZY8VZKR1FjDB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door sjaak op 20-08-2022 11:26 . Reden: Plaatje verbruik toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
En heb je daardoor effectief minder water verbruikt? :+

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 20-08-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag de watermeter weer eens bekeken in de app. 0 liter water gisteren vanaf een uur of 19:00 en vandaag tot 12:15.
Alleen de echte watermeter denkt er anders over.
Watermeter was gewoon groen en had verbinding.
Stekker er uit, stekker er in. Weer gewoon groen en nu krijg ik weer verbruikte liters te zien.
Toch iets om even in de gaten te houden denk ik.

Beetje OT. Maar misschien in Homey een flow maken dat als er een x aantal uur geen water is gebruikt een notificatie sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
IvoB2 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:30:
En heb je daardoor effectief minder water verbruikt? :+
Gebruik je ook minder stroom als je een slimme stekker gebruikt voor de koelkast om die te meten wat het verbruik is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer je daardoor ontdekt dat het buitensporig energie verbruikt en je koopt daarna een zuiniger toestel wel ja.

Bij langdurige afwezigheid doen wij dat inderdaad. Dan hevelen wij alles van de koelkast die het meeste verbruikt over naar de koelkast dienhet minste verbruikt van de twee.
En wat betreft andere stroomverbruikers: toevallig juist vandaag, na metingen, de powerline buiten dienst gesteld (verbruikt continue 26 W) en vervangen door een oude Linksys WAP200N (groter bereik en een continue verbruik van 4W).

Wat betreft douchen en bewust waterverbruik in het algemeen lijkt het me de logica zelve dat hoe korter je douche en hoe korter het openen van de kraan hoe minder water je verbruikt.

De online watermeting is effectief om vlug verborgen lekken op te sporen en wanneer je na watermeting van verbruikers daarna ook maatregelen neemt (spaarkop, korter douchen, spaarknop op toiletspoeling, ....)

Net zoals met elektriciteitsmeting (vervangen toestel, zuiniger vaatwas- en/of wasprogramma gebruiken,...) wordt een meting dan ook, indien nodig, gevolgd door de gepaste maatregelen.

Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
IvoB2 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:06:
Wanneer je daardoor ontdekt dat het buitensporig energie verbruikt en je koopt daarna een zuiniger toestel wel ja.

Bij langdurige afwezigheid doen wij dat inderdaad. Dan hevelen wij alles van de koelkast die het meeste verbruikt over naar de koelkast dienhet minste verbruikt van de twee.
En wat betreft andere stroomverbruikers: toevallig juist vandaag, na metingen, de powerline buiten dienst gesteld (verbruikt continue 26 W) en vervangen door een oude Linksys WAP200N (groter bereik en een continue verbruik van 4W).

Wat betreft douchen en bewust waterverbruik in het algemeen lijkt het me de logica zelve dat hoe korter je douche en hoe korter het openen van de kraan hoe minder water je verbruikt.

De online watermeting is effectief om vlug verborgen lekken op te sporen en wanneer je na watermeting van verbruikers daarna ook maatregelen neemt (spaarkop, korter douchen, spaarknop op toiletspoeling, ....)

Net zoals met elektriciteitsmeting (vervangen toestel, zuiniger vaatwas- en/of wasprogramma gebruiken,...) wordt een meting dan ook, indien nodig, gevolgd door de gepaste maatregelen.

Vandaar de vraag.
Zoals je de vraag stelde vroeg ik het mij af of je niet gewoon bedoelde of het alleen maar hielp als je alleen de Watermeter zou aansluiten.
Vandaar ook mijn vraag.
Ik gebruik ook de Watermeter om te kijken welk programma voor de vaatwasser het meest effectief is afhankelijk van het programma. Ook een slimme stekker bij de vaatwasser om te kijken hoe lang een programma duurt maar vooral hoeveel stroom het gebruikt.
Het "auto" programma verbruikt iets minder stroom per wasbeurt, ca 200Wh. Duurt wel iets langer als een standaard programma.
En de versterker heeft ook een slimme stekker gekregen. Deze verbruikte standaard 30Wh in standby. Word nu alleen ingeschakeld als ik hem nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Hoort de watermeter ook live verbruik aan te geven of alleen totaal?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-09 07:09
ron321 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:38:
Hoort de watermeter ook live verbruik aan te geven of alleen totaal?
De watermeter calculeert op het nu scherm (op een kabel) het aantal liters per minuut continu. In het begin is deze nog aan het kalibreren dat kan een liter of 5 duren.

[ Voor 11% gewijzigd door HomeWizard_NL op 20-08-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
@HomeWizard_NL Dankjewel, het werkt nu wel idd.
Mijn bestelling is niet compleet.
Ik heb een mail gestuurd naar info emailadres.
Is dit de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
@HomeWizard_NL Klopt het dat de watermeter niet op de Web viewer te zien is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ron321 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:07:
@HomeWizard_NL Klopt het dat de watermeter niet op de Web viewer te zien is?
HomeWizard_NL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:04:
dat klopt. webviewer (beta) ondersteund nog geen watermeter grafieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
Thx, ik kon het niet terug vinden.
Had gezocht op web viewer, met spatie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
mike123 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Zoals je de vraag stelde vroeg ik het mij af of je niet gewoon bedoelde of het alleen maar hielp als je alleen de Watermeter zou aansluiten.
Vandaar ook mijn vraag.
Ik gebruik ook de Watermeter om te kijken welk programma voor de vaatwasser het meest effectief is afhankelijk van het programma. Ook een slimme stekker bij de vaatwasser om te kijken hoe lang een programma duurt maar vooral hoeveel stroom het gebruikt.
Het "auto" programma verbruikt iets minder stroom per wasbeurt, ca 200Wh. Duurt wel iets langer als een standaard programma.
En de versterker heeft ook een slimme stekker gekregen. Deze verbruikte standaard 30Wh in standby. Word nu alleen ingeschakeld als ik hem nodig heb.
Nou dat is dan wel een heel zuinige vaatwasser. d:)b Of bedoel je 200 Wh minder dan standaard?
De vaatwasser gebruikt hier, bij een watertoevoer van 22°C, in het autoprogramma 45-65°C 1.0 kWh, in ecomodus 50°C 800 Wh. en op 70°C 1,2 kwh.
Wat is het standaardprogramma?
Ik gebruik de meting vooral om te achterhalen hoe hoog de piekbelasting is en wanneer deze valt.

Door verbruikers te meten ben ik er vooral achter gekomen dat het sluipverbruik in de praktijk nogal meevalt (toestellen die nie tin gebruik zijn stonden sowieso al van de stroom af) en soms niet de moeite loont om ze van de stroom af te halen. De versterker verbruikt hier bv. in standby continue 4 W/13W wanneer hij speelt, de TV in standby een golfbeweging tussen 0 en 4W/60-80W wanneer hij speelt.
Wasmachine, vaatwasser, waterkoker, stalampen hebben bv. geen meetbaar sluipverbruik.

Wat me wel verbaast heeft is dat de elektrische tandenborstel altijd 0,6 W verbruikt. Of hij nu laadt of opgeladen is maakt blijkbaar niet uit.

De grootste sluipverbruikers (waar iets aan te doen is) waren de laders van de e-fietsen (deze blijft 21W verbruiken ook al is het laden gestopt, dus dan kan je op de app idd zien dat het tijd is om de stekker te gaan uittrekken) en de powerline (26W combi basisstation en extender, zoals gezegd dus vervangen door een accespoint van 4W +1W UTP hub signaalversterker)

Blijft nog de WP van 30W (maar die sluit ik niet af want de pomp maakt om de zoveel tijd een korte run tegen vastlopen) en internet/wifi router (15W) die om evidente redenen (dan valt de monitoring weg) niet wordt afgesloten. En hier en daar nog continue een W of 2 voor leds van monitors (bewaking omgevingskwaliteit e.a.) die moeten blijven draaien om het overzicht niet te verliezen.

Watermeting van toestellen (toilet, vaatwas, wasmachine) had ik al gedaan door gewoon de watermeter te gebuiken. Het is immers veel gemakkelijker één waterverbruiker te meten met een hoofdmeter dan verschillende elektrische toestellen.
Pagina: 1 ... 50 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic