Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 12:39
Ik heb een setje zonnepanelen gekregen die via de omvormer met een normale stekker in het stopcontact gestoken kunnen worden.

Kan de energy socket ook opwekking meten ipv verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 13:06
IvoB2 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Combi diepvriezer-koelkast K234/D107 liter. +7°C/-18°C (koel en vriesgedeelte nofrost):
gemiddeld etmaalverbruik: 485,7 Wh - hoog: 500 Wh - laag: 380 Wh
Hoogste 15' piekgemiddelde: 0,138 kW
Continue verbruik: 1-30 W

En om de drie dagen komt er idd eens een hogere eenmalige piek tot 140W voorbij.
[Afbeelding]

(knip)
Klopt, mijn aanwijzingen waren nogal vaag, maar omdat het een oude kast is was een type aanduiding of iets dergelijks niet relevant. En 10 liter inhoud meer of minder ook niet.
Wat jij nu laat zien is een echt wel essentiëel lager verbruik, zal nu moeten kijken of het verschil de aankoop van een nieuwe rechtvaardigt.
Een typische dag in het plaatje. Overdag is er iets warms ingezet denk ik, met name het patroon in de avond en nacht zijn 'typisch' voor dit apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTlLkr2lY84IHrpdcF3ySpA3egA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLrRIHivdAxj6q4SLfrkjoM1.jpg?f=fotoalbum_large

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Oeps, dat verbruik ligt idd hoger dan mijn 2 koelkasten samen.
En ook wel een zeer onregelmatig zaagtandpatroon.
De koel/vriescombinatie met het laagste verbruik heb ik aangekocht in 2021 (losstaand model, de andere is een inbouwmodel van 2014) maar is al niet meer het meest recente model want stond in de uitverkoop.
Er waren toen al modellen met een lager verbruik op de markt maar daar vond ik de meerprijs niet de moeite waard tov de mogelijke besparing in energie.

Je kan, wanneer je naar een nieuwe combinatie gaat kijken, ook naar het opgegeven jaarverbruik kijken van de respectievelijke koelkasten. Bij mij kwam dat eigenlijk zeer goed overeen met wat er gemeten werd.
Dan kan je je al een beeld vormen of de besparing de moeite waard is.

[ Voor 48% gewijzigd door IvoB2 op 09-08-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Tja, met de natte vinger dan : 0.7 KWh per dag, 0.30 EUR per dag, zeg 100 EUR per jaar.
Nieuwe kast van dat soort kost plm. 1000 EUR.
Hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
IvoB2 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:13:
Oeps, dat verbruik ligt idd hoger dan mijn 2 koelkasten samen.
En ook wel een zeer onregelmatig zaagtandpatroon.

Je kan, wanneer je naar een nieuwe combinatie gaat kijken, ook naar het opgegeven jaarverbruik kijken van de respectievelijke koelkasten. Bij mij kwam dat eigenlijk zeer goed overeen met wat er gemeten werd.
Dan kan je je al een beeld vormen of de besparing de moeite waard is.
Dat zaagtand patroon wordt veel regelmatiger als je bedenkt dat er 2 compressoren in zitten die in eigen frequentie aanslaan. De een om de 4 en de ander om de 5 kwartier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Dat is idd nattevingerwerk want ik ben er bijna zeker van dat ik nooit een koelkast van 1000 € zou aankopen. :+
edit: voor de zekerheid en om verdere discussies te vermijden, factuur opgezocht: aankoopdatum 30/6/21 - aankoopprijs 549 €, BTW en recupelbijdrage (10€) inclusief. :)
Dus volgens de "meten = weten" methode gerekend:
1,3 x 365 d = 474,25 kWh jaarverbruik
0,4857 x 365d = 177,28 kWh jaarverbruik.

Dat is op jaarbasis een verschil van 296,97 kWh besparing aan groene energie.
Daar kan ik al bijna een heel jaar lang SWW mee aanmaken. :)

Of wanneer je de stroom moet aankopen: 296,97 x 0,28 c€ = 83,1516 € op jaarbasis.
Op iets meer dan 6,5 jaar heb je de investering er al terug uit (bij vervanging).
Dat laatste gaat bij mij niet op want het was geen vervanging maar een nieuwe aankoop.

Dat is het 'm net.
Ik heb een combinatie met twee compressoren en eentje met maar één compressor.
En beiden hebben toch een veel regelmatiger zaagtandpatroon dan deze van @ppaulv met 2 compressoren?

[ Voor 104% gewijzigd door IvoB2 op 09-08-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
dat zou een terugverdientijd zijn van zo'n 5 jaar en daarna winst. Dat is zeker 'food for thought'.
Overigens is mijn koelkast combi wel degelijk regelmatig alleen zijn het 2 patronen door elkaar heen. Maar dat terzijde want niet erg relevant voor nu.
Kun je me misschien ter lering ende vermaeck merk en type van jouw 2-compressor combi sturen per direct bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 14:35
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:49:
[...]

Hier gaat iets mis. De huidige levertijd voor nieuwe bestellingen is eind augustus. Bedankt voor de melding
Wanneer verwachten jullie de pre-orders te versturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
ppaulv schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:37:
Kun je me misschien ter lering ende vermaeck merk en type van jouw 2-compressor combi sturen per direct bericht?
LG GBB61PZGFN (niet meer op de markt)
Volgens de oude labeling klasse A+++ jaarverbruik 184 kWh
Volgens de nieuwe labeling klasse D jaarverbruik 214 kWh

Volgens meting: 178 kWh
De effectieve meting zit dus dichter bij de oude labeling dan de nieuwe.
dat zou een terugverdientijd zijn van zo'n 5 jaar en daarna winst.
De terugverdientijd hangt gewoon af aan welke kWh-uur prijs je de verbruikte stroom moet aankopen of tegen welke prijs je de uitgespaarde stroom (indien PV) kan injecteren.

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 09-08-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 13:40

amphora

Websites & Fotografie

Heb zojuist met de p1 meter en energy app m’n eerst gaslek ontdekt geloof ik. Sinds paar dagen ineens onverklaarbaar extra gasverbruik, ca 0.3m3 per dag. Niet extreem veel dus en je ruikt ook niets maar toch snel 50 cent per dag. Loodgieter komt vanmiddag.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
IvoB2 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

(knip)

[...]

De terugverdientijd hangt gewoon af aan welke kWh-uur prijs je de verbruikte stroom moet aankopen of tegen welke prijs je de uitgespaarde stroom (indien PV) kan injecteren.
Klopt, en die heb ik gebruikt in m'n natte vinger berekening. Zodra m'n huidige contract afloopt wordt dat anders maar worst case (volgens huidige regeling van mijn leverancier) 50% ontvangen van wat levering kost.
Dus worst case verdubbelt de terugverdientijd op die momenten / uren dat mijn panelen niet genoeg leveren en er dus terug geleverd wordt, en dat is zo'n 6 maanden per jaar gok ik (erg wilde gok, 3 maanden per jaar de hele dag en 9 maanden per jaar de soms korte nachten = 6 maanden in totaal).
Dus uiteindelijk een terugverdientijd van zo'n 7 of 8 jaar. Terwijl zo'n ding makkelijk 15 jaar meegaat.
Maakt me niet uit of het een paar jaar meer of minder is, het blijft de moeite waard.
Overigens is jouw apparaat nog te koop bij Bol, voor 750,- waardoor de terugverdientijd toch wel anders wordt. Maar ik ga open minded zoeken naar koelkasten .... ! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door ppaulv op 09-08-2022 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Leuk verdienmodel voor Bol dan want ik heb ze gewoon bij een elektroketen (in BE) gekocht en die moeten er ook van leven.
Overigens was er toen ook nog extra een cashrefund actie van LG op dat model. Dat heb ik er niet van afgetrokken omdat je daar niet altijd gebruik van kan maken.
Maar het loont dus de moeite om geduld te hebben en toe te slaan op het ogenblik dat je het, all in, tijdelijk het goedkoopst kan aankopen.

[ Voor 61% gewijzigd door IvoB2 op 09-08-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
amphora schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:24:
Heb zojuist met de p1 meter en energy app m’n eerst gaslek ontdekt geloof ik. Sinds paar dagen ineens onverklaarbaar extra gasverbruik, ca 0.3m3 per dag. Niet extreem veel dus en je ruikt ook niets maar toch snel 50 cent per dag. Loodgieter komt vanmiddag.
Geen cv ketel die een kleine hoeveelheid water warmhoud? (comfortfunctie)

Dit zie je terug in Homewizard als een kort gaspiekje, vaak met een regelmatig patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Stokertje schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Dit zie je terug in Homewizard als een kort gaspiekje, vaak met een regelmatig patroon.
Nee, want het is namelijk pas sinds een paar dagen. Vanaf het moment dat ik (waarschijnlijk) tegen een oude leiding heb gestoten met iets (in een ruimte waar vroeger de keuken was en nog een gasleiding ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
amphora schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:35:
[...]

Nee, want het is namelijk pas sinds een paar dagen. Vanaf het moment dat ik (waarschijnlijk) tegen een oude leiding heb gestoten met iets (in een ruimte waar vroeger de keuken was en nog een gasleiding ligt).
Oh, dan zeker wel even (laten) bekijken ja. Als alles bereikbaar is is het meestal met een zeepspuitje gauw te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Stokertje schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Oh, dan zeker wel even (laten) bekijken ja. Als alles bereikbaar is is het meestal met een zeepspuitje gauw te vinden.
Inderdaad. Plantenspuit met water en een beetje afwasmiddel en met een lekkage vliegen de belletjes je om de oren.
Werkt beter dan een originele spuitbus met lekzoekspray.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:06
Stokertje schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Dat was het hier wel, echt 0,3 kuub per dag om sneller warm water te hebben. Toen ik daar achter kwam snel uit gezet en gasverbruik is meteen lager geworden. Dan maar 10 seconden langer wachten op warm water bij douchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:29
Zo eindelijk tijd om de watermeter te installeren, was wel gedoe om het beugeltje te monteren. Heb een aquadis watermeter waar één boutje in het midden moet, maar er zat een stom dopje in. Die heb ik uiteindelijk met een boortje moeten uitboren zodat het boutje paste. Daarnaast nog een gat geboord in de meterkast naar de kruipruimte voor het kabeltje. Installeren ging als een zonnetje en na een kwartier kwam het eerste verbruik binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9D8qZS1SeBRKN38-5Ei2fpJ8Zr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7SkTWUZR328405WXczIx0ct.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NojO_ef9C5NU7RMJiLApvEttm3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOjCHGzTus8Ki5zh0C86Tx1w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw1fbB_K6_jrP3ggFCkkZXvz1gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JkZPJUlXLxUR9FoIkM1kW2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9jWQbgEYRfrllCryQCmrazla7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JknnnrLQRD3dGk3QnDsCdj2U.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Vandaag ook de watermeter gekregen en gemonteerd. Montage was 3 minuten.
Softwarematig duurde het ff. Tijdens installatie vie de telefoon werd er niet gevraagd of ik de gps wilde inschakelen, kreeg hem dus niet gekoppeld.
Installatie via de tablet ging wel goed.
Vroeg of ik de gps wilde inschakelen, dat gedaan, en meteen liep de installatie gewoon door.
En het werkt.
Koppelen in Homey werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
mike123 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:08:
Vandaag ook de watermeter gekregen en gemonteerd. Montage was 3 minuten.
Softwarematig duurde het ff. Tijdens installatie vie de telefoon werd er niet gevraagd of ik de gps wilde inschakelen, kreeg hem dus niet gekoppeld.
Installatie via de tablet ging wel goed.
Vroeg of ik de gps wilde inschakelen, dat gedaan, en meteen liep de installatie gewoon door.
En het werkt.
Koppelen in Homey werkt ook goed.
De gps vroeg hij bij niet om, wel om te verbinden met het lokale wifi signaal van de watermeter... Maar dat stond inderdaad niet super duidelijk aangegeven, ik zat ook eerst een minuut te wachten en toen las ik pas de text onderin het verbind scherm dat je zelf handmatig de wifi moest verbinden van de watermeter. Daarna was het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
fredhuizinga schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

De gps vroeg hij bij niet om, wel om te verbinden met het lokale wifi signaal van de watermeter... Maar dat stond inderdaad niet super duidelijk aangegeven, ik zat ook eerst een minuut te wachten en toen las ik pas de text onderin het verbind scherm dat je zelf handmatig de wifi moest verbinden van de watermeter. Daarna was het zo gepiept.
Dat is inderdaad niet heel duidelijk. En of je daarna weer met je eigen wifi of de wifi van de watermeter verbonden moet blijven om verder te gaan staat er ook niet.
Maar op mijn telefoon heeft hij wel 3x aangegeven dat hij toegevoegd was maar blauwe led bleef knipperen. En kreeg geen venster met welke WiFi de meter moest gaan verbinden.
Daarna met de tablet en ingeschakelde gps liep hij in 1x door.
Maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 09:22
Ik neem aan dat mijn watermeter niet compatibel is:
[Afbeelding]

Is niet echt duidelijk welk merk dat is (ben Belg trouwens)
Als mede-Belg zou ik hier ook graag een antwoord op hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

@HomeWizard_NL ik had mijn wachtwoord aangepast via de website en daardoor wilde de app niet meer verversen, logisch. Dus ik had mijn account binnen de app uitgelogd maar toen bleef de app hangen in een laad scherm waar geen einde aan kwam. App hard afsluiten hielp ook niet. App verwijderen en via App Store opnieuw installeren was de enige oplossing. Bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Vandaag heeft Homewizard een nieuwe firmware in mijn kWh meters geladen.
Ik ging van versie 2.11 naar 2.16. Nu is op de kWh meter alle info ervan te zien;
Verbruik 2 kanten op, vermogen, netspanning, stroom, power factor en frequentie.

Knap dat ze dat zo van afstand kunnen doen.

Deze info is alleen niet via de api te bekijken. @HomeWizard_NL is het mogelijk dit via de api ook te laten weergeven?

Ik heb een node-red flow welke de standaard info via mqtt naar domoticz stuurt, de overige gegevens zou ook welkom zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door henkNL op 09-08-2022 18:31 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 23:04
henkNL schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:43:
Ik ging van versie 2.11 naar 2.16. Nu is op de kWh meters alles van de meter te zien;
Vermogen 2 kanten op, netspanning, stroom, power factor en frequentie.

Deze info is alleen niet via de api te bekijken. @HomeWizard_NL is het mogelijk dit via de api ook te laten weergeven?

Ik heb een node-red flow welke deze info via mqtt naar domoticz stuurt, de overige info zou ook welkom zijn :)
Is die FW update specifiek voor jou? Bij mij staan twee kWh meters namelijk beiden nog op 2.11

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Via de mail bij Homewizard aangevraagd

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 20:06
Ik ging van versie 2.11 naar 2.16. Nu is op de kWh meter alle info ervan te zien;
Verbruik 2 kanten op, vermogen, netspanning, stroom, power factor en frequentie.

Ik heb een node-red flow welke de standaard info via mqtt naar domoticz stuurt, de overige gegevens zou ook welkom zijn :)
Met kWh meters bedoel je niet de sockets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
De kWh meter in de groepenkast, niet de sockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 20:06
henkNL schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:13:
De kWh meter in de groepenkast, niet de sockets.
Ok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokertje
Terrz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:33:
Ik heb een setje zonnepanelen gekregen die via de omvormer met een normale stekker in het stopcontact gestoken kunnen worden.

Kan de energy socket ook opwekking meten ipv verbruik?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sucyrx0rpkFNMPBpmTql-6_8Hsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqjHCcEg3qMimPBl842SoROE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:35
Iemand enig idee wat dit kan verklaren? Pieken van 400 watt in de nacht, en dan weer terug naar zo’n 100 watt.

Ik dacht gisteren misschien is het de quooker maar die heb ik gisteren al uitgeschakeld en was hem dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SljoPKiGeZR926SJG93_79zq3N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7QIigCwNB4hyokiAgeBLXpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-09 07:09

beste, misschien dat dit mogelijk wordt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
m3gA schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:39:
[...]

Wanneer verwachten jullie de pre-orders te versturen?
dat is een beetje afhankelijk van wanneer je besteld hebt. alles voor augustus zou in de loopt van deze en komende week verstuurd moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
fredhuizinga schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:44:
Zo eindelijk tijd om de watermeter te installeren, was wel gedoe om het beugeltje te monteren. Heb een aquadis watermeter waar één boutje in het midden moet, maar er zat een stom dopje in. Die heb ik uiteindelijk met een boortje moeten uitboren zodat het boutje paste. Daarnaast nog een gat geboord in de meterkast naar de kruipruimte voor het kabeltje. Installeren ging als een zonnetje en na een kwartier kwam het eerste verbruik binnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dat ''stomme dopje'' kun je er gewoon uitdraaien met een platkop schroevendraaier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
amphora schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:54:
@HomeWizard_NL ik had mijn wachtwoord aangepast via de website en daardoor wilde de app niet meer verversen, logisch. Dus ik had mijn account binnen de app uitgelogd maar toen bleef de app hangen in een laad scherm waar geen einde aan kwam. App hard afsluiten hielp ook niet. App verwijderen en via App Store opnieuw installeren was de enige oplossing. Bekend probleem?
android of ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
humpus schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Als mede-Belg zou ik hier ook graag een antwoord op hebben :)
deze watermeter heeft geen uitleesbaar litertelwerk. mogelijk komt voor deze meter wel een oplossing in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RiDo78 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:39:
[...]

Dat gevoel had ik inderdaad ook al een tijdje.

Je hebt overigens wel een heel mooi voorbeeld van verkeerde aannames gevonden. ;)

Aannemen dat 's nachts het minste energie wordt verbruikt klinkt op zich niet zo gek natuurlijk, maar gevaarlijk is het wel. Beter zou zijn dat de sluipverbruik-energie dan vervangen wordt door een melding dat het sluipverbruik niet kon worden vastgesteld.

Ook zou het handig zijn dat je als gebruiker de mogelijkheid hebt om aan te geven dat bepaalde energy-sockets niet meetellen in het sluipverbruik. Dus als je airco plots 2kW gaat vragen in de nacht, dat HW dat niet meer ziet als sluipverbruik maar als actief verbruik.

Maar eigenlijk ga je dan worstelen met de definitie van 'sluipverbruik'. Want eens je weet dat je TV 20 watt aan energie trekt als hij uit staat, kun je dat dan nog sluipverbruik noemen?? Zo niet, dan zou je kunnen stellen dat sluipverbruik het verbruik is waarvan je niet weet waar het vandaan komt. Met andere woorden, alle energie die wordt afgenomen, plus de energie die wordt opgewekt, minus het totale verbruik wat door de energy-sockets wordt geregistreerd.

Dus die sluipverbruik-grafiek, hoe goed bedoeld ook en welk algoritme er ook achter zit... je moet hem altijd met een korrel zout nemen.
de aanname is niet alleen dat er 's nachts minder gebruik is, maar dat er mogelijk overdag zonnepanelen zijn die de meting beïnvloeden. Er zijn ook huizen met zonnepanelen die nooit terugleveren. De standby grafiek wordt inderdaad tussen 0:00 en 6:00 bepaald op een dag, half doorzichtig in de achtergrond zie je het echte verbruik, en de lijn is welk gedeelte wordt gerekend als stand-by verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
ppaulv schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 06:58:
Mensen van HomeWizard, ik neem aan dat er goed is nagedacht over de opbouw van de plaatjes van de apps die het verbrui/ de productie laten zien.
Wat mij echter stoort en wat ik zeer verwarrend vind, is de onlogische richting in de stroomgrafiek.
Daarin wordt opgewekte stroom, in het groen, weergegeven met een pijl omhoog. Dat vind ik logisch in termen van donwload en upload. Prima.
Maar in de grafiek gaat de opgewekte stroom omlaag, onder de streep, negatief. Die grafiek gaat over de stroom die wordt verbruikt, en opgewekte stroom zie je als negatieve afname, dat klopt natuurlijk, maar toch is dit zeer onlogisch.
Dan zou ik de groene pijl ook omlaag tekenen. Maar beter nog, de grafiek omdraaien. Verbruik in paars onder de streep en productie/levering boven de streep.
Is het een idee om dit configureerbaar te maken?

[Afbeelding]
Ik denk dat deze discussie op tweakers exact het punt maakt, welke manier je ook kiest, er valt altijd iets over te zeggen. Wij hebben deze variant gekozen, om de consistentie te behouden met alle andere apparaten en opties/apps is dit huidig niet instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
IvoB2 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:47:
@RiDo78

[...]

Wat wel praktischer zou zijn en toepasbaar, vanuit het standpunt van de consument, is dat je een socket terug op nul zou kunnen schakelen wanneer je zijn identifictienaam wijzigt.
Wanneer je hem nu een naam geeft en koppelt aan de wifi blijft hij altijd daar op doorlopen.
Begrijpelijk vanuit het standpunt van de koper (je verkoopt er meer sockets door) maar een beetje sneu voor de consument die niet alleen met één socket één vast toestel wil meten maar ook dezelfde socket als meettoestel voor verschillende verbruikers zou willen inzetten.
een socket kun je gewoon de grafieken van verwijderen. je kan huidig alleen niet de meterstanden van het apparaat resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikvl87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 21:06
Klopt het dat de watermeter nog niet zichtbaar is in de webviewer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Erikvl87 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:53:
Klopt het dat de watermeter nog niet zichtbaar is in de webviewer?
dat klopt. webviewer (beta) ondersteund nog geen watermeter grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

iOS, wel de laatste iOS 16 beta, wellicht maakt dat nog uit.

[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 10-08-2022 10:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IvoB2
HomeWizard_NL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

een socket kun je gewoon de grafieken van verwijderen. je kan huidig alleen niet de meterstanden van het apparaat resetten.
Inderdaad, daar ben ik van op de hoogte.
Maar ik vind dat laatste, persoonlijk, onhandig.
Om een vb. te geven: ik heb verschillende sockets die continue een vaste verbruiker meten (koelkast, wasmachine). Daarvoor is de huidige socket perfect. (y)
Maar het heeft voor mij, uit het oogpunt van de klant, weinig zin om voor elk toestel doorlopend eenzelfde socket te laten loggen (vanuit het oogpunt van de verkoper uiteraard wel, dat begrijp ik ook wel :) ). Na een tijdje loggen weet ik wel wat zo'n toestel per tijdseenheid verbruikt.
Ik heb dus één socket die ik als "tester" inzet => daar meet ik het verbruik van verschillende toestellen mee (waterkoker, TV, pc,.....). Na een paar dagen meten weet je dan wel wat zo'n toestel verbruikt en heeft het nog weinig zin dat continue te blijven meten (zonder je hele huis vol sockets te hangen).
Dan is het zeer onhandig dat je de socket niet telkens naar nul kan resetten wanneer je een nieuw toestel meet. Hij blijft dan nl. gewoon doortellen op een vorig - ander - gemeten toestel. Aan grafieken heb je, eenmaal je ze gezien hebt, verder weinig. Het is juist de correcte meting van iedere individuele verbruiker die het voornaamste is.
Nu kan ik dat uiteraard "oplossen" door iedere dag een ander toestel te meten met de "tester" en dan de dagwaarde te nemen en/of de vorige meetresultaten op te schrijven en van de nieuwe af te trekken (want het is een ander toestel dat je dan meet). Maar het blijft een workaround die heel eenvoudig vermeden kon worden wanneer een socket een nulreset instelling zou hebben.
Van een kWh teller zou ik dat nog begrijpen want het meet een vaste kring.
Van een socket, die echter een stopcontact meet waar je toch altijd ook stopcontacten hebt waarop je verschillende verbruikers kan aanskluiten (en dus wil meten), ontgaat me de doelstelling van het ontbreken van een nulreset volledig. Je wil toch de verbruikers in het stopcontact afzonderlijk meten en niet wat een stopcontact in totaal verbruikt?
En ik blijf het eigenaardig vinden dat een socket tot op 1W nauwkeurig kan meten maar dat dit daarna niet getoond wordt. Gewoon omdat het resultaat maar tot 1 digit na de komma getoond wordt. Dus steeds minstens 50W ernaast. Dat is zeer onhandig wanneer je toestellen met een klein verbruik gaat meten (waterkoker, TV,....). Ja je kan er de totalen over een langere periode mee meten (bij benadering) maar niet het individueel verbruik en al helemaal niet bij kleine/kortstondige verbruikers (je kan immers ook geen delen van een periodiek verbruik gaan sleceteren). Of beter, hij meet het wel d:)b maar toont het niet.
Twee keer een gemiste kans dus die niet ligt aan de techniek (want die doet het wel) maar louter een keuze is van de producent.
Als het wel kan geef dan minstens de klant, zoals eerder aangehaald door anderen, de keuze om het persoonlijk te optimaliseren of, wanneer het als producent te duur is, voeg het toe aan de betalende versie.

En dit is bedoeld als opbouwende kritiek en als producent meer zicht te krijgen op de intentie van (sommige) klanten. Zeker niet om iets af te breken.
We zitten hier zelf in de (medische) softwareontwikkeling en merken ook dat je dan na een tijd in hokjes gaat denken waarbij meermaals blijkt dat de eindklant over eenzelfde product totaal anders denkt en wenst te handelen. :)

Ik hoop dat je met "huidig" wil omschrijven dat er wel een intentie is om dit in de toekomst wel mogelijk te maken? :)

[ Voor 18% gewijzigd door IvoB2 op 10-08-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
HomeWizard_NL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

dat ''stomme dopje'' kun je er gewoon uitdraaien met een platkop schroevendraaier ;)
Aah, oke... 8)7 Nou ja ik kan ook vrij slecht bij mijn watermeter en er zat wat zand in het dopje..

Oh ja, ondanks de 3m lange kabel was hij maar net lang genoeg. Had gelukkig onderin mijn meterkast nog een wcd vrij, watermeter zit onder kruipluik bij voordeur. Verder top product weer van jullie, ben benieuwd naar de aangekondigde features mbt uitlezen gegevens van omvormers. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 18:39
HomeWizard_NL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

de aanname is niet alleen dat er 's nachts minder gebruik is, maar dat er mogelijk overdag zonnepanelen zijn die de meting beïnvloeden. Er zijn ook huizen met zonnepanelen die nooit terugleveren. De standby grafiek wordt inderdaad tussen 0:00 en 6:00 bepaald op een dag, half doorzichtig in de achtergrond zie je het echte verbruik, en de lijn is welk gedeelte wordt gerekend als stand-by verbruik.
Ik snap dat het op deze manier bepaald wordt wanneer er alleen een P1 meter is. echter wanneer de zonnepanelen gemeten worden door een extra kWh meter en jullie/de app zelf automatisch een een grafiek voor het werkelijke stroomverbruik genereren, dan moet het niet heel moeilijk zijn om deze grafiek&data te gebruiken om het minimale verbruik te bepalen en dus een veel betere schatting van je standby verbruik te kunnen maken.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 14:35
HomeWizard_NL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:20:
[...]

dat is een beetje afhankelijk van wanneer je besteld hebt. alles voor augustus zou in de loopt van deze en komende week verstuurd moeten worden.
6 juli. Dan zal hij wel snel komen. Thx.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 23:04
Zojuist de watermeter ontvangen, installeren een fluitje van een cent. Ik ben er erg blij mee en heb nu een mooi totaaloverzicht van alles.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amIFVIUSzz_PwelwxaJ_o7TA93U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EAmBDGDJvSLsZFKJJo9ptnb9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPQdxcO9_gXlmzXV2Xju_6XoVbQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z5Bu00DAfA4IAxZrUbZRRFbH.png?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-09 14:16
Hi! Watermeter zojuist binnen gekregen. Ben even benieuwd; kan ik ook ergens de huidige meterstand invoeren? Nu staat de teller op 0

thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RHDTLEB schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:01:
Hi! Watermeter zojuist binnen gekregen. Ben even benieuwd; kan ik ook ergens de huidige meterstand invoeren? Nu staat de teller op 0

thanks!
We kunnen niet garanderen dat de watermeter een heel jaar lang stroom heeft en dat er wifi is. Daarom zijn we huidig nog enigszins voorzichtig met dit soort functies omdat gebruikers dit sowieso gaan willen gebruiken voor hun eindafrekening. In 99% van de gevallen zal deze correct zijn, maarja die 1% kan toch problemen opleveren. De verwachting is dat dit in de toekomst mogelijk nog wel komt (met een goeie disclaimer ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 10-08-2022 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-09 17:10
fredhuizinga schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde meter en je kunt hem eruit wippen.
Dat had ik in deze video gezien, anders had ik het ook niet geweten hoor 🤣:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

TF

bla bla

Hoop de watermeter ook snel te krijgen. 2-7 al besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb nog nooit de klantenservice van HomeWizard hoeven bellen, maar wil onderstaande nr wel als wachtmuziekje in de ideeënbus doen.... :+

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Waarschijnlijk is dit off topic hier, maar dan graag een verwijzing waar dan wel zelf kon ik het niet vinden.

Bij de aanschaf van mijn ketel/thermostaat zat een HeatLink en ik heb geen flauw idee wat ik daarmee moet doen.
Als het is wat ik vermoed ben ik sowieso niet van plan om deze te gaan gebruiken met mijn slimme/modulerende thermostaat.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, laat maar horen.

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
@HomeWizard_NL Ik heb niet de hele thread gelezen maar vraag me wel iets af.

Ik lees dat sluipverbruik gebaseerd is op een aanname van verbruik tussen 00.00 en 06.00 uur.

Dan neem ik aan dat je daar geen realistische waardes uit krijgt bij mensen die 's nachts actief en wakker zijn? Zo ben ik zelf vaak tot 02.00 (of later) aan de pc bezig en ga dan nog TV kijken tot 05.00 uur.
Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Gister besteld, vandaag binnen gekregen en erin geprikt.
App ingesteld, eerste keer een foutmelding maar na Retry knop ging het wel goed, nu maar wat dagen lekker laten draaien en dan eens in m’n verbruik duiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 19:41
Hmm sinds de update heb ik ineens heel vaak dat de 'meter offline' wordt weergegeven in de app. Ontzettend vervelend trouwens, want hij is wel gewoon online. Had hier totaal geen last van eerder.. nog meer mensen die dit ervaren? @HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
NileZ_ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:32:
Hmm sinds de update heb ik ineens heel vaak dat de 'meter offline' wordt weergegeven in de app. Ontzettend vervelend trouwens, want hij is wel gewoon online. Had hier totaal geen last van eerder.. nog meer mensen die dit ervaren? @HomeWizard_NL
Welke update refereer je naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
TF schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:40:
Hoop de watermeter ook snel te krijgen. 2-7 al besteld
Ze worden uitgeleverd op volgorde van bestelling 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Black Tiger 63 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:17:
@HomeWizard_NL Ik heb niet de hele thread gelezen maar vraag me wel iets af.

Ik lees dat sluipverbruik gebaseerd is op een aanname van verbruik tussen 00.00 en 06.00 uur.

Dan neem ik aan dat je daar geen realistische waardes uit krijgt bij mensen die 's nachts actief en wakker zijn? Zo ben ik zelf vaak tot 02.00 (of later) aan de pc bezig en ga dan nog TV kijken tot 05.00 uur.
Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Ik laad mijn auto 's nachts op. Ik merk dat mijn sluipverbruik in de app dan ook piekt.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

TF

bla bla

Ik heb dat ook maar enkel voor een losse kwh meter. Na herstart app is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 17:50
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:37:
[...]

Bij mij sinds gisteren ook en nu vanmorgen. Nadat ik een socket verhuisde naar zolder, die overigens prima verbinding heeft dus ik zie geen verband. Eén, twee of drie meters offline in de nu weergave (oranje pop-up) die zichzelf snel weer verbinden. Versie 1.9.2 sinds ? 9 augustus? Maar ook daarmee zie ik geen verband.
Zowel op sockets, als soms op de P1 en de 1-fase kWh meter doet het zich voor.

[ Voor 7% gewijzigd door henkzelf op 12-08-2022 07:23 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:37:
[...]

Ik had een update van de app. Sindsdien geeft de app meerdere keren aan dat de p1 meter offline is, daarna weer online, maar ook weer offline.
Dit terwijl hij pal naast de modem hangt, 100% bereik, en ook daadwerkelijk online is.
1.9.2 (42)

Op dit moment lijkt het normaal te functioneren, maar vooral gisteren kwam het erg veel voor.
Zit er overigens een optie in de app om de p1 meter opnieuw op te starten? Kon hem niet vinden maar wellicht kijk ik er overheen?
Of kan dit alleen door even het stekkertje uit de meter te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Ik sinds gister ook een aantal keren een geel venstertje in beeld met de melding “P1 meter offline”, nog nooit eerder gezien. P1 meter led ring was groen. De kwh meter in de groepnkast leek wel door te komen in de app op datzelfde moment. (Nu weergave)

App versie 1.9.0(7), IOS

[ Voor 5% gewijzigd door Stokertje op 12-08-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik15678
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-09 14:02
En ik maar denken dat het aan mij lag.
Krijg zowat elke keer wel te zien dat of mijn P1 meter / 1 van mijn kWh meters / 1 van mijn meerdere powerplugs offline is.
Versie 1.9.0(7) IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Erik15678 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:15:
[...]

En ik maar denken dat het aan mij lag.
Krijg zowat elke keer wel te zien dat of mijn P1 meter / 1 van mijn kWh meters / 1 van mijn meerdere powerplugs offline is.
Versie 1.9.0(7) IOS
Powerplug heb ik bij nader inzien toch ook een keer offline gezien ja. Lijkt iets te maken te hebben met de Homewizard server aangezien de meters wel waren verbonden met wifi en er gewoon internet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik15678
voorbeeldje :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2DFhB3DebeXU3wSjaFZmHXoO-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZYVqKEvLLPUB0qdheF9zr9qM.png?f=fotoalbum_large

Wat mij wel opvalt, is als de app open blijft staan dat de P1 meter na pakweg 30/40 sec ineens weer online is, maar dat dan 1 van mijn kWh meters offline gaat, waarbij er nog wel word uitgelezen (de nu pagina loopt gewoon door)

En de reden waarom ik dacht dat het aan mij lag, de update gedownload op woensdag en op donderdag mijn huis voorzien van nieuwe accespoints. Ik was daar al in de instellingen aan het zoeken |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Erik15678 op 12-08-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Hmm even gecheckt, en idd ook melding "p1 meter offline". In eerste instantie niet, maar na 30 seconden in de app kwam de melding ineens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30uFq553AzPIW0qxa1DoZXOrWmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ts1iukACgKKfqPvuWSmVEQVj.jpg?f=fotoalbum_large

Na de app opnieuw opstarten weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 17:50
Komen bij mij vanzelf terug zonder app opnieuw starten.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik van Andel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Ook hier last van tijdelijk offline zijn van P1 meter, kWh-meter en energy sockets.
Versie 1.9.0 (7) IOSversie 15.6 IPhone 13 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold321
  • Laatst online: 23-09 09:37
Sinds de update naar versie 1.9.2 (42) heb ik ook last van dat de p1 meter en de energysockets random offline zijn. Melding verdwijnt wel weer na een tijdje. Hiervoor nooit geen last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
NileZ_ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:43:
[...]

Of kan dit alleen door even het stekkertje uit de meter te trekken?
Zo heb ik het opgelost.
P1 meter viel regelmatig uit (verbinding verbroken). Sockets bleven overigens online terwijl ze minder % verbinding hadden dan de P1 (steeds 100% - hangt op 40 cm van de Wifi).
Stekkertje van de P1 uit de P1-poort getrokken, minuutje gewacht en terug verbonden en sindsdien werkt het weer als voorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 12-08-2022 09:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Beste,

Er is gisteren een hele nieuwe groep aan services bij gekomen waar apparaten aan verbinden, er lijkt een probleem te zijn ontstaan waarbij sommige apparaten elke 5 minuten, voor enkele seconden de verbinding verliezen en daarna weer terugkomen. We zijn huidig aan het onderzoeken wat dit veroorzaakt. De in app melding die offline aangeeft staat er langer dan dat het apparaat werkelijk offline is.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-08-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

HomeWizard_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:40:
[...]

Ze worden uitgeleverd op volgorde van bestelling 👍🏻
Kun je een idee geven van wat de verhouding tussen de productie/verzendcapaciteit en het aantal backorders is? Ik zie op de website 'eind augustus', maar dat zegt me weinig, en ik vraag me af of ik niet net zo goed kan wachten tot het een beetje rustiger is, maar dat werkt natuurlijk niet als er iedere dag nog tienduizend bestellingen binnen stromen en er maar 100 per dag verzonden worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Oon schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Kun je een idee geven van wat de verhouding tussen de productie/verzendcapaciteit en het aantal backorders is? Ik zie op de website 'eind augustus', maar dat zegt me weinig, en ik vraag me af of ik niet net zo goed kan wachten tot het een beetje rustiger is, maar dat werkt natuurlijk niet als er iedere dag nog tienduizend bestellingen binnen stromen en er maar 100 per dag verzonden worden :+
het aantal bestellingen licht huidig hoger dan de aanvoer. Als je wacht zal het gegarandeerd langer duren voordat je hem hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-08-2022 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:24
[...]

Als je hem wil gewoon bestellen of wachten (is jouw feestje). Hier direct besteld toen de e-mail werd verstuurd en het hier bekend werd. Vorige week geleverd, draait nu al weer een weekje. Waterverbruik tot nu toe 4700 liter…. Vooral de tuin bewateren tikt aardig aan met een 350 liter per keer. En dat een 3 a 4 keer per week momenteel.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Als je hem wil gewoon bestellen of wachten (is jouw feestje). Hier direct besteld toen de e-mail werd verstuurd en het hier bekend werd. Vorige week geleverd, draait nu al weer een weekje. Waterverbruik tot nu toe 4700 liter…. Vooral de tuin bewateren tikt aardig aan met een 350 liter per keer. En dat een 3 a 4 keer per week momenteel.
Serieus, je gaat toch met deze water schaarste je tuin niet 4x per week besproeien? Is ook helemaal niet nodig.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Gister 2 sockets een watermeter en een kwh meter besteld staat op eind Augustus.
We wachten het rustig af, ik doe al meer dan 40 jaar zonder daar kunnen die paar weken ook nog wel bij :)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Hier ook afgelopen dinsdag de watermeter binnen gekregen. Nog niet zo veel water gebruikt als jou maar nu je het makkelijk in de app kan zien "schrik" je toch wel even hoeveel water er op een dag door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ben me niet bewust van een update, maar hij geeft meter inderdaad recent erg vaak offline weer. Eerder nooit last van gehad.
Moet de app dan geforceerd afsluiten en opnieuw openen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
worldfastest schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Serieus, je gaat toch met deze water schaarste je tuin niet 4x per week besproeien? Is ook helemaal niet nodig.
Je hebt toch helemaal geen idee hoeveel en hoe lang ik bewater. Kwestie van iedere keer een beetje. Daarbij tijdlang 2x per week besproeid, echter deze week was wat meer nodig.

Als het niet nodig is staat hier de sproeier gewoon uit.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Je hebt toch helemaal geen idee hoeveel en hoe lang ik bewater. Kwestie van iedere keer een beetje. Daarbij tijdlang 2x per week besproeid, echter deze week was wat meer nodig.

Als het niet nodig is staat hier de sproeier gewoon uit.
Ik weet toch hoeveel je bewater dat zeg je namelijk net (350 liter per keer). Je kan beter 1x per 2 weken een boel doen dan elke dag een beetje. Ik ben zeker niet iemand die water bespaard maar om 4x per week 350 lietr per x weg te gooien...

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@worldfastest dat is jouw mening. Fair enough.

Binnenkort het besproeiing schema maar even aanpassen. ;) Kijken of het vaker kan maar dan korter. Of juist minder vaak en langer. Die watermeter geeft me dat inzicht nu wel.

[ Voor 73% gewijzigd door TheKerremenke op 12-08-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister ook weer 1,5 kuub water op het gras gegooid in de tuin.
Moet wel een beetje groen blijven natuurlijk.
( zwembadje van de jeugd ververst) >:)

Maarre dit is niet het duurzaamheid topic ;)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Klopt dit is niet het duurzaamheidstopic maar iemand wijzen op zijn water(mis)verbruik mag altijd. Kan niet direct kwaad.

Zo weer on-topic.

In ieder geval weet ik dankzij de watermeter hoeveel water ik verbruik. Of het nu douchen of de tuin bewateren is. Met dit meer inzichtelijker hebben, is de volgende stap natuurlijk zuiniger te doen en te besparen waar het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Laatst online: 25-09 14:16
Ik ga straks douchen onder de tuinsproeier 😎
Heb die watermeter nu 2 dagen in gebruik en ik schrik me rot hahah!

Inmiddels plassen wij nu als gezin ook in de borders en spoelen we de wc door met het spaghetti water :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het toch wel bijzonder, je weet hoeveel water je per jaar gebruikt toch?
Hoe kun je dan nu ineens schrikken van je verbruik.

Afgelopen jaar was 143m3 en het jaar ervoor was 173m3

Dat betekend dat ik ongeveer 400 liter per dag gebruikt heb.

Dat komt dan niet als verassing lijkt me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Het schrikeffect komt denk ik meer omdat je het met de watermeter die je ff vlug kan aflezen het verbruik een stuk inzichtelijker kan maken.
Als je zegt dat je bv 146 kuub per jaar gebruikt is dat ca 12,1 kuub per maand, valt best mee.
Maar als je dan ziet dat het bijna 400 liter water per dag is, dan is dat best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Ronald.42 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:20:
Ik vind het toch wel bijzonder, je weet hoeveel water je per jaar gebruikt toch?
Hoe kun je dan nu ineens schrikken van je verbruik.

Afgelopen jaar was 143m3 en het jaar ervoor was 173m3

Dat betekend dat ik ongeveer 400 liter per dag gebruikt heb.

Dat komt dan niet als verassing lijkt me...
Valt ook wel mee. Het jaar verbruik is 123 m3. Het jaar ervoor 132 m3 en het jaar daarvoor 135 m3.

Maar wel handig om te zien waar het verbruik nu daadwerkelijk in zit. En hierop kunnen reageren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
mike123 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:39:
Het schrikeffect komt denk ik meer omdat je het met de watermeter die je ff vlug kan aflezen het verbruik een stuk inzichtelijker kan maken.
Als je zegt dat je bv 146 kuub per jaar gebruikt is dat ca 12,1 kuub per maand, valt best mee.
Maar als je dan ziet dat het bijna 400 liter water per dag is, dan is dat best veel.
En ik maar denken dat ik met 2,8 m³/maand dringend zou moeten gaan besparen op waterverbruik. :)
Zo zie je hoe relatief alles is.
We hebben wel al jaren het "voordeel" dat de watermeter toegankelijk is. De stand iedere maand noteren is dus niet echt schrikken.
Dacht dat het enige voordeel van zo'n watermeter zou zijn dat je dan direct lekken zou kunnen opsporen => er loopt water door de meter terwijl dat eigenlijk niet zou mogen.

[ Voor 21% gewijzigd door IvoB2 op 12-08-2022 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik15678
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:58:
Beste,

Er is gisteren een hele nieuwe groep aan services bij gekomen waar apparaten aan verbinden, er lijkt een probleem te zijn ontstaan waarbij sommige apparaten elke 5 minuten, voor enkele seconden de verbinding verliezen en daarna weer terugkomen. We zijn huidig aan het onderzoeken wat dit veroorzaakt. De in app melding die offline aangeeft staat er langer dan dat het apparaat werkelijk offline is.
Mag ik even aangeven dat ik zeer positief verrast ben hoe snel dit opgepakt word. Mijn complimenten, ben zelf werkzaam in de cv/warmtepompen branch en zie met regelmaat dat actie ondernemen ooit weken lang duurt. Nogmaals mijn complimenten aan homewizard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:58:
Beste,

Bedankt, goed om te horen dat jullie er mee bezig zijn. Want dit lijkt inderdaad het geval te zijn. Het apparaat lijkt niet lang offline te zijn, echter geeft de app dat wel ern tijd langer aan.
Vervelende is dan ook dat het realtime verbruik blijft hangen. App herstarten heeft maar een beperkt, kortdurig effect.

Is de enige manier om de p1 meter te herstarten het stekkertje er even uit te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik15678
IvoB2 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

En ik maar denken dat ik met 2,8 m³/maand dringend zou moeten gaan besparen op waterverbruik. :)
Zo zie je hoe relatief alles is.
Mijn gedachte ook, met 21m³ per jaar/1,75m³ per maand. Benieuwd wat de watermeter mij kan laten inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
NileZ_ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Bedankt, goed om te horen dat jullie er mee bezig zijn. Want dit lijkt inderdaad het geval te zijn. Het apparaat lijkt niet lang offline te zijn, echter geeft de app dat wel ern tijd langer aan.
Vervelende is dan ook dat het realtime verbruik blijft hangen. App herstarten heeft maar een beperkt, kortdurig effect.

Is de enige manier om de p1 meter te herstarten het stekkertje er even uit te halen?
ja, normaliter is er ook geen reden om de p1 te herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 18:04
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

ja, normaliter is er ook geen reden om de p1 te herstarten.
Ik zie toch wel 1x in de paar weken dat de API rot gaat doen en dan is de enige manier om het weer goed te laten werken de P1 meter te herstarten.
In de app blijft alles dan goed werken maar de API gaat steeds vaker haperen tot dat hij het helemaal niet meer doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Daveth schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Ik zie toch wel 1x in de paar weken dat de API rot gaat doen en dan is de enige manier om het weer goed te laten werken de P1 meter te herstarten.
In de app blijft alles dan goed werken maar de API gaat steeds vaker haperen tot dat hij het helemaal niet meer doet
meestal heeft dat te maken met dat er meerdere api sessies worden opgestart die niet netjes worden afgesloten vanaf de client kant. op gegeven moment zijn er teveel lopende sessies en accepteert de p1 geen nieuwe sessies meer (tenzij deze wordt herstart en alle lopende sessies kwijt raakt). Je zou dit in je code moeten kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik heb ook even geprobeerd om via die URL die hier was gepost om via de PC verbinding te kunnen maken, is nog niet gelukt.

Eerst geprobeerd met de login die ik heb aangemaakt in de app, die deed niks. Vervolgens na wat doorklikken naar de normale site gegaan, daar een account geregistreerd (met hetzelfde e-mail adres), daarmee ingelogd en vervolgens de melding dat ik nog geen apparaat heb geregistreerd, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Andere vraag over de iOS app:
Als ik op een grafiek druk dan opent de horizontale view met detail grafiek, maar hoe ga ik dan weer terug? Zie niet ergens een terug knop. Momenteel sluit ik dan dus maar de app af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:22
gise schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 01:06:
Andere vraag over de iOS app:
Als ik op een grafiek druk dan opent de horizontale view met detail grafiek, maar hoe ga ik dan weer terug? Zie niet ergens een terug knop. Momenteel sluit ik dan dus maar de app af
Door je telefoon weer verticaal te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Laatst online: 25-09 18:41
Is er een mogelijkheid om alle gegevens te wissen op de P1 meter? Ik ben verhuisd en de oude data krijg ik helaas niet verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:17
Voltex schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:30:
Is er een mogelijkheid om alle gegevens te wissen op de P1 meter? Ik ben verhuisd en de oude data krijg ik helaas niet verwijderd.
Volgens mij alleen een support ticket inschieten bij Homewizard die kunnen je verder helpen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Pagina: 1 ... 49 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic