Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-04 15:36
Ik had laatst ook een stroomstoring.
De grafiek gaat van de laatst gemeten waarde naar de eerst volgende waarde een rechte lijn trekken. Qua grafiek klopt dit niet. de dagtotalen en weektotalen etc. zijn wel weer goed. Dit komt omdat de app gebruikt maakt van de meterstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
@HomeWizard_NL Ligt de app voor de P1 eruit ?
Kan niet meer inloggen.

[ Voor 14% gewijzigd door RobAkm op 19-02-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

RobAkm schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:48:
@HomeWizard_NL Ligt de app voor de P1 eruit ?
Kan niet meer inloggen.
Hier werkt het nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Heb gewoon internet want ik kan de app ook opnieuw downloaden van Googleplay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fubGecABr698Hb1lxHey-1SP9Q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pvGEotdf4ZsZiS2rHRtXpbS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

RobAkm schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:04:
Heb gewoon internet want ik kan de app ook opnieuw downloaden van Googleplay.

[Afbeelding]
Het gaat er ook om dat je P1 meter verbonden is met wifi. Heb je dat al gecontroleerd?
De meest waarschijnlijke oorzaak is dat ie geen verbinding meer heeft.
Dus controleer de kleur van het lampje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Lampje brand groen, al opnieuw opgestart, kan ook de popup in de taskbar gewoon zien, in de webbrowser de api oproepen gaat ook...vreemd want gisteravond heb ik nog gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ok als de API telegram oproep in de browser werkt dan werkt de P1 meter zelf idd goed en is ie verbonden.

Popup in taskbar? Het gaat toch wel over de HW smartphone app en niet over het third party beta Windows programma?

Als de app niet werkt, gebruik je een pi-hole of een andere hardware internet blocker?

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 19-02-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Op mijn GSM ????
Ik kan zowel via mijn ISP als mijn interne WiFi geen contact maken.
En sinds gisteravond 00:30 uur is er niets verandert aan mijn ISP of GSM niet.

[ Voor 32% gewijzigd door RobAkm op 19-02-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Laatst online: 19:02
Ik stel voor dat je contact opneemt met HomeWizard Support. Omdat je (tot nu toe) de enige bent met dit probleem, lijkt het aan jouw situatie te liggen :)

[ Voor 21% gewijzigd door DCSBL op 19-02-2021 14:52 ]

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
ISP problemen, vannacht modem opnieuw opgestart ivm werkzaamheden en is niet goed terug opgekomen.
Na een modem reset werkt alles weer....Ziggo, al maanden problemen met een onstabiele verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiB

PiB

Ik kwam deze tegen. Geen inhoudelijke werking en niets nieuws voor nu. Maar je ziet ze ook "live".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 15:54
Momenteel heb ik de Homewizard P1 meter in gebruik, maar ik twijfel nog over het nemen van extra kwh meters.
Als ik mijn zonnepanelen en warmtepomp doormiddel van een homewizard kwh meter koppel, hoe werkt dit dan in de app? Zie ik dan het losse verbruik van de warmtepomp (en oplevering van zonnepanelen) en de totale som? Of zie ik dan de warmtepomp/zonnepanelen los en een grafiek met het overig gebruik?

Het fijnste zou zijn als beide kan (dus per stuk zien, het overige zien, en het totaal zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:31
Alles per stuk en totaal zichtbaar.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb geen warmtepomp, maar ik neem aan dat dat gewoon een los grafiekje wordt. De zonnepanelen zul je zien als extra grafiek waarop de opwek te zien is. In combi met je P1 meter waarop te zien is wat je met het net doet, komt er een 3e grafiek bij: Daadwerkelijk verbruik.
Los de p1 meter met panelen is leuk, maar je weet gewoon niet wat je verbruik echt is. De losse kWh meter geeft je dan zoveel meer inzicht. Vrees dat je er geen spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
rolandmegens schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:41:
Momenteel heb ik de Homewizard P1 meter in gebruik, maar ik twijfel nog over het nemen van extra kwh meters.
Als ik mijn zonnepanelen en warmtepomp doormiddel van een homewizard kwh meter koppel, hoe werkt dit dan in de app? Zie ik dan het losse verbruik van de warmtepomp (en oplevering van zonnepanelen) en de totale som? Of zie ik dan de warmtepomp/zonnepanelen los en een grafiek met het overig gebruik?

Het fijnste zou zijn als beide kan (dus per stuk zien, het overige zien, en het totaal zien)
Als je een losse kWh meter voor je zonnepanelen gebruikt, dan krijg je de 3 grafieken. 1) opwekking van de zonnepanelen (=kWh meter) 2) totalen van de P1 meter en 3) het eigenverbruik. Deze grafiek wordt berekend. Dit werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
IJsbeer schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:04:
Ik heb geen warmtepomp, maar ik neem aan dat dat gewoon een los grafiekje wordt.
Yep, warmtepomp wordt gewoon nog apart extra grafiekje.
Dus met p1, kWh meter zonnepanelen en kWh meter warmtepomp krijg je 4 grafiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Oh dat klinkt inderdaad perfect!
Dan ga ik denk ik toch maar binnenkort 2 kWh meters bestellen (1 fase en 3 fase)

bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:59
Ik ben erg tevreden met de P1 meter en ben daarom ook aan het overwegen een kWh meter aan te schaffen. Ik begrijp echter niet hoe je de keuze voor 1 of 3 fase maakt; de woning heeft een 3 fase aansluiting, de omvormer is gekoppeld aan 2 groepen (ik begrijp trouwens ook niet waarom een 3kWh omvormer aan 2 groepen moet hangen...)

Hangt de keuze alleen af van hoeveel fasen de woning binnenkomt of hangt het ook af van hoeveel groepen je monitord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
Vandaag 2 beta Energy sockets ontvangen. Ziet er goed en degelijk uit. Direct geïnstalleerd, installatie werkt exact zoals met de P1 en Wifi meter. 1 voor mijn CV ketel (blijkbaar gebruikt dat ding continu 10W, wist ik niet) en 1 bij mijn audio/video meubel. Standby gebruik van de apparatuur is daar 3W, valt mee. Op de CV ketel staat een schakelslot actief zodat deze niet met de app of het knopje uitgezet kan worden. Nog geen mogelijkheden voor tijdschema's gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBtu0rBl51j9hdpqg8YGfF1Vo_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uO4yYiN8G0EBiBjumrcisJxx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjKlLbEKjQxpJMxvKdowPdeL0s8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/haoidxvdyqHaUEM1ktsOiC8L.png?f=fotoalbum_large

@HomeWizard_NL Zijn de beta exemplaren echt anders qua hardware dan de uiteindelijke exemplaren worden? Of is het gewoon een certificering die nog ontbreekt en jullie niet kunnen zeggen dat het tot 12 ampere mag schakelen? Ik zou best mijn wasmachine, vaatwasser en/of espressoapparaat willen meten namelijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RaymondD op 20-02-2021 18:23 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
Ik heb ook net de beta energy sockets gekregen.
In de beschrijving staat dat er 2500W continu en 3500W aan max vermogen afgenomen kan worden.
Met deze specs kan je prima een koffiezetter meten. Voor de wasmachine en de vaatwasser vermoedelijk ook, maar voor een kookwas heb ik nog twijfels. Ik weet namelijk niet hoelang dan het verwarmingselement op vol vermogen gaat. Ik verwacht niet dat dat een probleem op gaat leveren.

Ik ga er eerst even met spelen door de energy socket op meerdere plekken te proberen. Hierna komt hij als koelkastmeter. Hierdoor kan een trend zichtbaar worden, waarbij de kwaliteit van de deurrubbers en compressor bekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:47
RaymondD schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:20:
Vandaag 2 beta Energy sockets ontvangen. Ziet er goed en degelijk uit. Direct geïnstalleerd, installatie werkt exact zoals met de P1 en Wifi meter. 1 voor mijn CV ketel (blijkbaar gebruikt dat ding continu 10W, wist ik niet) en 1 bij mijn audio/video meubel. Standby gebruik van de apparatuur is daar 3W, valt mee. Op de CV ketel staat een schakelslot actief zodat deze niet met de app of het knopje uitgezet kan worden. Nog geen mogelijkheden voor tijdschema's gevonden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@HomeWizard_NL Zijn de beta exemplaren echt anders qua hardware dan de uiteindelijke exemplaren worden? Of is het gewoon een certificering die nog ontbreekt en jullie niet kunnen zeggen dat het tot 12 ampere mag schakelen? Ik zou best mijn wasmachine, vaatwasser en/of espressoapparaat willen meten namelijk ;)
Deze sockets zijn daadwerkelijk anders dan productie, eigenlijk zijn er altijd tijdens certificering nog wel kleine aanpassingen. De beta sockets ondersteunen continu maximaal 1000W. Meer kan ook, maar niet continu, je socket geeft vanzelf een melding wanneer je over het maximum heen gaat en schakeld dan preventief uit. Tijd schakelingen kun je maken onder instellingen > energie besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
linker schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:55:
Ik heb ook net de beta energy sockets gekregen.
In de beschrijving staat dat er 2500W continu en 3500W aan max vermogen afgenomen kan worden.
Met deze specs kan je prima een koffiezetter meten. Voor de wasmachine en de vaatwasser vermoedelijk ook, maar voor een kookwas heb ik nog twijfels. Ik weet namelijk niet hoelang dan het verwarmingselement op vol vermogen gaat. Ik verwacht niet dat dat een probleem op gaat leveren.

Ik ga er eerst even met spelen door de energy socket op meerdere plekken te proberen. Hierna komt hij als koelkastmeter. Hierdoor kan een trend zichtbaar worden, waarbij de kwaliteit van de deurrubbers en compressor bekeken kan worden.
Zie bericht aan RaymondD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb gezocht maar antwoord niet gevonden .... Hoe wijzig je het WIFI netwerk op de P1 meter? Moet ik de P1 meter weggooien in de app en opnieuw koppelen als nieuwe P1 meter?

[ Voor 4% gewijzigd door groennom op 21-02-2021 09:29 . Reden: tekstuele wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
groennom schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:22:
Heb gezocht maar antwoord niet gevonden .... Hoe wijzig je het WIFI netwerk op de P1 meter? Moet ik de P1 meter weggooien in de app en opnieuw koppelen als nieuwe P1 meter?
Op dit moment nog wel, met deze handeling verlies je geen data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groennom
  • Laatst online: 16-12-2024
Op dit moment nog wel, met deze handeling verlies je geen data.
Thnx voor de snelle reply, support op dit forum is echt geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

amphora

Websites & Fotografie

@HomeWizard_NL Ik krijg de beta sockets niet gekoppeld. Bij knop ingedrukt houden gaat hij inderdaad blauw knipperen, maakt verbinding met 'EnergysocketSetup' netwerk maar zodra ik mijn WiFi netwerk opgeef krijg ik ruim een minuut 'Apparaat toevoegen aan je huis' en dan 'Verbinden met Wi-Fi mislukt' melding.

[ Voor 18% gewijzigd door amphora op 21-02-2021 12:02 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
amphora schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:42:
@HomeWizard_NL Ik krijg de beta sockets niet gekoppeld. Bij knop ingedrukt houden gaat hij inderdaad blauw knipperen, maakt verbinding met 'EnergysocketSetup' netwerk maar zodra ik mijn WiFi netwerk opgeef krijg ik ruim een minuut 'Apparaat toevoegen aan je huis' en dan 'Verbinden met Wi-Fi mislukt' melding.
Dat is interessant, heb je al geprobeerd te koppelen dichter bij je wifi access point? Blijf je tijdens de installatie in de buurt van je socket?

Aangezien je in de beta zit, lossen we dit graag direct met jou op, mocht het niet lukken neem dan even contact op via beta@homewizard.nl dan kan ik zorgen dat je een app versie krijgt met setup logging zodat we exact kunnen zien wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
amphora schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:42:
Was er ook niet iets dat je locatie moet aan hebben staan om zo'n koppeling goed te laten gaan? Misschien dat dat nu ook helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

HomeWizard_NL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Dat is interessant, heb je al geprobeerd te koppelen dichter bij je wifi access point? Blijf je tijdens de installatie in de buurt van je socket?

Aangezien je in de beta zit, lossen we dit graag direct met jou op, mocht het niet lukken neem dan even contact op via beta@homewizard.nl dan kan ik zorgen dat je een app versie krijgt met setup logging zodat we exact kunnen zien wat er mis gaat.
Na 10x (zonder overdrijven) op 'opnieuw proberen' geklikt te hebben lijkt hij te zijn gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 16:12
amphora schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Na 10x (zonder overdrijven) op 'opnieuw proberen' geklikt te hebben lijkt hij te zijn gekoppeld
Hier ging het in één keer goed... al was het niet bijzonder vlot.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:35
Vraagje

Ik heb een homewizard kwh meter voor mijn zonnepanelen, nu wil ik er eentje er bij nemen om mijn verbruik te meten kan dit en hoe kan ik dit het beste aansluiten? Omdat ik lees dat de kwh meter bi-directional zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Weldie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:53:
Vraagje

Ik heb een homewizard kwh meter voor mijn zonnepanelen, nu wil ik er eentje er bij nemen om mijn verbruik te meten kan dit en hoe kan ik dit het beste aansluiten? Omdat ik lees dat de kwh meter bi-directional zijn.
Makkelijkste is met de p1 meter. Als je geen slimme meter met p1 poort hebt kun je dit doen met een kWh meter direct na je hoofdschakelaar in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

@HomeWizard_NL heb nu twee sockets gekoppeld maar mis nu in de app de grafiek van de p1 meter? Kan nu het totale verbruik in huis niet meer zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
amphora schreef op maandag 22 februari 2021 @ 01:11:
@HomeWizard_NL heb nu twee sockets gekoppeld maar mis nu in de app de grafiek van de p1 meter? Kan nu het totale verbruik in huis niet meer zien :(
Hoi Amphora, kom je problemen tegen in de beta neem dan contact op met beta@homewizard.nl. Je bent beta software aan het testen, problemen zoals jij vermeld kunnen dan ook voorkomen. Het doel van de beta is om deze problemen te vinden en op te lossen voor de publieke release (zodat dit niet bij meer mensen gebeurd). Hier via tweakers weten we niets van je account of apparaten etc, en kunnen we ook niets controleren of inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
HomeWizard_NL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Makkelijkste is met de p1 meter. Als je geen slimme meter met p1 poort hebt kun je dit doen met een kWh meter direct na je hoofdschakelaar in de meterkast.
Maar dan meet je toch verbruik min de opbrengst zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Weldie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Maar dan meet je toch verbruik min de opbrengst zonnepanelen.
Dat klopt, wij maken dan een combinatie van je zonnepanelen opbrengst verrekend met je hoofdaansluiting om het volledige gebruik in huis te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

Ah, op het kanaal van de preview, staat nu ook een volledige video van de sockets:

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
HomeWizard_NL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Heb een p1 meter van homewizard maar deze gaat telkens off line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebecca
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 22:42
Kan de LED-verlichting van de Energy-Socket ook standaard uit gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:46:
[...]

Deze sockets zijn daadwerkelijk anders dan productie, eigenlijk zijn er altijd tijdens certificering nog wel kleine aanpassingen. De beta sockets ondersteunen continu maximaal 1000W. Meer kan ook, maar niet continu, je socket geeft vanzelf een melding wanneer je over het maximum heen gaat en schakeld dan preventief uit. Tijd schakelingen kun je maken onder instellingen > energie besparing.
Krijgen de uiteindelijke versies dan een hoger vermogen, of blijft dat rond de 1000W hangen?
Het zou mooi zijn dat ik mijn close-in boiler er mee kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Rebecca schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:22:
Dit is niet de plaats voor dit soort verzoeken. beta@homewizard.nl moet je wezen
Crxtreem schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Krijgen de uiteindelijke versies dan een hoger vermogen, of blijft dat rond de 1000W hangen?
Het zou mooi zijn dat ik mijn close-in boiler er mee kan schakelen.
Antwoord staat letterlijk een aantal posts boven jou post. Tevens staat het ook op de productpagina vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 22-02-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Weldie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Heb een p1 meter van homewizard maar deze gaat telkens off line
Ik zie bij mij de melding nog wel eens verschijnen, terwijl de data bij het 'nu' tabje wel gewoon bijgewerkt wordt. Maar is het sinds kort of langere tijd? Heeft het wel langere tijd goed gewerkt? Wat is de afstand tussen de dongle en de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Rebecca schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:22:
Het is in te stellen op iedere gewenste intensiteit (ook 0%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

HomeWizard_NL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:19:
[...]

Hoi Amphora, kom je problemen tegen in de beta neem dan contact op met beta@homewizard.nl. Je bent beta software aan het testen, problemen zoals jij vermeld kunnen dan ook voorkomen. Het doel van de beta is om deze problemen te vinden en op te lossen voor de publieke release (zodat dit niet bij meer mensen gebeurd). Hier via tweakers weten we niets van je account of apparaten etc, en kunnen we ook niets controleren of inzien.
Ik zal je mailen. Poste het hier omdat ik verwachte dat ik niet de enige zou zijn, volgens mij zitten hier ondertussen wel wat beta testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
amphora schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Ik zal je mailen. Poste het hier omdat ik verwachte dat ik niet de enige zou zijn, volgens mij zitten hier ondertussen wel wat beta testers.
Je kan er vanuit gaan dat als de externe beta begint, er al geruime maanden interne beta heeft paatsgevonden, de kans dat je problemen tegen komt waar iedereen tegen aanloopt is hierdoor klein. We zijn in de externe beta vooral op zoek naar de laatste bugs die juist heel specifiek zijn voor bepaalde telefoons of toepassingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rebecca
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 22:42
IJsbeer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Dit is niet de plaats voor dit soort verzoeken. beta@homewizard.nl moet je wezen
Hartelijk dank Amphora voor je contructieve feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
Bij mij staat een vak waar stroomverbruik bij staat maat daar staat niets in klopt dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6x3TKEfZVph2gUdERtIQscX8FT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaa0jEMiLvKBEhjWphQHf1Av.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:12
Deze week krijg ik zonnepanelen en de opbrengst kan ik via de app van de omvormer zien. Daarnaast heb ik een P1 meter in de meterkast hangen. Wat is dan nog de meerwaarde van de KWh meter meer dan dat je een totaal overzicht hebt in 1 app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Civic09 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:25:
Deze week krijg ik zonnepanelen en de opbrengst kan ik via de app van de omvormer zien. Daarnaast heb ik een P1 meter in de meterkast hangen. Wat is dan nog de meerwaarde van de KWh meter meer dan dat je een totaal overzicht hebt in 1 app?
1. Continue meting (de meeste apps van zonnepanelen updaten eens in de paar minuten, terwijl de kWh meter elke seconde update)
2. Betrouwbare metingen (mijn AP Systems app is zeer optimistisch qua opbrengst)
3. Alle relevante gegevens in één app (zuiver verbruik, productie en netto verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Weldie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:15:
Bij mij staat een vak waar stroomverbruik bij staat maat daar staat niets in klopt dit.

[Afbeelding]
Ik heb dat ook soms. Als ik van tabblad wissel of de app sluit en heropen worden meestal wel weer alle gegevens en grafieken getoond. Soms duurt het ook heel even voor alles getoond wordt, alsof de data moet worden opgehaald of de verbinding even tot stand moet worden gebracht. Meestal gaat het echter meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Weldie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:15:
Gebruik je de P1 of een kWh meter voor je verbruik te meten?
Zelf heb ik analoge meter en dus de 3 fase kWh meter achter mijn hoofddifferentiaal zitten. Ik krijg ook netjes die layout te zien mbt power usage, maar de grafiek zelf verschijnt niet.
Homewizard is hiervan op de hoogte en zoekt uit waarom dit niet werkt in de opstelling met die kWh meters (ipv dus P1 en digitale meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
Leffunk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:27:
[...]

Gebruik je de P1 of een kWh meter voor je verbruik te meten?
Zelf heb ik analoge meter en dus de 3 fase kWh meter achter mijn hoofddifferentiaal zitten. Ik krijg ook netjes die layout te zien mbt power usage, maar de grafiek zelf verschijnt niet.
Homewizard is hiervan op de hoogte en zoekt uit waarom dit niet werkt in de opstelling met die kWh meters (ipv dus P1 en digitale meter)
Twee kwh meters en een p1

• RobAkm
HW gewoon op de computer draaien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hkD7PJp-ms3VqBLf9UGbGhEpt4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/erKYEH6e91zNr7EblhkWNSvg.png?f=fotoalbum_large

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Vraag: Heb ik misschien een defecte P1-meter ontvangen?

Ik heb via Bol.com een P1-meter besteld van HomeWizard, deze werd netjes geleverd met een USB adapter en oplaadkabel.

Nu heb ik de HomeWizard Energy app geinstalleerd op mijn smartphone (Samsung Galaxy S10, nieuwste firmware), maar krijg ik de P1-meter met geen manier gekoppeld met mijn router (Asus Blue Cave, nieuwste firmware).

Vreemder nog, bij een mislukte connectie tussen de P1-meter en de router via het 2.4 GHz netwerk, trekt hij heel het netwerk onderuit!

Na de mislukte connectie trekt hij de hele DNS server onderuit lijkt wel, en krijg ik geen internetverbinding meer op zowel het 2.4 GHz als het 5 GHz netwerk van mijn router.

De enige oplossing is dan om zowel mijn modem (Ziggo modem in Bridge modus) en router (Asus Blue Cave) te power cyclen.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?

Na 20+ pogingen waarbij het internet elke keer uitvalt, ben ik er helemaal klaar mee en wil het apparaat terugsturen.

De stappen die ik neem:
1. P1-meter aansluiten op netstroom, het maakt geen verschil of ik de stekker van de P1-meter in de slimme energiemeter steek of niet, zie ook stap 4 bij deze FAQ van Homewizard zelf: https://energy.homewizard...rk%20in%20te%20schakelen.

2. Energy App openen op mijn smartphone. App heeft zelfs rechten om locatie uit te lezen.
3. Toevoegen Device => P1-meter
4. Verbinden met wifi-netwerk van de P1-meter
5. Eenmaal verbonden, via de app mijn 2.4 GHz netwerk selecteren en het correcte wachtwoord invoeren
6. Na 90 seconden proberen en een knipperend groen lampje met af en toe een rood lampje tussendoor krijg je steeds de melding

code:
1
2
3
4
Wi-Fi setup unsuccessful

It seems as if the P1 meter was unable to connect to the Wi-Fi network [2.4GHz netwerk].
Please verify the credentials and try again.

7. Bij zowel de optie 'Cancel' van de melding en het hele proces opnieuw te doorlopen, als de 'Retry' optie verbindt hij niet en trekt hij mijn gehele internetverbinding onderuit.

Ik ben ten einde raad. Heeft iemand een idee dat ik kan proberen? Anders gaat hij gewoon retour.

Wat ik al heb geprobeerd/gecheckt:
- Heb de DNS server van m'n router op standaardinstelling gezet (was ingesteld op m'n PiHole), geen effect
- 2.4 GHz netwerk is open, zichtbaar en SSID is niet hetzelfde als mijn 5 GHz netwerk
- Andere mobiele devices verbinden direct met het 2.4 GHz netwerk met de juiste credentials
- Wachtwoord dat ik invoer is juist
- Heb 20+ pogingen gedaan
- EDIT: Geen MAC-filtering aan staan

Eer aan je korf (haha)

• IJsbeer
  • Niet online
Probeer eens een gastnetwerk aan te maken en die te gebruiken (heb je hem gelijk 'gescheiden' van je normale netwerk). Hij verbind hier prima met mijn asus router Denk dat je ergens in je wifi settings iets hebt ingesteld wat de p1 meter niet lekker vindt.

Met deze settings doet hij het prima hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiPBaIntR9_PJZLCszQCXV9M6vY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nLX6h3CTOmy4QvGULldzwc9v.png?f=user_large

/Edit: MAC filter aanstaan?

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 25-02-2021 12:04 ]

• RobAkm
Wat ik heb ondervonden was dat de P1 eerst (direct) met het internet verbonden moet zijn om een account aan te maken en daarna gaat het wel goed op een intern wifi netwerk.
Ik heb het zelf even gedaan via de buren ipv mijn interne netwerk want daar ging het ook niet mee.
Na het aanmelden kon ik de P1 wel gewoon hier thuis mijn internet wifi netwerk vinden en leest nu ook uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
Probeer is contact op te nemen met HomeWizard support, ze helpen je graag met individuele situaties zoals deze 👍

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Jentae
ik tag homewizard even voor je.

@HomeWizard_NL
zijn jullie bekent met het onderstaande probleem?
https://gathering.tweaker...message/66296016#66296016

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Wow, super bedankt voor alle snelle reacties!

Ik ga de optie met het gastennetwerk vanavond proberen (als ik dat overdag doe, ligt het hele netwerk er dus uit, meestal tussen 10 minuten en 10 uur)

Nog steeds gek dat er zoveel parameters goed moeten staan voor een koppeling, zag ook een reactie van een Tweaker hierboven die het 10 keer heeft moeten proberen.

Ik zag de P1-meter en app zo goed werken bij een collega en was uiterst teleurgesteld dat het zoveel moeite kostte om zoiets simpels op te zetten...

Eer aan je korf (haha)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jentae schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:44:
Ik zag de P1-meter en app zo goed werken bij een collega en was uiterst teleurgesteld dat het zoveel moeite kostte om zoiets simpels op te zetten...
Tsja, ik heb er helemaal niets bijzonders voor hoeven doen. Stekkertje er in. Aanwijzingen op de app volgen en het werkte. Nergens iets moeten aanpassen of veranderen.
Ik heb zelden zoiets eenvoudigs gezien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• IJsbeer
  • Niet online
@Ortep Eensch. Er zijn mensen waarbij het geholpen heeft de meter in te stellen terwijl hij niet met de P1 verbonden was, maar hier was het starten lopen. Zelfde geldt voor de kWh meter en de Socket.

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 23:23
@Jentae
Best toch contact opnemen met Homewizzard support.
Misschien is er tijdens de productie van jouw exemplaar iets misgegaan (componentje op de printplaat slecht geplaatst, firmware flash mislukt, ... of iets dergelijks).

Bij mij is de ingebruikname zonder problemen verlopen, P1-meter in de meter inpluggen, configureren via de app, en klaar.
Ook de integratie in Home Assistant is vlekkeloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Gister mijn p1 meter geinstalleerd. Ook op mijn HomeAssistant (ging prima, maar hij stond niet in de HACS dus heb ik het via custom components gedaan). Werkt perfect allemaal, top product!

Maar nu zitten er in de grafiek erg veel spikes. Afgelopen nacht zo 60 watt constant en even een verhoging als de vriezer aanslaat naar 100+. Maar er zitten ook een stuk of 10 random spikes van 800 a 1000 watt in.

Deze ochtend zelfs een piek van 2000 watt. In de app van HW zelf is deze piek 700 watt. De pieken van vannacht registreert de app niet.

Is dit er uit te filteren op 1 of andere manier? De schaalverdeling van mijn grafiekjes is hierdoor heel ruim en dat wil ik niet :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 12-09 19:56
Ik heb deze meter ook sinds vandaag. De vraag is of ik hem ook op een laptop/pc kan uitlezen? Want ik heb hem ter vervanging van een Plugwise P1, die een lelijke interface heeft, maarrrrr, wél via PC is uit te lezen...

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Just_A_User schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:23:
Ik heb deze meter ook sinds vandaag. De vraag is of ik hem ook op een laptop/pc kan uitlezen? Want ik heb hem ter vervanging van een Plugwise P1, die een lelijke interface heeft, maarrrrr, wél via PC is uit te lezen...
Misschien een optie ?
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 12-09 19:56
Tof, even gereageerd in dat topic, want de downloadlink lijkt niet te werken?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik kwam dit topic tegen en dacht oh wat cool.
Nu heb ik ff gekeken wat voor slimme meter ik heb en het is een Landis & Gyr ZCF110CBtFs2.

Ik kan nergens vinden of de SMR hoger dan 5 zodat ik dit Homewizard Wifi P1 dingetje zonder stroom kan aansluiten. Weet iemand dit ?
Ik heb namelijk geen stopcontact in de meterkast en om voor een dingetje van 29,95 een elektromeneertje hier te heen halen om een stopcontact aan te leggen is me wat te duur (denk ik, geen idee van de kosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
r_buren schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:13:
Ik kwam dit topic tegen en dacht oh wat cool.
Nu heb ik ff gekeken wat voor slimme meter ik heb en het is een Landis & Gyr ZCF110CBtFs2.

Ik kan nergens vinden of de SMR hoger dan 5 zodat ik dit Homewizard Wifi P1 dingetje zonder stroom kan aansluiten. Weet iemand dit ?
Ik heb namelijk geen stopcontact in de meterkast en om voor een dingetje van 29,95 een elektromeneertje hier te heen halen om een stopcontact aan te leggen is me wat te duur (denk ik, geen idee van de kosten)
https://www.google.com/ur...AFa_b&cshid=1614359442069

Als dit jou meter is 4.0
Kijk op meter even naar smr of dsmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35
Dit is mijn meter ja en die handleiding had ik ook al gevonden maar geen smr getal in gelezen (maar naar nu blijkt totaal over heen gelezen hahaha)
. En op de meter zelf zie ik niks van smr staan. Maar goed ik geloof je dus je hebt me 29.95 bespaard :) 8)

[ Voor 4% gewijzigd door r_buren op 26-02-2021 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
r_buren schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Dit is mijn meter ja en die handleiding had ik ook al gevonden maar geen smr getal in gelezen (maar naar nu blijkt totaal over heen gelezen hahaha)
. En op de meter zelf zie ik niks van smr staan. Maar goed ik geloof je dus je hebt me 29.95 bespaard :) 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmPGcLJu57YK0acuPG4A8qBOTF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UWkTKlvY9AaxBdBvq81ggV0.jpg?f=fotoalbum_large

Dus bij jou staat geen tekst in het rode 4kant?

Smr - Smart Meter Requirements
Dsmr - Dutch Smart Meter Requirements

Lijkt me dat het op het zelfde neer komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cees-JanH
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:14
@HomeWizard_NL Onderin het scherm is er de mogelijkheid te kiezen nu,dag,week etc.

De resolutie op de dag is dan niet hoog, zou hier laatste 4 uur aan toe kunnen worden gevoegd, dan kun je beter monitoren wat er gebeurt naar aanpassingen in je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Voorbeeld gevonden op Facebook naar aanleiding discussie afschaffing terugdraaiende meter in België.

Screenshot van de digitale meter zoals gegevens te vinden zijn op netbeheerder Fluvius. Daar staat dus dat persoon op dag x 28 kWh afgenomen heeft, en 9 kWh geinjecteerd heeft. Aan de Belgen hier: begrijp ik het dan goed dat in die situatie die persoon dus 28 kWh moet betalen aan vb 0,25 EUR/kWh? En dus die habbekrats van 0.03 EUR / kWh krijgt voor die 9 kWh. Dus dat hij 28*0.25 = 7 EUR - 0.27 EUR = 6,73 EUR gaat betalen?
Screenshot Homewizard voor diezelfde dag laat echter precies uitschijnen dat op die dag de persoon niet 28 maar 19,7 kWh heeft afgenomen?

@HomeWizard_NL : hoe rekent jullie programma in dat geval om die prijs weer te geven? Gaat het programma effectief die 28 kWh in prijs rekenen minus die vergoeding voor 9 kWh die geinjecteerd werd? Of rekent homewizard louter met die 19,7 kWh die op het screenshot staat? Indien dat laatste, dan zou dat uiteraard voor Belgische gebruikers die geen terugtellende meter meer hebben niet correct zijn. Indien programma met die 19,7 zou rekenen, dan is dat enkel dus geldig als je terugtellende meter hebt en dan ook op die manier gefactureerd wordt.
Misschien een optie om een keuzemogelijkheid in te bouwen zodat je kan aanvinken of je al dan niet terugdraaiende meter hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzX_JNv9FIftE78YisVE_2AWA3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbBgT299HseJxSrpKvzgQ9zr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLpvMIk9WiHRYyLhxUzrqL_sn2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcsKUtjkxPGqEXzuRBhe2aWW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Leffunk op 27-02-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 22:49
Tusk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:13:
Gister mijn p1 meter geinstalleerd. Ook op mijn HomeAssistant (ging prima, maar hij stond niet in de HACS
...
Die heb ik toch gewoon via HACS (v1.11.3) geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 22:49
Leffunk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:05:

Misschien een optie om een keuzemogelijkheid in te bouwen zodat je kan aanvinken of je al dan niet terugdraaiende meter hebt?
in welke terugdraaiende meter past een P1 meter dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leffunk
Step5 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:48:
[...]

in welke terugdraaiende meter past een P1 meter dan?
Drukte me verkeerd uit. Ik doelde op de digitale meter zoals die in Vlaanderen geïnstalleerd wordt, waarbij bij facturatie je geïnjecteerde stroom werd afgetrokken van wat je van net gehaald had en je dus enkel dat netto gebruik moest betalen, of dus helemaal niets als je op in facturatieperiode evenveel hebt geïnjecteerd dan je had afgehaald.
Dat principe is echter door grondwettelijk hof teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Leffunk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:05:
Voorbeeld gevonden op Facebook naar aanleiding discussie afschaffing terugdraaiende meter in België.

Screenshot van de digitale meter zoals gegevens te vinden zijn op netbeheerder Fluvius. Daar staat dus dat persoon op dag x 28 kWh afgenomen heeft, en 9 kWh geinjecteerd heeft. Aan de Belgen hier: begrijp ik het dan goed dat in die situatie die persoon dus 28 kWh moet betalen aan vb 0,25 EUR/kWh? En dus die habbekrats van 0.03 EUR / kWh krijgt voor die 9 kWh. Dus dat hij 28*0.25 = 7 EUR - 0.27 EUR = 6,73 EUR gaat betalen?
Screenshot Homewizard voor diezelfde dag laat echter precies uitschijnen dat op die dag de persoon niet 28 maar 19,7 kWh heeft afgenomen?

@HomeWizard_NL : hoe rekent jullie programma in dat geval om die prijs weer te geven? Gaat het programma effectief die 28 kWh in prijs rekenen minus die vergoeding voor 9 kWh die geinjecteerd werd? Of rekent homewizard louter met die 19,7 kWh die op het screenshot staat? Indien dat laatste, dan zou dat uiteraard voor Belgische gebruikers die geen terugtellende meter meer hebben niet correct zijn. Indien programma met die 19,7 zou rekenen, dan is dat enkel dus geldig als je terugtellende meter hebt en dan ook op die manier gefactureerd wordt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De stroom totaal grafiek toont zowel, je kWh afname als je kWh teruglevering/injectie. Het is hier dus logisch om het verrekende kWh als ''Stroom totaal'' aan te nemen. Een van de twee tonen lijkt ons niet representatief.
De kosten worden inderdaad berekend zoals je aangeeft. De prijzen kloppen dus indien je je tarieven goed hebt ingesteld. Het enige verschil is dat in jouw rekenvoorbeeld geen rekening wordt gehouden met hoog en laag tarief daarom is de prijs in de app iets anders want deze rekent dit ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Cees-JanH schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:30:
@HomeWizard_NL Onderin het scherm is er de mogelijkheid te kiezen nu,dag,week etc.

De resolutie op de dag is dan niet hoog, zou hier laatste 4 uur aan toe kunnen worden gevoegd, dan kun je beter monitoren wat er gebeurt naar aanpassingen in je woning.
We begrijpen dat er misschien gebruikers zijn die de data ''groter'' willen zien in een opdeling van 4 uur bijvoorbeeld in 5 minuten. Je krijgt dan echter niet meer detail dan het dag scherm (technisch gezien krijg je zelfs minder data in beeld) Wij zijn niet voornemend een extra tijd selectie toe te voegen maar onderzoeken wel andere oplossingen welke gedetailleerder inzicht mogelijk maken.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-02-2021 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobAkm
Je zou eigenlijk, zoals bij de meeste apps, moeten kunnen inzomen door met je vingers het beeld uit te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:52:
Je zou eigenlijk, zoals bij de meeste apps, moeten kunnen inzomen door met je vingers het beeld uit te rekken.
Dit is heel makkelijk bij afbeeldingen. Maar is eigenlijk niet wat je wil bij grafieken. Wij kennen geen een grafieken app die zoomen netjes ondersteund behalve dan sommige die het letterlijk groter schalen zoals een afbeelding (wat je dus niet wilt) in sommige gevallen zoomen dan zelfs de x en y assen uit beeld. Met op die manier schalen krijg je niet meer info dan nu, en ook niet meer detail. Maar zoals gezegd onderzoeken we de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
.

[ Voor 99% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-02-2021 09:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@HomeWizard_NL Toch bestaat zoiets wel. Netatmo weather heeft de mogelijkheid om op de x-as (tijd) in/uit te zoomen met een simpele pinch beweging. Dus niet de hele grariek maar alleen de tijd as. De resolutie wordt technisch natuurlijk niet hoger maar het is veel duidelijker afleesbaar wat er gebeurt omdat de x-as word "opgerekt", inclusief dat de labeling naar een ander detailniveau springt, dat is gewoon handig. Ik vind het erg prettig werken.

En dat ziet er wel degelijk netjes uit. Ik vind het zelf alleen maar prettig dat bij het inzoomen de meetpunten afzonderlijk zichtbaar worden, maar je kan er ook voor kiezen de meetpunten weg te laten en te "smoothen" als het gaat om een bepaalde "look" te krijgen.

Voor HomeWizard Energy kan je de week / maand grafieken met balkjes gewoon houden, maar wat is er tegen een detailweergave (zoals nu alleen "dag") die ook kan in/uitzoomen tot het door de gebruiker gewenste niveau? Dus de ene keer kies je voor het bestuderen van 1 uur, de andere keer zoom je uit tot meerdere etmalen voor het zien van een trend in gebruikspieken op een bepaald tijdstip van de dag. Dat is iets wat met de balkjes in de weekoverzichten niet gaat lukken. Nu moet je voor het spotten van zo'n trend door meerdere dagen gaan bladeren, maar dat is veel minder duidelijk omdat het niet in 1 overzicht te zien is. En aan de andere kant kan je weer niet genoeg inzoomen om te zien wat er de laatste 2 uur nou precies gebeurd is.

Zoom is flexibel. Het maakt de grafieken een stuk bruikbaarder voor verschillende use cases, van een snelle dagweergave tot een studie in meer detail.

[ Voor 84% gewijzigd door Cap op 28-02-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Cap Ander voorbeeld: De app voor de Aranet4 (BT-LE) ondersteunt een vergelijkbare zoom functie,
de datapunten worden wel compleet lokaal opgeslagen. Geschiedenis tot 7 dagen bij een resolutie van 2 minuten. Gebruikt waarschijnlijk ook een ESP32, misschien met meer memory?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Cap schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:16:
@HomeWizard_NL Toch bestaat zoiets wel. Netatmo weather heeft de mogelijkheid om op de x-as (tijd) in/uit te zoomen met een simpele pinch beweging. Dus niet de hele grariek maar alleen de tijd as. De resolutie wordt technisch natuurlijk niet hoger maar het is veel duidelijker afleesbaar wat er gebeurt omdat de x-as word "opgerekt", inclusief dat de labeling naar een ander detailniveau springt, dat is gewoon handig. Ik vind het erg prettig werken.

En dat ziet er wel degelijk netjes uit. Ik vind het zelf alleen maar prettig dat bij het inzoomen de meetpunten afzonderlijk zichtbaar worden, maar je kan er ook voor kiezen de meetpunten weg te laten en te "smoothen" als het gaat om een bepaalde "look" te krijgen.

Voor HomeWizard Energy kan je de week / maand grafieken met balkjes gewoon houden, maar wat is er tegen een detailweergave (zoals nu alleen "dag") die ook kan in/uitzoomen tot het door de gebruiker gewenste niveau? Dus de ene keer kies je voor het bestuderen van 1 uur, de andere keer zoom je uit tot meerdere etmalen voor het zien van een trend in gebruikspieken op een bepaald tijdstip van de dag. Dat is iets wat met de balkjes in de weekoverzichten niet gaat lukken. Nu moet je voor het spotten van zo'n trend door meerdere dagen gaan bladeren, maar dat is veel minder duidelijk omdat het niet in 1 overzicht te zien is. En aan de andere kant kan je weer niet genoeg inzoomen om te zien wat er de laatste 2 uur nou precies gebeurd is.

Zoom is flexibel. Het maakt de grafieken een stuk bruikbaarder voor verschillende use cases, van een snelle dagweergave tot een studie in meer detail.

[YouTube: Netatmo Weather App - Overview]
Wij zijn inderdaad bekend met deze vorm van schalen zoals netatmo gebruikt. Zoals gezegd onderzoeken we de mogelijkheden. Op dit moment ligt de focus op andere features dan zoomen. Wij zijn wel van mening dat het uitzoomen tot meerdere dagen niet past binnen de huidige navigatie structuur en voor de ‘algemene’ gebruiker veel te onwennig/specialistisch is. Wij maken onze software namelijk ook voor de doorsnee gebruiker naast de tweaker. Deze gebruiker wil gewoon op zijn telefoon een overzichtelijke afgekaderde grafiek bekijken. Als het detailniveau wat je zoekt meerder dagen simultaan plotten naast elkaar over een langere periode is verwacht ik dat je beter uit bent met de api + een zelf in te vullen grafiekensoftware.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-02-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Nu online
Laatste voorbeeldje: bij de SolarEdge app kun je ook zoomen. Daar is het ook bijna een must, omdat je x-as met de tijd 24 uur beslaat, terwijl daar maar op de helft van de dag wat te zien is, nu.

Best suf 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik moet zeggen dat de Energy app nog altijd een betere layout heeft dan de Energy Blue Logger app want dat is helemaal een hobbybob app.
Energy laat zien wat je hoort te zien terwijl de Energy Blue Logger je totaal niet laat zien wat ze zeggen dat je hoort te zien en ondanks dat je doorgeeft dat er niets van klopt wordt er aan de app weinig of niets gedaan om het op te lossen.

Dat bij Home Wizzard het eea op een laag pitje staat kan ik begrijpen omdat ze van alles aan de app aan het toevoegen zijn (apparaten) en dat moet allemaal goed werken.
De gadgets, zoals inzomen) zullen in een later stadium misschien wel toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
Je kan altijd nog in landscape gaan om wat meer detail te krijgen 🧐. Volgens mij kan je dit doen door de grafiek 1 keer aan te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees-JanH
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yH_Vov2r87vav335d9mwbtEHFw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZWKpAwJniRwxC5PfjNPeVBk.jpg?f=fotoalbum_large

Zo werkt het bij Panasonic warmtepomp, ideaal om af te lezen wat er exact is gebeurd, tevens ook overzichtelijk voor de minder ervaren/eisende gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

Cees-JanH schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:54:
[Afbeelding]

Zo werkt het bij Panasonic warmtepomp, ideaal om af te lezen wat er exact is gebeurd, tevens ook overzichtelijk voor de minder ervaren/eisende gebruiker
Ik raak helemaal de weg kwijt met zo'n grafiek :P
Ik vind de huidige grafieken in de Energy app eigenlijk wel prima.

Ik heb gisteren een Energy (beta) socket op de vaatwasser gezet, maar dat was iets te veel. Die ging dan ook met 2200 Watt verwarmen. Dus de beta schakelaar zit nu op de koelkast en dat gaat prima.

Nog even wachten op de productie varianten en dan maar direct een paar bestellen voor alle grootverbruikers zoals de wasmachine en vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
PiB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Ik heb gisteren een Energy (beta) socket op de vaatwasser gezet, maar dat was iets te veel. Die ging dan ook met 2200 Watt verwarmen.
Gevolg is dat de Socket de stroom afschakelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badleek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-08-2022
Ik zou het fijn vinden moest ik makkelijk kunnen scrollen tussen de dagen zodat ik op 1 grafiek bijvoorbeeld kan beginnen om 20u op dag 1 en dan tot 20u op dag 2.

Nu is het wat minder overzichtelijk als ik de data wil bestuderen van 1 nacht, omdat ik dan op 1 grafiek tot 00u kan kijken, en naar de volgende dag moet gaan om de grafiek te bekijken beginnende om 00u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
IJsbeer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Klopt; ik had hem zelf tussen mijn wasmachine gezet. Pieken pakt ie prima op en geeft ie keurig weer in de app, maar toen het continu boven de 1000Watt kwam, schoot ie in de beveiliging en schakelde hij uit. De socket kleurt dan ook rood.

Wel goed om te zien dat dit concept dus prima werkt en je ook wat extra zekerheid biedt. Ik weet niet in hoeverre de beta sockets gelijk zijn aan de productie sockets straks en of dit middels een eenvoudige software update gelijk getrokken wordt.

Ik heb 2 beta sockets en ik ben er bijzonder tevreden mee. Een welkome aanvulling waarmee ik ook veel beter het verbruik in mijn huis kan monitoren (en sluipverbruikers vinden!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PiB

PiB

IJsbeer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Klopt, draaide zo'n 10 minutten op 2200 Watt continu en daarna deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QRDm0CIj14RT2E_aLHItgwxzo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FA9AyERr2neMkWNjDVyOVEFS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

m.robers schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Klopt; ik had hem zelf tussen mijn wasmachine gezet. Pieken pakt ie prima op en geeft ie keurig weer in de app, maar toen het continu boven de 1000Watt kwam, schoot ie in de beveiliging en schakelde hij uit. De socket kleurt dan ook rood.

Wel goed om te zien dat dit concept dus prima werkt en je ook wat extra zekerheid biedt. Ik weet niet in hoeverre de beta sockets gelijk zijn aan de productie sockets straks en of dit middels een eenvoudige software update gelijk getrokken wordt.

Ik heb 2 beta sockets en ik ben er bijzonder tevreden mee. Een welkome aanvulling waarmee ik ook veel beter het verbruik in mijn huis kan monitoren (en sluipverbruikers vinden!).
@HomeWizard_NL heeft aangegeven dat ze fysiek daadwerkeelijk verschillen van de uiteindelijke productie variant.

Deze gaan tot 1000W continu, al zijn pieken dus prima te doen (pas na 10 minuten 2200 Watt schakelde hij af).

Hoeveel Watt de productie variant uiteindelijk aankan, is mij niet helemaal duidelijk.

Ik ben er ook erg tevreden mee! Ik ga zeker uitbreiden straks.

Tot dusver is de beta stekker prima te gebruiken voor:
- Koelkast
- Vriezer
- Koelvries combi
- Stekkerblokken bij TV of computer
- Warmtepompdroger.

Maar voor de volgende zou ik de productiestekker afwachten:
- Vaatwasser
- Wasmachine
- Condensdroger
- Oven

Ik heb geen boilers of quookers getest. Maar daar kun je ook wel wat winst behalen door ze 's nachts uit te schakelen. Die stekker heb je dan "zo" terugverdiend.

Dit principe zou bij de koelkast ook prima kunnen werken als ik zie hoe vaak de aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Op de stekkerblok bij de TV na zijn het allemaal apparaten die je moet gebruiken en waarvan valt te verwachten dat het sluipverbruik beperkt is. De socket heeft ook sluipverbruik natuurlijk.
Dus de winst daar valt me te bezien. En de oven moet geen klokje hebben als je hem steeds uitschakelt.. ;)

De Quooker zou ik nu ook nog niet testen, 2200 W trekt die wel. Maar ook daar geldt: meten is weten, het is maar de vraag of het rendabel is om hem 's nachts af te laten koelen en 's ochtends dus weer vol op te warmen tov 'rustig' pruttellen. Maar meten is weten, en dat kan natuurlijk met deze plug :D

De TV blok heb ik met een ZigBee oplossing opgelost, voordeel dat ik een afstandsbediening naast de bank heb voor het geval dat ik of huisgenoeten geen telefoon bij de hand hebben.
Ik zie zelf de meerwaarde niet om grote hoeveelheden van dit soort pluggen (met dito sluipverbruik) te plaatsen om je verbruik beter te monitoren. Het voegt voor mij niet zoveel toe om te weten dat die ene week de koters de boel wat meer ondergescheten hebben en de wasmachine meer aanstond of die ene week dat de TV meer aanstond omdat er een nieuw seizoen van The Mandalorion uitkwam...

Ik verwacht dat mijn socket uiteindelijk achter de CV ketel verdwijnt. Die is moeilijk begaanbaar en ik merk dat die in de zomer consequent 1 kuub gas verbruikt per week ondanks de zonneboiler. Die kan dus gewoon uit als het mooi weer is. (en gezien ik in aan het gas verbruik het kan zien is dat mooi omdat vanuit de HomeWizard te kunnen regelen ipv ZigBee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
IJsbeer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:46:
Op de stekkerblok bij de TV na zijn het allemaal apparaten die je moet gebruiken en waarvan valt te verwachten dat het sluipverbruik beperkt is. De socket heeft ook sluipverbruik natuurlijk.
Dus de winst daar valt me te bezien. En de oven moet geen klokje hebben als je hem steeds uitschakelt.. ;)

De Quooker zou ik nu ook nog niet testen, 2200 W trekt die wel. Maar ook daar geldt: meten is weten, het is maar de vraag of het rendabel is om hem 's nachts af te laten koelen en 's ochtends dus weer vol op te warmen tov 'rustig' pruttellen. Maar meten is weten, en dat kan natuurlijk met deze plug :D

De TV blok heb ik met een ZigBee oplossing opgelost, voordeel dat ik een afstandsbediening naast de bank heb voor het geval dat ik of huisgenoeten geen telefoon bij de hand hebben.
Ik zie zelf de meerwaarde niet om grote hoeveelheden van dit soort pluggen (met dito sluipverbruik) te plaatsen om je verbruik beter te monitoren. Het voegt voor mij niet zoveel toe om te weten dat die ene week de koters de boel wat meer ondergescheten hebben en de wasmachine meer aanstond of die ene week dat de TV meer aanstond omdat er een nieuw seizoen van The Mandalorion uitkwam...

Ik verwacht dat mijn socket uiteindelijk achter de CV ketel verdwijnt. Die is moeilijk begaanbaar en ik merk dat die in de zomer consequent 1 kuub gas verbruikt per week ondanks de zonneboiler. Die kan dus gewoon uit als het mooi weer is. (en gezien ik in aan het gas verbruik het kan zien is dat mooi omdat vanuit de HomeWizard te kunnen regelen ipv ZigBee)
Bij de koelkast/vriezer zit de winst niet in het uitschakelen, maar in het verbruik inzichtelijk hebben om te kijken of het rendabel is om een nieuwe (zuinigere) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
rolandmegens schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Bij de koelkast/vriezer zit de winst niet in het uitschakelen, maar in het verbruik inzichtelijk hebben om te kijken of het rendabel is om een nieuwe (zuinigere) aan te schaffen.
offtopic:
dat is zeker een interessante om te meten. Ik heb thuis ook een oud model staan, nog van de vorige en daarvoor vorige bewoners van het huis. Dacht dat dat wel een slurper was..Ok hij verbuikt meer dan een hedendaagse nieuwe, maar omgerekend zou ik de aanschafkosten er ongeveer na 10 jaar pas uit hebben ... ik laat hem nog maar even staan..zeker nu ik zonnepanelen heb....Maar...meten is dus zeker weten..en daarna rekenen. ;) .

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

IJsbeer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:46:

Dat fabeltje hoorde ik onze installateur van vloerverwarming ook vertellen. "Het is beter een constante temperatuur, dan eens per dag verwarmen". Totdat ik het met Domoticz ging meten, is echt de grootste onzin! Kort intensief verwarmen wanneer nodig, is veel goedkoper dan langdurig op temeratuur houden.

Ik heb zelf geen boilers of quookers, maar daar zal hetzelfde voor gelden.

Mijn koelkast slaat iedere 15-20 minuten weer aan en doet tijdens een dag 1 kWh als ik hem niet open en dicht doe. Een koelkast kun je volgens mij makkelijk 8 uur zonder stroom laten zitten. Dus stel je zet hem in de nacht uit... Ik durf het alleen niet zo goed uit te proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

rolandmegens schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Maar wat doet een nieuwe? Dat weet je niet van tevoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Nu online
Ach, vanaf vandaag is je A+++ model toch gedegradeerd naar een F-model, dus heb je wat te meten...

https://www.energielabel....abel%20met%20de%20plusjes.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
En dan nog word je bedondert, kijk maar naar VW enz.
Het enige meetapparaat ben je zelf door er een energie meter voor een tijdje aan te hangen.
Nu heb ik maar een eenvoudige stopcontact logger, maar ondanks dat zie ik dat er van de fabrieksopgave geen ruk klopt.
Pagina: 1 ... 15 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic