Vraag: Heb ik misschien een defecte P1-meter ontvangen?
Ik heb via Bol.com een P1-meter besteld van HomeWizard, deze werd netjes geleverd met een USB adapter en oplaadkabel.
Nu heb ik de HomeWizard Energy app geinstalleerd op mijn smartphone (Samsung Galaxy S10, nieuwste firmware), maar krijg ik de P1-meter met geen manier gekoppeld met mijn router (Asus Blue Cave, nieuwste firmware).
Vreemder nog, bij een mislukte connectie tussen de P1-meter en de router via het 2.4 GHz netwerk, trekt hij heel het netwerk onderuit!
Na de mislukte connectie trekt hij de hele DNS server onderuit lijkt wel, en krijg ik geen internetverbinding meer op zowel het 2.4 GHz als het 5 GHz netwerk van mijn router.
De enige oplossing is dan om zowel mijn modem (Ziggo modem in Bridge modus) en router (Asus Blue Cave) te power cyclen.
Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?
Na 20+ pogingen waarbij het internet elke keer uitvalt, ben ik er helemaal klaar mee en wil het apparaat terugsturen.
De stappen die ik neem:
1. P1-meter aansluiten op netstroom, het maakt geen verschil of ik de stekker van de P1-meter in de slimme energiemeter steek of niet, zie ook stap 4 bij deze FAQ van Homewizard zelf:
https://energy.homewizard...rk%20in%20te%20schakelen.
2. Energy App openen op mijn smartphone. App heeft zelfs rechten om locatie uit te lezen.
3. Toevoegen Device => P1-meter
4. Verbinden met wifi-netwerk van de P1-meter
5. Eenmaal verbonden, via de app mijn 2.4 GHz netwerk selecteren en het correcte wachtwoord invoeren
6. Na 90 seconden proberen en een knipperend groen lampje met af en toe een rood lampje tussendoor krijg je steeds de melding
code:
1
2
3
4
| Wi-Fi setup unsuccessful
It seems as if the P1 meter was unable to connect to the Wi-Fi network [2.4GHz netwerk].
Please verify the credentials and try again. |
7. Bij zowel de optie 'Cancel' van de melding en het hele proces opnieuw te doorlopen, als de 'Retry' optie verbindt hij niet en trekt hij mijn gehele internetverbinding onderuit.
Ik ben ten einde raad. Heeft iemand een idee dat ik kan proberen? Anders gaat hij gewoon retour.
Wat ik al heb geprobeerd/gecheckt:
- Heb de DNS server van m'n router op standaardinstelling gezet (was ingesteld op m'n PiHole), geen effect
- 2.4 GHz netwerk is open, zichtbaar en SSID is niet hetzelfde als mijn 5 GHz netwerk
- Andere mobiele devices verbinden direct met het 2.4 GHz netwerk met de juiste credentials
- Wachtwoord dat ik invoer is juist
- Heb 20+ pogingen gedaan
- EDIT: Geen MAC-filtering aan staan