Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:56
Beste forumleden,

Ik heb een P1 homewizzard. Deze draait nu ongeveer een week. Ik heb het idee dat de weergave wat meer vertraagd is dan deze zou moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VgK9koubxMi6cWXmif0FiiYeco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSz4IgK82GOz1EKaeqQfX7QD.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt erop dat ik de data van ongeveer 1 uur geleden terug kan zien. Ik heb geen gasaansluiting.

De router staat een meter van de P1 homewizzard af. Er zit wel een muur tussen. Internet snelheid is 400mbit. Andere apparaten op wifi werken allen vlekkeloos.

Schopje naar het grote topic]

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 03-04-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Is_ Y_ Serious? De dag functie heeft inderdaad wat vertraging. "Nu" zou direct moeten streamen, vertraging wellicht een paar seconden.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 03-04-2025 17:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-04 16:56
henkzelf schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:31:
Nou uh.. als je bij meters het schakelslot aan zet, is het schuifje juist niet meer zichtbaar in de nu weergave.
En da’s ook logisch: het schakelslot is bedoeld om onbedoeld uitschakelen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
franssie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:45:
@Is_ Y_ Serious? De dag functie heeft inderdaad wat vertraging. "Nu" zou direct moeten streamen, vertraging wellicht een paar seconden.
Ow wat stom, dat zag ik helemaal niet staan😅.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIq74qtW1K2i9rY6w5BJrjl5cpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgNZyogdxRxfJ6TUfD7WfK00.jpg?f=fotoalbum_large

Dat werkt alleen met verbruik denk ik? De zonnepanelen kan ik uiteraard in de Shinephone app zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:45:
@Is_ Y_ Serious? De dag functie heeft inderdaad wat vertraging.
Maar geen uur.. hooguit 5 - 10 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Olaf van der Spek schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:51:
[...]

In mijn beleving wel langer, half uur of langer in het dag overzicht. Vaak kloppen de totalen ook niet, vind ik prima verder. Via de webapp lijkt het consistenter dan de app soms na een verversing van de pagina.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Olaf van der Spek schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:51:
[...]

Vind het ook wel lang 1 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Loopt https://hwenergy.app/ ook achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwqWQld6y_RUBx2UCW-8bIY74Fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDQwUBzvAuOubwDwOL6vbvT6.jpg?f=fotoalbum_large

Half uurtje zo te zien.
Bedankt ik leer zo nieuwe dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:57
Net ververste data hier 5 minuten oud. Dat loopt dan op tot 10 minuten en dan ververst die weer met 5 minuten oude data. ( na even afsluiten en wegswipen van dr app).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:31
Komt door het achterlopen van de omvormerkoppeling. Alle afgeleide grafieken zoals zonverbruik en (netto) stroomverbruik zijn afhankelijk van zonnepaneel info. Dus als die (API) koppeling vertraging heeft, hebben die grafieken dat ook.
Stroomtotaal, water en gas zouden daar geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Propheticus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:41:
Komt door het achterlopen van de omvormerkoppeling. Alle afgeleide grafieken zoals zonverbruik en (netto) stroomverbruik zijn afhankelijk van zonnepaneel info. Dus als die (API) koppeling vertraging heeft, hebben die grafieken dat ook.
Via de shinephone app is alles meteen af te lezen. De vertraging was toch wel een uur. Ik heb even wat aanpassingen gemaakt. Ik ga vandaag even monitoren wat het verschil nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Propheticus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:41:
Ik heb een kWh meter voor de panelen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

henkzelf schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:38:
Net ververste data hier 5 minuten oud. Dat loopt dan op tot 10 minuten en dan ververst die weer met 5 minuten oude data. ( na even afsluiten en wegswipen van dr app).
Ik heb net nu met zon ook weer even gekeken en inderdaad als ik inzoom op een verbruiker of de panelen zie ik exact dit gedrag.
Ook de overview op "dag" lijkt redelijk up to date te zijn als is dat met de beperkte schaal lastiger te zien, maar nu om 12 uur staat ie redelijk dicht bij de : in 12:00 dus dat lijkt wel redelijk te kloppen bij mij in de android app.
De totale kwh teruglevering lijkt bij mij om de 15 minuten bijgewerkt te worden, en het totaal kwh in de "week" stand lijkt elk uur bijgewerkt te worden.
Ik meet mijn zonnepanelen met een HomeWizard meter, log de omvormer zelf verder niet vanuit de omvormer.
@Is_ Y_ Serious? hoe meet jij je opwek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
franssie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:06:
[...]

Ik heb net nu met zon ook weer even gekeken en inderdaad als ik inzoom op een verbruiker of de panelen zie ik exact dit gedrag.
Ook de overview op "dag" lijkt redelijk up to date te zijn als is dat met de beperkte schaal lastiger te zien, maar nu om 12 uur staat ie redelijk dicht bij de : in 12:00 dus dat lijkt wel redelijk te kloppen bij mij in de android app.
De totale kwh teruglevering lijkt bij mij om de 15 minuten bijgewerkt te worden, en het totaal kwh in de "week" stand lijkt elk uur bijgewerkt te worden.
Ik meet mijn zonnepanelen met een HomeWizard meter, log de omvormer zelf verder niet vanuit de omvormer.
@Is_ Y_ Serious? hoe meet jij je opwek?
Ik moest de Growatt onvormer toevoegen aan de P1 homewizzard meter. Zojuist nog even gekeken maar het geheel loopt minimaal 30 minuten achter. De shinephone app registreert alles meteen voor zo ver ik dat kan inzien.

Zojuist bij een collega meegekeken en die heeft hetzelfde. Maar goed zo heel dramatisch is het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 04-04-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
henkzelf schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:27:
[...]

Ik heb een kWh meter voor de panelen.
Die heb je in de meterkast gebouwd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:31
Is_ Y_ Serious? schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:41:
[...]

Via de shinephone app is alles meteen af te lezen. De vertraging was toch wel een uur. Ik heb even wat aanpassingen gemaakt. Ik ga vandaag even monitoren wat het verschil nu is.
Die koppeling loopt alleen niet direct van je omvormer naar de P1. Deze loopt vanaf Growatts (brakke) API naar de HW cloud. Deze link (en die van andere omvormermerken) loopt altijd wat achter, soms zelfs urenlang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Is_ Y_ Serious? schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:22:
[...]

Die heb je in de meterkast gebouwd?
Jazeker. De 1-fase meter van HW. Zelf gedaan en 15 minuten werk met de HW handleiding en de twee draadjes die je toen kon mee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-04 20:32
hallo ben nieuw hier met een vraag mag men een P1 meter en Dongel samen aansluiten met een splitter
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is anders het idee van de splitter? Daar is die juist voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
oke dat heb ik gedaan maar myn P1 meter blyft oranje licht pinken en is off-line en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:25
ted1 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:56:
oke dat heb ik gedaan maar myn P1 meter blyft oranje licht pinken en is off-line en nu?
Actieve of passieve splitter? HW P1 in een HW (actieve) splitter zou zonder problemen moeten werken, heb ik al jaren werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
bestaat dat ook al heb nu een splitter van Bol .com en daar stond ook by P1 meter en Dongel maar niets van Actieve of passieve splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
ted1 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:08:
bestaat dat ook al heb nu een splitter van Bol .com en daar stond ook by P1 meter en Dongel maar niets van Actieve of passieve splitter
Dan zal je niet de juiste splitter hebben… retour naar BOL en die van HW bestellen want die werkt wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
heb my vergist t'is een passieve splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
de splitter van HW kan ik die met de kabel van de passieve splitter aansluiten of hoort er hier ook een speciale kabel voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
ted1 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:38:
de splitter van HW kan ik die met de kabel van de passieve splitter aansluiten of hoort er hier ook een speciale kabel voor?
De HW splitter wordt geleverd inclusief kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:04
ik heb mijn zonnepanelen toegevoegd (1x solex en 1x endphase)
nu laat hij wel opbrengst zien bij beide maar bij de solex zie ik wel een mooie boog maar niet hoeveel Kwh het is/was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
chimera2 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:10:
nu laat hij wel opbrengst zien bij beide maar bij de solex zie ik wel een mooie boog maar niet hoeveel Kwh het is/was
Dat kan een etmaal duren (of iets langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron
  • Laatst online: 12:30
Werkt niet met de laatste firmware Marstek Venus zeker ? ((V151))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-04 21:16
chimera2 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:10:
Hier met een Goodwe ook al enkele weken geen totaal bij de zonne opbrangst. Daar door alle waarden die gebruik maken van dit totaal ook kaduuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
Maandagochtend verrassing: mijn P1 had een update gedaan van 5.19 naar 5.1903 en daarna geen wifi meer. 3x moeten resetten voor ik 'm weer op de wifi kreeg.

Enige verschil wat ik kon opmerken is dat de firmware van 5.19 naar 5.1903 is gegaan vanmorgen om half zeven.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-04 18:20
Hier ook vannacht P1 meter geen wifi meer, ook opnieuw moeten verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:55
@HomeWizard_NL
Heeft de connectie Home Connect met Homewizard nog jullie aandacht? Ik heb de onderstaande problemen:
Vaatwasser en wasmachine zijn beide bedienbaar en startbaar met Home Connect, echter homewizard geeft aan:
Vaatwasser; juiste programma en tijdsduur met status gereed ( zelfs met deur open) maar start niet, wel handmatig in Home Connect.
Wasmachine; juiste programma en tijdsduur met status niet verbonden. Wel handmatig te starten in Home Connect.

Uiteraard al beide apparaten verwijderd en weer toegevoegd.

Daarnaast zou het denk ik handig zijn om zelf de drempelwaarde te bepalen waarbij de vaatwasser of wasmachine mag starten. Op dit moment heb ik geen idee hoeveel teruglevering nodig is voordat er iets gestart wordt. Zeker in de winter wanneer er heel weinig teruglevering is ( te weinig om bijv. De vaatwasser te starten), dan zou ik dat kleine beetje wat teruggeleverd wordt willen benutten.
Dit zou men zelf kunnen bepalen als men zelf drempelwaardes kan instellen zoals ook bij energy socket.
Ben benieuwd naar jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
Hallo easywoods,
heb nu de splitter van HW geplaatst en de P1meter en de Dongel van LUMINUS aangesloten en de P1 meter knippert oranje wat betekent dat ?
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjuh_
ted1 schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:56:
Hallo easywoods,
heb nu de splitter van HW geplaatst en de P1meter en de Dongel van LUMINUS aangesloten en de P1 meter knippert oranje wat betekent dat ?
bedankt
Heb je de splitter ook van stroom voorzien via de usb-c aansluiting? Slimme meters van versie 4 of lager geven teweinig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
Bedankt voor je antwoord dus dat is ook geen goeie splitter en hoe moet ik deze dan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ted1 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:02:
Bedankt voor je antwoord dus dat is ook geen goeie splitter en hoe moet ik deze dan aansluiten?
Met een USB C kabel en een laadblokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjuh_
ted1 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:02:
Is wel een goeie splitter. Zoals al eerder gezegd geeft de slimme meter ( tot aan versie 5) niet genoeg stroom.
Wanneer je alleen de P1 dongel aansluit zul je deze ook van stroom moeten voorzien. Heb je meerdere p1 aansluitingen dan gebruik je de splitter en voorzie je die van stroom, daar sluit je dan weer de P1 dongel op aan die dan zijn stroom van de splitter krijgt. Een en ander staat ook uitgebreid beschreven op de website van homewizard. Succes!
P.S. Als stroomvoorziening kan je oude telefoonlader of wat dan ook gebruiken, zolang de kabel maar een usb-c aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ted1
bedankt dat wist ik niet heb 't geprobeert en de P1 meter knippert niet meer dan nu nog de Dongel registreren en zien wel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Meer mensen last van een hele trage verversing van de p1 meter data? sinds gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
ndjong schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:19:
Meer mensen last van een hele trage verversing van de p1 meter data? sinds gisteravond.
Doet hij hier ook sinds server onderhoud vanmorgen.
Enkele seconden vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvmine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:41
Ik krijg ook recent (sinds gisteren?) bij "Now" view nog maar een update per ~30 seconden ofzo. Voorheen was dat elke seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdvmine schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:01:
Ik krijg ook recent (sinds gisteren?) bij "Now" view nog maar een update per ~30 seconden ofzo. Voorheen was dat elke seconde.
Hier nog steeds iedere seconde. P1 meter waarde verandering. Dit is wel zonder de batterij. Die staat standby. Battery eens offline halen voor het vergelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 18-04-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:43
Zojuist even gekeken via de website hwenergy bij een kennis van mij. De wijziging in het huidige verbruik was altijd per seconde. Nu wijzigt de waarde van het verbruik per 30 seconden.
Er zijn zonnepanelen aanwezig. Maar strak 25W verbruik, 33W, 69W, 86W en 46W terugleveren voor elk 30 seconden lijkt mij sterk.

edit. Hier is het nu ook weer per seconde.

[ Voor 6% gewijzigd door mike123 op 18-04-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:22
Ja, even gecontroleerd. Hier ook per 30 seconden. Heb je ook al niets meer aan die NU stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier nog steeds gewoon per seconde. In de app en op de website.
Alle firmware is up to date.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:02
Hier wordt ook de app en website niet meer elke seconde geupdate. Het "vreemde" is wel dat home assistant wel vaker van een update wordt voorzien. Het lijkt dus puur aan de rapportage (a.k.a. server kant) van HW te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb trouwens energy+, zou dat het verschil kunnen zijn?

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:02
ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:34:
heb ik ook, dus nee. Wellicht heeft het iets te maken met het serveronderhoud van gisteren?

edit: inmiddels worden de waardes weer netjes elke seconde bijgewerkt in de app en website _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Hansie_P op 18-04-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvmine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:41
Ja hier ook weer elke seconde. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Nee , ik heb geen + meer.
Dus dat is het niet.
Is het geld niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:46:
[...]

heb ik ook, dus nee. Wellicht heeft het iets te maken met het serveronderhoud van gisteren?

edit: inmiddels worden de waardes weer netjes elke seconde bijgewerkt in de app en website _/-\o_
In het Batterij topic geeft HW al aan dat er wat issues zijn aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij kan het voorkomen dat de cloud er een beetje vertraging heeft, de P1 dongel krijgt (mits je p1 poort van je slimme meter dit ook doet) per seconde de info binnen en stuurt deze dan ook weer door.
Alleen je app en volgens mij ook het beeldscherm en web based site krijgt zijn info weer binnen via de cloud, en daar kan het mogelijk wel eens voorkomen dat daar enige vertraging in zit.
De verbinding van je dongel richting bv de thuis-batterij gaat echter direct, dus de PiB krijgt de info van de P1 dongel wel binnen die seconde.
Gegevens van extern (energy+) wat via een API loopt kan ook een duidelijke vertraging van zelfs meerdere minuten (bij solar egde zie ik zelfs updater per 15 minuten), maar dat ligt dus niet aan HW maar aan de andere kant van de aanbieders van de info (in dit geval SolarEgde dus).

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesta
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-04 15:40
Hi,

Ik heb me verleden week een P1 meter en splitter van Homewizard aangeschaft. Na een te late levering (7 dagen ipv 1 dag) deze vandaag proberen installeren.
Splitter in P1 poort - dongle en laadpaal in de splitter. Maar de dongle lijkt geen stroom te krijgen.
Digitale teller is Fluvius (België) en DSMR 5.

Steek ik de dongle rechtstreeks in de P1 poort, dan krijgt hij wel stroom.

Is dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:03
Lesta schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:54:
Hi,

Ik heb me verleden week een P1 meter en splitter van Homewizard aangeschaft. Na een te late levering (7 dagen ipv 1 dag) deze vandaag proberen installeren.
Splitter in P1 poort - dongle en laadpaal in de splitter. Maar de dongle lijkt geen stroom te krijgen.
Digitale teller is Fluvius (België) en DSMR 5.

Steek ik de dongle rechtstreeks in de P1 poort, dan krijgt hij wel stroom.

Is dat logisch?
heb je voeding op de splitter aangesloten? Anders zal het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesta
hanev001 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:05:
[...]

heb je voeding op de splitter aangesloten? Anders zal het niet werken.
Nee geen voeding op de splitter.
Op de website staat vermeld dat dit niet nodig is bij DSMR 5.

"Flexibele voeding.
De P1 Splitter kan op verschillende manieren van stroom worden voorzien.

Slimme meter: Via de P1 kabel van de slimme meter (SMR5 of hoger). Geen externe voeding nodig.
USB-C: Een externe USB voeding adapter (5V 1A).
P1 Meter: Op een van de poorten via een HomeWizard P1 meter met een USB aansluiting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:03
Lesta schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:10:
[...]

Nee geen voeding op de splitter.
Op de website staat vermeld dat dit niet nodig is bij DSMR 5.

"Flexibele voeding.
De P1 Splitter kan op verschillende manieren van stroom worden voorzien.

Slimme meter: Via de P1 kabel van de slimme meter (SMR5 of hoger). Geen externe voeding nodig.
USB-C: Een externe USB voeding adapter (5V 1A).
P1 Meter: Op een van de poorten via een HomeWizard P1 meter met een USB aansluiting."
Het punt van een splitter is dat je er meerdere gebruikers op aansluit. Gezamelijk kunnen deze dus meer stroom gebruiken dan via de P1-poort geleverd wordt met als gevolg dat er iets dat op de splitter zit aangesloten niet, of niet goed werkt Dus toch maar een voeding gaan gebruiken op de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesta
hanev001 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:20:
[...]

Het punt van een splitter is dat je er meerdere gebruikers op aansluit. Gezamelijk kunnen deze dus meer stroom gebruiken dan via de P1-poort geleverd wordt met als gevolg dat er iets dat op de splitter zit aangesloten niet, of niet goed werkt Dus toch maar een voeding gaan gebruiken op de splitter.
Ja dat dacht ik dan wel. Wel wat misleidend dan op hun website...
Digitale teller hangt op vervelend plaats waardoor voeding niet zo evident is.
Pagina: 1 ... 137 138 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic