iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Verwijderd
Ik heb het ook op mijn iPhone 11 Pro Max. Zit op de PB dus de laatste versie nog niet kunnen testen.Milan1NL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:55:
Bij mij gaat hij nu net installeren. Ben benieuwd..
Helaas. Camera issues nog steeds hetzelfde... Ligt het nou echt aan mijn telefoon? Of nog steeds aan de software?
Camera achter opent niet, of moet opnieuw camera app openen. Filmen duurt paar sec, en dan loopt camera app vast..
Spijt van de beta, maar als niemand het anders heeft. Begin ik nu steeds meer aan mijn telefoon te twijfelen. En ook of mijn volgende tel nog een iphone wordt. Wss wil ik namelijk de 11 halen eind dit jaar. Maar of ik dat nog steeds zo wilt
Mijn iPad Pro heeft er geen last van.
Als je door bugs in een beta gaat twijfelen of je wel een bepaalde telefoon wilt hebben, dan kan je waarschijnlijk in het vervolg beter geen beta installerenMilan1NL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:55:
Bij mij gaat hij nu net installeren. Ben benieuwd..
Helaas. Camera issues nog steeds hetzelfde... Ligt het nou echt aan mijn telefoon? Of nog steeds aan de software?
Camera achter opent niet, of moet opnieuw camera app openen. Filmen duurt paar sec, en dan loopt camera app vast..
Spijt van de beta, maar als niemand het anders heeft. Begin ik nu steeds meer aan mijn telefoon te twijfelen. En ook of mijn volgende tel nog een iphone wordt. Wss wil ik namelijk de 11 halen eind dit jaar. Maar of ik dat nog steeds zo wilt
Het probleem dat je noemt is volgens de feedback app overigens een bekend probleem en staat op de planning om gefixt te worden. Het is altijd een goed idee om eerst eens daar te kijken wat de status van het probleem is, vaak is dat interessant - doch soms updaten ze de status helaas niet, maar in dit geval wel.
[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 19-08-2020 00:48 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Gisteravond beta 5 erop gezet en het probleem lijkt nu verholpen.Woopdedooo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:55:
[...]
Mijn keyboard valt wel de hele tijd weg als ik iets wil delen vanuit een app, dat is wel een vervelende bug.
Gisteravond werkte dit nog niet, vanmorgen ineens wel weer.hk12nl schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:16:
[...]
Ik heb het ook ingesteld en het werkt bij mij ook niet meer. Ook niet na het toestel aan en uit zetten...
Dit lijkt ook opgelost.hk12nl schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:32:
Ik krijg meldingen van herinneringen op mijn watch (watchos6) en telefoon (iOS14 beta). Als ik deze echter op 1 van de twee markeer als 'voltooid' dan blijft hij op het andere apparaat als 'niet voltooid' gemarkeerd staan. Meer mensen hier last van?
©2004
Dat laatste…Tricto schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:42:
Ik draai nu de beta op mijn iPhone XS. Vanmiddag wordt m'n iPhone 11 Pro geleverd. Weet iemand of je dan gewoon de normale "overstapprocedure" kunt uitvoeren. Of moet ik eerst de nieuwe telefoon updaten naar de beta en het daarna proberen?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
je kan een backup nooit terug zetten naar een lagere ios versie. Iphone ziet ios 13.6 als lager dan de ios 14 beta. Dus inderdaad eerst naar beta ios 14 (zelfde versie als oude device) upgraden en dan backup terug zetten.Tricto schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:42:
Ik draai nu de beta op mijn iPhone XS. Vanmiddag wordt m'n iPhone 11 Pro geleverd. Weet iemand of je dan gewoon de normale "overstapprocedure" kunt uitvoeren. Of moet ik eerst de nieuwe telefoon updaten naar de beta en het daarna proberen?
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ik doe dan altijd:Tricto schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:42:
Uit de doos > Onboarding door > alles overslaan wat je kunt overslaan > niet inloggen > profiel erop > update > Wis inhoud en instellingen > beginnen als normaal.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Precies dit… Iedere keer weer.Donstil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:27:
[...]
Ik doe dan altijd:
Uit de doos > Onboarding door > alles overslaan wat je kunt overslaan > niet inloggen > profiel erop > update > Wis inhoud en instellingen > beginnen als normaal.
Dit had ik inderdaad bedacht om te gaan doen. Bedankt voor de reactiesDonstil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:27:
[...]
Ik doe dan altijd:
Nice, lekker snel en is iets groter dan de dev beta.Dennisdn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:25:
En PB5 is er....
:strip_exif()/f/image/FdKroTCSqGs8840WFKcFzqxA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bah, de delay met de phone locken is er nog altijd.. Ondanks dat ik dit netjes gemeld had
Edit: Blijkbaar is dit vanwege Apple Pay, als je de double tap gebruikt om je Apple Pay te activeren, is er een kleine delay
[ Voor 15% gewijzigd door SauSkopje op 19-08-2020 20:24 ]
Voor de rest is Ios14 een grote verbetering. Werkt supersnel!
Verwijderd
Reboots heb ik nog niet gehad. En mijn camera probleem en memory issues lijken ook opgelost te zijn. Maar misschien juich ik te vroeg..kokorico schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:20:
Sinds dev ios14 beta 3 heb ik hem geïnstalleerd op mijn iphone pro max. Echter merk ik reeds sinds beta 3 reboot's op. Heb de indruk dat sinds de beta 5 van gisteren het probleem alleen maar lijkt te verergeren. Zijn er nog die daar last van hebben? Tip om het verhelpen?
Reboot van iPhone is dan de enige quick fix.
Op retail iOS ook zo, viel me gisteren opeens op toen ik mijn nieuwe BNP Paribas debit card had gelinkt en Apple Pay weer had geactiveerd.SauSkopje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:34:
Edit: Blijkbaar is dit vanwege Apple Pay, als je de double tap gebruikt om je Apple Pay te activeren, is er een kleine delay
Dacht eerst dat mijn iPhone het even zwaar had om 1 of andere reden maar na een reboot nog een merkbare delay wanneer je je phone locked, een soort traag fade out effect ipv gewoon instant je scherm uit.
Zelf ook actief gebruiker van Lightroom, lijkt bij mij allemaal helemaal naar behoren te werken.loeberce schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:52:
Iemand die de beta icm Lightroom gebruikt? Ik heb LR net geinstalleerd en kan geen foto's importeren. Ben dus benieuwd of dit aan de beta ligt of aan de app.
Volgensmij was dit vanwege airpods die verbonden waren. Waren ze niet verbonden had die dit probleem ook niet.NickAlan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:53:
Ik ben benieuwd of na de installatie van Public beta 5 mijn camera-focus probleem is verholpen wat ik vrijwel dagelijks heb op mijn 11 Pro Max...
Reboot van iPhone is dan de enige quick fix.
Maar zou nu zijn opgelost.
Ja echt balen. Zou ook niet weten hoe ik pay kan gebruiken zonder die shortcut. Want dan zette ik hem gewoon uit. Liever snel iPhone locken dan easy toegang tot pay..Katmi schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:54:
[...]
Op retail iOS ook zo, viel me gisteren opeens op toen ik mijn nieuwe BNP Paribas debit card had gelinkt en Apple Pay weer had geactiveerd.
Dacht eerst dat mijn iPhone het even zwaar had om 1 of andere reden maar na een reboot nog een merkbare delay wanneer je je phone locked, een soort traag fade out effect ipv gewoon instant je scherm uit.
[ Voor 41% gewijzigd door SauSkopje op 20-08-2020 10:45 ]
Heb het probleem al gevonden: werk-wifi blokkeert de cloud-sync.tommerd_ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:53:
[...]
Zelf ook actief gebruiker van Lightroom, lijkt bij mij allemaal helemaal naar behoren te werken.
Je zou dubbel of trippel tap op de achterkant in kunnen stellen op een shortcut die de wallet opent. Volgens mij is het trouwens ook gewoon mogelijk om de iPhone bij de terminal te houden en dan komt wallet vanzelf op. Ik weet overigens niet of dit handig is met faceid, maar met touchid is dit erg makkelijk.SauSkopje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:41:
Ja echt balen. Zou ook niet weten hoe ik pay kan gebruiken zonder die shortcut. Want dan zette ik hem gewoon uit. Liever snel iPhone locken dan easy toegang tot pay..
... na de zomer
Foto’s worden allemaal zwart.
Die tap op de achterkant ben ik snel vanaf gegaan. Als ik me phone neerlegde op de bank, deed die soms gewoon vanzelf activeren. Dus vond dat niet echt een fijn idee om dat aan te hebben.Woopdedooo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
Je zou dubbel of trippel tap op de achterkant in kunnen stellen op een shortcut die de wallet opent. Volgens mij is het trouwens ook gewoon mogelijk om de iPhone bij de terminal te houden en dan komt wallet vanzelf op. Ik weet overigens niet of dit handig is met faceid, maar met touchid is dit erg makkelijk.
Maar dat test ik eens uit, of ik hem gewoon op de pin machine kan leggen zonder hem eerst te hoeven activeren. Dat zou ideaal zijn.
Niet hier, maar ik had ook al geen problemen met Instagram voorheen, waar anderen dit wel haddenSerena schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:26:
Beta 5 heeft Instagram Stories kapot gemaakt…

[ Voor 16% gewijzigd door SauSkopje op 20-08-2020 12:35 ]
Kijken gaat prima, het gaat om het plaatsen.SauSkopje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:34:
[...]
Die tap op de achterkant ben ik snel vanaf gegaan. Als ik me phone neerlegde op de bank, deed die soms gewoon vanzelf activeren. Dus vond dat niet echt een fijn idee om dat aan te hebben.
Maar dat test ik eens uit, of ik hem gewoon op de pin machine kan leggen zonder hem eerst te hoeven activeren. Dat zou ideaal zijn.
[...]
Niet hier, maar ik had ook al geen problemen met Instagram voorheen, waar anderen dit wel hadden
Plaats eens eens story dan… Filmpjes werkt, foto’s niet.
Ik ervaar hetzelfde! Nu eerst een ‘zwarte foto’ maken en daarna de juiste overheen plakken... dat werkt wel, ook al met een grote omweg 😂Serena schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:26:
Beta 5 heeft Instagram Stories kapot gemaakt…
Tenzij je natuurlijk een foto direct wil posten...
[ Voor 9% gewijzigd door NickAlan op 20-08-2020 12:47 ]
Oh dat klopt, hetzelfde hier. Zelf doe ik nooit een verhaal plaatsen, daarom dat ik hieraan niet dachtSerena schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:37:
[...]
Kijken gaat prima, het gaat om het plaatsen.
Plaats eens eens story dan… Filmpjes werkt, foto’s niet.
Ja heel irritant, hopen dat dit snel gefixt gaat zijn want ik gebruik het nogal veel hahaNickAlan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:45:
[...]
Ik ervaar hetzelfde! Nu eerst een ‘zwarte foto’ maken en daarna de juiste overheen plakken... dat werkt wel, ook al met een grote omweg 😂
Tenzij je natuurlijk een foto direct wil posten...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Waarom zou het volgens jou andersom moeten zijn? Vanwege de verdeling van de vrije/gebruikte ruimte in die balk? Ik moest ook even 2x kijken maar die grijze ruimte rechts is niet vrij maar 'other/system' volgens het legenda.CheopsChefren schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:22:
Kan dit kloppen? Volgens mij zou het 76Gb free moeten zijn, niet 76Gb used.
Ipados 14 pb 5. Of is dit een bug?
[Afbeelding]
De balk is dus geen visualisatie van de totale ruimte maar alleen de gebruikte zou ik gokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pakjebakmeel op 20-08-2020 20:13 ]
Zowel met Air2 als met SE1 geen reboots gehad.kokorico schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:20:
Sinds dev ios14 beta 3 heb ik hem geïnstalleerd op mijn iphone pro max. Echter merk ik reeds sinds beta 3 reboot's op. Heb de indruk dat sinds de beta 5 van gisteren het probleem alleen maar lijkt te verergeren. Zijn er nog die daar last van hebben? Tip om het verhelpen?
Other is een andere kleur grijs, ik ben het er mee eens dit klopt niet.Pakjebakmeel schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:03:
[...]
Waarom zou het volgens jou andersom moeten zijn? Vanwege de verdeling van de vrije/gebruikte ruimte in die balk? Ik moest ook even 2x kijken maar die grijze ruimte rechts is niet vrij maar 'other/system' volgens het legenda.
De balk is dus geen visualisatie van de totale ruimte maar alleen de gebruikte zou ik gokken.
[Afbeelding]
Hier geen issues met iPadOS 14 Beta 5.robbinonline schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:19:
Sinds beta 5 is mijn Safari een ramp. Ik kan nergens meer inloggen en kom terecht in een soort redirect loop waarna de tekst verschijnt er heeft zich een probleem voorgedaan.
Probeer maar een Tweakers in te loggen bijvoorbeeld.
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Werkt hier zonder problemen op beta 5, iPhone 11 Pro Max. Uitgelogd, toen weer ingelogd, geen issues.robbinonline schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:19:
Sinds beta 5 is mijn Safari een ramp. Ik kan nergens meer inloggen en kom terecht in een soort redirect loop waarna de tekst verschijnt er heeft zich een probleem voorgedaan.
Probeer maar een Tweakers in te loggen bijvoorbeeld.
[Afbeelding]
PSN: Sluuz
En system dan? Er staan 2 grijze kleuren in het legenda..wrcveen schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:17:
[...]
Other is een andere kleur grijs, ik ben het er mee eens dit klopt niet.
Probeer de buttons maar een paar keer in te drukken: https://mwc-demos.glitch.me/
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Zie onderstaand, dat zijn de 2 kleuren grijs, rechts is vervolgens vrije ruimte.Pakjebakmeel schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:37:
[...]
En system dan? Er staan 2 grijze kleuren in het legenda..
:strip_exif()/f/image/GOZ2uAHUUetjOU9Oal01FImt.jpg?f=fotoalbum_large)
@CheopsChefren denk dus inderdaad dat je een bug te pakken hebt (dit is overigens op mijn 11 Pro max met PB5)
[ Voor 8% gewijzigd door tommerd_ op 22-08-2020 15:23 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/6tQnXAK53jyOIO37sOEMefzJ.png?f=user_large)
Leuk. Camara doet nou niks meer 😅, na soft reset niet en niet meer na herstart.
Edit: Ben hem nou terug aan het herstellen naar de nieuwste IOS 13 versie. Ben benieuwd.
[ Voor 14% gewijzigd door Milan1NL op 22-08-2020 18:03 ]
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Zo ziet het er bij mij ook uit. Ik heb 3 grijze kleuren. Er lijkt er inderdaad eentje te ontbreken bij CheopsChefren..tommerd_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:22:
[...]
Zie onderstaand, dat zijn de 2 kleuren grijs, rechts is vervolgens vrije ruimte.
[Afbeelding]
@CheopsChefren denk dus inderdaad dat je een bug te pakken hebt (dit is overigens op mijn 11 Pro max met PB5)

Die mogelijkheid was er ook al in beta 3/4 (als de video geüpload is in 4k natuurlijk) video word iets scherper maar merk nagenoeg geen verschil, hoop dat ze 120Hz ook nog toevoegen.Sepio schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:15:
Sinds beta 5 krijg ik in YouTube nu ook de mogelijkheid om de resolutie 2160p60 te kiezen. Ik heb een iPad Pro 2020.
iPad Pro 11” 2018.
Had ik ook, reset loste dit weer op.Milan1NL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:59:
[Afbeelding]
Leuk. Camara doet nou niks meer 😅, na soft reset niet en niet meer na herstart.
Edit: Ben hem nou terug aan het herstellen naar de nieuwste IOS 13 versie. Ben benieuwd.
Nog even kijken hoe ik kan achterhalen waarop instellingen vast loopt. Dan kan ik Apple feedback geven.
Gaat dit specifiek om het bellen? Anders even Vo4G/VoLTE uitzetten. KPN heeft (voor zover ik weet) 4G bellen niet overal in Nederland optimaal gedekt waardoor bellen/ gebeld worden dus niet goed werkt. Dit is overigens anders dan data over 4G. Als die over 3G belt gaat het wel goed waarschijnlijk.appies schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:43:
iOS 14 pb. 5 geïnstalleerd op een xs, maar problemen met 4g en kpn. Met 3G kan er wel gebeld worden.
Wellicht beetje off-topic maar volgens mij is dat het probleem ipv de beta
[ Voor 7% gewijzigd door tommerd_ op 24-08-2020 11:48 ]
De vraag was
En dan twee knoppen met de opties 'keep' en 'turn off' eronder.Keep receiving notifications from the youtube app?
Is dit daadwerkelijk functionaliteit van iOS? Of heb ik een phishing-ding beantwoord?
Ik bekijk de videos vrijwel nooit op de iphone en gebruik de notificaties om de videos op mijn desktop te bekijken. Dus vanuit dat gedrag is het niet vreemd dat iOS denkt dat ze onnodig/ongewenst zijn. Maar ik vind het wel vreemd pro-actief van een OS om die vraag te stellen.
[ Voor 0% gewijzigd door Crazy Harry op 24-08-2020 12:30 . Reden: Taalfout ]
Duidelijk! Ik ga dat eens proberen.tommerd_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
Gaat dit specifiek om het bellen? Anders even Vo4G/VoLTE uitzetten. KPN heeft (voor zover ik weet) 4G bellen niet overal in Nederland optimaal gedekt waardoor bellen/ gebeld worden dus niet goed werkt. Dit is overigens anders dan data over 4G. Als die over 3G belt gaat het wel goed waarschijnlijk.
Wellicht beetje off-topic maar volgens mij is dat het probleem ipv de beta
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 24-08-2020 22:14 ]
https://www.macrumors.com/guide/ios-12-notification-changes/Crazy Harry schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:08:
Zojuist kreeg ik een vraag op mijn scherm die ik nooit eerder gezien had (en stomme ik, antwoordde zonder te bedenken of het wel slim is om te beantwoorden).
De vraag was
[...]
En dan twee knoppen met de opties 'keep' en 'turn off' eronder.
Is dit daadwerkelijk functionaliteit van iOS? Of heb ik een phishing-ding beantwoord?
Ik bekijk de videos vrijwel nooit op de iphone en gebruik de notificaties om de videos op mijn desktop te bekijken. Dus vanuit dat gedrag is het niet vreemd dat iOS denkt dat ze onnodig/ongewenst zijn. Maar ik vind het wel vreemd pro-actief van een OS om die vraag te stellen.
Note: In iOS 12, Apple will send you alerts asking you if you would like to continue receiving notifications from a particular app if you've been getting a lot of notifications and haven't been interacting with them. When this happens, the alert will feature a "Manage" section so you can access your Instant Tuning settings for that particular app.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Zou het uitstellen van de iPhone 12 geen invloed hebben op de release van IOS14? Ze kunnen nu ongeveer een maand extra de tijd nemen. Of staat dit los van elkaar?iBenshi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:30:
Opzich niet heel gek. Vorig jaar zaten we rond deze tijd al op beta 8 en vlak voor de GM. Wordt nu wel tijd dat Apple naar de GM van iOS 14 gaat werken.
Ik ben ook benieuwd of er inderdaad in de tweede week van september een nieuwe iPad (budget / Air) gaat verschijnen en of deze dan zal launchen met iPadOS 13 of iPadOS 14. Jon Prosser heeft de afgelopen maanden vaker raak gezeten dan er langs (niet dat hij 100% betrouwbaar is). Idem voor de Apple Watch en watchOS.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:18:
[...]
Zou het uitstellen van de iPhone 12 geen invloed hebben op de release van IOS14? Ze kunnen nu ongeveer een maand extra de tijd nemen. Of staat dit los van elkaar?
:fill(white):strip_exif()/f/image/vCCe2Y8YOuvTZCVU9pRHiosg.png?f=user_large)
Er is niet zozeer een pijl te trekken op het aantal beta's zo te zien. Zo telde iOS13 er 8, iOS12 er 12 en iOS11 er 10. Zeker gezien de COVID19 situatie en de eventuele delay in hardware ben ik inderdaad benieuwd wanneer we de release van iOS14 mogen verwachten.
Het liefst nemen ze alle tijd die ze hebben en kunnen gebruiken.
/f/image/wA6fkFf4DdjwCY3XtWFJwdrR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door robcoenen op 25-08-2020 20:28 ]
Zat ik wel aan te denken. Aan de andere kant: de geruchten zeggen dat de goedkopere iPhones wel op het normale moment uit komen en alleen de Pro’s later. Die eerste lichting willen ze wel gewoon met iOS14 uitbrengen lijkt me.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:18:
[...]
Zou het uitstellen van de iPhone 12 geen invloed hebben op de release van IOS14? Ze kunnen nu ongeveer een maand extra de tijd nemen. Of staat dit los van elkaar?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nou als de iPhone lang uitgesteld wordt dan zou het inderdaad zomaar kunnen dat ze wat meer tijd uittrekken voor de bèta’s.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:18:
[...]
Hoewel de huidige bèta’s wel dusdanig goed voelen dat het er niet op lijkt dat ze nog veel langer nodig hebben dan eind september.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Reken hier maar niet op, Apple Maps loopt altijd wat achter ten opzichte van Amerika.SirLenncelot schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:56:
Ik zie in een post op Macrumors dat er in een Maps splash-screen (toegevoegd in laatste beta) over snelheidscamera waarschuwingen gesproken wordt. Weet iemand of dit in NL ook ondersteund gaat worden?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Bugtest? Waarvan? IOS? Lijkt mij toch niet.Serena schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:12:
Pokémon werkt hier nog steeds niet. Dat is altijd mijn eerste testje. Niet dat ik het nog speel, maar gewoon als bugtest.
Wel, dat is MIJN bugtestje. Sinds iOS14 bèta werkt deze app niet. Dus test bij iedere update of die het al doet. Niet, dan werkt het dus nog steeds niet flawlessly…CheopsChefren schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:37:
[...]
Bugtest? Waarvan? IOS? Lijkt mij toch niet.
Dit wordt aan de kant van de Developers geblokkeerd.Serena schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:52:
[...]
Wel, dat is MIJN bugtestje. Sinds iOS14 bèta werkt deze app niet. Dus test bij iedere update of die het al doet. Niet, dan werkt het dus nog steeds niet flawlessly…
Heeft in beta 1 of 2 ook even gewerkt en toen kregen veel mensen de melding dat deze iOS niet wordt ondersteund. Sindsdien start die bij niemand meer op. De ontwikkelaar heeft ook gezegd alleen final IOS versies te ondersteunen.
Met Triodos ook zo’n probleem (heeft volgens Triodos te maken met een jailbreak detectie, heb hier al een tijd contact over per mail namelijk)
Is sinds een eerdere Beta verschenen en helaas niet gefixt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik maak daar veel gebruik van in de Tweetbot app, als ik op een linkje heb geklikt en weer terug wil.
Ik heb daar nooit echt over nagedacht, maar nu het niet meer werkt, is het echt wel vervelend.
Ben benieuwd of het een bug is of een API wijziging waardoor app makers eerst hun apps moeten updaten.RnB schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:17:
Jep, ik heb daar ook last van.
Ik maak daar veel gebruik van in de Tweetbot app, als ik op een linkje heb geklikt en weer terug wil.
Ik heb daar nooit echt over nagedacht, maar nu het niet meer werkt, is het echt wel vervelend.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Zou fijn zijn. Al werkt de combo flitsmeister + Apple Maps ook heel erg goed. Maar twee zien meer dan een.SirLenncelot schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:56:
Ik zie in een post op Macrumors dat er in een Maps splash-screen (toegevoegd in laatste beta) over snelheidscamera waarschuwingen gesproken wordt. Weet iemand of dit in NL ook ondersteund gaat worden?
Ze hebben beide voor en nadelen, Flitsmeister laat bijvoorbeeld ook zien hoe hard je mag rijden op deze specifieke weg. Als je als een Nederlander in België rijdt, waar op een zijstraat spontaan 70 dan weer 80, dan weer 50, dan zomaar weer 70 want waarom ook niet? mag rijden, is het wel fijn dat je niet tussen Apple Maps en Flitsmeister in de auto hoeft om te wisselen de hele tijdWhatsappHack schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
Zou fijn zijn. Al werkt de combo flitsmeister + Apple Maps ook heel erg goed. Maar twee zien meer dan een.
En dat in je achterhoofd dat je ook letterlijk overal, zelfs op 50 wegen traject controles hebt en flitsers in een 30 zone

[ Voor 9% gewijzigd door kevinkrs op 26-08-2020 14:32 ]
Geen idee hoe lang al, maar in ieder geval zo lang ik mij kan herinneren. In iOS13 zit het ook.Serena schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:23:
Was het altijd al zo dat de zonsondergang met tijdstip weer werd gegeven?
[Afbeelding]
Dat was altijd zo, ongeacht het actuele weer. Op iOS 13 was dit ook al zo.Serena schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:23:
Was het altijd al zo dat de zonsondergang met tijdstip weer werd gegeven?
[Afbeelding]
Daar had ik echt veel freezes waar ik een reboot nodig had.
So far so good
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Blij! Tenminste vanzelf weer Flitsmeister en Waze die aanspringen.
Zou je willen delen hoe je deze shortcuts maakt?Serena schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:57:
En met de nieuwe bèta werkt ook de shortcut in de auto weer. Geheel onverwachts startte hij net op toen ik in de auto stapte.
Blij! Tenminste vanzelf weer Flitsmeister en Waze die aanspringen.
Ik vermoed op dezelfde manier als dit:henkna schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:10:
[...]
Zou je willen delen hoe je deze shortcuts maakt?

Het zit niet in tabje 'Opdrachten' maar in 'Automatisering'.
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 26-08-2020 22:13 ]
Begrijp ik uit jouw screenshot dat als je de trigger “verbinding met CarPlay” gebruikt het starten van Flitsmeister wél in één keer door gaat zonder te hoeven bevestigen?Cheesy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:12:
[...]
Ik vermoed op dezelfde manier als dit:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het zit niet in tabje 'Opdrachten' maar in 'Automatisering'.
Bij de trigger “verbinding met Bluetooth-carkit” die ik zelf gebruik verschijnt die schuifknop namelijk niet en moet je de automatisering steeds bevestigen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 27-08-2020 00:37 ]
Yep. Werkt zonder extra handelingen.Dennisdn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:36:
[...]
Begrijp ik uit jouw screenshot dat als je de trigger “verbinding met CarPlay” gebruikt het starten van Flitsmeister wél in één keer door gaat zonder te hoeven bevestigen?
Bij de trigger “verbinding met Bluetooth-carkit” die ik zelf gebruik verschijnt die schuifknop namelijk niet en moet je de automatisering steeds bevestigen.
Zeker, via Automatiseringen.henkna schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:10:
[...]
Zou je willen delen hoe je deze shortcuts maakt?
![]() | ![]() |
Geen verandering in de API hiervoor dus waarschijnlijk een bug. Of die ook op tijd gefixt wordt is nog maar de vraag, er komen geen grote veranderingen meer aan voor de officiële release.amphora schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:42:
[...]
Ben benieuwd of het een bug is of een API wijziging waardoor app makers eerst hun apps moeten updaten.
Je kan bij Carplay in instellingen aangeven dat carplay vanuit locked device mag startenDennisdn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:36:
[...]
Begrijp ik uit jouw screenshot dat als je de trigger “verbinding met CarPlay” gebruikt het starten van Flitsmeister wél in één keer door gaat zonder te hoeven bevestigen?
"Carplay indien vergrendeld"
Krijg nooit melding dat ik iets moet bevestigen.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Beide. Om FM actief te hebben op CarPlay, moet deze ook actief zijn op je iPhone.Ethiron schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:37:
@Serena en @Cheesy als je Flitsmeister laat openen via de automatisering, wordt dan Flitsmeister op de iPhone geopend of Flitsmeister op Carplay?
Of maakt dat niet uit?
Je kunt hem ook altijd nog voor de zekerheid even openen op je CarPlay, ik heb toch altijd nog de angst dat hij niet geladen is en daarom een tal bekeuringen te krijgenmeesje schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Beide. Om FM actief te hebben op CarPlay, moet deze ook actief zijn op je iPhone.

FM geeft bij mij via CarPlay een bevestigingsgeluidje. Ongetwijfeld een instelling in FM. Wel zo'n fijn idee.kevinkrs schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Je kunt hem ook altijd nog voor de zekerheid even openen op je CarPlay, ik heb toch altijd nog de angst dat hij niet geladen is en daarom een tal bekeuringen te krijgen
Dit kan je inderdaad instellen in het begin is het een irritant hoge piep, maar die bevestiging is wel prettigmeesje schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
FM geeft bij mij via CarPlay een bevestigingsgeluidje. Ongetwijfeld een instelling in FM. Wel zo'n fijn idee.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Met de automatisering die ik postte opent alles op het Carplay-scherm. Op het scherm van de iPhone gebeurt niets.Ethiron schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:37:
@Serena en @Cheesy als je Flitsmeister laat openen via de automatisering, wordt dan Flitsmeister op de iPhone geopend of Flitsmeister op Carplay?
Of maakt dat niet uit?
Dit klopt niet helemaal. Carplay moet je zien als 2e scherm (net als 2 monitors op een pc).meesje schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Beide. Om FM actief te hebben op CarPlay, moet deze ook actief zijn op je iPhone.
FM hoeft dus niet open te staan op het scherm van je iPhone.
Klopt! Een app open hebben is iets anders dan dat een app is geactiveerd. Dat laatste is bij FM het geval.Cheesy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:20:
[...]
Dit klopt niet helemaal. Carplay moet je zien als 2e scherm (net als 2 monitors op een pc).
FM hoeft dus niet open te staan op het scherm van je iPhone.
nieuws: Facebook: privacyfeatures in iOS 14 kunnen tot grote omzetdaling leiden
Ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij is die regio setting onlangs toegevoegd.
Ah dat had ik vorige week ook. Volgens mij had ik niets aangepast.basmq schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:00:
Ben er niet zeker van of het iOS 14 is, maar de Coronamelder app bij mij gaf aan dat hij geen internet verbinding had. Ik heb in de settings de regio aangepast (?) en nu werkt het weer.
Ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij is die regio setting onlangs toegevoegd.
Ik moest in Instellingen de Coronamelder app weer opnieuw op actief zetten.
Inderdaad bij Regio: Coronamelder (beetje krom

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 27-08-2020 11:06 ]
Die moest ik inderdaad ook aanzetten ineens. Krijg wel af en toe pushmelding dat de verbinding is verbroken, maar als ik dan de app open is ie gewoon up-and-running. Ook een beta denk ik dan maarbasmq schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:00:
Ben er niet zeker van of het iOS 14 is, maar de Coronamelder app bij mij gaf aan dat hij geen internet verbinding had. Ik heb in de settings de regio aangepast (?) en nu werkt het weer.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.