[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Ethiron schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:37:
@Serena en @Cheesy als je Flitsmeister laat openen via de automatisering, wordt dan Flitsmeister op de iPhone geopend of Flitsmeister op Carplay?

Of maakt dat niet uit?
Ik heb geen CarPlay, dus kan ik geen antwoord op geven. Dit is gewoon op de iPhone.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Serena
Kunnen jullie met de balkjes voor de volgorde in het bedieningspaneel schuiven? Krijg ze met geen mogelijkheid verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Serena schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Ik heb geen CarPlay, dus kan ik geen antwoord op geven. Dit is gewoon op de iPhone.
Volgens mij is er geen verschil tussen de app op je telefoon en die in je auto.

Als ik Tom Tom open op mijn telefoon, een route selecteer en daarna de telefoon aansluit op mij auto. Gaat de route daar gewoon verder.

Ik gebruik ook de automatisering voor Flitsmeister en Tom Tom en beiden openen zowel in mijn telefoon als in mijn auto (CarPlay).

• Basdon1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08 10:23
Ik zie in de instellingen bij “blootstellingsmelding —> status (op
Actief klikken) —> blootstellingscontroles een lijst. Ik vermoed dat dit de tijdstippen zijn waarop ik bij iemand ben geweest die net zoals ik ook de CoronaMelder heeft. (Om 05:05 in de screenshot legde ik mijn telefoon naast een iPhone met ook de CoronaMelder app)

Als dit is, is dit wel een privacy dingetje???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hYkJMLgNYZjVrZaJoGwY3clfs8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iTZzie90fDK8exzBtEgyWllP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7WhT5x7ntwQGmYcDQu67bXehcU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r3E2gnoQkSZJsfBXJinbO4Bi.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Basdon1985 op 27-08-2020 19:02 . Reden: Typo ]

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
Basdon1985 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:55:
Actief klikken) —> blootstellingscontroles een lijst. Ik vermoed dat dit de tijdstippen zijn waarop ik bij iemand ben geweest die net zoals ik ook de CoronaMelder heeft. (Om 05:05 in de screenshot legde ik mijn telefoon naast een iPhone met ook de CoronaMelder app)
Ik heb in dit overzicht alleen maar tijdstippen staan, waarop ik alleen thuis was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Basdon1985 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:55:

Als dit is, is dit wel een privacy dingetje???

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, staat gewoon in de uitleg van de app.
Is simpel gezegd synchronisatie met de cloud.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pPhZcLk/IMG-9401.jpg

• Basdon1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08 10:23
Cheesy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:16:
[...]
Nee, staat gewoon in de uitleg van de app.
Is simpel gezegd synchronisatie met de cloud.

[Afbeelding]
Aha duidelijk. Ik had al wel gegoogeld op de termen die de iPhone geeft maar het is nog makkelijker te verklaren dus......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:18
Ik moet dus toch eerst deze automatisering bevestigen. Flitsmeister start hier niet vanzelf bij verbinden met Bluetooth. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50a5WizQqCTjjQX9GSa8zQ5D2Ng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ucu3NNiSTuEmXevhfKGQUPBZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:55
henkna schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:31:
Flitsmeister start hier niet vanzelf bij verbinden met Bluetooth.
Bij bluetooth als trigger doet ie dat helaas nergens. Beveiliging van Apple. Heel jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een preview van hoe App Clips werken in de nieuwste beta: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Dit heeft toch echt wel mega veel potentie bij bijvoorbeeld horeca, sportgelegenheden, scholen... Mooi om te zien als het goed wordt geïmplementeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:58
henkna schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:31:
Ik moet dus toch eerst deze automatisering bevestigen. Flitsmeister start hier niet vanzelf bij verbinden met Bluetooth.
Idem hier. Jammer...

//Edit: zowel op IOS13 als IOS14 moet ik bevestigen.

[ Voor 9% gewijzigd door H1MSELF1SH op 28-08-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:38:
Kunnen jullie met de balkjes voor de volgorde in het bedieningspaneel schuiven? Krijg ze met geen mogelijkheid verplaatst.
En ook in Apple Music werkt het niet. Krijg met geen mogelijkheid nummers verplaatst in afspeellijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
Mijn vriendin heeft sinds vorige week op haar Iphone 11 pro max dat ze geen meldingen
meer ontvangt wanneer ze berichten krijgt. Dit is plots precies, zonder denk ik een setting te veranderen.
Zowel in stille als luide modus.

Wanneer ze bv een whatsapp krijgt is er op de telefoon niets te zien totdat je de app opent.
Dit is hetzelfde met instagram, facebook, messenger...

Als je haar een whatsapp stuurt krijgt de verzender ook maar één V tje te zien.
Enkel wanneer ze whatsapp opent komt het toe en krijgt de zender twee V's te zien.

Het is dus precies niet de melding die niet werkt, maar meer dat de programma's enkel verbinding maken
en berichten ophalen als ze geopent worden.

Niet storen staat uit, meldingen staan allemaal aan,...
Heb de telefoon al eens herstart.. Dit was allemaal met ios 13.
Nu net ios 14 erop gezet maar het probleem blijft?

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door dieter0901 op 28-08-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 13:05
dieter0901 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:23:
Mijn vriendin heeft sinds vorige week op haar Iphone 11 pro max dat ze geen meldingen
meer ontvangt wanneer ze berichten krijgt. Dit is plots precies, zonder denk ik een setting te veranderen.
Zowel in stille als luide modus.

Wanneer ze bv een whatsapp krijgt is er op de telefoon niets te zien totdat je de app opent.
Dit is hetzelfde met instagram, facebook, messenger...

Als je haar een whatsapp stuurt krijgt de verzender ook maar één V tje te zien.
Enkel wanneer ze whatsapp opent komt het toe en krijgt de zender twee V's te zien.

Het is dus precies niet de melding die niet werkt, maar meer dat de programma's enkel verbinding maken
en berichten ophalen als ze geopent worden.

Niet storen staat uit, meldingen staan allemaal aan,...
Heb de telefoon al eens herstart.. Dit was allemaal met ios 13.
Nu net ios 14 erop gezet maar het probleem blijft?

Iemand een idee?
Bij instellingen > algemeen > ververs op achtergrond
Staat daar alles aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
tommerd_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Bij instellingen > algemeen > ververs op achtergrond
Staat daar alles aan?
Ja staat aan, en alle apps staan ook aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dieter0901 Zo’n iPhone is nog geen jaar oud, waarom vraag je het niet gewoon aan Apple? Die hebben prima klantenservice, kunnen meekijken op je scherm, etc. Al wordt dat misschien lastiger nu je de beta draait en dat al snel de schuld zal krijgen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:32:
@dieter0901 Zo’n iPhone is nog geen jaar oud, waarom vraag je het niet gewoon aan Apple? Die hebben prima klantenservice, kunnen meekijken op je scherm, etc. Al wordt dat misschien lastiger nu je de beta draait en dat al snel de schuld zal krijgen.
Doen ze dat tegenwoordig ook zonde AppleCare+? Vroeger was dat alleen de eerste maand o.i.d., niet het hele jaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24
Hoe zijn de ervaringen met de apple mail app in ios14?

In ios13 hoop issues, maar nu eigenlijk van wat ik gelezen heb eigenlijk geen positieve of negatieve ervaringen mee gezien. :)
Zelf ervaar in alleen in iOS 13 af en toe fout met ophalen voor Outlook.com of Gmail accounts. Even refresh lost dat vaak weer op...

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
yonexfreak schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:05:

In ios13 hoop issues, maar nu eigenlijk van wat ik gelezen heb eigenlijk geen positieve of negatieve ervaringen mee gezien. :)
Zelf ervaar in alleen in iOS 13 af en toe fout met ophalen voor Outlook.com of Gmail accounts. Even refresh lost dat vaak weer op...
Nog geen problemen gehad eigenlijk, lijkt beter te doen.

Ook MobileIron en de Mail+ app lijken veel sneller te werken qua notificaties etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
yonexfreak schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:05:

Ik ben tijdje geleden van Spark weer teruggegaan naar de standaard Mail app en ben tot nu gewoon echt tevreden. Doet precies wat ik wil. Ook in iOS14 geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Serena schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:52:
[...]

Ik ben tijdje geleden van Spark weer teruggegaan naar de standaard Mail app en ben tot nu gewoon echt tevreden. Doet precies wat ik wil. Ook in iOS14 geen enkel probleem.
Van welke mail dienst maak je gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Van welke mail dienst maak je gebruik?
Die van Apple zelf. Heb nog @me.com.

[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 30-08-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertedntz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 17:24
Iemand al naar zijn batterijconditie gekeken?Op mijn 8 plus is die van 88 naar 90% gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:04
vertedntz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:08:
Iemand al naar zijn batterijconditie gekeken?Op mijn 8 plus is die van 88 naar 90% gegaan.
Xr nog steeds 84%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
iPhone X uit de eerste lichting: 93%. Op iOS13 was het volgens mij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:42

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier 93%, iPhone 11 Pro van november..Maar deze gaat met een goede maand plaats maken voor nieuwe iPhone, dus nieuwe eigenaar kan er nog fijn van genieten! ;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 20:53
Ja mijn ervaring met de klantenservice is ook prima en ook na half jaar aankoop zonder Apple+.

@dieter0901 Klinkt beetje als een verbindingsprobleem (met de meldingenserver of breder). Je zou ook bij General > Reset > Reset Network Settings kunnen proberen. Het enige vervelende daaraan is dat je bekende WiFi netwerken opnieuw moet instellen.
Donstil schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Doen ze dat tegenwoordig ook zonde AppleCare+? Vroeger was dat alleen de eerste maand o.i.d., niet het hele jaar.

[ Voor 1% gewijzigd door MatsSkoe op 31-08-2020 07:47 . Reden: Dieter vergeten te quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
vertedntz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:08:
Hier op de 8 plus 93%, 3 jaar oud dacht ik

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:09
pdavie2311 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:32:
Hier 93%, iPhone 11 Pro van november..Maar deze gaat met een goede maand plaats maken voor nieuwe iPhone, dus nieuwe eigenaar kan er nog fijn van genieten! ;-)
Ik had eerst 98%, sinds ik iOS opnieuw geïnstalleerd heb staat hij inmiddels weer voor 4 maanden lang op 100% op de iPhone 11 Pro Max :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

amphora

Websites & Fotografie

88% op iPhone XS van bijna 2 jaar.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:42

pdavie2311

Live life to the fullest..

kevinkrs schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Ik had eerst 98%, sinds ik iOS opnieuw geïnstalleerd heb staat hij inmiddels weer voor 4 maanden lang op 100% op de iPhone 11 Pro Max :p
Snap het ook niet hoor! Ging ineens van 98% naar 93% volgens mij.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk op een iPad Air 2 met iPadOS 14 beta 6 dat touch ID niet meer werkt met apps. Wel om in te loggen op de iPad zelf. Meerderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Standaard mag je het gehele 1e jaar online chatten en bij ze langskomen in eigen store of reseller. Zelfs voor reparaties mag je het eerste jaar direct bij hen aankloppen onder de aanvullende garantie. :) Telefonische support krijg je voor 90 dagen na aankoop.

Ik kan me niet anders herinneren dan dat dit altijd al zo geweest is, mijn eerste was een iPhone 6 geloof ik en daar kreeg ik tenminste in ieder geval al die 90 dagen telefonische support. Hoe het toen met de chat zat kan ik me alleen niet herinneren. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
MatsSkoe schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:44:
Ja mijn ervaring met de klantenservice is ook prima en ook na half jaar aankoop zonder Apple+.

@dieter0901 Klinkt beetje als een verbindingsprobleem (met de meldingenserver of breder). Je zou ook bij General > Reset > Reset Network Settings kunnen proberen. Het enige vervelende daaraan is dat je bekende WiFi netwerken opnieuw moet instellen.

[...]
Het enige dat geholpen heeft is elke app verwijderen en opnieuw installeren.
Hoe het plots gekomen is, of aan wat het lag, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:26:
Ik merk op een iPad Air 2 met iPadOS 14 beta 6 dat touch ID niet meer werkt met apps. Wel om in te loggen op de iPad zelf. Meerderen hier last van?
Zal we niet gerelateerd zijn, maar mijn Face ID werkt ook meerdere keren per dag niet
"je toegangscode is vereist om Face ID in te schakelen" Echt super vervelend. Al 2x Face ID opnieuw ingestelde maar het helpt niet, dus ik vermoed dat het aan de beta ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Cheesy hier heb ik ook last van. We gaan er maar vanuit dat het aan de Beta ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:05:
[...]

Standaard mag je het gehele 1e jaar online chatten en bij ze langskomen in eigen store of reseller. Zelfs voor reparaties mag je het eerste jaar direct bij hen aankloppen onder de aanvullende garantie. :) Telefonische support krijg je voor 90 dagen na aankoop.

Ik kan me niet anders herinneren dan dat dit altijd al zo geweest is, mijn eerste was een iPhone 6 geloof ik en daar kreeg ik tenminste in ieder geval al die 90 dagen telefonische support. Hoe het toen met de chat zat kan ik me alleen niet herinneren. :P
Ja die 90 dagen support bedoelde ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:26:
Werkt op dezelfde device bij mij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er al iets van transparante widgets? Zodat ik mijn iconen lager kan plaatsen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52
Gister na 1 dag m’n eerste bug gehad. Al mijn folders waren ineens weg en letterlijk alle apps stonden verspreid over 5-6paginas. Erg vervelend want ik had een goede structuur. Maar aan de andere kant heb ik nu een goede reden om applibrary te ontdekken....had t toch liever anders gezien maar goed.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:02
Dat is een kleine beta update die nr 7.

[ Voor 13% gewijzigd door carpebios op 03-09-2020 19:13 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Serena
Fijn, menu’s en dergelijke zijn weer verplaatsbaar. Kan ik tenminste het bedieningspaneel aanpassen… *O*

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

En swipen naar vorige pagina werkt ook weer

• Vorkie
  • Niet online
Ik krijg die hier niet automatisch aangeboden op de iPhone X.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
AirPods (Pro) melding is ook gefixed! 👏

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Vorkie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:49:
Ik krijg die hier niet automatisch aangeboden op de iPhone X.
Dev. update een dag eerder schat ik. Ik krijg ook geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:11
Ik merk trouwens dat wanneer ik de nieuwe beta update op mijn iPhone X zet, mijn watch maar 1% batterij verliest in de nacht (S5, watchOS 6). Normaal is dit ca 5 a 6%. Ook gaat hij die dag dan langer en dit houdt hij een paar dagen vol..

Nu is de batterijduur verder prima maar ik ben toch nieuwsgierig waarom hij het qua batterij beter doet na een update. Als ik logisch nadenk dan zullen alle processen wel beëindigd worden. Ik zou dit natuurlijk graag elke dag evenaren. Iemand die dit ook opvalt?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
hk12nl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:36:
Ik merk trouwens dat wanneer ik de nieuwe beta update op mijn iPhone X zet, mijn watch maar 1% batterij verliest in de nacht (S5, watchOS 6). Normaal is dit ca 5 a 6%. Ook gaat hij die dag dan langer en dit houdt hij een paar dagen vol..

Nu is de batterijduur verder prima maar ik ben toch nieuwsgierig waarom hij het qua batterij beter doet na een update. Als ik logisch nadenk dan zullen alle processen wel beëindigd worden. Ik zou dit natuurlijk graag elke dag evenaren. Iemand die dit ook opvalt?
Ik hang altijd alles aan de lader snachts. Dus geen idee hoeveel batterij ik verlies. Maar ik zou niet wakker liggen (😉) om die paar %.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Beta 7 draait hier al behoorlijk stabiel, kom weinig bugs meer tegen. Enige wat me wel irriteert is dat wanneer in Carplay muziek wordt afgespeeld je wel op het album kan tappen, maar niet op de artiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik dacht te upgraden naar beta 7, maar zie nu 14.0
Is-ie final of klopt het niet bij mij?

Of staat het er gewoon niet bij?

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 05-09-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:43:
Ik dacht te upgraden naar beta 7, maar zie nu 14.0
Is-ie final of klopt het niet bij mij?

Of staat het er gewoon niet bij?
Staat er niet bij, heb al 3x iOS 14 geïnstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:49:
[...]

Staat er niet bij, heb al 3x iOS 14 geïnstalleerd :P
Thanks. Onduidelijk zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

De vertaal app lijkt nog niet zo soepel te werken. Het selecteren van bron- en doeltaal werkt niet intuïtief en hapert ook nog, en als ik de vertalingen vergelijk met bijv. Google Translate dan is de Google vertaling accurater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:25
Wanneer verwachten jullie dat iOS 14 voor iedereen beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ronvgs schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:07:
Wanneer verwachten jullie dat iOS 14 voor iedereen beschikbaar komt?
Eind september begin oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:17
Of het aan whatsapp of beta 7 ligt weet ik niet. Maar ik heb vaak dat mijn berichten over de berichten van de ander heen liggen in whatsapp. De app afsluiten werkt dan maar na een paar berichten komt het weer. Verder draait beta 7 redelijk smooth, op soms wat freezes na. Accuduur op 7+ lijkt ook redelijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:12
raginus3 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:56:
[...]

Werkt op dezelfde device bij mij ook niet.
Bij mij met beta 7 opgelost.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

De laatste tijd (ik vermoed sinds beta 6) wordt m’n iPhone XS vaak warm. Zelfs als ik alle apps hard afsluit blijft cpu gebruik rond de 50% (volgens CPU-X app widget). Is er een manier om te zien welk achtergrond proces dat veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
amphora schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:28:
De laatste tijd (ik vermoed sinds beta 6) wordt m’n iPhone XS vaak warm. Zelfs als ik alle apps hard afsluit blijft cpu gebruik rond de 50% (volgens CPU-X app widget). Is er een manier om te zien welk achtergrond proces dat veroorzaakt?
Instellingen - Batterij en als je dan bijvoorbeeld het laatste uur selecteert, zie je welke app op de achtergrond blijft draaien. Boosdoeners bij mij waren Nu.nl en NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
DwightKSchrute schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:51:
[...]

Instellingen - Batterij en als je dan bijvoorbeeld het laatste uur selecteert, zie je welke app op de achtergrond blijft draaien. Boosdoeners bij mij waren Nu.nl en NOS.
Mijn iPhone 11 Pro Max wordt ook erg warm met nu.nl, dit zelfs op iOS 13.7
Soms zo warm dat mijn telefoon bijna oncomfortabel wordt om vast te houden. Ik geloof dat de boosdoener een advertentie is, of wellicht een cryptominer op de achtergrond van de App 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

DwightKSchrute schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:51:
[...]

Bij mij bleek het Waze te zijn. Wat raar is aangezien ik deze app al maanden niet heb gebruikt. Gelijk gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
amphora schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:10:
[...]

Bij mij bleek het Waze te zijn. Wat raar is aangezien ik deze app al maanden niet heb gebruikt. Gelijk gewist.
Hier heeft Waze toegang tot mijn agenda om me op die manier te kunnen zeggen wanneer ik moet vertrekken, heel handig als er file of zo is.
Mogelijk dat dit bij jou ook nog aan stond. Dat uitschakelen was al voldoende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Serena schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:25:
[...]

Hier heeft Waze toegang tot mijn agenda om me op die manier te kunnen zeggen wanneer ik moet vertrekken, heel handig als er file of zo is.
Mogelijk dat dit bij jou ook nog aan stond. Dat uitschakelen was al voldoende geweest.
Wellicht. Maar aangezien ik Waze nooit meer gebruik (+1 voor Tomtom) en qua achtergrond gebruik het nu ook niet meer vertrouw vond ik wissen een fijner idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
[...]

Hier ook even uitgezet, dank! Waze slurpte toch echt veel weg, terwijl ik het alleen gebruik op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
[...]

Oh ja, Waze heeft er bij mij ook een keer tussen gestaan. De app starten en vervolgens force-closen was toen voldoende. Sindsdien niet meer terug gezien in de statistieken. In tegenstelling tot NU en NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ik het hier moet vragen, maar weet iemand hoe je je reminders in je calendar te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heu, ik ben opeens m’n lokale agenda’s kwijt en kan ook geen lokale agenda meer aanmaken; enkel iCloud en op m’n NAS. Meer mensen met dat probleem en/of oplossing gevonden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
anandus schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:46:
Ik weet niet zeker of ik het hier moet vragen, maar weet iemand hoe je je reminders in je calendar te zien krijgt?
Dat kan niet in de standaard Agenda app, die zie je alleen in de app Herinneringen.
Fantastical of WeekCal heeft wel die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Serena schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:01:
[...]

Dat kan niet in de standaard Agenda app, die zie je alleen in de app Herinneringen.
Fantastical of WeekCal heeft wel die mogelijkheid.
Dank voor de reactie. Jammer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik durf nog niet omdat beta 7 heel erg lief is voor mijn Apple Watch batterij😱

ben hem ondertussen wel al aan het downloaden😬

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
De bèta van de watchOS is ook uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Serena op 09-09-2020 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Nieuwe public beta is ook live!

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waar kan je de changelog zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Is het in beta 8 (weer) mogelijk om een lege / clean homescreen te maken?

Dit kon in 1 van de eerdere beta's, en later ook weer niet. Vind het wel fijn om op de middelste alleen de klok te hebben en onderaan de favorieten, en pas als ik swipe meer apps en widgets.
Serena schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:11:
De bèta van de watchOS is ook uit.
Welke? Laatste update is toch al een paar dagen uit? Ik zie geen nieuwe updates klaarstaan vandaag.

Niet perse een beta vraag, maar generiek mbt AirPlay. De ene keer als ik AirPlay naar m’n AppleTV dan zie je m’n iPad als ‘t ware naar de TV pushen, maar kan ik verder niets besturen. Volume doet niets behalve het volume van m’n iPad zelf beïnvloeden (die ook prima iets anders kan afspelen/laten horen in de tussentijd). In andere gevallen is net als een soort bluetooth speakertje, m’n iPad daar een afstandsbediening voor is en kan ik dus ook met de volumeknoppen van m’n iPad het volume dat de AppleTV naar m’n receiver stuurt beheren; je ziet dan ook in de volumebalk staan dat het om het externe apparaat gaat, net als bij m’n AirPods.

De vraag is: hoe kies je welke modus ie ingaat...? Die laatste situatie is vaak namelijk uiterst gewenst, heel fijn om het volume van de ATV te beheren. Maar de ene keer lijkt het modi A en de andere keer modi B te zijn... En ik zie niet wat ik de ene keer anders doe dan de andere keer. Het stomme is dat ik soms juist wel de eerste modus wil, zodat ik iets kan afspelen als achtergrondmuziek bijvoorbeeld, maar zelf nog iets anders wil zien op de iPad.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2020 01:22 ]

• Serena
WhatsappHack schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:29:
[...]

Welke? Laatste update is toch al een paar dagen uit? Ik zie geen nieuwe updates klaarstaan vandaag.
Bèta 8.

• Serena
Donstil schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:37:
[...]

Beta 8 van Watchos7 is niet uit hoor.
Ik heb hem toch echt gisteren geïnstalleerd hoor…

https://www.iculture.nl/nieuws/watchos-7-beta/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ja zeg dat is gek. Mijne vond hem niet en zag er ook nergens bericht berichtgeving over 8)7

Ff het developer profiel opnieuw installeren dan maar

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Weten jullie ongeveer wanneer ios 14 release is. Is dat misschien ook op de 14de?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Dennisdn
Mel33 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:20:
Weten jullie ongeveer wanneer ios 14 release is. Is dat misschien ook op de 14de?
Meestal na de Keynote over de iPhone. Die is nu nog onzeker.

• Serena
Mel33 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:20:
Sowieso niet voor de 15e, aangezien dan een event is…

Verwijderd

Gok op eind september wanneer de Watch 6 verkrijgbaar is.
Ja watch kan niet eerder uitkomen dan iOs14.

Dus dinsdag aankondigen. Vrijdag reserveren. Week erna leveren is wel een aardige gok. Met GM/Final in diezelfde week.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:17
Weet iemand soms een link naar meer info over hoe die decibel meter nu werkt in IOS14? Al een jaar of 7 terug vroeg ik me af waarom je nooit kon zien hoeveel decibel je door je oortjes kreeg. Er was wel de optie met europees advies omtrent geluidsvolume, maar met verschillende typen oortjes was dan de geluidssterkte weer verschillend, en bovendien is die grens schadelijk. Nu je dus kan zien hoeveel decibel je luistert ben ik benieuwd naar hoe dat werkt en wordt gemeten.

Verder viel me op dat de optie dat “niet storen” aangaat als je bedtijdherinnering ingaat. Jammer want het was altijd wel lekker als je gaat slapen dat dan elke dag automatisch op je gezette wekker tijd afgesteld niet storen aangaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:34
drusloos schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:38:
Weet iemand soms een link naar meer info over hoe die decibel meter nu werkt in IOS14? Al een jaar of 7 terug vroeg ik me af waarom je nooit kon zien hoeveel decibel je door je oortjes kreeg. Er was wel de optie met europees advies omtrent geluidsvolume, maar met verschillende typen oortjes was dan de geluidssterkte weer verschillend, en bovendien is die grens schadelijk. Nu je dus kan zien hoeveel decibel je luistert ben ik benieuwd naar hoe dat werkt en wordt gemeten.
In de gezondheid app onder gehoor staan verschillende categorieën met daarbij ook uitleg. Zover ik weet zijn voor koptelefoon alleen airpods geschikt om dit te meten en voor de omgeving externe microfoons. Ik luister via de airpods bijna altijd op vol volume (een oordopje in op de scooter) dan is dit 101 dB.

Overigens zit dit al vanaf iOS 13 in de gezondheid app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hoe zit het met de batterij drain in iPadOS sinds de laatste beta? Ik las hier een paar keer wat over en ben nieuwsgierig wat de ervaring nu zijn. Ik draai de beta al enige tijd op mijn dailydriver (iPhone X) en wil hem nu ook graag op de iPad Pro zetten maar dacht nog even horen hier voordat ik het def doe :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
hk12nl schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:29:
Hoe zit het met de batterij drain in iPadOS sinds de laatste beta? Ik las hier een paar keer wat over en ben nieuwsgierig wat de ervaring nu zijn. Ik draai de beta al enige tijd op mijn dailydriver (iPhone X) en wil hem nu ook graag op de iPad Pro zetten maar dacht nog even horen hier voordat ik het def doe :)
Net als op de de iPhone merk ik ook op de pad niets meer van een beta-status. Als de iPhone niet was uitgesteld hadden ze de huidige versies van iOS en iPadOS volgens mij al lang als officiële release uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Het moet in ios14 toch ook mogelijk zijn dat de airpods automatisch switchen van device (als ik het goed begrepen heb)? Werkt dit al bij iemand?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
hk12nl schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:09:
Het moet in ios14 toch ook mogelijk zijn dat de airpods automatisch switchen van device (als ik het goed begrepen heb)? Werkt dit al bij iemand?
Nee, daarvoor moeten de AirPods ook bijgewerkt worden. Die firmware is nog niet uit. Zelfde geldt voor de spatial audio.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Rivanov schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:33:
[...]

Nee, daarvoor moeten de AirPods ook bijgewerkt worden. Die firmware is nog niet uit. Zelfde geldt voor de spatial audio.
Thx! Duidelijk

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op Sunday 13 September 2020 @ 20:33:
[...]

Wel jammer dat ze die firmware niet gewoon even pushen. Zeg maar AirPodsOS public beta zeg maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
JackSparrow schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:31:
[...]

Wel jammer dat ze die firmware niet gewoon even pushen. Zeg maar AirPodsOS public beta zeg maar ;-)
Denk dat ze daar de gebruikservaring echt niet in gevaar willen brengen voor als je meerdere devices gebruikt met verschillende iOSen o.i.d. In principe willen ze al helemaal niet dat je je überhaupt bezig houdt met het updaten van de AirPods, anders hadden ze de geforceerde firmware-update niet zo verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisdn schreef op Sunday 13 September 2020 @ 21:45:
[...]

Denk dat ze daar de gebruikservaring echt niet in gevaar willen brengen voor als je meerdere devices gebruikt met verschillende iOSen o.i.d. In principe willen ze al helemaal niet dat je je überhaupt bezig houdt met het updaten van de AirPods, anders hadden ze de geforceerde firmware-update niet zo verstopt.
:+ Ja inderdaad. Ik maakte ook maar een grapje hoor. Het is al heel wat dat er een publieke beta voor de Watch was dit jaar. Wordt toch lastig als je hem bricked lijkt me (zelfde met AirPods natuurlijk).
Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.