[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

SauSkopje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:27:
Nieuwe klok widget is in beta 3 bugged en laat een vreemde tijd zien (die niet synchroon loopt met de echte tijd, ene moment 6 uur vooruit, dan weer 4 uur en dan weer iets willekeurig) en de plaats "cup" weergeeft..
Is nog niet helemaal bruikbaar dat widget. Wel blij een grotere klok te hebben!

Edit: Blijkbaar moet je de plaats in wijzig widget ingeven en doet die niet vanzelf de plaats herkennen.
En in de lijst zijn bv al geen Limburgse steden..
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit of je nu een Limburgse stad of Amsterdam selecteert, zelfde tijdzone.

Bij mij werkt het echter voor geen moer. De sec wijzer loopt niet en blijft op tien over tien staan. Als ik hem verwijder loopt hij weer, maar op de verkeerde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
SauSkopje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:27:
Nieuwe klok widget is in beta 3 bugged en laat een vreemde tijd zien (die niet synchroon loopt met de echte tijd, ene moment 6 uur vooruit, dan weer 4 uur en dan weer iets willekeurig) en de plaats "cup" weergeeft..
Is nog niet helemaal bruikbaar dat widget. Wel blij een grotere klok te hebben!

Edit: Blijkbaar moet je de plaats in wijzig widget ingeven en doet die niet vanzelf de plaats herkennen.
En in de lijst zijn bv al geen Limburgse steden..
Je moet nog de juiste stad selecteren, cup staat voor Cupertino.
Gewoon op tikken zodat je ‘wijzig widget ziet’ en dan kies je Amsterdam of iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik ontdek nu smart stacks (gestapelde widgets) op het hoofd scherm. Echt ideaal maar ik kan niet vinden hoe ik widgets verwijder uit de stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loeberce schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:05:
Ik ontdek nu smart stacks (gestapelde widgets) op het hoofd scherm. Echt ideaal maar ik kan niet vinden hoe ik widgets verwijder uit de stack.
Je kunt wel widgets toevoegen (eronder zetten en dan erin slepen) en de volgorde aanpassen. Maar verwijderen helaas niet. Ik hoop en neem aan dat dat nog wel komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 25-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Dennisdn schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Je kunt wel widgets toevoegen (eronder zetten en dan erin slepen) en de volgorde aanpassen. Maar verwijderen helaas niet. Ik hoop en neem aan dat dat nog wel komt.
Kan gewoon hoor. Bewerken en dan degene die je wil verwijderen naar links swipen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Had ik geprobeerd maar swipete op de drie streepjes denk ik. Maar werkt inderdaad zoals jij het beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:47
Op mijn iPhone XS krijg ik 3D Touch niet meer aan de praat. Als ik op de spatie druk dan kan ik door mijn zin scrollen, maar geen woord selecteren zoals voorheen onder iOS 13. Jullie hier ook last van? Draai beta 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:52:
Op mijn iPhone XS krijg ik 3D Touch niet meer aan de praat. Als ik op de spatie druk dan kan ik door mijn zin scrollen, maar geen woord selecteren zoals voorheen onder iOS 13. Jullie hier ook last van? Draai beta 3.
In beta 3 is 3D Touch uitgeschakeld (voor toestellen die dat ondersteunen). Kan je in de changelog vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 25-07-2020 18:52 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
*knip*

Dat kan wel wat vriendelijker :>

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 31-07-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

amphora

Websites & Fotografie

De nieuws widget laat bij mij al drie dagen dezelfde berichten zien :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sluuz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:52:
[...]

In beta 3 is 3D Touch uitgeschakeld (voor toestellen die dat ondersteunen). Kan je in de changelog vinden.
Gelukkig komt het wel weer terug als het goed is :) Zou wat zijn als ze ‘t er opeens uitslopen hehe :P (Sowieso eeuwig zonde dat ze het hebben laten vallen in nieuwe toestellen ;()

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Zijn er hier (nog meer) mensen met een issue mbt de laatste public beta en het verbinden met de Airpods (pro)
Verbinding is er wel maar de audio komt niet door de airpods.
Handmatig verbinding maken maakt ook geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 13:05
LeenVan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:05:
Zijn er hier (nog meer) mensen met een issue mbt de laatste public beta en het verbinden met de Airpods (pro)
Verbinding is er wel maar de audio komt niet door de airpods.
Handmatig verbinding maken maakt ook geen verschil
Wat ik merk is bij bluetooth apparaten (zowel mijn airpods als bijvoorbeeld een JBL speaker) dat het geluid op je telefoon wel harder/zachter gaat maar dat die dit niet gaat. Is dat wat je bedoelt? Heb dit op mijn 11 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige "probleem" wat ik merk met de Airpods op ISO14 is dat mijn icloud-account blijkbaar denkt dat ik ze kwijt ben want blijft mij bestoken met meldingen als ze in de buurt van mn iPhone of iPad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik draai nu 3-4 dagen iOS 14 op de iphone, echter merk ik dat mijn apple watch series 3 batterij veel langer mee gaat. Deze straat gewoon op WatchOS 6, heb ik geen beta op draaien.

Iemand met soortgelijke opvattingen? Lijkt wel of de batterijduur verdubbeld is van 1.5 dag naar 3 dagen batterijduur.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
tommerd_ schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Wat ik merk is bij bluetooth apparaten (zowel mijn airpods als bijvoorbeeld een JBL speaker) dat het geluid op je telefoon wel harder/zachter gaat maar dat die dit niet gaat. Is dat wat je bedoelt? Heb dit op mijn 11 Pro Max
Nee, ik krijg geen verbinding/ audio uit mijn Airpods terwijl deze volgens de settings wel verbonden is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die last hebben van 'meer' batterijverbruik met oudere gear, die nog geen Bionic SoC hebben ?
Ben met iPad Air2 (Apple A8X) terug naar iPadOS 13.6(non beta), en scheelt een stuk qua batterijverbruik.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Met de update van de ABN AMRO ICS app werkt deze ook onder iOS14 weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Weather widget is ineens gewijzigd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwBMCiKn9XaQZdEe8FjPjDpQG7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3w8tX5R6RKeK04kokq75cfe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:57:

[Afbeelding]
En weer terug naar het oude… Huh?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66vp2U2y1Wn9uKxOlqBbZ1GgNgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xrGnXl7PExli3vBQYjiEQDp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:05:
[...]

En weer terug naar het oude… Huh?

[Afbeelding]
Dat is positief, ik zie liever de week dan de rest van de dag. Misschien krijgen we keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
De ING app doet het niet helemaal goed. Als je een automatische incasso terug wilt laten boeken, dan knalt de ING app er uit. IpadOS 14 beta 3 public

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:57:

[Afbeelding]
Die heb ik ook een keer gezien inderdaad. In m'n smartstack. Daarna was ie ook ineens weg. Lijkt wel een test ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 21:57
CheopsChefren schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:52:
De ING app doet het niet helemaal goed. Als je een automatische incasso terug wilt laten boeken, dan knalt de ING app er uit. IpadOS 14 beta 3 public

Herkent iemand dit?
Net getest, hier ook. PB3, iPhone XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Weather widget is echt nog niet best! Tijdstippen blijven staan op de ochtend..Als je erop klikt laadt hij wel goed door in de weer App, maar widget blijft staan op 12 uur geleden..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
pdavie2311 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:55:
Weather widget is echt nog niet best! Tijdstippen blijven staan op de ochtend..Als je erop klikt laadt hij wel goed door in de weer App, maar widget blijft staan op 12 uur geleden..
Elke widget heeft problemen met up to date blijven. Fitness ook, Clock ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Ik heb de laatste iOS 14 publieke bèta geïnstalleerd nu is er een wereld klok widget er bij gekomen bij laatste beta versie van iOS.

Ik ervaar nu een probleem dat die telkens niet op tijd loopt als plaats Amsterdam gebruik.
Ik heb het gevoel dat die telkens achter loopt na tijdje.
Wie heeft er een soortgelijke ervaring mee gemaakt ?

EDIT :

Ik zie net pas dat ik niet de enige ben met dit probleem!
Waarschijnlijk is dit een bug 🐜 en word die bij volgende update op gelost laten we het hopen 🤞 gelukkig is dit een bèta’s om dit soort dingen te kunnen ontdekken!

[ Voor 26% gewijzigd door Havelock op 30-07-2020 20:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:48
Havelock schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:18:
Ik heb de laatste iOS 14 publieke bèta geïnstalleerd nu is er een wereld klok widget er bij gekomen bij laatste beta versie van iOS.

Ik ervaar nu een probleem dat die telkens niet op tijd loopt als plaats Amsterdam gebruik.
Ik heb het gevoel dat die telkens achter loopt na tijdje.
Wie heeft er een soortgelijke ervaring mee gemaakt ?
Ik heb die ervaring ook als ik door Amsterdam loop. :o

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Havelock
carpebios schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Ik heb die ervaring ook als ik door Amsterdam loop. :o
Jij heb zeker je lol broek 👖 aan.. maar ik kon er om lachen😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SauSkopje
WhatsappHack schreef op maandag 27 juli 2020 @ 02:05:
[...]

Gelukkig komt het wel weer terug als het goed is :) Zou wat zijn als ze ‘t er opeens uitslopen hehe :P (Sowieso eeuwig zonde dat ze het hebben laten vallen in nieuwe toestellen ;()
Ja dat merk ik nu flink, op me Xs Max gebruikte ik toch wel vaker 3D Touch, Haptic is toch echt een flink stuk trager and voelt echt niet als hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik heb nu sinds de laatste dagen last ervan dat Sleeptracking niet automatisch stopt als je alarm afgaat en je hem wegdrukt. M'n horloge en telefoon blijven in sleeptracking mode (of Wind Down) en gaat pas weg als ik op m'n Watch de sleeptracking uitzet via het control centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:48:
Met de update van de ABN AMRO ICS app werkt deze ook onder iOS14 weer naar behoren.
Deze werkt bij mij bij iOS 13 nog steeds niet :( Bij 14 wel dus begrijp ik?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:43
Iemand ook dat met de laatste DEV beta, dat als je iphone warm wordt, en dat die dan bijna vastloopt? Of heel traag is? Gebruik een Iphone 8. Soft reset en opnieuw opstarten helpt heel eventjes.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Milan1NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:10:
Iemand ook dat met de laatste DEV beta, dat als je iphone warm wordt, en dat die dan bijna vastloopt? Of heel traag is? Gebruik een Iphone 8. Soft reset en opnieuw opstarten helpt heel eventjes.
Dat heb ik op mijn iPhone 7 Plus. Ik leg het dan op zo een koelelement (dat ding is op kamertemperatuur). De oppervlakte van de koelelement neemt de hitte van de achterkant van de iPhone over en ik kan hem weer normaal gebruiken.
Is heel even oncomfortabel typen en je iPhone vasthouden, maar werkt wel.
Dit allemaal zonder hoesje om mijn iPhone heen uiteraard. Die gebruik ik alleen buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milan1NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:10:
Nee, ook op 8 met Dev. Beta.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Hackus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:35:
Meer mensen die last hebben van 'meer' batterijverbruik met oudere gear, die nog geen Bionic SoC hebben ?
Ben met iPad Air2 (Apple A8X) terug naar iPadOS 13.6(non beta), en scheelt een stuk qua batterijverbruik.
Zelfde iPad alhier. Ik ben net vanochtend naar Beta 3 over gestapt. Kennelijk had de iPad die zelf nog niet geïnstalleerd. In beta 1 en 2 heb ik geen noemende waardige sneller leeglopende accu ervaren. Nu heb ik ook sinds kort een nieuwe accu (lees nieuwe iPad) dus als ie wel sneller leeg zou lopen dan valt mij dat niet op.

(Dit in tegenstelling tot mijn SE1 en iOS 13.6, die loopt zelfs s’nachts als een malle leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of je de HoneKit knoppen in het bedieningspaneel kunt aanpassen?

Hier zijn het steeds knoppen die ik niet wil en dat lijkt random te zijn. Ik zou daar liever wat vast zetten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Heb voor de fun even de Dev Beta 3 op mijn backup iPhone 7 Plus gezet. Zelf een 11 Pro Max, dus was weer even wennen.

Ok dus YouTube erop en even Picture-in-Picture testen... *swipe*... onee... helemaal vergeten... Hoe werkt dat op een iPhone met een Homeknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
slijkie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:41:
Heb voor de fun even de Dev Beta 3 op mijn backup iPhone 7 Plus gezet. Zelf een 11 Pro Max, dus was weer even wennen.

Ok dus YouTube erop en even Picture-in-Picture testen... *swipe*... onee... helemaal vergeten... Hoe werkt dat op een iPhone met een Homeknop?
Gewoon op homeknop drukken.
Het werkt wel sowieso met video’s in safari en Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_6DKctNUeCoO-3VOuEjaIyS1ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpC4uMha0DcjBOvycBd1Qn9i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door _Bailey_ op 04-08-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Jeetje wat een smerige dikke letters zeg
inderdaad.
Heb het plaatje van macrumors. Denk van iemand die dol is op dikke vette letters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
Dit wordt het moment waarop ik ga twijfelen om m op mijn primaire iPhone te zetten haha. Op de iPad (Pro) draait de bèta als een tierelier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:15
Wel irritant dat je het data recovery proces handmatig moet starten. Je kan niet even je telefoon wegleggen en dan terugkomen met de nieuwe Beta er op.

Wat is het nut hiervan. Je hebt alleen de keuze om de data recovery te starten dus waarom niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:29:
Wel irritant dat je het data recovery proces handmatig moet starten. Je kan niet even je telefoon wegleggen en dan terugkomen met de nieuwe Beta er op.

Wat is het nut hiervan. Je hebt alleen de keuze om de data recovery te starten dus waarom niet automatisch.
Data Recovery process?

Ik kon de update hier gewoon automatisch laten installeren (komende nacht), ik heb nu gekozen voor handmatig en dan was "installeer nu" het enige wat ik hoefde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
La1974 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:29:

Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dit scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxW397bXYDFeeZTbebGuAPdMjS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71R4lAJ155mOvNNXtyH3czNh.jpg?f=fotoalbum_large

Bij elke beta gehad. Misschien specifiek voor de SE2? Vond dit op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:45:
Dit scherm

[Afbeelding]

Bij elke beta gehad. Misschien specifiek voor de SE2? Vond dit op Reddit.
Dat doen mijn devices niet hoor.
Dat hoort ook niet bij een upgrade overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-08-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Is bij mij nu bij iedere update van iOS 14 gebeurd. Daarvoor nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 10:25
Jup, die melding krijg ik hier ook, echter hoef ik er niets voor te doen maa loopt het vanzelf door.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Hebben jullie last van een bug tijdens het bellen in beta4? Als ik iemand anders bel nu dan blijft het stil en de andere kant hoort mij ook niet. Na een gehele reset van de telefoon werkt alles weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Donstil schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:39:
Ja dat werkt nog niet met YouTube helaas. Heb al wel andere apps waar het werkt (twitch bijvoorbeeld)
CerCube sideloaden, ook gedaan. Heb je gelijk Picture in Picture, gaan ads, en op de achtergrond doorspelen. Wel heel droog, je krijgt heel soms wel de popup van "He, wil je achtergrond spelen? Neem een abbo!", maar het geluid gaat al gewoon door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 09:24

RnB

Hmm, tot de laatste beta had ik geen last van bugs.
Nu heb ik last van de volgende zaken: Instagram crasht wanneer ik inzoom op foto's, Tidal stopt random met muziek afspelen en in de Funda app kan ik niet altijd typen.

Gelukkig geen kritieke apps, maar wel frappant dat ze tot de laatste beta het prima deden en nu dus last van bugs hebben.

De weer widget werkt in deze versie trouwens wel vlekkeloos, waar deze in de vorige versies niet lekker ging. :P

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 06-08-2020 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xoniq schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

CerCube sideloaden, ook gedaan. Heb je gelijk Picture in Picture, gaan ads, en op de achtergrond doorspelen. Wel heel droog, je krijgt heel soms wel de popup van "He, wil je achtergrond spelen? Neem een abbo!", maar het geluid gaat al gewoon door :+
Haha keurig. Ik heb YouTube premium uit India dus geen Ads en achtergrond doet het hier al, ik wacht wel even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Net PB4 erop gezet. De klok, het weer en het nieuws-widgets lijken het nu wel weer goed te doen.

Edit: helaas. Hij loopt alweer een uur achter. Is dat nou zo’n moeilijke bug?

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 06-08-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
In youtube op ipad pro zag ik altijd op de home page 3 of 4 rijen met 4?5? Filmpjes per rij. Nu zie ik op de home page 1 grote tile met 1 filmpje zichtbaar, dus moet nu scrollen om meer filmpjes te kunnen zien. Ipados bug of youtube bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SauSkopje
En de public versie van beta 4 is uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbREYGZ-uwdcDgZS99ZQlPWtWkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ni6k2P5AgOrrDsKrJ9OqCa3x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het begint nu toch wel een beetje te jeuken. :P Ik draai het al een tijdje op m'n iPhone SE, en nu we een aantal beta's verder zijn begin ik er langzamerhand naar te neigen om het ook op m'n daily driver (X) te installeren. Ik kom op m'n SE weinig significante bugs tegen, wat rare quirks af en toe maar dat is logisch. De pest is altijd of dat op de X hetzelfde gaat zijn of dat het daar he-le-maal kak loopt :D Aan de back-up dan maar en dan nog kiezen tussen de public of de dev beta. Tot zover is de indruk van iOS 14 best goed, stoor me enkel aan hoe de eerste widget pagina werkt voor oude stijl widgets en die App Library... Man, die zou ik toch graag wel uit willen kunnen zetten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:42:
Het begint nu toch wel een beetje te jeuken. :P Ik draai het al een tijdje op m'n iPhone SE, en nu we een aantal beta's verder zijn begin ik er langzamerhand naar te neigen om het ook op m'n daily driver (X) te installeren. Ik kom op m'n SE weinig significante bugs tegen, wat rare quirks af en toe maar dat is logisch. De pest is altijd of dat op de X hetzelfde gaat zijn of dat het daar he-le-maal kak loopt :D Aan de back-up dan maar en dan nog kiezen tussen de public of de dev beta. Tot zover is de indruk van iOS 14 best goed, stoor me enkel aan hoe de eerste widget pagina werkt voor oude stijl widgets en die App Library... Man, die zou ik toch graag wel uit willen kunnen zetten.
Op de X loopt het prima hoor. Behalve een klokwidget die chronisch achterloopt dan.

Die App Library kan ik ook nog niet waarderen en kom er te vaak in terecht waar ik met een paar keer snel swipen normaal op m’n laatste blad terecht kwam. Hopelijk kunnen we dat later nog uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 10:25
CheopsChefren schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:59:
In youtube op ipad pro zag ik altijd op de home page 3 of 4 rijen met 4?5? Filmpjes per rij. Nu zie ik op de home page 1 grote tile met 1 filmpje zichtbaar, dus moet nu scrollen om meer filmpjes te kunnen zien. Ipados bug of youtube bug?
YouTube dingetje, hier op meerdere devices last van, zowel op beta als non-beta iOS.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Dennisdn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:20:
Net PB4 erop gezet. De klok, het weer en het nieuws-widgets lijken het nu wel weer goed te doen.

Snap ik ook niet. Beetje lachwekkend..Ben echte Apple fanaat, maar de widgets bij Android zijn vele malen mooier/beter. (niet alle, maar als je de juiste eenmaal hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:52:
[...]

Snap ik ook niet. Beetje lachwekkend..Ben echte Apple fanaat, maar de widgets bij Android zijn vele malen mooier/beter. (niet alle, maar als je de juiste eenmaal hebt)
Dat de widgets op Android nu nog mooier zijn kan ik wel mee leven. Die hebben al jaren kunnen ontwikkelen. Ik mag hopen dat de makers van bestaande externe iOS-widget-apps nu heel druk zijn met updaten en uit de kast komen bij de officiële release.

Maar dat Apple zijn eigen klok-widget niet onder controle krijgt vind ik vrij bizar.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 07-08-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
De widget stapel springt nu steeds automatisch naar het nieuws, terwijl dat de derde laag is. Raar. Ik heb tenslotte niet voor niets het weer bovenaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Serena schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:49:
De widget stapel springt nu steeds automatisch naar het nieuws, terwijl dat de derde laag is. Raar. Ik heb tenslotte niet voor niets het weer bovenaan…
Heb je smart stack aanstaan? Ik geloof dat die dan een widget suggereert, mocht je het nog niet uit hebben staan kan je dat eens proberen.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Woopdedooo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Heb je smart stack aanstaan? Ik geloof dat die dan een widget suggereert, mocht je het nog niet uit hebben staan kan je dat eens proberen.
‘Slim draaien’ uitgezet. Hopen dat het dat was. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

@Serena Ah ja, heb m’n telefoon op Engles staan haha, maar dat zal inderdaad zijn wat ik bedoelde :)

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Dennisdn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:20:

Jammer je zou verwachten dat ze dit nu hebben opgelost nu maar hopen op de volgende update!🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
Sowieso zijn de widgets niet het meest ideaal. Bijv de weer widget zou voor mij veel meer toevoegen als ik gewoon 1 rij zie met temperaturen van de komende 5 dagen.

Dat is niet in te stellen, je zou enkel kunnen kiezen voor het bijna schermvullende widget. Zo zijn er nog wel meer dingen. Bijvoorbeeld de agenda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ambianz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:12:
Sowieso zijn de widgets niet het meest ideaal. Bijv de weer widget zou voor mij veel meer toevoegen als ik gewoon 1 rij zie met temperaturen van de komende 5 dagen.

Dat is niet in te stellen, je zou enkel kunnen kiezen voor het bijna schermvullende widget. Zo zijn er nog wel meer dingen. Bijvoorbeeld de agenda.
Idd! Die widgets zijn echt oldscool lelijk en niet functioneel...Zit gewoon weer te denken om terug te gaan naar iOS 13..Het voegt allemaal net niks toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambianz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:12:

Je eerste verzoek kan er wel eens in komen. Hier in dit topic waren er mensen die een versie met de komende 5 dagen in de smalle strook hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SauSkopje
Iemand anders last ervan met PB4 dat het iets langer duurt om je scherm uit te zetten nadat je op de knop geduwd hebt? Ik druk en er is zeker 1-1.5 sec delay tot die het scherm uit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SauSkopje schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:12:
Iemand anders last ervan met PB4 dat het iets langer duurt om je scherm uit te zetten nadat je op de knop geduwd hebt? Ik druk en er is zeker 1-1.5 sec delay tot die het scherm uit doet.
Gaat hier inderdaad ook net iets langzamer als normaal. Alsof er een beetje vertraging in zit, al is het hier maar een halve seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Gebruikt IEMAND die app bibliotheek? Heel eerlijk? Ik vind het maar irritant. Hoop dat er een optie komt om dat uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SauSkopje
Dennisdn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Gaat hier inderdaad ook net iets langzamer als normaal. Alsof er een beetje vertraging in zit, al is het hier maar een halve seconde
Goed te weten dat ik niet alleen ben, naja 1.5 seconde is waarschijnlijk teveel, maar 1 seconde is het toch wel zeker bij mij.
Serena schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:55:
Gebruikt IEMAND die app bibliotheek? Heel eerlijk? Ik vind het maar irritant. Hoop dat er een optie komt om dat uit te schakelen.
Yep, vind het heel fijn. Vooral als je eraan gewend bent waar alles staat, en weet je het niet is het een hele snelle swipe en dan 1-2 letters om de app te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door SauSkopje op 08-08-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SauSkopje schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Yep, vind het heel fijn. Vooral als je eraan gewend bent waar alles staat, en weet je het niet is het een hele snelle swipe en dan 1-2 letters om de app te vinden.
Maar wat is het voordeel ten opzichte van eigen mappen? Dan hoef je er niet aan te wennen want die stel je zelf in. En een app zoeken gaat altijd al door op homescreen simpel naar beneden te wipen.

Ik zie wel het voordeel voor degene die niet weten hoe ze een map maken of er gewoon geen zin in hebben. Zoals mijn eigen vriendin, ik wordt helemaal zenuwachtig als ik haar volle en ongeorganiseerde schermen zie :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 08-08-2020 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:36
Donstil schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:48:
Jailbreak is niet voor mij, dus dat probleem heb ik niet, wel zeg ik elk jaar “Die bèta’s moet ik niet meer doen”.

Maarja zodra er dan een major release uitkomt sta ik toch weer te trappelen om die onstabiele rot eerste beta te installeren 8)7
Het zelfde bij mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
SauSkopje schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:53:
Ik weet nu ook waar alles staat. Ik heb tenslotte zelf mijn mappen ingedeeld. En spotlight is 1 swipe omlaag.
Ik zie echt de meerwaarde niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik.

Sinds beta 1 ben ik helemaal over. Ik heb mijn Home Screen (al grotendeels gelijk sinds de eerste iPhone!) aangepast met de meest gebruikte apps en wat widgets en de rest in de bibliotheek gezet.

Apps starten doe ik met Spotlight (maar dat deed ik eigenlijk hiervoor ook al).

Edit: wat ik wel irritant vind is dat Spotlight niet alles meer vind. Bijvoorbeeld “klok” geeft niet de app als resultaat terwijl dat wel in de bibliotheek werkt en zoiets heb ik ook met de app van mijn bank.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 09-08-2020 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak niet veel gebruik van de app bibliotheek. Ik ben nog niet gewend aan de indeling dus zoeken met Spotlight zoals ik eerder ook al deed is sneller voor mij. Wel vind ik het fijn dat mijn home screen mooi opgeruimd is.

Wat bij mij goed werkt is de Siri-suggesties widget. Meestal zit de veelgebruikte app die ik nodig heb op bepaalde momenten van de dag er wel tussen. En dat de widget naadloos aansluit op de app grid vind ik ook wel wat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Op mijn 11 pro max loopt hij op beta 4 na een paar dagen helemaal de soep in. Het lijkt alsof het memory management niet helemaal goed functioneert want hij moet dan elke keer elke app opnieuw starten bij multitasken. Ook tabs in safari blijft hij dan opnieuw laden na wisselen tussen tabs.
Een reboot fixt het....voor een dag of twee.

Ook blijft het maken van foto’s regelmatig hangen. Vooral als ik een foto wil maken vanaf het lockscreen. Dan maak je hem en hangt ie, zonder de foto zelf op te slaan. Dus vermoed dat het een opslag of toegang daartoe issue is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Nu online
Ik niet, ik vind het maar onhandig dat je eerst volledig naar rechts moet swipen om er te geraken.
Ondertussen ben ik alle apps gepasseerd en had ik de app zo kunnen openen, want ik weet van iedere app in welk mapje of waar die staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:43
Sluuz schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:44:
Op mijn 11 pro max loopt hij op beta 4 na een paar dagen helemaal de soep in. Het lijkt alsof het memory management niet helemaal goed functioneert want hij moet dan elke keer elke app opnieuw starten bij multitasken. Ook tabs in safari blijft hij dan opnieuw laden na wisselen tussen tabs.

Ook blijft het maken van foto’s regelmatig hangen. Vooral als ik een foto wil maken vanaf het lockscreen. Dan maak je hem en hangt ie, zonder de foto zelf op te slaan. Dus vermoed dat het een opslag of toegang daartoe issue is.
Hier ook ✌🏼️

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SauSkopje
Dennisdn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Maar wat is het voordeel ten opzichte van eigen mappen? Dan hoef je er niet aan te wennen want die stel je zelf in. En een app zoeken gaat altijd al door op homescreen simpel naar beneden te wipen.

Ik zie wel het voordeel voor degene die niet weten hoe ze een map maken of er gewoon geen zin in hebben. Zoals mijn eigen vriendin, ik wordt helemaal zenuwachtig als ik haar volle en ongeorganiseerde schermen zie :)
Serena schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:49:
[...]

Ik weet nu ook waar alles staat. Ik heb tenslotte zelf mijn mappen ingedeeld. En spotlight is 1 swipe omlaag.
Ik zie echt de meerwaarde niet…
Naja voorheen had ik het ook zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCqrgKGutHttYJyEnI6CPKKHSQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h6sGF2ZJBI2riMDJZDtBc7hq.png?f=fotoalbum_large

Maar omdat we het waarschijnlijk toch niet kunnen gaan uitzetten, ben ik er maar aan gewend gaan raken het te gaan gebruiken. Uiteindelijk is het niet zo slecht om te gebruiken. Dat bedoel ik ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

AppleFan2007 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Ik niet, ik vind het maar onhandig dat je eerst volledig naar rechts moet swipen om er te geraken.
Ondertussen ben ik alle apps gepasseerd en had ik de app zo kunnen openen, want ik weet van iedere app in welk mapje of waar die staat.
Voor mij veranderd die app library niet heel veel aangezien ik sowieso maar een pagina heb en via spotlight zoek, maar sommige heb ik uitgezet in spotlight en die zijn wel te vinden in de library.

En drie keer op de achterkant tappen heb ik spotlight search, die vind ik wel erg handig aan gezien je anders 3 keer moet swipen (notification center > today > search). helaas laat iOS search zien links boven om naar de vorige app te gaan en niet de vorige app (die laatste lijkt helemaal afgesloten te zijn).

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Nu online
Woopdedooo schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Voor mij veranderd die app library niet heel veel aangezien ik sowieso maar een pagina heb en via spotlight zoek, maar sommige heb ik uitgezet in spotlight en die zijn wel te vinden in de library.

En drie keer op de achterkant tappen heb ik spotlight search, die vind ik wel erg handig aan gezien je anders 3 keer moet swipen (notification center > today > search). helaas laat iOS search zien links boven om naar de vorige app te gaan en niet de vorige app (die laatste lijkt helemaal afgesloten te zijn).
Ik zou geen reden zien om dingen uit te zetten in spotlight. Drie keer tikken op de achterkant is bij mij ook spotlight, voornamelijk om direct vanuit een app naar een andere app te gaan zonder dat ik naar het beginscherm moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Nu online

Ik heb na lang twijfelen het toch op mijn iPhone 11 (ook mijn toestel voor dagelijks gebruik) geïnstalleerd.
De beta loopt toch vlot. Enigste waar ik last van heb is van de beurer HealthManager app die voortdurend crasht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woopdedooo schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Maar vanuit het homescreen 1x naar beneden vegen voor search is toch veel sneller en handiger dan 3x op de achterkant tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Woopdedooo waarom heb je Apps uitgezet in Spotlight?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Dennisdn schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Maar vanuit het homescreen 1x naar beneden vegen voor search is toch veel sneller en handiger dan 3x op de achterkant tikken?
Sorry ik was niet helemaal duidelijk, maar het zelfde als @AppleFan2007 om vanuit apps naar andere apps te gaan.

@JDFS Sommige apps heb ik niet zovaak nodig, maar staan wel vaak in de resultaten. En om m'n telefoon gebruik te reduceren heb ik bepaalde apps eruit gehaald zodat ik er twee keer over nadenk om het te openen of gewoon weg niet aan herinnerd word.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21

Exact hetzelfde hier. Ik reboot bijna dagelijks op het moment :P ook een 11 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel de DB 4 op m’n iPhone 11 Pro draaien en ik merkte net dat het bij Netflix nu ook mogelijk is om PiP te gebruiken. Is dit sinds deze beta of was dit er al eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Sinds db4 krijg ik geen mentions meer binnen van Tweetbot. Meer mensen met dat probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Woopdedooo schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Sorry ik was niet helemaal duidelijk, maar het zelfde als @AppleFan2007 om vanuit apps naar andere apps te gaan.

@JDFS Sommige apps heb ik niet zovaak nodig, maar staan wel vaak in de resultaten. En om m'n telefoon gebruik te reduceren heb ik bepaalde apps eruit gehaald zodat ik er twee keer over nadenk om het te openen of gewoon weg niet aan herinnerd word.
Die zitten nu dus in een mapje?

Met App Library hoeven ze niet meer in een mapje, maar kun je ze helemaal van je beginscherm verwijderen voor zover ik weet. Dat is wel waar ik op zit te wachten. Ruimt lekker op voor apps die je zelden gebruikt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Verwijderd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:02:
Ik heb momenteel de DB 4 op m’n iPhone 11 Pro draaien en ik merkte net dat het bij Netflix nu ook mogelijk is om PiP te gebruiken. Is dit sinds deze beta of was dit er al eerder?
Het viel mij bij beta 3 al op, dat als ik F1 kijk in de Ziggo app, en de app weg veeg zoals je dat normaal doet om wat anders te checken, dat ie de video automatisch in PiP gooit. Dat was wel een leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Ja klopt, dat viel mij gisteren ook op, was zeer tof!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.