Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
In iOS14 heb je nu de mogelijkheid om een deel van je foto's te sharen met een app i.p.v alle foto's. Maar aangezien er toch enkele foto's doorkomen, vermoed ik dat dit niet het probleem is bij jou. App is klaar met syncen?Ambianz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:03:
Kom van Android af en heb Google photos op de iphone geïnstalleerd (met ios 14 dus) maar bij downloaden van de foto's komen er telkens maar een deel van de geselecteerde foto's mee.
Wat zitten zoeken op google maar niet echt iets gevonden. Iemand die weet of dit ios 14 gerelateerd is, of een andere oplossing weet om foto's over te zetten op het toestel?
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Ja het zijn iets van 900 foto's. Maar zelfs met een batch van 50 gaat het niet goed, dan komen er ongeveer 30 over. Je ziet hem een tijd syncen en als dat klaar is krijg je verder geen melding maar gaat het laadbalkje weg. Resultaat dus 30/50 foto's gesynct.UnitedJunk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:16:
[...]
In iOS14 heb je nu de mogelijkheid om een deel van je foto's te sharen met een app i.p.v alle foto's. Maar aangezien er toch enkele foto's doorkomen, vermoed ik dat dit niet het probleem is bij jou. App is klaar met syncen?
Het is ook niet echt een optie om dit te gebruiken omdat je nu 1 voor 1 moet uitzoeken welke foto wel of niet gesynct is. Ik ga even kijken naar een oplossing via itunes met de pc of iets dergelijks..
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. Het syncen gaat maar 1 kant op, namelijk van telefoon naar cloud. Als je daadwerkelijk de foto's op je telefoon wilt hebben, zal je ze specifiek moeten downloaden. Wat je nu ziet zijn cache-bestanden. Maar blijkbaar zie je dus ook niet alle cache-bestanden, dat is inderdaad vreemd.Ambianz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:30:
[...]
Ja het zijn iets van 900 foto's. Maar zelfs met een batch van 50 gaat het niet goed, dan komen er ongeveer 30 over. Je ziet hem een tijd syncen en als dat klaar is krijg je verder geen melding maar gaat het laadbalkje weg. Resultaat dus 30/50 foto's gesynct.
Het is ook niet echt een optie om dit te gebruiken omdat je nu 1 voor 1 moet uitzoeken welke foto wel of niet gesynct is. Ik ga even kijken naar een oplossing via itunes met de pc of iets dergelijks..
Ik ervaar geen problemen, heb vele duizenden foto's op Photos. Toevallig heb ik wel soortgelijk probleem op een hele oude iPad, maar dat wijt ik meer aan oude hardware.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Sleep mode werkt prima als je op werkdagen en in het weekend op het zelfde moment gaat slapen heb ik het idee. Je kunt een schedule maken met de tijden dat je naar bed gaat, maar ik wijk daar soms van af i.v.m. werk. Ik heb geen zin om Sleep Mode aan te zetten én ook nog eens een los alarm.
Sleep Cycle kan ik snel aanzetten, heeft een fijne snooze én zet mijn data ook in Apple Health.
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Nou dit, plus het is heel beperkt in wat hij opslaat merk ik.UnitedJunk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Sleep mode werkt prima als je op werkdagen en in het weekend op het zelfde moment gaat slapen heb ik het idee. Je kunt een schedule maken met de tijden dat je naar bed gaat, maar ik wijk daar soms van af i.v.m. werk. Ik heb geen zin om Sleep Mode aan te zetten én ook nog eens een los alarm.
Sleep Cycle kan ik snel aanzetten, heeft een fijne snooze én zet mijn data ook in Apple Health.
Bij de andere apps zie je ook wanneer je welk type slaap hebt enz. Dat mist binnen de Apple implementatie ook.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja ik noem het syncen omdat dat in de post hiervoor gebruikt wordt maar bedoel inderdaad downloaden. Wat dus ook niet werkt. Ik zal het even tijd geven wellicht lost dat nog wat op, al lijkt dat er niet op.Cheesy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:43:
[...]
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. Het syncen gaat maar 1 kant op, namelijk van telefoon naar cloud. Als je daadwerkelijk de foto's op je telefoon wilt hebben, zal je ze specifiek moeten downloaden. Wat je nu ziet zijn cache-bestanden. Maar blijkbaar zie je dus ook niet alle cache-bestanden, dat is inderdaad vreemd.
Ik ervaar geen problemen, heb vele duizenden foto's op Photos. Toevallig heb ik wel soortgelijk probleem op een hele oude iPad, maar dat wijt ik meer aan oude hardware.
Inderdaad. Ook een fijne feature van Sleep Cycle is dat de app meerdere devices kan koppelen. Handig als met je partner in bed ligt, en geluid/beweging dus van meerdere personen kunnen komen.Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:14:
[...]
Nou dit, plus het is heel beperkt in wat hij opslaat merk ik.
Bij de andere apps zie je ook wanneer je welk type slaap hebt enz. Dat mist binnen de Apple implementatie ook.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dat is irritant.Dennisdn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:21:
Vervelende van dat sleep-gedoe is dat ik het ooit één keer heb geprobeerd en vastgesteld dat het voor mij niets is. Maar dat het voortaan áltijd in het wekker-scherm bovenaan blijft staan en niet weg te krijgen is. Lees er veel klachten over. Maar ook op iOS14 kun je het niet meer verwijderen.
Ook vind ik het heel irritant dat je toestel een soort van gegijzeld is als hem binnen "bedtijd" nodig hebt.
EDIT: Probleem gevonden: Bij een persoonlijk hotspot gaat spotify op data saver en is het geluidskwaliteit gefixeerd op laag.
[ Voor 14% gewijzigd door Tolga07 op 16-07-2020 00:05 ]
Klopt, ik kreeg gister ineens een melding op mijn iPad tijdens het verbinden van mijn hotspot. Handige feature.Tolga07 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:56:
IpadOS 14 public beta 2 op mijn Air 3 geinstalleerd om het even uit te proberen. Ik merk dat de sound quality van mijn airpods pro tegenover de iphone XS hoorbaar veel lagere kwaliteit heeft (soort van 2000’s mp3 kwaliteit t.o.v. HD kwaliteit) iemand enig idee of dit bekend is of iets? Ik heb al in de instellingen gekeken maar vond niks wat het zou kunnen veroorzaken.
EDIT: Probleem gevonden: Bij een persoonlijk hotspot gaat spotify op data saver en is het geluidskwaliteit gefixeerd op laag.
:strip_exif()/f/image/H57wN8qXVeIVc87RaOmBkUtz.jpg?f=fotoalbum_large)
Wou net posten..Mijn iPhone 11 Pro is ook drama met batterij nu! 40% in bijna 4 uur eraf..Red echt geen dag meer zo! De iPhone wordt ook heel warm!Pino112 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:19:
Ik weet niet of het aan mijn iPad ligt, maar de huidige beta trekt m'n batterij in notime leeg. Hebben meer dat? Eerste beta was dat helemaal niet.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Zucht...
Why ?SgtElPotato schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:31:
En hebben jullie de iPad / iPhone al helemaal leeg gehaald en opnieuw geïnstalleerd?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Why?
Hier ook iPhone 11 Pro maar geen enkel verschil tov iOS 13. Bij normaal gebruik zit ik begin van de avond nog rond 70%pdavie2311 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:25:
[...]
Wou net posten..Mijn iPhone 11 Pro is ook drama met batterij nu! 40% in bijna 4 uur eraf..Red echt geen dag meer zo! De iPhone wordt ook heel warm!
Ik heb op alledrie mijn devices geen batterijproblemen… 🤷🏻
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik heb een nest camera en bij beweging krijg ik een melding maar op een Android toestel kom deze melding veel eerder binnen dan bij mij
Is dat iets in de instellingen ?
test eens op alleen 4gMarioMark1541 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:47:
Hebben jullie ook dat notificaties een paar seconde later pas binnen komen?
Ik heb een nest camera en bij beweging krijg ik een melding maar op een Android toestel kom deze melding veel eerder binnen dan bij mij
Is dat iets in de instellingen ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Omdat het een beta is. Batterijproblemen kun je verwachten, net zoals apps die niet werken etc. De ene heeft er geen last van, de ander wel.
Zucht...
iPhone helemaal leeg halen en opnieuw instellen deed ik voor de laatste keer met mijn iPhone 5! Dat ga ik echt niet doen! Dan zal de eerste stap zijn om de Beta eraf te pleuren en terug te gaan naar de laatste backup van IOS 13....SgtElPotato schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Omdat het een beta is. Batterijproblemen kun je verwachten, net zoals apps die niet werken etc. De ene heeft er geen last van, de ander wel.
Heb net een soft reset gedaan, kijken hoe dat uitpakt....
Dan niet zeuren dat je last hebt van een batterij drainpdavie2311 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:47:
[...]
iPhone helemaal leeg halen en opnieuw instellen deed ik voor de laatste keer met mijn iPhone 5! Dat ga ik echt niet doen! Dan zal de eerste stap zijn om de Beta eraf te pleuren en terug te gaan naar de laatste backup van IOS 13....
Heb net een soft reset gedaan, kijken hoe dat uitpakt....
Zucht...
Verwijderd
how can i solve that?, ik heb ook geen ios beta profielen op mn telefoon staan
Omdat jouw oplossing zogenoemd de enige is? Dacht het niet...SgtElPotato schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Dan niet zeuren dat je last hebt van een batterij drain
Welke Adblock gebruiken jullie en werkt deze in iOS 14?
Ik gebruik 1Blocker (heb ‘m ooit gekocht). Werkt prima in iOS 14Montu schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:42:
Iemand die hier de Adblock “Crystal” gebruikt? Deze werkt bij mij niet meer op iPadOS 14. Advertenties zijn nog gewoon zichtbaar in Safari. Ik heb al geprobeerd Safari opnieuw op te starten.
Welke Adblock gebruiken jullie en werkt deze in iOS 14?
Afwijken van je normale schedule gaat nou juist heel makkelijk, je kan heel simpel de wekker voor morgen aanpassen zonder je schedule daarmee te verpesten.UnitedJunk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Dit heeft natuurlijk geen zin als er helemaal geen logica in je schedule zit, maar dat heb je ook met het oude wekker systeem.
Geen probleem met de accu in een iPad Air2. IPadOS draait prima.Pino112 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:19:
Ik weet niet of het aan mijn iPad ligt, maar de huidige beta trekt m'n batterij in notime leeg. Hebben meer dat? Eerste beta was dat helemaal niet.
Net wel een bugje in adresboek. Ik wilde adres welke ik net had toegevoegd aanpassen maar het adresveld was blanco. Even persoon verlaten en weerdruk en adresveld was weer gevuld. Kan het alleen niet reproduceren..en dus niet melden bij Apple.
Problemen horen in een eigen topic, zeker als het niets met iOS 14 beta te maken heeftVerwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:07:
ik weet dat het niet juiste topic is maar, mijn iphone vind de ios 13.6 update niet maar wel via itunes laptop,
how can i solve that?, ik heb ook geen ios beta profielen op mn telefoon staan
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nou, je duwt op "einde" en je hebt het gewone lockscreen tot je de volgende keer je telefoon weer in standby zet. ÉÉN HELE EXTRA TAP....Dennisdn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:21:
Vervelende van dat sleep-gedoe is dat ik het ooit één keer heb geprobeerd en vastgesteld dat het voor mij niets is. Maar dat het voortaan áltijd in het wekker-scherm bovenaan blijft staan en niet weg te krijgen is. Lees er veel klachten over. Maar ook op iOS14 kun je het niet meer verwijderen.

Geen idee wat je bedoeldSauSkopje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:18:
[...]
Nou, je duwt op "einde" en je hebt het gewone lockscreen tot je de volgende keer je telefoon weer in standby zet. ÉÉN HELE EXTRA TAP....

Maar ik denk iets anders dan dat ik. Namelijk het niet te verwijderen zijn van de Slaap-balk met "Geen wekker"
:strip_exif()/f/image/fPwTGOtTyTXpQaPi7ZkN9W0f.jpg?f=fotoalbum_large)

Hij vraagt nu nooit geen wachtwoord meer bij het updaten van apps. Terwijl hij dat op de voorgaande versies altijd wél vroeg, echt altijd....
nooit meer om..Dennisdn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:45:
Na een dag of 10 onderweg te zijn met de Public heb ik persoonlijk een mega vooruitgang in IOS14....
Hij vraagt nu nooit geen wachtwoord meer bij het updaten van apps. Terwijl hij dat op de voorgaande versies altijd wél vroeg, echt altijd....
Dus altijd (brabo ?)
Je kunt gewoon verifiëren met Touch of Face-ID
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Was iets niet helemaal goed gegaan met tekst aanpassen.. maar nu laat ik het maar staanHackus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:18:
[...]
nooit meer om..
Dus altijd (brabo ?)
Je kunt gewoon verifiëren met Touch of Face-ID
Voorheen moest ik echt áltijd het wachtwoord opgeven bij updaten van apps, ondanks dat dat niet de bedoeling is van Apple. Geen idee wat ze hebben aangepast, maar bij updaten wordt het wachtwoord niet meer gevraagd. Nu nog de apps gewoon helemaal automatisch updaten en het is ideaal.
Het gekke is....Rivanov schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
Benieuwd of vandaag of morgen DB3 verschijnt. Hopelijk fixen ze de Shortcuts Automation.
Degene die met BT in de auto Flitsmeister moet activeren doet helemaal niets. Maar de automatisering die na het afgaan van de wekker de lampen aan laat gaan enzo doet het wél gewoon....
De enige automation die ik heb ingesteld is:Dennisdn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:30:
[...]
Het gekke is....
Degene die met BT in de auto Flitsmeister moet activeren doet helemaal niets. Maar de automatisering die na het afgaan van de wekker de lampen aan laat gaan enzo doet het wél gewoon....
Zodra Carplay actief wordt, start Flitsmeister.
Maar die werkt dus niet meer sinds iOS 14.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan je even een screenshot sturen van de automation voor de wekker icm lampen.Dennisdn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:30:
[...]
Het gekke is....
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Je kan toch gewoon naar Shortcuts gaan, Automation tab en dan een personal automation toevoegen. Als trigger kiezen voor Alarm en de rest spreekt voor zich.Tartarus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:18:
[...]
Kan je even een screenshot sturen van de automation voor de wekker icm lampen.
PSN: Sluuz
Het is een hele simpele.
Bij "voer uit" selecteer je een Homekit-scene en klaar. Bij mij zie je er nog een minuut vertraging achter waarna de nachtlampjes ook weer uit gaan. Want anders moet je elke keer na gebruik van de wekker buiten de slaapkamer eraan denken dat je lampen aan gegaan zijn.
/f/image/uO2ufhWzNnngM8g9qv3gxnCq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/u5zaXPN4SyWUEPA1q24FNJCZ.png?f=fotoalbum_large)
(PS sorry dat ik het topic vervuil met veel te grote plaatjes, maar kan het formaat niet aanpassen via de nieuwe upload-wijze)
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 21-07-2020 17:28 ]
Bedankt. Maar het is toch net niet wat ik zoek.Dennisdn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:27:
@Tartarus @Donstil
Het is een hele simpele.
Bij "voer uit" selecteer je een Homekit-scene en klaar. Bij mij zie je er nog een minuut vertraging achter waarna de nachtlampjes ook weer uit gaan. Want anders moet je elke keer na gebruik van de wekker buiten de slaapkamer eraan denken dat je lampen aan gegaan zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(PS sorry dat ik het topic vervuil met veel te grote plaatjes, maar kan het formaat niet aanpassen via de nieuwe upload-wijze)
Deze automation gaat er van uit dat ik het alarm hoor en hem uitzet.
Ondanks dat ik ook een Watch om heb, heb ik wel eens gehad dat ik door het alarm heen heb geslapen en dus niet heb uitgezet.
Ik zal gewoon vooralsnog handmatig het alarm en de ledstrip op dezelfde tijdstip instellen.
Gelukkig hoef ik niet al te vaak van tijd te wisselen, dus is een kleine moeite.
Om dat te voorkomen stel ik standaard 2 of 3 wekkers in vlak achter elkaar. Van een soft melodietje tot het meest irritante en hardste wat een iPhone kan geven. Gelukkig is het mij ooit maar één keer overkomen.... de dag dat de halve wereld zich verliep door een bug in iOSTartarus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:56:
[...]
Bedankt. Maar het is toch net niet wat ik zoek.
Deze automation gaat er van uit dat ik het alarm hoor en hem uitzet.
Ondanks dat ik ook een Watch om heb, heb ik wel eens gehad dat ik door het alarm heen heb geslapen en dus niet heb uitgezet.
Ik zal gewoon vooralsnog handmatig het alarm en de ledstrip op dezelfde tijdstip instellen.
Gelukkig hoef ik niet al te vaak van tijd te wisselen, dus is een kleine moeite.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 21-07-2020 18:05 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh cool, wist niet dat het zo makkelijk wasDennisdn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:27:
@Tartarus @Donstil
Het is een hele simpele.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zo maar eens even een maken. Thanks
Ik snap niet dat daar niet meer marketing of uitleg achter zit van Apple. Er kan echt waanzinnig veel. De meeste scripts zijn niet aan te klikken maar zitten achter de zoekbalk verstopt en dan moet je wel weten waar je naar moet zoeken.Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:00:
[...]
Ooh cool, wist niet dat het zo makkelijk was![]()
Zo maar eens even een maken. Thanks
Precies! Je moet echt weten hoe de syntax is. Op Reddit al veel voorbij zien komen dat bepaalde zaken net anders gebruikt moeten worden. Het wordt op een gegeven voor mij te veel ‘programmeren zonder documentatie’. Voor basale dingen vind ik het wel fijn werken.Dennisdn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:05:
[...]
Ik snap niet dat daar niet meer marketing of uitleg achter zit van Apple. Er kan echt waanzinnig veel. De meeste scripts zijn niet aan te klikken maar zitten achter de zoekbalk verstopt en dan moet je wel weten waar je naar moet zoeken.
Ook kun je shortcuts heel mooi gebruiken voor je automations binnen HomeKit (‘converteer naar opdrachten’).
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 21-07-2020 19:15 ]
Dat het programmeren is kwam ik eens achter bij een automation die YouTube-filmpjes direct vanuit Safari in de filmrol zet. Die was echt complex instellen maar werkte wél...... voor één dag. Daarna stopte het en niet meer in verdiept, maar handig was het wel.meesje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:13:
[...]
Precies! Je moet echt weten hoe de syntax is. Op Reddit al veel voorbij zien komen dat bepaalde zaken net anders gebruikt moeten worden. Het wordt op een gegeven voor mij te veel ‘programmeren zonder documentatie’. Voor basale dingen vind ik het wel fijn werken.
Ook kun je shortcuts heel mooi gebruiken voor je automations binnen HomeKit (‘converteer naar opdrachten’).
Ik kan namelijk niet muziek op het horloge krijgen. Music die er tot een paar dagen geleden nog gewoon op zat. Ik heb op de telefoon 2 playlists en alle liedjes gedownload en deze zijn offline beschikbaar (NB: ik gebruik geen Apple Music).
Vervolgens wil ik deze synchroniseren met de Apple Watch via de app op de iPhone. Dat lijkt te lukken omdat de playlists in de Watch komen te staan. Echter staan er geen liedjes in, de liedjes worden dus niet van de iPhone naar de watch gestuurd alleen een lege playlist. Ik heb beide toestellen aan en uit gezet, ze zitten beiden aan de lader, playlists verwijderd etc etc. De liedjes worden niet gedownload.
Het is sowieso echt mega frustrerend hoe ongelooflijk slecht de offline muziek implementatie is op de Apple Watch.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 22-07-2020 19:26 ]
Daarnaast is (beetje off-topic) watchOS 7 Developer beta 3 ook beschikbaar.
[ Voor 52% gewijzigd door ChUcKiE op 22-07-2020 19:59 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dat was net developer beta 1 en 2 ook al zo, heeft geen prio ofz 🤷🏼♂️ChUcKiE schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:53:
Die wordt bij mij iOS 14 Public Beta 3 genoemd op zowel iPhone als iPad.
Daarnaast is (beetje off-topic) watchOS 7 Developer beta 3 ook beschikbaar.
Edit: even de weather app zelf openen heeft het opgelost
[ Voor 18% gewijzigd door Sluuz op 22-07-2020 20:14 ]
Als je de Weather app ff handmatig opent, komt ie weer terug als het goed isSerena schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:04:
Op de oude iPad Pro geen weer widget meer, op de nieuwe wel. Vreemd…
De iPad heeft geen Weather app.YRH schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:24:
[...]
Als je de Weather app ff handmatig opent, komt ie weer terug als het goed is
het is nog steeds mooi weer in cupertinoSluuz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:12:
Weather widget lijkt verwijderd/kapot. Hij blijft zwart en na verwijderen van mn homescreen kan ik hem niet meer vinden in de widgetdrawer.
@Serena dan koppelt ie door via safari
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nice. Thanks.Sluuz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:12:
Weather widget lijkt verwijderd/kapot. Hij blijft zwart en na verwijderen van mn homescreen kan ik hem niet meer vinden in de widgetdrawer.
Hij was hier na de update ook kapot terwijl ik de cupertino bug juist niet had in beta 1 en 2.
Nadat ik de weer app gestart heb werkt alles hier inderdaad weer
Hier op de normale 11 vind ik alle beta's eigenlijk heel stabiel. Soms merk je wat kleine dingen zoals een widget die niet update of een notification badge die niet weg wil. Batterijverbruik is voor mij prima maar ik heb vaak ook genoeg aan 50% per dag.kokorico schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:28:
Aan het twijfelen om ios14 beta ok te installeren op iphone 11 pro max. Is hij beetje stabiel? Batterij verbruik is ok?
Maar als je favoriete app niet werkt dan heb je er opeens wel veel last van.
--
De klok zit er nu ook in als widget

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 23-07-2020 07:41 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 23-07-2020 07:49 ]
Opslagbug is nu in beta 3 ook verholpen.Dennisdn schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:48:
Het heeft mij verbaast hoe stabiel de PB al is. Ik ben alleen 20GB opslagruimte kwijt. Verder inderdaad een weather-widget die niet altijd vanzelf update. Met de batterij merk ik op de X geen enkel verschil tov ISO13. En bijvoorbeeld MarioKart die het niet deed, maar dat heeft Nintendo al opgelost in een update.
PS: Kom voor ios van wp7/8 en later w10m af en heb daar ook veel beta's gedraaid. Hadden in begin van live tiles (lees widgets) ook veel problemen met weergeven van actuele informatie. Als je veel live tiles had dan vrat 't batterij in de ene beta en in de volgende was 't batterij verbruik beter maar waren de live tiles niet up to date. Was een balans tussen batterij verbruik en actuele live tiles (resources). Uiteindelijk is 't allemaal goed gekomen met beide en zal in ios ook wel goedkomen. Feels like 2014 all over again

Ben wel heel blij dat ios 14 informatiever en minder statisch is.
Draai ios 14 al vanaf beta 1 op m'n 'daily driver' en ben zeer tevreden met de stabiliteit (zeker vergeleken met de eerste beta's van ios 13).
Nu je het zegt, op dit moment staat ie op 7:20dr_dreey schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:12:
Klok widget loopt hier regelmatig achter, meer mensen 'last' van?

Goed dat ik het weet anders zou ik ergens te laat komen
Hier ook last van, was even confused dat ik te vroeg op bestemming wasCheesy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:29:
[...]
Nu je het zegt, op dit moment staat ie op 7:20
Goed dat ik het weet anders zou ik ergens te laat komen
Wanneer mijn bedtijd wekker afgaat speelt deze geen geluid af, mijn apple watch (Series 3 - WatchOS 7.0) gaat gelukkig wel automatisch af door dezelfde bedtijd wekker.
Wanneer ik een gewone wekker/alarm instel gaat deze wel op mijn telefoon af maar niet op mijn apple watch.
Zijn er meer mensen die zoiets ervaren of zie ik ergens een nieuwe instelling over het hoofd ?
Draai iOS14 al vanaf developer beta 1 op m'n 11 Pro Max, geen problemen gehad, batterij ook geen problemen mee ervaren. Heb denk ik 1x gehad dat die opeens warm werd, maar dat was ook vrij snel weer opgelost. Ik zou zeggen aanraderkokorico schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:28:
Aan het twijfelen om ios14 beta ok te installeren op iphone 11 pro max. Is hij beetje stabiel? Batterij verbruik is ok?
The good:
- De meeste apps werken goed (ING, Ziggo Go, ASN om maar eens wat te noemen die vaak verkeerd gaan).
- Nieuwe widgets zijn erg mooi.
- Photos is nog wat verbeterd met een nieuwe balk aan de linkerkant.
- Er wordt nog iets beter aangegeven dat de camera en microfoon gebruikt worden, je kunt dit nu ook zien als je in de actieve app zit door een groen stipje in de statusbalk.
- Bij sommige apps verschijnt een extra popup die vraagt of de app andere apparaten in het netwerk mag gebruiken.
- De controls van de PIP zijn wat verbeterd.
- Settings en contactpersonen zijn wat gestroomlijnd
- Er staat een extra balkje bij 'passwords & accounts' met urgent security risks. Dat blijken vooral makkelijk te raden passwords te zijn. Goed dat Apple hiervoor waarschuwt, maar je kunt nergens zeggen dat je dit risico accepteert. Ik gebruik een eigen webserver (alleen intern toegankelijk) en die wachtwoorden zijn inderdaad wat makkelijker dan ik op internet zou gebruiken.
- Accudrain heb ik geen last van.
- De camera-interface is wat verbeterd met knoppen voor flits, HDR, live etc op 1 plek en de zoombalk aan de andere kant van het scherm
- Location services heeft nu een optie voor 'approximate location'
- WireGuard VPN-app werkt correct
- Sommige apps gaan nog niet goed om met die toegang tot lokale devices. De Yamaha-app bijvoorbeeld geeft de eerste keer starten aan dat hij geen apparaten kan vinden, ondanks dat je toegang hebt gegeven. De tweede keer starten werkt het goed.
- Pokemon Go doet het inderdaad helemaal niet, die klapt meteen na het opstarten.
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:32 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Als je met verschillende tijdzones te maken hebt kan het misschien handig zijn. Zelf vind ik de weer widget wel fijn op begin scherm. En nieuws gebruik ik ook. Foto's vind ik ook leuk staan tussen apps. Voor iedere widget is er wel een doelgroep.Flipm0de schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:40:
misschien snap ik het idee erachter niet, maar wat is er zo handig aan widgets. Alleen van de calender kan ik het begrijpen, dan zie je de afspraken zonder de app te hoeven openen. Maar een klok? De tijd staat bovenin het scherm bijvoorbeeld? Wat is er zo nuttig aan?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Grappig. Gisteravond liep ie 5 minuten achter ten opzichte van de systeemklok en nu loopt ie 10 minuten achter. Alsof er een anloge fout in een digitaal systeem zit.dr_dreey schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:12:
Klok widget loopt hier regelmatig achter, meer mensen 'last' van?
Gelukkig ging de wekker wel uit van de echte systeemtijd
Inderdaad. In een normale wereld zonder COVID ben ik voor werk veel in een land die niet meedoet met de zomer-winter-tijd waardoor het tijdsverschil steeds verschillend is. Overigens pakt hij voor dat balkje hier nog niet de wereldklokken die ik zelf ingesteld heb. En als ik 2 grote klokken naast elkaar zet kan ik in de 2e klok wel de andere tijdzonde selecteren, maar die blijft op 10.10 staan. Kleine bugjes, maar het gaat wel handig wordenamphora schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:56:
[...]
Als je met verschillende tijdzones te maken hebt kan het misschien handig zijn.
Je weet toch inmiddels hoe iOS omgaat met nieuwe versies en dan zeker een Beta.. Veel (her)indexeren enz...T-!-M schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:43:
Ik heb iPadOS14 op mijn Air 2 gezet. Op wat haperingen hier en daar werkt hij prima. Echter merk ik dat de batterij een stuk sneller leeg gaat, en nog vervelender: hij laadt verschrikkelijk traag op. Vannacht heeft hij de iPad slechts 50% verder gekregen. Het oplaadblok wordt enorm warm (origineel, kabel ook). Een soft reset heeft nog niets geholpen. Hebben anderen hier ook last van?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Gevaarlijke aanname, het is mijn eerste iOS betawinwiz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:48:
[...]
Je weet toch inmiddels hoe iOS omgaat met nieuwe versies en dan zeker een Beta.. Veel (her)indexeren enz...
Dit is wel erg lang inderdaad. Je kunt eventueel een clean install doen om te kijken of dit helpt.T-!-M schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:16:
[...]
Gevaarlijke aanname, het is mijn eerste iOS betaHoelang duurt dat (her)indexeren? En waarom zou dat het opladen traag maken? De beta staat er al anderhalve week op namelijk.
10 minuten maar? Bij mij liep de widget gisteravond al 35 minuten achter en inmiddels meer dan 5 uur (heb de widget met 4 klokken met daarin de zone's waar ik voor werk het meest mee te maken heb).Dennisdn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 06:16:
[...]
Grappig. Gisteravond liep ie 5 minuten achter ten opzichte van de systeemklok en nu loopt ie 10 minuten achter. Alsof er een anloge fout in een digitaal systeem zit.
Ja hij gaat hier nu ook steeds verder achterlopen. Een keer aan en uitzetten zette de klok wel weer gelijk. Maar loopt inmiddels alweer stevig achter. Grappige bug.Eupeodes schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:47:
[...]
10 minuten maar? Bij mij liep de widget gisteravond al 35 minuten achter en inmiddels meer dan 5 uur (heb de widget met 4 klokken met daarin de zone's waar ik voor werk het meest mee te maken heb).
Dubbele en driedubbele tap op de achterkant van de telefoon vind ik wel extreem fijne toevoegingen. Double tap is nu accessability; triple tap is home en hierdoor hoef ik die gekke swipe van onderaf het scherm bijna niet meer te gebruiken.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
De PB3 van gister heeft het probleem bij mij juist verholpen en heb de +- 20 GB teruggekregen die ik kwijt was bij de PB2. De update duurder heel veel langer als gebruikelijk waardoor ik juist al de hoop had dat ie de data weer goed aan het zetten was. Na installatie ging hij opnieuw indexeren want het aantal GB's kwamen langzaam weer vrij.XyritZz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:00:
Beta ook maar eens op m'n telefoon gezet. Hier geen issues met batterij of warm worden van toestel; wel zie ik dat de storage bug nog niet is opgelost. "Other" neemt nu 30GB in beslag; en m'n telefoon heeft nu nog zo'n 5GB vrij. De voorbereiding van de installatie duurde ook erg lang, dus ik heb het idee dat er ook echt data is geschreven naar die ruimte.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-07-2020 15:06 ]
Aha ik zie het al; ik heb vandaag het beta profile op m'n telefoon gezet en kreeg Public Beta 2.Dennisdn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:03:
[...]
De PB3 van gister heeft het probleem bij mij juist verholpen en heb de +- 20 GB teruggekregen die ik kwijt was bij de PB2. De update duurder heel veel langer als gebruikelijk waardoor ik juist al de hoop had dat ie de data weer goed aan het zetten was. Na installatie ging hij opnieuw indexeren want het aantal GB's kwamen langzaam weer vrij.
Ik check nu net of er een update beschikbaar is, en krijg nu pas Beta 3 aangeboden.
Meteen maar even installeren
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Is nog niet helemaal bruikbaar dat widget. Wel blij een grotere klok te hebben!
Edit: Blijkbaar moet je de plaats in wijzig widget ingeven en doet die niet vanzelf de plaats herkennen.
En in de lijst zijn bv al geen Limburgse steden..
[ Voor 21% gewijzigd door SauSkopje op 24-07-2020 22:18 ]
Kan niet.Speedmaster schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:36:
Met automation ingesteld dat Flitsmeister start als CarPlay wordt gestart maar hoe krijg ik Flitsmeister automatisch uit na los koppelen, ik weet dat FM vanzelf stopt maar ik wil dit eigenlijk geautomatiseerd hebben. Loop nu vast in het selectie menu....
Je kunt een app niet geforceerd sluiten d.m.v. shortcuts helaasSpeedmaster schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:36:
Met automation ingesteld dat Flitsmeister start als CarPlay wordt gestart maar hoe krijg ik Flitsmeister automatisch uit na los koppelen, ik weet dat FM vanzelf stopt maar ik wil dit eigenlijk geautomatiseerd hebben. Loop nu vast in het selectie menu....
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.