De public beta is nog niet uit. Je kan alleen nog de Developer beta krijgen door een developer license.CheopsChefren schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:12:
Voor het downloaden/installeren heb je toch ook het ipados 14 public beta profile nodig?
Omdat voor zover ik het kan zien, je tot nu toe alleen nog het ipados beta 13 public profile kunt downloaden.
Ik vermoed dat de PB morgen zal komen. In het begin wordt de PB meestal 2 dagen na de developer beta vrijgegeven. Dan heeft men 2 dagen om kritische issues (indien aanwezig) te vinden waardoor een PB eventueel on-hold gezet kan worden.
Zonder te willen bespreken hoe je aan een dev-profiel komt zonder daarvoor te betalen, wil ik eigenlijk wel weten of dat een veilige manier is.
Kan me voorstellen dat als je op het internet toevallig tegen een kwaadaardige site aanloopt, ze allerlei rare dingen in zo'n profiel kunnen zetten en daarmee dan ook rare dingen kunnen doen. Ben ik te para, of is dat een reëel risico?
Ik vraag dit voor een imaginaire vriend.
Kan me voorstellen dat als je op het internet toevallig tegen een kwaadaardige site aanloopt, ze allerlei rare dingen in zo'n profiel kunnen zetten en daarmee dan ook rare dingen kunnen doen. Ben ik te para, of is dat een reëel risico?
Ik vraag dit voor een imaginaire vriend.
Een officieel profiel wordt door Apple ondertekend.
Die sleutel heeft een kwaadaardig persoon niet (anders zou het echt nieuws zijn :-p ).
Het is dus compleet veilig verder.
Die sleutel heeft een kwaadaardig persoon niet (anders zou het echt nieuws zijn :-p ).
Het is dus compleet veilig verder.
Meer mensen die opeens geen bereik/mobiel netwerk hebben?
Reset Network Settings heeft oplossing geboden..
Meer mensen last van ineens vertragende beelden bij het nemen van een video?
Begint normaal maar na een aantal seconden begint het.
Opname is niet beïnvloed
Begint normaal maar na een aantal seconden begint het.
Opname is niet beïnvloed
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Bereik is bijna overal 4 streepjes, alleen merk ik wel dat het langzamer is dan normaal. Eigenlijk pas sinds vandaag last van, kan natuurlijk ook een probleem zijn bij de provider.Jieve schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:55:
Meer mensen die opeens geen bereik/mobiel netwerk hebben?
Bij mij heeft beta 2 weer meer ruimte over gelaten :-)Untouchablezz20 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:09:
Draai nu beta 2, maar helaas is mijn opslag issue nog niet opgelost. Meerdere hier 'last' van?
M'n huidige apps werken gelukkig goed, maar de afgelopen dagen toch een aantal (buitenlandse) apps die niet werken of deels en dan een leeg scherm tonen.
- Unterweg van asfinag (Tol in Oostenrijk)
- Corona-Warn (Duitsland)
- Stopp Corona (Oostenrijk)
- Unterweg van asfinag (Tol in Oostenrijk)
- Corona-Warn (Duitsland)
- Stopp Corona (Oostenrijk)
Volgens mij is er geen iPadOS beta topic. Dus dan maar hier in. Maar ik vind het jammer dat de App Library, hier niet aanwezig is, alsook widgets op je home screen (in plaats van 'er naast').
Dacht, misschien wordt dat wel gelijk getrokken met iOS 14 in Beta 2. Maar blijkbaar niet.
-
Heb nul problemen met iOS and iPad OS 14 (draai het gewoon op mijn main devices). Het kriebelt eigenlijk ook wel om Big Sur te gaan installeren, maar ik heb geen zin dat dat dan niet lekker werkt en dingen stuk gaan, dus moet het daar waarschijnlijk maar even uithouden.
Dacht, misschien wordt dat wel gelijk getrokken met iOS 14 in Beta 2. Maar blijkbaar niet.
-
Heb nul problemen met iOS and iPad OS 14 (draai het gewoon op mijn main devices). Het kriebelt eigenlijk ook wel om Big Sur te gaan installeren, maar ik heb geen zin dat dat dan niet lekker werkt en dingen stuk gaan, dus moet het daar waarschijnlijk maar even uithouden.
[ Voor 33% gewijzigd door ZpAz op 09-07-2020 16:56 ]
Kan dat eventueel te maken hebben dat door het installeren van een nieuwe OS versie, de ge-offloade apps, weer terug gezet worden op de ipad, die het daarna langzaam maar zeker na een x periode niet gebruik weer gaat offloaden naar de cloud?Robthebest schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:20:
[...]
Bij mij heeft beta 2 weer meer ruimte over gelaten :-)
Enige waar ik na installatie van Beta2 nog last van heb zijn de spontane herstarts en dat de iPhone 11 Pro ineens enorm warm wordt tijdens gebruik.
Maar ach, het blijft een beta en ik installeer hem zelf
Maar ach, het blijft een beta en ik installeer hem zelf
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
“Officieel” is er wel een iPad beta topic. Alleen dat liep met iOS13 ook niet dus is er toen voor gekozen een topic te hanteren.ZpAz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:54:
Volgens mij is er geen iPadOS beta topic. Dus dan maar hier in. Maar ik vind het jammer dat de App Library, hier niet aanwezig is, alsook widgets op je home screen (in plaats van 'er naast').
Gezien de reacties daar lijkt mij dit met iOS14 weer een prima plan.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
.
[ Voor 99% gewijzigd door Tartarus op 09-07-2020 18:35 . Reden: Anders quote je even niet een oeroude bericht. ]
Public Beta komt vandaag officieel uit.
Apple releasing iOS 14 public beta today with redesigned home screen, widgets, more https://t.co/S3qqAe3U2b by @ChanceHMiller
— 9to5Mac (@9to5mac) 9 juli 2020
[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 09-07-2020 19:00 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
zo meteenRivanov schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:59:
Public Beta komt vandaag officieel uit.
edit: zelfde build als Dev. beta 2
2e edit:
Apple Beta software program
[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 09-07-2020 19:28 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
It's public beta time! The public betas of iOS 14, iPadOS 14, tvOS 14, macOS Big Sur, and – first time – watchOS 7 are propagating now and will be available shortly.https://t.co/uPCQDNME9X pic.twitter.com/ewBJQI3brw
— Federico Viticci (@viticci) 9 juli 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor de niet-developers: betaprofiel voor iOS 14 is nu verkrijgbaar op beta.apple.com!
[ Voor 54% gewijzigd door GoTyce op 09-07-2020 19:35 ]
Ik denk niet dat ik de verleiding nog langer kan weerstaan.GoTyce schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:33:
Voor de niet-developers: betaprofiel voor iOS 14 is nu verkrijgbaar op beta.apple.com!
Deze gaat zometeen op mn iPhone 7.
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Vond beta 1 en 2 (dev) erg stabiel. Stabiel genoeg voor mijn main device
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
iPadOS 14 beta 2 Dev.....de favorites toolbar in Safari verdwijnt zo af en toe. Vinkje uit- en aanzetten in de settings verhelpt het weer. Voor alle zekerheid maar feedback uitgevoerd.
Inmiddels de PB 14 binnen. Het veroorzaakte gelijk een chaos op mijn home screen: alle mapjes werden uit elkaar getrokken en de afzonderlijke apps werden apart gezet, waardoor ik opeens vijf homescreens had. Nu alles weer terug gebracht tot eentje en de smart widget. Links van je home screen zit de oorspronkelijke widget pagina, ziet er wel mooi uit. Rechts een App Library. Dat moet nog nader onderzocht worden.
Gisteravond de PB geinstalleerd en het ging vlekkeloos.
Nu ben ik al een uur aan het zoeken (op internet) hoe ik het orginele widgetscherm kan aanpassen. Daar had ik altijd de knoppen voor het bedienen van verlichting (iconnecthue-widget) bovenaan staan. Die staat nu ergens onderaan = irritant. Voorheen stond daar "wijzig widgets" waar je de volgerde kon aanpassen. Die knop mis ik nu en er valt niks aan te passen. Is het een bug of een verplaatste feature waarbij ik nu verkeerd kijk?
Nu ben ik al een uur aan het zoeken (op internet) hoe ik het orginele widgetscherm kan aanpassen. Daar had ik altijd de knoppen voor het bedienen van verlichting (iconnecthue-widget) bovenaan staan. Die staat nu ergens onderaan = irritant. Voorheen stond daar "wijzig widgets" waar je de volgerde kon aanpassen. Die knop mis ik nu en er valt niks aan te passen. Is het een bug of een verplaatste feature waarbij ik nu verkeerd kijk?
Aanpassen van standaard mail heb ik gevonden: Instellingen> Mail> en dan helemaal onderaan kun je aangeven welke. (Bij mij was Gmail al als standaard geselecteerd).vanaalten schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:44:
[...]
Hmmm, ik zie nog niet de mogelijkheid om een andere e-mail of browser als default in te stellen - zat er in de vorige beta dacht ik ook niet in. Hoop dat dat niet overgeslagen wordt, want dat leek mij een zinnige feature waar ik wel op zit te wachten.
(heb zelf geen iOS14 beta, dus moet het van de release notes hebben i.p.v. zelf checken)
Het werkt net als het verplaatsten/verwijderen van apps, lang op de widget drukken en dan ‘Wijzig Beginscherm’. Dan kan je ook de widgets wijzigenDennisdn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:27:
Gisteravond de PB geinstalleerd en het ging vlekkeloos.
Bij "de nieuwe" widgets op het homescreen werkt dat wel zo. Maar de widgets op de orginele plek (1x naar rechts vegen) zitten muurvast en kan ik ook niet togglen.Jaws77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:02:
[...]
Het werkt net als het verplaatsten/verwijderen van apps, lang op de widget drukken en dan ‘Wijzig Beginscherm’. Dan kan je ook de widgets wijzigen
Blijft mijn belangrijkste app Microsoft Authenticator werken?
En als je het op de volgende manier probeert?:Dennisdn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:19:
[...]
Bij "de nieuwe" widgets op het homescreen werkt dat wel zo. Maar de widgets op de orginele plek (1x naar rechts vegen) zitten muurvast en kan ik ook niet togglen.
Houd een willekeurig app icoon ingedrukt, wacht tot het ‘menu’ verschijnt en ga naar ‘wijzig beginscherm’. Als het goed is beginnen alle icoontjes te wiebelen en staat er overal een - teken bij. Als je nu naar de widgetpagina gaat zie je, als het goed is, dat je daar ook kan aanpassen.
Werkt hier nog zonder problemenwrcveen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:26:
Dat werkt bijna. De bovenste standaard-apps beginnen te wiebelen en zijn aan te passen. Maar alle andere widgets die niet van Apple zijn blijven muurvast zitten.Jaws77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:27:
[...]
En als je het op de volgende manier probeert?:
Houd een willekeurig app icoon ingedrukt, wacht tot het ‘menu’ verschijnt en ga naar ‘wijzig beginscherm’. Als het goed is beginnen alle icoontjes te wiebelen en staat er overal een - teken bij. Als je nu naar de widgetpagina gaat zie je, als het goed is, dat je daar ook kan aanpassen.
* edit: gevonden. Je had het goed. Je moet eerst op het homescreen drukken om in de wijzig-modus te komen en dán is de knop wijzig onderaan het widgetscreen terug en zoals vanouds in te delen.
Alleen lijkt het niet mogelijk om de apple-widgets onder de andere te zetten.
[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 10-07-2020 09:04 ]
deze app kan wellicht prima werken in deze 2e dev beta / eerste public beta; kans is altijd aanwezig dat de app ineens niet meer werkt gedurende het beta traject v iOS 14.wrcveen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:26:
Zou daar wel goed rekening mee houden!
Kan ik terug van ios14 naar 13 als t me om de 1 of andere reden niet bevalt?
En als ik ios14 installeer, kan ik dan wel os6 op mn watch houden of moet die dan ook naar 7?
En als ik ios14 installeer, kan ik dan wel os6 op mn watch houden of moet die dan ook naar 7?
antwoord 1ste vraag: ja, zo lang je maar een backup hebt van iOS 13(.5.X). Je kan geen backup in iOS 14 (beta) terugzetten naar iOS 13.deBennie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:09:
Kan ik terug van ios14 naar 13 als t me om de 1 of andere reden niet bevalt?
antwoord 2e vraag: weet ik niet....
Zie nu dat de installatie PB iets met de opslag gedaan heeft. Er is 20 GB ruimte extra ingenomen en lijkt in “andere” te zitten.
Bekend issue van de iOS 14 beta's...Dennisdn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:01:
Zie nu dat de installatie PB iets met de opslag gedaan heeft. Er is 20 GB ruimte extra ingenomen en lijkt in “overige” te zitten.
PSN: Sluuz
Dank! Dan ga ik niet verder zoeken. Had ik natuurlijk zelf moeten zien bij bekende issues.
Ik had ooit aan mezelf beloofd geen beta's meer te installeren maar kijk.
iOS 14 beta draait hier zeer stabiel, voorlopig enkel een crash gehad toen ik voor de eerste keer de App Bibliotheek opende.
iOS 14 beta draait hier zeer stabiel, voorlopig enkel een crash gehad toen ik voor de eerste keer de App Bibliotheek opende.
Keep on running
Heeft er iemand ook problemen met het gebruik van 2FA MS Exchange accounts? Ik moet na de installatie van PB mijn wachtwoorden opnieuw invoeren maar kom na de 2FA terecht in een scherm waarin Apple aangeeft dat ik met een admin account moet inloggen. Ik gebruik de accounts om mijn werkagenda in iOS Calendar te tonen naast mijn privé agenda's.
Hahah, zo kom ik er achter dat je dus wel gewoon de widgets van andere apps (dus niet apple) in dat scherm kan zetten😂Dennisdn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:57:
[...]
Dat werkt bijna. De bovenste standaard-apps beginnen te wiebelen en zijn aan te passen. Maar alle andere widgets die niet van Apple zijn blijven muurvast zitten.
* edit: gevonden. Je had het goed. Je moet eerst op het homescreen drukken om in de wijzig-modus te komen en dán is de knop wijzig onderaan het widgetscreen terug en zoals vanouds in te delen.
Maar inderdaad, de standaard apple widgets kan ik wel verplaatsen, de widgets van niet-apple apps staan vast
Hier de beta ook maar op m'n telefoon gezet. Draait super stabiel en ik ben nu al erg fan van de widgets
Dat miste ik zo erg na de overstap vanaf Android
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dennisdn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:57:
[...]
Dat werkt bijna. De bovenste standaard-apps beginnen te wiebelen en zijn aan te passen. Maar alle andere widgets die niet van Apple zijn blijven muurvast zitten.
Je kunt wel je third party widget in het oude widget gedeelte verplaatsen door boven de widgets daar te klikken zodat "+" in de rechterbovenhoek tevoorschijn komt, scroll dan naar beneden en daar zie je dan weer de 'wijzig' knop waarmee je in het oude gedeel terecht komt om je widgets naar boven of beneden te halen, widgets verwijderen of toevoegen.Jaws77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Hahah, zo kom ik er achter dat je dus wel gewoon de widgets van andere apps (dus niet apple) in dat scherm kan zetten😂
Maar inderdaad, de standaard apple widgets kan ik wel verplaatsen, de widgets van niet-apple apps staan vast
Overigens zie ik nu ook pas dat de tijd (die altijd belachelijk groot was weergeven), dag en maand niet meer wordt getoond. Het zou wel naar mijn idee logischer zijn om weer de 'wijzig' button onderaan standaard weer te geven en de loze ruimte onder de zoekbalk en de eerste 3rd party widget of in het geval dat je een Apple widget gebruikt tussen de Apple widget(s) en de eerste 3rd party widget.
De nieuwe batterij widgets nemen erg veel ruimte in beslag dat ik deze niet langer in het klassiek widget gedeelte wil zien. Ik geef dan eerder de voorkeur aan de oude wijze dat deze alleen werd getoond als een (3rd party) apparaat verbonden was met je iDevice. Het punt is ook dat als ik een nieuwe batterij widget zou gebruiken in het widget notification center dan zit je dus ook met die extra loze ruimte tot de volgende 3rd party widget en moet je er altijd naar kijken als je het widget scherm tevoorschijn haalt.
Qua overal performance best goed al liep alles wel even flink vast bij opschonen van apps via Instelllingen > Algemeen > iPhone opslag bij het achter elkaar verwijderen van meerdere apps.
Daarnaast had ik een notificatie van nieuwe toegevoegde series/films in de Upflix VIP app die bij het openen van de app gelijk weer terug was op het homescreen. Nu ik net weer de app open geen probleem.
[ Voor 33% gewijzigd door funrider op 10-07-2020 17:24 ]
Zijn er meer mensen die niet in kunnen loggen op https://beta.apple.com/sp/betaprogram/ Krijg continue de melding dat het op dit moment niet mogelijk is.
Geen problemen hier met sign in.Speedmaster schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:49:
Zijn er meer mensen die niet in kunnen loggen op https://beta.apple.com/sp/betaprogram/ Krijg continue de melding dat het op dit moment niet mogelijk is.
Sign up knopje werkt overigens ook.
VPN eo Add-block uitzettenSpeedmaster schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:49:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Spotify is hier nu kapoet met de nieuwste update van vandaag
Telefoon gereboot maar helaas helpt het niet.

Rebooten heeft geen zin. De Facebook IOS SDK zorgt voor de crashes. Elke app die deze SDK gebruikt heeft ermee te kampen, niet IOS gerelateerd dus.s0kkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:00:
Spotify is hier nu kapoet met de nieuwste update van vandaag![]()
https://www.nu.nl/tech/60...f-onderzoekt-oorzaak.htmls0kkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:00:
Spotify is hier nu kapoet met de nieuwste update van vandaag![]()
Wel vreemd, hier nergens last van: iOS 13.5.1 en iPhone 11 Pro.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat is het aangeven vanaf welk account je standaard een mail wil versturen. Dat is niet het wijzigen van de standaard app voor het versturen van mails als je bijvoorbeeld op een mailadres op een webpagina klikt.Dennisdn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:30:
[...]
Aanpassen van standaard mail heb ik gevonden: Instellingen> Mail> en dan helemaal onderaan kun je aangeven welke. (Bij mij was Gmail al als standaard geselecteerd).
Hier werkt spotify ook niet meer door iOS 14 beta?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Betreft een algemeen probleem met de SDK van FB:pdavie2311 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:22:
Hier werkt spotify ook niet meer door iOS 14 beta?
nieuws: Gebruikers melden dat meerdere populaire apps op iOS crashen bij het ...
Thanx! Waze doet het inderdaad ook niet meer..Hopelijk komt er snel een oplossing..Side-Kick schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:24:
[...]
Betreft een algemeen probleem met de SDK van FB:
nieuws: Gebruikers melden dat meerdere populaire apps op iOS crashen bij het ...
inmiddels fixed.
[ Voor 87% gewijzigd door _Bailey_ op 10-07-2020 14:50 ]
Jailbreak Geert? Damn! Dat is lang geleden...Geert1976 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:37:
daarom (nog) erg blij met mijn jailbreak.
Nadat gezeik met de SDk Facebook onstond eerder vanmiddag, had een dev in een paar minuten een fix.
Inmiddels al m'n apps weer werkend
Ik heb zojuist de verleiding niet kunnen weerstaan, iOS en iPadOS 14 it is.
Ik moet alleen wel zeggen dat ik erg geschrokken ben van hoe slordige het OS in alle jaren is geworden. De inconsistancy is te erg. Bijvoorbeeld de nieuwe sidebalk op iPad. Dit is dus maar voor een paar apps. Daarnaast ligt het alsof Apple de 4 overige soorten nog gewoon behoud: de brede zijbalk (van reminders en feedback), de zwevende balk (in maps en zoek mijn), de niet zijbalk (in books en iTunes) en de halve zijbar (in Safari; die wel dat soort functionaliteit heeft maar dan niet van top tot bottom is).
Ook zie in nog veel tekst knoppen (in mail, bij selectie meerdere mails en bij shortcuts) terwijl het toch allemaal zo mooi glyphy moest worden.
Ik moet alleen wel zeggen dat ik erg geschrokken ben van hoe slordige het OS in alle jaren is geworden. De inconsistancy is te erg. Bijvoorbeeld de nieuwe sidebalk op iPad. Dit is dus maar voor een paar apps. Daarnaast ligt het alsof Apple de 4 overige soorten nog gewoon behoud: de brede zijbalk (van reminders en feedback), de zwevende balk (in maps en zoek mijn), de niet zijbalk (in books en iTunes) en de halve zijbar (in Safari; die wel dat soort functionaliteit heeft maar dan niet van top tot bottom is).
Ook zie in nog veel tekst knoppen (in mail, bij selectie meerdere mails en bij shortcuts) terwijl het toch allemaal zo mooi glyphy moest worden.
Iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe sleep mode op iOS 14 icm watchOS 7? Benieuwd of dit mijn vertrouwde Sleep Cyle app kan vervangen
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Ik probeer de Beta-versie van iOS14 te downloaden op https://beta.apple.com/sp/betaprogram/enroll#ios door op "Download profile" te klikken. Vervolgens wordt het profiel gedownload (8 KB), maar daarna kan ik het gedownloade profiel niet laden. Wat moet ik doen? Updates doen het ook niet.
Heb zojuist de IOS 14 beta geïnstalleerd en weinig bugs kunnen ontdekken. Wel kan mijn Siri op een of andere manier niet meer mijn homekit aansturen.
Ligt het trouwens aan mij of voelt IOS sneller? Ik heb het idee dat ze misschien animaties hebben verkort.
Ligt het trouwens aan mij of voelt IOS sneller? Ik heb het idee dat ze misschien animaties hebben verkort.
Herstarten/ reset van device al gedaan?Nitein-Repart1 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:22:
Ik probeer de Beta-versie van iOS14 te downloaden op https://beta.apple.com/sp/betaprogram/enroll#ios door op "Download profile" te klikken. Vervolgens wordt het profiel gedownload (8 KB), maar daarna kan ik het gedownloade profiel niet laden. Wat moet ik doen? Updates doen het ook niet.
Alhier draait PB2 net een uurtje. Gaat prima.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Denk het niet, ik heb het nu een aantal keer gebruikt maar het is allemaal wel erg basic.UnitedJunk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:52:
Iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe sleep mode op iOS 14 icm watchOS 7? Benieuwd of dit mijn vertrouwde Sleep Cyle app kan vervangen
Zo zie je bijvoorbeeld niet hoe lang je welk type slaap genuttigd hebt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ben echt een voorstander van native apps of features, maar voorlopig kan de sleep mode echt niet tippen aan AutoSleep.UnitedJunk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:52:
Ik zet voor het naar bed gaan wel de sleep mode aan, maar ben weer helemaal afgestapt van slaap schema’s inschakelen.
Hopelijk ziet Apple het licht en kopen ze AutoSleep helemaal op om het te integreren in iOS en watchOS.
Toestel uit- en aangezet, werkt helaas nog steeds nietraginus3 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:46:
[...]
Herstarten/ reset van device al gedaan?
Alhier draait PB2 net een uurtje. Gaat prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Nitein-Repart1 op 11-07-2020 07:36 ]
Ik werk met onregelmatige diensten, dus totaal doelloos. Daarentegen gebruik ik ‘Sleep Cycle’ al zeker 7 jaar. Kan weinig aan tippen.UnitedJunk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:52:
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Profiel verwijderen en opnieuw installeren.Nitein-Repart1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:35:
[...]
Toestel uit- en aangezet, werkt helaas nog steeds niet
Ik zie wel wat er fout is gegaan. Ik had het profiel in Firefox gedownload in plaats van Safari en dan werkt het niet. In Safari werkt het wel.raginus3 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:55:
[...]
Profiel verwijderen en opnieuw installeren.
Werken bankapps (Rabobank enz), digid, apple pay enz. met de beta?
Bij mij werkt letterlijk alles nog. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is. Tis niet voor niets een beta, dus er is een kans dat het niet werkt.Hermanouk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:46:
Werken bankapps (Rabobank enz), digid, apple pay enz. met de beta?
Maak gewoon een backup via iTunes, installeer de beta en probeer. Werkt t niet zet je de backup terug en klaar is kees.
Hier werkt momenteel ook alles goed.
Voorlopig nog geen problemen tegen gekomen.
Wat ik wel jammer vind is dat ik met de foto"s widget geen foto zelf kan kiezen,of zie ik iets over het hoofd?
Wat ik wel jammer vind is dat ik met de foto"s widget geen foto zelf kan kiezen,of zie ik iets over het hoofd?
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ik heb 3 apps die niet werken.
• Essent Verbruiksmanager+
• ABN AMRO Creditcards
• Pokémon Go
• ABN AMRO Creditcards
• Pokémon Go
Verwijderd
Spijtig anders had ik deze ook geprobeerdSerena schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:32:
• ABN AMRO Creditcards
• Pokémon Go
De eerste uren had ik 1 foto, nu 24 uur later zie ik steeds andere foto’s voorbij komen.Gunth schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:08:
idd heb ik ook maar had toch graag iets kunnen kiezen.wrcveen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:19:
[...]
De eerste uren had ik 1 foto, nu 24 uur later zie ik steeds andere foto’s voorbij komen.
Nu zie ik foto's van mijn dochter 10j geleden

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Essent Verbruiksmanager werkt hier zowel op de Ipad als Iphone 8+ goed. de andere twee heb ik niet.Serena schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:32:
• ABN AMRO Creditcards
• Pokémon Go
Bing
Mhm ik zag veelal positieve berichten en dat de meeste apps nog werkte dus ben ik het ook maar gaan downloaden..
''Poging om gegevens te herstellen'' is er bij mij toch iets fout gegaan denk ik (se 2020)..
Ik was duidelijk weer te snel, is nu wel goed geladen
''Poging om gegevens te herstellen'' is er bij mij toch iets fout gegaan denk ik (se 2020)..
Ik was duidelijk weer te snel, is nu wel goed geladen
[ Voor 13% gewijzigd door itsbart op 11-07-2020 22:47 ]
Notificaties komen ook niet altijd lekker door. Op mijn iPad geen last van, maar op iOS en WatchOS wel
Ik heb er ook al even naar zitten kijken. Hij pakt ze uit het overzicht "uitgelicht", terug te vinden in foto-tab "voor Jou". De uitgelicht-foto's kun je wel verwijderen. Maar toevoegen is mij nog niet gelukt. En na verwijderen gaat hij ze zelf weer opbouwen.Gunth schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:08:
Het lijkt erop dat hij daarvoor uit de metadata foto's pakt die ver buiten de vaste woonomgeving zijn gemaakt. Zonder uitzondering zie ik er alleen vakantiefoto's voorbij komen.....
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 12-07-2020 06:53 ]
Merk dat m’n Shortcuts automation voor CarPlay niet lekker werkt. Heb er een waarbij Flitsmeister automatisch start bij het activeren van CarPlay, maar dat is nu 9 van de 10 keer niet het geval.
Anderen ook last van?
Anderen ook last van?
Aha. Bij mij reageert diezelfde shortcut ook niet meer, al had ik de BTcarkit als trigger. Ik ging er vanuit dat het erin zat dat ik naar iOS14 ben gegaan. Maar wellicht is er dus iets groters aan de hand.....Rivanov schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:23:
Merk dat m’n Shortcuts automation voor CarPlay niet lekker werkt. Heb er een waarbij Flitsmeister automatisch start bij het activeren van CarPlay, maar dat is nu 9 van de 10 keer niet het geval.
Anderen ook last van?
Ik heb het probleem ook sinds iOS 14 Developer Beta.Dennisdn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:31:
[...]
Aha. Bij mij reageert diezelfde shortcut ook niet meer, al had ik de BTcarkit als trigger. Ik ging er vanuit dat het erin zat dat ik naar iOS14 ben gegaan. Maar wellicht is er dus iets groters aan de hand.....
Ik vind alleen dat mijn iPhone 11 erg warm word op de publieke bèta.
Ja, hier ook. Er hoort er een te starten als hij verbinding maakt met BT in de auto. Nog geen enkele keer gelukt. Die moet ik overigens bevestigen.Rivanov schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:23:
Anderen ook last van?
De automation om ‘niet storen’ aan te zetten als ik Sleep Cycle activeer werkt wel.
Ik moet wel zeggen dat ik de shortcuts nog niet opnieuw heb geconfigureerd, misschien helpt dat.Rivanov schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:34:
[...]
Ik heb het probleem ook sinds iOS 14 Developer Beta.
Ik was al lang blij dat VW WeConnect het nu wel gewoon volledig doet op iOS14. Met ios13 was hij zelfs bij de officiële iOS13 niet gereed.
Ben alleen 20GB geheugen kwijt, een bekend issue. Verder geen enkel probleem nog gezien op de X.Deef_K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:36:
Helaas, dat bevestigen moet altijd als er een extern device is betrokken bij de automation.Serena schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:55:
[...]
Ja, hier ook. Er hoort er een te starten als hij verbinding maakt met BT in de auto. Nog geen enkele keer gelukt. Die moet ik overigens bevestigen.
De automation om ‘niet storen’ aan te zetten als ik Sleep Cycle activeer werkt wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 12-07-2020 07:59 ]
Dat snap ik. Maar wil daarmee aangeven dat dat degene is die niet werkt. Degene die vanzelf mag gaan doet het gewoon.Dennisdn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:58:
[...]
Helaas, dat bevestigen moet altijd als er een extern device is betrokken bij de automation.
Al een keer opnieuw opgestart? Ik merk het heel vaak na updates dat het toestel flink warm wordt. Vooral tijdens laden. Reboot lost het tot nu toe altijd op.Deef_K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:36:
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik kan er niks over vinden dus ik verwacht dat er niks veranderd is maar ik vraag me af of het probleem met de zwarte randen op een externe monitor als je een iPad aansluit in iPadOS 14 opgelost zal zijn.
Heb ik ook last van af en toe. Reboot gedaan en sindsdien niet meer gehad.XyritZz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:32:
[...]
Al een keer opnieuw opgestart? Ik merk het heel vaak na updates dat het toestel flink warm wordt. Vooral tijdens laden. Reboot lost het tot nu toe altijd op.
Naast dat is het enige wat ik tot nu toe merk aan het beta label is dat de widgets soms niet goed werken. Ze blijven dan helemaal zwart of in het geval van de weer widget haalt ie geen weer data op. Paar minuten later (als het automatisch wordt ververst?) is het weer opgelost.
Waar ik super blij mee ben is dat je nu in opdrachten een automatisering kan aanmaken op basis van laadstatus. In het geval van mijn toestel (die van mijn vrouw niet gezien ze of eerder of tegelijk met mij naar bed gaat) doet ie alle lampen uit en de thermostaat op 15 graden als mijn telefoon na 2200 en voor 0500 aan de lader gaat.
[ Voor 20% gewijzigd door marti28 op 12-07-2020 10:54 ]
Ook maar aan de public beta gegaan. Eerste wat me opvalt is dat 'oude' widgets van apps niet meer werken? Geen idee hoe ik ze of aan beginscherm kan toevoegen en ook app icoon ingedrukt houden laat geen widget meer zien? Bijvoorbeeld even snel saldo check met ING app kan nu niet meer.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Oude widgets kun je niet toevoegen aan je homescreen.amphora schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:55:
Ook maar aan de public beta gegaan. Eerste wat me opvalt is dat 'oude' widgets van apps niet meer werken? Geen idee hoe ik ze of aan beginscherm kan toevoegen en ook app icoon ingedrukt houden laat geen widget meer zien? Bijvoorbeeld even snel saldo check met ING app kan nu niet meer.
Je kunt in dat 1e ('linker') scherm toch gewoon in een leeg gedeelte een longpress doen? Als het scherm dan in jiggly mode zit, kun je onderaan op 'wijzig' drukken en een 'oude' widget toevoegen.
Dat bedoel ik ook. Ik kreeg net geen wijzig knop te zien namelijk. Nu wel. Zal de beta wel zijndeBennie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Oude widgets kun je niet toevoegen aan je homescreen.
Je kunt in dat 1e ('linker') scherm toch gewoon in een leeg gedeelte een longpress doen? Als het scherm dan in jiggly mode zit, kun je onderaan op 'wijzig' drukken en een 'oude' widget toevoegen.
Maar longpress op app icoon zelf om snel widget te previewen werkt niet meer?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Voorlopig nog niet. Ik weet niet of iOS 14 daar de oorzaak van is of dat de apps nog niet aangepast zijn.amphora schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:05:
[...]
Dat bedoel ik ook. Ik kreeg net geen wijzig knop te zien namelijk. Nu wel. Zal de beta wel zijn
Maar longpress op app icoon zelf om snel widget te previewen werkt niet meer?
Waarschijnlijk is er iets gewijzigd in iOS 14 mbt widgets weergave en zullen er na de officiële release snel updates volgen van apps om weer widgets te tonen vanaf app-icoon.
Zijn er meer tweakers die problemen hebben met de chromecast ondersteuning?
Ik zie vaak maar 1 of 2 tv’s voor bij komen en nooit degene waar ik naar toe wil casten... Op iOS 13 zag ik zo’n 8 apparaten voorbij komen.
Ps, in het appartementen complex hebben we 1 netwerk met 11 apprtementen, vandaar de vele cast apparaten😅
Ik zie vaak maar 1 of 2 tv’s voor bij komen en nooit degene waar ik naar toe wil casten... Op iOS 13 zag ik zo’n 8 apparaten voorbij komen.
Ps, in het appartementen complex hebben we 1 netwerk met 11 apprtementen, vandaar de vele cast apparaten😅
@amphora je hebt wijzig niet nodig, druk op + en je ziet aantal widgets verschijnen.
Wel als je de niet-Apple-widgets wilt verplaatsen. Dan moet je eerst het homescreen inhouden totdat je in de wijzig-modus komt, dan komt in het oude widget-scherm "wijzig" weer beschikbaar en kan je ze verplaatsen.Hackus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:34:
@amphora je hebt wijzig niet nodig, druk op + en je ziet aantal widgets verschijnen.
Irritant is dat je die externe widgets niet meer boven de apple-widgets kan plaatsen.
Klopt, die werkt bij mij ook niet. Die andere heb ik niet.Serena schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:32:
• ABN AMRO Creditcards
• Pokémon Go
2 nachten met Sleep Mode i.c.m Watch geslapen, maar voor mij geen vervanger van Sleep Cycle.
Sinds vandaag problemen met mijn WiFi... Andere apparaten in mijn netwerk hebben er geen last van. Bijvoorbeeld Whatsapp blijft maar zeggen connecting tot ik de WiFi uit zet. Restart leek het even te verhelpen. Meer mensen die deze ervaring hebben?
EDIT: apart maar na een restart van mijn van Access points lijkt dit probleem te zijn verholpen.
EDIT: apart maar na een restart van mijn van Access points lijkt dit probleem te zijn verholpen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hugo! op 13-07-2020 12:00 ]
Kom van Android af en heb Google photos op de iphone geïnstalleerd (met ios 14 dus) maar bij downloaden van de foto's komen er telkens maar een deel van de geselecteerde foto's mee.
Wat zitten zoeken op google maar niet echt iets gevonden. Iemand die weet of dit ios 14 gerelateerd is, of een andere oplossing weet om foto's over te zetten op het toestel?
Wat zitten zoeken op google maar niet echt iets gevonden. Iemand die weet of dit ios 14 gerelateerd is, of een andere oplossing weet om foto's over te zetten op het toestel?
Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.