[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Donstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb even gekeken en de nieuwste is idd van 16 april.
In mijn default podcast player PocketCasts (aanrader!) zie ik wel nieuwere.

Lijkt iets dus niet helemaal goed te gaan met de feed die ze voor Apple Podcasts beschikbaar stellen.
Bedankt voor het bekijken! Weet ik iig dat het niet aan mij ligt. Ik vind de Apple podcast app sowieso heel onoverzichtelijk. Ga PocketCast dus proberen! Thanks!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:25

ericplan

5180 Wp PV

Iemand een tip? Bij het fietsen gebruik ik Guru maps voor de route, iPhone 12 met een QuadLock-adapter op het stuur. Extra inzoomen gaat met een double tap op het scherm, net als bij google maps. Maar hoe zoom je nu weer simpel uit. Pinchen is niet altijd even handig op een hobbelige weg en de gewenste schaal. Het liefst heb ik een loopje 1x > 2x > 3x > 1x met een double tap of iets met een fysieke knop.

[ Voor 3% gewijzigd door ericplan op 30-04-2021 15:14 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:13:
Iemand een tip? Bij het fietsen gebruik ik Guru maps voor de route, iPhone 12 met een QuadLock-adapter op het stuur. Extra inzoomen gaat met een double tap op het scherm, net als bij google maps. Maar hoe zoom je nu weer simpel uit. Pinchen is niet altijd even handig op een hobbelige weg en de gewenste schaal. Het liefst heb ik een loopje 1x > 2x > 3x > 1x met een double tap of iets met een fysieke knop.
Double tap > omlaag swipen om uit te zoomen en double tap > omhoog swipen om in te zoomen al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:18:
[...]
Double tap > omlaag swipen om uit te zoomen en double tap > omhoog swipen om in te zoomen al eens geprobeerd?
Werkt wel bij Google, maar niet bij Guru, helaas. Bovendien wil ik graag terug naar een vaste waarde. Dus eigenlijk een reverse double tap of een loopje.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:24:
[...]

Werkt wel bij Google, maar niet bij Guru, helaas. Bovendien wil ik graag terug naar een vaste waarde. Dus eigenlijk een reverse double tap of een loopje.
In dat geval: met een enkele vinger en double tap zoom je in (dat wist je al). Met twee vingers en een enkele tap zoom je met dezelfde trapjes weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:30:
[...]
In dat geval: met een enkele vinger en double tap zoom je in (dat wist je al). Met twee vingers en een enkele tap zoom je met dezelfde trapjes weer uit.
Dank, dat was wat ik zocht. Intuïtief niet helemaal wat ik zou denken, maar het werkt prima.

Ik weet dat er BT afstandsbedieningen zijn om een selfie te maken. Zijn die er ook programmeerbaar, bijvoorbeeld voor bovenstaande actie? Handen aan het stuur is soms ook wel fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door ericplan op 30-04-2021 15:47 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:22
Zag gisteravond ook de public al verschijnen. Wellicht om alle Shortcuts en Automations weer te laten werken, want ze doen het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
Dennisdn schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:50:
[...]

Zag gisteravond ook de public al verschijnen. Wellicht om alle Shortcuts en Automations weer te laten werken, want ze doen het weer :)
Bij mij jammer genoeg de automatische niet...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hmmm gisterenavond geupdate naar 14.5 (iPhone 8) en nu komt het numpad of toetsenbord niet meer naar voren in bepaalde apps zoals de Rabobank app waardoor je geen bedrag kunt invoeren. Ook in bijvoorbeeld Tweetbot komt het toetsenbord niet omhoog als je een bericht wilt typen.

Een softreset levert niets op. Toestel uit/aan ook niet.

Meer mensen hier last van? Of iemand een oplossing (behalve een verse installatie)

Aanvulling: merk nu ook dat ik in bijvoorbeeld het zoekveld van de App Store of bij het willen gaan reageren op een berichtje in Whatsapp twee keer op het veld moet klikken voordat het toetsenbord tevoorschijn komt.

In de Rabobank app komt er helemaal niets naar boven, hoe vaak ik ook klik op het veld.

[ Voor 26% gewijzigd door Backpacker op 01-05-2021 12:38 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmpf. Ben enige batterydrain na een update wel gewend voor een paar dagen en dat is helemaal prima, maar het is nu na bijna een week nog steeds behoorlijk om te janken op 14.5. ;( Kom de dag met afstand niet meer door. Hoe is ‘t op 14.6? Dan upgrade ik wel naar de beta :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Backpacker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:35:
Hmmm gisterenavond geupdate naar 14.5 (iPhone 8) en nu komt het numpad of toetsenbord niet meer naar voren in bepaalde apps zoals de Rabobank app waardoor je geen bedrag kunt invoeren. Ook in bijvoorbeeld Tweetbot komt het toetsenbord niet omhoog als je een bericht wilt typen.

Een softreset levert niets op. Toestel uit/aan ook niet.

Meer mensen hier last van? Of iemand een oplossing (behalve een verse installatie)

Aanvulling: merk nu ook dat ik in bijvoorbeeld het zoekveld van de App Store of bij het willen gaan reageren op een berichtje in Whatsapp twee keer op het veld moet klikken voordat het toetsenbord tevoorschijn komt.

In de Rabobank app komt er helemaal niets naar boven, hoe vaak ik ook klik op het veld.
Triodosbank gaat ook de fout in. Keypad is geminimaliseerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcETZLPAO9gO5XkHL7d6E9os8oc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GXaVKZPy7TNI0YRowQAzXyI.png?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:45:
Hmpf. Ben enige batterydrain na een update wel gewend voor een paar dagen en dat is helemaal prima, maar het is nu na bijna een week nog steeds behoorlijk om te janken op 14.5. ;( Kom de dag met afstand niet meer door. Hoe is ‘t op 14.6? Dan upgrade ik wel naar de beta :P
Nergens last van op dev beta2.
Upgraden maar 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 16:08

KarlHungus

I fix the cable.

Nou, dat unlock iPhone met AW6 werkt voor geen meter hier. Het heeft het hooguit 1 dag 1x gedaan.

Alles al opnieuw ingesteld, maar dit is drama

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
iOS 14.5.1 en iOS 12.5.3 staan live (nog geen release-notes)

EDIT:
“This update fixes an issue with App Tracking Transparency where some users who previously disabled Allow Apps to Request to Track in Settings may not receive prompts from apps after re-enabling it. This update also provides important security updates and is recommended for all users.”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJz9AYho378VjhzL03CsP0aM7po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOWDtwgZcShDmpVWOt38Aztf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 121% gewijzigd door robcoenen op 03-05-2021 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat een vreemde tijden de laatste tijd. Ze zijn de stiptheid een beetje kwijt lijkt het wel.

Edit: Hier nog geen update voor 14.5

Edit2: kwam toch iets na 19:00 beschikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 03-05-2021 19:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier ook nog geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
hier nu ook downloaden/installeren...ziet er belangrijk uit die 14.5.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Deze update verhelpt een probleem met apptrackingtransparantie waarbij bepaalde gebruikers die eerder ‘Sta trackingverzoeken van apps toe’ hadden uitgeschakeld in Instellingen mogelijk geen vragen ontvingen van apps nadat ze de optie weer hadden ingeschakeld. Deze update bevat ook belangrijke beveiligingsupdates en wordt aanbevolen voor alle gebruikers.
Raadpleeg voor meer informatie over de beveiligingsaspecten van software-updates van Apple de volgende website:
https://support.apple.com/kb/HT201222

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zelfs voor de ATV3 is er zojuist een update uitgebracht (iOS 7.7(8153)) :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTciIPavdUZlZmLwyB5pfiv89ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhdsnzziDwbM6nbpKjLkl6zB.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een soort van buienradar eerder in de Weer widget en de Weer app gezien? Hier voor het eerst. Wellicht nieuw sinds 14.5.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:14:
[[Afbeelding]

Heeft iemand een soort van buienradar eerder in de Weer widget en de Weer app gezien? Hier voor het eerst. Wellicht nieuw sinds 14.5.
Misschien dat dit een resultaat is vd Dark Sky overname? Nooit gezien hier maar erg welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:10
THE_BASE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:14:
[[Afbeelding]

Dat zit er al een tijdje in alleen werkt nog niet overal. ik was een maand geleden in Middelburg daar werkt het wel en in Amsterdam nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42
jodeltje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:17:
[...]

Misschien dat dit een resultaat is vd Dark Sky overname? Nooit gezien hier maar erg welkom :)
Als je er op klikt gaat hij naar weather.com dus ik denk dat het met darksky te maken heeft 😀

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Agostino schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Dat zit er al een tijdje in alleen werkt nog niet overal. ik was een maand geleden in Middelburg daar werkt het wel en in Amsterdam nog niet.
Dat zal het dan zijn, vandaag voor het eerst in Burgh-Haamstede voor een korte vakantie. In Midden Nederland nog nooit gezien.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben al geen Apple fan, maar mijn vrouw en kinderen zijn het gewend. Ik heb 4 nieuwe iPads gekocht, 3 iPad 2020 en een Pro voor mijzelf :p

Reden is vooral de kinderen een beetje kunnen managen. Schermtijd instellen, apps beheren, etc .

Nou, ingesteld dat ze pas vanaf 07.30 mogen gamen en hij weer om 19.00 weer uit gaat. Top dus.

Eerste ochtend kom ik beneden om 07.15: Zitten ze te gamen 8)7 Blijkt Apple een "nog 1 minuut" optie ingebouwd te hebben, die ze gewoon continu kunnen indrukken 8)7

Blijkbaar al een, debiele, onvolkomenheid die er sinds 2019 inzit, dus weinig hoop. Ben ik weer mooi ingetuind. Iemand nog tips om toch echt op tijd te kunnen blokkeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:49:

Eerste ochtend kom ik beneden om 07.15: Zitten ze te gamen 8)7
Je vrouw mag toch wel een spelletje doen wanneer ze dat wil? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

THE_BASE schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Je vrouw mag toch wel een spelletje doen wanneer ze dat wil? :)
Als de vaatwasser en wasmachines draaien kan dan wel even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Blijkbaar al een, debiele, onvolkomenheid die er sinds 2019 inzit, dus weinig hoop. Ben ik weer mooi ingetuind. Iemand nog tips om toch echt op tijd te kunnen blokkeren?
Interessant, ik heb een beetje hetzelfde plan als jij had. Maar als het niet werkt… Heb je eigenlijk ook een screen time passcode ingesteld?

Even wat gezocht. Het is inderdaad vrij debiel geloof ik…

Het is alleen al inhoudelijk inconsistent… als je k keren “one more minute” aanbiedt of aanvraagt, is het in k-1 gevallen eigenlijk niet zo… één keer one more minute lijkt me dan weer best een OK optie.

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 04-05-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

"One More Minute" geldt per app en niet voor het device. Ook lijkt de "minute" nogal flexibel, want bij YouTube konden ze gewoon het filmpje afkijken.

Als ik dit had geweten had ik nooit die ipads gekocht :( Het staat ook nergens bij de beschrijving dat die optie er is, ik heb eerst alles bekeken bij Apple voor ik kocht.

En als je er op zoekt zie je iedereen en zijn moeder klagen. Maar ze doen er dus helemaal niks mee.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 04-05-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
PWM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:14:
"One More Minute" geldt per app en niet voor het device. Ook lijkt de "minute" nogal flexibel, want bij YouTube konden ze gewoon het filmpje afkijken.

Als ik dit had geweten had ik nooit die ipads gekocht :( Het staat ook nergens bij de beschrijving dat die optie er is, ik heb eerst alles bekeken bij Apple voor ik kocht.

En als je er op zoekt zie je iedereen en zijn moeder klagen. Maar ze doen er dus helemaal niks mee.
Poging vanuit het vliegtuig. Ik vind dit:

To disable this you have to login to their apple id account and change their birth year. Change the child age to 12 or younger and they're still considered a child, so security measures remain and they won't see one more minute option on screen time

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

carpebios schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:17:
[...]
To disable this you have to login to their apple id account and change their birth year. Change the child age to 12 or younger and they're still considered a child, so security measures remain and they won't see one more minute option on screen time
Helaas. De ene is 7 en de ander 9. Staat ook op die manier in hun profiel. Het lijkt dat dat eerst dus wel zo was, maar Apple dat "gefixed" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@PWM Ik gebruik dat screentime niet.. heb dus ook geen oplossing. Maar vind het wel echt een ontwerp fout! Dus wilde even m'n steun aan je uitspreken. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@THE_BASE Nooit eerder gezien, had de Weer widget al verwijdert, maar gister even getest.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
PWM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Helaas. De ene is 7 en de ander 9. Staat ook op die manier in hun profiel. Het lijkt dat dat eerst dus wel zo was, maar Apple dat "gefixed" heeft.
Vreemd, ik heb dat op de ipad van de dochter van mijn vriendin ingesteld (11) en daar werkt het perfect, ze mag de ipad überhaupt niet gebruiken tussen bepaalde tijden en dat werkt prima. Het staat me wel bij dat het de eerste keer bij mij ook niet werkte, ik heb toen iets aangepast maar weet niet meer helemaal wat... Zal op de ipad kijken als de dochter er weer is (is nu bij haar vader).

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik ben al geen Apple fan, maar mijn vrouw en kinderen zijn het gewend. Ik heb 4 nieuwe iPads gekocht, 3 iPad 2020 en een Pro voor mijzelf :p

Reden is vooral de kinderen een beetje kunnen managen. Schermtijd instellen, apps beheren, etc .

Nou, ingesteld dat ze pas vanaf 07.30 mogen gamen en hij weer om 19.00 weer uit gaat. Top dus.

Eerste ochtend kom ik beneden om 07.15: Zitten ze te gamen 8)7 Blijkt Apple een "nog 1 minuut" optie ingebouwd te hebben, die ze gewoon continu kunnen indrukken 8)7
Zitten ze al vanaf 1900 de vorige dag te gamen..... ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 18:23
newtastyland schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Zitten ze al vanaf 1900 de vorige dag te gamen..... ? 8)7
Denk het, al vanaf 19:00 elke minuut "nog 1 minuut" :+ iPad mee naar bed en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik heb dat op de router ingesteld, gewoon schedule voor internet toegang. Meeste apps van die kinderen hebben toch internet nodig dus zonder dat hebben ze ook geen interesse in die iPads.
Maar op vakantie werkt dat natuurlijk niet, maar dan boeit het me ook niet zo als ik eerlijk ben. Ik merk juist dat als ik de teugels wat laat vieren de kids juist eerder dat ding wegleggen en gaan voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ja, maar dat is zeggen dat de Calculator op de iPad wel 2+2=5 aangeeft, maar dat dat niet uitmaakt omdat je nog een rekenmachine hebt liggen :p

Ik heb nu nog een flaw: Mijn jongste heeft in een app een Add-free abo aangeklikt (10,99 per week). Ik krijg dan een melding op mijn iPad. Maar mocht ik niet op de iPad kijken (gebruik hem niet elke dag) of ik mocht hem gemist hebben, dan is na 3 dagen de koop toch definitief 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:24

Aiii

何これ

PWM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:12:
Ja, maar dat is zeggen dat de Calculator op de iPad wel 2+2=5 aangeeft, maar dat dat niet uitmaakt omdat je nog een rekenmachine hebt liggen :p

Ik heb nu nog een flaw: Mijn jongste heeft in een app een Add-free abo aangeklikt (10,99 per week). Ik krijg dan een melding op mijn iPad. Maar mocht ik niet op de iPad kijken (gebruik hem niet elke dag) of ik mocht hem gemist hebben, dan is na 3 dagen de koop toch definitief 8)7
Of je stelt gewoon in dat je kind geen aankopen mag doen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:24:
[...]

Of je stelt gewoon in dat je kind geen aankopen mag doen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201304
Dat staat ingesteld. Daarom komt dus die melding op mijn iPad en moet ik die goedkeuren. Het lijkt erop dat bij het functioneel en technisch ontwerp, men deze in gedachte had

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fdamiware.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Fvergiet-diep-chroom-kleur-met-handvatten-1545124.jpg&f=1&nofb=1

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 06-05-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

PWM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Dat staat ingesteld. Daarom komt dus die melding op mijn iPad en moet ik die goedkeuren. Het lijkt erop dat bij het functioneel en technisch ontwerp, men deze in gedachte had

[Afbeelding]
Doorgegeven aan Apple? Lijkt mij een serious flaw.. Geen toestemming = geen toestemming..

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 06-05-2021 09:39 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb er al op gezocht, maar net als met de 1-more-minute, is het iets wat er al 2 jaar in zit en blijkbaar by design is. Ik heb natuurlijk ook geen creditcard gekoppeld aan zijn account, maar dan pakt hij dus gewoon de creditcard uit mijn eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
PWM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:42:
Heb er al op gezocht, maar net als met de 1-more-minute, is het iets wat er al 2 jaar in zit en blijkbaar by design is. Ik heb natuurlijk ook geen creditcard gekoppeld aan zijn account, maar dan pakt hij dus gewoon de creditcard uit mijn eigen account.
Sorry dat ik het zeg, maar is dit niet gewoon een kwestie van opvoeden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar is dit niet gewoon een kwestie van opvoeden?
Dat is het punt toch niet helemaal ;) Apple bouw allemaal Family functies in met schermtijd en beperkingen. En een kind van 6 heeft binnen 0.5 dag alle gaten gevonden die nodig zijn om letterlijk alle beperkingen te omzeilen.

En wat betreft opvoeden: Maximale Schermtijd is juist onze manier om de kinderen zelf hun dag in te laten delen. Ze hebben 2 uur per dag iPad/Gamen. Ze mogen zelf weten wanneer ze die gebruiken. Dus ze kunnen uit bed gamen of beslissen een Donald Duck te pakken. Ze kunnen een hele dag buiten spelen en einde dag de iPad pakken.

En ik denk dat wij als volwassenen al net te vaak een aflevering van een serie teveel kijken als we naar bed willen. Of net nog even een potje Call of Duty starten, terwijl we eigenlijk de vorige als de laatste hadden bestempeld. Een kind van 6 heeft daar nog meer moeite mee.

Anyway: Of je het nu een kwestie van opvoeden vind of niet, Apple biedt iets aan wat gewoon stuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Palthe schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:01:
Ik merk juist dat als ik de teugels wat laat vieren de kids juist eerder dat ding wegleggen en gaan voetballen.
Dit idd, wij doen nog niet aan kleine schermpjes voor de kleine (iPhone/iPad) maar merken dit wel met de Tv.
Ondanks dat wij natuurlijk opletten dat er niet nog een "buurman en buurman" gekeken wordt doen we naar de kleine alsof hier geen rem op zit.

Gevolg was dat ze de eerste week alleen maar buurman en buurman wilde kijken, liefst 24/7.
Weekje later was het al gehalveerd en nu houd ze een enkele al niet vol omdat ze lekker met duplo of iets anders creatiefs wil spelen.

Maar goed daar zijn weer andere topics voor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-05-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@PWM Omdat je ze net gekocht bij Apple, kun je Apple gewoon bellen en vragen hoe het zit (gratis support). Het is lastig voor ons om te zien wat je hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Safari crasht steeds op 14.5.1; voornamelijk bij invullen van invoervelden. Super irritant. De battery drain van 14.5 is wel weg. Dus nu is opnieuw de vraag: hoe zit het met de 14.6 beta: mensen daar ook last van crashende Safari of niet? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:37:
Safari crasht steeds op 14.5.1; voornamelijk bij invullen van invoervelden. Super irritant. De battery drain van 14.5 is wel weg. Dus nu is opnieuw de vraag: hoe zit het met de 14.6 beta: mensen daar ook last van crashende Safari of niet? :P
Hier ook, af en toe. Zal wel opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:37:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67151660 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen last van throttling na installatie van 14.5.1?
Loopt al een aardig topic over op macrumors

https://forums.macrumors....-1-is-throttling.2294990/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Ja maar dat ging over de battery drain hehe :P
Klopt ja, ik was iets te vlot. Merk ook geen crash of throttle @_Bailey_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hulliee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:36:
@PWM Omdat je ze net gekocht bij Apple, kun je Apple gewoon bellen en vragen hoe het zit (gratis support). Het is lastig voor ons om te zien wat je hebt ingesteld.
Ik heb contact gehad met Apple:
  • De One More Minute is niet te verwijderen
  • Het niet kunnen doen van aankopen, betekent inderdaad dat ik een popup krijg. In geval van een nieuw app, kan hij niet verder. In geval van een abonnement in de app, heb ik inderdaad 3 dagen om af te wijzen, anders is het definitief.
Als de kinderaccounts geen creditcard hebben (Duh), wordt de creditcard in 1 van de ouderaccounts gebruikt. Verwijderen van een betalingsoptie is er niet, want dan kan iCloud niet worden betaald.

Totaal nutteloze optie dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:22
PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Ik heb contact gehad met Apple:
  • De One More Minute is niet te verwijderen
  • Het niet kunnen doen van aankopen, betekent inderdaad dat ik een popup krijg. In geval van een nieuw app, kan hij niet verder. In geval van een abonnement in de app, heb ik inderdaad 3 dagen om af te wijzen, anders is het definitief.
Als de kinderaccounts geen creditcard hebben (Duh), wordt de creditcard in 1 van de ouderaccounts gebruikt. Verwijderen van een betalingsoptie is er niet, want dan kan iCloud niet worden betaald.

Totaal nutteloze optie dus helaas.
Je kunt ook nog gewoon de creditcard ontkoppelen en het Appletegoed prepaid opwaarderen, voor iCloud en een soort van zakgeld om in-app aankopen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:42:
Die 1 minuut kunnen ze maar 1x indrukken? Of jij zegt nu dat ze dus constant 1 minuut erbij kunnen drukken? Hebben ze wel een code op de iPad?
I played with this feature last night. You’re given the option for one more minute once and then that’s it. After that, if you have a passcode set, you’ll get the usual options of 15 minutes or one hour
https://www.reddit.com/r/...e_minute_feature/f11j37y/

Diegene heeft, als ik het goed begrijp, nu niet screentime ingesteld via zijn eigen device, maar direct op het device van zijn kind. Dit i.c.m. een passcode / inlog heeft er voor gezorgd dat het schijnbaar nog maar 1x tevoorschijn komt ipv altijd.

Daarnaast :? (identical, op het device van je kind doen, niet via je eigen telefoon)

https://support.apple.com/en-us/HT204396
Prevent in-app purchases from the App Store

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 07-05-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vorkie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Die 1 minuut kunnen ze maar 1x indrukken? Of jij zegt nu dat ze dus constant 1 minuut erbij kunnen drukken? Hebben ze wel een code op de iPad
[...]
Zeker zit er een code op. Die 1 minuut kunnen ze steeds drukken, maar geldt steeds per app. Als ze echter YT aanzetten binnen die minuut, gaat hij pas uit als de video klaar is.

Ik zal eens kijken of het instellen op het kind device zelf (ipv in het account) verschil maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 07-05-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Zeker zit er een code op. Die 1 minuut kunnen ze steeds drukken, maar geldt steeds per app. Als ze echter YT aanzetten binnen die minuut, gaat hij pas uit als de video klaar is.
Ja, maar heb je dus screentime en alle beperkingen ingesteld op de iPad van je kind zelf of via de gezinsoptie op je eigen iPad? Daar zit dus een verschil in lees ik overal.

Ik heb mijn kids er nog niet op betrapt dat ze langer kunnen spelen, maar die heb ik per stuk ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb ze nu ingesteld via de gezinsoptie.

Als ik jouw link lees, werkt die gezinsoptie dus niet, maar instellen op de iPad wel. Dat ga ik dus vanavond proberen.

Dat zou dus betekenen dat de gezinsoptie gewoon niet werkt en het niet uitmaakt wat je daar instelt :? We gaan het straks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:57:

Als ik jouw link lees, werkt die gezinsoptie dus niet, maar instellen op de iPad wel. Dat ga ik dus vanavond proberen.

Dat zou dus betekenen dat de gezinsoptie gewoon niet werkt en het niet uitmaakt wat je daar instelt :? We gaan het straks zien.
Ja ik lees precies hetzelfde er uit en ben nu ook wel benieuwd of dat bij jou de oplossing is, misschien is dat waarom ik ze niet stiekem nog zie gamen na een bepaalde tijd :+ (of ze weten het goed te verbergen haha )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
PWM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:57:

Ik heb idd ook de optie op de ipad zelf gebruikt, niet via het gezin.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
Er zit inderdaad een verschil tussen schermtijd via icloud en op het device zelf. Zo zijn ook veel instellingen niet aan te passen via icloud maar wel het device in kwestie. Beperkingen -> locatie voorzieningen is er een van (daar liepen wij tegen de lamp). Overigens kun je met apparaat vrije tijd wel voorkomen dat ze niet de hele nacht aan gamen zijn want dan kun je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Ik heb al enkele weken het probleem dat ik geen foto's ontvang via imessage.. Wij gebruiken ook IOS14 met de laatste update. Zowel via 4G als via Wifi komt dit voor. Heb al eens mijn provider settings gereset, netwerkinstellingen terug naar fabrieksinstellingen maar beide geen geluk.
Hebben jullie tips voor mij?

[ Voor 4% gewijzigd door blubbers op 07-05-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gisteren wat vreemds. We gingen iets doen met de kleine (2jaar) en dat was haar eerste keer, dus er werden veel foto’s gemaakt.

Na een twintig tal portret foto’s bleken ze helemaal niet scherp, video en normale foto ging wel goed maar de portret foto’s daarna hadden weer hetzelfde euvel.

Een aantal uur later keek ik de foto’s terug om te controleren of er toch nog iets bruikbaar was en bleken ze allemaal ineens scherp. Alsof de iPhone (een 12 pro Max) ze nog moest verwerken maar prioriteit aan wat anders gaf oid.

Iemand dat wel eens gehad? Maak wel vaker een grote rits portret foto’s maar ken het euvel zelf niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 09-05-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17

ddZ

_Bailey_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:13:

Geekbench gedraaid en vergeleken met de resultaten in bovenstaand topic & mijn 12 Pro wordt ook afgeknepen blijkbaar. Merk er in de praktijk weinig van. Geen idee hoe het eruit zag voor 14.5.1. Ach ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 19:21

Hier een iPhone 12 en geen last van throttling, iOS 14.5.1, single core 1597 en multicore 4101

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er de eerste dag na installatie gevoelsmatig enigzins last van.

Nu voelt 't weer normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:05:
Ik had gisteren wat vreemds. We gingen iets doen met de kleine (2jaar) en dat was haar eerste keer, dus er werden veel foto’s gemaakt.

Na een twintig tal portret foto’s bleken ze helemaal niet scherp, video en normale foto ging wel goed maar de portret foto’s daarna hadden weer hetzelfde euvel.

Een aantal uur later keek ik de foto’s terug om te controleren of er toch nog iets bruikbaar was en bleken ze allemaal ineens scherp. Alsof de iPhone (een 12 pro Max) ze nog moest verwerken maar prioriteit aan wat anders gaf oid.

Iemand dat wel eens gehad? Maak wel vaker een grote rits portret foto’s maar ken het euvel zelf niet.
Dit heb ik bij zo’n beetje elke portretfoto de eerste paar seconden dat ik er voor het eerst naar kijk

[ Voor 0% gewijzigd door WhatsappHack op 09-05-2021 23:30 . Reden: Specifiek portretfoto ipv foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Laatst online: 13-09 21:50
WhatsappHack schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Dit heb ik bij zo’n beetje elke foto de eerste paar seconden dat ik er voor het eerst naar kijk
Hebben jullie iCloud fotobibliotheek aan staan? Dan uploadt hij eerst de foto’s en daarna downloadt hij ze weer zodat je ze kan zien

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Dit heb ik bij zo’n beetje elke foto de eerste paar seconden dat ik er voor het eerst naar kijk
Ja ik soms ook wel eens maar niet zo lang als nu. Ging om een periode van zeker twee uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Banix schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:58:
[...]
Hebben jullie iCloud fotobibliotheek aan staan? Dan uploadt hij eerst de foto’s en daarna downloadt hij ze weer zodat je ze kan zien
Ja ik heb dat wel aanstaan. Alleen was vol 5G dekking en later ook goeie WiFi. Dit leek wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Laatst online: 13-09 21:50
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:27:
[...]

Ja ik heb dat wel aanstaan. Alleen was vol 5G dekking en later ook goeie WiFi. Dit leek wat anders.
Ah ok, Dat is het bij mij vaak iig. Dat het even duurt (soms paar seconden) voordat hij hem heeft geüpload.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

14.6 Beta 3 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De eerste dag liep alles enorm gesmeerd op mijn XS Max en was ik enorm blij met deze update.. mijn telefoon voelde als nieuw, maar na de eerste dag merk ik op verschillende plekken al irritante vertragingen die ik eerst niet had.

Zucht.. waarom 😒

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb nog 2 problemen met iOS 14.5(eerdere versies ook al) waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden:

- als ik de navigatie in Apple maps gebruik dan stopt de spraakweergave zodra ik deze aan de lader in de auto aansluit. Ook als ik del telefoon weer van de lader haal doet de spraakweergave het niet meer. Dit lijkt me gewoon een bug die nooit opgelost is ...

- ik heb 'niet storen' van 23:00 - 8:00 aan staan in de instellingen. Toch komen er vaak notificaties binnen die trillen/geluid maken in de tijd dat de telefoon stil zou moeten zijn, bijvoorbeeld bij een inkomende email. Dit lijkt me ook een bug ...

Heeft nog iemand hier last van en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gold_dust schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:10:
Ik heb nog 2 problemen met iOS 14.5(eerdere versies ook al) waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden:

- als ik de navigatie in Apple maps gebruik dan stopt de spraakweergave zodra ik deze aan de lader in de auto aansluit. Ook als ik del telefoon weer van de lader haal doet de spraakweergave het niet meer. Dit lijkt me gewoon een bug die nooit opgelost is ...
Gaat de iPhone dan aan de lader (als in 12v ladertje) of aan een radio?
Want het lijkt er dan op dat de iPhone detecteert dat er een kabel met audio verbinding in gestoken wordt en daar het geluid overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:17:
Gaat de iPhone dan aan de lader (als in 12v ladertje) of aan een radio?
Want het lijkt er dan op dat de iPhone detecteert dat er een kabel met audio verbinding in gestoken wordt en daar het geluid overheen gaat.
Ik sluit hem inderdaad alleen aan op de lader omdat als ik hem op de radio aansluit de radio zelf stopt. Ik luister nooit muziek op de telefoon maar heb in de auto altijd de radio aan. Maar de spraakweergave in de Apple maps navigatie stopt al als ik de telefoon aan de lader(en niet aan de radio) aansluit. Misschien denkt de telefoon dat de spraak via usb moet gaan terwijl deze alleen om te laden wordt gebruikt.

Overigens werkt de spraak van de navigatie ook niet als deze wel aan de radio is aangesloten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gold_dust schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Ik sluit hem inderdaad alleen aan op de lader omdat als ik hem op de radio aansluit de radio zelf stopt. Ik luister nooit muziek op de telefoon maar heb in de auto altijd de radio aan. Maar de spraakweergave in de Apple maps navigatie stopt al als ik de telefoon aan de lader(en niet aan de radio) aansluit. Misschien denkt de telefoon dat de spraak via usb moet gaan terwijl deze alleen om te laden wordt gebruikt.

Overigens werkt de spraak van de navigatie ook niet als deze wel aan de radio is aangesloten ...
Mm dat is vreemd, dan zou er iets met de kabel/lader zijn waarom de iPhone denkt dat er audio overheen moet o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:33
gold_dust schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:10:

(...)
- ik heb 'niet storen' van 23:00 - 8:00 aan staan in de instellingen. Toch komen er vaak notificaties binnen die trillen/geluid maken in de tijd dat de telefoon stil zou moeten zijn, bijvoorbeeld bij een inkomende email. Dit lijkt me ook een bug ...
Ligt je telefoon dan screenlocked in de buurt of is 'ie unlocked en wellicht op dat moment in gebruik? Kan mij in het laatste geval voorstellen dat 'ie dan alsnog notificaties mag geven.

Ik weet in elk geval zeker dat mijn telefoon, screenlocked, volledig stil is in niet-storen-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
blubbers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:02:
Ik heb al enkele weken het probleem dat ik geen foto's ontvang via imessage.. Wij gebruiken ook IOS14 met de laatste update. Zowel via 4G als via Wifi komt dit voor. Heb al eens mijn provider settings gereset, netwerkinstellingen terug naar fabrieksinstellingen maar beide geen geluk.
Niemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, gebruik geen imessage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
blubbers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:02:
Al eens geprobeerd in/uit te loggen bij iMessage?
1. Instellingen;
2. Berichten;
3. Stuur en ontvang;
4. Klikken op je Apple ID onderin;
5. Log uit;
6. Klikken op Apple ID gebruiken voor iMessages
7. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door robcoenen op 13-05-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:31:
[...]

[...]

Al eens geprobeerd in/uit te loggen bij iMessage?
1. Instellingen;
2. Berichten;
3. Stuur en ontvang;
4. Klikken op je Apple ID onderin;
5. Log uit;
---
6. Klikken op Apple ID gebruiken voor iMessages
7. Inloggen
---- je iPhone geforceerd herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:58
vanaalten schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Ligt je telefoon dan screenlocked in de buurt of is 'ie unlocked en wellicht op dat moment in gebruik? Kan mij in het laatste geval voorstellen dat 'ie dan alsnog notificaties mag geven.

Ik weet in elk geval zeker dat mijn telefoon, screenlocked, volledig stil is in niet-storen-mode.
Kan maar ligt eraan of het zo staat ingesteld, op altijd of bij vergrendelde iPhone.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:39:
Mm dat is vreemd, dan zou er iets met de kabel/lader zijn waarom de iPhone denkt dat er audio overheen moet o.i.d.
Ik heb het probleem inmiddels(eindelijk) opgelost. De telefoon probeert bij het aansluiten aan de lader in de auto de luidsprekers in de auto te gebruiken en niet de eigen luidspreker. Dit werkt niet en dan is er geen spraak tijdens de navigatie. De oplossing is elke keer in de maps app tijdens de navigatie in audio instellingen de luidspreker handmatig weer op iPhone te zetten.

Niet erg gebruiksvriendelijk en ik zie dit nog steeds als een bug. Waarom de telefoon bij het aansluiten aan de lader, via bluetooth, de luidspreker van de auto probeert te gebruiken is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gold_dust schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Ik heb het probleem inmiddels(eindelijk) opgelost. De telefoon probeert bij het aansluiten aan de lader in de auto de luidsprekers in de auto te gebruiken en niet de eigen luidspreker. Dit werkt niet en dan is er geen spraak tijdens de navigatie. De oplossing is elke keer in de maps app tijdens de navigatie in audio instellingen de luidspreker handmatig weer op iPhone te zetten.

Niet erg gebruiksvriendelijk en ik zie dit nog steeds als een bug. Waarom de telefoon bij het aansluiten aan de lader, via bluetooth, de luidspreker van de auto probeert te gebruiken is mij een raadsel.
Ooh mooi dat je het gevonden hebt. Wel vreemd idd, lijkt mij eerder iets met de kabel of de lader dan een bug eigenlijk. Heb je toevallig nog een iPhone om mee te testen, van iemand anders ofz?

Want mijn iPhone sluit ik meestal bedraad aan op de auto zodat ik kan laden maar is dan tegelijkertijd ook met BT verbonden. Dat snapt de iPhone wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
gold_dust schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:19:
...Waarom de telefoon bij het aansluiten aan de lader, via bluetooth, de luidspreker van de auto probeert te gebruiken is mij een raadsel.
Geeft de auto-aansluiting toevallig aan de telefoon door dat er luidsprekers zijn? Heb je al eens een andere auto-lader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:29:
De RC van iOS 14.6 is uit.. Ik ben benieuwd of Apple Music HiFi daar al inzit.
Helaas nog niet.

Edit: de Apple Digital Master badge is nog niet bij alle nummers/albums te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tQk-LTr2dC7NKX_0aQEHhJlsHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OktcO2DvUZOoG6KzagQMY28y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Nee helaas. Audio menu onder instellingen is er nu met iOS 14.6 wel maar de rest staat nog niet aan idd.
De Apple Digital Master badge op de afbeelding heeft nog niet ieder nummer. Keek toevallig bij een wat onbekendere artiest en die had de badge nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:09:
[...]

Helaas nog niet.

Edit: de Apple Digital Master badge is nog niet bij alle nummers/albums te zien.

[Afbeelding]
wel oa twee nieuwe wijzerplaten voor de watch

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Vraag over bluetooth op de iPhone. Ik bemerk dat de Jabra 75t heel vaak niet opnieuw connecteert als ik de dopjes na opladen weer in mijn oor prop. Ik kom er maar niet achter waarom dit de ene keer wel, en de andere keer niet is. Opnieuw connecten en het werkt weer, maar ik vind het toch hinderlijk. Iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
Warfare schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:38:
Vraag over bluetooth op de iPhone. Ik bemerk dat de Jabra 75t heel vaak niet opnieuw connecteert als ik de dopjes na opladen weer in mijn oor prop. Ik kom er maar niet achter waarom dit de ene keer wel, en de andere keer niet is. Opnieuw connecten en het werkt weer, maar ik vind het toch hinderlijk. Iemand hiervoor een oplossing?
Heb je hem al eens verwijdert nadat hij geconnect had?, en dan weer opnieuw gekoppeld ?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Warfare schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:38:
Ik heb dat ook weleens, als ik dan in het Bluetooth menu op de oortjes tik verbindt ie weer. Beetje vaag maar een stuk sneller dan opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
jodeltje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Ik heb dat ook weleens, als ik dan in het Bluetooth menu op de oortjes tik verbindt ie weer. Beetje vaag maar een stuk sneller dan opnieuw verbinden.
Als ik in het bluetooth menu klik op Jabra75t krijg ik de melding dat het device niet kan worden gevonden en verwijderd hij automatisch het device....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:31

Mr. Freeze

¡GO!

Klopt het dat iOS na een tijdje (uur ofzo) z'n klembord kwijt raakt? Soms zet ik iets in het klembord om vervolgens na en paar uur weer nodig te hebben en dan is het leeg. Is dit een bug of een feature?

Wel irritant.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:50:
Klopt het dat iOS na een tijdje (uur ofzo) z'n klembord kwijt raakt? Soms zet ik iets in het klembord om vervolgens na en paar uur weer nodig te hebben en dan is het leeg. Is dit een bug of een feature?

Wel irritant.
Gebruik je toevallig universal clipboard?

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.