Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Volgens MacRumors is de kans groot dat iOS 14.5 vanavond om 19 uur Nederlandse tijd wordt uitgebracht.
Apple's iOS updates tend to come out around 10:00 a.m. Pacific Time, so our best guess is that iOS 14.5 and related updates will be released at that time on Monday, April 26.
https://www.macrumors.com...hen-to-download-ios-14-5/

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

THE_BASE schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:51:
Volgens MacRumors is de kans groot dat iOS 14.5 vanavond om 19 uur Nederlandse tijd wordt uitgebracht.

[...]

https://www.macrumors.com...hen-to-download-ios-14-5/
Marktplaats is er helemaal klaar voor, ze zijn alvast begonnen met smeken om je te mogen tracken: https://m.prod6.email.mar...40vqtmRUhw1z0T338MG3YU%3D

---

Voor de goede orde, denk eraan om in settings "Allow Apps to Request to Track" uit te zetten, dan krijg je geen prompts en worden apps automatisch op niet-tracken gezet.

[Voor 15% gewijzigd door Aiii op 26-04-2021 14:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aiii schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:03:
[...]
Voor de goede orde, denk eraan om in settings "Allow Apps to Request to Track" uit te zetten, dan krijg je geen prompts en worden apps automatisch op niet-tracken gezet.
Is dat de default? Ik heb er niet aan gezeten en zo staat hij bij mij al.

[Voor 34% gewijzigd door Donstil op 26-04-2021 14:11]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Donstil schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:10:
[...]

Is dat de default? Ik heb er niet aan gezeten en zo staat hij bij mij al.

[Afbeelding]
Volgens mij niet de default, maar die setting zit er al sinds begin iOS14 in, dus waarschijnlijk heb je die eerder al eens getoggled.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Aiii schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:03:
[...]

Marktplaats is er helemaal klaar voor, ze zijn alvast begonnen met smeken om je te mogen tracken: https://m.prod6.email.mar...40vqtmRUhw1z0T338MG3YU%3D

---

Hier (iOS 14.4.2) staat deze optie ook al uit. Ik kan me overigens niet herinneren dat ik deze bewust heb uitgezet.

Ik hou tracking overigens uit staan, maar ik ben wel benieuwd wat de lange termijn gevolgen zijn voor Marktplaats. Minder inkomsten uit advertenties betekent dat de inkomsten ergens anders vandaan gehaald moeten worden. De keerzijde kan dus zijn dat je bv straks bij meer rubrieken moet gaan betalen.
Aiii schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:27:
[...]
Volgens mij niet de default, maar die setting zit er al sinds begin iOS14 in, dus waarschijnlijk heb je die eerder al eens getoggled.
Kan het mij niet herinneren eigenlijk. Daarom even bij mijn vrouw gekeken (komt nooit in de instellingen) maar daar staat het ook uit.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:32
meesje schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:41:
[...]

Hier (iOS 14.4.2) staat deze optie ook al uit. Ik kan me overigens niet herinneren dat ik deze bewust heb uitgezet.

Ik hou tracking overigens uit staan, maar ik ben wel benieuwd wat de lange termijn gevolgen zijn voor Marktplaats. Minder inkomsten uit advertenties betekent dat de inkomsten ergens anders vandaan gehaald moeten worden. De keerzijde kan dus zijn dat je bv straks bij meer rubrieken moet gaan betalen.
Prima toch? Dan weet je exact waar het geld vandaan komt en wat jouw status is bij MP. Je betaalt dan voor de dienst die je gebruikt met geld ipv je gegevens. Heerlijk transparant wat mij betreft.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:31

Splinter Cell

AMD HD7850

On Monday, Apple plans to release iOS 14.5, one of its most anticipated software updates for iPhones and iPads in years.
https://www.nytimes.com/2...racking-transparency.html

Gelukkig vanavond al. :*)
Kassad schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:12:
[...]

Prima toch? Dan weet je exact waar het geld vandaan komt en wat jouw status is bij MP. Je betaalt dan voor de dienst die je gebruikt met geld ipv je gegevens. Heerlijk transparant wat mij betreft.
Precies. Goeie ontwikkeling.
Ik betaal liever voor een advertentie dan dat ik betaal met een advertentie.

Acties:
  • +2Henk 'm!
En iOS 14.5 staat live :)

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03:10
Hier nog niks te zien

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:22

Mrjraider

De mannelijke zuster

Nog niet maar het is dan ook nu net 19.00 :+

At the end of the line a survivor will be born

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-06 17:47
Hier ook nog niks te zien, ben trouwens benieuwd of het nog wat met de batterij duur gaat doen van de 12 (mini). Voor mij is die al ruim voldoende maar een uurtje extra oid zal weer mooi meegenomen zijn.

• wes-
  • Laatst online: 14:22
Komt hier nu binnen.

• sem2409
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-06 00:45
Bij mij staat ie nou ook klaar (iPhone 12 pro)

[Voor 4% gewijzigd door sem2409 op 26-04-2021 19:08]

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

1.27 gb op mijn iPhone 11.
Ben benieuwd :)

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Downloaden gaat erg traag.

En hij is binnen.

[Voor 28% gewijzigd door Splinter Cell op 26-04-2021 19:13]

Ooh stagiair te vroeg op het knopje gedrukt zeker :P

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Welk build nummer heeft iOS 14.5? Heb zelf de RC 14.5 (18E199).

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:28
Krijg niks binnen? Heb beta profiel vorige week erop gezet 14.5rc erop gezet en beta profiel weer verwijderd. Dan zou ik toch de final nu moeten ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
roT- schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:24:
Krijg niks binnen? Heb beta profiel vorige week erop gezet 14.5rc erop gezet en beta profiel weer verwijderd. Dan zou ik toch de final nu moeten ontvangen.
Als de Final gelijk is aan de RC niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:28
Donstil schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:28:
[...]

Als de Final gelijk is aan de RC niet.
Oh ok! Wist ik niet. Thanks :)

[Voor 3% gewijzigd door roT- op 26-04-2021 19:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:51
syltheboy schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:14:
Zojuist gekeken, 18E199 heb ik net gedownload en geinstalleerd (voor zowel iOS 14.5 als iPadOS 14.5)

[Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 26-04-2021 19:49]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tch
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-06 03:24
Zojuist begonnen met 14.5 te downloaden, daaaaag tracking :w

• danjan2411
Wat werkt dat super zeg, ontgrendelen van je Face ID via de Apple Watch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• danjan2411
syltheboy schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:14:
De final is ook 18E199

• stijndevries86
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 18:09
Hier is ie binnen, iphone 12 mini en direct een gele waas over m'n scherm die ik hiervoor niet had.

En na een kwartiertje zie ik de gele gloed ineens verdwijnen alsof ik True Tone aan of uit zet.

[Voor 33% gewijzigd door stijndevries86 op 26-04-2021 20:16]

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:52
Staat er ergens goed omschreven wat de nieuwe privacy feature doet? Het blokkeert toegang tot de IDFA maar veel apps vragen ook een account, waarom helpt dit bij die apps dan ook/toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat een geschenk uit de hemel om een iPhone weer normaal te kunnen ontgrendelen. :)

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

THE_BASE schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:42:
Wat een geschenk uit de hemel om een iPhone weer normaal te kunnen ontgrendelen. :)
Met een mondkapje op bedoel je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:45:
[...]

Met een mondkapje op bedoel je?
Ik dacht dat het niet nodig was dat te vermelden. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

THE_BASE schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:48:
[...]

Ik dacht dat het niet nodig was dat te vermelden. :)
Het kon zijn dat je daar problemen mee had :)
Je weet wat ze zeggen over aannames ;)

[Voor 7% gewijzigd door Slasher op 26-04-2021 20:52]

• kaanmijo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:48
Ik heb 14.5 ook geïnstalleerd, maar ik kan deze setting dus niet aanpassen.. Ik heb alvast alles geprobeerd, maar niks werkt. Weet iemand hoe dit kan?

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:39
kaanmijo schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:34:
Ik heb 14.5 ook geïnstalleerd, maar ik kan deze setting dus niet aanpassen.. Ik heb alvast alles geprobeerd, maar niks werkt. Weet iemand hoe dit kan?

[Afbeelding]
Bij mij staat het aan, maar ik snap het nog het echt. De MP app laat niks zien met een vraag voor tracking?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08:27
iPhone X hier zonder problemen laten updaten, denk doe meteen mijn AW3 maar nee hoor..
Heeft minimaal 2.9GB aan vrije ruimte nodig (update is 678MB).. er staat welgeteld 1 app op en 1 foto en kom alsnog 700MB te kort |:( :|

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:16
DutchCrownNL schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:51:
iPhone X hier zonder problemen laten updaten, denk doe meteen mijn AW3 maar nee hoor..
Heeft minimaal 2.9GB aan vrije ruimte nodig (update is 678MB).. er staat welgeteld 1 app op en 1 foto en kom alsnog 700MB te kort |:( :|
Ik kan helemaal niks meer verwijderen en kom ook nog 500MB te kort…. Enige manier is wissen en weer opnieuw koppelen… 8)7

In case of fire: Git commit, git push, leave building | DronePanorama - Interactieve Panorama's | AlpenCams

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08:27
Erulezz schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:01:
[...]

Ik kan helemaal niks meer verwijderen en kom ook nog 500MB te kort…. Enige manier is wissen en weer opnieuw koppelen… 8)7
Ja belachelijk, weet ook niet of ik daar wel zo'n zin in heb voor een update..
Maar zal je net zien, je hebt die update nodig om je iPhone te unlocken

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

• sderooij

[Afbeelding]
Net even wat duidelijker gemaakt door zollotech: YouTube: iOS 14.5 is Out! - What's New? rond 5 minuten, beetje uitleg over de tracking feature.

• kaanmijo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:48
sderooij schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:24:
[...]

Net even wat duidelijker gemaakt door zollotech: YouTube: iOS 14.5 is Out! - What's New? rond 5 minuten, beetje uitleg over de tracking feature.
Hij legt toch totaal het probleem niet uit wat ik heb? :+ Ik kan die toggle helemaal niet aan of uitzetten, hij is helemaal greyed out.

• sderooij
kaanmijo schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:30:
[...]

Hij legt toch totaal het probleem niet uit wat ik heb? :+ Ik kan die toggle helemaal niet aan of uitzetten, hij is helemaal greyed out.
Hehe dat is waar. Heb je überhaupt wel apps geïnstalleerd als IG of WhatsApp?
kaanmijo schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:30:
[...]

Perfect toch. Die toggle is er maar met 1 reden, om uit gezet te worden :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

Ik zie dit nu eigenlijk voor het eerst (draai de bèta’s al een tijdje), kennelijk vult er een lijst met apps zodat je toch ook nog kunt zien welke apps tracking hebben aangevraagd terwijl het system wide uit stond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:38

[Afbeelding]
Nog geen zekerheid, maar er zijn meer mensen: https://appleinsider.com/...le-for-some-ios-145-users

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik heb in ieder geval één bug (?) al te pakken:
Een gigantische drain door de blootstellingsmeldingen, die stond bovenaan. iPhone 11 met 100% op nachtkastje en vanmorgen 78% :/
Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:36
sderooij schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:35:
[...]

Bij mij staat het aan, maar ik snap het nog het echt. De MP app laat niks zien met een vraag voor tracking?
Ik draai al vanaf de eerste Beta's en heb nog nóóit een melding gezien van welke app dan ook. Als de toggle op UIT staat, vallen ze je niet eens lastig met een melding (denk ik).

Acties:
  • +1Henk 'm!

[Afbeelding]
iOS 14.5 App Tracking Transparency toggle mysteriously grayed out for some users

• VirinR
  • Laatst online: 13:58
Mrjraider schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 06:31:
Ik heb in ieder geval één bug (?) al te pakken:
Een gigantische drain door de blootstellingsmeldingen, die stond bovenaan. iPhone 11 met 100% op nachtkastje en vanmorgen 78% :/
Ik hou het in de gaten.
Sinds ik de CoronaMelder-app op mijn iPhone X heb gedownload staan de blootstellingsmeldingen altijd bovenaan omdat ik mijn telefoon amper gebruik.
Op dit moment staan de blootstellingsmeldingen als meeste activiteit met 19%. Mijn telefoon staat wel vaak in energiebesparingsmodus (gele batterij knop in control center).

Overigens heb ik de 14.5 update ook geinstalleerd en ik kan wel de trackingverzoeken centraal uit zetten.
Edit: ook op mijn iPad Pro (2020) kan ik de trackingverzoeken centraal uit zetten.

[Voor 5% gewijzigd door VirinR op 27-04-2021 10:13]

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Nice die unlock middels applewatch. Werkt top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:38:
[Afbeelding]

Ik zie dit nu eigenlijk voor het eerst (draai de bèta’s al een tijdje), kennelijk vult er een lijst met apps zodat je toch ook nog kunt zien welke apps tracking hebben aangevraagd terwijl het system wide uit stond.
Daar heb ik nog geen enkele app staan 🙁
Als je op “meer informatie” klikt staat er ook ergens in de kleine letters dat de appontwikkelaar zélf verantwoordelijk is voor de implementatie van de nieuwe privacyregels. M.a.w. Kwaadwillende of lakse ontwikkelaars lopen pas tegen de lamp als Apple zelf mee gaat kijken.
Ohja, die hebben we ook nog. Hoor je eigenlijk niks meer over.... ik heb hem toen verwijderd na batterydrain. Geloof niet dat ik iets mis. M’n contacten zijn beperkt tot een innercircle, ik hoor het toch wel als iemand wat heeft.

[Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 27-04-2021 10:40]

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Ik ben weer tevreden met iOS. Sinds 14.4 alleen maar stutters/frame drops. Na 3 maanden (!!!!) is dat eindelijk gefixed. Belachelijk maar goed.
Tylen schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:08:
Nice die unlock middels applewatch. Werkt top.
ik ben er ook zeer blij mee (draag voor werk zo'n 30 uur per week een mondkapje), maar let wel op dat letterlijk IEDEREEN jouw iPhone kan ontgrendelen (met een mondkapje op).
Zelf al met een 5 tal mensen getest.

Je kan wel direct via je Watch je iPhone laten locken wanneer iemand anders dan jijzelf de iPhone ontgrendelt (in jouw nabijheid)

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:47

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Dennisdn schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:35:
Als je op “meer informatie” klikt staat er ook ergens in de kleine letters dat de appontwikkelaar zélf verantwoordelijk is voor de implementatie van de nieuwe privacyregels. M.a.w. Kwaadwillende of lakse ontwikkelaars lopen pas tegen de lamp als Apple zelf mee gaat kijken.
Heeft Apple niet aangegeven actief te controleren hierop? Hoop het wel. Hoop ook dat app ontwikkelaars een deadline krijgen hiervoor, de aankondiging en voorbereiden is natuurlijk al een hele tijd geleden gebeurd.

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

Acties:
  • +2Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:35:
Alleen zolang ze de app niet updaten. Zodra de App een update krijgt moeten ze aan de nieuwe regels voldoen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
AntonyterHorst schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:00:
[...]

Heeft Apple niet aangegeven actief te controleren hierop? Hoop het wel. Hoop ook dat app ontwikkelaars een deadline krijgen hiervoor, de aankondiging en voorbereiden is natuurlijk al een hele tijd geleden gebeurd.
Vanaf 26 april moeten alle nieuwe apps en updates gebouwd zijn op de iOS 14 SDK (en watchOS 7 SDK) / op basis van Xcode 12.

Ook moeten alle iOS, iPadOS en tvOS apps het AppTrackingTransparency framework implementeren vanaf deze datum.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
iOS 14.6 geïnstalleerd gisteravond.

New Features in iOS & iPadOS 14.6 Beta:

Devices can now send install-validation postbacks to multiple ad networks that sign their ads using SKAdNetwork version 3.0. One ad network receives a postback with a did-win parameter value of true for the ad impression that wins the ad attribution. Up to five other ad networks receive a postback with a did-win value of false if their ad impressions qualified for, but didn’t win, the attribution. (72917087)

You can now directly update your iOS or iPadOS device to the latest Release Candidate without removing the beta profile. After updating to the Release Candidate, you can choose to update to the next available beta or uninstall the profile to remove your device from the beta program. (66256273)

[Voor 25% gewijzigd door RayenM op 27-04-2021 13:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ron242
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 00:54
[Update] Kan nergens vinden dat iOS 14.5 incompatible is met Mojave 10.14.6. Na de update zie ik de iPhone niet meer in iTunes en ook niet in Finder. De oplossing is om de mac te updaten naar Big Sur blijkbaar, maar dat wil ik niet wegens andere compatibilteits problemen. Is dit de bedoeling en zoja is er een workaround om de iPhone met Ios 14.5 in iTunes (Mojave 10.14.6) terug te krijgen?

Update: In een ander topic zag ik iemand https://imazing.com/ aanbevelen voor wat anders. Deze applicatie werkt met iOS 14.5 en Mojave 10.14.6 om een backup en restore te maken (bijvoorbeeld van een eerdere iTunes backup) als je het iTunes backup encryption password nog weet. (Deze kun je nog achterhalen mits je device in iTunes nog wordt herkend, na iOS 14.5 in Mojave 10.14.6 niet meer!)

[Voor 35% gewijzigd door Ron242 op 27-04-2021 17:18. Reden: Workaround found]

• ChrisM
RayenM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:03:
iOS 14.6 geïnstalleerd gisteravond.

Devices can now send install-validation postbacks to multiple ad networks that sign their ads using SKAdNetwork version 3.0. One ad network receives a postback with a did-win parameter value of true for the ad impression that wins the ad attribution. Up to five other ad networks receive a postback with a did-win value of false if their ad impressions qualified for, but didn’t win, the attribution. (72917087)
Wat betekent dit??

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
Eerlijk gezegd, geen flauw idee.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om Sign In with Apple uit te schakelen zonder de hele Auto Fill functie uit te zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
jodeltje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:03:
Is er een mogelijkheid om Sign In with Apple uit te schakelen zonder de hele Auto Fill functie uit te zetten?
Sign in with Apple is een mogelijkheid die websites aanbieden. Net zo als SignIn with Google, FB.

Auto fill heeft daar niet zoveel mee te maken.

• jodeltje
  • Niet online
Hulliee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:26:
[...]

Sign in with Apple is een mogelijkheid die websites aanbieden. Net zo als SignIn with Google, FB.

Auto fill heeft daar niet zoveel mee te maken.
Als ik ergens een wachtwoord moet invoeren popt automatisch de password manager van Apple op met een suggestie voor een ww met willekeurige karakters. Dat wil ik niet, ik wil zelf een ww verzinnen, nu moet ik dat steeds wegklikken. Als ik Auto Fill uitzet dan krijg ik die ww suggestie niet meer, maar dan vult hij dus ook de bewaarde wachtwoorden niet meer in. De functie is dus gekoppeld lijkt het.

Edit: verder kijken dan m'n neus lang is dus, staat op dezelfde pagina zelfs :|

[Voor 7% gewijzigd door jodeltje op 27-04-2021 20:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChrisM
jodeltje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:55:
[...]

Als ik ergens een wachtwoord moet invoeren popt automatisch de password manager van Apple op met een suggestie voor een ww met willekeurige karakters. Dat wil ik niet, ik wil zelf een ww verzinnen, nu moet ik dat steeds wegklikken. Als ik Auto Fill uitzet dan krijg ik die ww suggestie niet meer, maar dan vult hij dus ook de bewaarde wachtwoorden niet meer in. De functie is dus gekoppeld lijkt het.
dat is geen Sign In with Apple. Dat is de iCloud sleutel hanger. Je kan dit via instellingen - wachtwoorden uitzetten.

• jodeltje
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:29:
[...]
dat is geen Sign In with Apple. Dat is de iCloud sleutel hanger. Je kan dit via instellingen - wachtwoorden uitzetten.
Aah, ik was in de war 8)7

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:49

Rivanov

Apple freak

De nieuwe shortcuts action voor orientation lock is top! Heb nu een automation ingesteld:

When YouTube opens -> Turn off Orientation Lock
When YouTube closes -> Turn on Orientation Lock

d:)b

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Overigens wel jammer dat Watch Unlock met face mask niet werkt met Apple Pay. Of doe ik iets verkeerd? Normale unlock van de telefoon gaat prima, maar zodra ik wil betalen met Apple Pay werkt het niet en moet ik m’n passcode invoeren.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-06 22:53
Rivanov schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:43:
De nieuwe shortcuts action voor orientation lock is top! Heb nu een automation ingesteld:

Is dat als je hem afsluit uit het geheugen, of de app wegswipe zeg maar.

SR+ midnight grey, black / 18"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

carpebios schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:46:
[...]

Is dat als je hem afsluit uit het geheugen, of de app wegswipe zeg maar.
Enkel wegswipen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Rivanov schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:44:
Overigens wel jammer dat Watch Unlock met face mask niet werkt met Apple Pay. Of doe ik iets verkeerd? Normale unlock van de telefoon gaat prima, maar zodra ik wil betalen met Apple Pay werkt het niet en moet ik m’n passcode invoeren.
Wordt dus ook niet ondersteund. Doe dus niets verkeerd. :)

Rivanov schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:43:

Maar landscape YouTube werkte al met orientation lock enabled. Of gebruik je het voor wat anders?

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:58
Sinds installatie 14.5 crashen apps soms. Ipad 2017 pro. Nooit eerder last van gehad. Ook herladen apps tijdens het switchen nog steeds met regelmaat. Volgende ipad wordt niet meer geupdate, het is altijd achteruitgang met die apple updates.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Donstil schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:17:
[...]

Maar landscape YouTube werkte al met orientation lock enabled. Of gebruik je het voor wat anders?
Dan werkt het enkel als je een video handmatig in full screen zet. Met deze shortcut werkt het ook als je gewoon je telefoon kantelt. ;)
Stuk handiger dus.

Rivanov schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:58:
[...]

Dan werkt het enkel als je een video handmatig in full screen zet. Met deze shortcut werkt het ook als je gewoon je telefoon kantelt. ;)
Stuk handiger dus.
Haha ja dat scheelt wel een enorme handeling :P
Wel leuk dat het nu kan overigens.

Ik heb best even geen geluid als de AirPods (zowel pro als max) wisselen van device.
In de bèta’s speelde dit al maar nu in de final heb ik er nog steeds last van, zeker 10 seconden geen geluid.

Jullie daar ook last van?

[Voor 9% gewijzigd door Donstil op 27-04-2021 23:37]

• sushieffer
  • Laatst online: 04-06 11:39
Sinds een paar dagen heb ik in Safari dat tweakers.net en tmobile.nl niet willen laden. Safari moet dan afgesloten worden en om vervolgens weer te werken. gathering.tweakers.net werkt wel altijd.

Ervaart iemand anders dit probleem ook?
Ik draai momenteel 14.6 beta.

Think Different

Verrek, ze hebben opgelost dat je per ongeluk News in Safari kon openen bij het swipen tussen homescreens - yay!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Dennisdn
Ineens werkt geen enkele Shortcut of Automation meer. Enige wat ik kan bedenken is dat het aan iOS 14.6 ligt. Bij jullie ook?

• ChrisM
sushieffer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:54:
Sinds een paar dagen heb ik in Safari dat tweakers.net en tmobile.nl niet willen laden. Safari moet dan afgesloten worden en om vervolgens weer te werken. gathering.tweakers.net werkt wel altijd.

Ja! Ik heb iets soortgelijks. Bij mij werkt juist gathering.tweakers.net vaak niet. Dacht dat het aan m’n WiFi lag, of dat ze een update aan het doorvoeren waren. Maar het gebeurt te vaak daarvoor. Ook op 14.6.

• ChrisM
Rivanov schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:44:
Dat is ivm de veiligheid.
De oplossing is simpel trouwens; gebruik je Apple watch om te betalen.

• Ferret
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-06 17:00

Ferret

Mok, mok, mok...

Donstil schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:36:
[...]

Perfect toch. Die toggle is er maar met 1 reden, om uit gezet te worden :P
Vreemd, ik gebruik jouw plaatje even als voorbeeld maar ik heb onder die toggle een app staan die ik niet kan vinden op m'n iPhone. Ik weet dat ik hem ooit heb geprobeerd en dat het niet beviel. Volgens mij heb ik hem destijds toen ook al verwijderd. Waarom duikt hij nu ineens op onder die toggle?

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-06 16:34
Dennisdn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 06:23:
Ineens werkt geen enkele Shortcut of Automation meer. Enige wat ik kan bedenken is dat het aan iOS 14.6 ligt. Bij jullie ook?
Hier ook, laat mijn scherm van de watch uit zetten bij een workout. Jammer genoeg werkt het sinds 14.6 niet meer :(

Overigens werkte de NFC automation wel om FM op te starten….

[Voor 8% gewijzigd door bing69 op 28-04-2021 15:18]

Bing

• Dennisdn
bing69 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:18:
[...]

Hier ook, laat mijn scherm van de watch uit zetten bij een workout. Jammer genoeg werkt het sinds 14.6 niet meer :(
Dank voor de reactie!
Hoef ik dus niet meer verder te zoeken :)

• Dylan93
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:33
Donstil schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:17:
[...]

Youtube landscape is altijd in 1 vaste orientatie als orientation lock aan staat, als het uit staat draait de video gewoon mee met de orientatie van de telefoon.

Tevens direct een bug, bij mij doet de actie "when an app opens" het gewoon totaal niet, "when an app closes" doet het wel...

Ik mis bij Apple Maps ook de "Report" optie om files, ongelukken e.d. te melden, is dit regio locked en nog niet beschikbaar in Nederland?
Dylan93 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:11:
[...]

Youtube landscape is altijd in 1 vaste orientatie als orientation lock aan staat, als het uit staat draait de video gewoon mee met de orientatie van de telefoon.
Als je op het “full screen” knopje drukt heb je landscape video in je portrait locked device, vandaar.

• Dylan93
Donstil schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:34:
[...]

Als je op het “full screen” knopje drukt heb je landscape video in je portrait locked device, vandaar.
Dat bedoel ik, dan is ie locked in deze oriëntatie:

Leuk als je de notch aan de linkerkant wil hebben, maar als je de telefoon andersom draait dan swicht Youtube niet mee omdat orientation lock aan staat.

Dat stukje is dus juist met de nieuwe automation mooi automatisch aan/uit te zetten op basis van het openen/sluiten van b.v. Youtube of Netflix.
Dylan93 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:13:
[...]

Dat bedoel ik, dan is ie locked in deze oriëntatie:

[Afbeelding]

Leuk als je de notch aan de linkerkant wil hebben, maar als je de telefoon andersom draait dan swicht Youtube niet mee omdat orientation lock aan staat.

Dat stukje is dus juist met de nieuwe automation mooi automatisch aan/uit te zetten op basis van het openen/sluiten van b.v. Youtube of Netflix.
Aah ja, als het je uitmaakt aan welke kant de notch is dan is bovenstaande de oplossing idd.

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Google heeft ook in Nederland deze feature uitgerold. Zowel iOS als Android. Vanochtend had ik het nog niet.
Blij mee.

[Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 28-04-2021 13:02]

• VirinR
  • Laatst online: 13:58
Ik heb vorige maand een Todoist Pro abonnement afgesloten via de App Store. Destijds kostte het abonnement 4,99 per maand. Op mijn CC is er echter 3,99 afgeschreven.

Dus ik kijken bij mijn App abonnementen en nu bleek dus dat Todoist de prijs van de abonnementen heeft verlaagd. Het enige wat ik kreeg qua mail was een factuur maar geen aankondiging dat de prijs werd aangepast.

Is die aankondiging niet 1 van de dingen die Apple standaard doet bij een abonnements/prijsverandering?

• Apaat
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:26
Interessant. Voor mij geldt geen van de omstandigheden, maar de setting is wel disabled.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik heb de coronamelder van mijn iPhone afgesmeten en de drain is meteen verdwenen :+

• Dylan93
Dylan93 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:11:
[...]

Ik mis bij Apple Maps ook de "Report" optie om files, ongelukken e.d. te melden, is dit regio locked en nog niet beschikbaar in Nederland?
Inmiddels het antwoord gevonden via de officiële iOS 14.5 aankondiging van Apple. Die functie is tot nu toe alleen beschikbaar in de Verenigde Staten en China.

Zucht…

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:46
ChrisM schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:12:
[...]

Ja! Ik heb iets soortgelijks. Bij mij werkt juist gathering.tweakers.net vaak niet. Dacht dat het aan m’n WiFi lag, of dat ze een update aan het doorvoeren waren. Maar het gebeurt te vaak daarvoor. Ook op 14.6.
Recent nog gehad op 14.4.2, dus lijkt mij niet persé een 14.6 issue.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-06 18:28

jasjenl

Liab A Tymo

Ik snap dat hele tracking verhaal nog niet helemaal: ik zit nog op iOS 14.4.2 en daar heb je ook al datzelfde scherm met een toggle 'sta trackingverzoeken van apps toe', met daaronder een lijst van apps die dat gedaan hebben met ook per app weer een toggle. Wat is er dan anders in iOS 14.5?

• ChrisM
jasjenl schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:14:
Ik snap dat hele tracking verhaal nog niet helemaal: ik zit nog op iOS 14.4.2 en daar heb je ook al datzelfde scherm met een toggle 'sta trackingverzoeken van apps toe', met daaronder een lijst van apps die dat gedaan hebben met ook per app weer een toggle. Wat is er dan anders in iOS 14.5?
Ik dacht dat het vanaf 14.5 verplicht voor ontwikkelaars om het te ondersteunen in nieuwe apps en updates.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-06 18:28

jasjenl

Liab A Tymo

ChrisM schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:28:
[...]

Ik dacht dat het vanaf 14.5 verplicht voor ontwikkelaars om het te ondersteunen in nieuwe apps en updates.
Ah, dus qua settings is er voor gebruikers niks veranderd eigenlijk.

• Flipm0de
  • Laatst online: 16:03
Weet niet waar ik deze vraag kan stellen. En een nieuw topic lijkt me ook meteen zo onnodig.

In de Apple podcast app. Voor de pantelic podcast. Zien jullie daar podcasts van na 16 april? Ik heb echt op “toon alle” geklikt enzo. Maar die van z16 april lijkt de laatste. Er zijn zeker nieuwere, op spotify of op het internet gewoon. Moet ik de podcast app op een of andere manier updaten?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• JIRO
  • Laatst online: 15:38
sushieffer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:54:

Ik ervaar het hier dus ook. iOS 14.5, I.c.m. Ubiquiti UniFi 6 Long-Range access point.
JIRO schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:09:
[...]

Ik ervaar het hier dus ook. iOS 14.5, I.c.m. Ubiquiti UniFi 6 Long-Range access point.
en @sushieffer Dat kan te maken hebben met je cookie instellingen,. of add-block via safari. Vaak heb je dan met oa Firefox Focus geen problemen. je blokkeert de ' pup-up ' om Cookies toe te staan, en zo kom je niet verder. Vaak zul je dit ook ervaren met andere sites en webshops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:29

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er staat een app op mijn telefoon, waarvoor in de appstore een update klaar staat. Er staat bij 'Deze app is door Apple bijgewerkt voor gebruik van het nieuwste ondertekeningscertificaat'.

Als ik dan op 'werk bij' tik, krijg ik de melding 'Niet meer beschikbaar: de ontwikkelaar heeft deze app uit de appstore verwijderd'.

Hoe krijg ik deze app uit mijn lijst van up-te-daten apps gehaald? Er staat nu voor eeuwig een rood bolletje met een 1 erin. Ik wil de app zelf liever niet verwijderen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!
Flipm0de schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:51:
Weet niet waar ik deze vraag kan stellen. En een nieuw topic lijkt me ook meteen zo onnodig.

In de Apple podcast app. Voor de pantelic podcast. Zien jullie daar podcasts van na 16 april? Ik heb echt op “toon alle” geklikt enzo. Maar die van z16 april lijkt de laatste. Er zijn zeker nieuwere, op spotify of op het internet gewoon. Moet ik de podcast app op een of andere manier updaten?
Ik heb even gekeken en de nieuwste is idd van 16 april.
In mijn default podcast player PocketCasts (aanrader!) zie ik wel nieuwere.

Lijkt iets dus niet helemaal goed te gaan met de feed die ze voor Apple Podcasts beschikbaar stellen.

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True