iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
“Aandacht vereist voor Face ID” is overigens wel een unlock. Dus als dat lukt met een kapje dan kunnen ze ook het toestel in.Yucko schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:02:
[...]
dat is een instelling ("Aandacht vereist voor Face ID") en zit er al sinds het begin in
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Niet uit het niets. Bij elke unlock leert hij bij. Om dezelfde reden moet je een nieuwe zonnebril ook een paar keer unlocken met code en daarna pakt ie hem. Zelfs mijn skihelm met spiegelvizier dicht kent ie altijd na een paar keer weer.Benny schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:54:
Lol. FaceID werkt bij mij nu ineens vlekkeloos met mondkapje op. Uit het niets haha
I know maar iedereen loopt te klagen dat het niet of niet goed werkt met masker, ging er dus vanuit dat FaceID het blijkbaar niet aan kon leren. Blijkbaar dus toch welDennisdn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 06:24:
[...]
Niet uit het niets. Bij elke unlock leert hij bij. Om dezelfde reden moet je een nieuwe zonnebril ook een paar keer unlocken met code en daarna pakt ie hem. Zelfs mijn skihelm met spiegelvizier dicht kent ie altijd na een paar keer weer.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nah volgens mij is dat niet wat jij nu ervaart, want anders had iedereen dat toch inmiddels wel en had Apple niet speciaal “unlock with watch” naar 14.5 gebracht.Benny schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:56:
I know maar iedereen loopt te klagen dat het niet of niet goed werkt met masker, ging er dus vanuit dat FaceID het blijkbaar niet aan kon leren. Blijkbaar dus toch wel
Kan mij ook niet voorstellen dat FaceID een masker echt aanleert eigenlijk, dat zou het potentieel veel onveiliger maken.
Ik zal wel een speciaal hoofd hebben ofzo hahah. Maar heb ook een Watch dus met 14.5 zou het sowieso geen issue meer zijn.Donstil schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:02:
[...]
Nah volgens mij is dat niet wat jij nu ervaart, want anders had iedereen dat toch inmiddels wel en had Apple niet speciaal “unlock with watch” naar 14.5 gebracht.
Kan mij ook niet voorstellen dat FaceID een masker echt aanleert eigenlijk, dat zou het potentieel veel onveiliger maken.
Meer mensen hier last van?
Apps niet helemaal afsluiten. Dat kost juist meer accudbz1985 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:40:
Ik heb hier sinds de update 14.4.1 dat de batterij snel leeg gaat op de 11 pro ondanks dat ik alle apps helemaal afsluit.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
FTFYdbz1985 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:40:
Ik heb hier sinds de update 14.4.1 dat de batterij snel leeg gaat op de 11 pro ondanks omdat dat ik alle apps helemaal afsluit.
Dat idee lijk ik ook te hebben, maar dan zonder het sluiten van apps.dbz1985 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:40:
Ik heb hier sinds de update 14.4.1 dat de batterij snel leeg gaat op de 11 pro ondanks dat ik alle apps helemaal afsluit.
Soms in een paar minuten tijd meerdere % eraf, terwijl ik eigenlijk niks bijzonders doe.
Hier op een mini trouwens
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:20:
[...]
Dit lijkt me inderdaad een 14.5 dingetje. Als test zowel TuneIn als de Muziek app geinstalleerd. “Speel radio 538” levert elke keer op dat radio 538 via de Muziek app (‘via TuneIn’) wordt afgespeeld. Geen optie om dit via de TuneIn app te doen.
Dit is inderdaad nieuw in 14.5, ik loop dus weer eens vooruit op de zaken
[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 14-03-2021 16:35 ]
Ja 13 dagen maar. Ik gok dat het eind maart gewoon weer om 19uur updaten is naar 14.5Splinter Cell schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:50:
In Amerika is het nu weer zomertijd. Dat betekent weer een uurtje eerder updates. 18:00 Nederlandse tijd.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kheb ook wel eens proberen te schudden (herstel) maar dat geef ook niet de aangevinkte selectie terug.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Leuk nee, this vooral handig die korte filmpjesDennisdn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:36:
Ik vind die hele Livefotos maar irritant. Ik heb er een boel maar die zijn allemaal per ongeluk gegaan. Snap niet wat anderen er leuk aan vinden….
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 15-03-2021 08:42 ]
Het is best leuk als je door hebt wat je ermee kan. Hij maakt een korte video voor en na t “foto moment”. Je kan per livefoto instellen achteraf welk stuk je precies stil wilt hebben staan. Vooral voor huisdieren die snel bewegen is dit prettig. Of een foto van je tv waarbij t beeld net wegschiet. Er zijn tal momenten waarbij je ook geluid ineens hebt van de achtergrond. Later kan dit best gaaf zijn. Zeker als je een foto hebt van je opa/oma met toch ineens bewegend beeld/geluid.Dennisdn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:36:
Ik vind die hele Livefotos maar irritant. Ik heb er een boel maar die zijn allemaal per ongeluk gegaan. Snap niet wat anderen er leuk aan vinden….
Ik zag tot verkort ook de meerwaarde niet, dus ben toen gaan googelen/youtuben.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Tot zover begrijp ik het. Maar ik heb nog geen knopje gevonden dat je kan zeggen: “deze shot wil ik bewaren uit de LivePhoto en de rest kan weg”.... tenminste, zo lijkt het mij bedoeld. Of kijk ik verkeerd?Alekz87 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:31:
[...]
Het is best leuk als je door hebt wat je ermee kan. Hij maakt een korte video voor en na t “foto moment”. Je kan per livefoto instellen achteraf welk stuk je precies stil wilt hebben staan. Vooral voor huisdieren die snel bewegen is dit prettig. Of een foto van je tv waarbij t beeld net wegschiet. Er zijn tal momenten waarbij je ook geluid ineens hebt van de achtergrond. Later kan dit best gaaf zijn. Zeker als je een foto hebt van je opa/oma met toch ineens bewegend beeld/geluid.
Ik zag tot verkort ook de meerwaarde niet, dus ben toen gaan googelen/youtuben.
Dat doe je door het moment te kiezen dat je wilt hebben en dat stel je in als hoofd foto. Als je vervolgens van het Live deel afwil, dan moet je dupliceren als normale foto en de Live Photo vervolgens verwijderen.Dennisdn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Tot zover begrijp ik het. Maar ik heb nog geen knopje gevonden dat je kan zeggen: “deze shot wil ik bewaren uit de LivePhoto en de rest kan weg”.... tenminste, zo lijkt het mij bedoeld. Of kijk ik verkeerd?
Live Photo is hartstikke leuk, heeft echt een aantal toffe usecases en kan heel handig zijn. Mijn probleem is dat ik het jarenlang constant aan had staan, ook bij foto’s waar het niet nodig was en er nu denk ik toch tenminste een gig of 50 wel vrijgemaakt kan worden door het Live-gedeelte te verwijderen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
1. Als je lang op de foto drukt dan speelt hij de live foto af.Dennisdn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Tot zover begrijp ik het. Maar ik heb nog geen knopje gevonden dat je kan zeggen: “deze shot wil ik bewaren uit de LivePhoto en de rest kan weg”.... tenminste, zo lijkt het mij bedoeld. Of kijk ik verkeerd?
2. Je kan wijzigen kiezen, en dan op die cirkels klikken naast het woord annuleer, en dan wijst zich het vanzelf.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Althans dat doe ik, heb er nooit omkijken naar op die manier en als ik eens nut wil pakken van een live foto (onze dochter is net 2 geworden. Dus dat komt nu wat vaker voor) dan zijn ze beschikbaar.
Voor alles waar ik geen live foto wil converteert de iPhone dat zelf al (versturen via Mail, whatsapp, etc).
Edit: Enige nadeel waar ik zo 1.2.3 opkom is de extra ruimte maar die GB’s gaan voor velen ook het verschil niet maken schat ik zo in. Zeker met “geoptimaliseerde opslag” ingeschakeld niet (Mijn library past bij lange na niet op een iOS apparaat. Dus ik zal wel moeten).
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 15-03-2021 17:40 ]
Ja 100% eens. Ik vind het zelfs leuk nu haha, krijg ik foto’s van een aantal jaar geleden en zit er ineens geluid onder, of beweging en dan ook die leuke filmpjes van Apple zelf.Donstil schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:31:
Ik zie het probleem niet zo. Je kunt toch gewoon de live foto als normale foto behandelen en alleen live benutten als dat wat toevoegt?
Althans dat doe ik, heb er nooit omkijken naar op die manier en als ik eens nut wil pakken van een live foto (onze dochter is net 2 geworden. Dus dat komt nu wat vaker voor) dan zijn ze beschikbaar.
Ik vind het ook echt meerwaarde hebben zelf, zeker sinds ik ontdekt heb dat je zelf kan kiezen wat de hoofd foto/frame is van het mini filmpje.
Ik heb sinds vorige week 14.4.1 draaien en m'n laatste automatische back-up was van 8 Maart 2021 (ik heb een maandelijkse 'WA' backup ingesteld staan). Zojuist handmatig een nieuwe backup weg laten schrijven zónder problemen.Comilion schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:26:
Iemand hier die al op 14.4.1 zit en gebruik maakt van whatsapp? Bij mij staat aangegeven dat er geen backup gemaakt kan worden naar icloud, terwijl deze wel aan staat
Geen 'algemeen' issue, dus
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Duidelijk, had een familielid laten kijken en die had het ook vandaar... Dan maar even afwachtenWill_M schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:08:
[...]
Ik heb sinds vorige week 14.4.1 draaien en m'n laatste automatische back-up was van 8 Maart 2021 (ik heb een maandelijkse 'WA' backup ingesteld staan). Zojuist handmatig een nieuwe backup weg laten schrijven zónder problemen.
Geen 'algemeen' issue, dus
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja ik vind dat ook erg leuk. Zeker i.c.m de Foto widget op iOS14.ex87 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:41:
[...]
Ja 100% eens. Ik vind het zelfs leuk nu haha, krijg ik foto’s van een aantal jaar geleden en zit er ineens geluid onder, of beweging en dan ook die leuke filmpjes van Apple zelf.
Ik vind het ook echt meerwaarde hebben zelf, zeker sinds ik ontdekt heb dat je zelf kan kiezen wat de hoofd foto/frame is van het mini filmpje.
Die widget vind ik overigens echt het beste feature van iOS14. Ik zie foto’s terug die ik al jaren niet meer gezien heb. Nog steeds erg blij mee dat ik ooit eens heel veel tijd gestoken heb in mijn photo library.
Jammer alleen dat je niks kunt instellen met de stock foto widget. Ik gebruik liever de app photowidget. Die kun je tot op de puntjes instellenDonstil schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:23:
[...]
Ja ik vind dat ook erg leuk. Zeker i.c.m de Foto widget op iOS14.
Die widget vind ik overigens echt het beste feature van iOS14. Ik zie foto’s terug die ik al jaren niet meer gezien heb. Nog steeds erg blij mee dat ik ooit eens heel veel tijd gestoken heb in mijn photo library.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Vind het nu wel leuk dat het zo random is enz, maar Photowidget dat kende ik niet, ga ik zeker even naar kijken!roT- schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:24:
[...]
Jammer alleen dat je niks kunt instellen met de stock foto widget. Ik gebruik liever de app photowidget. Die kun je tot op de puntjes instellen
Nog wat uitgeprobeerd. Middels het plus icoon kun je onlangs gesloten tabbladen tevoorschijn halen. Dit kende ik ook niet.
Het tabbladen icoon kende ik al wel, gebruik ik om meerdere tabbladen in 1 keer te sluiten.
[ Voor 220% gewijzigd door meesje op 19-03-2021 07:38 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Haha ja dat kan al wel een tijdje hoor.WhatsappHack schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 01:10:
Hoelang is het al mogelijk om de terug knop linksboven ingedrukt te houden om een context-menu te krijgen?Dat is echt goud waard en het was me nog nooit opgevallen tot ik dit vandaag per ongeluk triggerde. In apps als GitHub bijvoorbeeld als je meerdere issues doorbladert, dan kan je vervolgens tig keer tikken op die terugknop voordat je een keer terug bent waar je wil zijn. Nu krijg je gewoon een drop down.
De functie die ik graag had willen zien, zit er blijkbaar al in.
Longpress op tablad icoon geeft nu de optie alles in 1 keer te sluiten.
Die Was er zeker ook al jaren
Zou leuk zijn als apple een nieuwe functie even aandacht geeft, evt met een pijl [nieuwe functie] ofzo en een kort voorbeeld.
Maar dat die tutorial functie ook uit te zetten is.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Hehe yupMel33 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:10:
Haha ik sloot alle tabbladen nog 1 voor 1.
Longpress op tablad icoon geeft nu de optie alles in 1 keer te sluiten.
Die Was er zeker ook al jaren
(Sinds iOS9 of 10 dacht ik)
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 19-03-2021 14:03 ]
Er is een speciale app van Apple die Tips heet......Mrjraider schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:05:
Ik kwam er ooit per ongeluk achter. Je kan wel Googlen en YouTube filmpjes voor gaan opzoeken maar volgens mij is er nergens een soort handleiding met alle tips en tricks voor iOS..
Geloof nooit dat die alles 100% dekt.. maar goed altijd leuk nieuwe dingen ontdekkenloeberce schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:45:
[...]
Er is een speciale app van Apple die Tips heet......
Heb ooit foto's van de kinderen ooit naar de pc gekopieerd maar ikkrijg ze niet op fatsoenlijke wijze terug geimporteerd naar mijn iphone.
Ik wil ze graag dus op iphone opslaan en stream of iets dergelijks vanuit itunes.
Dopbox werkt niet handig met maar één bestand per keer en goofle fotos krijg ik het niet voor elkaar om lokaal op te slaan op iphone.
Gebruik ios 14.4.1
Op deze manier heb ik duizenden foto's en video's gemigreerd van Google Photos naar iCloud.
[ Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 19-03-2021 21:09 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Op deze manier worden ze volgens mij niet lokaal op je telefoon opgeslagen.sylvesterrr schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:09:
Installeer iCloud op je pc en zet die films in de Upload folder. Dan komen ze vanzelf in je iCloud photos album.
Op deze manier heb ik duizenden foto's en video's gemigreerd van Google Photos naar iCloud.
Heb ze namelijk via voorgestelde weg geupload maar krijg ze alleen zichtbaar in bestanden map in Cloud drive waarin je de selectie één voor één kan downloaden naar je albums map
Zou de hele selectie in een keer in de albums willen verplaatsen.
Heb je een usb ingang op je iphone HerelsTom

Met de icloud app kan je uploaden naar icloud drive, maar ook naar photos.kadikoylu schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:44:
[...]
Op deze manier worden ze volgens mij niet lokaal op je telefoon opgeslagen.
Heb ze namelijk via voorgestelde weg geupload maar krijg ze alleen zichtbaar in bestanden map in Cloud drive waarin je de selectie één voor één kan downloaden naar je albums map
https://support.apple.com...cloud/mm663173a3d5/icloud
Overigens heeft Sandisk een USB-stick met een lightning-stekker aan de andere kant waarmee je twee kanten op foto/video kunt verplaatsen.. dus zo gek is HereIsTom’s opmerking nietkadikoylu schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:44:
[...]
Op deze manier worden ze volgens mij niet lokaal op je telefoon opgeslagen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Je kan een gedeelde map maken
Maar lees onder punt 5 van het kopje Een foto of video toevoegen
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Gedeelde albums hebben wel een limiet in resolutie en aantal. Niet geschikt voor wat hij wil bereiken schat ik zo in.Mel33 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:55:
@sylvesterrr @kadikoylu
Je kan een gedeelde map maken
Maar lees onder punt 5 van het kopje Een foto of video toevoegen
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Zijn het veel filmpjes? Want anders kan je de foto’s alvast uploaden via de iCloud foto website en de filmpjes via iCloud bestanden (en dan vervolgens downloaden op je device en opslaan).kadikoylu schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:01:
Heeft iemand een handig app of manier om 4 gig aan filmpjes en foto's over te plaatsen van pc naar iphone.
Heb ooit foto's van de kinderen ooit naar de pc gekopieerd maar ikkrijg ze niet op fatsoenlijke wijze terug geimporteerd naar mijn iphone.
Ik wil ze graag dus op iphone opslaan en stream of iets dergelijks vanuit itunes.
Dopbox werkt niet handig met maar één bestand per keer en goofle fotos krijg ik het niet voor elkaar om lokaal op te slaan op iphone.
Gebruik ios 14.4.1
Verwijderd
Ik gebruik hier de onderstaande Apple Lighting naar USB3 adapter voor wel aan de prijs maar lekker makkelijk.kadikoylu schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:01:
Heeft iemand een handig app of manier om 4 gig aan filmpjes en foto's over te plaatsen van pc naar iphone.
Gebruik ios 14.4.1
https://www.apple.com/nl/...pple%26fh%3D458e%252B3214
Misschien even Googlen er zijn diverse USB-sticks met Lightning en USB-C en USB-A aansluitingenkadikoylu schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:44:
[...]

https://www.dataio.nl/?s=...ype=product&type_aws=true
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/f/image/VFofvg6G6DU5M6EQzlZj1mqi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door Donstil op 23-03-2021 18:31 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja klopt. Nog niet zo gek lang hoor dat dit werkt.WhatsappHack schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:22:
Grappig, ik wist niet dat je iOS kon downgraden zonder te hoeven klooien met een back-up. (Al moet je die alsnog eerst ff maken natuurlijk) Wel wat geduld nodig voor dataherstel, maar dat doet ie on-device... Weer wat geleerd.
Ja toch? Voorheen moest je altijd een back-up maken en die plist aanpassen, idd vrij recent nog. Dit is dan misschien beter. Met de nadruk op misschien, want dit was op m’n test toestel (i7) waar niet heel veel data op staat. Paar gig. Daar duurde het +/- 15 minuten om de data te herstellen. Dan vraag ik me af hoe lang het duurt als ik dat zou doen op m’n “productie”-telefoon waar 200GB+ data op staat... Als het dan 2.5 a 3 uur blijkt te duren: dan liever toch die back-up routeDonstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:06:
[...]
Ja klopt. Nog niet zo gek lang hoor dat dit werkt.
Misschien voor de lol eens proberen... Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe lang dat duurt.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Als ik moet gokken is dit sinds iOS 12 ofz.WhatsappHack schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:37:
[...]
Ja toch? Voorheen moest je altijd een back-up maken en die plist aanpassen, idd vrij recent nog. Dit is dan misschien beter. Met de nadruk op misschien, want dit was op m’n test toestel (i7) waar niet heel veel data op staat. Paar gig. Daar duurde het +/- 15 minuten om de data te herstellen. Dan vraag ik me af hoe lang het duurt als ik dat zou doen op m’n “productie”-telefoon waar 200GB+ data op staat... Als het dan 2.5 a 3 uur blijkt te duren: dan liever toch die back-up route![]()
Misschien voor de lol eens proberen... Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe lang dat duurt.
Maar heb het in de praktijk nooit gebruikt verder, ik ben er zo een die dan naar de bèta upgrade en dan 2 weken spijt heeft tot de volgende en dan steeds iets minder
Zie je niet toevallig in het scherm het nummer staan waarvandaan het doorgeschakeld is. Ik dacht dat dat namelijk het geval was bij doorschakeling.DBreda schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:14:
Hi, ik heb een vraag. Ik heb voor mijn bedrijf een vast nummer en die schakel ik door naar mijn mobiel. Dit staat iets professioneler op de website dan een 06-nummer. Echter heb ik nu een tweede bedrijf en daar wil ik ook een vast nummer voor aanvragen en doorschakelen. Nu weet ik echter niet meer met welke bedrijfsnaam ik moet opnemen als iemand beltIs er toevallig een app of iets waarbij je kunt zien via welk vast nummer er wordt doorgeschakeld, zodat ik altijd met de juiste bedrijfsnaam opneem?
Anders eens kijken naar een dienst zoals bijvoorbeeld mijn.bereik.io
Heeft niet zoveel te maken met iOS 14, maar goed
[ Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 25-03-2021 13:03 ]
Je zou 1 van de lijnen kunnen doorzetten naar een prepaid en die als dualsim gebruiken. Dan zie je bij elke inkomende oproep op welke lijn die binnen komt.DBreda schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:14:
Hi, ik heb een vraag. Ik heb voor mijn bedrijf een vast nummer en die schakel ik door naar mijn mobiel. Dit staat iets professioneler op de website dan een 06-nummer. Echter heb ik nu een tweede bedrijf en daar wil ik ook een vast nummer voor aanvragen en doorschakelen. Nu weet ik echter niet meer met welke bedrijfsnaam ik moet opnemen als iemand beltIs er toevallig een app of iets waarbij je kunt zien via welk vast nummer er wordt doorgeschakeld, zodat ik altijd met de juiste bedrijfsnaam opneem?
Verwijderd
Op die grote blauwe "i" drukken rechts voorkomt dat!Blauwschaap schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:01:
Is er een manier om bij een gemiste oproep niet meteen dat nummer te gaan bellen op het moment dat je op de notificatie drukt? Ik wist niet dat dit zo werkte (ben recentelijk overgestapt van Android) en daardoor heb ik per ongeluk zo'n Sri Lankaans spam nummer teruggebeld
In al die jaren heb ik nog nooit terug gebeld vanuit de notificatie. Ik check/gebruik daarvoor altijd recente oproepen. Nooit bij stilgestaan dat dit kon.Blauwschaap schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:01:
Is er een manier om bij een gemiste oproep niet meteen dat nummer te gaan bellen op het moment dat je op de notificatie drukt? Ik wist niet dat dit zo werkte (ben recentelijk overgestapt van Android) en daardoor heb ik per ongeluk zo'n Sri Lankaans spam nummer teruggebeld
Tja ik zag de notificatie staan op mijn lockscreen. Uit gewoonte drukte ik erop en hij begon direct te bellen. Uiteraard meteen opgehangen maar toch 1,33 euro in rekening gebracht voor een oproep van 1 seconde.meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:19:
[...]
In al die jaren heb ik nog nooit terug gebeld vanuit de notificatie. Ik check/gebruik daarvoor altijd recente oproepen. Nooit bij stilgestaan dat dit kon.
Ik swipe notificaties voor gemiste oproepen altijd weg.Blauwschaap schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:29:
[...]
Tja ik zag de notificatie staan op mijn lockscreen. Uit gewoonte drukte ik erop en hij begon direct te bellen. Uiteraard meteen opgehangen maar toch 1,33 euro in rekening gebracht voor een oproep van 1 seconde.
Terugbellen doe ik wel wanneer ik het wil vanuit de telefoonapp.
Ik zal wel oud worden, maar na de eerste keer werd ik nog een keer gebeld door een nummer uit Sri Lanka en toen ik de notificatie wilde wegswipen opende ik hem weer per ongeluk. Meteen weer opgehangen en deze lijkt niet in rekening te zijn gebracht dus wellicht dat ik nu iets sneller was dan de vorige keer.Tartarus schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:37:
[...]
Ik swipe notificaties voor gemiste oproepen altijd weg.
Ik heb maar even de notificaties op het lockscreen voor de phone app uitgezet.
Nu snap ik wel beter waarom deze spam business lucratief is. Als je elke dag een paar duizend man hebt wereldwijd die deze fout maken, loop je toch lekker binnen
@Blauwschaap Je moet er iig op letten, en das best irri, want je hebt ook sliden naar rechts voor opnemen, als de tel locked is bijv,Tartarus schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:37:
[...]
Ik swipe notificaties voor gemiste oproepen altijd weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 26-03-2021 16:05 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Impact: Processing maliciously crafted web content may lead to universal cross site scripting. Apple is aware of a report that this issue may have been actively exploited.
Description: This issue was addressed by improved management of object lifetimes.
CVE-2021-1879: Clement Lecigne of Google Threat Analysis Group and Billy Leonard of Google Threat Analysis Group
[ Voor 85% gewijzigd door robcoenen op 26-03-2021 18:28 ]
Ja sinds de komst van 5G is het mogelijk om updates over mobiele data binnen te trekken.Roy Tollenaar schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:25:
Is het dan naar al die jaren mogelijk ☺️[Afbeelding]
[Afbeelding]
Scrollen in browser is nu lang niet zo vloeiend meer. Al gelezen dat het in de beta's weer beter is.
Pubg mobile loopt ook niet zo soepel meer met dezelfde settings.
Ik verzet mij altijd tegen updates om deze reden maar vanwege het waarschijnlijk ernstige lek toch maar geupdate vannacht.
Even na zo'n update een force restart doen wil wel helpen, sluit eerst alle apps af.Sunrise schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:39:
Ik kom net van 12.4 (ipad2017pro) en het verschil is wel teleurstellend.
Scrollen in browser is nu lang niet zo vloeiend meer. Al gelezen dat het in de beta's weer beter is.
Pubg mobile loopt ook niet zo soepel meer met dezelfde settings.
Ik verzet mij altijd tegen updates om deze reden maar vanwege het waarschijnlijk ernstige lek toch maar geupdate vannacht.
Gedaan maar het helpt niet, is ook een thread over bij macrumors website.Mel33 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:56:
[...]
Even na zo'n update een force restart doen wil wel helpen, sluit eerst alle apps af.
Het is niet continu, pagina scrollt slecht, pagina scrollt goed en dan ineens weer slecht. Zelfde pagina.
Afijn, iemand claimt dat het is opgelost in 14.5, even afwachten dus.

Iemand die dit herkent? Reservekopie terugzetten?
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2021 10:57 ]
Niet herkenbaar, wel even gezocht. Heb je deze stappen al bekeken?ThinkPadd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:51:
Gisteren hebben we beiden de 14.4.2 update geïnstalleerd op onze iPhone 8. Bij mij werkt het prima, maar bij m'n vriendin duurt het na de update ineens lang om apps (bijv. Instagram, nu.nl, Facebook) op te starten en vervolgens crashen deze ook. Ook in de iOS settings hangt hij soms. Toestel is ineens slecht bruikbaar dus. Al meerdere keren toestel uit- en weer aangezet. Na een verse start werkt het een poosje (15-20 min. ?) goed, maar daarna beginnen de issues weerNog iets geks is dat ze geen apps kan verwijderen. Als je icoontje vasthoudt en dan klikt op 'Verwijderen' dan blijft hij gewoon staan
![]()
Dan lijkt me het wel de oplossing, zelf heb ik ook een iets of wat vreemde bug met de activiteitsringen op de Watch dat die pas updaten wanneer ik op wifi(in het stukje delen).ThinkPadd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:51:
Gisteren hebben we beiden de 14.4.2 update geïnstalleerd op onze iPhone 8. Bij mij werkt het prima, maar bij m'n vriendin duurt het na de update ineens lang om apps (bijv. Instagram, nu.nl, Facebook) op te starten en vervolgens crashen deze ook. Ook in de iOS settings hangt hij soms. Toestel is ineens slecht bruikbaar dus. Al meerdere keren toestel uit- en weer aangezet. Na een verse start werkt het een poosje (15-20 min. ?) goed, maar daarna beginnen de issues weerNog iets geks is dat ze geen apps kan verwijderen. Als je icoontje vasthoudt en dan klikt op 'Verwijderen' dan blijft hij gewoon staan
![]()
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Soms pas na enkele seconden na wat heen en weer gekantel.
Niemand last van?
Niet aan de orde.meesje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Niet herkenbaar, wel even gezocht. Heb je deze stappen al bekeken?
Er is wel meer aan de hand, het zoeken binnen iOS naar een app lukt ook niet (bevroor gewoon compleet).Nicj56 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:40:
[...]
Dan lijkt me het wel de oplossing, zelf heb ik ook een iets of wat vreemde bug met de activiteitsringen op de Watch dat die pas updaten wanneer ik op wifi(in het stukje delen).
We hebben geprobeerd om 'Herstel alle instellingen' te doen, maar die bleef na een uur hangen op zo'n 99%. Toestel aan/uit gezet en toen begon het weer opnieuw, dit loopt nog steeds. Dit is al raar dat het zo lang duurt, normaal zou dat volgens mij <5 min. klaar moeten zijn.
Ik denk dat ik hem maar aan de PC moet hangen en iOS er opnieuw op moet zetten en dan reservekopie terugzetten.
Vriendin is niet blij

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2021 13:14 ]
Misschien een stuk slecht geheugen
Edit: In iTunes voor ‘bijwerken’ gekozen en hij lijkt nu weer naar behoren te werken
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2021 13:51 ]
[Event / Keynote] Apple WWDC21 (7 t/m 11 juni)meesje schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:44:
En 7 juni staat al weer in de agenda!
Wie opent er een nieuw topic?@Donstil @robcoenen
Die had ik nog niet gevonden! Bookmark toegevoegd.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 30-03-2021 16:10 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Haha nou die @robcoenen kan ik niet verslaan. Hij heeft Topics aanmaken maar er niet in deelnemen als sportmeesje schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:44:
En 7 juni staat al weer in de agenda!
Wie opent er een nieuw topic?@Donstil @robcoenen
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
(en macOS 🤫)
[ Voor 92% gewijzigd door Donstil op 31-03-2021 19:26 ]
About recalibration of battery health reporting in iOS 14.5
78489 posts met 'mijn batterijcalibratie faalt steeds' incoming.robcoenen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:36:
Een nieuwe functie gaat het levenslicht zien zo te zien
About recalibration of battery health reporting in iOS 14.5
Zucht...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Valt mee, alleen voor de 11 serie.SgtElPotato schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:41:
[...]
78489 posts met 'mijn batterijcalibratie faalt steeds' incoming.
Die zijn al Lagacy joh
Verwijderd
Op de iPad verdwijnt het toetsenbord in beeld zodra de iPad merkt dat er een extern toetsenbord is aangesloten.bakkie1985 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:39:
Iemand de gouden tip voor mij? Op het moment dat ik een extern toetsenbord gebruik wil ik het schermtoetsenbord niet zien, waar krijg ik dit ingesteld?
Dus ik denk dat er iets fout gaat bij jou. Wat voor een toetsenbord is het?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2021 08:11 ]
Logitech MX keys. Terwijl ik dit typ komt hij gewoon weer blij in beeldVerwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:10:
[...]
Op de iPad verdwijnt het toetsenbord in beeld zodra de iPad merkt dat er een extern toetsenbord is aangesloten.
Dus ik denk dat er iets fout gaat bij jou. Wat voor een toetsenbord is het?
Verwijderd
Je kan 2 dingen proberen.bakkie1985 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:13:
[...]
Logitech MX keys. Terwijl ik dit typ komt hij gewoon weer blij in beeld
1. Herstart je iPad.
2. Ontkoppel het toetsenbord en koppel m opnieuw.
Helaas mocht niet baten. Heeft het iets te maken met de assistive touch instellingen wellicht?Verwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:31:
[...]
Je kan 2 dingen proberen.
1. Herstart je iPad.
2. Ontkoppel het toetsenbord en koppel m opnieuw.
*edit, bovengenoemde uitgezet en probleem verholpen.
[ Voor 8% gewijzigd door bakkie1985 op 02-04-2021 13:06 ]
Misschien als de functie helemaal klaar is ipv een soort verkapte bètatest dat ik het wel wil gebruiken, maar nu werkt t super brak en is ‘t overbodig.
Zo groot en goed als FM kan het denk ik ook nooit worden. Verbaasd me eigenlijk dat Apple voor flitsers gaat waarschuwen. Normaal zijn ze het braafste jongetje van de klas en flitsapps zijn in een boel landen verboden. En FM is natuurlijk meer. Ik waardeer alle andere waarschuwingen nog meer dan de flitsers.WhatsappHack schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:32:
Sinds kort waarschuwt Apple Maps voor snelheidscontroles. Wel pas als je er 10 meter vandaan bent, er pal naast rijdt of er al voorbij bent, maar toch. Ik heb Flitsmeister hiervoor draaien, dus dat AM er doorheen lult is eigenlijk vrij nutteloos; maar kan nergens een toggle vinden om dit uit te zetten. Google helpt ook niet mee. Iemand die t wel heeft kunnen vinden of is dat ff afwachten?Het iCulture-artikel meldt er ook niets over. (https://www.iculture.nl/n...arten-flitsers-nederland/)
Misschien als de functie helemaal klaar is ipv een soort verkapte bètatest dat ik het wel wil gebruiken, maar nu werkt t super brak en is ‘t overbodig.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dat wordt wat actiever misbruikt de laatste maanden heb ik het idee.smeerbartje schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:05:
Ik krijg de laatste tijd veel vragen van familie die zogenaamde "spam via de iphoen agenda" krijgen. Is dit iets van de laatste tijd? Ik kan er niet zo heel veel info over vinden via google. Jullie nog tips en/of info?
https://appleinsider.com/...lendar-spam-and-junk-mail
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Tegenwoordig krijg ik dit:
:strip_exif()/f/image/iW46iUMjezPl3ry8KyL7SY05.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat iets waar ik zelf wat aan kan doen, weet iemand hier dat toevallig?
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 05-04-2021 22:42 ]
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.