My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html
Ik bedoel het naar rechts swipen op een liedje. Dan krijg je twee opties: play next en play last.Donstil schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:21:
[...]
Ooh de mijne heeft dat nog niet, ik heb nog gewoon het "knopje" rechts onder voor de Queue
PSN: Sluuz
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh zo, toevoegen aan.Sluuz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Ik bedoel het naar rechts swipen op een liedje. Dan krijg je twee opties: play next en play last.
Ik dacht de queue zelf.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
[ Voor 64% gewijzigd door Donstil op 17-02-2021 19:30 ]
[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 17-02-2021 21:32 ]
Ik heb ook de update maar gedaan, ik heb hetzelfde model iPad. Eindelijk het Appeltje in landscape!jodeltje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:32:
Omdat ik enorm last had van haperend scrollen (apps/websites/settings/overal) op m’n iPad Pro 11” 2018 sinds 14.4 heb ik iPadOS14.5 beta 2 geïnstalleerd, en het is weg! Hallelujah
[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 17-02-2021 23:22 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb nu ook deze update, maar nu heb ik haperend scrollen in YouTube, meer mensen last van?, is sinds de laatste update van YouTube, daarvoor nooit last. Ik heb een iPhone 12 met iOS 14.5 beta 2syltheboy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:20:
[...]
Ik heb ook de update maar gedaan, ik heb hetzelfde model iPad. Eindelijk het Appeltje in landscape!Mijn iPhone update ik nog niet, ik wacht wel op de officiële update.
Even geprobeerd en krijg het niet haperend op iPad Pro 11” 2018 met iOS 14.5 beta 2danjan2411 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:57:
[...]
Ik heb nu ook deze update, maar nu heb ik haperend scrollen in YouTube, meer mensen last van?, is sinds de laatste update van YouTube, daarvoor nooit last. Ik heb een iPhone 12 met iOS 14.5 beta 2
Op mijn iPad draait het ook soepel maar op mijn iPhone 12 niet, dit is sinds de laatste YouTube update, daarvoor draaide die soepel, heb YouTube ook al opnieuw geïnstalleerd zonder resultaatjodeltje schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:20:
[...]
Even geprobeerd en krijg het niet haperend op iPad Pro 11” 2018 met iOS 14.5 beta 2
[ Voor 19% gewijzigd door danjan2411 op 19-02-2021 13:31 ]
Mijn iPhone 12 mini draait gewoon 14.4, maar Youtube scrollt niet perfect nee. Af en toe een haperingdanjan2411 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:29:
[...]
Op mijn iPad draait het ook soepel maar op mijn iPhone 12 niet, dit is sinds de laatste YouTube update, daarvoor draaide die soepel, heb YouTube ook al opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat
Dat bedoelde ik dus, ben ik gelukkig niet de enige, bedankt voor het uittestenjodeltje schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:34:
[...]
Mijn iPhone 12 mini draait gewoon 14.4, maar Youtube scrollt niet perfect nee. Af en toe een hapering
Zelf ook last van. Hopelijk wordt dit gefixt met een iOS/iPadOS 14.4.1.jodeltje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:32:
Omdat ik enorm last had van haperend scrollen (apps/websites/settings/overal) op m’n iPad Pro 11” 2018 sinds 14.4 heb ik iPadOS14.5 beta 2 geïnstalleerd, en het is weg! Hallelujah
Waardeloos dit.
Daarom bleef de update denk ik uit, afgelopen week. Dat zal nog in 14.4.1 'ingebakken' wordenSplinter Cell schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:46:
[...]
Zelf ook last van. Hopelijk wordt dit gefixt met een iOS/iPadOS 14.4.1.
Waardeloos dit.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zoiets heb ik met een gedeeld album, deze heb ik zelf aangemaakt en verschillende mensen uitgenodigd. Alles werkt prima, alleen na een keer uitloggen op icloud (en weer inloggen) zie ik de foto’s niet meer. Alleen foto’s die afgelopen weekend zijn toegevoegd. Andere gedeelde albums werken prima en daar staan alle foto’s ook in.mark777 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:13:
Hlp ik krijg mijn foto s niet geupload: geeft error energie bespaarmodus. Maar hij staat helemaal niet in energie bespaarmodus??? Heb mijn iphone opnieuw opgestrart maar helpt niet
Op mijn iPad/MacBook zie ik ze nog wel, om gek van te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 21-02-2021 13:08 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
iOS is (nog) niet multi user zoals Android dat is, het apparaat is dus in Apple's visie gebonden aan 1 gebruiker helaas voor nu.cypress3d schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:21:
Ik wil graag dat mijn dochter van 2 alleen maar Peppa big mag kijken via Netflix en geen foto’s kan verwijderden uit de filmrol. Gezinsdelen staat aan maar het is gewoon nergens te vinden. Het lijkt ook helemaal niet mogelijk om snel even te kunnen schakelen tussen een kind of ouder Apple id. Dat zou ideaal zijn want dan kan mijn eigen iPad wanneer ik met mijn Apple id ingelogd ben gewoon mijn content gebruiken, en als ik dan uit log en inlog met Apple id van dochter dat ze dan heel beperkt content kan zien van haar account. Maar dat lijkt helemaal niet te kunnen...?!?
Hopelijk wordt het in de toekomst nog wel toegevoegd, het zou namelijk wel relaxed zijn als er een Werk achtig profiel zou komen net als bij Android. Dat mis ik zelf wel als 1 van de features
Niet helemaal waar. Je kan een iPad in shared user mode zetten. Heb je wel een mdm oplossing voor nodig. Heb dit vaak ingericht voor ziekenhuizen.PaYnE81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:11:
[...]
iOS is (nog) niet multi user zoals Android dat is, het apparaat is dus in Apple's visie gebonden aan 1 gebruiker helaas voor nu.
Hopelijk wordt het in de toekomst nog wel toegevoegd, het zou namelijk wel relaxed zijn als er een Werk achtig profiel zou komen net als bij Android. Dat mis ik zelf wel als 1 van de features
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ow interessant op iPadOS kan het dus wel, is dat anders dan de user enrollment die nu mogelijk is op iPhones naast de device enrollment?Tylen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:34:
[...]
Niet helemaal waar. Je kan een iPad in shared user mode zetten. Heb je wel een mdm oplossing voor nodig. Heb dit vaak ingericht voor ziekenhuizen.
Probeer even een beeld te vormen hoe dit er dan uit ziet ^^
Deed het al toen het nog ios wasPaYnE81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Ow interessant op iPadOS kan het dus wel, is dat anders dan de user enrollment die nu mogelijk is op iPhones naast de device enrollment?
Probeer even een beeld te vormen hoe dit er dan uit ziet ^^
Hoe het eruit ziet is dat een user inlogt met zijn credentials in de mdm app en dan krijgt hij z’n apps te zien.
Ik wilde het net komen posten.dafmay schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:43:
Ziggo Go app update. De app crashed nu niet meer onder ios 14.5.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Verwijderd
64GB iPhone, 7.5GB System, maar 23GB 'Anders'. M'n iPhone is nu dus vol door deze onzin. Enige manier om te verwijderen lijkt een factory reset te zijn zonder icloud backup.
Je zou bijna een device met meer opslag komen om dit probleem te voorkomen. Of zou dat een van de redenen zijn dat er geen m
'clear cache' button is?
Denk het ook, Apple is koning in het te vroeg afschrijven van hardware.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:43:
Je zou bijna een device met meer opslag komen om dit probleem te voorkomen. Of zou dat een van de redenen zijn dat er geen m
'clear cache' button is?
Bovendien hoor je niet anders dan het door jouw aangegeven probleem.

EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Nou zo vanzelf gaat het niet, als Whatsapp niet meer wilt openen, omdat je geheugen vol zit.Aiii schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:39:
Cache cleared zichzelf, dus lekker boeiend "probleem" inderdaad.
En je vervolgens ziet dat je 20GB aan Systeem-cache hebt.
Verwijderd
Ja dat is de nadelige kant van Apple. Net zoals te lang het 16GB model te blijven verkopen, maar goed. Die discussie wil ik niet voeren. Enige wat ik zeg is dat andere fabrikanten een knop hebben om systeemcache te verwijderen en dit bij Apple niet het geval is. Terwijl het bij die andere fabrikanten vaak niet eens in de buurt van 33% van je totale opslagcapaciteit komt.THE_BASE schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:30:
[...]
Denk het ook, Apple is koning in het te vroeg afschrijven van hardware.
Bovendien hoor je niet anders dan het door jouw aangegeven probleem.
Haal je niet opslag ruimte en ram door elkaar nu????Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:45:
[...]
Nou zo vanzelf gaat het niet, als Whatsapp niet meer wilt openen, omdat je geheugen vol zit.
En je vervolgens ziet dat je 20GB aan Systeem-cache hebt.
Verwijderd
Mijn iPhone is nu bezig met factory reset, maar bedoel het precies zoals in deze afbeelding:Tylen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Haal je niet opslag ruimte en ram door elkaar nu????
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oEaSPK74XPhRim9xHNci9TGJ.jpg?f=user_large)
Ja dat is je opslag. Niet je geheugen.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:02:
[...]
Mijn iPhone is nu bezig met factory reset, maar bedoel het precies zoals in deze afbeelding:
[Afbeelding]
En kom eens met een link waarin apple zegt dat er een "memory leak bug" is?
En 64GB iPhone, 7.5GB System, maar 23GB 'Anders'.Dan heb je dus nog 33.5GB opslag ruimte over. Ik zie het probleem niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Tylen op 25-02-2021 09:05 ]
Niet elke app biedt dit aan.
Ik heb zelf mijn foto's in de iCloud staan, dus niet 'bewaar originelen' op mijn toestel. Dit scheelt veel ruimte en in de praktijk merk je het alleen als je ff een video wilt afspelen die dan via 4G ff opgehaald moet worden, verder merk je er niets van.
Je denkt altijd dat je genoeg ruimte hebt, mijn 8 heeft 64 GB... maar de volgende iPhone neem ik gewoon in de grootste opslag die ze hebben
[ Voor 52% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-02-2021 09:10 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
35GB is zo vol, je koopt toch ook geen auto met 4 stoelen, waarvan je maar 2 stoelen kunt gebruiken, omdat er op de andere 2 stoelen reserve onderdelen moeten liggen?Tylen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:03:
[...]
Ja dat is je opslag. Niet je geheugen.
En kom eens met een link waarin apple zegt dat er een "memory leak bug" is?
En 64GB iPhone, 7.5GB System, maar 23GB 'Anders'.Dan heb je dus nog 33.5GB opslag ruimte over. Ik zie het probleem niet.
Maar dat jij geen probleem ziet, wilt niet zeggen dat anderen geen probleem hebben he?
Ja als je je opslag volgooit dan krijg je problemen. Dat heeft niets met iOS/Android/Windows/Mac/Linux/etc te maken. Dat is nou eenmaal zo.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:08:
[...]
35GB is zo vol, je koopt toch ook geen auto met 4 stoelen, waarvan je maar 2 stoelen kunt gebruiken, omdat er op de andere 2 stoelen reserve onderdelen moeten liggen?
Maar dat jij geen probleem ziet, wilt niet zeggen dat anderen geen probleem hebben he?
Je hebt dus een iOS device gekocht met te weinig opslag capaciteit.
Nee, maar als ik een auto koop en ik koop een model met 2 stoelen, dan ga ik niet achteraf klagen dat er maar 2 stoelen inzitten.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:08:
[...]
35GB is zo vol, je koopt toch ook geen auto met 4 stoelen, waarvan je maar 2 stoelen kunt gebruiken, omdat er op de andere 2 stoelen reserve onderdelen moeten liggen?
Verwijderd
Nee ik heb een device gekocht met 64GB opslag, waarvan het systeem er 7 nodig heeft en ik er 38 nodig hebt. Waardoor er 19GB over is. Dat gebruikt kan worden voor cache. Als je niet snapt wat cache is, dan is het misschien handig om dat eerst ff op te zoeken?Tylen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:10:
[...]
Ja als je je opslag volgooit dan krijg je problemen. Dat heeft niets met iOS/Android/Windows/Mac/Linux/etc te maken. Dat is nou eenmaal zo.
Je hebt dus een iOS device gekocht met te weinig opslag capaciteit.
Gaan we nou echt serieus doen alsof het onzin is, omdat het Apple is? Ik heb gewoon een Macbook, iPad, Apple Watch, iPhone, dus ik ben echt niet anti-Apple o.i.d. , maar ben wel zo objectief om met een neutrale bril te kunnen kijken.
Verwijderd
Precies dat.Aiii schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:10:
[...]
Nee, maar als ik een auto koop en ik koop een model met 2 stoelen, dan ga ik niet achteraf klagen dat er maar 2 stoelen inzitten.
Dus als ik een device kocht met 32GB, ga ik niet klagen dat ik maar 32GB kan gebruiken.
Als ik een device koop met 64GB ga ik wel klagen dat ik niet 32GB kan gebruiken.

Geeft hij niet aan in welke apps dat zit? Bij mij staat ook "Other" op 25GB. Maar als ik dan wat verder kijk wordt die bijna volledig opgegeten door de dashcam-app waar alle filmpjes in opgeslagen worden.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:43:
Ik moet vandaag dus mijn hele iPhone resetten omdat Apple nog steeds hun memory leak bug heeft sinds het begin der tijden.
64GB iPhone, 7.5GB System, maar 23GB 'Anders'. M'n iPhone is nu dus vol door deze onzin. Enige manier om te verwijderen lijkt een factory reset te zijn zonder icloud backup.
'clear cache' button is?
Je hoeft mij niets uit te leggen over storage/ram./cache etc.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:14:
[...]
Nee ik heb een device gekocht met 64GB opslag, waarvan het systeem er 7 nodig heeft en ik er 38 nodig hebt. Waardoor er 19GB over is. Dat gebruikt kan worden voor cache. Als je niet snapt wat cache is, dan is het misschien handig om dat eerst ff op te zoeken?
Gaan we nou echt serieus doen alsof het onzin is, omdat het Apple is? Ik heb gewoon een Macbook, iPad, Apple Watch, iPhone, dus ik ben echt niet anti-Apple o.i.d. , maar ben wel zo objectief om met een neutrale bril te kunnen kijken.
Hier heb je het over een memory leak bug. Daar wil ik wel wat meer over weten welke dit dan is.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:43:
Ik moet vandaag dus mijn hele iPhone resetten omdat Apple nog steeds hun memory leak bug heeft sinds het begin der tijden.
'clear cache' button is?
De oplossing ==> ik heb mijn dochter van twee gewoon de oude iPad gegeven. Kindvriendelijke valbescherming eromheen. Kind account aangemaakt. Schermurenbescherming erop (niet meer dan 1 uur iPad per dag). Youtube kids erop met selectiefilter op leeftijd. Dus wel Peppa Big, maar niet PowerRangers. Etc. etc. etc.cypress3d schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:21:
Ik wil graag dat mijn dochter van 2 alleen maar Peppa big mag kijken via Netflix en geen foto’s kan verwijderden uit de filmrol. Gezinsdelen staat aan maar het is gewoon nergens te vinden. Het lijkt ook helemaal niet mogelijk om snel even te kunnen schakelen tussen een kind of ouder Apple id. Dat zou ideaal zijn want dan kan mijn eigen iPad wanneer ik met mijn Apple id ingelogd ben gewoon mijn content gebruiken, en als ik dan uit log en inlog met Apple id van dochter dat ze dan heel beperkt content kan zien van haar account. Maar dat lijkt helemaal niet te kunnen...?!?
Krijg af en toe een popup op mijn telefoon als mijn dochter meer schermtijd wilt....ze weet ondertussen hoe ze dat moet aanvragen. En dat voor een tweejarige
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Verwijderd
Ik ga je ook niets uitleggen, ik vraag alleen om jezelf even in te lezen voordat je de wijsneus gaat uithangen. Als je begrijpt hoe cache werkt dan begrijp je ook dat cache zichzelf tot een bepaald limiet kan verwijderen en 20GB aan niet-verwijderbare-cache onnodig is.Tylen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:30:
[...]
Je hoeft mij niets uit te leggen over storage/ram./cache etc.
Zie alle Google hits. (een bug hoeft niet altijd erkent te worden door de fabrikant om als bug beschouwd te worden)Tylen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:30:
[...]
Hier heb je het over een memory leak bug. Daar wil ik wel wat meer over weten welke dit dan is.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Verwijderd
Bij mij kon ik niets anders vinden onder 'other':(Dennisdn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:21:
[...]
Geeft hij niet aan in welke apps dat zit? Bij mij staat ook "Other" op 25GB. Maar als ik dan wat verder kijk wordt die bijna volledig opgegeten door de dashcam-app waar alle filmpjes in opgeslagen worden.
Hier heb je het over een storage leak; een memory leak is in mijn beleving iets anders. Bji mij staat dit op ong 30GB maar ik heb niet het idee dat ik er last van heb. Maar ik verbaas me er wel over.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:40:
[...]
Ik ga je ook niets uitleggen, ik vraag alleen om jezelf even in te lezen voordat je de wijsneus gaat uithangen. Als je begrijpt hoe cache werkt dan begrijp je ook dat cache zichzelf tot een bepaald limiet kan verwijderen en 20GB aan niet-verwijderbare-cache onnodig is.
[...]
Zie alle Google hits. (een bug hoeft niet altijd erkent te worden door de fabrikant om als bug beschouwd te worden)
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Verwijderd
Je hebt inderdaad gelijk. Sorry 2 begrippen door elkaar gehaald in de vroege ochtend 😅loeberce schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:43:
[...]
Hier heb je het over een storage leak; een memory leak is in mijn beleving iets anders. Bji mij staat dit op ong 30GB maar ik heb niet het idee dat ik er last van heb. Maar ik verbaas me er wel over.
I rest my case..Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:58:
[...]
Je hebt inderdaad gelijk. Sorry 2 begrippen door elkaar gehaald in de vroege ochtend 😅
Het was sarcastisch, ik snap je probleem niet zo.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:48:
[...]
Ja dat is de nadelige kant van Apple. Net zoals te lang het 16GB model te blijven verkopen, maar goed. Die discussie wil ik niet voeren. Enige wat ik zeg is dat andere fabrikanten een knop hebben om systeemcache te verwijderen en dit bij Apple niet het geval is. Terwijl het bij die andere fabrikanten vaak niet eens in de buurt van 33% van je totale opslagcapaciteit komt.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat heeft ook iets met de iCloud Drive te maken, Soms loopt die bij mij ook vol en verschijnt in de lijst van apps in de 'Instellingen' 'Algemeen' en 'iPhone-Opslag', dan heeft 'iCloud Drive', opeens 800MB of meer data die hij aan het verwerken is, als ik later weer kijk, in opslag, dan is iCloud-Drive uit de opslag lijst verdwenen. En de data in 'Anders' onder 'Systeem' is ook aangepast qua grootte. Nu heb ik daar in 'Anders' 4,06GB staan.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:43:
'clear cache' button is?
Maar ergens is hij bij jou dan met die 23GB data van jouw bezig, misschien heb jij ook iets dat op mijn uitleg lijkt, misschien is hij een backup aan het maken en uploaden/ of verplaatsen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Die “other” folder is wel vaker een puntje inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:43:
Die categorie is het afvoerputje van je iOS device storage.
Vaak caches van Safari, streaming apps, etc maar niet zoals jij aanhaalt een “memory leak”.
Je toestel opnieuw installeren zonder back-up is echter niet nodig. Je telefoon ruimt dit zelf of, of althans hoort dit te doen. Gebeurt dat niet zoals nu bij jou dan is soms opnieuw installeren inderdaad nodig, die ruimte zit echter niet in je iCloud back-up dus die kan je veilig weer terug zetten.
Nou ik heb laatst mijn iPhone x 64GB even helemaal gereset, en backup terug gezet vanuit iTunes, maar het is heel verfrissend, en scheelde mij 8GB aan data, ergens. Het advies is ook om dit even te doen in dat memleak geval.Donstil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:37:
[...]
Die “other” folder is wel vaker een puntje inderdaad.
Die categorie is het afvoerputje van je iOS device storage.
Vaak caches van Safari, streaming apps, etc maar niet zoals jij aanhaalt een “memory leak”.
Je toestel opnieuw installeren zonder back-up is echter niet nodig. Je telefoon ruimt dit zelf of, of althans hoort dit te doen. Gebeurt dat niet zoals nu bij jou dan is soms opnieuw installeren inderdaad nodig, die ruimte zit echter niet in je iCloud back-up dus die kan je veilig weer terug zetten.
Maar het is sowieso wel lekker, want apps die je niet gebruikt haalt iOS automatisch deels weg. Maar als je de backup(recent) even maakt en dan na de iPhone reset weer terug zet, dan blijven ook die ongebruikte apps 'echt' weg... en dat scheelt toch ook heel veel. Want ik kan mij ook indenken dat in 'Other' dat soort automatische opruim iOS processen ook kunnen blijven hangen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja back-up kan je gewoon terug zetten, dat bedoelde ikMel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:46:
[...]
Nou ik heb laatst mijn iPhone x 64GB even helemaal gereset, en backup terug gezet vanuit iTunes, maar het is heel verfrissend, en scheelde mij 8GB aan data, ergens. Het advies is ook om dit even te doen in dat memleak geval.
Maar het is sowieso wel lekker, want apps die je niet gebruikt haalt iOS automatisch deels weg. Maar als je de backup(recent) even maakt en dan na de iPhone reset weer terug zet, dan blijven ook die ongebruikte apps 'echt' weg... en dat scheelt toch ook heel veel. Want ik kan mij ook indenken dat in 'Other' dat soort automatische opruim iOS processen ook kunnen blijven hangen.
Alleen de vraag steller gaf aan dat hij dat zonder back-up ging doen, dat is echter niet nodig.
Werkt zoals gebruikelijk. Ik ervaar nul problemen met deze afstand icm beta.Serena schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:54:
Meer mensen waarbij de Apple TV Remote niet werkt in de laatste bèta?
Edit: ik ging er van uit dat de fysieke remote werd bedoeld en niet de app.
De app heb ik al heel lang geleden verwijderd. De remote in Control Center gebruik ik echter zelden.
[ Voor 25% gewijzigd door Tartarus op 01-03-2021 13:00 ]
Het haperende scrollen in YouTube is met de nieuwe YouTube update verholpen.danjan2411 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:57:
[...]
Ik heb nu ook deze update, maar nu heb ik haperend scrollen in YouTube, meer mensen last van?, is sinds de laatste update van YouTube, daarvoor nooit last. Ik heb een iPhone 12 met iOS 14.5 beta 2
Gebruik YouTube via Safari, daar dus nooit last van gehaddanjan2411 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:23:
[...]
Het haperende scrollen in YouTube is met de nieuwe YouTube update verholpen.
Via Safari heb ik maar een resolutie van 720, in de YouTube app kan ik tot 2160, verder vind ik de YouTube app veel fijner werken. Maar in Safari had ik inderdaad geen last van haperend scrollen.Albert020 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:59:
[...]
Gebruik YouTube via Safari, daar dus nooit last van gehad
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Hier geen problemen.Serena schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:54:
Meer mensen waarbij de Apple TV Remote niet werkt in de laatste bèta?
iOS/iPadOs devices op laatste (dev) beta, AppleTV niet.
Ik durf hem ook niet te verwijderen omdat ik hem niet in de store kan vinden.Donstil schreef op Monday 1 March 2021 @ 12:49:
[...]
Hier geen problemen.
iOS/iPadOs devices op laatste (dev) beta, AppleTV niet.
Ja, je remote zit al sinds iOS 12 gewoon in je control center tegenwoordig. Die App is overbodig en wordt sinds Oktober niet meer ondersteund.Serena schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:50:
[...]
Ik durf hem ook niet te verwijderen omdat ik hem niet in de store kan vinden.
Waarom niet? Apple heeft de app zelf ook al verwijderd omdat ze het hebben geïntegreerd in Control Center, waardoor een losse app overbodig is en dus niet meer ondersteund wordt.Serena schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:50:
[...]
Ik durf hem ook niet te verwijderen omdat ik hem niet in de store kan vinden.
Aiii schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Ja, je remote zit al sinds iOS 12 gewoon in je control center tegenwoordig. Die App is overbodig en wordt sinds Oktober niet meer ondersteund.
Joh! Helemaal niet aan gedacht! Dat is de oplossing…Tartarus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Waarom niet? Apple heeft de app zelf ook al verwijderd omdat ze het hebben geïntegreerd in Control Center, waardoor een losse app overbodig is en dus niet meer ondersteund wordt.
Thanks!!!
Hier met iPad Air 2020 in Safari 1080p HD met YouTube.danjan2411 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:53:
[...]
Via Safari heb ik maar een resolutie van 720, in de YouTube app kan ik tot 2160, verder vind ik de YouTube app veel fijner werken. Maar in Safari had ik inderdaad geen last van haperend scrollen.
Dat zal dan een app moeten worden, iemand hier een goede suggestie?
Je kunt tot op de app nauwkeurig instellen wat de schermtijd mag zijn. Maar een limiet op datagebruik is er volgens mij niet.GroeneThee schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:37:
Mijn dochter gaat gebruik maken van de oude telefoon van mijn vriendin, maar nu wil ik een datalimiet instellen voor de mobiele data maar die optie zie ik niet? Als ik Google, geven sites aan dat dat niet kan binnen iOS?
Dat zal dan een app moeten worden, iemand hier een goede suggestie?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201304
Wel kun je per app instellen of er überhaupt mobiele data gebruikt mag worden. Dan kan je Whatsapp wel toestaan bijvoorbeeld om contact met thuis te houden, maar het spelletje en YouTube doe maar op wifi. En die instellingen kun je daarna blokkeren met parental control.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 01-03-2021 15:44 ]
Verwijderd
Mijn auto heeft gewoon een ouderwetse usb-iPod ingang.
Wat meestal prima werkt op de heenweg.
Maar op de terugweg krijg ik opeens 'Communicatiefout'.
Vervolgens moet ik mijn iPhone opnieuw opstarten.
En daarna werkt het weer.
Dus ik vermoed dat dit binnen iOS misgaat, anders zou een reboot van de telefoon niet helpen?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh haha ik dacht dat je die bedoelde joh.Serena schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:38:
[...]
[...]
Joh! Helemaal niet aan gedacht! Dat is de oplossing…
Thanks!!!
Die daadwerkelijke app was ik helemaal vergeten.
Inderdaad, schermtijd had ik al gevonden. Maak ik ook dankbaar gebruik van op hun iPads.Dennisdn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:41:
[...]
Je kunt tot op de app nauwkeurig instellen wat de schermtijd mag zijn. Maar een limiet op datagebruik is er volgens mij niet.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201304
Wel kun je per app instellen of er überhaupt mobiele data gebruikt mag worden. Dan kan je Whatsapp wel toestaan bijvoorbeeld om contact met thuis te houden, maar het spelletje en YouTube doe maar op wifi. En die instellingen kun je daarna blokkeren met parental control.
Vermoed toch dat ik daar dan weer een app voor moet installeren, want wil wel dat ze bereikbaar zijn via tel/Whatsapp maar de rest wil ik blokken. Plus daarnaast een limiet (en waarschuwingen) als ze haar datalimiet nadert.
Dank voor je antwoord en het meedenken.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Apple Seeds Third Betas of iOS 14.5 and iPadOS 14.5 to Developers [Update: Pulled]
Edit: Inmiddels alsnog released!
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 03-03-2021 09:31 ]
Toch geen 14.4.1?Hackus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Daarom bleef de update denk ik uit, afgelopen week. Dat zal nog in 14.4.1 'ingebakken' worden
Hst is een rommeltje. Normaal komt eerst iOS en daarna pas MacOS Beta, dat was ook al andersom. Beta Release die wordt teruggetrokken is ook al vaker voorgekomen in iOS14.... wie weet wat er vandaag of morgen komt
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
En de glazen bol oppoetsen
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Apple Seeds Third Public Betas of iOS 14.5 and iPadOS 14.5
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 03-03-2021 20:11 ]
Ik heb sinds een paar maandjes nu een iPhone 12 Pro Max en ik gebruik OneDrive. Nu heb ik OneDrive in de files-app staan maar ik kan hier niet naar toe schrijven.(Staat write-protected) onderaan. Ik meen te herinneren dat eerder wel kon maar daar twijfel ik nu aan. Ik zou namelijk graag vanuit de foto’s app direct foto’s willen selecteren en backuppen naar OneDrive.
Ik kan ook vanuit de OneDrive app uploaden maar dat vind ik net wat minder handig werken en dacht ook dat het we via files kon, maar nu begin ik te twijfelen of ik dat gedroomd heb. Helaas is Google niet echt behulpzaam in deze.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Bug bij Microsoft. Ze zijn ermee doende. Kijk even hier…Mr Pingu schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:58:
Ik hoop dat dit het juiste topic is, hoor het wel als het niet is.
Ik heb sinds een paar maandjes nu een iPhone 12 Pro Max en ik gebruik OneDrive. Nu heb ik OneDrive in de files-app staan maar ik kan hier niet naar toe schrijven.(Staat write-protected) onderaan. Ik meen te herinneren dat eerder wel kon maar daar twijfel ik nu aan. Ik zou namelijk graag vanuit de foto’s app direct foto’s willen selecteren en backuppen naar OneDrive.
Ik kan ook vanuit de OneDrive app uploaden maar dat vind ik net wat minder handig werken en dacht ook dat het we via files kon, maar nu begin ik te twijfelen of ik dat gedroomd heb. Helaas is Google niet echt behulpzaam in deze.
Dankjewel voor het heldere antwoord, dan ga ik er vanuit dat het weer goedkomtSerena schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:37:
[...]
Bug bij Microsoft. Ze zijn ermee doende. Kijk even hier…
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Wellicht kun je het ook over een hele andere boeg gooien mocht dat toepasbaar zijn en een abonnementje waarbij na gebruik van X MB's de internetsnelheid zich terugschroeft. Daardoor is het eigenlijk onmogelijk om nog veel data te verbruiken maar blijven ze wel altijd bereikbaar voor bellen en appen.GroeneThee schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:55:
[...]
Inderdaad, schermtijd had ik al gevonden. Maak ik ook dankbaar gebruik van op hun iPads.
Vermoed toch dat ik daar dan weer een app voor moet installeren, want wil wel dat ze bereikbaar zijn via tel/Whatsapp maar de rest wil ik blokken. Plus daarnaast een limiet (en waarschuwingen) als ze haar datalimiet nadert.
Dank voor je antwoord en het meedenken.
Daarnaast kan je iOS ook per app instellen natuurlijk welke app wel en geen mobiele data mag gebruiken.
Had alleen verwacht dat dit ook wel in iOS geregeld kon worden.
[ Voor 80% gewijzigd door Alekz87 op 08-03-2021 19:05 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Oké en 14.5 wanneer gaat die komen?Alekz87 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:02:
Apple brengt iOS 14.4.1 en iPadOS 14.4.1 uit met bugfixes
👍😎roT- schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:47:
[...]
Op zn vroegst eind maart.
Dus niet teveel je telefoon opnieuw opstarten
/f/image/Iwajxf4l7dpOp9S9MmVd4uiY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door CarolV op 08-03-2021 19:57 ]
Gewoon lekker installeren.CarolV schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:53:
[...]
👍😎[Afbeelding]. <<<< Deze ook maar overslaan dan?;):)
14.4.1 geïnstalleerd. Stutter is wel minder geworden maar zit er zeker nog in.Hackus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Daarom bleef de update denk ik uit, afgelopen week. Dat zal nog in 14.4.1 'ingebakken' worden
Vooral in Safari.
Ik nu pas op iPad zonder BetaprofielSplinter Cell schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:39:
[...]
14.4.1 geïnstalleerd. Stutter is wel minder geworden maar zit er zeker nog in.
Vooral in Safari.
Ik dacht dat ik de enige was met overal stutters (iPhone 11 Pro Max), ik dacht bijna dat het te maken had dat de CPU niet krachtig genoeg meer was en dat het weer tijd werd voor een andere.Splinter Cell schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:39:
[...]
14.4.1 geïnstalleerd. Stutter is wel minder geworden maar zit er zeker nog in.
Vooral in Safari.
Anyways, ik heb geen last van stutters in safari maar eerder in het naar de achtergrond 'swipen' van de app, het valt op dat vele animaties niet helemaal lekker lopen
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het wachtwoord heb ik al een aantal keer opnieuw ingevuld en is 100% correct, maar toch krijg ik steeds de melding "Geen wachtwoord ingevuld voor <mail account>".
Nu heb ik hier al op gegoogled en zie ik dat sommige lui er op het Apple forum ook wel wat last van hebben, maar echt een definitieve oplossing heb ik nog niet gevonden.
Uiteraard de mailbox al eens verwijderd en opnieuw ingesteld, maar bij het verifieren gaat het al mis omdat er volgens iOS geen wachtwoord ingesteld zou zijn. Toch zie je dat het wachtwoord ingesteld is.
Heeft iemand hier toevallig ook last van?
[ Voor 3% gewijzigd door De_Bastaard op 12-03-2021 11:22 ]
Je kan een aangepast wachtwoord maken, ergens in je mail account, je geeft de app met jou account dan toestemming, misschien is dat ietsDe_Bastaard schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:19:
Ik heb vanochtend het wachtwoord van mijn mailbox veranderd i.v.m. mogelijke spam/spoofing, maar nu loopt mijn Iphone SE wat te kloten met het wachtwoord.
Het wachtwoord heb ik al een aantal keer opnieuw ingevuld en is 100% correct, maar toch krijg ik steeds de melding "Geen wachtwoord ingevuld voor <mail account>".
Nu heb ik hier al op gegoogled en zie ik dat sommige lui er op het Apple forum ook wel wat last van hebben, maar echt een definitieve oplossing heb ik nog niet gevonden.
Uiteraard de mailbox al eens verwijderd en opnieuw ingesteld, maar bij het verifieren gaat het al mis omdat er volgens iOS geen wachtwoord ingesteld zou zijn. Toch zie je dat het wachtwoord ingesteld is.
Heeft iemand hier toevallig ook last van?
De vraag is of FaceID jou nog herkent, of dat nu iedereen ontgrendeld wordt...Benny schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:54:
Lol. FaceID werkt bij mij nu ineens vlekkeloos met mondkapje op. Uit het niets haha
Ik zou me daar toch zorgen over maken. Je kan FaceID ook "te veel" aanleren.
Klopt dat?
Edit
Bij mij gaat ie niet open met mondkapje (zwart mondkapje)
Edit 2
Pas bij bovenlip zichtbaar maken lukt het.
[ Voor 47% gewijzigd door Mel33 op 12-03-2021 15:28 ]
Het registreert in ieder geval of je naar je telefoon kijkt. Als ik bv ondertussen tv kijk dan ontgrendelt hij niet.Mel33 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:24:
Kheb meegekregen dat face id extreem goed naar de ogen kijkt.
Klopt dat?
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.