@jaspov Bij mij zijn onder Social hebben de apps Facebook, Whatsapp en Berichten grote iconen. Dit komt ook overeen met mijn gebruik (Berichten alleen voor 2FA voor thuiswerken). Ik denk dat je het nog even de tijd moet geven. Het klopt overigens niet altijd. Zo is bij in de categorie Winkelen en eten de Stocard app klein en La Place groot. De Stocard app gebruik ik regelmatig maar wel altijd vanuit een widget opgestart. Wellicht heeft dat effect. Stocard heb ik nu niet meer als widget maar als icoon op mijn hoofdscherm. We zullen zien of deze app straks ook een groot icoon heeft.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Dat leren duurde in de bèta’s ook wel even bij mij, maar na een tijdje ging het wel goed (al open ik vrijwel altijd via spotlight).jaspov schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:18:
Ik ben nog steeds niet overtuigd van de app library. Onder social staat de meestgebruike app met drie andere ikoontjes gebundeld, die open ik dus met twee keer klikken. Facetime is wel een van de 3 grote ikonen die direct zijn aan te klikken en die gebruik ik nooit. Is na een aantal dagen gebruik ook niet veranderd.
De alfabetische lijst is geinig maar ik startte de meest apps al via Siri Search, dus midden op een home scherm naar beneden swipen en eerste paar letters typen. Scheelt me ook nog swipes om in die app library te komen.
Misschien niets voor mij, of ik mis iets volledig.
Helaas is de telefoon met iOS14 opnieuw begonnen, dus nu staan al mijn apps in “onlangs toegevoegd”

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klopt, ik gebruik de interface in het Engels, daar klopt het welTHE_BASE schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:46:
[Afbeelding]
Is het iemand opgevallen dat Slaap niet helemaal klopt? Of beredeneer ik niet goed? Volgens mij is ‘Begin in bed’ en ‘Einde in bed’ omgedraaid.
...
Vreemd, bij mij staat het wel goed.THE_BASE schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:46:
[Afbeelding]
Is het iemand opgevallen dat Slaap niet helemaal klopt? Of beredeneer ik niet goed? Volgens mij is ‘Begin in bed’ en ‘Einde in bed’ omgedraaid.
En ja. Ik heb prima geslapen.
(Links staat er “Begin slaap” en rechts “Einde slaap”)
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-09-2020 07:43 ]
Als ik zo 's morgens naar m'n nachtelijke idle batterijgebruik kijk dan stond daar eerst Waze prominent tussen, maar daar hebben ze blijkbaar iets gefixed waardoor het idle gebruik opgelost is.
Nu staan er bovenaan:
Flitsmeister
Google
Fotmob
IMDb
Zou locatie-toegang hier een rol in kunnen spelen? Voor de betreffende apps zijn dit de verdachte settings:
Flitsmeister: Locatie altijd, ververs op achtergrond aan
Google: Locatie altijd, ververs op achtergrond aan
Fotmob: Locatie bij gebruik, ververs op achtergrond aan
IMDb: Locatie bij gebruik, ververs op achtergrond aan
Wat is voor Google (ook Maps overigens) en Flitsmeister aan te raden bij locatie settings?
Nu staan er bovenaan:
Flitsmeister
Fotmob
IMDb
Zou locatie-toegang hier een rol in kunnen spelen? Voor de betreffende apps zijn dit de verdachte settings:
Wat is voor Google (ook Maps overigens) en Flitsmeister aan te raden bij locatie settings?
Ik hoop het niet. Vreselijke optie omdat ik het niet uit kan schakelen. Vind ook de indeling totaal onlogisch.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:25:
[...]
Just kidding, just kidding. Denk niet dat de App library naar iPadOS gaat komen eerlijk gezegd.
Nee, die mag van mij fijn wegblijven.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Normaal wacht ik altijd met upgraden op versie IOS xx.1, maar vanwege de nieuwe Apple Watch moest ik nu wel gelijk de upgrade doen. Nu zie ik in het delen-menu geen Whatsapp contacten meer. Dus ik ga bijv. naar mijn foto's, kies een foto, delen > nu komt dat menu omhoog en daar kon ik voorheen altijd direct whatsapp chats aantikken. Die staan er nu niet meer, alleen 2 messenger contacten die ik nooit gebruik. Ik vind er in dit topic verder niets over, dus doe ik nu iets verkeerd? Ik vond dat altijd erg handig. Ik heb de nieuwste update van Whatsapp erop staan.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb ze wel nog. Wellicht even een force restart?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:49:
Normaal wacht ik altijd met upgraden op versie IOS xx.1, maar vanwege de nieuwe Apple Watch moest ik nu wel gelijk de upgrade doen. Nu zie ik in het delen-menu geen Whatsapp contacten meer. Dus ik ga bijv. naar mijn foto's, kies een foto, delen > nu komt dat menu omhoog en daar kon ik voorheen altijd direct whatsapp chats aantikken. Die staan er nu niet meer, alleen 2 messenger contacten die ik nooit gebruik. Ik vind er in dit topic verder niets over, dus doe ik nu iets verkeerd? Ik vond dat altijd erg handig. Ik heb de nieuwste update van Whatsapp erop staan.
©2004
@BeQuietAndDrive Hier ook geen problemen. Deze functie heb ik nog recentelijk gebruikt. Ik neem overigens aan dat je een update gedaan hebt van iOS en niet als een nieuwe iPhone geconfigureerd. Bij dat laatste kan ik me voorstellen dat de iPhone weer e.e.a. moet leren.
Ik merkte aan het begin van de beta dat het even duurde voordat die dit herkende. Leek wel alsof die opnieuw ging leren naar wie er veel gedeeld werd. Misschien speelt dit nu in de definitieve versie nog steeds? Zou het even nog een paar dagen de kans geven.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:49:
Heb je een beta?Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:42:
[...]
Vreemd, bij mij staat het wel goed.
(Links staat er “Begin slaap” en rechts “Einde slaap”)
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Klopt, een update. Ik wist niet dat het systeem dit moest leren, ik geef het een dag of twee.meesje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:07:
@BeQuietAndDrive Hier ook geen problemen. Deze functie heb ik nog recentelijk gebruikt. Ik neem overigens aan dat je een update gedaan hebt van iOS en niet als een nieuwe iPhone geconfigureerd. Bij dat laatste kan ik me voorstellen dat de iPhone weer e.e.a. moet leren.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
SInds IOS 14 is het mijn zoontje al 2x gelukt om op het Widgetscherm via Siri Suggesties; Kaarten een nummer te bellen. Dit terwijl de iPhone gelockt is. Kan me niet heugen dat hem dat eerder gelukt is.
Iemand anders ook deze ervaring?
Lijkt me toch niet de bedoeling. Andere mogelijkheden blijven aangeven dat de iPhone eerst ontgrendeld moet worden.
Lijkt me toch niet de bedoeling. Andere mogelijkheden blijven aangeven dat de iPhone eerst ontgrendeld moet worden.
Sinds iOs 14 kan ik mijn telefoon niet meer locken tijdens Airplay zonder dat het streamen stopt. Bij iOs 13 kon dit wel.
Dus; filmpje aanzetten op YouTube en streamen via Apple TV, scherm van telefoon locken en het filmpje speelde door. Nu in iOS 14 lijkt (mij in ieder geval) dit niet meer te lukken. Heeft iemand een idee welke instelling ik over het hoofd zie?
Dus; filmpje aanzetten op YouTube en streamen via Apple TV, scherm van telefoon locken en het filmpje speelde door. Nu in iOS 14 lijkt (mij in ieder geval) dit niet meer te lukken. Heeft iemand een idee welke instelling ik over het hoofd zie?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Bij mij is dat share menu nu "slim". Laat alleen de Whatsapp contacten zien waar ik onlangs contact mee gehad heb. Die bubbels zijn dus altijd anders (wat ik persoonlijk heel irritant vind, ik zet liever personen vast)BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:49:
Denk dat je ook zelf wel prima in staat bent dit topic even terug te lezen, toch?
Wat een slechte reactie. Ik kan voor jou niet invullen wat je showstoppers zijn. Dit topic volg ik dagelijks en major dingen zijn nog niet voorbij gekomen. Zelfs niet in de beta periode.jasjenl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:02:
[...]
Denk dat je ook zelf wel prima in staat bent dit topic even terug te lezen, toch?
[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 24-09-2020 12:14 ]
Zojuist even getest met YT en Spotify, beide streamen via Airplay naar ATV4K. Bij YT stopte de stream na locken scherm. Echter op het gelonkte scherm werd wel een media speel scherm getoond waarmee ik de stream gelijk door kon laten spelen. Bij YT liep na het locken de stream gelijk door.wouterr46 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:36:
Sinds iOs 14 kan ik mijn telefoon niet meer locken tijdens Airplay zonder dat het streamen stopt. Bij iOs 13 kon dit wel.
Ik dacht dat je nachtdienst had en overdag sliep. Ik moet nog wat tegenkomen dat dat goed bijhoud. Gisteren iOS14 + WatchOS7 opgezet, vanaf vrijdag nachtdienst. Dan gaan we eens testenTHE_BASE schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:46:
[Afbeelding]
En ja. Ik heb prima geslapen.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Verwijderd
Al die kleine imperfecties die hier genoemd zijn icm IOS14 is voor hem de showstopper. Dat had hij al wel duidelijk gemaakt eerder.meesje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:08:
[...]
Wat een slechte reactie. Aangezien het voor jou een reden is om nog niet te updaten, mag ik aannemen dat je uit je hoofd jouw showstoppers weet..... Dat kan ik voor jou niet invullen. Dit topic volg ik dagelijks en major dingen zijn nog niet voorbij gekomen.
jasjenl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:08:
Nou, als je alleen al in dit topic terugleest vind je toch al wel de nodige zaken die nog niet geheel vlekkeloos werken.
Dat zal het waarschijnlijk zijn. Ach, het is niet hoe ik het zou verwoorden. Ik ben meer van het concreet benoemen.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:26:
[...]
Al die kleine imperfecties die hier genoemd zijn icm IOS14 is voor hem de showstopper. Dat had hij al wel duidelijk gemaakt eerder.
[...]
Nee hoor, ik slaap tussen 23.00 uur en 8.00 uur (of langer). Maar volgens mij is de vertaling niet goed.Mu.siQ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:12:
[...]
Ik dacht dat je nachtdienst had en overdag sliep. Ik moet nog wat tegenkomen dat dat goed bijhoud. Gisteren iOS14 + WatchOS7 opgezet, vanaf vrijdag nachtdienst. Dan gaan we eens testen
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat lijkt mij niet oke, al een force restart gedaan? is het dan nog zo, misschien even melden bij AppleZouteReus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:28:
SInds IOS 14 is het mijn zoontje al 2x gelukt om op het Widgetscherm via Siri Suggesties; Kaarten een nummer te bellen. Dit terwijl de iPhone gelockt is. Kan me niet heugen dat hem dat eerder gelukt is.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Nogmaals check gedaan (na restart), maar het is echt mogelijk om via de zoekoptie op het Widgetscreen Siri zoekresultaten te bellen. Mijn zoon tikte een emoticon van een hamburger in en ik kreeg meerdere resultaten van restaurants te zien.Mel33 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:02:
[...]
Dat lijkt mij niet oke, al een force restart gedaan? is het dan nog zo, misschien even melden bij Apple
Door het woord 'cafe' in te tikken kreeg ik de plaatselijke snackbar te zien. En in beide gevallen kon ik met een gelockte iPhone de bedrijven bellen.
Net melding gemaakt bij Apple onder app 'Kaarten' .
Ik heb locatie bij gebruik en sowieso ververs op achtergrond system wide uitgeschakeld. Maps / Flitsmeister werkt gewoon prima op de achtergrond bij het uitschakelen van ververs op achtergrond en met locatie bij gebruik.catchingfire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:18:
Als ik zo 's morgens naar m'n nachtelijke idle batterijgebruik kijk dan stond daar eerst Waze prominent tussen, maar daar hebben ze blijkbaar iets gefixed waardoor het idle gebruik opgelost is.
Nu staan er bovenaan:
Flitsmeister
Fotmob
IMDb
Zucht...
iOS/iPadOS 14.0.1 is uit.
- Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat de standaardinstellingen voor browser en e-mail opnieuw werden ingesteld nadat je iPhone opnieuw was opgestart
- Er is een probleem verholpen waarbij cameravoorvertoningen mogelijk niet werden weergegeven op de iPhone 7 en de iPhone 7 Plus
- Er is een probleem verholpen waarbij je iPhone geen verbinding kon maken met wifinetwerken
- Er is een probleem verholpen waarbij met sommige e-mailaanbieders geen e-mail kon worden verzonden
- Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat er geen afbeeldingen werden weergegeven in de News-widget
[ Voor 139% gewijzigd door Splinter Cell op 24-09-2020 19:27 ]
Een force restart is wel wat anders dan een restart.ZouteReus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:28:
[...]
Nogmaals check gedaan (na restart), maar het is echt mogelijk om via de zoekoptie op het Widgetscreen Siri zoekresultaten te bellen. Mijn zoon tikte een emoticon van een hamburger in en ik kreeg meerdere resultaten van restaurants te zien.
Door het woord 'cafe' in te tikken kreeg ik de plaatselijke snackbar te zien. En in beide gevallen kon ik met een gelockte iPhone de bedrijven bellen.
Ps er is wel een nieuwe 14.0.1 het probleem wordt er niet genoemd maar is misschien wel opgelost.
Ben heel erg benieuwd van jou of dat ook zo is?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Bedankt, ennuh.... "deze post is gepinned", hoe doe je dat? En als je de punaise over het hoofd ziet, valt ie dan op op een andere manier? (ik zag het nu ook alleen maar omdat ik je een like gaf) Kan ik alle gepinned postjes van dit topic onder elkaar zien of zo?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2020 19:45 ]
Ik heb ooit op de ipad van de kleine allerlei spellen geïnstalleerd met mijn eigen account. Inmiddels heeft ze een eigen (kind)account, maar bij die apps moet nog steeds mijn wachtwoord/account ingevuld worden bij eventuele updates. Dat laatste gebeurd ook als apps ‘opgeruimd’ zijn.
Is er een manier op alle apps naar haar account over te zetten? (Behalve handmatig alles verwijderen en opnieuw downloaden) het gaat namelijk om veel apps en in principe zijn die kosteloos.
Is er een manier op alle apps naar haar account over te zetten? (Behalve handmatig alles verwijderen en opnieuw downloaden) het gaat namelijk om veel apps en in principe zijn die kosteloos.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nope, bij kosteloze apps inderdaad even verwijderen en opnieuw installeren.S023 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:49:
Ik heb ooit op de ipad van de kleine allerlei spellen geïnstalleerd met mijn eigen account. Inmiddels heeft ze een eigen (kind)account, maar bij die apps moet nog steeds mijn wachtwoord/account ingevuld worden bij eventuele updates. Dat laatste gebeurd ook als apps ‘opgeruimd’ zijn.
Ben je er daarna gelijk vanaf.
Net even gedaan, maar inderdaad, kan de lokale pizzeria gewoon bereiken als ik zoek terwijl ik mijn vinger op de camera hou (om Face ID te voorkomen), gecheckt en was inderdaad nog gelocked.ZouteReus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:28:
[...]
Nogmaals check gedaan (na restart), maar het is echt mogelijk om via de zoekoptie op het Widgetscreen Siri zoekresultaten te bellen. Mijn zoon tikte een emoticon van een hamburger in en ik kreeg meerdere resultaten van restaurants te zien.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ik ga volgende week naar een plek met minder/geen internet.
Daarom heb ik alvast wat "vakantie video's" omgezet met Handbrake zodat ik toch wat kan kijken op mijn iPad.
Nu wil ik ze vanaf mijn Mac naar mijn iPad (12,9 pro 2020) krijgen. Alleen heeft iemand enig idee hoe?
Als ik ze Airdrop komen ze in mijn Foto Library maar dat is niet gewenst en als ik ze eerst upload naar iCloud en dan download op de iPad ben ik dagen bezig.
Daarom heb ik alvast wat "vakantie video's" omgezet met Handbrake zodat ik toch wat kan kijken op mijn iPad.
Nu wil ik ze vanaf mijn Mac naar mijn iPad (12,9 pro 2020) krijgen. Alleen heeft iemand enig idee hoe?
Als ik ze Airdrop komen ze in mijn Foto Library maar dat is niet gewenst en als ik ze eerst upload naar iCloud en dan download op de iPad ben ik dagen bezig.
Kan je niet gewoon de iPad aansluiten op je Mac via usb-c?Donstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:26:
Ik ga volgende week naar een plek met minder/geen internet.
Of is dit iets wat niet mogelijk is.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nou dat vroeg ik mij af, dus ik heb dat gedaan maar dan gebeurd er niets.Luuk2015 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:29:
[...]
Kan je niet gewoon de iPad aansluiten op je Mac via usb-c?
Of is dit iets wat niet mogelijk is.
Dat zou raar zijn, bij mij komen devices in Finder bij LocatiesDonstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:29:
[...]
Nou dat vroeg ik mij af, dus ik heb dat gedaan maar dan gebeurd er niets.
Vraag je iPad niet om het apparaat te vertrouwen?
Heb je hier misschien iets aan?Donstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:29:
[...]
Nou dat vroeg ik mij af, dus ik heb dat gedaan maar dan gebeurd er niets.
https://support.apple.com.../ipad/ipad32dd03cd/ipados
Staat een instructie over hoe je bestanden kan overzetten via een kabeltje.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Aah gadverdamme daar heb ik helemaal niet aan gedacht, dat is het idd.Vorkie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:30:
[...]
Dat zou raar zijn, bij mij komen devices in Finder bij Locaties
Vraag je iPad niet om het apparaat te vertrouwen?
Nu krijg ik de oude iTunes interface en omdat het al M4V's zijn kan ik ze erop krijgen.
Thanks.
Je mist het automatisch starten van het goeie ouwe iTunes hèDonstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:38:
[...]
Aah gadverdamme daar heb ik helemaal niet aan gedacht, dat is het idd.
Nu krijg ik de oude iTunes interface en omdat het al M4V's zijn kan ik ze erop krijgen.
Thanks.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Haha dat was vroeger op vakantie zo fijn altijd.Vorkie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:42:
[...]
Je mist het automatisch starten van het goeie ouwe iTunes hè
Maanden/Weken van te voren al bezig alles per seizoen netjes te organiseren enz, iPad aansluiten en gaan.
#GoodOldDays
Nu zet ik er 2 afleveringen op, zie de totale opslag op de iPad wel met 4 GB zakken maar files zijn nergens te vinden

Weet niet of het nog werkt maar vroeger kon je VLC installeren en kon je videos direct in die bibliotheek slepen. Dan zijn ze in de app zichtbaar.Donstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:46:
[...]
Haha dat was vroeger op vakantie zo fijn altijd.
Maanden/Weken van te voren al bezig alles per seizoen netjes te organiseren enz, iPad aansluiten en gaan.
#GoodOldDays
Nu zet ik er 2 afleveringen op, zie de totale opslag op de iPad wel met 4 GB zakken maar files zijn nergens te vinden. Kan die oude "video" app ook niet meer vinden. Drama
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Daar zit ik toevallig net naar te kijken, denk dat dit nog wel mogelijk is.lasharor schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:48:
[...]
Weet niet of het nog werkt maar vroeger kon je VLC installeren en kon je videos direct in die bibliotheek slepen. Dan zijn ze in de app zichtbaar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hAJ0ihd7AXz98xdLg6wisKte.png?f=user_large)
Alleen VLC heeft geen Spatial Audio support, dus dat heeft niet direct mijn voorkeur.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh ze komen in de TV app zie ik, onder bibliotheek.
Weer wat geleerd, helaas zonder album art maar daar kom ik wel overheen.
Weer wat geleerd, helaas zonder album art maar daar kom ik wel overheen.
Sorry, bedoelde ook Force restart. Uitgevoerd en het probleem bleef. Zal eens 14.0.1 installeren en dan weer verder kijken.Mel33 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:36:
[...]
Een force restart is wel wat anders dan een restart.
Ps er is wel een nieuwe 14.0.1 het probleem wordt er niet genoemd maar is misschien wel opgelost.
Ben heel erg benieuwd van jou of dat ook zo is?
Ik zag deze zojuist voorbij komen in het Apple Airpods Pro topic.
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=Apple+music
4 maanden gratis Apple Music als je nog nooit van een promo gebruik hebt gemaakt. Heb je dat wel krijg je één maand gratis!
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=Apple+music
4 maanden gratis Apple Music als je nog nooit van een promo gebruik hebt gemaakt. Heb je dat wel krijg je één maand gratis!
Zucht...
Oké, voor alle apps ververs op achtergrond uit en alle apps locatie bij gebruik? Krijg je dan nog wel meldingen van nieuws, weer, ... -apps? Cripple je je “smart”phone daarmee niet gigantisch?SgtElPotato schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:33:
[...]
Ik heb locatie bij gebruik en sowieso ververs op achtergrond system wide uitgeschakeld. Maps / Flitsmeister werkt gewoon prima op de achtergrond bij het uitschakelen van ververs op achtergrond en met locatie bij gebruik.
And nope. Issue blijft bestaan. Nou maar hopen dat ze iets met de melding doen en tot die tijd mag de kleine niet meer vrij typen op m’n iPhone.ZouteReus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:14:
[...]
Sorry, bedoelde ook Force restart. Uitgevoerd en het probleem bleef. Zal eens 14.0.1 installeren en dan weer verder kijken.

En de rest van de wereld ook maar oppassen, want misschien kan er meer.ZouteReus schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:07:
[...]
And nope. Issue blijft bestaan. Nou maar hopen dat ze iets met de melding doen en tot die tijd mag de kleine niet meer vrij typen op m’n iPhone.
Dit is wel redflag, als dit bij meerdre zo is en geen functie. Hoop dat tweakers dit oppakt
Ik heb nog gewacht met 14. En sla het echt even over. Want was het?12 of 11 kweet zo even niet maar er kwamen gewoon 6 updates voor alles oke was.
Op Slot is opslot en geen kier.
Verwijderd
Heb je al zitten spelen met instellingen in "Siri en zoeken"?ZouteReus schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:07:
[...]
And nope. Issue blijft bestaan. Nou maar hopen dat ze iets met de melding doen en tot die tijd mag de kleine niet meer vrij typen op m’n iPhone.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2020 05:02 ]
Net vluchtig zitten kijken, maar zie zo 1,2,3 niet iets waarmee je het zou kunnen uitschakelen of blokkeren.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 04:58:
[...]
Heb je al zitten spelen met instellingen in "Siri en zoeken"?
Onder de app Kaarten staat iets van ‘stel opdrachten per app voor’ , maar als ik die uitschakel nog steeds geen succes.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon niet zou moeten kunnen als de iPhone vergrendeld is. Lijkt me stug dat je dit zelf moet aanpassen. Bij alle andere opties krijg ik steeds de melding dat ik mijn iPhone eerst moet deblokkeren. Lijkt me dat dit voor ook zoekresultaten in Kaarten moet gelden.
In IOS 14(.1) is de "Reset Advertising ID' optie verdwenen. Stond vroeger onder Privacy/Advertising.
Iemand enig idee waarom
En hoe je dit nu kunt doen.
Iemand enig idee waarom
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Is het bekend dat iphones niet meer booten naar ios 14 update ? hier aantal gebruikers waarvan de iphone 11 pro's niet meer starten en wit apple logo laat zien.
Nee, alle meldingen krijg je uiteraard gewoon nog binnen als je deze hebt ingeschakeld bij Berichtgeving.catchingfire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:42:
[...]
Oké, voor alle apps ververs op achtergrond uit en alle apps locatie bij gebruik? Krijg je dan nog wel meldingen van nieuws, weer, ... -apps? Cripple je je “smart”phone daarmee niet gigantisch?
Ververs op de achtergrond is er alleen maar zodat een app informatie op de achtergrond kan ophalen en deze direct kan tonen zodra jij de app opent. Een Facebook kan bijvoorbeeld zien dat jij de app elke dag rond 10:00 opent, met ververs op de achtergrond kan Facebook dan bijvoorbeeld om 09:50 de nieuwste gegevens ophalen zodat deze niet meer opgehaald hoeven te worden zodra jij de app opent.
Ik heb dit eigenlijk al uit staan sinds de iPhone 5 en voor mijn gevoel heeft het een positieve invloed op de batterij zonder negatieve gevolgen.
Zucht...
Meer mensen met dit probleem? Nogal veel ruimte op homescherm bij .... onderaan
hoe het was;

hoe het nu is

Ik draai 14.0.1
hoe het was;

hoe het nu is

Ik draai 14.0.1
[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 25-09-2020 12:25 ]
Dit is al sinds de release van iOS14, vind het ook minder uitzien.Aschtra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:25:
hoe het was;
[Afbeelding]
hoe het nu is
[Afbeelding]
Ik draai 14.0.1
iOS 13 oogt wel netter. Maar om eerlijk te zijn was het mij niet eens opgevallen.Aschtra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:25:
hoe het was;
[Afbeelding]
hoe het nu is
[Afbeelding]
Ik draai 14.0.1
Ik lees hier dat de roaming problemen met KPN opgelost lijken te zijn. Iemand daar al ervaringen mee? Dit was voor mij één van de redenen om nog niet te updaten, aangezien ik ook wel eens in (de buurt van) Duitsland kom.
Verwijderd
Volgens mij heeft dat te maken met dat we in IOS14 homepaginas kunnen verbergen. Drm zit hij nu een stukje hoger om beter en makkelijker in te drukken.Aschtra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:25:
hoe het was;
[Afbeelding]
hoe het nu is
[Afbeelding]
Ik draai 14.0.1
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2020 12:46 ]
Oh wist niet eens dat dat kon, maakt het logisch, maar niet mooi.
die appbibliotheek helemaal rechts vind ik ook niets, ik swipe soms teveel naar rechts omdat ik niet altijd mijn beginpunt weet en zo altijd op de achterste pagina kom waar een app staat. Nu kom ik steeds in de appbibliotheek
die appbibliotheek helemaal rechts vind ik ook niets, ik swipe soms teveel naar rechts omdat ik niet altijd mijn beginpunt weet en zo altijd op de achterste pagina kom waar een app staat. Nu kom ik steeds in de appbibliotheek
Komt omdat ivm widget icoontjes zowel horizontaal als verticaal dezelfde marges moeten hebben omdat anders de widgets niet perfect vierkant kunnen zijn. Dus moeten ze ergens anders extra marge toevoegenVerwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:45:
[...]
Volgens mij heeft dat te maken met dat we in IOS14 homepaginas kunnen verbergen. Drm zit hij nu een stukje hoger om beter en makkelijker in te drukken.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Krijgen andere mensen hier, met family sharing?, ook de hele tijd "Verificatie van Apple ID" en dan de vraag om het wachtwoord in te vullen voor de Apple ID van de gene met wie je Family shared?
(Voor "iTunes Store" specifiek) Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar de telefoon blijft nu bitchen dat ie het wachtwoord van dat account wil. Nog nooit mee ingelogd op dit toestel
Als ik annuleer staat er gewoon dat ik netjes ben ingelogd met m'n eigen Apple ID, dus geen idee wat ie nou precies wil.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 25-09-2020 15:25 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Gebruikt iMessage pas sinds iOS14 google om afbeeldingen te versturen?
Moet steeds m’n blocker uitzetten om een afbeelding te versturen (en dus google toestemming te geven).
Moet steeds m’n blocker uitzetten om een afbeelding te versturen (en dus google toestemming te geven).
... na de zomer
ik heb mijn default mail app op Spark gezet. Maar als ik een email link aanklik in safari, opent die nog altijd mail... wat doe ik fout?
Is het mogelijk de news widget aan te passen om telegraaf als bron voor nieuws te verwijderen. Ik wil absoluut geen items van die crap krant krijgen. Anders verwijder ik de widget maar...
Verwijderd
Heb de widget zelf ook verwijderd, betwijfel allerminst dat wij keuzemogelijkheid hebben of gaan krijgen.TweakerVincent schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:44:
Is het mogelijk de news widget aan te passen om telegraaf als bron voor nieuws te verwijderen. Ik wil absoluut geen items van die crap krant krijgen. Anders verwijder ik de widget maar...
was ik al bang voor. Zelfde als photos, die gaat ook zelf maar bepalen wat je mag zienVerwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:47:
[...]
Heb de widget zelf ook verwijderd, betwijfel allerminst dat wij keuzemogelijkheid hebben of gaan krijgen.
Verwijderd
Ook verwijderd om dezelde reden idd. Heb echt amper weinig widgets overgehouden. Alleen weerwidget en afsprakenwidget, de rest vind ik niet interessant maar zijn toch blijven staan anders word het zo leeg en misschien komen ze een keer van pas.TweakerVincent schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:48:
[...]
was ik al bang voor. Zelfde als photos, die gaat ook zelf maar bepalen wat je mag zien
De klokwidget en de vrijwel onleesbare tipswidget en de batterijwidget ook verwijderd.
En ik las hier ergens dat widgets alleen maar informatie mogen tonen, dus een bruikbare muziekspelerwidget of zo hoef ik niet op te rekenen. En zo en nu dan wordt er iets gepost over Stocardwidget, nou ben benieuwd of ik het wat vind.
Zit je al op 14.01? Die zou dit probleem op moet lossen.pina schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:00:
ik heb mijn default mail app op Spark gezet. Maar als ik een email link aanklik in safari, opent die nog altijd mail... wat doe ik fout?
Dan moet je wel écht een hekel eraan hebbenTweakerVincent schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:44:
Er vindt wel een selectie van nieuwsberichten plaats. NU.nl, NOS etc komen net zo goed als bron voorbij.
ja echt een k*t krantDennisdn schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:43:
[...]
Dan moet je wel écht een hekel eraan hebben![]()
Er vindt wel een selectie van nieuwsberichten plaats. NU.nl, NOS etc komen net zo goed als bron voorbij.
Ik vind hem juist wel leuk, beetje spanningszoekerij. Maar ik neem aan dat alle andere nieuws-apps nu druk zijn om hun widgets geschikt te maken voor iOS14, dan kan je je eigen stapel creeren. Het verbaasd mij zelfs hoe lang het duurt. Nu.nl niet, nog geen NOS, geen AD, geen RTL, niets nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 25-09-2020 17:50 ]
Vind ik ook raar, zowieso hoe weinig widgets er uberhaupt zijn. weirdDennisdn schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:49:
[...]
Ik vind hem juist wel leuk, beetje spanningszoekerij. Maar ik neem aan dat alle andere nieuws-apps nu druk zijn om hun widgets geschikt te maken voor iOS14, dan kan je je eigen stapel creeren. Het verbaasd mij zelfs hoe lang het duurt. Nu.nl niet, nog geen NOS, geen AD, geen RTL, niets nog.
Ik krijg het niet voor elkaar om de ‘oude’ widgets in een swipe vanaf het lockscreen te verplaatsen. Zo had ik altijd de stocard widget bovenaan en die staat nu helemaal onderaan.. Ik vind het ook wat onduidelijk wat nu precies het verschil is. Waarom is er niet 1 soort widget?
Misschien is de Reddit app Apollo wel iets, je hoeft verder niet in te loggen maar heeft wat leuke widgets waarmee je fotorijke subreddits kunt laten zien op de widget! Vond ik persoonlijk een erg goede toevoeging plus het rouleert zodat je elke keer wat anders ziet!TweakerVincent schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:48:
[...]
was ik al bang voor. Zelfde als photos, die gaat ook zelf maar bepalen wat je mag zien
Dat zijn nog de 'oude' widgets. Deze zullen tzt ook geupdate worden (als het goed is) door de ontwikkelaars zodat ze gebruikt kunnen worden zoals de nieuwe widgets nu!gelukkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:58:
Ik krijg het niet voor elkaar om de ‘oude’ widgets in een swipe vanaf het lockscreen te verplaatsen. Zo had ik altijd de stocard widget bovenaan en die staat nu helemaal onderaan.. Ik vind het ook wat onduidelijk wat nu precies het verschil is. Waarom is er niet 1 soort widget?
[ Voor 36% gewijzigd door SgtElPotato op 25-09-2020 18:09 ]
Zucht...
net geupdated maar helaas... echt vreemd en irritant zelfs. Voor alle duidelijkheid, als ik een email link zie op een website en klik erop, probeert hij de mail te sturen vanuit mail ipv sparkLa1974 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:37:
[...]
Zit je al op 14.01? Die zou dit probleem op moet lossen.
ga ik checken, thanks!SgtElPotato schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:05:
[...]
Misschien is de Reddit app Apollo wel iets, je hoeft verder niet in te loggen maar heeft wat leuke widgets waarmee je fotorijke subreddits kunt laten zien op de widget! Vond ik persoonlijk een erg goede toevoeging plus het rouleert zodat je elke keer wat anders ziet!
[...]
Dat zijn nog de 'oude' widgets. Deze zullen tzt ook geupdate worden (als het goed is) door de ontwikkelaars zodat ze gebruikt kunnen worden zoals de nieuwe widgets nu!
Jammer, maar niet raar gezien hoe langzaam in het verleden nieuwe ontwikkelingen door ontwikkelaars zijn omarmd. Bijvoorbeeld dark mode of PiP.TweakerVincent schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:52:
[...]
Vind ik ook raar, zowieso hoe weinig widgets er uberhaupt zijn. weird
Ik zit bij elke update te kijken of er een ontwikkelaar een widget heeft toegevoegd. Hebben ze toch tijd genoeg voor gehad? Zoals Stocard, vreemd dat die widget nog niet geüpdatet is.
Hier idem. Maar ik vraag me wel af wat het nut is van een widget van Stocard tov de app op je hoofdscherm. M.i. Is de toegevoegde waarde van een widget dat je snel even wat informatie ziet. Ik hoef echt niet continu in een mini versie of juist heel groot de barcode van mijn AH pas te zien.THE_BASE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:16:
Ik zit bij elke update te kijken of er een ontwikkelaar een widget heeft toegevoegd. Hebben ze toch tijd genoeg voor gehad? Zoals Stocard, vreemd dat die widget nog niet geüpdatet is.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 25-09-2020 19:36 ]
Voor mij heeft dat wel meerwaarde. Op de een of andere manier kom ik om de dag bij Albert Heijn. Dan is het erg handig. Lang drukken op apps voor een widget kan ook niet meer.meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:35:
[...]
Hier idem. Maar ik vraag me wel af wat het nut is van een widget van Stocard tov de app op je hoofdscherm. M.i. Is de toegevoegde waarde van een widget dat je snel even wat informatie ziet. Ik hoef echt niet continu in een mini versie of juist heel groot de barcode van mijn AH pas te zien.
Of Buienalarm... ik kijk ook elke dag. Vind het jammer dat er voor mijn apps nog weinig widgets zijn. En ik heb er toch best veel. En weinig vage/onbekende... Maar goed, het zal vanzelf wel komen denk ik. En wellicht bij sommige helemaal niet.THE_BASE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:16:
©2004
Net even getest met de (oude) widget van Stocard. Je bespaart inderdaad 1 klik. Dat kan dan inderdaad wel handig zijn. Zo zag ik dat het filmpje van vandaag de Google widget. Ook al toont deze geen info, het werkt wel lekker snel. Ik gebruik ‘m niet omdat je perse ingelogd moet zijn, maar dat terzijde.THE_BASE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:37:
[...]
Voor mij heeft dat wel meerwaarde. Op de een of andere manier kom ik om de dag bij Albert Heijn. Dan is het erg handig. Lang drukken op apps voor een widget kan ook niet meer.
Zo heb ik zelf de batterij widget op mijn hoofdscherm staan. Deze toont dan twee batterijen: van mijn iPhone en Apple Watch. Het ziet er mooi uit, maar als ik heel eerlijk ben, is het een killer widget? Hmmm, niet echt. Als er straks meer widgets beschikbaar zijn, gaat deze er als eerste af.
De agenda vind ik wel top. Je ziet in een oogopslag direct de volgende afspraken. Vanmiddag zag ik er drie staan. Je weet gelijk waar je aan toe bent zonder maar iets aan te hoeven klikken. Ik zie overigens nog niet de logica van hoe ver ie vooruit kijkt. Dat werkt op de AW weer fijner.
Er is overigens een iOS Home screen topic: Het grote iOS Home Screen topic
Hierin komen ook widgets ter sprake. Maar ook vrij veel getweak, wat voor mij niet perse hoeft.
Hierin komen ook widgets ter sprake. Maar ook vrij veel getweak, wat voor mij niet perse hoeft.
Verwijderd
Dus dat PiP nu pas (eindelijk) beschikbaar is ligt aan de ontwikkelaars en niet aan Apple zelf?meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:03:
[...]
Jammer, maar niet raar gezien hoe langzaam in het verleden nieuwe ontwikkelingen door ontwikkelaars zijn omarmd. Bijvoorbeeld dark mode of PiP.
Verwijderd
Waarom ben je voor Buienalarm gegaan en niet voor de standaard weerwidget? Kleuriger? Informatiever?hk12nl schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:43:
[...]
Of Buienalarm... ik kijk ook elke dag. Vind het jammer dat er voor mijn apps nog weinig widgets zijn. En ik heb er toch best veel. En weinig vage/onbekende... Maar goed, het zal vanzelf wel komen denk ik. En wellicht bij sommige helemaal niet.
Wellicht gebruik ik niet de juiste term, maar ik bedoel dat je bv Netflix of Ziggo in een klein scherm kunt kijken en dan ondertussen browsen in Safari. Volgens mij heeft dat best even geduurd voordat ze dat in hun apps hadden geïmplementeerd. Ze waren daar er echt niet snel mee.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:56:
[...]
Dus dat PiP nu pas (eindelijk) beschikbaar is ligt aan de ontwikkelaars en niet aan Apple zelf?
Een ander voorbeeld is navigatie apps in het dashboard van CarPlay. In het begin was dit natuurlijk alleen geschikt voor Apple Maps, maar later gooide Apple dat open. Het duurde vrij lang voordat ontwikkelaars die functionaliteit hebben geïmplementeerd. Magic Earth en recentelijk Google Maps, maar Waze of TomTom ho maar. Bij TT zit het nu in beta, maar wat duurt het toch lang. Bij GM (en Waze) kan ik me voorstellen dat de prio voor iOS wat lager is
Terug te komen op de widgets, niet voor niks is er in juni een WWDC en daarna beta releases beschikbaar? Misschien gebeurt het wel, maar ik krijg het idee dat de ontwikkelaars er pas mee aan de slag gaan na final release. Maar wellicht liggen er nu tig app uodates te wachten op goedkeuring door Apple. Dat weten we natuurlijk niet.
Zelf gebruik ik Buienradar welke, net als Buienalarm, een melding geeft wanneer het gaat regenen. Plus je hebt radarbeelden. Nu met de weer widget merk ik wel dat ik vaker de weer app gebruik,Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:59:
[...]
Waarom ben je voor Buienalarm gegaan en niet voor de standaard weerwidget? Kleuriger? Informatiever?
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 25-09-2020 20:23 ]
Inderdaad. Die heb ik er nu ook op staan, nadeel is twee lege vakken als de AirPods niet gekoppeld zijn. Geef dan de laatst bekende status weer. Bovendien zitten ze in het doosje, dus zijn ze vol. Beter een icoontje vullen dan niets weergeven. Een van de widgets die als eerste verdwijnen bij interessante nieuwe widgets.meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:53:
[...]
Zo heb ik zelf de batterij widget op mijn hoofdscherm staan. Deze toont dan twee batterijen: van mijn iPhone en Apple Watch. Het ziet er mooi uit, maar als ik heel eerlijk ben, is het een killer widget? Hmmm, niet echt. Als er straks meer widgets beschikbaar zijn, gaat deze er als eerste af.
Verwijderd
@meesje PiP is idd de juiste term. Alhoewel ik wel even moest googelen wat dat was en helaas moest ik eerst langs allerlei onjuiste hits voor ik het doorhad. Picture-in-Picture.
Ik had 2 jaar geleden al op een Android toestel PiP gezien en vond het bijzonder jammer dat dit niet ook in iOS zat. Nu in iOS14 denk ik van goh, werd tijd. Maar lag dus niet aan Apple maar aan de ontwikkelaars als ik afga op jouw uitleg.
Tis wel jammer dat de ontwikkeling van iOS zo langzaam gaat. En soms mis ik de oude dingen ook die eruit zijn gesloopt, ik vond bijv de batterijoplaad animatie (die hele grote schermvullend felgroene) mooi om te zien . Daar is een lelijk simpel animatie voor in plaats gekomen. En instellingen had van die mooie tandwieltjes dat in elkaar bewoog. Ook weg. Zonde.
Heb trouwens onwijs lang op Dark mode gewacht, tot die tijd gebruikte ik regelmatig "slim omkeren" en dat hoeft nu stuk minder vaak.
Ik had 2 jaar geleden al op een Android toestel PiP gezien en vond het bijzonder jammer dat dit niet ook in iOS zat. Nu in iOS14 denk ik van goh, werd tijd. Maar lag dus niet aan Apple maar aan de ontwikkelaars als ik afga op jouw uitleg.
Tis wel jammer dat de ontwikkeling van iOS zo langzaam gaat. En soms mis ik de oude dingen ook die eruit zijn gesloopt, ik vond bijv de batterijoplaad animatie (die hele grote schermvullend felgroene) mooi om te zien . Daar is een lelijk simpel animatie voor in plaats gekomen. En instellingen had van die mooie tandwieltjes dat in elkaar bewoog. Ook weg. Zonde.
Heb trouwens onwijs lang op Dark mode gewacht, tot die tijd gebruikte ik regelmatig "slim omkeren" en dat hoeft nu stuk minder vaak.
@Verwijderd PiP was overigens al sinds iOS11 beschikbaar op de iPad en wellicht al eerder. Ik kan het niet zo snel terug vinden. Het is nu met iOS14 natuurlijk hot op iPhone.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dat weten we wel, Apps met specifieke nieuwe iOS features (zoals dus Widgets in iOS 14) mogen tijdens de beta periode nog niet worden ingediend, als developer gebruik je de (latere) beta's dus om je app geschikt te maken en dien je de app in zodra daar groen licht voor is.meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:07:
Terug te komen op de widgets, niet voor niks is er in juni een WWDC en daarna beta releases beschikbaar? Misschien gebeurt het wel, maar ik krijg het idee dat de ontwikkelaars er pas mee aan de slag gaan na final release. Maar wellicht liggen er nu tig app uodates te wachten op goedkeuring door Apple. Dat weten we natuurlijk niet.
Dit jaar was daar zelfs nog het een en ander over te doen, Apple gaf dit groene licht met iOS 14 pas een dag van te voren.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 25-09-2020 21:03 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dat ligt aan Apple, PiP is op iPhone pas met iOS 14 vrijgegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:56:
[...]
Dus dat PiP nu pas (eindelijk) beschikbaar is ligt aan de ontwikkelaars en niet aan Apple zelf?
Voor de iPad gebeurde dat overigens al met iOS 9, 6 (!!) jaar geleden dus al.
Wauw, iOS9 zelfs! Daarna heeft het in mijn herinnering nog vrij lang geduurd voordat het werkte met bv Ziggo en Netflix.Donstil schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:00:
[...]
Dat ligt aan Apple, PiP is op iPhone pas met iOS 14 vrijgegeven.
Voor de iPad gebeurde dat overigens al met iOS 9 in 6 (!!) jaar geleden.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ik ben niet echt een tv kijker dus wat Ziggo deed weet ik niet maar Netflix nam daar inderdaad erg lang de tijd voor. 2 jaar zelfs zie ik nu op Google (Met 8.7.0 in Juni 2016).meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:03:
[...]
Wauw, iOS9 zelfs! Daarna heeft het in mijn herinnering nog vrij lang geduurd voordat het werkte met bv Ziggo en Netflix.
Plex (waar ik mijn vakantie video's mee kijk) is wel altijd lekker vlot met zulke zaken, dus dan kan ik er vaak op tijd al van "genieten". (Zo heeft Plex nu ook al Spatial Audio support)
Ik heb de standaard weerapp als widget. Zou graag Buienalarm er achter plakken voor de nauwkeurigheid. Gebruik ze beide dagelijks. Dan alleen nog een widget voor Windfinder en ik ben qua weer compleet😄Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:59:
[...]
Waarom ben je voor Buienalarm gegaan en niet voor de standaard weerwidget? Kleuriger? Informatiever?
©2004
Verwijderd
Doelde op de iPhone. 2 jaar geleden kon een vriend met een Samsung toestel met mij blijven cammen (via Whatsapp was dat geloof ik) en tegelijkertijd wat opzoeken op het internet. Dat kon ikzelf niet eens, het was of cammen of opzoeken. Nu met iOS14 kan ik eindelijk wat opzoeken en cammen tegelijkertijd.meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:52:
@Verwijderd PiP was overigens al sinds iOS11 beschikbaar op de iPad en wellicht al eerder. Ik kan het niet zo snel terug vinden. Het is nu met iOS14 natuurlijk hot op iPhone.
Edit: ondertussen de reacties van Donstil gelezen. Ben nu weer helemaal uptodate.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2020 21:40 ]
Krijg nu de melding, wanneer ik met mijn WiFi verbonden ben, privacywaarschuwing.
Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.
Iemand tips?
Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.
Iemand tips?
Ik heb een bug in het widget scherm (heet dit zo?). Als mijn iphone gelockt is, en ik naar links veeg waar ik snel het weer kan zien, bankoverzicht en andere dingen dan zie ik dat niet als mijn iphone gelockt is. Ik moet hem eerst ontgrendelen om te kunnen zien wat er staat. Ik zou verwachten dat dit dan bij instellingen zou moeten worden aangepast, zodat je ook info kan zien bij een vergrendelde iphone, maar ik kan deze instelling nergens vinden
Bij mij werkt het wel.drusloos schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:55:
Ik heb een bug in het widget scherm (heet dit zo?). Als mijn iphone gelockt is, en ik naar links veeg waar ik snel het weer kan zien, bankoverzicht en andere dingen dan zie ik dat niet als mijn iphone gelockt is. Ik moet hem eerst ontgrendelen om te kunnen zien wat er staat. Ik zou verwachten dat dit dan bij instellingen zou moeten worden aangepast, zodat je ook info kan zien bij een vergrendelde iphone, maar ik kan deze instelling nergens vinden
[ Voor 3% gewijzigd door Ronvgs op 26-09-2020 11:05 . Reden: O ]
Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.