Is dat een bug of feature (los van hoe het vroeger was)? Stel ik heb daar mijn agenda widget staan, dan kan iedereen dat inzien. Het is maar een voorbeeld hoor, maar ik kan me voorstellen dat Apple dit uit privacy/veiligheid heeft dicht getimmerd.
Het is in te stellen onder Face ID
Ik heb het gelijk maar uitgezet, lijkt me nl niet veilig.
Ik heb het gelijk maar uitgezet, lijkt me nl niet veilig.
[ Voor 47% gewijzigd door Ronvgs op 26-09-2020 11:13 ]
Verwijderd
Wat hebben jullie precies uitgezet in FaceID? Snap het niet. Hij wilt zijn agenda zichtbaar hebben op een gelockte iPhone? Dat is al het geval bij mij, ik zie zo 123 niet hoe ik dat uit zou kunnen zetten.
Hier nu ook 14.0.1..
iPad draait prima, op iPhone XS voor geen mogelijkheid wifi aan te krijgen. Of ja, lokaal verkeer lukt vreemd genoeg wel. Beide zelfde netwerk. Netwerk reset etc helpt niks... iemand ook dit vervelende issue?
Edit: Connecten met een Android telefoon doet ook niets.. is dus niet lokaal oid.
iPad draait prima, op iPhone XS voor geen mogelijkheid wifi aan te krijgen. Of ja, lokaal verkeer lukt vreemd genoeg wel. Beide zelfde netwerk. Netwerk reset etc helpt niks... iemand ook dit vervelende issue?
Edit: Connecten met een Android telefoon doet ook niets.. is dus niet lokaal oid.
[ Voor 15% gewijzigd door errox op 26-09-2020 11:52 ]
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ja ik hoorde mijn moeder daar (met standaard ziggo modem) ook al over.MisterMarcFR schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:10:
Krijg nu de melding, wanneer ik met mijn WiFi verbonden ben, privacywaarschuwing.
Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.
Iemand tips?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
MisterMarcFR schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:10:
Krijg nu de melding, wanneer ik met mijn WiFi verbonden ben, privacywaarschuwing.
Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.
Iemand tips?
Oplossing:Donstil schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:49:
[...]
Ja ik hoorde mijn moeder daar (met standaard ziggo modem) ook al over.
Aanvulling:Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:19:
[...]
zojuist aangepast naar WPA2-PSK en nu is de melding weg
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:02:
[...]
Moet je even op JulianK postje klikken, het gaat nog even door daarna tussen Hackus, Meesje en JulianK. Ik word er niet wijs uit, het lijkt erop dat TKIP de foute keuze is en je AES moet nemen, beiden zijn WPA2-PSK.
Of ik heb het helemaal verkeerd. Correct me if i am wrong.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2020 14:07 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh vreemd, mijn moeder zit al op wpa2.
-
[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 19:45 ]
Verwijderd
Moet je even op JulianK postje klikken, het gaat nog even door daarna tussen Hackus, Meesje en JulianK. Ik word er niet wijs uit, het lijkt erop dat TKIP de foute keuze is en je AES moet nemen, beiden zijn WPA2-PSK.Donstil schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:55:
[...]
Ooh vreemd, mijn moeder zit al op wpa2.
Op mijn ipados home screen vind ik tijd en datum veel te groot (het staat ook linksboven wat prima is). Kan ik tijd/date als soort widget (dus bovenste) verwijderen? Ik heb dan net ruimte om een andere widget altijd te tonen.
Onder Face ID de vandaagweergave.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:43:
Wat hebben jullie precies uitgezet in FaceID? Snap het niet. Hij wilt zijn agenda zichtbaar hebben op een gelockte iPhone? Dat is al het geval bij mij, ik zie zo 123 niet hoe ik dat uit zou kunnen zetten.
Ik word er knetter gek van dat die dingen de hele tijd automatisch aangevinkt zijn 😱Neuzelaar schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:01:
In de iCloud sectie van Settings zijn blijkbaar een aantal apps toegevoegd. Hieronder ook Google Drive. Ik neem aan dat enkel de offline beschikbare files worden meegenomen dan? Iemand die hier meer over weet?
[Afbeelding]
... na de zomer
Klopt helemaal. Via het i-tje zie je in de toelichting dat het AES betreft.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:02:
[...]
Moet je even op JulianK postje klikken, het gaat nog even door daarna tussen Hackus, Meesje en JulianK. Ik word er niet wijs uit, het lijkt erop dat TKIP de foute keuze is en je AES moet nemen, beiden zijn WPA2-PSK.
Verwijderd
Dat was het 1e (en enige) wat ik probeerde. Widgets enz blijven zichtbaar.
Laat maar, blijkbaar niet snel genoeg camera afgedekt en unlockte hij stiekum toch nog. Nu camera beter afgedekt en nu werkt het wel.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2020 12:33 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja daar zit ze (uiteraard) al op, ik zie alleen niet helemaal wat dat met versleuteld dns verkeer te maken heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:02:
[...]
Maar goed ik geloof het wel, haar modem gat binnenkort toch in bridge en dan gaan we het zelf regelen met een goeie router en Pihole enz, dus tot die tijd laat ik het lekker zo
Edit: aah zie nu pas dat hij het op mijn thuis netwerk ook zegt, terwijl ik daar zelfs DNSSEC gebruik enz

#Negeren
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-09-2020 12:50 ]
-
[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 19:45 ]
Ik heb Ziggo in bridge met m’n eigen router én toevallig ook een Pi-hole. Maar heb nog nooit een melding gezien. Dus ligt het echt aan die Ziggo-router.Donstil schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:42:
[...]
Ja daar zit ze (uiteraard) al op, ik zie alleen niet helemaal wat dat met versleuteld dns verkeer te maken heeft.
Maar goed ik geloof het wel, haar modem gat binnenkort toch in bridge en dan gaan we het zelf regelen met een goeie router en Pihole enz, dus tot die tijd laat ik het lekker zo
Edit: aah zie nu pas dat hij het op mijn thuis netwerk ook zegt, terwijl ik daar zelfs DNSSEC gebruik enz![]()
#Negeren
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja alleen zelf gebruik ik die dan weer niet en ik heb het ook.Dennisdn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:04:
[...]
Ik heb Ziggo in bridge met m’n eigen router én toevallig ook een Pi-hole. Maar heb nog nooit een melding gezien. Dus ligt het echt aan die Ziggo-router.
Nou goed ik weet dat de beveiliging op mijn netwerk en DNS verkeer op orde is dus kan het veilig negeren.
Mijn moeder krijgt binnenkort de zelfde behandeling dus dan zit het daar ook goed.
Daar zit ik al op. Horizon zit op WPA2.
Plus afgelopen week codering van TKIP aangepast naar AES.
[ Voor 17% gewijzigd door MisterMarcFR op 26-09-2020 13:33 ]
Maken jullie gebruik van RSS feeds? Zo ja welke app raden jullie aan? Bij voorkeur gratis of eenmalige aankoop, geen subscription.
Volgens mij is Reeder 4 momenteel gratis. (5 komt eraan)meesje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:59:
Maken jullie gebruik van RSS feeds? Zo ja welke app raden jullie aan? Bij voorkeur gratis of eenmalige aankoop, geen subscription.
Die melding heeft niets met Ziggo te maken. Ik heb hier glasvezel via T-mobile Thuis en met eigen modem in gebruik in combinatie met Adguard home, de tegenhanger van pi-hole, en ik krijg die melding ook.Dennisdn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:04:
[...]
Ik heb Ziggo in bridge met m’n eigen router én toevallig ook een Pi-hole. Maar heb nog nooit een melding gezien. Dus ligt het echt aan die Ziggo-router.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Ik gebruik News Explorer. Deze slaat gegevens op iCloud op en synchroniseert naar andere apparaten. Daardoor heb ik altijd de (nog) niet gelezen artikelen op mijn iPad, iPhone en iMac!meesje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:59:
Have Fun Funske
Thanks! Klinkt goed. Ik ga eerst Reeder 4 proberen en kijken of rss feeds me bevalt. Zo ja, kan ik altijd nog jouw app proberen. Sync met iCloud is wel mooi. Er is zelfs een atv app! Niet dat ik daar gebruik van zou maken, maar toch.funske schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:49:
[...]
Ik gebruik News Explorer. Deze slaat gegevens op iCloud op en synchroniseert naar andere apparaten. Daardoor heb ik altijd de (nog) niet gelezen artikelen op mijn iPad, iPhone en iMac!
Ik gebruik zelf een servertje met FreshRSS als "RSS-centrale", waarop ik verschillende readers heb aangesloten (onder andere Reeder 4 voor iOS en Vienna voor macOS).
Als een gewone Ziggo-router het wél doet en een 3th-party-router op hetzelfde Ziggo-netwerk niet, dan ligt het toch aan de standaard Ziggo-router?the_cyberspace schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:48:
[...]
Die melding heeft niets met Ziggo te maken. Ik heb hier glasvezel via T-mobile Thuis en met eigen modem in gebruik in combinatie met Adguard home, de tegenhanger van pi-hole, en ik krijg die melding ook.
Wat vinden jullie van de samenvattingen die in de Woning app bovenaan staan?
Ik vond de oude Woning app veel duidelijker; nu moet je eerst op die plaatjes bovenin klikken om te weten waarom het gaat.......
Een flinke tegenvaller!
Ik vond de oude Woning app veel duidelijker; nu moet je eerst op die plaatjes bovenin klikken om te weten waarom het gaat.......
Een flinke tegenvaller!
Have Fun Funske
Als je meerdere temp sensoren hebt, zegt zo’n gemiddelde me helemaal niks en je moet er inderdaad op klikken om de details te zien. Je moet dus kritisch zijn welke temp sensor je op het hoofdscherm wil zetten (‘zet in status’). In mijn geval heb ik gekozen voor de temp van de thermostaat, maar ja die zie ik ook al direct in de tegel welke als favoriet op het hoofdscherm staat....funske schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:12:
Wat vinden jullie van de samenvattingen die in de Woning app bovenaan staan?![]()
Een flinke tegenvaller!
Vandaag een temp/hum sensor in gebruik genomen (voor in de slaapkamer) en het heeft me positief verbaasd dat de temp en humidity in 1 icoon werd getoond, bovenin het scherm van de betreffende kamer. Dat had ik weer niet verwacht.
De samenvatting wat betreft lampen is toch wel best? Je moet wel lang drukken om de details. Bij kort drukken gaan de lampen uit.
Dit vind ik overigens een opmerking die meer thuis hoort in het HomeKit topic.
[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 26-09-2020 18:40 ]
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe het zat met de batteryhealth van mijn 4 jaar oude iPad Pro en dat kan je alleen zien in iPhones. Zoals iedereen vast wel weet is er Coconutbattery welke je alleen op een Mac kan gebruiken. En ik heb dus geen Mac. Maar vond wel een ander interessant programma dat wel werkt op W10: imazing
De gratis versie is voldoende om de batteryhealth uit te lezen, het 1e scherm (=backup) kan je wegklikken met "later" en dan klik je op batterij icoon rechtsonder in dat scherm en je weet je batteryhealth.
Wilde dit delen met diegenen die ook geen Mac hebben en ook hetzelfde wilden weten maar door de beperking van IOS dit niet konden achterhalen.
De gratis versie is voldoende om de batteryhealth uit te lezen, het 1e scherm (=backup) kan je wegklikken met "later" en dan klik je op batterij icoon rechtsonder in dat scherm en je weet je batteryhealth.
offtopic:
(de iPad had 94% en dat vind ik verrassend goed voor een 4 jaar oud toestel) Ook getest op de 2 jaar oude iPhone en het is afgerond naar boven maar hij klopt (87,7%)
(de iPad had 94% en dat vind ik verrassend goed voor een 4 jaar oud toestel) Ook getest op de 2 jaar oude iPhone en het is afgerond naar boven maar hij klopt (87,7%)
Wilde dit delen met diegenen die ook geen Mac hebben en ook hetzelfde wilden weten maar door de beperking van IOS dit niet konden achterhalen.
Het valt mij op dat sinds ios14 de Dropbox app heel vaak op de achtergrond actief is. Dat geeft het batterijverbruik aan. De eerste nacht na de update heel wat uren en nu vaak 5 tot min per uur. Ververs op de achtergrond staat uit en de backup van Dropbox naar iCloud ook. Een bug of zie ik een instelling over het hoofd?
Verwijderd
En wat als je de synchronisatie met Dropbox Cloud ook uitzet? (ik neem aan dat je met iCloud die van Apple bedoelt) Kan zijn dat de Dropbox app niet lekker werkt met IOS14 en dat je de update daarvan moet afwachten. Je bent iig de 1e met dit probleem.gelukkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:36:
Het valt mij op dat sinds ios14 de Dropbox app heel vaak op de achtergrond actief is. Dat geeft het batterijverbruik aan. De eerste nacht na de update heel wat uren en nu vaak 5 tot min per uur. Ververs op de achtergrond staat uit en de backup van Dropbox naar iCloud ook. Een bug of zie ik een instelling over het hoofd?
Sinds iOS 14.0.1 heb ik ineens last van dat mijn vingerafdruk op de homebutton niet altijd meteen werkt!?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Timer was niet meer te zien op vergrendel scherm van ios14. Heb nu beta 2 eindelijk werkt het weer.
Dropbox heeft nog wel meer problemen. Normaal download ik met Safari nzb’s die ik dan direct doorzet naar dropbox. Maar krijg nu telkens foutmelding op iOS en iPadOS.gelukkie schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:36:
iCloud sync van Dropbox staat uit. Maar even update afwachten en anders verwijder ik de app wel. Gebruik het toch weinig.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:43:
[...]
En wat als je de synchronisatie met Dropbox Cloud ook uitzet? (ik neem aan dat je met iCloud die van Apple bedoelt) Kan zijn dat de Dropbox app niet lekker werkt met IOS14 en dat je de update daarvan moet afwachten. Je bent iig de 1e met dit probleem.
Kan er even naar de topicstarter gekeken worden? Staan wel een paar flinke spellingsfouten in.
Op 22 juni 2020 kondigt Apple naar verwachting en goed gebruik iOS 14 aan op het eigen Worldwide developer conference. Deze conference, bedoeld voor developers, geeft via de voorafgaande Keynote ook ons eindgebruikers een fijne vooruitblik op de toekomst van het platform. Naar geruchten wordt het dit jaar niet iOS14 en ipadOS14, maar kiest Apple er voor iOS 14 voor de iPhone te hernoemen naar (i)PhoneOS14.
Op 22 juni 2020 kondigt Apple naar verwachting en goed gebruik iOS 14 aan op het eigen Worldwide developer conference. Deze conference, bedoeld voor developers, geeft via de voorafgaande Keynote ook ons eindgebruikers een fijne vooruitblik op de toekomst van het platform. Naar geruchten wordt het dit jaar niet iOS14 en ipadOS14, maar kiest Apple er voor iOS 14 voor de iPhone te hernoemen naar (i)PhoneOS14.
[ Voor 68% gewijzigd door Serena op 27-09-2020 21:00 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Scherp! Maar wie leest nu überhaupt de TS? De titel zegt toch al genoeg?Serena schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:59:
Kan er even naar de topicstarter gekeken worden? Staan wel een paar flinke spellingsfouten in.
[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 27-09-2020 22:28 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh jeetje spelvautenSerena schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:59:
@robcoenen Gaat binnenkort even naar de OP kijken, dus daar kan je dan weer naar hartelust doorheen lezon
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 28-09-2020 13:08 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nou we doen het in ieder geval voor 1 iemand zie ikmeesje schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:33:
[...]
Scherp! Maar wie leest nu überhaupt de TS? De titel zegt toch al genoeg?
In sommige van die startposts staat heel veel info, neem bijvoorbeeld die van Ikea. Staan veel tips in die vragen kunnen vermijden.meesje schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:33:
[...]
Scherp! Maar wie leest nu überhaupt de TS? De titel zegt toch al genoeg?
Moet gewoon netjes zijn is mijn mening. Kan er niks aan doen, krijg echt buikpijn van het slechte Nederlands vaak.
Stam + d bestaat niet!!!
(En nee, jij schrijft prima Nederlands!)
Verwijderd
Mijn 1e idee was dat jij vroeg of iemand @Donstil medisch wilde laten onderzoeken.Serena schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:59:
Kan er even naar de topicstarter gekeken worden?
LOL!!!!Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 05:50:
[...]
Mijn 1e idee was dat jij vroeg of iemand @Donstil medisch wilde laten onderzoeken.

Waarom die laatste aanval? Smiley over het hoofd gezien? Was dus ook niet serieus bedoeld.Serena schreef op maandag 28 september 2020 @ 05:18:
[...]
In sommige van die startposts staat heel veel info, neem bijvoorbeeld die van Ikea. Staan veel tips in die vragen kunnen vermijden.
Moet gewoon netjes zijn is mijn mening. Kan er niks aan doen, krijg echt buikpijn van het slechte Nederlands vaak.
Stam + d bestaat niet!!!
(En nee, jij schrijft prima Nederlands!)
Je hebt gelijk dat een TS veel info kan bevatten. Het mooiste zou zijn dat een TS regelmatig wordt bijgewerkt, met bv een FAQ, maar in de praktijk is dat vaak niet het geval. Dat kan ik me overigens best goed voorstellen. De topicstarter moet daar maar net de tijd voor hebben (en sommige topicstarters hebben best veel topics gestart).
Laatste zin, tussen haakjes.
"(En nee, jij schrijft prima Nederlands!)"
Geef maar aan hoe ik dit anders moet interpreteren.
Verwijderd
Dat voordat jij het vraagt of je slecht Nederlands schrijft ze je al antwoord geeft. Serieus, ik lees er geen aanval in?meesje schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:58:
[...]
Laatste zin, tussen haakjes.
"(En nee, jij schrijft prima Nederlands!)"
Geef maar aan hoe ik dit anders moet interpreteren.
Pfff, koffie!!! Zo had ik de opmerking vanochtend niet gelezen. Ik heb niks gezegd. Even een streep gezet door de zin in mijn eerdere reactie.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:13:
[...]
Dat voordat jij het vraagt of je slecht Nederlands schrijft ze je al antwoord geeft. Serieus, ik lees er geen aanval in?
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 28-09-2020 09:35 ]
Dan nu weer ontopic over iOS en iPadOS

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Even een waarschijnlijk hele domme vraag, maar ik heb na installatie van iOS 14.0 de Nieuws widget verwijderd en ik zie nu op mijn zakelijke toestel dat deze het na installatie van 14.01 deze widget het nu wel doet. Deze wil ik graag ook weer op mijn andere toestel plaatsen maar ik kan de Nieuws widget nergens meer vinden of toevoegen. Wat doe ik verkeerd of waar vergeet ik te kijken?
Al sinds mijn update naar iOS 14 op mijn iPhone 11 kon ik via de YT app video’s bekijken in 1440p en 4K. Helaas kon dat nog niet op de iPad, maar heb zojuist de update van de YT app geïnstalleerd en he presto, 1440p en 4K zijn nu beschikbaar.
(Niet dat je er veel aan hebt op de non-4k schermen van de iPhone en iPad maar toch
)
(Niet dat je er veel aan hebt op de non-4k schermen van de iPhone en iPad maar toch
Ben ik nou gek of is het sinds iOS 14 niet meer mogelijk een notitie als PDF te saven?
Ik wil bijvoorbeeld een note (met een Antal foto's erin) delen, het liefst als pdf, maar de enige opties zijn:
Doe ik iets verkeerd of weet iemand misschien een workaround?
ahh, dit is de gecorrigeerde versie
Ik wil bijvoorbeeld een note (met een Antal foto's erin) delen, het liefst als pdf, maar de enige opties zijn:
- Via Facebook Messenger, maar alleen de foto's van de note werden gedeeld.
- Via Whatsapp, de tekst plus losse foto's, maar uiteraard niet in de juiste volgorde.
- Via email, de tekst plus foto's in de juiste volgorde.
- Save to files, een los txt bestand en allerlei losse foto's
Doe ik iets verkeerd of weet iemand misschien een workaround?
Ik zie de spelfouten nietSerena schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:59:

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Werkt op 14.01 nu ook weer, maar nu blijft het timer/alarm icoon actief terwijl er helemaal geen timer/alarm is ingesteld.DennisDCT schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:39:
Timer was niet meer te zien op vergrendel scherm van ios14. Heb nu beta 2 eindelijk werkt het weer.
Wel echt een drama die widgets en notificaties op iOS14.. blijven vaak hangen, werken niet of werken als ze niet moeten werken.
Sinds IOS 14 worden bijgevoegde foto's in een email geplakt en niet meer als bijlage toegevoegd.
Omdat ik voor mijn werk veel foto's doorstuur naar mijn email is dit zeer irritant.
Vanuit de Foto's app stuur ikaltijd snel meerdere foto's door.
Zijn er meer mensen met dit probleem en belangrijker, iemand voor mij een oplossing?
Omdat ik voor mijn werk veel foto's doorstuur naar mijn email is dit zeer irritant.
Zijn er meer mensen met dit probleem en belangrijker, iemand voor mij een oplossing?
Welke e-mail app gebruik je?dongilles schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:42:
Sinds IOS 14 worden bijgevoegde foto's in een email geplakt en niet meer als bijlage toegevoegd.
Anders de foto's niet mailen, maar even in dropbox ofzo zetten? Lijkt mij sowieso handiger, maar ik ken jouw workflow verder niet
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zorg dat je apps gaan wiebelen door een app icoon lang ingedrukt te houden en kies daarna voor Wijzig beginscherm. Klik vervolgens rechtsboven op het plusje en daar vind je alle widgets. Naar mijn weten heeft de nieuws widget altijd goed gewerkt.Servor schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:10:
Even een waarschijnlijk hele domme vraag, maar ik heb na installatie van iOS 14.0 de Nieuws widget verwijderd en ik zie nu op mijn zakelijke toestel dat deze het na installatie van 14.01 deze widget het nu wel doet. Deze wil ik graag ook weer op mijn andere toestel plaatsen maar ik kan de Nieuws widget nergens meer vinden of toevoegen. Wat doe ik verkeerd of waar vergeet ik te kijken?
Dit is ook met de native mail app op MacOS. Vervelend als het nu ook in de iOS-mailapp zit; ik heb dat altijd een best ergerlijke functie gevonden en gebruik dat ook met grote regelmaat. Ik ben om die reden maar overgestapt naar een andere app. Als afbeeldingsbijlagen ook echt bijlagen zijn ben ik ook zo weer terug, dat dan weer wel.dongilles schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:42:
Verwijderd
+ even flink doorscrollen en dan vind je de "news" widget. Zijn ze blijkbaar vergeten te vertalen. En wanneer je news geselecteerd hebt heb je keuze uit 5 verschillende widgets (ff naar rechts of links swipen).meesje schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:26:
[...]
Zorg dat je apps gaan wiebelen door een app icoon lang ingedrukt te houden en kies daarna voor Wijzig beginscherm. Klik vervolgens rechtsboven op het plusje en daar vind je alle widgets. Naar mijn weten heeft de nieuws widget altijd goed gewerkt.
Bovenstaand is een aanvulling voor @Servor
Was in iOS 13.7 ook al! Weet niet (meer) of het vanaf begin iOS 13 het al aanwezig was.dongilles schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:42:
@BeQuietAndDrive
Ik gebruik de standaard mail app van IOS, dit omdat ik dan ook meteen de optie krijg om de grootte van de foto's te kiezen. Vaak nog het probleem dat meerdere foto's op groot formaat problemen geeft bij inboxen.
Dropbox en onedrive mogen niet gebruikt worden vanuit de werkgever helaas.
@Bastiaan
Helaas zit dit nu ook in de native IOS mail app
@RigolleM
Ik heb een IOS 13.7 over geslagen maar in basis IOS 13 was dit zeker nog niet het geval
Ik gebruik de standaard mail app van IOS, dit omdat ik dan ook meteen de optie krijg om de grootte van de foto's te kiezen. Vaak nog het probleem dat meerdere foto's op groot formaat problemen geeft bij inboxen.
Dropbox en onedrive mogen niet gebruikt worden vanuit de werkgever helaas.
@Bastiaan
Helaas zit dit nu ook in de native IOS mail app
@RigolleM
Ik heb een IOS 13.7 over geslagen maar in basis IOS 13 was dit zeker nog niet het geval
schuif je scherm naar links, dan zie je je widgets. houd wijzig even ingedrukt en klik op + boven in je scherm.Servor schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:10:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Sinds iOS14 (en ook nog bij 14.0.1) klapt in één keer mijn batterij van 60% naar "bijna leeg", mijn iPhone 8 schakelt ook gewoon uit vanwege een "piekbelasting" van de batterij.
Wat me opvalt is dat het meestal gebeurt op het moment dat ik iets in Whatsapp probeer te openen.
*edit: Batterij kalibratie en volledig opnieuw instellen van de telefoon heb ik al geprobeerd.
Sinds iOS14 (en ook nog bij 14.0.1) klapt in één keer mijn batterij van 60% naar "bijna leeg", mijn iPhone 8 schakelt ook gewoon uit vanwege een "piekbelasting" van de batterij.
Wat me opvalt is dat het meestal gebeurt op het moment dat ik iets in Whatsapp probeer te openen.
*edit: Batterij kalibratie en volledig opnieuw instellen van de telefoon heb ik al geprobeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door mad_mavrick op 28-09-2020 15:24 . Reden: Extra info ]
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II
Niemand last van?HereIsTom schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:31:
Sinds iOS 14.0.1 heb ik ineens last van dat mijn vingerafdruk op de homebutton niet altijd meteen werkt!?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Verwijderd
Nee blijkbaar niet. Ik heb FaceID op iPhone maar nog wel zo een ouderwetse homeknop op de iPad Pro en daar werkt ie gewoon goed. Mogelijk is jouw probleem opgelost als je ofwel je vinger opnieuw inleert in TouchID en anders een hard reset doet (combinatie van diverse knoppen indrukken).
Is je probleem niet weg, dan vrees ik dat er wat mis is met je homeknop. (of meer mensen moeten ook last hebben hiervan)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2020 19:34 ]
Hij lijkt het bij mij een stuk slechter te doen als hij aan het laden is. Ik weet niet of dat komt door iOS of mijn vingerafdruk nog niet helemaal lekker is afgesteld, ik heb namelijk vlak voor iOS 14 een iPhone crash gehad waardoor opnieuw ingeladen.HereIsTom schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:31:
Het gaat om een iPhone 7.
Ja, heb ik ook vaker last van idd (i8)
Bij mij doet het touchscreen soms ook raar als hij aan de lader ligt. Voorheen nooit last mee 😏
[ Voor 21% gewijzigd door Banshee op 28-09-2020 19:28 ]
Nu je het zegt, hier ook..
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II
iPhone 8 met IOS 14.0.1, geen last van. TouchId is supersnel.
Verwijderd
Originele Apple lader?Banshee schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:28:
[...]
Ja, heb ik ook vaker last van idd (i8)
Bij mij doet het touchscreen soms ook raar als hij aan de lader ligt. Voorheen nooit last mee 😏
Ja, alles origineel.
Nooit last, sinds de .01 ineens haperend toetsenbord 😏
Hard reset ed maken niks uit.
Toestel van vrouwlief (witte i8) zelfde euvel.
Ben ik nu gek? Of begrijp ik niet hoe het werkt? Ik wil een mail versturen naar een e-mail adres dat getoond wordt op een website. Als ik klik op het e-mail adres, krijg een ‘nieuw email’ venster, maar deze is afkomstig van de standaard mail app, terwijl ik bij de Gmail instellingen op mijn iPad heb aangegeven dat Gmail de standaard mail app is. Werkt het bij jullie wel?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nee dat werkt hier ook niet zie ik, ik krijg dan de melding of ik Mail wil terug zetten uit de store.meesje schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:55:
Ben ik nu gek? Of begrijp ik niet hoe het werkt? Ik wil een mail versturen naar een e-mail adres dat getoond wordt op een website. Als ik klik op het e-mail adres, krijg een ‘nieuw email’ venster, maar deze is afkomstig van de standaard mail app, terwijl ik bij de Gmail instellingen op mijn iPad heb aangegeven dat Gmail de standaard mail app is. Werkt het bij jullie wel?
(Ik gebruik Spark, als enige app en dus default)
Kent iemand een widget voor snelle verkeersinformatie? Ik vond deze, maar die widget kan ik niet vinden.
Verwijderd
Toppie, naar wie stuur ik de rekening?HereIsTom schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:47:
@Verwijderd @The_FrankO @Banshee @mad_mavrick Na een harde reset lijkt het probleem opgelost.
Nou heb ik bijvoorbeeld tweakers.net op mijn home screen geplaatst en als ik die aantik dan wordt 'ie nog steeds met Safari geopend - ondanks dat Firefox als standaard browser is geselecteerd.
Ook zie ik binnen Firefox geen mogelijkheid om een website-URL naar het home screen te plaatsen.
Mis ik wat? Of is eigenlijk de 'default browser / mail app' op dit moment een beetje kreupel geimplementeerd?
Ook zie ik binnen Firefox geen mogelijkheid om een website-URL naar het home screen te plaatsen.
Mis ik wat? Of is eigenlijk de 'default browser / mail app' op dit moment een beetje kreupel geimplementeerd?
Is het niet gewoon omdat die link gemaakt is in safari?vanaalten schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:23:
Nou heb ik bijvoorbeeld tweakers.net op mijn home screen geplaatst en als ik die aantik dan wordt 'ie nog steeds met Safari geopend - ondanks dat Firefox als standaard browser is geselecteerd.
Maak hem eens in je nieuwe browser.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Siri is schijnbaar verbeterd in iOS 14 en ik maakte hier voorheen eigenlijk geen gebruik van, mede omdat ik naast wekkers zetten gewoon niet zo goed weet waarvoor ik het moet gebruiken en omdat Siri me vrijwel nooit verstond met Nederlands.
Maakt iemand van jullie hier gebruik van? En zo ja, waarvoor en in welke taal spreek je Siri aan?
Maakt iemand van jullie hier gebruik van? En zo ja, waarvoor en in welke taal spreek je Siri aan?
Zetten van wekkers of timers gebruik ik het voor en als de telefoon op mijn bureau ligt gebruik ik het om handsfree mensen te bellen.
Verder niet bijzonder veel eigenlijk.
Spraakbesturing is toch een kwestie van aanwennen en aanleren bij veel apparaten. Google Home via Sonos gebruik ik best veel en in de auto gebruik ik ook al jaren de spraakbesturing. Als je eenmaal weet hoe je je navigatie met spraak bestuurd scheelt dat een hoop gepriegel op je scherm bijvoorbeeld.
Verder niet bijzonder veel eigenlijk.
Spraakbesturing is toch een kwestie van aanwennen en aanleren bij veel apparaten. Google Home via Sonos gebruik ik best veel en in de auto gebruik ik ook al jaren de spraakbesturing. Als je eenmaal weet hoe je je navigatie met spraak bestuurd scheelt dat een hoop gepriegel op je scherm bijvoorbeeld.
Sinds de iOS 14.x update heb ik zo nu en dan een stotter of hapering in het steamen van muziek via Bluetooth naar bijvoorbeeld de autoradio (JVC Unit) en mijn koptelefoon (JBL). Het is redelijk sporadisch maar er is dan een seconde of twee een haperende verbinding en dan herstelt alles weer. De verbinding valt niet weg maar blijft prima tot stand.
Iemand dit dit herkent? Ik draai de 14.0.1 op een iPhone 11.
Verwijderd
Probeer eens een harde reset. (volume up 1 sec -> volume down 1 sec -> aan/uitknop ingedrukt houden net zolang tot ie uitvalt EN je de apple logo weer ziet, dan pas de knop loslaten).Mrjraider schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:34:
Sinds de iOS 14.x update heb ik zo nu en dan een stotter of hapering in het steamen van muziek via Bluetooth naar bijvoorbeeld de autoradio (JVC Unit) en mijn koptelefoon (JBL). Het is redelijk sporadisch maar er is dan een seconde of twee een haperende verbinding en dan herstelt alles weer. De verbinding valt niet weg maar blijft prima tot stand.
Iedereen met (andere) wazige problemen raad ik sowieso harde reset aan, zou zomaar eens kunnen dat het dan opgelost is. Kost je niks en hij gaat er niet kapot van.
@HereIsTom @Verwijderd Dat is een geforceerde re-start, geen harde reset !
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Weet iemand dit: collega had altijd een dvd in de Videos-app opgeslagen. App is weg sinds iOS 14. Waar zijn deze video’s nu te zien?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik had het zelfde probleem (Exchange met MFA op het werk). Wat voor mij werkte was account weggooien. Opnieuw aanmaken. Toestaan in authenticator. Dan krijg je de melding voor beheerdersgoedkeuring. Die annuleren. Dan kom je terug bij account instellingen en kun je je wachtwoord invoeren. Dat gedaan en toen werkte hij weer. Hoop dat het helpt.JoepW schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:21:
Heeft iemand een oplossing voor het probleem van inloggen op Exchange (met MFA) en onderstaande melding?[Afbeelding]
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Apple TV-app onder 'Bibliotheek'?THE_BASE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:45:
Weet iemand dit: collega had altijd een dvd in de Videos-app opgeslagen. App is weg sinds iOS 14. Waar zijn deze video’s nu te zien?
Dit is een gok hoor.
Dat was mijn eerste ingeving ook. Maar helaas...DwightKSchrute schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:48:
[...]
Apple TV-app onder 'Bibliotheek'?
Dit is een gok hoor.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Ik weet niet hoe ik een screenshot hier krijg, het zijn allemaal regels onder elkaar en geen afbeeldingen zoals bovenaan, hij staat tussen Muziek en Opdrachten in?Servor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:03:
@meesje , @Hackus en @Verwijderd - op die manier heb ik het ook geprobeerd maar ik zie geen Nieuws, News of Laatste Nieuws in het lijstje van beschikbare widgets?
Servor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:03:
@meesje , @Hackus en @Verwijderd - op die manier heb ik het ook geprobeerd maar ik zie geen Nieuws, News of Laatste Nieuws in het lijstje van beschikbare widgets?

wit vierkantje met rode strepen tekst staat News
Zoek in widgets kun je omlaag scrollen
[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 29-09-2020 11:16 ]
Verwijderd
Internet staat vol met tegenstrijdigheden, ik weet het soms ook niet meer hoor.Hackus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:42:
@HereIsTom @Verwijderd Dat is een geforceerde re-start, geen harde reset !
Hoe dan ook, al die voorbeelden hier spreken van een harde reset: https://www.google.com/search?q=harde+reset+iphone
Eh, hoe dan? Zowel Firefox als Chrome even gezocht, maar ik zie niet hoe ik net als in Safari bij een site 'add to home screen' kan doen.CoolHead621 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:42:
[...]
Is het niet gewoon omdat die link gemaakt is in safari?
Maak hem eens in je nieuwe browser.
Wellicht dat ik iets mis, maar het lijkt er voor mij op dat links op je homescreen ondanks de browser-preference met Safari geopend worden en dat je links op je homescreen alleen met Safari kan maken.
De iPhone geforceerd opnieuw opstartenVerwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:25:
[...]
Internet staat vol met tegenstrijdigheden, ik weet het soms ook niet meer hoor.
Hoe dan ook, al die voorbeelden hier spreken van een harde reset: https://www.google.com/search?q=harde+reset+iphone
Helaas...Hackus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:15:
[...]
[Afbeelding]
wit vierkantje met rode strepen tekst staat News
Zoek in widgets kun je omlaag scrollen
/f/image/45fNZnA5eHPsHkcXV67p8PsE.png?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Wat maf, ik heb zelf geen regel met Notities bij mij erbij staan terwijl dat wel zou moeten als standaard app van IOS.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 11:59 ]
Geen idee, gebruik alleen maar safari.vanaalten schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:25:
[...]
Eh, hoe dan? Zowel Firefox als Chrome even gezocht, maar ik zie niet hoe ik net als in Safari bij een site 'add to home screen' kan doen.
Wellicht dat ik iets mis, maar het lijkt er voor mij op dat links op je homescreen ondanks de browser-preference met Safari geopend worden en dat je links op je homescreen alleen met Safari kan maken.
't was een ingeving van de gemaakte snelkoppeling.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Verwijderd
Ff gezocht bij jouw URL naar harde reset. Dat kent Apple niet. Ze hebben het dus gewoon een andere naam gegeven. Maar aangezien de rest van de wereld het wel een harde reset noemt, moeten we hier maar geen punt van gaan maken.
Inderdaad bijzonder, die heb ik wel. Zie hierboven.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:54:
[...]
Wat maf, ik heb zelf geen regel met Notities bij mij erbij staan terwijl dat wel zou moeten als standaard app van IOS.
Ik ga het proberen...4of9 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:46:
[...]
Ik had het zelfde probleem (Exchange met MFA op het werk). Wat voor mij werkte was account weggooien. Opnieuw aanmaken. Toestaan in authenticator. Dan krijg je de melding voor beheerdersgoedkeuring. Die annuleren. Dan kom je terug bij account instellingen en kun je je wachtwoord invoeren. Dat gedaan en toen werkte hij weer. Hoop dat het helpt.
Update: Gedaan en helaas helpt het niet...
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 29-09-2020 13:10 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.