Ik herken je kritiek niet, bij mij werkt het in Safari zonder problemen.Edddd schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:23:
Om Safari. Vanaf update. Nu schiet ie ook weg 😫 Werkelijk te idioot voor woorden om een tekst uit beeld te laten schieten wanneer iemand iets wil typen.
En bovenin krijg ik nu een horizontale valk met ‘gereed’. Die zweeft daar vrolijk rond in plaats van tegen m’n toetsenbord. Nu ontneemt ie m’n zich op het webadres bijvoorbeeld.
Ik hoop toch echt dat dit snel wordt gefixed. Dit is werkelijk bagger. Waarom releasen mensen zoiets? Wat een dom volk. Het was prima.
Er is een Scriptable shortcut waarbij dit wel werkend te krijgen is: https://www.reddit.com/r/...ip_shortcut_v3_for_ios14/Luuk2015 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:40:
[...]
Het heeft inderdaad gewerkt, alleen is het nu niet meer mogelijk.
Dit kwam ik net tegen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ios_14_no_longer_working/
We weten alleen niet of het een bug is of dat Google het expres heeft verwijderd
Verwijderd
Ben nu al een dag of 3 bezig met de widgets en normaal laden ik de batterij elke middag rond 14:00 op met een restwaarde van +/- 30%. Nu vanmiddag +/- 81%, dus daar zit wel wat tussenLuuk2015 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:22:
Is het eigenlijk al bekend hoeveel invloed widgets hebben op je batterijduur?
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
De batterij percentage is eigenlijk niet waar ik naar aan kijken was, maar de badges die elke keer weer de aandacht trokken, kun je uitzetten
Maar met wat meer aandacht voor de settings in "Instellingen - Berichtgeving" mis je ook geen belangrijke zaken die de aandacht nodig hebben.
(iPhone 11 pro & iOS 14)
Verwijderd
Daar zal vast wel iets op gevonden worden.H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:26:
[...]
Ik had gelezen dat widgets enkel informatie mogen geven. Je zou dus een widget van Spotify kunnen krijgen op termijn om te kijken welk liedje speelt, maar geen next, back, pause en play knoppen. Een beetje vergelijkbaar met de huidige Podasts widget dus.
Ik heb nu een calorieën-widget:
https://streamable.com/w4657l
Je klikt op een maaltijd, bijvoorbeeld 'lunch' en je komt direct bij de invoer van de lunch.
Er zit dus wel degelijk interactie tussen.
Ik denk dat Spotify daar wel een creatieve oplossing voor vind.
Of Spotify die oplossing mag gebruiken van Apple is een andere vraag, dat ligt eraan hoeveel Apple Music gepusht moet worden.
Verwijderd
Je bent de 3e of de 4e inmiddels. Dus nee niemand heeft dit probleem.HugoVS schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:44:
Heeft hier iemand ook deze bug ? De klok widget loopt telkens achter of voor op de werkelijke tijd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Heb je de timezone setting "aan" staan?HugoVS schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:44:
Heeft hier iemand ook deze bug ? De klok widget loopt telkens achter of voor op de werkelijke tijd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Instellingen - Privacy - Locatievoorzieningen - Systeem - Tijdzone instellen.
Instellingen - Algemeen - Datum en Tijd - Tijdzone (zou in NL Amsterdam zijn).
Vanwaar die grote klok als widget? Je ziet linksboven toch de lokale huidige tijd?HugoVS schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:44:
[Afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Die kan ik persoonlijk zonder leesbril ook niet lezenTHE_BASE schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:55:
[...]
Vanwaar die grote klok als widget? Je ziet linksboven toch de lokale huidige tijd?
Dus een grotere tijd widget is dan geen slecht idee!
Verwijderd
Ik vergrendel dan mijn telefoon, zie ik meteen levensgroot hoe laat het is.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:57:
[...]
Die kan ik persoonlijk zonder leesbril ook niet lezen![]()
Dus een grotere tijd widget is dan geen slecht idee!
Ik hoop dat er een digitale klok widget komt, dat zou ik misschien wel willen proberen.
Ik zie een hoop mensen die de telefoon app van hun homescreen hebben gehaald.
Bellen jullie dan via Siri?
Is er een iOS screenshot topic? Wellicht leuk om onze creaties te delen!H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:15:
Ik lees hier vaak dat mensen widgets voorlopig nog wat zinloos vinden maar op https://forums.macrumors....me-screen-layout.2242306/ heb ik toch al leuke voorbeelden gevonden van gepimpte home screens. Hopelijk is het toegestaan om even te linken naar een ander forum?
Hier had uw reclame kunnen staan.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Eigenlijk heb ik die app ook niet nodig op mijn homescreen. 80% van mijn gesprekken wordt ik gebeld en de overige 20% gaat via Spotlight/Contacten.Ronvgs schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:20:
Ik zie een hoop mensen die de telefoon app van hun homescreen hebben gehaald.
Oftewel bedankt dat je het vraagt. Ik ga hem verwijderen en heb zo weer een plekje vrij!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Apart want eerder kon dat wel. Ik had altijd de widget voor Google media control boven aan staan om de chromecast makkelijk te kunnen pauzeren maar sinds iOS14 komt die helemaal niet meer erin te staan. Dus ik denk dat die een beetje kapot is gegaan door deze update.H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:26:
[...]
Ik had gelezen dat widgets enkel informatie mogen geven. Je zou dus een widget van Spotify kunnen krijgen op termijn om te kijken welk liedje speelt, maar geen next, back, pause en play knoppen. Een beetje vergelijkbaar met de huidige Podasts widget dus.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Apple releases first public beta of iOS 14.2
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 21-09-2020 19:41 ]
Helemaal eens!Eiríkr schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:22:
[...]
Is er een iOS screenshot topic? Wellicht leuk om onze creaties te delen!
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Plus vele tientallen in dit topic sinds beta1Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:47:
[...]
Je bent de 3e of de 4e inmiddels. Dus nee niemand heeft dit probleem.
Goed idee inderdaad!Eiríkr schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:22:
[...]
Is er een iOS screenshot topic? Wellicht leuk om onze creaties te delen!
Ik kwam deze nog tegen op twitter, vind hem wel gaaf.
https://twitter.com/traf/status/1307707156788060160?s=21
Shortcuts met custom icons.
De apps starten dan wel op via shortcuts, dus met enige vertraging, denk dat ik mezelf daar nogal aan zou ergeren.
Lijkt me vrij irritant. Lekker zo houden zoals het bedoeld is.Laank schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:51:
[...]
Goed idee inderdaad!
[Afbeelding]
De apps starten dan wel op via shortcuts, dus met enige vertraging, denk dat ik mezelf daar nogal aan zou ergeren.
Het wachten is op widgets van 3th part apps. Ben wel nieuwsgierig waar ze mee komen en welke ik ga gebruiken. Vind bijvoorbeeld Buienalarm wel interessant.
©2004
Ja precies, ik denk ook dat ik het nog geen dag zou volhouden ermee.THE_BASE schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:33:
[...]
Lijkt me vrij irritant. Lekker zo houden zoals het bedoeld is.
Maar vind het wel wat hebben om een zo rustig mogelijk startscherm te zien.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Best een hoop apps die ik gebruik zijn al ge-update.hk12nl schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:43:
Het wachten is op widgets van 3th part apps. Ben wel nieuwsgierig waar ze mee komen en welke ik ga gebruiken. Vind bijvoorbeeld Buienalarm wel interessant.
Soms wat nuttiger dan de andere keer maar wordt al goed opgepakt.
Kwestie van de klok widget even inhouden en dan je locatie aanpassen. Mijn standaard locatie stond op Cupertino ipv AmsterdamHugoVS schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:44:
[Afbeelding]
Ik heb de update naar iOS 14 geinstalleerd op m'n iPad Air 2 dit weekend en gisteren startte m'n iPad spontaan opnieuw op. De srandaard app instellingen zijn ook teruggezet naar de standaardwaarden. Hoe kun je nou zoiets uitbrengen met zulke bugs? Dit voelt meer aan als een public beta dan een final/stable release! 🤦🏼♀️
Hallo,
vraagje...mijn vriendin heeft een iPhone en zelf heb ik daar weinig verstand van... dus in plaats van alle instellingen door zoeken dacht ik stel mijn vraag aan jullie ;-)
Op haar telefoon ontvangt ze haar e-mail. Echter geeft de telefoon niet aan als ze een nieuwe mail ontvangen heeft, tenzij deze in de oplader zit.
Weet iemand of dit te fixxen is en welke instelling ik daar voor moet omzetten?
Alvast bedankt
vraagje...mijn vriendin heeft een iPhone en zelf heb ik daar weinig verstand van... dus in plaats van alle instellingen door zoeken dacht ik stel mijn vraag aan jullie ;-)
Op haar telefoon ontvangt ze haar e-mail. Echter geeft de telefoon niet aan als ze een nieuwe mail ontvangen heeft, tenzij deze in de oplader zit.
Alvast bedankt
Ik heb een topic geopend: Het grote iOS Home Screen topicLaank schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:51:
[...]
Goed idee inderdaad!
[Afbeelding]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dat heb ik al gedaan sinds ik de widget erop heb gezet dus dat werkt niet helaas.xK0etj3 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:40:
[...]
Kwestie van de klok widget even inhouden en dan je locatie aanpassen. Mijn standaard locatie stond op Cupertino ipv Amsterdam
Welk emailprovider gebruikt ze? En welke app?mrjobby schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:54:
Hallo,
Alvast bedankt
©2004
Iemand die dit weet?Polycom schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:19:
Met iOS14 zie ik niet meer in mijn lock-screen een timer (als ik die heb ingesteld). Ook rechts bovenin had ik met iOS13 een icoontje, maar deze is nu ook weg. Iemand een idee hoe ik dit terug krijg?
Op mijn 7+ werkt IOS 14 alles behalve smooth. Met regelmaat dat bij unlocken alles ziek hapert en na een paar seconden weer het normaal doet. Ook bij simpele dingen als naar instellingen gaan dat het scherm bevriest. Nou staat de 12 pro max op het verlanglijstje, maar om nou tot die tijd met een haperend toestel te lopen...
Heb al opnieuw ios geinstalleerd. Heeft iets geholpen maar vooral unlocken blijft haperen
Heb al opnieuw ios geinstalleerd. Heeft iets geholpen maar vooral unlocken blijft haperen
De standaard mail app van iphone en der account is van @live.nl (outlook)hk12nl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:05:
[...]
Welk emailprovider gebruikt ze? En welke app?
De accuduur is bij mij nog niet helemaal zoals het is. Ik weet dat je het altijd even een paar dagen aan moet kijken en heb inmiddels de telefoon meerdere malen opnieuw gestart.
Telefoon (iPhone 11) voelde regelmatig erg warm aan, accuduur daalde erg snel en opladen boven de 80% gebeurde amper (wellicht beveiliging ivm warmte?). Een app bleek wel erg veel procenten van de accu te trekken, dus die heb ik nu verwijderd.
Het lijkt nu iets beter te gaan, maar of al weer helemaal de oude is?..... Ik blijf het nog even aanzien en anders maar eens een clean swipe proberen.
Telefoon (iPhone 11) voelde regelmatig erg warm aan, accuduur daalde erg snel en opladen boven de 80% gebeurde amper (wellicht beveiliging ivm warmte?). Een app bleek wel erg veel procenten van de accu te trekken, dus die heb ik nu verwijderd.
Het lijkt nu iets beter te gaan, maar of al weer helemaal de oude is?..... Ik blijf het nog even aanzien en anders maar eens een clean swipe proberen.
Heb je al gekeken bij: instellingen | mail | account | nieuwe gegevens? Staan hier de instellingen juist (op push etc)?mrjobby schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:15:
[...]
De standaard mail app van iphone en der account is van @live.nl (outlook)
©2004
zit nu te kijken bij de instellingen, als ik ga naar : Instellingen > Mail is er geen optie voor account. Ik kan wel via Instellingen > Account > Naam, telefoonnummers, e-mail maar daar kan ik geen instellingen aanpassen.hk12nl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:22:
[...]
Heb je al gekeken bij: instellingen | mail | account | nieuwe gegevens? Staan hier de instellingen juist (op push etc)?
Je kan dus wel op 'account' klikken bij instellingen -> mail? Anders gebruik je Outlook niet via de standaard mail app volgens mij..mrjobby schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:34:
[...]
zit nu te kijken bij de instellingen, als ik ga naar : Instellingen > Mail is er geen optie voor account. Ik kan wel via Instellingen > Account > Naam, telefoonnummers, e-mail maar daar kan ik geen instellingen aanpassen.
©2004
Ik begrijp niet waarom mensen nog de mail-app gebruiken, heb je msn, dan die app, heb je gmail, dan die app. of gebruik gewoon Spark Mail iPhone, iPad en Apple Watch geschikt.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Omdat stock mail de enige app is waarbij ik mijn credentials niet hoef te delen met een derde partij, die ze extern opslaat. Dus daarom maakt iedereen z’n eigen keuzes qua appsHackus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:48:
Ik begrijp niet waarom mensen nog de mail-app gebruiken, heb je msn, dan die app, heb je gmail, dan die app. of gebruik gewoon Spark Mail iPhone, iPad en Apple Watch geschikt.
hk12nl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:39:
[...]
Je kan dus wel op 'account' klikken bij instellingen -> mail? Anders gebruik je Outlook niet via de standaard mail app volgens mij..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aew0neOOx7eKz0GLn5D96f5Z.jpg?f=user_large)
heb even een screenshot gemaakt. wat duidelijker ;-) geen optie account hier
Ik gebruik al sinds de iPhone 6 de Apple mail app in combinatie met hotmail en ben er super tevreden over. Integendeel tot vele andere hier heb ik geen last van blijvende meldingen "1" ect. Als ik een mailtje op mijn Mac, ook de standaard mail app, lees en kijk een minuut of 2 later op mijn iPhone is deze daar ook gelezen en visaaversa.Hackus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:48:
Ik vraag me juist af waarom mensen ervoor kiezen om nog een extra app (extra geheugen kwijt, extra verversen op de achtergrond en nog meer gegevens verzameling) installeren.
Maar iedereen zo zijn ding.
het enige waar ik sinds iOS 14 meer en meer tegenaanloop is dat als ik mails verwijder op mijn Mac en deze op mijn iPhone nog in het berichtencentrum stonden deze daar ook blijven staan. De rode badge is verdwenen en in de mail app is ook niets te zien maar wel in het berichtencentrum. probeer ik de mail via 3D Touch te openen krijg ik een foutmelding. Op iOS 13 heb ik hier slechts sporadisch last van gehad sinds 14 wekelijks
iOS13 toevallig?mrjobby schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:56:
[...]
[Afbeelding]
heb even een screenshot gemaakt. wat duidelijker ;-) geen optie account hier
[ Voor 22% gewijzigd door hk12nl op 22-09-2020 11:00 ]
©2004
Er zijn veel mensen waar het niet goed bij werkt(of krijgen het niet goed werkend), al langer dan alleen in iOS14. De e-mail app kun je gewoon verwijderen, of niet instellen. dus niets extra wat je aangeeft.WayLikeMark schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:57:
[...]
Ik gebruik al sinds de iPhone 6 de Apple mail app in combinatie met hotmail en ben er super tevreden over. Integendeel tot vele andere hier heb ik geen last van blijvende meldingen "1" ect. Als ik een mailtje op mijn Mac, ook de standaard mail app, lees en kijk een minuut of 2 later op mijn iPhone is deze daar ook gelezen en visaaversa.
Ik vraag me juist af waarom mensen ervoor kiezen om nog een extra app (extra geheugen kwijt, extra verversen op de achtergrond en nog meer gegevens verzameling) installeren.
Maar iedereen zo zijn ding.
het enige waar ik sinds iOS 14 meer en meer tegenaanloop is dat als ik mails verwijder op mijn Mac en deze op mijn iPhone nog in het berichtencentrum stonden deze daar ook blijven staan. De rode badge is verdwenen en in de mail app is ook niets te zien maar wel in het berichtencentrum. probeer ik de mail via 3D Touch te openen krijg ik een foutmelding. Op iOS 13 heb ik hier slechts sporadisch last van gehad sinds 14 wekelijks
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik gebruik ook Spark, maar puur omdat mailtjes niet direct binnen kwamen van zowel gmail als hotmail op de standaard app van Apple.Hackus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:48:
Ter land, ter zee en in de kroeg
ik denk dat ik gevonden heb wat je bedoelt:hk12nl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:57:
[...]
iOS13 toevallig?Dan staat het (uit mijn hoofd) volgens mij bij een andere instelling optie: accounts en beveiliging oid. Je moet daar even kijken of 'push' mail goed ingesteld staat. En anders even het outlook account verwijderen en opnieuw toevoegen, wellicht dat dat helpt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3xNGQXsHllIMGjLbw6ND5MXH.jpg?f=user_large)
Bij "Live" kan ik alleen kiezen voor Ophalen of handmatig. bij iCloud staat de optie Push er nog bij.
Verwijderd
In mijn geval beviel Gmail app mij nooit (vroeger in Android en nu in iPhone). Ik weet niet precies meer waarom, volgens mij te onleesbaar/chaotisch. En de standaard mailapp werkt gewoon goed, waarom zou ik overstappen?Hackus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:48:
Dan zal je, volgens mij, de 'outlook app' moeten gebruiken als je het gepusht wil krijgen of een 3th party app zoals Spark. Of wellicht heeft iemand anders nog een optie die ook 'Live mail' gebruikt.mrjobby schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:09:
[...]
ik denk dat ik gevonden heb wat je bedoelt:
[Afbeelding]
Bij "Live" kan ik alleen kiezen voor Ophalen of handmatig. bij iCloud staat de optie Push er nog bij.
©2004
Omdat ik door restricties van mijn werk alleen de mail app van Apple kan gebruiken en ik geen verschillende mails apps of telefoons/tablets wil gebruiken bijvoorbeeldHackus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:48:
Heb een reactie van Synology gekregen:Dagg schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:23:
[...]
Op een van de twee nassen werkt het bij mij wel alleen het oudere model met de zelfde instellingen werkt niet bij mij.
Gaat dus niet meer werken op oudere diskstations.Thank you for your patience,
The DS212+ indeed doesn't support "SHA2-256". And after confirming by our developer, this is a known issue and there is no available workaround at the moment for the NAS that doesn't support the option"Enable SHA2-256 compatible mode (96 bit)".
We apologize for any inconvenience caused, our suggestion is to either downgrade to IOS 13 or use a different VPN type such as OpenVPN.
Please let us know if we could do further assistance.
Have a good day!!
Best Regards,
Technical Support
Samuel Bat.
ah ja. toch wel apart dat je met de standaard apple app niet eens push meldingen kan krijgen van je mail. Wellicht over stappen naar outlook dan idd. Wacht nog even af of iemand met een ingeving komthk12nl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:23:
[...]
Dan zal je, volgens mij, de 'outlook app' moeten gebruiken als je het gepusht wil krijgen of een 3th party app zoals Spark. Of wellicht heeft iemand anders nog een optie die ook 'Live mail' gebruikt.
Bij een review in de App Store zag ik inderdaad dat de inloggegegevns bij Spark op de server worden opgeslagen. Daar heb ik een minder goed gevoel bij. En helemaal bij de gedachte dat Spark een gratis app is. Wat is hun verdienmodel? Servers en ontwikkelen app moeten toch ergens van bekostigd worden?ZiSE schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:54:
[...]
Omdat stock mail de enige app is waarbij ik mijn credentials niet hoef te delen met een derde partij, die ze extern opslaat. Dus daarom maakt iedereen z’n eigen keuzes qua apps
Je kan de stock app inderdaad “verwijderen” alleen is dit slechts verbergen de app zit namelijk in iOS gebakken. Verwijder deze maar eens en installeer deze dan opnieuw deze staat instant op je toestel, omdat deze dus niet verwijderd wordt. Als je een andere mailclient download heb je dus een extra app en de daarbij behorende opslag. Als de client anders is dan de daarbij horende dienst (spark bijvoorbeeld ipv outlook) deel je op z’n minst metadata met deze 3e partij welke mijn inziens onnodig is. Daarnaast gebruikt een extra app hoe dan ook extra data aangezien deze synct dus ook extra accusap. Daarnaast ook zoals gezegd telemetrics. Er zijn dus zeker wel extra’s en het is aan iedereen persoonlijk om hier iets van te vinden. Persoonlijk vind ik de outlook app vergeleken met de standaard app totaal niet prettig werken.Hackus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:02:
[...]
Er zijn veel mensen waar het niet goed bij werkt(of krijgen het niet goed werkend), al langer dan alleen in iOS14. De e-mail app kun je gewoon verwijderen, of niet instellen. dus niets extra wat je aangeeft.
Zoals ik al aangaf heb ik met de standaard mailclient in combinatie met outlook (ingesteld als exchange ipv outlook) nooit problemen gehad op iOS/ MacOS tot iOS 14. Dat meerdere mensen problemen hebben zou goed kunnen ik heb er tot iOS 14 geen last van gehad. Met andere woorden het moet dus wel gewoon goed kunnen werken!
Waarschijnlijk heb je je “Live” account aangemeld als andere of outlook.com. Als je dit account verwijderd en opnieuw toevoegt als Microsoft Exchange moet het wel ingesteld kunnen worden als Push. Bij mij werkt dit namelijk al jaren goed met hotmail, net als live ook een microsoft mail dienst. Zoals ik hierboven aangaf loop ik sinds iOS 14 er alleen tegenaan dat mail in berichtencentrum blijven staan indien gelezen op een ander devicemrjobby schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:09:
[...]
ik denk dat ik gevonden heb wat je bedoelt:
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door WayLikeMark op 22-09-2020 12:27 ]
krizzziz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:05:
Met de nieuwe widgets heb ik nu foto’s op mijn homescreen. Maar deze widget toont alleen foto’s uit de map uitgelichte foto’s. Nu heb ik totaal geen controle over wat er getoond wordt. Is dit aan te passen?
Klopt die mogelijk is er (nog) niet in de Apple foto widget. Er zijn wel 3rd party widgets die dit wel kunnen een aantal opties:CheopsChefren schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:33:
[...]
Waarschijnlijk wachten op de google photo widget.
Ik heb dat probleem ook, en ik heb geen idee hoe de foto’s die ik wil zien in de “map” uitgelichte foto’s te krijgen.
Had dit hier al eerder gevraagd, maar nooit een reactie op ontvangen. Als het echt moeilijk wordt.....![]()
Beide vind ik ook vrij irritant. De Launcher widget kan nu sinds iOS14 een icoon minder tonen. Ik ben wel blij dat de Launcher widget (die gisteren is geupdate) nog de mogelijkheid bied om de klassieke NC widget te gebruiken (zolang Apple het nog niet uitfaseerd) die meer kan dan de nieuwe widget die je op homescreen of NC kan zetten.Tomba schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:46:
Sinds afgelopen donderdag IOS14 en op zich bevalt het goed op 2 irritaties na;
- de widgets nemen veel meer ruimte in (bv accu percentage van devices is gigantisch tov IOS13)
- ‘legacy’ widgets worden nu in een box weergegeven waardoor ze minder breed kunnen zijn en dus minder info naast elkaar kunnen weergeven
Ik hoop dat 3rd party widgets de battery status van alle verbonden apparaten ook kan weergeven, maar dan in een bescheiden formaat en alleen als ze verbonden zijn met je iDevice. De enige 3rd party widget voor iOS14 die ik kon vinden is alleen voor iDevice zelf en niet verbonden apparaten. Ik hoop dat apps zoals Apple Shortcuts of Widgy (momenteel in TestFlight) of MFC Deck (momenteel in TestFlight) die nog gaan ondersteunen of wellicht al kunnen.
THE_BASE schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
[...]
Het wachten is op Widgets van bijvoorbeeld Albert Heijn, Stocard en Spotify.
Het aantal Nederlandse apps die iOS14 widget ondersteunen is nog summier, maar inmiddels zijn er toch al zeker 220+ apps van diverse devs wereldwijd die het al wel ondersteunen.hk12nl schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:43:
Ik hoop ook op de Buienalarm widget, maar Carrot Weather (met een Tier 1 abo) en Forecast Bar zijn ook erg fraai al merk ik wel dat er nog wat gesleuteld moet worden om ze helemaal perfect te maken (de uren widget voor Tier1+ gebruikers heeft een slecht leesbare hoeveelheid regen/% in blauw). Ik ben al zo blij dat ik eindelijk een widget heb van Carrot die en betrouwbare bronnen heeft (MeteoGroup bijv.) en dat je de hoeveelheid regen en percentage beide kunt zien per uur en per dag. Overigens is de UI in de widget zo veel fijner dan die in de app (je kunt ook de grapjes uitzetten in de app overigens).
Het klopt dat Apple die eis wel voor homescreen widgets heeft al heb ik al wel een podcast app gezien (Spreaker Podcast Player) waarbij je wel via de widget een eerder geopende podcast wil hervatten via de widget. Die functie is dus wel erg beperkt als je het vergelijk met de klassieke Notificatie Centrum widget die veel meer interactiviteit hadden en ook vaker geupdate konden worden denk aan Music Launcher / Launcher.H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:26:
[...]
HugoVS schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:44:
Heeft hier iemand ook deze bug ? De klok widget loopt telkens achter of voor op de werkelijke tijd.
Ja die heb ik ook heel irritant. Dit was ook de reden dat ik m niet mee gebruik en ik ook de optie miste om een digitale klok te hebben van verschillende locaties die heb ik wel gevonden in 3rd party widgets (zie eerdere lijst voor een aantal prima opties).Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:15:
[...]
Ik hoop dat er een digitale klok widget komt, dat zou ik misschien wel willen proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 22-09-2020 14:16 ]
Goedenavond beste Tweakers!
Sinds dit weekend staat iOS 14 op m’n 8 plus en ik merk sinds gisteren dat de vaste app icoontjes onderin de telefoon spontaan gespiegeld staan...is me nu al 2 keer overkomen?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het switchen van landscape naar regulier maar zeker weten doe ik het niet... iemand anders toevallig dezelfde bevindingen?
Sinds dit weekend staat iOS 14 op m’n 8 plus en ik merk sinds gisteren dat de vaste app icoontjes onderin de telefoon spontaan gespiegeld staan...is me nu al 2 keer overkomen?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het switchen van landscape naar regulier maar zeker weten doe ik het niet... iemand anders toevallig dezelfde bevindingen?
Is beta 14.2.1 Trg getrokken ofzo?
Al sinds gisteren probeer ik maar nog steeds niks.
De publieke wel te verstaan
[ Voor 16% gewijzigd door Gunth op 22-09-2020 19:34 ]
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Heb je een iPhone Xr of een 11? Die worden nog niet ondersteund met deze beta.Gunth schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:31:
Is beta 14.2.1 Trg getrokken ofzo?
Ja een 11, raar dat deze voorlopig niet ondersteund worden.DwightKSchrute schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:47:
[...]
Heb je een iPhone Xr of een 11? Die worden nog niet ondersteund met deze beta.
Thx for the heads up
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Verwijderd
Ik heb dat probleem niet maar herinner me wel dat iemand onlangs ook over spiegelen had.relst89 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:32:
Goedenavond beste Tweakers!
Edit:
Tomba schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:46:
- mijn Dock spiegelt zich iedere nacht; de volgorde draait zich exact om (telefoon-mail-agenda-whatsapp wordt dan dus whatsapp-agenda-mail-telefoon). Reboot helpt niet helaas; herkent iemand dit?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2020 19:58 ]
Inderdaad! En ook op een 8+ toevalligerwijs...Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:58:
[...]
Ik heb dat probleem niet maar herinner me wel dat iemand onlangs ook over spiegelen had.
Edit:
[...]
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met major updates, maar nu zitten er toch wel een boel kleine bugs in zeg. Zelfs na een clean install op mijn 11. De meeste bugs zijn hier al eens gepasseerd (en blij dat ik ze niet allemaal ervaar), dus ik zal dat maar even laten rusten en duimen dat de volgende update het goed aanpakt.
Ik vind het ook wel lelijk dat de lettergroottes en uitlijningen sterk wisselen, zelfs binnen een scherm van een applicatie. Het meest lelijke voorbeeld voorhanden is als je in de calendar een nieuwe afspraak maakt en je wil de datum/tijd wijzigen. Het is niet extreem en gewoon werkbaar, maar ook goed genoeg zichtbaar.
Is het miereneuken? Vast wel. Maar deze mate van slordigheidjes is niet wat ik gewend ben en doet voor mijn gevoel wel een beetje afbreuk aan de iOS-ervaring tot nu toe.
Ik vind het ook wel lelijk dat de lettergroottes en uitlijningen sterk wisselen, zelfs binnen een scherm van een applicatie. Het meest lelijke voorbeeld voorhanden is als je in de calendar een nieuwe afspraak maakt en je wil de datum/tijd wijzigen. Het is niet extreem en gewoon werkbaar, maar ook goed genoeg zichtbaar.
Is het miereneuken? Vast wel. Maar deze mate van slordigheidjes is niet wat ik gewend ben en doet voor mijn gevoel wel een beetje afbreuk aan de iOS-ervaring tot nu toe.
Vraagje wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
Hoe kan ik het geluid uitschakelen wat je hoort zodra je gebruik maakt van het lang indrukken op een icoontje om een menu te activeren?
In iOS13 had ik hier geen last van, maar in iOS14 hoor je zacht een klik geluid.
Weet iemand dit?
Hoe kan ik het geluid uitschakelen wat je hoort zodra je gebruik maakt van het lang indrukken op een icoontje om een menu te activeren?
In iOS13 had ik hier geen last van, maar in iOS14 hoor je zacht een klik geluid.
Weet iemand dit?
Bastiaan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:07:
:strip_exif()/f/image/858CzksQJB3hqvwMMY2rcgMI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/6jPJ6dC1ehfcaJ6SOzWfrKhi.png?f=fotoalbum_large)
Check de standaard Mail-app eens hoe dat is uitgelijnd in vergelijking met de ruimte tussen opties in Instellingen. Ik kan er met mijn duim amper op klikken, de ruimte is echt te smal.
[ Voor 83% gewijzigd door THE_BASE op 23-09-2020 07:53 ]
Verwijderd
Instellingen - horen en voelen - toestenbordklikdimocash schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:49:
Weet iemand dit?
dimocash schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:49:
Weet iemand dit?
Dat is voor het 'tikken' op het toetsenbordVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:
[...]
Instellingen - horen en voelen - toestenbordklik
Wat @dimocash bedoeld kan je volgens mij niet uitschakelen. Alleen als je de hardwarematige schakelaar op stil zet..
©2004
Ik kan niet meer vinden waar ik mijn volume kan instellen wanneer in mijn AirPods. Is dit verplaatst? Ze staan nu enorm hard en vroeger had ik ze een limiet gegeven. Thanks.
Inderdaad, de optie toetsenbord klik had ik al uit staan.hk12nl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:43:
[...]
[...]
Dat is voor het 'tikken' op het toetsenbord
Wat @dimocash bedoeld kan je volgens mij niet uitschakelen. Alleen als je de hardwarematige schakelaar op stil zet..
Helaas kan je het dus niet meer uitschakelen.
Jammer. maar bedankt voor jullie antwoorden.
Verwijderd
Ja, inderdaad toetsenbord optie was niet de oplossing.dimocash schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:28:
[...]
Inderdaad, de optie toetsenbord klik had ik al uit staan.
Helaas kan je het dus niet meer uitschakelen.
Jammer. maar bedankt voor jullie antwoorden.
Had het zelf nog niet opgemerkt aangezien hier altijd de iPhone altijd op "stil" staat
Misschien iets voor de Apple feedback site?
https://www.apple.com/feedback/iphone.html
edit: heb net een request ingevuld!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 10:02 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Mij viel dat ook op van de week (heb hem normaal altijd op stil ivm Apple watch), heb het gevoel dat die klik mechanisch ook sterker is dan.dimocash schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:49:
Weet iemand dit?
Vorige week had ik nog best wat weerstand tegen zowel de app bibliotheek als widgets. Ik ben nu helemaal om! Ik heb nog maar twee schermen: het hoofdscherm met een paar widgets en apps, en de app bibliotheek. Bij deze laatste is het even wennen welke apps in welke categorie vallen (spreekt meestal wel voor zich) en de apps die je binnen de categorie frequent gebruikt hebben een groot icoon. Toch wel fijn dat Apple voor mij de structuur bedenkt.
Dan neem ik aan dat we je spoedig hier in terug zien?meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:50:
Vorige week had ik nog best wat weerstand tegen zowel de app bibliotheek als widgets. Ik ben nu helemaal om! Ik heb nog maar twee schermen: het hoofdscherm met een paar widgets en apps, en de app bibliotheek. Bij deze laatste is het even wennen welke apps in welke categorie vallen (spreekt meestal wel voor zich) en de apps die je binnen de categorie frequent gebruikt hebben een groot icoon. Toch wel fijn dat Apple voor mij de structuur bedenkt.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2019598
©2004
Yes! Leuk. Alhoewel ik het allemaal wel redelijk basic hou.hk12nl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:00:
[...]
Dan neem ik aan dat we je spoedig hier in terug zien?![]()
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2019598
En ook frequent even kijken of er nieuwe widgets zijn. Niet dat ik 'm ga gebruiken, maar vanochtend zag ik dat er een widget is voor IMDb.
Op dit moment maak ik geen gebruik van de stapelwidget. Dat is het eerstvolgende waar ik mee ga spelen.
Edit: Hmmm.... de stapelwidget is redelijk beperkt. Ik dacht van een combi tussen Agenda en Weer, maar Agenda is geen optie. Ik hou het in de gaten, wellicht is het tzt wel mogelijk (of andere mogelijkheden).
Ik zie nu ook dat mijn domotica apps in de app Library vallen onder 'anders', samen met Gamma en PostNL. Dat moet toch wel slimmer kunnen?
[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 23-09-2020 12:19 ]
Ik had dit eigenlijk wel een beetje verwacht, gezien hoe ook Apple dit jaar waarschijnlijk ivm alle corona perikelen heel veel anders en op afstand zal moeten hebben werken en dat zal ongetwijfeld zijn weerslag hebben gehad op het opleveren van zoiets groots als een major iOS update. Ik ben normaal al niet zo'n early adopter maar in het geval van iOS 14 ga ik zeker nog wel even wachten met het updaten tot er minstens een 14.1 of misschien zelfs 14.2 uit is, zodat de grootste kinderziektes verholpen zijn.Bastiaan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:07:
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met major updates, maar nu zitten er toch wel een boel kleine bugs in zeg. Zelfs na een clean install op mijn 11. De meeste bugs zijn hier al eens gepasseerd (en blij dat ik ze niet allemaal ervaar), dus ik zal dat maar even laten rusten en duimen dat de volgende update het goed aanpakt.
Overigens kan ik me herinneren dat bij de overgang van 12 naar 13 er in het begin ook nog best veel dingen niet vlekkeloos werkten en sommigen daarvan zijn pas in een veel latere versie van iOS 13 opgelost. Dus het is ook weer niet zo dat dit een geheel onbekend fenomeen is bij iOS, helaas...
Over welke kinderziektes heb je gelezen? Ik heb zelf nog helemaal niks ervaren. En wat ik hier heb gelezen waren de beta releases ook allemaal al erg stabiel. Volgens mij was dat nog niet eerder het geval. Voor mij een extra argument of vandaag dag 1 direct iOS14 te installeren.jasjenl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:21:
[...]
Ik had dit eigenlijk wel een beetje verwacht, gezien hoe ook Apple dit jaar waarschijnlijk ivm alle corona perikelen heel veel anders en op afstand zal moeten hebben werken en dat zal ongetwijfeld zijn weerslag hebben gehad op het opleveren van zoiets groots als een major iOS update. Ik ben normaal al niet zo'n early adopter maar in het geval van iOS 14 ga ik zeker nog wel even wachten met het updaten tot er minstens een 14.1 of misschien zelfs 14.2 uit is, zodat de grootste kinderziektes verholpen zijn.
Overigens kan ik me herinneren dat bij de overgang van 12 naar 13 er in het begin ook nog best veel dingen niet vlekkeloos werkten en sommigen daarvan zijn pas in een veel latere versie van iOS 13 opgelost. Dus het is ook weer niet zo dat dit een geheel onbekend fenomeen is bij iOS, helaas...
Verwijderd
Agenda en Weer kunnen wel in een slimme stapel.meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:14:
[...]
Yes! Leuk. Alhoewel ik het allemaal wel redelijk basic hou.
En ook frequent even kijken of er nieuwe widgets zijn. Niet dat ik 'm ga gebruiken, maar vanochtend zag ik dat er een widget is voor IMDb.
Op dit moment maak ik geen gebruik van de stapelwidget. Dat is het eerstvolgende waar ik mee ga spelen.
Edit: Hmmm.... de stapelwidget is redelijk beperkt. Ik dacht van een combi tussen Agenda en Weer, maar Agenda is geen optie. Ik hou het in de gaten, wellicht is het tzt wel mogelijk (of andere mogelijkheden).
Ik zie nu ook dat mijn domotica apps in de app Library vallen onder 'anders', samen met Gamma en PostNL. Dat moet toch wel slimmer kunnen?
Dom, dom, dom. Ik gebruikte Agenda al als widget. Deze eerst verwijderd en nu kan het wel. Klinkt wel logisch.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:25:
[...]
Agenda en Weer kunnen wel in een slimme stapel.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Je kunt met elke widget stapels maken (gewoon op elkaar slepen) en daar "slim draaien" op aanzetten en daarmee dus ook met Agenda en weer.meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:14:
[...]
Yes! Leuk. Alhoewel ik het allemaal wel redelijk basic hou.
Edit: Ooh eerst lezen en dan reageren.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 23-09-2020 12:55 ]
Voor de mensen die gebruik maken van een slimme stapel en/of een stapel die "slim draait", werkt dit een beetje goed? Voegt het iets toe ten opzichte van een normale stapel waar je door heen moet scrollen?
Verwijderd
Ik gebruik zelf de slimme stapel niet. ik scroll gewoon door de widgets heen en dat vind ik prima. Misschien naarmate er meer interessante widgets komen ik alsnog gebruik van de slimme stapel ga maken.Luuk2015 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:23:
Voor de mensen die gebruik maken van een slimme stapel en/of een stapel die "slim draait", werkt dit een beetje goed? Voegt het iets toe ten opzichte van een normale stapel waar je door heen moet scrollen?
Voor nu heb ik een schermvullend (medium) weerwidget, een lelijke fullscreen (grootst mogelijke widget) agenda (enige mogelijkheid om komende afspraak te kunnen zien) widget en handjevol minder belangrijke widgets. Dat past al slecht in elkaar als slimme stapel.
-
[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 19:57 ]
Nou, als je alleen al in dit topic terugleest vind je toch al wel de nodige zaken die nog niet geheel vlekkeloos werken.meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:23:
[...]
Over welke kinderziektes heb je gelezen? Ik heb zelf nog helemaal niks ervaren. En wat ik hier heb gelezen waren de beta releases ook allemaal al erg stabiel. Volgens mij was dat nog niet eerder het geval. Voor mij een extra argument of vandaag dag 1 direct iOS14 te installeren.
Ik heb een stack op mijn beginscherm waarin ik mijn agenda en het weer van Carrot Weather laat zien, werkt prima.Luuk2015 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:23:
Noem er dan eens een paar? Ik ben nog geen showstoppers tegen gekomen. De enige die me te binnen schiet, is de mail app. De mail app gebruik ik alleen voor mijn zakelijke mail. De badge wordt pas bijgewerkt als ik de mail app heb geopend. Maar dat werkte ook in ios13 al niet goed.jasjenl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:08:
[...]
Nou, als je alleen al in dit topic terugleest vind je toch al wel de nodige zaken die nog niet geheel vlekkeloos werken.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 23-09-2020 15:09 ]
Het zou inderdaad handig zijn als ik in de twee kleinere varianten van de agenda widget ook de komende afspraak van de volgende dag laat zien en niet alleen de huidige/komende van vandaag. Dan weet ik vandaag ik al of ik morgen kan uitslapen.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:36:
[...]
Ik gebruik zelf de slimme stapel niet. ik scroll gewoon door de widgets heen en dat vind ik prima. Misschien naarmate er meer interessante widgets komen ik alsnog gebruik van de slimme stapel ga maken.
Voor nu heb ik een schermvullend weerwidget, een lelijke fullscreen agenda (enige mogelijkheid om komende afspraak te kunnen zien) widget en handjevol minder belangrijke widgets. Dat past al slecht in elkaar als slimme stapel.
Oh? Is dat zo? Ik heb daar helemaal overheen gelezen. Dat is top!Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:23:
[...]
29 September 2020. Duurt dus niet lang meer.
Verwijderd
Just kidding, just kidding. Denk niet dat de App library naar iPadOS gaat komen eerlijk gezegd.meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:24:
[...]
Oh? Is dat zo? Ik heb daar helemaal overheen gelezen. Dat is top!
En krijgen we dan ook widget die overal te plaatsen zijn zoals op de iPhone??Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:23:
[...]
29 September 2020. Duurt dus niet lang meer.
Have Fun Funske
Jammer.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:25:
[...]
Just kidding, just kidding. Denk niet dat de App library naar iPadOS gaat komen eerlijk gezegd.
Verwijderd
Was het niet zo dat Apple iPadOS in leven heeft geroepen om zich te onderscheiden van IOS? Ze wilden van de reputatie van iPad af dat de iPad net een "supergrote iPhone" is. Als ze alles blijven overzetten schieten ze zichzelf in hun voet?
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de iPadOS ondertussen duidelijke verschillen zou tonen met IOS maar dat valt allemaal wel mee tot nu toe vind ik. Misschien heb ik het wel verkeerd.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de iPadOS ondertussen duidelijke verschillen zou tonen met IOS maar dat valt allemaal wel mee tot nu toe vind ik. Misschien heb ik het wel verkeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 16:07 ]
Mijn vermoeden is dat deze twee OS-sen steeds meer uit elkaar gaan groeien en we zodoende straks ook twee verschillende topics krijgen. Hopelijk duurt dat nog even.
Ja idd jammer. Begin op de iphone inmiddels echt fan te worden van een bijna leeg scherm met alleen widgets
©2004
In een week tijd ben ik al om. Dat had ik niet verwacht.hk12nl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:59:
[...]
Ja idd jammer. Begin op de iphone inmiddels echt fan te worden van een bijna leeg scherm met alleen widgets
Het kan ook goed dat iPadOS 15 nog voor meer iPads(2018-2019) beschikbaar is, en iOS 15 niet voor iPhone 7 en ouder.
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 23-09-2020 16:06 ]
Wat is nu je punt? ‘Voor meer iPads’?Hackus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:05:
Het kan ook goed dat iPadOS 15 nog voor meer iPads(2018-2019) beschikbaar is, en iOS 15 niet voor iPhone 7 en ouder.
Het is toch elk jaar afwachten welke iPad en iPhones ondersteund worden door het laatste OS? Het is koffiedik kijken, maar mijn verwachting is dat de iPad Air 2 en iPhone 6s zullen afvallen.
De scheiding van iPadOS en iOSmeesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:11:
[...]
Wat is nu je punt? ‘Voor meer iPads’?
Het is toch elk jaar afwachten welke iPad en iPhones ondersteund worden door het laatste OS? Het is koffiedik kijken, maar mijn verwachting is dat de iPad Air 2 en iPhone 6s zullen afvallen.
Dan snap ik de opmerking ‘voor meer iPads’ niet. Dit suggereert alsof straks iPadOS voor meer iPads beschikbaar is dan de huidige voor iPadOS14
iPadOS15 heb ik het over.meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:15:
[...]
Dan snap ik de opmerking ‘voor meer iPads’ niet. Dit suggereert alsof straks iPadOS voor meer iPads beschikbaar is dan de huidige voor iPadOS14
oa iPad 2018 en 2019 met A10 SoC. wat de iPhone 7 ook nog heeft, en iOS15 gaat waarschijnlijk gericht op Bionic SoC.
Goed lezen wat je nu doorgestreept hebt.Hackus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:20:
[...]
iPadOS15 heb ik het over.
oa iPad 2018 en 2019 met A10 SoC. wat de iPhone 7 ook nog heeft, en iOS15 gaat waarschijnlijk gericht op Bionic SoC.
Ik ben nog steeds niet overtuigd van de app library. Onder social staat de meestgebruike app met drie andere ikoontjes gebundeld, die open ik dus met twee keer klikken. Facetime is wel een van de 3 grote ikonen die direct zijn aan te klikken en die gebruik ik nooit. Is na een aantal dagen gebruik ook niet veranderd.
De alfabetische lijst is geinig maar ik startte de meest apps al via Siri Search, dus midden op een home scherm naar beneden swipen en eerste paar letters typen. Scheelt me ook nog swipes om in die app library te komen.
Misschien niets voor mij, of ik mis iets volledig.
De alfabetische lijst is geinig maar ik startte de meest apps al via Siri Search, dus midden op een home scherm naar beneden swipen en eerste paar letters typen. Scheelt me ook nog swipes om in die app library te komen.
Misschien niets voor mij, of ik mis iets volledig.
Ik gebruik de ‘medium’ Agenda widget en deze laat nu wel een eerstvolgende afspraak zien, in dit geval pas voor morgenmiddag. Waarom deze een uur eerder nog niet getoond werd, is mij onbekend.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:36:
[...]
Ik gebruik zelf de slimme stapel niet. ik scroll gewoon door de widgets heen en dat vind ik prima. Misschien naarmate er meer interessante widgets komen ik alsnog gebruik van de slimme stapel ga maken.
Voor nu heb ik een schermvullend (medium) weerwidget, een lelijke fullscreen (grootst mogelijke widget) agenda (enige mogelijkheid om komende afspraak te kunnen zien) widget en handjevol minder belangrijke widgets. Dat past al slecht in elkaar als slimme stapel.
Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.