[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Met de nieuwe widgets heb ik nu foto’s op mijn homescreen. Maar deze widget toont alleen foto’s uit de map uitgelichte foto’s. Nu heb ik totaal geen controle over wat er getoond wordt. Is dit aan te passen?

ehhhh..HOI

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31

Mach

[END]Avengers

Vorkie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:58:
@Mach Beetje kort door de bocht, alsof hier iOS development zit van Apple :P , maar heb je al eens de AppStore geopend en alles geüpdatet? Of eerst herstart, controle en dan update check?
Sorry, maar inderdaad gedaan, behalve de meest recente app updates. Zal dat nog eens doen :)

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:44:
[...]

Niet naar de applibrary. Maar die setting zorgt ervoor dat de notificatie badges OOK zichtbaar zijn in de applibrRy.
Semantics natuurlijk
Als de app van het hoofdscherm is, is het alleen in de applibrary :+

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

SanderL schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:01:
[...]

Ik zou dit zelf ook wel willen instellen maar met WiFi uit wordt je locatie niet meer zo nauwkeurig bepaald :/ Tenzij dit tegenwoordig niet meer zo’n issue is natuurlijk:)
Een enkele keer als je tussen hoge gebouwen oid doorrijdt of in smalle steegjes loopt, dan is navigatie mét WiFi aan betrouwbaarder. Maar los van dat heb ik eigenlijk bijna nooit problemen als ik navigeer puur op 4G.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Gitarist schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:10:
[...]

Een enkele keer als je tussen hoge gebouwen oid doorrijdt of in smalle steegjes loopt, dan is navigatie mét WiFi aan betrouwbaarder. Maar los van dat heb ik eigenlijk bijna nooit problemen als ik navigeer puur op 4G.
Volgens mij bespaart het uitzetten van WiFi ook nauwelijks batterij dus zou zelf niet eens de moeite nemen van het uitzetten. Maar goed, dat is persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Homescreen nog nooit zo leeg gezien :-)

Homescreen iOS 14 met alleen 1 slimme stapel en instellingen app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUC4mN_uBXqmNnGqlPdor0oTMpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gB5KnPgituLS5mllzhn4PHZm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
ErVeHaa schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:17:
Op de Synology forums beginnen meldingen te komen. Nu dus de vraag of er een bug in iOS of Synology VPN server zit.

Net opnieuw ingesteld zonder succes op mijn NAS en iPhone. Later nog even met een andere Nas op een externe locatie proberen
Op een van de twee nassen werkt het bij mij wel alleen het oudere model met de zelfde instellingen werkt niet bij mij.

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:20:
Homescreen nog nooit zo leeg gezien :-)

Homescreen iOS 14 met alleen 1 slimme stapel en instellingen app.

[Afbeelding]
Dan is zelfs de klok nog overbodig :+

• ErVeHaa
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-03-2024
Dagg schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:23:
[...]

Op een van de twee nassen werkt het bij mij wel alleen het oudere model met de zelfde instellingen werkt niet bij mij.
Ik zie hetzelfde. Op mijn Ds212+ heb ik problemen, op een externe Ds220+ niet.

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Neuzelaar schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:52:
[...]

Dat missend % ligt enkel aan gebrek plaats door uitsparing in het scherm. Indien je iPhone geen uitsparing heeft daar, zie je het % wel. Het is echt niet dat Apple vond dat dit maar voldoende info was.
En waarom dan geen schakelaartje dat het batterij icon verdwijnt, en het percentage verschijnt.
Het icoon op zich is nl. ook niet nodig, het is niet alsof de accu zomaar er uit gaat

Er is nu een ( te grote ) percentagewidget gekomen, dus ergens is er een wens geweest van iemand om in één oogopslag die uit te lezen.

Ik snap de UX keuzes vaak niet, het kan zoveel eenvoudiger, en meer ruimtebesparing

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 19-09-2020 11:09 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

Exact @FreshMaker! Helemaal mee eens, typisch een geval van overstilering waar Apple nog wel eens in wil vervallen. We hadden altijd batterijpercentages maar ineens *poef* weg... Niemand ziet nu snel het verschil tussen een acculading van 38% of 60%, loop je weer te swypen. Geef mij daar gewoon een percentage, dat hele batterij icoon slaat nergens meer op.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Verwijderd

Hier een merkwaardige bug op een van de websites van mijn klanten.

Menu van deze website werkte altijd prima op iOS 13, en ieder ander (android) apparaat. Sinds iOS 14 lijkt er haast wat veranderd. Ben ik de enige?

Getest op 3 iPhones, variërend van iPhone 8 tot iPhone 11 pro.

Zeer merkwaardig, aangezien het hamburger menu mijn wetens altijd op basis van een resolutie werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3UvCVIC2zuhGXM0BGXQVqjP8vg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VQlmFnycEJL3Besdw2RJgD8i.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHmR2qdrJ32irMAYebnUp6dJO9E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5lesAAWBqsvdJNQadrJQu4Zr.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
krizzziz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:05:
Met de nieuwe widgets heb ik nu foto’s op mijn homescreen. Maar deze widget toont alleen foto’s uit de map uitgelichte foto’s. Nu heb ik totaal geen controle over wat er getoond wordt. Is dit aan te passen?
Waarschijnlijk wachten op de google photo widget.
Ik heb dat probleem ook, en ik heb geen idee hoe de foto’s die ik wil zien in de “map” uitgelichte foto’s te krijgen.
Had dit hier al eerder gevraagd, maar nooit een reactie op ontvangen. Als het echt moeilijk wordt..... >:) 8)7

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:25:
Hier een merkwaardige bug op een van de websites van mijn klanten.

Menu van deze website werkte altijd prima op iOS 13, en ieder ander (android) apparaat. Sinds iOS 14 lijkt er haast wat veranderd. Ben ik de enige?

Getest op 3 iPhones, variërend van iPhone 8 tot iPhone 11 pro.

Zeer merkwaardig, aangezien het hamburger menu mijn wetens altijd op basis van een resolutie werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook geprobeerd met chrome of firefox of een andere browser op ios?

Verwijderd

CheopsChefren schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:35:
[...]

Ook geprobeerd met chrome of firefox of een andere browser op ios?
Ja, zeer merkwaardig. Chrome en Firefox ook geprobeerd op iOS 14.
iOS 13 werkt alles vlekkeloos. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ja, zeer merkwaardig. Chrome en Firefox ook geprobeerd op iOS 14.
iOS 13 werkt alles vlekkeloos. |:(
Safari blockt nu actief trackers. Is dat hamburger-menu niet op een manier verbonden met een tracker-domein?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Ghehehe, nog een leuke functie: privéadres voor wifi. Hij gebruikt dan voor elk wifi-netwerk een ander MAC-adres, zie ook deze uitleg.

Was even zoeken waarom ik vanaf m'n telefoon ineens niet meer bij bepaalde zaken in m'n netwerk kon, ik wijs m'n telefoon een static IP toe die ik in m'n firewall regels vervolgens gebruik :P

Gelukkig kun je het per netwerk uitzetten, dus voor m'n thuisnetwerk heb ik het uitgezet nu.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 19-09-2020 12:18 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

Hmmm hier is alles dichtgetimmerd op basis van MAC-adres maar op mijn thuis WiFi staat deze functie al uit. Bij de andere netwerken staat deze wel aan, zie ik... Bijzonder...

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de clock widget in te stellen dat hij alarmen opent ipv elke keer de wereldklokken? Nu moet ik elke keer switchen van tab.. of zie ik iets over het hoofd?

Freedom for everyone..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Noctonix schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:41:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de clock widget in te stellen dat hij alarmen opent ipv elke keer de wereldklokken? Nu moet ik elke keer switchen van tab.. of zie ik iets over het hoofd?
Nee, helaas niet!
Misschien komt dat nog met een volgende update?
Nu stel ik het alarm in via controle center.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik weet niet of het met het updaten naar iOS 14 te maken heeft maar vanochtend om 10 uur de tel volgeladen en van de lader afgehaald. Laten liggen en eigenlijk niks mee gedaan. 2 uur later 8% battery er af. Ik vond het al raar dat ook mijn Apple Watch na een paar uurtjes 30% batterij kwijt was.

Blijkt dat er iets op de iPhone op de achtergrond met de Photo app iets draait. Op de Apple watch ook. Reboot gedaan van beide en er blijft toch iets draaien ......

Verwijderd

dcell schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:01:
Ik weet niet of het met het updaten naar iOS 14 te maken heeft maar vanochtend om 10 uur de tel volgeladen en van de lader afgehaald. Laten liggen en eigenlijk niks mee gedaan. 2 uur later 8% battery er af. Ik vond het al raar dat ook mijn Apple Watch na een paar uurtjes 30% batterij kwijt was.

Blijkt dat er iets op de iPhone op de achtergrond met de Photo app iets draait. Op de Apple watch ook. Reboot gedaan van beide en er blijft toch iets draaien ......
syn met iCloud of google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

dcell schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:01:

Same here, s'avonds opgeladen tot 100% s'ochtends volgende ochtend 65% :/ Nu heb ik 8 plus die al een tijdje meegaat maar de accu was behoorlijk consistent.

Ik las iets van iOS 14 dat de eerste 24/48uur het OS op de achtergrond de indexen verbeterd. Merkte zelfs op dat mijn telefoon in standby gewoon warm was....

Mijn iPad heeft hier overigens geen last van.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:17:
Ghehehe, nog een leuke functie: privéadres voor wifi. Hij gebruikt dan voor elk wifi-netwerk een ander MAC-adres, zie ook deze uitleg.

Was even zoeken waarom ik vanaf m'n telefoon ineens niet meer bij bepaalde zaken in m'n netwerk kon, ik wijs m'n telefoon een static IP toe die ik in m'n firewall regels vervolgens gebruik :P

Gelukkig kun je het per netwerk uitzetten, dus voor m'n thuisnetwerk heb ik het uitgezet nu.
Haha ja, ik zag ook ineens nieuwe ip-adressen op m'n netwerk verschijnen. Mooi dat je dit per wifi-netwerk kunt instellen; er zijn maar een paar netwerken waarop ik dit heb uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Misschien met iCloud aangezien ik niks sync met Google maar er was ook een sync met mijn Apple Watch die de batterijen van beide apparaten leeg trok. Lijkt nu weer opgelost na een reboot en een force restart. Net een uurtje wezen hardlopen, de telefoon lag thuis en was maar 1% batterij kwijt. Er was ook geen background activity meer van de telefoon.

Apple Watch lag ook thuis aan de lader en er was niks meer gesynced tussen de telefoon en Watch. Bij het batterij overzicht ook waren er ook geen achtergrond activiteiten zichtbaar. Dus alles lijkt weer normaal ......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Weet niet of hier gepost. KPN heeft een dingetje met roaming in het buitenland, mits je iOS 14 draait:

https://forum.kpn.com/app...biel-internet-meer-509920

Ik had het zelf ook toen ik de grens passeerde richting Dusseldorf.

Dit is (tijdelijk) op te lossen door de APN van Internet naar portalmmm.nl te maken.

Geloof dat portalmmm.nl de oude APN is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UR15t3HPZnMB6XK9YStJGG1jFXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJ8CXZzPC2b5vIpGZ40HqpKy.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand opgevallen dat sinds iOS 14 (misschien al in 13 maar het valt me nu pas op) dat met scrollen door je foto feed op Instagram. Zeker op een profiel. De foto’s boven de status bar met klok accu en bereik uit komen? Een hele dunne lijn.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mrjraider schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:45:
[Afbeelding]

Iemand opgevallen dat sinds iOS 14 (misschien al in 13 maar het valt me nu pas op) dat met scrollen door je foto feed op Instagram. Zeker op een profiel. De foto’s boven de status bar met klok accu en bereik uit komen? Een hele dunne lijn.
Bugje in instagram dus.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
Heeft iemand ook dat je de bel volume niet meer kan aanpassen met de knoppen aan de zijkanten? In plaats daarvan gaat het volume van media harder in plaats van het bel volume.

• RubinhoGoal
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-02-2021
Hoi, Mijn dochter heeft op haar Apple Iphone X de nieuwe IOS14 gedownload en nu kan ze deze niet meer gebruiken. De telefoon komt niet verder dan de functie Apple Pay instellen , en daar loopt deze vast. Soft reset en hard reset zijn al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Iemand een idee, trucje, ...? Alle hulp is welkom!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
RubinhoGoal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:48:
Hoi, Mijn dochter heeft op haar Apple Iphone X de nieuwe IOS14 gedownload en nu kan ze deze niet meer gebruiken. De telefoon komt niet verder dan de functie Apple Pay instellen , en daar loopt deze vast. Soft reset en hard reset zijn al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Iemand een idee, trucje, ...? Alle hulp is welkom!
Herstellen via een Mac of pc middels DFU modus.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan eerst de normale recovery proberen:
“Druk kort op de volume-omhoogknop. Druk kort op de volume-omlaagknop. Houd vervolgens de zijknop ingedrukt totdat je de herstelmodus ziet.“

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jarlaxz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:34:
Heeft iemand ook dat je de bel volume niet meer kan aanpassen met de knoppen aan de zijkanten? In plaats daarvan gaat het volume van media harder in plaats van het bel volume.
Dit werkt gewoon zoals het hoort bij mij. Kan belbolume bedienen met toetsen zijkant.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Jarlaxz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:34:
Instellingen -> horen en voelen-> volume slider; wijzig met knoppen inschakelen :)

• RubinhoGoal
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-02-2021
jodeltje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:06:
[...]

Kan eerst de normale recovery proberen:
“Druk kort op de volume-omhoogknop. Druk kort op de volume-omlaagknop. Houd vervolgens de zijknop ingedrukt totdat je de herstelmodus ziet.“
Bedankt voor de tip. Deze werkt alleen niet.

• jodeltje
  • Niet online
RubinhoGoal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:40:
[...]

Bedankt voor de tip. Deze werkt alleen niet.
Ja my bad, hij moet aan iTunes hangen voor de knopcombinatie:
https://www.iphonehacks.c...hone-x-recovery-mode.html

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
Als ik de reacties over de bugs in IOS 14 lees wacht ik wel op 14.2 of ergens in die koers.

• THE_BASE
  • Niet online
D.deJong schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:09:
Als ik de reacties over de bugs in IOS 14 lees wacht ik wel op 14.2 of ergens in die koers.
Hier nog geen enkele bug ontdekt, om eerlijk te zijn. Batterij gaat prima mee, wel iets minder lang dan met de laatste versie van iOS 13. Verder erg stabiel en smooth.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
Banshee schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:35:
[...]

Instellingen -> horen en voelen-> volume slider; wijzig met knoppen inschakelen :)
Na een restart werkt het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ThinkPadd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:17:

Dat verklaard waarom ik na de update naar iOS 14 een melding van m’n Fritzbox kreeg dat er een “nieuw” apparaat zich had aangemeld op m’n wifi netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
THE_BASE schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:17:
[...]

Hier nog geen enkele bug ontdekt, om eerlijk te zijn. Batterij gaat prima mee, wel iets minder lang dan met de laatste versie van iOS 13. Verder erg stabiel en smooth.
En alleen al in de 10 topics voor mij lees ik over meerdere problemen.
Roaming KPN, een X die niet voorbij Apple-pay komt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:20:
Dat tikken op de achterkant is wel een briljante nieuwe functie, nu kan ik eindelijk WiFi weer snel ECHT aan/uitschakelen met twee keer tikken op de achterkant: geniaal!
* Grin is d'r blij mee!
Werkt is goed... misschien te goed. Heb hem al paar keer perongeluk geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErVeHaa
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-03-2024
Dagg schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:23:
[...]

Apple heeft een reactie gegeven:
This will need to be resolved by the server administrator.

We have upgraded the proposed ciphers in L2TP IPsec VPN to also propose SHA-256 for the Child SA in IPsec. The issue seems to be that the server is accepting SHA-256 cipher for the child but maybe dropping the ESP encrypted packets with SHA-256 HMAC. This maybe because the server is assuming a SHA-256 HMAC with 96 bits instead of the standard 128 bits. Switching the SHA-256 HMAC output from 96 to 128 bits should fix this issue.

Thank you for your feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:18
*snip* niet crossposten

[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 20-09-2020 17:57 ]

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 13:40
Meer mensen die sinds iOS 14 last hebben van een buggy mail-badge?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTPxMsAXt5t9IngneAdX9ZRIXdw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EYodPgBhUp2FNBLfM2LTMsUo.jpg?f=user_large

Ik heb 0 ongelezen e-mail maar mail blijft random getallen als 27, 28 of 29 weergeven. Bij het openen van de app verdwijnt de badge maar na een uurtje toont hij weer een vreemd aantal. Ik heb enkel mijn iCloud mail aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Mandarijntje schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:29:
[Afbeelding]

Ik heb 0 ongelezen e-mail maar mail blijft random getallen als 27, 28 of 29 weergeven. Bij het openen van de app verdwijnt de badge maar na een uurtje toont hij weer een vreemd aantal. Ik heb enkel mijn iCloud mail aan staan.
Is dat toevallig met iCloud mail ??
Het begon bij mij enkele maanden geleden met 1 en is sinds een paar dagen gestaag opgelopen naar 4 mails die dan verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tartarus schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:32:
[...]

Is dat toevallig met iCloud mail ??
Het begon bij mij enkele maanden geleden met 1 en is sinds een paar dagen gestaag opgelopen naar 4 mails die dan verdwijnen.
Lees zijn laatste zin eens? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:35:
[...]

Lees zijn laatste zin eens? :P
😂😂😂
Oeps, je hebt gelijk. Iets te snel gereageerd.
Pfewww, het doet me wel voldoening dat ik niet de enige ben.
Time for coffee ☕️!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
[Afbeelding]

Grappig, ik zit mij net een paar minuten geleden te ergeren dat ik hetzelfde verschijnsel heb op de Gmail-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb sinds kort dat er bij postbussen icoontjes met aantallen staan, terwijl ik alles gelezen heb. Dit is met macOS.

Nu is het in iOS 14 ook het geval. Wanneer ik de postbus open, verdwijnen ze. Bloedirritant. Wat dat betreft is Mail van Apple echt een hele slechte applicatie. Ook als ik iets verwijder op mijn Mac, blijft er toch een 1 staan op mijn iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ligt het nou aan mij of snap ik iets niet?

Partner mailt naar mijn e-mailadres. Ik krijg een melding, ik open Spark op mijn Mac, ik zie de e-mail en verwijder het. Op mijn iPhone blijft een badge staan tot ik de Mail-app open en handmatig refresh.

Als test Spark eens gedownload. We doen exact hetzelfde. Op mijn Mac wordt de mail dan verwijderd, even later is de badge op mijn iPhone verdwenen. Logisch, de mail is gelezen.

Waarom lukt dit niet met de standaard Mail-app? Ik heb Apple daar al eens over gebeld en die geven aan dat het 'normaal gedrag is'. Je moet de Mail-app altijd openen om te refreshen. Ik vind het onzin, in de begintijd was het juist het voordeel van synchroniseren.

Iemand een idee?

Edit: sorry, ik zie dat ik een nieuw bericht plaats onder een andere klaagzang van mij. :)

Edit 2: naar het schijnt ligt het aan iCloud, die ondersteund géén achtergrond-statussen. Volgens iemand op MacRumors. Erg bijzonder, als ik iCloud in Spark in stel dan kan het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 20-09-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ik heb al jaren problemen met de synchronisatie tussen Mail op OSX, iOS en web. Ik ga dus mee met Apple, dat het werkt zoals designed. :p

Sinds ik Spark gebruik, heb ik nergens meer last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik denk dat we kunnen vaststellen dat er vandaag iets met de mail mis is... in alle apps van alle aanbieders als ik hier terug lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dennisdn schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:15:
Ik denk dat we kunnen vaststellen dat er vandaag iets met de mail mis is... in alle apps van alle aanbieders als ik hier terug lees.
Nope. Niets aan het handje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:42:
Ligt het nou aan mij of snap ik iets niet?

Partner mailt naar mijn e-mailadres. Ik krijg een melding, ik open Spark op mijn Mac, ik zie de e-mail en verwijder het. Op mijn iPhone blijft een badge staan tot ik de Mail-app open en handmatig refresh.

Als test Spark eens gedownload. We doen exact hetzelfde. Op mijn Mac wordt de mail dan verwijderd, even later is de badge op mijn iPhone verdwenen. Logisch, de mail is gelezen.

Waarom lukt dit niet met de standaard Mail-app? Ik heb Apple daar al eens over gebeld en die geven aan dat het 'normaal gedrag is'. Je moet de Mail-app altijd openen om te refreshen. Ik vind het onzin, in de begintijd was het juist het voordeel van synchroniseren.

Iemand een idee?

Edit: sorry, ik zie dat ik een nieuw bericht plaats onder een andere klaagzang van mij. :)

Edit 2: naar het schijnt ligt het aan iCloud, die ondersteund géén achtergrond-statussen. Volgens iemand op MacRumors. Erg bijzonder, als ik iCloud in Spark in stel dan kan het wel.
Wellicht eens kijken naar het traject van de betreffende e-mail (header email).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:55

Polycom

Poes van goud

Met iOS14 zie ik niet meer in mijn lock-screen een timer (als ik die heb ingesteld). Ook rechts bovenin had ik met iOS13 een icoontje, maar deze is nu ook weg. Iemand een idee hoe ik dit terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:28
Nog meer mensen die met bepaalde websites problemen hebben met ssl sinds ios14?

Mijn npo app werkt ook niet meer

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:19
Zijn er nog meer mensen waarbij de caiway tv app niet meer werkt onder iOS 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor dat ik een nieuw topic aan ga maken met een vraag welke misschien al eerder gesteld (en hopelijk ook beantwoord is): Zijn er hier mensen welke met een iPhone (7) / iOS14 welke vanuit Nederland nog wel in 't buitenland gebruik kunnen maken van de mobiele data (roaming)?

Ik was vandaag, met een KPN abonnement, weer even een paar Kilometer van huis in België (serieus maar een paar Kilometer bij me vandaan) en ondanks dat m'n iPhone liet zien dat er een 4G verbinding was én dat alles aan 'roaming-data' toegestaan was ging er geen bitje aan data over de lijn (bellen werkte gelukkig nog wel).

Handmatige netwerkselectie (Base / Orange / Proximus) maakte niets uit, schakelen naar 3G sorteert ook geen effect.

Voordat ik m'n toestel een DFU geeft óf wacht op iOS14.1 (of 2?) .... Het lijkt me niet dat ik de enige ben met deze constatering?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
True Tone onder iOS 14 vind ik relatief buggy. Vaak blijft het scherm onnodig donker in mijn beleving en moet ik deze handmatig via control center aanpassen. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:19:
Voor dat ik een nieuw topic aan ga maken met een vraag welke misschien al eerder gesteld (en hopelijk ook beantwoord is): Zijn er hier mensen welke met een iPhone (7) / iOS14 welke vanuit Nederland nog wel in 't buitenland gebruik kunnen maken van de mobiele data (roaming)?

Ik was vandaag, met een KPN abonnement, weer even een paar Kilometer van huis in België (serieus maar een paar Kilometer bij me vandaan) en ondanks dat m'n iPhone liet zien dat er een 4G verbinding was én dat alles aan 'roaming-data' toegestaan was ging er geen bitje aan data over de lijn (bellen werkte gelukkig nog wel).

Handmatige netwerkselectie (Base / Orange / Proximus) maakte niets uit, schakelen naar 3G sorteert ook geen effect.

Voordat ik m'n toestel een DFU geeft óf wacht op iOS14.1 (of 2?) .... Het lijkt me niet dat ik de enige ben met deze constatering?
Nee

Heb je ook gezocht? :)

2de link op Google:
https://forum.kpn.com/app...biel-internet-meer-509920

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20:49
Will_M schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:19:

Heb het probleem zelf niet, maar in dit topic is er ook over gesproken:
loekf2 in "[iOS 14] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb 't EXPLICIET over Data Roaming :*) In Nederland wérkt alles zoals verwacht met m'n Nederlandse KPN Abonnement 8)
Ryur schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:25:
[...]

Heb het probleem zelf niet, maar in dit topic is er ook over gesproken:
loekf2 in "[iOS 14] Ervaringen & Discussie"
Kijk: Dáár heb ik iets aan!! Morgen maar weer eens kijken wat er gebeurd als ik 't oude KPN APN ga instellen (België is m'n achtertuin, zo ongeveer, dus een beetje Data-Roaming is wel wenselijk ooit >:) ).

Aan beide: DANK voor de snelle linkjes!!! _/-\o_ d:)b (y)

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 20-09-2020 19:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:26:
[...]

Ik heb 't EXPLICIET over Data Roaming :*) In Nederland wérkt alles zoals verwacht met m'n Nederlandse KPN Abonnement 8)
Heb je het topic op de KPN website gelezen?

Je moet je APN aanpassen naar portalmmm.nl anders heb je geen internet in het buitenland, of je nou roaming aan hebt of niet.

Ik vraag mij nu serieus af waarom ik probeer te helpen, ik stuur je precies dezelfde weg in bij KPN zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 20-09-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:28
Donstil schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:18:
[...]

Nog niet eigenlijk. Heb je een voorbeeld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjPQDhu3c0zJb6knYUwf0-XWgg0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oTKinh9BWLJJN136NknagYmW.png?f=user_large

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vorkie schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:30:
[...]

Heb je het topic op de KPN website gelezen?

Je moet je APN aanpassen naar portalmmm.nl anders heb je geen internet in het buitenland, of je nou roaming aan hebt of niet.

Ik vraag mij nu serieus af waarom ik probeer te helpen, ik stuur je precies dezelfde weg in bij KPN zelf.
Misschien reageerde ik té snel doordat ik alleen op basis van de eerste posts in dat gelinkte KPN forum topic een reactie op jouw antwoord gaf? Het ging daar in eerste instantie over het totaal geen data meer hebben in NL ;)

Maar: Dank aan beide voor de linkjes, dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik kan sinds IOS 14 mijn Chromecast niet meer vinden in meerdere apps als bijv. Netflix of Youtube.

Dit ondanks dat ik de apps toegang heb gegeven om mijn lokale netwerk te scannen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
[Afbeelding]

Mijn vrouw heeft dit ook. Met 5 mails. Erg irritant. Iemand al een oplossing gevonden?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik denk dat de tegenpartij even up to date ciphers moet gaan instellen. Komt vanzelf dus weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb het idee dat sinds de update naar 14 mijn autocorrect weer woorden vergeten is. Viel me vooral op met de namen van wielrenners de afgelopen dagen. Dat was geen probleem eerder. Meer mensen iets soortgelijks gemerkt?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
SirLenncelot schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:00:
Ik heb het idee dat sinds de update naar 14 mijn autocorrect weer woorden vergeten is. Viel me vooral op met de namen van wielrenners de afgelopen dagen. Dat was geen probleem eerder. Meer mensen iets soortgelijks gemerkt?
Vandaag gemerkt, heel vervelend. Jammer ook dat ie mijn persoonlijk woordenboek niet deelt via icloud. Zou toch ondertussen geëncrypteerd moeten kunnen. Elke keer ik een nieuw iDevice koop moet ik weer op alles letten wat ik typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
Heeel zuur dit. Ik ben met een widget bezig (easy calendar) die per ongeluk van het widget scherm naar de homescreen schiet, maar vervolgens netjes weer in het widgetscherm terug sleep, allemaal in één veegbeweging. Opeens staan alle apps op alle pagina's random door elkaar. Mappen die ik netjes had gesorteerd zijn bijna allemaal geëxplodeerd, alle apps staan gewoon random door elkaar... Pfff. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Alexknl schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:26:
Heeel zuur dit. Ik ben met een widget bezig (easy calendar) die per ongeluk van het widget scherm naar de homescreen schiet, maar vervolgens netjes weer in het widgetscherm terug sleep, allemaal in één veegbeweging. Opeens staan alle apps op alle pagina's random door elkaar. Mappen die ik netjes had gesorteerd zijn bijna allemaal geëxplodeerd, alle apps staan gewoon random door elkaar... Pfff. :/
Enorm irritant, inderdaad. Ik heb een aantal keer gehad dat ik hele mappen en apps gewoon kwijt was door het plaatsen van een widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 07:38
Dit had ik met beta 6. Dacht dat t daar aan lag. Heel kut idd. Gebruik nu uit frustratie de App Library. Bevalt prima na paar dagen

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niemand zien schrijven en ik schreef het al eerder maar nu nog een keer: ik vind het zelf hinderlijk dat als ik een widget bovenaan wil hebben hij constant naar rechts schiet naar de 1e homescreen. De enige mogelijkheid is om telkens 1 stapje omhoog te gaan en los te laten. Hebben andere mensen dit niet ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Grappig. Had vanmorgen voor het eerst dit op het lockscreen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9stB_3gPtSO4ELAitVdmiIYvBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CO135iohnWSq0lPXvHiXAFFo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Dennisdn op 21-09-2020 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dennisdn schreef op maandag 21 september 2020 @ 06:17:
Grappig. Had vanmorgen voor het eerst dit op het lockscreen:

[Afbeelding]
Dat zit al heel lang in iOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tylen schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:06:
[...]

Dat zit al heel lang in iOS ;)
Ik zie het echt voor het aller eerst. Weet wel dat het gekoppeld was aan het slaap-gebeuren. Maar dat heb ik niet geactiveerd.

*edit: ah ik zie het al. Het is gekoppeld aan do-not-disturb wat ik toevallig aangezet heb op een oude Apple Watch die ik dit weekend uit de la gehaald heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 21-09-2020 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31
Sinds afgelopen donderdag IOS14 en op zich bevalt het goed op 2 irritaties en 1 bug na;
- de widgets nemen veel meer ruimte in (bv accu percentage van devices is gigantisch tov IOS13)
- ‘legacy’ widgets worden nu in een box weergegeven waardoor ze minder breed kunnen zijn en dus minder info naast elkaar kunnen weergeven
- mijn Dock spiegelt zich iedere nacht; de volgorde draait zich exact om (telefoon-mail-agenda-whatsapp wordt dan dus whatsapp-agenda-mail-telefoon). Reboot helpt niet helaas; herkent iemand dit?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
Misschien niet helemaal iOS14 gerelateerd, maar weet even niet waar ik de vraag beter kan stellen;

afgelopen weekend mijn prive-SIM ingewisseld voor een eSIM en mijn zakelijk SIM in de iPhone gedaan. Allemaal prima ingesteld en werkt goed. 2 vragen:

1. is het mogelijk om een bulk contacten in 1x aan te passen, zodat al mijn zakelijke contacten vanaf de zakelijke lijn gebeld worden?
2. is het mogelijk een tijdschema in te stellen, zodanig dat zakelijk in het weekend uitgeschakeld wordt bijv.?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Spuit 11 vraag, neem aan dat je Apple Pay skipped ?

Ik kan alleen updaten met iTunes verzinnen, dus in DFU mode. Nadeel is dat je alles op de iPhone kwijt bent, maar denk dat je na opnieuw initialiseren een backup zou moeten kunnen terugzetten. Duurt alleen even.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik had exact hetzelfde maar dan met mijn eerste startscherm zoals je iPhone standaard wordt geïnstalleerd. Ik had nog een screenshot hoe alles stond dus kon handmatig alle icoontjes terug plaatsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 16:51
Sinds IOS 14 een hele vreemde bug. Ongeveer 1-tot 2x per dag blijft het scherm compleet vastlopen, reageert nergens meer op. Telefoon herstart zich na een minuut of 2 automatisch (Apple logo komt in beeld) maar vervolgens hoeft er geen pin code ingevoerd te worden. Alsof het toestel toch niet helemaal opnieuw opgestart wordt.

Heb al meerdere handmatige herstarts geprobeerd. Komt iemand dit probleem bekend voor? Ben redelijk ten einde raad.

Toestel: iPhone 11 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Inmiddels heeft er ook iemand van KPN gereageerd mbt de roaming issues, ze zijn er dus in ieder geval van op de hoogte nu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik lees hier vaak dat mensen widgets voorlopig nog wat zinloos vinden maar op https://forums.macrumors....me-screen-layout.2242306/ heb ik toch al leuke voorbeelden gevonden van gepimpte home screens. Hopelijk is het toegestaan om even te linken naar een ander forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45

Christiano007

Ich bin der champion

Als ik de picture in picture wil gebruiken op youtube via safari dan knalt hij hem gewoon terug naar de originele site ipv een klein venster.

Dit heeft wel een keer gewerkt, maar nu niet meer. Hij gaat dan 1 sec. naar rechtsonder als venster en schiet dan weer terug naar de originele manier van kijken.

iemand een idee?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:15:
Ik lees hier vaak dat mensen widgets voorlopig nog wat zinloos vinden maar op https://forums.macrumors....me-screen-layout.2242306/ heb ik toch al leuke voorbeelden gevonden van gepimpte home screens. Hopelijk is het toegestaan om even te linken naar een ander forum?
Het wachten is op Widgets van bijvoorbeeld Albert Heijn, Stocard en Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
THE_BASE schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
[...]

Het wachten is op Widgets van bijvoorbeeld Albert Heijn, Stocard en Spotify.
Ik had gelezen dat widgets enkel informatie mogen geven. Je zou dus een widget van Spotify kunnen krijgen op termijn om te kijken welk liedje speelt, maar geen next, back, pause en play knoppen. Een beetje vergelijkbaar met de huidige Podasts widget dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 10:30

Luuk2015

Vires in numeris

Christiano007 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
Als ik de picture in picture wil gebruiken op youtube via safari dan knalt hij hem gewoon terug naar de originele site ipv een klein venster.

Dit heeft wel een keer gewerkt, maar nu niet meer. Hij gaat dan 1 sec. naar rechtsonder als venster en schiet dan weer terug naar de originele manier van kijken.

iemand een idee?
Het heeft inderdaad gewerkt, alleen is het nu niet meer mogelijk.
Dit kwam ik net tegen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ios_14_no_longer_working/

We weten alleen niet of het een bug is of dat Google het expres heeft verwijderd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:26:
[...]

Ik had gelezen dat widgets enkel informatie mogen geven. Je zou dus een widget van Spotify kunnen krijgen op termijn om te kijken welk liedje speelt, maar geen next, back, pause en play knoppen. Een beetje vergelijkbaar met de huidige Podasts widget dus.
Geen probleem, bedienen doe ik op mijn Apple Watch, maar het is wel leuk om te zien wat er speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:15:
Heb alle app icons eraf gegooid naar app bibliotheek, nu alleen nog 1x homescreen met 1 slimme stapel (agenda + herinneringen) en in de dock alleen "instellingen".
In instellingen -> berichtgeving, alle relevante apps voor mij zodanig ingesteld dat ze in het berichtencentrum komen en eventueel als strook op de homescreen.
Nog 2 widgets in widgetscreen (kindle + Dikke van Dale "woord van de dag"). iBooks heeft helaas nog geen widget.
Dus al met al zeer minimaal, ga nu zien hoe deze opzet me bevalt :)
Battery verbruik is met deze indeling extreem laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Wanneer ik type, bijvoorbeeld op AutoWeek, dan verspringt m’n tekstvlak, waardoor ik hetgeen ik type, niet kan zien. Scroll in de tekst iets naar onderen, tot binnen m’n scherm bereik, dan springt ie weer omhoog zodra ik het toetsenbord aanraak.

Nu schuift m’n tekstvlak ook naar boven, maar zo dat ik de onderste regel van mijn tekst kan zien, precies goed dus, al snap ik niet waarom ie steeds verspringt tot bovenin. Dan zie je enkel nog de laatste twee regels die je aan het typen bent.

De cursor verplaatsen via de ‘spatiebalk’ gaat hier overigens wel goed. Op hierboven genoemde site daarentegen, springt de tekst overal heen en wordt een woord geselecteerd. Ik hoef echter enkel een letter (typo) aan te passen, maar moet dan dus eerst het woord verwijderen en vervolgens opnieuw typen, zonder ik kan zien wat ik type.
Ook krijg ik op diverse sites nu een cookie melding als balk middenin m’n scherm, in plaats van netjes onderin. Wat een draak van een ‘update’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Edddd schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:10:
Wanneer ik type, bijvoorbeeld op AutoWeek, dan verspringt m’n tekstvlak, waardoor ik hetgeen ik type, niet kan zien. Scroll in de tekst iets naar onderen, tot binnen m’n scherm bereik, dan springt ie weer omhoog zodra ik het toetsenbord aanraak.

Nu schuift m’n tekstvlak ook naar boven, maar zo dat ik de onderste regel van mijn tekst kan zien, precies goed dus, al snap ik niet waarom ie steeds verspringt tot bovenin. Dan zie je enkel nog de laatste twee regels die je aan het typen bent.

De cursor verplaatsen via de ‘spatiebalk’ gaat hier overigens wel goed. Op hierboven genoemde site daarentegen, springt de tekst overal heen en wordt een woord geselecteerd. Ik hoef echter enkel een letter (typo) aan te passen, maar moet dan dus eerst het woord verwijderen en vervolgens opnieuw typen, zonder ik kan zien wat ik type.
Ook krijg ik op diverse sites nu een cookie melding als balk middenin m’n scherm, in plaats van netjes onderin. Wat een draak van een ‘update’.
Gaan jouw bugs om Safari of specifieke apps? Niet alle apps zijn al aangepast voor iOS14 en kan Apple dus feitelijk niets aan doen. Om over slecht gebouwde websites niet te spreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 10:30

Luuk2015

Vires in numeris

Is het eigenlijk al bekend hoeveel invloed widgets hebben op je batterijduur?
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Om Safari. Vanaf update. Nu schiet ie ook weg 😫 Werkelijk te idioot voor woorden om een tekst uit beeld te laten schieten wanneer iemand iets wil typen.

En bovenin krijg ik nu een horizontale valk met ‘gereed’. Die zweeft daar vrolijk rond in plaats van tegen m’n toetsenbord. Nu ontneemt ie m’n zich op het webadres bijvoorbeeld.

Ik hoop toch echt dat dit snel wordt gefixed. Dit is werkelijk bagger. Waarom releasen mensen zoiets? Wat een dom volk. Het was prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:02
-- verkeerde forum

[ Voor 96% gewijzigd door Dawid127 op 21-09-2020 14:35 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.