[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Grin schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:17:
Anders kijk je even wat reviews (YouTube/Tweakers) van iOS 14 @Mel33. Als iOS14 je daarna niet aanstaat dan is dat prima, maar dan weet je in ieder geval waar het over gaat...

En let niet te veel op die percentages, dat zal eens een procentje meer of minder kunnen worden. Het gaat om het batterijpercentage van een telefoon hè; gaat echt helemaal nergens over. Gewoon gebruiken dat ding, en als hij stuk is naar een APR/Apple Store.
Velen hadden hier in het topic een opmerking over het % batterij, ik gaf een vermoedden (hint) aan,. en wat ik zag gebeuren, maar misschien zat het niet vast bij een server of in ios 13.x.x zelf. of misschien wel. ik merkte het alleen op.

Ja ik zie dat het mij niet bevalt(vandaar mijn vraag al eerder) en ik wil het oude houden, en probeer uit te vinden of ik het zo kan instellen als de ios 13 was. maar ik wil natuurlijk wel naar ios 14, ook ivm data lekken en bugs natuurlijk.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:46:
[...]

Volgens mij haal jij de Applibrary en widgets door elkaar?
Nee ik stel de vraag:
Ik wil beide functies niet, en als ik ios erop zet wil ik het ook niet met veel gedoe terug zetten naar de oude look,, is mij teveel gedoe, ik wil de optie 'houden zoals het nu is graag'. vooralsnog.

Dus als het in ios 14 niet kan en straks wel in 14.1 oid, dan kan ik het nu zonder gedoe houden zoals het nu is.
Als ik echt geen andere keus heb dan oke. maar ik wil er voor nu niet teveel mee bezig zijn. Dus ik vroeg mij af, ik weet nu dat je iig widgets uit kan zetten. nu de applibrary nog,(in de beta kon je het niet uitzetten, voor de applibrary)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:46
Ja ik zie dat het mij niet bevalt(vandaar mijn vraag al eerder) en ik wil het oude houden, en probeer uit te vinden of ik het zo kan instellen als de ios 13 was. maar ik wil natuurlijk wel naar ios 14, ook ivm data lekken en bugs natuurlijk.
Je home schermen kunnen er exact hetzelfde uitzien als bij iOS 13 aangezien het plaatsen van widgets optioneel is, wil je ze niet dan hoef je ze dus ook niet te gebruiken. Nu wss het framework voor widgets veranderd is verschilt alleen het scherm helemaal links, waar ook bij iOS 13 alle widgets stonden. Hier staan bovenaan nieuwe widget (op het moment vrijwel alleen first party) en daar onder de oude widgets. Blijf je op iOS 13 zul je op z’n tijd geen widgets meer overhouden aangezien apple ontwikkelaars verplicht over te gaan op het nieuwe framework. Ga je naar iOS 14 kunnen sommige widget ontbreken zoals eerder hier genoemd je favoriete contacten widget bijvoorbeeld. App libary kan niet uit gezet worden en bevind zich op het meest rechterscherm maar ook hier geldt gebruik je het niet heb je er geen last van.

Al met al gebruik je nu totaal geen widget kun je met een gerust hart over naar 14. Na de update zul je niet een verandering zien op je home schermen. Gebruik je de favoriete widget en kun je deze niet missen zul je op 13 moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:19
Nog iemand waar de Appen Watch batterij zeer snel leeg gaat. Normaal eindig ik de dag met 55%, nu maar met 25%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:04:
[...]

Nee ik vraag:
Ik wil beide functies niet, en als ik ios erop zet wil ik het ook niet met veel gedoe terug zetten naar de oude look,, is mij teveel gedoe, ik wil de optie 'houden zoals het nu is graag'. voor alsnog nu wel graag.

Dus als het in ios 14 niet kan en straks wel in 14.1 oid, dan kan ik het nu zonder gedoe houden zoals het nu is.
Als ik echt geen andere keus heb dan oke. maar ik wil er voor nu niet teveel mee bezig zijn. Dus ik vroeg mij af, ik weet nu dat je iig widgets uit kan zetten. nu de applibrary nog,(in de beta kon je het niet uitzetten, voor de applibrary)
Applibrary uitzetten is niet mogelijk in 14.0. Geen idee of dit optioneel gaat worden. Moet zeggen dat ik het wel handig begin te vinden. Je homescreens worden netter/leger/opgeruimder zo en apps die je zelden gebruikt maar wel wil behouden kunnen naar de applibrary. Je ziet App library alleen als je naar rechts blijft swipen. (Ik ben nog steeds niet klaar met homescreens herschikken en opruimen)

Mijn grootste probleem met IOS14 is dat ik niet blij ben met de nieuwe widgets. Ik wil de originele weerwidget en volgendeafspraakwidget van IOS13 terug. Ik heb het idee dat FaceID nog sneller is geworden, de 2 of 3 keren op achterkant tikken is wel geinig/handig. De "tips" widget is bijna niet te lezen, donker geel achtergrond met iets lichter geel kleur letters. Absurd. Klok widget en batterywidget weggegooid, dikke onzin. Verder nog niks tegengekomen wat mij blij of droevig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
AppleFan2007 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:13:
Nog iemand waar de Appen Watch batterij zeer snel leeg gaat. Normaal eindig ik de dag met 55%, nu maar met 25%.
Jup, hier ook. Zit nu al op 82% en heb nog vrij weinig gedaan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:19
Rivanov schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:16:
[...]

Jup, hier ook. Zit nu al op 82% en heb nog vrij weinig gedaan.
Oké, zit nu op 74% en alleen nog maar agenda gecheckt. Batterijconditie is 85%. Heb alle bèta’s geïnstalleerd en er nooit last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Ik dacht dat het ondertussen wel algemeen bekend was dat de eerste uren/dagen na een grote update batterijverbruik wat hoger kan zijn (ivm indexeren etc) dus laten we die discussies aub een paar dagen uitstellen?
En 1-2% conditie verschil kan ook te maken hebben met een iets andere reken algoritme of iets dergelijk. Zou daar ook niet van wakker liggen.

Kunnen we het weer over iOS 14 hebben?
Die app library vind ik zelf wel handig. Wat ik alleen irritant vind is dat nieuwe apps die je installeert niet meer automatisch op de laatste pagina terechtkomen maar alleen via zoeken / library te vinden zijn.

En over widgets:
Ik snap wel dat mensen even wachten met ios14, toen ik begon met de beta vond ik het ook irritant dat de 'oude' widgets alleen maar als één groep te zien zijn en de nieuwe widgets er niet meer tussendoor konden. Hopelijk worden alle apps die ik gebruik snel ge-update zodat ik weer de indeling kan maken die ik echt wil.

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 18-09-2020 13:42 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
amphora schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:40:

Die app library vind ik zelf wel handig. Wat ik alleen irritant vind is dat nieuwe apps die je installeert niet meer automatisch op de laatste pagina terechtkomen maar alleen via zoeken / library te vinden zijn.
In Instellingen>beginscherm kan je dat aanpassen!

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Dat kun je gelukkig aanpassen. Ga naar Instellingen --> Beginscherm --> Nieuwe appdownloads.

//edit: f***, te laat. Iemand was mij al voor. :)

[ Voor 6% gewijzigd door H1MSELF1SH op 18-09-2020 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nemmo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-09 17:11
Goed om te zien dat iOS nu laat zien wanneer een app je klembord gebruikt. Ik had laatst al gelezen dat er apps betrapt waren die plakken zodra je de app opent. Het is me net zelf opgevallen dat de Telegraaf dit ook doet. Niet zo netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
Sinds de upgrade naar iOS 14 op 3 verschillende iPhones last ervan dat de mobiele data met KPN in het buitenland niet werkt, krijg de melding “Could not activate mobile data network”. Ook bellen werkt de helft van de tijd niet. Meer mensen met KPN last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
amphora schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:40:
Ik dacht dat het ondertussen wel algemeen bekend was dat de eerste uren/dagen na een grote update batterijverbruik wat hoger kan zijn (ivm indexeren etc) dus laten we die discussies aub een paar dagen uitstellen?
En 1-2% conditie verschil kan ook te maken hebben met een iets andere reken algoritme of iets dergelijk. Zou daar ook niet van wakker liggen.

En over widgets:
Ik snap wel dat mensen even wachten met ios14, toen ik begon met de beta vond ik het ook irritant dat de 'oude' widgets alleen maar als één groep te zien zijn en de nieuwe widgets er niet meer tussendoor konden. Hopelijk worden alle apps die ik gebruik snel ge-update zodat ik weer de indeling kan maken die ik echt wil.
Ik weet nog niet wat ik moet vinden van de app Library. Op dit moment zie ik de toegevoegde waarde er niet van in. Het is wellicht handig als je zelf weinig structuur in je apps hebt aangebracht, maar laat de intelligentie van groeperen maar lekker aan de eindgebruiker over.
En wat betreft widgets, in iOS13 vond ik het al niks. De enige die gebruikte, is die van Stocard. En nu in iOS14 kun je ze tussen je apps neerzetten. Ik vind dat er vrij chaotisch uitzien.
Maar ja, het wellicht allemaal wennen. ;) En krijg ik (via dit topic) tzt inspiratie hoe deze twee nieuwe functies goed te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 18-09-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Gaston schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:30:
Sinds de upgrade naar iOS 14 op 3 verschillende iPhones last ervan dat de mobiele data met KPN in het buitenland niet werkt, krijg de melding “Could not activate mobile data network”. Ook bellen werkt de helft van de tijd niet. Meer mensen met KPN last hiervan?
Probeer eens de aanbiederinstellingen te updaten
  • Zorg dat uw apparaat verbonden is met een wifinetwerk of een mobiel netwerk.
  • Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Als er een update beschikbaar is, wordt er een optie weergegeven om de aanbiederinstellingen bij te werken.
Werkt dit niet dan kun je evt. proberen de netwerkinstellingen te resetten
  • Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Na anderhalve dag kan ik wel zeggen dat ik tevreden met iOS 14 ben :)
Die library snap ik net zoals veel mensen niet. Een pulldown met de eerste 3 letters werkt veel sneller dan die "rare" library :D

Moet ik wel geven dat ik maar een stuk of 30 apps heb inclusief de standaard apps.
Widgets? ach, je hoeft ze niet te gebruiken. Vind het ook weinig toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind het instellen van tijd en datum in de nieuwe versie van de agendaapp trouwens wel wat minder handig/priegeliger dan bij de oude, maar wie weet is dat een kwestie van wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:58:
Ik vind het instellen van tijd en datum in de nieuwe versie van de agendaapp trouwens wel wat minder handig/priegeliger dan bij de oude, maar wie weet is dat een kwestie van wennen
Waarom dit soort zaken aangepast moeten worden is me een raadsel, erg onhandig.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Laatst online: 13-09 20:00
robcoenen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:47:
[...]

Probeer eens de aanbiederinstellingen te updaten
  • Zorg dat uw apparaat verbonden is met een wifinetwerk of een mobiel netwerk.
  • Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Als er een update beschikbaar is, wordt er een optie weergegeven om de aanbiederinstellingen bij te werken.
Werkt dit niet dan kun je evt. proberen de netwerkinstellingen te resetten
  • Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Bedankt voor de suggestie. Helaas helpt het niet. Op het forum van KPN zijn meerdere mensen met het probleem: https://forum.kpn.com/app...biel-internet-meer-509920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Laatst online: 20:33
sinds IOS14 kan ik mijn O365 mailbox niet meer koppelen en ook niet opnieuw configureren :(. Nog mensen die dit probleem hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
quovadis25 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:21:
sinds IOS14 kan ik mijn O365 mailbox niet meer koppelen en ook niet opnieuw configureren :(. Nog mensen die dit probleem hebben
Wees iets specifieker, want sommige bedrijven hebben MDM oplossingen ingebouwd die nu met profielen etc er voor zorgen dat je niet kan koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Vorkie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:22:
[...]

Wees iets specifieker, want sommige bedrijven hebben MDM oplossingen ingebouwd die nu met profielen etc er voor zorgen dat je niet kan koppelen :)
is een gewonen O365 mailbox zonder enige MDM oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:45:
[...]

Ik weet nog niet wat ik moet vinden van de app Library. Op dit moment zie ik de toegevoegde waarde er niet van in. Het is wellicht handig als je zelf weinig structuur in je apps hebt aangebracht, maar laat de intelligentie van groeperen maar lekker aan de eindgebruiker over.
En wat betreft widgets, in iOS13 vond ik het al niks. De enige die gebruikte, is die van Stocard. En nu in iOS14 kun je ze tussen je apps neerzetten. Ik vind dat er vrij chaotisch uitzien.
Maar ja, het wellicht allemaal wennen. ;) En krijg ik (via dit topic) tzt inspiratie hoe deze twee nieuwe functies goed te gebruiken.
Ik vind widgets wel geinig. Agenda widget altijd op 1e pagina naast andere productiviteit apps. Weer widget naast andere weerapps. Iets minder saaie homepage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZLlp16K-QzN4IqAPO0KWaDFXtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yEdbJdB1HPbYHOUgN71Ut0NZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
quovadis25 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:24:
[...]
is een gewonen O365 mailbox zonder enige MDM oplossing.
Ja oke, maar wat krijg je dan voor foutmelding bijvoorbeeld :)

Ik heb nu 2 Office365 zakelijke en 1x privé geladen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
THE_BASE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:11:
[...]

Waarom dit soort zaken aangepast moeten worden is me een raadsel, erg onhandig.
Ja dat aanpassen, je kan het vaak net op je gevoel tikken en dan moet je er weer opnieuw aan wennen.
Ik zou liever een knop zien die alles bij het oude laat als optie, en om mij part met een 30dagen uitstel max voor het echt moet. of een knop die per veranderd onderdeel de optie geeft.

kwil eerst door zonder gedoe en uitzoeken, kost tijd en vergt aandacht.(kheb het altijd wel leuk gevonden iets nieuws, en kon niet wachten, maar het verveeld nu wel na zoveel jaar.)

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 18-09-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
amphora schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:25:
[...]

Ik vind widgets wel geinig. Agenda widget altijd op 1e pagina naast andere productiviteit apps. Weer widget naast andere weerapps. Iets minder saaie homepage.
[Afbeelding]
Thanks! Nu al inspiratie. Dat ziet er inderdaad wel aardig uit. Het zijn nu eigenlijk grote iconen, die gelijk wat info tonen. Hmmm...... ik ben al wat positiever. ;)
Waar laat je nu de standaard Agenda en Weer iconen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Vorkie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:25:
[...]

Ja oke, maar wat krijg je dan voor foutmelding bijvoorbeeld :)

Ik heb nu 2 Office365 zakelijke en 1x privé geladen zonder problemen.
niets, dat is het net.

Ik zit in een loop vast:

ik ga naar mail, dan accounts, kies voor Microsoft Exchange. Daarna geef ik mailadres en kies ik voor automatisch login. Dan laadt ie login.microsoftonline.com en geef ik mijn account in. Hierna krijg ik de melding "Er wordt een pogingg gedaan u aan te melden" en ga ik terug naar het scherm waar ik mijn account moet ingeven zonder dat ik ook maar iets kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:28:
[...]
Waar laat je nu de standaard Agenda en Weer iconen?
In de app library :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik denk dat er eerst eens wat interessante widgets moeten komen. Het weer zie ik buiten wel of door naar links te vegen. Ik zou het wel prettig vinden als vooral Spotify en Buienalarm een widget toevoegen. Dat voegt voor mij echt iets toe. Voor nu is het leuk voor aan de linkerkant met andere widgets, ik wil ze niet tussen mijn iconen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik ben gedurende de bèta ook gestopt met het gebruiken van de App Library. Weinig gebruikte apps heb ik toch maar weer op de laatste pagina geplaatst, eventueel in een "overige"-mapje. Lekker zoals ik het gewend was :+. Ik vind een app opstarten via spotlight dan toch sneller en handiger dan via de App Library, waar de indeling ook nog eens steeds een beetje leek te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
quovadis25 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:30:
[...]

niets, dat is het net.

Ik zit in een loop vast:

ik ga naar mail, dan accounts, kies voor Microsoft Exchange. Daarna geef ik mailadres en kies ik voor automatisch login. Dan laadt ie login.microsoftonline.com en geef ik mijn account in. Hierna krijg ik de melding "Er wordt een pogingg gedaan u aan te melden" en ga ik terug naar het scherm waar ik mijn account moet ingeven zonder dat ik ook maar iets kan doen
Denk dat velen aan het klooien zijn ik zie outlook die de mails feitelijk stuurt (of zit ik daar mis) flink storen, ik kreeg net ook geen mails binnen en had niks veranderd en ook geen ios update

Microsoft exchange zelf ook wat bokjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 18-09-2020 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
GeorgeMichael schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:58:
Ik ben gedurende de bèta ook gestopt met het gebruiken van de App Library. Weinig gebruikte apps heb ik toch maar weer op de laatste pagina geplaatst, eventueel in een "overige"-mapje. Lekker zoals ik het gewend was :+. Ik vind een app opstarten via spotlight dan toch sneller en handiger dan via de App Library, waar de indeling ook nog eens steeds een beetje leek te veranderen.
Ja, daarnaast vind ik uberhaupt die app library heel vaag werken. Je zou zeggen dat het hele mapje moet openen als je erop drukt, maar hij opent de apps die op de voorgrond staan gewoon, waardoor je precies op het mapje van overige apps moet drukken. Het voelt niet des Apple het zo op te lossen als ik eerlijk ben.

Het grootste voordeel van iOS 14 vind ik dat de widgets als je naar links swipte het geheel niet meer lagt en hoeft te laden; ze zijn nu gelijk beschikbaar. De widgets op de homescreen en die stacks zijn geinig, maar dat is het ook wel, het is veel functioneler naar mijn mening om alles in één opslag te hebben als je naar het uiterst linkse scherm swipet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Overigens ook jammer: bij ING deed ik Force Touch en kreeg ik mijn saldo te zien. Al die handelingen en widgets zijn niet meer beschikbaar. Erg jammer, want nu moet ik echt de app in om saldo te zien, het was juist zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
THE_BASE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:15:
Overigens ook jammer: bij ING deed ik Force Touch en kreeg ik mijn saldo te zien. Al die handelingen en widgets zijn niet meer beschikbaar. Erg jammer, want nu moet ik echt de app in om saldo te zien, het was juist zo makkelijk.
Bij mij werkt de ING saldo widget gewoon, vanaf de aller eerste beta al. Maar alleen op het widgetscherm, kan hem niet tussen de apps zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Google heeft ook widgets. Misschien wel wat vloeken in de kerk ;)
https://blog.google/produ...-chrome-and-gmail-ios-14/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jammer, net een update van Stocard binnen gehaald. Helaas nog geen nieuw widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
En ineens is de klok-widget-bug terug die er bij mij sinds beta3 al niet meer in zat en loopt ie weer een half uur achter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 19-09 15:25
meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:03:
Jammer, net een update van Stocard binnen gehaald. Helaas nog geen nieuw widget.
Kun je die pasjes niet allemaal invoegen via Apple Wallet? Ik vind Stocard traag laden, maar dat kan ook aan m'n telefoon zelf liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Belecthor op 18-09-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:15:
[...]

Applibrary uitzetten is niet mogelijk in 14.0. Geen idee of dit optioneel gaat worden. Moet zeggen dat ik het wel handig begin te vinden. Je homescreens worden netter/leger/opgeruimder zo en apps die je zelden gebruikt maar wel wil behouden kunnen naar de applibrary. Je ziet App library alleen als je naar rechts blijft swipen. (Ik ben nog steeds niet klaar met homescreens herschikken en opruimen)

Mijn grootste probleem met IOS14 is dat ik niet blij ben met de nieuwe widgets. Ik wil de originele weerwidget en volgendeafspraakwidget van IOS13 terug. Ik heb het idee dat FaceID nog sneller is geworden, de 2 of 3 keren op achterkant tikken is wel geinig/handig. De "tips" widget is bijna niet te lezen, donker geel achtergrond met iets lichter geel kleur letters. Absurd. Klok widget en batterywidget weggegooid, dikke onzin. Verder nog niks tegengekomen wat mij blij of droevig maakt.
Ik was blij dat ik eindelijk bijna alle apps van het homescherm kon verwijderen ...
Al sinds de overgang naar een iPhone4 een doorn in het ook, de toevoeging van mappen maakte het al een stukje beter, liever had ik ook nog folders in folders ( kon via JB )

Nu nog maar een stuk of 4 apps op het homescherm, kan nog wel wat bijkomen, of zelfs afvallen, we zien wel
Blij met het appcenter, alleen zouden er een paar 'keuzes' mogen komen in de sortering, en het bij elkaar voegen van verschillende apps, of op veelgebruikt.

Even afwachten of ze echt (goed) dynamisch gaan sorteren, dat de veelgebruikte apps als eerste 3 komen te staan in de mappen.

Widgets zelf, tja ... nooit gemist - de enige die ik heb staan is de batterij, maar die zou ik gewoon liever in de status zien als percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:29:
[...]

Ik was blij dat ik eindelijk bijna alle apps van het homescherm kon verwijderen ...
Al sinds de overgang naar een iPhone4 een doorn in het ook, de toevoeging van mappen maakte het al een stukje beter, liever had ik ook nog folders in folders ( kon via JB )

Nu nog maar een stuk of 4 apps op het homescherm, kan nog wel wat bijkomen, of zelfs afvallen, we zien wel
Blij met het appcenter, alleen zouden er een paar 'keuzes' mogen komen in de sortering, en het bij elkaar voegen van verschillende apps, of op veelgebruikt.

Even afwachten of ze echt (goed) dynamisch gaan sorteren, dat de veelgebruikte apps als eerste 3 komen te staan in de mappen.

Widgets zelf, tja ... nooit gemist - de enige die ik heb staan is de batterij, maar die zou ik gewoon liever in de status zien als percentage
Dat laatste is al langer mogelijk, tenminste dan moet je dat wel aangevinkt hebben ('Instellingen' > 'Batterij' > 'Batterijpercentage' ) en bedieningspaneel uitklappen en dan zie je hoeveel procent accusap je nog hebt. Of bedoel je iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Dennisdn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:16:
En ineens is de klok-widget-bug terug die er bij mij sinds beta3 al niet meer in zat en loopt ie weer een half uur achter....
Had ik ook. Ik had dit alleen als ik hem als alleenstaande widget had.
Ik heb hem nu in een gestapelde zitten met het weer, en dat gaat al een dag goed. Vreemd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:35:
[...]

Dat laatste is al langer mogelijk, tenminste dan moet je dat wel aangevinkt hebben en bedieningspaneel uitklappen en dan zie je hoeveel procent accusap je nog hebt. Of bedoel je iets anders?
Vroeger ( iig op de 6S meen ik ) had je de keuze tussen een accu-symbooltje, of het percentage.
Een extra handeling gaat tegen mijn idee van 'gemak' in.

Maar die discussie heb ik al vaker gehad, destijds lag het gewoon aan mij ;) Apple vond dat alle info op dat scherm voldoende was, en er geen noodzaak voor de status-percentages.
Het mooiste is, dat dat dan niet direct door Apple wordt uitgedragen, maar de 'kenners' die geen tegenspraak dulden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Er is nu al een beta ios 14.2 beta 1 beschikbaar voor developers. Wat een snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:44:
[...]

Vroeger ( iig op de 6S meen ik ) had je de keuze tussen een accu-symbooltje, of het percentage.

Maar die discussie heb ik al vaker gehad, destijds lag het gewoon aan mij ;) Apple vond dat alle info op dat scherm voldoende was, en er geen noodzaak voor de status-percentages.
Het mooiste is, dat dat dan niet direct door Apple wordt uitgedragen, maar de 'kenners' die geen tegenspraak dulden :+
Dat laatste ken ik ja en die zeggen meestal als ik ook maar ergens niet heel blij van werd: "Dan ga je toch lekker naar Android?!?!!?".

Ik vond het toen ook jammer dat dat weg is gegaan uit de status maar vond het een prima oplossing om hem in bedieningspaneel optioneel zichtbaar te maken. Hoef hem niet continu te zien of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:44:
[...]

In plaats van dat hier te roepen, kan je die feedback ook naar Apple versturen dan heb je tenminste kans dat er iets mee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Belecthor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:26:
[...]

Kun je die pasjes niet allemaal invoegen via Apple Wallet? Ik vind Stocard traag laden, maar dat kan ook aan m'n telefoon zelf liggen.
Destijds ooit in verdiept. Ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor, maar volgens mij kun je niet alle soorten klantenkaarten in de Wallet onderbrengen. Zodoende uitgekomen op Stocard. Verder nooit meer in verdiept. Als er in de winkel naar gevraagd wordt, kan ik nu in ieder geval een klantenkaart laten zien en hoef ik niet te zeggen van ‘ja, hebben we wel, maar zit in de portemonnee van mijn vrouw’. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nu weer iets geks onder iPadOS 14:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Z5ptjn.jpg

Elke keer als ik de De Telegraaf app opstart krijg ik deze gekke popup. Ook als ik lock screen erbij pak.

Telegraaf app is al verwijderd en er zit ook niks onder de plaktoets. Nooit eerder gezien, bugje?

[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 18-09-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belecthor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:26:
[...]

Ik heb zelf met X geen klachten over de snelheid van Stocard. Wel staat verificatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:33:
[...]

Destijds ooit in verdiept. Ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor, maar volgens mij kun je niet alle soorten klantenkaarten in de Wallet onderbrengen. Zodoende uitgekomen op Stocard. Verder nooit meer in verdiept. Als er in de winkel naar gevraagd wordt, kan ik nu in ieder geval een klantenkaart laten zien en hoef ik niet te zeggen van ‘ja, hebben we wel, maar zit in de portemonnee van mijn vrouw’. ;)
Met de Pass4Wallet-app kan je alle pasjes die je wilt in de wallet zetten. Zo heb ik oa de AH-bonus enzo erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Splinter Cell schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:45:

[Afbeelding]

Elke keer als ik de De Telegraaf app opstart krijg ik deze gekke popup. Ook als ik lock screen erbij pak.

Telegraaf app is al verwijderd en er zit ook niks onder de plaktoets. Nooit eerder gezien, bugje?
Door deze nieuwe functie vallen een hoop apps door de mand die dus altijd al het -plak- opgevraagd hebben. Nu.NL en NOS deden het ook maar hebben het nu snel uitgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Stocard echt een perfecte app vind. Helemaal in de grensregio, heb ook België en Duitsland aangevinkt en kan dus ook die pasjes prima gebruiken.
Dat Pass4Wallet is zoooo omslachtig.
Stocard werkt ook prima op de watch, niets te klagen.
Ik ga niet eens de moeite doen om alles in Wallet te zetten.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 18:16

YRH

Splinter Cell schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:45:

[Afbeelding]

Nee, dit betekent dat Telegraaf constant je klembord uitleest terwijl dit 0,0 zin heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Serena schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:57:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Stocard echt een perfecte app vind. Helemaal in de grensregio, heb ook België en Duitsland aangevinkt en kan dus ook die pasjes prima gebruiken.
Heb het heel lang geleden allemaal al in de wallet gezet, heb geen idee meer of en hoe omslachtig dat was. Het voordeel vind ik dat je het bij de kassa snel kan activeren zonder unlocken enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:57:
Bedankt voor deze info. Dan ga ik er geen tijd en energie in steken. Ik vind het ook wel fijn dat: stocard=klantenkaarten en wallet=betalen

Toch even snel gekeken naar pass4wallet, maar niet elke kaart werkt op de AW. Ik zat dus wel een beetje in de buurt van dat niet alle kaarten werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:16:
[...]

Bij mij werkt de ING saldo widget gewoon, vanaf de aller eerste beta al. Maar alleen op het widgetscherm, kan hem niet tussen de apps zetten.
Maar niet meer door hard te drukken op het app-icoon. En dat wil ik, zodat het niet zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:24:
[...]

Maar niet meer door hard te drukken op het app-icoon. En dat wil ik, zodat het niet zichtbaar is.
Dat klopt, daar staat het bij mij ook niet. Nooit geweten trouwens dat dat kon. Dan is het nog handiger dan de widget zelf, want die heb ik helemaal onderin zitten zodat de toevallige meekijkers hem niet zien.

Maar mis het zelf bijvoorbeeld ook bij Tuneinn. Dan kon je bij hard drukken je favoriete zenders kiezen. Nu moet je helemaal de app in helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:11:
[...]

Bedankt voor deze info. Dan ga ik er geen tijd en energie in steken. Ik vind het ook wel fijn dat: stocard=klantenkaarten en wallet=betalen

Toch even snel gekeken naar pass4wallet, maar niet elke kaart werkt op de AW. Ik zat dus wel een beetje in de buurt van dat niet alle kaarten werken. ;)
Er is ook nog een Nederlandse pasjes app, weet even zo de naam niet meer maar had geen zin meer om alles over te zetten van Stocard naar die app en Stocard bevalt mij prima.

Volgens mij was het deze: https://pasnl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ervaren jullie in de Notities app dat als je deze opent je nog eerst heel kort de oude layout ziet? Je ziet duidelijk dat de scheidslijn tussen links alle notities en rechts de inhoud van de geselecteerde notitie verspringt.
Dit is overigens alleen zichtbaar als je Notities app eerst hard is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:39:
[...]

Er is ook nog een Nederlandse pasjes app, weet even zo de naam niet meer maar had geen zin meer om alles over te zetten van Stocard naar die app en Stocard bevalt mij prima.

Volgens mij was het deze: https://pasnl.nl/
Bedankt, maar Stocard werkt voor mij gewoon. Ik ga niet verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Prachtig de app library, is er een manier om snel 300 apps erin te verplaatsen? allemaal 1 voor 1 is wat kut. Heb nu 3 paginas met mapjes met apps erin gepropt die ik nooit bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:47:
Prachtig de app library, is er een manier om snel 300 apps erin te verplaatsen? allemaal 1 voor 1 is wat kut. Heb nu 3 paginas met mapjes met apps erin gepropt die ik nooit bekijk.
?????

De app library heeft al je apps juist.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tylen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:48:
[...]

?????

De app library heeft al je apps juist.
ja maar ik wil al die 300 apps hiden. dat kan alleen 1 voor 1 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:49:
[...]

Ahh zeg dat dan. ;) Ja dat moet 1 voor 1. Ach maak je even kwaad en het is zo gepiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En wat gebeurd er als je een map met aantal van die apps erin wil verwijderen? (je hebt toch 3 paginas met mapjes met die apps erin zitten?) Dan krijg je als het goed is (?) de vraag of je ze in je applibrary wilt houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:53:
[...]

En wat gebeurd er als je een map met aantal van die apps erin wil verwijderen? (je hebt toch 3 paginas met mapjes met die apps erin zitten?) Dan krijg je als het goed is (?) de vraag of je ze in je applibrary wilt houden?
Held!

dat werkt idd prima. top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:52:
[...]Ja dat moet 1 voor 1. Ach maak je even kwaad en het is zo gepiept.
Ja inderdaad, gewoon even als kutklusje uitvoeren ...
Ik heb het tussen een paar andere momenten door gedaan, wel irritant dat je elke keer apart moest aangeven 'naar applibrary'

Maar het is gebeurt, blij mee :)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:53:
[...]

Nee, dan gaat de map weg, en heb je ineens alle icoontjes op de homescreens

Crap, had ik dat eerder geweten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 18-09-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
FreshMaker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:55:
[...]

Ja inderdaad, gewoon even als kutklusje uitvoeren ...
Ik heb het tussen een paar andere momenten door gedaan, wel irritant dat je elke keer apart moest aangeven 'naar applibrary'

Maar het is gebeurt, blij mee :)
folder kan je wel allemaal in 1 keer alles verwijderd. top zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:47:
Een beetje nieuwsgierigheid: wat doe je met 300 apps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
[...]

Je kunt toch ook gewoon de hele pagina (of 3 in jouw geval) verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:57:
[...]

Een beetje nieuwsgierigheid: wat doe je met 300 apps?
heb er 376 zie ik. dus gaan er denk 200 weg ofzo. Geen idee veel apps downloaden en erna nooit meer gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
NRG-81 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:59:
[...]

Je kunt toch ook gewoon de hele pagina (of 3 in jouw geval) verbergen?
Oh das wel erg nice even kijken. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:03:
[...]

heb er 376 zie ik. dus gaan er denk 200 weg ofzo. Geen idee veel apps downloaden en erna nooit meer gebruiken :P
Zo hee, petje af. Ik zou daar niet tegen kunnen. Ik kijk toch af en toe kritisch naar mijn apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:03:
[...]

Oh das wel erg nice even kijken. thanks!
Effect daarvan is dat je 3 blanco paginas zal zien voordat je Applibrary kan zien vermoed ik. (zojuist 1 pagina verborgen en nu zie ik 1 lege pagina voordat ik de Applibrary kan bereiken)

Na toestel vergrendelen en ontgrendelen is die lege pagina weg. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:06:
[...]

Effect daarvan is dat je 3 blanco paginas zal zien voordat je Applibrary kan zien vermoed ik. (zojuist 1 pagina verborgen en nu zie ik 1 lege pagina voordat ik de Applibrary kan bereiken)
Dan zit je nog in de edit modus. Ik heb 1 pagina verborgen en geen lege pagina’s.

Opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRG-81 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:07:
[...]

Dan zit je nog in de edit modus. Ik heb 1 pagina verborgen en geen lege pagina’s.

Opgelost dus :)
Had al op "gereed" getikt. Maar goed, IOS14 werkt sowieso niet smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:05:
[...]

Zo hee, petje af. Ik zou daar niet tegen kunnen. Ik kijk toch af en toe kritisch naar mijn apps.
heerlijk nu 3 spaces ipv 8 met apps die ik nooit bekeek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzJcuXK3NGu6fRAAIRLDepeRrL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMrZxwME9WbhxbRJ1r3966aQ.png?f=fotoalbum_large

Dit is toch ook wel erg fijn !

Apps gelijk naar de library, ipv op een pagina

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 18-09-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
Er is nu een mooie optie “herstel privacy en locatie”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Neuzelaar schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:26:
[...]

How bedoel je? Via notif center? Die kan je toch ook gewoon vanaf onder te schuiven oproepen?
Wifi in notification uitzetten, is maar tijdelijk - tot je de locatie verlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
Toch iets raars: Ik heb het spel emegency. Ofgekort emhq gedownload, maar hij staat niet in de app lib en ook niet op beginscherm. Alle tabs nagekeken, ik kan hem alleen maar zien als in in de zoekbalk van applib emhq type

[ Voor 9% gewijzigd door jarsiv op 18-09-2020 21:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
jarsiv schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:07:
Toch iets raars: het spel emegency. Ofgekort emhq gedownload maar hij staat jiet in de app li en ook niet op beginscherm. Alle tabs gehad maar kan hem alleen zien als in in de zoek van applib emhq type
Gezondheid!!! Wat zeg je?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nu de widgets tussen mijn icoontjes staan, is er een manier om de linkerpagina waar de oude widgets stonden te verwijderen? Daar zit nu een lege pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
jarsiv schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:07:
Toch iets raars: het spel emegency. Ofgekort emhq gedownload maar hij staat jiet in de app li en ook niet op beginscherm. Alle tabs gehad maar kan hem alleen zien als in in de zoek van applib emhq type
Als het klopt wat ik denk dat je bedoeld klink het alsof je de app per ongeluk verborgen hebt.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201322

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
Hij was niet verborgen. Maar een reboot heeft het opgelost. Nu staat hij gewoon bij games in de applib

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had nog niet echt met 14.2 kunnen “spelen” maar de nieuwe features zijn best wel Nice.

Zo is het muziek ding in control center veel fraaier. En ook dat ding op je lock screen oogt veel moderner. Had wel een 14.0 feature moeten zijn schat ik zo in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5pwCa-S-M0uyQHP3_DjHSd28To=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bP2qF2j9tnZYYc5SoidBexki.png?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErVeHaa
  • Laatst online: 03-03-2024
L2tp vpn lijkt stuk te zijn. Lukt me sinds iOS 14 niet meer verbinding te krijgen met de VPN server op mijn Synology NAS. Op Windows 10 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:11:
[Afbeelding]

Dit is toch ook wel erg fijn !

Apps gelijk naar de library, ipv op een pagina
En vooral ook de notification badges naar de appbibliotheek is super!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:57:
[...]

En vooral ook de notification badges naar de appbibliotheek is super!
Niet naar de applibrary. Maar die setting zorgt ervoor dat de notificatie badges OOK zichtbaar zijn in de applibrRy.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

ErVeHaa schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:20:
L2tp vpn lijkt stuk te zijn. Lukt me sinds iOS 14 niet meer verbinding te krijgen met de VPN server op mijn Synology NAS. Op Windows 10 geen problemen.
hier anders geen problemen :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb geen l2tp vpn, maar mijn Cisco IPSec en IKEv2 werken probleemloos als voorheen

• ErVeHaa
Op de Synology forums beginnen meldingen te komen. Nu dus de vraag of er een bug in iOS of Synology VPN server zit.

Net opnieuw ingesteld zonder succes op mijn NAS en iPhone. Later nog even met een andere Nas op een externe locatie proberen

[ Voor 24% gewijzigd door ErVeHaa op 19-09-2020 09:34 ]

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
Standaard widgets vond ik in het begin niet zoveel aan, maar nu apps langzamerhand updates beginnen uit te brengen met eigen widgets, begin ik het wel te waarderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ErVeHaa schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:17:
Op de Synology forums beginnen meldingen te komen. Nu dus de vraag of er een bug in iOS of Synology VPN server zit.

Net opnieuw ingesteld zonder succes op mijn NAS en iPhone. Later nog even met een andere Nas op een externe locatie proberen
Iets zegt mij dat Synology een TLS setting gebruikt die depricated is in iOS 14 en MacOS Big Sur. (het IPSEC gedeelte) en daar niet tijdig op heeft ingespeeld.

Kan je misschien inzien via Configurator 2 en dan console, wat er gebeurt op het moment dat je probeert te verbinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Au2JE922tQTbYQSfgiyOYgNEWVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xUbExeXErrNmQhgcB6XdUcVC.png?f=fotoalbum_large

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:20:
Dat tikken op de achterkant is wel een briljante nieuwe functie, nu kan ik eindelijk WiFi weer snel ECHT aan/uitschakelen met twee keer tikken op de achterkant: geniaal!
* Grin is d'r blij mee!
Ik heb het nu ook eindelijk gevonden. Zoals @Verwijderd zei inderdaad via Opdrachten. Bedankt voor de tip!

Echt superhandig (voor mij), aangezien ik ook de gewoonte heb m’n WiFi uit te zetten als ik langere tijd van huis of een ander bekend WiFi-netwerk ben. Idd om batterij te besparen.

• ErVeHaa
Vorkie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:43:
[...]

Iets zegt mij dat Synology een TLS setting gebruikt die depricated is in iOS 14 en MacOS Big Sur. (het IPSEC gedeelte) en daar niet tijdig op heeft ingespeeld.

Kan je misschien inzien via Configurator 2 en dan console, wat er gebeurt op het moment dat je probeert te verbinden.

[Afbeelding]
Dit zou zomaar eens waar kunnen zijn, dank voor de tip, ik ga het nakijken

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31

Mach

[END]Avengers

Gisteren ipados14 installed en nu zie ik kleine en grote icons op mijn scherm. Is dit een bug of een feature. Kan er niks over in de settings vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eImUraeiAGxdMxsZFtp6B-MfmAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exl7ipt5eJ029gSmntLqJr9z.jpg?f=fotoalbum_large

DUGG

• Vorkie
  • Niet online
@Mach Beetje kort door de bocht, alsof hier iOS development zit van Apple :P , maar heb je al eens de AppStore geopend en alles geüpdatet? Of eerst herstart, controle en dan update check?

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gitarist schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:48:
[...]

Ik heb het nu ook eindelijk gevonden. Zoals @Verwijderd zei inderdaad via Opdrachten. Bedankt voor de tip!

Echt superhandig (voor mij), aangezien ik ook de gewoonte heb m’n WiFi uit te zetten als ik langere tijd van huis of een ander bekend WiFi-netwerk ben. Idd om batterij te besparen.
Ik zou dit zelf ook wel willen instellen maar met WiFi uit wordt je locatie niet meer zo nauwkeurig bepaald :/ Tenzij dit tegenwoordig niet meer zo’n issue is natuurlijk:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mach schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:55:
Gisteren ipados14 installed en nu zie ik kleine en grote icons op mijn scherm. Is dit een bug of een feature. Kan er niks over in de settings vinden.

[Afbeelding]
Dit is een bug. Althans het is geen feature in ieder geval :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.