[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:23:
[...]

Wat is dat dan precies? Dat je bij slechte wifi op 4G gaat? Dat is op zich gunstig toch?
Dat is gunstig, in zo verre dat het buiten je zicht om bijvoorbeeld Netflix lekker gaat streamen over 4G, dit terwijl je lekker verbonden bent met je wifi.

:-)

Ik vindt het inderdaad vervelend als apparaten gaan bepalen welke verbinding er gebruikt wordt.

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:21:
[...]

Straks even aanpassen. Dank! Mijn AP van Ziggo staat wel op AES (recommended).
@Verwijderd Het i symbool geeft ook dat WPA2-PSK de AES beveiliging is.
vind het alsnog onzin dat ziggo zn shit niet op oorde heeft
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:49:
[Afbeelding] dit beschouwd ios14 als slechte wifi beveiling voor een ziggo modem
WPA2-PSK kan AES zijn of TKIP.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik ben op zich heel blij met het kunnen aanpassen van de default voor webbrowser (ik wil graag Firefox) en de mailclient (Spark in mijn geval). Wat ik nog niet terug kan vinden is een manier om de webpagina's die ik op mijn homescreen heb staan te laten openen in de default webbrowser, hij opent altijd in Safari. Ik heb ze al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar in de verschillende browsers kan ik nog geen manier vinden om sites vanuit bijvoorbeeld Firefox aan mijn homescreen toe te voegen. Weet iemand een manier om de websites op mijn homescreen in mijn default keuze te laten openen?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:33:
[...]

vind het alsnog onzin dat ziggo zn shit niet op oorde heeft
Je kunt nu toch aes selecteren? Dan is alles toch goed?

• meesje
Hackus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:34:
[...]

WPA2-PSK kan AES zijn of TKIP.
Ja, maar volgens de informatie is WPA2-PSK dus AES. En TKIP is de andere optie.
meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:55:
[...]

Ja, maar volgens de informatie is WPA2-PSK dus AES. En TKIP is de andere optie.
Dan is alles toch goed(als gewenst)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• meesje
Hackus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:56:
[...]

Dan is alles toch goed(als gewenst)
Klopt. Zie mijn reactie hierboven.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
Slasher schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:05:
[...]

Maar die Carrot app is de 5,5 euro waard?
Ik heb hem ook aangeschaft maar voor de meeste zaken moet je ook nog een jaar abbo nemen. Dat vind ik toch wel jammer.

©2004

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
Wat bedoel je precies? Ik draai op versie 14.0 (18A373), dat is wat de softwareversie aangeeft.
EgoPro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:00:
[...]

@Beunhaas91 Beta profiel verwijderen en nog een keer proberen.
Dat had ik vanzelfsprekend al gedaan, ook gereboot.

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 15:50
Okee, grappig dat mijn twee favoriete verbeteringen van minor dingen zijn, maar ik ben er blij mee:

De mogelijkheid om per app de exacte locatie uit te kunnen zetten, dit was al een tijdje een doorn in mijn oog. Al die weer apps of foto apps die de locatie willen weten, terwijl de exacte locatie niet van belang is. Nu alleen nog nodig voor navigatie en running apps.

De AirPods die automatisch meewisselen met je device (en dat surround is ook wel cool).

Ook prettig: de clipboardwaarschuwingen en de lampjes bij mic en camera...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beunhaas91 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:11:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik draai op versie 14.0 (18A373), dat is wat de softwareversie aangeeft.
Wees eens een beetje hip en leer dat nerdjestaal eens. :+

"GM = Def, dus klopt" = Golden Master oftewel laatste beta wat vrijwel altijd gelijk is aan de Definitieve versie die wij allemaal krijgen, dus dat klopt.

Ik heb nooit de beta geinstalleerd en heb nu de publiekelijke versie 14.0 (18A373), dat is dus dezelfde versie als jij nu hebt. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Ik zie het volgende bij privacy > locatievoorzieningen > Systeem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVC7hcpq6mRhfHigKXTnYlrZRG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhpwrOcx8MDTjsJzyxuD6qq2.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is device management framework? Is dit al bekend? Ik heb het uitgezet, zonder merkbaar verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door MuVo op 17-09-2020 20:27 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
MuVo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:26:
[Afbeelding]

Wat is device management framework? Is dit al bekend? Ik heb het uitgezet, zonder merkbaar verschil.
Voor als je een zakelijke telefoon hebt met device management profiel vanuit het bedrijf.

• MuVo
Dennisdn schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:36:
[...]

Voor als je een zakelijke telefoon hebt met device management profiel vanuit het bedrijf.
Dat heb ik niet, maar wat ik wel heb is bedrijfsmail via de Outlook app. Kan Outlook dit pushen? Er wordt door Outlook wel een strenger pincodebeleid afgedwongen.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

@MuVo Vroeg ik mij ook al af idd, even gezocht en het lijkt iets van doen te hebben met MDM. Dus locatiebepaling voor managed devices. Maar hoe het precies zit... Als iemand dat weet dan hoor ik dat graag!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Dennisdn
MuVo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:37:
[...]

Dat heb ik niet, maar wat ik wel heb is bedrijfsmail via de Outlook app. Kan Outlook dit pushen? Er wordt door Outlook wel een strenger pincodebeleid afgedwongen.
Als je gewoon je zakelijke mail kunt lezen in Outlook zonder gedoe dan heeft je bedrijf dat niet.

Wij hebben het wel en dan moet je eerst een speciale Microsoft-app installeren, bedrijf toegang geven om je phone te kunnen wipen enzo, dan extra profiel installeren alvorens je bij de zakelijke mail, agenda en contacten kunt.

Locatiebepaling is één van de instellingen die de systeembeheerder kan toepassen als ze zakelijke telefoons zouden willen kunnen traceren. Maar die optie gebruiken ze bij ons sowieso niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2020 20:46 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
MuVo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:26:
[Afbeelding]

Ja die, stond bij mij ook aan.
Lekker uitgezet, merk niks anders, dus het zal wel 😂
Ik krijg de kriebels bij het lezen van het woord device.management
Helemaal als het mijn eigen toestel is 👌🏼

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik heb nog even verder gezocht naar mijn probleem dat ik locale pagina’s niet kan openen.
En het probleem zit hem in DNS, ik heb namelijk 2 dns servers, de eerste voor alleen lokale adressen en de 2de is mijn pihole.
Nu heb ik het idee dat de eerste dns niet als eerste gebruikt wordt en daarom mijn lokale adressen niet werken, alles verloopt via de 2de.
Als ik handmatig alleen de eerste instel kan ik de lokale adressen wel bereiken, stel ik de 2de weer in gaat het weer fout. Dus dit lijkt een bug te zijn in ios14.

• MuVo
Bedankt voor de info!
Banshee schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:54:
[...]

Ja die, stond bij mij ook aan.
Lekker uitgezet, merk niks anders, dus het zal wel 😂
Ik krijg de kriebels bij het lezen van het woord device.management
Helemaal als het mijn eigen toestel is 👌🏼
Dat is dezelfde reden waarom het ook heb uitgezet (y)

Verder viel mij met iOS 14 op dat apps zoals NOS en een game toestemming vragen om mijn netwerk te scannen voor andere devices. Dit heb ik geweigerd. Gebeurde dit in iOS13 automatisch door de apps zonder toestemming mogelijkheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:00
MuVo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:58:
Bedankt voor de info!

[...]

Dat is dezelfde reden waarom het ook heb uitgezet (y)

Verder viel mij met iOS 14 op dat apps zoals NOS en een game toestemming vragen om mijn netwerk te scannen voor andere devices. Dit heb ik geweigerd. Gebeurde dit in iOS13 automatisch door de apps zonder toestemming mogelijkheid?
Volgens mij wel. Als ik bijv Nederland.fm weiger te zoeken naar apparaten , dan kan ik niet de zender naar een chromecast apparaat sturen.

Overigens vraagt AliExpress ook om te scannen naar apparaten op het netwerk...

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:20:
[...]

Wees eens een beetje hip en leer dat nerdjestaal eens. :+

"GM = Def, dus klopt" = Golden Master oftewel laatste beta wat vrijwel altijd gelijk is aan de Definitieve versie die wij allemaal krijgen, dus dat klopt.

Ik heb nooit de beta geinstalleerd en heb nu de publiekelijke versie 14.0 (18A373), dat is dus dezelfde versie als jij nu hebt. ;)
Ah zo, weer wat geleerd! Thanks. Wel vreemd dat sommige apps het gewoon niet doen (XHP Flashtool en Regelneef). Verder geen centje pijn overigens.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:32

ddZ

Zo, net even een aflevering ‘Defending Jacob’ gekeken op Apple TV+ om spatial audio te testen. Valt me niet tegen: geluid klinkt aanzienlijk voller. Wel jammer dat het niet gaat werken op de huidige Apple TV.

Het automatisch switchen van de AirPods Pro tussen iPhone en iPad is ook een fijne toevoeging, maar vreemd dat het nu pas mogelijk is: kan al een paar jaar met mijn Bose QC35. Maar goed, het kan eindelijk en daar gaat het om.

Al met al vind ik het allemaal maar wat mager, met bovengenoemde wat voor mij echt wat toevoegt. De rest? Mwah...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Dennisdn schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:36:
[...]

Ah, dat is interessant. Nooit geweten dat mijn werkgever de locatie van mijn toestel kan opvragen, hier heb ik ook nooit toestemming voor gegeven. Alleen dat hij het toestel remote mag wissen mocht ik het kwijtraken. Dus, ook uitgezet.
Signs schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:16:
[...]

Volgens mij wel. Als ik bijv Nederland.fm weiger te zoeken naar apparaten , dan kan ik niet de zender naar een chromecast apparaat sturen.
Dat is de reden, ik vroeg me al af waarom de NOS wil scannen op mijn lokale netwerk, maar daar zitten ook video's bij en die moeten gecast kunnen worden...

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Nog meer mensen waarbij 4K youtube ineens sinds 2 dagen niet meer beschikbaar is? Ik gebruik een Xs Max.

• Dennisdn
PhilipsFan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:18:
[...]

Ah, dat is interessant. Nooit geweten dat mijn werkgever de locatie van mijn toestel kan opvragen, hier heb ik ook nooit toestemming voor gegeven. Alleen dat hij het toestel remote mag wissen mocht ik het kwijtraken. Dus, ook uitgezet.

[...]

Dat is de reden, ik vroeg me al af waarom de NOS wil scannen op mijn lokale netwerk, maar daar zitten ook video's bij en die moeten gecast kunnen worden...
Nou het is een optie die bestaat. Maar in de bedrijfsportal-app wordt door Microsoft heel netjes exact aangegeven wat ze wel kunnen en niet. In mijn geval bijvoorbeeld serienummer uitlezen en wipen. Maar dat wipen is dan ook weer alleen de bedrijfsinloggegevens enzo en niet het hele toestel.

En als je niet wist dat het erop zit.... dan zit het er bij jullie niet op. Je kunt het namelijk niet missen. Je moet er nogal wat voor doen om mail te kunnen lezen.

Wij hier kunnen dat allemaal zelf wel beter en sneller via Apple zelf als we een iPhone kwijt zijn. Ik vond het daarom zeker niet fijn toen we het kregen. Maar er zijn er ook heel veel onder m’n collega’s die de AppStore nog niet eens weten te vinden. Dan is het wel handig dat systeembeheerders een noodknop hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2020 22:24 ]

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 16:14
Hallo medetweakers..

Even een check vraagje.

Situatie: bij mijn vorige iPhone heb ik een back-up gemaakt en die heb ik via iTunes destijds hersteld naar mijn huidige iPhone. Echter kwam ik erachter dat bij de ze back-up de Google Authenticator codes niet mee in de back-up zaten, oftewel, die waren compleet waardeloos geworden en ik kon niet meer gebruik maken van de sites die deze codes verwachtten.

Bij een upgrade van iOS13 naar 14 heb ik hier geen last van toch?

Alvast bedankt!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Vraagje, ik heb ipados 14 op mijn ipad. Nu wil ik graag de photos widget gaan gebruiken. Dus, de widget op de home screen geplaatst, maar geen foto te zien.
Nu heb ik begrepen dat je alleen foto’s in de widget ziet die in de ‘For You” map van de ipad photos app staan, en dan ook nog eens in de “Featured” map van de “For You” map staan. Maar, hoe krijg ik daar foto’s in? Ik krijg dat niet voor elkaar.
Wie heeft de gouden tip?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Alle privacy maar even nagelopen, nog een andere opvallende:
Identificatie van verkopers voor Apple...
Geen idee wat het moet zijn, dus uitgeschakeld.

Verder bij een aantal apps ‘de optie exacte locatie uitgeschakeld. Voor het weer en agenda prima, Google Maps en Flitsmeister vereisen het logischerwijs wel.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
TheMystery schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:57:
Ik heb nog even verder gezocht naar mijn probleem dat ik locale pagina’s niet kan openen.
En het probleem zit hem in DNS, ik heb namelijk 2 dns servers, de eerste voor alleen lokale adressen en de 2de is mijn pihole.
Nu heb ik het idee dat de eerste dns niet als eerste gebruikt wordt en daarom mijn lokale adressen niet werken, alles verloopt via de 2de.
Als ik handmatig alleen de eerste instel kan ik de lokale adressen wel bereiken, stel ik de 2de weer in gaat het weer fout. Dus dit lijkt een bug te zijn in ios14.
Devices pakken willekeurig de eerste of de tweede DNS-server, dat wisselt dus altijd. Dat is mij iig verteld in het Unifi-topic. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:09:

Identificatie van verkopers voor Apple...
Apple Pay. Als je een betaling doet wordt de locatie aan de transactie in je Wallet toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik ben sinds gisteren overgestapt van de iPhone 7 naar de iPhone XR. Is iOS 14 een aanrader voor de XR of is het niet te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Shiny Disco schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:37:
Ik ben sinds gisteren overgestapt van de iPhone 7 naar de iPhone XR. Is iOS 14 een aanrader voor de XR of is het niet te doen?
Nee dat is echt niet te doen :+

Nee joh, gewoon installeren :)

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Waarom zou het niet te doen zijn; de iPhone XR is een prima iPhone!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ondertussen staat beta 14.2 (dat is geen spelfout) al klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Ik heb een iPhone XR en ios14 is rete snel op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:18:
Ah dan is 14.1 voor de nieuwe iPhone’s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

Nieuwe beta van WatchOS staat er ook al tussen 👍

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Is de AppStore stucque? Krijg hier updates niet gedownload. WiFi of 4G maakt geen verschil

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Pino112 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:26:
[...]

Devices pakken willekeurig de eerste of de tweede DNS-server, dat wisselt dus altijd. Dat is mij iig verteld in het Unifi-topic. :)
Normaal gesproken wordt 2de dns alleen gebruikt als de eerste niet reageert.

Dit werkt voor mij ook al jaren goed, alleen met ios14 dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
JB schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:20:
Is de AppStore stucque? Krijg hier updates niet gedownload. WiFi of 4G maakt geen verschil
Hier geen problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Laatst online: 11-09 13:06
JB schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:20:
Dat heb ik ook, maar ook met andere Apple Services. Ik probeerde gisteren een gezinsaccount aan te maken op iCloud, maar dat ging ook heel stroef. Veel meldingen over dat de iTunes store niet bereikbaar was ed. heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ljwilliam88 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:38:
Hallo medetweakers..

Even een check vraagje.

Situatie: bij mijn vorige iPhone heb ik een back-up gemaakt en die heb ik via iTunes destijds hersteld naar mijn huidige iPhone. Echter kwam ik erachter dat bij de ze back-up de Google Authenticator codes niet mee in de back-up zaten, oftewel, die waren compleet waardeloos geworden en ik kon niet meer gebruik maken van de sites die deze codes verwachtten.

Bij een upgrade van iOS13 naar 14 heb ik hier geen last van toch?

Alvast bedankt!
Als je de backup via itunes encrypted gemaakt had dan had je wel je authenticator codes terug, Daarom gebruik ik de microsoft authenticator, die kan zelf backups maken van de codes.

Maar goed.

Als je nu via OTA je telefoon update dan blijven de codes er gewoon in ja.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Don Corleone schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:31:
[...]

Dat heb ik ook, maar ook met andere Apple Services. Ik probeerde gisteren een gezinsaccount aan te maken op iCloud, maar dat ging ook heel stroef. Veel meldingen over dat de iTunes store niet bereikbaar was ed. heel gek.
Neem het ze niet kwalijk. Er zijn deze dagen miljarden iPhones, Watch en iPads aan het updaten met vele vele apps in hun kielzog. Ik kan me voorstellen dat ze voor die enkele dagen per jaar niet de capaciteit kunnen gaan verdubbelen. Al nemen ze zelf wel het risico om echt alles tegelijk te releasen. Ze hadden ios, ipad en watch misschien wat meer kunnen spreiden.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Vraagje: op iOS 13 had ik een "Next up" widget. Die liet zien wat je volgende afspraak was, tot een maand verderop. Ook liet 'ie je herinneringen en wekkers zien. Nu is die widget, zover ik kan zien, in iOS 14 compleet verdwenen? De enige "Next up" widget die ik zie is van de agenda app, maar die laat alleen je afspraken van vandaag zien :'(

Is die widget van iOS 13 nog wel ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
kaanmijo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:01:
Vraagje: op iOS 13 had ik een "Next up" widget. Die liet zien wat je volgende afspraak was, tot een maand verderop. Ook liet 'ie je herinneringen en wekkers zien. Nu is die widget, zover ik kan zien, in iOS 14 compleet verdwenen? De enige "Next up" widget die ik zie is van de agenda app, maar die laat alleen je afspraken van vandaag zien :'(

De ontwikkelaar van die widget (en app?) zal waarschijnlijk nog geen update uitgebracht hebben voor iOS 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Whoeps vauwtje

[ Voor 97% gewijzigd door Mrjraider op 18-09-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knooiert
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09-2020
Vraagje: ik heb de update (iOS 14) reeds gedownload op mijn iPhone 6S, alleen als ik deze wil installeren krijg ik de foutmelding 'de update kan niet geïnstalleerd worden'.

Wat kan ik hier aan doen?

De onderstaande tips van iCulture heb ik reeds geprobeerd. Dit helpt niet.
iPhone herstarten. Soms is het herstarten van je toestel voldoende om te zorgen dat de update wel installeert.
Check de netwerkinstellingen. Soms is het netwerk de boosdoener. Om te zorgen dat het in ieder geval niet aan je verbinding ligt kun je naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in gaan om de netwerkinstellingen te resetten.
Wijzig je DNS-instellingen eventueel naar Google DNS of OpenDNS.
Schakel Wi-Fi uit. Dit is een tip die eerder bij installatieproblemen werkte: je schakelt over naar mobiele data en drukt dan pas op de installatieknop. Vaak lukt het installeren op dat moment wel. Omdat je de update al via Wi-Fi hebt binnengehaald voordat je gaat installeren valt de hoeveelheid dataverkeer via 4G mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Robinho96 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:08:
[...]

De ontwikkelaar van die widget (en app?) zal waarschijnlijk nog geen update uitgebracht hebben voor iOS 14.
Maar dat was een widget van Apple zelf.. Dat maakt het zo vreemd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe de nieuwe Slaapfunctie werkt?

Ik heb het netjes ingesteld, vanmorgen de wekker om 8.30 uur. Ik was ruim voor de wekker wakker. Via Notificatiecentrum ‘Slapen’ uitgeschakeld. iPhone zou moeten weten dat ik wakker ben.

Wekker alsnog gegaan, nergens uit te schakelen vooraf. Er is wel goed gemeten tot ik wakker werd in Gezondheid, maar hij meet ook dat ik weer geslapen heb tot de wekker werd uitgezet.

Vreemd dat dit zo werkt toch? Hoe zet ik de wekker uit als ik al wakker ben? :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:01:

Deze mis ik ook echt. Ik las op Reddit ook dat 'ie momenteel echt verdwenen is, dus het ligt niet aan ons denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GeorgeMichael schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:32:
[...]

Deze mis ik ook echt. Ik las op Reddit ook dat 'ie momenteel echt verdwenen is, dus het ligt niet aan ons denk ik.
Hier refereerde ik ook laatst naar, mis ik ook. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen, ik vindt de slaapfunctie wel heel onoverzichtelijk geworden. Ik vond de oude beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:18:
Weer bijna 4gb groot(geeft nog wel PB aan hier :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 18-09-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zojuist een grappig bugje ontdekt. Ik heb Paramaribo op de wereldklok staan omdat ik daar vaak voor werk ben. Maar hij geeft daar nu dezelfde tijd aan als NL terwijl alle andere landen wél goed worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
kaanmijo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:14:
[...]

Ah oei, ik dacht dat het een third party app was. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:14:
[...]

Bedoel je deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zLQ0UzV4ZXz4FO1bLWkoAh4RV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bLb8nTs4LIDnwlgSLtNuI9MK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Ik ben benieuwd of meer mensen mijn ervaring delen...

Voor de update naar iOS14, was de 'health' / batterijconditie mijn toestel 88%.
Mijns inziens, een prima waarde voor een toestel van 2,5 jaar oud en zeker geen reden om iets te gaan vervangen. Het toestel gaf onder iOS13 ook geen enkele reden daartoe.

Echter, ná de update naar iOS14 krijg ik opeens de melding 'onderhoud', dat mijn batterij vervangen dient te worden en dat piekprestaties niet ondersteund worden. En dat allemaal bij dezelfde health van 88%.

Daarbij heb ik het idee dat de batterij na de update sneller leeg gaat..

Ben ik de enige die dit ervaart of zijn er lotgenoten?

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Mijn 11 PRO ging van 98% capaciteit naar 96% capaciteit na de upgrade naar IOS 14. Op zich zijn dat zeker geen alarmerende waardes, maar toch opvallend hoe dat over een upgrade periode van 15-20 min opeens 2% kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny the dog schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:19:

Mijns inziens, een prima waarde voor een toestel van 2,5 jaar oud en zeker geen reden om iets te gaan vervangen. Het toestel gaf onder iOS13 ook geen enkele reden daartoe.

Echter, ná de update naar iOS14 krijg ik opeens de melding 'onderhoud', dat mijn batterij vervangen dient te worden en dat piekprestaties niet ondersteund worden. En dat allemaal bij dezelfde health van 88%.

evt. force restart, en dan nadien even kijken. edit: zie bij mijn 8 op 14.2 ook ineens 2% er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Mar.tin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:00:
[...]

Hebben ze die bug nog niet gefikst nee? :D

Ik ben diep nieuwschierig waarvoor of waarom je te laat was :P
Wekelijkse call met de grootste verzekeraar in Europa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Er ging wel een % af ja maar ik merk niet dat ik een sneller leeglopende accu heb.
Ik had voor de update 92% en na de update 91%... (iphone 11).

Als de accu vervangen moet worden dan maak ik een afspraak, maak me er niet te veel zorgen. Het blijft immers een gebruiksvoorwerp en deze houd het na bijna een jaar nog langer uit dan mijn S8 de vorige keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
H1MSELF1SH schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:22:
Mijn 11 PRO ging van 98% capaciteit naar 96% capaciteit na de upgrade naar IOS 14. Op zich zijn dat zeker geen alarmerende waardes, maar toch opvallend hoe dat over een upgrade periode van 15-20 min opeens 2% kan afnemen.
Bij zo'n update checkt hij altijd opnieuw het batterij percentage. Dus het is niet zo dat je in 1 keer 2 procent verlies. Hij voert alleen een herberekening uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Mrjraider schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:
[...]

Er ging wel een % af ja maar ik merk niet dat ik een sneller leeglopende accu heb.
Ik had voor de update 92% en na de update 91%... (iphone 11).

Als de accu vervangen moet worden dan maak ik een afspraak, maak me er niet te veel zorgen. Het blijft immers een gebruiksvoorwerp en deze houd het na bijna een jaar nog langer uit dan mijn S8 de vorige keer..
Bij mij ook van 92% naar 91%.
Ik heb al een maand geleden bij Apple aangegeven dat mijn batterij snel leeg is, iPhone 11 Pro.
Zij geven aan, wij gaan hem niet vervangen, het is normaal dat die op 92% staat na enkele maanden.
iPhone is nu 11 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Laatst online: 11-09 13:06
Dennisdn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:53:
[...]

Neem het ze niet kwalijk. Er zijn deze dagen miljarden iPhones, Watch en iPads aan het updaten met vele vele apps in hun kielzog. Ik kan me voorstellen dat ze voor die enkele dagen per jaar niet de capaciteit kunnen gaan verdubbelen. Al nemen ze zelf wel het risico om echt alles tegelijk te releasen. Ze hadden ios, ipad en watch misschien wat meer kunnen spreiden.
Oh dat doe ik ook niet hoor. :) Ik ben heel vredelievend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Mar.tin schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:29:
[...]

Je doet alsof dat belangrijk is.

Wat belangrijk is is dat je een MOOIE klok hebt op je homescreen man. Al het andere zijn randzaken. O+ :D
hehe damn right >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hier op een SE2020van 98% naar 98%.

Verder vind ik de update ook niet opvallend, het werkt volgens mij allemaal ok. Ik vind de nieuwe widgets geen grote verbetering. De grote teleurstelling voor mij is nog steeds de niet-beschikbaarheid van fietsnavigatie waar ik die graag zou zien, maar ja... die neemt nu ook geleidelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:43
Bij mij Xr ook van 86% naar 84% maar ik mag zeker niet klagen met 1100+ cyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Iemand ook last van spontane uitval van iPhone 8 als je aan het bellen bent? iPhone valt dan gewoon uit en dan moet je hem weer aanzetten. Accu is dan nog gewoon 80%. Dit is sinds de update naar iOS14....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik kan geen apps updaten. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:38:
Bij mij Xr ook van 86% naar 84% maar ik mag zeker niet klagen met 1100+ cyclus.
Mijn Xr van Jan'19 heeft nog 100%... hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:41:
Ik kan geen apps updaten. Meer mensen last van?
op welke igear en ios versie ?
zie je updates maar je kunt niet updaten of is er geen update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Mijn X van bijna 3 jaar oud bleef op 85% batterijconditie na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk er helemaal niks van. Heb je al eens gekeken naar apps die op de achtergrond wellicht relatief veel verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat raar, hier is op de X batterij op 92% gebleven, iets voorbij de 2 jaar oud nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 17:32
De camera van mijn iphone 7 en de zaklampfunctie werken niet meer na ios 14 update.

Schijnt bij meerdere mensen te spelen: https://discussions.apple.com/thread/251802549?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Hackus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:44:
[...]

op welke igear en ios versie ?
zie je updates maar je kunt niet updaten of is er geen update ?
iPhone XS iOS 14, iPad Pro 2017 iPadOS14. Ik zie updates maar ze willen niet installeren. Rondje blijft een tijdje draaien maar dan komt het update-knopje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

PhilipsFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:00:
[...]

iPhone XS iOS 14, iPad Pro 2017 iPadOS14. Ik zie updates maar ze willen niet installeren. Rondje blijft een tijdje draaien maar dan komt het update-knopje terug.
Ik heb hetzelfde probleem helaas.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:00:
[...]

Toestel al uit en weer aangezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
funske schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:55:
[...]

Waarom zou het niet te doen zijn; de iPhone XR is een prima iPhone!
Gezien de iPhone XR alweer 2 jaar oud is vroeg ik me af hoe iOS 14 draait en of het geen batterij problemen en/of opstart problemen geeft.

Ik denk dat ik nog een weekje of 2 wacht met installeren tot de kinderziektes eruit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Hackus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:07:
[...]

Lijkt niet te helpen helaas.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:08
Shiny Disco schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:07:
[...]

Gezien de iPhone XR alweer 2 jaar oud is vroeg ik me af hoe iOS 14 draait en of het geen batterij problemen en/of opstart problemen geeft.

Ik denk dat ik nog een weekje of 2 wacht met g installeren tot de kinderziektes eruit zijn
Zelfs op de 6s en 7 draait het prima dus daar zou ik me met een XR geen zorgen over maken! Ik draai hem op mijn XS sinds gister, geen enkel probleem tegengekomen. Maar op zich is het altijd wel goed idee is om te wachten op de eerstvolgende update als je zeker wil zijn dat er geen gekke grote bugs in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Hackus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:07:
[...]

Ja, maar dat maakt geen verschil. Ik heb nu 1 app kunnen updaten dus het leek opgelost, maar nu is het weer kapot. Aangezien anderen er ook last van lijken te hebben zal de app store er wel even uit liggen.

Tevens viel het me op dat mijn iPhone op 4G zat, terwijl de Wifi dekking hier prima is. Het Wifi netwerk was ook gewoon zichtbaar vanuit de Wifi-opties en stond op auto-join, dus dat lijkt op een bugje in iOS14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:09
Mijn SE 2016 gaat met de nieuwe update de batterij (96%) sneller leeg als voorheen, verder werkt alles prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Kunnen we het alsjeblieft weer over iOS14 hebben ipv van over dat %#*&%# batterijpercentage?

Next!!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45
Mijn iPhone X na bijna 3 jaar nog steeds 92% batterij conditie (iOS 13 & 14).

iOS 14 voelt heerlijk gestroomlijnd en buiten dat google maps niet meer werkte (na reboot werkte die weer) geen bugs tegen gekomen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:29:
Kunnen we het alsjeblieft weer over iOS14 hebben ipv van over dat %#*&%# batterijpercentage?

Next!!!!
Merk op 14.2 Beta echte Battery Drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Shiny Disco schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat ik nog een weekje of 2 wacht met installeren tot de kinderziektes eruit zijn
Dat ding heeft een A12 chipset, afgezien van de A13 series is er nog niks nieuwers voor iPhones. Je kan iOS gewoon installeren, op mijn oude SE draait het ook prima. De eerste dagen zal het iets sneller gaan met je batterij, maar dat consolideert wel weer, altijd zo geweest. Het is maar een telefoon, niet een pacemaker met een firmware update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Zou het zo kunnen zijn dat de batterij conditie niet bijgewerkt is in ios 13.x.x en dat je nu een werkelijk waarde ziet met ios 14?
Ik heb ios 14 er nog niet op gezet (ik wil die widgets niet) maar ik heb al 2 jaar dezelfde waarde in ios 13.x.x (iphone x 86%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Mel33 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:59:
Ik heb ios 14 er nog niet op gezet (ik wil die widgets niet) maar ik heb al 2 jaar dezelfde waarde in ios 13.x.x
Dan zet je toch geen widgets neer? Het is geen verplichting hoor…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Serena schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:00:
[...]

Dan zet je toch geen widgets neer? Het is geen verplichting hoor…
Oh ik vroeg al eerder hier in het topic of ik het zo laten kan, zoals op ios 13 de layout nu is met veel schermen.
of kan ik alleen de wigets uitzetten en wordt de rest gecombineerd, want dat wil ik ook niet.

Ps ik kom nu opeens, zonder updaten naar ios 14 dus, nu 1 % lager uit op 85% zie ik nu vandaag!
Hm of hebben ze de server nu gefixt en pakt ios 13.6.1(sinds die ios uitkwam staat die er al op) het nu op, aangezien ik al 2jaar 86% heb.....

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 18-09-2020 12:07 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 08:49
Ik heb een wat vreemd gedrag geconstateerd in de widgets op iPadOS 14.0 (public release 16-09). Het heeft geen invloed op de werking maar ziet er eigenaardig uit. Met meerdere widgets geprobeerd en hetzelfde gedrag.

[YouTube: iPadOS 14 - Werd widget behaviour]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Anders kijk je even wat reviews (YouTube/Tweakers) van iOS 14 @Mel33. Als iOS14 je daarna niet aanstaat dan is dat prima, maar dan weet je in ieder geval waar het over gaat...

En let niet te veel op die percentages, dat zal eens een procentje meer of minder kunnen worden. Het gaat om het batterijpercentage van een telefoon hè; gaat echt helemaal nergens over. Gewoon gebruiken dat ding, en als hij stuk is naar een APR/Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Waarschijnlijk staat op de iPhone 12 dus 14.1
En komt dus niet uit voor de "niet-iPhone 12" kopers.

Was volgens mij ook het geval met 13.1 & iPhone 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:27:
[...]

Waarschijnlijk staat op de iPhone 12 dus 14.1
En komt dus niet uit voor de "niet-iPhone 12" kopers.

Was volgens mij ook het geval met 13.1 & iPhone 11?
Neen, de 13.1 kwam als update. Mijn iPhone 11 draaide vanuit de doos 13.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:45:
Mijn X van bijna 3 jaar oud bleef op 85% batterijconditie na de update
Apart, de mijne bleef ook op 87% staan na de update, ongeveer 2 jaar oud.

Zag overigens dat de batterijvervanging in prijs gestegen is, het was tot voor kort toch 65 euro? Nu is het 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:04:
[...]

Oh ik vroeg al eerder hier in het topic of ik het zo laten kan, zoals op ios 13 de layout nu is met veel schermen.
of kan ik alleen de wigets uitzetten en wordt de rest gecombineerd, want dat wil ik ook niet.

Ps ik kom nu opeens, zonder updaten naar ios 14 dus, nu 1 % lager uit op 85% zie ik nu vandaag!
Hm of hebben ze de server nu gefixt en pakt ios 13.6.1(sinds die ios uitkwam staat die er al op) het nu op, aangezien ik al 2jaar 86% heb.....
Volgens mij haal jij de Applibrary en widgets door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:50:
[...]

Ik merk er helemaal niks van. Heb je al eens gekeken naar apps die op de achtergrond wellicht relatief veel verbruiken?
Ik heb niets veranderd qua toestemming van apps om op de achtergrond te verversen.
Net even gecheckt, maar er is niks anders.

Dit staat echter ook los van mijn initiële vraag. Die is namelijk of mensen met de update naar iOS14 ervaren dat:
- De onderhoudsstatus van de batterij veranderd is, bij gelijk gebleven health percentage
- De batterij gebruiksduur merkbaar korter is / lijkt

Al het bovenstaande bij gelijkgebleven uitgangspunten.

Voor de info, ik heb een iPhone 8.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.