Die heeft Apple inderdaad verwijderd (of nog niet van een update voorzien, maar vrees het eerste). Alternatieven zijn o.a.
Launcher van Cromulent Labs die al sinds iOS8 gebruik toen de klassieke widgets beschikbaar kwamen.
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:49:
[...]
Dat zijn idd nog oude widgets die je alleen op de widget scherm kan benaderen. De devs van Appie moeten nog even aan de bak om een nieuw type widget te maken.
Die van Carrot Weather staat al wel op mijn homescreen, geniale app, aanrader!
Er zijn inmiddels al aardige wat developers die hun apps hebben voorzien van homescreen widgets en te vinden zijn in de App Store. Ik heb
hier een lijstje van 120+ gemaakt die gebruikers ook kunnen aanvullen. Meesterlijke app trouwens die AppRaven om lijstjes te vinden en maken voor diverse doeleinden (denk aan genre lijstjes voor weer, premium games, enz.).
Op zich wel. Ik mis nog wat details zoals hoeveelheid regen per uur/dag in de widget. De 'grappige' opmerkingen kun je uitzetten. Qua kosten moet je wel bedenken dat je met dat geld er nog niet bent als je niet van Dark Sky data gebruik wilt maken. Naar mijn idee is die namelijk nogal onbetrouwbaar in Nederland is mijn ervaring dus dan moet je ook nog aan een abonnement zoals Tier 1 waarbij je van weerbron kunt switchen naar bijv. MeteoGroup.
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]
Betrouwbaarder wordt het simpelweg niet, deze app kan weerdata ontvangen van:
- Dark Sky
- Foreca
- ClimaCell
- AccuWeather
- Aeris Weather
- MeteoGroup
Ik was altijd groot fan van Weather Pro maar dat is nu een oude gare app met niet eens een fatsoenlijke AW app. Die toko is door overnames een grote chaos geworden, zo jammer want ze hadden een van de beste apps, nu echt van de troon gestoten.
Carrot Weather is inderdaad erg goed met al die weerbronnen. Ik heb ook een jaar lang Tier 1 abo gehad. Inmiddels enige tijd geleden geswitcht naar Forecast Bar die weliswaar slechts 2 weerbronnen heeft, maar die van The Weather Company is vrij goed voor Nederland en je hebt ook een minute by minute + % en hoeveelheid regen indicatie per uur en dag in widget en app. Hij is nog niet perfect, maar gebruik vooral de klassieke widget erg vaak.
Hopelijk brengt de developer ook snel een update uit voor het homescreen met behoud van originele widget in Notification Center. 18-9 de app is voorzien van een update.
Overigens heb ik
hier ook nog een lijstje van alle weerapps die meerdere weerbronnen ondersteunen waaronder ook Hello Weather (ook erg goed, maar mis wat details in klassieke widget), Partly Sunny (meesterlijke app en widget, maar alleen Dark Sky as bron).
[
Voor 11% gewijzigd door
funrider op 18-09-2020 10:14
. Reden: update ]