[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• nlmarvin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 17:56
Yucko schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:34:
[...]

instellingen > camera > videostructuurregelaar

aanzetten.

Daarna kun je in de camera app op zowel op de reso (HD/4K) en fps (24/30/60) indicators klikken om te wisselen ;)
Ja inderdaad, bedankt. Waarom dit dan weer eerst geactiveerd moet worden in een instellingen app is me echt een raadel... 8)7

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

loeberce schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:30:
[...]

Is al een probleem sinds de Beta; ik heb helaas de oplossing ook niet.
Dit probleem had ik niet gezien in beta opmerkingen (mijn fout). Ik heb net Outlook 365 app geïnstalleerd, maar tja nu dus geen gecombineerde zakelijk en privé mail/agenda. :(
Baal....
Misschien maar even backupje terugzetten

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 17-09-2020 11:47 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:18
Is het met iOS 14 nu ook mogelijk om bij automatiseringen dus bij bijvoorbeeld koppelen van bluetooth dat ik nu niet meer op 'Voer uit' moet klikken maar dat dit nu gewoon in 1x automatisch gaat? Ik heb het gisteren zitten uitvogelen maar volgens mij kan dit nog (steeds) niet?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Tolga07 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:49:
Is het met iOS 14 nu ook mogelijk om bij automatiseringen dus bij bijvoorbeeld koppelen van bluetooth dat ik nu niet meer op 'Voer uit' moet klikken maar dat dit nu gewoon in 1x automatisch gaat? Ik heb het gisteren zitten uitvogelen maar volgens mij kan dit nog (steeds) niet?
Had goede hoop dat dit eindelijk zou kunnen, maar nee helaas. Nog steeds een handmatige handeling. Erg jammer.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:18
BioHazard schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:50:
[...]

Had goede hoop dat dit eindelijk zou kunnen, maar nee helaas. Nog steeds een handmatige handeling. Erg jammer.
Inderdaad. Zo'n simpel iets lijkt me gezien het bij carplay wel gewoon kan.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Yucko schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:29:
die app library mag van mij optioneel worden, danwel meer customizable voor de gebruiker (zelfs bepalen welke apps in welke map gaan, namen van mapjes veranderen, sortering mapjes aanpassen).

Ik snap werkelijk waar niet waarom Apple meent dat de gebruiker niets te zeggen moet hebben in de opzet/indeling van deze functie :{
Je hebt beide functies al. Apple deelt de app library voor je in aan de hand van machine learning. En als je liever zelf een indeling in mapjes maakt: dat kon al en dat kan nog steeds. Dus waar mopper je over, er is een functie bijgekomen die voor jou blijkbaar geen meerwaarde heeft, dan gebruik je 'm toch niet.
Yucko schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:34:
[...]

instellingen > camera > videostructuurregelaar

aanzetten.

Daarna kun je in de camera app op zowel op de reso (HD/4K) en fps (24/30/60) indicators klikken om te wisselen ;)
Held :) Ik voorzie dat dit wel weer een hoop ellende gaat opleveren. De indicators zijn erg klein (dus slecht zichtbaar) en zitten aan de rand van het scherm (dus kans op per ongeluk aanraken), dus er zullen wel weer legio users komen die per ongeluk in de verkeerde resolutie hebben gefilmd. Voor mij werkt het wel.
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:20:
Dat tikken op de achterkant is wel een briljante nieuwe functie, nu kan ik eindelijk WiFi weer snel ECHT aan/uitschakelen met twee keer tikken op de achterkant: geniaal!
* Grin is d'r blij mee!
Ik dacht eerst, hij zit te trollen en lacht iedereen hard uit die nu als een gek tegen de achterkant van z'n telefoon zit te tikken. Maar het werkt echt, je moet er alleen eerst wel een functie aan toewijzen.
Ik zit nu tegen de VOORkant van m'n telefoon te tikken om te zien of ik het voor de gek kan houden. Dat lukt niet. Toch best aardig, dat ze blijkbaar kunnen bepalen tegen welke kant getikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:12
Flipm0de schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:40:
hoe werkt ios14 op de 'kleinere' schermen? de 4.7 iphone se bijvoorbeeld? Hebben widgets daar zin of wordt het allemaal te klein dan?
Ik heb zelf een iPhone 7, ik vind niet dat het te klein wordt. Het is kennelijk wennen en ik moet de echte toegevoegde waarde nog vinden, maar op dit moment ben ik niet laaiend enthousiast. Het komt nu zo rommelig over als je een widget tussen andere iconen plaats. De app bibliotheek... dat zal ongetwijfeld ook vallen in de categorie 'wennen'. ;) Leuk die categorisering en zoekmogelijkheid. Dat laatste kon je altijd al toch?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

PhilipsFan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:54:
[...]

Je hebt beide functies al. Apple deelt de app library voor je in aan de hand van machine learning. En als je liever zelf een indeling in mapjes maakt: dat kon al en dat kan nog steeds. Dus waar mopper je over, er is een functie bijgekomen die voor jou blijkbaar geen meerwaarde heeft, dan gebruik je 'm toch niet.

[...]
Mag ik aub een mening over iets hebben:? Dacht dat we hier nl. nog steeds op een discussie-forum zaten.

Als ik iets niet gebruik gebruik, dan wil ik het dus uit kunnen zetten. Waarom maak jij je zo druk dat ik mopper over een nieuwe functie die in mijn ogen (en blijkbaar meerderen hier op dit forum) niet goed uitgewerkt is :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:11
Rene schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:07:

Ik hoop dat Microsoft snel met een Outlook widget komt, dat zou de perfecte toevoeging zijn!
Zo te zien komt er in elk geval een Calendar en Onedrive widget aan. Zou leuk zijn als ze ook met een Mail widget komen.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Wat ik nou irritant vind (en dat zat ook al in de bèta’s maar is helaas niet opgelost), spotlight werkt niet meer zoals vroeger, ik starte daar altijd mijn apps mee die niet op het startscherm staan (en nu dus in de app bibliotheek).

Pulldown > ABN > Abnamro app wordt getoond.
Pulldown > klok > klok wordt niet getoond
Pulldown in app bibliotheek > klok > klok wordt wel getoond.

En zo zijn er wel meer voorbeelden, spotlight werkt niet meer zo betrouwbaar als eerst op een of andere manier, in ieder geval voor het starten van apps.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:33:
Is er al iets bekend van HomeKit Adaptive Lighting? Kan het nergens vinden noch testen.
Net even even gezocht en het blijkt dat de bridges / hubs van de fabrikanten hier ook ondersteuning voor moeten bieden. Signify heeft inmiddels aangekondigd dat er einde herfst een update komt voor hue, IKEA heeft nog niets laten horen of TRÅDFRI het gaat ondersteunen. Persoonlijk verwacht ik van wel maar dat zal wel eerste kwartaal 2021 worden.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik hoop dat andere third party applicaties snel bijgewerkt worden en/of een widget krijgen. Zo mis ik een Spotify widget (gebruik geen Apple Music) nu wel heel erg.. Ook mis ik de stappenteller uit de Gezondheid applicatie? Die link leg ik niet, het is een relatief nuttige en veel gebruikte functie lijkt me.. waarom daar dan geen widget van is?

Wat ik wel fijn vind is dat ik nu twee pagina's met relatief vaak gebruikte apps heb en dan de applibary.. scheelt scrollen en zoeken :) dat is wel handig.

Grappig om een groen stipje te zien boven de bereik indicator om aan te geven dat de camera gebruikt word..

Er zijn nog wel dingen die ik daarin moet ontdekken maar de update bevalt op zich wel zo :)

• meesje
Yucko schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:59:
[...]

Mag ik aub een mening over iets hebben:? Dacht dat we hier nl. nog steeds op een discussie-forum zaten.

Als ik iets niet gebruik gebruik, dan wil ik het dus uit kunnen zetten. Waarom maak jij je zo druk dat ik mopper over een nieuwe functie die in mijn ogen (en blijkbaar meerderen hier op dit forum) niet goed uitgewerkt is :?
De appbibliotheek zou ik ook graag als optioneel hebben gezien. Ik moet nog even gaan zoeken naar goede use cases. Op dit moment zie ik het nut er niet van in.

• meesje
Kunnen jullie de setting vinden die in onderstaande artikel (TomTom Go) wordt genoemd?
https://discussions.tomto...gation-with-ios-14#latest
Ik zie deze niet. Hopelijk komt TT snel met hun beloofde '14' update.

• Mrjraider
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:07:
Wat ik nou irritant vind (en dat zat ook al in de bèta’s maar is helaas niet opgelost), spotlight werkt niet meer zoals vroeger, ik starte daar altijd mijn apps mee die niet op het startscherm staan (en nu dus in de app bibliotheek).

En zo zijn er wel meer voorbeelden, spotlight werkt niet meer zo betrouwbaar als eerst op een of andere manier, in ieder geval voor het starten van apps.
Als ik jouw voorbeelden doe: pulldown en ik zet KLOK dan krijg ik gewoon de KLOK app te zien. Zelfde met ING app bijvoorbeeld.. Raar?

Verwijderd

[...]

Zo een dooddoener: dan gebruik je hem toch niet. Dan stap je toch over naar Android. Dan doe je maar zus en zo.... Hou dan gewoon je mond man en laat ons even lekker mopperen. :+
Mrjraider schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:16:
[...]

Als ik jouw voorbeelden doe: pulldown en ik zet KLOK dan krijg ik gewoon de KLOK app te zien. Zelfde met ING app bijvoorbeeld.. Raar?
Ooh dat is naar, in spotlight?

Hier is dat al sinds de bèta’s stuk.

Verwijderd

Graizie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:23:
[...]

Thanks! Echter begint daar het probleem pas, ik heb hier dus al 'ingezoomd' geselecteerd. Daardoor krijg ik juist die vreemde balken. Alleen op 'standaard' is de weergave weer correct.
Kan bevestigen dat ik dit ook zie, zag het niet meteen maar in whatsapp zitten er plots extra zwarte balken boven en onder. Lijkt mij dat whatsapp oa niet compatibel is met weergavezoom.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:52
Ik kan me voorstellen dat de app library voor mensen met een hele berg apps wel leuk is.
Voor mij is het echter niet zinvol, ik heb 1 pagina met de veel gebruikte apps en een 2e met een stuk of 5 mapjes met de overige apps. Daarvan gebruik ik een deel ook eigenlijk niet.

De widgets kunnen handig worden, maar de 3rd party support ontbreekt natuurlijk nog.

Hopelijk komt naar WatchOS7 ook een complicatie om een Opdracht met 1 druk op de knop uit te voeren, dat is hetgeen ik nu nog in de oude versie mis! Vanavond maar eens naar WatchOS7 updaten :) !

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:57
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:18:
[...]

Heb je de apps verwijdert van je homescreen en alleen zichtbaar in de applibrary?

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:26:
Ik kan me voorstellen dat de app library voor mensen met een hele berg apps wel leuk is.
Voor mij is het echter niet zinvol, ik heb 1 pagina met de veel gebruikte apps en een 2e met een stuk of 5 mapjes met de overige apps. Daarvan gebruik ik een deel ook eigenlijk niet.

De widgets kunnen handig worden, maar de 3rd party support ontbreekt natuurlijk nog.

Hopelijk komt naar WatchOS7 ook een complicatie om een Opdracht met 1 druk op de knop uit te voeren, dat is hetgeen ik nu nog in de oude versie mis! Vanavond maar eens naar WatchOS7 updaten :) !
De essentie van die App Library is dat je niet 40 home screens hoeft te hebben voor al je installaties, maar wel dat alle settings bewaard blijven....

Ik vindt het handig, zo kan ik KLM, CenterParcs, werk dingen (MobileIron) zaken allemaal weghalen van de home screens, terwijl ze wel op de telefoon staan.

• Mrjraider
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn7wcmOvRX0koqyq9p675UAnkiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RE4gkVJwmJdHTM6XzzYKLryI.png?f=fotoalbum_large

• meesje
Vorkie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:28:
[...]

De essentie van die App Library is dat je niet 40 home screens hoeft te hebben voor al je installaties, maar wel dat alle settings bewaard blijven....

Ik vindt het handig, zo kan ik KLM, CenterParcs, werk dingen (MobileIron) zaken allemaal weghalen van de home screens, terwijl ze wel op de telefoon staan.
Ik lees dat je bij nieuwe apps kunt kiezen of deze op home scherm terecht komen of alleen in de app bibliotheek. Maar wat met reeds op je home scherm beschikbare apps? Kun je deze 'verwijderen' en alleen beschikbaar laten in de app bibliotheek? Die optie zie ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:38:
[...]

Ik lees dat je bij nieuwe apps kunt kiezen of deze op home scherm terecht komen of alleen in de app bibliotheek. Maar wat met reeds op je home scherm beschikbare apps? Kun je deze 'verwijderen' en alleen beschikbaar laten in de app bibliotheek? Die optie zie ik niet.
Die optie krijg je als je de app op de oude manier wilt verwijderen. Je kunt dan kiezen om de app echt te verwijderen of deze alleen te verplaatsen naar de app library!

Zucht...

SgtElPotato schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:26:
[...]

Heb je de apps verwijdert van je homescreen en alleen zichtbaar in de applibrary?
Ja dat wel maar dat heb ik met bijna alle games gedaan. Ook de apps waar het werk mee werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08

Grin

Ride si sapis.

Dat tikken op de achterkant wordt steeds nuttiger, heb er nu een WiFi/4G switcher achter geplakt.
Tap+Tap op de achterkant om deze states(on/off) te wisselen. Zo zijn ze nooit beide actief. Leuk dit! :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:38:
[...]

Ja dat werkt, selecteer verwijderen en dan krijg je nog deze optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUOnkHRgoRr6qviUyLaK6csq2ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwAbe34045iInbClq2nM2BkS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 17-09-2020 12:46 . Reden: Even de WG weg :) ]

Verwijderd

Vorkie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:28:
[...]

Kijk eens aan, ik had niet door dat je apps naar de App library kon slepen zodat ze weg zijn van de homescreens en nog wel in je mobiel blijven zitten. Dat kan handig zijn ja. Ik heb in het verleden juist de apps die ik niet veel gebruikte en ook niet wilde of kon verwijderen in 1 map gepleurd.

Verwijderd

Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:42:
Dat tikken op de achterkant wordt steeds nuttiger, heb er nu een WiFi/4G switcher achter geplakt.
Tap+Tap op de achterkant om deze states(on/off) te wisselen. Zo zijn ze nooit beide actief. Leuk dit! :Y
Wat is het nut van het switchen steeds? Batterij besparing?

• Mrjraider
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:42:
[...]

Gadverdamme hier dus niet.

Misschien met de iPhone 12 Pro (Max) dan maar weer eens opnieuw beginnen. Misschien is het stuk in mijn versie.
Ik heb nooit de bèta's gedraaid misschien dat het daardoor komt?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Na een paar maanden gebruik, zijn dit mijn irritaties.
Die stipjes, oranje en groen bij microfoon en camera. Heel irritant dat dit ook bij Sleep Cycle in beeld blijft. Ik wil alles donker op mijn slaapkamer.
De App Library. Spotlight voldoet en ik heb mijn eigen mappen. Ik wil dat gewoon uit kunnen zetten.
Ik zou graag nieuwe en oude widgets gemengd onder elkaar willen kunnen zetten, kan ook niet…
Verder ben ik niet gigantisch onder de indruk van 13 naar 14. Sowieso maar weinig veranderingen de laatste jaren.
Tja, de widgets. Maar die gebruik ik niet op mijn gewone schermen, maakt het allemaal heel rommelig vind ik.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:07:

Je kan per app instellen of deze in de zoekresultaten naar voren mag komen, staat dat nog goed?
Via settings naar de app die je niet kan vinden, siri&search, show app in search

Nu is klok net een system app maar wie weet staan die settings niet helemaal lekker?

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:32
de iPad Air 2 geupdate gisteren, werkt tot nu toe goed! Wel fijn. Ik had hiervoor een iPad 3, dat ding was na 2-3 jaar zo traag na updates dat ik hem heb verkocht. Gelukkig gaat de Air 2 al wel lang mee op prima snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:53:
Die stipjes, oranje en groen bij microfoon en camera. Heel irritant dat dit ook bij Sleep Cycle in beeld blijft. Ik wil alles donker op mijn slaapkamer.
De App Library. Spotlight voldoet en ik heb mijn eigen mappen. Ik wil dat gewoon uit kunnen zetten.
Ik zou graag nieuwe en oude widgets gemengd onder elkaar willen kunnen zetten, kan ook niet…
Verder ben ik niet gigantisch onder de indruk van 13 naar 14. Sowieso maar weinig veranderingen de laatste jaren.
Tja, de widgets. Maar die gebruik ik niet op mijn gewone schermen, maakt het allemaal heel rommelig vind ik.
Ik ben persoonlijk wel erg blij met die stipjes, kan ik precies zien wanneer een app de mic of cam gebruikt. Ook de nieuwe privacy features zoals de locatie doorgeven aan de app bij benadering of het enkel toestaan van een aantal foto's voor de app vind ik een hele uitkomst. Een weer app hoeft niet mijn exacte locatie te weten en Instagram hoeft niet al mijn foto's in te zien, alleen diegene die ik wil posten.

Zucht...

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 09:36

gday

TENACIOUS D TIME!!!

ppl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:31:
[...]

Dat kan wel degelijk heel wat langer. De app store is niet vanaf de eerste iOS 14 beta dichtgegaan tot de officiële release. Tussentijds hebben ontwikkelaars kunnen testen of hun app op iOS 14 draait en fixes kunnen maken en submitten.
Het is mooi als jouw ervaring anders is dan de mijne, maar ik heb jaren terug dus meegemaakt dat ik een app getest had met bètaversies van een nieuwe iOS-versie en dat die prima werkte. "Mooi! Hoef ik voor nu geen actie te ondernemen!" dacht ik. Toen kwam de final release, en kreeg ik opeens een shitload aan crash reports. De app bleek opeens te crashen bij launch in de final release. Dat betekende dat honderdduizenden gebruikers mogelijk een nutteloze app hadden als ze de nieuwe iOS-versie zouden installeren. Ik heb toen snel een fix moeten uitbrengen wat lukte dankzij een Expedited App Review die goedgekeurd werd.

Ik vond dat toen mijn eigen schuld omdat ik niet met de GM getest had. Had ik dat toen wel gedaan (de GM was toen wel degelijk hetzelfde als de final release), had ik dat probleem niet gehad en had ik niet tegen negatieve recensies aangelopen.

Al je geroep over schadelijke en schandelijke developers vind ik dus onterecht.

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 17-09-2020 13:15 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

jaspov schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:07:
[...]

Je kan per app instellen of deze in de zoekresultaten naar voren mag komen, staat dat nog goed?
Via settings naar de app die je niet kan vinden, siri&search, show app in search

Nu is klok net een system app maar wie weet staan die settings niet helemaal lekker?
Cool. Ga ik ff proberen.
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
JoepW schreef op Thursday 17 September 2020 @ 11:21:
Heeft iemand een oplossing voor het probleem van inloggen op Exchange (met MFA) en onderstaande melding?[Afbeelding]
Wat zegt je IT afdeling? Ik weet dat hier aan de backend (mogelijk m.b.t. MDM configuratie / Security Center) zaken voor te configureren zijn. Ik gebruik ook Modern Auth (met MFA) voor Mail en hier werkt het gewoon. Heb ooit in mijn eigen testomgeving wel eens met die MDM / Security Center restricties zitten spelen, met als gevolg de melding die jij nu ziet.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
[...]

Uiteraard mag je daar een mening over hebben en ik ben het ook wel met je eens. Ik gebruik die app library ook niet, heb al een mapje met overbodige apps dus als je het kunt uitzetten zou het nog iets netter zijn.

Maar Apple denkt dan: als je het kunt uitzetten, dan zijn er ook weer mensen die het per ongeluk uitzetten en dat kost ons weer support calls. Vandaar dat die hele app library op de iPad niet bestaat, lekker consistent weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

JackSparrow schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:18:
[...]

Wat zegt je IT afdeling? Ik weet dat hier aan de backend (mogelijk m.b.t. MDM configuratie / Security Center) zaken voor te configureren zijn. Ik gebruik ook Modern Auth (met MFA) voor Mail en hier werkt het gewoon. Heb ooit in mijn eigen testomgeving wel eens met die MDM / Security Center restricties zitten spelen, met als gevolg de melding die jij nu ziet.
Het betreft een klant van me, btw.
Maar ik heb hun IT afdeling al benaderd en zal hun jouw tip aanreiken. Thnx!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:31

RnB

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar gezien de vele Apple guru's hier, kom ik waarschijnlijk wel aan mijn informatie.

Vroegâh kon je in iTunes je gekochte/gedownloade apps beheren. Je kon ze hiden, maar ook weer unhiden. Dat is sinds versie 12.7 volgens mij eruit gesloopt en op het moment hebben we helemaal geen iTunes meer.

Nu ben ik dus een stukje app management kwijt, want er is naar mijn weten niets voor in de plaats gekomen. OCD als ik ben, hide ik altijd mijn apps in de App Store wanneer ik deze niet meer gebruik. Echter kan het daarna voorkomen (door bijvoorbeeld een update) dat ik de betreffende app weer wil gaan gebruiken en dus in mijn purchased list wil hebben.

Iemand enig idee of hier wat voor is?

Ik weet dat je je gehide apps in de App Store naar voren kan halen in je account, echter kan je ze daar niet unhiden.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
JoepW schreef op Thursday 17 September 2020 @ 13:25:
[...]

Het betreft een klant van me, btw.
Maar ik heb hun IT afdeling al benaderd en zal hun jouw tip aanreiken. Thnx!
Volgens mij gaat het om deze instelling : https://docs.microsoft.co...re-admin-consent-workflow of deze https://docs.microsoft.co...ps/configure-user-consent

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 17-09-2020 13:34 ]

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31
RnB schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:28:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar gezien de vele Apple guru's hier, kom ik waarschijnlijk wel aan mijn informatie.

Vroegâh kon je in iTunes je gekochte/gedownloade apps beheren. Je kon ze hiden, maar ook weer unhiden. Dat is sinds versie 12.7 volgens mij eruit gesloopt en op het moment hebben we helemaal geen iTunes meer.

Nu ben ik dus een stukje app management kwijt, want er is naar mijn weten niets voor in de plaats gekomen. OCD als ik ben, hide ik altijd mijn apps in de App Store wanneer ik deze niet meer gebruik. Echter kan het daarna voorkomen (door bijvoorbeeld een update) dat ik de betreffende app weer wil gaan gebruiken en dus in mijn purchased list wil hebben.

Iemand enig idee of hier wat voor is?

Ik weet dat je je gehide apps in de App Store naar voren kan halen in je account, echter kan je ze daar niet unhiden.
Instellingen-account-media en aankopen

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:49
Gisteravond heb ik iPadOS 14 en iOS 14 geïnstalleerd op mijn iPad Pro 9.7" en iPhone X.
Ik ben blij dat ik nu Outlook kan instellen als standaardapp de widgets zien er erg gelikt uit. Ook dat ik nu meerdere pagina's kan verbergen is erg handig. Eerst deed ik alle apps in mappen; ook als ik wist dat ik deze niet vaak gebruik maar wel nodig had. Vaak gebruikte ik Spotlight om de app te zoeken maar de App Library zorgt er voor dat ik dit nu niet zelf hoef bij te houden. :)

Wel is het jammer dat de oude widgets niet in de home screen gezet kunnen worden.
Verder vindt ik het jammer dat de iPad geen App Library heeft en dat widgets alleen aan de linkerkant gezet kunnen worden.
Komende dagen zal ik kijken wat voor handigheden er allemaal in iOS 14 en iPadOS 14 zitten en mijn home screen aanpassen maar het ziet er veelbelovend uit!

• VirinR
Alekz87 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:22:
Ik begin steeds meer te twijfelen om de X nog een jaartje langer (op naar de 4 jaar dus) aan te houden. Ik kan mijzelf gewoon de toegevoegde waarde van de nieuwere modellen niet goedpraten. Een 120hz scherm staat wel op m’n lijstje maar ook dat nog steeds niet zeker. Voor de rest is het design, wanneer in een hoesje, weer exact hetzelfde als al jaren het geval is. De achterkant daar gelaten. Ik doel echt op de look and feel van het toestel.
Klopt, ik wacht de aankondiging ook nog af maar zoals het er nu uitziet zal ik wachten op de iPhone 13. De iPad Air is wel een goede update voor mijn iPad Pro 9.7 maar de updates voor de iPhone vind ik marginaal.

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:23

numm!e

ttl =< 0 ms

Ik wil de default mail app wijzigen naar Gmail maar ik denk dat er sprake is van een bug.
Naar ik begrijp moet er namelijk op de plaats van de mysterieuze tekst "Gmail instellingen" een optie zitten.
Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lS9S8a8Fx-lH1I6q-1BsxFj55wk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XqYapCIDFoib29Oc8jEuOssb.png?f=user_large

Ik heb trouwens hetzelfde voor Firefox Focus maar dat kan nog een browser zijn die niet default gemaakt zou kunnen worden(?).

iOS14, iPhone 8, alle apps up-to-date

\\reboot_the_planet

• SgtElPotato
numm!e schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:19:
Ik wil de default mail app wijzigen naar Gmail maar ik denk dat er sprake is van een bug.
Naar ik begrijp moet er namelijk op de plaats van de mysterieuze tekst "Gmail instellingen" een optie zitten.
Zie screenshot:
[Afbeelding]

Ik heb trouwens hetzelfde voor Firefox Focus maar dat kan nog een browser zijn die niet default gemaakt zou kunnen worden(?).

iOS14, iPhone 8, alle apps up-to-date
Waarschijnlijk zijn de apps nog niet geupdate waardoor deze instellingen nog niet of niet goed getoond worden.

Zucht...

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Nou die standaard apps instellen werkt bij mij nog niet lekker. Ik heb Outlook als standaard mail app ingesteld, maar als ik in Safari een emailadres aanklik, wordt gewoon Apple Mail gebruikt. Iemand anders hier ook last van?

Uw advertentie hier?

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:23

numm!e

ttl =< 0 ms

SgtElPotato schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:20:
[...]

Waarschijnlijk zijn de apps nog niet geupdate waardoor deze instellingen nog niet of niet goed getoond worden.
Helaas, alles up-to-date en toestel ook al eens gereboot.
Ik heb de standaard Mail app verwijderd omdat ik deze nooit gebruik, dus dacht eerst dat het daar aan lag..
Opnieuw geinstalleerd, helpt ook niets.
Zou ook wel een beetje stom zijn om die weer te moeten installeren om vervolgens deze nooit te gebruiken.

\\reboot_the_planet

• SgtElPotato
numm!e schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:25:
[...]

Helaas, alles up-to-date en toestel ook al eens gereboot.
Ik heb de standaard Mail app verwijderd omdat ik deze nooit gebruik, dus dacht eerst dat het daar aan lag..
Opnieuw geinstalleerd, helpt ook niets.
Zou ook wel een beetje stom zijn om die weer te moeten installeren om vervolgens deze nooit te gebruiken.
Ja ik bedoel meer dat de developer (in dit geval Google) nog geen update heeft uitgebracht!

Zucht...

SgtElPotato schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:27:
[...]

Ja ik bedoel meer dat de developer (in dit geval Google) nog geen update heeft uitgebracht!
Geef ze nog even.... de eerste 20 uur nadat alle tools zijn vrijgegeven zijn nog niet eens voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:53:
Jij gebruikt het al een tijdje, ik nog maar sinds vanochtend vroeg. Maar ik kan me in veel punten al heel goed vinden. Inderdaad lekker rommelig die widgets tussen je iconen. Dat ga ik dus niet doen. En waarom die app Library niet kunnen uitzetten? Waarschijnlijk handig voor diegene die wat minder gestructureerd zijn. Af en toe kritisch naar je apps kijken en lekker opschonen, dat houdt de boel ook overzichtelijk.

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:13:
[...]

Nee, waarom denk je dat?

Op iPadOS kan je widgets alleen op de eerste pagina aan de linkerkant zetten. Niet zoals op de iPhone ook tussen je apps in.
Ik kan op de iPhone op een scherm waar ik apps heb staan alleen Apple gerelateerde widgets neerzetten. Bijvoorbeeld een widget als de bonuskaart van AH kan ik niet selecteren op een ander scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Teletekst schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:42:
[...]

Ik kan op de iPhone op een scherm waar ik apps heb staan alleen Apple gerelateerde widgets neerzetten. Bijvoorbeeld een widget als de bonuskaart van AH kan ik niet selecteren op een ander scherm.
Dat klopt omdat deze nog niet geoptimaliseerd zijn voor iOS14, zodra dat gebeurt kun je deze plaatsen waar je dat maar wilt.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Teletekst schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:42:
[...]

Dat zijn idd nog oude widgets die je alleen op de widget scherm kan benaderen. De devs van Appie moeten nog even aan de bak om een nieuw type widget te maken.
Die van Carrot Weather staat al wel op mijn homescreen, geniale app, aanrader!

• Teletekst
  • Niet online
Oh oké. Ik dacht dat het een Apple beperking was. Ik wacht rustig af 😇

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Net iOS14 geïnstalleerd. Klopt het dat je nu alleen de default apps voor browser en mail kan aanpassen? Ik had juist gehoopt dat het ook mogelijk was voor de calendar en foto-app :/

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:44
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:49:
[...]
Even off topic maar is die app wat betrouwbaar?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Verwijderd

VirinR schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:17:
[...]

Klopt, ik wacht de aankondiging ook nog af maar zoals het er nu uitziet zal ik wachten op de iPhone 13. De iPad Air is wel een goede update voor mijn iPad Pro 9.7 maar de updates voor de iPhone vind ik marginaal.
offtopic:
Vind je dat de Air 2020 een goede vervanger is van de 9.7 Pro? Enige voordeel wat ik nog zie is de wat snellere cpu en de betere frontcamera (5 vs 8MP) want ik doe veel aan beeldbellen. Is er nog meer motivatie voor jou?

https://www.apple.com/nl/...&device2=ipad-air-4th-gen

• VirinR
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:55:
[...]

Vind je dat de Air 2020 een goede vervanger is van de 9.7 Pro? Enige voordeel wat ik nog zie is de wat snellere cpu en de betere frontcamera (5 vs 8MP) want ik doe veel aan beeldbellen. Is er nog meer motivatie voor jou?

https://www.apple.com/nl/...&device2=ipad-air-4th-gen
Grotere beeldscherm, USB-C, HDR ondersteuning (heb ik gevraagd aan Apple Support) en ondersteuning voor de Magic Keyboard.
Daarnaast is er nu eindelijk een niet-Pro model die over stereo-speakers beschikt.
Enige nadeel die ik zie is het opnieuw kopen van de Apple Pencil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Erik1805 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:54:
[...]

Even off topic maar is die app wat betrouwbaar?
Betrouwbaarder wordt het simpelweg niet, deze app kan weerdata ontvangen van:
  • Dark Sky
  • Foreca
  • ClimaCell
  • AccuWeather
  • Aeris Weather
  • MeteoGroup
Ik was altijd groot fan van Weather Pro maar dat is nu een oude gare app met niet eens een fatsoenlijke AW app. Die toko is door overnames een grote chaos geworden, zo jammer want ze hadden een van de beste apps, nu echt van de troon gestoten.

Verwijderd

VirinR schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:58:
[...]

offtopic:
Grotere beeldscherm, USB-C, HDR ondersteuning (heb ik gevraagd aan Apple Support) en ondersteuning voor de Magic Keyboard.
Daarnaast is er nu eindelijk een niet-Pro model die over stereo-speakers beschikt.
Enige nadeel die ik zie is het opnieuw kopen van de Apple Pencil.
offtopic:
Onze Pro heeft 4 speakers, en de niet pro heeft altijd al 2 speakers gehad. Ook in deze Air 2020 is dat niet anders zie ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:11:
[...]

offtopic:
Onze Pro heeft 4 speakers, en de niet pro heeft altijd al 2 speakers gehad. Ook in deze Air 2020 is dat niet anders zie ik?
offtopic:
klopt maar de niet-pro modellen hadden deze 2 speakers alleen aan de onderkant en niet, zoals bij de Pro, aan de onder- én bovenkant. Voor series kijken is dit wel een must (in mijn ogen dan ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door VirinR op 17-09-2020 15:17 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb meerdere agenda's.

1. Exchange agenda;
2. Shared agenda (native ios).

Maar in de calendar widget zie ik alleen afspraken van mijn exchange agenda en niet die van de shared agenda. Alle agenda's staan aangevinkt in de widget. Iemand hier hetzelfde euvel?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

amphora schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:24:
Ik heb vooral last van een bug met oude widgets (in mijn geval Albert Heijn Bonus kaart, ING widget en Hue widget). Die doen het soms geen van allen (blijven blanco). Na een restart werkt het weer of soms een paar uur later spontaan weer. Is pas sinds beta 4 overigens, voorgaande beta's nergens last van gehad. Voor mijn gevoel is beta 4 weer een stap terug van beta 3. Dus kom maar door met beta 5 morgen ;-)
Zelfde probleem hier. Deze functionaliteit is toch zo basaal dat dit er al lang tijdens de beta's uit had moeten komen?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]

• Dark Sky
  • Foreca
  • ClimaCell
  • AccuWeather
  • Aeris Weather
  • MeteoGroup
Ik was altijd groot fan van Weather Pro maar dat is nu een oude gare app met niet eens een fatsoenlijke AW app. Die toko is door overnames een grote chaos geworden, zo jammer want ze hadden een van de beste apps, nu echt van de troon gestoten.
Op zicht doet Wheater Pro het toch nog goed? Er zit alleen geen ontwikkeling meer in dat is wel jammer ja.

Elect a clown, expect a circus.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Slasher De data is nog goed maar de apps zijn hopeloos verouderd op alle platformen: iPhone, AW en Mac.
Bij de AW werkt de app zelfs nog niet met nieuwe wijzerplaten, alleen op de klassieke wijzerplaten kan je de complicatie kwijt. Infograaf Modulair? Forget it... Mij zijn ze een paar maanden geleden kwijt geraakt als klant, en ik had die app al sinds mijn iPhone 4 (of misschien zelf wel de 3GS...). Voor deze achterstand is geen enkel excuus... Mij zijn ze echt kwijt nu.

• Mel33
  • Laatst online: 20-09 17:32
Ik zou het zo graag allemaal hetzelfde houden als de ios 13 look, kan dat ook ingesteld worden in ios14?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
Deze fancy klok heeft me toch keihard genaaid niet normaal vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiI1NhqiSbhuoUMzMWMfnDa5vtc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FAicHycmGWS1cJwvgY6QjWZP.jpg?f=user_large

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:50 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@sderooij Huh wtf heb je nu aan die klok? Het is 15:19 maar hij geeft 13:47 aan? Of zit je in een andere timezone dan AMS? Maar zelfs dan kan het niet kloppen...

• nlmarvin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 17:56
sderooij schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:57:
Deze fancy klok heeft me toch keihard genaaid niet normaal vandaag :)

[Afbeelding]
Dat is vrij beroerd ja. Ik zag in de klok widget met 4 verschillende klokken in andere tijdzones ook al dat hij niet je zelf ingestelde klokken overneemt, maar de standaard Cupertino, Tokio, Sydney en Parijs klokken laat zien...
Nu is dat niet heel erg, maar verbaas me over veel van dit soort kleine foutjes die ik tegenkom

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:53:
@Slasher De data is nog goed maar de apps zijn hopeloos verouderd op alle platformen: iPhone, AW en Mac.
Bij de AW werkt de app zelfs nog niet met nieuwe wijzerplaten, alleen op de klassieke wijzerplaten kan je de complicatie kwijt. Infograaf Modulair? Forget it... Mij zijn ze een paar maanden geleden kwijt geraakt als klant, en ik had die app al sinds mijn iPhone 4 (of misschien zelf wel de 3GS...). Voor deze achterstand is geen enkel excuus... Mij zijn ze echt kwijt nu.
Maar die Carrot app is de 5,5 euro waard?

Elect a clown, expect a circus.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Een kopje koffie met een droge koek... Voor een app die ik dagelijks gebruik voor meerdere jaren... Even denken hoor... Ohnee, niet even denken want die braintime is al meer dan 5,5 euro...

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 10:51
rmk_ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:16:
Vannacht 14 geïnstalleerd op mijn 6s. Net bij wat nieuws lezen op Tweakers bevroor het scherm en startte die opnieuw op. Hopelijk zitten er niet veel kinderziektes in deze release versie.
Kan je laten weten hoe het loopt... ik blijf nog even op ios 13 dan. Heb ook nog een 6S.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Graficon schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:20:
[...]

Kan je laten weten hoe het loopt... ik blijf nog even op ios 13 dan. Heb ook nog een 6S.
Gaat prima hier op een 6S. Al sinds gisteravond geïnstalleerd. Best bizar, vanaf 1 oktober is mijn 6S al 5 jaar en dan nog steeds updates ontvangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:29
GioStyle schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:24:
[...]

Gaat prima hier op een 6S. Al sinds gisteravond geïnstalleerd. Best bizar, vanaf 1 oktober is mijn 6S al 5 jaar en dan nog steeds updates ontvangen...
Daarom is Apple beste ondersteuning ;)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:39
Vandaag ge-update naar ios14, zo te zien zit er een nieuwe functie in waardoor apps niet direct toegang hebben tot het lokale netwerk.
Met de homeassistant app kreeg ik namelijk geen verbinding, na lang proberen kreeg ik uiteindelijk de melding zodat de app toegang had en was het probleem opgelost.

Nu zit ik nog met het probleem dat ik via Safari geen lokale pagina’s kan openen die ik ontsloten hem met nginx reverse proxy, zou dit ook met de lokaal netwerk optie te maken hebben? En iemand een idee hoe dit weer werkend te krijgen is.

• Stinu
  • Laatst online: 19-09 12:12
Ik heb al een tijdje dat mijn batterij Reparatie (iOS14 Onderhoud) aan geeft. Dit sinds hij van 80% naar 79% sprong. Ik heb een iPhone 7.

Gisteren avond laten updaten. Maar nu heb ik de indruk dat hij niet echt meer op laad.
Toont ook mooi de voorbije uren dat lader aangesloten was. Maar % gaat niet omhoog.
En ligt al uren langs me zonder echt te gebruiken. Mogelijk 1 of 2 berichten gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDhDh7sm6BbXWMo0HRMzHv9HLTk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UMphWjaA5YLYJUQkvgxSnBTt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q55rxpUCm1EBwxCTT0Er5G7GqmM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7XX4A7jeMwai9gQs236RTPbe.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door Stinu op 17-09-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
PhilipsFan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:44:
Er is iets verdwenen... De Favorites widget. Ik had daar m'n 4 belangrijkste contactpersonen staan en dat gebruikte ik dagelijks. Nu niet meer te vinden lijkt het...
Die heeft Apple inderdaad verwijderd (of nog niet van een update voorzien, maar vrees het eerste). Alternatieven zijn o.a. Launcher van Cromulent Labs die al sinds iOS8 gebruik toen de klassieke widgets beschikbaar kwamen.
THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:34:
- widgets te basis, weinig mee te doen, weinig keuze, wellicht komt dit in de loop van de tijd als andere apps het ook krijgen
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:49:
[...]

Dat zijn idd nog oude widgets die je alleen op de widget scherm kan benaderen. De devs van Appie moeten nog even aan de bak om een nieuw type widget te maken.
Er zijn inmiddels al aardige wat developers die hun apps hebben voorzien van homescreen widgets en te vinden zijn in de App Store. Ik heb hier een lijstje van 120+ gemaakt die gebruikers ook kunnen aanvullen. Meesterlijke app trouwens die AppRaven om lijstjes te vinden en maken voor diverse doeleinden (denk aan genre lijstjes voor weer, premium games, enz.).
Slasher schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:05:
[...]

Maar die Carrot app is de 5,5 euro waard?
Op zich wel. Ik mis nog wat details zoals hoeveelheid regen per uur/dag in de widget. De 'grappige' opmerkingen kun je uitzetten. Qua kosten moet je wel bedenken dat je met dat geld er nog niet bent als je niet van Dark Sky data gebruik wilt maken. Naar mijn idee is die namelijk nogal onbetrouwbaar in Nederland is mijn ervaring dus dan moet je ook nog aan een abonnement zoals Tier 1 waarbij je van weerbron kunt switchen naar bijv. MeteoGroup.
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]

• Dark Sky
  • Foreca
  • ClimaCell
  • AccuWeather
  • Aeris Weather
  • MeteoGroup
Carrot Weather is inderdaad erg goed met al die weerbronnen. Ik heb ook een jaar lang Tier 1 abo gehad. Inmiddels enige tijd geleden geswitcht naar Forecast Bar die weliswaar slechts 2 weerbronnen heeft, maar die van The Weather Company is vrij goed voor Nederland en je hebt ook een minute by minute + % en hoeveelheid regen indicatie per uur en dag in widget en app. Hij is nog niet perfect, maar gebruik vooral de klassieke widget erg vaak. Hopelijk brengt de developer ook snel een update uit voor het homescreen met behoud van originele widget in Notification Center. 18-9 de app is voorzien van een update.

Overigens heb ik hier ook nog een lijstje van alle weerapps die meerdere weerbronnen ondersteunen waaronder ook Hello Weather (ook erg goed, maar mis wat details in klassieke widget), Partly Sunny (meesterlijke app en widget, maar alleen Dark Sky as bron).

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 18-09-2020 10:14 . Reden: update ]

Verwijderd

Graficon schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:20:
[...]

Wat ik sowieso aanraad is dat je na de update gewoon zelf even een reboot doet. Dat zou al de meest wazige problemen moeten wegnemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:47:
[...]

Wat is het nut van het switchen steeds? Batterij besparing?
@Grin Heb nog geen antwoord hierop gehad. ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:29
wat een geneuzel elke keer over die batterij.. :|

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
Nou mijn batterij gezondheid is ook gedaald na de update. En daarvoor ook al een paar percentages. Terwijl ik de telefoon nooit helemaal tot 100% oplaadt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Verwijderd Ik wil niet met WiFi aan naar buiten, woon in een binnenstad, overal tracking, en ja iOS beschermt daar tegen. Wil dat gewoon niet hebben. En 4G uit hebben als ik thuis ben. Ben wat autistisch daarin. Al die openstaande verbindingen hou ik niet van, op een device met microfoons en camera's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mensen let ook weer even op WiFi Assist.... stond bij mij en vele collega's weer aan....

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
Ik heb de beta’s geprobeerd op mijn iPhone 11 Pro. Werkte prima.

Ik krijg echter géén update naar de definitieve iOS 14, kan dat kloppen? iOS zegt dat ‘ie up-to-date is. Probleem is namelijk dat sommige apps niet op willen starten.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Beunhaas91 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:11:
Ik heb de beta’s geprobeerd op mijn iPhone 11 Pro. Werkte prima.

Ik krijg echter géén update naar de definitieve iOS 14, kan dat kloppen? iOS zegt dat ‘ie up-to-date is. Probleem is namelijk dat sommige apps niet op willen starten.
GM = Def, dus klopt

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Vorkie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:57:
Mensen let ook weer even op WiFi Assist.... stond bij mij en vele collega's weer aan....
Wat is dat dan precies? Dat je bij slechte wifi op 4G gaat? Dat is op zich gunstig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:23:
[...]

Wat is dat dan precies? Dat je bij slechte wifi op 4G gaat? Dat is op zich gunstig toch?
Kan leiden tot hogere data verbruik. Die waarschuwing is meer voor mensen met een kleine databundel vermoed ik.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRVkWcujCRdFogIJLcPzpSl0YPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RbMZ2f8Rt6xIg0dhgVoOTtLa.png?f=user_large dit beschouwd ios14 als slechte wifi beveiling voor een ziggo modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:00:
@sderooij Huh wtf heb je nu aan die klok? Het is 15:19 maar hij geeft 13:47 aan? Of zit je in een andere timezone dan AMS? Maar zelfs dan kan het niet kloppen...
Heel apart. Het was een hardnekkige bug die in de eerste bèta’s zat maar al lang is verholpen. Nu komt ie bij sommigen dus terug?

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:48

EgoPro

Time is an illusion.

@Beunhaas91 Beta profiel verwijderen en nog een keer proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door EgoPro op 17-09-2020 18:00 ]

• meesje
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:49:
[Afbeelding] dit beschouwd ios14 als slechte wifi beveiling voor een ziggo modem
Dit zag ik ook zojuist. Er wordt geadviseerd om gebruik te maken van AES, maar die optie heeft het Ziggo modem niet. Misschien toch maar eens tijd voor een eigen router of mesh netwerk.

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:00:
[...]

Dit zag ik ook zojuist. Er wordt geadviseerd om gebruik te maken van AES, maar die optie heeft het Ziggo modem niet. Misschien toch maar eens tijd voor een eigen router of mesh netwerk.
dit hoort natuurlijk niet,.. https://twitter.com/danie.../1306622680943206401?s=20 kijk de hele thread

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:02
Stel Edge in als default browser en outlook als default mail cliënt. Reboot de Phone en Apple Mail en Safari staan weer als default...
Meer tweakers opgevallen?

PS.
Kan ik nog ergens feedback geven zonder beta profiel?

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

dr_dreey schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:10:
Stel Edge in als default browser en outlook als default mail cliënt. Reboot de Phone en Apple Mail en Safari staan weer als default...

PS.
Ik had het zelfde met firefox

... na de zomer

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:00:
[...]

zojuist aangepast naar WPA2-PSK en nu is de melding weg

• meesje
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:19:
[...]

zojuist aangepast naar WPA2-PSK en nu is de melding weg
Straks even aanpassen. Dank! Mijn AP van Ziggo staat wel op AES (recommended).
@Verwijderd Het i symbool geeft ook dat WPA2-PSK de AES beveiliging is.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 17-09-2020 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinu
  • Laatst online: 19-09 12:12
dr_dreey schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:10:

PS.
Idem met Outlook. Browser had ik niet aangepast.
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.