Ja, heb ik ook.
Eergisteren met beta profile nog GM geïnstalleerd, daarna beta profile verwijderd maar tot nu toe geen 'public' ios 14 release gehad.
Nu weet ik dat GM en public release zelfde build zijn maar kan me van ios 13 herinneren dat ik op dezelfde manier wel public release aangeboden kreeg met zelfde manier van handelen.
Reboot, soft reset mag ook niet baten.
Meer tweakers die hetzelfde ervaren?
Mijn batterij widget is zelfs nutteloos geworden terwijl ik op mijn iPhone kan kiezen tussen 3 verschillende batterij stijlen.
Die App library zie ik op de iPad helemaal niet.
Nee, sorry hoge verwachtingen mbt widgets en het verschil met Android te verkleinen maar dit komt nog niet eens in de buurt.
Zal wel komen omdat buildnummer identiek van de GM en final
I don't drive fast, I only fly low!
Ja heb ik al gedaan.
Ik heb ook geen eens een beta profiel. Ja die van ios 13.. Vraag me af in hoeverre dit een issue zou kunnen zijndr_dreey schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:29:
@MyKey
Ja, heb ik ook.
Eergisteren met beta profile nog GM geïnstalleerd, daarna beta profile verwijderd maar tot nu toe geen 'public' ios 14 release gehad.
Nu weet ik dat GM en public release zelfde build zijn maar kan me van ios 13 herinneren dat ik op dezelfde manier wel public release aangeboden kreeg met zelfde manier van handelen.
Reboot, soft reset mag ook niet baten.
Meer tweakers die hetzelfde ervaren?
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Gaan jullie de appbibliptheek gebruiken en alles daarin plaatsen ?
Laatst Apple voor gebeld. ‘Normaal gedrag’, werd er gezegd. Ik vind het onzin. Zo’n badge moet op de achtergrond aanvoelen dat het mag verdwijnen. Nu lukt dat pas na een Refresh. Weet niet of andere app’s dat beter doen. Vind Mail nu sowieso verschrikkelijk met al die kleine letters van postbussen en zo opgepropt.hk12nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:24:
Welke mail app gebruiken jullie voor de standaard mail? Ik gebruik tot nu toe die van Apple. Ben er eigenlijk erg tevreden over echter irriteert het mij dat er badges blijven staan op mijn iPad als ik bijvoorbeeld de mail al op de iPhone gelezen heb. Iemand een leuke aanbeveling?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Widgetscherm: alle nieuwe widgetsMarioMark1541 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:34:
Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie je startscherm gaan inrichten
Eerste scherm: alles gebruikte Apple-apps
Tweede scherm: alle overige veelgebruikte apps
Derde scherm: App Library
Het is wel fijner dat weinig gebruikte app nu verborgen zijn in de App Library, maar die mag van mij nog wel wat mogelijkheden krijgen om zelf in te delen of altijd die alfabetische lijst te tonen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
ios 13 beta profile zou ik verwijderen en na reboot nog eens naar update zoeken, lijkt me er zeker mee van doen te hebben.
Mijn held van de dag!dr_dreey schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:39:
@MyKey
ios 13 beta profile zou ik verwijderen en na reboot nog eens naar update zoeken, lijkt me er zeker mee van doen te hebben.
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Van links naar rechts:MarioMark1541 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:34:
1e scherm: zelfde widgets als vroeger: kalenderoverzicht van die dag + reistijd (woon-werkverkeer) + buienalarm + VRT NWS hoofdpunten
2e scherm: app iconen (geen widgets). Ja ik kom toe met één scherm aan iconen aangezien ik vroeger 1,2 schermen aan iconen had en dat 2e scherm met die paar extra iconen nu verborgen heb aangezien ik die amper gebruikte
3e scherm: IOS14 widgets. Smart stack widget van Weer + Kalender, smart stack widget van Podcasts + Music. Ik hoop daar in het kort nog Tune-In Radio aan toe te kunnen voegen, alsook een Health app om het aantal stappen bij te houden. Ik heb geen Apple Watch.
Ik betrap mijzelf erop dat ik die appbibliotheek zeer weinig gebruik, maar ik heb voldoende aan één scherm iconen dus ik weet waar welk icoon staat. Misschien is het handig voor mensen met veel home screens vol iconen?
Wat bedoel je met de laatste zin? Vannacht zijn mijn iPhone en iPad bijgewerkt naar iOS 14, maar ik zie weinig verschil. De lettertjes vind ik niet klein.THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:35:
[...]
Laatst Apple voor gebeld. ‘Normaal gedrag’, werd er gezegd. Ik vind het onzin. Zo’n badge moet op de achtergrond aanvoelen dat het mag verdwijnen. Nu lukt dat pas na een Refresh. Weet niet of andere app’s dat beter doen. Vind Mail nu sowieso verschrikkelijk met al die kleine letters van postbussen en zo opgepropt.
Gezien het feit dat het heel lang geduurd heeft voordat we een toetsenbordje hadden met Nederlandse woordvoorspellingen, voorzie ik dat je er minimaal 5 jaar dat je erop kunt wachtenbegintmeta schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:27:
Erg jammer dat de fietsnavigatie maar in beperkte plaatsen beschikbaar is...
Eigenlijk best gek, we zijn een fietsland bij uitstek met daarbij zeer veel publieke data over fietspaden. Dus het zou voor Apple een hele kleine moeite zijn geweest in vergelijking met Amerikaanse steden waar fietsen voor een paar "happy liberals" het nieuwe duurzaam doen is geworden.
Al met al ben ik wel happy met iOS 14 op mijn iPhone 7. Ik had niet verwacht dat ik 4 jaar na dato nog een soepele user experience zou mogen meemaken. Animaties lopen vloeiend en eindelijk kan ik mijn oceaan aan apps die ik zo af en toe gebruik netjes opruimen. Met dat betreft is app bibliotheek een uitkomst. Oh en die klok icon is echt
Je kan er vrijwel niks mee.
AppLibrary gebruik ik nooit.
Heb ook maar iets van 56 apps. Meest gebruikte op het 1ste scherm en de rest in folders op de 2e pagina.
Deze layout heb ik al een jaar of 4 zo. Kan onderhand blindelings de app openen die ik nodig heb op dat moment.
Wellicht is die AppLibrary handig voor mensen die zo'n 247 apps op hun iPhone hebben staan...
Verder voelt deze eerste public release van iOS 14 zeer smooth aan; voor mijn gevoel wat smoother dan 13.
Ik heb dit gisteren ook gemerkt, ja. Hopelijk komt die feature snel terug want ik vond dat wel handig.jwtje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:49:
Wat ik mis in de calendar widget is de ingestelde wekker. Dit kon je in iOS 13 mooi zien maar die mis ik nu. Klopt dit?
Ook het wijzigen van de browser is mij nog niet gelukt, moet Firefox/Chrome dit eerst nog even programmeren?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Verwijderd
Je overdrijft. Pas als de battery 60% health heeft of zo zou je over vervanging moeten nadenken. 91% is vrij goed. De mijne is 87% (toestel is 2 jaar oud).Mrjraider schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:12:
- Batterij heeft een tik gehad; van 92% health na de update naar 91% (toestel sinds release in bezit), er gaat tzt een nieuwe accu in denk ik;
Ik heb het fout, rond 80% (en niet rond 60%) gaat de iPhone vragen om vervangen. Daar zit je nog best ver vanaf.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 09:41 ]
Ik zie die functie niet als ik bijvoorbeeld een Engelse website open
Verwijderd
Ik zag wel een vertaalprogramma tussen de iconen staan, echter als je erop klikt zal je zien dat Nederlands niet ertussen staat. Misschien dat je daarom die functie niet ziet.MarioMark1541 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:13:
Ios14 zou in Safari toch ook automatisch websites moeten vertalen ?
Ik zie die functie niet als ik bijvoorbeeld een Engelse website open
Ligt er een beetje aan hoe oud het toestel is. Ik heb mijn 11 Pro Max nu bijna 1 jaar en ik zit op 98%.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:11:
[...]
Je overdrijft. Pas als de battery 60% health heeft of zo zou je over vervanging moeten nadenken. 91% is vrij goed. De mijne is 87% (toestel is 2 jaar oud).
Mijn X zit nu op 90%. Merk er niet heel veel van eerlijk gezegd; ding ging voorheen al elke dag (soms meerdere keren) aan de lader en nu nog steeds.BlazeMuis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:17:
[...]
Ligt er een beetje aan hoe oud het toestel is. Ik heb mijn 11 Pro Max nu bijna 1 jaar en ik zit op 98%.
[ Voor 9% gewijzigd door Alekz87 op 17-09-2020 09:24 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Verwijderd
Ook heb ik liever de oude weerwidget+afsprakenwidget+agendawidget terug (afsprakenwidget is 100% uit IOS14 gesloopt helaas), ik heb de lettertype 1 of misschien 2 streepjes hoger staan dan jullie, en nou wordt er woorden en namen afgebroken en het ziet er voor mij gewoon niet uit. Geef mij maar gewoon schermvullend widget maar die van IOS14 geeft ondanks schermvullend nog steeds alle info in vierkante ruimte weer en dat wil ik schermvullend hebben.
En zoals eerder beschreven werkt de "slim omgekeerd" niet goed icm nightshift geactiveerd. Ik gebruik dit om websites dark mode te maken maar de nightshift zorgt voor een vreemde waas. Dit gaat weg als nightshift uitgeschakeld wordt.
Bij mijn telefoon waren de piekprestaties verdwenen en er stond: "Reparatie"Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:11:
[...]
Je overdrijft. Pas als de battery 60% health heeft of zo zou je over vervanging moeten nadenken. 91% is vrij goed. De mijne is 87% (toestel is 2 jaar oud).
En dat bij 84%...
Batterij is nu vervangen.
Verwijderd
Wat wil je hiermee zeggen? Zou je toestel nu op 91% ipv 98% zitten dan was je al naar Geniusbar gegaan?BlazeMuis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:17:
[...]
Ligt er een beetje aan hoe oud het toestel is. Ik heb mijn 11 Pro Max nu bijna 1 jaar en ik zit op 98%.
Prima toch, maar wat heeft dat met iOS 14 te maken.Alekz87 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:22:
Ik begin steeds meer te twijfelen om de X nog een jaartje langer (op naar de 4 jaar dus) aan te houden. Ik kan mijzelf gewoon de toegevoegde waarde van de nieuwere modellen niet goedpraten. Een 120hz scherm staat wel op m’n lijstje maar ook dat nog steeds niet zeker. Voor de rest is het design, wanneer in een hoesje, weer exact hetzelfde als al jaren het geval is. De achterkant daar gelaten. Ik doel echt op de look and feel van het toestel.
Verwijderd
Oh wow, ik meende dat piekprestaties zou verdwijnen bij >60%. Blijkbaar klopt die info die in mijn hoofd zit niet.rinkel schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:26:
[...]
Bij mijn telefoon waren de piekprestaties verdwenen en er stond: "Reparatie"
En dat bij 84%...
Batterij is nu vervangen.
Edit: net gegoogeld, 80% en niet 60% is ongeveer de grens.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 09:36 ]
Dit was van 12 naar 13 precies hetzelfde...
Klopt.BlazeMuis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:17:
[...]
Ook iPhone 11 Pro Max hier.
Ik heb gisteren geupdate naar iOS 14. Alles prima, merk wel dat de website icons in m'n safari weg zijn bij m'n bookmarks, maar goed.
Vanacht aan de lader zoals altijd. "Battery" toont dat ie op de lader lag, maar ging alleen maar naar beneden. Siri en (apple) Maps hebben snachts rond 3u ook wat lopen gebruiken blijkbaar.
Vanochtend wakker en telefoon op 16%.
Heel vreemd.
Tevens; gisteren en daarvoor, Batterij conditie 99%, ook 1 jaar oud. Nu 'plots' 98%.
Even bij vrouw gechecked, iPhone 11 gewoon. Vanacht aan de lader en update gisteravond gedaan. Ook niet opgeladen, 30% over. Bij haar kan je bij Battery niet zien dat ie aan de lader zat. Vreemd genoeg.
iOS 14 heeft een lekker begin voor mij zo.
Nop, dat zal geen probleem zijn.rvanderz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:40:
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik ben dus niet zo handig met telefoons:: ik heb sinds bijna een jaar een iphone 11 met 128gb, nog 100gb vrije ruimte. Ik heb door verschillende redenen iOS13.7 niet geïnstalleerd, deze was wel gedownload. Wanneer ik nu in de instellingen kijk staat daar nu iOS14 klaar. Kan het kwaad dat ik 13.7 wel heb gedownload maar niet heb geïnstalleerd? Heeft dit gevolgen voor iOS14?
Ps. Zelf wel enthousiast over de opstabelbare widgets.
Nee, kan geen kwaad, al kom je van iOS 12, kan je zo naar 14.rvanderz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:40:
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik ben dus niet zo handig met telefoons:: ik heb sinds bijna een jaar een iphone 11 met 128gb, nog 100gb vrije ruimte. Ik heb door verschillende redenen iOS13.7 niet geïnstalleerd, deze was wel gedownload. Wanneer ik nu in de instellingen kijk staat daar nu iOS14 klaar. Kan het kwaad dat ik 13.7 wel heb gedownload maar niet heb geïnstalleerd? Heeft dit gevolgen voor iOS14?
De 11 Pro was een mooie upgrade geweest wel. Maar nu zou ik de 12 idd overslaan, daar komt gegarandeerd geen 120hz in. Nog een jaartje wachten dan iddAlekz87 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:22:
Ik begin steeds meer te twijfelen om de X nog een jaartje langer (op naar de 4 jaar dus) aan te houden. Ik kan mijzelf gewoon de toegevoegde waarde van de nieuwere modellen niet goedpraten. Een 120hz scherm staat wel op m’n lijstje maar ook dat nog steeds niet zeker. Voor de rest is het design, wanneer in een hoesje, weer exact hetzelfde als al jaren het geval is. De achterkant daar gelaten. Ik doel echt op de look and feel van het toestel.
Dit heeft echt niets met iOS 14 te maken…Saven schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:45:
[...]
De 11 Pro was een mooie upgrade geweest wel. Maar nu zou ik de 12 idd overslaan, daar komt gegarandeerd geen 120hz in. Nog een jaartje wachten dan idd
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Verwijderd
Is er geen algemeen iPhone topic? Kan hem niet vinden iig.Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:51:
[...]
Dit heeft echt niets met iOS 14 te maken…
draag ivm werk elke dag een mondkapje. Hier werkt FaceID niet (iPhone 11 Pro)pina schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:55:
Ligt dit aan ios 14 of is het al langer mogelijk dat face id werkt met een mondkapje?
Trouwens ook nooit tijdens het beta traject van iOS 14.
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2020 09:57 ]
Verwijderd
Was al in 1 van de latere versies van IOS13 ingebouwd.pina schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:55:
Ligt dit aan ios 14 of is het al langer mogelijk dat face id werkt met een mondkapje?
Edit: IOS 13.5 om precies te zijn. https://www.appletips.nl/face-id-mondkapje/
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 10:00 ]
in Fantasialand wellicht wel ja...Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:56:
[...]
Was al in 1 van de latere versies van IOS13 ingebouwd.
Ik vind een daling van bijna 10% in minder dan een jaar niet acceptabel. Ik heb veel iPhones gehad en ik zit zelf altijd rond de 2 á 3% daling per jaar. Mijn vrouw heeft nu sinds de release een Xr en deze zit nu op 94%.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:27:
[...]
Wat wil je hiermee zeggen? Zou je toestel nu op 91% ipv 98% zitten dan was je al naar Geniusbar gegaan?
Dus ja, ik had de batterij laten vervangen bij een daling van 9% in 1 jaar tijd.
lees dan zelf wel goed het artikelVerwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:59:
[...]
https://www.appletips.nl/face-id-mondkapje/
Kom maar op met je excuses.
ontgrendelen via FaceID werkt niet (en logisch uiteraard); je moet dan direct je toegangscode intoetsen.
Qua UX vind ik het nog niet echt een vooruitgang:
- Je hebt nu oude en nieuwe widgets, en de oude kunnen alleen links onderaan
- Widgets laten zich lastig verslepen (en je komt heel snel in 'edit' modus, iets te lang drukken op je scherm)
- Als ik een kalender widget plaats voelt dat erg dubbel met het normale kalender app-icon (die laatste kun je uiteraard weghalen), erop klikken opent namelijk de app, alleen geeft de widget iets meer info
- Die app library: ik weet niet of ik daar nou zo enthousiast van wordt, of er dingen beter door kan terugvinden, dan m'n eigen "hier staan al m'n overige apps in mapjes"-pagina. En op iPadOS mis je die hele app library juist.
Leuk dat de widgets nu uitgebreider zijn, maar het oude homescreen voelde overzichtelijker voor mij, ondanks z'n beperkingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 17-09-2020 10:02 ]
Daar staat duidelijk dat FaceID niet werkt met een mondkapje maar dat de alternatieve unlockmethode getoond wordt.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:59:
[...]
https://www.appletips.nl/face-id-mondkapje/
Kom maar op met je excuses.
Zucht...
Verwijderd
En toch heb ik gelijk, FaceID heeft sinds 13.5 ondersteuning voor mondkapje. Wil je dat nog steeds weerspreken en mij voor een fantast uit te maken?Geert1976 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:01:
[...]
lees dan zelf wel goed het artikel
ontgrendelen via FaceID werkt niet (en logisch uiteraard); je moet dan direct je pincode intoetsen.
Klopt, ze hebben die ondersteuning. In de praktijk heb ik het niet werkend gekregen helaas.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:05:
[...]
En toch heb ik gelijk, FaceID heeft sinds 13.5 ondersteuning voor mondkapje. Wil je dat nog steeds weerspreken en mij voor een fantast uit te maken?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
ik heb sterk het idee dat je wat moeite hebt met lezen.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:05:
[...]
En toch heb ik gelijk, FaceID heeft sinds 13.5 ondersteuning voor mondkapje. Wil je dat nog steeds weerspreken en mij voor een fantast uit te maken?
Ontgrendelen met een mondkapje via FaceID werkt niet.
hierbij laat ik het wat betreft mondkapje en FaceID
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2020 10:07 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Verwijderd
De alternatieve methode wordt veel sneller weergegeven dan voor 13.5 = support voor mondkapje sinds 13.5.SgtElPotato schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:02:
[...]
Daar staat duidelijk dat FaceID niet werkt met een mondkapje maar dat de alternatieve unlockmethode getoond wordt.
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-13-5-face-id-mondkapjes/De iPhone kan vanaf nu detecteren of je een gezichtsmasker draagt. Is dat het geval, dan krijg je niet meer de waarschuwing dat je gezicht gedeeltelijk is bedekt, maar wordt er meteen doorgegaan naar het pincodescherm. Heb je geen gezichtsmasker, dan werkt Face ID normaal.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 10:29 ]
iOS14 zorgt er weer voor dat het toestel als “nieuw” aanvoelt door de veranderingen. En dat het verschil met de nieuwere modellen erg klein is.Serena schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:51:
[...]
Dit heeft echt niets met iOS 14 te maken…
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
This is the Way.
Als jij daarvan een backup hebt gemaakt in Whatsapp zelf dan kan dat!NoTimeRemains schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:09:
Is het mogelijk om ios schoon te installeren en toch backups terug te zetten van bijvoorbeeld whatsapp?
Zucht...
Ja, dan moet je een back-up maken in Whatsapp zelf. Als je dan de app terugzet dan vraagt hij om een back-up terug te plaatsen. Je moet dan wel iCloud Drive actief hebben.NoTimeRemains schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:09:
Is het mogelijk om ios schoon te installeren en toch backups terug te zetten van bijvoorbeeld whatsapp?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
This is the Way.
Ik vind dit juist erg fijn. Ik had sowieso maar één pagina en stonden alle apps in een folder, dit is veel fijner en minder op mijn eerste pagina.Tom schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:02:
- Die app library: ik weet niet of ik daar nou zo enthousiast van wordt, of er dingen beter door kan terugvinden, dan m'n eigen "hier staan al m'n overige apps in mapjes"-pagina. En op iPadOS mis je die hele app library juist.
Ik gebruik meestal spotlight voor apps, maar als ik de naam vergeten ben ofzo is dit wel makkelijk (voor minder gebruikte apps bv).
Sws hoef je er geen gebruik van te maken. Je kan de iphone gebruiken zonder widgets en met veel paginas met apps zoals voorheen.
... na de zomer
* Grin is d'r blij mee!
in safari, adresbalk op de aA drukken..meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:38:
Waar kan ik het Safari Privacy Report vinden? Zie ik iets over het hoofd?
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Ik vind ook dat jij moeite hebt met lezen (en helemaal met communiceren). Voor de volgende keer: corrigeer me gerust maar dan wel op een normale manier graag. Dank je wel.Geert1976 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:06:
[...]
ik heb sterk het idee dat je wat moeite hebt met lezen.
Mensen die de beta hadden; hebben jullie hier ook last van? Kan ik het prima laten zo of kan ik nog wat anders proberen?hk12nl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:25:
Iemand die gisteren ook de laatste beta heeft geïnstalleerd (iPad, iPhone, watch) en die nu de update niet ziet? Is dit normaal? Moet ik hier nog wat extra’s voor doen? Of gewoon lekker zo laten?
Edit: betaprofielen allemaal verwijderd
©2004
Jammer dat je hierbij voorbij gaat aan heel veel apps die niet voor iOS 14 gebouwd maar er wel gewoon op werken. Bijvoorbeeld een bank app zoals die van de ING of wat te denken van iets als Omnifocus (veel gebruikte GTD app voor o.a. projectmanagement). Fabrikanten van medische apparatuur hebben er ook geen moeite mee, er zijn al mails de deur uit gegaan dat mensen eerst de app moeten updaten alvorens iOS 14 te installeren, nota bene een dag vóór de release dag. Niks schreeuwen dus, gewoon realiteit.KingFox schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:00:
Je mag nog zo lopen schreeuwen met je roadmap of "dan gebruik je toch gewoon andere SDK's", zo loopt het misschien voor een hobby-app, maar je bankapp kan niet zomaar op 1-2-3 zo'n beslissingen nemen waar misschien contracten of financiele zaken aan vast zitten.
Roadmaps zijn bedoeld om gebruikers een idee te geven welke kant het opgaat. Dat kan een lange termijn of een korte termijn zijn, dat maakt hier niet uit.Roadmaps zijn ideaal om een langetermijnsvisie op te bouwen, om in te schatten welke feature je op moment X naar je gebruikers wilt brengen en ik ga volledig akkoord dat developers nu niet moeten komen janken dat ze geen tijd hebben om nieuwe iOS14-features te implementeren.
Een roadmap is bedoeld om je features in plannen en naar klanten te communiceren wanneer ze wat kunnen verwachten. Je ziet nu dat er ontwikkelaars zijn die meteen alle nieuwe APIs willen gebruiken (het "oooh shiny" effect) en dat heeft vaak vergaande gevolgen voor gebruikers. Apps zijn daardoor lang niet stabiel omdat er in die APIs nog geen stabiliteit is. Dit zie ik bij ons ook veel gebruiken: zodra iemand iets heeft bedacht is de eerste vraag of we het die dag al kunnen inzetten bij klant x.Voor mij gaat het eerder over tijd krijgen om grondig door te testen met een OS-release die toch nog dichter ligt bij de finale versie die bij de gebruikers zal aankomen binnen dit en 24u. Een roadmap houdt echter geen rekening met bugs en breaking changes, da's ook de reden waarom je in een project ook nooit 100% inschatting & correcte timing kan beloven. Een roadmap lost dit probleem niet op.
Als het daadwerkelijk om grondig testen gaat dan neem je daar de tijd voor maar dn ga je dat ook niet alleen maar doen met een beta of een GM build maar ook met de final release die naar de eindgebruiker gaat. Wij releasen ook pas dingen wanneer wij vinden dat het klaar is, niet omdat er een nieuw OS gereleased is.
Het punt wat jij en vele andere iOS developers missen is een stukje bedrijfskunde. Je kunt in 1x al je kruit verschieten of je spreidt het wat meer. Dat laatste is handiger omdat je dan continu je applicatie onder de aandacht blijft brengen en het veel meer bij mensen in het hoofd blijft zitten. Bovendien bespaart het je ook je uit de naad moeten werken omdat je een grote lading werk in een korte tijd moet verzetten.
Je spreekt jezelf tegen. Wat ik zeg is zoals je het hier ook al aangeeft: wil je iOS 14 specifieke zaken dan moet je de bijbehorende SDK en tooling (Xcode 12) gebruiken. Wil je een applicatie die draait op iOS 14 dan hoeft dat helemaal niet. Om weer terug te komen op de ING app en Omnifocus: die werken gewoon op iOS 14 en maken geen gebruik van iOS 14 features. Diverse medische apps ook.Je spreekt jezelf volledig tegen. Om iOS14 features uit te brengen, moet je app gebuild zijn met Xcode 12, geen beta-versie.
Nogmaals het gaat hier niet alleen om die iOS 14 features, het gaat hier ook om of je app uberhaupt op iOS 14 draait. Daar is die beta namelijk ook voor bedoeld: kijken wat er werkt, wat niet en je de kans geven om dingen bij te schaven. Een ander doel van die beta is je met de nieuwe features laten spelen en ook domweg de bugs uit het OS zelf halen. Jammer dat sommige iOS ontwikkelaars nu steeds maar weer het halve verhaal blijven vertellen.App Store deploys mogen nooit gebuild worden vanuit een beta-versie van Xcode.
Waar is die roadmap ook alweer voor bedoeld? Aangeven wanneer men een bepaalde feature kan verwachten. Wat is het dus eigenlijk? Een hele ruwe planning. Je zult dus moeten kijken naar je app en de nieuwe features om vervolgens te bepalen wanneer je, obv beschikbare resources deze features zou kunnen gaan implementeren. Dat doen wij ook. Klant wil een bepaalde feature en stuurt een verzoek in. Die beoordelen we op haalbaarheid en of we het wel willen. Daarna kijken we wanneer we dat in kunnen plannen. Dat soort zaken zetten we ook op de roadmap zodat anderen het ook kunnen zien.Hoe kan je dit in godsnaam oplossen met een roadmap?
Dat kan wel degelijk heel wat langer. De app store is niet vanaf de eerste iOS 14 beta dichtgegaan tot de officiële release. Tussentijds hebben ontwikkelaars kunnen testen of hun app op iOS 14 draait en fixes kunnen maken en submitten.Je zegt: "Nee, dat kan al heel wat langer". Neen, dat kan dus helemaal niet, het kan pas sinds gisteren en het heeft nog een hele weg af te leggen tussen het moment dat jij op het knopje van je Xcode drukt totdat het in de App Store staat. Dat gaat 'm vaak niet meer worden voor releasedate.
Een week voor de tijd is anders ook te kort dag. Zoals je in het begin al aangaf zijn lang niet alle applicaties zo eenvoudig van opzet. Dat soort applicaties krijg je dan ook niet in een week getest, gefikst en gesubmit naar de app store. Het is overigens ook storend dat men niet eerlijk is over het echte proces (testen, fixen, submitten) en het allemaal maar zo halfjes vertelt (men heeft het alleen over testen, niet de andere stappen). Hier komt ook weer de aap uit de mouw. Het is uiteindelijk gewoon een gevalletje van nieuwe features in de app stoppen zodat de gebruiker denkt "ooh shiny". Daar is niks mis mee hoor, kun je gewoon vertellen.Als het voor een klant een commerciele win is, of een bugfix voor iOS14, maakt niet uit, het is te snel dag. Geen mogelijkheden om ruim voor release updates in te dienen, da's een valid reden om niet gelukkig van te worden. Bij een OS-upgrade zijn mensen ook sneller geneigd om eens in de App Store te gaan zoeken naar welke app gebruik maakt van de nieuwe iOS-features. Voor sommige apps heeft het dus zeker belang om bij de release hun nieuwe features beschikbaar te hebben, aangezien er rond de release vaak een toename is van de App Store visits, downloads en verkopen.
Nou begin je het een beetje te snappen. Een ontwikkelaar heeft hier 2 keuzes: werkt het op iOS 14 of gebruikt het de iOS 14 features. Die twee keuzes worden in deze discussie echter zeer doelbewust door de klagers verzwegen en dat is berokkend uiteindelijk heel veel meer schade.Omdat PCalc in de changelog zet dat ze compatibel zijn met iOS 14, iPadOS 14 en WatchOS 7 wil niet zeggen dat zij hun app hebben gebuild met de nieuwe SDK's. Ze hebben misschien bugs gefixed met Xcode 11, getest hebben op iOS14 en hebben ervaren dat alles werkt. Op die manier kan je inderdaad op release date uitpakken met compatibiliteit. Als zij geen specifieke iOS14 features gebruiken of features in de nieuwe SDK die Xcode 12 vereist, dan is dat inderdaad perfect mogelijk. Apps met iOS14 features moesten wachten op Xcode 12 release, dewelke gisterenavond pas is uitgebracht. Niets aan te doen.
Zo te lezen heb je een cursus begrijpend lezen nodig. Een te kleine testpool is niet alleen een statisch gegeven maar ook een stukje realisme. Je gaat nu met 10 mensen iets testen wat naar een heel wat grotere pool mensen wordt vrijgegeven. Dan behoor je te weten dat je niet alle scenario's van die grote groep mensen kunt testen en dus niet alle bugs eruit kunt halen. Het is zorgwekkend om te zien dat dit besef er niet is.Misschien moet jij eens ff goed lezen wat ik en andere dev's neerzetten. Een te kleine testpool is het probleem niet, te weinig testtijd krijgen, dat is het probleem. Als jij de stelling aanneemt dat "de echte test van de applicatie pas komt als je in productie gaat", mag ik hopen dat je die uitspraak niet doet op sollicitatiegesprekken. Aan een go-live in productie gaat liefst heel wat testing vooraf, door zo veel mogelijk gebruikers die de app op verschillende manieren gebruiken in allerlei situaties.
De leus over testen in productie is er eentje die niet van mij afkomstig is maar algemeen breed geldt in de IT wereld. Het is een gekscherende uitspraak om nogmaals te benadrukken dat niet ieder scenario te testen is. Gebruikers doen rare dingen met apps, zeker wanneer iets niet doet zoals zij verwachten en dat kan rare dingen triggeren. Dat zie je ook wanneer je een nieuwe (major) versie uitbrengt, kort na release schieten het aantal ingediende bugs omhoog. En dat terwijl je je suf hebt lopen testen en er vrijwel geen bugs meer bij het testen gevonden zijn. Hoe kan dat nou?
Nee het belangrijkste is dat developers rekening houden met het feit dat ze niet alles onder controle hebben en daar dan ook naar handelen. Ja het is zuur dat je nu je iOS 14 features niet direct op dag 1 naar de gebruiker krijgt maar wees daar dan ook gewoon eerlijk over en ga niet doen wat er nu gebeurd: impliceren dat alles hopeloos stuk is en niet op iOS 14 draait want dat is gewoon echt onjuist.Het belangrijkste is dat developers de kans en de tijd krijgen om zich voor te bereiden. Andere jaren was dat geen probleem, maar nu komt het gewoon heel snel. Ik ben daar zeker van dat dat voor vele developers een probleem kan zijn.
Met andere woorden: het gaat erom dat je het volledige verhaal vertelt. Dat gebeurd hier niet en dat is schandelijk en schadelijk. Er ontbreekt enorm veel nuance in de discussie juist doordat men doelbewust dingen aan het verzwijgen is. Wees eerlijk, vertel alles en leg het ook gewoon goed uit naar wat het betekent. En juist dat is nou het hele punt van mijn posts.
Tot slot nog 1 ding: doe nou niet net alsof jouw werkwijze de enige manier is. Ontwikkelen kan op verschillende manieren. Het is niet voor niets dat we een wat andere visie op ontwikkelen hebben. Ik heb meer te maken met grote organisaties en implementatie trajecten die 2 jaar lopen waarbij er op een app 10 jaar support moet worden gegeven (want zolang lopen de gemiddelde contracten). Het belang van testen, voorbereiden en plannen is daar van een veel groter belang. Ik hamer er dan ook niet voor niets op.
Die widgets zijn overigens wel geinig op het scherm! Ik vraag me af of die widgets helemaal aan de linkerzijde van het scherm nu rudimentair zijn en in een latere release verwijderd worden, of hoe moet ik dat zien?
[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 17-09-2020 10:33 ]
Ja, GM eergisteren installed en beta profile verwijderd maar geen update zichtbaar.
(Maakt niet veel uit GM en public release is zelfde build nr.)
Correct me if i'm wrong, maarhk12nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:28:
[...]
Mensen die de beta hadden; hebben jullie hier ook last van? Kan ik het prima laten zo of kan ik nog wat anders proberen?
De laatste update (ga ervan uit dat dat dinsdagavond is geweest) was de GM, deze is (praktisch) gelijk aan de iOS 14.0 die gister public gereleased is naar mijn weten. Je zit dus nu weer in de normale flow en hebt het goede besturingssysteem te pakken.
[ Voor 4% gewijzigd door tommerd_ op 17-09-2020 10:35 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Overigens bij de agenda widget laat ie mijn agendapunten niet zien. Evenals die foto widget die de foto’s niet laat zien. Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?
iPhone 7 hier! Werkt geinig, maar dat is het ook wel. Het scrollen door de widgets kost meer tijd dan simpelweg naar links swipen naar de oude widgetweergave, dus ik ga het toch niet gebruiken.Flipm0de schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:40:
hoe werkt ios14 op de 'kleinere' schermen? de 4.7 iphone se bijvoorbeeld? Hebben widgets daar zin of wordt het allemaal te klein dan?
[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 17-09-2020 10:46 ]
Er had wat meer witregel tussen gemogen. Verder zal het wel weer wennen.meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:59:
[...]
Wat bedoel je met de laatste zin? Vannacht zijn mijn iPhone en iPad bijgewerkt naar iOS 14, maar ik zie weinig verschil. De lettertjes vind ik niet klein.
haha thanks voor de eerlijkheid. Ik vrees een beetje hetzelfde. Best wel eens een android gehad. En naast de kalender widget eigenlijk niet echt nuttig.Belecthor schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:43:
[...]
iPhone 7 hier! Werkt geinig, maar dat is het ook wel. Het scrollen door de widgets kost meer tijd dan simpelweg naar links swipen naar de oude widgetweergave, dus ik ga het toch niet gebruiken.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Nee, wel per model.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:54:
[...]
Is er geen algemeen iPhone topic? Kan hem niet vinden iig.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik kijk er wellicht overheen, maar zie Wi-fi aan/uit niet in het lijstje met mogelijke keuzes staan?Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:20:
Dat tikken op de achterkant is wel een briljante nieuwe functie, nu kan ik eindelijk WiFi weer snel ECHT aan/uitschakelen met twee keer tikken op de achterkant: geniaal!
* Grin is d'r blij mee!
Of bedoel je dat je hebt ingesteld dat je na 2/3x tikken het bedieningspaneel te zien krijgt, waarop je dan snel de wi-fi verbinding kan verbreken?
Dat is niet "echt" de wi-fi uitzetten helaas
Verwijderd
Ik heb het niet nodig gehad, heb maar 1 keertje mondmasker moeten dragen en toen had ik mijn mobiel niet nodig. Net even getest met hand voor de mond en hij wordt niet ontgrendeld maar er verschijnt wel direct "veeg omhoog om te ontgrendelen" en dan krjjg je de pincodescherm. Dat is stukken sneller geworden dan van voor 13.5.Drardollan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:06:
[...]
Klopt, ze hebben die ondersteuning. In de praktijk heb ik het niet werkend gekregen helaas.
Was misschien idee geweest als Apple ons de keuze gaf tussen zeer goede verificatie en redelijke verificatie FaceID. Zodat de mensen die veel en vaak mondmaskers dragen toch hun mobiel automatisch kunnen unlocken (en ja ook anderen die enigzins op ze lijken zouden in theorie het ook kunnen unlocken maar nogmaals, ons de keuze gaf).
Ik had alles al in 1 scherm in mapjes in iOS13.MarioMark1541 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:34:
Nu in iOS14 als volgt ingedeeld; nog steeds 1 scherm met bovenin een stapelwidget over de volle breedte. Onderin de activiteitenwidget als vierkant. Daar tussen nog steeds een aantal mapjes met de apps die ik veel gebruik.
Veel apps die ik maar enkele keren gebruik per jaar heb ik verwijderd en dan voor de optie ‘verplaats naar app bibliotheek’ gekozen. Ik gebruik deze bibliotheek zelden. Ik swipe vaak naar beneden op mijn hoofdscherm en toets dan de app in die ik zoek. Werkt voor mij de afgelopen weken perfect.
Ik vind de widgets tot nu toe dan ook zeker een toevoeging (met name de activiteiten widget, weer widget en de widget die gedurende de dag wijzigt (zo zie ik af en toe een leuke foto voorbij komen)). Ik ben dan ook nieuwsgierig waar de 3th party apps mee komen
©2004
Hmmm, hier geen probleem: 83% voor de update, 83% na de update. En ik weet niet of de batterij bij jou een tik heeft gehad, of dat de software/algoritme die dat percentage berekent misschien licht gewijzigd is.Mrjraider schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:12:
- Batterij heeft een tik gehad; van 92% health na de update naar 91% (toestel sinds release in bezit), er gaat tzt een nieuwe accu in denk ik;
@hk12nl, nog niet... wel vanochtend wat mail apps geprobeerd, maar kon er niet enthousiast over worden.hk12nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:24:
Welke mail app gebruiken jullie voor de standaard mail? Ik gebruik tot nu toe die van Apple. Ben er eigenlijk erg tevreden over echter irriteert het mij dat er badges blijven staan op mijn iPad als ik bijvoorbeeld de mail al op de iPhone gelezen heb. Iemand een leuke aanbeveling?
Heb een eigen IMAP mail server op een eigen domeinnaam draaien. En dat werkt prima, ook met de normale Apple mail app, maar ik wil twee verbeteringen:
- het 'from' adres direct editten (ik gebruik voor elke instantie/bedrijf een ander mail adres)
- IMAP folders selectief zichtbaar - m'n desktop mail client werkt met folder subscription, dus alleen de folders die actief gebruikt worden maak ik dan zichtbaar.
Vooralsnog blijf ik dus nog even bij de default mail app.
Verwijderd
Kijk eens aan, meteen maar ingesteld. Bedankt.Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:20:
Dat tikken op de achterkant is wel een briljante nieuwe functie, nu kan ik eindelijk WiFi weer snel ECHT aan/uitschakelen met twee keer tikken op de achterkant: geniaal!
* Grin is d'r blij mee!
Verwijderd
Mogelijk gebruikt hij de opdrachten-app icm shortcut.Gitarist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:50:
[...]
Ik kijk er wellicht overheen, maar zie Wi-fi aan/uit niet in het lijstje met mogelijke keuzes staan?
Of bedoel je dat je hebt ingesteld dat je na 2/3x tikken het bedieningspaneel te zien krijgt, waarop je dan snel de wi-fi verbinding kan verbreken?
Dat is niet "echt" de wi-fi uitzetten helaas![]()
Verwijderd
Ik gebruik Outlook. Dat vind ik zelf fijner werken dan de standaard Mail app.hk12nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:24:
Ben nu van 4 schermen naar 2 gegaan. Plus 1 scherm met notities en takenlijst, zodat de vrouw netjes de boodschappenlijst in kan laden
Ik hoop dat Microsoft snel met een Outlook widget komt, dat zou de perfecte toevoeging zijn!
Edit: zelfde als user boven mij. Ik heb de standaard mailapp uitstaan en gebruik Outlook
[ Voor 11% gewijzigd door Rene op 17-09-2020 11:08 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verder ben ik benieuwd wat de third party apps met widgets gaan doen en vind ik het apart dat er geen widget is van de standaard mail client van Apple.
Ook zitten de vroegere third party widgets die al in eerdere iOS versies op het aparte widgetscherm stonden vast in een eigen katern. Ik kan deze niet van positie veranderen of uberhaupt verwijderen. Bug or feature?
Verwijderd
Alleen de default apps instellen en een beter leesbaar font zijn nu de meerwaarde voor mij
De 'widgets' zullen zich nog moeten bewijzen voor mij.
Ik zou de applibrary graag willen veranderen naar de alfabetische lijst die je krijgt als je zoekt in de applibrary. De toegevoegde waarde is voor mij ver te zoeken, Spotlight gebruik ik al jaren en werkt veel effectiever.nlmarvin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:09:
Ik vind de appbibliotheek nou nog niet echt een geweldige toevoeging. Ik vind het juist onoverzichtelijk en qua vormgeving vind ik het ook geen pareltje. De alfabetische lijst die er aan hangt vind ik dan handiger. Maar veel door mij in mapjes weggestopte apps zocht ik altijd op via spotlight. Ik ben dan ook benieuwd of dit met de tijd gaat veranderen.
Verder ben ik benieuwd wat de third party apps met widgets gaan doen en vind ik het apart dat er geen widget is van de standaard mail client van Apple.
Ook zitten de vroegere third party widgets die al in eerdere iOS versies op het aparte widgetscherm stonden vast in een eigen katern. Ik kan deze niet van positie veranderen of uberhaupt verwijderen. Bug or feature?
We gaan het de komende weken zien wat er voor widgets gaan komen, het ziet er mooi en techy uit, maar of het echt veel toevoegt moet ik nog achter komen.
Zucht...
Voor de duidelijkheid. Ik weet hoe ik terug kan naar de standaard weergave, maar ik wil graag de ingezoomde weergave zonder de zwarte balken.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Zie hier een voorbeeld bij gebruik van Google Maps.
[ Voor 11% gewijzigd door Graizie op 17-09-2020 11:30 ]
Groningen
Instellingen -> Beeldscherm en helderheid -> Weergavezoom. Daar kun je kiezen voor standaard of ingezoomd.Graizie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:13:
Ik zag bij het opstarten na de update dat je in iOS14 kan kiezen tussen 'standaard' weergave en 'ingezoomd'. Ik weet eigenlijk niet of dat hiervoor al kon, ik heb er niet megaveel verstand van. De ingezoomde weergave vind ik wel erg prettig, maar nu heb ik in tal van apps grote zwarte balken boven en onderin mijn XS. Alsof mijn telefoon een identiteitscrisis heeft en denkt dat het een 4.7" SE is.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?![]()
Zie hier een voorbeeld bij gebruik van Google Maps.
Zucht...
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Thanks! Echter begint daar het probleem pas, ik heb hier dus al 'ingezoomd' geselecteerd. Daardoor krijg ik juist die vreemde balken. Alleen op 'standaard' is de weergave weer correct.SgtElPotato schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:15:
[...]
Instellingen -> Beeldscherm en helderheid -> Weergavezoom. Daar kun je kiezen voor standaard of ingezoomd.
Groningen
Ben wel benieuwd naar de privacy features van iOS14 en wat je daar als gebruiker van gaat merken.
Ten eerste had ik de widgets verwacht op mijn lockscreen. Wat is het punt ervan als ik eerst moet unlocken en dan naar links swipen. En zijn ze te groot (voor de SE) of bevatten de kleine widget opties juist te weinig informatie
Ten tweede. De kleurinstelling. Het is allemaal een stuk fletser geworden op mijn homescreen. Ik gebruik en nogal lichte achtergrond en het lijk nu net of ik in windows safe mode draai ofzo.
En de app library is ook een toevoeging van niks met 0,0 toegevoegde waarde aangezien die helemaal rechts zit in dus toch voorbij al mijn apps moet scrollen om de kunnen zoeken in mijn apps!? Niet dat ik niet weet waar mijn apps staan maar zelfs als ik dat niet wist is het een beetje kansloos om er eerst langs alle te gaan om vervolgens te kunnen zoeken in daar waar je net bent langs gegaan.
Ik snap werkelijk waar niet waarom Apple meent dat de gebruiker niets te zeggen moet hebben in de opzet/indeling van deze functie
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Tja, je hoeft de widgets niet te gebruiken toch? Het is maar een update en je kunt alles uitzetten als het goed is behalve de app library.er0mess schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:26:
Oke net geinstalleerd en ben zwaar teleurgesteld.
Ten eerste had ik de widgets verwacht op mijn lockscreen. Wat is het punt ervan als ik eerst moet unlocken en dan naar links swipen. En zijn ze te groot (voor de SE) of bevatten de kleine widget opties juist te weinig informatie
Ten tweede. De kleurinstelling. Het is allemaal een stuk fletser geworden op mijn homescreen. Ik gebruik en nogal lichte achtergrond en het lijk nu net of ik in windows safe mode draai ofzo.
En de app library is ook een toevoeging van niks met 0,0 toegevoegde waarde aangezien die helemaal rechts zit in dus toch voorbij al mijn apps moet scrollen om de kunnen zoeken in mijn apps!? Niet dat ik niet weet waar mijn apps staan maar zelfs als ik dat niet wist is het een beetje kansloos om er eerst langs alle te gaan om vervolgens te kunnen zoeken in daar waar je net bent langs gegaan.
Is al een probleem sinds de Beta; ik heb helaas de oplossing ook niet.JoepW schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:21:
Heeft iemand een oplossing voor het probleem van inloggen op Exchange (met MFA) en onderstaande melding?[Afbeelding]
Hmmm, even geprobeerd. In eerste instantie een crash tijdens het invoeren van de server instellingen, maar daarna werkte de app wel. Echter, mijn twee wensen zijn in Outlook ook niet vervuld. Ben bang dat ik wat te exotisch ben met wat ik wil.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:05:
[...]
Ik gebruik Outlook. Dat vind ik zelf fijner werken dan de standaard Mail app.
instellingen > camera > videostructuurregelaarnlmarvin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:30:
Ik merk trouwens ook dat ik in de camera app op mijn iPhone X wel de resolutie en fps zie, maar dat ik die hier niet kan aanpassen. Ik las elders dat dit nu op iedere telefoon zou moeten kunnen. Als ik het alleen kan zien dan vind ik het vrij nutteloos.
aanzetten.
Daarna kun je in de camera app op zowel op de reso (HD/4K) en fps (24/30/60) indicators klikken om te wisselen
[ Voor 17% gewijzigd door Yucko op 17-09-2020 11:37 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.