Toon posts:

[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste
Acties:

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:43
Rivanov schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Is wel vreemd en is wel anders t.o.v. iOS 13 want vanaf iOS 14 / tvOS 14 wordt dit namelijk wel ondersteund. ;)

[Afbeelding]
Ik zie je afbeelding niet maar excuses want deze functie had ik niet gezien. Erg relaxed als dit gaat werken.

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 07:30

KarlHungus

I fix the cable.

ChUcKiE schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:18:
Pff ik kreeg op zowel mijn MBP (prive), MBA (werk), ipad, iwatch en iphone allemaal de melding dat ze te vol zaten om de upgrade naar de nieuwe beta's uit te voeren. en bij sommige devices ook nog eens dat er erg veel ruimte nog nodig was...pfff wat een gedoe
Nu maar eerst ruimte zien vrij te maken, of een timemachine/backup en dan fris installeren en backup terugzetten...
Toch wel jammer dat je niet "gewoon" de upgrade kan doen maar zoveel extra vrije ruimte ervoor nodig hebt.
Iemand nog tips hiervoor, met name voor MacOS? de rest gaat me ondertussen lukken.
Dat ligt er mi aan waar je ruimte aan opgaat :)

Ik kreeg dezelfde melding, en ik heb mijn iCloud Photolibrary weggegooid en na installatie opnieuw laten downloaden.

My name is Karl. Ich bin expert.

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Cheesy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:41:
[mbr]*snip* zie topicwaarschuwing.[/]
Vooral noemen hier :F

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16
Haha excuus, dat staat er vrij duidelijk 8)7
offtopic:
Ik zou wel eens willen weten wie die waarschuwingen leest want in vrijwel elk topic staat zo'n rood blok dat inmiddels verhuist is naar mijn dode hoek. Maar dat is een andere discussie.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• MichelDonk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06 18:52
Yunghui schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:27:
hoe zit het met jullie opslagruimte, bij mij neemt het systeem 24,17gb in beslag ?!!?
Voor iedereen die kuren heeft met het vele gebruik van het systeem na de update, dit is een bekend issue. Echter als je even een backup maakt richting iCloud, en je gooit iOS 14 terug naar fabrieksinstellingen en je haalt daarna je backup weer op is het opgelost. Ben zelf van 8gb beschikbaar naar 32GB gegaan dus zeker de moeite waard! :D

Acties:
  • +4Henk 'm!
kevinkrs schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:43:
Hmm ik heb nu 95% op mijn iPhone 11 Pro Max. Ik moet toch toegeven dat het minder is dan ik gebruikelijk haal.

Normaal loopt mijn batterij van 100% naar 99% terug in ongeveer een half uur screen on time, dat is nu ongeveer 10 minuten.

Zit er toch lichtelijk aan te denken om terug te gaan naar iOS 13.
Wat had je dan verwacht van een beta? :P
Ten eerste vreet bij elke OS update de iPhone een tijdje meer batterij om alles te indexeren en wat databases te updaten. Ten tweede draaien er constant debugging tools op de achtergrond mee die de CPU extra belasten.

Ik snap het nooit zo goed dat mensen een beta installeren, de eerste developer beta notabene, en dan verwachten dat het betere all-round prestaties biedt dan de stable. :+ Installeer het dan sowieso al niet, krijg je ook geen spijt dat je ‘t geïnstalleerd hebt. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:56
WhatsappHack schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:23:
[...]

Ten eerste vreet bij elke OS update de iPhone een tijdje meer batterij om alles te indexeren en wat databases te updaten. Ten tweede draaien er constant debugging tools op de achtergrond mee die de CPU extra belasten.

Ik snap het nooit zo goed dat mensen een beta installeren, de eerste developer beta notabene, en dan verwachten dat het betere all-round prestaties biedt dan de stable. :+ Installeer het dan sowieso al niet, krijg je ook geen spijt dat je ‘t geïnstalleerd hebt. :P
Benieuwd of iedereen ook de bugs report bij Apple. Zo kunnen ze er ook wat mee. Alleen maar hier neerplempen schiet niemand wat mee op.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• 1973booterror
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12-2022
Rivanov schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Is wel vreemd en is wel anders t.o.v. iOS 13 want vanaf iOS 14 / tvOS 14 wordt dit namelijk wel ondersteund. ;)

[Afbeelding]
Gisteren Youtube App geinstalleerd en kreeg wel netjes 4k stream op mijn iPhone 11 pro max .

• Nick25
b12e schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Skype, Telegram, Whatsapp en WeChat werken allemaal zonder problemen. Enige app die gek doet/deed is Pokemon Go, die crasht net zoals bij een jailbroken device.
Ik kan nu alleen niet meer copy & paste doen in een gesprek op Wechat :-(

• Wromsi
  • Laatst online: 31-05 23:35
JDFS schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Zo kun je o.a. zien welke Apps dus jouw data copy-pasten - is dus voornamelijk voor privacy doeleinden erin gedaan:

[YouTube: iOS14 Catches Apps Spying on Your Clipboard]
Dit vind ik best wel eng. Apps slaan wachtwoorden die je hebt gekopieerd vanuit je password manager dus ook gewoon op. Is er een manier om clipboard toegang te beperken of is het puur de notificatie?
[...]

Ah ja, de "het is een beta dus wat dacht je dan berichtjes".
Het is nieuw, we zijn liefhebbers, installeren die hap.

No big deal, installeren, bespreken en klagen hoort er allemaal bij, dat is part of the fun.

Als Apple dit echt alleen voor developers had willen uitrollen dan werkte ze nog wel met UDID registratie van vroeger.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

alexhooven schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:32:
Benieuwd of iedereen ook de bugs report bij Apple. Zo kunnen ze er ook wat mee. Alleen maar hier neerplempen schiet niemand wat mee op.
Ik ben dan weer benieuwd of Apple dat überhaupt verwacht van de groep testers die geen developer zijn maar beta's installeren uit liefhebberij. Ik denk het niet eigenlijk.

Die groep is eerder belangrijk voor de bewustwording rond de komst van het nieuwe OS, dit soort topics, vrienden groepen, etc.

1973booterror schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Gisteren Youtube App geinstalleerd en kreeg wel netjes 4k stream op mijn iPhone 11 pro max .
Op mijn Pro Max gaat het ook, maar iPad Pro (12,9 2018) en AppleTV 4k nog niet.

Alle drie met dezelfde video.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:32
MartijnMartijn schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:44:
iPadOS is een klein beetje een tegenvaller: je kunt de widgets niet tussen de app's plaatsen. Terwijl de iPad altijd zoveel ruimte over heeft op het scherm.
Ja, dat is echt heel jammer, want dat verprutst het voor mij ook op de iPhone. Ik heb namelijk mijn icoontjes op iPhone en iPad precies hetzelfde, anders raak ik in de war. Die extra rij op iPhone gebruik ik voor Whatsapp, telefoon, wallet etc. De nieuwe widgets leken me heel handig, maar zo heb ik er dus niks aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:17
JDFS schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Zo kun je o.a. zien welke Apps dus jouw data copy-pasten - is dus voornamelijk voor privacy doeleinden erin gedaan:

[YouTube: iOS14 Catches Apps Spying on Your Clipboard]
Ik ben dus ook benieuwd naar de groene en oranje bolletjes en of ze stiekem in sommige apps geactiveerd gaan worden. Word interessant..
[...]

Hier wachtte we natuurlijk al op. Ga er vanuit dat een BETA (niet voor niks BETA heet) niet optimaal is. Je kunt het prima installeren op je daily, maar wees er zeker van dat sommige apps niet gaan werken en dat het systeem bij lange na niet stabiel zal zijn.

[Voor 49% gewijzigd door SgtElPotato op 24-06-2020 15:11]

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13

B2

wa' seggie?

[b]AntonyterHorst schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:08
Hier wachtte we natuurlijk al op. Ga er vanuit dat een BETA (niet voor niks BETA heet) niet optimaal is. Je kunt het prima installeren op je daily, maar wees er zeker van dat sommige apps niet gaan werken en dat het systeem bij lange na niet stabiel zal zijn.
Eigenlijk vind ik iOS 14 een van de stabielste beta's die ik gehad heb. Ben nog geen app tegen gekomen die niet lekker werkt en geen random crashes.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
Ik heb wel crashes van de settings app gehad bij het instellen van een foto uit m'n library als wallpaper. Als die foto nog niet in full op je device staat (optimize space), crasht settings.app. Bug is gemeld.

PSN: Sluuz

• Nick25
Ik ga weer terug ik mis dat copy & paste toch wel...
Ik kan geen klein stukje kopieeren of plakken..

zowel niet in Facebook , wechat , whatsapp enz..

[Voor 49% gewijzigd door Nick25 op 24-06-2020 15:31]

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 20:28
Ik kijk er misschien los over, maar weet iemand de instelling staan om standaardbrowser/mail aan te passen?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09
superjona schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:39:
Ik kijk er misschien los over, maar weet iemand de instelling staan om standaardbrowser/mail aan te passen?
Dat zit niet in de Beta. De apps moeten daarvoor eerst geschikt gemaakt worden.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 10:24
superjona schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:39:
Is nog niet beschikbaar in de eerst Dev beta, Misschien dat het later uitkomt in de beta.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 11:34
[...]

Ik had hem geinstalleerd uit nieuwsgierigheid, uiteraard begrijp ik dat er debug processen draaien. maar voor de iPhone is de update niet gigantisch groot naar mijn mening, kleinere call vensters (eindelijk), kleinere siri venster, picture in picture mode en widgets. De battery drain is niet gigantisch maar wel merkbaar.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02 07:48
kevinkrs schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Ik had hem geinstalleerd uit nieuwsgierigheid, uiteraard begrijp ik dat er debug processen draaien. maar voor de iPhone is de update niet gigantisch groot naar mijn mening, kleinere call vensters (eindelijk), kleinere siri venster, picture in picture mode en widgets. De battery drain is niet gigantisch maar wel merkbaar.
Qua GUI is de wijziging misschien niet zo groot maar qua achterliggende techniek mogelijk wel. Vooral de widgets en PiP kunnen potentieel een grote change zijn. Daarnaast zit je nog met wegwerken van techdebt waar je op dit moment niets van ziet maar wat wel gebruikt kan worden voor (toekomstige) wijzigingen.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 15:38
xh3adshotx schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Qua GUI is de wijziging misschien niet zo groot maar qua achterliggende techniek mogelijk wel. Vooral de widgets en PiP kunnen potentieel een grote change zijn. Daarnaast zit je nog met wegwerken van techdebt waar je op dit moment niets van ziet maar wat wel gebruikt kan worden voor (toekomstige) wijzigingen.
PiP is niet zo groot. Dit zat al in iOS gebakken, ivm iPadOS, en jailbreak tweaks hadden deze al geactiveerd uit de originele iOS code. Merkte je ook dat het niet een 3rd party PiP was, omdat het venstertje net zo weg te vegen was als op iPadOS en macOS.

Dit is alleen geactiveerd op de video API, wat praktisch kwestie is van ‘aanzetten’.

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Werd hier een paar keer naar AbnAmro gevraagd, kom er net achter dat de CreditCard app van ABN wel enorm stuk is, let daar dus op.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:05
Begin me steeds meer af te vragen wat het voordeel is van de widgets.

Heb de music widget (4x4, kleinste dus) via SpringBoard maar je ziet alléén de album cover met de tekst er bij. Had hier graag gezien welk nummer er word afgespeeld en de mogelijkheid tot het pauzeren van het nummer. Bij de grotere widget had het mooi geweest als je ook nog iets van vorige/volgend nummer had kunnen gebruiken.

Ik hoop echt dat ze hier nog wat aan gaan doen, want hier moeten ze zich voor schamen als je het mij vraagt. Totaal niet af...

Naast de hardware betaal je ook een deel van de ontwikkelingskosten voor iOS, wat mij betreft mag je dan ook wel dear redelijk hoog leggen, tenslotte praten we niet over een pakje boter van €1.50

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik ben nog steeds wel hyped over widgets eigenlijk. Misschien niet direct wat we nu kunnen in deze beta maar wel in het vooruitzicht naar wat Developers er mee gaan doen.

Dat is wat mij betreft de kracht van iOS en zijn developers wel namelijk, paar dagen/weken/maanden na de release van een major release zitten de nieuwe functies vaak wel
In mijn favoriete apps.

Dat verwacht ik dus ook zeker met Widgets, nu die niet meer worden weg gestopt op een apart tabblad.

• Sluuz
Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:59:
Begin me steeds meer af te vragen wat het voordeel is van de widgets.

Heb de music widget (4x4, kleinste dus) via SpringBoard maar je ziet alléén de album cover met de tekst er bij. Had hier graag gezien welk nummer er word afgespeeld en de mogelijkheid tot het pauzeren van het nummer. Bij de grotere widget had het mooi geweest als je ook nog iets van vorige/volgend nummer had kunnen gebruiken.

Ik hoop echt dat ze hier nog wat aan gaan doen, want hier moeten ze zich voor schamen als je het mij vraagt. Totaal niet af...

Naast de hardware betaal je ook een deel van de ontwikkelingskosten voor iOS, wat mij betreft mag je dan ook wel dear redelijk hoog leggen, tenslotte praten we niet over een pakje boter van €1.50
Widgets zijn by design geen mini-apps. Je mag alleen deeplinks naar delen in je app toevoegen aan je widget. Verwacht dus geen pauze knoppen of iets dergelijks (of daar moeten devs wat op weten te vinden).
Zie: https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2020/10028/

Hoezo is het "totaal niet af"? Als jij een andere definitie hebt van wat een widget is wel ja. Daarbij is je opmerking over de ontwikkelingskosten waar je aan meebetaalt natuurlijk een grap. Dat ik 1200 euro voor een iPhone betaal betekent niet dat ik kan eisen dat ze er een functie in stoppen waarmee mijn foto op alle iPhones terechtkomt, oid.

• Toppe
Sluuz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:53:
[...]

Widgets zijn by design geen mini-apps. Je mag alleen deeplinks naar delen in je app toevoegen aan je widget. Verwacht dus geen pauze knoppen of iets dergelijks (of daar moeten devs wat op weten te vinden).
Zie: https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2020/10028/

Hoezo is het "totaal niet af"? Als jij een andere definitie hebt van wat een widget is wel ja. Daarbij is je opmerking over de ontwikkelingskosten waar je aan meebetaalt natuurlijk een grap. Dat ik 1200 euro voor een iPhone betaal betekent niet dat ik kan eisen dat ze er een functie in stoppen waarmee mijn foto op alle iPhones terechtkomt, oid.
Wikipedia: Graphical widget
A graphical widget (also graphical control element or control) in a graphical user interface is an element of interaction, such as a button or a scroll bar.
Wat heeft een widget voor nut als je er vervolgens niets mee kan? Dan is het een eerder een live tile.

En als ik kijk naar de battery widget dan heb je 4 plekken met (in mijn geval) 2 apparaten: Watch en IPhone. Kan me voorstellen dat je eventueel ook je AirPods er in ziet, maar dan zie je nog steeds één leeg vakje...

Kleine edit: bij Airpods zie je geen lege vakjes aangezien de case ook een vak opvult. Alleen als je je scherm uit zet en weer aanzet dan zijn ze weer verdwenen. Hopelijk lossen ze dat weer op :+

[Voor 14% gewijzigd door Toppe op 24-06-2020 20:17]

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:37
Beste Tweakers,

Ik lees dat PiP een nieuwe feature is, is het mogelijk om elke app PiP te gebruiken? bijvoorbeeld maps en dan spotify in het klein.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
MBgek schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:45:
Beste Tweakers,

Ik lees dat PiP een nieuwe feature is, is het mogelijk om elke app PiP te gebruiken? bijvoorbeeld maps en dan spotify in het klein.
Nee, is enkel voor video.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:37
Rivanov schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:03:
[...]

Nee, is enkel voor video.
Hm jammer, bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:10:
[...]

[...]

Wat heeft een widget voor nut als je er vervolgens niets mee kan? Dan is het een eerder een live tile.

En als ik kijk naar de battery widget dan heb je 4 plekken met (in mijn geval) 2 apparaten: Watch en IPhone. Kan me voorstellen dat je eventueel ook je AirPods er in ziet, maar dan zie je nog steeds één leeg vakje...

Kleine edit: bij Airpods zie je geen lege vakjes aangezien de case ook een vak opvult. Alleen als je je scherm uit zet en weer aanzet dan zijn ze weer verdwenen. Hopelijk lossen ze dat weer op :+
Ik heb AirPods Pro maar ook een Bose NC700, dan heb heb ik geen leeg vakje en ik kan mij voorstellen dat wel meer apparaten de batterij status kunnen door geven.

• Toppe
Donstil schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Ik heb AirPods Pro maar ook een Bose NC700, dan heb heb ik geen leeg vakje en ik kan mij voorstellen dat wel meer apparaten de batterij status kunnen door geven.
Eens. Had dit graag gezien voor een iPad of Mac. Wordt ondertussen allemaal doorgegeven via iCloud dus het is mogelijk :+

Maar zie jij de accu status van beide continu? Want ik zie de AirPods niet meer zodra het scherm een keer vergrendeld is geweest.

[Voor 14% gewijzigd door Toppe op 24-06-2020 21:47]

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:08
(jarig!)
Merkte net op dat via de browser (Safari) de pip mode bij YouTube werkt. Normaliter ging de video altijd op pauze maar nu werkt het gewoon via de pip methode.

Hopelijk blijven we dit houden en kan YouTube het niet uitschakelen of schakelt Apple het niet uit! <3

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 19:39
Hoe zijn de ervaringen so far op het batterijgebruik?

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-04-2022

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Op Air2 merk ik geen bijzonder snelle leeg lopende accu.
Beeldscherm is wel brak. YT video’s zien er uit als negatieven. Bug doorgegeven.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:17
Comilion schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:08:
Hoe zijn de ervaringen so far op het batterijgebruik?
Tip: ga van het slechtste uit, kan het alleen maar meevallen!
Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Eens. Had dit graag gezien voor een iPad of Mac. Wordt ondertussen allemaal doorgegeven via iCloud dus het is mogelijk :+

Maar zie jij de accu status van beide continu? Want ik zie de AirPods niet meer zodra het scherm een keer vergrendeld is geweest.
Als ik de Airpods in heb en de Bose staat aan dan zie ik ze alle twee tegelijk idd. Alleen wil wel eens niet zichtbaar zijn idd.

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
Essent verbruiksmanager werkt niet op de nieuwste beta.
App sluit direct bij openen, ook herinstalleren werkte niet.

Verder merk ik dat een app in een map zetten lastiger is? De map denkt veel te snel dat die moet schuiven voor de app die je erin probeert te zetten.

• Rivanov
DannyBevers schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:08:
Merkte net op dat via de browser (Safari) de pip mode bij YouTube werkt. Normaliter ging de video altijd op pauze maar nu werkt het gewoon via de pip methode.

Hopelijk blijven we dit houden en kan YouTube het niet uitschakelen of schakelt Apple het niet uit! <3
Je bedoelt op de iPhone? Want op de iPad werkt dit al sinds iOS 13. :)

• Cheesy
Een aantal bugjes ervaren sinds gisteren (iPhone 11). De meeste zullen vast al bekend zijn.
1) Als het Instellingen-scherm van iPhone opslag gedraaid wordt van portret naar landschap sluit/crash de Instellingen app. Ik heb nog geen andere intellingen gevonden die crashen bij draaien.
2) Draadloos opladen deed het gisteren niet, na een herstart werkte het gelukkig wel. Ik weet niet of dit met iOS14 te maken heeft maar toevallig is het wel. Nooit eerder meegemaakt namelijk.
3) De 2 actions die ik heb, doen het beiden niet.
4) De edit-knop in de Today View is verdwenen. Door lang te drukken kun je wel widgets wijzigen, maar ik heb nog geen manier gevonden om zegmaar het oude type widgets te wijzigen.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• DannyBevers
(jarig!)
Rivanov schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:44:
[...]

Je bedoelt op de iPhone? Want op de iPad werkt dit al sinds iOS 13. :)
Exact. We zitten tenslotte in het iOS topic. Wat in het verleden altijd was is dat ze background functies toevoegen en YouTube stapte er altijd uit en schakelde het uit en hebben later in hun eigen app een premium model geknoopt waarin je dan op de achtergrond kon luisteren :X

Natuurlijk is dat hun manier van geld verdienen maar wel mijn verbazing dat het nu weer wel werkt in de browser met pip en YouTube. De vraag zal vast voor mij blijven .. voor hoelang?

• Sluuz
Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:10:
[...]

[...]

Een deeplink IS interactie. Alleen niet de interactie die jij voor ogen hebt.
En ja, of het dan een widget of een livetile zou moeten heten, daar ga ik niet over. Ik probeer je alleen wat info te geven dat je geen hoop moet hebben dat je bijvoorbeeld een widget kan gebruiken om naar een volgend nummer te skippen of iets dergelijks. Althans, niet volgens de officiële standaarden die Apple eraan verbindt. Wie weet wat een slimme dev ermee weet te doen.

[Voor 31% gewijzigd door Sluuz op 25-06-2020 09:30]

• Sluuz
Cheesy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:42:
Een aantal bugjes ervaren sinds gisteren (iPhone 11). De meeste zullen vast al bekend zijn.
1) Als het Instellingen-scherm van iPhone opslag gedraaid wordt van portret naar landschap sluit/crash de Instellingen app. Ik heb nog geen andere intellingen gevonden die crashen bij draaien.
2) Draadloos opladen deed het gisteren niet, na een herstart werkte het gelukkig wel. Ik weet niet of dit met iOS14 te maken heeft maar toevallig is het wel. Nooit eerder meegemaakt namelijk.
4) De edit-knop in de Today View is verdwenen. Door lang te drukken kun je wel widgets wijzigen, maar ik heb nog geen manier gevonden om zegmaar het oude type widgets te wijzigen.
3) Actions? Wat bedoel je?
4) Naar het scherm met de widgets gaan (oude widgets pagina, dus naar rechts swipen vanaf eerste homescreen). Dan lang ergens drukken en "edit home screen" kiezen. Dan naar onder scrollen en daar staat dan ook een edit knop waarmee je de oude widgets kan aanpassen.

• Cheesy
Sluuz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:33:
[...]

3) Actions? Wat bedoel je?
4) Naar het scherm met de widgets gaan (oude widgets pagina, dus naar rechts swipen vanaf eerste homescreen). Dan lang ergens drukken en "edit home screen" kiezen. Dan naar onder scrollen en daar staat dan ook een edit knop waarmee je de oude widgets kan aanpassen.
3) Sorry, Shortcuts ;)
4) Tnx, die zat iets verstopt!

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• pindab0ter
  • Laatst online: 17-04 10:58
Sluuz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:33:
[...]
Naar het scherm met de widgets gaan (oude widgets pagina, dus naar rechts swipen vanaf eerste homescreen). Dan lang ergens drukken en "edit home screen" kiezen.
Ik volg dit topic een beetje om wat op de hoogte te blijven. Begrijp ik het goed dat de oude manier van widgets gebruiken er ook nog is? Dus dat de nieuwe widgets niet alléén op de Home Screen draaien?

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 16:14

Rex

Wolven zijn mooie dieren

pindab0ter schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:08:
[...]
Begrijp ik het goed dat de oude manier van widgets gebruiken er ook nog is? Dus dat de nieuwe widgets niet alléén op de Home Screen draaien?
Ja. Klopt. De oude manier van widgets bestaat nog, en ze hebben daar de nieuwe widgets (die op de homescreen staan), ook aan toegevoegd, waardoor je ze daar ook kunt bekijken.

Rex

• michaelw1998
  • Laatst online: 20:51
Iemand enig idee waar we de default browser kunnen aanpassen? Lees overal terug dat de default browser voor bijv. het openen van links aangepast kan worden maar heb het nog niet teruggevonden in iPadOS 14.

• Tinxian
michaelw1998 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:24:
Iemand enig idee waar we de default browser kunnen aanpassen? Lees overal terug dat de default browser voor bijv. het openen van links aangepast kan worden maar heb het nog niet teruggevonden in iPadOS 14.
Is nog niet beschikbaar in de huidige beta.

• Rivanov
*snip* je kunt ook normaal reageren

[Voor 71% gewijzigd door Daedalus op 25-06-2020 12:11]

• michaelw1998
  • Laatst online: 20:51
Rivanov schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:26:
Mijn god. Die vraag is hier al 100x voorbijgekomen. 8)7
Ik had gezocht in het topic op "browser", dat is alles dat ik wilde weten en daar stond het niet bij :? O-)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
michaelw1998 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Ik had gezocht in het topic op "browser", dat is alles dat ik wilde weten en daar stond het niet bij :? O-)
Even gezocht op ‘default’, ‘standaard’ en ‘browser’, maar geen resultaat voorbij zien komen. M.i. dus een terechte vraag.

[Voor 4% gewijzigd door meesje op 25-06-2020 11:47]

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:45

ChUcKiE

Dus........

Ik krijg mijn iPad air 2 met beta 13.6 iPadOs erop niet geupgraded naar 14 beta.
Geen foutmelding, nu ook voldoende ruimte, maar na installatie herstart, lijkt het alsof de installatie begint (wit scherm, zwart apple logo en voortgangsbalk, maar die zie je maar heel even en dan start de iPad gewoon op en geeft de melding: iPa dis bijgewerkt naar iPadOS 13.6.

Iemand dit ook al meegemaakt of tips?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Vanochtend diverse YouTube filmpjes bekeken, lijkt toch een mooie update te worden.

Vroeg me af of mijn iPad Air2, welke nog prima werkt, ook de update zou krijgen en dat is het geval. Inmiddels dik vijf jaar oud en nog steeds de nieuwste update, doet Apple goed.

Widgets voor de iPhone zijn tot, maar nu nog voornamelijk voor de standaard apps en dan word ik er minder vrolijk van aangezien ik die niet veel gebruik. Uiteraard zullen andere apps snel volgen, maar dat is nog even afwachten.

[Voor 8% gewijzigd door B-Real op 25-06-2020 12:15]

• Sluuz
pindab0ter schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Ik volg dit topic een beetje om wat op de hoogte te blijven. Begrijp ik het goed dat de oude manier van widgets gebruiken er ook nog is? Dus dat de nieuwe widgets niet alléén op de Home Screen draaien?
Let wel: de oude widgets kan je niet op je homescreens plaatsen. Dat is alleen voorbehouden aan de nieuwe widgets.
Op de pagina waar in iOS13 de widgets staan, heb je nu bovenaan de nieuwe widgets staan met daaronder de oude. Je kan deze ook niet mixen met elkaar op deze pagina, er is een harde scheiding. Ik neem aan dat Apple op den duur afdwingt dat iedereen het nieuwe format gaat gebruiken.

• kartalca1903
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-06-2020
Is een update van 5 gb plusminus, ik had nog 20 gb ruimte op me toestel nu ineens 3gb? Wat doe ik verkeerd?

• DannyBevers
(jarig!)
Sluuz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Let wel: de oude widgets kan je niet op je homescreens plaatsen. Dat is alleen voorbehouden aan de nieuwe widgets.
Op de pagina waar in iOS13 de widgets staan, heb je nu bovenaan de nieuwe widgets staan met daaronder de oude. Je kan deze ook niet mixen met elkaar op deze pagina, er is een harde scheiding. Ik neem aan dat Apple op den duur afdwingt dat iedereen het nieuwe format gaat gebruiken.
Denk niet dat dit zo'n vaart zal lopen. Wat ik eerder gelezen heb is dat de nieuwe widgets geen knoppen meer hebben. Als er iets fijn is zijn het in bepaalde widgets de knoppen, denk daarbij aan HUE widget om alle lampen uit te schakelen etc.

Vind het tevens wel matig eruit zien deze mix van widgets maar hoop dat apple gewoon knoppen erin gaat toestaan want zonder knoppen word het een matige toevoeging naar mijn mening. ;w
ChUcKiE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:13:
Ik krijg mijn iPad air 2 met beta 13.6 iPadOs erop niet geupgraded naar 14 beta.
Geen foutmelding, nu ook voldoende ruimte, maar na installatie herstart, lijkt het alsof de installatie begint (wit scherm, zwart apple logo en voortgangsbalk, maar die zie je maar heel even en dan start de iPad gewoon op en geeft de melding: iPa dis bijgewerkt naar iPadOS 13.6.

Iemand dit ook al meegemaakt of tips?
Als je 13 profiel hebt verwijdert en 14 hebt ingesteld, komt er een Beta 14 update. lijkt er op dat je 13 hebt verwijdert, en later geen 14 profiel, maar weer 13 hebt ingesteld.

Kijk bij instellingen - algemeen - Profiel (onderaan) staat daar 14, kijk je bovenaan bij info naar software versie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:27
Cheesy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:42:
3) Er staat iets over shortcuts in de changelog dat deze wellicht weer werken indien je ze kopieert en de oude verwijderd. Op deze manier pikt shortcuts ze opnieuw op en kan het zijn dat de weer werken

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Hier nog geen 4K mogelijk op YouTube met een iPhone X.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Sluuz
DannyBevers schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Denk niet dat dit zo'n vaart zal lopen. Wat ik eerder gelezen heb is dat de nieuwe widgets geen knoppen meer hebben. Als er iets fijn is zijn het in bepaalde widgets de knoppen, denk daarbij aan HUE widget om alle lampen uit te schakelen etc.

Vind het tevens wel matig eruit zien deze mix van widgets maar hoop dat apple gewoon knoppen erin gaat toestaan want zonder knoppen word het een matige toevoeging naar mijn mening. ;w
Ik heb deze link eerder gepost. Check het filmpje anders even https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2020/10028/

Wat de definitie van een "knop" is ook namelijk niet heel duidelijk.
Zoals Apple het nu stelt, kan je deeplinks naar een app toevoegen. Als je dus ergens op een widget drukt, moet daarna de betreffende app openen. Misschien zal die app daarna meteen wat uitvoeren, misschien niet.
Maar er komen geen knoppen waar je op drukt, waarna er iets gebeurt en dat je gewoon op je homescreen blijft.

Tenzij ze deze definitie nog gaan aanpassen natuurlijk...

[Voor 25% gewijzigd door Sluuz op 25-06-2020 13:39]

• Rivanov
Koning-Admiraal schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:26:
Hier nog geen 4K mogelijk op YouTube met een iPhone X.
Klopt. Enkel de 11 Pro Max ondersteunt het op dit moment.

• DannyBevers
(jarig!)
Sluuz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Ik heb deze link eerder gepost. Check het filmpje anders even https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2020/10028/

Wat de definitie van een "knop" is ook namelijk niet heel duidelijk.
Zoals Apple het nu stelt, kan je deeplinks naar een app toevoegen. Als je dus ergens op een widget drukt, moet daarna de betreffende app openen. Misschien zal die app daarna meteen wat uitvoeren, misschien niet.
Maar er komen geen knoppen waar je op drukt, waarna er iets gebeurt en dat je gewoon op je homescreen blijft.

Tenzij ze deze definitie nog gaan aanpassen natuurlijk...
In de video geven ze ook duidelijk aan dat ze widgets puur op content niveau willen doen en niet mini apps met buttons.

Mijn mening is dat ze hiermee functionaliteit afnemen van een functie zoals ik al eerder zei het uitzetten van alle lampen of dergelijke zonder tussenkomst van meerdere schermen/drukken op scherm.

Vind het een mooie eerste stap maar hoop dat het in later stadium toch echt mini apps kunnen worden voor simpele knoppen voor een enkele actie. Maargoed we zitten pas tegen de eerste beta aan te kijken en we zijn er voorlopig nog niet :*)

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
SauSkopje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:28:
Essent verbruiksmanager werkt niet op de nieuwste beta.
App sluit direct bij openen, ook herinstalleren werkte niet.
Hier werkt hij gewoon!

Bing

• kartalca1903
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-06-2020
Iemand enig idee waarom er ruim 20gb ruimte weg is na update?

• Cheesy
Dat tikken op de achterkant vind ik wel een handige functie.
Twee keer tikken opent bijvoorbeeld een scala om apps waar je uit kunt kiezen. Drie keer tikken zet de zaklamp aan.
Alleen de zaklamp staat niet in het keuzemenu. Volgens mij is dat een onjuiste vertaling van 'spotlight'.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 15:03

Res-q

Redder in nood?

@Cheesy Helaas werkt dat niet op de iPhone SE's (2016 en 2020), en vermoedelijk ook niet op de 6s/7/8 modellen. Daar werkt de double-tap op het scherm ook niet, dus vermoed dat het daar mee te maken heeft.

Je kunt deze acties koppelen aan eigen shortcuts, en met een shortcut zou je de zaklamp aan kunnen zetten.

en zo is het voorspeld!

• Tinxian
Res-q schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:32:
@Cheesy Helaas werkt dat niet op de iPhone SE's (2016 en 2020), en vermoedelijk ook niet op de 6s/7/8 modellen. Daar werkt de double-tap op het scherm ook niet, dus vermoed dat het daar mee te maken heeft.

Je kunt deze acties koppelen aan eigen shortcuts, en met een shortcut zou je de zaklamp aan kunnen zetten.
Het tappen is op de achterkant en is alleen voor iPhone X of hoger.

• pindab0ter
B-Real schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:15:
Vanochtend diverse YouTube filmpjes bekeken, lijkt toch een mooie update te worden.
Een in het bijzonder die je aan kan raden?
Sluuz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Je hebt dus straks twee soorten 'widget' die hetzelfde heten maar fundamenteel anders werken; de een puur informatief en de ander ook daadwerkelijk interactief?

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hackus schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:54:
[...]

Als je 13 profiel hebt verwijdert en 14 hebt ingesteld, komt er een Beta 14 update. lijkt er op dat je 13 hebt verwijdert, en later geen 14 profiel, maar weer 13 hebt ingesteld.

Kijk bij instellingen - algemeen - Profiel (onderaan) staat daar 14, kijk je bovenaan bij info naar software versie.
Daar klopt het. 13 is weg en 14 staat er tussen. Ook al een keer 14 weggehaald en er weer op gezet, zelfde resultaat.

• Toppe
pindab0ter schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Een in het bijzonder die je aan kan raden?

[...]

Je hebt dus straks twee soorten 'widget' die hetzelfde heten maar fundamenteel anders werken; de een puur informatief en de ander ook daadwerkelijk interactief?
Ik ga er zelf vanuit dat de oude manier langzaam gaat verdwijnen en dat de ontwikkelaar de mogelijkheid krijgt tot het ontwikkelen van nieuw widgets. In hoeverre je er überhaupt iets aan gaat hebben...

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 15:03

Res-q

Redder in nood?

Tinxian schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:10:
[...]

Het tappen is op de achterkant en is alleen voor iPhone X of hoger.
Ja, en ik had gehoopt dat iPhone X < SE2020, maar helaas...

en zo is het voorspeld!

• Toppe
Sowieso mis ik voor het tikken op de achtergrond ook een mogelijkheid om de app library op te roepen. Die zou echt welkom zijn wat mij betreft.

ChUcKiE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Daar klopt het. 13 is weg en 14 staat er tussen. Ook al een keer 14 weggehaald en er weer op gezet, zelfde resultaat.
ook tussendoor je toestel uit en weer aan gezet ?
Toppe schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:56:
Sowieso mis ik voor het tikken op de achtergrond ook een mogelijkheid om de app library op te roepen. Die zou echt welkom zijn wat mij betreft.
Veegje van rechts naar links en het komt snel tevoorschijn.

[Voor 31% gewijzigd door Hackus op 25-06-2020 17:32]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• pindab0ter
Toppe schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:56:
En anders tikken op de achterkant in plaats van op de achtergrond? ;)

• Toppe
Hackus schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Veegje van rechts naar links en het komt snel tevoorschijn.
Niet in app

ChUcKiE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Ik had dit maandag ook.

13 profiel verwijderen > soft reset > 14 profiel installeren > soft reset > werken.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:29

amphora

Websites & Fotografie

Dat scribble op de iPad werkt zeker nog niet in het Nederlands? En handschrift herkenning in notities app?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Toppe
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Ik had dit maandag ook.

13 profiel verwijderen > soft reset > 14 profiel installeren > soft reset > werken.
Of het verkeerde profiel geïnstalleerd. Dat had ik :+

• Cheesy
Hm nog iets aparts. Net de nieuwe Google Photos app gedownload. Ik heb nu wel het nieuwe icoontje maar verder de oude app lijkt het. Volgens de screenshots zouden de verhalen bovenin rechthoekig zijn, maar ik heb nog de oude ronde icoontjes. En zo zie ik nog wat dingetjes. Meer mensen “last” van?

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:31
Cheesy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:25:
Hm nog iets aparts. Net de nieuwe Google Photos app gedownload. Ik heb nu wel het nieuwe icoontje maar verder de oude app lijkt het. Volgens de screenshots zouden de verhalen bovenin rechthoekig zijn, maar ik heb nog de oude ronde icoontjes. En zo zie ik nog wat dingetjes. Meer mensen “last” van?
Ik heb ook het oude uiterlijk met het nieuwe icoontje.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44
amphora schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:29:
Dat scribble op de iPad werkt zeker nog niet in het Nederlands? En handschrift herkenning in notities app?
Scribble will initially offer support for English, Traditional and Simplified Chinese, and mixed Chinese and English, so users can write English and Chinese words together without needing to switch languages

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37
De beta draait heel soepel op mijn 11 pro. Enige app die tot nu toe niet werkt is de ICS Bijenkorf Card app.
Voor de rest doet alles het prima, en nog geen crashes gehad...

It's amazing! :*)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Toppe schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Of het verkeerde profiel geïnstalleerd. Dat had ik :+
Ja dat dacht ik ook nog ja, maar wat ik ook probeer, ook bovenstaande tips, het werkt niet.
Net stond er bij software update: iOS14, dat werkte niet, de iPad ging herstarten, geen uodate gedaan en nu staat er bij software update: iPad OS 14 Public Beta....maar ook daar lukt het niet mee na downloaden en herstarten....vreemd hoor.

• Sluuz
amphora schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:29:
Werkt hier prima hoor. iPad staat op Engelse taal, maar woorden in het nederlands transleert hij gewoon naar tekst, in invulvelden dus.

Het is me nog niet gelukt in notities woorden te selecteren nadat ik ze heb geschreven.
Edit: ah dat moet je dan weer met je vingers doen. Werkt dus wel.

[Voor 21% gewijzigd door Sluuz op 26-06-2020 07:51]

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:34
Cheesy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:15:
Dat tikken op de achterkant vind ik wel een handige functie.

[...]'.
Reed gisteren met de iPhone in de carkit over een ‘hotsknots’ weg. 3 x tikken maakt een screenshot.
LOL, had maar een paar ‘foto’s’ in mijn lijst staan… 🤦🏻

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• RnB
  • Laatst online: 21:54
Is de Health data in iOS 14 incompatibel met de Health data uit iOS 13? Na de update zie ik geen Health data terug van voor de update.

Hoe is dat bij jullie?

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04-2022
Sluuz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:45:
[...]

Werkt hier prima hoor. iPad staat op Engelse taal, maar woorden in het nederlands transleert hij gewoon naar tekst, in invulvelden dus.

Het is me nog niet gelukt in notities woorden te selecteren nadat ik ze heb geschreven.
Edit: ah dat moet je dan weer met je vingers doen. Werkt dus wel.
Is het zo dat dit alleen met originele Apple Pencil werkt of ook met andere pencils? Iemand die databestand?

• Sluuz
RnB schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:30:
Is de Health data in iOS 14 incompatibel met de Health data uit iOS 13? Na de update zie ik geen Health data terug van voor de update.

Hoe is dat bij jullie?
Hoe heb je geupdate?
OTA update: health data blijft behouden
Restore: health data blijft alleen behouden als je een encrypted backup hebt in ofwel iCloud of een locale computer.

• Sluuz
Tidus-X schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Is het zo dat dit alleen met originele Apple Pencil werkt of ook met andere pencils? Iemand die databestand?
Zijn er andere pencils? :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
@Sluuz Logitech Crayon bijvoorbeeld. ;)

• Cheesy
Serena schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:24:
[...]

Reed gisteren met de iPhone in de carkit over een ‘hotsknots’ weg. 3 x tikken maakt een screenshot.
LOL, had maar een paar ‘foto’s’ in mijn lijst staan… 🤦🏻
Zoiets had ik ook al, het is in de praktijk iets minder handig dan het lijkt :D

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• RnB
Sluuz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:32:
[...]

Hoe heb je geupdate?
OTA update: health data blijft behouden
Restore: health data blijft alleen behouden als je een encrypted backup hebt in ofwel iCloud of een locale computer.
OTA update ná een factory reset van mijn iPhone.
Health data wordt toch in iCloud bewaard? Zo heb ik bij mijn vorige factory resets van mijn iPhones altijd mijn data terug gekregen.

• Sluuz
RnB schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:44:
[...]

OTA update ná een factory reset van mijn iPhone.
Health data wordt toch in iCloud bewaard? Zo heb ik bij mijn vorige factory resets van mijn iPhones altijd mijn data terug gekregen.
https://support.apple.com...e/iphone/iph11f1eb698/ios

Als dat vinkje aanstaat wel ja...

Kan ook zijn dat het even duurt voordat alles weer gesynct is.

• vktheo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09-2022
Ik heb toch ook maar de gok genomen en mijn iPhone 11, Apple Watch Series 5 en iPad Pro 12.9 2020 voorzien van deze beta versies.
En ik moet zeggen, alles werkt tot nu toe erg goed! Heb nog geen problemen gehad!
Ben zeer verrast met alle mogelijkheden!
Nu nog wachten op app ontwikkelaars, dat die ook widgets gaan maken ;-)
En handen wassen doe ik nu echt 20 seconden lang, de watch detecteert het vanzelf.
Sleep tracking ook al geprobeerd, vind ik echter nog niet zo goed, je krijgt alleen een balkje met hoe lang je daadwerkelijk geslapen zou hebben, nog niks inhoudelijks dus, maar ik houd het in de gaten.
Apple Pay met ING werkt ook nog goed, betalen met de watch gaat zonder problemen.
Ik merk wel dat de weer widget het leuk vind om tussendoor ook vaak het weer in Cupertino aan te geven. :?
Iemand anders ook dit fenomeen?
Oh ja, ook het tikken op de achterkant van mijn iPhone 11 ingesteld, werkt ook leuk, nog wel wat traag.
Heb nu dubbeltik voor de schermvergrendeling (hoef ik de powerknop niet meer te gebruiken) en 3x tikken voor een screenshot nemen ingesteld.
Ik heb nu ook Chrome en Gmail als standaard apps in kunnen stellen, eindelijk....
Ben benieuwd naar andere ervaringen of tips, altijd welkom.
Ook als jullie vragen hebben, ik hoor het wel. 8)

[Voor 52% gewijzigd door vktheo op 26-06-2020 10:14]

• RnB
Sluuz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:59:
[...]

https://support.apple.com...e/iphone/iph11f1eb698/ios

Als dat vinkje aanstaat wel ja...

Kan ook zijn dat het even duurt voordat alles weer gesynct is.
Hehe ja, dat vinkje stond aan. :P

Ik lijk wel alles kwijt te zijn, ook in iCloud. Niet alleen Health data overigens, ook mijn Messages in iCloud zijn weg.... Ik ben terug gegaan naar iOS 13 om dit na te gaan. Gelukkig is niet alles weg, mijn Drive en Whatsapp back-up zijn nog intact.
Nu maar weer terug naar 14, blijf lekker bezig zo. :)

Risico van het vak zullen we maar zeggen.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44
vktheo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:02:
Ik heb nu ook Chrome en Gmail als standaard apps in kunnen stellen, eindelijk....
Dacht dat die feature er nog niet inzat...?

• Sluuz
ZiSE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Dacht dat die feature er nog niet inzat...?
Zit ie ook niet. Dus ben heel benieuwd hoe hij dat heeft gedaan :)

• vktheo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09-2022
Sluuz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:47:
[...]

Zit ie ook niet. Dus ben heel benieuwd hoe hij dat heeft gedaan :)
Dit vind je in de instellingen bij Gmail.
Daarin zie je bijna onderin Standaard-apps, hierin kan je de standaard Browser kiezen, Navigatie en Agenda.
Ik weet niet zeker of je hiermee echt voor alles de standaard instelt.
Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee