Toon posts:

[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste
Acties:

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32
Geert1976 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:22:
double tap achterkant van je iPhone om het Control Centre op te roepen...handig voor Xs Max of 11 Pro Max eigenaren.
Hoef je in ieder geval geen tweede hand gebruiken.

setup hiervan via Accessibility.

Werkt vanaf de iPhone X en later.
Dat is zeker alleen vanaf de Xs?

©2004

Acties:
  • +2Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:01
ABN app werkt ook voor de liefhebbers :)
11 Pro Max

Edit: Bunq v3 ook

[Voor 16% gewijzigd door QempZoR op 23-06-2020 09:40]

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi

Acties:
  • +1Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:35:
[...]

Klinkt handig maar vind het in de praktijk met een Max juist onhandig.
Want hoe die je dat dan? Ik laat hem op mijn pink rusten, ring en middel vinger erachter en tab dan met mijn wijs vinger.

Vind dat verre van stabiel eigenlijk, met de duim Control center naar beneden trekken vind ik dan persoonlijk prettiger.
(extra) opties voor de eindgebruiker lijken mij vrijwel altijd handig / een winst.

Maar kan me voorstellen dat de pinky-use van een grotere iPhone hier wellicht dan niet handig is inderdaad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Sam Sheffer laat op 3:25 wel een mooie feature zien die ik zelf gemist had.
Hide Homescreen.

Sommige apps van Apple kunnen niet in de bibliotheek dus moet je alsnog "ergens" kwijt.
Met deze feature zet je die op een 2e homescreen en daarna zet je dat homescren uit. Opgeruimd staat netjes en starten kan dan wel via de bibliotheek :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:00
QempZoR schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:38:
ABN app werkt ook voor de liefhebbers :)
Hier ook. Btw de ABN ICS creditcard app werkt momenteel nog niet.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:14

Splinter Cell

AMD HD7850

Hoe zit het nu als je apps wilt updaten? Op iPadOS 13 had je maar een klein rot venstertje. Onder iOS 12 was dit beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Splinter Cell schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:53:
Hoe zit het nu als je apps wilt updaten? Op iPadOS 13 had je maar een klein rot venstertje. Onder iOS 12 was dit beter.
Dit is gelijk gebleven aan hoe het in iOS 13 werkt.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 13:20
Splinter Cell schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:53:
Zelfde als iOS13. Venstertje op iPhone is toch even groot? Het is alleen een cardweergave bovenop de appstore.

PSN: Sluuz

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Sluuz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Zelfde als iOS13. Venstertje op iPhone is toch even groot? Het is alleen een cardweergave bovenop de appstore.
Geen idee. Had liever een wat groter venstertje gehad op mijn 10.5 iPad.

• dafmay
Die App library mogen ze van mij wel weglaten overigens. Hopelijk kont er een optie om ‘m uit te schakelen.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:03
Gisteravond stond mijn nieuws nog op Nederlands maar krijg nu opeens nieuws uit de UK.
Locatie van weer is wel in Nederland :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:24:
Gisteravond stond mijn nieuws nog op Nederlands maar krijg nu opeens nieuws uit de UK.
Locatie van weer is wel in Nederland :+
Ja dat is nog wel een beetje buggy, ik heb ook al een paar keer het weer in Cupertino gezien in mijn Weer widget.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:52
Donstil schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Ja dat is nog wel een beetje buggy, ik heb ook al een paar keer het weer in Cupertino gezien in mijn Weer widget.
Volgens mij is het niet zo heel gek toch dat het buggy is? Daarom raden ze het ook af om deze beta op je “daily” te installeren.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +3Henk 'm!
Erg nice. Je kunt je eigen Widget Stack maken. Gif in de Reddit post. :)

https://reddit.com/r/iOSB...te_your_own_widget_stack/

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 19:09

Fab1Man

Live life to the fullest

Even wat apps getest of ze nog willen openen:
  • Tesla app
  • DigiD
  • Bunq (v3)
  • Flitsmeister
  • Sonos
  • Ziggo (incl. PiP)
  • Outlook
  • Microsoft Authenticator/Authy/Google Auth
  • YouTube
  • WhatsApp
  • Telegram
De Regelneef app van Energiedirect heeft er geen zin in van wat ik tot nu toe getest heb.
alexhooven schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
Volgens mij is het niet zo heel gek toch dat het buggy is? Daarom raden ze het ook af om deze beta op je “daily” te installeren.
Dat zeg ik toch ook niet 8)7

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Weet iemand of skype/teams & wechat goed werken?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 13:41
Rivanov schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:

Kun je de smart stack ook handmatig aanpassen aan wat er getoond wordt op een bepaalde tijd of locatie.
Of gaat dit alleen op basis van machine learning?

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Famous
alexhooven schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik vind hem tot nu toe erg stabiel hoor :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
Max2000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Kun je de smart stack ook handmatig aanpassen aan wat er getoond wordt op een bepaalde tijd of locatie.
Of gaat dit alleen op basis van machine learning?
Lees die reddit link even anders :)

Het wordt door een ML algo bepaald, maar:
"It's also worth noting that, from the developer side, you can set a priority value for your app's widget at a given time, which iOS uses as a hint to decide whether to show your widget in a smart stack. So 3rd party apps can take advantage of smart stacks too – it's not just an OS-level feature shrouded in spooky ML decision-making."

https://i.imgur.com/Sg4xB2F.jpg

[Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 23-06-2020 11:07]

Rivanov schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:

'
Aah nice, je kunt die default Apple stapel zelf ook aanpassen zag ik (long press).
Overbodige rommel eruit enz.

• Nick25
Donstil schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Teams gaat prima, vanmorgen twee keer vergaderd via ios 14 zonder problemen.
wechat ?
Skype ?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik vind al die nieuwe overlays wel fraai geworden ook.

Dat gebruik ik niet, vandaar mijn reactie op teams :)

Anoniem: 343919

https://www.onemorething....werk-derde-partijen-tile/

Ik vind dit een hele aangename functie. Ben je niet zozeer verplicht om die Apple Airtags te nemen(mochten ze nog komen). Maar ook zoekers van derde partijen. Mijn vriendin is constant haar sleutels en portemonnee kwijt. Dus ik overweeg wel zoiets te nemen. Kan ik s'ochtends meer uitslapen. ;)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 14:57
[verwijderd]

[Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22]

Mar.tin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:30:
Voor een éérste beta is 14 belachelijk stabiel zeg.

Sinds 5:30 vanmorgen van de stroom, nu nog 79% op mijn 11Pro met behoorlijk rotte (91%) accu.

Alle apps doen het gewoon, notificaties werken, watch werkt.

Vanavond eens even WatchOS7 proberen op de watch :).
Ja gaat hier ook wel lekker. Behoorlijk zitten rommelen ermee en nog 83% op mijn 11 Max.

WatchOS7 ziet er idd interessant genoeg uit om beta te draaien, twijfel alleen omdat je dan echt niet meer terug kunt naar iOS13 zolang je die watch wilt gebruiken (ik heb geen oude test watch)

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-03 21:13

KarlHungus

I fix the cable.

Nou, alles wat ik moet draaien, draait wel op iOS en MacOS. En vooralsnog geen enkele crash of raar iets gemerkt. Nice job, Apple.

My name is Karl. Ich bin expert.

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 18:33
Rabobank werkt ook netjes voor de geïnteresseerden.

Overigens draait de Beta geweldig vergeleken met de eerste beta van iOS 13. Maar moet voorzichtig zijn met uitspraken want alles kan veranderen.

Op het moment heb ik maar drie punten waarvan ik merk dat het niet heel erg lekker loopt. Scrollen op safari is een beetje stroperig, wat overigens ook kan komen door de diagnostische tools of het pas 30 minuten op iOS 14 zitten.

Verder is het toetsenbord geluid zo zacht dat het niet te horen is met omgevingsgeluid. Maar of dat nu zo erg is🧐

Helemaal links waar de widgets traditioneel staan is de layout nog niet perfect. Oude widgets komen verder tot de rand als de nieuwe waardoor het totaal niet strak uitziet. Na het updaten van de apps zal dat wel tot de verleden tijd behoren. Overigens prefereer ik de oude spacing tegenover de nieuwe maar dat is persoonlijk.

Die App Library weet ik niet of dat voor mij persoonlijk veel toegevoegde waarde heeft. Ik zie het meer als functie om dingen te verbergen. Apps op een speciaal homescreen en deze uitschakelen. Voor de stiekeme onder ons of degene die zoals ik een opgeruimd homescreen willen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:13
Iemand de automatische "handenwasdetectie" al aan de praat gekregen? Moet je hier een schakelaar voor omzetten of zit dit nog niet in de eerste beta?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tricto schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:26:
Iemand de automatische "handenwasdetectie" al aan de praat gekregen? Moet je hier een schakelaar voor omzetten of zit dit nog niet in de eerste beta?
Dat zit niet in iOS maar in WatchOS, toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:13
DennusB schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Dat zit niet in iOS maar in WatchOS, toch?
Oh shit, volgens mij zat ik in het verkeerde topic inderdaad. Bedoelde inderdaad in WatchOS.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

SgtElPotato schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:52:
Het nieuwe bel scherm is ook een verademing zeg, niet meer je hele beeld geblokkeerd.

[Afbeelding]
Is dit dan de overlay als je bezig bent met bijvoorbeeld het nieuws via Safari of standaard?
Ik geef nog steeds de voorkeur aan volledig, persoonlijk.

OFFLINE enkele berichten geedit

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:22
Mrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Is dit dan de overlay als je bezig bent met bijvoorbeeld het nieuws via Safari of standaard?
Ik geef nog steeds de voorkeur aan volledig, persoonlijk.
Klopt. Je kunt hem ten alle tijden gewoon uitklappen naar volledig, met het verschil dat je hem ook kunt verbergen terwijl je gebeld wordt voordat je hebt opgenomen.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

SgtElPotato schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Klopt. Je kunt hem ten alle tijden gewoon uitklappen naar volledig, met het verschil dat je hem ook kunt verbergen terwijl je gebeld wordt voordat je hebt opgenomen.
Maar dus ook als je toestel op tafel ligt in standby krijg je dus zo'n overlay? Als je zoiets krijgt terwijl je bezig bent is het handig, kan je gewoon wegschuiven etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 09:22

amphora

Websites & Fotografie

Ben vooral benieuwd of mijn grootste iOS frustratie nu eindelijk wordt opgelost. Dat news overzicht in toegangsscherm nu niet pas update als je gaat kijken maar op de achtergrond. Zo irritant dat als je door je widgets scrollt je een nieuwsbericht kop ziet staan die een seconde later ineens weg is. Dit bedoel ik: https://share.icloud.com/photos/0h_UWaYHHbh22ygAkPXS_fktA

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:08
amphora schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:38:
Ben vooral benieuwd of mijn grootste iOS frustratie nu eindelijk wordt opgelost. Dat news overzicht in toegangsscherm nu niet pas update als je gaat kijken maar op de achtergrond. Zo irritant dat als je door je widgets scrollt je een nieuwsbericht kop ziet staan die een seconde later ineens weg is. Dit bedoel ik: https://share.icloud.com/photos/0h_UWaYHHbh22ygAkPXS_fktA
Bij mij werkt nieuws niet eens. Maar dat is al sinds de introductie in iOS zo :( ben benieuwd wat iOS14 gaat doen hierin ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 13:50
Ik heb zelf nu de weer widget op mijn homescreen staan. Echter als ik de locatie op "Current location" zet woon ik volgens Apple in cupertino. Meerdere die hier ook problemen in hebben?

Vind de widgets nu al heel handig! Lekker makkelijk info zien zonder apps te openen en het maakt het meer je eigen ipv alleen icoontjes.

• Famous
DannyBevers schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:01:
Ik heb zelf nu de weer widget op mijn homescreen staan. Echter als ik de locatie op "Current location" zet woon ik volgens Apple in cupertino. Meerdere die hier ook problemen in hebben?

Vind de widgets nu al heel handig! Lekker makkelijk info zien zonder apps te openen en het maakt het meer je eigen ipv alleen icoontjes.
Hier werkt die goed (4x2 widget).
Ook vanochtend toen ik thuis was en 20 minuutjes later op het werk.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:22
Mrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:22:
[...]

Maar dus ook als je toestel op tafel ligt in standby krijg je dus zo'n overlay? Als je zoiets krijgt terwijl je bezig bent is het handig, kan je gewoon wegschuiven etc.
Nee dan krijg je uiteraard gewoon de full-screen overlay te zien!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

SgtElPotato schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:13:
[...]

Nee dan krijg je uiteraard gewoon de full-screen overlay te zien!
Ah oke! Bedankt :)
Ik ben benieuwd naar iOS 14

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-05 10:55
Mar.tin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:30:
Voor een éérste beta is 14 belachelijk stabiel zeg.

Sinds 5:30 vanmorgen van de stroom, nu nog 79% op mijn 11Pro met behoorlijk rotte (91%) accu.

Alle apps doen het gewoon, notificaties werken, watch werkt.

Vanavond eens even WatchOS7 proberen op de watch :).
Hoe krijg je die accu nu al op 91% ? xD

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:05
Is de nieuwe App Library zelf samen te stellen (op suggestions en recently added na)? Dus kan ik zelf bepalen welke apps in welke categorieën worden geplaatst? :)

• Sluuz
Kroontje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:06:
Is de nieuwe App Library zelf samen te stellen (op suggestions en recently added na)? Dus kan ik zelf bepalen welke apps in welke categorieën worden geplaatst? :)
Nee dat kan niet.

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 11:01
Hoe is de stabiliteit tussen iOS 14 en MacOS Catelina met betrekking tot connectiviteit, en iCloud? Ik ben best geïnteresseerd na al deze verhalen hier om een poging tot iOS 14 beta te wagen, maar MacOS wil ik hier nog niet upgraden.

• Sluuz
kevinkrs schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:19:
Hoe is de stabiliteit tussen iOS 14 en MacOS Catelina met betrekking tot connectiviteit, en iCloud? Ik ben best geïnteresseerd na al deze verhalen hier om een poging tot iOS 14 beta te wagen, maar MacOS wil ik hier nog niet upgraden.
42...

Je zal je vraag wat duidelijker moeten stellen. Heb je het over syncen via de kabel? Of iCloud sync? Of Handoff? Of Messages?

• kevinkrs
Sluuz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:20:
[...]

42...

Je zal je vraag wat duidelijker moeten stellen. Heb je het over syncen via de kabel? Of iCloud sync? Of Handoff? Of Messages?
Excuses, ik bedoel inderdaad het synchroniseren van bijvoorbeeld notes, en de handoff features. Ook met het bekijken van open tabbladen tussen iOS en MacOS. (quality of life dingen eigenlijk)

Ik kon me vroeger bij beta's wel eens herinneren dat notes niet goed gesynchroniseerd werden namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
Notes syncen helemaal prima. Heb een handgeschreven note op de iPad gemaakt (iPadOS 14) en die staat keurig op m'n Mac (10.15.6). Ook op de iPhone vind ik hem terug (iOS 14 beta).

Tabbladen werken ook normaal.

@sluuz, Ah als je iPadOS14 op je iPad hebt.
Wil je dan voor mij eens controleren of Swipe up nu ook met de pen werkt?

Dat stoorde mij altijd enorm en was de reden dat ik de pen weggeven heb, nu met de nieuwe features vind ik het echter wel weer interessant worden.

• Sluuz
Donstil schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:37:
@sluuz, Ah als je iPadOS14 op je iPad hebt.
Wil je dan voor mij eens controleren of Swipe up nu ook met de pen werkt?

Dat stoorde mij altijd enorm en was de reden dat ik de pen weggeven heb, nu met de nieuwe features vind ik het echter wel weer interessant worden.
Wat bedoel je met swipe up? Een app sluiten en terug naar home? Dat werkt namelijk niet. In de meeste apps scroll je dan de inhoud van de app omhoog.

Control center kan je ook niet oproepen met de Pencil.

Let wel: iPad Pro 10.5 (eerste versie) en eerste versie van de Pencil.

[Voor 19% gewijzigd door Sluuz op 23-06-2020 16:44]

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Sluuz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Wat bedoel je met swipe up? Een app sluiten en terug naar home? Dat werkt namelijk niet. In de meeste apps scroll je dan de inhoud van de app omhoog.

Control center kan je ook niet oproepen met de Pencil.

Let wel: iPad Pro 10.5 (eerste versie) en eerste versie van de Pencil.
Ja swipe naar home idd (of dus bijvoorbeeld app center). Dat miste ik altijd maar lijkt er dus nog niet in te zitten. Thanks.

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 20:52
hoe zit het met jullie opslagruimte, bij mij neemt het systeem 24,17gb in beslag ?!!?

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 18:33
Yunghui schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:27:
hoe zit het met jullie opslagruimte, bij mij neemt het systeem 24,17gb in beslag ?!!?
Bij mij 14,66Gb maar volgens mij is dat wel een known issue

• Famous
7,5Gb hier.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:46
Ik had trouwens vanmiddag op mijn iPad opeens weer een inkomend telefoontje in de 'oude look', oftewel het hele scherm. Gaat dus nog niet altijd op de compacte manier.

• Toppe
Ook eens geïnstalleerd en ik vindt het een goede vooruitgang, echter hadden ze iets meer mogen nadenken over de widgets.

Ik mis widgets voor Message en HomeKit, de batteries widget is leuk maar met een iPhone, Watch en een paar AirPods blijft er 1 vakje leeg. Had graag de accu status van mijn iPad en Mac ook hierin gezien. Ook vindt ik het groen op grijs van de batterij widget niet fijn, ik (kleurenblind) zie amper de lijn van groen naar grijs. Niet over nagedacht...

Ook het maken van locatie gebonden widgets had mij tof geleken. Neem aan dat straks app’s zelf widgets gaan maken/ondersteunen en dan zou het handig zijn als ik op het werk een widget van Teams heb en thuis bijvoorbeeld een Home widget...

Verder werkt hij verrassend stabiel en is mijn iPad (pro) veel sneller ontgrendeld via FaceID. Merk het op de 11 Pro Max nog niet echt.

Ondertussen ook naar WatchOS 7 aan het upgrade en dan nog Big Sur. Al vindt ik die naam wel een beetje vaag klinken.

[Voor 53% gewijzigd door Toppe op 23-06-2020 19:10]

• Famous
Als je nu vanaf iets knipt en plakt in een andere applicatie krijg je ook een “dropdown” met de notificatie waarvan je geknipt hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Pino112 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:31:
Ik had trouwens vanmiddag op mijn iPad opeens weer een inkomend telefoontje in de 'oude look', oftewel het hele scherm. Gaat dus nog niet altijd op de compacte manier.
Ja omdat waarschijnlijk je iPad gelocked was? Dan is het nl. altijd fullscreen.

• Toppe
Famous schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:37:
Als je nu vanaf iets knipt en plakt in een andere applicatie krijg je ook een “dropdown” met de notificatie waarvan je geknipt hebt.
Hoezo zou dit nuttig zijn? Ik kan me écht géén moment voorstellen dat ik dit nodig had. Enige wat handig kan zijn is als je de vorige knipsels terug kan zien...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Hoezo zou dit nuttig zijn? Ik kan me écht géén moment voorstellen dat ik dit nodig had. Enige wat handig kan zijn is als je de vorige knipsels terug kan zien...
Ik heb echt geen idee, ik constateer alleen :P

12,51GB Systeem (iPhone 8 )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Heb zojuist tvOS 14 Beta geïnstalleerd, maar heb nog geen 4K kwaliteit in de YouTube app.
Deze moet nog ge-update worden door YouTube / Google?

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• dafmay
Lijkt slechts voor 4K HDR te zijn...
dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:57:
Lijkt slechts voor 4K HDR te zijn...
Ook bij 4K HDR films geeft hij 1080p als hoogste kwaliteit aan. Of enkel bij de nieuwste 4K HDR films?
Heb jij toevallig een voorbeeld die bij jou wel werkt? Of draai je de tvOS 14 Beta niet?

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-04 12:37
System is bij mij 14,6GB echter staat daaronder "Other" met 162,56GB. Wat kan dat zijn?

• dafmay
Rivanov schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Ook bij 4K HDR films geeft hij 1080p als hoogste kwaliteit aan. Of enkel bij de nieuwste 4K HDR films?
Heb jij toevallig een voorbeeld die bij jou wel werkt? Of draai je de tvOS 14 Beta niet?
Ach suf...had even niet gelezen dat je het specifiek over tvOS had. Ik doelde op Youtube op ios 14.
Rivanov schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:54:
Heb zojuist tvOS 14 Beta geïnstalleerd, maar heb nog geen 4K kwaliteit in de YouTube app.
Deze moet nog ge-update worden door YouTube / Google?
Ooh dat vroeg ik mij nog af. Mooi dat jij het getest hebt nu :)

Want tvOS13 beta was onwijs onstabiel hier.

• kevinkrs
Zojuist iOS 14 geïnstalleerd. Opzich best tevreden, we zullen de komende dagen batterij en performance zien. Enige wat me wel opvalt is dat de animaties een stukje uitgerekt zijn, de duren allemaal net wat langer. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
Ah, ik ben ook verhuisd na bijna 24h goed gewerkt te hebben :+

Krijg op m’n iPad Pro met iPadOS 14 ook geen 4K kwaliteit in de YouTube app. Zelfs niet bij filmpjes die vandaag geüpload zijn. Strange.

• kevinkrs
Famous schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:58:
Ah, ik ben ook verhuisd na bijna 24h goed gewerkt te hebben :+

[Afbeelding]
Je moet de widget ingedrukt houden en vervolgens bewerken selecteren. Je kunt dan een vaste locatie instellen.

Ik heb bijvoorbeeld Amsterdam staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
kevinkrs schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Je moet de widget ingedrukt houden en vervolgens bewerken selecteren. Je kunt dan een vaste locatie instellen.

Ik heb bijvoorbeeld Amsterdam staan.
Ik wil geen vaste locatie :p

Gewoon waar ik ben moet die het weergeven, ging goed dus tot net.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:46
epo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:43:
[...]

Ja omdat waarschijnlijk je iPad gelocked was? Dan is het nl. altijd fullscreen.
Ah ja, seems legit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Ik wil geen vaste locatie :p

Gewoon waar ik ben moet die het weergeven, ging goed dus tot net.
Dat is momenteel nog een bug.. zoals altijd met Beta's he. ;)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 14:57
[verwijderd]

[Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Zo kun je o.a. zien welke Apps dus jouw data copy-pasten - is dus voornamelijk voor privacy doeleinden erin gedaan:

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 18:36
Skype, Telegram, Whatsapp en WeChat werken allemaal zonder problemen. Enige app die gek doet/deed is Pokemon Go, die crasht net zoals bij een jailbroken device.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-05 12:26
Meer mensen dit bij de Airpods?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2022

BikkelZ

CMD+Z

Ik lees alleen maar goede verhalen over de stabiliteit en snelheid tot zo ver, ik ga beginnen met één device dit weekend.
Dan werkt hij beter dan onder iOS 13. Wat een drama.

[Voor 43% gewijzigd door BikkelZ op 24-06-2020 09:38]

iOS developer

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:18:
[...]

Ik vermoed dat er iets niet 100% lekker zit in mijn accu, zelfde gebruik als met mijn XS, X, 7, 6s enzovoort, maar de accucapaciteit daalt als een baksteen. Bij collega's die hem op hetzelfde moment gekocht hebben lees ik cijfers van 97% dus het lijkt écht mijn toestel :). Maak me er niet druk om. Met dit tempo over een half jaar een nieuwe accu :D
He, ik heb dit ook met mijn anderhalf (?) jaar oude XS. Ik zit al op 89% zelfs terwijl ik 'm hetzelfde behandel als m'n 8 die... 94 of 96% had na 2 jaar. Echt 'n maandagmorgen gevalletje van batterij of het is gewoon anders omdat het nu een grotere batterij betreft en/of software. Het zal wel in m'n hoofd zitten maar ik heb ook wel de indruk dat ie sneller leeg is. Dit alles op iOS 13 trouwens :)

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-05 16:14
Is het verstandig om ios 14 beta op een prive telefoon te zetten die ik vaak gebruik? Of nog teveel bugs?

• KForsten
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05-2021
Gisteren volledig over op m'n Iphone 8, Iphone XS Max en Ipad Mini.

Draait stabiel en ziet er goed uit. De back-tap functie is een leuke toevoeging....

IpadOS 14 is niet echt een vooruitgang. zo kun je je homescreens niet aanpassen zoals op een Iphone, dus is de toegevoegde waarde van de upgrade nu nog niet zichtbaar. Hopelijk in een nieuwere update dat dit wel mogelijk is.

Zoals bekend lopen de batterijen tijdens een beta release vaak sneller leeg. Dit is bij mij niet het geval. Het tegenovergestelde, mijn batterij gaat langer mee.

Ben benieuwd naar de vooruitgang, tot nu toe alleen maar positief.

• KForsten
juliank schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:53:
Is het verstandig om ios 14 beta op een prive telefoon te zetten die ik vaak gebruik? Of nog teveel bugs?
Gewoon doen. Ik ben nog geen bugs tegen gekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Iemand al getest met een 6S?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Nick25
b12e schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Skype, Telegram, Whatsapp en WeChat werken allemaal zonder problemen. Enige app die gek doet/deed is Pokemon Go, die crasht net zoals bij een jailbroken device.
Hero :) daar gaan we dan 8)

Ja dat is nieuw, heb het zelf nog niet gezien alleen.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat werken, ik laad de Airpods namelijk nooit op een vast tijdstip op.

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-05 16:14
KForsten schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Gewoon doen. Ik ben nog geen bugs tegen gekomen.
Batterij duur? Is dat goed? Verbeterd?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32
Rivanov schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:11:
Krijg op m’n iPad Pro met iPadOS 14 ook geen 4K kwaliteit in de YouTube app. Zelfs niet bij filmpjes die vandaag geüpload zijn. Strange.
Is niet vreemd en ook niet anders dan in iOS 13.
De codec voor 4K is van Google en wordt niet ondersteund plus het scherm is niet 4K.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Pendora schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Is niet vreemd en ook niet anders dan in iOS 13.
De codec voor 4K is van Google en wordt niet ondersteund plus het scherm is niet 4K.
Is wel vreemd en is wel anders t.o.v. iOS 13 want vanaf iOS 14 / tvOS 14 wordt dit namelijk wel ondersteund. ;)

• kevinkrs
Hmm ik heb nu 95% op mijn iPhone 11 Pro Max. Ik moet toch toegeven dat het minder is dan ik gebruikelijk haal.

Normaal loopt mijn batterij van 100% naar 99% terug in ongeveer een half uur screen on time, dat is nu ongeveer 10 minuten.

Zit er toch lichtelijk aan te denken om terug te gaan naar iOS 13.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

ChUcKiE

Dus........

Pff ik kreeg op zowel mijn MBP (prive), MBA (werk), ipad, iwatch en iphone allemaal de melding dat ze te vol zaten om de upgrade naar de nieuwe beta's uit te voeren. en bij sommige devices ook nog eens dat er erg veel ruimte nog nodig was...pfff wat een gedoe
Nu maar eerst ruimte zien vrij te maken, of een timemachine/backup en dan fris installeren en backup terugzetten...
Toch wel jammer dat je niet "gewoon" de upgrade kan doen maar zoveel extra vrije ruimte ervoor nodig hebt.
Iemand nog tips hiervoor, met name voor MacOS? de rest gaat me ondertussen lukken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• KForsten
juliank schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Batterij duur? Is dat goed? Verbeterd?
zelf vind ik hem verbeterd maar dat ligt per device mogelijk anders.

Misschien goed om te weten: De batterij gaat wel sneller leeg als je de hotspot functie aan zet.

• Nick25
Hij is nu aan het installeren op me 11 pro :)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:52
*snip* zie topicwaarschuwing.

[Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 24-06-2020 11:52]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Famous
ChUcKiE schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:18:
Pff ik kreeg op zowel mijn MBP (prive), MBA (werk), ipad, iwatch en iphone allemaal de melding dat ze te vol zaten om de upgrade naar de nieuwe beta's uit te voeren. en bij sommige devices ook nog eens dat er erg veel ruimte nog nodig was...pfff wat een gedoe
Nu maar eerst ruimte zien vrij te maken, of een timemachine/backup en dan fris installeren en backup terugzetten...
Toch wel jammer dat je niet "gewoon" de upgrade kan doen maar zoveel extra vrije ruimte ervoor nodig hebt.
Iemand nog tips hiervoor, met name voor MacOS? de rest gaat me ondertussen lukken.
Ik had nog minder dan 6Gb beschikbaar op de iPhone maar daar kon ik hem gewoon over 13.5 gooien.

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-03 21:13

KarlHungus

I fix the cable.

Is er ook een mogelijkheid om een app terug op de homescreen te krijgen? Ik heb om welke reden dan ook mijn Muziek app niet meer op mijn homescreen. En slepen vanuit de App Library wil niet lukken.

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sluuz
Een paar waarschuwingen voor wat mensen hier die twijfelen over het proberen van de beta (en dat wellicht voor de eerste keer doen):

- Batterij gebruik is zeker de eerste dag na updaten een stuk slechter. Zoals bij elke update. Wacht dus minimaal een paar dagen voordat je komt klagen over dat je batterij 3% zakt in 10 minuten. Daarbij is zo'n claim ook vrij onzinnig omdat we niet weten wat je in die 10 minuten hebt gedaan, wat er aanstaat en whatnot.
- Dat alle apps nu nog werken in beta 1, zegt niks over of ze in beta 3 ook nog werken. Zodra je op de betatrain zit, kan je alleen maar terug door je toestel te herstellen en dus alles wat je niet in iCloud kan backuppen kwijt bent.

Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee