Aanpassing term 'master' wegens associatie met slavernij

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.597 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:10:
[...]

Zal het ze vertellen. Blij ook dat jij bedenkt wat ik wil. Waar ken ik dat toch van, mensen hun wil opleggen?
Ow, heet jij ook Hydra? 8)7
Lekker zelf direct in de slachtofferrol duiken, wat moet jij het zwaar hebben zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Ow, heet jij ook Hydra? 8)7
Lekker zelf direct in de slachtofferrol duiken, wat moet jij het zwaar hebben zeg.
Ja typisch dat ik "de slachtofferrol" in duik. Maar no worries, ik draai hem even om. Ik ben van alle markten thuis!

Jij bepaalt voor andere mensen dat master/slave geen probleem hoeft te zijn. Klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sissors schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:08:
Het gaat over de context van gestolen fietsen. En kom op, dat weet jij zelf prima, maar je wil toch nog meer mensen in een slachtofferrol duwen.
Nee, ik probeer je in te zien dat je een blinde vlek hebt wat betreft je grapjes en hoe leuk andere mensen die echt vinden. Dat mensen lachen om racistische grappen is vaak niet omdat ze het leuk vinden, maar gewoon omdat ze niet uit de toon willen vallen, en het de weg van de minste weerstand is. Maak tegen duitsers maar geen grappen over fietsen; als je ze goed genoeg kent om daar mee weg te komen kun je ook wel betere grappen bedenken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Ja typisch dat ik "de slachtofferrol" in duik. Maar no worries, ik draai hem even om. Ik ben van alle markten thuis!

Jij bepaalt voor andere mensen dat master/slave geen probleem hoeft te zijn. Klopt?
Hij heeft het niet eens over jou. Hij zegt letterlijk "dat begrijp JIJ ook" wel tegen iemand. Hoe kan jij je dan aangesproken voelen? :')

En nee hoor, ik snap dat dat een negatieve associatie heeft, dus ik kan mij voorstellen dat ze dat veranderd willen hebben. :(:) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ow heet jij ook Sissors? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Hij heeft het niet eens over jou. Hij zegt letterlijk "dat begrijp JIJ ook" wel tegen iemand. Hoe kan jij je dan aangesproken voelen? :')

En nee hoor, ik snap dat dat een negatieve associatie heeft, dus ik kan mij voorstellen dat ze dat veranderd willen hebben. :(:) d:)b
Sorry, heb je het nu over jezelf in de derde persoon? Met hoeveel accounts doe je mee aan deze discussie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Ow heet jij ook Sissors? 8)7
Totaal niet te vergelijken, je hebt hem geen een keer specifiek aangesproken en je zit op een forum. Thanks for playing! :F
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Sorry, heb je het nu over jezelf in de derde persoon? Met hoeveel accounts doe je mee aan deze discussie? :?
Uhh wat? _O-

[ Voor 30% gewijzigd door dehardstyler op 17-06-2020 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Nee je hebt gelijk; want met hem ben je het eens en met mij niet. Duidelijk.

Is dit topic gelinkt op een alt-right forum ofzo? Je bent weer de zoveelste die zich hier komt bemoeien en nooit op DEV post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Totaal niet te vergelijken, je hebt hem geen een keer specifiek aangesproken en je zit op een forum. Thanks for playing! :F

[...]

Uhh wat? _O-
Geeft niks, we beginnen opnieuw:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Nee je hebt gelijk; want met hem ben je het eens en met mij niet. Duidelijk.

Is dit topic gelinkt op een alt-right forum ofzo? Je bent weer de zoveelste die zich hier komt bemoeien en nooit op DEV post.
Hahahahaha. Wauw. Ik zal mezelf de volgende keer aanmelden voordat ik mee doe aan de discussie. Ook leuk dat je gelijk de stempel alt-right krijgt. Mooi man.

Maar jij deugt Hydra. Goed bezig kerel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03
Tekenend voor de huidige staat van vertoog, dat zelfs een discussie over dit afgebakende onderwerp moet ontsporen en verzanden in over en weer bekvechten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Nee, ik probeer je in te zien dat je een blinde vlek hebt wat betreft je grapjes en hoe leuk andere mensen die echt vinden. Dat mensen lachen om racistische grappen is vaak niet omdat ze het leuk vinden, maar gewoon omdat ze niet uit de toon willen vallen, en het de weg van de minste weerstand is. Maak tegen duitsers maar geen grappen over fietsen; als je ze goed genoeg kent om daar mee weg te komen kun je ook wel betere grappen bedenken.
Nu is een van mijn beste vrienden Duits, en logischerwijs een groot deel van zijn familie ook. Ik krijg als ik daar ben juist wel eens de vraag of ik op de fiets ben, dan mag ik hem wel laten staan. Je ziet, de ene Duitser is de andere niet, hoe hard jij ook probeert om iedereen in strak afgebakende en uitermate discriminatoire hokjes te stoppen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Geeft niks, we beginnen opnieuw:

Waar doe ik dat dan? Ik kan begrijpen dat mensen hier een probleem in zien, zeker door het gebruik van de term "Slave". Dus ik vind het in dit geval een goed idee om het aan te passen. Wel denk ik dat we er niet in moeten doorslaan, maar betreft dit topic vind ik het een goed idee om specifiek dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:26

RayNbow

Kirika <3

ChojinZ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:00:
Maar vind jij het racisme erg in NL?
Ik heb geen kijk op heel Nederland. Uit persoonlijke observaties kan ik alleen stellen dat het er is, maar dat kan ik niet extrapoleren naar heel Nederland, laat staan of ik vervolgens kan beoordelen of het "erg" is.

Ik heb zelf mazzel dat ik zelf enorm licht getint ben en niet zo snel opval (al kan ik me wel herinneren dat ik als klein kind een keer, al had ik toen op dat moment nog geen besef van, in de stad Gouda als allochtoon werd behandeld), maar ik ken (oud-)collega's die er Aziatischers uitzien/zagen dan ik en daardoor vaker en/of erger behandeld worden/werden.
Word je boos om sambalbij grappen? Heb jij het gevoel dat je kinderen stelselmatig worden gediscrimineerd? Ben ik serieus nieuwsgierig naar.
Nee, ik word zelf niet boos (en verder heb ik geen kinderen), maar dit wil niet zeggen dat als ik er niet door geraakt voel, dat zo'n grap niet een ander kan raken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Waar doe ik dat dan? Ik kan begrijpen dat mensen hier een probleem in zien, zeker door het gebruik van de term "Slave". Dus ik vind het in dit geval een goed idee om het aan te passen. Wel denk ik dat we er niet in moeten doorslaan, maar betreft dit topic vind ik het een goed idee om specifiek dit aan te passen.
Ik zeg nergens dat je dat doet. Het was een ja/nee vraag.

Maargoed, we mogen niet doorslaan: Jij bepaalt voor andere mensen wanneer ze doorslaan. Klopt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Maar is dat ook niet misschien gewoon de reden? Ik kom uit Twente, lang in Utrecht gewoond en tegenwoordig in een dorp bij Utrecht. In Utrecht zelf en met vrienden daar, merk ik zelf (als witte man) weinig van racisme. Maar als ik in Twente kom, of in dit blanke dorp vlak bij Utrecht, dan is zwarte piet gewoon nog zwart met dikke rode lippen en gouden ringen in z'n oren. En da's een paar kilometer verderop.

Ik wil je geen racisme aanpraten ofzo hoor, en ik weet best dat we het niet naar nul gaan krijgen. Maar ik hoop wel dat we ooit in een sitiatie en samenleving met heel veel minder 'ismes' komen. En als blanke hetero man (oftewel; makkelijker dan dit gaat 't niet worden) wil ik daar graag actief in meehelpen. En ik hoop dat dat voor veel meer mensen geldt.
Zou kunnen. Maar dan is het geen landelijk probleem maar een lokaal probleem. En dan zou je het ook lokaal moeten oplossen, niet landelijk.

Het zou me niets verbazen als het in de grote steden ook minder voorkomt, daar wonen immers meer allochtonen:
https://allecijfers.nl/ra...-van-wijken-in-nederland/
Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Ik wil je geen racisme aanpraten ofzo hoor, en ik weet best dat we het niet naar nul gaan krijgen. Maar ik hoop wel dat we ooit in een sitiatie en samenleving met heel veel minder 'ismes' komen. En als blanke hetero man (oftewel; makkelijker dan dit gaat 't niet worden) wil ik daar graag actief in meehelpen. En ik hoop dat dat voor veel meer mensen geldt.
Snap ik, en ik twijfel ook niet aan je intenties. Maar snap je ook dat het niet altijd even prettig is als er namens jou gesproken word? En dan bedoel ik niet specifiek jou, maar er zijn meer tweakers die het telkens opnemen voor een groep terwijl dat niet altijd nodig is.

Wat ik wel weer mis: Meer input van allochtonen tweakers. Naast de cijfers ben ik namelijk ook wel benieuwd naar ervaringen. Maar die zie/hoor ik hier nergens...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

En alweer een schitterend voorbeeld van vooringenomenheid. Ik snap werkelijk niet dat je zo hard strijdt tegen onrecht terwijl je zelf degene bent die te pas en te onpas datzelfde onrecht hanteert. Zie je dat nu echt niet?

Blijf me vooral negeren, dan blijf ik je hypocrisie nog even duiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Maak tegen duitsers maar geen grappen over fietsen; als je ze goed genoeg kent om daar mee weg te komen kun je ook wel betere grappen bedenken.
Grappig, ik ken een hoop Duitsers. Stuk voor stuk zijn de 'waar is mijn fiets' grappen de meest onschuldige die ze zelf maken over WW2. De eerste keer een Oost-Duitser (nota bene) horen grappen dat zijn opa is omgekomen in WW2 door dronken van een wachttoren te lazeren was wel even een WTF momentje. Blijkbaar kan je geen etiketten op 1 bevolkingsgroep plakken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50
[...]

Het gaat allang niet meer puur om master/slave. Die discussie is al ondergesneuvelt onder al het andere.

Maar, omdat iemand dus niet in DEV post mag hij niet reageren? Lekker bezig dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

ChojinZ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:21:

Wat ik wel weer mis: Meer input van allochtonen tweakers. Naast de cijfers ben ik namelijk ook wel benieuwd naar ervaringen. Maar die zie/hoor ik hier nergens...
Is het niet juist prachtig wat we allemaal een avatar hebben en geen persoonlijke foto? :) Dat maakt de discussie juist beter.

Of ga je er nu eigenlijk vanaf dat we allemaal blanke witte mannen zijn :p Dat is een grap. Mocht je er aanstoot aan nemen dan verontschuldig ik mij bij voorbaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 17-06-2020 16:27 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Maargoed, we mogen niet doorslaan: Jij bepaalt voor andere mensen wanneer ze doorslaan. Klopt?
Dit gaat nergens heen. Nee, je kunt niet voor iemand bepalen dat ze X doen. Net zoals je niet voor anderen kunt bepalen dat ze X moeten doen, omdat jij dat ook doet. Ook al is X objectief het beste voor een ieder.

Hele vervelende discussietechniek overigens, dat "Klopt?" Het is nogal dwingend, ik dacht eerder gelezen te hebben dat je daar geen voorstander van bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ChojinZ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:21:
Snap ik, en ik twijfel ook niet aan je intenties. Maar snap je ook dat het niet altijd even prettig is als er namens jou gesproken word? En dan bedoel ik niet specifiek jou, maar er zijn meer tweakers die het telkens opnemen voor een groep terwijl dat niet altijd nodig is.
Nou, sorry als ik je die indruk geef, maar ik heb echt niet de illusie uberhaupt namens wie dan ook te spreken. Ik spreek hier echt namens mijzelf; dit zijn gewoon mijn eigen overtuigingen.

En voordat dit een 'eigen' topic was, was het een onderdeel van de DEV 'koffiekamer'. Pas na de afspliting ging het nogal, tja, de verkeerde kant op en werd de toon van beide kanten harder. Ook van mijn kant; dit is ook gewoon een van de onderwerpen waar ik echt boos om kan worden. En niet omdat het mezelf overkomt (want zoals ik al zei; man, wit, hetero) maar ik heb genoeg racisme, sexisme en homohaat in mijn omgeving gezien. En dat vind ik persoonlijk gewoon heel erg.

Ik vind dat het nu ook voor 'blanke' mensen tijd is om te kiezen. Ga je actief meehelpen of niet? Ga je, als een vriend een racistische grap maakt, daar dan iets van zeggen, ook al wordt je weggezet als "blanke zeikerd". En dat is volgens mij een hele binaire keuze; ja of nee. En nee, dus het allemaal maar laten gebeuren, is wmb niet meer dan racisme gedogen.
Die hebben wel gepost, maar zijn ook weer afgehaakt. En ik kan het ze ook niet echt kwalijk nemen dat ze het niet willen melden omdat dat juist als een authoriteitsdrogreden gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Nee hoor, maar ik mag wel een mening geven, zeker in Nederland. Ik bepaal helemaal niks als ik mijn mening geef toch? Tekenend voor jou persoon dat je zelfs hier al aanstoot aan neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 17-09 19:28
Sebazzz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Of ga je er nu eigenlijk vanaf dat we allemaal blanke witte mannen zijn :p Dat is een grap. Mocht je er aanstoot aan nemen dan verontschuldig ik mij bij voorbaat.
Ik beken kleur (of mag ik dat ook al niet zeggen :o ). Soms krijg ik idd het idee dat tweakers voornamelijk uit witte mannen bestaat.... :X

En aanstoot? Nee hoor, beledigd zijn is een keuze... :>

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Doe je dit met opzet? Dit gaat gewoon natuurlijk niet specifiek over Git, dit is gewoon 1 plek waar het aangepast wordt. Je doet eerst alsof je niet weet dat er een specifiek 'ding' aan hangt, en nu is het opeens alleen git.
Ik geef op een ander punt in mijn post nog specifiek aan dat dit het "git & master" topic is, ik heb al meermaals aangegeven dat deze discussies / aanpassingen een stuk beter zullen verlopen met een vorm van uitleg. Dus als ik aangeef "met een uitleg als 'master komt mogelijk van BitKeeper af met master/slave' kijk ik er op een hele andere manier na" moet je niet elke keer in de breedste zin van de discussie reageren en zeggen dat deze discussie al jaren loopt. Want gezien zowel de titel van het topic, als in 90% van mij tekst de verwijzing naar het gebruik van master in git, lees ik "deze discussie" toch echt als de "master in git" discussie, en niet als "inclusiviteitsdiscussie".

En @.oisyn heeft het al vaker als eens aangegeven: zo'n dingen zullen stuk voor stuk bekeken moeten worden. Waarbij het mij (en ik neem aan de meesten hier) logisch lijkt dat er ook op een normale manier beargumenteerd wordt waarom een aanpassing plaats zou moeten vinden. Daarmee worden dus ook meteen de tientallen "moet elk gebruik van het woord master nu veranderd worden?" reacties voorkomen.
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Ik heb het over weerstand tegen het aanbieden van excuses van onze overheid.
Je verwacht dat het Nederlands volk in opkomst komt als de Nederlandse overheid erkent dat de vroegere inwoners van Nederland geen lieverdjes waren? Think again: kijkende naar andere politieke beslissingen die impact hebben op ons huidige leven denk ik niet ineens dat er dan wel weerstand komt over een excuses / "wat er zich in de koloniën heeft afgespeeld past niet in deze tijd" over iets wat zit honderd(en) jaren terug heeft afgespeeld.
[...]

Hoezo? Genoeg straatnaambordjes waar een stukje uitleg op staat al.
Maar die straatnamen worden gekozen op basis van historie of iets positiefs, als je er iets negatiefs bij gaat zetten kun je net zo goed die hele straat hernoemen. Waarom zou je "foute" mensen verheerlijken met een straatnaam? Of zou het "foute" zwaarder wegen dan het "goede"? Of moet er op die straatnaamborden meteen een QR code komen waarmee je rechtstreeks op de Wikipedia pagina van die persoon komt met alle goede en slechte daden?

Maar hier laat ik het verder dan ook bij, want blijkbaar is er maar een correcte mening, en dat is dat iedereen per direct inclusief moet zijn en voor elk aangedragen punt, hoe vergezocht dan ook, meteen moet schuiven en overal in mee moet gaan. I.p.v. rationeel de boel (punt voor punt) te beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Hahahahaha. Wauw. Ik zal mezelf de volgende keer aanmelden voordat ik mee doe aan de discussie. Ook leuk dat je gelijk de stempel alt-right krijgt. Mooi man.

Maar jij deugt Hydra. Goed bezig kerel!
Hydra is erg bekend binnen de hele Dev groep op GoT en toont al vele jaren aan dat ie een goede discussie-capaciteit bezit en feiten goed van emotie kan scheiden en ook niet te beroerd is z'n ongelijk in te zien. Ik hecht dus ook veel meer waarde aan een argument van iemand als Hydra dan van iemand die hier binnen komt stampen. Je hoeft je niet aan te melden maar je moet wel inzien dat als een olifant een discussie binnen stampen en met je slurf rond te meppen niet de manier is om te discussieren.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:29:
[...]

En niet omdat het mezelf overkomt (want zoals ik al zei; man, wit, hetero) maar ik heb genoeg racisme, sexisme en homohaat in mijn omgeving gezien. En dat vind ik persoonlijk gewoon heel erg.
Als je dat echt meent moet je zelf ook stoppen, je maakt je er in dit topic bij herhaling schuldig aan.
Ik vind dat het nu ook voor 'blanke' mensen tijd is om te kiezen. Ga je actief meehelpen of niet? Ga je, als een vriend een racistische grap maakt, daar dan iets van zeggen, ook al wordt je weggezet als "blanke zeikerd". En dat is volgens mij een hele binaire keuze; ja of nee. En nee, dus het allemaal maar laten gebeuren, is wmb niet meer dan racisme gedogen.
Een betere wereld begint bij jezelf. Voeg de daad bij het woord zou ik zeggen.
armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Hydra is erg bekend binnen de hele Dev groep op GoT en toont al vele jaren aan dat ie een goede discussie-capaciteit bezit en feiten goed van emotie kan scheiden en ook niet te beroerd is z'n ongelijk in te zien.
Even serieus, is dit satire? Want dit is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat ik @Hydra in dit topic zie doen.

[ Voor 21% gewijzigd door FirePuma142 op 17-06-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hortz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:25:
Maar, omdat iemand dus niet in DEV post mag hij niet reageren? Lekker bezig dan |:(
Nee. Tuurlijk niet. Dat is niet wat opvalt. Wat opvalt is dat er zoveel mensen zijn die in dit soort discussies opeens heel veel moeite nemen om de status quo te behouden. Want uiteindelijk is dat waar het om gaat; gaan wij als 'witte' mensen minderheden helpen en tegemoetkomen, of gaan we de hakken in het zand zetten. We zitten nu op pagina 7 ofzo van dit topic, maar mijn eerste post is deze.

Dus wat ik daar zag gebeuren, gebeurt hier ook. Letterlijk. Exact hetzelfde. Mensen die bij bosjes overal vandaan komen, om vooral te beargumenteren dat er niks hoeft te veranderen.

Deze hele BLM beweging van nu gaat precies hierover. En dat is de reden dat Github bijvoorbeeld dit nu aanpast. Het gaat niet om dit ene kleine dingetje. Het gaat erom dat we iedereen nodig hebben om een verandering in gang te zetten. En dat deze enorme weerstand, en het niet willen begrijpen waar het echt om gaat, laat zien dat we als mensheid nog heel veel werkt te doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Hydra is erg bekend binnen de hele Dev groep op GoT en toont al vele jaren aan dat ie een goede discussie-capaciteit bezit en feiten goed van emotie kan scheiden en ook niet te beroerd is z'n ongelijk in te zien. Ik hecht dus ook veel meer waarde aan een argument van iemand als Hydra dan van iemand die hier binnen komt stampen. Je hoeft je niet aan te melden maar je moet wel inzien dat als een olifant een discussie binnen stampen en met je slurf rond te meppen niet de manier is om te discussieren.
Ik begon bij KelvinX die ging doen alsof hij zich aangesproken voelde, terwijl hij helemaal niet aangesproken werd. Daarna ging Hydra naar mij toe reageren (overigens op precies dezelfde manier als ik deed, daar over niks richting Hydra).

Maar om nou meer waarde aan iemand te hechten die gelijk alt-right stickers gaat plakken, is ook wel weer een beetje overdreven denk je ook niet? Ik heb helemaal niks gezegd waar die opmerking ook maar op zou kunnen slaan. Waarom ben ik alt-right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:28
ChojinZ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Ik beken kleur (of mag ik dat ook al niet zeggen :o ). Soms krijg ik idd het idee dat tweakers voornamelijk uit witte mannen bestaat.... :X

En aanstoot? Nee hoor, beledigd zijn is een keuze... :>
Nou ja, ik denk dat het vrij waarschijnlijk is dat Tweakers als redelijk (technisch) IT-bolwerk een stuk mannelijker en blanker is dan de Nederlandse samenleving in brede zin als je kijkt naar een gemiddelde IT-afdeling. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Nee hoor, maar ik mag wel een mening geven, zeker in Nederland. Ik bepaal helemaal niks als ik mijn mening geef toch? Tekenend voor jou persoon dat je zelfs hier al aanstoot aan neemt.
Natuurlijk mag jij wel een mening geven. Niemand zegt van niet. Maar ik hecht er niet zo vreselijk veel waarde aan, en het zou goed zijn als je zelf inziet dat jouw mening niet zo interessant is.

Dat is niet omdat jij het bent want dat interesseert me echt geen hark. Maar elke keer als er een gevoeligheidje opkomt rondom racisme zijn het de blanke kerels (zoals ik zelf, mea culpa) die met hun schreeuwmuil vooraan staan te roepen dat het toch echt allemaal niks uit maakt. Dat het allemaal maar een schijnoplossing is. Want het heeft niks met master/slave te maken. [insert alle argumenten].

We staan vooraan om het probleem plat te slaan, weg te kletsen, af te doen, schijnoplossing.

Zou het niet eens fijn zijn als wij blanke kereltjes onze grote smurf zouden dichthouden en zouden luisteren naar wat iedereen *behalve* de blanke mannen vinden?

Want wat wij er van vinden overheerst altijd alle discussie.

Maar blijkbaar was er iemand bij GitHub die heeft gezegd, "laten we dit eens vragen aan iedereen *behalve* onze witte mannelijke collega's". En dan krijg je dit.

Die onbewuste status quo, waarin de blanke man (onbewust) bepaald hoe alles moet is ook een vorm van racisme. Staat nota bene op pagina 1 al uitgelegd.

Nee, je bent geen racist. Maar (h)erken de plek die je door de geschiedenis hebt gekregen en sta die eens een keertje af aan andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hydra schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Dus wat ik daar zag gebeuren, gebeurt hier ook. Letterlijk. Exact hetzelfde. Mensen die bij bosjes overal vandaan komen, om vooral te beargumenteren dat er niks hoeft te veranderen.
*knip* Op de man

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
FirePuma142 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Als je dat echt meent moet je zelf ook stoppen, je maakt je er in dit topic bij herhaling schuldig aan.

[...]

Een betere wereld begint bij jezelf. Voeg de daad bij het woord zou ik zeggen.

[...]

Even serieus, is dit satire? Want dit is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat ik @Hydra in dit topic zie doen.
Ik heb wel eens vaker reacties van @Hydra gelezen, en daar kon ik mij altijd wel in vinden. Dus wat dat betreft ben ik het wel met @armageddon_2k1 eens. Alleen in dit topic maakt hij wat mij betreft niet echt een goede beurt, maar dat kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
FirePuma142 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Als jij jouw hele beeld over hem baseert op alleen dit topic, tja dan kan ik er niet veel aan doen. Redelijkerwijs kan ik niet van je verwachten dat je alles van hem weet. Ik ben het absoluut niet altijd met hem eens en ook niet alles in dit topic, maar ik probeer er een beetje doorheen te kijken.
dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:37:
[...]
Maar om nou meer waarde aan iemand te hechten die gelijk alt-right stickers gaat plakken, is ook wel weer een beetje overdreven denk je ook niet? Ik heb helemaal niks gezegd waar die opmerking ook maar op zou kunnen slaan. Waarom ben ik alt-right?
Ik denk niet dat je het bent en ik denk dat Hydra dat ook niet vind. Denk dat Hydra daar een beetje uit de bocht vliegt en het verkeerd opgevat wordt. Soit. Maar ik snap het sentiment van hem wel. In veel topics die gevoelig liggen (zoals ook het Trump topic) komt het gewoon vaak voor dat er opeens een lading mensen in het topic komen die de boel weer aardig in de fik zetten. Deze hele discussie liep al dagen in het Devschuur topic en daar was de toon best netjes. Helaas lijkt het nu te ontaarden.

[ Voor 44% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-06-2020 16:46 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Ik heb wel eens vaker reacties van @Hydra gelezen, en daar kon ik mij altijd wel in vinden. Dus wat dat betreft ben ik het wel met @armageddon_2k1 eens. Alleen in dit topic maakt hij wat mij betreft niet echt een goede beurt, maar dat kan natuurlijk altijd.
Ik ken hem niet, vandaar dat ik specifiek vroeg of het satire was omdat in dit topic die toegedichte eigenschappen nu niet bepaald de boventoon voeren.

@armageddon_2k1 Ik moet het doen met wat ik heb, en dat is dit topic. Vandaar ook mijn vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 17-06-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik gooi hier een slotje op. Er wordt alleen nog maar met modder gegooid, het is de devschuur ontgroeid en in de huidige vorm weet ik zeker dat ze 'm in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij ook niet willen hebben :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.