Lijkt me dat een ieder er nu zo snel mogelijk van af wilt. Dan vind ik het ook niet zo heel raar als een winkel een dergelijke vraag stelt. Je kunt dan altijd (zoals ook in het topic al eerder gezegd) aangeven dat het met tegenzin is en dat je overweegt later alsnog een aangepaste review plaatst, omdat je toch de ongenoegen wilt uiten, waar ook gewoon ruimte voor moet zijn.

- TS bestelt product, product is niet geleverd maar webshop houdt vol van wel.
- Webshop kan niet aantonen dat product is geleverd. Ergo: TS heeft recht op het product of het geld, aldus consumentenrecht.
- Webshop geeft niet thuis tot ICT waarborg uiteindelijk bemiddelt. Dit is belangrijk, want de webshop besloot daadwerkelijk niet meer te reageren en zag het als afgedane zaak, vandaar dat TS de review hier mocht plaatsen.
Het tweede punt dat je aanhaalt, druist in tegen het eerste. De winkel zegt het te kunnen aantonen door drie (willekeurige) tekens die de bezorger erop heeft gezet. Maar TS kan aantonen dat er in huis niets is en dat de tekens op het document niet kloppen. Daarmee wordt een discussie gestart, waar ze tezamen niet uitgekomen zijn en TS de hulp van ICTwaarborg heeft ingeschakeld. Die tikt de winkel op de vingers, waardoor de winkel besluit best opnieuw wilt versturen. TS heeft in de tussentijd elders dezelfde onderdelen besteld en vraagt of ontbinding ook een optie is. Daar gaat de winkel in mee, maar vraagt dan wel of TS de review dan verwijderd. Dat is gewoon common practice, en niets meer dan wat water bij de wijn.
Ook voor een rechter staat het best onwelwillend als zoiets als oplossing geboden is, maar de koper koppig blijft en eerst geld wilt zien en dan misschien de review verwijderd of aanpast, de winkel wil ook graag zekerheid, dus een beetje geven en nemen hoort erbij. Om voor 500 euro naar de rechter te gaan, met een kans dat je bot vangt wegens een starre houding naar de winkel terwijl die dus uiteindelijk wel het opgelost wil hebben, wat de kans wel vergroot dat de TS verliest, vind ik wat overdreven. Met voldoende pech kan ze fluiten naar het geld + zijn de proceskosten ook voor TS. Een flink gok dus die de TS neemt, waar best een kans is dat ze verliest en dan dus nog meer kosten krijgt.
Zoveel moeite (en tijd) kost het ook niet om de review te verwijderen immers, zo snel heb ik in elk geval nog nooit 500 euro verdient, als je de voorafgaande moeite even links laat liggen. Zou je die wel meerekenen en dat afzetten tegen het uurtarief dat de gemiddelde werkgever vraagt voor het werk wat iemand doet (toch gauw een 100 euro per uur of meer), dan zou je zelfs enorm het schip in gaan en dat voor 500 euro. Zo geldt dat voor de winkel ook, trouwens.
Waar het mij dus meer om gaat is dat het zinloos is om er nog meer moeite en (negatieve) energie er in te steken dan nodig is, maar wie ben ik. De rest van jouw reactie ga ik niet op in, dat gaat over een heel andere context dan nu namelijk. Dat gaat over het plaatsen van een review an sich, wat ik verder niet betwist.
Overigens
zijn dat 13 dagen, dus hoe jij aan 30 dagen komt?

Daarnaast gaat het niet over het
plaatsen van de review, dus ontgaat mij ook even wat de voorwaarden van Tweakers hiermee van doen hebben.
[
Voor 23% gewijzigd door
CH4OS op 30-06-2020 11:17
]