De winkel hád al een verwijderde review kunnen hebben, in de vorm van een niet-geplaatste, minder schadelijke of zelfs positieve review als ik het goed gelezen heb. Moesten ze alleen het product opnieuw sturen nadat TS genoeg bewijzen had aangeleverd dat het niet is aangekomen, of direct het geld terugstorten. Dus het is hun eigen koppigheid dat ze die review op hun dak krijgen.Ramon 73 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:17:
[...]
Je hád je geld terug kunnen hebben als ik het goed gelezen heb. Moest je alleen je reviews verwijderen. Dus is je eigen koppigheid dat je je geld nog niet hebt.
Je had wellicht ook voor verzekerde verzending kunnen kiezen (biedt niet iedereen aan idd) of met PayPal betalen. Had je al dat gedoe niet gehad. Heb zelf 3x een geschil geopend en als record binnen 12 uur geld terug gehad. In andere gevallen binnen enkele dagen.
De winkel had wellicht ook voor verzekerde verzending kunnen kiezen (biest PostNL gewoon aan) of een betrouwbare verzender. Hadden ze al dat gedoe niet gehad.
Als een winkel zowel een niet-verzekerde als verzekerde verzending aanbiedt (doet deze winkel overigens niet) is het geld wat jij extra betaalt alleen maar voor de winkel voordelig, op geen enkele manier voor jou. Alle verzendingen vanuit een webwinkel naar jou zijn namelijk volgens de wet al "verzekerd" voor jou. Dat een shop geen geld van de verzender terugkrijgt bij een onverzekerde zending is 100% hun eigen probleem, niet dat van de klant. Dan moeten ze de kosten voor een verzekerde verzending maar gewoon doorberekenen bij de standaardverzendmethode.
Voor een winkel is het ook een kostenafweging, volgens mij verzenden Coolblue en Bol nooit verzekerd omdat het zo vaak goed gaat dat het voordeliger voor ze is om hun verlies te pakken bij een verloren zending. Op dezelfde manier zijn politieauto's ook onverzekerd. Daar mag je voor kiezen, maar dan moet je niet huilen als het negatief voor je uitpakt.
Dat geld komt linksom of rechtsom gewoon terug, hoor. Het enige verschil is hoe lang je erop moet wachten. Mag je de review nog lekker houden ook.NotSoSteady schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:36:
Ik sta ook altijd graag op mijn strepen, maar soms is het ook gewoon beter om eieren voor je geld te kiezen. Die keuze is natuurlijk aan jou, echter heb je vermoedelijk meer aan geld dan een negatieve review.
[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 01-07-2020 20:39 ]