Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bestelling niet bezorgd, maar webshop houdt vol van wel

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 04-07 15:06

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Mijn conflict met Webshop is vandaag tot een climax gekomen. De webshop blijft volhouden dat mijn bestelling geleverd is en dat ze aan hun wettelijke bezorgplicht hebben voldaan. Bij mij is echt niets geleverd en ook komen de cijfers van mijn Idkaart niet overeen met de cijfers die op de track en trace staan vermeld. Hieronder het bericht van de webshop :

Zoals ik het begrijp heb je bij ons op 22-05-2020 een bestelling geplaatst en betaald via onze website. Wij hebben je bestelling in goede orde ontvangen en deze direct verwerkt en gereed gemaakt voor verzenden. Je bestelling is op 22-05-2020 overgedragen aan PostNL om op 23-05-2020 aan jou te bezorgen. Volgens de track en trace informatie is je pakket aan je bezorgd en er is tevens getekend volgens de nieuwe richtlijnen van PostNL. Webshopheeft daarmee aan zijn bezorgplicht voldaan.

Nu het geval dat jij aangeeft op 23-5-2020 niet persoonlijk het pakket in ontvangst te hebben genomen. Hierop hebben wij direct contact opgenomen met PostNL en verzocht een onderzoek in te stellen naar de bezorging van je bestelling. Tevens hebben wij jou verzocht navraag te doen bij je buren.

De bezorger van PostNL is namelijk niet verplicht te verifiëren of hij een pakket aan de begunstigde overhandigd. De bezorger van PostNL mag het pakket overhandigen op het adres aan de persoon die opendoet, wel moet hij laten tekenen voor ontvangst door de ontvanger. Vanaf heden is dat met de opgave van de laatste 3 cijfers van een identiteitsbewijs.

PostNL geeft aan dat uit het onderzoek naar voren is gekomen dat de bezorger op jou adres is geweest en jou pakket heeft overhandigd en heeft laten tekenen voor ontvangst (opgave ID cijfers).

Het aflever adres betreft een flatgebouw, ik kan mij persoonlijk voorstellen dat je pakket aan een medebewoner is bezorgd die op dat moment de deur open heeft gedaan in jou afwezigheid. Wij willen je dan ook dringend verzoeken navraag te doen bij je flatbewoners naar je pakket. Als je in een flat woont is de kans heel groot dat de bezorger je pakket aan een van je buren bezorgd, bij je volgende bestelling kan je er ook voor kiezen om je pakket af te halen bij een PostNL punt of extra te betalen voor geen burenlevering.

Zoals eerder aangegeven hebben wij als Webshopsamen met PostNL aan onze wettelijke bezorgplicht voldaan. PostNL heeft het onderzoek naar je bestelling gesloten en wij sluiten ons hierbij aan.

Wij sluiten hierbij je casus en kunnen verder niets meer voor je betekenen. Het schrijven van negatieve reviews van jou ervaring heeft geen invloed op ons besluit zoals eerder vermeld.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik heb geen greintje bewijs gezien dat het pakket bij mij afgeleverd is en ik ben bang dat ik nu dus juridische stappen moet ondernemen, tenzij er nog andere opties zijn.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2020 15:23. Reden: Naam webshop verwijderd, gezien die (nog) niet van belang is in de discussie]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +7Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Wat een reactie :D oh oh oh. Vol met ruis en what ifs 8)7 (en oh mijn hemel wat een boel spelfouten)
Als je in een flat woont is de kans heel groot dat de bezorger je pakket aan een van je buren bezorgd, bij je volgende bestelling kan je er ook voor kiezen om je pakket af te halen bij een PostNL punt of extra te betalen voor geen burenlevering.
Gelukkig werkt hun denkwijze zo niet ;)
Er zitten hier zat juristen die je weten uit te leggen hoe verder te handelen.

Dat een van de wellicht vele buren in je flat ook wordt toegeschreven als "medebewoner" :D
In elk geval weer een webshop voor op m'n lijstje.

[Voor 60% gewijzigd door paQ op 05-06-2020 15:12]

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:05:
Wat een reactie :D oh oh oh. Vol met ruis en what ifs 8)7

Gelukkig werkt hun denkwijze zo niet ;)
Er zitten hier zat juristen die je weten uit te leggen hoe verder te handelen.
Volgens mij werkt het ook niet op deze manier, heb al een DM gestuurd naar StevenK wat ik hier verder mee aan moet. De koop ontbinden kan ik natuurlijk wel doen, maar de kans dat de webshop daar op reageert is gezien hun reactie erg klein tot niet bestaand.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Dus dit is je vervolg van:
Gerenommeerde webshop stelt een onmogelijke eis.

Toch?

Dan weet je al wat te doen lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
KRGT schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:08:
Dus dit is je vervolg van:
Gerenommeerde webshop stelt een onmogelijke eis.

Toch?

Dan weet je al wat te doen lijkt mij.
Die stappen zijn zover ik weet allemaal gedaan, ik vraag nu om info hoe ik het verder aan moet pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Die stappen zijn zover ik weet allemaal gedaan, ik vraag nu om info hoe ik het verder aan moet pakken.
Ze hebben reeds expliciet aangegeven in deze mail dat ze niets meer voor je gaan doen. Ik denk dat @StevenK voor de harde aanpak zou kiezen nu, gestrekt been erin en wellicht dagvaarden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:56:
Mijn conflict met Webshop is vandaag tot een climax gekomen. De webshop blijft volhouden dat mijn bestelling geleverd is en dat ze aan hun wettelijke bezorgplicht hebben voldaan. Bij mij is echt niets geleverd en ook komen de cijfers van mijn Idkaart niet overeen met de cijfers die op de track en trace staan vermeld. Hieronder het bericht van de webshop :

Zoals ik het begrijp heb je bij ons op 22-05-2020 een bestelling geplaatst en betaald via onze website. Wij hebben je bestelling in goede orde ontvangen en deze direct verwerkt en gereed gemaakt voor verzenden. Je bestelling is op 22-05-2020 overgedragen aan PostNL om op 23-05-2020 aan jou te bezorgen. Volgens de track en trace informatie is je pakket aan je bezorgd en er is tevens getekend volgens de nieuwe richtlijnen van PostNL. Webshop heeft daarmee aan zijn bezorgplicht voldaan.

Nu het geval dat jij aangeeft op 23-5-2020 niet persoonlijk het pakket in ontvangst te hebben genomen. Hierop hebben wij direct contact opgenomen met PostNL en verzocht een onderzoek in te stellen naar de bezorging van je bestelling. Tevens hebben wij jou verzocht navraag te doen bij je buren.

De bezorger van PostNL is namelijk niet verplicht te verifiëren of hij een pakket aan de begunstigde overhandigd. De bezorger van PostNL mag het pakket overhandigen op het adres aan de persoon die opendoet, wel moet hij laten tekenen voor ontvangst door de ontvanger. Vanaf heden is dat met de opgave van de laatste 3 cijfers van een identiteitsbewijs.

PostNL geeft aan dat uit het onderzoek naar voren is gekomen dat de bezorger op jou adres is geweest en jou pakket heeft overhandigd en heeft laten tekenen voor ontvangst (opgave ID cijfers).

Het aflever adres betreft een flatgebouw, ik kan mij persoonlijk voorstellen dat je pakket aan een medebewoner is bezorgd die op dat moment de deur open heeft gedaan in jou afwezigheid. Wij willen je dan ook dringend verzoeken navraag te doen bij je flatbewoners naar je pakket. Als je in een flat woont is de kans heel groot dat de bezorger je pakket aan een van je buren bezorgd, bij je volgende bestelling kan je er ook voor kiezen om je pakket af te halen bij een PostNL punt of extra te betalen voor geen burenlevering.

Zoals eerder aangegeven hebben wij als Webshop samen met PostNL aan onze wettelijke bezorgplicht voldaan. PostNL heeft het onderzoek naar je bestelling gesloten en wij sluiten ons hierbij aan.

Wij sluiten hierbij je casus en kunnen verder niets meer voor je betekenen. Het schrijven van negatieve reviews van jou ervaring heeft geen invloed op ons besluit zoals eerder vermeld.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik heb geen greintje bewijs gezien dat het pakket bij mij afgeleverd is en ik ben bang dat ik nu dus juridische stappen moet ondernemen, tenzij er nog andere opties zijn.
  1. PostNL heeft nabij jouw adres jouw pakket overhandigd aan iemand die daar voor getekend heeft. PostNL heeft niet aangegeven dat jij dat bent geweest. Flink verschil.
  2. Een medebewoner in een (galerij?)flat, lijkt me niet de aangewezen derde uit 7:11 lid 1 BW. Geen idee of afgifte bij buren telt? Bijbetalen voor niet bij buren lijkt mij geen vrijbrief om alle buren tot die aangewezen derde te bombarderen
Maar gezien de houding van de winkel vrees ik dat je toch echt juridische stappen zult moeten ondernemen.

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2020 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Nou, je zou toch een gratis advies gesprek met een advocaat inplannen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Ze hebben reeds expliciet aangegeven in deze mail dat ze niets meer voor je gaan doen. Ik denk dat @StevenK voor de harde aanpak zou kiezen nu, gestrekt been erin en wellicht dagvaarden?
Klopt, ik verwacht ook geen reactie meer, ook niet als ik de koop ontbind. Ik denk dat het inderdaad op dagvaarden uit zal lopen, het is niet anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
The Killer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:12:
[...]

[list=1]
• PostNL heeft op jouw adres
Dat valt te betwisten. Als het een flat gebouw is met bijv nummers 101-213, ik noem maar wat, dan klopt de locatie min of meer wel, maar dan sta je nog niet zomaar aan het juiste adres omdat iemand -al dan niet toevallig- de deur van de hoofdingang opende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
The Killer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:12:
[...]
  1. PostNL heeft op jouw adres jouw pakket overhandigd aan iemand die daar voor getekend heeft. PostNL heeft niet aangegeven dat jij dat bent geweest. Flink verschil.
  2. Een medebewoner in een (galerij?)flat, lijkt me niet de aangewezen derde uit 7:11 lid 1 BW. Geen idee of afgifte bij buren telt? Bijbetalen voor niet bij buren lijkt mij geen vrijbrief om alle buren tot die aangewezen derde te bombarderen
Maar gezien de houding van de winkel vrees ik dat je toch echt juridische stappen zult moeten ondernemen.
Ik kan het niet zijn geweest, want er is niemand aan de deur geweest. Mijn buren zijn inderdaad geen medebewoners en ik woon alleen. Ze houden er inderdaad vreemde gedachtes op na, zoals te lezen is.
KRGT schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:13:
[...]

Nou, je zou toch een gratis advies gesprek met een advocaat inplannen? :)
En dat heb ik ook gedaan en die heeft mij advies gegeven tot de huidige situatie. Zometeen hang ik dus weer bij hem aan de telefoon.... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Dat valt te betwisten. Als het een flat gebouw is met bijv nummers 101-213, ik noem maar wat, dan klopt de locatie min of meer wel, maar dan sta je nog niet zomaar aan het juiste adres omdat iemand -al dan niet toevallig- de deur van de hoofdingang opende.
De nummering hier loopt van 1 t/m 66, verdeeld over 6 of 7 etage's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Eens, nabij het adres van @VapingQueen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:21
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Dat denk jij helemaal goed. Zou ik nog zaken aannemen, dan zou ik hebben gezegd: 'kom maar op, dagvaarden die hap' :) Maar helaas, tegenwoordig heel druk met andere dingen.

Bewijslast voor de bezorging ligt bij Webshop , hadden ze maar een andere keuze moeten maken, bijvoorbeeld alleen nog maar afleveren bij afhaallocaties, nu PostNL geen ID controleert.

[Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2020 15:24]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +5Henk 'm!

• paQ
bij je volgende bestelling...
_O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
StevenK schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Dat denk jij helemaal goed. Zou ik nog zaken aannemen, dan zou ik hebben gezegd: 'kom maar op, dagvaarden die hap' :) Maar helaas, tegenwoordig heel druk met andere dingen.

Bewijslast voor de bezorging ligt bij webshop, hadden ze maar een andere keuze moeten maken, bijvoorbeeld alleen nog maar afleveren bij afhaallocaties, nu PostNL geen ID controleert.
Wat denk jij, is een buur wanneer je niet expliciet aangeeft dat afgifte bij de buren niet mag per definitie een aangewezen derde? Of is wanneer het initiatief voor afgifte elders bij de vervoerder ligt, er geen sprake van een aangewezen derde?

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2020 15:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Topics als deze zijn niet bedoeld als breekijzer bij geschillen met een webshop, daar is dit topic geen uitzondering op. Daarom heb ik de naam van de webshop ook uit alle (huidige) posts verwijderd.

Tevens is het uitlokken van reacties (ook) hier niet de bedoeling, zoals in het vorige topic wel is gebeurd.

[Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2020 15:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02:33

DataGhost

iPL dev

of extra te betalen voor geen burenlevering.
Nja als je al met een advocaat in de weer gaat kan die hier vast ook iets mee. Ze geven hiermee extra aan (hadden ze al meermaals in hun mail gedaan maar goed) dat ze op de hoogte zijn van de mogelijkheid dat het pakket op een ander adres afgeleverd kan worden en maken dat jou probleem. Daarnaast is de sticker "alleen huisadres" ........ gratis! 8)7
Maar wie weet dat dat met hun kortingsdeal met PostNL niet meer zomaar gratis voor ze is. Neemt niet weg dat zij de verzendopties aanbieden en dus verantwoordelijk blijven.

Ik vind overigens die optie niet terug in hun webshop, dus je bent niet eens in de gelegenheid gesteld daarvoor te kiezen.
The Killer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Wat denk jij, is een buur wanneer je niet expliciet aangeeft dat afgifte bij de buren niet mag per definitie een aangewezen derde? Of is wanneer het initiatief voor afgifte elders bij de vervoerder ligt, er geen sprake van een aangewezen derde?
IANAL maar "geen burenlevering" is een soort opt-out, in ieder geval op het moment dat ze in hun AV zeggen dat het op het doorgegeven adres zal worden afgeleverd. En in dit geval nog eens een opt-out waar niet voor te kiezen was. Als ik de AV lees kan ik alleen maar concluderen dat "geen burenlevering" standaard is, er staat namelijk niet in dat burenlevering wel gebeurt en wel dat het niet gebeurt tenzij jij zegt dat het mag.

[Voor 45% gewijzigd door DataGhost op 05-06-2020 15:34]

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rob59
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Je kunt er lang topic van maken maar er is maar 1 iemand die hier uitspraak over kan doen en dat is de rechter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Rob59 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:27:
Je kunt er lang topic van maken maar er is maar 1 iemand die hier uitspraak over kan doen en dat is een rechter.
Op naar de rechter dan!

hamerstuk toch... dat dit soort dingen niet gewoon online kunnen :? of desnoods via Skype :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:19
Hebben ze ook nog aan PostNL gevraagd hoe de bewoner eruit ziet?

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
The Killer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Die aanwijzing zie ik niet vanuit TS *en* PostNL/Verkoper kunnen ook niet vertellen wie het is. En juist daar zit het probleem voor de verkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-07 15:36
DataGhost schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Daarnaast is de sticker "alleen huisadres" ........ gratis! 8)7
Alleen huisadres gaat niet alleen om de sticker. Als je er niet bent, mag het niet bij de buren, dus moeten ze 'meer' doen. Het pakket weer meenemen, later nogmaals aanbieden, bewaren tot jij het op komt halen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:35:
Hebben ze ook nog aan PostNL gevraagd hoe de bewoner eruit ziet?
En daarmee mogelijk buren beschuldigen welke geen enkele relatie hebben met deze zaak? Mag hopen dat PostNL niet mee doet hieraan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

bregweb schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Alleen huisadres gaat niet alleen om de sticker. Als je er niet bent, mag het niet bij de buren, dus moeten ze 'meer' doen. Het pakket weer meenemen, later nogmaals aanbieden, bewaren tot jij het op komt halen.
De sticker is in de shop van PostNL zelf gratis. Ik zie daar verder geen aanvullende voorwaarden bij staan anders dan dat je hem op het pakket moet plakken. Dus het lijkt me dat de sticker voldoende is om als gevolg te hebben dat het pakket niet bij de buren wordt aangeboden en terug wordt meegenomen. De extra kosten lijken me dan 100% voor PostNL (of, ja, de bezorger eigenlijk want die is de sjaak).
Montaner schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:42:
[...]

En daarmee mogelijk buren beschuldigen welke geen enkele relatie hebben met deze zaak? Mag hopen dat PostNL niet mee doet hieraan.
Bovendien lijkt het me erg sterk dat de bezorger zoiets nog weet, welke van de vier personen twee weken geleden dat ene van de vijf pakketvormige, kartonkleurige pakjes voor dat flatgebouw van die persoon die niet thuis was heeft aangenomen tussen de honderden pakketten op z'n route.

[Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 05-06-2020 15:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-07 15:36
En PostNL berekent die extra kosten door aan de verzender, en die berekent het door aan de klant.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
Montaner schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Ja je zou maar achter de waarheid komen he.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

bregweb schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:46:
En PostNL berekent die extra kosten door aan de verzender, en die berekent het door aan de klant.
Dat kan ik nergens vinden als ik online probeer een verzendlabel aan te maken. Die betaal je ook al op dat moment en de website weet verder niet of jij die sticker er wel of niet op plakt.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Rob59
  • Niet online
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:48:
[...]

De 1e keer dat een PostNL onderzoek iets oplevert moet ik nog meemaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Er lopen meerdere bezorgers hier rond en die hebben mij dus gezien in het verleden. Dus ja, elke bezorger die hier wat bezorgt heeft, zou mij kunnen omschrijven. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Er lopen meerdere bezorgers hier rond en die hebben mij dus gezien in het verleden. Dus ja, elke bezorger die hier wat bezorgt heeft, zou mij kunnen omschrijven. :/
Mja oke, maar als ze je wel kennen, zou je ze niet persoonlijk kunnen vragen hoe dat zat met jouw pakketje laatst?

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Mja oke, maar als ze je wel kennen, zou je ze niet persoonlijk kunnen vragen hoe dat zat met jouw pakketje laatst?
Als ik zou weten door wie van de 3 die ik tot nu toe ben tegen gekomen is, dan zou dat een optie zijn. Ik heb alleen geen idee wie dat is geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:05:
Wat een reactie :D oh oh oh. Vol met ruis en what ifs 8)7 (en oh mijn hemel wat een boel spelfouten)
Allemachtig wat tenenkrommend slecht inderdaad. Consequent jou/jouw fouten maken, spatiefouten.... erg onprofessioneel komt dit over.

[Voor 91% gewijzigd door Gunner op 05-06-2020 16:28]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Als ik zou weten door wie van de 3 die ik tot nu toe ben tegen gekomen is, dan zou dat een optie zijn. Ik heb alleen geen idee wie dat is geweest.
Ja oke, ik snap het, en dat je niet altijd thuis bent als ze er zijn, maar ervan uitgaande dat ze proberen hun werk goed uit te voeren, kun je ze best eens vragen lijkt me. Het is eigenlijk jammer dat je in dit geval niet rechtstreeks contact kunt leggen met de bezorgen via PostNL. (gezien het over een probleemkwestie gaat). Puur om navraag te doen, aan wie zij dat pakketje hebben afgeleverd, en waar. (kan diegene zelf ook in de vingers mee snijden natuurlijk..)

[Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 05-06-2020 16:01]

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Ja oke, ik snap het, en dat je niet altijd thuis bent als ze er zijn, maar ervan uitgaande dat ze proberen hun werk goed uit te voeren, kun je ze best eens vragen lijkt me. Het is eigenlijk jammer dat je in dit geval niet rechtstreeks contact kunt leggen met de bezorgen via PostNL. (gezien het over een probleemkwestie gaat). Puur om navraag te doen, aan wie zij dat pakketje hebben afgeleverd, en waar. (kan diegene zelf ook in de vingers mee snijden natuurlijk..)
Ik was thuis, aangezien ik via de track en trace had gezien dat men onderweg was. Daarnaast is DHL aan de deur geweest met een pakket. Als ik zie dat er iets bezorgd wordt, ben ik ten alle tijden thuis. Ook is het een feit dat er getekend is met een vreemd documentnummer, 3 cijfers in dit geval. Mijn documentnummer heeft 1 letter en 2 cijfers op het eind, wat dus in de verste verte niet overeenkomt met mijn Idkaart...
Als laatste, denk je nou echt dat een bezorger toe zal geven dat hij het ergens anders cq achterover gedrukt heeft toe gaat geven?

[Voor 6% gewijzigd door VapingQueen op 05-06-2020 16:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Sja, je zou het voor de vorm aan je directe buren kunnen vragen, of andere mensen uit het gebouw die je toevallig kent, maar daar zou mijn eigen onderzoekje ook wel stoppen eerlijk gezegd. Het is mijn pakkie an niet om op onderzoek uit te gaan waar het pakje gebleven is als ik geen briefje heb, met het huisnummer waar het daadwerkelijk is afgeleverd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Ik was thuis, aangezien ik via de track en trace had gezien dat men onderweg was. Daarnaast is DHL aan de deur geweest met een pakket. Als ik zie dat er iets bezorgd wordt, ben ik ten alle tijden thuis. Ook is het een feit dat er getekend is met een vreemd documentnummer, 3 cijfers in dit geval. Mijn documentnummer heeft 1 letter en 2 cijfers op het eind, wat dus in de verste verte niet overeenkomt met mijn Idkaart...
Als laatste, denk je nou echt dat een bezorger toe zal geven dat hij het ergens anders cq achterover gedrukt heeft toe gaat geven?
Dat niet, maar wie weet heeft de bezorger het pakket wel aan een ander afgegeven, en diegene beloofd het bij jou af te leveren (in die zin dat de bezorger bedonderd is).

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:19:
Sja, je zou het voor de vorm aan je directe buren kunnen vragen, of andere mensen uit het gebouw die je toevallig kent, maar daar zou mijn eigen onderzoekje ook wel stoppen eerlijk gezegd. Het is mijn pakkie an niet om op onderzoek uit te gaan waar het pakje gebleven is als ik geen briefje heb, met het huisnummer waar het daadwerkelijk is afgeleverd.
Heb ik ook gedaan, 3 huizen naast mij en enkele mensen op de 2e en 4e verdieping, zonder resultaat. Daar heb ik het "onderzoek" ook gestopt.
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Dat niet, maar wie weet heeft de bezorger het pakket wel aan een ander afgegeven, en diegene beloofd het bij jou af te leveren (in die zin dat de bezorger bedonderd is).
Dat hij dan geen briefje achterlaat waar het pakket dan zogezegd wel is, is natuurlijk niet mijn probleem. Hij wordt er voor betaald om zijn werk te doen, ik ga dat niet voor hem doen en ben ik ook niet verplicht.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-07 12:13
Dat hele "bij de buren" afleveren zou gewoon verboden of via een opt-in systeem moeten worden.

1. Je hebt geen enkele invloed bij welke buren wel/niet.

2. Er is geen limiet aan buren, soms andere kant van de straat

3. Bezorger weet niet jouw relatie met buren, voor hetzelfde geldt geeft ie het af bij iemand waarmee je niet
op goede voet staat.

4. Als buren waar het afgegeven is, zeggen, ik heb niks ontvangen, heb jij als argeloze besteller, de poppen
aan het dansen. Zoals in dit geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob59
  • Niet online
Al die mogelijkheden en speculaties hebben weinig zin.
Webshop verschuilt zich achter PostNL, die verschuilt zich achter hun onderzoek, dan rest er nog maar 1 weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Heb ik ook gedaan, 3 huizen naast mij en enkele mensen op de 2e en 4e verdieping, zonder resultaat. Daar heb ik het "onderzoek" ook gestopt.

[...]

Dat hij dan geen briefje achterlaat waar het pakket dan zogezegd wel is, is natuurlijk niet mijn probleem. Hij wordt er voor betaald om zijn werk te doen, ik ga dat niet voor hem doen en ben ik ook niet verplicht.
Precies, maar ik zou eerst een paar korte lijnen proberen (als je er niet direct uit kan komen met de webshop) voor het juridische pad te kiezen. Ik bedoel, als een bezorger hier een pakketje zegt bezorgd te hebben zal ik dat diegene navragen, en waarom ik dat pakketje dan niet heb.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Precies, maar ik zou eerst een paar korte lijnen proberen (als je er niet direct uit kan komen met de webshop) voor het juridische pad te kiezen. Ik bedoel, als een bezorger hier een pakketje zegt bezorgd te hebben zal ik dat diegene navragen, en waarom ik dat pakketje dan niet heb.
Zoals ik al eerder meldde, er lopen voor zover ik weet, 3 bezorgers rond, misschien wel meer. Ik ga hier geen dagtaak van maken zoals je misschien wel zal begrijpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Zoals ik al eerder meldde, er lopen voor zover ik weet, 3 bezorgers rond, misschien wel meer. Ik ga hier geen dagtaak van maken zoals je misschien wel zal begrijpen.
Je bent er al anders aardig druk mee hier, en juridisch kost het ook tijd genoeg.

Om een voorbeeld over PostNL te geven, ik krijg regelmatig pakketjes op mijn adres bezorgd waar het adres van mijn (verschillende) (over)buren op staat. Volgens de bezorger klopt het, en is het pakketje volgens PostNL goed bezorgd. Waarop ik een aantal keren het pakketje aan de buren bezorgd heb. Dus ondanks dat niet mijn adres op het pakketje staat, was het pakketje volgens PostNL juist bezorgd. :+

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Luxicon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Je bent er al anders aardig druk mee hier, en juridisch kost het ook tijd genoeg.

Om een voorbeeld over PostNL te geven, ik krijg regelmatig pakketjes op mijn adres bezorgd waar het adres van mijn (verschillende) (over)buren op staat. Volgens de bezorger klopt het, en is het pakketje volgens PostNL goed bezorgd. Waarop ik een aantal keren het pakketje aan de buren bezorgd heb. Dus ondanks dat niet mijn adres op het pakketje staat, was het pakketje volgens PostNL juist bezorgd. :+
En dat vind ik genoeg.

Een deurwaarder een dagvaarding uit laten vaardigen kost bijna € 100,00 en dat heb ik er wel voor over ;)

[Voor 8% gewijzigd door VapingQueen op 05-06-2020 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvrhrln
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:30:
[...]
Een deurwaarder een dagvaarding uit laten vaardigen kost bijna € 100,00 en dat heb ik er wel voor over ;)
Principes kosten nu eenmaal geld. Zou er zelf behoorlijk pissig van worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
mvrhrln schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:20:
[...]

Principes kosten nu eenmaal geld. Zou er zelf behoorlijk pissig van worden.
We zijn nu een paar berichten verder tussen de webshop en mij en ze blijven volhouden dat ze aan hun leveringsplicht hebben voldaan. Ik ga dus nu een klacht indienen bij ictwaarborg en mocht dat niets opleveren, dan een dagvaarding laten versturen en dan hopen dat ze dan ook blijven weigeren....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:45
Er zit maar een ding op, stel ze officieel in gebreke. Ze hebben zich niet aan hun leveringsverplichting gehouden. Geef ze de keus tot levering binnen een redelijke termijn, 14 dagen bijvoorbeeld, of je geld retour binnen de zelfde periode.

Geef tevens duidelijk aan dat het door hun geleverde bewijs niet klopt met de werkelijkheid. De nummers van de ID kaart komen immers niet overeen, je was de gehele dag thuis en je hebt niets ontvangen. Zij hebben een leverplicht en zij hebben gekozen voor de transporteur. Zij zijn daar dan ook verantwoordelijk voor.

Mogelijk moet je nog verdere stappen nemen, maar elke vervolg stap begint met ze in gebreke te stellen. Vergeet ook zeker niet te melden dat eventuele verhaalkosten op hun worden verhaald en dat je aanspraak maakt op de wettelijke rente mocht levering of terugbetaling langer dan de gestelde termijn op zicht laat wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
TLer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:27:
Er zit maar een ding op, stel ze officieel in gebreke. Ze hebben zich niet aan hun leveringsverplichting gehouden. Geef ze de keus tot levering binnen een redelijke termijn, 14 dagen bijvoorbeeld, of je geld retour binnen de zelfde periode.

Geef tevens duidelijk aan dat het door hun geleverde bewijs niet klopt met de werkelijkheid. De nummers van de ID kaart komen immers niet overeen, je was de gehele dag thuis en je hebt niets ontvangen. Zij hebben een leverplicht en zij hebben gekozen voor de transporteur. Zij zijn daar dan ook verantwoordelijk voor.

Mogelijk moet je nog verdere stappen nemen, maar elke vervolg stap begint met ze in gebreke te stellen. Vergeet ook zeker niet te melden dat eventuele verhaalkosten op hun worden verhaald en dat je aanspraak maakt op de wettelijke rente mocht levering of terugbetaling langer dan de gestelde termijn op zicht laat wachten.
1ste alinea : Al gedaan.
2e alinea : Al gedaan.
3e alinea : Mee bezig.

Ondertussen is er een klacht ingediend bij ictwaarborg en mocht dat niets worden, dan zal er een dagvaarding bezorgd worden bij de webshop.

[Voor 6% gewijzigd door VapingQueen op 05-06-2020 18:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
ictwaarborg is er voor de webshop. Niet zo zeer voor jou.
Ik ben wel van mening dat je niet allerlei lijntjes moet uitzetten, maar gewoon doorpakken als al het andere alleen maar tijd kost met dezelfde uitkomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvrhrln
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:38:
Beter ander(e) keurmerk(en) aanschrijven waar webshop is bij aangesloten ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:38:
Ik ben wel van mening dat je niet allerlei lijntjes moet uitzetten, maar gewoon doorpakken als al het andere alleen maar tijd kost met dezelfde uitkomst.
Owwww, don't worry, dat komt vanzelf goed. Ictwaarborg gaat nu haar lid aanspreken en mocht die zwijgen, dan gaan zij er tegenaan. Mocht dat niet tot het gewenste resultaat leiden, dan gaan de handschoentjes uit en zal er gedagvaard worden.
mvrhrln schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Ze zijn alleen bij ictwaarborg.nl aangesloten. Wel heb ik een negatieve review hier op Tweakers geplaatst.en ook bij Kiyoh.

[Voor 23% gewijzigd door VapingQueen op 06-06-2020 02:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
mvrhrln schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Ik zie op hun website geen enkele vermelding van een keurmerk oid, behalve een weggemoffeld zinnetje dat ictwaarborg kan bemiddelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:27:
[...]

Ik zie op hun website geen enkele vermelding van een keurmerk oid, behalve een weggemoffeld zinnetje dat ictwaarborg kan bemiddelen.
Klopt, dat staat er inderdaad, maar volgens ictwaarborg zijn ze wel degelijk lid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 00:26
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Klopt, dat staat er inderdaad, maar volgens ictwaarborg zijn ze wel degelijk lid.
Ja dat kan best zo zijn, maar dat zegt nog steeds erg weinig.

En zoals hierboven al eerder is vermeld; het ICT waarborg keurmerk is er voor het bedrijf, niet voor jou als consument. Je kan hier geen rechten aan ontlenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
TecHHeaD schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Ja dat kan best zo zijn, maar dat zegt nog steeds erg weinig.

En zoals hierboven al eerder is vermeld; het ICT waarborg keurmerk is er voor het bedrijf, niet voor jou als consument. Je kan hier geen rechten aan ontlenen.
Dan staat het verkeerd vermeld op de site.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 00:26
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Dan staat het verkeerd vermeld op de site.
Kan je een concreet voorbeeld geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Zie het als bovag. Het straalt vertrouwen uit, maar je hebt er als consument weinig aan als er stront aan de knikker is.
niet meer dan een fatsoenlijke spelregel: voorafgaand en gedurende het bemiddelingsproces onthouden partijen zich van commentaar via fora e.d. over het betreffende onderwerp.
Lekker makkelijk om bemiddeling af te wijzen. Een review is immers zo geplaatst.

[Voor 54% gewijzigd door paQ op 05-06-2020 19:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:12
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Vanuit een andere hoek bekeken: je zou natuurlijk rookwaar (of nicotine pleisters, wat jij wil) op iedere dag vd week kunnen bestellen. Dan komen ze langs en kun je het ze vragen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
TecHHeaD schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Kan je een concreet voorbeeld geven?
Van hun site :

"Bemiddeling is alleen mogelijk voor consumenten."

Dit geeft toch duidelijk aan dat ze bemiddelen. Ze kunnen ook het lid het lidmaatschap ontnemen als men de regels breekt, of ze dat ook daadwerkelijk doen, staat echter nergens vermeld.
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:48:
Zie het als bovag. Het straalt vertrouwen uit, maar je hebt er als consument weinig aan als er stront aan de knikker is.

[...]

Lekker makkelijk om bemiddeling af te wijzen. Een review is immers zo geplaatst.
Dan komt er gewoon een dagvaarding. Ik krijg het idee dat jullie je drukker maken op dit moment dan dat ik dat doe.
Reviews zijn gisteren geplaats, voor de klacht dus.
biomass schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Vanuit een andere hoek bekeken: je zou natuurlijk rookwaar (of nicotine pleisters, wat jij wil) op iedere dag vd week kunnen bestellen. Dan komen ze langs en kun je het ze vragen?
Dan nog is het de vraag of die bezorger ook de bezorger is geweest die zogezegd het pakket van de webshop heeft bezorgt.... ;)

[Voor 19% gewijzigd door VapingQueen op 05-06-2020 20:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Van hun site :

"Bemiddeling is alleen mogelijk voor consumenten."

Dit geeft toch duidelijk aan dat ze bemiddelen. Ze kunnen ook het lid het lidmaatschap ontnemen als men de regels breekt, of ze dat ook daadwerkelijk doen, staat echter nergens vermeld.

[...]

Dan komt er gewoon een dagvaarding. Ik krijg het idee dat jullie je drukker maken op dit moment dan dat ik dat doe.
Reviews zijn gisteren geplaats, voor de klacht dus.
Precies en dit topic. Mijn punt is dat ze het minste al kunnen aangrijpen om heel die bemiddeling niet in gang te zetten voor je. Mooi als het lukt hoor, maar ik zie bemiddeling als iets om ergens in het midden van een geschil uit te komen. Je wil hier helemaal niet in het midden uitkomen. De webshop houdt zich hier duidelijk niet aan de wet. Jij kan aannemelijk maken dat je het niet hebt ontvangen en daar heb je ook je medewerking in verleend; zij kunnen niet bewijzen dat het aan jou is geleverd. Meer dan een “hier staat ‘bezorgd’ “ komen ze niet, opgevolgd door een rits aannames om hun besluit zogenaamd kracht bij te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Precies en dit topic. Mijn punt is dat ze het minste al kunnen aangrijpen om heel die bemiddeling niet in gang te zetten voor je. Mooi als het lukt hoor, maar ik zie bemiddeling als iets om ergens in het midden van een geschil uit te komen. De webshop houdt zich hier duidelijk niet aan de wet. Jij kan aannemelijk maken dat je het niet hebt ontvangen en daar heb je ook je medewerking in verleend; zij kunnen niet bewijzen dat het aan jou is geleverd. Meer dan een “hier staat ‘bezorgd’ “ komen ze niet, opgevolgd door een rits aannames om hun besluit zogenaamd kracht bij te zetten.
Mochten ze naar aanleiding van dit of dat bemiddeling weigeren, dan gaat er gelijk een dagvaarding uit. Het kan soms zo simpel zijn.....

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-07 10:10
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Mochten ze naar aanleiding van dit of dat bemiddeling weigeren, dan gaat er gelijk een dagvaarding uit. Het kan soms zo simpel zijn.....
Let erop dat zij helemaal geen bemiddeling hoeven te weigeren getuige :
Is de deelnemer (nog) niet gecertificeerd of is zijn deelnemerschap om administratieve redenen tijdelijk op hold gezet, dan is de bemiddelingsservice beperkt. Dit houdt in dat uw bemiddelingsverzoek bij ons wordt geregistreerd en het door u ingevulde formulier automatisch wordt doorgestuurd naar de deelnemer zodat deze op de hoogte is van uw klacht. Het initiatief om de klacht te verhelpen ligt vervolgens bij het bedrijf.
Oftewel dan krijg jij simpelweg geen reactie terug.

Maar sowieso kan ik al nergens terugvinden wat hun reactiesnelheid zou moeten zijn bij een consumentenklacht. En van andere keurmerken weet ik wel dat die rustig kunnen zeggen dat ze het druk hebben en er over 6 maanden oid pas aan toe komen.

Maar ik hoop dat ze gewoon netjes zijn en je binnen zeg 1 week een behoorlijke reactie geven waarmee je of met hun verder kan of gewoon zonder hun verder kan en dat ze je niet aan het lijntje gaan houden...

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04:26
VapingQueen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:11:
[...]

wat was de formele reactie op de ingebrekestelling en wat was de formele reactie op de ontbinding?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
boyette schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:25:
[...]

wat was de formele reactie op de ingebrekestelling en wat was de formele reactie op de ontbinding?
Totaal geen enkele.

• boyette
heb je die aangetekend met handtekening retour gestuurd per post?

dan hoef je ook niet te dagvaarden

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Volgens StevenK kon het ook per mail en zo is het dus ook gegaan.

• boyette
VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 03:02:
Volgens StevenK kon het ook per mail en zo is het dus ook gegaan.
natuurlijk kan dat niet

dus je kan alles opnieuw doen
daarom heb je ook geen reactie ontvangen

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Dus je zegt dat @StevenK , een ex-advocaat het totaal mis heeft?

• boyette
VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 03:07:
nou laat ik het dan zo zeggen
als men er op had gereageerd had je er wat mee gekunnen

zo niet
moet je het per post doen aangetekend met handtekening retour

je kan sowieso niets dagvaarden zo

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

boyette schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 03:09:
[...]

nou laat ik het dan zo zeggen
als men er op had gereageerd had je er wat mee gekunnen

zo niet
moet je het per post doen aangetekend met handtekening retour

je kan sowieso niets dagvaarden zo
Per mail hoeft geen probleem te zijn. Ze hebben eerdere e-mails gewoon ontvangen en erop gereageerd. Het e-mailsysteem kan je zien als een geautomatiseerd registratiesysteem voor "post".

Think smart........ Act stupid........

• boyette
BazzH schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:29:
[...]

Per mail hoeft geen probleem te zijn. Ze hebben eerdere e-mails gewoon ontvangen en erop gereageerd. Het e-mailsysteem kan je zien als een geautomatiseerd registratiesysteem voor "post".
Dat klopt maar als men niet reageert zul je het toch per post moeten doen

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:42

Aganim

I have a cunning plan..

boyette schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:44:
[...]

Dat klopt maar als men niet reageert zul je het toch per post moeten doen
Je zegt dat nogal stellig, kan je dat onderbouwen met een bron?

Subnautica onderzoeken in alle rust? No More Vehicle Attacks

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 04-07 20:16
Dit slaat toch nergens meer op? Bezorgers vragen tegenwoordig ( met corona ) ook echt niet om ID hoor. Hoeveel pakketjes ik nu al ontvangen heb waar ik eigenlijk een handtekening voor moet zetten en nooit heb hoeven doen ;w

Daarom vind ik het ook raar dat PostNL zo reageert, en ook vooral de webshop. *knip* Ook (onnodig) hinten/vissen naar de naam van de webshop is niet de bedoeling.

[Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 10-06-2020 00:37]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Aganim schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:04:
[...]

Je zegt dat nogal stellig, kan je dat onderbouwen met een bron?
Dat kan die niet, want zelfs onze grote vriend Arnoud Engelfriet spreekt het tegen :

https://blog.iusmentis.co...6/is-e-mail-rechtsgeldig/

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:28
VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:38:
[...]

Dat kan die niet, want zelfs onze grote vriend Arnoud Engelfriet spreekt het tegen :

https://blog.iusmentis.co...6/is-e-mail-rechtsgeldig/
Maar je ziet dus ook gelijk de keerzijde, geen enkele reactie.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Carfanatic schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Maar je ziet dus ook gelijk de keerzijde, geen enkele reactie.
Wat als het tot een rechtzaak komt, alleen maar tegen hun gebruikt kan worden.... Lijkt mij dan.
Daarnaast, een aangetekende brief kunnen ze ook gelijk door de papiervernietiger gooien.....

[Voor 14% gewijzigd door VapingQueen op 06-06-2020 09:51]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 20:28
Daarnaast, een aangetekende brief kunnen ze ook gelijk door de papiervernietiger gooien.....
Dan hebben ze in ieder geval getekend voor ontvangst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:01
hollandnick schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:19:
Dit slaat toch nergens meer op? Bezorgers vragen tegenwoordig ( met corona ) ook echt niet om ID hoor. Hoeveel pakketjes ik nu al ontvangen heb waar ik eigenlijk een handtekening voor moet zetten en nooit heb hoeven doen ;w
bij pakketjes waarvoor handtekening vereist is horen ze dat wel te doen.

Eigenlijk is dit een topic waarbij ik zowel TS als de webshop eigenlijk beide wel begrijp.

Kijkende vanuit TS is er niet geleverd en dus is TS terecht pissig.
Kijkende vanuit de webshop lijkt het erop dat de procedure eigenlijk volledig correct is verlopen zoals PostNL deze voorspiegelt waardoor het kijkende vanuit hun oogpunt niet direct vreemd is dat ze na het onderzoek niets meer willen doen.

Blijft over de vraag of levering bij de buren in juridische zin gezien kan worden als afgeleverd en ik verwacht dat TS het daarop kan winnen. Met mogelijk als enige uitzondering wanneer de webshop in het bestel proces heel duidelijk aangeeft dat bezorgen bij de buren een optie is bij verzend methode X en dat je dat kan voorkomen door verzend methode Y te kiezen.
VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Wat als het tot een rechtszaak komt, alleen maar tegen hun gebruikt kan worden.... Lijkt mij dan.
Zolang je geen ontvangst of lees bevestiging heb weet ik dat niet, ik verwacht namelijk dat jij in zo'n geval wel aannemelijk moet maken dat de e-mail ontvangen en gelezen is.

Bij aantekende post is daarvoor de handtekening afdoende.

[Voor 19% gewijzigd door Dennism op 06-06-2020 09:56]

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Carfanatic schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Maar dat is dan ook het enige voordeel, de nadeel zijn de gemaakte kosten.... ;)
Dennism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Eigenlijk is dit een topic waarbij ik zowel TS als de webshop eigenlijk beide wel begrijp.

Kijkende vanuit de webshop lijkt het erop dat de procedure eigenlijk volledig correct is verlopen zoals PostNL deze voorspiegelt waardoor het kijkende vanuit hun oogpunt niet direct vreemd is dat ze na het onderzoek niets meer willen doen.

Blijft over de vraag of levering bij de buren in juridische zin gezien kan worden als afgeleverd en ik verwacht dat TS het daarop kan winnen. Met mogelijk als enige uitzondering wanneer de webshop in het bestel proces heel duidelijk aangeeft dat bezorgen bij de buren een optie is bij verzend methode X en dat je dat kan voorkomen door verzend methode Y te kiezen.

[...]

Zolang je geen ontvangst of lees bevestiging heb weet ik dat niet, ik verwacht namelijk dat jij in zo'n geval wel aannemelijk moet maken dat de e-mail ontvangen en gelezen is.

Pissed was ik ja, nu volhardend en volhoudend.
Het is niet correct afgeleverd, als het uberhaupt al ergens geleverd is. Er is ondertekend met een voor mij vreemd documentnummer, wat mijn documentnummer wel is, hebben ze 2 bewijzen van toegestuurd gekregen.
Op alles wat er in het mailtje stond, is gereageerd, behalve de ingebrekestelling, daar is professioneel omheen gegaan, dus ze hebben de mail gelezen, alleen het deel wat hun niet uit kwam niet...

Een "niet bij de buren afleveren" optie is er niet tijdens het bestelproces, al zou ik, tegen bijbetaling volgens hun, dat wel kunnen kiezen (zie OP), ze liegen dus. Daarnaast staat in hun voorwaarden dat de goederen op het bij hun bekende adres wordt afgeleverd, ook hier niets over burenbezorging...

[Voor 79% gewijzigd door VapingQueen op 06-06-2020 10:13]

• Dennism
@VapingQueen Op een ingebrekestelling hoeven ze dan ook niet te reageren, als jij kan aantonen dat ze jouw mail gelezen hebben, omdat ze op andere punten wel gereageerd hebben zal dat voldoende zijn. Helemaal mooi zal het zijn als bij hun reply ook nog jouw originele mail aangehecht zit.

Het kan echter natuurlijk goed zijn dat zij menen wel op de ingebrekestelling gereageerd te hebben door middel van de uitkomst van het PostNL onderzoek met jou te delen. Daarin geven ze immers aan dat zij vinden dat ze voldaan hebben aan hun verplichtingen.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Dat kan aan de hand van hun reactie's zonder problemen bewezen worden. Bij iedere reply zitten alle voorgaande berichten, voordeel van Gmail.

Misschien wel, misschien niet, als het tot een rechtzaak komt, zal ik mijn advocaat vragen deze vraag te stellen tijdens zijn "vragenuurtje".

• LA-384
VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:26:
Dat kan aan de hand van hun reactie's zonder problemen bewezen worden. Bij iedere reply zitten alle voorgaande berichten, voordeel van Gmail.
Volgens mij maken sommige maildiensten een "gesprek" van alle mailtjes van en naar een bepaald e-mail adres. Dat is niet hetzelfde als een kopie van het ene mailtje in de reactiemail. Hoe dat zit met Gmail weet ik niet, maar ik weet dat die optie in hotmail aan of uit te zetten is.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
LA-384 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Volgens mij maken sommige maildiensten een "gesprek" van alle mailtjes van en naar een bepaald e-mail adres. Dat is niet hetzelfde als een kopie van het ene mailtje in de reactiemail. Hoe dat zit met Gmail weet ik niet, maar ik weet dat die optie in hotmail aan of uit te zetten is.
Gmail koppelt inderdaad alle gesprekken aan elkaar, maar alleen als er op "Beantwoorden" wordt geklikt en deze knop komt alleen tevoorschijn als je het bronmailtje opent. Als je op "Nieuw bericht" klikt, wordt het bronmailtje NIET gekoppeld aan het antwoord en kan je dus ontkennen het bronmailtje ooit te hebben gezien/gelezen... ;)

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dennism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Vanuit de webshop snap ik het ook wel, maar richten ze hun pijlen op de verkeerde. PostNL keurt eigen vlees, dus dat is altijd "correct verlopen". Blijft staan dat de klant niks heeft ontvangen, dus mag de webshop gerust hun vraagtekens zetten bij de definitie van correct. Daarbij kunnen ze de afweging maken of de kostenbesparing van het onverzekerd verzenden opweegt tegen de gevolgen als het een keer niet goed gaat.
Met mogelijk als enige uitzondering wanneer de webshop in het bestel proces heel duidelijk aangeeft dat bezorgen bij de buren een optie is bij verzend methode X en dat je dat kan voorkomen door verzend methode Y te kiezen.
De enige opties die ik in heel hun bestelproces heb gezien waren "afhalen" en "verzenden". Daarnaast was er geen mogelijkheid om aan- of uit te vinken dat het bij de buren bezorgd zou mogen worden.
[...]

Als er al een uitgebreide mailwisseling over een weer is waarin steeds binnen een bepaalde tijd "snel" gereageerd wordt, is dat wat mij betreft een impliciete ontvangstbevestiging voor alle toekomstige mailtjes die op dezelfde manier verstuurd zijn, en volgens mij wordt daar juridisch in grote lijnen hetzelfde over gedacht. Dat reactie uitblijft op het moment dat het over ingebrekestellingen gaat is natuurlijk toeval en gebeurt met aangetekende post nooit :z dus daar zal ook snel gehakt van gemaakt worden.
VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Op alles wat er in het mailtje stond, is gereageerd, behalve de ingebrekestelling, daar is professioneel omheen gegaan, dus ze hebben de mail gelezen, alleen het deel wat hun niet uit kwam niet...
Dus je hebt ze gemaild over X, Y, Z en een ingebrekestelling in dezelfde mail, en ze hebben überhaupt op iets in die mail gereageerd? Dan hebben ze hem ook ontvangen natuurlijk en daar bestaat dan zeker geen enkele twist meer over, voor zover die al bestond. Dat zij er niet op reageren is vooral hun probleem. Zij hoeven niet akkoord te zijn met jouw ingebrekestelling voordat deze rechtsgeldig wordt.

[Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 06-06-2020 11:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
DataGhost schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:19:
[...]

PostNL keurt eigen vlees, dus dat is altijd "correct verlopen".
Waar staaf je dit op? Dit is niet zoals ik dit in de praktijk zie gebeuren. Dat alles "correct is verlopen" is zelfs relatief vaak niet de uitkomst van de onderzoeken van PostNL, normaliter zijn ze vrij eerlijk in het toegeven van hun fouten. Al is dat vaak nog steeds niet wat je wil horen, aangezien het je vaak alsnog niets helpt.
Als er al een uitgebreide mailwisseling over een weer is waarin steeds binnen een bepaalde tijd "snel" gereageerd wordt, is dat wat mij betreft een impliciete ontvangstbevestiging voor alle toekomstige mailtjes die op dezelfde manier verstuurd zijn, en volgens mij wordt daar juridisch in grote lijnen hetzelfde over gedacht. Dat reactie uitblijft op het moment dat het over ingebrekestellingen gaat is natuurlijk toeval en gebeurt met aangetekende post nooit :z dus daar zal ook snel gehakt van gemaakt worden.
vziw gaat men in juridische zin meestal nog uit van de ontvangst theorie, waarbij de verzender moet aantonen dat iets ontvangen is ( Wikipedia: Ontvangsttheorie ), zowel bij post maar ook e-mail kunnen er redelijk wat zaken zijn die bezorging verhinderen. Het zou mij enigszins verbazen wanneer voorgaande communicatie als impliciete ontvangst bevestiging gezien zou worden voor latere communicatie.

Dat een reactie uitblijft is verder niet heel relevant, het gaat om de ontvangst van de ingebrekestelling. Daarom is een handtekening (of mogelijk een ontvangst / leesbevesting bij E-mail) zo handig in zo'n geval.

Maar hier lijkt dat verder niet relevant meer te zijn aangezien TS al aangeeft dat de shop aantoonbaar heeft gereageerd op de communicatie met de ingebrekestelling. Er is dus wel een reactie.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 05:33

Wootism

aaibaar

Niet totaal mis, maar het probleem met e-mail is dat de ontvanger kan pretenderen de mail niet gezien te hebben doordat hij in de spam-folder terecht kwam, zijn virusscanner hem onderschept heeft of door een andere reden de mail nooit ontvangen is.
En dat is immers aannemelijk, want techniek.

Bij een aangetekende brief krijg je tenminste feitelijke terugkoppeling dat hij is ontvangen en wie er voor getekend heeft.
Dan heb je in ieder geval zekerheid dat je ingebrekestelling is aangekomen.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Wootism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Niet totaal mis, maar het probleem met e-mail is dat de ontvanger kan pretenderen de mail niet gezien te hebben doordat hij in de spam-folder terecht kwam, zijn virusscanner hem onderschept heeft of door een andere reden de mail nooit ontvangen is.
En dat is immers aannemelijk, want techniek.

Bij een aangetekende brief krijg je tenminste feitelijke terugkoppeling dat hij is ontvangen en wie er voor getekend heeft.
Dan heb je in ieder geval zekerheid dat je ingebrekestelling is aangekomen.
Aangezien ze wel op andere delen reageren die in dezelfde mail staan, is het duidelijk dat ze het wel ontvangen en gelezen hebben. Ze reageren alleen niet op een specifiek deel...

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dennism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Waar staaf je dit op? Dit is niet zoals ik dit in de praktijk zie gebeuren. Dat alles "correct is verlopen" is zelfs relatief vaak niet de uitkomst van de onderzoeken van PostNL, normaliter zijn ze vrij eerlijk in het toegeven van hun fouten. Al is dat vaak nog steeds niet wat je wil horen, aangezien het je vaak alsnog niets helpt.
Nou ja, het is "bij buren" afgeleverd maar volkomen onbekend is waar en aan wie dat dan is gebeurd, zowel voor TS als voor PostNL. Dat kan toch op geen enkele manier correct zijn? Schijnbaar vinden zij van wel, maar dat is niet de gedachte achter hun dienst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 05:33

Wootism

aaibaar

VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Aangezien ze wel op andere delen reageren die in dezelfde mail staan, is het duidelijk dat ze het wel ontvangen en gelezen hebben. Ze reageren alleen niet op een specifiek deel...
Dan nog zou ik mij een discussie daarover besparen en voor €9,- een mooie brief laten bezorgen.
Dan heb je in ieder geval alles gedaan wat je moet doen met bijbehorend bewijs van verzending én ontvangst.
Door een soortgelijke ervaring ben ik bij dit soort dingen echt van de oude stempel zweer ik bij het fysiek versturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:36
boyette schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 03:01:
[...]

heb je die aangetekend met handtekening retour gestuurd per post?

dan hoef je ook niet te dagvaarden
Dat geldt alleen voor emails gestuurd op 30 februari.
Wootism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:37:
[...]

het probleem met e-mail is dat de ontvanger kan pretenderen de mail niet gezien te hebben
En dan?

• Dennism
DataGhost schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Nou ja, het is "bij buren" afgeleverd maar volkomen onbekend is waar en aan wie dat dan is gebeurd, zowel voor TS als voor PostNL. Dat kan toch op geen enkele manier correct zijn? Schijnbaar vinden zij van wel, maar dat is niet de gedachte achter hun dienst.
Dat is juist exact volgens de dienstbeschrijving, bij bepaalde vormen van pakket bezorging staat gewoon in de voorwaarden dat bezorgen bij de buren mag. Wil je dit als verzender niet dan kun je dat aangeven, echter kunnen daar afhankelijk van de overeenkomsten wel kosten aan verbonden zitten. Juist bij de standaard pakketbezorging is bezorging bij de buren heel normaal.

Dat bezorgen bij de buren mag is gewoon onderdeel van dienstverlening PostNL en ook andere pakketbezorgers.

[Voor 4% gewijzigd door Dennism op 06-06-2020 12:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StevenK
Eh.. Ik heb nergens gezegd dat een e-mail altijd voldoende is. Je zult altijd aan moeten tonen dat een bericht aangekomen is en juist omdat e-mail op zich geen enkele garantie van aflevering biedt, kan daar een uitdaging liggen.

In de meeste gevallen krijg je een reply vanuit een ticketingsysteem. Dat is dan al genoeg, maar de ervaring leert ook dat de meeste partijen niet ontkennen bepaalde e-mails gehad te hebben,

In dit concrete geval heeft de shop al wel bevestigd dat TS heeft aangegeven het pakket niet te hebben ontvangen, maar de shop houdt vol dat dat het probleem van TS is. Dat is echt voldoende basis om te dagvaarden, al is het maar omdat ingebrekestelling niet nodig is om in verzuim te komen, als de wederpartij expliciet aangeeft niet meer na te zullen komen en dat is hier het geval.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LA-384
Wootism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Dan nog zou ik mij een discussie daarover besparen en voor €9,- een mooie brief laten bezorgen.
Dan heb je in ieder geval alles gedaan wat je moet doen met bijbehorend bewijs van verzending én ontvangst.
Door een soortgelijke ervaring ben ik bij dit soort dingen echt van de oude stempel zweer ik bij het fysiek versturen.
Eigenlijk wel frappant dat de discussie gaat over het wel of niet bezorgd zijn van een pakketje, ondanks bevestiging van ontvangst welke mogelijk niet valide is. En dan vertrouwen op een brief die door dezelfde bezorgende partij wordt verstuurd waarvoor ook ontvangstbevestiging vereist is. :+

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dennism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:06:
[...]ss

Dat is juist exact volgens de dienstbeschrijving
Ik zeg niet dat bezorgen bij de buren niet normaal is (wel onwenselijk in sommige situaties)
DataGhost schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:40:
maar volkomen onbekend is waar en aan wie dat dan is gebeurd, zowel voor TS als voor PostNL.
Normaal komt er dan een kaartje in de brievenbus waarop staat bij wie het is afgeleverd, en komt deze informatie ook in Track&Trace te staan. Daar is nu geen sprake van. Het pakket kan net zo goed aan een voorbijganger meegegeven zijn, of mee met de bezorger naar huis. Typ drie willekeurige nummertjes in en het is aan "iemand" bezorgd.

Het zou wat zijn als je aangetekende brief met ingebrekestelling op dezelfde manier "bezorgd" werd :+
edit:
Mooie timing @LA-384

• paQ
Carfanatic schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:54:
[...]

... met C230

• Dennism
Dat laatste is inderdaad wel een leuke vraag, ik vraag me af of PostNL daar ook de procedure heeft veranderd i.v.m Corona, het zou mij logischer lijken als daar nog wel een handtekening vereist is.

Al zegt een handtekening ook niet altijd iets, genoeg handtekening waar de identiteit van degene die hem zet niet uit te halen is. Toch zie je wel dat zoiets eigenlijk altijd wel geaccepteerd wordt als bewijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Dat hele handtekening voor ontvangst is dat je aannemelijk kunt maken dat je de moeite genomen hebt, je relaas bij de ontvanger te krijgen. Maar wat StevenK ook al zegt, en zoals de winkel zelf aangeeft in de openingspost, vrij vertaald: zoek het maar uit verder, wij hebben ons ding gedaan, case closed.
Je kan door nu weer een ingebrekestelling hooguit eenzelfde reactie krijgen. Dat kost alleen maar tijd, net als nu afwachten op ictwaarborg overigens.
Maar goed, dat is momenteel dan het laagdrempeligst. Maar ongeacht hun reactie; beide partijen kunnen dat in de wind slaan. Een vonnis niet.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@VapingQueen Ga je aangifte doen ? Dan staat je mening in elk geval steviger dat jij het pakket niet hebt ontvangen.

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Topicstarter
Dennism schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:21:
Dat laatste is inderdaad wel een leuke vraag, ik vraag me af of PostNL daar ook de procedure heeft veranderd i.v.m Corona, het zou mij logischer lijken als daar nog wel een handtekening vereist is.

Al zegt een handtekening ook niet altijd iets, genoeg handtekening waar de identiteit van degene die hem zet niet uit te halen is. Toch zie je wel dat zoiets eigenlijk altijd wel geaccepteerd wordt als bewijs.
PostNL heeft nu een tijdelijke procedure ingevoerd, er wordt nu "getekend" met een C en dan de 3 laatste tekens van je documentnummer. Het feit is echter, dat mijn documentnummer eindigt met "F10" en niet met "230", daar heeft de webshop ook 2 bewijzen van gekregen.... Maar zegt men dat er ondertekend is met mijn documentnummer.

"PostNL geeft aan dat uit het onderzoek naar voren is gekomen dat de bezorger op jou adres is geweest en jou pakket heeft overhandigd en heeft laten tekenen voor ontvangst (opgave ID cijfers)."

Bovenstaande tekst riekt naar valsheid in geschrifte, aangezien :

A De bezorger niet aan de deur is geweest
B Dus nooit mijn Idkaart heeft gezien
C Mij ook nooit heeft kunnen laten tekenen en
D Mijn documentnummer niet overeenkomt met de "handtekening" op de track en trace.
Hackus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:28:
@VapingQueen Ga je aangifte doen ? Dan staat je mening in elk geval steviger dat jij het pakket niet hebt ontvangen.
Waarvan?
paQ schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:27:
Dat hele handtekening voor ontvangst is dat je aannemelijk kunt maken dat je de moeite genomen hebt, je relaas bij de ontvanger te krijgen. Maar wat StevenK ook al zegt, en zoals de winkel zelf aangeeft in de openingspost, vrij vertaald: zoek het maar uit verder, wij hebben ons ding gedaan, case closed.
Je kan door nu weer een ingebrekestelling hooguit eenzelfde reactie krijgen. Dat kost alleen maar tijd, net als nu afwachten op ictwaarborg overigens.
Maar goed, dat is momenteel dan het laagdrempeligst. Maar ongeacht hun reactie; beide partijen kunnen dat in de wind slaan. Een vonnis niet.
Volgens dit linkje van Thuiswinkel.org liggen de zaken iets anders :

https://www.thuiswinkel.o...elling-is-niet-aangekomen

[Voor 31% gewijzigd door VapingQueen op 06-06-2020 12:35]

• paQ
Hackus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:28:
waarvan?
VapingQueen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Volgens dit linkje van Thuiswinkel.org liggen de zaken iets anders :

https://www.thuiswinkel.o...elling-is-niet-aangekomen
Ik heb geen idee wat je bedoelt te zeggen.

jurisprudentie is er genoeg, en de webshop is niet aangesloten bij thuiswinkel.org.

[Voor 36% gewijzigd door paQ op 06-06-2020 12:37]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True