De manier die ik noemde in:
JohanNL in "Bestelling niet bezorgd, maar webshop houdt vol van wel"
Of als de webshop aangeeft ( via mail doorgaans ) dat de bestelling is verstuurd, met tracking die aangeeft " afgeleverd " en jij als koper niets meer laat horen.
Het is dan " afgeleverd " totdat de klant zegt van niet, stilzwijgend akkoord gaan zeg maar, dit is de meest voorkomende manier waarop bestellingen worden afgerond.
Maar dit moet je als klant wel kenbaar maken binnen een redelijke termijn, dus nu claimen dat een bestelling van een paar jaar geleden niet is aangekomen zit er niet meer in.
Alhoewel... een rechter had volgens mij wel eens geoordeeld dat een klant die pas 3 maanden later had geclaimd dat een bestelling niet was aangekomen alsnog op tijd was met het melden hiervan.
Het zal vooral met de omstandigheden te maken hebben denk ik en hoe redelijk de rechter het vindt dat de koper hier zo lang mee heeft gewacht.
Maar de koper is in onze wetgeving erg goed beschermd en je moet als verkoper eigenlijk wel bewijs hebben waarmee je zo goed als 100% kunt aantonen dat het bestelde goed is afgeleverd in geval van bestellingen die verdwijnen.
De webshop in dit topic kan dit bewijs hoogstwaarschijnlijk niet overleggen, zal dus met een oplossing moeten komen en in beginsel dus alsnog moeten voldoen aan de koopovereenkomst; de bestelling van @Verwijderd leveren.
Daarnaast maakt dat verhaal met dat het documentnummer die het vervoersbedrijf heeft niet overeenkomt met die van TS het voor de winkel niet beter.
Is sowieso ook iets wat de webshop moet aantonen/bewijzen.
De webshop hierin draait het om, alsof @Verwijderd maar moet bewijzen dat het niet haar documentnummer is.
Uit goodwill heeft ze wel de juiste informatie aan de webwinkel hiervan overhandigd, waaruit toch zou moeten vast komen te staan dat het niet overeenkomt met wat de bezorger heeft genoteerd, maar vanuit een juridisch oogpunt had dit volgens mij dus sowieso niet gehoeven.
[
Voor 15% gewijzigd door
JohanNL op 20-06-2020 14:22
]