Ik zit een beetje met een vervelende situatie...
Binnenkort verloopt de APK van mijn auto. Omdat ik verwacht dat de achterbanden door droogtescheurtjes niet door de keuring zullen komen had ik nieuwe banden besteld en met de garage waar ik de keuring laat uitvoeren afgesproken dat zij deze zouden monteren.
Van de website van de ACM:
https://www.consuwijzer.n...reden/anders-dan-verwacht
Naar mijn idee moet de webshop dus of de banden omruilen of, als dat niet mogelijk is, mijn geld terug geven (waarbij ik zonder meer bereid ben de banden op hun kosten terug te sturen). Gezien mijn ervaring tot nu toe met deze webshop gaat mijn voorkeur uit naar het laatste maar dit is, zoals ik het begrijp, aan de webshop.
Ik kan dus ook niet ondertussen de banden ergens anders bestellen want ze kunnen er voor kiezen om de banden alsnog om te ruilen. Ondertussen moet mijn auto wel deze maand gekeurd worden en zit ik met een set banden die ik niet kan gebruiken. Als ik ze uit eigen beweging retour zou willen sturen zou ik volgens hun voorwaarden zelf de verzendkosten (die volgens hen €25 bedragen) moeten betalen. Daar heb ik niet niet bepaald zin in omdat ik van mening ben dat zij een fout hebben gemaakt. Dus hoe nu verder?
Binnenkort verloopt de APK van mijn auto. Omdat ik verwacht dat de achterbanden door droogtescheurtjes niet door de keuring zullen komen had ik nieuwe banden besteld en met de garage waar ik de keuring laat uitvoeren afgesproken dat zij deze zouden monteren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Van de website van de ACM:
https://www.consuwijzer.n...reden/anders-dan-verwacht
Kortom, ik ben van mening dat het product, de banden, niet voldoen aan de overeenkomst.Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. Ga daarom terug naar de verkoper. Deze moet het probleem gratis voor u oplossen. Meestal betekent dit dat u een nieuw product krijgt.
De verkoper moet het probleem binnen een redelijke tijd oplossen. Ook mag u hier niet te veel last van hebben. Duurt het bijvoorbeeld lang voordat de fabrikant een nieuw product kan leveren? Dan kan de verkoper u tijdelijk een product te leen geven.
Kan de verkoper het juiste product niet leveren, omdat er geen product bestaat dat voldoet aan de beschrijving op de website? Of aan de beschrijving die de verkoper u bij de aankoop heeft gegeven? Dan hebt u recht op uw geld terug.
Naar mijn idee moet de webshop dus of de banden omruilen of, als dat niet mogelijk is, mijn geld terug geven (waarbij ik zonder meer bereid ben de banden op hun kosten terug te sturen). Gezien mijn ervaring tot nu toe met deze webshop gaat mijn voorkeur uit naar het laatste maar dit is, zoals ik het begrijp, aan de webshop.
Ik kan dus ook niet ondertussen de banden ergens anders bestellen want ze kunnen er voor kiezen om de banden alsnog om te ruilen. Ondertussen moet mijn auto wel deze maand gekeurd worden en zit ik met een set banden die ik niet kan gebruiken. Als ik ze uit eigen beweging retour zou willen sturen zou ik volgens hun voorwaarden zelf de verzendkosten (die volgens hen €25 bedragen) moeten betalen. Daar heb ik niet niet bepaald zin in omdat ik van mening ben dat zij een fout hebben gemaakt. Dus hoe nu verder?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn