Webshop levert andere banden dan besteld en doet nu moeilijk

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

sjirafje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:25:
Wederom bedankt voor de reacties. Ik geloof dat er geen nieuwe vragen aan mij gesteld zijn, mocht ik je vraag over het hoofd gezien hebben hoor ik dat graag.

Ik heb gisteren en vandaag nog een reactie van de webshop ontvangen waarin deze blijft vasthouden dat de juiste banden zijn geleverd en dat ik moet betalen voor het terugsturen. Ik heb hier nog niet op gereageerd, wel heb ik het dossier compleet voor de chargeback procedure, dus dat heb ik inmiddels in gang gezet. Is het verstandig of nodig de verkoper hier van op de hoogte te stellen? Zijn er nog andere stappen die ik het beste kan ondernemen (bv voor het geval de CC niets voor me kan betekenen)?
Anders dan: kans gehad, niet genomen en nu zoek ik het uit met de cc? Nee :p

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
@sjirafje We zijn inmiddels een ruime week verder sinds je laatste reactie. Zijn er nog ontwikkelingen?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09

LankHoar

Langharig tuig

sjirafje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:25:
Is het verstandig of nodig de verkoper hier van op de hoogte te stellen? Zijn er nog andere stappen die ik het beste kan ondernemen (bv voor het geval de CC niets voor me kan betekenen)?
Nee, ik zou ze niets laten weten. Stel ze krabbelen terug dan leren ze er minder van dan wanneer de CC maatschappij hun geld terug claimt van ze (bij herhaling is dat voor een bedrijf niet gunstig). Bovendien heeft de verkoper al duidelijk hun hakken in het zand gezet, en zijn ze waarschijnlijk alleen te bewegen met een dagvaarding o.i.d. maar dat lijkt me ingewikkeld in deze situatie tenzij je RB hebt (hoewel die wellicht gewoon jouw schadeloos stellen, waar de verkoper niets van leert/voelt).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
De credit card maatschappij heeft 3 weken om te reageren. Dus daar moet ik waarschijnlijk nog een week op wachten.

Ik heb de webshop niet verteld dat ik een claim heb ingediend bij de cc. Wel heb ik nog een paar mailtjes gestuurd in de hoop dat ze inzien dat de fout toch echt bij hun ligt. Maar tot nu toe zonder succes.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Helaas blijkt die aflevergarantie van de creditcard een wassenneus:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoe nu verder?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Djordjo schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 02:36:
Maar misschien kan dat via je CC-maatschappij; wat staat er in hun voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit, inderdaad. @sjirafje Je kunt het een wassen neus noemen maar als dit gewoon in de voorwaarden staat heb je zelf niet goed opgelet, helaas. Dus wel handig om die even na te kijken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 22:03
Je kan in iedergeval een review op trustpilot achterlaten O-)

Oh en op hun website staat letterlijk:
Banden online of in een garage kopen, kan een nachtmerrie worden!
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
sjirafje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:32:

***members only***

Hoe nu verder?
Heb je geen beroep gedaan op de verkeerde "garantie"?
Ze benoemen "de kwaliteit van de artikelen" maar het gaat jou om "levering van juiste artikel".

Als je zeker weet dat je het juiste hebt besteld en de winkel verkeerd heeft geleverd, moet je je kunnen beroepen op non-conformiteit, de koop ontbinden, en de transactie betwisten om zo je geld terug te krijgen.
De issuer van je kaart verhaalt dat geldt op de acquirer van de transactie waar de verkoper klant is, en die vechten het onderling verder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

sjirafje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:32:

***members only***

Hoe nu verder?
Dat is wel een hele aparte interpretatie van
1. Aflevergarantie: als een met uw Card betaald product niet op de afgesproken leverdatum is geleverd, betalen wij het aankoopbedrag aan u terug als aan de volgende voorwaarden is voldaan
Het is natuurlijk aansprekender wanneer je een telefoon koopt en een baksteen krijgt, maar dit is evengoed niet wat je besteld hebt. Het heeft niets met kwaliteit te maken. Ik zou ze even opbellen en vragen hoe en wat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
EJlol schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:00:
Je kan in iedergeval een review op trustpilot achterlaten O-)

Oh en op hun website staat letterlijk:

[...]

:+
Gedaan: https://nl.trustpilot.com/reviews/5ec3dc4f25e5d20a8899ca72
frickY schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Heb je geen beroep gedaan op de verkeerde "garantie"?
Ze benoemen "de kwaliteit van de artikelen" maar het gaat jou om "levering van juiste artikel".

Als je zeker weet dat je het juiste hebt besteld en de winkel verkeerd heeft geleverd, moet je je kunnen beroepen op non-conformiteit, de koop ontbinden, en de transactie betwisten om zo je geld terug te krijgen.
De issuer van je kaart verhaalt dat geldt op de acquirer van de transactie waar de verkoper klant is, en die vechten het onderling verder uit.
FirePuma142 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Dat is wel een hele aparte interpretatie van

[...]

Het is natuurlijk aansprekender wanneer je een telefoon koopt en een baksteen krijgt, maar dit is evengoed niet wat je besteld hebt. Het heeft niets met kwaliteit te maken. Ik zou ze even opbellen en vragen hoe en wat.
Ik ben er vrij zeker van dat ik het juiste formulier heb opgestuurd. Ik had de creditcard maatschappij al om uitleg gevraagd. Ik zal daar nog aan toevoegen dat het hier niet gaat om "de kwaliteit van de artikelen" maar om "levering van juiste artikel". Misschien dat een voorbeeldje (blauwe bank besteld, rode bank geleverd) de zaak wat duidelijker maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door sjirafje op 21-05-2020 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
sjirafje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:30:
[...]

[...]

Ik ben er vrij zeker van dat ik het juiste formulier heb opgestuurd. Ik had de creditcard maatschappij al om uitleg gevraagd. Ik zal daar nog aan toevoegen dat het hier niet gaat om "de kwaliteit van de artikelen" maar om "levering van juiste artikel". Misschien dat een voorbeeldje (blauwe bank besteld, rode bank geleverd) de zaak wat duidelijker maakt.
Dat moet je zeker niet schrijven. Je moet schrijven dat de koop ontbonden is (voor de manier waarop dat gegaan is, zie de bijlage), maar dat de webwinkel het geld niet wil retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sjirafje Verkeerde zaak geleverd, webwinkel werkt niet mee aan nakomen overeenkomst, overeenkomst ontbonden en webwinkel wil niet terugbetalen. Dat valt volgens mij echt onder bescherming vanuit Cc. Waarschijnlijk ligt het toch een deel aan je eigen communicatie. (je hoeft Cc niet uit te leggen dat je een band zonder witte rand hebt ontvangen. gewoon verkeerd artikel.)
Heeft u iets gekocht met uw creditcard en is het niet of niet goed aangekomen? Daar hoeft u zich als klant van ICS geen zorgen over te maken. U heeft Aflevergarantie op vrijwel al uw aankopen. Dat betekent dat u een verzoek kunt doen om uw geld terug te krijgen als het product niet, te laat of verkeerd is geleverd. Dit is nog geen garantie. Het gaat hier ook om internetbetalingen. AV
https://www.icscards.nl/k...-werkt-de-aflevergarantie

[ Voor 45% gewijzigd door Hackus op 20-05-2020 15:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
Hackus schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:40:
@sjirafje Verkeerde zaak geleverd, webwinkel werkt niet mee aan nakomen overeenkomst, overeenkomst ontbonden en webwinkel wil niet terugbetalen. Dat valt volgens mij echt onder bescherming vanuit Cc. Waarschijnlijk ligt het toch een deel aan je eigen communicatie. (je hoeft Cc niet uit te leggen dat je een band zonder witte rand hebt ontvangen. gewoon verkeerd artikel.)
Heeft u iets gekocht met uw creditcard en is het niet of niet goed aangekomen? Daar hoeft u zich als klant van ICS geen zorgen over te maken. U heeft Aflevergarantie op vrijwel al uw aankopen. Dat betekent dat u een verzoek kunt doen om uw geld terug te krijgen als het product niet, te laat of verkeerd is geleverd. Dit is nog geen garantie. Het gaat hier ook om internetbetalingen. AV
https://www.icscards.nl/k...-werkt-de-aflevergarantie
Bedoelen ze met verkeerd geleverd niet op het verkeerde adres?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maverick schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Bedoelen ze met verkeerd geleverd niet op het verkeerde adres?
Dat is niet geleverd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Er zit totaal geen schot in de zaak. Inmiddels heeft *knip* de webshop wel de productpagina aangepast zodat er niet meer vermeld wordt dat de band een witte rand zou hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2020 15:05 . Reden: Naam webshop weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
sjirafje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:18:
Er zit totaal geen schot in de zaak. Inmiddels heeft de webshop wel de productpagina aangepast zodat er niet meer vermeld wordt dat de band een witte rand zou hebben.
Wat loopt er nu nog dan? CC heeft nee gezegd, webshop ook.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2020 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb CC (19 mei) gevraagd uit te leggen waarom zij van mening zijn dat de aflevergarantie niet van toepassing zou zijn. Tot op heden geen reactie op gehad.

Ik heb een klacht ingediend bij de ACM, maar verwacht niet dat ik hier persoonlijk iets aan zal hebben mochten ze iets met de klacht gaan doen.

Ik heb mijn verhaal ook voorgelegd aan de consumenten programma's Kassa en Radar, maar ik weet natuurlijk niet of zij er iets mee kunnen/willen doen.

Eerder had ik al een review geplaatst op trustpilot: https://nl.trustpilot.com/reviews/5ec3dc4f25e5d20a8899ca72

[ Voor 11% gewijzigd door sjirafje op 02-06-2020 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Tijdens het hele verhaal was ik overtuigd dat het om bandenleader.nl ging. Daar heb ik precies eenzelfde ervaring gehad. Zie nu dat het om Grip500 gaat in je review.
AD Tyres heeft dus meerdere merken, goed om te weten!

Edit:
Het verhaal is nog veel vreemder, bandenleader.nl is de officiële AD Tyres website in Nederland. Voor GRIP500 is een vreemde constructie bedacht en staat dus ook niet tussen de lijst websites van AD Tyres.
GRIP500 SLU is een onafhankelijke dienstverlener (hierna de "dienstverlener" en stelt zijn platform ter beschikking van de onderneming AD TYRES INTERNATIONAL SLU, een eenmansvennootschap met beperkte aansprakelijkheid naar het recht van Andorra, met een kapitaal van 1.000.000 euro, enregistrée ingeschreven in Andorra onder nummer 16339, met maatschappelijke zetel in Carrer Bonaventura Armengol nr. 10, Edifici Monclar, Bloc Num. 1, Despatx Num. 111-112, ANDORRA LA VELLA (Prinsdom Andorra), e-mail: cm(a)adtyre.com, telefoon: +376 810 888, (hierna de «Verkoper» genoemd).
Ben eigenlijk wel benieuwd of er dus nog andere websites actief zijn met een soortgelijke constructie.

[ Voor 68% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 04-06-2020 08:33 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05

paQ

sjirafje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:11:
Ik heb CC (19 mei) gevraagd uit te leggen waarom zij van mening zijn dat de aflevergarantie niet van toepassing zou zijn. Tot op heden geen reactie op gehad.

Ik heb een klacht ingediend bij de ACM, maar verwacht niet dat ik hier persoonlijk iets aan zal hebben mochten ze iets met de klacht gaan doen.

Ik heb mijn verhaal ook voorgelegd aan de consumenten programma's Kassa en Radar, maar ik weet natuurlijk niet of zij er iets mee kunnen/willen doen.

Eerder had ik al een review geplaatst op trustpilot: https://nl.trustpilot.com/reviews/5ec3dc4f25e5d20a8899ca72
Heb je het ingediend bij ICS cards?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Room42 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Dit, inderdaad. @sjirafje Je kunt het een wassen neus noemen maar als dit gewoon in de voorwaarden staat heb je zelf niet goed opgelet, helaas. Dus wel handig om die even na te kijken.
Beetje flauw, bij 90% van de topics hier op Tweakers wordt geroepen/beweerd dat je met een creditcard altijd gelijk krijgt als koper, en dat het zo'n beetje de heilige graal van aankopen op internet is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:29
sjirafje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:11:

Heb je die review meerdere keren geplaatst, of zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen? Als je de overige reviews leest is het best wel triest eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:00:
[...]

Beetje flauw, bij 90% van de topics hier op Tweakers wordt geroepen/beweerd dat je met een creditcard altijd gelijk krijgt als koper, en dat het zo'n beetje de heilige graal van aankopen op internet is.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Een verzekering kent per definitie beperkende kaders en voorwaarden. Die moet je gewoon kennen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30
Room42 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Een verzekering kent per definitie beperkende kaders en voorwaarden. Die moet je gewoon kennen.
Precies, in het geval van faillissement of het niet leveren kan zo'n creditcard makkelijk constateren wat er aan de hand is. Maar bij een foutieve levering? Nu zou dit specifieke geval nog redelijk makkelijk zijn door het kleurverschil.... Maar kan een creditcardmaatschappij op de stoel van de rechter gaan zitten en concluderen dat er verkeerde producten zijn geleverd? Ik denk het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:55

Sharky

Skamn Dippy!

Die Trustpilot reviews zijn ook wel interessant
Op zoek naar banden ter vervanging bij deze leverancier uitgekomen. Er worden prima banden geleverd tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Ook voor premium merken kun je hier goed terecht. Zeer mooie website waar de juiste producten gemakkelijk gevonden en gekozen kunnen worden. In mijn geval bleken ze de goedkoopste. Er waren voldoende montage partners in mijn buurt aanwezig. Kortom was het voor mij niet moeilijk om voor deze leverancier te kiezen. Deze site is zeer aan te bevelen en zeer de moeite waard.
Van dit soort verhalen word ik altijd achterdochtig.

edit:
En als je de klachten leest reageren ze alleen maar met 'niet onze schuld, uw schuld'. Wat een vervelend bedrijf zeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Sharky op 04-06-2020 14:50 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stylezzz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Precies, in het geval van faillissement of het niet leveren kan zo'n creditcard makkelijk constateren wat er aan de hand is. Maar bij een foutieve levering? Nu zou dit specifieke geval nog redelijk makkelijk zijn door het kleurverschil.... Maar kan een creditcardmaatschappij op de stoel van de rechter gaan zitten en concluderen dat er verkeerde producten zijn geleverd? Ik denk het niet.....
Dat is wel heel makkelijk en kort door de bocht. Als je een witte iPhone SE 2020 koopt en je krijgt een witte iPhone 7 geleverd, wat zeg je dan ?

Het is klip en klaar dat TS niet het geadverteerde en gekochte goed heeft ontvangen, dus is er verkeerd geleverd. (niet de juiste banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hackus schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Dat is wel heel makkelijk en kort door de bocht. Als je een witte iPhone SE 2020 koopt en je krijgt een witte iPhone 7 geleverd, wat zeg je dan ?

Het is klip en klaar dat TS niet het geadverteerde en gekochte goed heeft ontvangen, dus is er verkeerd geleverd. (niet de juiste banden)
Je slaat de spijker op de kop. Voor een leek lijken al die iphones op elkaar, dus moet een creditcardmaatschappij dan maar vanaf een foto voor rechter gaan spelen en zeggen 'u heeft het verkeerde geleverd'? Dacht het niet..... Als de winkel geen afleverbewijs kan overleggen, of simpelweg failliet gegaan is word het een heel ander verhaal uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stylezzz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Je slaat de spijker op de kop. Voor een leek lijken al die iphones op elkaar, dus moet een creditcardmaatschappij dan maar vanaf een foto voor rechter gaan spelen en zeggen 'u heeft het verkeerde geleverd'? Dacht het niet..... Als de winkel geen afleverbewijs kan overleggen, of simpelweg failliet gegaan is word het een heel ander verhaal uiteraard.
Zwarte band - net als alle autobanden (99%)- of een zwarte autoband met witte rand. Dat is niet zo moeilijk toch ? verder kan er wat liggen aan communicatie met Cc.

Check zelf even => https://www.google.com/se...oECAsQAw&biw=1680&bih=880

Als je een autoband geadverteerd krijgt en koopt met witte rand, hoor je geen geheel zwarte autoband te ontvangen. Je moet wel erg visueel beperkt zijn wil je dat niet kunnen zien.

Zal je er een stukje leesvoer bij doen

[Heeft u iets gekocht met uw creditcard en is het niet of niet goed aangekomen? Daar hoeft u zich als klant van ICS geen zorgen over te maken. U heeft Aflevergarantie op vrijwel al uw aankopen. Dat betekent dat u een verzoek kunt doen om uw geld terug te krijgen als het product niet, te laat of verkeerd is geleverd. Het gaat hier ook om internetbetalingen]

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 04-06-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

In Google staan deze banden nog met de originele tekst:

https://www.google.nl/sea...and.%22&pws=0&gl=nl&hl=nl

Deze hebben zij achteraf inderdaad aangepast (ik heb de domeinnaam van de betreffende webshop even weggelaten, zie dat dat niet wenselijk is).

[ Voor 16% gewijzigd door CrashOne op 04-06-2020 16:22 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34
@sjirafje ik heb een PB gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hackus schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Zwarte band - net als alle autobanden (99%)- of een zwarte autoband met witte rand. Dat is niet zo moeilijk toch ? verder kan er wat liggen aan communicatie met Cc.

Check zelf even => https://www.google.com/se...oECAsQAw&biw=1680&bih=880

Als je een autoband geadverteerd krijgt en koopt met witte rand, hoor je geen geheel zwarte autoband te ontvangen. Je moet wel erg visueel beperkt zijn wil je dat niet kunnen zien.

Zal je er een stukje leesvoer bij doen

[Heeft u iets gekocht met uw creditcard en is het niet of niet goed aangekomen? Daar hoeft u zich als klant van ICS geen zorgen over te maken. U heeft Aflevergarantie op vrijwel al uw aankopen. Dat betekent dat u een verzoek kunt doen om uw geld terug te krijgen als het product niet, te laat of verkeerd is geleverd. Het gaat hier ook om internetbetalingen]
Toch denk ik niet dat het zo simpel zal zijn. Volgens jou zou je bij elke willekeurige shop een laptop met een creditcard kunnen bestellen, na ontvangst een foto van 2 pakken yoki drink naar de creditcardmaatschappij sturen en zo je geld terug krijgen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat een creditcardmaatschappij (of een ander betaalmiddel als paypal) juridisch geen partij is in deze. Ts heeft enkel te maken met de webshop, dat er betaalmiddelen zijn die extra services bieden (aankoop, diefstalbescherming etc) is mooi maar bied verder weinig juridisch houvast.

[ Voor 9% gewijzigd door stylezzz op 04-06-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 06:44

WhiteDog

met zwarte hond

stylezzz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Toch denk ik niet dat het zo simpel zal zijn. Volgens jou zou je bij elke willekeurige shop een laptop met een creditcard kunnen bestellen, na ontvangst een foto van 2 pakken yoki drink naar de creditcardmaatschappij sturen en zo je geld terug krijgen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat een creditcardmaatschappij (of een ander betaalmiddel als paypal) juridisch geen partij is in deze. Ts heeft enkel te maken met de webshop, dat er betaalmiddelen zijn die extra services bieden (aankoop, diefstalbescherming etc) is mooi maar bied verder weinig juridisch houvast.
Nochtans zijn de voorwaarden om via VISA en MasterCard te mogen verkopen niet min. Daar is de verkoper ook mee akkoord gegaan. Het kan VISA en MasterCard ook geen reet schelen dat ze deze shop een chargeback in hun nek draaien (wat de shop 25€ gaat kosten bovenop het geld kwijt) en daar gaat die shop vervolgens ook niet veel tegen kunnen inbrengen.

Het is daarnaast ook aan de CC-maatschappij om de TS tevreden te houden, het is tenslotte niet alleen een betaalmiddel maar ook een verzekering tegen dit soort fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
WhiteDog schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:14:
[...]

Nochtans zijn de voorwaarden om via VISA en MasterCard te mogen verkopen niet min. Daar is de verkoper ook mee akkoord gegaan. Het kan VISA en MasterCard ook geen reet schelen dat ze deze shop een chargeback in hun nek draaien (wat de shop 25€ gaat kosten bovenop het geld kwijt) en daar gaat die shop vervolgens ook niet veel tegen kunnen inbrengen.

Het is daarnaast ook aan de CC-maatschappij om de TS tevreden te houden, het is tenslotte niet alleen een betaalmiddel maar ook een verzekering tegen dit soort fratsen.
Zeker, maar ik denk dat je opmerking over de chargeback wat te kort door de bocht is. De verkopende partij draagt gewoon een percentage over de verkopen af aan de creditcardmaatschappijen. Mocht het allemaal te lastig worden dan zal de verkopende partij wellicht besluiten om bepaalde kaarten uit te sluiten. En denk nou niet van "ze doen maar, want die webshops hebben toch geen poot om op te staan".... want coolblue is al gestopt met paypal om dit soort fratsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Dat kan inderdaad, maar dat is fraude. Reken maar dat creditcardmaatschappijen hier bovenop zitten. Je riskeert een strafblad en dat banken en creditcardmaatschappijen je niet meer willen hebben.
TS heeft een overeenkomst met de creditcardmaatschappij, en op basis van die overeenkomst vordert TS terugbetaling van de creditcardmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
GlowMouse schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Dat kan inderdaad, maar dat is fraude. Reken maar dat creditcardmaatschappijen hier bovenop zitten. Je riskeert een strafblad en dat banken en creditcardmaatschappijen je niet meer willen hebben.
Exact, ze zullen dus echt niet zomaar zeggen van "ach, heeft u witte ipv zwarte banden gehad? Wat vervelend, hier is uw geld terug en de webshop zoekt het maar uit"

Maar goed, ik begin nu wel in herhaling te vallen geloof ik. Laten we op een hopelijk spoedige update van de ts wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Exact, ze zullen dus echt niet zomaar zeggen van "ach, heeft u witte ipv zwarte banden gehad? Wat vervelend, hier is uw geld terug en de webshop zoekt het maar uit"
Toch wel. In de voorwaarden van ICS staat bijvoorbeeld dat ze het bedrag terugbetalen binnen 30 dagen nadat je aan de bel trekt. Mijn ervaring is dat het ook in vier dagen kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Even een update en beantwoording van de vragen die voorbij zijn gekomen.

Ja ik heb de claim bij ICS ingediend, middels het daar voor bestemde formulier. Dat heb ik ingevuld en met bewijsstukken naar ICS gemaild. Hun reactie staat hier: sjirafje in "Webshop levert andere banden dan besteld en doet nu moeilijk"
Ik heb hun gevraagd uit te leggen waarom zij van mening zijn dat de aflever garantie niet van toepassing is waarbij ik verwijs naar hun eigen website; https://www.icscards.nl/k...kt%20de%20aflevergarantie
Aflevergarantie is er voor producten die niet, niet op tijd of verkeerd zijn geleverd.

Ook in de volgende gevallen kunt u uw geld terugkrijgen:

Het product dat u heeft ontvangen is niet hetzelfde als u besteld heeft, of het is nep.
Dat laatste lijkt mij gewoon vrij duidelijk aan de hand; een band met witte rand is overduidelijk (zoals @Hackus hier ook vermeld) echt anders dan een willekeurige band zonder witte rand. Dat kan iedere "leek" ook zien.

Mocht ik aan het begin van deze week nog geen reactie van ICS hebben gehad dan ga ik opnieuw contact opnemen met ICS omdat het allemaal wel erg lang duurt hun reactie termijn dan verstreken is.

De voorwaarden van de CC staan hier: https://www.icscards.nl/b...waarden-algemeen-card.pdf
Van toepassing is naar mijn idee Artikel 17.1:
Artikel 17. Aflever- en Internetgarantie
17.1. Aflevergarantie: als een met uw Card betaald product niet op de afgesproken leverdatum is geleverd, betalen wij het aankoopbedrag aan u terug als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
(a) U heeft zelf eerst zonder resultaat de Acceptant gevraagd om het product te leveren; en
(b) U heeft ons binnen drie maanden na de afgesproken leverdatum om terugbetaling van het aankoopbedrag gevraagd;
(c) Er bestaat geen recht op vergoeding van het aankoopbedrag door een verzekering of waarborgfonds.
Wij betalen het bedrag binnen 30 dagen na ontvangst van uw verzoek terug, maar niet als de Acceptant binnen die periode toch nog het product levert of zelf het aankoopbedrag aan u terugbetaalt. U kunt tot 1 jaar na de datum waarop u de betaling heeft gedaan een beroep doen op de aflevergarantie.
@Room42 De banden met witte rand zijn niet geleverd en aan zowel a,b als c is naar mijn idee voldaan. Mocht ICS bij hun standpunt blijven dan vind ik mijn "wassen neus" opmerking gewoon terecht.

Verhalen over fraude van mijn kant zijn onzinnig omdat ik het pakket met de banden nog gewoon ongeopend met de verzendlabels intact hier in huis heb staan (ik begin inmiddels al een beetje te wennen aan die geur van rubber in de kamer :X ). Foto's hiervan had ik al in mijn eerste bericht aan de webshop gestuurd. Ik heb ICS aangeboden om met eventuele extra bewijzen te komen mocht dat nodig zijn maar daar is niet naar gevraagd.

Ik heb nog een aantal keer contact gehad met de webshop maar men blijft zich daar van de domme houden.

Overigens is de auto door wel de APK gekomen. Ik had voor de zekerheid banden geleend, maar mijn eigen banden bleken nog gewoon APK waardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 08:24
Belachelijk hoe zowel de webshop als ICS dit afhandelen, je staat gewoon compleet in je recht. Heel geniepig hoe dit bedrijf de Nederlandse wet probeert te omzeilen door in Andorra gevestigd te zijn.
Ik denk dat je grootste kans van slagen is om bij ICS aan de mouw te blijven trekken en je te beroepen op het feit dat niet geleverd is wat je hebt besteld. Indien nodig kun je dit nog aanvechten, je hebt bewijs van de productpagina screenshots. De beschrijving en foto zullen je binnen het Nederlandse recht zeer waarschijnlijk in het gelijk stellen dat je mag verwachten witte banden geleverd te krijgen.
Ik blijf je topic met interesse volgen.

Mooi dat je auto alsnog door de APK gekomen is, hoef je daar in ieder geval geen zorgen over te maken.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommygun
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-04 11:09
Ik heb het topic verder niet goed gevolgd, maar er staan wel heel aantal verdachte reviews op Trustpilot. Heel veel 4/5 sterren met 1 beoordeling, bijzondere namen en dito taalgebruik. Maar misschien ken ik de achtergrond van review site's dan wel kopers van deze webshop niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo.biertje
  • Laatst online: 28-04 11:55
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus excuses als dit al gevraagd en beantwoord is, maar is dit niet iets wat je met je/een rechtsbijstandsverzekering kan regelen? Het lijkt me dat je zelf (meer dan) voldoende hebt gedaan om alles netjes af te handelen. Als zowel ICS als webshop weigeren mee te werken, denk ik dat de rechtsbijstand je in elk geval meer kan vertellen over je recht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:58
Als ik ze uit eigen beweging retour zou willen sturen zou ik volgens hun voorwaarden zelf de verzendkosten (die volgens hen €25 bedragen) moeten betalen. Daar heb ik niet niet bepaald zin in omdat ik van mening ben dat zij een fout hebben gemaakt. Dus hoe nu verder?
Ik zou de die verzendkosten betalen, een review achterlaten en ergens anders bestellen. Een maand ergernis is mij geen €25 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:15
Carfanatic schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:59:
[...]

Ik zou de die verzendkosten betalen, een review achterlaten en ergens anders bestellen. Een maand ergernis is mij geen €25 waard.
Het gaat echter niet om een een totaalbedrag van 25 euro, maar 25 euro per band dus totaal 100 euro. Ik kan dus wel begrijpen dat TS het er niet zomaar bij laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:34
ronaldo.biertje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:48:
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus excuses als dit al gevraagd en beantwoord is, maar is dit niet iets wat je met je/een rechtsbijstandsverzekering kan regelen? Het lijkt me dat je zelf (meer dan) voldoende hebt gedaan om alles netjes af te handelen. Als zowel ICS als webshop weigeren mee te werken, denk ik dat de rechtsbijstand je in elk geval meer kan vertellen over je recht
Anders is de rechtsbijstandverzekering gebruiken om achter ICS aan te gaan ook nog een idee wanneer ze hun eigen voorwaarden niet nakomen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:58
HolyDemon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Het gaat echter niet om een een totaalbedrag van 25 euro, maar 25 euro per band dus totaal 100 euro. Ik kan dus wel begrijpen dat TS het er niet zomaar bij laat zitten.
Het gaat om 2 banden, die heb je voor €25 wel naar Duitsland verstuurd.

Gebruik maken van 14 dagen bedenktijd:
Deze webwinkel rekent 25 euro per band (50 euro in totaal) voor het regelen van het retour. De banden zijn verzonden vanuit Duitsland, maar het bedrijf is gevestigd in Andorra dus zelf terug sturen gaat niet goedkoop zijn. Ik ben van menig dat de fout niet bij mij ligt en dat ik daarom ook niet verantwoordelijk ben voor eventuele kosten voor het oplossen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Omdat niet iedereen het topic leest zal ik nog maar even herhalen dat ik geen rechtsbijstandverzekering heb. Ook eerder vermeld is dat de banden laten ophalen door de verkoper zou 50 euro kosten (25 euro per band), zou je ze zelf willen terugsturen dan moet je ze naar Andorra sturen. Overigens is de 14 dagen bedenktijd al enige tijd verlopen dus terugsturen is geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sjirafje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:34:
Omdat niet iedereen het topic leest zal ik nog maar even herhalen dat ik geen rechtsbijstandverzekering heb. Ook eerder vermeld is dat de banden laten ophalen door de verkoper zou 50 euro kosten (25 euro per band), zou je ze zelf willen terugsturen dan moet je ze naar Andorra sturen. Overigens is de 14 dagen bedenktijd al enige tijd verlopen dus terugsturen is geen optie meer.
Bedenktijd moet je vergeten, daar heeft het niets mee te maken. verder is er (voor mij) geen geloof dat terugsturen wel goed gaat komen. Dus bij ontbinden geld retour en op kosten en aanwijzing van verkoper de verkeerde banden retour. of eerst de juiste banden als je dan wenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met ICS. Mijn zaak staat nog bij hun op de agenda maar het is erg druk op het moment. Ze verwacht dat er deze week een inhoudelijke reactie komt. Ik heb nog extra aangegeven dat het niet om een kwaliteitsprobleem gaat maar om een verkeerd geleverd product. Dus ik moet het nog een paar dagen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sjirafje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:51:
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met ICS. Mijn zaak staat nog bij hun op de agenda maar het is erg druk op het moment. Ze verwacht dat er deze week een inhoudelijke reactie komt. Ik heb nog extra aangegeven dat het niet om een kwaliteitsprobleem gaat maar om een verkeerd geleverd product. Dus ik moet het nog een paar dagen afwachten.
Blijven aandringen bij ze hoor, en uiteraard heus wel de tijd gunnen.
Probleem is alleen dat zij jou denk ik niet gaan uitkeren zolang je de producten houdt. Dan heb je en de banden, en je geld terug.

Ik heb de laatste twee claims behoorlijk moeten pushen om m'n geld terug te krijgen via hen. Met mijn laatste claim maar liefst 3,5 week, meerdere telefoontjes, een keer afgewimpeld worden, en toen moest ik een relaas met 16 screenshots sturen, toen was het ineens
Vanzelfsprekend nemen wij uw bericht in behandeling. Het bedrag van de door u aangegeven
transactie(s) storten wij op uw World Card Business (niet op uw bankrekening). U ziet deze correctie terug op uw eerstvolgende rekeningoverzicht.
Nou... het was álles behalve vanzelfsprekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:57:
[...]

Blijven aandringen bij ze hoor, en uiteraard heus wel de tijd gunnen.
Probleem is alleen dat zij jou denk ik niet gaan uitkeren zolang je de producten houdt. Dan heb je en de banden, en je geld terug.

Ik heb de laatste twee claims behoorlijk moeten pushen om m'n geld terug te krijgen via hen. Met mijn laatste claim maar liefst 3,5 week, meerdere telefoontjes, een keer afgewimpeld worden, en toen moest ik een relaas met 16 screenshots sturen, toen was het ineens
[...]

Nou... het was álles behalve vanzelfsprekend...
Daar is geen sprake van. Bij vergoeden kun je meewerken aan retour naar webshop, op hun kosten. Optie die ik aangaf om de banden zelf te verkopen is bij optie als je van niemand het aankoopbedrag terug krijgt. Als Cc een claim inhoudt op verkoper, en ts vergoed zijn de banden geen eigendom meer van ts.
maar dat zal Cc hem wel mededelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hackus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Daar is geen sprake van. Bij vergoeden kun je meewerken aan retour naar webshop, op hun kosten. Optie die ik aangaf om de banden zelf te verkopen is bij optie als je van niemand het aankoopbedrag terug krijgt. Als Cc een claim inhoudt op verkoper, en ts vergoed zijn de banden geen eigendom meer van ts.
maar dat zal Cc hem wel mededelen.
Dat kan wezen, maar ICS gaat jou geen euro meer geven dan de transactie hoog was natuurlijk. Dan moeten de goederen nog altijd retour naar de afzender. En die kosten gaan ze (ICS) echt niet voor je betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Dat kan wezen, maar ICS gaat jou geen euro meer geven dan de transactie hoog was natuurlijk. Dan moeten de goederen nog altijd retour naar de afzender. En die kosten gaan ze (ICS) echt niet voor je betalen.
Daar is ook geen sprake van. TS vraagt daar ook niet om.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 09-06-2020 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hackus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:15:
[...]

Daar is ook geen sprake van. TS vraagt daar ook niet om.
Dus ontstaat er (dan) een patstelling. Want TS hoeft heel die retourkosten niet te betalen. ICS ook niet overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 09-06-2020 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Dus ontstaat er (dan) een patstelling. Want TS hoeft heel die retourkosten niet te betalen. ICS ook niet overigens.
De verkoper moet dat betalen, dat had ik al gezegd.(als ze hun waar terug willen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hackus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:23:
[...]

De verkoper moet dat betalen, dat had ik al gezegd.(als ze hun waar terug willen)
Ja, dat vinden wij, maar ik betwijfel of ICS daar in mee gaat.

Heb zo eens een akkefietje gehad met Gearbest. Die hebben een geannuleerde (en bevestigd) order toch verzonden. ICS wilde mijn aankoopbedrag wel dekken, maar uitsluitend als ik het pakket zou weigeren aan de deur. Op het moment dat het op weg retour was na weigeren, hebben ze de chargeback doorgezet. Als ik het zou accepteren, zouden ze dat pas doen als ik het teruggestuurd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Heb zo eens een akkefietje gehad met Gearbest. Die hebben een geannuleerde (en bevestigd) order toch verzonden. ICS wilde mijn aankoopbedrag wel dekken, maar uitsluitend als ik het pakket zou weigeren aan de deur. Op het moment dat het op weg retour was na weigeren, hebben ze de chargeback doorgezet. Als ik het zou accepteren, zouden ze dat pas doen als ik het teruggestuurd had.
Andere casus en je speculeert teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hackus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:30:
[...]

Andere casus en je speculeert teveel.
:/

Ja echt compleet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Dan is het maar goed dat de wet dat ook vindt (art. 6:41 BW; de verbintenis in dat artikel is de terugleververplichting die ontstaat door ontbinding) ;) Je Gearbestsituatie is niet vergelijkbaar omdat je het moment van annuleren niet duidelijk hebt beschreven, en Gearbest ook niet onder Nederlands recht valt.
Hackus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Als Cc een claim inhoudt op verkoper, en ts vergoedt zijn de banden geen eigendom meer van ts.
Dat gaat wel erg snel. Na vernietiging en/of terugbetaling zijn de banden nog steeds van TS totdat ze worden overgedragen aan de webshop.wat zei ik nou :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GlowMouse schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Dan is het maar goed dat de wet dat ook vindt (art. 6:41 BW; de verbintenis in dat artikel is de terugleververplichting die ontstaat door ontbinding) ;) Je Gearbestsituatie is niet vergelijkbaar omdat je het moment van annuleren niet duidelijk hebt beschreven, en Gearbest ook niet onder Nederlands recht valt.

[...]

Dat gaat wel erg snel. Na vernietiging en/of terugbetaling zijn de banden nog steeds van TS totdat ze worden overgedragen aan de webshop.
In zijn bezit is iets anders dan eigendom. Verkoper zal moeten zorgen/ betalen om hun eigendom terug te krijgen. Bezit is namelijk het voor jezelf houden van een goed dat niet van jezelf is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Overigens is de 14 dagen bedenktijd al enige tijd verlopen dus terugsturen is geen optie meer.
Even hier op inhaken: de 14 dagen termijn van WKOA gaat pas in op het moment dat jij geleverd hebt wat besteld is (2 stuks banden met een witte rand). Zolang die nog niet geleverd zijn kun je nog steeds terugsturen, ongeacht de tijd die verlopen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LankHoar schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:05:
[...]

Even hier op inhaken: de 14 dagen termijn van WKOA gaat pas in op het moment dat jij geleverd hebt wat besteld is (2 stuks banden met een witte rand). Zolang die nog niet geleverd zijn kun je nog steeds terugsturen, ongeacht de tijd die verlopen is.
Het gaat om verkeerd goed geleverd, niet om retour onder bedenktijd. Als er iets verkeerd is geleverd is er geen bedenktijd.(ook niet nodig) dus beroepen op bedenktijd is in zijn geheel NVT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hackus schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Het gaat om verkeerd goed geleverd, niet om retour onder bedenktijd. Als er iets verkeerd is geleverd is er geen bedenktijd.(ook niet nodig) dus beroepen op bedenktijd is in zijn geheel NVT.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de bedenktijd nog niet in is gegaan, dus stel op magische wijze krijgt TS alsnog de juiste banden geleverd (fat chance), dan heeft hij vanaf dat moment nog 14 dagen bedenktijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LankHoar schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de bedenktijd nog niet in is gegaan, dus stel op magische wijze krijgt TS alsnog de juiste banden geleverd (fat chance), dan heeft hij vanaf dat moment nog 14 dagen bedenktijd :)
Misschien wel langer, als het niet van te voren duidelijk kenbaar is gemaakt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hackus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:54:
[...]

Bezit is namelijk het voor jezelf houden van een goed dat niet van jezelf is.
Kan, maar hoeft niet. Ik kan prima eigenaar zijn van mijn auto en het ook in mijn bezit hebben.

Een leaseauto is van de leasemaatschappij (eigendom). De berijder die het least is de bezitter. In dit geval is het dus wel gescheiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:58
Je geeft aan dat je met creditcard hebt betaald en bij de ccm bot hebt ontvangen, welke partij heeft deze uitgegeven? Wanneer dit jouw bank is geweest dien je met hun contact op te nemen, je geeft dan aan dat je een transactie wilt betwisten, krijgt vervolgens een 'registratieformulier betwiste transacties' thuisgestuurd en na een x aantal weken wordt het bedrag teruggestort op jouw rekening. Banken zijn hier niet happig op en voeren een ontmoedigingsbeleid, je staat echter in je recht en zult na wat moeite het aankoopbedrag terugkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PcDealer schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Kan, maar hoeft niet. Ik kan prima eigenaar zijn van mijn auto en het ook in mijn bezit hebben.

Een leaseauto is van de leasemaatschappij (eigendom). De berijder die het least is de bezitter. In dit geval is het dus wel gescheiden.
Je zegt het zelf, je bent geen eigenaar maar betaalt voor gebruik(lener). Dat heeft totaal niets met deze casus te maken. De lener wordt in het Nederlandse recht namelijk niet als bezitter beschouwd, maar als 'houder'.

verder gaan we erg offtopic mbt de casus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb reactie gehad van ICS. Ze zijn van mening dat ik nog onvoldoende bewijs heb geleverd. Meermaals werd aangegeven dat het erg druk was. Ik heb aangegeven dat de banden niet conform mijn bestelling waren maar ze had geen tijd om zelf artikel 10.3 uit de voorwaarden van de webshop door te nemen. Ik bood aan om dat voor haar te doen en mijn argumentatie waarom dat artikel van toepassing is aan hun te sturen maar dat was niet de bedoeling, daar is het te druk voor.

Gevraagd wat ik dan moet doen werd aangegeven dat ik opnieuw contact moet opnemen met de webshop en daar in verwijzen naar artikel 10.3 van hun voorwaarden (waarin staat dat ik recht heb op een kosteloze oplossing) en ik moet hun vragen naar het retouradres. Mocht daar geen reactie of een afwijzing op komen dan moet ik hetzelfde doen maar dan vragen of de webshop de banden komt ophalen. Komt daar geen reactie of een afwijzing op dan moet ik opnieuw alles verzamelen en aan ICS sturen.

Ik heb het volgende mailtje opgesteld, kan ik dat zo naar de webshop sturen? Of moet ik nog dingen aanpassen?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
Die mail ziet er prima uit, wat irritant dat ICS zo moeilijk doet, ze willen natuurlijk zo min mogelijk uitkeren, maar de service is echt slecht hoor.
Ik denk dat het ook waardevol is als je deze ervaring over ICS in een review ergens deelt, dit is m.i. niet hoe het hoort.

🇺🇦

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nycrea schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:03:
Die mail ziet er prima uit, wat irritant dat ICS zo moeilijk doet, ze willen natuurlijk zo min mogelijk uitkeren, maar de service is echt slecht hoor.
Ik denk dat het ook waardevol is als je deze ervaring over ICS in een review ergens deelt, dit is m.i. niet hoe het hoort.
ICS keert helemaal niks uit. Die halen dat bedrag gewoon terug bij de verkoper hoor, al zitten ze op de noordpool. CC maatschappijen kunnen dat gewoon en doen het gewoon. Als verkoper krijg je daar zelfs een boete voor.

Ik ben ook klant bij ICS maar dit vindt ik ook wel heel slecht.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:34

ITsEZ

parttime all-rounder

Ik zie wel steeds meer verhalen langs komen van creditcard maatschappijen die moeilijk doen. En dat terwijl bij iedere card altijd erg expliciet aankoopbescherming wordt aangeprezen. Die aankoopbescherming is dus blijkbaar ook gewoon een wassen neus.. Belachelijk eigenlijk, je zou meer moeten kunnen verwachten van een partij die ~3% van het aankoopbedrag vangt, en ook nog eens geld vraagt aan de gebruiker.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@sjirafje is 10.3 nou een voorwaarde van de verkoper, of ICS? In dat eerste geval zou ik er enkel naar verwijzen, niet plakken. In het algemeen zou ik de tekst veeeel korter maken. Hoe meer je zegt, hoe meer er tegen je gebruikt kan worden. Discussie over verkeerde beschrijving die verbeterd is en linkje naar webarchive zou ik bijvoorbeeld achterwege laten. Enkel nogmaals aangeven dat het noncomform is en je op artikel 10.3 beroept, en binnen 14 dagen wilt horen hoe ze dit dan wel kosteloos op gaan lossen, of wanneer ze de banden kosteloos komen ophalen met terugbetaling van het complete aankoopbedrag.

Indien je beiden los van elkaar vraagt ben je weer minstens 4 weken + reactietijd CSI verder waarin je rubber ruikt in je kamer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

ITsEZ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:55:
Ik zie wel steeds meer verhalen langs komen van creditcard maatschappijen die moeilijk doen. En dat terwijl bij iedere card altijd erg expliciet aankoopbescherming wordt aangeprezen. Die aankoopbescherming is dus blijkbaar ook gewoon een wassen neus.. Belachelijk eigenlijk, je zou meer moeten kunnen verwachten van een partij die ~3% van het aankoopbedrag vangt, en ook nog eens geld vraagt aan de gebruiker.
Mijn laatste ervaringen met ICS zijn nou ook niet je van het.
Het lijkt wel een tegenpartij ipv een bedrijf waar je een dienst bij afneemt. Jammer dat AMEX niet echt breed geaccepteerd wordt, anders was dat een mooie alternatief wellicht.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 12-06-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ITsEZ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:55:
Misschien is dat wel het punt. Die 3% vangen ze doorgaans van de verkoper.

Geeft te denken wie nou de klant is 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Glashelder schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:04:
[...]

nou, als je ook nog 30 - 150 euro per jaar betaalt voor allerlei dekkingen en verzekeringen, EN een forse rente over een openstaand bedrag (in termijnen) dan blijft er genoeg aan de strijkstok hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:44:
@sjirafje is 10.3 nou een voorwaarde van de verkoper, of ICS? In dat eerste geval zou ik er enkel naar verwijzen, niet plakken. In het algemeen zou ik de tekst veeeel korter maken. Hoe meer je zegt, hoe meer er tegen je gebruikt kan worden. Discussie over verkeerde beschrijving die verbeterd is en linkje naar webarchive zou ik bijvoorbeeld achterwege laten. Enkel nogmaals aangeven dat het noncomform is en je op artikel 10.3 beroept, en binnen 14 dagen wilt horen hoe ze dit dan wel kosteloos op gaan lossen, of wanneer ze de banden kosteloos komen ophalen met terugbetaling van het complete aankoopbedrag.

Indien je beiden los van elkaar vraagt ben je weer minstens 4 weken + reactietijd CSI verder waarin je rubber ruikt in je kamer ;)
Ik heb de banden inmiddels naar de kelder gebracht. De geur begon inmiddels in de jassen te trekken :r.

Artikel 10.3 is uit de voorwaarden van de webshop. Ik stuur het mailtje voornamelijk voor het dossier voor ICS, ik verwacht niet dat de webshop er op in zal gaan. Omdat de dame van ICS mij uitdrukkelijk meldde hoe druk het bij ICS is dacht ik hiermee een stukje huiswerk voor ICS te doen.

Zijn jullie ook na mijn argumentatie ook nog van mening dat het mailtje korter moet? Dan hoor ik dat graag, dan kort ik hem in en wordt het zo iets:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Glashelder schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:04:
[...]

3% is iets uit het verleden, maak daar tegenwoordig 1% (of nog wat minder als je flink omzet genereert) van. Daarnaast word er zoveel fraude met creditcards gepleegd dat de voorwaarden in de toekomst voor consumenten alleen maar soberder zullen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

IANAL maar ik zou zoiets sturen:
Geachte meneer/mevrouw,

De door BEDRIJF geleverde artikelen aangaande bestelling NUMMER zijn niet conform de specificaties (witte rand van de banden ontbreekt), en derhalve word niet voldaan aan punt 10.3 uit de voorwaarden van BEDRIJF. Gelieve ontvang ik de juiste goederen alsnog binnen 14 dagen. Indien BEDRIJF niet in staat is de juiste goederen alsnog te leveren, dan wil ik bij deze de koop ontbinden en verwacht ik het aankoopbedrag van TOTAALBEDRAG binnen 14 dagen terug te zien op rekening REKENINGNUMMER.

Indien BEDRIJF de onjuist geleverde goederen terug wenst, verneem ik graag op welke wijze, waar voor mij geen kosten aan verbonden zijn.

Met vriendelijke groet,

TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LankHoar dan ook aangeven dat je de aankoop hebt gedaan, met specifiek de wens van witte randen(dacht trouwens dat dit al aangegeven was, maar misschien niet duidelijk genoeg)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Dank voor de reacties weer!

ICS heeft mij uitdrukkelijk vermeld dat ik om het retouradres van webshop moet vragen én mijn eigen adres moet vermelden om webshop in de gelegenheid te stellen om zelf het retour van de banden te regelen.

Ik heb er dit van gemaakt, kan ik hem zo versturen?
Members only:

[ Voor 11% gewijzigd door sjirafje op 14-06-2020 18:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb net weer de standaard reactie van webshop ontvangen:
Members only:

Ik wil hier (met name voor het dossier bij ICS) het volgende op reageren:
Members only:

Hiermee laat ik (nogmaals) aan ICS zien dat in de voorwaarden van WEBSHOP staat dat de oplossing voor mij kosteloos dient te zijn. Mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
Dat lijkt me een goede reactie.. hopelijk bedenken ze nu wel dat het beste is dat ze de banden gewoon komen ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:45

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

sjirafje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:43:
Ik heb net weer de standaard reactie van webshop ontvangen:

***members only***

Ik wil hier (met name voor het dossier bij ICS) het volgende op reageren:

***members only***

Hiermee laat ik (nogmaals) aan ICS zien dat in de voorwaarden van WEBSHOP staat dat de oplossing voor mij kosteloos dient te zijn. Mee eens?
Prima reactie!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ik zou het begin iets anders formuleren:
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 17-06-2020 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
GlowMouse schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:12:
Ik zou het begin iets anders formuleren:

***members only***
Dat is wel een goede. Ik heb mijn mailtje iets aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
@sjirafje Is er na een week al nieuws van de webshop?

Lekker!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Niet echt. Ik heb weer de standaard reactie ontvangen dat ze 25€ per band rekenen voor het ophalen. Het is nu vooral wachten tot die 14 dagen om zijn en ik weer opnieuw contact op kan nemen met ICS denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:31
sjirafje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:58:
Niet echt. Ik heb weer de standaard reactie ontvangen dat ze 25€ per band rekenen voor het ophalen. Het is nu vooral wachten tot die 14 dagen om zijn en ik weer opnieuw contact op kan nemen met ICS denk ik.
Nog steeds high van de banden geur in huis?
Intussen al weer toe aan vervolgstappen? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:53
peter13579 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Denk het niet. Ze zijn immers naar de kelder gegaan😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@sjirafje ICS blijft adverteren met hun garanties. Als ik jouw topic volg, is die reclame in strijd met de Nederlandse Reclamecode. Ik zou een klacht indienen indienen.

Zo heb ik naar aanleiding van grootspraak van een autorijschool, die ook nog niet zolang geleden in het programma van Radar krijgen we, mijn klacht bevestigd gezien.

https://www.reclamecode.n...sussen-2018-00258/221213/

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 01-07-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
peter13579 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:46:
[...]

De 14 dagen zijn inmiddels om, helaas las ik terug dat ik in een van mijn mailtje 14 werkdagen had genoemd, dus voor de zekerheid moet ik nog een paar dagen wachten. Dan moet ik met het hele verhaal opnieuw naar ICS.
loki504 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Denk het niet. Ze zijn immers naar de kelder gegaan😄
Klopt, dan liggen ze ook niet zo in de weg. De rubbergeur is inmiddels vrijwel weg uit huis (die is nu natuurlijk in de kelder :+ ).
PcDealer schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:26:
@sjirafje ICS blijft adverteren met hun garanties. Als jlik jouw topic volg, is die reclame in strijd met de Nederlandse Reclamecode. Ik zou een klacht indienen indienen.

Zo heb ik naar aanleiding van grootspraak van een autorijschool, die ook nog niet zolang geleden in het programma van Radar krijgen we, mijn klacht bevestigd gezien.

https://www.reclamecode.n...sussen-2018-00258/221213/
Ik kreeg onlangs nog een reclame mailtje van mijn CC waarin weer hoog opgegeven werd van de garanties en zekerheden die je krijgt als je je aankoop met je CC betaald. Ik zag dat het geen no-reply adres was en heb het mailtje beantwoord met:
Members only:

Hier kreeg ik de volgende reactie op:
Members only:
Ik ben nog aan het twijfelen wat ik hier mee doe. En klacht indienen lijkt me misschien pas aan de orde wanneer ICS een definitieve uitspraak heeft gedaan. Maar aan de andere kant ben ik absoluut niet tevreden met de manier waarop het allemaal loopt. Ik vraag me ook af of het wel klopt met de voorwaarden van ICS, ik zie daar namelijk nergens iets staan over van alles en nog wat waar ik aan moet voldoen en wat ik allemaal moet doen met de verkeerde banden en waar het geld vandaan zou moeten komen. Ik ben ook een beetje bang dat een klacht mogelijk een negatief effect heeft op de beoordeling van mijn case.
Naar de reclame code commissie is misschien een optie, maar daar bereik ik enkel mee dat hun reclame mogelijk wordt aangepast terwijl het veel beter zou zijn als het proces en de manier van afhandelen zou worden aangepast. Helaas zitten zowel Radar als Kassa nog in de zomerstop dus daar hoef ik voorlopig ook niets van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat heb je toch allemaal al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Klopt...
Ze hebben er overduidelijk gewoon geen zin in bij ICS dat bleek wel uit het laatste telefoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sjirafje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:27:
Klopt...
Ze hebben er overduidelijk gewoon geen zin in bij ICS dat bleek wel uit het laatste telefoontje.
Ik zou antwoorden in de trant van:
Beste [...],

Al deze zaken heb ik reeds bij jullie aangeleverd tussen [datum] en [datum]. Jullie weigeren jullie beloftes na te komen als het er echt op aankomt. Ik vind daarom jullie reclame misleidend en ik zou graag zien dat jullie echt voor jullie klant opkomen.

Ik zie graag een concrete actie op uiterlijk [datum over twee weken], ik zie anders geen andere mogelijkheid om een offciële klacht in te dienen en me te beraden op andere stappen (sociale media, Reclame Code Commissie, etc.)
Reminds me: ik moet mijn klacht nog indienen tegen Beter Bed. Ondanks dat ze onder (*$#%$#%) coulance het defect product hebben omgeruild, blijven ze er bij dat een half gelast onderdeel geen productiefout is.

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 01-07-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:32
Volgens mij staat het bij ICS toch aardig duidelijk in hun voorwaarden dat je ook zelf eerst aardig wat moeite moet doen en dat als je alles wat redelijk is gedaan hebt ze je dan uiteindelijk wel helpen.
Maar het had wellicht wel wat klantvriendelijker kunnen zijn, wellicht... of juist niet, je wilt natuurlijk ook niet dat elke klant zomaar een claim in gaat dienen en je deze zomaar honoreert om kwesties waarbij de klant en verkoper zelf ook nog tot een oplossing kunnen komen.
In dit geval heeft TS ook wel iets geleverd gekregen, als ICS het geld teruggestort zou dat waarschijnlijk betekenen dat TS deze spullen gratis kan behouden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
JohanNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:48:
Volgens mij staat het bij ICS toch aardig duidelijk in hun voorwaarden dat je ook zelf eerst aardig wat moeite moet doen en dat als je alles wat redelijk is gedaan hebt ze je dan uiteindelijk wel helpen.
Is dat zo? https://www.icscards.nl/k...-werkt-de-aflevergarantie
https://www.icscards.nl/b...waarden-algemeen-card.pdf
Artikel 17. Aflever- en Internetgarantie
17.1. Aflevergarantie: als een met uw Card betaald product niet op de afgesproken leverdatum is geleverd, betalen wij het aankoopbedrag aan u terug als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
(a) U heeft zelf eerst zonder resultaat de Acceptant gevraagd om het product te leveren; en
(b) U heeft ons binnen drie maanden na de afgesproken leverdatum om terugbetaling van het aankoopbedrag gevraagd;
(c) Er bestaat geen recht op vergoeding van het aankoopbedrag door een verzekering of waarborgfonds;
(d) Het betreft geen betaling aan of storting op een beleggingsaccount (waaronder cryptovaluta). Wij betalen het bedrag binnen 30 dagen na ontvangst van uw verzoek terug, maar niet als de Acceptant binnen die periode toch nog het product levert of zelf het aankoopbedrag aan u terugbetaalt. U kunt tot 1 jaar na de datum waarop u de betaling heeft gedaan een beroep doen op de aflevergarantie.
Maar het had wellicht wel wat klantvriendelijker kunnen zijn, wellicht... of juist niet, je wilt natuurlijk ook niet dat elke klant zomaar een claim in gaat dienen en je deze zomaar honoreert om kwesties waarbij de klant en verkoper zelf ook nog tot een oplossing kunnen komen.
Als dat gewoon in de voorwaarden staat?
In dit geval heeft TS ook wel iets geleverd gekregen, als ICS het geld teruggestort zou dat waarschijnlijk betekenen dat TS deze spullen gratis kan behouden.
Het heeft me tot nu toe helemaal niets opgeleverd. Als ik van ICS het geld terug zou krijgen moet ik 2 of 3 euro per band betalen om ze te mogen afvoeren. Toegegeven, geen wereld bedrag maar om nu te zeggen dat ik er wat aan overgehouden heb gaat me toch echt te ver.

Lees anders even op je gemak het topic door voor je reageert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sjirafje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:27:
Klopt...
Sluit prima aan bij mijn eerdere uitspraken (uit eigen opgedane ervaringen) over ICS.
Ik ben uiteindelijk maar verbaal met mijn vuisten op tafel gaan slaan en ze net zo lang telefonisch benaderen totdat ik kreeg wat me toebehoorde. Namelijk mijn geld terug voor een betaalde, maar niet geleverde dienst.

Het zou ze nu inmiddels wel sieren als ze het volledige bedrag 'chargebacken' (dat is vanaf nu een woord :+ ) en zo de bal leggen bij de verkoper. Maar dat zullen ze niet snel doen lijkt me. Je kunt je ook afvragen of ze wel zo ver mogen gaan.

Ze hebben we ooit eens in een ander geschil het verschil terugbetaald van een betwiste transactie*. Wellicht dat ze je uit naam daarvan de retourkosten kunnen vergoeden. Ik betwijfel het alleen of ze die middels een chargeback terughalen. Je bent dan weliswaar schadeloos, maar het geeft dan weinig genoegdoening

offtopic:
*golf gehuurd, nissan note meegekregen (vonden ze 'gelijkwaardig' bij Europcar :') ondanks dat die voor 25% minder werd aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sjirafje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Als ik van ICS het geld terug zou krijgen moet ik 2 of 3 euro per band betalen om ze te mogen afvoeren. Toegegeven, geen wereld bedrag maar om nu te zeggen dat ik er wat aan overgehouden heb gaat me toch echt te ver.
:?

Noem me een milieu hippie (ben ik niet) maar je gaat een nieuw product toch niet afvoeren? Die gooi je toch gewoon op marktplaats? Al dan niet gratis af te halen (waarschijnlijk gaat dan alleen iemand anders eraan verdienen :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 13:23

DataGhost

iPL dev

sjirafje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Het heeft me tot nu toe helemaal niets opgeleverd. Als ik van ICS het geld terug zou krijgen moet ik 2 of 3 euro per band betalen om ze te mogen afvoeren. Toegegeven, geen wereld bedrag maar om nu te zeggen dat ik er wat aan overgehouden heb gaat me toch echt te ver.
Als het zo gaat uitkomen dat ICS jouw betaling terugdraait wil dat nog niet zeggen dat je eigenaar van de banden wordt. Volgens mij (het is even geleden) gaven jouw eerdere mails met dit bedrijf mij wel de indruk dat je dat begreep. Dat betekent volgens mij ook dat je ze niet zomaar mag afvoeren zonder dat zij aangeven er afstand van te doen, want dan ben je iets van een ander aan het slopen. Controleer dus even goed hoe en wat voordat je dat doet :) Waarschijnlijk (IANAL) kan dat door ze een redelijke termijn te geven om te kiezen of ze jou geld of een prepaid verzendlabel geven zodat jij alles naar ze op kan sturen, of ze de banden zelf op komen halen, of dat ze er afstand van doen, waarbij de laatste optie default is bij uitblijven van reactie. Dan zou ik ze daarna voor gratis of weinig op MP zetten, het is inderdaad zonde om prima banden te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:32
Het wordt niet jouw eigendom nee, in beginsel, maar als de webshop aangeeft ze niet te willen ophalen, wat is dan nog het verschil in de praktijk?

@sjirafje Ik heb het gelezen hoor, ik probeer alleen maar even mee te denken over waarom ICS zulke drempels oplegt :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
@sjirafje Hoe staat het nu hiermee, heb je al weer contact met ICS gehad hierover?

🇺🇦

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Om mijn dossier opnieuw in behandeling te laten nemen door ICS heb ik onderstaande mail opgesteld:
Members only:

Iemand nog op of aanmerkingen? Of kan ik hem zo versturen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste