People as things, that’s where it starts.
Ach, tegenwoordig is de F1 vaak ook politiek en maatschappelijk gerelateerd. Dat zal wel veranderen als ene LH stopt met racen.RobinHood schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:39:
[...]
Vroegah was het Actualiteit, Sport en Politiek: Zat de F1 naast de Nederlandse politiek.
Werkte toch niet zo heel goed
"When you grow up your heart dies"
Kan je niet instellen hoever iets open gaat bij het indrukken van de DRS button? Of is dat puur binair en staat die flap gewoon te wapperen wanneer DRS aan gaat. Een klein beetje trim mogelijkheid zit er daar ook niet in?RobertMe schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:38:
[...]
Je bedoelt dan qua achtervleugel aanpassen? Want dat kunnen ze niet (tijdens de race / pitstop). Voorvleugel is het enige onderdeel dat ze überhaupt "even" kunnen aanpassen. Achtervleugel gaat dat al niet bij en hebben ze echt meer gereedschap nodig. Daarnaast vraag ik me af wat daarbij precies wordt afgesteld, en gezien de vleugel waar Verstappen IIRC mee reed (een plank) denk ik dat er uberhaupt niet veel is af te stellen en een compleet ander element een betere optie is
De DRS is gewoon een deel van de achtervleugel die openklapt op het moment dat ze DRS hebben. Daar valt verder niks aan te verstellen. Nu mag dat ook niet volgens mij.PalingDrone schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:44:
[...]
Kan je niet instellen hoever iets open gaat bij het indrukken van de DRS button? Of is dat puur binair en staat die flap gewoon te wapperen wanneer DRS aan gaat. Een klein beetje trim mogelijkheid zit er daar ook niet in?
Dicht sluit die volgens mij sowieso zo goed mogelijk aan op het vaste element. Boven zul je uiteraard willen dat die zo "recht" mogelijk staat. Dus lijkt mij niks aan af te stellen.PalingDrone schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:44:
[...]
Kan je niet instellen hoever iets open gaat bij het indrukken van de DRS button? Of is dat puur binair en staat die flap gewoon te wapperen wanneer DRS aan gaat. Een klein beetje trim mogelijkheid zit er daar ook niet in?
In ieder geval is dat wat ik altijd heb begrepen. Dat die niet eenvoudig aanpasbaar is. Of "niet eenvoudig" vervolgens +10 srconden is of +5 minuten weet ik niet.
Ach ik kom nog uit de tijd van de Gurney flaps en die kon je nog weleens in de pit van de achterspoiler aftrekken. Opa heeft weer wat geleerdRobertMe schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:46:
[...]
Dicht sluit die volgens mij sowieso zo goed mogelijk aan op het vaste element. Boven zul je uiteraard willen dat die zo "recht" mogelijk staat. Dus lijkt mij niks aan af te stellen.
In ieder geval is dat wat ik altijd heb begrepen. Dat die niet eenvoudig aanpasbaar is. Of "niet eenvoudig" vervolgens +10 srconden is of +5 minuten weet ik niet.
En nadat die eraf zijn gesloopt gewoon snellere rondetijden neerzetten.PalingDrone schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
Ach ik kom nog uit de tijd van de Gurney flaps en die kon je nog weleens in de pit van de achterspoiler aftrekken. Opa heeft weer wat geleerd
Met een lichtere auto of met tot slicks kaalgereden profielbanden...sjaool schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
En nadat die eraf zijn gesloopt gewoon snellere rondetijden neerzetten.
Hoe dan ook blijft Spa (samen met Suzuka en Interlagos) toch wel tot de favorieten behoren, zeker omdat het weer morgen nog weleens een belangrijke rol kan gaan spelen. Bij de start hoeft het nog echt niet te regenen maar een gedeelte van de baan drijfnat en start/finish droog behoort ook tot de mogelijkheden hier en dat zou best wel weer eens leuk zijn
Gelukkig legde hij het na in het interview na het zetten van de pole nog uit.DataGhost schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:15:
[...]
De manier waarop 'ie toch drie-vier seconden na moest denken voordat 'ie de naam zei geeft mij het idee van niet.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nou, als ik dat zo zie is er in de bochten niks mis met die Ferrari. Tegen het eind van sector 2 is het nagenoeg weer gelijk. Maar idd op elk volgas-stuk verliezen ze tijd. Want geen cheats meer.DoeEensGek schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:41:
[Streamable: SIDE-BY-SIDE: Leclerc’s 2020 P13 with 2019 pole]https://streamable.com/2xusbw
Volgens mij willen jullie dit wel zien. Leclerc 2019 vs 2020.
Ik voel me gewoon bekocht als fan sinds 1994.
Alsof er bij een voetbalwedstrijd een sterke indruk is van een buitenspel goal. De scheids gaat achter de coulissen met de videoarbitrage aan de slag. De aanvoerder van het overtredende team komt er ook bij.
Na en kwartiertje komen ze naar buiten: geen buitenspel. De goal telt. Echter, het winnende team mag vanaf dat moment nog met 10 man spelen. Waarom? Dat blijft tussen de arbiter en de aanvoerder....
Dat ook, ging er vanuit dat hij het op de mediabox wilde opnemen. 😉
Net deze overigens in elkaar geflanst, n.a.v. zijn interview van vanmiddag
Mercedusse... Lolkevlar01 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:35:
[YouTube: Max Verstappen Dus Eh Compilation]
Net deze overigens in elkaar geflanst, n.a.v. zijn interview van vanmiddag
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Edit: 2 reacties op de regenkans op GPnet waar ik wel om kon lachen:
*knip*
Die grappen laten we hier achterwege, tevens als het gezeur om Hamilton en zijn randzaken.
[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 30-08-2020 09:43 ]
Moet je wel uitzending gemist in je pakket hebben toch?LuPo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 07:41:
[...]
Ik heb KPN en dan kun je elk programma binnen 7 dagen met de groene knop opnieuw starten. Geen opname-apparaat nodig.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik zou het doen!
Niet vervelend bedoeld, maar daarvoor kom ik niet naar een F1 race topic. Hou die zaken in het daarvoor bestemde topic aub.
Iedereen blijft er ook maar op reageren, terwijl er al een link naar het uitzending topic is geplaatst.

Nu maar hopen dat Verstappen ongeschonden de eerste bocht door komt. En hopen dat Bottas wederom een slechte start heeft.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Hij start aan de goede kant, dus kan de buitenkant pakken. De start kan je nooit voorspellen, die moet je altijd in het moment anticiperen... we zullen zien. Het wordt een lange race, ben benieuwd!backupdevice schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:02:
Max , bij de start niet de binnenkant please
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Start droog en tussen 16:00 en 19.00 uur kans op een buitje (0.22mm). Maar het is en blijft Spa dus kan zomaar anders worden. Waarschijnlijk regent het pas na de race.hoevenpe schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:47:
Goedemorgen, wat zeggen de weergoden vanochtend?
Gelukkig is Buienradar een zeer betrouwbare bron...Barfman schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:52:
Volgens buienradar Belgie gaat het pas na 17:00 uur regenen, dus wordt een droge race.
Bottas maakt een ultra start en rijd ham er af in bocht 1.Hugo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:26:
RACEDAY
Nu maar hopen dat Verstappen ongeschonden de eerste bocht door komt. En hopen dat Bottas wederom een slechte start heeft.
Ah, dus Vettel wint.Dacuuu schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:57:
[...]
Bottas maakt een ultra start en rijd ham er af in bocht 1.
Raceday!!rammes schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:21:
yeah Raceday!
Max gaat m pakken vandaag. HAM geen tweede.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik hoop het van harte, en niet omdat ik Max fan ben, ik houd van onverwacht spectakel.CeesKees schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:15:
[...]
Raceday!!
Max gaat m pakken vandaag. HAM geen tweede.
alles kan off-topic
Gevaar voor Max zit vooral na Eau Rouge, op het rechte stuk. Hij reed toch met downforce dan de meeste anderen?kevlar01 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:44:
[...]
Hij start aan de goede kant, dus kan de buitenkant pakken. De start kan je nooit voorspellen, die moet je altijd in het moment anticiperen... we zullen zien. Het wordt een lange race, ben benieuwd!
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Goed racedag, zo te zien gaat het regenen net als de race is afgelopen
Leuke startopstelling, ergens ben ik dit keer meer zenuwachtig dat de start goed verloopt. Daar valt het meeste te winnen of te verliezen vandaag voor Max denk ik.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens mij vlogen er wat F3 auto's zowat dus...Jasphur schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:48:
Het zal misschien aan de kater hebben gelegen, maar ik zag geen bananen meer aan de buitenzijde bij de uitgang van bocht 1. Waren toch te gevaarlijk?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Misschien het enige wat ze terug kunnen doen.DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:46:
Wauw, de FOM gaat er ook met gestrekt been in.![]()
[YouTube: Belgian Grand Prix Qualifying 2019 v 2020: Charles Leclerc's Fastest Laps]
Ik heb er zelf nog wel een nare smaak aan overgehouden. Hubert die vorig jaar verongelukt, Leclerc die dan zijn eerste race wint en dan dat je later erachter komt dat het niet legaal is gewonnen. Bovenop al dat alles, geen openheid van zaken geven

Hopelijk finishen ze achteraan vandaag.
Als ze dat echt deden, dan hadden ze dit plaatje aan het einde moeten plaatsenDaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:46:
[YouTube: Belgian Grand Prix Qualifying 2019 v 2020: Charles Leclerc's Fastest Laps]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/REGXhovY4uqcsNc2kUiuuYUZ.jpg?f=user_large)
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Wel interessant dat de 2020 Ferrari bijna alle verloren tijd terugpakt in sector 2.DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:46:
Volgens mij rijden ze gewoon met veel meer downforce dan vorig jaar?
Tuurlijk komt dat door de zwakke motor, maar de tijd die ze verliezen is vooral in sector 3.
Alleen zijn de andere zoveel sneller geworden dat ze ipv P1 P13 staan. (En terecht).
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ja precies dat had ik ook gezien inderdaad. Maar dus nu geen bananen meer daar. Op zich logisch als je zag hoe die F3 wagen even een Dukes of Hazzard deedDaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:52:
[...]
Volgens mij vlogen er wat F3 auto's zowat dus...
- DaniëlWW2
- Niet online
Ferrari rijdt het hele seizoen ook al met meer neerwaartse druk. In de races zijn ze meestal redelijk, maar ze komen moeilijk naar voren.Maarten_E schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:01:
[...]
Wel interessant dat de 2020 Ferrari bijna alle verloren tijd terugpakt in sector 2.
Volgens mij rijden ze gewoon met veel meer downforce dan vorig jaar?
Tuurlijk komt dat door de zwakke motor, maar de tijd die ze verliezen is vooral in sector 3.
Alleen zijn de andere zoveel sneller geworden dat ze ipv P1 P13 staan. (En terecht).
Maar er was wel meer. Mercedes reed met veel neerwaartse druk. Daarom waren ze vergelijkbaar met Max in S1 en S3, maar duidelijk sneller in S2. Max reed juist met minder neerwaartse druk. Ricciardo had waarschijnlijk echt nul neerwaartse druk want die was gewoon sneller dan de Mercedessen op de rechte stukken.
Maar dat was de laatste keer party mode. Mercedes kan vanaf nu dus niet zomaar meer extra neerwaartse druk zetten en alsnog Max matchen op de rechte stukken. Dat gaat natuurlijk niks uitmaken in Monza, maar in Mugello misschien wel.
Max had ook nog een bericht voor Ricciardo.

En Ricciardo terug bij Ziggo.

https://streamable.com/cy4i8o
Bij Ferrari zijn ze blij dat ze betaald worden.

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-08-2020 10:18 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
De SF1000 is juist meer neerwaartse druk ten opzichte van de SF90. Het probleem is dat het overal hopeloos is. Kennelijk reden ze op vrijdag met weinig neerwaartse druk en gisteren reed Leclerc in ieder geval met een grotere achtervleugel en een T-wing.Tommy The Cat schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:16:
Hoezo meer neerwaartse druk? Ik dacht dat Ferrari juist met minder downforce rijdt om het gebrek aan vermogen te compenseren.
De regie vond ze hinderlijk.Jasphur schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:48:
Het zal misschien aan de kater hebben gelegen, maar ik zag geen bananen meer aan de buitenzijde bij de uitgang van bocht 1. Waren toch te gevaarlijk?

beschikbare banden voor de race
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hij rijdt idd met downforce.Exocet schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:35:
[...]
Gevaar voor Max zit vooral na Eau Rouge, op het rechte stuk. Hij reed toch met downforce dan de meeste anderen?
Aangezien je vraag geen meer of minder bevat zal je ook geen antwoord krijgen op deze open vraag
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Opvallend. Volgens Binotto ook vanwege de kans op regen.DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:22:
[...]
De SF1000 is juist meer neerwaartse druk ten opzichte van de SF90. Het probleem is dat het overal hopeloos is. Kennelijk reden ze op vrijdag met weinig neerwaartse druk en gisteren reed Leclerc in ieder geval met een grotere achtervleugel en een T-wing.![]()
[Afbeelding]
https://scuderiafans.com/...he-maranello-team-in-spa/“The car is the same as the last races and the problem is limited to this weekend. We have chosen to drive with more downforce, also thinking about a possible wet race for tomorrow. The disappointment is great, but we need to find out what happened. Tomorrow is the race. We don’t give up” – Scuderia Ferrari Team Principal Mattia Binotto concluded.
"Max is a Dutch w***er and I don't know what he is doing."
— PlanetF1 (@Planet_F1) 28 augustus 2020
😆😆 #F1https://t.co/GcNCwHM2US
Max blijft toch een held qua interviews geven ....

Wilde hem gisteren al plaatsen maar kon hem niet meer vinden
@BASVN heeft vandaag een speciaal plekje in mijn hart
[ Voor 38% gewijzigd door MrSparkels op 30-08-2020 11:11 . Reden: Thx @BASVN ... HELD! ]
[embed] twitter link [/.embed]MrSparkels schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:59:
https://twitter.com/Plane.../1299387517787987968?s=20
Max blijft toch een held qua interviews geven ....![]()
Wilde hem gisteren al plaatsen maar kon hem niet meer vinden
...en ja het zou fijn zijn als iemand deze ouwe man eens een DM stuurt waarin staat hoe die nou eindelijk Twitter berichten kan invoegen zoals het hoort![]()
zonder die punt
maar video´s werken niet
dus dan is het alleen de tweet.
of je moet de video´s eerst uploaden naar streamable
[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 30-08-2020 11:05 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De 2020 Ferrari is ontworpen met een stuk meer downforce dan die van vorig jaar omdat ze dachten dat ze voldoende motorvermogenTommy The Cat schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:16:
Hoezo meer neerwaartse druk? Ik dacht dat Ferrari juist met minder downforce rijdt om het gebrek aan vermogen te compenseren.
Dus een low downforce setup van dit jaar kan best een medium downforce setup van vorig jaar betekenen. Maar het lijkt vooral de balance te zijn die mist.
Steam - PTR83
- DaniëlWW2
- Niet online
Het gaat dus niet regenen.Tommy The Cat schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Opvallend. Volgens Binotto ook vanwege de kans op regen.
[...]
https://scuderiafans.com/...he-maranello-team-in-spa/
Maar van mij hoeft het eigenlijk echt niet. Ik vraag me namelijk af wat Max echt kan nu. Waarschijnlijk komt hij namelijk in een slipstream terecht als ze Raidillon opgaan. Het verschil in vermogen is minder en Max rijdt juist met minder vleugel. De top drie start ook op mediums waardoor ze langer door kunnen. Je zal het dus moeten doen daar. Verder hebben de beide Mercedes coureurs eigenlijk nooit echt geluk hier. Ook is dit asfalt behoorlijk slijtagegevoelig, heb je extra bandenslijtage vanwege de extreem snelle bochten en heeft Pirelli juist zachtere banden meegenomen.
Van mij hoeft de regen denk ik niet zo. Er is potentie voor een aardige race zonder.
Vrijdag had Vettel al die hogere downforce setup en Leclerc niet, dus die is zaterdag gewisseld naar die setup. Eerst dachten een aantal mensen dat Vettel meer downfoce nodig had, maar ik dacht al dat ze gewoon 2 setups aan het uitproberen waren en kijken of dat te doen was. Ik neem aan van nietDaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:22:
[...]
De SF1000 is juist meer neerwaartse druk ten opzichte van de SF90. Het probleem is dat het overal hopeloos is. Kennelijk reden ze op vrijdag met weinig neerwaartse druk en gisteren reed Leclerc in ieder geval met een grotere achtervleugel en een T-wing.![]()
[Afbeelding]
Verder, 0,2mm regen, daar gaan ze niet eens een pitstop voor maken. Dus dat wordt niks vandaag...
Al nam ik al aan dat er geen regen ging komen, nadat bekend werd dat er dit weekend regen kan vallen. Zou de strijd vooraan wel een stuk interessanter maken, maar goed. Wie weet zijn Hamilton en Verstappen aan elkaar gewaagd vandaag.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 30-08-2020 11:22 ]
Als het zo doorgaat rijden we over 10 jaar met wagens van 10m lang.TinusTegengas schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:59:
[...]
Als ze dat echt deden, dan hadden ze dit plaatje aan het einde moeten plaatsen![]()
[Afbeelding]
The ramblings of an idiot
Dit is toch niet best...basvn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:00:
[...]
[embed] twitter link [/.embed]
zonder die punt
maar video´s werken niet
dus dan is het alleen de tweet.
of je moet de video´s eerst uploaden naar streamable
[Afbeelding]

Ben heel benieuwd wat hierna gebeuren gaat. Komt er bij Mercedes ook ineens het Ferrari - effect?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Op kaarsrechte circuits. F1 dragracing.McBoom schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Als het zo doorgaat rijden we over 10 jaar met wagens van 10m lang.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
En waren er nog Tweakers die naar Spa gingen om in het bos te schuilen??
De tweede testdag eindigt in veiligheid. Enkele pogingen om toegang te krijgen tot het circuit werden gedwarsboomd dankzij de ingezette technische middelen. Bedankt aan de fans voor het respecteren van de sessie met besloten zitting.#ShareTheBelgianGrandPrix@Home #BelgiumGP pic.twitter.com/opUbaOhD0A
— Federale Politie (@federalepolitie) 29 augustus 2020
-
Lijkt me goed als ze ook gewoon een maximale lengte gaan opgeven.McBoom schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Als het zo doorgaat rijden we over 10 jaar met wagens van 10m lang.
Ben benieuwd.. HAM, BOT en VER starten op de mediums, dus dat wordt dan medium -> soft als er geen rare dingen gebeuren, of medium -> hard als de mediums er heel snel aan gaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Gezien het lijstje met beschikbare banden die @basvn gepost heeft, verwacht ik gewoon een Medium -> Hard.Chiron schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Ben benieuwd.. HAM, BOT en VER starten op de mediums, dus dat wordt dan medium -> soft als er geen rare dingen gebeuren, of medium -> hard als de mediums er heel snel aan gaan.
HAM, BOT en VER hebben geen nieuwe setjes Soft meer namelijk.
-
[YouTube: https://youtu.be/7zNR-xPrUmI]
[ Voor 17% gewijzigd door TinusTegengas op 30-08-2020 12:41 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Wat een aanstellers, laat die mensen lekker. Hadden ze maar kaartjes moeten verkopen ipv zo terughoudend te zijn. MotoGP is de komende races ook met toeschouwers.Edd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:20:
De beste tactieken, volgens Pirelli..
[Afbeelding]
[Twitter]
[Afbeelding]
Verwijderd
Medium - soft - soft ?Chiron schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Mocht blijken dat een 1-stopper niet lukt. Of misschien wel iets met safety-cars?
Edit: of een Hockenheim '19
Wat was het toen? Inters - mediums - softs - inters - softs? Ik weet het niet meer...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2020 12:53 ]
Gelukkig zit er geen crosshair op t middenEdd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:20:
[Twitter]
[Afbeelding]

Verwijderd
Ik dacht ook al aan dat stukje uit CoD4poor Leno schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Gelukkig zit er geen crosshair op t midden
[Afbeelding]
marchanderen met de regels laten we over aan de FIA en Ferrari. Als iedereen zo zou denken kun je net zo goed geen regels maken.Erapaz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Wat een aanstellers, laat die mensen lekker. Hadden ze maar kaartjes moeten verkopen ipv zo terughoudend te zijn. MotoGP is de komende races ook met toeschouwers.
Ik vind het vergelijken wel lastiger dan normaal.DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:22:
[...]
[Afbeelding]
de bandencompound is nu softer dan vorig jaar. Het verklaard wel waarom de meeste nog stukken harder gaan dan vorig jaar, maar om dan te zeggen dat Ferrari meer grip heeft in de bochten dit jaar ? ik betwijfel het.
Misschien was het wel een stel fotografenEdd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:20:
De beste tactieken, volgens Pirelli..
[Afbeelding]
[Twitter]
[Afbeelding]
Hangt helemaal van het veld af. Als iedereen 5 seconden achter zijn voorligger rijdt zijn de auto's redelijk gelijkmatig verdeeld over het veld. Met VSC gaat alleen de snelheid omlaag en blijven de onderlinge afstanden ongeveer gelijk dus daar heb je helemaal niks aan qua opruimen.Martinspire schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:24:
Bij de F2 en F3 zie je dat er aardig wat keren gebruik is gemaakt van de VSC ipv SC, ik verwacht dat dit bij de F1 ook gaat gebeuren. De baan is zo lang dat je best met 1 of 2 ronden VSC de boel kunt opruimen als er iemand af gaat.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nou Leclerc was langzamer in S1, sneller in S2 en S3 dan vorig seizoen. Het probleem is ook dat Ferrari een gigantische hoeveelheid vermogen is verloren. Netto verlies lijkt minstens 80pk te zijn ten opzichte van Mercedes. Waar ze vorig seizoen nog wel eens 40 a 50pk meer hadden, is het nu eerder 40pk minder dan Mercedes. Ik denk ook niet dat de SF1000 nu zo enorm veel luchtweerstand opwekt. Nee, ik denk dat het een redelijke middenvelder is nu ze hun gigantische vermogensvoordeel zijn verloren. Als ze namelijk wel dat vermogen hadden, dan reden ze waarschijnlijk elke race gewoon met heel veel neerwaartse druk en waren ze wel snel geweest.Peter F schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:35:
[...]
Ik vind het vergelijken wel lastiger dan normaal.
de bandencompound is nu softer dan vorig jaar. Het verklaard wel waarom de meeste nog stukken harder gaan dan vorig jaar, maar om dan te zeggen dat Ferrari meer grip heeft in de bochten dit jaar ? ik betwijfel het.
Neemt niet weg dat ze aan het valsspelen waren en qua chassis gewoon heel erg matig zijn. McLaren en Renault hebben waarschijnlijk al iets beters gebouwd. Niet veel, maar wel iets beter.
Die regels zijn er om de massa buiten te houden, net als dat de meeste mensen stoppen voor roodlicht. Dit betekent niet dat je niet door rood kunt fietsen (mits er maar geen politie staat en er niks aan komt). Er is leven tussen de regels (en daar is het vaak het leukst).P.O. Box schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:16:
[...]
marchanderen met de regels laten we over aan de FIA en Ferrari. Als iedereen zo zou denken kun je net zo goed geen regels maken.
Bizar dat ze wel met warmtezoekers de bossen kunnen naspeuren maar geen geld hebben om normale verbindingswegen/faciliteiten/parkeerplaatsen aan te leggen rond circuit. Iedere keer dat ik in Spa was, verbaasde ik mij weer over de staat van de infrastructuur. Vaak tot in de avond op circuit om weer huiswaarts te keren.Edd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:20:
[Twitter]
[Afbeelding]
aan de andere kant; als de corona crisis nog jaren aanhoud heb je ook niks aan nieuwe wegen
Het is nou niet dat het de rest van de tijd druk is daar rondom Spa. Op een paar weekenden met wat publiek na is die omgeving net zo druk als noord-oost Groningen hartje winter. Wallonië heeft ook nog wel wat andere problemen op te lossen die belangrijker zijn dan de infrastructuur rond een circuit in niemandsland.wheeler schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:52:
[...]
Bizar dat ze wel met warmtezoekers de bossen kunnen naspeuren maar geen geld hebben om normale verbindingswegen/faciliteiten/parkeerplaatsen aan te leggen rond circuit. Iedere keer dat ik in Spa was, verbaasde ik mij weer over de staat van de infrastructuur. Vaak tot in de avond op circuit om weer huiswaarts te keren.
aan de andere kant; als de corona crisis nog jaren aanhoud heb je ook niks aan nieuwe wegen
En als ze zeggen dat er 10.000 toeschouwers het circuit op mogen, denk je dan dat die tientallen / honderden die nu illegaal naar binnen proberen te komen dan wel een kaartje weten te scoren? Waarschijnlijk proberen ze dan niet eens een kaartje te kopen en is hun eerste idee dus nog steeds om zonder kaartje naar binnen te gaan en dus de regels aan hun laars lappen.Erapaz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Wat een aanstellers, laat die mensen lekker. Hadden ze maar kaartjes moeten verkopen ipv zo terughoudend te zijn. MotoGP is de komende races ook met toeschouwers.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit is de federale politie en die hebben niks met het circuit of de infrastructuur van doen.wheeler schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:52:
[...]
Bizar dat ze wel met warmtezoekers de bossen kunnen naspeuren maar geen geld hebben om normale verbindingswegen/faciliteiten/parkeerplaatsen aan te leggen rond circuit. Iedere keer dat ik in Spa was, verbaasde ik mij weer over de staat van de infrastructuur. Vaak tot in de avond op circuit om weer huiswaarts te keren.
Yep. Dat zei Olav afgelopen vrijdag al.Pierre schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:12:
Volgens mij is er ook straks een interview met Vettel op Ziggo.
- DaniëlWW2
- Niet online

Dan wordt het hard idd. En nu Max en Lewis allebei op dezelfde conpound starten wordt het weer een tactische standoff wie er het eerst naar binnen moet. Lewis zal wel weer als een omaatje P1 rijden om de boel zo lang mogelijk te rekken...Edd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:33:
[...]
Gezien het lijstje met beschikbare banden die @basvn gepost heeft, verwacht ik gewoon een Medium -> Hard.
HAM, BOT en VER hebben geen nieuwe setjes Soft meer namelijk.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Warmte beeld camera is ook net zo duur als ettelijke kilometers asfalt natuurlijkwheeler schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Dan zou Ferrari de plank weer mis geslagen hebben door wel te rekenen op regen en met meer downforce te rijden... dit gaat een hele pijnlijke GP worden voor de ItalianenDaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:18:
Bij de F1TV pre show zegt Buxton ook net dat de regen waarschijnlijk net na de race gaat komen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Wegen zijn duur hoor. Verder zijn dat zeer waarschijnlijk politiecamera's op een helikopter. Die hebben ze toch en dit is een goede oefening voor de helikopterbemanning als ze zoeken naar een drenkeling of een voortvluchtige.wheeler schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:52:
[...]
Tja, dat zeg ik al het hele weekend. Ze lezen mee...DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:18:
Bij de F1TV pre show zegt Buxton ook net dat de regen waarschijnlijk net na de race gaat komen.
Verwijderd
Het zal net wel, net niet worden.DaniëlWW2 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:18:
Vanuit het noorden hebben we hier in Eindhoven net een flinke plensbui gehad. Limburg en Maastricht; daar komt het zometeen nog aan. En dan een uurtje later op Spa Franchorchamps. Kiele kiele...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kunnen ze al vast een beetje wennen aan de aankomende nog pijnlijker races in eigen landChiron schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Dan zou Ferrari de plank weer mis geslagen hebben door wel te rekenen op regen en met meer downforce te rijden... dit gaat een hele pijnlijke GP worden voor de Italianen
Zelf niet gezien, maar vorige maand heeft de sponsor Weichai de stekker eruit getrokken. Die hebben de naam ook op de mouw staan.Pierre schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:30:
Is er een sponsor weg bij Ferrari, ik zag het gisteren ook al er zit nu bij Vettel ook een rood stuk tape op zijn linker mouw.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.