Ja, ik zag het net in de Topic-start, maar ze hebben dus maar 2x hard en 3x medium. Dat word nog wat zondaghansvk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:32:
[...]
Ze hebben geen keuze gehad in banden. Iedereen heeft hetzelfde gekregen.
Bottas in limp home mode - groen paars paars
Wordt het weer zó'n weekend...
Wordt het weer zó'n weekend...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Is ook wel het meest praktische om iedereen dezelfde banden te geven gezien het rare seizoen dat ze moeten draaien.
"When you grow up your heart dies"
Ze gaan dus tijdens trainingen wellicht veel minder rondes rijden, en meer op softs. Om de rest te sparen...
Sowieso hebben ze de medium en hard al uitgebreid getest op dit circuit afgelopen weekend.
En de rode band lijkt dus al best wel vlot op te zullen zijn, dus eigenlijk geen optie voor de race; Dat gaat interessant worden
Als je dit document nakijkt, is er wel meer dan 1 onderdeel vervangen bij Verstappen (maar ook bij andere rijders / teams).
...
Nou ja, mocht je een fastest lap aan het einde van de race willen zetten dan komen ze nog wel van pas.rik86 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:37:
En de rode band lijkt dus al best wel vlot op te zullen zijn, dus eigenlijk geen optie voor de race; Dat gaat interessant worden
Ze rijden in FP1 met de banden die ze niet gaan gebruiken in de race. Dat zijn in dit geval de te zachte rode banden. Heeft niks met testen te maken, maar met het sparen van de banden die ze in Q en Race nodig hebben.
Q2 dus minimaal op geel voor de voorste teams.rik86 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:37:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ze wilden een nieuwe motor in de pool hebben (daar verandert dit jaar toch niks/nauwelijks wat aan) voor wat meer flexibiliteit. Of ze er mee gaan racen dit weekend is de vraag, de vorige motor is in ieder geval nog goed.Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:37:
Als je dit document nakijkt, is er wel meer dan 1 onderdeel vervangen bij Verstappen (maar ook bij andere rijders / teams).
Ja, een beetje overbodige sessies vandaag. Gelukkig gaan we er op Imola wel maar 1 doen.DataGhost schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:35:
Sowieso hebben ze de medium en hard al uitgebreid getest op dit circuit afgelopen weekend.
Iedereen zit sowieso is spaarmodus tegenwoordig, omdat je voor het vervangen van allerlei onderdelen straffen kan krijgen. Je kunt het dus niet eens als veredelde testsessie gebruiken uit angst voor slijtage.
Dat was vroeger wel anders, gasten als Luca Badoer zaten gewoon 40uur in de week in de wagen alles te testen.
Steam - PTR83
Hoe was dit vorig weekend?Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:40:
Als ik het goed zie, dan is de soft tijdens de race niet verplicht.
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
?? De regel is toch dat je 2 verschillende bandentypen moet gebruiken? Gaan ze nu ook al voorschrijven welke?
Steam - PTR83
Haha, checo krijgt nog wat tips
IIRC is moet minimaal 1 van de 2 verplichte compounds tijdens de race gebruikt worden.CoronelHimself schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:43:
?? De regel is toch dat je 2 verschillende bandentypen moet gebruiken? Gaan ze nu ook al voorschrijven welke?

MERC heeft de Halo een kleine rand gegeven met een kleur
HAM=paars
BOT=blauw
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Is altijd al zo geweest. Je moet een van de verplichte banden gebruiken tijdens de race. Maar vind het zelf een beetje een domme regel, want je doet dat automatisch al omdat je sowieso 2 van de 3 soorten moet gebruikenCoronelHimself schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:43:
Hetzelfde, maar dan met andere compounds en andere bandenspanning. Dat is het enige wat is aangepast.
Dat doen ze altijd al, je moet tijdens de race volgens mij minimaal een van de mandatory tyres gebruiken. Aangezien je sowieso twee verschillende compounds moeten gebruiken voldoe je daar eigenlijk automatisch aan.CoronelHimself schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:43:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik denk dat de top 3 in Q2 op mediums gaan, op zondag dan eerst naar harde banden in de hoop dat ze die later bij een SC kunnen wisselen voor een nieuwe set mediums. Anders gewoon wisselen naar mediums. Ik denk dat niemand naar softs zal willen gaan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het verschil dit seizoen is dat Pirelli iedereen dezelfde set banden geeft. Iedere race moeten 2 verschillende compounds gebruikt worden bij droog weer, maar afgelopen seizoenen mochten teams/ coureurs zelf bepalen hoeveel banden ze meenamen van een bepaalde compound.CoronelHimself schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:43:
Anders hadden ze wel iets minder dan 8 van de zachtste compound meegenomen en dat maakt het interessant dit weekend
Mediums nu zijn de softs van vorige keer. Softs gingen vorige keer ook niet lang mee.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:48:
Ik denk dat de top 3 in Q2 op mediums gaan, op zondag dan eerst naar harde banden in de hoop dat ze die later bij een SC kunnen wisselen voor een nieuwe set mediums. Anders gewoon wisselen naar mediums. Ik denk dat niemand naar softs zal willen gaan.
Dit weekend is het iets warmer.
Ik denk dat ze idd op mediums willen starten en daarna vooral hards willen gebruiken. Soft hooguit in laatste paar rondes als de mogelijkheid er voor is.
Of gaat iemand het in Q2 proberen op de harde band?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
HUL weer op de baan.
Dat denk ik ook. Ze hebben maar 2 setjes hard, dus als ze die niet gebruiken in VT1/2/3 weten we genoeg.Plenkske schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Mediums nu zijn de softs van vorige keer. Softs gingen vorige keer ook niet lang mee.
Ik denk dat ze idd op mediums willen starten en daarna vooral hards willen gebruiken. Soft hooguit in laatste paar rondes als de mogelijkheid er voor is.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat is er aan de hand bij Verstappen. Ombouwen van de auto?
Verstappen doet de handschoenen weer aan. Ik keek even, want zag nog geen tijd staan.
...
Max zit nu in de autoSiebeh schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:56:
Wat is er aan de hand bij Verstappen. Ombouwen van de auto?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wellicht gemist in voorgaande pagina's, maar moet Perez nu opnieuw in quarantaine? Want dat zou betekenen dat Hulkenberg volgende week ook nog rijdt.
In de UK is de quarantaine nu 10 dagen toch?
Weet iemand wat het verschil ongeveer is tussen de softs en medium? Ik verwacht namelijk dat de top het wel gaat proberen in Q2 met medium of zelfs de hard, maar de mindere goden kunnen misschien Q3 halen als ze op de softs blijven proberen. Kan nog leuke quali worden.
Lijkt erop dat de softs het op kwalisnelheid het niet eens een ronde uithouden.
Klopt helemaal, vanaf gisteren (positieve test) 10 dagen quarantaine als hij in GB blijft. Maar ze gaan naar spanje, wellicht gelden daar andere regels.Aardappelbakker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:57:
Wellicht gemist in voorgaande pagina's, maar moet Perez nu opnieuw in quarantaine? Want dat zou betekenen dat Hulkenberg volgende week ook nog rijdt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg dat ze willen starten op mediums, dan naar de harde band gaan en dan weer terug naar mediums om de race uit te rijden. De softs lijken echt verschrikkelijk te zijn en die gaan ze denk ik helemaal vermijden. Starten op mediums hier is ook enorm want iedereen die het niet kan doen, valt na een paar ronden al weg vanwege pitstops.Plenkske schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Mediums nu zijn de softs van vorige keer. Softs gingen vorige keer ook niet lang mee.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar wellicht is "terug naar mediums om de race uit te rijden" ook lastig haalbaar aangezien die mediums (softs vorige keer) het ook niet erg lang volhouden...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg dat ze willen starten op mediums, dan naar de harde band gaan en dan weer terug naar mediums om de race uit te rijden. De softs lijken echt verschrikkelijk te zijn en die gaan ze denk ik helemaal vermijden. Starten op mediums hier is ook enorm want iedereen die het niet kan doen, valt na een paar ronden al weg vanwege pitstops.
We zullen zien
Ging maar net goed tussen Max en Leclerc..
I served in a company of heroes.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dan is de auto alleen lichter en vaak gebeuren er nog dingen laat in de race. Het gaat ook om zaken zoals SC's waar ze pitten.Plenkske schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:04:
[...]
Maar wellicht is "terug naar mediums om de race uit te rijden" ook lastig haalbaar aangezien die mediums (softs vorige keer) het ook niet erg lang volhouden...
We zullen zienin ieder geval interessant.
Vuvuzela schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:05:
Ging maar net goed tussen Max en Leclerc..
https://streamable.com/p18vcm
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat iedereen op de softs rijdt op de meest warme dag en tijdstip van het weekend zegt ook wel wat.
...
Nuttig staatje.... high speed corner performance. Hamilton 6.9 / 10.0..... wat verwachten ze precies van een auto die 10.0 / 10.0 rijdt? De tijdverschillen waren dan weer wel interessant.
sssssssssssssssssssssssssssssss

nog geen enkele andere band gebruikt
nog geen enkele andere band gebruikt
Gaap... O wacht... 
Het is een beetje rustig hier... HUL zit er lekker bij, ik hoop dat dat dit weekend doorzet.
Het is een beetje rustig hier... HUL zit er lekker bij, ik hoop dat dat dit weekend doorzet.
FER zit er ook weer aardig bijsjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:20:
Gaap... O wacht...
en dan het krappe middenveld
Behalve Canada een paar jaar geleden.Aardappelbakker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:45:
[...]
Is altijd al zo geweest. Je moet een van de verplichte banden gebruiken tijdens de race. Maar vind het zelf een beetje een domme regel, want je doet dat automatisch al omdat je sowieso 2 van de 3 soorten moet gebruiken
Toen hadden ze voor de grap 2x de harde als verplichte band gedaan
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hulk voor stroll aub
Hoop dat hij zondag tenminste nu wel mag starten! Dat er niet weer een boutje kapot is of iets dergelijks

Hoop dat hij zondag tenminste nu wel mag starten! Dat er niet weer een boutje kapot is of iets dergelijks
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Wellicht liggen ze bijna allemaal voor pampus door de hitte?sjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:20:
Gaap... O wacht...
na 5 rondjes ziet die linker voorbnd er van KVY echt al niet meer goed uit
Lando 13 rondjes op soft en blisters aan beide kanten.
Verstappen rijdt nu nog een snelle ronde
...
Is volgens mij een setje wat in totaal 12 laps oud was. Maar zag er niet al te best uit inderdaad.TrekDr0p schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:25:
na 5 rondjes ziet die linker voorbnd er van KVY echt al niet meer goed uit
Zijn nieuwe sponsor: http://hhpc.bravehost.com/Soggney schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:06:
Dat hoefijzer op Hamilton z'n wagen, wel zo toepasselijk
De grip was niet zo fijn meer op het einde.
[ Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 07-08-2020 13:31 ]
...
Hmm rode band dus een rondje of 14, dan zijn ze echt op
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Goeie website hoor. Krijg weer zin om zelf op Angelfire en Geocities wat HTML te kloppenSniffels schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
Zijn nieuwe sponsor: http://hhpc.bravehost.com/
Maar is vast wel al gemeld dat het tribute aan Stirling Moss was, toch?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Genoeg voor een laatste snelle stint om de fast lap op je naam te zetten. De enigen die dat a.s. zondag zouden kunnen zijn volgens mij HAM, BOT of VER...Damian schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:31:
Ik moet alle actie missen op de baan (hard aan het werk) maar zijn de teams nog serieus bezig op deze rode bandjes of is het meer een soort van 'de tijd volrijden en we zien het wel'?
at your service
- DaniëlWW2
- Niet online
Dus naar buiten op zaterdag, hotlap en meteen naar binnen om misschien tien rondjes te rijden voor je moet pitten.
Ik wist het nog niet. Maar hier een linkje naar het persbericht.Wom schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:32:
[...]
Maar is vast wel al gemeld dat het tribute aan Stirling Moss was, toch?
Max klaagde net over massive vibration. Is toch wel een dingetje met die Pirelli banden. Hij reed de laatste ronden trouwens op mediums.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 07-08-2020 13:36 ]
Wilde net gaan kijken en kwam erachter dat ze vanwege al het thuiswerken (ik werk niet thuis) ZiggoGo geblokkeerd op het netwerkThe_Butler schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:33:
Ik moet alle actie missen op de baan (hard aan het werk) maar zijn de teams nog serieus bezig op deze rode bandjes of is het meer een soort van 'de tijd volrijden en we zien het wel'?
Met race pace neem ik aan?Damian schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:31:
Ik kan niet kijken heb het even druk op het werk
Dan een flinke databundel en via de smartphone kijken. Of een andere bron aanboren die niet geblokkeerd wordt.ArcticWolf schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:37:
[...]
Wilde net gaan kijken en kwam erachter dat ze vanwege al het thuiswerken (ik werk niet thuis) ZiggoGo geblokkeerd op het netwerk
Dan ben je dus als middenveld (Renault?) in het nadeel als je Q3 haalt door in Q2 op soft te rijden. Achter je hebben ze vrije bandenkeuze. Je verliest je plek snel en als je daarna naar wit gaat moet je alsnog een tweede stop maken.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:01:
[...] De softs lijken echt verschrikkelijk te zijn en die gaan ze denk ik helemaal vermijden. Starten op mediums hier is ook enorm want iedereen die het niet kan doen, valt na een paar ronden al weg vanwege pitstops.
Dus wellicht ook middenmoot teams op geel in Q2: dat zou best tof zijn.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Enige wat ik hier kan ontvangen is eventueel een laserverbinding vanuit het Rabobank kantoor in Utrechtsjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
Dan een flinke databundel en via de smartphone kijken. Of een andere bron aanboren die niet geblokkeerd wordt.
Dus denk dat het een flinke hap uit m'n databundel wordt
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat zegt dat ze van deze band geen data hebben en die nu willen verzamelen, de C3 & C2 kennen ze immers van vorige week. Daarnaast was het nu nog relatief koel voor vandaag, dus de data is wellicht nog bruikbaar voor morgen- of zondagmiddag. Wat ze vanmiddag meten / aan data verzamelen is natuurlijk nog minder relevant omdat er weer een aantal graden af gaan de rest van het weekend.Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:08:
Dat iedereen op de softs rijdt op de meest warme dag en tijdstip van het weekend zegt ook wel wat.
Je merkt wel dat ze meerdere doelgroepen aan willen spreken;

Waar zouden ze dit op baseren? Alleen camerabeelden, telemetrie en onboards? Of hebben ze geen toegang tot telemetrie?

Waar zouden ze dit op baseren? Alleen camerabeelden, telemetrie en onboards? Of hebben ze geen toegang tot telemetrie?
[ Voor 62% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-08-2020 14:05 ]
Den dicken duym. 
Edit: zeg, niet snel je vraag weg editten he!
[ Voor 56% gewijzigd door Bart-Willem op 07-08-2020 13:57 ]
Volgens mij mag je helemaal niet reizen als je in quarantaine zit. Dus Perez zit nog 10 dagen vast in de UK neem ik aan.Aardappelbakker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:57:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dacht eerst dat je een woordgrapje maakte met "Dan Ticktum" uit de F2Bart-Willem schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:56:
Den dicken duym.

Ik denk dat ze dat baseren op de mini-sectoren en wellicht telemetrie.StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]
Het zal vast wat "algoritmes" (let op de " ) hebben, maar ik krijg van dit soort stats het maagzuur. Zo ook vorig weekend. Toen kwam er een stat in beeld over de staat van de banden van of HAM of BOT en de band die lek was, was nog 10% goed...StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]
Jasphur schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:26:
[...]
Het zal vast wat "algorithmes" (let op de " ) hebben, maar ik krijg van dit soort stats het maagzuur. Zo ook vorig weekend. Toen kwam er een stat in beeld over de staat van de banden van of HAM of BOT en de band die lek was was nog 10% goed...

Amerikaanse onzin...
Wauw! Albon rijdt gewoon zijn P12 auto naar P6!!!StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]
Dat er nog eentje op P3 staat vergeten we maar even ofzo.

Nee het klopte daar juist. Bottas z'n band lag er af en toen gaven ze de stats van Ham weer met 10%. Vervolgens ging de band van Ham ook stuk.Jasphur schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:26:
[...]
Het zal vast wat "algoritmes" (let op de " ) hebben, maar ik krijg van dit soort stats het maagzuur. Zo ook vorig weekend. Toen kwam er een stat in beeld over de staat van de banden van of HAM of BOT en de band die lek was, was nog 10% goed...
Normaliter klopt er geen reet van, maar deze ene keer hadden ze het goed ingeschat
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Het zegt idd dat ze 8 sets rood hebben en de 2 sets die ze moeten inleveren bij FP1 graag de rode sets doen.Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:08:
Voornamelijk om de gele en witte sets voor de race sim, race en Q2 te houden.
PSN
Tijd om het algemene F1 topic op te zoeken, Chainbear had daar een heel filmpje over.StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]
(directe toegang to de telemetrie dus. en hier vergelijken ze de snelheid in de low speed corners op silverstone, wat er maar 1 of 2 zijn
PSN
Hoe verlaat je Engeland terwijl je in quarantaine zit dan? Laat hem maar gewoon op zijn kamer uitzieken net als ieder normaal mens.iichel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Klopt helemaal, vanaf gisteren (positieve test) 10 dagen quarantaine als hij in GB blijft. Maar ze gaan naar spanje, wellicht gelden daar andere regels.
een treffende spreuk
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Spy. Strategist. Engineer. What's next for #SebastianVettel? #F170 #formula1 #ferrari pic.twitter.com/zOxLMUNSvb
— The Circus (@Circus_F1comic) August 7, 2020
En dit siert VET echt enorm!tweakduke schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:07:
[html]<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Spy. Strategist. Engineer. What's next for <a href="https://twitter.com/hashtag/SebastianVettel?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#SebastianVettel</a>? <a href="https://twitter.com/hashtag/F170?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#F170</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/formula1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#formula1</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/ferrari?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#ferrari</a> <a href="https://t.co/zOxLMUNSvb">pic.twitter.com/zOxLMUNSvb</a></p>— The Circus (@Circus_F1comic) <a href="https://twitter.com/Circus_F1comic/status/1291664816197656576?ref_src=twsrc%5Etfw">August 7, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
Al een keer gedaan een paar jaar geleden, (roaming toen zelfs) was 1 GB voor de race/ met korte pauzes ertussen want familie.sjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
Dan een flinke databundel en via de smartphone kijken. Of een andere bron aanboren die niet geblokkeerd wordt.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Daar zeg je wat: als de Hulk straks en morgen weer P4 rijdt achter Verstappen, dan mag RB wat mij betreft Albon eruit gooien en de Hulk naast Verstappen neerzetten. Ondanks dat de RP een kopie van de Mercedes van vorig jaar is schaal ik de huidige RB-wagen hoger in dan de Pink Mercedes, puur omdat dat team eigenlijk niet weet hoe ze met die Mercedes-kopie om moeten gaan (zie vorige week: met full downforce achtervleugels rijden).MikeyMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:33:
[...]
Wauw! Albon rijdt gewoon zijn P12 auto naar P6!!!
Dat er nog eentje op P3 staat vergeten we maar even ofzo.
Probleem is dat RBR dan eigenlijk hun hele 'jeugdopleiding' om zeep helpt. Hoewel dat op Max na de afgelopen jaren ook niet veel opgeleverd heeft..Bart-Willem schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:40:
[...]
Daar zeg je wat: als de Hulk straks en morgen weer P4 rijdt achter Verstappen, dan mag RB wat mij betreft Albon eruit gooien en de Hulk naast Verstappen neerzetten. Ondanks dat de RP een kopie van de Mercedes van vorig jaar is schaal ik de huidige RB-wagen hoger in dan de Pink Mercedes, puur omdat dat team eigenlijk niet weet hoe ze met die Mercedes-kopie om moeten gaan (zie vorige week: met full downforce achtervleugels rijden).
PH-MRK request startup
Ik hoor dat al jaren, "de RBR jeugdopleiding". Who cares; ik wil gewoon de best beschikbare coureur op die plek hebben. Ik neem aan dat RBR ook zo denkt en niet vindt dat de jeugdopleiding heilig is.Mrkoekie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:46:
[...]
Probleem is dat RBR dan eigenlijk hun hele 'jeugdopleiding' om zeep helpt. Hoewel dat op Max na de afgelopen jaren ook niet veel opgeleverd heeft..
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
En nu even naar de praktijk van de afgelopen jaren?Spotmatic schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:53:
[...]
Ik hoor dat al jaren, "de RBR jeugdopleiding". Who cares; ik wil gewoon de best beschikbare coureur op die plek hebben. Ik neem aan dat RBR ook zo denkt en niet vindt dat de jeugdopleiding heilig is.
Die jeugdopleidingen moeten teams maar eens uit hun kop zetten. Dat is beetje de Bayern-methode: "laten we iemand onder een wurgcontract zetten zodat de concurrentie die persoon niet heeft!" Bij de topteams hebben ze maar 2 zitjes, en het gaat vaker fout dan goed. Zo had Leclerc geluk, want was Bianchi niet verongelukt dan zat die zeer waarschijnlijk nu in de Ferrari. Giovinazzi zit in het junior-team van Ferrari maar zal nooit in de Ferrari terecht komen, en dan hebben ze nog een hoop GP2-coureurs rondlopen die ook nooit (zomaar) in de F1 zullen belanden. Idem bij Mercedes, en bij Red Bull is nota bene de niet-junior (Verstappen werd dat pas ergens in het F3-seizoen) die nu de beste lijkt te zijn. Kijk je naar het verleden van Red Bull dan zijn de niet-junioren het meest succesvol: Vettel was in feite geen RB-junior (BMW geloof ik), Webber was dat niet en ook Coulthard niet. Alleen Ricciardo kan je een succes noemen, en indirect Sainz (die nu nota bene niet meer bij RB rijdt). Al het andere was óf geen RB-junior, óf het net-niet.Mrkoekie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:46:
[...]
Probleem is dat RBR dan eigenlijk hun hele 'jeugdopleiding' om zeep helpt. Hoewel dat op Max na de afgelopen jaren ook niet veel opgeleverd heeft..
Max komt toch niet uit de jeugdopleiding?Mrkoekie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:46:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die wagen van BOT zag er wel weer redelijk “on rails” uit
Max naar buiten op de softs van vorige week.
mooi rondje, had nog wel wat sneller kunen zijn, misschien 1 a 2 tiende..
Die hebben ze toch al ingeleverd?werphengel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:26:
Max naar buiten op de softs van vorige week.
HUL doet het in de FP's best lekker. Nu nog de Q en de race.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Je vraagt je bijna af waar deze trainingen nog voor zijn, ze hebben er al drie dagen op zitten met rijden.
Ze hadden dit iets "spannender" kunnen maken door de vrijdag te skippen. Doe het maar met de data van vorige week!
Ze hadden dit iets "spannender" kunnen maken door de vrijdag te skippen. Doe het maar met de data van vorige week!
Waiting on the world to change
Denk dat Vettel en Hulk daar niet mee eens zijnpinda powerrr schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:36:
Je vraagt je bijna af waar deze trainingen nog voor zijn, ze hebben er al drie dagen op zitten met rijden.
Net even met HUL zijn outlap en fastlap meegereden. Auto is nog niet helemaal stabiel volgens mij. Moest nog vaak corrigeren in de bochten
Je zag Horner en Binotto met elkaar praten, en ik verstond "we still have Renault".. je ziet Toto 1 km van de pits bellen.. zijn ze het zo erg niet eens met de concorde agreement dat ze eruit stappen? en dat de F1 het zonder Merc moet doen?
(hoop roddel en achterklap van mijn kant, maar hopelijk geen waarheid)
@Sniffels Ik heb daar net in het algemene topic wat links gepost
Edd in "[F1] Seizoen 2020"
Het is inderdaad zo dat Mercedes niet blij is met het nieuwe Concorde Agreement, zoals dat er nu ligt.
Edd in "[F1] Seizoen 2020"
Het is inderdaad zo dat Mercedes niet blij is met het nieuwe Concorde Agreement, zoals dat er nu ligt.
-
Had Toto nou z’n mondkapje af achter op de step?
ja en dat wordt hopelijk een boete, al vind ik dat hij nu verplicht niet de bubbel meer in mag... (voor 1 dag)..PatrickC schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:45:
Had Toto nou z’n mondkapje af achter op de step?
Het kan ook over de Racing Point gaan natuurlijk. Veel teams zijn niet blij met wat RP heeft gedaan. Maar ze willen zich niet er niet over uitspreken o.a. McLaren (volgend jaar met Mercedes motoren), Ferrari (zijn ineens concurrenten). Williams (Mercedes motoren). En Renault gaat er als enige vol tegenaan.Sniffels schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:41:
Je zag Horner en Binotto met elkaar praten, en ik verstond "we still have Renault".. je ziet Toto 1 km van de pits bellen.. zijn ze het zo erg niet eens met de concorde agreement dat ze eruit stappen? en dat de F1 het zonder Merc moet doen?
Steam - PTR83
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.