Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:38
snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:03:
[...]

En EU toestel met 2 jaar garantie en levering binnen 48 uur?
EU toestel en niet moeten flashen nadien, definitief gebruik zonder wachttijd.
Ze beloven garantie inderdaad, "iets" is al meer dan via Ali :X .

Ben er in geslaagd om in USD te betalen via Paypal, scheelt toch weer een kleine 3-4%. (Paypal heeft haar beleid/settings de laatste tijd verschillende keren aangepast).

Thx, daar besteld!

[Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 29-06-2020 20:11]

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:05
Vandaag de officiële Miui 12 ota binnen gekregen op mijn Mi 9T Pro.
Dan zal de F2 update niet lang meer duren.

Mi 9T Pro - V12.0.1.0. - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V11.0.6.0 - QJKEUXM

• bob-nwk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:53
snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:14:
Vandaag de officiële Miui 12 ota binnen gekregen op mijn Mi 9T Pro.
Dan zal de F2 update niet lang meer duren.
Ik draai hem al een tijdje (Xiaomi.EU ROM). Tot nu toe nog geen issues tegen gekomen, erg blij mee. Ziet er allemaal net iets gelikter uit. Vooral de systemwide dark mode 2.0 en het control center vind ik erg fijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 06-07 16:24
Whiskey48 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:29:
Poco F2 cam VS Gcam

YouTube: Poco F2 Pro Stock Camera App Vs GCam App

Je ziet toch wel duidelijk dat overdag de stock cam het beter doet, vooral bij ultra wide (gcam geeft hier een vervorming, stock niet).
In avondlicht presteert gcam ongelooflijk veel beter.

Dus ik zou zeggen, standaard de stock cam
In low light, gcam
Vind het eigenlijk per foto wisselen, zoals ook naar voren kwam in de Tweakers review. De foto van de brandpaal en van de bloem zijn bijv. aanmerkelijk beter bij Gcam. Denk dat ik voor het gemak dadelijk gewoon standaard Gcam gebruik, die maakt er altijd wel iets aardigs van, terwijl stock toch wel echt grote missers lijkt voort te brengen.

[Voor 4% gewijzigd door hershel op 30-06-2020 08:51]

• Whiskey48
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 06:19
Ik heb de plastic screenprotector die er al or op zat vervangen door en tempered glass protector van Nillkin. De vingerafdruk herkenning lijkt beter te werken hierna.

[Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 01-07-2020 07:41]

• TTMJ!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 02:56
Waarom een mid ranger met OLED kopen en vervolgens een screen protector plaatsen? Gewoon lekker zonder hoes en zonder protector zou ik zeggen zoals het hoort :7

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• snah001
Ha ha, tis een top range toestel voor midrange price.......

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:20
TTMJ! schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:11:
Waarom een mid ranger met OLED kopen en vervolgens een screen protector plaatsen? Gewoon lekker zonder hoes en zonder protector zou ik zeggen zoals het hoort :7
Kan ik bij jou de rekening in dienen als mijn scherm aan barrels is? :P

• TTMJ!
lennertvdkort schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:13:
[...]

Kan ik bij jou de rekening in dienen als mijn scherm aan barrels is? :P
Natuurlijk kan dat. Of ik er wat mee doe is een 2e :+

Maar ik meen het wel. Ik vind lelijke hoesjes en screenprotectors gewoon zonde van een AMOLED scherm en glazen achterkant (wat ik overigens een minpunt vind, plastic is gewoon praktischer en lichter maar dat mag je niet zeggen).

Geniet gewoon van de design van je telefoon. het is een Android toestel dus doorverkoop waarde is praktisch nul en we worden toch met moeilijk repareerbare telefoons en brakke software support al gedwongen om een nieuwe te halen :*)

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• bob-nwk
TTMJ! schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:54:
[...]

Maar ik meen het wel. Ik vind lelijke hoesjes en screenprotectors gewoon zonde van een AMOLED scherm en glazen achterkant (wat ik overigens een minpunt vind, plastic is gewoon praktischer en lichter maar dat mag je niet zeggen).

Geniet gewoon van de design van je telefoon. het is een Android toestel dus doorverkoop waarde is praktisch nul en we worden toch met moeilijk repareerbare telefoons en brakke software support al gedwongen om een nieuwe te halen :*)
Ik deel deze mening. Vind het zo ontzettend zonde om een case te gebruiken (sommige soms nog zo'n dubbelvouw-gedrocht ook). Ik doe er wel altijd een DBrand skin omheen zodat hij niet uit mn handen glipt en that's it. Gebruik ook al jaren geen screenprotector en heb nog nooit een krasje op mn scherm gehad. Mijn ervaring is dat screenprotectors juist krassen, de schermen van tegenwoordig zijn vele malen beter tegen krassen bestendigd dan 99% van alle "screenprotectors".

Je moet je toestel alleen niet op het beton laten vallen zonder case, maargoed ik ben dan ook erg zuinig op mijn toestellen (stop hem bijvoorbeeld ook nooit los in mn zak samen met kleingeld of een sleutelbos oid).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
Ja begrijp jullie @TTMJ! @bob-nwk gedachte zeer zeker, heb het ook tot 2 jaar geleden gedaan zonder case(glazen screenprotector wel al een tijdje). Maar toen viel mijn Lg g6 heel lullig, en was het gedaan met de achterkant. Ook sleutel ik veel tijdens de hobby, en dan is het gevoelsmatig minder erg om hem even op een werkbank oid te leggen. Heb er nu een spigen rugged armor omheen zitten, niet de dikste maar ook niet de dunste. Maar ieder gek zijn gebrek :9

[Voor 10% gewijzigd door lennertvdkort op 01-07-2020 20:02]

• Whiskey48
Ik gebruik m'n telefoon dagelijks, dus de kans dat hij valt is aanwezig. (denk dat hij ca 4x per jaar ook wel valt).
Ik heb geen zin om met een kapot scherm / achterkant te lopen ... neem toch dat extra hoesje / glazen bots schermpje voor lief. (de temperred glas moet ik ook wel eens vervangen).

• BlackShadow
Sinds gisteren de Poco F2 Pro binnen, eerste indrukken zeer goed en volgens verwachting (ik kom van een F1 en Mi 9T).

Alleen merk ik dat de app Strava geen shake van de telefoon herkent.
Nog iemand die dit merkt? Ik vermoed dat nog apps deze functionaliteit bieden (al ken ik het zelf enkel van Strava).

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07:59

mark-k

AKA markkNL

Vandaag de mijne binnen gekregen. Had gehoopt meteen te kunnen unlocken toen hij gewoon door de stappen ging, maar helaas, 168 uur wachten (geen shortcuts als je al eens een telefoon unlocked hebt dus).

Verder wel een mooi ding. Ook geen issues met de fingerprint reader zoals ik hier las. Wel nog een weekje wachten tot ik m in gebruik neem, geen zin om 2x te moeten backuppen enzo.

• nero355
  • Laatst online: 00:59

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TTMJ! schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:54:

Geniet gewoon van de design van je telefoon.
Het probleem is dat al die glazen achterkanten zo verdomd glad zijn! :-(

En daarnaast worden toestellen steeds dunner wat ze niet bepaald makkelijker maakt om vast te houden :/

Kortom : TPU hoesje verplicht in mijn geval!
Desnoods een doorzichtige als je echt heel graag nog steeds het design wilt bewonderen :)
Het is een Android toestel dus doorverkoop waarde is praktisch nul en we worden toch met moeilijk repareerbare telefoons en brakke software support al gedwongen om een nieuwe te halen :*)
Dat is juist een reden om er voorzichtiger mee te zijn, want vergeet niet dat je elke keer als je toestel stuk gaat in feite iets koopt wat niks anders dan een reclame platform is! ;)

De houding die jij voorstelt zou ik pas bij een € 100 - 150 toestel aanhouden.
Zo heeft mijn oude Ubuntu Phone totaal geen bescherming op welke manier dan ook :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:29
Hier wat onduidelijkheid over het unlocken van de bootloader. Op Internet zie ik diverse guides, maar deze spreken elkaar tegen.

Is het zo simpel als:
- maak een mi account in en log in op je toestel
- ga naar de website http://www.miui.com/unlock/index_en.html, download daar de tool en volg de stappen?

Ben je ook al je gegevens kwijt als je de bootloader unlocked of pas nadat je een recovery en rom gaat flashen? Edit: ik bedoel hier eigenlijk te vragen, ben je al direct je gegevens kwijt, of pas nadat je actie onderneemt na de wachttijd?

[Voor 13% gewijzigd door Renzzie op 02-07-2020 16:08]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Renzzie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:07:
Hier wat onduidelijkheid over het unlocken van de bootloader. Op Internet zie ik diverse guides, maar deze spreken elkaar tegen.

Is het zo simpel als:
- maak een mi account in en log in op je toestel
- ga naar de website http://www.miui.com/unlock/index_en.html, download daar de tool en volg de stappen?

Ben je ook al je gegevens kwijt als je de bootloader unlocked of pas nadat je een recovery en rom gaat flashen? Edit: ik bedoel hier eigenlijk te vragen, ben je al direct je gegevens kwijt, of pas nadat je actie onderneemt na de wachttijd?
Zodra je unlocked al volgens de tool, maar het is iets meer werk dan een accountje maken in inloggen (ook niet heel spannend mr moet geen IQ van een pinda hebben).
Maar je moet dus wel eerst die week wachten, pas als je dat gedaan hebt en m unlocked wipet hij.

• Renzzie
mark-k schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Zodra je unlocked al volgens de tool, maar het is iets meer werk dan een accountje maken in inloggen (ook niet heel spannend mr moet geen IQ van een pinda hebben).
Maar je moet dus wel eerst die week wachten, pas als je dat gedaan hebt en m unlocked wipet hij.
Even ter volle volledigheid:
Ik download dat programma, log in met de aangemaakte account. Moet ik ook mijn telefoon met een kabel verbinden?
Dan begint de wachttijd. Ik neem aan zonder dat mijn telefoon gereset wordt?
Na x-tijd is de wachttijd voorbij, ik start mijn mobiel op in fastboot, verbind deze met mijn computer en unlock hem via de tool? Dit is dan ook het moment dat ik alles kwijt raak?

Vervolgens flash ik TWRP en de enige Rom die beschikbaar is op dit moment, de MIUI EU Rom?

Edit: Bonus vraag maar meteen. Als ik de EU Rom gebruik, heb ik dan ook OTA updates? Of moet ik deze iedere keer flashen?

[Voor 6% gewijzigd door Renzzie op 02-07-2020 16:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Renzzie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Even ter volle volledigheid:
Ik download dat programma, log in met de aangemaakte account. Moet ik ook mijn telefoon met een kabel verbinden? Ja, om te unlocken wel, voor de wachttijd geen idee.
Dan begint de wachttijd. Ik neem aan zonder dat mijn telefoon gereset wordt? Ja.
Na x-tijd is de wachttijd voorbij, ik start mijn mobiel op in fastboot, verbind deze met mijn computer en unlock hem via de tool? Dit is dan ook het moment dat ik alles kwijt raak? Ja, volgens de meldingen in de tool wel.

Vervolgens flash ik TWRP en de enige Rom die beschikbaar is op dit moment, de MIUI EU Rom? Geen idee, gok van wel ja

Edit: Bonus vraag maar meteen. Als ik de EU Rom gebruik, heb ik dan ook OTA updates? Of moet ik deze iedere keer flashen? Ook hier geen idee, maar dat weet iemand anders vast wel
Zie dikgedrukte antwoorden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07:45
Laatste vraag is ook ja.

• Renzzie
Dank voor de antwoorden! Dan ga ik alvast de wachttijd in. Het echte unlocken doe ik dan als er een rom beschikbaar komt die meer richting een pure Android ervaring gaat. Vind heel dat miui maar niks. Totaal niet intuïtief en kan een hoop dingen niet vinden op de plekken waar ik het verwacht.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:55

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Renzzie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:19:
Dank voor de antwoorden! Dan ga ik alvast de wachttijd in. Het echte unlocken doe ik dan als er een rom beschikbaar komt die meer richting een pure Android ervaring gaat. Vind heel dat miui maar niks. Totaal niet intuïtief en kan een hoop dingen niet vinden op de plekken waar ik het verwacht.
Die ben ik volledig met je eens. Laatst weer aan het zoeken waar ik de screen timeout kon instellen. Heet in MIUI "sleep".

Maar helaas lijkt er nog niet veel beschikbaar qua custom ROM.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlackShadow
Hmmm, ben plots Google Now kwijt bij het naar links swipen op het homescreen.
Heb wel een deel com.miui.* en com.xiaomi.* apps gewist, maar geen enkele die daarop zou wijzen.

EDIT:

Ok, het is zeker een van de apps die ik gedeinstalleerd had, momenteel zijn deze uninstalled en Google Now werkt terug.

Maar er kan/mag hoogstwaarschijnlijk nog veel meer weg.

[Voor 41% gewijzigd door BlackShadow op 02-07-2020 22:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lennertvdkort
BlackShadow schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:57:
Hmmm, ben plots Google Now kwijt bij het naar links swipen op het homescreen.
Heb wel een deel com.miui.* en com.xiaomi.* apps gewist, maar geen enkele die daarop zou wijzen.

EDIT:

[Afbeelding]
Wat voor programma is dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-07 17:13
Ik heb de volgende zaken gede-installeerd. Tot nog toe ben ik geen problemen tegen gekomen.

Als iemand weet dat een bepaalde app er tòch op hoort te staan, wil je dat dan alsjeblieft even laten weten? Alvast bedankt!

https://tweakers.net/i/0lRK1wSAFlZbj5MJMg8vMvOXPvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V7CNBI2ffvb5xc958r0Ti6DH.jpg?f=user_large

[Voor 35% gewijzigd door Timmy_01 op 03-07-2020 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackShadow
Xiaomi ADB/Fastboot Tools

https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools
Timmy_01 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:19:
Ik heb de volgende zaken gede-installeerd. Tot nog toe ben ik geen problemen tegen gekomen.

Als iemand weet dat een bepaalde app er tòch op hoort te staan, wil je dat dan alsjeblieft even laten weten? Alvast bedankt!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had een vergelijkbare lijst verwijderd, maar bij mij deed Google Now het niet meer (na uninstall en een reboot) bij het naar links swipen op het homescreen, bij jou wel nog?

[Voor 10% gewijzigd door BlackShadow op 03-07-2020 14:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
Vraagje, heeft iemand hier wel eens ervaring gehad met de klantenservice van Xiaomi wat betreft reparaties oid? Ik word als student helaas beperkt door de BKR zie ik nu (al sinds 2015 geen mobiel gehaald dus heb nooit door gehad dat dit nu een ding is :+ ). Dus ik zal hem wss via een Chinese reseller moeten halen en volgens mij heeft bij Banggood of Aliexpress aankloppen voor garantie weinig zin toch?

(Nog even afwachten op de Motorola Fusion+, die vind ik ook een interessante kandidaat mits ie toch nfc blijkt te hebben)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 00:59

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TTMJ! schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:21:
Dus ik zal hem wss via een Chinese reseller moeten halen en volgens mij heeft bij Banggood of Aliexpress aankloppen voor garantie weinig zin toch?
Je hebt zelf meegedaan aan de eerdere discussies omtrent dat onderwerp dus hak gewoon eens die knop door zou ik zeggen! :P

Bron : [Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
nero355 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Je hebt zelf meegedaan aan de eerdere discussies omtrent dat onderwerp dus hak gewoon eens die knop door zou ik zeggen! :P

Bron : [Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie
Haha mijn vraag gaat meer over de service van Xiaomi zelf ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lennertvdkort
Thx man! had een lijstje via google gedaan. Maar lang niet zoveel als Timmy_01, nu wel >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

TTMJ! schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:21:
Vraagje, heeft iemand hier wel eens ervaring gehad met de klantenservice van Xiaomi wat betreft reparaties oid? Ik word als student helaas beperkt door de BKR zie ik nu (al sinds 2015 geen mobiel gehaald dus heb nooit door gehad dat dit nu een ding is :+ ). Dus ik zal hem wss via een Chinese reseller moeten halen en volgens mij heeft bij Banggood of Aliexpress aankloppen voor garantie weinig zin toch?

(Nog even afwachten op de Motorola Fusion+, die vind ik ook een interessante kandidaat mits ie toch nfc blijkt te hebben)
Waarom zou je beperkt worden door de BKR? Je mag toch aanschaffen wat je wil als je de toestel prijs betaalt. Voor die paar euro, zou ik hem lekker in Nederland halen. De fusion+ is qua specs echt een flinke terugval in vergelijking met de F2 Pro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
Jeroenneman schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Waarom zou je beperkt worden door de BKR? Je mag toch aanschaffen wat je wil als je de toestel prijs betaalt. Voor die paar euro, zou ik hem lekker in Nederland halen. De fusion+ is qua specs echt een flinke terugval in vergelijking met de F2 Pro.
Is toch wel flink verschil. Hij is 550 nu bij Belsimpel maar 416 via Banggood. Misschien een verschil in levensfases? :D

Wat betreft de Fusion+ heb je zeker gelijk, maar ik vind 'm het overwegen waard als ie echt maar 300 gaat kosten. Wat je in levert is wel proportioneel naar prijs lijkt me dan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

TTMJ! schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:11:
Ik was in de veronderstelling dat je geld als water had gezien bovenstaande comment.

Hold up. Je wil 100 euro besparen op een telefoon door hem uit China te halen, maar vervolgens ga je wel niet zuinig om met je spulletjes? Als je nou wat voorzichtiger doet, dan kun je langer doen met je spullen. Heeft weinig met levensfase te maken, en meer met je investeringen iets van waarde doen behouden ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Renzzie
TTMJ! schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:49:
[...]

Is toch wel flink verschil. Hij is 550 nu bij Belsimpel maar 416 via Banggood. Misschien een verschil in levensfases? :D

Wat betreft de Fusion+ heb je zeker gelijk, maar ik vind 'm het overwegen waard als ie echt maar 300 gaat kosten. Wat je in levert is wel proportioneel naar prijs lijkt me dan :)
Wellicht een beter idee om een budget telefoon te halen dan? Waarom risico's lopen over geld wat je eigenlijk niet kan missen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
Jeroenneman schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:53:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat je geld als water had gezien bovenstaande comment.

Hold up. Je wil 100 euro besparen op een telefoon door hem uit China te halen, maar vervolgens ga je wel niet zuinig om met je spulletjes? Als je nou wat voorzichtiger doet, dan kun je langer doen met je spullen. Heeft weinig met levensfase te maken, en meer met je investeringen iets van waarde doen behouden ;)
Of ik ga ik er juist wel zuinig mee om en kan het me daarom permitteren geen hoesje of screen protector te gebruiken ;).

Ik vind het gewoon zonde om een mooi toestel in zo een lelijk ding te proppen geniet dan gewoon van het design en neem evt gebruiksschade voor lief. Same wat betreft plastic screen protectors op een amoled scherm, om te huilen gewoon :'(
Renzzie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Wellicht een beter idee om een budget telefoon te halen dan? Waarom risico's lopen over geld wat je eigenlijk niet kan missen?
Ik heb geld opzij gezet hiervoor en doe meestal 3 jaar over een toestel. Huidig toestel is een Galaxy Note 4 (uit 2014 maar heb hem al sinds 2015) en begint wel echt te strugglen. Ik gebruik m'n mobiel vrij intensief (laptop alleen om te tikken en heb geen tablet of tv). Verder is het niet meer dan logisch toch dat je als student een mobiel zoekt met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Maar ik zou het verschil volgens mij tussen de Poco F2 en de Fusion+ qua rekenkracht niet echt missen idd ;)

Edit: welk risico bedoel je trouwens? Inmiddels is bestellen van Chinese resellers toch geen risico meer? Ik weet alleen dat buiten de EU opvattingen over garantie nogal kunnen verschillen

[Voor 34% gewijzigd door TTMJ! op 03-07-2020 16:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:48
TTMJ! schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:36:
Inmiddels is bestellen van Chinese resellers toch geen risico meer?
_O-

Als je dat denkt, moet je misschien eens in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 kijken. Risico's genoeg. Je hebt in ieder geval geduld nodig, zowel met het ontvangen van een product maar ook als je een support medewerker spreekt. En ja, ik bestel zelf wel vaker uit China, ook telefoons, maar ik hou altijd rekening met een teleurstelling.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy_01
BlackShadow schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Xiaomi ADB/Fastboot Tools

https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

[...]

Ik had een vergelijkbare lijst verwijderd, maar bij mij deed Google Now het niet meer (na uninstall en een reboot) bij het naar links swipen op het homescreen, bij jou wel nog?
Ik gebruik Google Now niet, dus daar heb ik niet op gelet.

Overigens: Google Now kan je toch ook via de Google Play Store installeren? Day lijkt me het handigste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

De prijs op Belsimpel zakt precies elke paar uur met 2eur :| gek!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bob-nwk
Timmy_01 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:44:
[...]
Overigens: Google Now kan je toch ook via de Apppstore installeren? Day lijkt me het handigste.
Wil je dat nooit meer zeggen in een forum over een Android toestel?! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy_01
bob-nwk schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:17:
[...]

Wil je dat nooit meer zeggen in een forum over een Android toestel?! ;)
Oeps,,,,,, is verbeterd....... 8)7

• BlackShadow
Timmy_01 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Ik gebruik Google Now niet, dus daar heb ik niet op gelet.

Overigens: Google Now kan je toch ook via de Google Play Store installeren? Day lijkt me het handigste.
Google Now zoals hij in de Poco Phone zit komt met de launcher en zit verder enkel standaard op de pixel telefoons volgens mij.
Dit is dus niet zomaar apart te installeren.

• Timmy_01
BlackShadow schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Google Now zoals hij in de Poco Phone zit komt met de launcher en zit verder enkel standaard op de pixel telefoons volgens mij.
Dit is dus niet zomaar apart te installeren.
Ik weet het niet zeker, maar misschien heb je hier iets aan?

• BlackShadow
Timmy_01 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar misschien heb je hier iets aan?
Dat is oude info. De Google Now Launcher bestaat niet meer sinds 2018.

In de Poco F2 Pro zit het netjes in, je mag alleen niet te veel van de mi/xiaomi apps uninstallen.

• Timmy_01
BlackShadow schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Dat is oude info. De Google Now Launcher bestaat niet meer sinds 2018.

In de Poco F2 Pro zit het netjes in, je mag alleen niet te veel van de mi/xiaomi apps uninstallen.
Weer wat geleerd. Bedankt voor deze info.

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23:06
Gebruiken jullie de gebaren of de on-screen buttons?

• lennertvdkort
Stoeptegel5 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:43:
Gebruiken jullie de gebaren of de on-screen buttons?
Ik altijd de buttons, voor de gein eens de gestures aangezet. Moet het meeste wennen aan de locatie van het toetsenbord.

• Stoeptegel5
lennertvdkort schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Ik altijd de buttons, voor de gein eens de gestures aangezet. Moet het meeste wennen aan de locatie van het toetsenbord.
Ja ik heb hetzelfde 'probleem', daarom de buttons ook maar weer aangezet.

• BlackShadow
Stoeptegel5 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Ja ik heb hetzelfde 'probleem', daarom de buttons ook maar weer aangezet.
Hoezo? Ik heb de gestures aan sinds mijn F1 en wil niets anders meer, lekker veel plaats op het scherm.
Heb nooit gemerkt dat er een verschil is in keyboard?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 06-07 20:40
BlackShadow schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Hoezo? Ik heb de gestures aan sinds mijn F1 en wil niets anders meer, lekker veel plaats op het scherm.
Heb nooit gemerkt dat er een verschil is in keyboard?
Ik neem aan dattie bedoelt dat het TB iets naar beneden verhuisd.

Woont in Helsinki

• lennertvdkort
Intelligo schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Ik neem aan dattie bedoelt dat het TB iets naar beneden verhuisd.
Precies dat, het is toch een soort automatisme dat typen. Dus ik persoonlijk moet dus wennen dat hij een regel lager zit. Nu heb ik sowieso al typ-t*v*s dus dat maakt het niet makkelijker. Ik mis de goede oude Nokia E61.

• Whiskey48
lennertvdkort schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Precies dat, het is toch een soort automatisme dat typen. Dus ik persoonlijk moet dus wennen dat hij een regel lager zit. Nu heb ik sowieso al typ-t*v*s dus dat maakt het niet makkelijker. Ik mis de goede oude Nokia E61.
Je kan de hoogte aanpassen toch?

• Stoeptegel5
Whiskey48 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Je kan de hoogte aanpassen toch?
Ja maar hij start alsnog een stuk lager. Ik heb hem nu op 'extra hoog' staan maar het is alsnog even wennen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Stoeptegel5 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Ja maar hij start alsnog een stuk lager. Ik heb hem nu op 'extra hoog' staan maar het is alsnog even wennen.
Bij Swiftkey kun je onderaan pijltjestoetsen aan zetten, handig, en hij begint weer op dezelfde hoogte als met de buttons. (Was voor mij de oplossing van het hoogte probleem)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy_01
Dit is een goede tip, bedankt!

Ik heb Swiftkey gelijk geïnstalleerd. Met Swiftkey heb je veel meer mogelijkheden dan met Gboard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 06-07 16:24
Ik twijfel nog tussen de Poco F2 en de OP 7T. Momenteel is de 7T ongeveer even duur, en heeft misschien iets betere camera's, een 90hz scherm, en met OxygenOS prettiger software. Daar tegenover staan als minpunten de notch en oudere SoC. Vind het eigenlijk een beetje 50/50. Wat was voor jullie doorslaggevend?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmy_01
hershel schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:08:
Ik twijfel nog tussen de Poco F2 en de OP 7T. Momenteel is de 7T ongeveer even duur, en heeft misschien iets betere camera's, een 90hz scherm, en met OxygenOS prettiger software. Daar tegenover staan als minpunten de notch en oudere SoC. Vind het eigenlijk een beetje 50/50. Wat was voor jullie doorslaggevend?
Ik heb de Poco F2 Pro gekocht om deze redenen:
1) Prachtige scherm
2) Het volledige scherm, zonder camera-gat er in.
3) De nieuwste processor, wat het toestel zeer snel maakt.
4) De lange gebruiksduur van de batterij.
5) De relatief lage introductieprijs in China (daar gekocht).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ALFIrE
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 06-07 20:43
Ik heb donderdag een Poco F2 besteld via de mi global store op aliexpress.
Benieuwd wanneer die zal aankomen!
Status: awaiting shipment...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoeptegel5
hershel schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:08:
De accu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ALFIrE schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:05:
Ik heb donderdag een Poco F2 besteld via de mi global store op aliexpress.
Benieuwd wanneer die zal aankomen!
Status: awaiting shipment...
ongeveer 2 weken heb je m binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Night_Fighter
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 06-07 11:49

Night_Fighter

Shit happens and then you die

Timmy_01 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:08:
Dit is een goede tip, bedankt!

Ik heb Swiftkey gelijk geïnstalleerd. Met Swiftkey heb je veel meer mogelijkheden dan met Gboard.
Het zal een flinke tijd gaan duren voordat ik SwiftKey weer wil proberen... Deze crashde heel vaak op mijn F1.
Bleef vast hangen en zorgde ervoor dat ik 10 minuten niet meer kon typen en het toetsenbord niet weg kreeg uit het scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
mark-k schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:11:
[...]

ongeveer 2 weken heb je m binnen.
Dat is momenteel nogal verschillend. Laatste 2 die ik via de standard shipping besteld heb, zijn of waren minstens 4 weken onderweg.
Corona vertraagt nog altijd als een malle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ChinaGeek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Dat is momenteel nogal verschillend. Laatste 2 die ik via de standard shipping besteld heb, zijn of waren minstens 4 weken onderweg.
Corona vertraagt nog altijd als een malle.
Ja maar hij heeft via de Mi Global store besteld en die verzenden met UPS naar de UK en dan naar NL met DHL, en dat duurde ongeveer 10 werkdagen bij mij afgelopen week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:07:
[...]

Ja maar hij heeft via de Mi Global store besteld en die verzenden met UPS naar de UK en dan naar NL met DHL, en dat duurde ongeveer 10 werkdagen bij mij afgelopen week.
Dat ligt er dus aan welke shipping method je kiest. Ze versturen ook via de standard shipping methode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ALFIrE
Zopas bericht gekregen dat hij verscheept is!
Volgens ali verschepen ze eerst naar Spanje, daarna DHL naar rest van Europa.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ChinaGeek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Dat ligt er dus aan welke shipping method je kiest. Ze versturen ook via de standard shipping methode.
Really? Toen ik bestelde 2.5 weken terug was er alleen de DHL shipping optie. Hebben we het over dezelfde store?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ALFIrE
Ook hier enkel dhl kunnen kiezen, geen andere opties!
26.81 verscheping, maar let garantie geen inklaringskosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Really? Toen ik bestelde 2.5 weken terug was er alleen de DHL shipping optie. Hebben we het over dezelfde store?
Mijn Redmi Note 8 kwam iig ook uit de Mi Global Store met Standard AliExpress shipping.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ChinaGeek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Mijn Redmi Note 8 kwam iig ook uit de Mi Global Store met Standard AliExpress shipping.
Hmm, zal dan wel per telefoon verschillend zijn, de F2 pro was er alleen met DHL. Anyway, zolang hij maar arriveert hè haha.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackShadow
Er is hier al eerder gepraat over GCAM, maar ik vind geen enkele versie die zonder problemen laat switchen tussen de verschillende camera's.

Geteste versies:
- Fire_7.3.020_4th-form
- GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.3 met k30_phoenix config
- GCam_7.3.018_Urnyx05-v2.0

Iemand betere ervaringen?
Ik wil onderaan het scherm kunnen kiezen welke camera ik gebruik, met een schuiver om te zoomen weet je nooit of je effectief enkel "optisch" zoomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renzzie
@BlackShadow ik gebruik urnyx 2.0 met de k30 phoenix config. Heb ook de pocox2 config file. Zie zelf weinig verschil tussen deze foto's.

In de settings kan je via > algemeen > geavanceerd > Foto > hulpcamera de groothoek en macrolens aanzetten.
Er staat ook telelens bij, maar die lijkt hier niet te werken.

[Voor 6% gewijzigd door Renzzie op 06-07-2020 11:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackShadow
Renzzie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:10:
@BlackShadow ik gebruik urnyx 2.0 met de k30 phoenix config. Heb ook de pocox2 config file. Zie zelf weinig verschil tussen deze foto's.

In de settings kan je via > algemeen > geavanceerd > Foto > hulpcamera de groothoek en macrolens aanzetten.
Bedankt, maar het zijn inderdaad dit soort bugs (icoon om te zoomen is er wel, maar schakelt niet naar de juiste camera) waar ik tegenaan loop en graag verholpen zou zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renzzie
Bij de phoenix config lijkt alles behalve de telelens van 2x te werken.
Voor mij een meer dan prima compromis. Als ik dan 2x wil hebben, pak ik de standaard camera erbij.

Uiteraard zie ik zelf ook liever een 100% werkende versie. Maar wat er niet is, is er niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snah001
Heb i.d.d. ook nog geen Gcam versie gevonden die de 2x zoom ondersteunen.
Dus Gcam topic op Xda blijven volgen tot er een versie komt die dat wel ondersteund.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renzzie
snah001 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
Heb i.d.d. ook nog geen Gcam versie gevonden die de 2x zoom ondersteunen.
Dus Gcam topic op Xda blijven volgen tot er een versie komt die dat wel ondersteund.
Welke config gebruik jij/bevalt het beste?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

De knoop doorgehakt. De witte besteld via Banggood via Spanje voor 430,-. "3-5 werkdagen" voor bezorging. We gaan het zien.

De foto's van @Rammstein waren doorslaggevend in het wegnemen van de twijfel. Thanks Rammstein!

Op zich nog niks mis met mijn Poco f1, behalve af en toe wat trager en foto's niet altijd even blij mee. Ook niet met Gcam.

[Voor 22% gewijzigd door Jivebunny op 06-07-2020 12:00]

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snah001
Renzzie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Welke config gebruik jij/bevalt het beste?
Ik gebruik geen xml config.
Gewoon de standaard settings maar ik gebruik de camera echter maar zelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bob-nwk
Renzzie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:10:
Thanks, ik miste deze al :)
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True