Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdweij
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-07 22:46
Jeroenneman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Klinkt als een weergavefout. Misschien wordt er wel een 5G netwerk gecommuniceerd vanuit Vodafone, en laat de telefoon dit ook zo zien, maar zegt dat verder niks, omdat de juiste banden niet aanwezig zijn.

Ik hoop dat jullie in de review het 5G stukje niet te groot maken. 5G is leuk, maar je koopt een telefoon als een Poco niet omdat je dat een speerpunt vindt. Ik ben dan eerder benieuwd naar hoe goed het bereik van WiFi en 4G is.
Ik gebruik 2 sim kaarten en heb daarmee sowieso geen 5g..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:05
arnoudwokke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:46:
Arnoud hier, van de redactie. Ik ben bezig met de review en ik heb jullie hulp nodig. Ik ben vorige week in contact getreden met Xiaomi, maar de respons is vaag. Dit is wat er is gebeurd:
- ik schoof de Vodafone-testsim erin. Vervolgens kreeg ik 5g. Logisch dacht ik, de telefoon ondersteunt immers 5g.
- maar toen kwam ik erachter dat hij 5g helemaal niet ondersteunt op Nederlandse frequenties, alleen op 3,5GHz. Also: in de instellingen stond dat hij verbonden was met een 4g-netwerk, ondanks dat de statusbalk 5g zei.
- Xiaomi stuurde mij een bullshit-statement - het abonnement van de simkaart zou geen 5g bevatten. Vodafone heeft die simkaart opgestuurd om 5g te testen.
- Ik stuurde terug dat hun verklaring niet juist kon zijn, waarna er de belofte kwam van een uitgebreid antwoord. Dat is er nu vijf dagen later nog steeds niet (het eerste antwoord kwam binnen een paar uur)
- Inmiddels begon de statusbalk 4g+ aan te geven in plaats van 5g. Er was geen update geweest, voor zover ik kan zien. Telefoon lag op exact dezelfde locatie. Na een reboot zegt hij een paar minuten 5g, daarna gaat hij terug op 4g+.
- Vodafone heeft ook een mogelijke verklaring (iets met bereik van 800 vs 1800MHz), maar ik heb kunnen verifiëren dat die in elk geval niet juist is.
- Ik heb contact opgenomen met iemand die een Poco F2 Pro heeft met T-Mobile en die heeft niet alleen 5g in de statusbalk staan, maar ook in de instellingen. T-Mobile heeft momenteel geen 5g-netwerk.

Kortom: ik hoop dat hier iemand is die mij duidelijkheid kan geven over waarom de Poco af en toe weergeeft dat hij 5g heeft, terwijl dat niet zo kan zijn. Dat hoeft niet in het openbaar, het mag ook via dm :)
Dat laaste ligt niet aan het toestel maar aan Vodafone.
Alle Red abonnementen hebben een e-mail ontvangen dat Vodafone 5G vanaf (dacht 2 weken geleden) beschikbaar heeft.
Ze geven niet aan welke banden en via de link hier beneden heb ik uitleg gegeven over de banden die het toestel ondersteunt.
De 5G die Vodafone nu aanbied is natuurlijk geen 5G maar een bundeling van 4G kanalen waar Vodafone dan, als de sim het herkent, 5G aangeeft in de statusbalk.
Ikzelf heb het nog niet gezien dus weet ook niet of dit werkt.
Heb ergens (wellicht hier) een redactie artikel over een snelheidstest met deze "gesimuleerde" 5G van VF gelezen maar die was eigenlijk zo goed als niet sneller of slechts minimaal dan een goede 4G+ verbinding.
Mocht je een review gaan schrijven over dit toestel kun je beginnen met te stellen dat de eerste 2 jaren er geen banden in NL zijn die echte 5G ondersteunen en dat 5G als motivatie om het toestel te kopen de verkeerde is dus feitelijk genegeerd moet worden.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62412306

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 19:06
Heb een Tmobile abbo, zonder 5G. Maar heb continue 5G op mijn telefoon staan.

Bij instellingen heb ik voorkeur voor 5G staan.
Als ik het op voorkeur voor LTE zet, dan springt hij naar 4G+

Overigens is mijn snelheid gewoon 4G en even snel als in mijn Poco F1 toendertijd

[ Voor 18% gewijzigd door SonyEricsson op 23-06-2020 06:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Dat 5G is toch alleen maar om uit te vinden of je vrienden van die complot mafkezen zijn? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:07
mark-k schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:08:
Dat 5G is toch alleen maar om uit te vinden of je vrienden van die complot mafkezen zijn? :+
Jaa, maar het hep op feesboek gestaan! Was woest toen ik las dat die kolootzakken van Kpn gwn 5G op mijn router aangeset hebben zonder mij goedkeuring!!!!!

Haha, ik heb een keer zo'n facebook pagina doorgenomen.. als je wil lachen moet je dat doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

lennertvdkort schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Jaa, maar het hep op feesboek gestaan! Was woest toen ik las dat die kolootzakken van Kpn gwn 5G op mijn router aangeset hebben zonder mij goedkeuring!!!!!

Haha, ik heb een keer zo'n facebook pagina doorgenomen.. als je wil lachen moet je dat doen!
Inmiddels vind ik het meer om te huilen dat dat soort mensen bestaan en ook nog echt een platform krijgen. Zelfde met die corona ontkenners, de antivaxxers, etc etc. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superman91372
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-07 18:45
Jammer dat de enige variant (wit, 256gb) die niet beschikbaar is. Juist de variant is die ik wil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Night_Fighter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-08-2022

Night_Fighter

Shit happens and then you die

lennertvdkort schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Ik moet er meestal eerder van huilen als lachen...
Het is en blijft onvoorstelbaar dat die mensen er echt zijn... en helaas worden het er steeds meer.. waar gaat het heen met de wereld :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

superman91372 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:04:
Jammer dat de enige variant (wit, 256gb) die niet beschikbaar is. Juist de variant is die ik wil!
Prima beschikbaar hoor: https://www.aliexpress.com/item/4000899848644.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superman91372
Ik wacht toch even tot dat deze beschikbaar is via Nederlandse webwinkels aangezien ik weinig vertrouwen heb in Chinese webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
superman91372 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:43:
[...]

Ik wacht toch even tot dat deze beschikbaar is via Nederlandse webwinkels aangezien ik weinig vertrouwen heb in Chinese webwinkels.
Vertrouwen waarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 11:30
Levertijd, garantie, kwaliteit, juiste product geleverd en geen steen. Dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Renzzie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:57:
Levertijd, garantie, kwaliteit, juiste product geleverd en geen steen. Dat soort dingen?
Okay, garantie gaat via Alliaz tegenwoordig. Levertijd kan de shop niet veel aan doen, maar als je via DHL met gedekte belasting bestelt, heb je hem snel.
De rest kun je met een gerust hart vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superman91372
Precies wat @Renzzie zegt.

En je kunt geen los toestel kopen en dan een abonnement in NL nemen voor zover ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
superman91372 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:01:
Precies wat @Renzzie zegt.

En je kunt geen los toestel kopen en dan een abonnement in NL nemen voor zover ik heb kunnen vinden.
Waarom niet?
Je koopt gewoon je toestel daar en sluit hier een sim-only af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superman91372
Excuus, je hebt gelijk. Ik dacht even aan wat anders... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels unlocked en rooted (zie Custom Rom draadje).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-07-2021
het lijkt erop dat de prijzenslag al is begonnen. Op Kymovil dalen te prijzen per dag. Wordt het geen tijd voor een tabje prijzen en levertijden?
Ik wil hem ook wel starten maar heb geen idee hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 16:37
Ik heb dit toestel vandaag ook ontvangen en krijg hele de hele tijd advertenties in beeld sommige instellingen te zien. Waar zet ik dit uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Frits28 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:59:
het lijkt erop dat de prijzenslag al is begonnen. Op Kymovil dalen te prijzen per dag. Wordt het geen tijd voor een tabje prijzen en levertijden?
Apart topic is misschien wat overdreven, af en toe een post met prijsupdates zou wel fijn zijn, al moet ik zelf nog tot de herfst wachten tot ik een nieuwe telefoon mag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits28
Rammstein schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:26:
Ik heb dit toestel vandaag ook ontvangen en krijg hele de hele tijd advertenties in beeld sommige instellingen te zien. Waar zet ik dit uit??
Open de Instellingen-app, scrol naar beneden en tik op ‘Aanvullende instellingen’. Kies ‘Privacy’ en daarna ‘Advertentie-services’.
Verschuif de schakelaar bij ‘Persoonlijke aanbevelingen voor advertenties’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammstein
Frits28 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Open de Instellingen-app, scrol naar beneden en tik op ‘Aanvullende instellingen’. Kies ‘Privacy’ en daarna ‘Advertentie-services’.
Verschuif de schakelaar bij ‘Persoonlijke aanbevelingen voor advertenties’.
Thanks. Gevonden.
Dan heb ik nog een tip: zet de MSA (Miui System Ads) service uit.
Zag dit in een filmpje voorbij komen.

Instellingen > wachtwoord en beveiliging > toestemming & intrekking

Zet daar de MSA service uit.

Had hiervoor een Huawei P20 Pro maar deze hoeveelheid aan rommel nog nooit gezien zeg haha

[ Voor 9% gewijzigd door Rammstein op 24-06-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Had die al er af gegooid (rooted) dus geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-07 23:40
Frits28 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:59:
Wachten is tot in NL ook meerdere leveranciers komen ipv de Belsimpel monopolie van +100eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je even op Duitse sites naar een review van de F2 zoekt dan vind je zeker eentje die Usd 40,- korting geeft bij Edwaybuy (blauw of paars).
Dan kom je, als je met (moet) Paypal betaalt, rond de € 525 uit voor de 8GB/256GB.
Nergens zo goedkoop gezien met 24 uur levertijd en Eu garantie en versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Op amazon Duitsland al voor 469 euries? En snel in huis.
Overigens, voor zover ik weet verzend Edwaybuy uit Polen en Duitsland, Komen dus geen kosten bij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De goedkoopste op Amazon.de is de 128GB i.d.d.
De goedkoopste 256GB is daar € 599

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 24-06-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Nu nog kijken of er meer abonnementen aanbieders m gaan leveren.. anders heeft belsimpel geen concurrentie op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Denk dat Belsimpel een goed dichtgetimmerde overeenkomst met Xiaomi als leverancier voor hun toestellen heeft.
Geen enkele telco heeft ze in hun leveringsprogramma opgenomen (tot nog toe) jammer genoeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rammstein
Even de eerste indruk van mij.

Ik bezat hiervoor de Huawei P20 Pro. Dit was 2 jaar geleden echt een top segment toestel en ondanks dat hij 2 jaar oud is, kan hij denk ik prima nog een jaar mee, maar die schuift nu door naar m'n zoontje.
Een nieuwe Huawei P40 Pro werd het niet meer voor me vanwege de Google ban. Ik wil echt geen telefoon waar ik eerst allerlei trucen moet uithalen voordat ik hem kan gebruiken zoals ik dat gewend ben en daarnaast had ik voor deze keer al besloten om niet weer een toestel te nemen uit het hoogste prijssegment (sowieso prijzen over de 1000 euro, dat is echt niet iets waar ik nog heel blij van wordt), dus heb ik besloten om maar eens rond te kijken voor een toestel wat meer daar tussenin zit en goede specs heeft.
Ik was al redelijk gecharmeerd door de toestellen van Xiaomi, dus toen ik de Pocophone F2 Pro zag (met de goede verhalen in m'n achterhoofd over de Pocophone F1) heb ik besloten om toch maar een gooi te doen naar dit toestel.

Mijn T-Mobile abonnement dus maar verlengd met 2 jaar en omgerekend komt dit toestel dan uit op het moment van schrijven op 480 euro (20 euro per maand).

Alles netjes verpakt zoals verwacht. Zoals bij bijna alle Chinese toestellen tegenwoordig wordt er standaard een transparant hoesje meegeleverd en een plakplaatje op je scherm. Dat vind ik echt top. Hoef je dat er al niet extra bij te gaan lopen kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtpJonw4nJAd8GspzNEM-vOUNz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKzktLHQdnfrmExCPWE4wL3F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITOdYfzslRBlUl6in3yIKVy9ig4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8He5lVfZfpIHo8dRkNQJEBtH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwdev6VohMUxdwIeCGNqVnTzi5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNey9s0fmo84eq30Qyu5Qxoa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grcD3fFmLSg8qmXnCqFm_Fpz-I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0lAbtDlp4Ug7U6qEqMHfebo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2dzIG3SGuw41x7gERm5hNB_WF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDdOvzh0YPGbjjl8uud5p2Ip.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwPI1a5F7OTteVOJu-4vETwAa2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4U5NyVAo3b3ul001l12bFOK.jpg?f=fotoalbum_large

Installatie:

Installatie was een fluitje van een cent. Even simkaart erin doen, aanzetten, wat voorwaarden accepteren, Wi-Fi verbinding opzetten en daarna gelijk de vraag of ik oude gegevens wilde overzetten. Maakte je een backup op je oude toestel via Google, dan kun je gemakkelijk de backup op de nieuwe terug zetten. Hij zet daarbij o.a. je berichten, contacten, belhistorie en je apps over.
Nou blijft het lastige van de meeste apps dat niet alle instellingen meegaan, dus vervolgens ben je wel nog een paar uur zoet om al je apps na te lopen en eventueel ook opnieuw aan te melden 8)7

Software:

Xiaomi heeft een eigen schilletje MIUI, net zoals dat overigens bij mijn Huawei P20 Pro het geval was, namelijk de EMUI. Ik moet zeggen het is wel even wennen. Ik vond het schilletje van Huawei eigenlijk veel intuïtiever. Zo loop ik bij deze software voor mijn gevoel meer te schrollen en te klikken om applicaties en settings te vinden, maar wellicht is dat voor nu nog een kwestie van gewenning omdat ik een hele andere schil gewend was.
Andere ding: Reclame's :X Je zet een toestel aan, je start een tooltje op (bestandsbeheer in dit geval) en aaaaargh ik krijg een reclame in beeld voor autobanden. Ok toevalstreffer denk je dan. Vervolgens open je de tool om je telefoon op te schonen. DAMN weer ééntje! In eerste instantie denk je huh heb ik een app gedownload waar bloatware meegekomen is, maar niets lijkt minder waar. Na enig onderzoek blijkt dat Xiaomi vanuit hun eigen software gewoon die meuk op je af loopt te vuren. Voor mij compleet nieuw dit, maar na enig onderzoek en hulp van hierboven nu zo goed als uitgeschakeld :/

De software draait verder snel, soepel en reageert goed. Apps starten lekker snel op. Best logisch ook met deze processor en 8 gb aan werkgeheugen. Moet wel nog even heel erg wennen aan waar ik opties en instellingen kan vinden, maar dat heeft uiteraard enige tijd nodig.

Scherm en toestel:
Scherm is mooi groot en helder. Iets minder scherp en kleurvol dan mijn P20 Pro, maar die had ook een refresh rate van 90hz. Deze 60hz. Zal daar best mee te maken hebben. Gewicht is vrij aan de hoge kant, vergeleken met de P20 Pro lijkt het wel een baksteen. Daarentegen is hij ook weer een slag groter, maar wel echt een flink stuk dikker.
Bij intensief gebruik viel het me op dat de telefoon best wat warm wordt. Gewoon binnen de kaders van wat je kan verwachten, in elk geval niet bloedheet of zo. En wat ook wel mooi is, is dat je een compleet scherm hebt, zonder uitsparing voor een selfie-camera.
Opladen van het toestel gaat vrij rap met de snellader. Ongeveer een uurtje schat ik, maar dat was ik al gewend van de Huawei P20 Pro, dus geen verrassing of extra luxe voor mij daarin. Ik begreep dat er zelfs al toestellen zijn die in 15 minuten opladen, maar dan zal je ook wel bij het dure segment uitkomen vermoed ik zo. Batterij verbruik heb ik nog onvoldoende kunnen testen, maar heb gisteren een uurtje of 8 vrij intensief zitten spelen met het toestel en toen viel hij uit. Zonder waarschuwing overigens. Die vond ik wel apart. Er kwam een melding dat het toestel leeg raakte bij 20%. Dus ik verwachte nog een tweede melding, maar die kwam niet.

Camera:
Daarover geschreven . De Selfie-camera. Het is grappig als je deze voor het eerst activeert. Er komt dan aan de bovenkant een soort gadget uitschuiven, gecombineerd met het flitsende kleurige lichteffectje en het geluidje wat je erbij hoort, wekt dit wel enigszins op de lachspieren ja. Toch vind ik het slim bedacht en het ding doet wat het moet doen. Een selfie foto maken. Nou goed hoe vaak maak je een selfie foto t.o.v. een normale foto. Ik nauwelijks, dus wat mij betreft zit dat prima weggeborgen zo.

Nou schakelde ik naast de pincode en een vingerafdruk ook de gezichtsherkenning in en dan wordt het ineens wel irritant, want iedere keer als je je scherm ontgrendeld popt dat ding omhoog inclusief het kekke geluidje en lichteffectje. Ik heb de gezichtsherkenning dus maar weer uitgezet. Vingerafdruk werkt ook razendsnel en in het ergste geval heb ik nog altijd een pincode.

Dan aan de achterkant de hoofdcamera. Een mooi rond vlak met 4 cameralensjes. Je hebt de keuze uit een foto van 64 Megapixel (bestandsgrootte een slordige 25 Mb), maar je hebt dan wel de meeste fotodata beschikbaar. Voor normale foto's zou ik dus altijd die optie kiezen. Kun je achteraf zelf ook nog een beetje croppen eventueel.

Dan is er nog een Macro stand, een tele stand en een ingezoomde stand. De Macro stand is geniaal. Vergt enige oefening, want je moet objecten ook echt dichtbij houden en dat kan nog wel eens lastig zijn met bewegelijke beestjes en plantjes die door de wind wiebelen, maar even een paar testjes gedaan en wat was ik onder de indruk. Mooie leuke optie op dit toestel. De tele foto optie is handig als je in een kleine ruimte bent om maar iets te noemen en er net wat meer op wilt krijgen. Hou rekening met verbuiging aan de randen en ook wat vervaging. De zoom, zoals het zegt, daarmee zoom je iets in. Factor weet ik even niet. Zal vermoedelijk 2x zijn.

Paar testplaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jRU4e_ntjLRVUc4h5W23jn_8rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6EROUXo14sbkTM7XTG6mLws.jpg?f=fotoalbum_large
Macro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqjIhv0NDEMWD228wZxMZpU4Ivw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elFN14YCNZWhQg4FNlrwTvlV.jpg?f=fotoalbum_large
Tele

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5K_fZ_OA2wqQtdb76dQsQrLFf88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGpeRnRH2snMeVEv8nlSUg1y.jpg?f=fotoalbum_large
Normaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_wmu8OsLaKoUR6jQxdV2VpPgZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uP6uci254iY1QGyFUGoFkMCe.jpg?f=fotoalbum_large
Zoom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CsnbwuKy7qUkJz2ISQFWOUA0iE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3jKkpkG8SJIQpxfVuNn7g2C.jpg?f=fotoalbum_large
Macro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvSkMLBoiqL3RV8FvK1HkTwqRYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkoMy8urzgOGgnFgjkgM6GK9.jpg?f=fotoalbum_large
[bOndergaande zon[/b]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcPITznkvCXW0f2MNt3ja2ti5a8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhwGbLpODynIKEEhSc5yfL5v.jpg?f=fotoalbum_large
Low light tele

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFATRdf8FpyuEeccyy9MU2SNORo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDgUD0KgfzVqX8hhoVikdMG0.jpg?f=fotoalbum_large
Low light zoom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmO7RDSJTpSv6Y4tO6aAd98hURQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bo5xiNTye6rcIhFagZ3AD369.jpg?f=fotoalbum_large
Low light normaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1qk1LwIRnlzrXRuptBb6laxLSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1p6RPNNXv5HuGSf199AA6Y7B.jpg?f=fotoalbum_large
Selfie low light met flits

Kleur en scherpte is prima. Met name overdag. Bij low light wordt het toch al zichtbaar van mindere kwaliteit. Veel minder detail, zichtbare onscherpte in de donkere delen, maar dan nog als je naar de prijs van het toestel kijkt, is het acceptabel. Ga je echt voor nachtfoto's kies dan een toestel uit het top segment zou ik zeggen. De selfie camera viel me ook heel erg mee.

Filmpjes heb ik nog niet uitgetest. Ik zag dat je er 8K mee kan filmen, maar om eerlijk te zijn. Mijn PC speelt Youtube filmpjes momenteel nog niet eens vloeiend op 8K af, dus waarom zou ik op 8K willen filmen :'(

Nou goed tot zover mijn eerste bevindingen. Mocht ik nog tegen dingen aanlopen dan meld ik dat hier wel :*)

Je plaatst een zeer waardevolle bijdrage, maar wil je daar https://tweakers.net/productreview/manager/zoeken/ voor gebruiken en dan hier een linkje plaatsen? Dat houdt het wat overzichtelijker.

[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 28-06-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iamtheone83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-07-2020
Rammstein schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:21:

Ik bezat hiervoor de Huawei P20 Pro. Dit was 2 jaar geleden echt een top segment toestel en ondanks dat hij 2 jaar oud is, kan hij denk ik prima nog een jaar mee, maar die schuift nu door naar m'n zoontje.
Een nieuwe Huawei P40 Pro werd het niet meer voor me vanwege de Google ban. Ik wil echt geen telefoon waar ik eerst allerlei trucen moet uithalen voordat ik hem kan gebruiken zoals ik dat gewend ben en daarnaast had ik voor deze keer al besloten om niet weer een toestel te nemen uit het hoogste prijssegment (sowieso prijzen over de 1000 euro, dat is echt niet iets waar ik nog heel blij van wordt), dus heb ik besloten om maar eens rond te kijken voor een toestel wat meer daar tussenin zit en goede specs heeft.
Ik was al redelijk gecharmeerd door de toestellen van Xiaomi, dus toen ik de Pocophone F2 Pro zag (met de goede verhalen in m'n achterhoofd over de Pocophone F1) heb ik besloten om toch maar een gooi te doen naar dit toestel.

Mijn T-Mobile abonnement dus maar verlengd met 2 jaar en omgerekend komt dit toestel dan uit op het moment van schrijven op 480 euro (20 euro per maand).

Alles netjes verpakt zoals verwacht. Zoals bij bijna alle Chinese toestellen tegenwoordig wordt er standaard een transparant hoesje meegeleverd en een plakplaatje op je scherm. Dat vind ik echt top. Hoef je dat er al niet extra bij te gaan lopen kopen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Installatie:

Installatie was een fluitje van een cent. Even simkaart erin doen, aanzetten, wat voorwaarden accepteren, Wi-Fi verbinding opzetten en daarna gelijk de vraag of ik oude gegevens wilde overzetten. Maakte je een backup op je oude toestel via Google, dan kun je gemakkelijk de backup op de nieuwe terug zetten. Hij zet daarbij o.a. je berichten, contacten, belhistorie en je apps over.
Nou blijft het lastige van de meeste apps dat niet alle instellingen meegaan, dus vervolgens ben je wel nog een paar uur zoet om al je apps na te lopen en eventueel ook opnieuw aan te melden 8)7

Software:

Xiaomi heeft een eigen schilletje MIUI, net zoals dat overigens bij mijn Huawei P20 Pro het geval was, namelijk de EMUI. Ik moet zeggen het is wel even wennen. Ik vond het schilletje van Huawei eigenlijk veel intuïtiever. Zo loop ik bij deze software voor mijn gevoel meer te schrollen en te klikken om applicaties en settings te vinden, maar wellicht is dat voor nu nog een kwestie van gewenning omdat ik een hele andere schil gewend was.
Andere ding: Reclame's :X Je zet een toestel aan, je start een tooltje op (bestandsbeheer in dit geval) en aaaaargh ik krijg een reclame in beeld voor autobanden. Ok toevalstreffer denk je dan. Vervolgens open je de tool om je telefoon op te schonen. DAMN weer ééntje! In eerste instantie denk je huh heb ik een app gedownload waar bloatware meegekomen is, maar niets lijkt minder waar. Na enig onderzoek blijkt dat Xiaomi vanuit hun eigen software gewoon die meuk op je af loopt te vuren. Voor mij compleet nieuw dit, maar na enig onderzoek en hulp van hierboven nu zo goed als uitgeschakeld :/

De software draait verder snel, soepel en reageert goed. Apps starten lekker snel op. Best logisch ook met deze processor en 8 gb aan werkgeheugen. Moet wel nog even heel erg wennen aan waar ik opties en instellingen kan vinden, maar dat heeft uiteraard enige tijd nodig.

Scherm en toestel:
Scherm is mooi groot en helder. Iets minder scherp en kleurvol dan mijn P20 Pro, maar die had ook een refresh rate van 90hz. Deze 60hz. Zal daar best mee te maken hebben. Gewicht is vrij aan de hoge kant, vergeleken met de P20 Pro lijkt het wel een baksteen. Daarentegen is hij ook weer een slag groter, maar wel echt een flink stuk dikker.
Bij intensief gebruik viel het me op dat de telefoon best wat warm wordt. Gewoon binnen de kaders van wat je kan verwachten, in elk geval niet bloedheet of zo. En wat ook wel mooi is, is dat je een compleet scherm hebt, zonder uitsparing voor een selfie-camera.
Opladen van het toestel gaat vrij rap met de snellader. Ongeveer een uurtje schat ik, maar dat was ik al gewend van de Huawei P20 Pro, dus geen verrassing of extra luxe voor mij daarin. Ik begreep dat er zelfs al toestellen zijn die in 15 minuten opladen, maar dan zal je ook wel bij het dure segment uitkomen vermoed ik zo. Batterij verbruik heb ik nog onvoldoende kunnen testen, maar heb gisteren een uurtje of 8 vrij intensief zitten spelen met het toestel en toen viel hij uit. Zonder waarschuwing overigens. Die vond ik wel apart. Er kwam een melding dat het toestel leeg raakte bij 20%. Dus ik verwachte nog een tweede melding, maar die kwam niet.

Camera:
Daarover geschreven . De Selfie-camera. Het is grappig als je deze voor het eerst activeert. Er komt dan aan de bovenkant een soort gadget uitschuiven, gecombineerd met het flitsende kleurige lichteffectje en het geluidje wat je erbij hoort, wekt dit wel enigszins op de lachspieren ja. Toch vind ik het slim bedacht en het ding doet wat het moet doen. Een selfie foto maken. Nou goed hoe vaak maak je een selfie foto t.o.v. een normale foto. Ik nauwelijks, dus wat mij betreft zit dat prima weggeborgen zo.

Nou schakelde ik naast de pincode en een vingerafdruk ook de gezichtsherkenning in en dan wordt het ineens wel irritant, want iedere keer als je je scherm ontgrendeld popt dat ding omhoog inclusief het kekke geluidje en lichteffectje. Ik heb de gezichtsherkenning dus maar weer uitgezet. Vingerafdruk werkt ook razendsnel en in het ergste geval heb ik nog altijd een pincode.

Dan aan de achterkant de hoofdcamera. Een mooi rond vlak met 4 cameralensjes. Je hebt de keuze uit een foto van 64 Megapixel (bestandsgrootte een slordige 25 Mb), maar je hebt dan wel de meeste fotodata beschikbaar. Voor normale foto's zou ik dus altijd die optie kiezen. Kun je achteraf zelf ook nog een beetje croppen eventueel.

Dan is er nog een Macro stand, een tele stand en een ingezoomde stand. De Macro stand is geniaal. Vergt enige oefening, want je moet objecten ook echt dichtbij houden en dat kan nog wel eens lastig zijn met bewegelijke beestjes en plantjes die door de wind wiebelen, maar even een paar testjes gedaan en wat was ik onder de indruk. Mooie leuke optie op dit toestel. De tele foto optie is handig als je in een kleine ruimte bent om maar iets te noemen en er net wat meer op wilt krijgen. Hou rekening met verbuiging aan de randen en ook wat vervaging. De zoom, zoals het zegt, daarmee zoom je iets in. Factor weet ik even niet. Zal vermoedelijk 2x zijn.

Paar testplaatjes:

[Afbeelding]
Macro

[Afbeelding]
Tele

[Afbeelding]
Normaal

[Afbeelding]
Zoom

[Afbeelding]
Macro

[Afbeelding]
[bOndergaande zon[/b]

[Afbeelding]
Low light tele

[Afbeelding]
Low light zoom

[Afbeelding]
Low light normaal

[Afbeelding]

Kleur en scherpte is prima. Met name overdag. Bij low light wordt het toch al zichtbaar van mindere kwaliteit. Veel minder detail, zichtbare onscherpte in de donkere delen, maar dan nog als je naar de prijs van het toestel kijkt, is het acceptabel. Ga je echt voor nachtfoto's kies dan een toestel uit het top segment zou ik zeggen. De selfie camera viel me ook heel erg mee.

Filmpjes heb ik nog niet uitgetest. Ik zag dat je er 8K mee kan filmen, maar om eerlijk te zijn. Mijn PC speelt Youtube filmpjes momenteel nog niet eens vloeiend op 8K af, dus waarom zou ik op 8K willen filmen :'(

Nou goed tot zover mijn eerste bevindingen. Mocht ik nog tegen dingen aanlopen dan meld ik dat hier wel :*)
Mooie uitgebreide mini review.

Wat een fantastisch toestel voor dit geld _/-\o_ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
Rammstein schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:21:

Installatie:

Software:

Scherm en toestel:

Camera:

Paar testplaatjes:

[Afbeelding]
Macro

[Afbeelding]
Tele

[Afbeelding]
Normaal

[Afbeelding]
Zoom

[Afbeelding]
Macro

[Afbeelding]
[bOndergaande zon[/b]

[Afbeelding]
Low light tele

[Afbeelding]
Low light zoom

[Afbeelding]
Low light normaal

[Afbeelding]

Leuke review! Kan me goed vinden in deze punten.

Kleine tip 1 nog wat betreft de foto's: je kan in de camera instellingen dat lelijke watermerk uitzetten. Behoorlijk irritant dat zoiets standaard aan staat.
Kleine tip 2: GCam schijnt nog betere plaatjes te maken. Moet je maar even in dit topic zoeken. Zelf al wel geïnstalleerd, mag nog niet uitgebreid getest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Je had bij de intitiële setup de vraag om advertenties en aanbiedingen te ontvangen op "uit" moeten zetten.
Dan had je daar geen last van.
Kun je alsnog doen door bij Instellingen/Privacy/Advertenties alles op "uit" te zetten.
Verder nog een tip: installeer de app Blokada die je van hun website kunt downloaden (blokada.org).
In de setup van Blokada selecteer uit de hostlist "Xiaomi blocker by Jerryn70" zodat daar in het groen "ja" achter staat. Je kunt er nog meer kiezen en een goede is die van AdAway en Energized Blu.
Vergeet niet de autostart voor deze app aan te zetten en de batterijbesparing op "uit".
Dan ben je alle ad's en andere tracking stuff kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door snah001 op 25-06-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
snah001 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:30:
Je had bij de intitiële setup de vraag om advertenties en aanbiedingen te ontvangen op "uit" moeten zetten.
Kun je alsnog doen door bij Instellingen/Privacy/Advertenties alles op "uit" te zetten.
Verder nog een tip: installeer de app Blokada die je van hun website kunt downloaden (blokada.org).
In de setup van Blokada selecteer uit de hostlist "Xiaomi blocker by Jerryn70" zodat daar in het groen "ja" achter staat. Je kunt er nog meer kiezen en een goede is die van AdAway en Energized Blu.
Vergeet niet de autostart voor deze app aan te zetten en de batterijbesparing op "uit".
Dan ben je alle ad's en andere tracking stuff kwijt.
Oh ja ik had er expres nog op gelet tijdens die initiële setup, omdat ik hier al over had gelezen, maar kennelijk alsnog erin getuind :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTMJ!
Rammstein schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Oh ja ik had er expres nog op gelet tijdens die initiële setup, omdat ik hier al over had gelezen, maar kennelijk alsnog erin getuind :D
Is niet erg, dankzij jou heeft Xiaomi net even een betere winstmarge om goedkope toestellen te blijven aanbieden voor een schappelijke prijs. Eigenlijk ben je onze held _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

TTMJ! schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Is niet erg, dankzij jou heeft Xiaomi net even een betere winstmarge om goedkope toestellen te blijven aanbieden voor een schappelijke prijs. Eigenlijk ben je onze held _/-\o_
Voor heel even was ie onze held. Ik dacht te lezen dat ie het alweer had uitgezet :+

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Juist. Staat al uit hoor hahaha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Haal ook even je IMEI-nummers weg uit één van de foto's, you never know

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammstein
Kort macro videootje geschoten met de interne flash aan. En dit was echt een klein slakje. Voor de fans van beestjes is dit in elk geval al een leuke phone haha

Zie je dit mini spinnetje ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sfg7qUcUk6L08Z3jy1wo7aPfxAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDef1A1oioepH345j44LNUnv.jpg?f=fotoalbum_large

Nu helemaal oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5-uERsLi1aZdJWJdYwqXfUS6gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tS6EKCQFU5RWlkeLCoeRFgo.jpg?f=fotoalbum_large

[/list]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeR-kdnuQd84PIvC0NtIO8QHV7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SnwDiSHnGLbLwCDPJTyawva.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs mieren komen tot leven. Helemaal als je het daarna op je 65” TV bekijkt :D

[ Voor 84% gewijzigd door Rammstein op 26-06-2020 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Bedankt dat je de moeite neemt om ons mee te laten genieten!

Al met al een prima toestel, als je er goed mee weet om te gaan. Met name de macro is een echte topper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Hmm dat is wel teleurstellend. Niet dat ik voorlopig 5g zou nemen, maar was toch leuk dat het erop zat (dus niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:36

SebasFM

BOFH

Renzzie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:03:
Hmm dat is wel teleurstellend. Niet dat ik voorlopig 5g zou nemen, maar was toch leuk dat het erop zat (dus niet).
Dit was vanaf het begin al bekend:
SebasFM schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:48:

Hoop alleen wel dat de Pro meer heeft dan 5G alleen op band n77 en n78. Band 78 kan pas over een aantal jaar worden gebruikt als het afluisterstation in Burum is verhuisd. Anders zou je de komende +/- twee jaren niet veel aan dit toestel hebben v.w.b. 5G.
De vraag is alleen of je er veel van gaat merken, de komende twee jaar zal 5G toch nog niet heel veel sneller zijn dan 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Noem me naïef, maar als er een 5g stickertje op zit ga ik er vanuit dat er 5g op zit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Renzzie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:30:
Noem me naïef, maar als er een 5g stickertje op zit ga ik er vanuit dat er 5g op zit....
Hij ondersteunt dan ook 5g. Dus dat zit er inderdaad op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Had ik toch al op 14 mei ver terug over geschreven dat voor "echte" 5G je nog minstens 2 jaar moet wachten voordat je die met de F2 kunt gebruiken en dat je die daar, mocht je nu al "echte" 5G willen gebruiken, die daar beter niet voor moet kopen!
Is allang geen nieuws meer dus.

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 26-06-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Het is inderdaad bijzonder gek dat ik niet uren research doe en het ietswat raar vind dat er geen 5g op zit terwijl dit wel op de doos staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Renzzie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:16:
Het is inderdaad bijzonder gek dat ik niet uren research doe en het ietswat raar vind dat er geen 5g op zit terwijl dit wel op de doos staat.
Het toestel ondersteunt wel 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ze liegen ook echt niet maar dat die ondersteuning er pas is van telco zijde over minimaal 2 jaar is een ander verhaal.
Daarom mijn posting van 14 mei waar in ik getracht heb duidelijk uit te leggen waarom de ondersteuning er nú niet is.
Voor toekomstige kopers wellicht handig om van te voren dit topic dan maar eens helemaal door te lezen zodat ze begrijpen dat de 5G ondersteuning erg beperkt is (zie vergelijk met een Mi 10 dat het wel anders kan).
Voor mij was dus die 5g ondersteuning geen argument om het toestel te kopen en over 2 jaar wanneer deze zijn dienst heeft gedaan gaan we pas echt zien welk toestel 5G adequaat ondersteunt en dan zien we wel welk toestel van Xiaomi wel/niet in aanmerking komt.

[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 26-06-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
ChinaGeek schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Het toestel ondersteunt wel 5G.
Niet in Nederland voorlopig *

Technisch gezien dus wel, praktisch gezien dus niet.
Echt een typische tweakers opmerking waar een normale gebruiker geen hol mee kan.

Edit: voor mij was 5g geen reden om dit toestel te kopen. Wel was het een leuke extra. Had ik zonder deze extra het toestel alsnog gekocht? Waarschijnlijk wel. Voel ik me toch voor de gek gehouden met valse beloften, ja dat ook.

[ Voor 56% gewijzigd door Renzzie op 26-06-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ik had dat al uitgezocht vér vóór ik besloot de F2 aan te schaffen.
Nee, ik voel me dus niet voor de gek gehouden en door te posten hoe het daadwerkelijk in elkaar zit kon iedereen dit met een beetje tweaker gevoel dus al weten.
Was voor mij overigens géén reden om het toestel niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Het spijt me dat ik je berichtje van ruim een maand geleden heb gemist. Ik beloof het nooit meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Renzzie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Niet in Nederland voorlopig *

Technisch gezien dus wel, praktisch gezien dus niet.
Echt een typische tweakers opmerking waar een normale gebruiker geen hol mee kan.

Edit: voor mij was 5g geen reden om dit toestel te kopen. Wel was het een leuke extra. Had ik zonder deze extra het toestel alsnog gekocht? Waarschijnlijk wel. Voel ik me toch voor de gek gehouden met valse beloften, ja dat ook.
Er zijn helemaal geen valse beloften. Er staat overal welke 5G banden ondersteund worden. Het is niet zo dat ze dingen beloven die ze niet nakomen.
Als jij een magnetronmaaltijd koopt die in 3 minuten warm moet zijn, ga jij ook bij de winkel klagen als het je niet lukt om de maaltijd in 3 minuten warm te hebben omdat je geen magnetron hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Joh prima, blijf allemaal lekker in je bubbel leven op je zolderkamer. Ik zal af en toe een keer zwaaien vanuit de normale mensenwereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
Renzzie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:45:
Joh prima, blijf allemaal lekker in je bubbel leven op je zolderkamer. Ik zal af en toe een keer zwaaien vanuit de normale mensenwereld.
Beter verdiep je je in wat je koopt.
Kan je een hoop teleurstellingen schelen.
In die normalemensenwereld van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 12:54
snah001 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:30:
Ik zie deze optie niet in dit menu. Ik kan alleen een vinkje zetten voor gepersonaliseerde advertenties of de foutopsporingsmodus. Maar ik zie geen optie om advertenties volledig uit de schakelen.

Overigens staat Blokada standaard op mijn telefoons, maar ik keek vooral uit nieuwsgierigheid. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTMJ!
Een betere vraag is waarom je verwachtte dat het toestel 5G zou hebben terwijl we in Nederland nog geen goed 5G netwerk hebben. Xiaomi belooft dat het toestel 5G trekt op een bepaalde frequentie. Zij kunnen er ook niks aan doen dat dit nog niet uitgerold is in NL.

Dit is zoiets als destijds een HD tv kopen en dan klagen over SD beelden door de ether. Daar kan de tv fabrikant ook niks aan doen. Maakt de belofte dat het een HD tv is niet minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zie je na setup ok niet meer zo staan.
Wel kun je het zelf alsnog uitzetten in instellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Sorry @Renzzie maar jij doet een beetje alsof je een elektrische auto hebt gekocht en verwacht dat ie met elk protocol kan opladen "want er zit toch een stekker aan".

Exact hetzelfde gebeurde bij de 4G introductie: De eerste 4G telefoons komen op de markt, maar er is in NL nog geen 4G netwerk. En daarna: deze telefoon ondersteunt alleen 4G via Band X, maar provider heeft Band Y en Z. Kortom: De telefoon ondersteunt 5G op 3500mhz, en dit kan je over 3-4 jaar gebruiken. Het wachten is alleen op het netwerk.

Moet je dan klagen bij de fabrikant van de telefoon dat hij valse beloftes doet? Lijkt mij niet, kwestie van zelf een beetje inlezen voor je iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07 17:30
Joeridev schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:52:
[...]

Ik zie deze optie niet in dit menu. Ik kan alleen een vinkje zetten voor gepersonaliseerde advertenties of de foutopsporingsmodus. Maar ik zie geen optie om advertenties volledig uit de schakelen.

Overigens staat Blokada standaard op mijn telefoons, maar ik keek vooral uit nieuwsgierigheid. :)
Hmm, Blokada er ook maar opgezet.
De DNS, is dat nodig om aan te zetten?

Geavanceerde instellingen ook aan zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 26-06-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Yep, kies dan voor bijvoorbeeld de Cloudflare 1.1.1.1.
Geavanceerde instellingen "actief blijven" op ja zetten en ook in de app settings van de app zelf accubesparing op "uit" zetten en autostart op "aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nou, inmiddels zijn we een weekje verder, heb ik flink in de settings lopen zoeken, en al heel wat minor annoyances kunnen verhelpen. Jammer dat er nog geen custom ROM's beschikbaar zijn, want die zouden veel kleine dingetjes kunnen verbeteren.

Een van de gekkere dingen waar ik tegenaan loop: scrolling screenshots werken niet in Google apps zoals Chrome. Blijkt een bekend probleem te zijn, en de "oplossing" is: gebruik de MIUI browser.

Ook toont Spotify geen slider in de notificaties, omdat Xiaomi heeft lopen sleutelen aan het standaard Android gedrag. Jammer, want ook dit is een bekend probleem zonder fix.

Oh, en dual apps functioneren niet helemaal lekker in 3rd party launchers. Je krijgt dan wel twee icoontjes, maar het tweede icoontje geeft alleen maar een melding "permission denied". Wederom een bekend probleem op de Xiaomi forums, met als oplossing: gebruik de standaard launcher.

Wel top deze week: lekker helder scherm in de zon, fenomenale accuduur (ruim twee dagen met normaal gebruik, van 8u in de ochtend tot half 10 de volgende dag in de avond) én hij start razendsnel op. Oh, en de foto's met Gcam zien er echt heel goed uit. Veel detail, en je kunt makkelijk een crop maken met nog steeds goede kwaliteit.
Dit toestel met Android One zou perfectie benaderen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat sommige MIUI functies met 3rd party apps en launcher niet werken kun je Xiaomi niet kwalijk nemen.
Het is eenieder zijn keuze om 3rd party apps en/of launchers te gebruiken maar accepteer dan ook dat sommige MIUI functies niet werken.
Het is de taak van de dev's van alternatieve apps en launchers om die functionaliteit in hun eigen producten op te nemen maar dat dit niet altijd mogelijk is komt door de generieke werking van die apps en launchers want anders moeten ze voor ieder merk een daarop aangepaste app of launcher uitbrengen, onbegonnen werk dus.
En als iemand dat te beperkend vindt kan diegene altijd nog switchen (moet je wel unlocked zijn) naar een custom rom (en het is nog maar de vraag of die functies daar dan wel werken) en die komen er voor de F2 echt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07 17:30
Poco F2 cam VS Gcam

YouTube: Poco F2 Pro Stock Camera App Vs GCam App

Je ziet toch wel duidelijk dat overdag de stock cam het beter doet, vooral bij ultra wide (gcam geeft hier een vervorming, stock niet).
In avondlicht presteert gcam ongelooflijk veel beter.

Dus ik zou zeggen, standaard de stock cam
In low light, gcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Xiaomi is op dit moment als een dolle bezig Miui 12 uit te rollen over diverse device's en regio's.
Global EU zit er nog nergens bij dus die zal pas als laatste op alle toestellen aan de beurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-07 14:57
Whiskey48 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:29:
Poco F2 cam VS Gcam

YouTube: Poco F2 Pro Stock Camera App Vs GCam App

Je ziet toch wel duidelijk dat overdag de stock cam het beter doet, vooral bij ultra wide (gcam geeft hier een vervorming, stock niet).
In avondlicht presteert gcam ongelooflijk veel beter.

Dus ik zou zeggen, standaard de stock cam
In low light, gcam
De selfiecamera met gcam is echt ongelofelijk veel beter. Ik ga toch maar eens uitzoeken hoe ik dat op mijn telefoon moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Ik heb nu de 'Urnyx's 2.3' versie. Is dit goed of zijn er nog betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 10:27
Stoeptegel5 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:48:
Ik heb nu de 'Urnyx's 2.3' versie.
Waar heb je die vandaan gehaald? De nieuwste die ik gisteren kon vinden is versie 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
bob-nwk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Waar heb je die vandaan gehaald? De nieuwste die ik gisteren kon vinden is versie 2.0.
Van de suggested versions op de site met al die apk's voor gcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
@Stoeptegel5 waar dan? Dit is de enige bron die ik kan vinden: https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-urnyx05/

Gebaseerd op de datum lijkt me 2.0 ook de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Renzzie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:36:
@Stoeptegel5 waar dan? Dit is de enige bron die ik kan vinden: https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-urnyx05/

Gebaseerd op de datum lijkt me 2.0 ook de laatste versie.
Sorry ik zat op de telefoon. https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-suggested/

"Urnyx's 2.3: GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.3.apk (Urnyx05, 2020-02-19, configs, changelog)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
ah jah. Zie nu dat het verschil in het versie nummer zit.
De laatste versie uit mijn link is 7.3 en jouw versie is 7.2
Weet ook niet wat daarin de verschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Vandaag de review van Wokke gelezen en ik wordt er wel een beetje moe van.
Na uit uitzetten van de "gepersonaliseerde aanbevelingen" in de set up 2 weken geleden geen advertentie gezien gedurende 1 week.
Na die eerste week het toestel unlocked en dan heb je alles zelf in de hand.
De opmerking:
"Custom roms zijn er nog niet en o ja, hij claimt 5g te hebben, maar dat blijkt een leugen. Hij ondersteunt 5g alleen op frequenties die we in de komende twee jaar in Nederland niet hebben."
is volkomen onterecht en Arnoud Wokke liegt dus gewoon omdat hij wel 5G aanbiedt. Dat de telco's die frequenties nog niet aanbieden wil nog niet zeggen dat ze liegen dus als er eentje liegt dan is het dhr. Wokke.
Kenden we jaren geleden ook niet TV's die HD zenders konden ontvangen/streamen maar geen HD toonden omdat er geen HD zenders waren. Dus waren AL die fabrikanten leugenaars als ik die analogie van Wokke doortrek.
Tsonge, is niet de eerste gewoon slechte review van hem en heeft voornamelijk te maken met vooringenomenheid en foute zaken lopen te beweren.
Just my 2C's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:32:
Vandaag de review van Wokke gelezen en ik wordt er wel een beetje moe van.
Na uit uitzetten van de "gepersonaliseerde aanbevelingen" in de set up 2 weken geleden geen advertentie gezien gedurende 1 week.
De opmerking:
"Custom roms zijn er nog niet en o ja, hij claimt 5g te hebben, maar dat blijkt een leugen. Hij ondersteunt 5g alleen op frequenties die we in de komende twee jaar in Nederland niet hebben."
is volkomen onterecht en Arnoud Wokke liegt dus gewoon omdat hij wel 5G aanbiedt. Dat de telco's die frequenties nog niet aanbieden wil nog niet zeggen dat ze liegen dus als er eentje liegt dan is het dhr. Wokke.
Kenden we jaren geleden ook niet TV's die HD zenders konden ontvangen/streamen maar geen HD toonden omdat er geen HD zenders waren. Dus waren AL die fabrikanten leugenaars als ik die analogie van Wokke doortrek.
Tsonge, is niet de eerste gewoon slechte review van hem en heeft voornamelijk te maken met vooringenomenheid en foute zaken lopen te beweren.
Just my 2C's.
En dat terwijl hij in deze topic nota bene om raad is komen vragen.
Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammstein
Batterij duur is na eerste paar keer laden nog beter geworden. Haal hem om 8 uur van de lader en kan er met gerust hart tot de volgende ochtend mee doen. Echt een groot pluspunt.

Had trouwens een teek op m'n bovenbeen. Moest er een paar foto's van maken hoor haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llx_vmR4Eo3QW4vo9gpjTRB6-vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKn4sWFtnWYqtrCRwGnmiyox.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7uMWCIMJBLtqiNJ9M7gRB1ENRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ii7GQX7O9LRoZRKCkYm42TY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaQ1J6E0NQNzQvg09vF2FC9sxwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrWZRSfhVcxyrFOzykGjRaJv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:32:
Helaas is niet iedereen een Tweaker en niet iedereen wil of kan zijn telefoon "unlocken".
Hij ondersteunt 5g alleen op frequenties die we in de komende twee jaar in Nederland niet hebben."
Maar dit is denk ik wel eerlijk om te vermelden van Arnoud. Het is ook een stukje verwachtingsmanagement naar potentiele kopers toe. Er staat 5G op (de doos van) het toestel, maar de zeer beperkte hoeveelheid 5G banden die dit toestel ondersteunt kan je de komende jaren in NL nog niet gebruiken. En 5G roaming zal er op korte termijn wellicht nog niet zijn (kijk maar hoe Tele2 klanten in de EU vaak nog 3G moeten gebruiken). Binnen Nederland zal de 3,5 GHz band (band n77/78) nog niet in gebruik worden genomen voor 2022. Dus sec heb je in Nederland met een Nederlandse SIM niks aan het feit dat deze telefoon 5G ondersteunt op alleen band n77/78. Wellicht pijnlijk nieuws voor mensen die deze telefoon hebben gekocht in de veronderstelling dat ze binnenkort gebruik konden maken van 5G in NL, maar het is nu eenmaal niet anders. Winkeliers mogen (moeten) wat mij betreft hier ook wat duidelijker over zijn en klanten hier beter over informeren.

Waarom de Poco geen ondersteuning biedt voor de 5G DSS (Dynamic Spectrum Sharing) waar Vodafone op dit moment gebruik van maakt is mij niet duidelijk, want die frequentiebanden worden wel gewoon ondersteund voor 4G. De benodigde antennes voor die banden/frequenties zijn gewoon aanwezig in het toestel. Dat lijkt mij dan weer een kwestie van software keuzes die Poco gemaakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De prijzen op Edwaybuy in Usd met kortingcode die nog steeds werkt:

6GB/128GB kortingscode: EDWBPOCOF2 Usd 503 = € 467,30

8GB/256GB kortingscode: POCO8256ED Usd 559 = € 519,32

Betalen alleen mogelijk met Paypal dus die hanteert een omrekenkoers van 0,929 per Usd naar Euro's.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 29-06-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
SebasFM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Helaas is niet iedereen een Tweaker en niet iedereen wil of kan zijn telefoon "unlocken".

[...]

Maar dit is denk ik wel eerlijk om te vermelden van Arnoud. Het is ook een stukje verwachtingsmanagement naar potentiele kopers toe. Er staat 5G op (de doos van) het toestel, maar de zeer beperkte hoeveelheid 5G banden die dit toestel ondersteunt kan je de komende jaren in NL nog niet gebruiken. En 5G roaming zal er op korte termijn wellicht nog niet zijn (kijk maar hoe Tele2 klanten in de EU vaak nog 3G moeten gebruiken). Binnen Nederland zal de 3,5 GHz band (band n77/78) nog niet in gebruik worden genomen voor 2022. Dus sec heb je in Nederland met een Nederlandse SIM niks aan het feit dat deze telefoon 5G ondersteunt op alleen band n77/78. Wellicht pijnlijk nieuws voor mensen die deze telefoon hebben gekocht in de veronderstelling dat ze binnenkort gebruik konden maken van 5G in NL, maar het is nu eenmaal niet anders. Winkeliers mogen (moeten) wat mij betreft hier ook wat duidelijker over zijn en klanten hier beter over informeren.

Waarom de Poco geen ondersteuning biedt voor de 5G DSS (Dynamic Spectrum Sharing) waar Vodafone op dit moment gebruik van maakt is mij niet duidelijk, want die frequentiebanden worden wel gewoon ondersteund voor 4G. De benodigde antennes voor die banden/frequenties zijn gewoon aanwezig in het toestel. Dat lijkt mij dan weer een kwestie van software keuzes die Poco gemaakt heeft.
Als een fabrikant zegt: hij ondersteunt 5G en de telco biedt die ondersteuning (nog) niet aan dan liegt die fabrikant nog steeds niet dus noem het dan ook niet liegen!!!!
DSS wordt wél ondersteund en daarom geeft het toestel wél 5G aan daar waar Vodafone 5G via DSS aanbiedt.
Je kunt hoogstens aangeven in de review dat die ondersteuning door de telco's er pas is over 2 jaar en beperkt tot 2 frequentiebanden en dat men wel DSS nú bij Vodafone ondersteunt daar waar aangeboden.
Hadden we een soortgelijke issue ook niet bij invoering van Lte?
Telefoons boden de mogelijkheid wel maar de telco's toen (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Stoeptegel5 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Sorry ik zat op de telefoon. https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-suggested/

"Urnyx's 2.3: GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.3.apk (Urnyx05, 2020-02-19, configs, changelog)"
Bij mij doet de camera het met deze app niet als ik de selfiecamera op video zet. Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Rammstein schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:56:
Batterij duur is na eerste paar keer laden nog beter geworden. Haal hem om 8 uur van de lader en kan er met gerust hart tot de volgende ochtend mee doen. Echt een groot pluspunt.

Had trouwens een teek op m'n bovenbeen. Moest er een paar foto's van maken hoor haha

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi om te zien hoe scherp die foto's zijn van zo een klein beestje!

Is er een reden dat je het watermerk overigs aan laat staan op je foto's? Dit kan je uitzetten in de settings bij de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:04:

Betalen alleen mogelijk met Paypal dus die hanteert een omrekenkoers van 0,929 per Usd naar Euro's.
Thanks. Ik twijfel wel hard tussen deze of de mi 10. Die is daar ook voor 599 te krijgen. 100 euro meer voor vrijwel hetzelfde toestel met wel een punchhole, enkele sim, maar betere camera's.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:26
snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:04:

Tip: https://transferwise.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Als een fabrikant zegt: hij ondersteunt 5G en de telco biedt die ondersteuning (nog) niet aan dan liegt die fabrikant nog steeds niet
True, maar het zou de fabrikant / verkopende partij wel sieren als de klant goed wordt geinformeerd m.b.t. dat 5G in Nederland tot in ieder geval 2022 niet zal werken.
DSS wordt wél ondersteund en daarom geeft het toestel wél 5G aan daar waar Vodafone 5G via DSS aanbiedt.
Je kunt hoogstens aangeven in de review dat die ondersteuning door de telco's er pas is over 2 jaar en beperkt tot 2 frequentiebanden en dat men wel DSS nú bij Vodafone ondersteunt daar waar aangeboden.
Hadden we een soortgelijke issue ook niet bij invoering van Lte?
Telefoons boden de mogelijkheid wel maar de telco's toen (nog) niet.
Uit de review van Arnoud:
Maar het opscheppen over 5g stopt niet op de doos. Toen ik er een simkaart van Vodafone in deed, verscheen er pardoes een 5g-symbool boven in beeld. Wàààt? Dat was extra opvallend, omdat de telefoon op een plek was waar zeker geen ontvangst was van het 5g-netwerk van Vodafone.
Xiaomi zegt dat Qualcomm het standaard zo instelt in zijn software en dat het die niet heeft aangepast. Of het nu standaard is of niet, het is een keuze van Xiaomi om het zo te laten, want de fabrikant erkent dat het geen 5g is en dat het gebruikers in de war kan brengen.

Hoe het ook zij, er staat onterecht een 5g-icoon boven in beeld als je klant bent bij Vodafone. Hetzelfde gebeurt bij T-Mobile, aldus gebruikers op het forum. De verklaring die geldt bij Vodafone, kan niet gelden voor T-Mobile: geen enkele vorm van 5g staat live bij die provider.

Behalve de software van Xiaomi trapt niemand erin. Alle apps die de netwerkstatus opvragen, geven keurig weer dat het om een lte-netwerk gaat. Waarom Xiaomi dacht hiermee weg te kunnen komen, blijft vooralsnog een raadsel. Laat je in elk geval niet foppen door de doos of de statusbalk; deze telefoon heeft in Nederland geen 5g.
Vodafone biedt nog geen landelijk 5G via DSS en Arnoud schrijft toch vrij duidelijk dat hij op een plek was waar nog geen 5G wordt aangeboden. En volgens de specificaties van Xiaomi zelf wordt DSS op band 20/8/3/1/7/38 niet ondersteunt. Dus volgens jou ondersteunt deze telefoon meer 5G banden dan Xiaomi zelf beweert? Uit welke documentatie blijkt dat 5G DSS wel wordt ondersteunt op de Poco? Ben er serieus in geïnteresseerd, want het was voor mij de reden om toch maar bij mijn OP8 te blijven met die *kuch* afgeronde schermranden.

Heb je ook dit artikel gezien? nieuws: Diverse telefoons tonen 5g-icoon bij 4g-verbinding in Nederland - update

De screenshot in dit artikel geeft aan dat ondanks 5G in het scherm staat het gewoon om een 4G+ verbinding gaat. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
SebasFM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:46:
[...]

True, maar het zou de fabrikant / verkopende partij wel sieren als de klant goed wordt geinformeerd m.b.t. dat 5G in Nederland tot in ieder geval 2022 niet zal werken.
Dan moet dat iedere fabrikant doen en dat dan ook zo vermelden dat dit geen geïsoleerd Poco issue is maar ook dat GEEN ENKELE telco "echte dus niet DSS" 5G aanbiedt op dit moment en ik zie deze issue niet aangehaald worden in reviews bij andere "5G" geschikte telefoons.
Óf je bekritiseerd in ALLE reviews van 5G geschikte telefoons dat de telco's dit nog niet aanbieden en noemt dan de fabrikant van de telefoon "leugenaar" óf je laat het weg en zegt gewoon "er is nog geen echte 5G beschikbaar maximaal voor de komende 2 jaar" en klaar.
SebasFM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:46:
[...]
De screenshot in dit artikel geeft aan dat ondanks 5G in het scherm staat het gewoon om een 4G+ verbinding gaat. :/
Dat is nou precies wat DSS op dit moment doet bij Vodafone.
Het X-55 modem dat bij de 865 gebruikt wordt ondersteund DSS standaard.
Quote van artikel van Droidapp:

"In het X55-modem van de Snapdragon 865 van Qualcomm is een instelling die aangeeft dat het modem “dss” ondersteunt. Met dss kan een stukje frequentie ruimte gebruikt worden voor het opzetten en onderhouden van een 5G verbinding op een 4G frequentie. Je gebruikt dat 5G zendtechniek maar de achterliggende verbinding blijft lopen via 4G."

Wél 5G aangeven (ook bij de F2 want dat hadden users al eerder gepost) maar feitelijk een verkapte 4G+ verbinding leveren is wat er gebeurt.
Gebeurt ook bij andere fabrikanten dus niet F2 specifiek.
Nógmaals: Poco liegt NIET, het zijn de telco's die niet gereed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

snah001 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:16:
Dan moet dat iedere fabrikant doen en dat dan ook zo vermelden dat dit geen geïsoleerd Poco issue is maar ook dat GEEN ENKELE telco "echte dus niet DSS" 5G aanbiedt op dit moment en ik zie deze issue niet aangehaald worden in reviews bij andere "5G" geschikte telefoons.
"We" weten al enige tijd op welke frequentiebanden 5G zal worden uitgerold binnen NL en de EU. Ik ben van mening dat een fabrikant wel kan beweren dat 5G zal gaan werken zoals dat in NL dit jaar wordt uitgerold. Kijk naar de Samsung S20 met 5G of OnePlus 8. Die ondersteunen deze frequentiebanden. Dus als een fabrikant een claim doet dat hun telefoon geschikt is voor 5G zoals dat in NL zal worden aangeboden de komende twee jaar, zie ik daar geen probleem in. Maar 5G op je telefoon aanbieden met de voorkennis dat het de komende twee jaar niet gebruikt kan worden in Nederland... de leverancier liegt tenslotte niet maar ik vind het ergens wel misleiding. Zeker als je ziet dat een gemiddelde Nederlander maar twee jaar met een telefoon doet. En dat geldt uiteraard voor elke telefoon(-fabrikant) die 5G alleen maar op 3,5GHz ondersteunt. Het zou alle fabrikanten / winkeliers van telefoons die de komende twee jaar in NL verkocht worden en in NL geen gebruik kunnen maken van 5G omdat de juiste banden niet worden ondersteund, verplicht moeten worden dit vooraf gewoon te melden. Dat voorkomt gewoon een hoop teleurstelling achteraf.
Óf je bekritiseerd in ALLE reviews van 5G geschikte telefoons dat de telco's dit nog niet aanbieden en noemt dan de fabrikant van de telefoon "leugenaar" óf je laat het weg en zegt gewoon "er is nog geen echte 5G beschikbaar maximaal voor de komende 2 jaar" en klaar.
Het gaat er dus om of de telefoon 5G zal ondersteunen zoals dit najaar in NL wordt uitgerold, of dat de telefoon dat niet doet. Helaas voor de Poco is dat dus niet het geval. Er zijn ongetwijfeld andere telefoons die net als de Poco 5G aan boord hebben die in NL niet wordt ondersteund. ;)
Dat is nou precies wat DSS op dit moment doet bij Vodafone.
Het X-55 modem dat bij de 865 gebruikt wordt ondersteund DSS standaard.
Quote van artikel van Droidapp:

"In het X55-modem van de Snapdragon 865 van Qualcomm is een instelling die aangeeft dat het modem “dss” ondersteunt. Met dss kan een stukje frequentie ruimte gebruikt worden voor het opzetten en onderhouden van een 5G verbinding op een 4G frequentie. Je gebruikt dat 5G zendtechniek maar de achterliggende verbinding blijft lopen via 4G."

Wél 5G aangeven (ook bij de F2 want dat hadden users al eerder gepost) maar feitelijk een verkapte 4G+ verbinding leveren is wat er gebeurt.
Gebeurt ook bij andere fabrikanten dus niet F2 specifiek.
Nógmaals: Poco liegt NIET, het zijn de telco's die niet gereed zijn.
Dat een modem iets ondersteunt wil nog niet automatisch betekenen dat een telefoon (van welke fabrikant dan ook) die functionaliteit in de software heeft geïmplementeerd. Zo deed mijn Mi 9T Pro ook maar op maximaal 3 banden Carrier Aggregatie, terwijl de Snapdragon 855 op zeker 7 banden CA aan kan. Overigens doet de Oneplus op dezelfde mast met dezelfde SIM wel op 4 banden CA, dus het is maar net welke band combinaties een fabrikant in de software ondersteunt.

Edit: overigens spreek je jezelf hier wel tegen waarbij je zelf aangeeft dat DSS op de Poco niet gaat werken:
snah001 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:23:
Poco F2: Sub6G: n77/n78
Mi 10 Pro: Sub6G: n1/n3/n7/n28/n77/n78

<knip>

De F2 gebruikt dus de frequenties N77 3,7 Ghz en N78 3,5 Ghz dus pas eind 2021 of 2022 zijn die beschikbaar.
M.a.w. de 5G bruikbaarheid van de F2 is er zeker de eerste 1/1/2 tot 2 jaar niet.
De Mi 10 Pro ondersteund ook de lagere frequenties die 4G nu gebruikt dus wellicht werkt die wel met de tussenoplossing van Vodafone.
Maar goed, hier laat het verder bij.

[ Voor 7% gewijzigd door SebasFM op 29-06-2020 14:28 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 09:04

Steve79

wie weet!?

Volgens mij ging het er in review meer om dat de telefoon in het scherm al het 5G logo laat zien, dit terwijl er geen gebruik wordt gemaakt van 5G, maar van 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Renzzie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Mooi om te zien hoe scherp die foto's zijn van zo een klein beestje!

Is er een reden dat je het watermerk overigs aan laat staan op je foto's? Dit kan je uitzetten in de settings bij de camera.
Oh ja ik heb de behoefte nog niet echt gevoeld haha . Ik zag namelijk dat je het watermerk achteraf ook nog kun weghalen

Edit je foto en dan kun je rechtsboven alsnog op watermerk verwijderen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolderik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Even een vraag van een tevreden Poco F2 pro gebruiker. Wat is nu beter? Moet je het netwerk op volte of 5g zetten? Ik zit zelf bij Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
VoLte betekent Voice (spraak) over Lte (4G) en kun je aan of uit zetten en is een systeem waarmee, als je belt, de verbinding gebruikt maakt van je data verbinding over 4G+.
Naar zeggen is de verstaanbaarheid beter maar maakt niks uit voor je verbruik binnen je abonnement.

5G is een nieuwe wijze van snelle data verbinding en de telefoon ondersteunt dit wel maar niet bruikbaar omdat de telecom providers dit nog niet aanbieden.
Op dit moment moet je drijfveer niet zijn om 5G volop te willen gebruiken want dat is dus (nog) niet mogelijk omdat vandaag pas de veiling door de overheid gestart is om de frequentiebanden te veilen.
Pas daarna gaan de providers het 5G netwerk (verder) uitrollen maar dat heeft tijd nodig en gaat zeker 1 tot 2+ jaar in beslag nemen afhankelijk van welke frequenties de provider heeft gekocht van de overheid.

Dus 4G+ (Lte) blijft nog járenlang de hoofdmoot vormen voor de dataverbindingen en bij Vodafone kun je dus VoLte aanzetten want het toestel ondersteunt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolderik
Bedankt voor je super duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolderik
Ik krijg trouwens niet het logo van volte in het status balkje.
Dit had ik wel op mijn oneplus 6.
Tevens valt het mij op,nu zonder volte dat als ik bel het iets langer duurt voordat het contact gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat er geen VoLte logo te zien is in de statusbalk ervaren meerdere gebruikers.
Je kunt alsnog controleren of het werkt door tijdens het bellen er op te letten of het 4G icoontje blijft staan.
Zo ja dan werkt VoLte gewoon.
Weet niet of je weet dat je handmatig 1 instelling zelf moet doen en wel in de telefoonkiezer het volgende ingeven:
*#*#86583#*#*
Nadat je dat gedaan hebt krijg je de melding "VoLte disabled" o.i.d.
Daarna in instellingen/Simkaarten & mobiele netwerken/Vodafone VoLte gebruiken aan zetten.
Als je die cijferreeks nóg een keer ingeeft dan zegt ie "VoLte enabled".
Jij moet dus zien disabled, beetje tegenstrijdig maar zo werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolderik
Gelukt werkt nu! Zie geen logo maar wel hd met bellen en kan internetten tijdens bellen. Lukte eerst niet. Bedankt voor je duidelijke instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
(Er is geen apart levertijden en prijzen topic?)

Wil graag mijn F1 vervangen en wens net zoals mijn F1 opnieuw rechtstreeks in China te bestellen.
Momenteel staat de 8GB/256GB bij de Mi Global Store aan 504.79 Dollar (ong. 450 euro) excl shipping (30$)

Iemand nog een tip om er nog wat aan af te krijgen, maar toch garantie op geen douane kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
BlackShadow schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:49:
(Er is geen apart levertijden en prijzen topic?)

Wil graag mijn F1 vervangen en wens net zoals mijn F1 opnieuw rechtstreeks in China te bestellen.
Momenteel staat de 8GB/256GB bij de Mi Global Store aan 504.79 Dollar (ong. 450 euro) excl shipping (30$)

Iemand nog een tip om er nog wat aan af te krijgen, maar toch garantie op geen douane kosten?
Ja in Duitsland bestellen:
snah001 in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Rammstein schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Bij mij doet de camera het met deze app niet als ik de selfiecamera op video zet. Kan dat kloppen?
Ja dat heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
55USD duurder. Wat is het extra voordeel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
BlackShadow schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:15:
[...]

55USD duurder. Wat is het extra voordeel dan?
Vergeet je de shipping costs bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
ChinaGeek schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Vergeet je de shipping costs bewust?
Excuus, 25USD duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En EU toestel met 2 jaar garantie en levering binnen 48 uur?

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's