Lieve luitjes, het zijn toch mijn plus en minpunten? Je hoeft het er niet mee eens te zijn
Ik kreeg gisteren deze update binnen:
:strip_exif()/f/image/399PrS4qPG0U7neSFPY73opI.jpg?f=fotoalbum_large)
Na de update kreeg ik de keus:
- reboot
- alle gegevens wissen
- veilige opstart
Ik koos voor reboot.
Probleempje:
Iedere nacht zet ik mijn toestel automatisch volledig uit. En 's morgens gaat ie weer automatisch aan. Maar nu moet ik na de opstart steeds opnieuw de pincode van de simkaart intoetsen. Dat moet nu ook na iedere reboot.
Is hier iets aan te doen?
:strip_exif()/f/image/399PrS4qPG0U7neSFPY73opI.jpg?f=fotoalbum_large)
Na de update kreeg ik de keus:
- reboot
- alle gegevens wissen
- veilige opstart
Ik koos voor reboot.
Probleempje:
Iedere nacht zet ik mijn toestel automatisch volledig uit. En 's morgens gaat ie weer automatisch aan. Maar nu moet ik na de opstart steeds opnieuw de pincode van de simkaart intoetsen. Dat moet nu ook na iedere reboot.
Is hier iets aan te doen?
Na iedere volledige reboot is dat altijd noodzakelijk bij iedere Android phone vanwege veiligheidsredenen.
Afhankelijk van je toestel en merk kun je ook instellen dat na uitzetten (geen reboot dus) na kort drukken aan/uit knop en daarna weer aanzetten je opnieuw je pincode moet ingeven of vingerafdruk moet maken.
Dat is iets anders als de pin van de simkaart.
Die moet je altijd na een reboot opnieuw ingeven.
Afhankelijk van je toestel en merk kun je ook instellen dat na uitzetten (geen reboot dus) na kort drukken aan/uit knop en daarna weer aanzetten je opnieuw je pincode moet ingeven of vingerafdruk moet maken.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet hoe het mogelijk is dat je niet wordt gevraagd om je SIM Pincode in te voeren nadat een toestel zichzelf heeft gereboot door een of andere crash in sommige gevallensnah001 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:56:
Paar keer een telefoon zien doen en ook een paar keer daar vragen over gehad van vrienden/kennissen/familie maar ik zou het echt niet weten, behalve een gok als "Die wordt ergens in een buffer onthouden en automatisch meegenomen tijdens het opstarten" of iets dergelijks...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dank voor je verklarende antwoord.snah001 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:56:
Na iedere volledige reboot is dat altijd noodzakelijk bij iedere Android phone vanwege veiligheidsredenen.
Onder Settings -> Password & Security -> Privacy heb ik de optie sim lock voor alle sim kaarten in mijn telefoon. Als ik die uitzet vraagt de telefoon niet meer, ook niet na een reboot, om de sim-pin.
Weet niet of dat met Miui 14 op de F2 Pro nog zo is.
I.i.g. op de 12 Pro is die optie niet aanwezig.
I.i.g. op de 12 Pro is die optie niet aanwezig.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ook jij bedankt voor deze verdere toelichting. Ik heb het uitgeprobeerd, en het werkt perfect.KlaasKlaas schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:01:
Onder Settings -> Password & Security -> Privacy heb ik de optie sim lock voor alle sim kaarten in mijn telefoon. Als ik die uitzet vraagt de telefoon niet meer, ook niet na een reboot, om de sim-pin.
PocoF2 MIUI versie nummer was altijd Android versie + 1
Deze MIUI 14.x.x.x is gebaseerd op Android 12 ...
Chinese marketing ???
Deze MIUI 14.x.x.x is gebaseerd op Android 12 ...
Chinese marketing ???
[ Voor 33% gewijzigd door emmerx op 18-03-2023 14:13 ]
Draadloos laden op onze Zon
Nee, omdat de F2 geen Android updates meer krijgt maar wel nog de laatste MIUI update.
Ook intussen de MIUI 14 binnen en geinstalleerd, maar deze ochtend op een niet zo leuk probleem uitgekomen.
Bij mij staat de digital Wellbeing op, en met name de functie 'Bedtime mode'. (van 23u30 tot 7u35) -> Do not disturb en greyscale.
Nu had ik de telefoon helemaal uitgeschakeld gisterenavond en stond ik deze ochtend om 7u op, dus in het bereik van die bedtime mode. Telefoon opzetten en geen enkele kans om ook maar een pin-code in te voeren. Scherm ging terug uit of was niet responsief. Reboot door de power in te duwen resulteerde in hetzelfde fenomeen na de opstart.
Om 8u terug een poging gedaan en toen kon ik zonder probleem mijn pincode ingeven.
Bij mij staat de digital Wellbeing op, en met name de functie 'Bedtime mode'. (van 23u30 tot 7u35) -> Do not disturb en greyscale.
Nu had ik de telefoon helemaal uitgeschakeld gisterenavond en stond ik deze ochtend om 7u op, dus in het bereik van die bedtime mode. Telefoon opzetten en geen enkele kans om ook maar een pin-code in te voeren. Scherm ging terug uit of was niet responsief. Reboot door de power in te duwen resulteerde in hetzelfde fenomeen na de opstart.
Om 8u terug een poging gedaan en toen kon ik zonder probleem mijn pincode ingeven.
Ik gebruik "Digital Wellbeing" niet dus kan daar ook geen problemen mee hebben (zie het nut er niet van in).
Gebruik gewoon de "Niet Storen" setting waarbij ik een uitzondering heb gemaakt voor favoriete contacten.
Gebruik gewoon de "Niet Storen" setting waarbij ik een uitzondering heb gemaakt voor favoriete contacten.
Na bijna 3 jaar is nu bij mij ook het charging probleem opgedoken.
Echt niet de moment om dit voor te hebben, iets met een hele lange uitleg.
Hoe simpel is dit nu eigenlijk te fixen? Kan je dit fixen zonder dubbelzijdige tape nadien?
Hoe simpel is dit nu eigenlijk te fixen? Kan je dit fixen zonder dubbelzijdige tape nadien?
Je hebt geen dubbelzijdig tape nodig. Je hebt niet geleidende tape nodig. Het enige doel is om bepaalde punten een extra laagje toe te voegen waardoor er meer druk wordt uitgeoefend op bepaalde connectoren. Zij mijn handleiding met screenshots van 2 jaar geleden in deze thread. Zelfs met 2 linkerhanden zou je dit nog kunnen fixen.Luke-san schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:28:
Na bijna 3 jaar is nu bij mij ook het charging probleem opgedoken.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
En toppie, terwijl het hier vol stond met verhalen en idd screenshots had ik er dus los naast gekeken. Nu kan ik niet naast de posts kijken.Praetextatus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:40:
[...]
Je hebt geen dubbelzijdig tape nodig. Je hebt niet geleidende tape nodig. Het enige doel is om bepaalde punten een extra laagje toe te voegen waardoor er meer druk wordt uitgeoefend op bepaalde connectoren. Zij mijn handleiding met screenshots van 2 jaar geleden in deze thread. Zelfs met 2 linkerhanden zou je dit nog kunnen fixen.
Noteer dus bij deze ook maar een voorzichtig succesje!
Idd, de haardroger zoals dat hier in noemt was het meeste .... werk. En vooral een kleine opmerking bij de tape/whatever aan de camera's. Daar was het even vloeken.
3 lagen electriciteitstape boven en onderaan. Onderaan staat het wel even wat boller maar direct full charge. Heb hier de nodige meters (electronicus) en gaat gelijk naar de 25 a 26 Watt na de PD negotiatie.en terwijl ik dit even neerpen is hij van 59 naar 70% gegaan.
Heb de achterkant er gewoon zo terug opgezet wegens een cover (daar ging de vraag van de tape over) en die blijft steken.
Met dank ook aan mijn 18 jarige zoon voor het extra paar ogen die nodig waren voor de vijzen.
Hahaha nice. Hier nu ongeveer 2 jaar waarbij ik ook de achterkant zomaar terug heb gezetLuke-san schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:31:
[...]
En toppie, terwijl het hier vol stond met verhalen en idd screenshots had ik er dus los naast gekeken. Nu kan ik niet naast de posts kijken.![]()
Noteer dus bij deze ook maar een voorzichtig succesje!
Idd, de haardroger zoals dat hier in noemt was het meeste .... werk. En vooral een kleine opmerking bij de tape/whatever aan de camera's. Daar was het even vloeken.
3 lagen electriciteitstape boven en onderaan. Onderaan staat het wel even wat boller maar direct full charge. Heb hier de nodige meters (electronicus) en gaat gelijk naar de 25 a 26 Watt na de PD negotiatie.en terwijl ik dit even neerpen is hij van 59 naar 70% gegaan.
Heb de achterkant er gewoon zo terug opgezet wegens een cover (daar ging de vraag van de tape over) en die blijft steken.
Met dank ook aan mijn 18 jarige zoon voor het extra paar ogen die nodig waren voor de vijzen.
Zonder kit of tape
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Geluk was spijtig genoeg van korte duur. Nu opladen tegen 5 a 9 Watt. Turbo charge en quick charge geeft hij mooi weer maar is spijtig genoeg niet de werkelijkheid. Nu ff kijken naar een vervanger.Praetextatus schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:34:
[...]
Hahaha nice. Hier nu ongeveer 2 jaar waarbij ik ook de achterkant zomaar terug heb gezet
Zonder kit of tapestill running strong.
Is de accu niet gewoon op?
Nu je hem toch open hebt gehad is het een stuk gemakkelijker om die te vervangen.
Nu je hem toch open hebt gehad is het een stuk gemakkelijker om die te vervangen.
Denk het niet. Opladen duurde een uur in PD modus toen hij terug werkte. Eerst rond de 25 a 30 Watt en bij 80% ging het vermogen bergaf wat normaal is. Heb hem gisterenmiddag intensief gebruikt en deze ochtend en ging niet zichtbaar achteruit in %. Moest hij op zijn dan gaat hij normaal pijlsnel naar beneden.snah001 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:51:
Is de accu niet gewoon op?
Nu zie ik hem opladen maar het percentage gaat amper omhoog. Heb al met een arsenaal aan kabels en chargers getest.
Nu 3 jaar, jammer maar hij was 1 van de favorieten die ik gehad heb, so be it. De Poco F1 heb ik terug klaargemaakt in case. Die batterij is nog wonderwel zeer goed blijkbaar.
Ben nog aan het rondkijken naar iets anders , mag echter geen 2de handse zijn. (iets met kosten inbrengen)
De Poco F5 pro ziet er ok'ish uit maar is precies nog niet beschikbaar in onze landen.
@Luke-san
Als die nog een beetje bruikbaar is voor af en toe geëxperimenteer met alternatieve systemen erop dan mag je hem altijd aan mij doneren!
Als die nog een beetje bruikbaar is voor af en toe geëxperimenteer met alternatieve systemen erop dan mag je hem altijd aan mij doneren!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hier afgelopen weekend hetzelfde helaas... Na een rit van 2 uur was de telefoon helemaal niet bijgeladen. Ook 3 andere laders deden niks meer. Na wat stevig druk zetten wou het nog wel, maar dat hield snel op.Luke-san schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:09:
[...]
Geluk was spijtig genoeg van korte duur. Nu opladen tegen 5 a 9 Watt. Turbo charge en quick charge geeft hij mooi weer maar is spijtig genoeg niet de werkelijkheid. Nu ff kijken naar een vervanger.
Ik heb een Xiaomi 12T pro besteld al vervanging, niet de nieuwste maar voor mij voldoende voor de komende jaren.
What a fine day for Science! | Specs
Driewerf hoera! Ook mijn model wou ineens niet meer opladen. Laatste paar weken ging al moeizaam, vandaag echt helemaal niets meer. Open gemaakt, alles losgehaald, stevig aangedrukt en de connectoren met smalle strookjes tape goed vast geplakt. Et voila, ik zie een laadicoon. Reuze bedanktPraetextatus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:40:
[...]
Je hebt geen dubbelzijdig tape nodig. Je hebt niet geleidende tape nodig. Het enige doel is om bepaalde punten een extra laagje toe te voegen waardoor er meer druk wordt uitgeoefend op bepaalde connectoren. Zij mijn handleiding met screenshots van 2 jaar geleden in deze thread. Zelfs met 2 linkerhanden zou je dit nog kunnen fixen.
Moet die Xiaomi 12 toch nog even wachten

Ha, exact dezelfde dan wat ik had besteld. (zal je direct pm'en welke screenprotectors en case)Harmsen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:52:
[...]
Hier afgelopen weekend hetzelfde helaas... Na een rit van 2 uur was de telefoon helemaal niet bijgeladen. Ook 3 andere laders deden niks meer. Na wat stevig druk zetten wou het nog wel, maar dat hield snel op.
Ik heb een Xiaomi 12T pro besteld al vervanging, niet de nieuwste maar voor mij voldoende voor de komende jaren.
Weet het, dit is het Poco F2 Pro gedeelte, maar denk dat het goed is om even snel mijn ervaring te delen als mensen gaan overschakelen.
-Snelheid .. F2 was al snel genoeg.
-fingerprint van de display is iets beter heb ik de indruk
-120Hz en al die andere .. voor mij persoonlijk geen enkele meerwaarde
-display kan duidelijk minder fel dan de F2 pro en dat verschil zag ik duidelijk in de zon (ok 99% van de tijd in ons klimaat geen probleem)
- 200MP BS ... camera is in sommige omstandigheden beter en andere zeker niet. Met de standard camera app is mijn gras nucleair bestraald en de lucht met paint blauw gemaakt, ook zie ik andere dingen die moeilijk uit te leggen vallen want dan moet ik hier termen gaan gebruiken. Waarom geen instellingen voor kleur en contrast? Gcam werkt wel, dit tov wat er op XDA wordt gepost, enkel deze nemen LMC8.4_R18 (ok enkel panorama werkt niet). Mijn gras in de tuin en alle andere kleuren zijn met deze zoals ze zouden moeten zijn. Heb al een paar testen met 200MP gedaan om iets te checken wat 100% 'repeatable' is, namelijk het dak van het huis hierachter op een 100m afstand. Daar steekt een dakpan omhoog en dat is een mooie referentie om de detail te zien. Eerlijk, niets, maar dan ook niets kan op tegen een goede lens. De Sony RX100 maakt daar nog een x-keer beter beeld van.
- Macro is gewoon ... tov de F2
-120 Watt opladen, leuk, maar waar is zoals ik in mijn 2 tablets heb (Huawei en Samsung) de instelling dat ik de laadlimiet kan instellen op 80%
Voor de rest, zoals in geen enkele test meer te vinden valt, werkt wifi prima met dezelfde signaalsterkte en is de GPS zeer goed. (zag zowat 72 sats en had een lock op 60 stuks). Over de 3m nauwkeurigheid waar altijd mee gezwaaid wordt bij Quallcom tov mediatek.... Ga even buiten staan, check 3m en check op Google maps, dat is de echte nauwkeurigheid. Android Auto, geen probleem.
Bellen gaat, wordt ook nooit meer getest, maar de speaker voelt wat anders aan tegen het oor en heb de indruk dat iedereen rond je mooi kan meeluisteren.
Ook kwam mijn toestel van een bekende mobieltjes winkel in Nederland, Belgie etc en met de ervaring die ik heb weet ik ondertussen wel iets van Miui etc. Bij mij werden plotseling allemaal spelletjes geinstalleerd.
Hiervoor bleek de Bouygues cloud app verantwoordelijk te zijn. Deze mocht ik al direct via ADB verwijderen. Een standaard gebruiker zit dus met een hoop ... al standaard op zijn telefoon. Eigenlijk kan dat gewoon niet.
Voor mij dus niet echt een vooruitgang. Hij is niet slecht, maar om naar de winkel te rennen en de F2 te moeten vervangen ... nope. Misschien is hij bij spelletjes echt beter.
Ok, ben misschien kritisch, maar wie is dat niet als hij een gsm koopt en al zeker dit bedrag betaald. Ik vond mijn Oneplus One en de Poco F1 voor de helft van de prijs een veel spectaculairdere vooruitgang.Nota bene werken beide nog en is de F1 zeker en vast nog niet afgeschreven.
Vorige in de auto naar vakantie stopt de F2 met laden (tijdens geplande Teams meeting).
Had zelf de laad modificatie al toegepast, maar extra laagje tape hielp niet meer.
Inpluggen USB-C connector geeft wel melding dat de F2 gaat laden, maar blijkt "fabeltje"...
Iemand ervaring met vervangen onderste PCB?
In Italië daarom maar een vervangende telefoon gekocht. Google Pixel 7 (pro) was niet verkrijgbaar,
noch de S23 (Plus) of S21FE. Daarom -tijdelijk- eigenaar van een Samsung A54.
Veel tijd nodig om alles te configureren en lastig wennen aan nieuwe hardware (Enyxos).
A54 dan wel een betere hoofdcamera, maar ik mis de snelladen/accuduur, 3,5", IrDA en snelheid van kale fw.
Wel fijn weer security updates te ontvangen en opschonen One UI gaat best aardig, mits je niet inlogt met je Samsng account.
Had zelf de laad modificatie al toegepast, maar extra laagje tape hielp niet meer.
Inpluggen USB-C connector geeft wel melding dat de F2 gaat laden, maar blijkt "fabeltje"...
Iemand ervaring met vervangen onderste PCB?
In Italië daarom maar een vervangende telefoon gekocht. Google Pixel 7 (pro) was niet verkrijgbaar,
Veel tijd nodig om alles te configureren en lastig wennen aan nieuwe hardware (Enyxos).
A54 dan wel een betere hoofdcamera, maar ik mis de snelladen/accuduur, 3,5", IrDA en snelheid van kale fw.
Wel fijn weer security updates te ontvangen en opschonen One UI gaat best aardig, mits je niet inlogt met je Samsng account.
De S21FE zou ik je niet aanraden. Dat is de overstap die ik heb gemaakt. Hij voelt aanzienlijk trager in gebruik dan de F2 Pro (in de menu's, opstarten van de camera, zelfs haperende beelden bij het slow-mo filmen af en toe).emmerx schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:38:
Als je daarmee kunt leven krijg je er wel een betere camera en langere ondersteuning voor terug.
Vandaag de F2 een 2e leven kunnen geven als reserve telefoon.
Met USB board en flat cable van mijn oude F2 aangesloten lukte het (snel)laden wel:
:strip_exif()/f/image/rNFugM42BrA63YRU3w3xVUpB.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus USB-boardje omgewisseld en alles weer dichtgemaakt.
Ben nu wel vingerafdrukscanner functie kwijt, maar is niet heel erg voor een reserve telefoon
Met USB board en flat cable van mijn oude F2 aangesloten lukte het (snel)laden wel:
:strip_exif()/f/image/rNFugM42BrA63YRU3w3xVUpB.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus USB-boardje omgewisseld en alles weer dichtgemaakt.
Ben nu wel vingerafdrukscanner functie kwijt, maar is niet heel erg voor een reserve telefoon
Helaas ben ik toe aan een vervanger van de Poco F2 Pro na een kleine 3 jaar...
Ik had er graag nog even mee doorgegaan maar na een MTB-ongelukje in een diepe plas wil de telefoon geen data-verbinding meer maken via de USB-poort, enkel opladen.
Nu hangt de telefoon sinds vandaag in een bootloop na het flashen van een custom ROM, geen recoverytoegang meer, enkel Fastboot. Maar ja, daar heb ik niet aan gezien ik geen dataverbinding kan maken. Zo valt er niets meer te flashen.
Dusssss.... Een nieuwe telefoon. Ik zie dat via Amazon de POCO F5 Pro met 12GB/256GB nu verkrijgbaar is voor 479,90. Ik denk eraan die te bestellen. Ik zoek namelijk een soortgelijke telefoon als de F2 Pro destijds was. Goede keuze of hebben jullie evt andere tips op een gelijk prijspunt en vergelijkbare prestaties?
Ik had er graag nog even mee doorgegaan maar na een MTB-ongelukje in een diepe plas wil de telefoon geen data-verbinding meer maken via de USB-poort, enkel opladen.
Nu hangt de telefoon sinds vandaag in een bootloop na het flashen van een custom ROM, geen recoverytoegang meer, enkel Fastboot. Maar ja, daar heb ik niet aan gezien ik geen dataverbinding kan maken. Zo valt er niets meer te flashen.
Dusssss.... Een nieuwe telefoon. Ik zie dat via Amazon de POCO F5 Pro met 12GB/256GB nu verkrijgbaar is voor 479,90. Ik denk eraan die te bestellen. Ik zoek namelijk een soortgelijke telefoon als de F2 Pro destijds was. Goede keuze of hebben jullie evt andere tips op een gelijk prijspunt en vergelijkbare prestaties?
De POCO F5 Pro is de goedkoper alternatief aanrader in de meest recente Tweakers Best Buy Guide.
Veel sneller vind je niet voor dat geld. De grootste nadelen zijn dat het enkel IP53 bescherming heeft en dat de extra camera's (ultragroothoek en macro) ondermaats zijn.
Veel sneller vind je niet voor dat geld. De grootste nadelen zijn dat het enkel IP53 bescherming heeft en dat de extra camera's (ultragroothoek en macro) ondermaats zijn.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's