Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:03
Xiaomi heeft Miui 13 aangekondigd en China gaat deze update met Android 12 als eerste uitrollen in China zelf.
De rest zal dan wel spoedig volgen en v.w.b. de F2 Pro is er al een beta groep actief met testen van Miui 13 met Android 12.
Vorig jaar waren ze sneller en rolden ze begin december Android 11 al naar de F2 Pro uit.
Nog ff geduld dus.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:30
Praetextatus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:27:
Nou hierbij mijn handleiding. Excuus voor de crappy foto's dit komt door mijn oude LG G6 met een custom rom die eigenlijk door mijn jonge kids wordt gebruikt als hamer, game machine and what not.

Ik kreeg dus dezelfde issues als de mensen hierboven en kreeg instantie het weer werkend door wat te wiggelen met de kabel. Dit lukte voor een dag ongeveer en hierna kon ik t eigenlijk niet meer opladen.

Wat heb je nodig:

1. Je telefoon natuurlijk
2. Electra tape (niet geleidende tape, 2 euro bij je lokale bouwmarkt)
3. Schaar + kleine schroevendraaier
4. Een fohne
5. Een stevige kaart (zoals oude pinpas ofzo of spaarkaart)
6. Wat lijm om alles weer in elkaar te zetten, maar ik had dit niet bij de hand en uiteindelijk ook niet gebruikt. Ik heb de standaard hoes en daarmee gaat het gewoon goed

[Afbeelding]

Af en toe laadt het een beetje op, maar meestal niet.... :|
[Afbeelding]

Verwarm de randen van de achterkant van je telefoon op met de fohn. Duurt 1-2 minuten ongeveer en druk het stevige pasje tussen de achterkant en het frame. Naar wens kun je ook je nagels of iets anders wat stevig is en van plastic gebruiken. Blijf het verwarmen (de randen en duw de kaart stevig langs alle 4 de zijden van de telefoon. Een zwarte plakband zul je af en toe zien. Je kunt hierna de achterkant voorzicht van de telefoon trekken.
Dan houd je dit over:
[Afbeelding]

Hierna heb je een dozijn schroefjes die je eruit moet halen. Let op, je hebt 2 verschillende maten dus teken een simpele schets op papier van je telefoon en zet hier de schroefjes op de plek nadat je het uit de telefoon hebt gehaald. Zo weet je waar je welke schroefjes moet terugplaatsen. En zorg ervoor dat je geen kids hebt rond rennen :o
Hiermee moet je 2 stukken los halen, en dat zijn deze 2:
[Afbeelding]

Hierna kun je deze twee druk knoppen open wat aandrukken. Doe dit heel voorzichtig want ze lijken erg fragiel. [Afbeelding]

Hierna heb ik de plakband in kleine stukjes geknipt en in 3 lagen!!! op elkaar geplakt. Hierna kon het dus op deze connectors. De groene plakband is mijn kunstwerk.
Ik had initieel alleen de bovenste vast geplakt, maar dat was in mijn situatie niet voldoende. Dus heb ik ook de onderste connector voorzien van plakband. Dus op 3 connectors, 2 of 3 lagen plakband. Afhankelijk van de soort en dikte van de plakband die je hebt gekocht.
[Afbeelding]

Bovenste helft van de telefoon
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Onderste helft van de telefoon
[Afbeelding]

Hierna kun je eventueel de achterkant heeeeeeeel voorzichtig terug leggen op je telefoon en wat aandrukken en dan testen met een oplader. Let op, doe dit echt heel voorzichtig anders vallen de lichten van je woning uit of nog erger, je eigen lichten!!!
[Afbeelding]

Hierna kun je alles terugschroeven en een zwarte kit of lijm of dubbelsided plakband gebruiken om alles weer vast te maken en te isoleren. Ik heb dit zelf niet gedaan, want had niet het geduld om hierop te wachten. Wilde dit later doen, maar momenteel te lui en de standaard hoes houd alles goed bij elkaar.
Ik had de oude plakband niet verwijderd uit het toestel dus deze zorgt er eigenlijk voor dat alles weer aan elkaar plakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu ben ik al ruim een maand of 2 ongeveer verder en zonder enige problemen laad ik dagelijks mijn telefoon op. Als er nog vragen zijn of hulp nodig is dan hoor ik t graag :)
En het is hier zo ver..... De telefoon wil niet meer opladen.
Bijkomend probleem is, is dat mijn cover gebarsten is op de achterkant. Dus ben nu wachtende op een nieuwe achterkant uit China. Deze is hopelijk begin volgend jaar binnen.
Dan kan ik me wagen aan een reparatie met bovenstaande tutorial.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 10:45

Praetextatus

the dutch_paki

Renzzie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:44:
[...]

En het is hier zo ver..... De telefoon wil niet meer opladen.
Bijkomend probleem is, is dat mijn cover gebarsten is op de achterkant. Dus ben nu wachtende op een nieuwe achterkant uit China. Deze is hopelijk begin volgend jaar binnen.
Dan kan ik me wagen aan een reparatie met bovenstaande tutorial.
Alvast bedankt :)
Graag gedaan. Mocht je vragen hebben dan hoor ik t graag. Ik zal trouwens over een tijdje toch weer een Samsung aanschaffen. Dit omdat ik de telefoon zakelijk gebruik incl smartwatch van Samsung en de integratie is toch wat beter. Daar bovenop zijn er toch kleine bugs en irritaties. Deze telefoon zal ik dan als 2e telefoon gebruiken of om te tweaken.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Praetextatus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:58:
Graag gedaan. Mocht je vragen hebben dan hoor ik t graag. Ik zal trouwens over een tijdje toch weer een Samsung aanschaffen. Dit omdat ik de telefoon zakelijk gebruik incl smartwatch van Samsung en de integratie is toch wat beter. Daar bovenop zijn er toch kleine bugs en irritaties. Deze telefoon zal ik dan als 2e telefoon gebruiken of om te tweaken.
Lees dit effe door voordat je daaraan begint : Persoonlijke Privacy Topic ;)

Misschien een beetje ironisch om het daarover te hebben in een Xiaomi of Android gerelateerd topic in het algemeen, maar toch... : Iets met één gewaarschuwd mens telt voor twee en zo! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Praetextatus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:58:
[...]

Mijn telefoon laadt helemaal niet meer op, dus ga straks aan de gang. Wat is eigenlijk het doel van meerdere laagjes tape? Is 1 stukje niet gewoon voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Renzzie schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:36:
[...]

Mijn telefoon laadt helemaal niet meer op, dus ga straks aan de gang. Wat is eigenlijk het doel van meerdere laagjes tape? Is 1 stukje niet gewoon voldoende?
Het probleem is dat de connector niet goed vast zit en een beetje beweegt. Als je 1 laag tape plaatst dan is dat misschien niet genoeg om als een extra laag te zitten tussen de connector en de achterkant. Want de achterkant van je toestel zal dus extra druk uit oefenen op de connector als er wat plakband tussen zit. Dus als je dikke plakband hebt dan is misschien 1 laag genoeg. In mijn geval was dat dus niet genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renzzie
Praetextatus schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:48:
[...]

Het probleem is dat de connector niet goed vast zit en een beetje beweegt. Als je 1 laag tape plaatst dan is dat misschien niet genoeg om als een extra laag te zitten tussen de connector en de achterkant. Want de achterkant van je toestel zal dus extra druk uit oefenen op de connector als er wat plakband tussen zit. Dus als je dikke plakband hebt dan is misschien 1 laag genoeg. In mijn geval was dat dus niet genoeg.
Held! _/-\o_ Mijn telefoon wil weer opladen :D
Heb ook gewoon 3 laagjes tape gebruikt. Dan weet ik tenminste zeker dat deze vast zit.
Hier werkte enkel bovenin vast zetten ook niet. Ik moest onderin ook tapen voordat de telefoon weer wilde opladen.

1 tipje voor de eerstvolgende die wil gaan knutselen, onder deze stickertjes zit ook een schroefje.
Dat had ik in eerste instantie niet direct door :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JImTeesQdeB389Ewk0ZJW19wSpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idzsgGlobZFpqCZ4lM641lvs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels is bekend wanneer de F2 Pro de update naar Miui 13 Android 12 gaat krijgen.
Zoals het er nu uitziet is de uitrol voorzien voor jan-feb 2022.
Lees ook hier: https://piunikaweb.com/20...i-miui-13-update-tracker/

MIUI 13 First Batch Devices (January-February)
– Redmi K40 Gaming
– Redmi K30S Ultra
– Redmi Note 10 Pro 5G
– Xiaomi CIVI
– Mi 10S
– Mi 10
– Mi 10 Pro

– Mi 10 Ultra
– Mi 11i
– Mi 11X Pro
– Mi 11X
– Mi 11 Lite
– Mi 11 Lite 5G
– Mi 10T
– Mi 10T Pro
– Redmi K30 Pro

– Redmi K30 Pro Zoom
– Redmi K30 4G
– Redmi K30 5G
– Redmi K30i 5G
– Redmi K30 5G Speed Edition
– Redmi K30S Ultra
– Xiaomi 11T

– Xiaomi 11T Pro
– POCO F2 Pro
– POCO F3
– POCO F3 GT
– POCO X3 Pro
– POCO X3 GT

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Sinds 1 januari heeft Xiaomi geen enkele update meer uitgebracht behalve dan de final versie van Android 12 voor de nieuwe Xiaomi 12 (Pro/X) terwijl normaliter dagelijks voor menig toestel een update uitkomt.
Best kans dat we binnenkort voor de in aanmerking komende toestellen overspoeld worden met updates naar Android 12 en Miui 13.

[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 14-01-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Het Duitse Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik heeft de afgelopen maanden onderzocht of de beweringen door Litouwen en Zuid-Korea dat Xiaomi toestellen verborgen censuur mechanismes herbergen kloppen.
Na onderzoek bij diverse toestellen is het volgende uit het onderzoek gekomen:

BSI vindt geen bewijs van censuur

Zoals het persbureau Reuters meldt, daarbij verwijzend naar een woordvoerder van de BSI, kon het bureau geen bewijs vinden van censuurfuncties in Xiaomi-smartphones als onderdeel van zijn maandenlange analyse. De BSI kon geen anomalieën identificeren die nader onderzoek of maatregelen vereisten. Dat is opmerkelijk na de onafhankelijke beschuldigingen uit Litouwen en Taiwan. Details over de onderzoeken door de BSI en een specifieke verklaring over de vondsten van de andere landen zijn momenteel niet beschikbaar bij de BSI.
Het blijft bijvoorbeeld onduidelijk of Xiaomi zijn smartphones uitrust met verschillende software, afhankelijk van de respectieve verkoopregio. De Litouwse veiligheidsexperts hadden bijvoorbeeld gemeld dat de litigieuze censuurfunctie was uitgeschakeld op in Europa verkochte apparaten, maar op elk moment op afstand kon worden ingeschakeld. Zelfs als een meer gedetailleerd rapport van de BSI nog steeds ontbreekt, zou de situatie voor Xiaomi een beetje moeten vergemakkelijken met het oog op de aangekondigde verlichting, althans in Duitsland. Verklaringen van Litouwen en Taiwan over de nieuwe bevindingen zijn in behandeling, dus de situatie is waarschijnlijk nog niet definitief opgehelderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:58:
de beweringen door Litouwen en Zuid-Korea dat Xiaomi toestellen verborgen censuur mechanismes herbergen kloppen.
Tja, maakt het wat uit als je toch heel wat Xiaomi toestellen met een Custom ROM of zelfs totaal ander OS kan flashen :?

Ik zie liever een tijd tegemoet waarbij je met één tap op de knop alle Mi Account en Google zooi kan laten verdwijnen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-07 15:24
Hier nog even een update over mijn telefoon. Hij is dus met een defecte laadport voor garantie naar dynafix gestuurd. Deze hebben hem Ongerepareerd retour gezonden. Zou buiten garantie vallen, met als reden bleek later waterschade.

Nu wist ik zeker dat dit niet waar kon zijn. Ech wat een k.. bedrijf dat dynafix! Uiteindelijk heeft Belsimpel hem voor een seconde opinion naar een ander reparatie bedrijf gestuurd. Die hebben geen waterschade kunnen ontdekken en het toestel is onder garantie gerepareerd. Ik heb gelijk een klacht ingediend over dynafix bij de ACM met alle documentatie erbij. Maar zal wel niet helpen.

Ik had inmiddels al een s21 gekocht en de poco Phone f2 is verkocht op marktplaats. Voor mij geen poco meer niet echt vertrouwen meer in dit merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

vangoghnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 00:21:
Hier nog even een update over mijn telefoon. Hij is dus met een defecte laadport voor garantie naar dynafix gestuurd. Deze hebben hem Ongerepareerd retour gezonden. Zou buiten garantie vallen, met als reden bleek later waterschade.

Nu wist ik zeker dat dit niet waar kon zijn. Ech wat een k.. bedrijf dat dynafix! Uiteindelijk heeft Belsimpel hem voor een seconde opinion naar een ander reparatie bedrijf gestuurd. Die hebben geen waterschade kunnen ontdekken en het toestel is onder garantie gerepareerd. Ik heb gelijk een klacht ingediend over dynafix bij de ACM met alle documentatie erbij. Maar zal wel niet helpen.
Dat soort onzin lees ik nu al 10 jaar lang of zo en lijkt maar geen verandering in de komen bij dat kwalitatief uitermate teleurstellende "reparatiebedrijf" :X |:( :( :F
Ik had inmiddels al een s21 gekocht en de poco Phone f2 is verkocht op marktplaats. Voor mij geen poco meer niet echt vertrouwen meer in dit merk.
Tja, ik zou weer zeggen veel sterkte met de batterij in je Samsung, want ik zat op een bepaald moment in een situatie waarbij er vier Samsung Note II exemplaren tegelijk een brakke batterij hadden die bol was geworden! :X :| :/

Om over de Wikipedia: Planned obsolescence van die toestellen maar niet te beginnen...

Of de spyware : Persoonlijke Privacy Topic :o

Kortom : Geen enkel merk is heilig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaafkaas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-02 15:19
Mijn Poco F2 pro heeft een nieuw oplaad probleem. Nu detecteert de telefoon de oplaadkabel wel en toont een oplaad icoontje, maar het batterij percentage gaat niet omhoog.

Een jaar geleden had mijn telefoon het bekende oplaadprobleem, waarbij de telefoon alleen oplaad als je hem buigt. Dat is toen onder garantie gerepareert. In december was dat probleem weer terug, toen heb ik het zelf maar gerepareerd met de tape methode. Dat werkte goed, maar nu dus een nieuw probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Update: de tape was verschoven, wat extra nieuwe tape en de telefoon doet het weer.

[ Voor 7% gewijzigd door schaafkaas op 07-02-2022 16:32 . Reden: aanvullende informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

schaafkaas schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:38:
Mijn Poco F2 pro heeft een nieuw oplaad probleem. Nu detecteert de telefoon de oplaadkabel wel en toont een oplaad icoontje, maar het batterij percentage gaat niet omhoog.

Een jaar geleden had mijn telefoon het bekende oplaadprobleem, waarbij de telefoon alleen oplaad als je hem buigt. Dat is toen onder garantie gerepareert. In december was dat probleem weer terug, toen heb ik het zelf maar gerepareerd met de tape methode. Dat werkte goed, maar nu dus een nieuw probleem.

Kun je eens kijken of je kunt opladen aan een andere adapter en aan je laptop / pc.

Als je aan de oplader zet, loopt die dan nog steeds leeg of dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
schaafkaas schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:38:

Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem!
De föhn ligt a klaar, ga er zo nog maar een laagje tape op knallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schaafkaas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-02 15:19
Praetextatus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Kun je eens kijken of je kunt opladen aan een andere adapter en aan je laptop / pc.

Als je aan de oplader zet, loopt die dan nog steeds leeg of dat niet?
Goed idee, dank je wel. Met twee verschillende laders en kabels, hetzelfde resultaat, de telefoon herkent het wel, toont een laad icoontje, maar na een uur laden is het batterij percentage niet veranderd. Als je goed kijkt kun je zien dat het laadicoontje flikkert. Met de ampère app naar de laadstroom gekeken, en die is erg laag (~ 50 mA).

Toen toch nog een derde lader en kabel gepakt en daarmee laadt hij wel (3A volgens Ampère). Dit is een wat duurdere kabel (op Amazon aangeprezen als linkkabel voor de Oculus Quest). Voorlopig lijkt dit het dus wel op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
schaafkaas schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Goed idee, dank je wel. Met twee verschillende laders en kabels, hetzelfde resultaat, de telefoon herkent het wel, toont een laad icoontje, maar na een uur laden is het batterij percentage niet veranderd. Als je goed kijkt kun je zien dat het laadicoontje flikkert. Met de ampère app naar de laadstroom gekeken, en die is erg laag (~ 50 mA).

Toen toch nog een derde lader en kabel gepakt en daarmee laadt hij wel (3A volgens Ampère). Dit is een wat duurdere kabel (op Amazon aangeprezen als linkkabel voor de Oculus Quest). Voorlopig lijkt dit het dus wel op te lossen.
Hier weer een aan het plakken geslagen. Had onderin maar 1 plakkertje zitten, heb er hier nu 3 bij gedaan. Je zag nu het stukje wat je er weer opschroeft iets bollen. Schroefjes dus maar goed strak gedraaid. Telefoon aan de oplader en ja hoor, opladen wil weer!

Het viel me op dat het plakkertje wat ik onderin had zitten een beetje verweerd was. Ik vermoed dat het hiermee te maken heeft gehad.

Hopelijk kan ik nu weer even vooruit. Wil eigenlijk nog wel een jaartje met deze telefoon doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Nu al bijna geen maand meer maakt niet uit wat voor een update voor geen enkele Xiaomi telefoon uitgebracht.
Het is dus wachten op het moment dat de uitrol van Miui-13 icm Android-12 wellicht groots van start gaat.
Heb ik nog nooit gezien bij Xiaomi sinds ik bijna 3 1/2 jaar een Xiaomi toestel gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05-2024
Overgestapt naar Vodafone en ik kon meteen niet meer bellen en data gebruiken tegelijkertijd. Uiteindelijk via een '*#'-code VoLTE via 4G aan kunnen zetten (die optie zat niet in mijn Instellingen) en nu kan ik weer appen en bellen tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:42
Atila schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:03:
Uiteindelijk via een '*#'-code VoLTE via 4G aan kunnen zetten (die optie zat niet in mijn Instellingen) en nu kan ik weer appen en bellen tegelijkertijd.
Weet je nog welke code dat was? Ik zit met hetzelfde en kan de code zo nergens vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atila
snah001 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:15:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*
Inderdaad, de eerste. Stom dat die optie niet standaard zichtbaar is in het menu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atila
Gisteren een update binnen gehaald, enkel een security update van 510mb. (EEA versie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Atila schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:01:
Gisteren een update binnen gehaald, enkel een security update van 510mb. (EEA versie)
Ik heb de update ook net binnen kunnen krijgen. Sinds gisteren herhaalde pogingen gewaagd, Maar de update stopte steeds rond de 5%. Zojuist lukte het in één keer.

Wat is nieuw:
"Android veiligheidspatch bijgewerkt tot januari 2022. Verbeterde systeembeveiliging".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Voor de liefhebbers de (nog steeds Android 11) update naar Security Patch Level 01-01-2022:

https://bigota.d.miui.com...KEUXM_e892bc19f0_11.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Timmy_01 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:17:
[...]

Ik heb de update ook net binnen kunnen krijgen. Sinds gisteren herhaalde pogingen gewaagd, Maar de update stopte steeds rond de 5%. Zojuist lukte het in één keer.

Wat is nieuw:
"Android veiligheidspatch bijgewerkt tot januari 2022. Verbeterde systeembeveiliging".
Ach, bij mij verscheen en verdween de update twee keer, voor ik daadwerkelijk kon updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vreemde is dat deze update niet op het officiële Telegram kanaal van Xiaomi gemeld is.
De daar laatste updates zijn op 7 januari gemeld en daarna helemaal niets meer.
Wat zoeken op het web levert op dat voor sommige toestellen Android 12 al wordt uitgerold.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Android 12 is beschikbaar als Ota!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Android 12 c.q. Miui 13 staat er op, niks vreemd gezien tot nog toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Na paar uurtjes draaien is het mijn overtuiging dat ie wat sneller reageert en iets sneller aanvoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy_01
snah001 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:05:
Na paar uurtjes draaien is het mijn overtuiging dat ie wat sneller reageert en iets sneller aanvoelt.
Ik heb de update ook via OTA binnen gekregen, Deze versie maakt in het gebruik niet heel veel verschil met de vorige versie, maar ik merk wel dat alles iets soepeler en iets sneller gaat.

Verder merkte ik niet zo veel verschil met de vorige versie, maar misschien heb ik nog niet alles ontdekt.

In het algemeen: ik was al tevreden met deze Poco, en ik ben nog steeds tevreden met dit toestel. Zo lang hij het doet, hoef ik geen ander. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Timmy_01 op 16-04-2022 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Vreemd, vanmiddag kreeg ik ook de notificatie voor een update, maar deze is nu verdwenen. Ok bij actieve OTA check zegt hij 'geen update gevonden'. Zou hij zijn terug getrokken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Heb je al geprobeerd de "laatste" versie in zijn geheel te downloaden en dan kijken welke versie dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

ChiFan schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:50:
Vreemd, vanmiddag kreeg ik ook de notificatie voor een update, maar deze is nu verdwenen. Ok bij actieve OTA check zegt hij 'geen update gevonden'. Zou hij zijn terug getrokken?
Hier ook geen update gevonden. Goede kans dat het toch is terug getrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
In de https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71251220 staat de hele rom, die kun je ook flashen met de voorhanden update tools. Kwestie van update in de juiste folder plaatsen.
Dat doe je door te kijken als het toestel een volledige nieuwe download binnenhaalt (ook al is dat de verkeerde) waar deze op het toestel opgeslagen wordt.
Daarna naar die plek de genoemde .zip file kopiëren en dan via de flashtool van het toestel met deze file updaten.

[ Voor 20% gewijzigd door snah001 op 18-04-2022 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 23:36
Update wordt nu weer OTA aangeboden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NadQAngd_rooB4D7pH7Rb2pD1Fk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/35gz2mdF2BHdoUEeHzH0U8Bf.jpg?f=user_large
Global V13.0.2.0.SJKEUXM

EDIT
Ik zou nog even wachten: paar apps werken bij mij niet.meer.
Ook meer mainstream zoals SportsTracker ...

Wel fijn dat Mi Doc viewer nu eenvoudig te verwijderen is zonder adb

[ Voor 107% gewijzigd door emmerx op 28-04-2022 18:09 . Reden: screenshot MIUI 13 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atila
emmerx schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:03:
Update wordt nu weer OTA aangeboden

[Afbeelding]

EDIT
Ik zou nog even wachten.
Paar apps werken bij mij niet.meer.
Ook meer mainstream zoals SportsTracker...
Als ik op een link klik in (bv) Whatsapp, krijg ik normaliter een optie om te openen met Browser X of andere browsers. Het icoon voor de andere browsers is verdwenen, ik zie alleen de 3 puntjes en als ik klik, pakt ie random een browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:41
Dank voor het delen van jullie ervaringen Atila en emmerx. Dan wacht ik maar even tot er een nieuwe versie uitgerold wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Inmiddels een paar dagen gehad om alle Android 12 nieuwigheden op te lossen (vnl security/ location permission) draait de PocoF2 weer als een zonnetje op MIUI13.
Wel wat widgets kwijt en geluidjes anders of weg, maar geen hele grote ramp meer.
Meeste apps draaien weer perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dat van die geluidjes kan ik bevestigen.
Ben geen security of locaties permissie problemen tegengekomen of nog niet zou je ook kunnen zeggen.
Accu gebruik was 1ste 2 dagen wat hoger dan met A11 maar zit nu op hetzelfde niveau, niet beter en ook niet slechter. Het geheel voelt wel echt wat snappier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Android vraagt vanaf v12 voor meer apps permissie om lokatie te mogen gebruiken.
Vreemd ook dat ik mijn volume knoppen niet meer kan gebruiken voor Spotify i.c.m. ChromeCast of Buds2 als die op de achtergrond draait of scherm vergrendeld is; werkte voorheen heel fijn..
Verder was bij mij de default taal bij voice typing gewijzigd?
Zo kom ik steeds kleine dingen tegen bij de instellingen, en kan ik de mobiel weer aanpassen aan mijn voorkeuren...

[edit]
Volume regelen van achtergrond app -zoals Spotify- blijkt toch een ingrijpende wijziging in Android12 (rechtenkwestie: Sonos patent lawsuit , zie Google opvolging) en wordt op zijn vroegst pas in een volgende upgrade (12.1) opgelost. Vraag me af of we die nog zullen gaan krijgen in MIUI op de F2 Pro...

Bijzonder dat niet meer mensen klagen over deze grote 'fout' van Google?

Ik gebruikte mijn telefoon weleens als Bt muis voor mijn laptop, vnl tijdens presentaties.
Stond mooi voor lul toen ik op volgende drukte (vol up) tijdens mijn PPT en scherm beveiligd bleek...

[ Voor 59% gewijzigd door emmerx op 31-05-2022 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:38:
Accu gebruik was 1ste 2 dagen wat hoger dan met A11 maar zit nu op hetzelfde niveau, niet beter en ook niet slechter.
Dat is altijd bij alle telefoons vlak na een grote Android upgrade dus IMHO niet meer dan normaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bribrab
Iets positiefs nieuws wat me op is gevallen na de upgrade: het contextual menu als je een woord aanklikt in een nieuwsapp heeft nu weer de vertaaloptie en niet alleen de standaard kopiëren, delen en zoek-opties. Dit miste ik altijd op de Poco, aangezien dit wel op m'n OnePlus telefoons zat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
Ik heb sinds de laatste update een irritant probleem: de Niet Storen optie werkt niet meer. Ik gebruik die functie altijd 's nachts zodat meldingen niet doorkomen, behalve belletjes van favoriete contacten (voor noodgevallen). Sinds kort komen echter alle meldingen er gewoon doorheen. Ik kan er geen oplossingen voor vinden. Iemand anders hier ook dit probleem en mogelijk zelfs een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb dat probleem niet.
Stel je de "Niet storen" optie in bij "Geluid en Trillingen" met een tijdslot?
Zo heb ik het ingesteld en werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
Dank voor het meedenken. Inmiddels is het probleem weer weg en kan ik het niet meer reproduceren. Zal wel een glitch geweest zijn ofzo.

Enige wat écht veranderd lijkt: voorheen kwam alleen een belletje van een favoriet contact er doorheen. Nu komen ook appjes van favoriete contacten door de Niet storen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker652
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 09:56
Heeft iemand WIFI bellen bij Tmobile aan de praat op de Poco F2 Pro? Ik heb de optie niet in Android en ook *#*#..... werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 22:02

Steve79

wie weet!?

Bij mij werken sinds een paar weken m'n widgets niet meer🤔.
Ligt dit aan de Miui13 update?
Apps opnieuw installeren helpt helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Met de update naar Android 12 c.q. MIUI 13 geen problemen gehad, alle widgets waren er gewoon en werkten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Bij mij werkt helaas ook een aantal widgets niet meer, bv aCalendar+
Ligt vnl aan Android 12 van Google.

Belangrijker dan die paar widgets vind ik het verwijderen van de ondersteuning van volumeknoppen voor achtergrondapplicaties als Spotify (Connect); het duurt ook nog wel even voordat ze dat gaan repareren voor andere devices dan hun eigen ChromeCast...

[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 07-06-2022 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spartagon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:48
Praetextatus schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:27:
Nou hierbij mijn handleiding. Excuus voor de crappy foto's dit komt door mijn oude LG G6 met een custom rom die eigenlijk door mijn jonge kids wordt gebruikt als hamer, game machine and what not.

Ik kreeg dus dezelfde issues als de mensen hierboven en kreeg instantie het weer werkend door wat te wiggelen met de kabel. Dit lukte voor een dag ongeveer en hierna kon ik t eigenlijk niet meer opladen.

Wat heb je nodig:

1. Je telefoon natuurlijk
2. Electra tape (niet geleidende tape, 2 euro bij je lokale bouwmarkt)
3. Schaar + kleine schroevendraaier
4. Een fohne
5. Een stevige kaart (zoals oude pinpas ofzo of spaarkaart)
6. Wat lijm om alles weer in elkaar te zetten, maar ik had dit niet bij de hand en uiteindelijk ook niet gebruikt. Ik heb de standaard hoes en daarmee gaat het gewoon goed

[Afbeelding]

Af en toe laadt het een beetje op, maar meestal niet.... :|
[Afbeelding]

Verwarm de randen van de achterkant van je telefoon op met de fohn. Duurt 1-2 minuten ongeveer en druk het stevige pasje tussen de achterkant en het frame. Naar wens kun je ook je nagels of iets anders wat stevig is en van plastic gebruiken. Blijf het verwarmen (de randen en duw de kaart stevig langs alle 4 de zijden van de telefoon. Een zwarte plakband zul je af en toe zien. Je kunt hierna de achterkant voorzicht van de telefoon trekken.
Dan houd je dit over:
[Afbeelding]

Hierna heb je een dozijn schroefjes die je eruit moet halen. Let op, je hebt 2 verschillende maten dus teken een simpele schets op papier van je telefoon en zet hier de schroefjes op de plek nadat je het uit de telefoon hebt gehaald. Zo weet je waar je welke schroefjes moet terugplaatsen. En zorg ervoor dat je geen kids hebt rond rennen :o
Hiermee moet je 2 stukken los halen, en dat zijn deze 2:
[Afbeelding]

Hierna kun je deze twee druk knoppen open wat aandrukken. Doe dit heel voorzichtig want ze lijken erg fragiel. [Afbeelding]

Hierna heb ik de plakband in kleine stukjes geknipt en in 3 lagen!!! op elkaar geplakt. Hierna kon het dus op deze connectors. De groene plakband is mijn kunstwerk.
Ik had initieel alleen de bovenste vast geplakt, maar dat was in mijn situatie niet voldoende. Dus heb ik ook de onderste connector voorzien van plakband. Dus op 3 connectors, 2 of 3 lagen plakband. Afhankelijk van de soort en dikte van de plakband die je hebt gekocht.
[Afbeelding]

Bovenste helft van de telefoon
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Onderste helft van de telefoon
[Afbeelding]

Hierna kun je eventueel de achterkant heeeeeeeel voorzichtig terug leggen op je telefoon en wat aandrukken en dan testen met een oplader. Let op, doe dit echt heel voorzichtig anders vallen de lichten van je woning uit of nog erger, je eigen lichten!!!
[Afbeelding]

Hierna kun je alles terugschroeven en een zwarte kit of lijm of dubbelsided plakband gebruiken om alles weer vast te maken en te isoleren. Ik heb dit zelf niet gedaan, want had niet het geduld om hierop te wachten. Wilde dit later doen, maar momenteel te lui en de standaard hoes houd alles goed bij elkaar.
Ik had de oude plakband niet verwijderd uit het toestel dus deze zorgt er eigenlijk voor dat alles weer aan elkaar plakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu ben ik al ruim een maand of 2 ongeveer verder en zonder enige problemen laad ik dagelijks mijn telefoon op. Als er nog vragen zijn of hulp nodig is dan hoor ik t graag :)
Ik had dit probleem deze week ineens ook. Bedankt voor de uitleg.
Het lijkt me voorlopig gelukt om het op deze manier op te lossen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Spartagon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Ik had dit probleem deze week ineens ook. Bedankt voor de uitleg.
Het lijkt me voorlopig gelukt om het op deze manier op te lossen :)
Graag gedaan. Hier ruim half jaar verder, toestel doet het nog perfect ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spartagon
Praetextatus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Graag gedaan. Hier ruim half jaar verder, toestel doet het nog perfect ;)
Was tot voor het probleem heel tevreden over toestel.
Nu maar hopen dat die het ook blijft doen.
Morgen komt de lijm wel pas binnen, tot dan is maar half toe :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy_01
Vandaag een update binnen gekregen: MUI-V13.0.4.0.SJKEUXM

"Android Veiligheidspatch bijgewerkt tot juni 2022. Verbeterde systeembeveiliging."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Hier de Recovery rom, op de officiële lijst van Xiaomi staat ie nog niet op.

https://bigota.d.miui.com...KEUXM_89d1ae49ac_12.0.zip

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bribrab
Spartagon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Was tot voor het probleem heel tevreden over toestel.
Nu maar hopen dat die het ook blijft doen.
Morgen komt de lijm wel pas binnen, tot dan is maar half toe :-)
Voor mij ook alweer ruim 8 maanden geleden en nog altijd geen problemen met opladen. Lijkt een structurele oplossing te zijn dus :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spartagon
bribrab schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Voor mij ook alweer ruim 8 maanden geleden en nog altijd geen problemen met opladen. Lijkt een structurele oplossing te zijn dus :)
Ja hij blijft het goed doen.
Heb al enkele Xiaomi toestellen gehad en was altijd tevreden.
Dit vind ik toch wel een spijtig voorval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16
Sinds deze week herstart mijn telefoon zichzelf de hele tijd na 1-2 minuten als ik iemand bel, gebeld wordt of bel via Telefoon (hoorntje) en WhatsApp audio, het gesprek valt dus weg. Videobellen of alle andere apps gaan wel gewoon goed en de rest van de dag valt de telefoon ook niet uit. Ik heb al de cache van alle apps en Telefoon specifiek gewist, ook geforceerd gesloten. En ook de telefoon helemaal uitgezet en daarna opnieuw gestart. Weet iemand de oplossing? Mocht de garantie 2 jaar zijn dan heb ik nog één maand over, maar hopelijk is het een software issue. Laatste update van Telefoon app (Google) is van 1 juli en geüpdatet op 7 juli en toen viel de telefoon nog niet weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
Deezers schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:33:
Sinds deze week herstart mijn telefoon zichzelf de hele tijd na 1-2 minuten als ik iemand bel, gebeld wordt of bel via Telefoon (hoorntje) en WhatsApp audio, het gesprek valt dus weg. Videobellen of alle andere apps gaan wel gewoon goed en de rest van de dag valt de telefoon ook niet uit. Ik heb al de cache van alle apps en Telefoon specifiek gewist, ook geforceerd gesloten. En ook de telefoon helemaal uitgezet en daarna opnieuw gestart. Weet iemand de oplossing? Mocht de garantie 2 jaar zijn dan heb ik nog één maand over, maar hopelijk is het een software issue. Laatste update van Telefoon app (Google) is van 1 juli en geüpdatet op 7 juli en toen viel de telefoon nog niet weg..
Niet echt voorbeelden van te vinden op Google voor zover ik zie. Ik vrees dat de enige optie om vast te stellen of het een software issue is een factory reset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Je zou eens kunnen kijken of het nog optreedt als je je sim kaart verwijderd. En dan bellen via WiFi en WhatsApp audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16
Praetextatus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:36:
Je zou eens kunnen kijken of het nog optreedt als je je sim kaart verwijderd. En dan bellen via WiFi en WhatsApp audio.
Dat is een goede. Ik heb nog één maand garantie dus als het echt iets hardware achtigs is maar aanmelden voor garantie al ben ik daar geen fan van want dan ben je je toestel weken kwijt en tegenwoordig doe je echt alles met je telefoon. Het is echt alleen met bellen. Ik kan de hele dag YouTube kijken. Na exact 2 minuten bellen reboot de telefoon zichzelf steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Deezers schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:20:
Na exact 2 minuten bellen reboot de telefoon zichzelf steeds.
Klinkt als een probleem in de app die iets van een memory leak heeft in de laatste versie of zo...

Al eens gekeken of je een oudere versie kan gebruiken die het probleem niet heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Deezers schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Dat is een goede. Ik heb nog één maand garantie dus als het echt iets hardware achtigs is maar aanmelden voor garantie al ben ik daar geen fan van want dan ben je je toestel weken kwijt en tegenwoordig doe je echt alles met je telefoon. Het is echt alleen met bellen. Ik kan de hele dag YouTube kijken. Na exact 2 minuten bellen reboot de telefoon zichzelf steeds.
Heb je al eens een andere simkaart bijvoorbeeld van vriend of vriendin geprobeerd?
Probeer dat eerst eens.

Anders een oudere versie flashen van de app die je hier kunt vinden: https://www.apkmirror.com...ype=apk&s=phone+by+google

Is jouw toestel unlocked?
Zo ja dan wellicht een eerdere versie van de rom "dirty" flashen en dan kijken of het probleem blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 13-08-2022 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:29
Heeft iemand ervaring met de reparatie die via mi.com / de Mi Store loopt? Mijn telefoon heeft na 1.5 jaar de bekende laad problemen. Nu vrees ik wel een beetje voor de horror reparatie verhalen die je weleens leest. Dus twijfel ik een beetje om het toch zelf te repareren. Ik ben wel redelijk handig met elektronica (nog nooit aan een telefoon gesleuteld echter), maar van de andere kant ben ik van mening dat dit netjes onder garantie opgelost zou moeten worden.

De telefoon is verder in een nette staat. Er zijn lichte gebruikssporen, hij heeft weleens een stuitertje gemaakt en hij heeft ook weleens een regenbui en een bezwete broekzak gezien, maar er zijn geen barsten, deuken of dikke krassen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snah001
Vlgs mij gaat ie dan naar Dynafix en mits ze niks vinden wat garantie ongeldig maakt (zijn ze daar erg goed in om tóch iets te vinden) dan zou het behalve wellicht onderzoekskosten en opsturen niks moeten kosten.
Gezien de leeftijd van het toestel is het aan te bevelen dit zelf te doen (is vrij gemakkelijk) zoals al in een eerdere posting beschreven staat om niet straks voor weken je toestel kwijt te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 23-08-2022 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bribrab
Aanvullend op het punt van snah001: ik meen hier eerder gelezen te hebben dat het opsturen van je telefoon het probleem niet structureel oplost. Wat ze er precies aan fixen is mij niet bekend, maar ze zullen vast geen stukje tapje vastplakken onder de laderaansluiting. En dat is nu precies de enige structurele oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renzzie
Had hier ook het oplaad probleem. Had hiervoor nog nooit met kleine hardware zoals telefoons gewerkt en mij is het ook gelukt. Nu dik 9 maanden verder en de oplossing werkt nog steeds.

Al met al stelt het weinig voor. Het meest lastige was voor mij de achterkant los krijgen. Als dat is gelukt is de rest een peulenschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
De nieuwste Global EEA Miui 13 rom is uit voor de F2Pro met security patch date 1 september.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_34da82e915_12.0.zip

Ota link:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM-fb3caac3d8-12.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
snah001 schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:19:
De nieuwste Global EEA Miui 13 rom is uit voor de F2Pro met security patch date 1 september.

Full rom link:

Ota link:
Hoe is deze te installeren? In mijn updater is de optie 'choose file' verdwenen? Alleen 'download latest package' is er nog, ik kan geen bestand meer handmatig selecteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Atila schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:21:
[...]

Hoe is deze te installeren? In mijn updater is de optie 'choose file' verdwenen? Alleen 'download latest package' is er nog, ik kan geen bestand meer handmatig selecteren.
Allereerst Ontwikkelaarsoptie -aan- zetten.
Daarna in het update scherm even 10x op het logo klikken om extra opties in te schakelen.
Wanneer dat niet werkt van de updater app de gegevens wissen en daarna weer 10x tikken op logo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Is er ook al gewoon als OTA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atila
snah001 schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:12:
[...]

Allereerst Ontwikkelaarsoptie -aan- zetten.
Daarna in het update scherm even 10x op het logo klikken om extra opties in te schakelen.
Wanneer dat niet werkt van de updater app de gegevens wissen en daarna weer 10x tikken op logo.
Dit werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 23:58
Mijn Poco F2 pro heeft het ook begeven. Voor het slapen gaan met ongeveer 30% uitgezet. In de ochtend geen reactie bij het aanzetten. Werkelijk magie want hij heeft alleen op mijn nachtkastje gelegen.

Ik vraag me af of ik het welbekende probleem ervaar met de contacten bij de accu of iets anders.

Als ik hem oplaadt gaat het indicator lampje bij de uitschuifbare voorcamera namelijk wel op rood, wanneer ik de oplader erin steek. Scherm blijft wel zwart en doet niks.

Wat ik me herinner is, dat wanneer de batterij op is en je probeert de telefoon aan te zetten, het scherm aangeeft dat de batterij leeg is. Dat heb ik ook niet.

Kan iemand met het accu probleem mij vertellen of bij jou ook het rode indicator lampje het wel deed en je scherm helemaal geen reactie geeft bij aan proberen te zetten met lege batterij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bribrab
Vinny1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:29:
Kan iemand met het accu probleem mij vertellen of bij jou ook het rode indicator lampje het wel deed en je scherm helemaal geen reactie geeft bij aan proberen te zetten met lege batterij?
Hoewel ik het niet honderd procent zeker weet, meen ik me te herinneren dat het aansluiten van een oplader helemaal geen enkel effect had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-07 23:51
bribrab schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:32:
[...]

Hoewel ik het niet honderd procent zeker weet, meen ik me te herinneren dat het aansluiten van een oplader helemaal geen enkel effect had.
inderdaad, totaal geen reactie meer op alle usb, ook geen filetransfer meer mogelijk toen het bij mij voorkwam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 23:58
Mijn telefoon werkt weer zoals vanouds met de extra tapejes op de connectors. Pas wanneer ik de achterkant weer vastmaakte, werkte me aan/uit knop weer. Dat was nog even spannend.

Wel echt de laatste keer dat ik een Poco aanschaf. @Praetextatus veel dank voor de uitleg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Vinny1 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:24:
Mijn telefoon werkt weer zoals vanouds met de extra tapejes op de connectors. Pas wanneer ik de achterkant weer vastmaakte, werkte me aan/uit knop weer. Dat was nog even spannend.

Wel echt de laatste keer dat ik een Poco aanschaf. @Praetextatus veel dank voor de uitleg!
Graag gedaan kerel. Alhoewel ik een fold 3 heb zakelijk is de Poco bij mij nog steeds up and running als hamer en roblox machine voor de Kids.
Bijna een jaar verder. Ben het verder zeker met je eens mbt de Poco's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Praetextatus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:01:
is de Poco bij mij nog steeds up and running als hamer en roblox machine voor de Kids.
:o Hamer ?! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Had de LG gebricked en toen is de Poco daar in plaats van gekomen bij de kids. Dus wordt regelmatig gebruikt door de kids om ander speelgoed mee stuk te slaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
snah001 schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:19:

Full rom link:

Ota link:
Hoe hebben jullie deze versie geïnstalleerd? Of ik nu de full rom of de ota download, als ik hem probeer te openen via het updatescherm | Updatepakket kiezen dan krijg ik onderstaande foutmelding

"Kan de update niet verifiëren. Kon updatepakket niet verifiëren. Werk in plaats daarvan via USB bij"

Ik zou niet weten hoe ik hem via USB zou moeten bijwerken. Ik had gehoopt de versie zo langzamerhand wel gewoon OTA aangeboden te krijgen, maar dat is nog niet gebeurd. En time's ticking want om mijn zakelijke O365 apps veilig te mogen blijven gebruiken, moet ik volgens ons securitybeleid minimaal op de beveiligingsupdate van juli '22 zitten 8)7

Hulp wordt zeer gewaardeerd dus :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bribrab
Ik heb de oplossing al gevonden. Mochten er meer mensen zijn die hier mee zitten te stoeien:

De nieuwste versie is denk ik terug getrokken, waardoor deze waarschijnlijk door een of andere controle wordt tegengehouden als je deze probeert te installeren.
Wat voor mij als oplossing werkte:
- Downloaden van bestaande recovery rom (13.0.3)
- Downloaden van hier eerder gelinkte nieuwe rom (13.0.5)
- In het updatescherm kies je de bestaande rom (13.0.3) maar je klikt nog niet op herstarten.
- Verwijder de gedownloade bestaande rom (13.0.3), maar kopieer de bestandsnaam.
- Geef de nieuwe rom (13.0.5) de bestandsnaam van de oude rom (13.0.3)
- Ga terug naar de update-app en klik op herstarten.

Je zit nu op versie 13.0.5 met bijbehorende security update van september 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
MIUI 14 komt officieel niet uit voor de poco F2. Via diverse bronnen zal hij vast geport worden. Is het de moeite waard denken jullie om voor Android 13/MIUI 14 te gaan?

Ik geef vooral om battery life en verbetering van de camera. De rest van de MIUI 14 features vond ik niet zo spannend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de F2 Pro geen Android 13 krijgt want alleen die wordt de komende 2 maanden ge-updated naar Miui 14.
Dan blijft alleen maar de weg over naar een custom rom maar dan moet je unlocken.
Met Android 13 en Miui 14 wordt het toestel alleen maar beter en zuiniger maar veel hangt af van de maker van de custom rom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emmerx
Na 2 jaar probleemloos werken laadde ook mijn PocoF2 niet meer op.
USB poort schoonmaken met WD40 en houten tandstoker bleek niet het probleem.
Telefoon beetje buigen hielp wel, dus waarschijnlijk los contact van onderste systemboard...

Beetje föhnen, rustig back cover verwijderen en stukjes tape op connectoren en telefoon werkt na half uurtje weer prima.
Accu was inmiddels op 90% gezondheid (ondanks laadstop op 80%) en ik had nog een reserve liggen, dus Poco weer als nieuw :)

Bij het aandrukken van de connector moet de tape'bundel' wel precies in de ruimte passen van het USB-board; anders kan dat board de connector scheef aandrukken.
Dat past zeker goed als je het aan die kant plakt i.p.v. op de connector zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPF13iPi5U7nxOvkmgqqmX6SFUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXT6gkRoKCut7BIjMK4fDjCH.jpg?f=fotoalbum_large

Na vervangen van de oude accu door de 'nieuwe' van 4500mAh is de Poco F2 weer een feest en klaar voor nog een keer 2 jaar ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uotwx_GRSxqfx1LTvE3mtAHx0PE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6LZhYguE8qf6Md2BdnwKao0.jpg?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door emmerx op 17-01-2023 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy_01
emmerx schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:55:
Na 2 jaar probleemloos werken laadde ook mijn PocoF2 niet meer op.
USB poort schoonmaken met WD40 en houten tandstoker bleek niet het probleem.
Telefoon beetje buigen hielp wel, dus waarschijnlijk los contact van onderste systemboard...

Beetje föhnen, rustig back cover verwijderen en stukjes tape op connectoren en telefoon werkt na half uurtje weer prima.
Accu was inmiddels op 90% gezondheid (ondanks laadstop op 80%) en ik had nog een reserve liggen, dus Poco weer als nieuw :)
Ik snap dat je deze klus wilde doen, want de Poco F2 is een fijne GSM om mee te werken. Ik hoop er zelf ook nog jaren plezier van te hebben. Ik gebruik hem dagelijks voor agenda, telefoon, mail, whatsapp, nieuws, weerbericht. En af en toe voor TomTom, wat ik de fijnste wegwijzer vind die er is.

Ik wens je toe dat je nog lang plezier zult hebben van de Poco F2!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
De F2 Pro Global EEA heeft de december update ontvangen (android 12).

Link naar full rom:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_1811a310ff_12.0.zip

Link naar OTA:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM-d1671bb206-12.0.zip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emmerx
De OTA was gisteren even beschikbaar, maar 2 uur later niet meer (ik wacht altijd 3 dagen met installeren i.v.m. rapportages van mogelijke bugs en verloren functionaliteiten)
Dit keer congestie op de servers of toch nog een foutje gevonden?

[update 18 jan 12:50]
OTA is weer beschikbaar

[ Voor 9% gewijzigd door emmerx op 18-01-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Zover ik weet niet, net ook nog ff op XDA gechecked maar ook daar niks vreemds gemeld en ook niet binnen de Xiaomi kanalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emmerx
Accu van Poco op 1% toen ik vandaag wakker werd.
Snel aan de lader, maar Poco schakelde zichzelf al uit.
Lader leek niet meer te laden:
wel de rode camera LED, maar geen batterij icoon op scherm.
Lader los en weer vast: nog steeds alleen rode LED ....

Ook na uur 'laden' geen verbetering.
Dus angst voor het bekende PocoF2 laadprobleem, dat ik eerder verholpen had.

Poco opengemaakt, druk zetten op kabels gaf helaas geen verbetering.
Daarna de 2 kabels van de accu en verbinding pcb's losgehaald en lader weer aangesloten.
En jawel, batterij icoon terug op het scherm en hij laadt weer!

Ik heb een nieuwe (aftermarket X-Longer CS-MUK310SL 16.94Wh) accu, wellicht deel van het probleem.
Maar fijn te weten dat loshalen de/een oplossing is als de accu niet meer wil laden.

Rear cover heb ik nu maar losgelaten en een deel van de schroefjes niet meer ingedraaid, mocht dit nog een keer voor gaan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 23-02-2023 15:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bribrab
Nu de Poco F2 Pro al wat ouder wordt kan ik me voorstellen dat meer mensen een nieuwe telefoon overwegen. Ik heb inmiddels de overstap gemaakt. Leek me nuttig voor andere Pocogebruikers om de ervaring te delen.
Ik heb mijn Poco ingeruild voor een Samsung S21 FE welke ik tijdens een aanbieding voor een mooie prijs op de kop kon tikken. Ik ben niet onverdeeld enthousiast over de overstap. Laat ik met de voordelen beginnen:
- Aanzienlijk betere camera (enigszins subjectief natuurlijk)
- DEX (/HDMI-out)
- Draadloos opladen
- Zekerheid m.b.t. updatebeleid voor een langere periode
- (echt) 5G
Daarnaast was voor mij de beweging weg van een Chinees merk iets wat me aansprak, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Dan de nadelen:
- Ondanks dat de S21FE nieuwer is en een nieuwere SD 888 heeft t.o.v. de SD 865 van de Poco, voelt de S21 echt veel minder snappy aan dan de Poco F2 Pro deed. Met name bij het zoeken in de app drawer was dit op de Poco echt instant en gaat er hier een halve tot een hele seconde overeen voordat je resultaten ziet.
- De batterij gaat ook minder lang mee, ondanks dat de Poco F2 Pro al dik twee jaar oud was. Dit is de grootste teleurstelling moet ik zeggen. Ik haal op een thuiswerkdag nu niet eens het eind van de dag, waar ik dat voorheen makkelijk deed.
- Wat minder belangrijk, maar viel me bij het overzetten van data op: Het scherm van de Poco F2 Pro was écht wit als je de neutrale kleurinstelling (ben even kwijt hoe die heette, maar de natuurlijke variant) gebruikte. Gek genoeg moet je de S21 op Levendig zetten (dus met die overgesatureerde kleuren) om écht wit op je scherm te krijgen, anders is het wat doffer wit neigend naar heel licht grijs. Geen enorm probleem, maar wel opvallend als je de twee telefoons naast elkaar houdt.
- Tot slot, maar daar mag ik niet over zeuren omdat ik dat vooraf wist, opladen gaat natuurlijk f*cking traag als je een Chinese telefoon gewend bent :)

Anyway, doe er mee wat je wilt: ik dacht dat ik deze info vooraf wel handig had gevonden bij de overstap van de Poco F2 Pro naar een ander model.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renzzie
Wel leuk inderdaad om de ervaringen te delen!
Ik ben inmiddels overgestapt naar de pixel 6a. Andere categorie telefoon en dat valt op.

+ camera (is door software?) vele malen beter
+ stuk lichter
+ geen root nodig om van dat giga vervelende MIUI af te komen
- accu gaat stuk minder lang mee
- voelt minder rap, maar nog steeds snel genoeg
- scherm minder groot/kleuren minder mooi

Al met al ben ik wel tevreden met de overstap, maar zal ik de volgende keer wel weer een telefoon met een groter scherm kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Gebruik nu ruim een jaar naast de Poco F2 pro een fold 3. Inderdaad de poco voelt snappier aan. Alleen had wat kleine stabilisatie issues waardoor ik toch een andere telefoon ernaast gebruik. De fold3 is mijn zakelijke telefoon en de poco eigenlijk nog steeds een manushje van alles. Wordt nog steeds door mijn kids gebruikt om te gamen enzo :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Renzzie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:24:
Wel leuk inderdaad om de ervaringen te delen!
Ik ben inmiddels overgestapt naar de pixel 6a. Andere categorie telefoon en dat valt op.

+ camera (is door software?) vele malen beter
+ stuk lichter
+ geen root nodig om van dat giga vervelende MIUI af te komen
- accu gaat stuk minder lang mee
- voelt minder rap, maar nog steeds snel genoeg
- scherm minder groot/kleuren minder mooi

Al met al ben ik wel tevreden met de overstap, maar zal ik de volgende keer wel weer een telefoon met een groter scherm kopen.
Jammer dat je geen moeite genomen hebt om Nova Launcher of Microsoft Launcher (gratis) te gebruiken i.p.v. de MIUI GUI. Dat sommigen daar nog steeds over vallen is opmerkelijk omdat er meerdere mogelijkheden zijn om zonder root een andere launcher naar voorkeur te installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

snah001 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Jammer dat je geen moeite genomen hebt om Nova Launcher of Microsoft Launcher (gratis) te gebruiken i.p.v. de MIUI GUI. Dat sommigen daar nog steeds over vallen is opmerkelijk omdat er meerdere mogelijkheden zijn om zonder root een andere launcher naar voorkeur te installeren.
Ik gebruik op mijn fold3 al sinds het begin Nova launcher (betaalde versie). En zelfs dan voelt de poco snappier. Draai wel alles op 60hz om batterij zo lang mogelijk te rekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
snah001 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Ik heb toch de moeite genomen om te rooten en een custom rom te installeren?
Wat mij betreft is het puntje 'geen root nodig' 1 op 1 in te ruilen met 'geen aparte launcher nodig'.

Daarnaast blijft het een China phone en had ik deze altijd geroot, puur alleen al om het idee dat ik de kans wil minimaliseren dat alles naar China gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Bij MIUI is het juist mogelijk om er wel vanaf te komen zonder root. Je kunt alle MIUI features uitzetten en een zo goed als stock ervaring krijgen. Dat lukt je niet bij bijvoorbeeld Samsung's OneUI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Renzzie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:14:
Ik heb toch de moeite genomen om te rooten en een custom rom te installeren?
Wat mij betreft is het puntje 'geen root nodig' 1 op 1 in te ruilen met 'geen aparte launcher nodig'.
Stock Android is ook niet altijd echt een feest heel eerlijk gezegd... :/
Daarnaast blijft het een China phone en had ik deze altijd geroot, puur alleen al om het idee dat ik de kans wil minimaliseren dat alles naar China gaat.
Allemaal aannames die niet eens waar hoeven te zijn IMHO :)

Daarnaast blijft het een Google produkt hé!
Dat is wat mij betreft vele malen enger, want die zit niet in een lang waar velen van ons toch nooit zullen rondwandelen...

Zelfs een LineageOS moet je eigenlijk eerst deGooglen als je een puur toestel wilt hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:44
Ik zou wel een andere launcher willen gebruiken maar dan werkt het volledige scherm niet meer (navigeren zonder buttons).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Wellicht helpt de app FNG je hierbij een handje.
Gewoon proberen zou ik zeggen.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's