• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ryur schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:51:
Vraag mij af: ik lees zovaak hier reacties "koffie is thuis beter".
Wat voor koffie heeft de werkgever dan en wat voor koffie heb je thuis dan? :)

Ik kan niet zeggen dat op kantoor de koffie slecht is. Het is eigenlijk verschrikkelijk goede koffie, alleen ik hou nogal van variëren met mijn koffie, en dat is de reden waarom ik thuis een Nespresso (Vertuo) heb.
Maar niet als ik eens naar kantoor moet dat ik kan zeuren om de koffie.
De meest goedkope DE meuk die er is :+ In een slecht afgestelde automaat O-)

Ik ben blij dat ik geen koffie drink, als ik de collega's moet geloven. Maar ze hebben zelf nog geen koffiezetapparaat neergezet dus zo erg zal het niet zijn :+

Hier moeten we 50% aanwezig zijn, omhoog afgerond. Dus bij 5 dagen werk is het 3 dagen aanwezig.
Ik zal er ook zeker gebruik van gaan maken, om thuis te gaan werken.

Een goede bureaustoel en bureau moet ik nog kopen (wordt vergoed tot een bedrag door de werkgever), en monitoren kan ik aanvragen maar ik verwacht dat wat ik thuis heb, beter is dan wat ik van het werk krijg O-) Jammer genoeg krijgen we daar geen bedrag voor :Y)

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:40
Ryur schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:51:
Vraag mij af: ik lees zovaak hier reacties "koffie is thuis beter".
Wat voor koffie heeft de werkgever dan en wat voor koffie heb je thuis dan? :)

Ik kan niet zeggen dat op kantoor de koffie slecht is. Het is eigenlijk verschrikkelijk goede koffie, alleen ik hou nogal van variëren met mijn koffie, en dat is de reden waarom ik thuis een Nespresso (Vertuo) heb.
Maar niet als ik eens naar kantoor moet dat ik kan zeuren om de koffie.

---
Ontopic: ik weet nog niet wat de werkgever wilt qua werken.
Wel zat ik gisteren een dagje op kantoor en was weer wennen. Denk niet dat ik dat weer volwaardig wil, maar echt een beslissing heb ik nog niet genomen voor mijzelf.
Twee bonenmachines hier, één is er best oke. De ander is gewoon echt niet lekker. Alleen de sterkte is op beide machines in te stellen en that's it. Thuis heb ik de koffiemachine naar m'n eigen smaak ingesteld en dat smaakt dan een stuk beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Wij hebben een 2|3 of 3|2 schema qua thuiswerk|kantoor. Maar we zijn gelukkig niks verplicht.
Ondanks dubbele vaccinatie + booster, blijf ik toch voorzichtig.

Dus ik ga voorlopig niet naar kantoor; ik ga pas wanneer die eerste verwachte uitbundigheid er vanaf is, en dan beoordeel ik wel zelf of ik dat veilig genoeg vind.
Vorig jaar heb ik die "uitbundigheid" ook gezien...
Nu weer alle remmen los gaan, en mensen weer het beest gaan uithangen omdat ze gevoelsmatig 10 jaar aan vrijheden afgenomen hebben gekregen, gaan ze waarschijnlijk weer vrijpostig andermans 1,5m bubbel betreden zonder toestemming "omdat dat nu weer kan volgens de regering". Voorlopig geen zin in dat soort discussies.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beetje ver bruggetje maar was even benieuwd of er mensen permanent op afstand zijn gaan werken en ervaring, mogelijk vanwege het bijvoorbeeld aannemen van baan tijdens de pandemie met verre reisafstand, of zelfs zoals in dit artikel uitgelicht bijvoorbeeld IT'ers die vanuit ander land werken? https://www.volkskrant.nl...ale-nomaden-huis~v476967/

Ben puur benieuwd of dit zoals hierboven omschreven echt een 'trend' is die meer mensen herkennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Deathchant schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:34:
Wij hebben een 2|3 of 3|2 schema qua thuiswerk|kantoor. Maar we zijn gelukkig niks verplicht.

Dus ik ga voorlopig niet naar kantoor; ik ga pas wanneer die eerste verwachte uitbundigheid er vanaf is, en dan beoordeel ik wel zelf of ik dat veilig genoeg vind.
Nu weer alle remmen los gaan, en mensen weer het beest gaan uithangen omdat ze gevoelsmatig 10 jaar aan vrijheden afgenomen hebben gekregen, gaan ze waarschijnlijk weer vrijpostig andermans 1,5m bubbel betreden zonder toestemming "omdat dat nu weer kan volgens de regering". Voorlopig geen zin in dat soort discussies.
Ik herken de blijdschap wel, al is het hier fors minder overdreven. Ons beleid is nu overigens nog steeds: anderhalve meter zoveel mogelijk respecteren en wie wil, draagt een mondkapje bij verplaatsen. Mede daarmee hopen we dat ook mensen die, om welke reden dan ook, voorzichtig zijn en willen zijn gewoon naar kantoor kunnen.

Nu zijn wij wel een bedrijf dat echt oog voor iedereen heeft (da’s soms best lastig), maar ik vind dit wel een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Deathchant schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:34:

Je kan het ook zien als terug naar normaal.

Alhoewel ik er ook niet van hou als (onbekende) mensen teveel in mijn private bubble komen is die anderhalve meter natuurlijk compleet onnatuurlijk. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat we weer een beetje normaal gaan doen. Gewoon ouderwets een hand schudden, iemand een vriendschappelijke klop op de schouder geven en je kennissen weer een omhelzing te kunnen geven ipv 'boks'...

En dan ben ik niet eens de meest affectieve persoon, maar die anderhalve meter samenleving voelt zelfs voor mij onnatuurlijk.

Waar ben je nog bang voor? Omicron blijkt niks voor te stellen en je bent gevaccineerd. Wanneer ga je dan wel weer leven? Of wil je de afgelopen 2 jaar eigenlijk als excuus gebruiken om nooit meer terug naar normaal te gaan. Dat is natuurlijk (tot op zekere hoogte) je goed recht maar je zal moeten accepteren dat het gros van de mensen wel weer die kant op wil/gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 22-02-2022 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:31
FreakNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Alhoewel ik er ook niet van hou als (onbekende) mensen teveel in mijn private bubble komen is die anderhalve meter natuurlijk compleet onnatuurlijk. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat we weer een beetje normaal gaan doen. Gewoon ouderwets een hand schudden, iemand een vriendschappelijke klop op de schouder geven en je kennissen weer een omhelzing te kunnen geven ipv 'boks'...
Handje schudden en hallo-zoenen... nee dank je. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is er mis met een hand? Zoenen is tegen intiem aan en ik vind ook dat je dat met een select aantal mensen doet, of helemaal niet als het je ding niet is, dat is ook prima geaccepteerd. Maar een hand? Dat is voor mij gewoon een hele normale en fijne beleefdheidsvorm.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 22-02-2022 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zijn de slechte werkgevers die niets geleerd hebben de laatste twee jaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

gambieter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Dat zijn de slechte werkgevers die niets geleerd hebben de laatste twee jaar.
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

FreakNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:08:
Wat is er mis met een hand? Zoenen is tegen intiem aan en ik vind ook dat je dat met een select aantal mensen doet, of helemaal niet als het je ding niet is, dat is ook prima geaccepteerd. Maar een hand? Dat is voor mij gewoon een hele normale en fijne beleefdheidsvorm.
Precies, hoe iemand een hand schudt zegt ook veel over de persoon.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zelf allang zijn gaan rondkijken. Toxische werkgevers...

Mijn werkgever (Engelse universiteit) was goed, met wat uitzonderingen, en die uitzonderingen werden snel uitslaande vuurtjes welke het vertrouwen flink beschadigde.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

FreakNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:08:
Ik heb altijd al een hekel gehad aan handen schudden. Dan krijg je zo'n slap handje (geef dan niets) of zo'n zweterige hand (yuck). Ik moet eerlijk zeggen dat dat iets is wat ik absoluut niet gemist heb.
[...]
Even een schouderklopje (zowel krijgen als geven) heb ik ook gewoon gedaan de afgelopen 2 jaar (als we weer even naar kantoor mochten). Maar alleen bij collega's waarvan ik wist dat ze dat niet erg vonden. En kennissen omhelsen deed ik sowieso nooit en valt bij mij onder de categorie "kussen". Familie omhelsen heb ik ook gewoon gedaan (als ik ze zag dan, aangezien ik niet dicht bij familie woon :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

gambieter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Mijn werkgever (Engelse universiteit) was goed, met wat uitzonderingen, en die uitzonderingen werden snel uitslaande vuurtjes welke het vertrouwen flink beschadigde.
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-tom-562 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:14:
Precies, hoe iemand een hand schudt zegt ook veel over de persoon.
Hoe iemand blijft eisen dat er handen geschud worden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

com2,1ghz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Ben nu halverwege middag helemaal suf en in de avond heb ik ook nergens meer zin in. Verschijnselen van een depressie want ik heb ook geen zin meer in leuke zaken zoals gamen of sporten. Laat staan in de avond nog programmeren of achter de PC zitten.
Dit nadeel herken ik wel, maar voornamelijk omdat mijn hobby- of gameplek ook dezelfde plek is waar ik werk. Ik bedoel, je bent klaar met werken, gaat eten, en je komt weer op dezelfde plek terug :p

Maar de reistijd die je niet hebt is heerlijk <3

Ik ga hybride werken dus, twee dagen kantoor, drie thuis.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Huh, ik eis helemaal niks! Ik zeg alleen dat ik het persoonlijk een fijne beleefdheidsvorm vind. Ik hoop dan ook dat het terugkomt. Dat zie ik overigens al gebeuren maar of het doorzet is natuurlijk de vraag.. :)

Als het echter definitief tot het verleden behoort heb ik daar ook vrede mee hoor, ben niet zo moeilijk :) Maar dan gaan we die belachelijk 'boks' ook afschaffen want dat vind ik dan weer helemaal niks :)

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 22-02-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gambieter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Toch heb ik er eng veel gezien die 'voor de teamspirit en teameffort' gewoon iedereen op kantoor laten zitten, iemand blij, allemaal blij, iemand ziek, allemaal ziek.

Maar je merkt bizar verzwakking op de werkvloer 'face it, we krijgen het allemaal een keertje', 'hoeveel hebben we er hier nu gehad', 'X had het, viel wel mee'. Hoop je stiekem dat er weer eentje in ziekenhuis komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

gambieter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Hoe iemand blijft eisen dat er handen geschud worden ook.
Wie heeft het over eisen :?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Members only:

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Puur uit interesse, maar heb je die afspraak ook op papier staan?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jij beoordeelt mensen op handenschudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

gambieter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Jij beoordeelt mensen op handenschudden.
Waar heb je het over? Ik beoordeel helemaal niemand? Maar je krijgt van een Mark Rutte of Arnold Schwarzenegger waarschijnlijk (onbewust) een andere handdruk dan de voorzitter van de lokale schaakclub

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
XWB schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Puur uit interesse, maar heb je die afspraak ook op papier staan?
Members only:

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

[...]

En dan ben ik niet eens de meest affectieve persoon, maar die anderhalve meter samenleving voelt zelfs voor mij onnatuurlijk.

Waar ben je nog bang voor? Omicron blijkt niks voor te stellen en je bent gevaccineerd. Wanneer ga je dan wel weer leven? Of wil je de afgelopen 2 jaar eigenlijk als excuus gebruiken om nooit meer terug naar normaal te gaan. Dat is natuurlijk (tot op zekere hoogte) je goed recht maar je zal moeten accepteren dat het gros van de mensen wel weer die kant op wil/gaat.
Hoe kan ik dit enigszins beargumenteerd uitleggen....Ik ga het gewoon proberen ;)
Laten we het "waar ben je bang voor, omikron lijkt niks voor te stellen"-statement meteen even uit de wereld helpen ;)
Corona's ziekteverloop, of het nou delta of omikron is, kan nog steeds gezien worden als russisch roulette; er zijn voorbeelden te over van gevaccineerde én geboosterde mensen die (ziekenhuis)ziek worden. Hiermee zeg ik niet dat ik niet geloof dat omikron minder ziekmakend is, maar dat is voor mij (nog) niet goed genoeg om alle remmen los te laten ;) Ik geloof in de wetenschap, en die heeft het nog niet echt gedegradeerd tot griepverschijnsel. Tot de tijd dat het niet meer russisch roulette is, zegt mijn common sense me dat ik gewoon oplettend moet blijven en is de kaasplakjes-metafoor nog steeds van toepassing ookal laat de overheid alle remmen los. Ik ben zelf niet vreselijk bang ofzo, maar dat betekent voor mij: boosters blijven halen, ffp2 mondmaskers dragen op plekken waar mensen in mijn bubbel komen en niet naar drukke events gaan. Mijn smaak en geur (tijdelijk) kwijtraken vind ik al erg genoeg. Misschien vind je me dan een watje, want daar zou ik toch wel tegen moeten kunnen omdat het maar tijdelijk is, maar zoals ik al zei: russisch roulette. Ik ken mensen in mijn eigen omgeving die na de feestdagen geboosterd zijn, omikron hebben gekregen en nog steeds hun geur en smaak niet terug hebben.

Daarnaast: het is jouw interpretatie dat niet terug naar normaal equivalent staat aan "niet leven" ;) Voor mij is het dat helemaal niet zo.
Ik geloof niet in terug naar normaal, ik geloof in een nieuwe normaal, een andere, betere normaal. Back to normal is what got us here in the first place; als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat wat iedereen normaal noemt, ik niet normaal vind. Ik vind het niet normaal dat je je eigen bubbel continu moet lopen verdedigen en dat anderen zonder toestemming vinden dat ze je bubbel mogen betreden. Of dat nou op het werk is, of in de rij bij de kassa of als sardientjes in het OV/theater/restaurant/noem het maar op, maakt niet uit. De default zou moeten zijn dat dat automatisch gerespecteerd werd, in plaats van "doe maar gewoon totdat je commentaar krijgt".
Ik vind het niet normaal dat het verdienmodel van een onderneming niet rendabel is zodra de sardientjesbezetting niet gehaald wordt. Ik vind het niet normaal dat stadions en discotheken met de 1000en gepropt vol moeten zitten. Ik vind het niet normaal dat ik praktisch bij mijn buurman op schoot moet zitten in een restaurant.
Gezelligheid en levendigheid associeer ik in ieder geval niet met drukte, en al zeker niet met sardientjes-drukte. Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat die constante drukte overal, het massaal vol zitten van uitgaansgelegenheden (restaurants, festivals, events, markten, noem het maar op) ook echt voor (onbewuste) overprikkeling zorgt bij een grote groep mensen.

Die constante 3-kusjes "omdat het zo hoort" deed ik al niet aan mee. Ik hou er gewoon niet van om (ongevraagd) aangeraakt te worden door mensen anders dan mijn partner, daar kun je wat van vinden, maar zo is het bij mij nou eenmaal. Het "hand schudden"-ritueel vind ik verder prima, maar ik schuw niet weg van een beetje awkwardness als dat betekent dat we ons een ander patroon gaan aanleren. Een ander patroon/gedrag aanleren is per definitie uit de comfortzone, en dat "terug naar handenschudden" dan de easy way out is omdat het zo comfortabel aanvoelde snap ik, maar voor mij is dat geen reden om het niet te willen veranderen. Corona heeft voor mij laten zien dat we anders met elkaar en met de aarde moeten omgaan om verdere escalatie/pandemieën te bedwingen. Wat corona ook blootgelegd heeft is dat de default omgedraaid moet worden: buiten iemands bubbel blijven tenzij wederzijdse toestemming i.p.v. de "zoals het was"-mentaliteit.
Dus corona zou wat dat betreft mijns inziens een goeie opsteker moeten zijn, maar we laten met z'n allen zien dat we eigenlijk vrij weinig geleerd hebben:
- we kiezen nog steeds voor dezelfde machthebbers, dezelfde uitbuitende constructies
- we willen massaal terug naar normaal omdat we zo vreselijk bang zijn voor iedere vorm van verandering
- we zetten massaal de hakken in het zand omdat we net doen alsof we 20 jaar in oorlog zitten en onze vrijheid afgenomen hebben gekregen; een mondkapje dragen is werkelijk de allergrootste pijniging ter wereld
- we zijn zo vreselijk angstig om ook maar iéts van comfort aan te moeten passen aan een nieuwe, leefbare situatie
- we zitten nog steeds moedwillig naar elkaar te wijzen waar grote bedrijven en huidige machthebbers de wereld nóg slechter maken

En intussen zitten we met zijn allen te geloven dat de 10% kwakers 90% van de wereld vertegenwoordigen simpelweg omdat ze het meeste podium krijgen. Evil happens when good people look away, en het is tijd dat good people do something...

Maar je ziet, voor mij (en wellicht met mij vele anderen) is het geen simpele kwestie van terug naar normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 22-02-2022 19:14 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Prima dat je die luxe hebt. Ik heb hem niet. Ik zit ook alweer in het buitenland voor mijn werk. Wat ik de hele crisis gedaan heb. Zodat jij je thuiswerkkamer kan verwarmen. Letterlijk. Ik werk in de olie/gas. En dit is geen “You want me on that wall” speech. Maar het leven gaat/ging gewoon door. Terwijl een deel veilig ging thuiswerken was er een overgroot deel dat (ongevaccineerd) de fysieke boel gaande hield en ervoor zorgde dat jij s avonds eten op tafel had. Voor al die mensen is terug naar de oude situatie een hele kleine stap. Het is namelijk voor hun nooit heel anders geweest, behalve misschien een mondkapje en wat andere zaken… Mijn vriendin heeft ook nooit thuisgewerkt (zorg) en mist(e) vooral het sociale van vrienden en familie. Wat denk je dat er op haar werk gebeurde? Zelfde als bij mij, je wordt socialer met collega’s omdat je gaat compenseren. Ook voor haar is de stap naar “vroeger” klein.

En ja, hier op locatie geven ze elkaar ook gewoon weer een hand. De Nederlanders, maar ook de buitenlanders.

Ik verwacht dat je in de minderheid bent in je wens naar een nieuw normaal. De mensheid is niet geschikt voor sociaal-ontwijkend gedrag en de meesten willen terug naar hoe het was. Met nuances uiteraard, die 3 kussen was lang niet iedereen van natuurlijk. Dat jij liever wel een nieuw normaal ziet is prima, maar besef dat je waarschijnlijk in de minderheid bent. Misschien niet op Tweakers, maar wij zijn natuurlijk niet representatief.

/disclaimer
Hiermee zeg ik niet dat thuiswerkers de boel niet gaande hielden. Die deden dat ook uiteraard. Maar een heleboel banen kunnen niet remote/vanuit huis.

[ Voor 59% gewijzigd door FreakNL op 22-02-2022 20:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

FreakNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:39:
Prima dat je die luxe hebt. Ik heb hem niet. Ik zit ook alweer in het buitenland voor mijn werk. Zodat jij je thuiswerkkamer kan verwarmen. Letterlijk. En dit is geen “You want me on that wall” speech. Maar het leven gaat/ging gewoon door. Terwijl een deel veilig ging thuiswerken was er een overgroot deel dat (ongevaccineerd) de boel gaande hield en ervoor zorgde dat jij s avonds eten op tafel had. Voor al die mensen is terug naar de oude situatie een hele kleine stap. Het is namelijk voor hun nooit heel anders geweest, behalve misschien een mondkapje en wat andere zaken…

En ja, hier geven ze elkaar ook gewoon weer een hand.

IK denk dat je in de minderheid bent. De mensheid is niet geschikt voor sociaal-ontwijkend gedrag. Dat jij dat liever wel zo ziet is prima, maar besef dat je in de minderheid bent. Misschien niet op Tweakers, maar wij zijn natuurlijk niet representatief.
Ik had al het gevoel dat ik me de moeite kon besparen, en dat ga ik nu dus ook doen, want dit is me toch wel een ongelooflijk zure reactie zeg :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Het is niet zuur. Ik wil alleen aangeven dat er een hele grote mensen is die niet thuisgewerkt hebben en voor hen is de stap terug naar 2019 erg klein. Afstand houden is in mijn beroep, maar ook in mijn vriendins beroep, een utopie. En dat geldt voor velen. Dan is de stap naar het “oude” normaal erg klein hoor. Als je daarbij optelt dat de mens van nature een sociaal wezen is kun je er eigenlijk vanuit gaan dat het oude normaal echt wel een wens van velen is. En dat zal dan ook wel grotendeels terugkeren. Nogmaals, de Tweakerspopulatie is niet zo representatief :)

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 22-02-2022 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier kan je natuurlijk eindeloos over discussiëren :)

De mens is een sociaal dier en zal altijd contact blijven opzoeken. Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen maar dit moet je ook niet per individu bekijken, maar op totale schaal. In de basis heeft de mens een sociaal karakter.

En sowieso, wat is "normaal"? Als mensen al decennialang op elkaar gepropt staan in discotheken dan kunnen we dit best normaal noemen, of in elk geval de normale gang van zaken. Het is geaccepteerd. Ook hier geldt dat er mensen met andere meningen zullen zijn, maar de meerderheid accepteert dit wel.

Verder heb je nog de tradities die bij volkeren horen. Handen schudden en zoenen is zo'n traditie. In het algemeen geldt dat mensen van hun tradities houden, maar ook hier zijn er uitzonderingen. Niets mis mee :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik bedoel ook inderdaad dat je het op de grote schaal moet bekijken. Ik zie het gewoon al gebeuren. Ook hier, ik probeerde een paar mensen nog af te schepen met een “boks” (waar ik zelf eigenlijk ook niks mee heb maar het sluipt erin) maar iedereen schudt alweer handen alsof het 2019 is…Heeft misschien ook met het land/cultuur te maken. Maar de Nederlanders doen vrolijk mee.

Overigens vind ik je Russische roulette uitspraak echt te ver gaan @Deathchant. Ben je onder de 50? Dan heb je gevaccineerd meer kans op een verkeersongeval dan dat je daadwerkelijk lang last gaat hebben van COVID. Je wilt toch ook leven? Ik ben geen wappie en sta/stond achter de maatregelen. Maar eens moet er een einde zijn. Dat moment is aangebroken. Het was ook geen gezonde situatie, voor de meesten. En dan doel ik niet op COVID, maar de (terechte) maatregelen daaromtrent. Dat ga je niet nog een jaar vasthouden.

[ Voor 54% gewijzigd door FreakNL op 22-02-2022 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

FreakNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:00:
Het is niet zuur. Ik wil alleen aangeven dat er een hele grote mensen is die niet thuisgewerkt hebben en voor hen is de stap terug naar 2019 erg klein. Afstand houden is in mijn beroep, maar ook in mijn vriendins beroep, een utopie. En dat geldt voor velen. Dan is de stap naar het “oude” normaal erg klein hoor. Als je daarbij optelt dat de mens van nature een sociaal wezen is kun je er eigenlijk vanuit gaan dat het oude normaal echt wel een wens van velen is. En dat zal dan ook wel grotendeels terugkeren. Nogmaals, de Tweakerspopulatie is niet zo representatief :)
De mensen die thuiswerken is voornamelijk kantoorpersoneel. Ik denk niet dat daar veel verschil tussen zit, tweakers die op kantoor werken en niet-tweakers. Voor veel kantoor Tweakers is dit topic wel representatief. Daarom staat het hier ook.

Ik werk op een locatie met paar duizend medewerkers, maar tussen de Tweakers en een financiële afdeling zit weinig verschil qua thuiswerkopvatting. Je hebt mensen die gek worden van het thuiswerken, mensen die het heerlijk vinden en alles ertussen. Dat zie ik hier ook voorbij komen en dat is volgens mij overal hetzelfde. Bij overtreding van de corona regels (bijvoorbeeld looplijnen niet volgen) dan krijg je dat te horen.

Ik was van plan om twee dagen naar kantoor te gaan, maar het heeft voor mij weinig zin, want er is bijna niemand. Ik denk dat gemiddeld 1,5d per week na kantoor zal gaan. Hiervoor was thuiswerken taboe en was ik 10uur onderweg. Ik ben blij dat die tijd voorbij is. Mijn thuiswerkplek met zit/sta, bureaustoel en betere apparatuur werkt ook fijner. Ik heb ook een homegym en een airco sinds corona, dus kan ook lekker sporten in de pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Het is natuurlijk wel allemaal anekdotisch @FreakNL. Hier blijft bijv. gewoon iedereen nog op afstand. De afstand is inmiddels wel teruggelopen naar 1m, maar handen schudden gaan ze echt niet doen hoor.
En op kantoor werken? Sommigen willen wel weer een paar dagen, maar voorlopig blijft het bij max 1 dag.

"de mens is een sociaal dier", tja.. Dat klopt. Ik ben heel sociaal. Met mijn familie en gezin up close. Collega's ook wel, maar daar hoef ik niet sociaal mee te zijn in 1 ruimte. Tientallen kilometers ertussen is voor het merendeel van de week absoluut niet erg. Iedereen heeft een andere sociale behoefte. Die van mij is vrij gering, dat weet ik ook wel.

Waar je vroeger alleen niet thuis mocht werken want "dan kan je nooit productief zijn", is dat nu ineens duidelijk geworden dat het toch wel kan voor veel beroepen
offtopic:
wie had dat nou kunnen bedenken... . Jaren gestreden om het te mogen en kunnen doen, maar het kon nooit volgens de managers. De natuur heeft mij geholpen in mijn punt...
. En nu zie ik, in ieder geval in mijn beroep (kantoor/IT), dat het nieuwe normaal dus wel is "hybride" werken. Dus 2-4 dagen thuis en 3-1 dagen op kantoor. Voor mijn vrouw is het allemaal wat lastig. Die is kapster. Is wat lastig mensen op afstand knippen door een camera :)

Overigens kwam vandaag nog iemand thuis langs in opdracht van de gemeente. Die heb ik binnengelaten en buitengelaten zonder handen schudden. Is niet eens in mij opgekomen. Achteraf gezien wilde hij denk ik ook niet, want hij hield de map goed stevig vast.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 22-02-2022 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zou ik em dan ook even stellig neerzetten? "Iedereen wilt terug naar normaal" is geen excuus om je eigen waarheid op te dringen aan anderen. Default afstand houden tijdens, maar ook ná een pandemie is geen utopie, maar een teken van gepast respect. Default geen afstand houden is geen kwestie van onkunde maar van gemakzucht en/of onwil, en dan heb ik het niet over contactberoepen.

Je vraagt me iets, ik geef een vrij uitgebreid antwoord, dat past overduidelijk niet in je straatje en je blijft je best doen om te projecteren hoe ik het zou moeten zien.
Vervolgens ridiculiseer je mijn mening over een ander normaal willen, want jij hebt die luxe van thuiswerken nooit gehad en je hebt je werk altijd gewoon kunnen doen (notabene ook nog om mijn werkplekje te kunnen verwarmen). Dan zet je me weg als een persoon met sociaal-ontwijkend gedrag en tot 2x toe als iemand die blijkbaar niet wilt leven/het leven weer wilt oppakken....
En ineens ben ik de persoon die iets vreselijks gezegd heeft dat niet door de beugel kan over dat corona nog steeds een onvoorspelbaar ziekteverloop (met dodelijke afloop) kan hebben, wat ik overigens best genuanceerd gebracht heb, waarmee je de aandacht van je eigen ongenuanceerdheid af probeert te wenden....

Als je het laatste woord moet hebben, doe vooral je ding, maar this is where this ends :w

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 22-02-2022 21:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Deathchant schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:16:
[...]

[...]

Zou ik em dan ook even stellig neerzetten? "Iedereen wilt terug naar normaal" is geen excuus om je eigen waarheid op te dringen aan anderen. Default afstand houden tijdens, maar ook ná een pandemie is geen utopie, maar een teken van gepast respect. Default geen afstand houden is geen kwestie van onkunde maar van gemakzucht en/of onwil, en dan heb ik het niet over contactberoepen.
Het spreekwoord zegt "gemak dient de mens" :p

Maar ik snap wat je zegt. Echter is het in onze maatschappij zo dat wanneer de grote meerderheid geen moeite heeft om op elkaar geplakt te zijn, dat ook zal gebeuren. Wat doe je eraan ¯\_(ツ)_/¯

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

XWB schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Maar ik snap wat je zegt. Echter is het in onze maatschappij zo dat wanneer de grote meerderheid geen moeite heeft om op elkaar geplakt te zijn, dat ook zal gebeuren. Wat doe je eraan ¯\_(ツ)_/¯
Ik weet dat er niks aan te doen is, en ik ben verder ook niet bang ofzo. Ik zet gewoon altijd een mondkapje op als ik in publiek moet zijn, en ik hou 1,5m afstand en zal die grens voor mijzelf ook aangeven aan anderen en ik zal drukke plekken gewoon mijden. Dat was het punt dan ook niet ;) Mij werd gevraagd waar ik "bang"' voor was, wat ik heb geprobeerd te onderbouwen om vervolgens gegaslighted te worden als een sociaal-ontwijkend persoon die maar niet verder wilde gaan met het leven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:04
Deathchant schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:16:
[...]

[...]

Je vraagt me iets, ik geef een vrij uitgebreid antwoord, dat past overduidelijk niet in je straatje en je blijft je best doen om te projecteren hoe ik het zou moeten zien.
Vervolgens ridiculiseer je mijn mening over een ander normaal willen, want jij hebt die luxe van thuiswerken nooit gehad en je hebt je werk altijd gewoon kunnen doen (notabene ook nog om mijn werkplekje te kunnen verwarmen). Dan zet je me weg als een persoon met sociaal-ontwijkend gedrag en tot 2x toe als iemand die blijkbaar niet wilt leven/het leven weer wilt oppakken....
En ineens ben ik de persoon die iets vreselijks gezegd heeft dat niet door de beugel kan over dat corona nog steeds een onvoorspelbaar ziekteverloop (met dodelijke afloop) kan hebben, wat ik overigens best genuanceerd gebracht heb, waarmee je de aandacht van je eigen ongenuanceerdheid af probeert te wenden....

Als je het laatste woord moet hebben, doe vooral je ding, maar this is where this ends :w
Jij vindt dat een teken van respect en vindt blijbkaar dat er dingen anders moeten. Prima. Ik vind dat van de meeste dingen die je noemt niet en ben blij dat we weer wat minder krampachtig doen met zijn alleen. Ik hou van veel van de dingen die je omschrijft en kijk er naar uit dat dat weer kan.

Het is goed om het perspectief te zien van mensen die niet zitten te wachten op met zijn allen als sardientjes in de disco, zeker nuttig. Maar ik hoop / verwacht dat we uitkomen op een wereld waarin we weer gewoon, net als eerst, opties hebben. om daar dan meteen weer van die halve conspiracy-meuk bij te halen als "de leiders verdelen ons en zetten ons tegen elkaar op en wat nog meer" .... dat vind ik dus zonde.

Jij vindt bepaalde dingen niks: prima, doe je die niet. ik denk juist dat er ruimte is ontstaan door de hele corona om iets minder aanhankelijk te doen met mensen, zoals bijv. de drie kusjes etc.

Ik vind andere dingen niks: ook goed, doe ik die niet ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Fr33z op 22-02-2022 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:13
XWB schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Bijvoorbeeld een bioscoop: alle stoelen mogen weer worden bezet dus bij een populaire film met een paar honderd man in dezelfde zaal en vreemde mensen langs je die kraken, smakken en praten.. of weken later thuis in je eentje op de bank dezelfde film kijken ;) voor alles is een optie.

Maar hier is er wel behoefte aan beleid want nu wil de helft van het team het liefst nooit meer naar kantoor (met de meeste reistijd) en die dichtbij wonen willen minimaal 2 dagen per week naar kantoor. En TL durft geen keuze/verplichting te maken en 1 gezamenlijke dag samen is al lastig genoeg te plannen, daar houden ze zich ook niet altijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

@Deathchant , waarom gebruik je dan de woorden Russische roulette? Daar haalde ik namelijk uit dat je de kans reeel schat dat je last krijgt van COVID.

Verder dring ik niks aan jou of iemand op. Iedereen moet lekker doen waar hij zichzelf het beste bij voelt.

Laatste woord opmerkingen tja.. We zijn hier toch op een forum? Met verschillende meningen? Als je niet meer wilt reageren doe je dat niet maar dat hoef je niet vantevoren expliciet te melden.

/edit
N=1 komen hier net op site een paar hoge baasjes van het project zichzelf voorstellen en kijken hoe het gaat met het werk. Overal worden handen geschud. Als dat weer overwaait naar Europa schudden we binnenkort overal weer handen.

[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2022 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@FreakNL als je covid hebt is het ook gewoon Russisch roulette. Er belanden nog steeds mensen (ook gevaccineerd) in het ziekenhuis en zelfs als je er niet komt kan je (semi-)blijvende schade aan overhouden.

Hoe groot het risico is dat je het krijgt mag iedereen zelf bepalen. Het is net als skydiven: sommigen zien geen gevaar en doen het een paar keer per jaar, anderen krijg je met geen mogelijkheid in het harnas. Het potentieel voor een negatieve uitkomst is voor beiden hetzelfde (als ze het zouden doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dat ben ik uiteraard met je eens. Maar ik vind de vergelijking met skydiven wel echt mank gaan.

“Leven” (want daar vergelijken we het mee) dient natuurlijk wel een groter doel dan skydiven, zeker als het gaat om “werk”. Skydiven dient geen enkel doel behalve je eigen kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 15:23
FreakNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:22:
Dat ben ik uiteraard met je eens. Maar ik vind de vergelijking met skydiven wel echt mank gaan.

“Leven” (want daar vergelijken we het mee) dient natuurlijk wel een groter doel dan skydiven, zeker als het gaat om “werk”. Skydiven dient geen enkel doel behalve je eigen kick.
Het gaat om het handen geven, zoenen en weer dicht bij elkaar zijn op een werkomgeving. Dat heeft geen enkel groter doel. Sterker nog, onze zaak heeft nog nooit zo goed gedraaid als in de afgelopen 2 jaar. Twee jaar waarin we elkaar geen handen gaven, elkaar niet zoende en elkaar maar een paar keer fysiek (maar op afstand) hebben gezien en vooral op afstand (thuis) van elkaar gewerkt hebben.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 17-09 11:18
LordSinclair schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:36:
[...]

Het gaat om het handen geven, zoenen en weer dicht bij elkaar zijn op een werkomgeving. Dat heeft geen enkel groter doel. Sterker nog, onze zaak heeft nog nooit zo goed gedraaid als in de afgelopen 2 jaar. Twee jaar waarin we elkaar geen handen gaven, elkaar niet zoende en elkaar maar een paar keer fysiek (maar op afstand) hebben gezien en vooral op afstand (thuis) van elkaar gewerkt hebben.
Dat heeft wel een doel, en dat is het sociale aspect. Net als groeten als je elkaar ziet. Verbinden met elkaar. Want we moeten ook gaan samenwerken. Dat gaat niet als er geen verbinding is.
Niet iedereen houdt van handjes geven of te gaan zoenen blijkbaar, maar het stoort mij als iemand anders gaat klagen wat anderen wel doen waardoor ze zich zelf buitengesloten voelen en graag willen dat anderen dat ook niet gaan doen.

Ik had een collega die helemaal over de zeik ging omdat een tafeleiland verderop iemand jarig was en ze 3 zoentjes en en ging knuffelen met haar collega's. Want dat kan allemaal niet en zou niet op de werkvloer mogen. Of als iemand een korte broek of een rok aan had.
Laat zij nou het type zijn die nooit werd uitgenodigd om koffie te halen of een rondje mee te lopen.

Ik snap die hele beweging niet om allerlei menselijk contact ongemakkelijk te maken. Awkward is het juiste woord hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Dat is een (jouw) mening

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Dat is in jullie geval misschien zo. En zo zullen er meer sectoren zijn. Maar evengoed zijn er ook heel veel sectoren waar het tegenovergestelde voor geldt. Overigens noem je 3 compleet verschillende dingen;

Handen geven; Beleefheidsvorm. Ik zie daar geen kwaad in en hoop dat het terugkomt
Zoenen; Dat is wel een stap verder op de intimiteitsladder. En pre-covid was er ook niemand die je daartoe dwong. Het was en is prima geaccepteerd als je daar geen prijs op stelt
Dicht op elkaar zijn; Misschien heeft dat bij jullie geen groter doel maar in vele sectoren is het noodzakelijk. Dat is ook gewoon doorgegaan.

Sowieso zijn er een heleboel dingen/werkzaamheden/etc die gewoon echt veel beter werken als je de mensen bij elkaar zet in een ruimte/kantoor/lokatie.. Voor mij is dat ontegenzeggelijk zo, maar dat komt ook door de sector waar ik in werk. Ik kan me dan ook totaal geen voorstelling maken van een bepaald type werk wat BETER gaat als de mensen NIET bij elkaar zitten. Ik kan me wel een voorstelling maken dat bepaald type werk op zich ook PRIMA te doen is als mensen niet bij elkaar zitten, dat wel.

Zonder waarde-oordeel verder, maar LordSinclair geeft aan dat ze nog nooit zo'n goed jaar gehad hebben. Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen. Een teams gesprek met max 4 a 5 personen, ja dat gaat goed. Maar zo gauw als je met meer bent werkt het niet meer. Je hebt er altijd die hun bek niet opentrekken of er niet tussenkomen en dan zitten er ook nog bij die er met hun hoofd niet bijzijn dus ook geen waarde toevoegen. Elke keer als wij met ons team fysiek bij elkaar zitten zie ik dat er dingen ontstaan die nooit hadden ontstaan als we allemaal thuis hadden gezeten.

[ Voor 39% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
FreakNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:28:

Handen geven; Beleefheidsvorm. Ik zie daar geen kwaad in en hoop dat het terugkomt
Zoenen; Dat is wel een stap verder op de intimiteitsladder. En pre-covid was er ook niemand die je daartoe dwong. Het was en is prima geaccepteerd als je daar geen prijs op stelt
Ah ja, beleefdheidsvormen (want dat is 3 zoenen ook) om een ander mogelijk een dodelijke virus te geven. Ik bedank voor dat soort beleefdheidsdaden, ik vind het namelijk verre van beleefd om iemand een mogelijk dodelijk virus te geven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

LordSinclair schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Ah ja, beleefdheidsvormen (want dat is 3 zoenen ook) om een ander mogelijk een dodelijke virus te geven. Ik bedank voor dat soort beleefdheidsdaden, ik vind het namelijk verre van beleefd om iemand een mogelijk dodelijk virus te geven. :X
Nu vind ik dat je wel heel erg ver gaat... Voor mij sta je heel erg ver van de werkelijkheid af als je er daadwerkelijk zo over denkt.

[ Voor 108% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@FreakNL Het is toch gewoon zo? Je kan een virus doorgeven welke potentieel (nog steeds) dodelijk is. Dat risico was er altijd wel, maar nu is het er meer met de huidige pandemie, En goed dat jij je leven wat meer risicovol inricht, maar @LordSinclair blijkbaar niet. Dat moet je dan ook gewoon accepteren. (aan beide kanten overigens). En de techniek is er om het werk en verdere leven ook gewoon goed in te richten om aan beide kampen (deels) tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Caelorum schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:24:
Overigens kwam vandaag nog iemand thuis langs in opdracht van de gemeente. Die heb ik binnengelaten en buitengelaten zonder handen schudden. Is niet eens in mij opgekomen. Achteraf gezien wilde hij denk ik ook niet, want hij hield de map goed stevig vast.
Dat hadden wij 2 weken geleden ook. We hadden de architect over de vloer (iets met aardbeving problematiek...) en hij bracht ook een collega mee (is handig als er twee mensen zijn die er iets vanaf weten). Niet eens een indicatie om handje te schudden, van beide kanten niet.
FreakNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:28:
[...]
Ik hoop dat mensen zullen respecteren dat sommige mensen wel een hand willen geven en anderen niet.
Dicht op elkaar zijn; Misschien heeft dat bij jullie geen groter doel maar in vele sectoren is het noodzakelijk. Dat is ook gewoon doorgegaan.
Als het moet, dan moet het. Maar als het niet hoeft, waarom zou je dat dan wel doen?
Sowieso zijn er een heleboel dingen/werkzaamheden/etc die gewoon echt veel beter werken als je de mensen bij elkaar zet in een ruimte/kantoor/lokatie.. Voor mij is dat ontegenzeggelijk zo, maar dat komt ook door de sector waar ik in werk. Ik kan me dan ook totaal geen voorstelling maken van een bepaald type werk wat BETER gaat als de mensen NIET bij elkaar zitten. Ik kan me wel een voorstelling maken dat bepaald type werk op zich ook PRIMA te doen is als mensen niet bij elkaar zitten, dat wel.
Het probleem is niet zozeer dat mensen niet bij elkaar willen komen, het is dat er mensen zijn die niet zo dicht bij elkaar willen komen. Nuance verschil, maar heel belangrijk voor sommige mensen. Ik ga graag naar kantoor om te overleggen. Maar dan nog steeds hoeven mijn collega's niet in mijn persoonlijke bubble te komen.
com2,1ghz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:02:
[...]

Ik had een collega die helemaal over de zeik ging omdat een tafeleiland verderop iemand jarig was en ze 3 zoentjes en en ging knuffelen met haar collega's. Want dat kan allemaal niet en zou niet op de werkvloer mogen.
Dat hadden we vorig jaar ook. We zaten met z'n 8'en in een ruimte waar officieel (met die 1,5m regel) maar maximaal 6 mensen in mochten. Wij hadden er geen probleem mee, maar er was iemand anders in het pand die geklaagd had dat we daar met z'n 8'en zaten... Die persoon hoorde niet bij ons team, had niets met ons team te maken maar wel klagen... Wij hadden alle 8 iets van: bemoei je met je eigen zaken... En daarna moesten we ons verdelen over 2 ruimtes, want de enige twee ruimtes waar je officieel wel met 8 man kon zitten, waren vol. Waardoor het voordeel van naar kantoor gaan ook weg was...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:46:
@FreakNL Het is toch gewoon zo? Je kan een virus doorgeven welke potentieel (nog steeds) dodelijk is. Dat risico was er altijd wel, maar nu is het er meer met de huidige pandemie, En goed dat jij je leven wat meer risicovol inricht, maar @LordSinclair blijkbaar niet. Dat moet je dan ook gewoon accepteren. (aan beide kanten overigens). En de techniek is er om het werk en verdere leven ook gewoon goed in te richten om aan beide kampen (deels) tegemoet te komen.
Het vervallen in extremen helpt geen enkele discussie verder, en daaronder vind ik het doorgeven van een potentieel dodelijk virus als argument wel vallen. Persoonlijke overwegingen worden niet betwist, maar deze kan je niet als 'normaal' gaan zien. Er is zoveel geroepen en geschreven over de verborgen groep aan zieken door het gebrek aan sociaal contact (lees: isolement, persoonlijke ontwikkeling jongeren, etc.) dat 'terug' naar het 'normaal' wel grotendeels noodzaak is.

Thuiswerken en samenwerken zijn echt 2 totaal verschillende zaken. Afhankelijk van je functie hoever je zelfstandig kan werken, maar dat zal nooit 100% zijn. Ook niet als je voor jezelf werkt.. je doet het immers voor een klant/partij/... en dat was zelfs al lastig face 2 face.

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.brightdevelopers.com/wp-content/uploads/2020/05/software-requirements.jpg?fit=704%2C528&ssl=1
There have been a number of studies on the complex topic of nonverbal communication with varying results. However, most experts agree that 70 to 93 percent of all communication is nonverbal.
Benieuwd naar de studies hoeveel daarvan via een webcam over blijft ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Montaner op 23-02-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filosoferen over het virus maar de extra risico's op een ongeluk in het verkeer omdat je baas je verplicht naar kantoor te komen heb ik nog niet voorbij zien komen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

LordSinclair schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Nou zeg, overdrijven is ook een vak :')

Als je er daadwerkelijk zo naar kijkt, lijkt mij het goed om psychische hulp te gaan zoeken. Zulke angst is niet gezond

[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 23-02-2022 09:56 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:46:
Ja dat klopt theoretisch wel.. Maar ik denk dat dat risico echt te verwaarlozen is.. Als diegene genetisch zoveel pech heeft dat hij van COVID doodgaat helpt geen hand geven ook niet meer.. Iedereen gaat het namelijk een keer krijgen nu het endemisch is/wordt...

Overigens ben ik geen Corona-ontkenner. En ik sta/stond achter de maatregelen. Op een gegeven moment wordt het risico op een ernstig ziekteverloop echter zo klein dat de voordelen van geen bezoek/thuiswerken/afstand houden/etc niet meer opwegen tegen de voordelen van bij elkaar komen, zowel zakelijk als prive. In veel gevallen kan er efficienter gewerkt worden, heel veel mensen fleuren op van contact, het is voor je mentale gezondheid beter om onder de mensen te zijn, etc. Er zijn al studies/berichtgeving dat er echt mensen zijn die psychisch lijden/geleden hebben onder de lockdowns.

Ik spreek hier alleen voor mezelf, maar ik heb prive echt geen hele leuke tijd gehad. Ik nam de maatregelen namelijk behoorlijk serieus en mijn sociale leven heeft echt een knauw gehad. Niet dat ik ook echt van het padje raakte, maar ik merk aan mezelf dat ik beter in het leven sta als er minder maatregelen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2022 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Montaner schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Het vervallen in extremen helpt geen enkele discussie verder, en daaronder vind ik het doorgeven van een potentieel dodelijk virus als argument wel vallen. [...]
Het is gewoon nog steeds dodelijk. 20 januari bijv. nog 8 doden.
[...]
Persoonlijke overwegingen worden niet betwist, maar deze kan je niet als 'normaal' gaan zien.[...]
Hoezo niet? Waar ligt de grens? Een grote groep wil weer terug naar de oude situatie. Een grote groep wil deze situatie of iets vergelijkbaars hanteren. Wat is het normaal van morgen in deze?
[[..]
Er is zoveel geroepen en geschreven over de verborgen groep aan zieken door het gebrek aan sociaal contact (lees: isolement, persoonlijke ontwikkeling jongeren, etc.) dat 'terug' naar het 'normaal' wel grotendeels noodzaak is. [...]
Prima, maar moet dat dan ten koste gaan van anderen?
[...]Thuiswerken en samenwerken zijn echt 2 totaal verschillende zaken. Afhankelijk van je functie hoever je zelfstandig kan werken, maar dat zal nooit 100% zijn. Ook niet als je voor jezelf werkt.. je doet het immers voor een klant/partij/... en dat was zelfs al lastig face 2 face.[...]
De laatste jaren laten zien dat het een stuk beter kan dan menigeen denkt. Daarnaast is er vrijwel niemand die volledig remote wil blijven werken. Zelfs bedrijven die daarop zijn ingericht (wordpress bijv.) hebben eens in de zoveel tijd een company meeting. Het gaat in deze discussie alleen over hoeveel je dan samen moet komen om je werk te kunnen doen en op welke manier je dan samenkomt. Teruggaan naar de kantoortuin met 50 man, allemaal lekker op elkaar, is gewoon niet hoe ik het nieuwe normaal zie en ook niet verwacht dat weer gaat gebeuren.
Voor mij is het nieuwe normaal max 1 dag in de week op kantoor en de rest remote. Als consultant is dat gewoon mogelijk.

Overigens je plaatje voegt weinig toe. Die issues heb je op de werkvloer als je bovenop elkaar zit (letterlijk), maar ook als je remote werkt. Dat probleem in het plaatje los je op met heldere communicatie en voor heldere communicatie is fysiek samen zijn niet een vereiste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:02:
[...]

[...]

Hoezo niet? Waar ligt de grens? Een grote groep wil weer terug naar de oude situatie. Een grote groep wil deze situatie of iets vergelijkbaars hanteren. Wat is het normaal van morgen in deze?
Weet je wat zo mooi is van een Westerse SAMENleving? Dat dit automatisch gaat. Er gaat niemand een pistool op je hoofd zetten om mij een hand te geven. Als je niet wilt prima. En andersom werkt dat ook, als niemand meer een hand wilt geven ga ik daar ook mee stoppen.

Het normaal van morgen maken we zelf, met zijn allen.

Over je thuiswerk/remote ding. Ja, die kantoortuin van 50 man hoeft van mij ook niet. Maar die 4 dagen in de week thuis zijn ook niet, dan gooi ik mijn laptop ook het raam uit. Ieder zijn ding. Ik heb echt wel behoefte aan contact en samenzijn. En dan beschouw ik mezelf niet eens als heel sociaal. Maar dat is echt persoonlijk. Als het voor jou wel werkt prima. Voor mij werkt het persoonlijk niet en ook zakelijk trouwens niet want ik heb deels een buitendienstfunctie.

Het zijn ook tinten grijs. Sommige mensen hebben letterlijk niemand nodig bij hun werk (iets documenteren wat je zelf gemaakt hebt, callcentre waarin je alleen een script afdraait, etc), ja dat gaat thuis misschien zelfs beter. Anderen zaken gaan dan juist weer beter als je wel bij elkaar zit.

Wel denk ik dat samenwerken werkt per definitie beter gaat als je fysiek samen bent. Maar dan niet in een kippenhok natuurlijk, maar juist in een gezonde omgeving. Het dient geen enkel doel als jij als consultant bij de klant in een kantoortuin wordt gedumpt met 50 anderen om je heen waar je niets mee te maken hebt. Maar als jij met je team (waar je iets mee moet maken) in 1 (gezonde) ruimte zit is dat mijns inziens altijd effectiever. Bij ons team is dat in ieder geval wel zo. Voor elk wissewasje meteen weer bellen is ook zo'n gedoe. Tevens pik ik nog wel eens iets op wat niet voor mij bedoeld was maar waar ik ofwel een aanvulling/correctie in kan doen ofwel ik mijn eigen kennis weer mee aanvul (collega x zegt iets tegen collega y zonder te weten dat het voor mij ook belangrijk is). Dat soort dingen gebeuren gewoonweg niet als je thuis zit. Ik schreef daar al eerder over.

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2022 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

FreakNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:08:
[...]
Wel denk ik dat samenwerken werkt per definitie beter gaat als je fysiek samen bent.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. In mijn ogen is dit afhankelijk van de grootte van de groep.
3+? Ja, fysiek samenwerken gaat beter dan online samenwerken. Gewoon omdat er dan meer ruis op de lijn is met meetings.

Met z'n tweeen? Ik heb daar het afgelopen 2 jaar heel veel ervaring mee opgedaan, aangezien we altijd pair programming deden. En dat ging online beter dan offline, omdat we beiden onze eigen pc tot onze beschikking hadden en toch naar hetzelfde scherm keken. Dus terwijl de ene iets aan het doen was aan de code, kon de andere tegelijkertijd bijvoorbeeld iets opzoeken wat er aan de code gedaan moest worden. Dat ging op kantoor toch een heel stuk minder soepel.

Ben het wel met je eens dat het goed is dat de meeste verplichtingen verdwijnen. Forceren is nooit goed, maar dat gaat natuurlijk 2 kanten op. Forceren naar hetzelfde "normaal" als in 2019 is ook niet goed. Hybride is hier ook het kernwoord. Laten we accepteren dat er mensen zijn die sommige regels van 2020/2021 ook als "normaal" zijn gaan beschouwen.

Een voorbeeld hiervan is kussen (op het werk) na oud en nieuw. Jaren geleden was dat normaal, maar tegenwoordig (en dan heb ik het over vlak voor de pandemie) werd het al minder normaal gevonden en werd er ook geaccepteerd dat je dat kussen niet wilde. Ik hoop dat dat ook gebeurt met het handen schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ook met meer mensen in de meetings is het de vraag. Ik kan in een vergaderruimte niet iedereen in de gaten houden. Op het scherm zie ik 9 man. Ik kan in 1 oogopslag zien wat de emotionele state van iedereen is. De houding, de kleine gezichtstrekjes, etc. Ik zie dus veel beter en sneller wanneer er verwarring optreed bij een persoon en dat ook meteen adresseren in de meeting of buitenom via een persoonlijk bericht.

Kijk dat je in het veld werkt, of als tandards of zoals mijn vrouw als kapster, dan is het logisch dat thuiswerken niet gaat werken, maar voor de gemiddelde kantoorbaan denk ik echt dat thuiswerken beter kan werken, zolang het maar goed wordt ingeregeld. Maar dat is met alles.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 23-02-2022 10:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:54:
Filosoferen over het virus maar de extra risico's op een ongeluk in het verkeer omdat je baas je verplicht naar kantoor te komen heb ik nog niet voorbij zien komen. :+
Gaat nu wel heel extreem hier. Of als ik jarig ben en taart meeneem dat ik dan diabetes uitdeel.
Of als we een keer vette hap gaan halen dat het meteen een uitnodiging voor obesitas is.

Mensen opeens smetvrees hebben terwijl merendeels niet eens weet hoe je de wasbak moet gebruiken na een toiletbezoek.

Hoe ver gaan we met deze overdreven voorbeelden? Is beleefd zijn ook een verplichting? Moet je elkaar groeten?

Ik had ook een collega die niet zo sociaal was en die zomaar wegliep aan het eind van de dag zonder wat te zeggen. Is hij dat verplicht? Nee, is het gezelliger daardoor? Ook niet. Is gezelligheid een verplicht...nee. Maar de maatschappij functioneert niet als we niet compatible met elkaar zijn.
Ik ben een tijd terug van team veranderd en kreeg niet eens een gedag van die persoon. We werkten 3 jaar samen.
Het wordt er niet leuker op als we de sfeer gaan veranderen naar een Noord Koreaans kantoor waar mensen staren naar hun beeldscherm en voor de rest niets zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Gaat nu wel heel extreem hier. Of als ik jarig ben en taart meeneem dat ik dan diabetes uitdeel.
Of als we een keer vette hap gaan halen dat het meteen een uitnodiging voor obesitas is.

Mensen opeens smetvrees hebben terwijl merendeels niet eens weet hoe je de wasbak moet gebruiken na een toiletbezoek.

Hoe ver gaan we met deze overdreven voorbeelden? Is beleefd zijn ook een verplichting? Moet je elkaar groeten?

Ik had ook een collega die niet zo sociaal was en die zomaar wegliep aan het eind van de dag zonder wat te zeggen. Is hij dat verplicht? Nee, is het gezelliger daardoor? Ook niet. Is gezelligheid een verplicht...nee. Maar de maatschappij functioneert niet als we niet compatible met elkaar zijn.
Ik ben een tijd terug van team veranderd en kreeg niet eens een gedag van die persoon. We werkten 3 jaar samen.
Het wordt er niet leuker op als we de sfeer gaan veranderen naar een Noord Koreaans kantoor waar mensen staren naar hun beeldscherm en voor de rest niets zeggen.
Nog een reden om thuis te blijven, mijn sarcastische grapjes landen niet altijd, zelfs als ik er smileys bij zet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Nog een reden om thuis te blijven, mijn sarcastische grapjes landen niet altijd, zelfs als ik er smileys bij zet. :+
Jouw sarcasme is goed overgekomen en ik heb ook een paar sarcastische opmerkingen bijgeplaatst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ben het wel eens met je nuances @Wailing_Banshee

Het is ook per sector verschillend denk ik.

En misschien is het bij ons ook gewoon door de bedrijfscultuur slecht geregeld. We zijn geen IT bedrijf, we zijn een bouwbedrijf (in essentie). Veel mensen hebben ook hun camera uit tijdens een Teams-meeting, dan krijg je dus niks non verbaals mee.

Misschien zijn meetings met meer dan 5/6/7 personen ook sowieso wel inefficiënt, of dat nou online of fysiek is.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2022 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
FreakNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:38:
[...] Veel mensen hebben ook hun camera uit tijdens een Teams-meeting, dan krijg je dus niks non verbaals mee [...]
Dat zou gewoon verboden moeten worden. Volgende keer gewoon even vragen of als je dan fysiek gaat samenkomen iedereen ook even een laken over zich heen legt...
Bij ons is gewoon default aan. Je moet een goede reden hebben om hem uit te doen in een meeting. Anders gaan mensen andere dingen doen, of kan je niet zien dat ze het niet begrijpen, of kan je niet zien dat iemand geërgerd wordt van de gang van zaken of een bepaalde issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Dat zou gewoon verboden moeten worden. Volgende keer gewoon even vragen of als je dan fysiek gaat samenkomen iedereen ook even een laken over zich heen legt...
Bij ons is gewoon default aan. Je moet een goede reden hebben om hem uit te doen in een meeting. Anders gaan mensen andere dingen doen, of kan je niet zien dat ze het niet begrijpen, of kan je niet zien dat iemand geërgerd wordt van de gang van zaken of een bepaalde issue.
Helaas (voor jou) is het juist verboden om zomaar even te eisen dat werknemers de camera aanzetten.
Bij hoge uitzondering zet ik dat ding aan maar standaard gewoon niet. Ik hoef geen inkijk in mijn privé domein en controle of ik niet (ook) iets anders doe ben ik helemaal niet van gediend. Eerst is er wantrouwen of mensen wel werken thuis, nu hebben we big brother "nodig" om dat nog eventjes te controleren, alsjeblieft zeg.
Succes om formeel te regelen dat camera's aan moeten.
https://www.rendement.nl/...euk%20op%20hun%20privacy.
https://www.security.nl/p...e+camera+aan+te+zetten%3F
https://www.advocatie.nl/...-gaan-die-drie-wel-samen/

Edit: voor wat betreft dat laken, bij ons thuis worden ook geen meetings/vergaderingen gehouden van de werkgever dus wat mij betreft appels en peren.

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 23-02-2022 12:54 . Reden: Stukje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:00
[...]

Bij mij staat het 99% uit, ik heb mijn laptop inmiddels in clamshell mode weggewerkt onder mijn monitor omdat de cam toch nooit nodig was. Het ligt gewoon aan de cultuur van een bedrijf.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb hem ook 75% van de tijd uit. Sterker nog, op kantoor heb ik niet eens een webcam, alleen thuis.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De pandemie had een goede kans geweest te leren dat het niet aan jou is om anderen verplichtingen op te leggen, zeker als je niet wat de omstandigheden zijn van die persoon thuis. Gemiste kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
ninjazx9r98 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:44:
[...]
Helaas (voor jou) is het juist verboden om zomaar even te eisen dat werknemers de camera aanzetten.
Bij hoge uitzondering zet ik dat ding aan maar standaard gewoon niet. Ik hoef geen inkijk in mijn privé domein en controle of ik niet (ook) iets anders doe ben ik helemaal niet van gediend.[...]
Ik dacht dat we in dit topic hadden vastgesteld dat je helemaal niet thuis hoeft te werken? In remote meetings vind ik het persoonlijk niet meer dan logisch dat de camera aan staat. Verboden om te eisen vanuit de werkgever misschien, maar dat is niets meer dan fatsoen.
Het heeft ook niets met "big brother" te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke communicatie met je collega's mogelijk maken. Wil je dat niet, dan ga je toch op kantoor werken? Dat mag toch weer? Geef je ook geen inkijk in je privé domein.

Ik heb wel het idee dat er enorm met twee maten wordt gemeten.\
gambieter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:36:
[...]

De pandemie had een goede kans geweest te leren dat het niet aan jou is om anderen verplichtingen op te leggen, zeker als je niet wat de omstandigheden zijn van die persoon thuis. Gemiste kans.
Wat de hell? Heb je mijn reacties in dit topic wel gelezen? Ik eis van niemand iets. Je mag ook gewoon op kantoor werken als de thuissituatie niet toestaat om thuis te werken. Dit mocht altijd al. Dus hoezo zijn de omstandigheden van iemand thuis überhaupt een ding hier? Wil je het niet, dan ga je lekker op kantoor werken. Wil je dat niet, dan ga je in een café werken of huur je een eigen kantoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 23-02-2022 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je polariseert het tot twee slechte keuzes, zonder na te denken over andermans omstandigheden of het tonen van enige empathie. Voor jou is de keuze "camera aan" of "je komt maar naar kantoor".

Doe beter.

Mijn camera gaat alleen aan als ik wat te zeggen heb en als de ander dan antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-02-2022 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
gambieter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Je polariseert het tot twee slechte keuzes, zonder na te denken over andermans omstandigheden of het tonen van enige empathie. Voor jou is de keuze "camera aan" of "je komt maar naar kantoor".

Doe beter.
En weer lees je mijn reactie niet. Als je zo doorgaat ga ik wel uit dit topic. Man o man. Ik polariseer niets tot twee keuzes. Er staan zelfs nog alternatieven benoemd. Daarnaast kan ik niet alle uitzonderingen tot in den treure noemen, want dan ben je tegen het eind van je leven nog niet klaar met het lezen van deze post.

Wat ik wel wil stellen is dat als je niet effectief wil meedoen aan een online overleg je net zo goed niet mee kan doen. Dat soort collega's kan ik missen als kiespijn. Die stel ik gelijk aan die persoon die altijd op de telefoon zit bij het overleg.

Daarnaast als er echt zwaarwegende belangen zijn waarom iemand én niet thuis met camera aan in een meeting kan zitten én niet op een andere plek kan gaan zitten waar dat wel kan, dan is dat natuurlijk gewoon te regelen. Maar dat iedereen (wat ik wel eens zo hoor) dat niet doet, by default, daar kan ik dan weer niet bij. Dat is hetzelfde als je moedwillig voor 50% inzetten in die tijd. Dat is gewoon vragen om een slechte beoordeling en een exitgesprek IMO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort bekrompen polariserende reacties maakt het nou net dat ik niet meer voor bedrijven wil werken die naar kantoor komen verplichten. Dan weet je al dat er weinig ruimte is voor dialoog als het aankomt op andere zaken.

In plaats dat je vraagt waarom sommige mensen niet altijd een camera aanzetten meteen stoere praat uitslaan dat dat niet zou mogen. Die bekrompenheid mis ik niet van kantoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:46:
Dat is gewoon vragen om een slechte beoordeling en een exitgesprek IMO.
Lees je je eigen berichten wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Ik dacht dat we in dit topic hadden vastgesteld dat je helemaal niet thuis hoeft te werken? In remote meetings vind ik het persoonlijk niet meer dan logisch dat de camera aan staat. Verboden om te eisen vanuit de werkgever misschien, maar dat is niets meer dan fatsoen.
Het heeft ook niets met "big brother" te maken. Het heeft te maken met fatsoenlijke communicatie met je collega's mogelijk maken. Wil je dat niet, dan ga je toch op kantoor werken? Dat mag toch weer? Geef je ook geen inkijk in je privé domein.

..

[...]
Eeum, 75% van de communicatie is non-verbaal.. Dus dan kun je beter fysiek meeten, want uit zo'n vierkantje haal je ook niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik heb wel het idee dat er enorm met twee maten wordt gemeten.\

[...]

Wat de hell? Heb je mijn reacties in dit topic wel gelezen? Ik eis van niemand iets. Je mag ook gewoon op kantoor werken als de thuissituatie niet toestaat om thuis te werken. Dit mocht altijd al. Dus hoezo zijn de omstandigheden van iemand thuis überhaupt een ding hier? Wil je het niet, dan ga je lekker op kantoor werken. Wil je dat niet, dan ga je in een café werken of huur je een eigen kantoor.
Fatsoen, fatsoen? Ik vind het fatsoen om iemand een hand te geven. Dat vind blijkbaar ook niet iedereen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Non-verbale communicatie zo belangrijk vinden dat collega's die er om welke reden dan ook niet altijd aan meewerken willen ontslaan, maar wel op een forum rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
gambieter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Lees je je eigen berichten wel?
Ja, en er is zeker wel nuance. Lees jij mijn hele berichten wel? Of val je misschien over 1 zin en verzin je daar een heel narratief omheen om mij in een hokje te duwen?

Even voor de duidelijkheid:
- Ik ben niet tegen op kantoor werken. Zelfs niet als mensen dat 5 dagen willen doen, maar wel als het een verplichting wordt voor werkzaamheden die ook elders kunnen worden gedaan.
- Ik ben niet tegen meetings waarin een persoon om een goede reden niet zichtbaar is. Vroeger had je ook meetings op kantoor waar iemand inbelde via de telefoon. Het wordt anders als iedereen het doet. Dat is hetzelfde als 5 mobieltjes op een tafel in een kantoor leggen en dan een meeting houden. Dat was toen ook not done en IMO nu ook niet.
- Ik ben niet tegen handen schudden, maar wel als het een verplichting wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:54:
Non-verbale communicatie zo belangrijk vinden dat collega's die er om welke reden dan ook niet altijd aan meewerken willen ontslaan, maar wel op een forum rondhangen.
Prima, als jullie geen tegengeluid willen horen dan zoeken jullie het maar uit in je bubbel. Ik stel voor dat we dit topic gaan hernoemen van "Blijf jij thuiswerken na de coronacrisis?" naar "We gaan weer terug naar normaal!"

Ohja.. Weet je wat het verschil is in deze context? Jij bent mijn collega niet! Ik heb geen meetings met je! Jullie blij, ik blij, iedereen blij.

Doeeeeeeiiii!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
[...]

Ik heb wel het idee dat er enorm met twee maten wordt gemeten.
Door wie is dat vastgesteld dat je niet thuis hoeft te werken?
Prachtig dat we dat hier gedaan hebben maar breng dat besluit ook even bij mijn en vele andere werkgevers waar 50-50, 40-60 of 60-40 het nieuwe normaal is?
Dus nee, ik kan en mag niet op kantoor werken. Op dit moment sowieso nog niet tenzij bijzondere functie of speciale toestemming en over een aantal weken wordt dat één a twee dagen per week. Vijf is niet eens meer mogelijk bij gebrek aan werkplekken.

Ik vind het niet meer dan logisch dat mijn camera uitstaat als ik in een privé omgeving ben en onfatsoenlijk om te verwachten/eisen dat je daar naar binnen kunt gluren. Als de werkgever verwacht/eist dat de camera aan gaat alleen vanwege het feit dat ik thuis ben, de locatie waar ik tegenwoordig MOET werken dan mag er huur betaald gaan worden voor die ruimte en mag de werkgever de inrichting volledig betalen zodat ik die zakelijk kan maken (en dan nog een oplossing zoeken voor het logeerbed).
Komt nog bij dat ik over het algemeen ongeschoren, ongekamd haar enz achter de laptop zit. Ga me echt niet 'netjes' aankleden als ik verder de deur niet uit ga/hoef.
Mijn werkruimte is in de logeerkamer en los van mijn eigen privacy in ons eigen huis is achter mij de ruimte met wasmachine en droger en de deur naar het dakterras waar mijn vrouw regelmatig voorbij schuifelt. Ook zij heeft recht op privacy in ons eigen huis zonder op te hoeven letten wat ze aan heeft of hoe ze zich gedraagt omdat ze zomaar ineens op beeld zou kunnen komen bij totaal onbekenden voor haar.
Mijn vrouw werkt onregelmatige tijden in de zorg, is vaak thuis als ik werk en ziet het verplichte thuiswerken al als een 'invasie' in haar privacy en dan zal ze ook nog eens rekening moeten houden met een camera? Gaat niet gebeuren.
En ja de deur van deze kamer kan dicht en nee dat ga ik niet doen want ook diverse huisdieren lopen hier vrij rond en mogen wat dat betreft overal komen. Iets minder zwart/wit, bij hoge uitzondering als de camera aangaat (meestal bij een meeting met nog onbekende collega's of klanten bij een kennismaking) gaat de deur dicht of roep ik even dat de camera aanstaat als ze deze kant op komt.

Voor veel mensen, echt niet alleen maar Tweakers/ICTers komt het oude normaal niet/nooit meer terug qua werk. Bij veel bedrijven is er een nieuw normaal ontstaan waarbij mensen die thuis kunnen werken dat ook deels of grotendeels blijven doen. Dat hoor ik in ieder geval bij veel van onze klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat meer on-topic. Iemand goede resource gevonden die bedrijven opsomt die volledige remote of bijna volledig remote werken?

Wordt tijd om een nieuwe werkgever te vinden. Linkedin en dergelijk hebben wel een filter maar "hybride" kan zijn "je mag een dag thuiswerken als je kan" of "eens in de maand hebben we teamoverleg op lokatie" en ik mis daar wat meer gedetailleerde filter opties.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:55:
- Ik ben niet tegen meetings waarin een persoon om een goede reden niet zichtbaar is. Vroeger had je ook meetings op kantoor waar iemand inbelde via de telefoon. Het wordt anders als iedereen het doet. Dat is hetzelfde als 5 mobieltjes op een tafel in een kantoor leggen en dan een meeting houden. Dat was toen ook not done en IMO nu ook niet.
Hele generaties hebben telefonisch overlegd waarbij ze de andere persoon niet zagen, hebben zelfs hele liefdesrelaties opgezet via brieven of telefoon, en tegenwoordig via Whatsapp. Maar voor een vergadering moet iedereen zijn camera aan hebben, want stel je voor dat iemand zijn neus punnikt.

Telemeetings zijn pas recent echt wat. Voor die tijd had je Skype en eerder was bijna alles zonder beeld. Je stelt je ontzettend aan als je claimt dat het slecht is als niet alle camera's continu aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:02:
Misschien wat meer on-topic. Iemand goede resource gevonden die bedrijven opsomt die volledige remote of bijna volledig remote werken?

Wordt tijd om een nieuwe werkgever te vinden. Linkedin en dergelijk hebben wel een filter maar "hybride" kan zijn "je mag een dag thuiswerken als je kan" of "eens in de maand hebben we teamoverleg op lokatie" en ik mis daar wat meer gedetailleerde filter opties.
Ik denk niet dat je zoiets gaat vinden, en om eerlijk te zijn gaat dat ook niet echt komen. De omstandigheden veranderen en weinig bedrijven zullen zich vastleggen op het recht om volledig remote te kunnen blijven werken. Er zal altijd een clausule zijn waarbij het bedrijfsbelang zwaarder weegt.

Op mijn universiteit, waar veel werk inderdaad remote kan worden gedaan, wil men toch richting een minimum bezetting op elke dag om ziektegevallen e.d. op te kunnen vangen. En dat gaat in overleg. Momenteel ga ik 's maandags naar het werk ivm met studenten die ik begeleid, ad-hoc voor college geven, en de rest wanneer er een goede reden is.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 23-02-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Wat ik wel wil stellen is dat als je niet effectief wil meedoen aan een online overleg fysieke aanwezigheid je net zo goed niet mee kan doen. Dat soort collega's kan ik missen als kiespijn.
See what I did there?

Polariseren kun je leren :+

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:14:
[...]

Ik denk niet dat je zoiets gaat vinden, en om eerlijk te zijn gaat dat ook niet echt komen. De omstandigheden veranderen en weinig bedrijven zullen zich vastleggen op het recht om volledig remote te kunnen blijven werken. Er zal altijd een clausule zijn waarbij het bedrijfsbelang zwaarder weegt.

Op mijn universiteit, waar veel werk inderdaad remote kan worden gedaan, wil men toch richting een minimum bezetting op elke dag om ziektegevallen e.d. op te kunnen vangen. En dat gaat in overleg. Momenteel ga ik 's maandags naar het werk ivm met studenten die ik begeleid, ad-hoc voor college geven, en de rest wanneer er een goede reden is.
Al genoeg bedrijven die pre-corona al volledig remote waren, of gewoon die vrijheid boden. Kan er zo een paar benoemen maar dat is niet mijn vraag. Contractueel is een andere vraag. Als ze me beloven dat ik remote kan blijven werken en dat later terugdraaien en zoek ik wel weer iets anders (net zoals ik dat nu doe).

Mijn vraag is vooral of daar een overzicht van beschikbaar is van bedrijven die dat toestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maar daar ben je toch na 1 belletje of mailtje al achter?

Vaak bu'j te bang!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Je kunt het met het team afspreken, maar gelukkig niet verplichten. Ik heb vaak m'n camera niet aan omdat je dan de zijkant/achterkant van m'n hoofd ziet. Ik heb twee monitoren voor me staan en m'n laptop (waar teams en de camera op draaien) staat naast me. Dus zodra er een scherm gedeeld wordt, gaat mijn camera uit en het venster van teams naar 1 van m'n twee grote monitoren ipv dat kleine laptop monitoortje.
Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Ja, en er is zeker wel nuance. Lees jij mijn hele berichten wel? Of val je misschien over 1 zin en verzin je daar een heel narratief omheen om mij in een hokje te duwen?

Even voor de duidelijkheid:
En wie bepaald wat een goede reden is? En als ik het daar dan niet mee eens ben? Ik heb de camera wel uitgedaan omdat ik er gewoon niet uitzag (nauwelijks geslapen). En een camera heeft de vervelende eigenschap om dat nog even extra uit te lichten (de reden waarom mensen die professioneel voor de camera staan altijd makeup opkrijgen). Plus, hoeveel voegt het toe als je in een gesprek zit met een man of 10? Waarbij er ook nog eens een scherm wordt gedeeld? Zelfs op kantoor kijk ik dan niet naar de mensen, maar naar het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Als wij meetings hebben wordt er altijd wat gedeeld. Dus dan kn je de webcam wel aanzetten, maar met teams zie je dan hooguit een klein deel van de mensen in de meeting.

Zit zelf op een plek die slecht verlicht is, met verlichting voornamelijk achter me. Dus ze zien een zwarte vlek met een zolder op de achtergrond.

Dus nee, de webcam blijft hier eigenlijk altijd uit. Enkel bij een één op één gesprek met bijvoorbeeld een stagiaire doe ik hem aan, mocht het om wat voor reden niet lukken om face to face af te spreken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het "hybride werken" dat gepromoot wordt lijkt vooralsnog te leiden tot bloedrode files op o.a. de A1 richting Amsterdam. ;w Bedoelen ze met hybride werken dat je deels op werk en deels vanuit de auto werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
dreester schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:10:
Het "hybride werken" dat gepromoot wordt lijkt vooralsnog te leiden tot bloedrode files op o.a. de A1 richting Amsterdam. ;w Bedoelen ze met hybride werken dat je deels op werk en deels vanuit de auto werkt?
Ik denk voornamelijk zoals voorheen: woensdag en vrijdag thuiswerken of vrij, dus rustig. Andere dagen druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:00
Dat is pure marketing omdat een reclamespotje goedkoper is dan het file-probleem op te lossen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
De vraag is wat doe je zelf in de file? Waarschijnlijk hetzelfde als al die andere mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:27:
[...]

De vraag is wat doe je zelf in de file? Waarschijnlijk hetzelfde als al die andere mensen ;)
Vanuit huis had ik bijzonder weinig last van die file. B)

Voor de dagen dat ik dan wel naar werk reis, stemt dat niet erg hoopvol. Had verwacht dat het voornamelijk dinsdag en donderdag druk op de weg zou zijn. Maar afgelopen week was het elke dag druk.

Het helpt ook niet dat de NS e.e.a. geschrapt heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:04
LordSinclair schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Ik heb er vanochtend ook in gestaan.

Het hybride werken doen ze waar ik werk niet aan. Met ingang van deze week is het beleid weer vijf dagen op kantoor. Ik heb met heel veel moeite één thuiswerkdag voor elkaar gekregen vorige week.

Van het weekend vacatures zitten bekijken en m'n cv opgepoetst.

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Hier (semi-overheid) is nu het beleid voor mijn afdeling dat elk team zelf mag bepalen hoe vaak ze naar kantoor gaan. Je moet het als team wel van te voren aangeven omdat de capaciteit beperkt is, als bijvoorbeeld iedereen op maandag komt dan past dat niet. Geen regie voering dus vanuit het MT, en op zich vind ik dat wel prima. Er is wel aangeven dat ze een vinger aan de pols houden, wellicht dat het beleid in de toekomst wordt aangepast als er problemen zijn.

Verder gaat het hybride werken (deel thuis deel op kantoor) op zich wel goed omdat ze daar voorziening voor hebben getroffen. Het vereist van de mensen op kantoor wel dat ze er rekening mee houden dat ze duidelijk in de microfoon en niet door elkaar praten.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Het thuiswerken lijkt inderdaad een langzame dood te sterven. Bij het bedrijf waar ik nu (gedetacheerd) zit de afgelopen 2 jaar vrijwel alleen vanuit huis gewerkt. En ik zou echt niet anders willen.
Nu is er maandag vanuit het management een mail gestuurd met een indeling gemaakt door management waarbij ze verwachtten dat je er gewoon weer 2 dagen bent op kantoor. 1x vind ik nog wel ok, dan ben ik ook ingedeeld met wat directe collega's. De andere dag zit ik vrijwel alleen. En aangezien ik coördinator ben voor gebruikers acceptatie testen wereldwijd (lees ik heb veel online sessies met het buitenland) is er voor mij echt 0 noodzaak om naar kantoor te komen.
Ook werd de opmerking gemaakt dat men echt niet meer naar 4 verplichte dagen op kantoor toe wilde. Dus binnenkort verwacht ik dat de 3e verplichte dag wordt toegevoegd.
Waarom wil men dat nou zo super graag. Medewerkers verplichten naar kantoor te komen. Is er die super grote drang om een bepaalde druk uit te kunnen oefenen ofzo? Het kost mij (extra) reistijd, het kost geld om te parkeren (centrum Rotterdam dus lekker duur), mijn werkplek thuis is veel beter (grotere en meer monitors, betere stoel, betere audio voor calls etc), veel flexibeler in delen van mijn dag ipv verplicht een uur pauze om half 1. Ik zie echt vrijwel 0 toegevoegde waarde voor mij persoonlijk.
En ik vind het echt niet erg om 1x in de week even mijn gezicht te laten zien en te socializen met wat directe collega's maar meer hoeft van mij echt niet. Zeker omdat ik mijn werk gewoon goed heb gedaan, er geen klachten zijn en de zoveelste verlenging alweer de deur uit is gegaan.... Ik ben wat gefrustreerd dus en merk dat het me gewoon stress oplevert. Ik zit gewoon niet te wachtten om weer zoveel dagen in die K*t file te staan, veel te duur moeten parkeren, mensen die continue over je schouder kijken (langs je monitor lopen zodat je niet ff kan relaxen want dan voel je je gelijk schuldig ofzo...) en dan weer terug naar huis in de file. Wanneer krijgen we Corona 2.0.....**

**disclaimer ik hoop natuurlijk niet dat er weer een pandemie uitbreekt maar ik had zo gehoopt op meer vrije keus en verantwoordelijkheid van medewerkers. Blijkbaar is dat vertrouwen er niet. En het lastige is, wat ik nu doe is harstikke interessant maarja wellicht maar eens wat lijntjes uitwerpen naar een andere job waar thuiswerken nog wel gewoon kan....we shall see hoe het de komende weken/maanden ontwikkeld.

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 09-03-2022 07:51 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

codex

Geen OpenAI agent :)

Persoonlijk vind ik dat bedrijven die hun personeel laten thuiswerken beloont moeten worden. Zeker in het kader van besparing op zowel fossiele brandstoffen als groene energie. Zeker met de huidige energieproblematiek en klimaatverandering, onder de streep biedt veelvuldig thuiswerken een groot voordeel.

Mijn huidige werkgever (12k personeel) laat de keuze aan de medewerkers, de regel is thuiswerken, maar je kunt naar kantoor mits je een plek reserveert.

Vanaf eind van de maand switch ik van werkgever en zal ik worden gedetacheerd, dan is het dus afhankelijk van de opdracht. Ik hoop zoveel mogelijk thuis en anders hybride, al vind ik het niet zo erg om voor een wat kortere opdracht op kantoor te moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Waarschijnlijk vanaf dinsdag is thuiswerken landelijk voorbij, het advies dan ;) benieuwd hoe lang het duurt voor je weer meerdere dagen naar kantoor moet. Nu is 1 dag per week nog oké maar eigenlijk is minimaal de helft van de tijd fysiek wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Deezers schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:29:
Waarschijnlijk vanaf dinsdag is thuiswerken landelijk voorbij, het advies dan ;) benieuwd hoe lang het duurt voor je weer meerdere dagen naar kantoor moet. Nu is 1 dag per week nog oké maar eigenlijk is minimaal de helft van de tijd fysiek wel gewenst.
Zolang de besmettingen hoog blijven, ga ik niet naar kantoor. En met de huidige brandstof prijzen, en het feit dat ze aanraden om thuis te blijven werken i.v.m. werk aan de weg (Groningen, aansluiting A7 met de A28, ligt er helemaal uit) voel ik me helemaal niet geroepen om tegen m'n zin in naar kantoor te gaan :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
thewizard2006 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:47:
Het thuiswerken lijkt inderdaad een langzame dood te sterven. Bij het bedrijf waar ik nu (gedetacheerd) zit de afgelopen 2 jaar vrijwel alleen vanuit huis gewerkt. En ik zou echt niet anders willen.
Voor nu een genot om gedetacheerd ergens te werken, bevalt het niet dan zoek je nu alvast rond. Er zijn ook veel bedrijven die het kantoor aangepast hebben of over zijn naar een kleiner kantoor.
Nu is er maandag vanuit het management een mail gestuurd met een indeling gemaakt door management waarbij ze verwachtten dat je er gewoon weer 2 dagen bent op kantoor. 1x vind ik nog wel ok, dan ben ik ook ingedeeld met wat directe collega's. De andere dag zit ik vrijwel alleen. En aangezien ik coördinator ben voor gebruikers acceptatie testen wereldwijd (lees ik heb veel online sessies met het buitenland) is er voor mij echt 0 noodzaak om naar kantoor te komen.
Hier nog iemand die veel moet (video)bellen, ik moet zeggen dat ik mij best stoorde op kantoor. Thuis heb je van niemand last maar op kantoor merkte ik dat we allemaal steeds harder gaan praten.
Waarom wil men dat nou zo super graag. Medewerkers verplichten naar kantoor te komen. Is er die super grote drang om een bepaalde druk uit te kunnen oefenen ofzo?
Ik ben bang dat het management geen vertrouwen in de medewerkers heeft als deze thuis werken. Thuis slacken is nu verloren tijd, op kantoor slacken is investeren in je collega's, sociaal bezig zijn, elkaar helpen, groeien, verbinden en nog wat termen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Deezers schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:29:
Waarom is het gewenst? Wat betekend dat? Voor wie gewenst? En waarom, als het al 2 jaar (super) goed gaat was dat blijkbaar ongewenst?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:04
Ik ga al sinds het begin van de pandemie (corona uitbraak) dagelijks naar kantoor werk toe. Als medewerker inventaris werk ik gedeeltelijk in een grote magazijn distributiecentrum en op kantoor. Tot nu toe nog nooit besmet geraakt en bij ons werken er veel collega's op de vloer door het magazijn. Wij hadden ook regels op werk wat betreft corona. Wij moesten als wij van ons werkplek waren en door het magazijn liepen steeds met een mondkapje rond lopen en de 1.5M afstand van elkaar houden. Ik kon deels van huis werken, maar toch ben ik blij dat ik naar werk kon blijven gaan. Het contact/sociale gedeelte vond ik altijd heel belangrijk en weg zijn van thuis.

Ik heb al mijn 3 vaccinaties van Pfizer gehad en ik maak mij niet veel zorgen en maak mij niet druk om.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 11-03-2022 08:23 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Joyous-P schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:06:
[...]

Ik ben bang dat het management geen vertrouwen in de medewerkers heeft als deze thuis werken. Thuis slacken is nu verloren tijd, op kantoor slacken is investeren in je collega's, sociaal bezig zijn, elkaar helpen, groeien, verbinden en nog wat termen ;)
Ik had bij mijn huidige werkpkek eerder het idee: ik (als manager) vind het prettiger om op kantoor te werken en iedereen weer te zien, dus jullie (de medewerkers) vinden dat dus ook allemaal prettiger en zijn dan blij dat jullie weer naar kantoor mogen.
En ja, er zijn 100% zeker collega's bij die blij zijn dat ze weer naar kantoor mogen (en 5 dagen per week op kantoor zitten), maar dat zijn met name collega's die gewoon niet prettig thuis kunnen werken (gebrek aan ruimte/veel mensen thuis/etc). Maar er zijn ook collega's die zeiden: waarom zouden we perse naar het werk gaan als het de afgelopen 2 jaar ook perfect gegaan is met thuis werken?

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste