Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:39
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:54:
Ik had bij mijn huidige werkpkek eerder het idee: ik (als manager) vind het prettiger om op kantoor te werken en iedereen weer te zien, dus jullie (de medewerkers) vinden dat dus ook allemaal prettiger en zijn dan blij dat jullie weer naar kantoor mogen.
Grappig, dat gevoel heb ik op mijn werk ook. In eerste instantie wilde ze dat wij na de persconferentie in februari weer naar kantoor kwamen. Maar daar was veel weerstand tegen want de richtlijn was nog steeds "Werk zoveel mogelijk thuis, ga naar kantoor als het moet, maximaal de helft van de tijd.". Toen werd besloten de persconferentie van 15 maart af te wachten. Maar voordat het zover is leggen ze de richtlijn naast zich neer en moeten we volgende week 2 dagen naar kantoor komen. Ohja en de teamleider wil het zo graag en vindt het zo fijn, dus iedereen vindt het fijn toch? Waarom reageren jullie niet enthousiast? |:(

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Van der Berg schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:10:
Ik ga al sinds het begin van de pandemie (corona uitbraak) dagelijks naar kantoor werk toe. Als medewerker inventaris werk ik gedeeltelijk in een grote magazijn distributiecentrum en op kantoor. Tot nu toe nog nooit besmet geraakt en bij ons werken er veel collega's op de vloer door het magazijn. Wij hadden ook regels op werk wat betreft corona. Wij moesten als wij van ons werkplek waren en door het magazijn liepen steeds met een mondkapje rond lopen en de 1.5M afstand van elkaar houden. Ik kon deels van huis werken, maar toch ben ik blij dat ik naar werk kon blijven gaan. Het contact/sociale gedeelte vond ik altijd heel belangrijk en weg zijn van thuis.

Ik heb al mijn 3 vaccinaties van Pfizer gehad en ik maak mij niet veel zorgen en maak mij niet druk om.
Ik vond wel/niet kantoor nooit een probleem is het voorkomen/beperken van verspreiden, uit de laatste (anonieme) cijfers die ik zag voor ons kantoor is veruit het grootste deel van besmettingen allemaal gebeurd bij de 'volledig thuiswerkers'. Onze afdeling, die nagenoeg dagelijks 'open' was (1 / 2 mensen aanwezig) staat de teller nog steeds op 0.

Ik heb het idee dat regels in een kantoor zelfs onder personeel altijd nog beter worden nageleefd dan welke priveomgeving dan ook, verdere cijfers qua besmettingen waren er ook niet, dus veel valt er natuurlijk ook niet over te zeggen.

Al is er wel een nieuwe groep 'sociale contact' bijgekomen die je liever niet ziet, je 'bekende' collega's heb je al lang gesproken of gezien, directe collega's zag je al wekelijks, en dan komt die golf van 'je kent ze wel maar werkt niet met ze' die afgelopen jaar op de hand te tellen naar kantoor zijn geweest.

-Zoooooo lange tijd niet gezien, hoe is het?
insert lang monoloog die werkelijk niets toevoegt. Ken je niet, hoef je niet te kennen.

-Wow jij werkt alleen nog maar thuis, zie je nooit!
nee, ik werk 3,5 dag kantoor, jij bent hier 1x per 2 weken op de dag dat ik thuis werk.

-Hey ik hoorde dit/dat, wat was er aan de hand?
Als je gewoon ooit ergens afgelopen jaar naar kantoor was gekomen, dan had je dat allemaal geweten.

Natuurlijk zit je dan ook nog met die mensen die hun situatie 1 op 1 doorzetten als conclusie voor een ander. Natuurlijk gok-werk, maar gezien de extreme aantallen ziekenhuis/overlijden, is het niet raar te stellen dat er veel mensen zijn die wat mindere tijden hebben gehad afgelopen jaar, dus ik ga zulke gesprekken meestal in de 'die hebben er ook mee te maken gehad' principe, dan 'ik had niets, jullie ook niet!'.

En daar mis ik dat stukje logica, in de maatschappij is het prima acceptabel dat er mensen zijn die geen klik hebben, weinig met elkaar in gemeen, tot ronduit elkaar gewoon niet mogen, immers iedereen is anders. Maar op kantoor gaat dat blijkbaar niet op, zakelijk is gewoon zakelijk, doe je gewoon. Maar moet je blijkbaar 100% happy face op zetten bij de 'socializing momentjes', want oooh zo gezellig we zijn weer met z'n allen op kantoor! En dan krijg je die geforceerde overdreven social-momentjes die ze als het zou kunnen elke week willen organiseren, deed je vroeger niet, hoef je nu ook niet te doen...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Van der Berg schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:10:
Ik ga al sinds het begin van de pandemie (corona uitbraak) dagelijks naar kantoor werk toe. Als medewerker inventaris werk ik gedeeltelijk in een grote magazijn distributiecentrum en op kantoor. Tot nu toe nog nooit besmet geraakt en bij ons werken er veel collega's op de vloer door het magazijn. Wij hadden ook regels op werk wat betreft corona. Wij moesten als wij van ons werkplek waren en door het magazijn liepen steeds met een mondkapje rond lopen en de 1.5M afstand van elkaar houden. Ik kon deels van huis werken, maar toch ben ik blij dat ik naar werk kon blijven gaan. Het contact/sociale gedeelte vond ik altijd heel belangrijk en weg zijn van thuis.

Ik heb al mijn 3 vaccinaties van Pfizer gehad en ik maak mij niet veel zorgen en maak mij niet druk om.
Je maakt je niet druk maar maakt wel een paniek topic aan omdat je vrouw positief getest is? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:04
-tom-562 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Je maakt je niet druk maar maakt wel een paniek topic aan omdat je vrouw positief getest is? :P
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik op werk niet zozeer bang ben. Natuurlijk maak ik me wel wat zorgen om het virus. Mijn vrouw is inderdaad besmet geraakt. Maar ik zie dat ze erg milde klachten heeft en daardoor ben ik nu minder bang.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

LordSinclair schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Grappig, dat gevoel heb ik op mijn werk ook. In eerste instantie wilde ze dat wij na de persconferentie in februari weer naar kantoor kwamen. Maar daar was veel weerstand tegen want de richtlijn was nog steeds "Werk zoveel mogelijk thuis, ga naar kantoor als het moet, maximaal de helft van de tijd.". Toen werd besloten de persconferentie van 15 maart af te wachten. Maar voordat het zover is leggen ze de richtlijn naast zich neer en moeten we volgende week 2 dagen naar kantoor komen. Ohja en de teamleider wil het zo graag en vindt het zo fijn, dus iedereen vindt het fijn toch? Waarom reageren jullie niet enthousiast? |:(
Hier hetzelfde. Ik werk tijdelijk gedetacheerd en hoewel ik mijn werk + collega's hier super vind is het management echt belabberd. Sinds kort is er een nieuwe directeur van mijn afdeling. De vorige heb ik geen slecht woord voor over, geweldig iemand en een degelijk leider. De nieuwe heeft gewoon gezegd 'iedereen weer 2-3 dagen naar kantoor', en de managers hebben de ballen niet om de nieuwe directeur tegen te spreken. In praktijk houdt niemand zich er aan overigens, maar het is wel een soort van vervelend. Wat dit betreft ben ik blij dat ik over 2 maanden kan vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Thomas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Hier hetzelfde. Ik werk tijdelijk gedetacheerd en hoewel ik mijn werk + collega's hier super vind is het management echt belabberd. Sinds kort is er een nieuwe directeur van mijn afdeling. De vorige heb ik geen slecht woord voor over, geweldig iemand en een degelijk leider. De nieuwe heeft gewoon gezegd 'iedereen weer 2-3 dagen naar kantoor', en de managers hebben de ballen niet om de nieuwe directeur tegen te spreken. In praktijk houdt niemand zich er aan overigens, maar het is wel een soort van vervelend. Wat dit betreft ben ik blij dat ik over 2 maanden kan vertrekken.
Waarom loop je niet gewoon naar de directeur toe en zeg je gewoon dat je daar niet op zit te wachten? En als hij zich niet aanpast dat je ander werk gaat zoeken voor jouzelf en andere collega's, bij bedrijven die remote-werken wél blijven doen?

Directeurs zijn ook maar mensen. In hun wereld is het gebruikelijk om hard maar zakelijk te spelen. Ze zullen het gewoon óf niet weten óf gewoon denken te kunnen negeren "want iedereen blijft toch wel bij dit geweldige bedrijf" :p

Zeker als je managers geen ballen hebben zou ik vooraan staan om mijn verhaal te doen bij de directeur, en zijn reactie ook mee te nemen naar de rest van mijn collega's.

Sterker nog, ik zou eerst ander werk zoeken en dán pas naar de directeur gaan. Dan sta je helemaal sterk. "Ik heb werk gevonden waar ik 100% remote kan werken, en ze zoeken nog 20 andere mensen. Ik merk in mijn team dat iedereen remote wil blijven werken maar dat jij dit niet wil faciliteren, terwijl dat wel gewoon kan. Dus, spoor ik mijn nieuwe werkgever aan om collega's van hier te recruiten, of gaan we binnen dit bedrijf gewoon mee met hoe de wereld zich heeft ontwikkeld?"

"Oh, en hier is mijn ontslagbrief. Ik hoor het graag binnen 3 werkdagen van je, anders ga ik heel veel aanbrengpremies binnenharken. Ok doei."

Maar dan in zakelijke termen in een meeting van ±30 minuten en absoluut niet verwoord zoals ik het opschrijf :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Blue-eagle schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Waarom loop je niet gewoon naar de directeur toe en zeg je gewoon dat je daar niet op zit te wachten? En als hij zich niet aanpast dat je ander werk gaat zoeken voor jouzelf en andere collega's, bij bedrijven die remote-werken wél blijven doen?

Directeurs zijn ook maar mensen. In hun wereld is het gebruikelijk om hard maar zakelijk te spelen. Ze zullen het gewoon óf niet weten óf gewoon denken te kunnen negeren "want iedereen blijft toch wel bij dit geweldige bedrijf" :p

Zeker als je managers geen ballen hebben zou ik vooraan staan om mijn verhaal te doen bij de directeur, en zijn reactie ook mee te nemen naar de rest van mijn collega's.

Sterker nog, ik zou eerst ander werk zoeken en dán pas naar de directeur gaan. Dan sta je helemaal sterk. "Ik heb werk gevonden waar ik 100% remote kan werken, en ze zoeken nog 20 andere mensen. Ik merk in mijn team dat iedereen remote wil blijven werken maar dat jij dit niet wil faciliteren, terwijl dat wel gewoon kan. Dus, spoor ik mijn nieuwe werkgever aan om collega's van hier te recruiten, of gaan we binnen dit bedrijf gewoon mee met hoe de wereld zich heeft ontwikkeld?"

"Oh, en hier is mijn ontslagbrief. Ik hoor het graag binnen 3 werkdagen van je, anders ga ik heel veel aanbrengpremies binnenharken. Ok doei."

Maar dan in zakelijke termen in een meeting van ±30 minuten en absoluut niet verwoord zoals ik het opschrijf :7
Ik was van plan er en plein public tijdens de weekopening wat over te zeggen a.s. maandag. Dit is nieuws van een paar dagen terug en ik heb de nieuwe directeur zelf nog niet gesproken (zit er pas 1,5 week om en nabij). Hij is ook een ad interim directeur overigens. Maar goed, was van plan te vragen waarom er niet even een enquête o.i.d. uit is gegaan, lijkt mij toch het minste. Met zo'n gestrekt been als jij voorstelt ga ik er zeker niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:40
In mijn geval zie ik nu de terugkeer naar het kantoor van de klant echt niet zitten.
Buiten het redelijke risico nog steeds voor mij ondanks de vaccinaties (risicogroep) heeft het geen meerwaarde.

Ik ben een externe die met de laatste opdracht van 6 maanden bezig is. Het werk is vooral solistisch behalve de kennis-overdracht momenten. Waarom zou ik dan 2,5 uur per dag gaan rijden (was 1 uur enkele reis toen we nog 130 mochten) naar een werkplek die slechter is dan de setup van mezelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat dat betreft is de gestegen brandstofprijs ideaal.

Bij ons wilden ze ook voorzichtig weer van "zoek het zelf maar uit" naar "we vinden het fijn om iedereen twee keer in de week te zien voor de sociale binding op kantoor".

Ondertussen hebben we veel collega's die op behoorlijke afstand wonen, en iedereen met lease-auto en tankpas van de zaak. Toen heb ik eens naar de teamleider doorgestuurd wat die verplichte "sociale binding" het bedrijf zou kosten, en of het dat waard was. Daar schrok ze toch een beetje van.

Same voor reizen naar klanten. Waar de account managers bij wijze van spreken eerst in de auto leefden, plannen ze nu 5 sessies op een dag én hebben ze tijd over om nieuwe leads in kaart brengen, in plaats van 30% van de dag door te brengen in de auto.

Het kan allemaal véél efficiënter, maar men wil toch terug naar het vertrouwde.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Sowieso lijken die kosten mijn werkgever niet zoveel uit de maken. Die €2,00 thuiswerktegemoetkoming is vele malen lager dan de reiskostentegemoetkoming die ik krijg als ik naar kantoor kom. En dan woon in van alle collega's nog het dichtstbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zo te lezen ben ik een van de weinigen die erg blij is weer naar kantoor te kunnen. Ben daar zo veel effectiever met wat gesprekken bij de koffie of lunch met mensen die je anders thuis niet makkelijk te pakken krijgt.

Ook heb ik zo veel collega's nog niet in levende lijve gezien de afgelopen 2 jaar, waar het echt wel helpt om elkaar te leren kennen.

Bij ons is het nog steeds de bedoeling om ook paar dagen per week naar kantoor te gaan, op dit moment nog geen verplichting, en met mijn huidige manager gaat die ook niet komen. Maar in de teams waarin ik zit is iedereen blij om elkaar af en toe te gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majoh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:01:
Zo te lezen ben ik een van de weinigen die erg blij is weer naar kantoor te kunnen. Ben daar zo veel effectiever met wat gesprekken bij de koffie of lunch met mensen die je anders thuis niet makkelijk te pakken krijgt.

Ook heb ik zo veel collega's nog niet in levende lijve gezien de afgelopen 2 jaar, waar het echt wel helpt om elkaar te leren kennen.

Bij ons is het nog steeds de bedoeling om ook paar dagen per week naar kantoor te gaan, op dit moment nog geen verplichting, en met mijn huidige manager gaat die ook niet komen. Maar in de teams waarin ik zit is iedereen blij om elkaar af en toe te gaan zien.
Ik vind het ook fijn om naar kantoor te kunnen. Maar kan ook thuiswerken als ik er zin in heb. Beetje ouderwets als je niet de keuze hebt.

Nu heb ik wel de luxe dat ik gewoon een eigen kamer heb enz, zou waarschijnlijk minder gelukkig zijn op een kantoortuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga graag naar kantoor! Voor de beeldvorming, ik ben trainee en na online te zijn afgestudeerd afgelopen zomer , ben ik in september voornamelijk online begonnen bij mijn eerste (van de 3) opdracht. Hartstikke leuk, en ik kom graag naar kantoor om met mijn team te werken of te socializen met andere trainees die weer bij hele andere organisatieonderdelen zitten - ik ga nu bijvoorbeeld 2-3 keer per week naar kantoor. Echter is het gros van mijn werkzaamheden alsnog videobellen met organisaties in het hele land of het buitenland, dus op kantoor zijn betekent vaak ook gewoon in een kantoortje zitten en enkel met de lunch of als ik een kop thee haal wat lullen met de collega's of andere trainees die in de buurt zijn. Ik vind alleen dat als je als leidinggevende gaat beslissen wat je als team of zelfs als bedrijf/organisatie gaat doen, je eerst eens moet nagaan bij je werknemers; wat vinden jullie eigenlijk? Dat gebeurt her en der niet en dat jaagt iedereen natuurlijk wel in het harnas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben ook weer blij als ik weer (zonder beperkingen) naar kantoor mag. Officieel hebben we nu een 40% bezettingsgraad. In de praktijk komt het eerder neer op 60%
Ik merk dat het merendeel van mijn collega's gewoon weer naar kantoor wilt i.p.v. (semi)verplicht thuiswerken. Mogelijk inherent aan de branche (machinebouw), toch een ander slag volk dan de gemiddelde tweaker/nerd/programmeur/<insert stereotype> :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan het plaatje niet vinden, maar er was zo'n quote van een ingenieursbedrijf, dat aangaf (in het Engels) "Elke keer als een concurrent begint over terugkomen naar kantoor, dan gaan onze recruiters scoren bij de mensen bij dat bedrijf. Altijd prijs!"

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

gambieter schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:54:
Ik kan het plaatje niet vinden, maar er was zo'n quote van een ingenieursbedrijf, dat aangaf (in het Engels) "Elke keer als een concurrent begint over terugkomen naar kantoor, dan gaan onze recruiters scoren bij de mensen bij dat bedrijf. Altijd prijs!"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwPuzij6KUBrE1tZO_M929vyLHk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g9XbxLm5P9XOE9RfyXtisR1w.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Moest wel glimlachen toen ik dit zag. Ik werk zelf in het (hoger) onderwijs, en een goed salaris + veel remote werken is echt de enige manier waarop je me daar weg kan kapen. Weet van mezelf dat ik ook echt wel wat te bieden heb m.b.t. software development/architectuur/management, maar ik wil gewoon niet meer in kantoortuinen werken. Dat was ook de nr. 1 reden om naar onderwijs te switchen. Uiteindelijk programmeer ik nog bijna dagelijks :9.

Al zie ik thuiswerken zoals we het meestal noemen dan ook niet letterlijk als 'thuis', maar noem ik het bewust 'remote'.

In de huidige woningmarkt heb ik geen zin om me diep in de schulden te steken voor wonen op een locatie in het Westen van Nederland waar iedereen blijkbaar al wil zijn. Gewoon een paar maanden een huis ergens in het buitenland kunnen huren en vanaf daar werken bijvoorbeeld, lijkt mij echt heerlijk. Is ook alleen maar goed voor de productiviteit.

En dat beviel tijdens de lockdowns ook prima. Het was plezierig en goed voor zowel mijn fysieke als mijn lichamelijke gezondheid.

Dus ik zie wel wat in deze claim.

[ Voor 11% gewijzigd door Ahrnuld op 11-03-2022 18:48 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik vind het zelf ook wel lastig want op de dagen dat veel collega's er zijn krijg je eigenlijk weinig gedaan en kom je te moe (van de prikkels) thuis en de dag erna thuis verzet je veel meer werk en tijd kwijt.. maar als ik dan op een rustige dag als maandag of vrijdag naar kantoor kom zijn mijn collega's er weer niet dus dat is niet zo sociaal en vreemd en dat werk zou dan ook weer thuis kunnen als je daar dan alleen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ach, ik heb vroeger bij de IT dienst van een retailer gewerkt en daar kende men thuis werken voor corona niet eens. Je mocht wel één dag per week in je regio werken. Dat betekende dat je naar een winkel mocht gaan en daar in een klein kantoortje mocht gaan zitten. Afhankelijk van de winkel was dat nog redelijk ingericht of gewoon een donkere bezemkast met een UTP aansluiting :P

Ik heb gehoord dat men ondertussen wel thuis werken toestaat. Maar post corona toch liefst niet té veel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

-tom-562 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Ik ben ook weer blij als ik weer (zonder beperkingen) naar kantoor mag. Officieel hebben we nu een 40% bezettingsgraad. In de praktijk komt het eerder neer op 60%
Ik merk dat het merendeel van mijn collega's gewoon weer naar kantoor wilt i.p.v. (semi)verplicht thuiswerken. Mogelijk inherent aan de branche (machinebouw), toch een ander slag volk dan de gemiddelde tweaker/nerd/programmeur/<insert stereotype> :+
Ik denk dat het vooral ligt aan het "gedwongen" terug naar kantoor.

Niemand heeft er problemen mee om af en toe op kantoor te verschijnen. Lekker een beetje slap lullen, veel koffie halen, samen lunchen etc.

Maar in de week dat ik een project moet opleveren wil ik gewoon de vrijheid hebben om zonder verantwoording af te leggen lekker een week thuis te werken. Daarnaast zijn er met Zoom/Teams/Skype meer dan genoeg mogelijkheden om elkaar toch te spreken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45
Na ruim drie jaar thuis te werken zou ik best wel weer een dagje naar kantoor te willen, enkel om het ritje te maken en overdag onder de mensen te zijn. Vriendin is inmiddels wel weer vrijwillig naar kantoor en heeft het naar haar zin, komt weer met nieuwe verhalen thuis. Bij mij zijn de dagen veel hetzelfde, ik ben dan ook een klein beetje jaloers. De behoefte binnen ons team om weer naar kantoor te gaan is er eigenlijk niet meer, met als grote argument, reistijd en efficiëntie. We zijn de hele dag met de verschillende ontwikkelteams online (vrijwillig) en delen van code is, stellen van vragen, schermen delen is wel heel fijn.

Ik ben doof, draag hoorapperaten en doordat ik deze dingen aansluit op de laptop, krijg ik dus wel alles mee wat er gezegd wordt. In een kantoortuin is dat niet altijd het geval. Dat is voor mij een flinke winst!

Ik zou iig graag weer eens naar kantoor willen, 1 a 2 dagen max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
[...]

Ik had bij mijn huidige werkpkek eerder het idee: ik (als manager) vind het prettiger om op kantoor te werken en iedereen weer te zien, dus jullie (de medewerkers) vinden dat dus ook allemaal prettiger en zijn dan blij dat jullie weer naar kantoor mogen.
Tot deze conclusie ben je wel gekomen door met alle, indien mogelijk, collega's een-op-een kort gesprek hierover te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Lumics schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 07:54:
De behoefte binnen ons team om weer naar kantoor te gaan is er eigenlijk niet meer, met als grote argument, reistijd en efficiëntie. We zijn de hele dag met de verschillende ontwikkelteams online (vrijwillig) en delen van code is, stellen van vragen, schermen delen is wel heel fijn.

Ik ben doof, draag hoorapperaten en doordat ik deze dingen aansluit op de laptop, krijg ik dus wel alles mee wat er gezegd wordt. In een kantoortuin is dat niet altijd het geval. Dat is voor mij een flinke winst!

Ik zou iig graag weer eens naar kantoor willen, 1 a 2 dagen max.
Waarom plannen jullie geen terugkomdag? Dan kan iedereen eens proeven hoe het is / was op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk bij een werkgever al sinds begin van de pandemie met veel plezier maar uiteraard tot recent volledig op afstand (m.u.v. enkele periodes waar we ong 1/2 keer per maand met sprintwissel samenkwamen), nu loopt een in dit draadje vrij herkenbaar thema dat de manager vindt dat iedereen heel enthousiast is om "terug" naar kantoor te komen. Maar met reisafstand van 250km is dat flinke impact met files (o.a. door randstad), en persoonlijk heb ik dit natuurlijk al kenbaar gemaakt en daarom limiet gesteld van max één keer per week naar kantoor.

Ik vind zelf lastig omdat pas sinds kort auto heb (een station niet al te zuinige helaas) om inschatting te maken maar ben benieuwd hoeveel het mij extra kost bovenop de €0,29/km, en hoe dit kenbaar te maken binnen team en manager. Mogelijk is licht offtopic maar met reiskosten ben ik toch benieuwd of er Tweakers zijn die ervaring hebben met overleg met hun manager hierover, en of jullie al persoonlijke grens hebben gesteld bij welke verdere benzine prijsstijging (zonder compensatie vanuit werk, en dit dus uit eigen portemonnee komt) jullie een grens stellen? Persoonlijk maak ik mij best druk als straks benzine nog paar kwartjes omhoog schiet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:25
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:06:

Ik vind zelf lastig omdat pas sinds kort auto heb (een station niet al te zuinige helaas) om inschatting te maken maar ben benieuwd hoeveel het mij extra kost bovenop de €0,29/km, en hoe dit kenbaar te maken binnen team en manager. Mogelijk is licht offtopic maar met reiskosten ben ik toch benieuwd of er Tweakers zijn die ervaring hebben met overleg met hun manager hierover, en of jullie al persoonlijke grens hebben gesteld bij welke verdere benzine prijsstijging (zonder compensatie vanuit werk, en dit dus uit eigen portemonnee komt) jullie een grens stellen? Persoonlijk maak ik mij best druk als straks benzine nog paar kwartjes omhoog schiet
Ik vind het ook nogal duur worden nu (150km per dag, benzine auto die 0.8 l/km loopt), maar mijn manager vindt dat ik maar moet verhuizen als ik dat te duur vind... Openbaar vervoer is er hier niet, ik woon op het platteland, en waar ik werk gaan geen treinen of bussen, dus ik heb geen alternatief. In plaats van te verhuizen ben ik naar ander werk aan het kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tenzij dat bedrijf tijdens jouw dienstverband opeens verhuisd is kan ik de reactie van de manager wel begrijpen.

Zeker met een auto die amper 100km per tankbeurt rijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:25
jadjong schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:56:
Tenzij dat bedrijf tijdens jouw dienstverband opeens verhuisd is kan ik de reactie van de manager wel begrijpen.

Zeker met een auto die amper 100km per tankbeurt rijdt. :+
Haha, ja, per 10 km :-)

Nee, de manager heeft helemaal gelijk, ik heb ook nergens om geklaagd of gevraagd, maar kreeg meteen die reactie toen ik opmerkte dat het steeds duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

Joyous-P schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:24:
[...]

Tot deze conclusie ben je wel gekomen door met alle, indien mogelijk, collega's een-op-een kort gesprek hierover te hebben?
Het gros van mijn collega's hebben geen zin om elke dag weer naar kantoor te moeten... Dat was ook de gemiddelde reactie toen dat werd gezegd tijdens de laatste meeting.
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:44:
[...]

Niemand heeft er problemen mee om af en toe op kantoor te verschijnen. Lekker een beetje slap lullen, veel koffie halen, samen lunchen etc.
Vooral door dat slap lullen gebeurt er niet veel op kantoor en is het vooral geschikt om te brainstormen :D
jadjong schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:56:
Ik vind die reactie nogal kortzichtig. De wereld verandert niet, toch? Een keuze die 10 jaar geleden goed was, kan ineens, binnen een week, ineens minder goed zijn. En dan zonder dat jij of je werkgever daar schuld aan hebben.

Mijn reactie op zo'n manager zou dan zijn: ok, ik zoek wel een andere baan, waar ik geen geld hoef toe te leggen om te moeten werken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jeroenneman schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:44:
[...]

Maar in de week dat ik een project moet opleveren wil ik gewoon de vrijheid hebben om zonder verantwoording af te leggen lekker een week thuis te werken. Daarnaast zijn er met Zoom/Teams/Skype meer dan genoeg mogelijkheden om elkaar toch te spreken.
Als iedereen af en toe verschijnt heeft dat voordelen en nadlen. Je hebt een minder groot pand nodig, minder werkplekken, minder schoonmaakkosten etc. Maar personeel ziet elkaar ook veel minder. Als iedereen een keer per week komt is de kans 20 procent dat je een collega tegen komt.

Overigens blijf ik gewoon thuis werken (als het aan mij ligt, maar ik denk dat dit wel kan). Dit deed ik voor corona ook, maar mijn collega's deden dit niet. Dus die ene keer in de week ontmoete ik wel iedereen en dat zal anders zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Wailing_Banshee schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:37:
[...]

Het gros van mijn collega's hebben geen zin om elke dag weer naar kantoor te moeten... Dat was ook de gemiddelde reactie toen dat werd gezegd tijdens de laatste meeting.
Wat bedoel je met de gemiddelde reactie toen dat werd gezegd tijdens de laatste meeting? Werd er verteld dat jullie weer (deels) naar kantoor terug gaan? Dan ben ik benieuwd hoe het er nu voor staat, lees even terug wat je eerst zei:
[...]
PS: Ik ben nu wel nieuwsgierig of de laatste meeting voor je quote van 11 Maart was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat hij zich verplaatste in de manager? Net als dat iedereen ook precies weet wat Putin denkt momenteel ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Joyous-P schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:49:
[...]

Wat bedoel je met de gemiddelde reactie toen dat werd gezegd tijdens de laatste meeting? Werd er verteld dat jullie weer (deels) naar kantoor terug gaan? Dan ben ik benieuwd hoe het er nu voor staat, lees even terug wat je eerst zei:

[...]

PS: Ik ben nu wel nieuwsgierig of de laatste meeting voor je quote van 11 Maart was.
Die laatste meeting was eind februari. En er werd toen verteld dat we weer terug gaan naar kantoor. De reacties daarop was allemaal in de trend van: hebben we de afgelopen 2 jaar niets geleerd, dat het ook allemaal goed gaat met thuis werken, en waarom zouden we naar kantoor gaan als het hele team daar geen behoefte aan heeft.

En hoe het er nu voor staat? Geen idee, ik ben net afgelopen week bij een nieuw team begonnen. Ik weet dat mijn oude team nu maximaal 1 dag per week naar kantoor gaat (de sprintwissel dag, wekelijkse sprints).
Marzman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:00:
Ik denk dat hij zich verplaatste in de manager? Net als dat iedereen ook precies weet wat Putin denkt momenteel ;)
Inderdaad. maar in dit geval was het wel heel duidelijk dat hij het vreemd vond dat niet iedereen er zin in had (gezien zijn reactie op een aantal reacties op zijn opmerking :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hier is het animo wel bijzonder laag en met de huidige brandstofprijzen gaat dat ook niet snel veranderen. Ik denk dat velen maximaal 1x per 2 weken komen of straks 1x per week. En het werk lijdt er vooralsnog niet onder maar denk dat veel collega's ook de vrijheid niet meer willen verliezen om je eigen dag in te delen, geen reistijd etc. Dan moet kantoor wel een heel groot voordeel gaan bieden willen mensen daar weer vaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Deezers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:12:
Hier is het animo wel bijzonder laag en met de huidige brandstofprijzen gaat dat ook niet snel veranderen. Ik denk dat velen maximaal 1x per 2 weken komen of straks 1x per week. En het werk lijdt er vooralsnog niet onder maar denk dat veel collega's ook de vrijheid niet meer willen verliezen om je eigen dag in te delen, geen reistijd etc. Dan moet kantoor wel een heel groot voordeel gaan bieden willen mensen daar weer vaker zijn.
In de winter zou je nog kunnen zeggen van het verwarmen dat je dan thuis niet hoeft te doen, maar die periode is ook voorbij (of zo goed als).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Marzman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:14:
[...]

In de winter zou je nog kunnen zeggen van het verwarmen dat je dan thuis niet hoeft te doen, maar die periode is ook voorbij (of zo goed als).
Met moderne verwarmingssystemen moet je je huis toch 24/7 verwarmen, of je er nou bent of niet. Dan gaat die vlieger ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

durian schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Ik vind het ook nogal duur worden nu (150km per dag, benzine auto die 0.8 l/km loopt), maar mijn manager vindt dat ik maar moet verhuizen als ik dat te duur vind... Openbaar vervoer is er hier niet, ik woon op het platteland, en waar ik werk gaan geen treinen of bussen, dus ik heb geen alternatief. In plaats van te verhuizen ben ik naar ander werk aan het kijken...
Hier heb ik ooit ook een teamleider gehad die begon over verhuizen. Ik woonde in Den Haag, en werkte in Utrecht. Retourtje huis <> werk was goed voor 125km.
We hebben het over een jaar of 3-4 geleden. En toen was de huizenmarkt in Utrecht compleet overspannen (zal nu niet anders zijn). Den Haag was ook druk, maar had meer wijken die beter te betalen waren.
Toen ik uitrekende dat de reiskosten lager waren dan een nieuwe hypotheek keek ie mij raar aan. Nog maar te zwijgen over de verhuiskosten (~10% kosten koper) kwam ik op een 'terug verdien tijd' van over de 20 jaar.

Dus ik heb aangegeven dat ik meer commitment verwacht van een werkgever als ze dat echt menen, en met commitment bedoel ik dat het aantrekkelijker voor mij word om te blijven, want studiebudget was er niet en de werkgever rekte het geven van jaarcontracten tot het absolute maximum.
Hij beweerde dat er wel een studiebudget was, vervolgens wees ik naar de discussie over 275 euro voor een 3 daags congress die maanden voortsleepte. Toen ze uiteindelijk na maanden doorkwamen met de kosten had ik het al via de belastingdienst teruggevraagd. :X

Anyway, u begrijpt, dat een enkel verzoek (als is het maar mondelng en nog niet eens schriftelijk) kan een onhoudbare discussie veroorzaken die de relatie op scherp kan zetten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind forensen zonde van de tijd, geld en slijtage. Maar men ziet zelden het complete plaatje. Nog maar te zwijgen over mijn familie die in regio Leiden woont.
Dat wordt fijn als oma wil opassen en ~80km moet rijden. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 14-03-2022 08:28 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 16:25
Ik ga alleen naar kantoor als het toegevoegde waarde heeft.
Niet alleen maar omdat een manager dit wel fijn vindt.

Ik denk dat ik uiteindelijk 1 keer per week/2 weken naar kantoor zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

LordSinclair schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:17:
[...]

Met moderne verwarmingssystemen moet je je huis toch 24/7 verwarmen, of je er nou bent of niet. Dan gaat die vlieger ook niet op.
Want iedereen heeft dat? :+
R20141016 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:40:
Ik ga alleen naar kantoor als het toegevoegde waarde heeft.
Niet alleen maar omdat een manager dit wel fijn vindt.

Ik denk dat ik uiteindelijk 1 keer per week/2 weken naar kantoor zal gaan.
Die toegevoegde waarde is natuurlijk voor iedereen anders (ook vanuit je manager gezien)

[ Voor 41% gewijzigd door -tom-562 op 14-03-2022 08:55 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Marzman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:14:
[...]

Ik andersom: als er weer een hittegolf komt zal ik graag naar kantoor komen. Heb geen airco thuis. In 2020 al eens een dagje in mn eigen auto gewerkt omdat het in huis niet te harden was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyBeRSPiN schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Ik andersom: als er weer een hittegolf komt zal ik graag naar kantoor komen. Heb geen airco thuis. In 2020 al eens een dagje in mn eigen auto gewerkt omdat het in huis niet te harden was ;)
Dan zit ik ook onder een plat dak, maar met een ventilatortje houdt ik het vrij lang uit :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
-tom-562 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Want iedereen heeft dat? :+

[...]

Die toegevoegde waarde is natuurlijk voor iedereen anders (ook vanuit je manager gezien)
De manager moet gewoon MS Teams gebruiken indien hij mensen wilt spreken.
Vaak zat op kantoor gezeten met heel de dag een headset op omdat iedereen waar ik een meeting mee had thuis zat.

Ook ben ik erachter gekomen dat een kantoortuin verschrikkelijk is om lekker rustig te werken.
#kippenhok :-(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

R20141016 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:17:
[...]

De manager moet gewoon MS Teams gebruiken indien hij mensen wilt spreken.
Vaak zat op kantoor gezeten met heel de dag een headset op omdat iedereen waar ik een meeting mee had thuis zat.

Ook ben ik erachter gekomen dat een kantoortuin verschrikkelijk is om lekker rustig te werken.
Ach, kantoortuinen zouden sowieso per direct verboden moeten worden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Maar het ziet er zo mooi uit op de foto's..

Heb daar zo'n hekel aan.. kantoortuinen. Vervolgens gaat iedereen met een koptelefoon op zitten om zich ook maar enigszings te kunnen concentreren.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
R20141016 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:17:
En het is nu alleen maar een groter kippenhok geworden. Want omdat de helft niet aanwezig is moet iedereen de hele tijd bellen via teams. En de meeste hebben niet door dat ze via een microfoon spreken en schreeuwen alsof ze geen belverbinding hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

LordSinclair schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:35:
[...]

En het is nu alleen maar een groter kippenhok geworden. Want omdat de helft niet aanwezig is moet iedereen de hele tijd bellen via teams. En de meeste hebben niet door dat ze via een microfoon spreken en schreeuwen alsof ze geen belverbinding hebben.
Ik zat al in die situatie pre-corona. Ik werk in een internationaal team, 95% van mn directe collega's zit in het buitenland. Zat eigenlijk full time in zo'n klein glazen hokje om de rest van de collega's niet te storen, maar daar waren er altijd te weinig van. En hele dagen in zo'n hokje zitten "paste ook niet in het concept" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Hier is het beeld dat je 2-3 dagen thuis mag blijven werken en dat de thuiswerkvergoeding blijft. Prima hoor; lekker lang in mijn nest blijven liggen en minder vaak op pad :)
Voor de gezelligheid en BHV taken is naar de zaak komen natuurlijk wel nog steeds wenselijk.

[ Voor 21% gewijzigd door zzzzz op 14-03-2022 09:54 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CyBeRSPiN schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Ik zat al in die situatie pre-corona. Ik werk in een internationaal team, 95% van mn directe collega's zit in het buitenland. Zat eigenlijk full time in zo'n klein glazen hokje om de rest van de collega's niet te storen, maar daar waren er altijd te weinig van. En hele dagen in zo'n hokje zitten "paste ook niet in het concept" ;)
Erg herkenbaar ;). Zeker bij grotere organisaties is er volgens mij nogal wat moeite om te schakelen naar de nieuwe realiteit van hybride werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even een natrapje aangaande de "werknemers moeten hun camera aanzetten tijdens besprekingen":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soGKNVaGJD2T6MOpCoV3U5-gUv8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/65GdVM5IsguaPIm8ut7t5kX4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05:58
Het valt mij op dat veel mensen in dit forum moeite hebben met de kosten die gepaard gaan met forensen.

Vrijwel iedereen die dit oppert heeft het over benzineprijzen/onderhoud auto, gaan er dan zo weinig van jullie met het OV naar haar/zijn werk?

Natuurlijk is het voor de plattelandiërs misschien niet altijd een optie maar als je een beetje in de bewoonde wereld woont is het OV toch een prima alternatief. Met wat flexibiliteit van je werkgever kan je buiten de spits reizen en zeker in de trein kan je dan vaak nog prima werken. Reistijd ≈ werktijd.

Zou een goede OV-verbinding en abonnement (desnoods 1e klas) voor de verstokte coureurs in dit topic een reden zijn om vaker naar kantoor te gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
Louislouislouis schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:59:
Vrijwel iedereen die dit oppert heeft het over benzineprijzen/onderhoud auto, gaan er dan zo weinig van jullie met het OV naar haar/zijn werk?

Natuurlijk is het voor de plattelandiërs misschien niet altijd een optie maar als je een beetje in de bewoonde wereld woont is het OV toch een prima alternatief. Met wat flexibiliteit van je werkgever kan je buiten de spits reizen en zeker in de trein kan je dan vaak nog prima werken. Reistijd ≈ werktijd.
Eens even kijken. Auto: 14 minuten. OV: 47 minuten, waarvan 17 minuten in een bus zitten en de rest lopen van/naar de bushaltes, dus weinig tijd om te werken. Beide enkele reis.

Nee niet echt een realistische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:02
-tom-562 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Idd, ik ging altijd 2 dagen per week naar een ander kantoor omdat ze daar ruime flexplekken in een “stilte” ruimte hadden (mensen deden daar hun calls in hokjes) om productief te zijn. Dan maar de auto in ipv 5 minuten met de metro.

Het kantoor waar ik verwacht werd te werken was een kantoortuin met te weinig hokjes waar mensen hun calls konden doen, oftewel zwaar rumoerig.

Ik ben zeker niet de enige die vaak zat te werken met een headset op het achtergrond lawaai iets te dempen :X

[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 14-03-2022 12:06 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Het valt mij op dat veel mensen in dit forum moeite hebben met de kosten die gepaard gaan met forensen.

Zou een goede OV-verbinding en abonnement (desnoods 1e klas) voor de verstokte coureurs in dit topic een reden zijn om vaker naar kantoor te gaan?
Allemaal enkele reis:
21 minuten auto (Files heb ik nooit op dat traject) _/-\o_
62 minuten OV (trein + bus + lopen bushalte/treinstation + wachten) Effectief zitten 27 minuten :F
75 minuten fiets ;w
290 minuten lopen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door R20141016 op 14-03-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05:58
R20141016 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Allemaal enkele reis:
21 minuten auto (Files heb ik nooit op dat traject) _/-\o_
62 minuten OV (trein + bus + lopen bushalte/treinstation + wachten) Effectief zitten 27 minuten :F
75 minuten fiets ;w
290 minuten lopen 8)7
LordSinclair schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Eens even kijken. Auto: 14 minuten. OV: 47 minuten, waarvan 17 minuten in een bus zitten en de rest lopen van/naar de bushaltes, dus weinig tijd om te werken. Beide enkele reis.

Nee niet echt een realistische optie.
Ik begrijp dat het met dit soort multimodale trajecten niet echt zin heeft om met het OV te gaan. Als ik überhaupt met een bus zou moeten zou ik ook afhaken.

Al is die 17 min bus van @LordSinclair nog wel acceptabel als je het wandelen gewoon ziet als je dagelijkse beweging ;) en het kan nooit ver fietsen zijn als het maar 14min rijden is.

Met een e-bike zijn die 75 minuten van @R20141016 ook goed te doen!

Zouden jullie vaker naar kantoor gaan wanneer je een e-bike of speed pedelec van je werk vergoed zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Louislouislouis schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Zouden jullie vaker naar kantoor gaan wanneer je een e-bike of speed pedelec van je werk vergoed zou krijgen?
Den Haag - Amsterdam is niet echt te doen met een e-bike, dus nee :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:21

hneel

denkt er het zijne van

Even kijken, volgens Google Maps.
Auto: 0:35 (zonder file)
OV: 1:40
Fiets: 2:05

Let wel: enkele reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
[...]

[...]

Ik begrijp dat het met dit soort multimodale trajecten niet echt zin heeft om met het OV te gaan. Als ik überhaupt met een bus zou moeten zou ik ook afhaken.

Al is die 17 min bus van @LordSinclair nog wel acceptabel als je het wandelen gewoon ziet als je dagelijkse beweging ;) en het kan nooit ver fietsen zijn als het maar 14min rijden is.

Met een e-bike zijn die 75 minuten van @R20141016 ook goed te doen!

Bij een speed pedelec wellicht wel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
De vraag was waarom we met de auto gaan ipv het OV.

Maargoed op de fiets is het 15km ofwel zo'n 45 minuten, eerst vervelend slingeren door de stad en daarna vrij voor de elementen door open veld langs een weg waar auto's rakelings langs je heen denderen met 80km/h (of harder). Daarna heb je nog de keuze om je om te kleden op kantoor of de hele dag in je zweetkleding zitten. Dus qua tijd ben je er nog steeds erg veel aan kwijt. En mijn werkgever zal ook nooit de aanschaf van zo'n fiets vergoeden dus dat scenario is onrealistisch.

Daarnaast zie ik ook niet in hoe een manier van transport die langer duurt dan de auto de werkomstandigheden op kantoor verbeteren. Het fijne aan thuiswerken is dat je rustig kan werken. Geen ziektes makkelijk oploopt, het een aangename temperatuur is i.p.v. altijd te warm en je op tijd klaar bent. Dan kan je altijd nog lekker kan gaan bewegen om vervolgens een douche te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:36

Woon in de buurt van de randstad.

Auto 15minuten
Trein 60minuten
Fiets 36minuten ( geen optie helaas )

OV kosten 125 euro per maand
Van dat geld kan ik bijna 3 maanden met de auto naar mijn werk ( puur brandstof berekend )

Probleem met OV is dat het te duur is. Wil best meer tijd kwijt zijn, maar moet wel in verhouding blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Wat ik hier niet zo goed begrijp, we wisten allemaal dat Corona en dus de maatregelen tijdelijk waren. Nu dat de maatregelen grotendeels worden opgeheven, is het ineens een probleem om naar kantoor te gaan. Het lijkt nu ineens een probleem van de werkgever dat je zo ver weg woont.

Ik ben zelf werkgever, en heb graag dat de mensen minimaal 1x per week naar kantoor komen. Een deel van onze mensen zijn consultants, die halen dat niet, wat mij betreft voor nu nog prima. Het andere deel komt dus 1x per week naar kantoor, het merendeel daarvan komt meerdere dagen, niet omdat "directie" dat wil, maar uit eigen beweging. Elk individu zo om zijn eigen redenen, sociaal, fijne werkplek, of het werkt gewoon soms beter dan thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:37:
Wat ik hier niet zo goed begrijp, we wisten allemaal dat Corona en dus de maatregelen tijdelijk waren. Nu dat de maatregelen grotendeels worden opgeheven, is het ineens een probleem om naar kantoor te gaan. Het lijkt nu ineens een probleem van de werkgever dat je zo ver weg woont.

Ik ben zelf werkgever, en heb graag dat de mensen minimaal 1x per week naar kantoor komen. Een deel van onze mensen zijn consultants, die halen dat niet, wat mij betreft voor nu nog prima. Het andere deel komt dus 1x per week naar kantoor, het merendeel daarvan komt meerdere dagen, niet omdat "directie" dat wil, maar uit eigen beweging. Elk individu zo om zijn eigen redenen, sociaal, fijne werkplek, of het werkt gewoon soms beter dan thuis.
Waarom zouden bepaalde maatregelen die goed werken en fijn zijn voor veel mensen tijdelijk zijn? Thuiswerken was voor Corona op veel werkplekken al deels realiteit, Corona heeft het veel verder gebracht en het zou jammer zijn om dat op te geven.

1x per week is erg redelijk, maar er zijn veel organisaties die weer 100% of 80% op kantoor willen en dat is toch echt wel achterhaald. Als mijn werkgever ineens gaat zeggen dat ik 5 dagen per week naar kantoor moet, dan mogen ze op zoek naar een nieuw iemand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:37

Corona heeft veel mensen veranderd. En dus ook de beleving van werk, reizen en vrije tijd. Tel daar bij nog eens op dat de arbeidsmarkt krap is, dan moet je inderdaad wel zeggen dat het ook een probleem is van/voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
@WasBak Voor de tijd van corona was mijn werkgever anti thuiswerken. Omdat het per wet voor een paar dagen per week moest worden toegestaan stonden ze het schoorvoetend af en toe toe. Verder kwam je als werknemer gewoon naar kantoor. Je wist niet beter.

Maar corona is een eye opener geweest voor zowel de werkgever als de werknemer. De werkgever heeft de afgelopen twee jaar gezien dat het super goed gaat met alle medewerkers thuis, nog nooit zulke goede jaren gehad. De werknemer heeft nu aan het thuiswerken kunnen proeven en dat smaakt naar meer. Terwijl de werkgever het weer zo snel mogelijk wil vergeten blijft de werknemer het onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Homeland schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Waarom zouden bepaalde maatregelen die goed werken en fijn zijn voor veel mensen tijdelijk zijn? Thuiswerken was voor Corona op veel werkplekken al deels realiteit, Corona heeft het veel verder gebracht en het zou jammer zijn om dat op te geven.
Bepaalde maatregelen werken blijkbaar niet zo goed voor iedereen als men dat denkt. Ik kan mij niet voorstellen dat degene die de regels bij jullie bepalen, we gaan onze werknemers pesten door ze weer naar kantoor te halen, daar zullen ze weloverwogen redenen voor hebben. Wellicht ook op basis van gevoel, of misschien wel op basis van onderzoeken.
1x per week is erg redelijk, maar er zijn veel organisaties die weer 100% of 80% op kantoor willen en dat is toch echt wel achterhaald. Als mijn werkgever ineens gaat zeggen dat ik 5 dagen per week naar kantoor moet, dan mogen ze op zoek naar een nieuw iemand.
Met dat laatste ben ik het dus eens, je gaat je werkgever, die mogelijk de keuze al heeft gemaakt, niet overtuigen. Wat je wel kan doen, als je daadwerkelijk hebt ondervonden hoe belangrijk je tijd is, werk in de buurt zoeken. Beter voor iedereen :)
Corona heeft veel mensen veranderd. En dus ook de beleving van werk, reizen en vrije tijd. Tel daar bij nog eens op dat de arbeidsmarkt krap is, dan moet je inderdaad wel zeggen dat het ook een probleem is van/voor de werkgever.
Zie boven, ik zou dan adviseren om iets anders te zoeken. Ik zou het als werkgever niet zo'n probleem vinden als iemand die niet eens is met ons beleid, dan maar verder te kijken. Want wanneer houdt het op?

[ Voor 15% gewijzigd door WasBak op 14-03-2022 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:28

Tuurlijk was het tijdelijk maar na twee jaar is er natuurlijk wel een gewenningseffect. Ik zat eerst 40 uur op een kantoor en nu vrijwel alleen nog maar thuis en ik vind het prima. Ik kon me nooit voorstellen dat ik ooit structureel thuis zou werken en nu kan ik me niet voorstellen dat ik 1x per week of vaker naar kantoor ga. Ik gok dat het 2x per maand gaat worden, indien er meerwaarde is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02

Kosten met de auto: Enkele reis is €9,19. 07:45 de deur uit
Kosten met het ov: Enkele reis is €8,57. 06:42 de deur uit
Kosten met de high speed e-bike: Ongeveer 25 cent per rit en om 07:30 de deur uit

You do the math ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:42

Laatst de berekening gedaan weer :+ wel "platteland" (klein stadje met 30.000 inwoners naar een industrie-dorp met 45.000 inwoners).

6:15 vertrek, 8:08 op het werk met het OV. (113 minuten)
Met de auto: 32 minuten

Kosten enkele reis OV: 11,99
Verbruik enkele reis auto: 3 liter

Dus met een benzineprijs van 4 euro per liter zou de bus goedkoper zijn.... Met 3,5x meer reistijd

Maar ik heb LPG, dus zit nu op een kwart daarvan :+
En als de benzineprijs verdubbeld, verwacht ik dat het OV niet gelijk blijft :+

Als ze een treinverbinding zouden aanleggen tussen mijn woon en werkplaats? of een directe buslijn? Ja, dan zou ik er wel over nadenken ja. Maar nu? Met de fiets zou ik even snel zijn bijna (40km, auto 45km)

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 14-03-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum

Komt natuurlijk ook dat veel mensen gekozen hebben om hun werk en/of woning zo te kiezen dat ze afhankelijk zijn geworden van de auto. Dus als de benzineprijzen door het dak gaan, dan zijn ze mooi in de spreekwoordelijke aap gelogeerd.

Maar goed, met thuiswerken ben je ook al weer wat onafhankelijker van de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:42
Kalentum schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Komt natuurlijk ook dat veel mensen gekozen hebben om hun werk en/of woning zo te kiezen dat ze afhankelijk zijn geworden van de auto. Dus als de benzineprijzen door het dak gaan, dan zijn ze mooi in de spreekwoordelijke aap gelogeerd.

Die hoor ik vaker, maar dat is lang niet altijd zo. Ik werk in de tech-industrie. Dat zit vaak geconcentreerd op een aantal locaties.... Miss Waah werkt in de GGZ, wat dan weer op een totaal andere plek zit. En zo wonen wij exact tussen onze werklocaties in. Beide ~45km rijden, maar wel allebei precies de andere kant op :X

Als ik alleen was geweest zou ik misschien wel verhuizen. Maar nu? met een gezin, familie die allemaal hier woont? Kinderopvang is duurder als benzine :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Bepaalde maatregelen werken blijkbaar niet zo goed voor iedereen als men dat denkt. Ik kan mij niet voorstellen dat degene die de regels bij jullie bepalen, we gaan onze werknemers pesten door ze weer naar kantoor te halen, daar zullen ze weloverwogen redenen voor hebben. Wellicht ook op basis van gevoel, of misschien wel op basis van onderzoeken.

[...]

Met dat laatste ben ik het dus eens, je gaat je werkgever, die mogelijk de keuze al heeft gemaakt, niet overtuigen. Wat je wel kan doen, als je daadwerkelijk hebt ondervonden hoe belangrijk je tijd is, werk in de buurt zoeken. Beter voor iedereen :)

[...]

Zie boven, ik zou dan adviseren om iets anders te zoeken. Ik zou het als werkgever niet zo'n probleem vinden als iemand die niet eens is met ons beleid, dan maar verder te kijken. Want wanneer houdt het op?
Succes met het vinden van personeel. Waarom wil je zo beslist je mensen op kantoor hebben? Omdat het vroeger de norm was?

Zoals al eerder gezegd heeft corona laten zien dat thuiswerken gewoon kan. Ik werk voor de overheid en gelukkig is er vanuit hoger MT besloten hoe de toekomst eruit gaat zien. Mijn eigen teamchef ziet het liefst iedereen 50/50 naar kantoor komen, terwijl ik zelf(en de meeste collega's) 1 dag per week wel voldoende vinden. Teamchef heeft zich dus bij de richtlijnen van hogeraf neer te leggen.

Ik ben van mening dat iedereen voor zich moet bepalen wat hij of zij wil indien het werk het toelaat. Daar krijg je alleen maar effectievere medewerkers van. Als je denkt dat je personeel geen klap uitvoert als ze this zijn... dan gaat er toch al iets mis en ddat gaat op kantoor werken niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:37
WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:50:

Tuurlijk, maar dan is het toch het probleem van de werkgever geworden? Die mist dan een goede (als zeg ik het zelf :)) arbeidskracht die op dit moment gewoon moeilijk te vervangen is.

En wanneer het ophoudt? Dat weet ik niet. Wel verwacht ik dat werknemers meer en meer zelf gaan bepalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Met wat flexibiliteit van je werkgever kan je buiten de spits reizen en zeker in de trein kan je dan vaak nog prima werken. Reistijd ≈ werktijd.
In de trein werken is zeker niet altijd mogelijk. Toen ik nog in Assen woonde, ging ik dagelijks met de trein. Ik kon van geluk spreken als ik kon zitten...
Nope. Het maakt mij niet uit hoe ik naar kantoor ga. Ik kan thuis gewoon prettiger werken dan op kantoor omdat ik minder afleiding heb (ik zou wel weer graag met het OV naar kantoor gaan, zolang die reistijd maar niet 2x zo lang is dan met de auto...)
Ik snap niet dat mensen niet snappen dat mensen van gedachten kunnen veranderen. Ja, de maatregelen waren tijdelijk. Hadden ze een maand of twee geduurd, was het gros van de mensen gewoon weer probleemloos naar kantoor gegaan, 5 dagen per week. Maar na zo'n lange tijd raakten mensen eraan gewend om thuis te werken, hebben ze thuis een prettige werkplek ingericht, hebben ze hun leven aangepast aan het feit dat ze geen reistijd meer hebben. En dus is ineens het 5 dagen naar kantoor gaan lastig geworden. En het is geen probleem van de werkgever, er zijn werkgevers die er ineens een probleem van maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Bij mij is het niet de afstand de reden dat ik liever niet meer op kantoor kom (de afstand is makkelijk te fietsen). Maar ik merk dat ik veel beter in mijn vel zit nu ik bijna niet meer op kantoor te vinden ben.

Ik ben nogal gevoelig voor prikkels (komt ook door mijn ADD, wat tijdens Corona gediagnosticeerd is), en sinds ik thuiswerk heb ik veel minder prikkels. Dus ik zit beter in mijn vel, kan mij beter concentreren en ik functioneer beter doordat ik minder prikkels heb.
De keren dat ik op kantoor was merk ik het gelijk dat ik "teveel" heb, en voor een keertje maakt het niks uit maar als het vaker moet gebeuren dan zijn er wel aanpassingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik twijfel juist van werkgever te wisselen omdat ik oa. het thuiswerkbeleid van mn werkgever niet prettig vind.
Gekozen is voor het hybride werken maar door het down-scalen van alle kantoorruimte door corona komt het er op neer dat je nooit met iedereen op kantoor kan zitten..
Wat heeft het voor nut om met 1 half team een dagje op kantoor te gaan zitten?

Ik zou liever zien dat we gaan naar 'vrijere' tijden, bijv. norm van 1 of 2 dagen kan je thuis werken (althans, ik heb er prima de ruimte voor, apart kantoor thuis) en verder mag je ook een deel thuis doen. Kan je bijv. in de ochtend thuis je email afhandelen, 's middags op kantoor lunchen ;-) waar bijna iedereen dan is, alles kortsluiten, en evt. wat vroeger weg om 's avonds nog wat af te maken.

Snap dat er voor veel mensen meer structuur of prive/werk scheiding nodig is, maar zo'n "we gaan hybride maar er is eigenlijk gewoon geen plek meer zoek zelf maar uit"-oplossing vind ik 100% niks, zeg dan gewoon dat iedereen thuis werkt, want dat is wat dan gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Kalentum schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Wij zijn bewust in een dorp gaan wonen op fietsafstand van een grote stad. Maar over het algemeen blijf je langer in een koophuis wonen dan bij één werkgever werken*, dus na verloop van tijd kan het zo zijn dat er geen match meer is tussen woonplek en werkplek. Het bedrijf waar ik werk gaat centraliseren naar een plek die bijna niet bereikbaar is met OV (eens per uur komt er een bus langs, reistijd: + 1 uur enkele reis als je niet op de bus hoeft te wachten).

* een grote oorzaak daarvan is dat werkgevers 'zittende' werknemers niet zo goed belonen als 'nieuwe' werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Waah schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Die hoor ik vaker, maar dat is lang niet altijd zo. Ik werk in de tech-industrie. Dat zit vaak geconcentreerd op een aantal locaties.... Miss Waah werkt in de GGZ, wat dan weer op een totaal andere plek zit. En zo wonen wij exact tussen onze werklocaties in. Beide ~45km rijden, maar wel allebei precies de andere kant op :X

Als ik alleen was geweest zou ik misschien wel verhuizen. Maar nu? met een gezin, familie die allemaal hier woont? Kinderopvang is duurder als benzine :+
Ja dat is NU je situatie. Maar jij hebt natuurlijk niet altijd in die situatie gezeten. Stel dat je nooit een auto had gehad en je vriendin ook niet. Ze werkt in de GGZ, daar zijn genoeg mogelijkheden voor in de buurt van treinstations. Wellicht waren jullie dan in pak'm'beet Ermelo gaan wonen en had jij een tech industrie gevonden in de buurt van een station, bv Utrecht Centraal ofzo.

Ik snap best dat een heleboel mensen NU niet meer zonder auto kunnen. Maar er was natuurlijk een tijd dat je geen auto had. Wat had je anders gedaan als je nooit een auto had gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Kalentum schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:20:
[...]

. Ze werkt in de GGZ, daar zijn genoeg mogelijkheden voor in de buurt van treinstations.
:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
CT schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:59:

Snap dat er voor veel mensen meer structuur of prive/werk scheiding nodig is, maar zo'n "we gaan hybride maar er is eigenlijk gewoon geen plek meer zoek zelf maar uit"-oplossing vind ik 100% niks, zeg dan gewoon dat iedereen thuis werkt, want dat is wat dan gebeurd..
Al eens aan gedacht om soms bij een collega te gaan werken? Ook thuis maar ook samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
CT schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:59:
Is dat vooral niet arbo-technisch handig om het zo uit te leggen ?

Je werkgever is ervoor verantwoordelijk dat de werkplekken arbo-compliant zijn, voor een fulltime thuiswerker is de werkgever er dus ook verantwoordelijk voor dat de thuis werkplek arbo compliant is.

Door het hybride te noemen, geld dit dacht ik alleen voor de kantoorwerkplekken dacht ik.
Je kan er vanuit gaan dat wanneer corona dadelijk een tijdje achter ons is, de regelgeving weer strikter nageleefd moet worden.
In een straal van 5-10minuten lopen vanaf het station hier tel ik minimaal 3-5 ggz instanties, dus idd

[ Voor 11% gewijzigd door Bossie op 14-03-2022 16:46 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Bouke-p schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Succes met het vinden van personeel. Waarom wil je zo beslist je mensen op kantoor hebben? Omdat het vroeger de norm was?
Wij hebben voldoende personeel, dus ik heb dat probleem niet, wij zijn goed voor ze. ;)
Ze mogen dus prima 1x per week naar kantoor komen, en voor wie dat niet werkt mag dat vaker. Als wij merken dat het voor sommige niet gaat, spreken we ze daarop aan en moeten ze vaker komen. Dat is ook gebeurd en dat begreep deze persoon ook. (dat gaat nu beter en hij zit weer op 1x per week)

Maar ik kan mij goed voorstellen dat er werkgevers zijn die dat wel prettiger vinden, waarom? Wellicht vertrouwen, controle, leek het voor corona beter te gaan. Dat is ieder voor zich. Wat ik alleen vaak lees, is dat ieder zijn eigen mening projecteert binnen het hele bedrijf, iets wat hier op dit forum vaker gebeurt. Dat is gewoon heel vaak niet waar.
Zoals al eerder gezegd heeft corona laten zien dat thuiswerken gewoon kan. Ik werk voor de overheid en gelukkig is er vanuit hoger MT besloten hoe de toekomst eruit gaat zien. Mijn eigen teamchef ziet het liefst iedereen 50/50 naar kantoor komen, terwijl ik zelf(en de meeste collega's) 1 dag per week wel voldoende vinden. Teamchef heeft zich dus bij de richtlijnen van hogeraf neer te leggen.
Het kan dus wel, maar het werkt niet voor iedereen zo, en dan moet je een beleid maken dat voor iedereen werkt.
Ik ben van mening dat iedereen voor zich moet bepalen wat hij of zij wil indien het werk het toelaat. Daar krijg je alleen maar effectievere medewerkers van. Als je denkt dat je personeel geen klap uitvoert als ze this zijn... dan gaat er toch al iets mis en ddat gaat op kantoor werken niet oplossen.
Zie boven, ik heb het meegemaakt dat iemand op kantoor heel goed functioneerde, maar thuis geen klap uitvoerde. Daarna ging het op kantoor weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Sovieto schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Tuurlijk, maar dan is het toch het probleem van de werkgever geworden? Die mist dan een goede (als zeg ik het zelf :)) arbeidskracht die op dit moment gewoon moeilijk te vervangen is.

En wanneer het ophoudt? Dat weet ik niet. Wel verwacht ik dat werknemers meer en meer zelf gaan bepalen.
Dan zullen er meer verschuivingen zijn op de arbeidsmarkt. Personeel gaat dan op zoek naar werk dat dichter bij huis is. Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Ryur schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Bij mij is het niet de afstand de reden dat ik liever niet meer op kantoor kom (de afstand is makkelijk te fietsen). Maar ik merk dat ik veel beter in mijn vel zit nu ik bijna niet meer op kantoor te vinden ben.

Ik ben nogal gevoelig voor prikkels (komt ook door mijn ADD, wat tijdens Corona gediagnosticeerd is), en sinds ik thuiswerk heb ik veel minder prikkels. Dus ik zit beter in mijn vel, kan mij beter concentreren en ik functioneer beter doordat ik minder prikkels heb.
De keren dat ik op kantoor was merk ik het gelijk dat ik "teveel" heb, en voor een keertje maakt het niks uit maar als het vaker moet gebeuren dan zijn er wel aanpassingen nodig.
Begrijpelijk, heb ik ook deels last van. Voor ieder is dat ook wel anders. Ik heb een eigen kantoor en kan mij op kantoor dus prima afsluiten. Thuis ben ik juist heel erg snel afgeleid door allerlei randzaken. Zoals nu op GoT. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:21

hneel

denkt er het zijne van

Kalentum schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:20:
Ik snap best dat een heleboel mensen NU niet meer zonder auto kunnen. Maar er was natuurlijk een tijd dat je geen auto had. Wat had je anders gedaan als je nooit een auto had gehad?
Ik had eerder een auto dan een baan. En dat geldt denk ik voor de meeste mensen op het platteland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:53:
[...]
Begrijpelijk, heb ik ook deels last van. Voor ieder is dat ook wel anders. Ik heb een eigen kantoor en kan mij op kantoor dus prima afsluiten. Thuis ben ik juist heel erg snel afgeleid door allerlei randzaken. Zoals nu op GoT. :)
Als ik vaker op kantoor "moet" verschijnen zou ik ook zoiets van een aparte ruimte waar ik mij kan terugtrekken mocht het teveel worden :)

Op dit moment zit ik in een kantoor met 4-5-6 man.
En er gaan geruchten dat wij naar een kantoortuin gaan, oftewel prikkel-overload!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:40
Haat aan kantoortuinen. Die zouden verboden moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
hackerhater schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:51:
Haat aan kantoortuinen. Die zouden verboden moeten worden.
ik aan tuinen in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Dan zullen er meer verschuivingen zijn op de arbeidsmarkt. Personeel gaat dan op zoek naar werk dat dichter bij huis is. Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Of op zoek naar werkgevers die 100 procent thuiswerken prima vinden :). Dan maakt de afstand niet uit. Zolang het functioneren (ook op team / organisatie niveau) niet in de weg staat, waarom zou je als werkgever het dan vereisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:04:
[...]

Of op zoek naar werkgevers die 100 procent thuiswerken prima vinden :). Dan maakt de afstand niet uit. Zolang het functioneren (ook op team / organisatie niveau) niet in de weg staat, waarom zou je als werkgever het dan vereisen?
Maar dan heb jij andere eisen aan werk dan ik, en misschien wel meer mensen. Voor mij is werk meer dan alleen werken. Het sociale aspect krijg je nooit op een zelfde level als dat je naar kantoor gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Maar dan heb jij andere eisen aan werk dan ik, en misschien wel meer mensen. Voor mij is werk meer dan alleen werken. Het sociale aspect krijg je nooit op een zelfde level als dat je naar kantoor gaat.
Helemaal eens: mensen verschillen daarin qua behoefte. Daarom vind ik persoonlijk het ook niet aan de werkgever om daar een keuze in te maken (tenzij het werk het vereist, een vakkenvuller kan niet thuiswerken).

Bij mij kan iedereen werken waar en wanneer hij/zij wilt. Ik heb ook de behoefte om mensen te zien, maar dat hoeft niet dat vaste 1x in de week terug naar kantoor. Keertje teamlunch, kopje koffie, etc. Maar doe vooral waar jij gelukkig van wordt en als dat samen op kantoor zitten is: jouw keuze. Ik heb een team waar ik vorige week achterkwam 1 vaste dag met het team samen op kantoor werkt. Als team hebben ze bedacht dat ze dat fijn vinden. Als ze morgen bepalen dat ze het niet meer doen, ook goed. Het gaat bij mij om het resultaat en het geluk van de mensen en daar ga ik geen 'vaste' regel verzinnen van X keer per week naar kantoor.

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 14-03-2022 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 10:11

Edho

Heeft Canon A570IS

Ryur schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Me Too, ADD! Tijdens Corona er achter gekomen door het thuiswerken en diagnose gekregen. Sindsdien nieuwe ik gevonden en helemaal happy met thuiswerken. Hoef gelukkig ook niet meer volledig naar kantoor, er wordt gepromoot dat je binnen je team hier afspraken over maakt. 1 dag pw is dus ook prima als het zo uitkomt. Collega's vinden het ook wel goed, maar willen soms wel wat sociaal contact. Dat is op te lossen.

Edho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Helemaal eens: mensen verschillen daarin qua behoefte. Daarom vind ik persoonlijk het ook niet aan de werkgever om daar een keuze in te maken (tenzij het werk het vereist, een vakkenvuller kan niet thuiswerken).
Dan denk ik toch dat je het mis hebt. De werkgever bepaalt niet jouw behoefte, maar maakt wel het beleid en daar hebben ze, als het goed is, heel goed over nagedacht. Ik vind een bepaalde cultuur binnen een organisatie belangrijk. Daarom kiezen we er ook voor om mensen deels naar kantoor te laten komen. Iemand die alleen maar thuis wil werken, zie ik liever ook niet in mijn team, zo simpel is het.
Bij mij kan iedereen werken waar en wanneer hij/zij wilt. Ik heb ook de behoefte om mensen te zien, maar dat hoeft niet dat vaste 1x in de week terug naar kantoor. Keertje teamlunch, kopje koffie, etc. Maar doe vooral waar jij gelukkig van wordt en als dat samen op kantoor zitten is: jouw keuze. Ik heb een team waar ik vorige week achterkwam 1 vaste dag met het team samen op kantoor werkt. Als team hebben ze bedacht dat ze dat fijn vinden. Als ze morgen bepalen dat ze het niet meer doen, ook goed. Het gaat bij mij om het resultaat en het geluk van de mensen en daar ga ik geen 'vaste' regel verzinnen van X keer per week naar kantoor.
Voor heel veel mensen zit het geluk dus ook even weg van huis. Wat ik dus mis als ik alleen maar thuis werk, is het ontladen van kantoor als je klaar bent. Nu heb ik zelf maar heel kort thuis gewerkt, in de eerste fase, maar ik vond het helemaal niks. Je huis is je werk, je werk is je thuis, wat een horror.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:14:
[...]

Dan denk ik toch dat je het mis hebt. De werkgever bepaalt niet jouw behoefte, maar maakt wel het beleid en daar hebben ze, als het goed is, heel goed over nagedacht. Ik vind een bepaalde cultuur binnen een organisatie belangrijk.
Ik heb het niet mis: ik heb een andere mening :). Ik bepaal ook het beleid namelijk en mijn beleid is anders. Die cultuur waarover je spreekt is voor mij ook erg belangrijk: ik was dus ook erg blij dat het team niks met mij had afgestemd over die ene kantoordag. Dat mogen ze helemaal zelf bepalen en dat hebben ze dus ook gedaan :). En als het veranderd zullen ze mij daar ook niet over informeren: precies zoals ik de cultuur wil hebben, namelijk dat de mensen en het team samen beslissen hoe ze willen werken. Komen ze er niet aan uit dat weten ze mij te vinden: in de praktijk nog nooit voortgekomen.

Hoeveel ik er ook over nadenk: ik kan niet invullen wat werkt voor 100 procent van de mensen op mijn werk. Ik ontken ook niet dat er mensen wel graag naar kantoor willen komen. En ook dat wordt gefaciliteerd. Maar een minimum aantal dagen op kantoor als beleid ga ik niet aan beginnen: naar mijn mening zijn we die tijd wel voorbij

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 15-03-2022 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:14:
[...]
Dan denk ik toch dat je het mis hebt. De werkgever bepaalt niet jouw behoefte, maar maakt wel het beleid en daar hebben ze, als het goed is, heel goed over nagedacht. Ik vind een bepaalde cultuur binnen een organisatie belangrijk. Daarom kiezen we er ook voor om mensen deels naar kantoor te laten komen. Iemand die alleen maar thuis wil werken, zie ik liever ook niet in mijn team, zo simpel is het.
Als die persoon dan zegt: maar dan wil ik ook mijn eigen kantoor, zeg jij dan: ok? Want je hebt wel makkelijk praten aangezien jij wel je eigen ruimte hebt. Het gros van de kantoormedewerkers zitten in grote/kleine kantoortuinen, waar ze niet rustig kunnen werken omdat er veel prikkels zijn. Nu zijn er mensen die dat heerlijk vinden, maar er zijn ook mensen die dat vreselijk vinden. Die eerste groep zal graag naar kantoor gaan, die tweede groep zal er wat meer moeite mee hebben.
We Are Borg schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:50:
[...]
Ik heb het niet mis: ik heb een andere mening :). Ik bepaal ook het beleid namelijk en mijn beleid is anders. Die cultuur waarover je spreekt is voor mij ook erg belangrijk: ik was dus ook erg blij dat het team niks met mij had afgestemd over die ene kantoordag. Dat mogen ze helemaal zelf bepalen en dat hebben ze dus ook gedaan :). En als het veranderd zullen ze mij daar ook niet over informeren: precies zoals ik de cultuur wil hebben, namelijk dat de mensen en het team samen beslissen hoe ze willen werken. Komen ze er niet aan uit dat weten ze mij te vinden: in de praktijk nog nooit voortgekomen.

Hoeveel ik er ook over nadenk: ik kan niet invullen wat werkt voor 100 procent van de mensen op mijn werk. Ik ontken ook niet dat er mensen wel graag naar kantoor willen komen. En ook dat wordt gefaciliteerd. Maar een minimum aantal dagen op kantoor als beleid ga ik niet aan beginnen: naar mijn mening zijn we die tijd wel voorbij
Mijns inziens (ben wel maar een simpele kantoormedewerker, dus ik denk per definitie te simpel :p), zou dit het beste zijn: het team bepaalt wat ze willen, beleidsmakers faciliteren dit en kunnen in geval van nood (wanneer het team er echt onderling niet uitkomt) iets opleggen. Wat ik in mijn eigen werkomgeving zie gebeuren is dat teams op een natuurlijke manier besluit dat ze graag minimaal 1 dag per week als team op kantoor willen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
WasBak schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:10:
[...]
Ik verwacht zelf dat dit sociale aspect niet meer word zoals het was. Voor mij als werknemer is de mate van vrijheid wat thuiswerken met zich meebrengt het grootste voordeel, en ik verkies vrijheid in mijn dagindeling elke dag boven een plek met aanwezigheidsplicht onder het mom van sociaal doen.

Wat ook meespeelt is dat een dag kantoor zeker 3 uur van mijn tijd kost exclusief reistijd. Denk aan de pauze die ik thuis vaak invul met een broodje naar binnenschuiven en snel even wat opruimen, en het uit het raam staren omdat je even niet zoveel te doen hebt, wat je thuis prima kunt invullen door even snel een boodschapje te doen, wat lastig word op een kantoorpand op een afgelegen terrein, en dan voelt terug naar kantoor als een niet al te beste financiële deal, nog afgezien van de monsterlijke brandstofprijzen en tijdverlies door reistijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

merauder schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:26:
[...]

Ik verwacht zelf dat dit sociale aspect niet meer word zoals het was.
Dat hele sociale aspect heb ik nooit gevoeld... Voor mij is werken werken. Socialiseren doe ik wel met m'n vrienden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
Het sociale aspect van kantoor is toch geforceerd gezellig doen met mensen die niet je vrienden zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:24
Lekker tweakers zwart-wit weer :P. Genoeg (ex)collega's waar ik buiten het werk om ook mee afspreek.

Nou weet ik alleen niet of ik zelf in het zwarte of witte kamp zit, maar misschien wel grijs O-) .

(...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Freelance schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:27:
Lekker tweakers zwart-wit weer :P. Genoeg (ex)collega's waar ik buiten het werk om ook mee afspreek.
Nee, dat zijn vrienden die toevallig ook collega's zijn (geweest). Maar ik spreek ze dan liever buiten kantoortijd dan tijdens kantoortijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

LordSinclair schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:16:
Het sociale aspect van kantoor is toch geforceerd gezellig doen met mensen die niet je vrienden zijn?
Projecteer het stereotype Tweakers eens niet op anderen a.u.b. :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
-tom-562 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:49:
[...]

Projecteer het stereotype Tweakers eens niet op anderen a.u.b. :+
Vrienden selecteer je zelf. Collega's niet zo zeer, vaak kies je het werk en krijg je de collega's erbij. Ook bij nieuwe collega's word je meestal niet geraadpleegd of jij ze ook ziet zitten.

Dat betekend niet dat ze geen vrienden kunnen worden, maar dan zijn het meer vrienden dan collega's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:24
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:31:
[...]

Nee, dat zijn vrienden die toevallig ook collega's zijn (geweest). Maar ik spreek ze dan liever buiten kantoortijd dan tijdens kantoortijd.
Ben het met je eens hoor, wilde alleen aangeven dat vaak zaken (zoals wel vaker op GoT) extreem simpel gesteld worden. Nuance ontbreekt dan.

(...)

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste