Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:21
Als ik de laatste pagina's doorlees ben ik zo te zien de enige, maar ik ga elke dag naar kantoor. Vind dat heerlijk moet ik eerlijk zeggen. Wij hebben geen flexplekken gelukkig, maar ons eigen bureau. Dat staat dus ingesteld hoe ik het wil, het is ruimer dan thuis en ik heb er 3 schermen (thuis maar 2). Daarnaast werk ik op Finance, dat is een functie waarmee ik me behoorlijk veel "tussen alle afdelingen beweeg" om het zo maar te omschrijven. Daar heb ik sowieso al veel overleg met mijn teamleden voor nodig, maar er komen ook regelmatig vragen vanuit de business. Dat is eigenlijk nooit in de vorm van een meeting, maar meestal lopen we naar elkaars bureau om kort wat dingen te bespreken, mening uit te wisselen en dat soort dingen.. Dat soort overlegjes vind ik echt veel fijner om face-to-face te doen, de drempel om daarvoor te bellen is vrij hoog dus ik denk dat het ons werk minder efficiënt zou maken als we als team thuis zouden werken.

Echter het belangrijkste vind ik dat ik de rit naar huis erg fijn vind (ook als ik in de file sta). Ik woon en werk in de Randstad en ik moet over de ring Rotterdam heen, maar de afstand is niet zo groot (20km). Zonder file ben ik 15-20 minuten onderweg, met file gemiddeld 30-35 minuten dus de tijd valt reuze mee. Ik merk echter dat ik dit tijd heel erg nuttig en fijn vind om af te schakelen van "werkmodus" en over te gaan op "privemodus". Toen ik tijdens corona wel thuis werkte, merkte ik dat ik het aan het eind van de werkdag erg lastig vond om af te schakelen en dat werk en privé te veel in elkaar overliepen. Ik heb weliswaar een aparte kantoorruimte in m'n woning, maar toch hielp dat niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:59
Vld1989 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:15:
Als ik de laatste pagina's doorlees ben ik zo te zien de enige, maar ik ga elke dag naar kantoor.
Dat klopt. Zeker met de zomerperiode en vakanties op komst is het kantoor hier echt helemaal leeg buiten de dinsdag en donderdag om. Gemiddeld werken collega's hier 1x per 2 weken op kantoor, alle discussies ten spijt blijft dat ook zo... Ik iets vaker, maar de laatste tijd ook weer minder als er toch niemand is. Het hangt echt helemaal van het team af. Ons team werkt remote first..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56

Wailing_Banshee

You're Next

Vld1989 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:15:
Als ik de laatste pagina's doorlees ben ik zo te zien de enige, maar ik ga elke dag naar kantoor. Vind dat heerlijk moet ik eerlijk zeggen. Wij hebben geen flexplekken gelukkig, maar ons eigen bureau. Dat staat dus ingesteld hoe ik het wil, het is ruimer dan thuis en ik heb er 3 schermen (thuis maar 2).
Bij mij is het juist omgekeerd.
We hebben flexplekken (hoewel er niemand anders zit dan wij en aangezien ik altijd als eerste op kantoor kom, ga ik altijd op dezelfde plek zitten).
Het is minder ruim dan thuis: thuis heb ik twee monitoren (ultra HD) en kan ik mijn laptop ook open zetten, op kantoor hebben we 2 monitoren (HD) en kan ik mijn laptop niet open zetten.
Thuis heb ik een goede internetverbinding, op kantoor heb ik keuze uit 2: 1 waarmee ik alles kan doen, maar die continue de verbinding verliest als je je laptop maar locked, laat staan als je je even moet verplaatsen, en 1 die veel stabieler is, maar die niet alles toestaat.
Thuis heb ik een stoel die ik helemaal naar mijn eisen kan instellen, de stoel op kantoor vind ik vreselijk zitten.
Thuis zit ik in een afgesloten ruimte, op kantoor hebben we zo'n fantastische kantoortuin.
Echter het belangrijkste vind ik dat ik de rit naar huis erg fijn vind (ook als ik in de file sta). Ik woon en werk in de Randstad en ik moet over de ring Rotterdam heen, maar de afstand is niet zo groot (20km). Zonder file ben ik 15-20 minuten onderweg, met file gemiddeld 30-35 minuten dus de tijd valt reuze mee. Ik merk echter dat ik dit tijd heel erg nuttig en fijn vind om af te schakelen van "werkmodus" en over te gaan op "privemodus". Toen ik tijdens corona wel thuis werkte, merkte ik dat ik het aan het eind van de werkdag erg lastig vond om af te schakelen en dat werk en privé te veel in elkaar overliepen. Ik heb weliswaar een aparte kantoorruimte in m'n woning, maar toch hielp dat niet genoeg.
Op het moment dat ik mijn laptop dichtklap, ga ik over naar privemodus :p Laptop dicht, PC aan (en even een ander toestenbord, voor m'n werk gebruik ik een 60% toetsenbord, maar dat vind ik niet prettig gamen...) en ik ben klaa rmet werken...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Ik hoor nu om mijn heen toch wel verschillende bedrijven die hun medewerkers weer vaker naar kantoor willen laten komen. Geen goede zaak, want op de snelwegen staat het nu ook vaker vast. Lijkt wel alsof dinsdag de meest populaire dag is om naar kantoor te gaan (helaas mijn eigen werkgever ook).

Ikzelf vind 2 dagen genoeg. Werkgever heeft gevraagd of men vrijwillig een derde dag naar kantoor wilt komen, maar daar wordt weinig tot geen gehoor aan gegeven. Vooral de voorzieningen op kantoor helpen niet mee (kantoortuin, defecte airco, weinig in de pantry (en voor de luxere koeken die voorheen gratis waren moeten we nu betalen)) . Als je mensen naar kantoor wilt krijgen, zorg er dan voor dat het voordelen voor ze biedt die ze thuis niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
XFlame schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:47:
Ik hoor nu om mijn heen toch wel verschillende bedrijven die hun medewerkers weer vaker naar kantoor willen laten komen. Geen goede zaak, want op de snelwegen staat het nu ook vaker vast. Lijkt wel alsof dinsdag de meest populaire dag is om naar kantoor te gaan (helaas mijn eigen werkgever ook).

Ikzelf vind 2 dagen genoeg. Werkgever heeft gevraagd of men vrijwillig een derde dag naar kantoor wilt komen, maar daar wordt weinig tot geen gehoor aan gegeven. Vooral de voorzieningen op kantoor helpen niet mee (kantoortuin, defecte airco, weinig in de pantry (en voor de luxere koeken die voorheen gratis waren moeten we nu betalen)) . Als je mensen naar kantoor wilt krijgen, zorg er dan voor dat het voordelen voor ze biedt die ze thuis niet hebben.
Bij ons (multinational, origineel gevestigd in de VS) zijn de afgelopen jaren mensen aangenomen (waaronder ikzelf) met daarbij de voorwaarde dat iedereen maar 1x per week naar kantoor hoeft te komen. Nu kwam er eind maart ineens bericht vanuit Amerika: 'Vanaf 1 mei weer 3x per week verplicht naar kantoor."

Daarbij wordt dan hier geroepen 'Amerika zegt het, dus het moet', nu woon ik zelf op 10 minuutjes fietsen bij kantoor vandaan en was ik hier wel regelmatig meer dan 1 keer per week te vinden (vooral vanwege de rust) maar zijn toch wat collega's die bijvoorbeeld verder weg wonen 'want ze hoeven toch maar 1 keer per week te reizen' waarvoor de kous nog niet af is. Vervelendste van alles (persoonlijk) is dan weer dat onze kantoortuin drukker is dan ooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

FreakNL

Well do ya punk?

hneel schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:02:
Onze chef is daar gelukkig makkelijk in.

On-topic: Mijn vrouw gaat nu eens per maand naar kantoor om bij te praten. (Echt gewerkt wordt er op zulke dagen niet). Maar er gaan daar nu stemmen op om dat voortaan 1 dag per week te gaan doen. Op andere afdelingen van haar werk schijnt dat al te gebeuren.
Ik vind 1 dag per maand echt veel te weinig. Ik weet dat het compleet persoonlijk is maar mijns inziens verlies dan compleet de binding met bedrijf en collega's. Dat dit tijdens Corona goed ging is voor mij geen goed argument. Ik zie het nu bij nieuwe collega's, die lopen echt compleet te zwemmen..

Ik vind 2 a 3 dagen kantoor en 2 a 3 dagen thuis een hele goed verhouding. Zelf werk ik 1 dag thuis, maar dat is mijn eigen keuze...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 20:13
Bij ons uit onderzoek is gebleken na alle duurzaamheidsmaatregelen 70% van onze CO2 uitstoot komt van de medewerkers als ze 5 dagen in de week naar kantoor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:59
FreakNL schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Ik vind 1 dag per maand echt veel te weinig. Ik weet dat het compleet persoonlijk is maar mijns inziens verlies dan compleet de binding met bedrijf en collega's. Dat dit tijdens Corona goed ging is voor mij geen goed argument. Ik zie het nu bij nieuwe collega's, die lopen echt compleet te zwemmen..

Ik vind 2 a 3 dagen kantoor en 2 a 3 dagen thuis een hele goed verhouding. Zelf werk ik 1 dag thuis, maar dat is mijn eigen keuze...
Het ligt er voor 90% aan hoe je er als organisatie mee om gaat is mijn ervaring. Ik ben aan het begin van de corona tijd bij een organisatie begonnen waar dat goed geregeld was. Inwerken was dan ook echt geen enkel probleem en voor vragen was iedereen bereikbaar. Overleggen via Teams ging perfect.

Nu werk ik bij een organisatie die een stuk ouderwetser is en waar thuiswerken nogal slecht georganiseerd is. De oude garde (mijn team is buiten mij om allemaal 50 of 60+) vind dat je gewoon maar op kantoor moet komen en laat dat luidruchtig horen. Nieuwtjes en ontwikkelingen hoor ik niet op een andere plek dan op kantoor bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:03
XFlame schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:47:

Bij ons wordt gevraagd om 2 dagen naar kantoor te komen, maar het overgrote deel komt maar 1 dag. Daar wordt verder niets mee gedaan gelukkig.

Zelf ga ik ook 1 dag ivm reisafstand (110km), maar merk dat ik wel behoefte heb aan meer. Ik vind het toch prettiger werken op kantoor en de enige echte reden dat ik thuis werk is eigenlijk de reisafstand. Als ik op 10m van kantoor zou wonen zou ik elke dag gewoon naar kantoor gaan. Momenteel dus serieus aan het overwegen om dichter bij huis te gaan werken, want vaker naar kantoor is nu ook niet echt een optie.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:05
Ik werk al jaren remote. In mijn huidige functie stuur ik mensen aan in verschillende landen, wat zou betekenen dat ik naar kantoor moet om de hele dag in digitale meetings te zitten. Ik ga denk ik twee keer per maand naar kantoor en 1 keer per maand naar een andere vestiging. Met een jong gezin is dit heel fijn en omdat remote werken hier al jaren de norm is, zijn er genoeg initiatieven om de binding te kunnen houden. Er zitten mensen in mijn team die ik maar 1 keer in het echt gezien heb, maar ze wel dagelijks meerdere malen spreek en ik bijna zie als vrienden.

Het ligt dus heel erg aan de bedrijfscultuur. Maar voor mij nooit meer een kantoortuin… daar gaan onderzoeken later over schrijven dat dat onwijs demotiverend en contra productief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

FreakNL schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Mijn vrouw zit dan wel vaak uren per dag in online meetings. Dat was in de tijd dat ik thuis werkte heel anders. Bij ons was het ook allemaal slecht geregeld. We hadden geen headsets, dus was het behelpen met tig jaar oude webcams of via telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Orangelights23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:56:
Ik werk al jaren remote. In mijn huidige functie stuur ik mensen aan in verschillende landen, wat zou betekenen dat ik naar kantoor moet om de hele dag in digitale meetings te zitten.
Dit inderdaad. Voor corona deed ik de digitale meetings op kantoor maar dankzij corona kon ik dat volledig vanuit huis doen. Ondertussen is het beleid dat men verwacht dat ik drie dagen per week naar kantoor zou moeten. Dit is al enige maanden zo maar in de praktijk blijf ik thuis. Het gerucht gaat dat ze dit nu voor mij willen formaliseren...

Het scheelt mij per dag 1,5 uur onbetaalde reis/verloren tijd dus daar ben ik dankbaar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 19:12

Dido

heforshe

Maar voor mij nooit meer een kantoortuin… daar gaan onderzoeken later over schrijven dat dat onwijs demotiverend en contra productief is
In de toekomst? Ik zou verwachten dat die onderzoeken er al lang liggen, eerlijk gezegd.
Ik kan me ook niet voorstellen dat motivatie of productiviteit ooit argumenten zijn geweest om die krengen in te richten.

Anyways, ik ben sinds maart 2020 misschien tien keer op kantoor geweest - voor meetings die mensen liever IRL wilden (lees, voor mensen die na 3 jaar nog steeds niet met Teams en dedicated hardware om kunnen gaan :X )

Voor "gewoon werken" moet je eerst via een of ander reserveringssyteem een werkplek reserveren, en dan mag je werken op een flexwerkplek in een kantoortuin met twee 20" HD-monitoren op een laptop die is ingericht op call-centerwerkzaamheden en waar Teams bijna niet op draait.

Of je blijft thuis achter 3x 27" 1440p monitors, goed werkende webcam en speakers en een vlotte moderne PC.

Enige wat ik mis is de borrel na het werk, maar dat komt vooral omdat ik met een pup zit en dus niet makkelijk weg kan 's avonds.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-06 14:09
Tijdens de coronatijd ben ik overgestapt van een werkgever waar de gemiddelde leeftijd 48 is naar een bedrijf waar de gemiddelde leeftijd 34 is. Zelf ben ik 30.

Het verschil in drukte op kantoor is bizar.

Jonge mensen (<40) lijken veel vaker op kantoor te zijn. In mijn sector in ieder geval maar bij klanten waar ik over de vloer kom is me dit ook al opgevallen.

Deels omdat jongeren de ruimte niet hebben om thuis comfortabel te kunnen werken (veel Amsterdammers met kleine appartementen) en deels omdat ze het sociale aspect van werk erg belangrijk vinden.

Ook bij mijn vrienden zie ik dat iedereen eigenlijk graag naar kantoor gaat.

Ook weer deels omdat kantoor toch dichtbij is en een prima werkplek biedt (iedereen woont in de Randstad) maar vooral vanwege het sociale component.

Leeftijd of levensfase lijkt dus wel van invloed te zijn op de bereidheid om naar kantoor te gaan.

Zien jullie dit ook?

Zelf ga ik overigens het liefst 5 dagen per week lekker naar kantoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik werk al jaren remote. In mijn huidige functie stuur ik mensen aan in verschillende landen, wat zou betekenen dat ik naar kantoor moet om de hele dag in digitale meetings te zitten. Ik ga denk ik twee keer per maand naar kantoor en 1 keer per maand naar een andere vestiging. Met een jong gezin is dit heel fijn en omdat remote werken hier al jaren de norm is, zijn er genoeg initiatieven om de binding te kunnen houden. Er zitten mensen in mijn team die ik maar 1 keer in het echt gezien heb, maar ze wel dagelijks meerdere malen spreek en ik bijna zie als vrienden.

Het ligt dus heel erg aan de bedrijfscultuur. Maar voor mij nooit meer een kantoortuin… daar gaan onderzoeken later over schrijven dat dat onwijs demotiverend en contra productief is
De kantoortuin is voor mij de reden dat ik 50/50 thuis/kantoor werk. Ben aan het eind van de dagen kantoor compleet gesloopt door alle prikkels, mensen en gedoe in die jungle. De paar zogenaamde stilte/werkruimtes zij allang bezet door de usual suspects die veelal al om 7 uur 's ochtends aanwezig zijn.

Daarnaast woon ik op dik 5 minuten fietsen van kantoor, dus op sommige "thuis" dagen hop ik gewoon voor wat meets of fysiek overleg heen en terug.

Wel grappig om te zien hoe mensen in dit topic alle kanten opschieten. Van vast alle dagen kantoor, tot 1x per maand een stad-up. Denk dat ik vooral blij ben met de ruimte die er bij veel organisaties nog is om zelf alles, binnen bepaalde kaders, in te vullen zodat een ieder een gewenste woon/werk balans kan vinden. Dat lag voor corona wel anders.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
Dido schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:53:
Of je blijft thuis achter 3x 27" 1440p monitors, goed werkende webcam en speakers en een vlotte moderne PC.
Ik hoop wel dat je een thuiswerk vergoeding krijgt, want het is wel fijn om achter je eigen (en uiteraard vlotte) PC te werken, maar het kost het je wel stroom en levensduur van je eigen spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ISaFeeliN schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:31:
Ik hoop wel dat je een thuiswerk vergoeding krijgt, want het is wel fijn om achter je eigen (en uiteraard vlotte) PC te werken, maar het kost het je wel stroom en levensduur van je eigen spullen.
Ja, die is er, maar die is flink verlaagd toen we weer naar kantoor "mochten".
En de redenatie is, ik mag een scherm, stoel en muis ophalen van kantoor (meenemen in het OV :+ ) zodat ik thuis op de geleverde baggerlaptop kan werken met genoemde baggerschermen. Mijn stoel thuis komt trouwens bij een oud-werkgever vandaan en is kwalitatief beter dan wat ik kan ophalen :X

Ik neem mijn financiele verlies in dezen met plezier :D

[ Voor 10% gewijzigd door Dido op 08-06-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
Dido schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Ja, die is er, maar die is flink verlaagd toen we weer naar kantoor "mochten".
En de redenatie is, ik mag een scherm, stoel en muis ophalen van kantoor (meenemen in het OV :+ ) zodat ik thuis op de geleverde baggerlaptop kan werken met genoemde baggerschermen. Mijn stoel thuis komt trouwens bij een oud-werkgever vandaan en is kwalitatief beter dan wat ik kan ophalen :X

Ik neem mijn financiele verlies in dezen met plezier :D
Misschien zit je dan toch niet helemaal goed? (of je onderhandelt niet goed). Goed gereedschap is het halve werk (ik weet het, afgezaagd, maar het is wel zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ISaFeeliN schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:54:
Misschien zit je dan toch niet helemaal goed? (of je onderhandelt niet goed). Goed gereedschap is het halve werk (ik weet het, afgezaagd, maar het is wel zo).
Ja, leuk allemaal, maar ik ga er geen moeite in steken om bij een overheidsinstelling dat soort zaken te regelen.

Maar de andere helft van het werk is uitstekend te pruimen, hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Je bent toch niet gebonden aan je werkgever?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Louislouislouis schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:19:
Tijdens de coronatijd ben ik overgestapt van een werkgever waar de gemiddelde leeftijd 48 is naar een bedrijf waar de gemiddelde leeftijd 34 is. Zelf ben ik 30.

Jonge mensen (<40) lijken veel vaker op kantoor te zijn. In mijn sector in ieder geval maar bij klanten waar ik over de vloer kom is me dit ook al opgevallen.

Deels omdat jongeren de ruimte niet hebben om thuis comfortabel te kunnen werken (veel Amsterdammers met kleine appartementen) en deels omdat ze het sociale aspect van werk erg belangrijk vinden.

Ook weer deels omdat kantoor toch dichtbij is en een prima werkplek biedt (iedereen woont in de Randstad) maar vooral vanwege het sociale component.

Leeftijd of levensfase lijkt dus wel van invloed te zijn op de bereidheid om naar kantoor te gaan.

Zien jullie dit ook?

Ik zie dit niet. Zelf 29 en ik doe het liefst 50/50. Sinds kort ook een dedicated werkplek thuis. Ik heb de afgelopen twee jaar bij verschillende opdrachtgevers binnen dezelfde organisatie gewerkt en het verschilt nogal, maar lijkt niet aan leeftijd gebonden. Ik ben hele jonge collega’s tegengekomen die continu thuis zaten, maar ook oudjes die elke dag op kantoor zitten.

Voor mij persoonlijk ligt het enorm aan hoe ik werk (veel meetings of juist concentreren) en hoe ik het kantoor / de collega’s vind. Ik heb nu bijvoorbeeld een veel lekkerdere plek thuis dan op kantoor, maar bij mijn vorige opdrachtgevers was het op kantoor juist super geregeld. Ondanks dat ik daar best veel individueel werkte kon ik er prettig mijn ding doen. Veel plekjes waar ik gewoon rustig kon neerstrijken, allemaal met fijne stoelen, randapparatuur en een heerlijk ultrawide scherm. Huidige kantoor is een drukke tuin met 22” 1080p schermen. Ik werk veel met zeer grote spreadsheets, dan is zo’n scherm iets wat me weghoudt want ik kan mijn werk gewoon niet doen.

Verder vind ik het sociale op kantoor leuk, maar ook regelmatig gewoon behoefte aan vanuit huis in alle rust mijn ding doen. Mijn werkdagen thuis kan ik ook flexibeler indelen (tussendoor huishouden regelen of sporten bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 12:34
Louislouislouis schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:19:

Zien jullie dit ook?

Ik werk vanwege de reisafstand eigenlijk uitsluitend thuis. Zat vroeger altijd bij de klant. Mijn ervaring is echter identiek. Als ik dan op kantoor ben zie ik alleen maar jonge aanwas, met uitzondering van een stuk meubilair, hoger management en het gebruikelijke ondersteunend personeel.

Waar het vroeger gebruikelijk was voor de interne meetings van de klant naar het eigen kantoor te gaan, is dat nu verworden tot enkel de grote events. Jammer, want op de laatste meeting was ik, ondanks dat ik nog geen 40 ben, de opa die vertelde.

Als ik zie hoezeer dat laatste gewaardeerd wordt en hoezeer ik het zelf jarenlang heb gemist, en nog altijd mist, vind ik dat een erg zorgwekkende ontwikkeling. Het is niet voor niks dat het daardoor soms ook meer als een studentensoos voelt dan een werkplek.

Dus ja, heel herkenbaar. Ook als ik dus met de jongeren spreek. Die voelen zich al gelukkig als ze een aparte slaapkamer hebben. Logisch dat ze naar kantoor komen.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste