| live and give like no one else |
Het vervallen in extremen helpt geen enkele discussie verder, en daaronder vind ik het doorgeven van een potentieel dodelijk virus als argument wel vallen. Persoonlijke overwegingen worden niet betwist, maar deze kan je niet als 'normaal' gaan zien. Er is zoveel geroepen en geschreven over de verborgen groep aan zieken door het gebrek aan sociaal contact (lees: isolement, persoonlijke ontwikkeling jongeren, etc.) dat 'terug' naar het 'normaal' wel grotendeels noodzaak is.Caelorum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:46:
@FreakNL Het is toch gewoon zo? Je kan een virus doorgeven welke potentieel (nog steeds) dodelijk is. Dat risico was er altijd wel, maar nu is het er meer met de huidige pandemie, En goed dat jij je leven wat meer risicovol inricht, maar @LordSinclair blijkbaar niet. Dat moet je dan ook gewoon accepteren. (aan beide kanten overigens). En de techniek is er om het werk en verdere leven ook gewoon goed in te richten om aan beide kampen (deels) tegemoet te komen.
Thuiswerken en samenwerken zijn echt 2 totaal verschillende zaken. Afhankelijk van je functie hoever je zelfstandig kan werken, maar dat zal nooit 100% zijn. Ook niet als je voor jezelf werkt.. je doet het immers voor een klant/partij/... en dat was zelfs al lastig face 2 face.

Benieuwd naar de studies hoeveel daarvan via een webcam over blijftThere have been a number of studies on the complex topic of nonverbal communication with varying results. However, most experts agree that 70 to 93 percent of all communication is nonverbal.
[ Voor 8% gewijzigd door Montaner op 23-02-2022 09:57 ]
gambieter schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:54:
Ik kan het plaatje niet vinden, maar er was zo'n quote van een ingenieursbedrijf, dat aangaf (in het Engels) "Elke keer als een concurrent begint over terugkomen naar kantoor, dan gaan onze recruiters scoren bij de mensen bij dat bedrijf. Altijd prijs!"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Ik vind dit eigenlijk wel een mooie. De mensen die vinden dat andere mensen ook maar eens terug moeten komen naar kantoor doen dat veelal uit egoisme: die andere mensen zijn nodig om de omgeving te scheppen waarin de eerste categorie zich goed voelt. Zeg maar extroverten die geen rekening willen houden met introverten.
Het gaat er niet om of het beter is voor de eerste categorie. Het gaat erom of het 't beste is voor de mensen die willen thuiswerken.
Een mooie beschrijving is "emotionele vampieren".
(knuppel, hoenderhok
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 17-03-2022 21:26 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

En deze reactie maakt hem nog beter:
[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 08-04-2022 00:15 ]
Daarom denk ik dat uiteindelijk hybride werken wel een een goede oplossing is, paar dagen thuis en een paar dagen naar kantoor. Zo kan je thuis "knallen" en op kantoor met je collega's face to face overleggen.AlwaysNick schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:48:
[...]
Mijn baas wil er eigenlijk niet aan beginnen tenzij je kleine kinderen hebt ofzo. Maar die heb ik niet dus ziet mijn baas het nut niet van thuiswerken. Ook merken we zelf hier op het kantoor dat enig overleg en elkaar na die tijd even controleren meerwaarde heeft.
[...]
Ik merk zelf ook dat ik me beter thuis kan concentreren dan op de zaak. Thuis doe ik mijn headset op met muziek zonder nieuws of gepraat tussendoor. En dan krijg ik meer af dan op de zaak waar mijn collega's bellen, 3 zenders door elkaar aanstaan, de telefoon afgaat en toch het geklets onder de collega's. Echter is het wel gezellig en word ik niet echt een kluizenaar.
Het enige wat ik prettig vond was zoals jij ook al vermelde dat koffie drinken bij de automaat pakte en dan wat anders deed. Ik vond het zeer prettig om even een blokje om met de hond te gaan. Even uit huis even weg achter de computer. Even je hoofd leegmaken.
Zoals je zegt is het ook gezellig, soms komen de muren hier ook op mij af en dan is het wel fijn om wat collega's op kantoor te spreken, dan ben je ook even in een andere omgeving. Nu ben ik alleen meer introvert dan extravert dus ik vind 1 a 2 dagen kantoor eigenlijk wel genoeg
Ik denk (zolang de functie het toelaat uiteraard) dat uiteindelijk de werknemer zelf het beste kan bepalen of hij/zij wilt thuiswerken en hoeveel. Gelukkig hebben we bij ons die flexibiliteit dus dat is wel prettig. Dat je dan samen met je leidingevende/baas afspreekt om een x aantal dagen naar kantoor te komen is tot zo ver maar ik vind een baas (tenzij die echt een goede reden heeft) die je verplicht 100% van de tijd op kantoor te zijn niet echt meer van deze tijd.
Nu heb je alleen uiteraard altijd medewerkers die thuis juist niet productief zijn maar een goede baas/leidinggevende komt daar snel achter als iemand niet productief is...
Ja dat was ik nog vergeten, mijn kat vind het ook wel prima dat ik nu veel meer thuis benWailing_Banshee schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:07:
[...]
Vroeger was het juist als je kinderen thuis had, je niet thuis mocht werken omdat je dan niet 100% je tijd aan je werk kon besteden. En je alleen toestemming kreeg als je je afgesloten ruimte had, waar je je kinderen uit kon houden... Wat ik een meer valide reden vind (maar nog steeds niet mee eens ben).
Gewoon zeggen: mijn katten/katten/vissen/andere huisdieren zijn mijn kinderen!
[ Voor 20% gewijzigd door bjorntju op 12-04-2022 10:31 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:42:
Denk dat je hier toch wel een punt hebt hoor. De niet-IT bedrijven waar ik kom doet eigenlijk iedereen altijd vrolijk, sociaal, ze groeten je etc. En dan kom je bij IT-bedrijven waar men amper opkijkt en alleen naar hun scherm zit te staren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Q3sTLN79mGqywL8c20xrSHn9.png?f=user_large)
Waarschijnlijk zit het hem in de aard van het werk hoe erg is het om even afgeleid te zijn en opnieuw te moeten beginnen. Ik denk dat alle mensen die met complexe puzzels bezig zijn liever niet gestoord worden voor een praatje halverwege het denkproces.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
En de Dilbert van vandaag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/peHPwUbPDm5hl82xtmRvt9B5.png?f=user_large)
Een van mijn collega's heeft het naar ons afdelingshoofd gestuurd, een alfa-mannetje met weinig gevoel voor humor. Ik ben benieuwd