Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

FreakNL

Well do ya punk?

Overigens dat mensen hun reistijd nu als kiespijn kunnen missen snap ik wel.

Dat had in 7 jaar geleden al. Heb jaren een uurtje of 10 per week weggegooid, ben blij daar vanaf te zijn.

Ik zit nu op 25 enkele reis (grotendeels rustig traject behalve bij ongelukken), 4 a 5 keer per week. Dat vind ik wel de max. Maar ik ben ook regelmatig internationaal op reis dus dat drukt de jaarlijkse netto woon-werk reistijd .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Dilbert van vandaag past hier wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzykqSPNr3dMh_w2OaN5piGENAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GGEGeSa4eV0Dl6IIpdaYMOoK.png?f=user_large

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 17:20
laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Ryur op 14-06-2022 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik werkte voor corona al 10 jaar lang in het stramien van 2 dagen thuis en 3 dagen kantoor, vooral ingegeven door reistijd (2,5 / 3 uur per dag).
Ik kwam uit de consultancy waar ik voor ik vast bij dit bedrijf kwam te werken overal in Nederland kwam. 70 tot 80k km zakelijk per jaar. Leuk als je vrijgezel bent en het autorijden niet erg vind, maar gooi kinderen in de mix en het wordt een ander verhaal.

Standaard thuis werken tijdens Corona heeft een groot aandeel gehad in het krijgen van een burn-out. Blijkbaar miste ik het sociale aspect en het autorijden meer dan ik verwacht had.

Ik werk nu weer 2 dagen op kantoor, maar ben dan vaak maar in m'n eentje of samen met nog iemand. En toch werkt het therapeutisch. Ik ben blijkbaar niet gemaakt om in een hokje in m'n uppie te werken, ver van alles vandaan.

Overigens heeft mijn baas nu een "op-afstand" regeling opgezet, waar we 2 dagen op afstand mogen werken en er een fooitje voor krijgen. Ik zeg op afstand, want op die manier zijn ze (schijnbaar) niet verantwoordelijk voor de inrichting van mijn thuiswerkplek.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

avotar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:28:
Ik werkte voor corona al 10 jaar lang in het stramien van 2 dagen thuis en 3 dagen kantoor, vooral ingegeven door reistijd (2,5 / 3 uur per dag).
Ik kwam uit de consultancy waar ik voor ik vast bij dit bedrijf kwam te werken overal in Nederland kwam. 70 tot 80k km zakelijk per jaar. Leuk als je vrijgezel bent en het autorijden niet erg vind, maar gooi kinderen in de mix en het wordt een ander verhaal.

Standaard thuis werken tijdens Corona heeft een groot aandeel gehad in het krijgen van een burn-out. Blijkbaar miste ik het sociale aspect en het autorijden meer dan ik verwacht had.

Ik werk nu weer 2 dagen op kantoor, maar ben dan vaak maar in m'n eentje of samen met nog iemand. En toch werkt het therapeutisch. Ik ben blijkbaar niet gemaakt om in een hokje in m'n uppie te werken, ver van alles vandaan.

Overigens heeft mijn baas nu een "op-afstand" regeling opgezet, waar we 2 dagen op afstand mogen werken en er een fooitje voor krijgen. Ik zeg op afstand, want op die manier zijn ze (schijnbaar) niet verantwoordelijk voor de inrichting van mijn thuiswerkplek.
Thuiswerken en remote werken zijn ook twee verschillende dingen. En zeker met corona is het "verplicht thuiswerken" toch heel anders dan "kiezen om remote te werken". Nu ben ik geen arts, maar dat beide een andere impact heeft op de mentale gezondheid is niet vreemd. Zelfs mensen die voorheen primair vanuit huis werken gaven aan dat "verplicht thuiswerken" meer invloed had op hun dan ze van te voren hadden verwacht.

Verder loopt iemand meer kans op een sociaal isolement, en de mentale uitdagingen die erbij horen, wanneer die alleen werkt. Het voordeel van op een locatie werken is dat iemand daar vaak anderen mensen ontmoet waardoor die persoon minder mentale uitdagingen heeft. Voor de mentale gezondheid maakt het eigenlijk niet uit wie die persoon ontmoet. Mocht er problemen zijn met werkzaamheden dan is een partner (lees: collega) wel handig.

Voor je herstel denk ik dat je inderdaad de juiste keuze hebt gemaakt (again, not a doctor). Waar vermoeidheid te vergelijken is met spierpijn is een burnout te vergelijken met een afgescheurde spier. Zelfs als die terug is moet je die langzaam opbouwen voordat het weer terug op het oude niveau is. Door samen te werken met iemand anders herstelt het gedrag van een persoon door het gedrag van een ander te "kopiëren" ipv zelf het wiel opnieuw uitvinden. Tevens wordt de stress, cognitieve last, et cetera ook sneller/beter verdeeld over twee personen.

En op een persoonlijke noot: Hopelijk ben je snel hersteld!

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Zijn er ook nog bedrijven waar je nog steeds niet of slechts 1-2 dagen per week op kantoor mag zijn, ook als je wel vaker zou willen?

Bij ons wel geinig dat het per afdeling verschilt, bij de een mag je (bijna) niet thuiswerken (ook al hebben we nu flexibel beleid) en bij andere afdelingen zie je juist nooit meer een kip op kantoor :') verschilt echt heel erg wat het werkklimaat is blijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 25-06-2022 23:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Deezers schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:42:
Zijn er ook nog bedrijven waar je nog steeds niet of slechts 1-2 dagen per week op kantoor mag zijn, ook als je wel vaker zou willen?
Ik verwacht bij bedrijven die hun gehuurde kantoorruimte deels opgezegd hebben, dan is er simpelweg geen plek meer voor iedereen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 16:04

Bij ons wel geinig dat het per afdeling verschilt, bij de een mag je (bijna) niet thuiswerken (ook al hebben we nu flexibel beleid) en bij andere afdelingen zie je juist nooit meer een kip op kantoor :') verschilt echt heel erg wat het werkklimaat is blijkbaar.
Bij ons is het 50% / 50% als je wil je mag ook op kantoor komen in elke vestiging. En die 50% is niet rock solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 22:41
Ik werk nog 100% remote. In mei 2*2u naar een klant geweest voor een UAT meeting, heel efficient en leuk rijden (ook al was het een uur enkel) buiten de file.

Hoe lang het nog kan hangt van de klanten af of potentiële nieuwe werkgever maar ik maak altijd duidelijk dat ik graag full hybrid werk. Aanwezig als het echt moet en anders vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Bij m'n vriendin (werkt bij een grote bank) is dat zo. Op haar afdeling "moeten" ze 2 dagen per week naar kantoor komen. Vaker mag eigenlijk niet, want er is gewoon niet meer genoeg ruimte om iedereen iedere dag op kantoor te hebben (ze hebben al vrij snel de keuze gemaakt om een verdieping van het gebouw te verhuren).

En moeten staat tussen haakjes omdat het verplicht is, maar als er een goede reden is, het ook geen probleem is om alsnog thuis te werken.

Qua teamspirit is dit wel de beste optie imo. Anders ken je op een gegeven moment je collega's niet meer.

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:57
Wat een leuk topic is dit zeg :)

Vanaf het begin van het corona gezeik gewoon 5 dagen per week op locatie bij de klant gewerkt. Dit kon niet anders vanwege "geheime" dingen etc. Anyway, sinds december afgelopen jaar werk ik 4 dagen per week thuis en maximaal 1 dag per week op kantoor. Wat een verademing. Ik vind het prima zo. Ik ben productiever, hou tijd over voor mezelf en sta amper in de file. Perfect: lekker houden zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, we hebben morgen een stafvergadering die niet hybride is (be there or...), en er is al aangegeven dat dit gaat over het minderen van thuiswerken. Onze relatief nieuwe dekaan (de CEO van de faculteit ;) ) wil ons meer op het werk zien. Ik ben benieuwd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Newjersey schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Voor veel werkgevers begint en eindigt het allemaal met controle. Controle, controle en controle. Het enige wat telt, blijkbaar.
Veel werknemers zitten hier niet meer op te wachten. Als je eenmaal went aan de vrijheid die thuiswerken biedt, dan wil je niet meer anders. Zeker voor mensen met een gezin is het een uitkomst.

s' Avonds na je werk laptop dicht en je kan genieten van je vrije tijd i.p.v. nog een uur in de file te staan.

De oldskool mentaliteit en gebrek aan vertrouwen van veel managers zal ze uiteindelijk de kop kosten, denk ik. Mensen gaan dan gewoon op zoek naar een andere baan. Keuze genoeg tegenwoordig.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:15

Wailing_Banshee

You're Next

Newjersey schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Voor veel werkgevers begint en eindigt het allemaal met controle. Controle, controle en controle. Het enige wat telt, blijkbaar.
Massaal negeren zou nog wel eens kunnen werken. Ze kunnen moeilijk iedereen ontslaan :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Veel werknemers zitten hier niet meer op te wachten. Als je eenmaal went aan de vrijheid die thuiswerken biedt, dan wil je niet meer anders. Zeker voor mensen met een gezin is het een uitkomst.

s' Avonds na je werk laptop dicht en je kan genieten van je vrije tijd i.p.v. nog een uur in de file te staan.

De oldskool mentaliteit en gebrek aan vertrouwen van veel managers zal ze uiteindelijk de kop kosten, denk ik. Mensen gaan dan gewoon op zoek naar een andere baan. Keuze genoeg tegenwoordig.
Dit, en controleren kan ook op basis van opbrengst - datgene waar het uiteindelijk allemaal om draait. Het is toch heerlijk dat als je even wat anders wil doen je niet het verplichte rondje koffie automaat hoeft te doen op kantoor, maar gewoon lekker een wasje kan draaien of even naar de buurtsuper kan lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Thomas schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:19:
[...]

Dit, en controleren kan ook op basis van opbrengst - datgene waar het uiteindelijk allemaal om draait. Het is toch heerlijk dat als je even wat anders wil doen je niet het verplichte rondje koffie automaat hoeft te doen op kantoor, maar gewoon lekker een wasje kan draaien of even naar de buurtsuper kan lopen?
Heb zelf het idee dat het vaak ook angst vanuit het management is. Angst omdat ze zien dat het bedrijf zonder hun dagelijkse inmenging op de werkvloer ook wel blijft draaien en dat mensen zich vaak prima redden zonder ze.

M'n vriendin heeft tijdens de pandemie bijna 2 jaar voltijds thuisgewerkt en dat verliep eigenlijk altijd perfect. Ze werkten veel efficiënter. Minder chit-chat, minder afleiding. Gewoon werken en 2x een korte meeting via Teams (soort stand-up).

60/40 zou eigenlijk prima kunnen zijn voor de meeste banen (of 50/50 in het geval iemand 4 dagen per week werkt). 2 dagen op kantoor, de rest thuis.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Heb zelf het idee dat het vaak ook angst vanuit het management is. Angst omdat ze zien dat het bedrijf zonder hun dagelijkse inmenging op de werkvloer ook wel blijft draaien en dat mensen zich vaak prima redden zonder ze.

M'n vriendin heeft tijdens de pandemie bijna 2 jaar voltijds thuisgewerkt en dat verliep eigenlijk altijd perfect. Ze werkten veel efficiënter. Minder chit-chat, minder afleiding. Gewoon werken en 2x een korte meeting via Teams (soort stand-up).

60/40 zou eigenlijk prima kunnen zijn voor de meeste banen (of 50/50 in het geval iemand 4 dagen per week werkt). 2 dagen op kantoor, de rest thuis.
Ik weet niet of het echt angst is, management blijft natuurlijk nodig, maar ik snap het ook allemaal niet zo goed. Bij mijn werkgever (overheid) speelt dit probleem echt wat minder en wordt er vooral uitgegaan van de wensen van de medewerkers, dat scheelt enorm. Ik vind het een heel prettig idee dat ik eigenlijk alles gewoon vanuit huis kan doen. Natuurlijk zijn er afspraken binnen mijn organisatie en team, maar zelfs dan; als het echt niet uitkomt, blijf lekker thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 28-06-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Thomas schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Ik weet niet of het echt angst is, management blijft natuurlijk nodig, maar ik snap het ook allemaal niet zo goed. Bij mijn werkgever (overheid) speelt dit probleem echt wat minder en wordt er vooral uitgegaan van de wensen van de medewerkers, dat scheelt enorm. Ik vind het een heel prettig idee dat ik eigenlijk alles gewoon vanuit huis kan doen. Natuurlijk zijn er afspraken binnen mijn organisatie en team, maar zelfs dan; als het echt niet uitkomt, blijf lekker thuis.
Management blijft altijd nodig, maar micro-management niet. En daar zijn ze nu dus wel achtergekomen, denk ik :)

Wat jij beschrijft qua werkomgeving lijkt me ideaal. Op basis van vertrouwen en afspraken binnen het team. Zo moet het gewoon overal kunnen (y)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:53
Bij mijn team hebben we sinds drie maanden een nieuwe manager en hij heeft onder het mom van verbinding een 'voorstel' gedaan om drie vaste dagen verplicht op kantoor te gaan werken met het team. In dit geval is het ook niet zozeer angst maar meer een gevoel dat het zo hoort en dat het zorgt voor een betere sfeer in het team.

Je ziet in ons team nu heel duidelijk dat het jongere deel dit totaal niet ziet zitten en de wat ouderen teamleden het allemaal wel prima vinden. De jongeren willen prima naar kantoor komen maar het verplichten van specifieke dagen schiet bij velen in het verkeerde keelgat. Hierdoor is er nu juist sprake van polarisatie tussen groepen in het team en zijn er inmiddels ook al 4 mensen vertrokken 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:52
Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Management blijft altijd nodig, maar micro-management niet. En daar zijn ze nu dus wel achtergekomen, denk ik :)

Wat jij beschrijft qua werkomgeving lijkt me ideaal. Op basis van vertrouwen en afspraken binnen het team. Zo moet het gewoon overal kunnen (y)
Ik ben niet anders gewend, alles gaat op basis van afspraken en onderling vertrouwen . In beide gevallen draait alles op managing expectations en communicatie.

Wat dat betreft is door Covid alleen het waar je je werk doet veranderd maar niet hoe we het werk doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 28-06-2022 14:46 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Best wel vreemd dat er geen company wide beleid is op dit gebied. Dan krijg je toch onderlinge concurrentie tussen de afdeling i.p.v. dat je als 1 bedrijf acteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Die angst hoeven ze niet te hebben, want zonder management draait een bedrijf wel even door maar er gaan op een gegeven moment toch dingen fout. Een zelfsturend team kan veel maar er zijn wel mensen nodig die richting geven. Een team is immers ook maar een stukje van het geheel. Daarboven moeten mensen staan die het grotere plaatje zien en aansturen. Als je een zelfsturend sales-team hebt, en een zelfsturend R&D team dan gaat het vanzelf fout als er geen management is die de boel bij elkaar brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor ervaren mensen is het natuurlijk geen probleem dat deze thuiswerken, die kunnen hun werk wel doen en die weten collega's wel te vinden. Maar we werken in ons team wel dat het voor juniors wel erg lastig is om zelfstandig te werken en gemotiveerd te blijven. Dat is voor ons wel een reden om wel op kantoor te komen en face-to-face contact te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Ik heb het ook anders gehad hoor. Ik werk nog maar kort op mijn huidige plek en zat eerst bij een ander organisatieonderdeel waar een nieuwe directeur (a.i.) ons toch wel sommeerde 3 dagen op kantoor te zijn. Niemand luisterde dus dat was toen ook mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Exocet schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:12:
Voor ervaren mensen is het natuurlijk geen probleem dat deze thuiswerken, die kunnen hun werk wel doen en die weten collega's wel te vinden. Maar we werken in ons team wel dat het voor juniors wel erg lastig is om zelfstandig te werken en gemotiveerd te blijven. Dat is voor ons wel een reden om wel op kantoor te komen en face-to-face contact te hebben.
Ligt denk ik ook een beetje aan de persoon en de inrichting van het werk. Je moet als junior ook enigszins de ballen leren hebben om gewoon afspraken in te schieten bij jan en alleman als je eens wat wil weten, maar daarvoor moet mijns inziens ook wel een open cultuur bestaan op je werkplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 15:58

Sebazzz

3dp

Persoonlijk streef ik ernaar om een dag per week naar kantoor te gaan, maar soms doe ik het ook niet en die vrijheid moet ik kunnen hebben. Bijvoorbeeld als het heet is buiten zit ik ironisch genoeg liever thuis, of als ik een drukke week heb waarmee ik niet met directe collega's samenwerk. Ik wil van kantoorwerken geen harde afspraak maken, hoogstens een richtlijn of streefgetal.
Louislouislouis schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:37:
Je ziet in ons team nu heel duidelijk dat het jongere deel dit totaal niet ziet zitten en de wat ouderen teamleden het allemaal wel prima vinden. De jongeren willen prima naar kantoor komen maar het verplichten van specifieke dagen schiet bij velen in het verkeerde keelgat. Hierdoor is er nu juist sprake van polarisatie tussen groepen in het team en zijn er inmiddels ook al 4 mensen vertrokken 8)7 .
Ik weet niet hoe groot je team is maar zo'n vertrek kan killing zijn voor je capaciteit.

Bij ons is bedrijfsbreed de policy om hybride te werken, maar dit is een richtlijn. Binnen ons team hebben we niets afgesproken, behalve genudged of je soms wel eens op kantoor wilt zijn.

In de praktijk zie je dat er een aantal collega's zijn die één of twee dagen op kantoor zijn, een aantal collega's die één dag op kantoor probeert te zijn (waaronder ik) maar dat niet altijd zijn, en een aantal van mijn team die ik buiten team-events nooit meer in het face to face ziet.

Gedeeltelijk zie je dat dit komt omdat collega's in Leiden (kantoor Rotterdam) beseffen dat het wel echt een hoop reistijd is, gedeeltelijk omdat collega's ook inmiddels sinds de start van corona verhuist zijn naar een plek waar reistijd groter is, en sommige collega's vinden het simpelweg wel prima thuis.

Aan de andere kant vermoed ik dat één van de oudere collega's (die ook in corona is aangenomen) het wel jammer vond dat het team voornamelijk thuiswerkt, en hij zat ook in coronatijd graag op kantoor, en hij is vermoedelijk daarom weg gegaan. Maar ik ben het wel met @Exocet eens:
Voor ervaren mensen is het natuurlijk geen probleem dat deze thuiswerken, die kunnen hun werk wel doen en die weten collega's wel te vinden. Maar we werken in ons team wel dat het voor juniors wel erg lastig is om zelfstandig te werken en gemotiveerd te blijven.
Contact opbouwen met nieuwe collega's, niet per se juniors, is lastig als je remote zit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:45

Amphiebietje

In de blubber

Sebazzz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:07:

Contact opbouwen met nieuwe collega's, niet per se juniors, is lastig als je remote zit.
Teams vergadering met een drankje op ieders bureau. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Amphiebietje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Natuurlijk, we hebben elke week een half uur koffiedrinken - maar het is toch anders :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Amphiebietje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Geforceerd gezellig doen tegen je webcam *CRINGE*. Als er iets is wat niet werkt (voor mij), zijn het van die virtuele vrijmibo's/koffiedrink momenten. Dat werkt niet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:45

Amphiebietje

In de blubber

-tom-562 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Geforceerd gezellig doen tegen je webcam *CRINGE*. Als er iets is wat niet werkt (voor mij), zijn het van die virtuele vrijmibo's/koffiedrink momenten. Dat werkt niet
Potje Code of Duty gaan spelen tegen collega's? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Amphiebietje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Dat is oprecht een beter idee :').

Vind overigens ook dat vrijheden tot een bepaald punt kunnen gaan. W.m.b. kun je pas flexibiliteit van je werkgever / leidinggevende verwachten als je dat zelf ook kunt bieden. Ik had het er gisteren toevallig met iemand over. Ik heb zelf bijvoorbeeld een collega die ver weg woont en met jonge kinderen thuis zit. Dan is het regelmatig 'wel makkelijk' om thuis te werken. Nu komt die collega ook vaak genoeg wel naar kantoor en is het niet zo dat diegene altijd thuis zit, maar dan nog. Als jij thuiswerkt zodat je een oogje in het zijl kan houden bij je jonge kinderen.... Dan ben je dus niet aan het werk. Thuiswerken omdat je ver weg woont is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid; je kiest er zelf voor om ver van je werk te wonen.

Nou vind ik dat je die ruimte moet krijgen als werknemer, maar het is niet zo dat je recht hebt op altijd maar van huis uit werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

1x gedaan inderdaad en heb meteen gezegd: nodig me de volgende keer AUB niet meer uit voor deze ellende. Ik veroorzaak nog liever een prio 1 storing 5 minuten voor de start zodat ik er niet bij hoef te zijn. Als er een fysieke borrel, uitje of wat dan ook is, ben ik de eerste die ja zegt en erbij is, maar dat gedoe via Teams, echt, wat een drama. Er is echt NIETS gezelligs of leuks aan, uiteindelijk zit je toch gewoon thuis. Na die 2,5 jaar dat we dit al doen, probeer ik mijn Teams meetings sowieso tot het absolute minimum te beperken.
Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan. De meeste mensen ervaren toch echt wel een drempel om een andere baan te gaan zoeken. Het gras lijkt altijd wel groener bij de buren, maar is het in veel gevallen toch ook echt niet. En er worden vaak bij andere bedrijven gouden bergen beloofd, maar als puntje bij paaltje komt, komt die nieuwe werkgever misschien ook wel terug op het thuiswerkbeleid net een week nadat je er begonnen bent.

Maar de kloof tussen de wensen van een werkgever en een werknemer lijkt wel echt te groeien in het algemeen.

Bij ons hebben ze nu een verplichting vanuit de nieuwe CAO om een thuiswerkbeleid op te gaan stellen, die getoetst zal worden door de vakbond. Het jammere is dat ze daar tot juni 2023 voor hebben -O- En tot die tijd geeft directie aan dat er geen thuiswerkbeleid is en dat locatie gebonden werken zo hoort. Maar nu de praktijk: iedereen heeft er schijt aan en werkt gedeeltelijk thuis, zolang je het maar niet van de daken gaat schreeuwen. Lang leve burgerlijke ongehoorzaamheid _/-\o_

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Metalfreak schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:16:
[...]

1x gedaan inderdaad en heb meteen gezegd: nodig me de volgende keer AUB niet meer uit voor deze ellende. Ik veroorzaak nog liever een prio 1 storing 5 minuten voor de start zodat ik er niet bij hoef te zijn. Als er een fysieke borrel, uitje of wat dan ook is, ben ik de eerste die ja zegt en erbij is, maar dat gedoe via Teams, echt, wat een drama. Er is echt NIETS gezelligs of leuks aan, uiteindelijk zit je toch gewoon thuis. Na die 2,5 jaar dat we dit al doen, probeer ik mijn Teams meetings sowieso tot het absolute minimum te beperken.
Ja, in het begin van het hele corona geneuzel werd er regelmatig een 'digitale vrijmibo' georganiseerd. Zit je daar kansloos achter je PC met je biertje, of nog erger, in de achtertuin op je telefoon te loeren met Teams aan, wat een armoe. :X :') 1x gedaan, daarna vriendelijk voor bedankt (gelukkig is het uiteindelijk ook doodgebloed).
Ondertussen zijn er gelukkig weer fysieke vrijmibo's en andere borrels, uiteraard ben ik daar natuurlijk wél aanwezig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Amphiebietje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Of lekker gaan Zwiften.... (virtueel fietsen / hardlopen) met de webcam al dan niet aan ;) Mogelijkheden genoeg.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

-tom-562 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Ondertussen zijn er gelukkig weer fysieke vrijmibo's en andere borrels, uiteraard ben ik daar natuurlijk wél aanwezig
Ik heb een hekel aan die "verplichte" vrijmibo's. Op vrijdag ben ik er sowieso al nooit (aangezien ik vrijdag middag vrij ben) en dat geforceerd gezellig doen heb ik een hekel aan, of dat nou virtueel of fysiek is.

Gezellig met elkaar uit eten gaan heeft dan duidelijk mijn voorkeur...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Thomas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:31:
[...]
Dat is oprecht een beter idee :').

Vind overigens ook dat vrijheden tot een bepaald punt kunnen gaan. W.m.b. kun je pas flexibiliteit van je werkgever / leidinggevende verwachten als je dat zelf ook kunt bieden. Ik had het er gisteren toevallig met iemand over. Ik heb zelf bijvoorbeeld een collega die ver weg woont en met jonge kinderen thuis zit. Dan is het regelmatig 'wel makkelijk' om thuis te werken. Nu komt die collega ook vaak genoeg wel naar kantoor en is het niet zo dat diegene altijd thuis zit, maar dan nog. Als jij thuiswerkt zodat je een oogje in het zijl kan houden bij je jonge kinderen....
Als verder de output van diegene er niet onder te lijden heeft zie ik het probleem niet zo. Kinderopvang schijnt echt gemeen duur te zijn anno 2022 en in the end gaat het toch om de invloed die het heeft op iemands werk. Sure, als een Teams meeting iedere 5 minuten onderbroken word omdat er een kind aandacht wil is het wat anders, maar als je er in het werk of output niets van merkt, zie ik het probleem niet zo.
Dan ben je dus niet aan het werk. Thuiswerken omdat je ver weg woont is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid; je kiest er zelf voor om ver van je werk te wonen.
Ja en nee.

Ik denk dat er genoeg redenen zijn een wat langere reistijd voor lief te nemen en juist nu we hebben geleerd dat thuiswerken voor kantoorbanen prima kan, snap ik het ook dat mensen wat verder van hun woning werk zoeken. In the end gaat het, bij mij iig, om netto reistijd per maand. Of ik nu 2 dagen in de week een uur in de auto zit of 4 dagen een half uur maakt qua netto reistijd niet uit, maar het levert wél mogelijkheden op verder weg van huis te werken en niet meteen na te moeten denken over verhuizen.

Verhuizen is duur, arbeidsrelaties hebben allang niet meer het eeuwige leven en waarom zou je telkens verhuizen voor een nieuwe baan, terwijl hybride (of zelfs 100% remote) werken voor veel kantoorbanen prima mogelijk is?

Nog een tandje extremer zijn mensen die voor een buitenlandse organisatie werken en misschien 1x per jaar naar kantoor komen. Schijnt ook regelmatig voor te komen. Kan prima. (Sure, het heeft zo zijn eigen uitdagingen. Tijdverschillen, persoonlijk contact. Aansturing. Maar het is zeker niet onmogelijk.)
Nou vind ik dat je die ruimte moet krijgen als werknemer, maar het is niet zo dat je recht hebt op altijd maar van huis uit werken.
Recht niet, maar dat het in 2022 voor kantoorbanen gebruikelijker is 2-3 dagen in de week (of meer) thuis te werken dan in pak 'm beet 1996 vind ik niet raar. Bijna iedereen heeft fatsoenlijk internet thuis inclusief backup verbinding (GSM), veel bedrijven hebben hun spullen in de cloud of in een datacenter staan. Technisch zijn er weinig redenen meer niet thuis te werken.

Tegelijkertijd denk ik wel dat je je bewust moet zijn van de beperkingen. Thuiswerken is niet enkel rozegeur en maneschijn. Het vergt op allerlei vlakken aanpassingen. In veel gevallen kan ik me ook voorstellen dat het goed is bijvoorbeeld met de mensen met wie je intensief samenwerkt (bijvoorbeeld je eigen team) regelmatig fisiek samen te komen.

Virtuele vrijmibo's moet ik ook niet aan denken. Normale vrijmibo's ben ik al niet zo van, virtueel heb ik nog niet persoonlijk meegemaakt, maar het idee vind ik nóg onaantrekkelijker dan een reguliere vrijmibo. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

unezra schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:31:
[...]

Als verder de output van diegene er niet onder te lijden heeft zie ik het probleem niet zo. Kinderopvang schijnt echt gemeen duur te zijn anno 2022 en in the end gaat het toch om de invloed die het heeft op iemands werk. Sure, als een Teams meeting iedere 5 minuten onderbroken word omdat er een kind aandacht wil is het wat anders, maar als je er in het werk of output niets van merkt, zie ik het probleem niet zo.

[...]

Ja en nee.

Ik denk dat er genoeg redenen zijn een wat langere reistijd voor lief te nemen en juist nu we hebben geleerd dat thuiswerken voor kantoorbanen prima kan, snap ik het ook dat mensen wat verder van hun woning werk zoeken. In the end gaat het, bij mij iig, om netto reistijd per maand. Of ik nu 2 dagen in de week een uur in de auto zit of 4 dagen een half uur maakt qua netto reistijd niet uit, maar het levert wél mogelijkheden op verder weg van huis te werken en niet meteen na te moeten denken over verhuizen.

Verhuizen is duur, arbeidsrelaties hebben allang niet meer het eeuwige leven en waarom zou je telkens verhuizen voor een nieuwe baan, terwijl hybride (of zelfs 100% remote) werken voor veel kantoorbanen prima mogelijk is?

Nog een tandje extremer zijn mensen die voor een buitenlandse organisatie werken en misschien 1x per jaar naar kantoor komen. Schijnt ook regelmatig voor te komen. Kan prima. (Sure, het heeft zo zijn eigen uitdagingen. Tijdverschillen, persoonlijk contact. Aansturing. Maar het is zeker niet onmogelijk.)

[...]

Recht niet, maar dat het in 2022 voor kantoorbanen gebruikelijker is 2-3 dagen in de week (of meer) thuis te werken dan in pak 'm beet 1996 vind ik niet raar. Bijna iedereen heeft fatsoenlijk internet thuis inclusief backup verbinding (GSM), veel bedrijven hebben hun spullen in de cloud of in een datacenter staan. Technisch zijn er weinig redenen meer niet thuis te werken.

Tegelijkertijd denk ik wel dat je je bewust moet zijn van de beperkingen. Thuiswerken is niet enkel rozegeur en maneschijn. Het vergt op allerlei vlakken aanpassingen. In veel gevallen kan ik me ook voorstellen dat het goed is bijvoorbeeld met de mensen met wie je intensief samenwerkt (bijvoorbeeld je eigen team) regelmatig fisiek samen te komen.

Virtuele vrijmibo's moet ik ook niet aan denken. Normale vrijmibo's ben ik al niet zo van, virtueel heb ik nog niet persoonlijk meegemaakt, maar het idee vind ik nóg onaantrekkelijker dan een reguliere vrijmibo. :)
We zitten geloof ik wel op 1 lijn. Gaat me vooral om de excessen; mensen die maar een of twee keer per maand (of minder...) hun gezicht laten zien op werk. Als je daar duidelijke afspraken over hebt gemaakt met je collega's en leidinggevende; prima. Maar als je min of meer bewust de grenzen gaat opzoeken van wat kan, vind ik het minder prima. Uiteindelijk gaat fysieke aanwezigheid ook gewoon over zaken als in verbinding staan met collega's en je werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Thomas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:37:
[...]
We zitten geloof ik wel op 1 lijn. Gaat me vooral om de excessen; mensen die maar een of twee keer per maand (of minder...) hun gezicht laten zien op werk. Als je daar duidelijke afspraken over hebt gemaakt met je collega's en leidinggevende; prima. Maar als je min of meer bewust de grenzen gaat opzoeken van wat kan, vind ik het minder prima. Uiteindelijk gaat fysieke aanwezigheid ook gewoon over zaken als in verbinding staan met collega's en je werkplek.
Ja. Eens.

Belangrijkste is denk ik idd een manier vinden die voor alle partijen werkt en waarbij flexibiliteit de norm is. Op kantoor krijg ik zelf in de regel qua pure output minder gedaan, maar toch beschouw ik regelmatig op kantoor zijn als onmisbaar om mijn werk goed te doen. Het is een beetje de smeerolie van je werk.

1:1's, bila's of hoe je die gesprekken ook wilt noemen doe ik ook liefst fysiek. Bij voorkeur, als het niet nodig is terplekke aantekeningen te maken (en het weer het toe laat), wandelend. Best of both. Wandelen tijdens een gesprek schijnt zinvol te zijn, plus je krijgt extragratis een beetje lichaamsbeweging. :)

Tegelijkertijd heb ik ook de nadelige effecten gemerkt van mensen enkel remote spreken. Had ooit 1 collega die zelfs nooit zijn webcam aanzette. Ik heb de persoon letterlijk nooit gezien. Heeft de arbeidsrelatie niet geholpen zeg maar. 100% remote kan, maar je moet je denk ik ontzettend bewust zijn van de beperkingen en actief de nadelige effecten mitigeren.

Vind de huidige ontwikkelingen van hybride, gecombineerd met flextijden, maar binnen kaders (bijvoorbeeld vaste dagen met het hele team op kantoor, voorspelbare (virtuele of fysieke) aanwezigheid (bijvoorbeeld tussen 10 en 4) en met zinvolle onderlinge afstemming), een goede. Best of both. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
unezra schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:47:
[...]

Ja. Eens.

Belangrijkste is denk ik idd een manier vinden die voor alle partijen werkt en waarbij flexibiliteit de norm is. Op kantoor krijg ik zelf in de regel qua pure output minder gedaan, maar toch beschouw ik regelmatig op kantoor zijn als onmisbaar om mijn werk goed te doen. Het is een beetje de smeerolie van je werk.

1:1's, bila's of hoe je die gesprekken ook wilt noemen doe ik ook liefst fysiek. Bij voorkeur, als het niet nodig is terplekke aantekeningen te maken (en het weer het toe laat), wandelend. Best of both. Wandelen tijdens een gesprek schijnt zinvol te zijn, plus je krijgt extragratis een beetje lichaamsbeweging. :)

Tegelijkertijd heb ik ook de nadelige effecten gemerkt van mensen enkel remote spreken. Had ooit 1 collega die zelfs nooit zijn webcam aanzette. Ik heb de persoon letterlijk nooit gezien. Heeft de arbeidsrelatie niet geholpen zeg maar. 100% remote kan, maar je moet je denk ik ontzettend bewust zijn van de beperkingen en actief de nadelige effecten mitigeren.

Vind de huidige ontwikkelingen van hybride, gecombineerd met flextijden, maar binnen kaders (bijvoorbeeld vaste dagen met het hele team op kantoor, voorspelbare (virtuele of fysieke) aanwezigheid (bijvoorbeeld tussen 10 en 4) en met zinvolle onderlinge afstemming), een goede. Best of both. :)
Vooral de voorspelbaarheid van fysieke aanwezigheid ontbreekt het hier aan. Collega's willen vooral geen vaste kantoordag aanwijzen om maar zo flexibel mogelijk in thuiswerken te zijn. Wel zie ik meer binding met collega's die er 1-2x per week fysiek zijn in tegenstelling tot collega's die max 2x per maand er zijn bij fulltime baan. Dat voelt toch allemaal alsof ze er eigenlijk niet op zitten te wachten (en voor een deel is dat ook zo, die komen alleen om hen gezicht te laten zien omdat het moet en klagen elke keer dat ze er zijn dat thuiswerken eigenlijk veel beter werkt en daar voelen velen zich over geïrriteerd omdat ze het als een last zien ipv energie krijgen van omgang met collega's).

De zomerperiode is altijd wel uitdagend, minder werk, uitgestorven kantoren en dan is thuiswerken voor de niet-vakantiegangers al helemaal aantrekkelijk want minder zichtbaar en toch thuis in de tuin zitten en zie ze dan na de zomer nog maar warm te krijgen voor het kantoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Deezers schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:25:
[...]
Dat voelt toch allemaal alsof ze er eigenlijk niet op zitten te wachten (en voor een deel is dat ook zo, die komen alleen om hen gezicht te laten zien omdat het moet en klagen elke keer dat ze er zijn dat thuiswerken eigenlijk veel beter werkt en daar voelen velen zich over geïrriteerd omdat ze het als een last zien ipv energie krijgen van omgang met collega's).
Waarschijnlijk krijg jij daar energie van terwijl een ander het als een last ziet. Je kunt niet jouw eigen gevoel hier op lost laten en denken dat dit voor iedereen hetzelfde is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

tlpeter schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:30:
[...]
Waarschijnlijk krijg jij daar energie van terwijl een ander het als een last ziet. Je kunt niet jouw eigen gevoel hier op lost laten en denken dat dit voor iedereen hetzelfde is ;)
Klassiek verschil tussen meer extraverte en meer introverte mensen. (Hoewel dat niet zo zwart-wit is als soms wordt gesteld én denk ik niet de enig logische en mogelijke verklaring is.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Dat voelt toch allemaal alsof ze er eigenlijk niet op zitten te wachten (en voor een deel is dat ook zo, die komen alleen om hen gezicht te laten zien omdat het moet en klagen elke keer dat ze er zijn dat thuiswerken eigenlijk veel beter werkt en daar voelen velen zich over geïrriteerd omdat ze het als een last zien ipv energie krijgen van omgang met collega's).
Op kantoor werken geeft mij geen energie. Het kost mij alleen energie.
De zomerperiode is altijd wel uitdagend, minder werk, uitgestorven kantoren en dan is thuiswerken voor de niet-vakantiegangers al helemaal aantrekkelijk want minder zichtbaar en toch thuis in de tuin zitten en zie ze dan na de zomer nog maar warm te krijgen voor het kantoor.
Als je zo over je collega's denkt... Ik ga ervan uit dat mijn collega's, ook als ze thuis werken, gewoon werken. Of ze dat nou op zolder, op de keukentafel, in een afgesloten kantoor, of in de tuin doen, dat maakt me niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

[...]

Vooral de voorspelbaarheid van fysieke aanwezigheid ontbreekt het hier aan. Collega's willen vooral geen vaste kantoordag aanwijzen om maar zo flexibel mogelijk in thuiswerken te zijn. Wel zie ik meer binding met collega's die er 1-2x per week fysiek zijn in tegenstelling tot collega's die max 2x per maand er zijn bij fulltime baan. Dat voelt toch allemaal alsof ze er eigenlijk niet op zitten te wachten (en voor een deel is dat ook zo, die komen alleen om hen gezicht te laten zien omdat het moet en klagen elke keer dat ze er zijn dat thuiswerken eigenlijk veel beter werkt en daar voelen velen zich over geïrriteerd omdat ze het als een last zien ipv energie krijgen van omgang met collega's).

Moet die binding er dan echt zijn, vraag ik mij af? Als het werk netjes wordt opgeleverd en je normaal met elkaar kan omgaan, zou dat volgens mij voldoende moeten zijn.

En waarom moet je überhaupt 'energie krijgen' (hekel aan die term) van samen op kantoor zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 19:07

Dido

heforshe

Anoniem: 316512 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:08:
En waarom moet je überhaupt 'energie krijgen' (hekel aan die term) van samen op kantoor zitten.
Geloof het of niet, er zijn mensen die een werkdag als iets leuks ervaren, en inderdaad energie kunnen krijgen van de interactie met collega's.

Het gezegde is dat je, als je van je hobby je werk maakt, je een nieuwe hobby nodig hebt. Maar er zijn ook mensen die erin geslaagd zijn om van hun werk hun hobby te maken.
En net zoals weinig mensen alleen maar bij een sportvereniging zitten om punten te scoren en naar huis te gaan, zijn er dus ook mensen voor wie werk net even iets meer is dan alleen resultaat opleveren :)

En nee, dat is geen verplichting, maar het is voor sommige mensen het verschil tussen vanaf je 20e aftellen naar je pensioen of zodra je met pensioen gaat balen dat je moet stoppen :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Dido schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Geloof het of niet, er zijn mensen die een werkdag als iets leuks ervaren, en inderdaad energie kunnen krijgen van de interactie met collega's.

Het gezegde is dat je, als je van je hobby je werk maakt, je een nieuwe hobby nodig hebt. Maar er zijn ook mensen die erin geslaagd zijn om van hun werk hun hobby te maken.
En net zoals weinig mensen alleen maar bij een sportvereniging zitten om punten te scoren en naar huis te gaan, zijn er dus ook mensen voor wie werk net even iets meer is dan alleen resultaat opleveren :)

En nee, dat is geen verplichting, maar het is voor sommige mensen het verschil tussen vanaf je 20e aftellen naar je pensioen of zodra je met pensioen gaat balen dat je moet stoppen :)
Oh, dat hoef je me niet te vertellen. Ik ga eigenlijk elke dag met zin weer aan het werk, leuke klanten en collega's etc.

Maar zoals al gezegd: sommige mensen voelen dat niet zo en vinden het juist vermoeiend. Je zegt het zelf al: het is geen verplichting. Maar soms krijg ik wel dat idee als ik de reacties hier lees! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Dido schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Ik moet hierbij meteen denken aan introvert en extravert.

Ik werk zelf thuis en voor Covid werkte ik afhankelijk van mijn rol/project volledig thuis, op kantoor of beide.

Thuiswerken vind ik op dit moment prima aangezien ik een internationale rol heb zonder directe collega’s in Nederland icm 250KM naar kantoor enkele reis. Maar in voorgaande rollen ging de voorkeur weer naar kantoor.

In de huidige situatie merk ik vooral dat de balans zoek is waarbij meer afwisseling toch zeer positief kan werken. Ik snap dus ook prima de collega’s die bijvoorbeeld 1-2 dagen afspreken om naar kantoor te komen ook al is het simpelweg om de sociale contacten te onderhouden etc.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind opleiden face to face (of in ieder geval bij elkaar op kantoor) ook veel effectiever. Hetzelfde geldt voor de meer creatieve processen, of het nou probleem oplossen is of iets als een functioneel ontwerp maken. Allemaal zaken die prima ook remote kunnen, maar voor mij werkt het veel efficiënter in real life. Je kan dan veel beter de non-verbale communicatie in de gaten houden en juist dan zijn de informele contactmomenten rondom dat soort meetings heel waardevol.

Ik wil wel wat tegenwicht aan al die mensen die thuis zoveel efficiënter werken, ik heb veel mensen om mij heen die juist graag weer naar kantoor komen, minder overleg hebben omdat ze elkaar vaker zien, klaar zijn met teamsmeetingen etc. Scheelt misschien dat de meeste mensen relatief kort woon-werkverkeer hebben. En er wordt ook alle ruimte geboden om wel thuis te werken of hybride meetings te houden (hoewel ik geen fan ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 18:47
PolarBear schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Ik vind opleiden face to face (of in ieder geval bij elkaar op kantoor) ook veel effectiever.
Voor mij hangt dat heel sterk af van de type opleiding, trainer, inhoud en aanpak. Er situaties waarbij het prima via Teams kan en veel efficiënter is i.v.m. met het gebrek van reistijd. Maar er zijn ook situaties, waarbij Teams niet werkt en fysiek toegevoegde waarde heeft.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 316512 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Moet die binding er dan echt zijn, vraag ik mij af? Als het werk netjes wordt opgeleverd en je normaal met elkaar kan omgaan, zou dat volgens mij voldoende moeten zijn.
Binding kan in gevallen beneficiair zijn. Geen wet van meden en perzen, niet in alle gevallen.
Hoeft niet. Ik vind het fijn op momenten op kantoor te zijn, zie er zowel de voordelen van in als dat ik het oprecht prettig vind niet enkel en alleen thuis te zitten. Tegelijkertijd moet ik er niet aan denken 5 dagen per week, week in week uit, op kantoor te *moeten* zijn.

Voor mij is hybride het ideaal. Naar kantoor als dat om redenen een logische keuze is, thuis als de situatie het toe laat of het zelfs beredeneerbare voordelen heeft voor gegeven werk of uit praktische overwegingen. (Zoals bijvoorbeeld een pakketje dat niet bij het pakketpunt kan worden afgeleverd of de CV monteur die langs komt.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:52:
Nou, we hebben morgen een stafvergadering die niet hybride is (be there or...), en er is al aangegeven dat dit gaat over het minderen van thuiswerken. Onze relatief nieuwe dekaan (de CEO van de faculteit ;) ) wil ons meer op het werk zien. Ik ben benieuwd.
Aan het einde van onze stafvergadering werd het inderdaad even en passant genoemd dat we meer zichtbaar moeten zijn in het kantoor, maar de grote baas zou geen percentages eisen (nog niet).

Nu werk ik in een grote kantoortuin (een ramp), al heb ik nog een eigen werkplek. Komt er gisteren een email van ons Operations Committee (Ops) dat de zomermaanden een goede kans zijn voor het opruimen van de kantoortuin, dat de werkplekken opgeruimd moeten worden, en dat ze een inspectie gaan houden. Er werd nog net niet gezegd dat ze medailles gaan uitreiken. En een email die heel erg uit de hoogte was ("condescending" in het Engels), inclusief een passief-agressief "dank voor de medewerking aan een opgeruimd kantoor", vergelijkbaar met "dank voor het niet roken", ik wil dan gelijk een sigaret opsteken ook al rook ik niet.

Nog erger is de suggestie dat de zomermaanden daar goed voor zijn; de studenten zijn er dan inderdaad niet, wat betekent dat ik eindelijk toekom aan onderzoek, iets waar ik voor aangenomen ben. Het zijn juist de belangrijkste maanden!

Hoe ze het in hun hoofd halen zich te bemoeien met hoe mensen op toegewezen werkplekken actief zijn? Hotdesks, soit, maar hun taak is Health and Safety, niet micromanagement van iets wat ze niet begrijpen.

Ik heb ze een email gestuurd waar ik ze uitleg wat ze fout hebben gedaan, en dat het advies is om de email/drol in te trekken, excuses te maken en nooit meer zulke domme dingen te doen. Dat gaat nog leuk worden :+

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 30-06-2022 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:57
Het wetsvoorstel
Voorstel van wet van de leden Van Weyenberg en Maatoug tot wijziging van de Wet flexibel werken in verband met het bevorderen van flexibel werken naar arbeidsplaats (Wet werken waar je wilt) (35714)
is zojuist aangenomen in de tweede kamer en gaat door naar de eerste kamer.
Artikel 2 van de Wet flexibel werken wordt als volgt gewijzigd:
1. Het vijfde lid komt te luiden:
5. De werkgever willigt het verzoek van de werknemer in:
a. in geval het betreft een verzoek om aanpassing van de arbeidsduur of de werktijd, voor zover het betreft tijdstip van ingang en de omvang van de aanpassing, tenzij zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zich daartegen verzetten; en
b. in geval het betreft een verzoek om aanpassing van de arbeidsplaats, voor zover zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zich daartegen niet verzetten en de gewenste arbeidsplaats het, binnen het grondgebied van de Europese Unie gelegen, woonadres van de werknemer is of een voor de arbeid passende arbeidsplaats van waaruit gebruikelijk ten behoeve van de werkgever werkzaamheden worden verricht.
Dus dit geeft hoop voor mensen die nu makkelijk thuis kunnen werken, maar waar de baasch van mening is dat dit niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 09-07 17:01
[...]

Dat inderdaad, en die virtuele duimpjes tijdens een demo via teams ook. Ook zo heerlijk geforceerd :')

En een vrijmibo doe je in real life.

Bij mij hebben de kids bijna vakantie, dan ga ik weer vijf dagen naar kantoor. Voor beide kanten beter, want er zijn soms weleens de nodige conflicten en die hoor ik ook als ik zolder zit te werken met mijn Corsair afsluitende headset 😋
Hoef ik me ook niet op te winden en roepen of het zachter kan.

Lekker zen op de fiets naar het werk, ideaal met dit weer :)

[ Voor 30% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-07-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vlassie1980 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:57:
[...]

Dat inderdaad, en die virtuele duimpjes tijdens een demo via teams ook. Ook zo heerlijk geforceerd :')

En een vrijmibo doe je in real life.

Bij mij hebben de kids bijna vakantie, dan ga ik weer vijf dagen naar kantoor. Voor beide kanten beter, want er zijn soms weleens de nodige conflicten en die hoor ik ook als ik zolder zit te werken met mijn Corsair afsluitende headset 😋
Hoef ik me ook niet op te winden en roepen of het zachter kan.

Lekker zen op de fiets naar het werk, ideaal met dit weer :)
Virtueel applaus, ook zo eentje :'). Lekker dat je op fietsafstand van kantoor woont trouwens! Dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 09-07 17:01
Thomas schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:33:
[...]

Virtueel applaus, ook zo eentje :'). Lekker dat je op fietsafstand van kantoor woont trouwens! Dat scheelt een hoop.
26km enkel, 45~55 min afhankelijk van het weer. Ik speel wel vals want ik heb een high speed e-bike 8)

Ja ach, dat virtuele... Sommige mensen vinden het allemaal prachtig. Ben blij dat ik niet heel de dag in dat soort Teams meetings zit. Hier op het werk is trouwens dinsdag de dag om op kantoor te zijn. De IT afdeling zat gisteren goed gevuld maar vandaag ben ik samen met een andere collega. Lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vlassie1980 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:26:
[...]

26km enkel, 45~55 min afhankelijk van het weer. Ik speel wel vals want ik heb een high speed e-bike 8)

Ja ach, dat virtuele... Sommige mensen vinden het allemaal prachtig. Ben blij dat ik niet heel de dag in dat soort Teams meetings zit. Hier op het werk is trouwens dinsdag de dag om op kantoor te zijn. De IT afdeling zat gisteren goed gevuld maar vandaag ben ik samen met een andere collega. Lekker rustig.
Ohja, met een e-bike is dat goed te doen! Hier zijn dinsdag en donderdag altijd vrij druk, maar krijg je weinig gedaan. De rest van de dagen is heerlijk rustig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Ik zit nog in dilemma over wat te doen komende maanden nu het rustig(er) op kantoor is met collega's. Thuis werk ik alleen en op kantoor straks ook... Te veel thuiswerken is voor mij niet goed maar in je uppie op kantoor is ook niet echt bevorderlijk. Team geeft aan max 1x per 2 weken naar kantoor te komen (voor zover niet op vakantie).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hmmm...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

:+

[ Voor 27% gewijzigd door Sebazzz op 12-07-2022 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
Ook niet meteen op kantoor alle deurklinken aflikken :+

Beterschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
PolarBear schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Ik vind opleiden face to face (of in ieder geval bij elkaar op kantoor) ook veel effectiever. Hetzelfde geldt voor de meer creatieve processen, of het nou probleem oplossen is of iets als een functioneel ontwerp maken. Allemaal zaken die prima ook remote kunnen, maar voor mij werkt het veel efficiënter in real life. Je kan dan veel beter de non-verbale communicatie in de gaten houden en juist dan zijn de informele contactmomenten rondom dat soort meetings heel waardevol.

Ik wil wel wat tegenwicht aan al die mensen die thuis zoveel efficiënter werken, ik heb veel mensen om mij heen die juist graag weer naar kantoor komen, minder overleg hebben omdat ze elkaar vaker zien, klaar zijn met teamsmeetingen etc. Scheelt misschien dat de meeste mensen relatief kort woon-werkverkeer hebben. En er wordt ook alle ruimte geboden om wel thuis te werken of hybride meetings te houden (hoewel ik geen fan ben).
Ik vind het altijd wel interessant om te zien hoe het altijd eigenlijk neer komt dat je het werk "beter" doet in zijn algemeenheid als je op kantoor bent etc.
Er wordt nooit gevraagd hoe jij je als persoon voelt, wat prettiger is, waar je gelukkiger van wordt. Het is altijd de focus op efficiëntie, creativiteit, productiviteit etc. Maar nooit over stress, werk plezier, gemak etc Dat is voor mij het grote pluspunt aan thuiswerken. Niet dat ik nog meer poen kan maken voor de rijke directeur en de aandeelhouders door vooral mezelf in een minder prettige situatie te plaatsen.
Het is altijd "Meer, Meer, Meer" maar waarom is het niet gewoon genoeg. Er worden record winsten gemaakt. Iedereen is blij met het/je werk. De feedback is positief en je haalt je doelen etc. Maar nog steeds moet het sneller, efficiënter, beter en dat kan dan blijkbaar alleen als je binding hebt met het bedrijf en energie krijgt van naar kantoor gaan en je een betere band krijgt met je collega's etc. Maar wat als je daar nou gewoon geen behoefte aan hebt, juist geen energie van krijgt. Het is vaak zo eenzijdig. En niet onlogisch want dat is de afgelopen decennia zo ontstaan. En nu zit er (hopelijk) een keerpunt waarop men gaat zien dat niet iedereen hetzelfde in elkaar zit of dezelfde behoeftes heeft. En niet geheel onbelangrijker dat je beter blij personeel kan hebben dan ongelukkig personeel.
Volgende stap, de 40 urige werkweek naar 24 uur krijgen....
gambieter schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:03:
Ik heb ze een email gestuurd waar ik ze uitleg wat ze fout hebben gedaan, en dat het advies is om de email/drol in te trekken, excuses te maken en nooit meer zulke domme dingen te doen. Dat gaat nog leuk worden :+
En al een reactie ontvangen :)

[ Voor 33% gewijzigd door thewizard2006 op 12-07-2022 09:22 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

thewizard2006 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Ik vind het altijd wel interessant om te zien hoe het altijd eigenlijk neer komt dat je het werk "beter" doet in zijn algemeenheid als je op kantoor bent etc.
Het grote probleem, zoals ik het zie, is dat dit soort beslissingen eigenlijk altijd gemaakt wordt door management. En dat zijn over het algemeen mensen die graag met andere mensen omgaan, die daar energie van krijgen, etc. Anders kun je niet echt een goed manager zijn, denk ik. En dan projecteren ze hun eigen voorkeuren op de rest van het bedrijf. En snappen ze niet dat er mensen zijn die precies het tegenovergestelde zijn. Zeker als er ook mensen zijn die wel precies zo denken als dat ze zelf doen, en die feedback dan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:10:
[...]

Het grote probleem, zoals ik het zie, is dat dit soort beslissingen eigenlijk altijd gemaakt wordt door management. En dat zijn over het algemeen mensen die graag met andere mensen omgaan, die daar energie van krijgen, etc. Anders kun je niet echt een goed manager zijn, denk ik. En dan projecteren ze hun eigen voorkeuren op de rest van het bedrijf. En snappen ze niet dat er mensen zijn die precies het tegenovergestelde zijn. Zeker als er ook mensen zijn die wel precies zo denken als dat ze zelf doen, en die feedback dan geven.
Dat ligt vooral aan de managements style.

In mijn rol is het vooral managing by exception waarbij ik binnen mijn kaders vrijwel ongestoord te werk kan gaan en alleen waar meteen input/steer nodig is contact buiten de bi-weekly meetings contact heb met mijn manager. Heerlijk :)

Het is dan altijd ook meteen even aftasten/clashen als je tussendoor eens een projectmanager hebt die meer van het micromanagen is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bossie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:16:
[...]
Het is dan altijd ook meteen even aftasten/clashen als je tussendoor eens een projectmanager hebt die meer van het micromanagen is :+
Projectmanagers heb ik al een paar jaar niets meer mee te maken gehad, zelfs geen PO'er die vond dat hij eigenlijk projectmanager was :p. En micromanagers helemaal al niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:53:
[...]

Projectmanagers heb ik al een paar jaar niets meer mee te maken gehad, zelfs geen PO'er die vond dat hij eigenlijk projectmanager was :p. En micromanagers helemaal al niet!
Lekker toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dat mijn reactie te gemeen sarcastisch was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
gambieter schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:23:
[...]

Ja, dat mijn reactie te gemeen sarcastisch was :+
Dus binnenkort dan maar ff je bureau volgens het clean desk policy inrichten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

thewizard2006 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:41:
Dus binnenkort dan maar ff je bureau volgens het clean desk policy inrichten dan ;)
Nee, dat deel van de boodschap is geloof ik wel overgekomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

Videopac

Rommelt wat aan.

gambieter schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:52:
Sinds wanneer heeft een universitaire faculteit een CEO?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben nu een training aan het volgen, deze is virtueel omdat ik die op die manier gratis kon volgen via een subsidieproject van de provincie, maar ik ben al tot de conclusie gekomen dat dit echt voor geen meter werkt voor mij persoonlijk. Ik merk dat ik heel snel ben afgeleid en de informatie nog niet voor de helft binnenkomt. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik dit een volwaardige vervanging van een echte cursus vind en het is voor mij dan ook echt de laatste keer dat ik het op deze manier doe.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Metalfreak schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:47:
Ik ben nu een training aan het volgen, deze is virtueel omdat ik die op die manier gratis kon volgen via een subsidieproject van de provincie, maar ik ben al tot de conclusie gekomen dat dit echt voor geen meter werkt voor mij persoonlijk. Ik merk dat ik heel snel ben afgeleid en de informatie nog niet voor de helft binnenkomt. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik dit een volwaardige vervanging van een echte cursus vind en het is voor mij dan ook echt de laatste keer dat ik het op deze manier doe.
Nee dat is niet fijn, ben zelf online ook heel snel afgeleid.

Zelfde als vergaderingen hier, als vooraf niet duidelijk is wie op kantoor is of thuiswerkt, krijg je ook zo'n onhandige meeting waar ik op kantoor weer op zoek moet naar een ruimte of laptop en dan denk ik al snel 'laat maar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ik heb paar IT gerelateerde training online gedaan afgelopen jaar en voor dat werkt het prima hoewel de interactie/relaties nadien met een classroom training altijd beter zijn.

Al het andere, lijkt me zeer beperkt online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Bossie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:33:
[...]

Ik heb paar IT gerelateerde training online gedaan afgelopen jaar en voor dat werkt het prima hoewel de interactie/relaties nadien met een classroom training altijd beter zijn.

Al het andere, lijkt me zeer beperkt online.
Training Microsoft Azure lijkt me toch aardig IT gerelateerd, maar voor mij werkt het gewoon niet. Ik mis daarbij ook echt de mogelijkheid om even te sparren/overleggen met de rest van de groep waardoor uiteindelijk de stof ook beter blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Metalfreak schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:43:
[...]

Training Microsoft Azure lijkt me toch aardig IT gerelateerd, maar voor mij werkt het gewoon niet. Ik mis daarbij ook echt de mogelijkheid om even te sparren/overleggen met de rest van de groep waardoor uiteindelijk de stof ook beter blijft hangen.
Dat soort trainingen blijven sowieso alleen maar hangen als je na afloop ook daadwerkelijk mee aan de slag gaat. Ik heb redelijk wat Azure trainingen gedaan en de kwaliteit van hun virtual classrooms is prima ivm soortgelijke trainingen van andere vendors.

Ik doe ze overigens vaak op Amerikaanse tijden, ik kan me in de middag/avond simpelweg vaak veel beter focussen omdat dan juist het merendeel van collega’s offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Misschien is het ook een kwestie van inkomen. Met mijn ITIL cursus had ik idd de grootst mogelijke moeite er in te komen. (Het hielp ook niet dat de CBT echt beroerd was. Achteraf had ik het beter enkel bij de boeken kunnen houden.)

Bijna een jaar zelfstudie aan de OU verder, wat vooral heel veel lezen is met af en toe een college, merk ik dat het steeds makkelijker wordt stof op te nemen en er in te komen.

Nu zal dat per persoon verschillend zijn en vanuit het verleden weet ik hoe waardevol een klassikale cursus met een goede docent is, maar inmiddels zie ik ook de voordelen van zelfstudie. Het is veel flexibeler en minder lineair. Nadeel is dat je niet even snel om extra uitleg kunt vragen, voordeel is wel dat je een passage, alinea of hoofdstuk net zo vaak opnieuw kunt lezen tot je snapt wat er staat.

Wat me de laatste paar maanden wel heeft geholpen is de zgn. pommodorotechniek:
Wikipedia: Pomodorotechniek

Zelfs speciaal een kookwekker met dubbele timer voor gekocht (er zijn ook allerlei apps voor) en het blijkt makkelijker en efficiënter te zijn 25 minuten geconcentreerd te werken en dan 5 minuten pauze (tenzij ik echt net flow te pakken heb, dan gooi ik er soms 25 minuten direct achteraan), dan boek open te slaan en maar door te leren tot je oogleden zwaar worden of je merkt dat je de stof niet meer op neemt.

Maar goed, zoals gezegd, het is per persoon verschillend (en soms zelfs per moment) en het heeft mij echt even tijd gekost er aan te wennen. (Lees: Na 365 uur studie, ben ik er nog steeds niet helemaal aan gewend en ik verwacht dat het nog eens 400 uur gaat kosten voor op deze manier leren écht fatsoenlijk onderdeel is van mijn systeem.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Bossie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:52:
[...]
Dat soort trainingen blijven sowieso alleen maar hangen als je na afloop ook daadwerkelijk mee aan de slag gaat. Ik heb redelijk wat Azure trainingen gedaan en de kwaliteit van hun virtual classrooms is prima ivm soortgelijke trainingen van andere vendors.
Da's denk ik generiek.

Stof blijft beter hangen als je het gebruikt of iig jezelf challenged er over na te denken. Enkel een keer lezen en aantekeningen maken werkt niet. Wel herhalen, praktijksituaties schetsen, toepassingen bedenken, de stof gebruiken en heel suf, er online over discussieren zodat je gedwongen word de kennis op te halen uit je geheugen en de delen waarover je twijfelt, na te zoeken. (Maar ook, wordt gechallenged het geleerde in te zetten en helder te verwoorden.)

Leren is toch de kracht van herhaling en het versterken van de verbindingen in je hersenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

unezra schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:25:
[...]

Misschien is het ook een kwestie van inkomen. Met mijn ITIL cursus had ik idd de grootst mogelijke moeite er in te komen. (Het hielp ook niet dat de CBT echt beroerd was. Achteraf had ik het beter enkel bij de boeken kunnen houden.)

Bijna een jaar zelfstudie aan de OU verder, wat vooral heel veel lezen is met af en toe een college, merk ik dat het steeds makkelijker wordt stof op te nemen en er in te komen.

Nu zal dat per persoon verschillend zijn en vanuit het verleden weet ik hoe waardevol een klassikale cursus met een goede docent is, maar inmiddels zie ik ook de voordelen van zelfstudie. Het is veel flexibeler en minder lineair. Nadeel is dat je niet even snel om extra uitleg kunt vragen, voordeel is wel dat je een passage, alinea of hoofdstuk net zo vaak opnieuw kunt lezen tot je snapt wat er staat.

Wat me de laatste paar maanden wel heeft geholpen is de zgn. pommodorotechniek:
Wikipedia: Pomodorotechniek

Zelfs speciaal een kookwekker met dubbele timer voor gekocht (er zijn ook allerlei apps voor) en het blijkt makkelijker en efficiënter te zijn 25 minuten geconcentreerd te werken en dan 5 minuten pauze (tenzij ik echt net flow te pakken heb, dan gooi ik er soms 25 minuten direct achteraan), dan boek open te slaan en maar door te leren tot je oogleden zwaar worden of je merkt dat je de stof niet meer op neemt.

Maar goed, zoals gezegd, het is per persoon verschillend (en soms zelfs per moment) en het heeft mij echt even tijd gekost er aan te wennen. (Lees: Na 365 uur studie, ben ik er nog steeds niet helemaal aan gewend en ik verwacht dat het nog eens 400 uur gaat kosten voor op deze manier leren écht fatsoenlijk onderdeel is van mijn systeem.)
Het gaat hier niet om een zelfstudie die je in eigen tempo en op eigen momenten kunt doen, maar gewoon een normale klassikale training in het Nederlands waarbij een trainer in een lokaal zit en 12 man op locatie zijn en er nog 3 (waaronder ik dus) het via Zoom volgen. Het is gewoon een trainer die een anderhalf uur aan één stuk aan elkaar staat te lullen, niet gelooft in lange pauzes en iets te fanatiek is. En dat voor 4 dagen achter elkaar. Voor mij werkt dat 1000% beter fysiek, ik kan dan gewoon ook makkelijk op zaken inspringen en een beetje sparren met de groep aan de hand van zo'n verhaal. Dat lukt niet als je er van afstand bij zit. Plus het geluid dat via speakers en zo'n halfgare microfoon (ook al hebben ze hun best gedaan qua apparatuur) is gewoon vermoeiend om aan te horen.

Het zal misschien voor andere mensen best kunnen werken, maar voor mij persoonlijk gewoon niet. Het is ook precies de reden waarom ik echt een hartgrondige hekel heb ontwikkeld aan die ellendige Teams meetings na die paar jaar. Maar goed, we zijn weer een ervaring rijker en nu weet ik dat ik deze vorm van cursus volgen in het vervolg maar beter niet meer kan kiezen. Dan maar weer een paar nachten in een hotel verblijven de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Metalfreak schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:52:
[...]
Het gaat hier niet om een zelfstudie die je in eigen tempo en op eigen momenten kunt doen, maar gewoon een normale klassikale training in het Nederlands waarbij een trainer in een lokaal zit en 12 man op locatie zijn en er nog 3 (waaronder ik dus) het via Zoom volgen. Het is gewoon een trainer die een anderhalf uur aan één stuk aan elkaar staat te lullen, niet gelooft in lange pauzes en iets te fanatiek is. En dat voor 4 dagen achter elkaar. Voor mij werkt dat 1000% beter fysiek, ik kan dan gewoon ook makkelijk op zaken inspringen en een beetje sparren met de groep aan de hand van zo'n verhaal. Dat lukt niet als je er van afstand bij zit. Plus het geluid dat via speakers en zo'n halfgare microfoon (ook al hebben ze hun best gedaan qua apparatuur) is gewoon vermoeiend om aan te horen.
Check. Gewoon een slechte docent dus die niet begrijpt dat online klassikaal les volgen, vermoeiender is dan fysiek klassikaal.
Het zal misschien voor andere mensen best kunnen werken, maar voor mij persoonlijk gewoon niet. Het is ook precies de reden waarom ik echt een hartgrondige hekel heb ontwikkeld aan die ellendige Teams meetings na die paar jaar. Maar goed, we zijn weer een ervaring rijker en nu weet ik dat ik deze vorm van cursus volgen in het vervolg maar beter niet meer kan kiezen. Dan maar weer een paar nachten in een hotel verblijven de volgende keer.
Is. Online meetings zijn niet de holy grail. In gevallen absoluut handig en het scheelt reistijd, maar in mijn beleving is het een misvatting dat het een ideale oplossing is. Ik snap dat er soms geen beter alternatief is (zeker niet als een team geografisch verspreid is), soms kan het efficiënter werken, maar het heeft ook nadelen die in mijn beleving nog wel eens vergeten of gebagateliseerd worden.

Als je dingen online doet, of dat nu een cursus is of een overleg, moet je er rekening mee houden dat het andere beperkingen heeft dan fysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Hoe gaat het bij jullie inmiddels? Hier nog steeds weinig onderling afstemming wie nu precies wanneer op kantoor is of ze houden zich er gewoon niet aan dus we lopen elkaar geregeld mis en soms zit je alsnog een dag alleen op kantoor omdat de ander 'ineens' niet meer komt. Heel benieuwd of dat na de zomer nog een keer gaat veranderen. De fervent thuiswerkers hebben al aangeven dit te blijven doen, dus max 1x per 2 weken naar kantoor (en zelfs dat halen ze al niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier twee teamdagen in de week afgesproken met elkaar. Je kan deze natuurlijk aanpassen of afwijken als je een goede reden hebt. Voor mij zou één dag in de week eerlijk gezegd ook voldoende zijn, maar organisatiebreed is afgesproken dat iedereen minimaal twee dagen in de week op kantoor dient te zijn. Het managementteam heeft naar mijn mening een vrij ouderwetse visie. Je ziet de afgelopen maanden dan ook dan er behoorlijk wat verloop is en weinig nieuwe aanwas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deezers schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:12:
Hoe gaat het bij jullie inmiddels? Hier nog steeds weinig onderling afstemming wie nu precies wanneer op kantoor is of ze houden zich er gewoon niet aan dus we lopen elkaar geregeld mis en soms zit je alsnog een dag alleen op kantoor omdat de ander 'ineens' niet meer komt. Heel benieuwd of dat na de zomer nog een keer gaat veranderen. De fervent thuiswerkers hebben al aangeven dit te blijven doen, dus max 1x per 2 weken naar kantoor (en zelfs dat halen ze al niet).
Wij hebben nu als team één dag per week (dinsdag) dat we normaal gesproken allemaal op kantoor zijn. Op deze dag hebben wij ook onze wekelijkse team-meeting.

Dit is niet in beton gegoten, als het écht niet kan, wil er soms ook wel eens iemand thuiswerken op die dag en neemt die via Teams deel aan de meeting.

Sommige collega's zitten soms nog een tweede dag (vaak donderdag) op kantoor, maar dat is dan vrijwillig. Meer dan 2 dagen per week op kantoor gebeurt structureel volgens mij niet echt, alleen incidenteel eens een keer.

Meeste mensen in ons team zijn dus 1 dag op kantoor, en 4 dagen thuis aan het werk. Bevalt ons als team eigenlijk uitstekend. nog altijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:44
Eigenlijk zit ik met 2-3 dagen (van de 4) nog 'veel' op kantoor. Puur omdat ik merk dat er toch nog een beetje een sfeer hangt van; op kantoor werk je beter samen. Zal ook liggen aan dat het een start-up is met deze cultuur.

Komt ook omdat mijn 2 collega's het juist fijn vinden om op kantoor te werken, omdat ze thuis geen fijne werkplek hebben. Misschien voelt het daarom ook zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Saitek op 10-08-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik wilde ook graag 2-3 dagen per week thuis blijven werken, maar ondertussen ben ik weer 5 dagen per week op kantoor door alle meetings die toch fijner zijn als je naast elkaar zit! Zucht haha

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier wisselend. Herken het we dat er niet echt makkelijk afspraken over te maken zijn. Ik zit zelf 2 vaste dagen op kantoor. Heb je me fysiek nodig, dan is dat het moment. 1 van die dagen is onze 'teamdag' maar dat neemt ook niemand echt heel nauw. Nou wil ik best een beetje flexibel zijn, maar als collega's niet echt meebewegen heb ik er zelf ook niet zo'n zin in.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 10-08-2022 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:53
Eind juni postte ik hier dat we bij ons drie vaste dagen verplicht naar kantoor moeten komen en dat dit slecht is gevallen binnen de organisatie. De uitstroom is sinds deze maatregel in ons team lekker op gang gekomen en inmiddels heb ik zelf mede hierdoor ook een andere baan gezocht en gevonden *O* .

Het probleem is nog niet eens zozeer dat iedereen drie dagen op kantoor moet zijn maar vooral dat je niet zelf mag bepalen welke drie dagen in de week dit zijn.

Opvallend maar niet onverwacht is dat vooral de jongere garde verplichte dagen op kantoor echt als problematisch ziet, in die groep is de uitstroom dan ook het hoogst.

Over het hele bedrijf genomen zie ik ook dat de uitstroom factor 3 hoger is dan de instroom, benieuwd of dit samenhangt met het nieuwe beleid en wat ze hieraan gaan doen in de toekomst. Zelf ga ik dat gelukkig niet meer meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:09
Ik ga al sinds begin corona zoals altijd 5 dagen naar mijn werk toe. Deels in een grote magazijn van 10.000m2 en deels op kantoor als medewerker inventaris. Thuiswerken gaat niet.

Er golden wel strenge maatregelen op werk tijdens corona en lockdown. 1.5 meter en mondkapjes verplicht.

[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 10-08-2022 10:54 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Louislouislouis schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Eind juni postte ik hier dat we bij ons drie vaste dagen verplicht naar kantoor moeten komen en dat dit slecht is gevallen binnen de organisatie. De uitstroom is sinds deze maatregel in ons team lekker op gang gekomen en inmiddels heb ik zelf mede hierdoor ook een andere baan gezocht en gevonden *O* .

Het probleem is nog niet eens zozeer dat iedereen drie dagen op kantoor moet zijn maar vooral dat je niet zelf mag bepalen welke drie dagen in de week dit zijn.

Opvallend maar niet onverwacht is dat vooral de jongere garde verplichte dagen op kantoor echt als problematisch ziet, in die groep is de uitstroom dan ook het hoogst.

Over het hele bedrijf genomen zie ik ook dat de uitstroom factor 3 hoger is dan de instroom, benieuwd of dit samenhangt met het nieuwe beleid en wat ze hieraan gaan doen in de toekomst. Zelf ga ik dat gelukkig niet meer meemaken.
Heeft dit niet te maken met dat mijn generatie niks 'vast' wil leggen? Terwijl voorheen gewoon heel duidelijk was welke dagen je moet werken, je geacht wordt op school te zijn op basis van rooster, niemand die de roostermaker van school opbelt toch dat de lesdag niet uitkomt? Alleen nu het inderdaad 'vast' is, is het gevoel van vrijheid verdwenen? Maar niet alles in de wereld is nou eenmaal 100% in overeenstemming af te spreken. Sowieso zag je dat al met 4-5 dagen werken. Tegenwoordig is de standaard 4 dagen, langer willen ze niet werken. Dus zie vooral een patroon van invloed willen op vrijheidsbelevenis. En werk is natuurlijk ook niet alles ;)

Maar goed bij ons is dan juist totaal gebrek aan eenduidig beleid, elk team beslist zelf of en welke dagen kantoor zijn en dat levert op de afdeling scheve verhoudingen op, collega's en teams die er bijna elke dag zijn en sommige amper 1x per maand. Daarom is er ook geen pijl meer op te trekken wie wanneer is en überhaupt één fysieke bijeenkomst bijna niet meer te plannen. En niemand durft inderdaad in te grijpen want bang voor verloop zoals hierboven.

[ Voor 6% gewijzigd door Deezers op 10-08-2022 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Louislouislouis schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Op zich zijn vaste dagen kantoor helemaal niet verkeerd natuurlijk. De bedoeling is om naar kantoor te komen om met mensen te spreken. Als je iedereen zelf een dag kiest ga je slechts naar kantoor om de "3 dagen per week"-KPI te halen en schiet het het doel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:48
Bij ons is de bedoeling dat je twee dagen in de week naar kantoor gaat. Dit mede doordat ze bang zijn dat je de connectie met het werk verliest. Iedereen tegelijk past niet meer, daarvoor is niet meer genoeg plek.
Het ene team de ene twee dagen en het andere team de andere twee dagen. Hierdoor zie je het andere team nog steeds nooit en is iedereen constant aan het teamsen waardoor je in een kippenhok aan het werk bent. De situatie van kantoor is niet meer zo als het was voor corona. Het is een plek geworden met nog meer prikkels en met minder voordelen om er te werken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 10-07 18:05
Deezers schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Heeft dit niet te maken met dat mijn generatie niks 'vast' wil leggen? Terwijl voorheen gewoon heel duidelijk was welke dagen je moet werken, je geacht wordt op school te zijn op basis van rooster, niemand die de roostermaker van school opbelt toch dat de lesdag niet uitkomt? Alleen nu het inderdaad 'vast' is, is het gevoel van vrijheid verdwenen? Maar niet alles in de wereld is nou eenmaal 100% in overeenstemming af te spreken. Sowieso zag je dat al met 4-5 dagen werken. Tegenwoordig is de standaard 4 dagen, langer willen ze niet werken. Dus zie vooral een patroon van invloed willen op vrijheidsbelevenis. En werk is natuurlijk ook niet alles ;)
Ik moet zeggen dat ik hierzelf ook wel "last" van heb. Pre-corona werkte ik nooit thuis, 5 dagen per week op kantoor bij de klant. En als je dan thuiswerkte vanwege een afspraak o.i.d. ging met er standaard vanuit dat je eigenlijk toch niks deed. Bij deze klant eigenlijk cold turkey in maart 2020 naar fulltime thuiswerken gegaan en dit is eigenlijk tot einde opdracht juni dit jaar zo geweest.

Omdat je dit zo lang gewend bent geweest vind ik de 3 vaste kantoordagen die ik nu heb (2 dagen klant, 1 dag werkgever) best "onhandig". Ik kan niet meer zomaar een tandarts bezoek plannen of de kapper en daarom heen werken, terwijl ik dat de afgelopen 2,5 jaar dus wel kon. Dus ik ben gewoon verwend geraakt en moet echt weer wennen aan een vast ritme dat je "3 dagen" gewoon niet beschikbaar bent voor afspraken, pakketjes laten bezorgen etc. :P

Wat ik wel merk en ook irritant is dat iedereen de "verplichte" kantoordagen als vloeibaar interpreteert. Hoewel met het hele team afgesproken is bijna nooit iedereen er. Vorige week donderdag zat ik zelfs alleen. Daarom vraag ik nu maar op dinsdag en woensdag in de stand-up wie er die volgende dag op kantoor is. Indien <50% dan ga ik zelf ook niet, voegt voor mij niets toe anders en kan mijn tijd en geld voor het parkeren beter gebruiken. ;)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Davidshadow13 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Ik moet zeggen dat ik hierzelf ook wel "last" van heb. Pre-corona werkte ik nooit thuis, 5 dagen per week op kantoor bij de klant. En als je dan thuiswerkte vanwege een afspraak o.i.d. ging met er standaard vanuit dat je eigenlijk toch niks deed. Bij deze klant eigenlijk cold turkey in maart 2020 naar fulltime thuiswerken gegaan en dit is eigenlijk tot einde opdracht juni dit jaar zo geweest.

Omdat je dit zo lang gewend bent geweest vind ik de 3 vaste kantoordagen die ik nu heb (2 dagen klant, 1 dag werkgever) best "onhandig". Ik kan niet meer zomaar een tandarts bezoek plannen of de kapper en daarom heen werken, terwijl ik dat de afgelopen 2,5 jaar dus wel kon. Dus ik ben gewoon verwend geraakt en moet echt weer wennen aan een vast ritme dat je "3 dagen" gewoon niet beschikbaar bent voor afspraken, pakketjes laten bezorgen etc. :P

Wat ik wel merk en ook irritant is dat iedereen de "verplichte" kantoordagen als vloeibaar interpreteert. Hoewel met het hele team afgesproken is bijna nooit iedereen er. Vorige week donderdag zat ik zelfs alleen. Daarom vraag ik nu maar op dinsdag en woensdag in de stand-up wie er die volgende dag op kantoor is. Indien <50% dan ga ik zelf ook niet, voegt voor mij niets toe anders en kan mijn tijd en geld voor het parkeren beter gebruiken. ;)
Yep, en dat gemak snap ik maar is inderdaad erg lastig om weer te ontwennen. Als klap op de vuurpijl vorige week nog met een collega discussie over vaste kantoordagen en die gaf aan vanaf deze week 2 dagen naar kantoor te komen en... Volgende week op allebei de afgesproken dagen uiteindelijk niet gekomen want andere plannen of komt gewoon niet uit. Dan ben ik er al meteen weer helemaal klaar mee, ga dan zelf niet hameren op vaste dagen als je je er niet aan houdt.

En hanteer daarom nu maar het principe: ik ga op de momenten dat het mij uitkomt of ik behoefte heb naar kantoor en ik zie wel wie daar dan is. En andersom kan ik er dus niet zijn als jij er wel bent. Maar goed, daarmee houd ik het onflexibele systeem alleen maar mee in stand, dat is het erge... Het blijkt nu al een jaar lang onmogelijk om vaste kantoordagen af te spreken binnen ons team waar iedereen zich ook aan houdt. Elke week is er wel wat en te gemakkelijk blijven ze dan maar thuis en dan steek ik er zelf ook geen moeite meer in.

Heel misschien dat mensen dit najaar vaker naar kantoor komen door de hoge stroom en stookkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:44
Saitek schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:55:
Eigenlijk zit ik met 2-3 dagen (van de 4) nog 'veel' op kantoor. Puur omdat ik merk dat er toch nog een beetje een sfeer hangt van; op kantoor werk je beter samen. Zal ook liggen aan dat het een start-up is met deze cultuur.

Komt ook omdat mijn 2 collega's het juist fijn vinden om op kantoor te werken, omdat ze thuis geen fijne werkplek hebben. Misschien voelt het daarom ook zo.
Ze willen 3 dagen kantoor 1 dag thuis. Niet mee akkoord gegaan, benieuwd of het verandering gaat brengen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
Nou hier lijkt men ook weer langzaam terug te gaan naar het oude.... Van het weekend terug gekomen van mijn vakantie, gister gelijk te horen gekregen dat men toch wel verwacht dat ik minimaal 2x per week op kantoor kom. En afhankelijk van een mail van "het management" binnenkort kan dit ook wel eens 3x of meer worden.
Al gezegd als dit 3x wordt ben ik zoiezo weg. Dat ga ik gewoon niet meer doen. Voor mijn geestelijke gezondheid functioneer ik gewoon veel beter als ik thuis kan werken. Ik heb daar alles wat ik nodig heb.
Nog gevraagd wat dan de reden is en het antwoord was iets in de zin van communicatie ofzo. Alsof dat de afgelopen 2.5jaar zo slecht is gegaan. Bedrijf boekte record winsten en het gaat prima zo. Maarja, management wil weer hun stempel drukken he.
Ik zit in de detachering dus kan opzich waarschijnlijk vrij makkelijk en snel wat nieuws vinden. Echter vind ik wat ik nu doe erg goed bij mij passen, ben ik goed bekend met de processen etc (wat ik wel fijn vind want dat geeft minder stress en kan ik mijn werk goed doen) en zijn de collega's leuk en behulpzaam. Dus we gaan het zien hoe het de komende periode gaat.
Voel me wel minder genoodzaakt om nu net dat stapje extra te doen. Normaliter was ik vaak van 7:00 tot 17:00 beschikbaar als ik thuis werk maar denk dat ik dit nu maar drastisch ga inkorten. Het moet wel van 2 kanten komen.....Jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:09
thewizard2006 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:44:
Nou hier lijkt men ook weer langzaam terug te gaan naar het oude.... Van het weekend terug gekomen van mijn vakantie, gister gelijk te horen gekregen dat men toch wel verwacht dat ik minimaal 2x per week op kantoor kom. En afhankelijk van een mail van "het management" binnenkort kan dit ook wel eens 3x of meer worden.
Al gezegd als dit 3x wordt ben ik zoiezo weg. Dat ga ik gewoon niet meer doen. Voor mijn geestelijke gezondheid functioneer ik gewoon veel beter als ik thuis kan werken. Ik heb daar alles wat ik nodig heb.
Nog gevraagd wat dan de reden is en het antwoord was iets in de zin van communicatie ofzo. Alsof dat de afgelopen 2.5jaar zo slecht is gegaan. Bedrijf boekte record winsten en het gaat prima zo. Maarja, management wil weer hun stempel drukken he.
Ik zit in de detachering dus kan opzich waarschijnlijk vrij makkelijk en snel wat nieuws vinden. Echter vind ik wat ik nu doe erg goed bij mij passen, ben ik goed bekend met de processen etc (wat ik wel fijn vind want dat geeft minder stress en kan ik mijn werk goed doen) en zijn de collega's leuk en behulpzaam. Dus we gaan het zien hoe het de komende periode gaat.
Voel me wel minder genoodzaakt om nu net dat stapje extra te doen. Normaliter was ik vaak van 7:00 tot 17:00 beschikbaar als ik thuis werk maar denk dat ik dit nu maar drastisch ga inkorten. Het moet wel van 2 kanten komen.....Jammer
Bij ons word ook weer verwacht dat we vaker naar kantoor komen. Ook zonder reden eigenlijk, gewoon omdat de rest het ook doet en het anders niet eerlijk is.
Ik ga binnen de organisatie opzoek naar wat anders en dichterbij huis.

Ik ben tijdens corona aangenomen en ivm de afstand(140km enkele reis) toen al aangegeven dat ik max 1x per week naar kantoor wou en alleen als t ook nodig is ivm werkzaamheden.
Dat zijn ze blijkbaar vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 18:18
Drukte op de weg neemt ook wel aardig toe dus lijkt op meer plekken wel zo te gaan. NS helpt ook niet mee om mensen in de trein te houden voor m'n gevoel. Ik kan een beetje schipperen tussen 2 a 3 dagen kantoor en dat bevalt wel goed. Merk na een dag thuiswerken dat ik het ook wel weer genoeg vind geweest tegenwoordig dus doe mij maar de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Southern Sun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:40:
Drukte op de weg neemt ook wel aardig toe dus lijkt op meer plekken wel zo te gaan. NS helpt ook niet mee om mensen in de trein te houden voor m'n gevoel. Ik kan een beetje schipperen tussen 2 a 3 dagen kantoor en dat bevalt wel goed. Merk na een dag thuiswerken dat ik het ook wel weer genoeg vind geweest tegenwoordig dus doe mij maar de afwisseling.
NS hangt heel erg van je verbinding af en of het door je werkgever betaald word.
Ik reis nu 1x per 2 weken naar een lokatie die met het OV langer duurt, maar waarvan wel 1:45 in de IC en ik mag 1e klasse reizen. (De tijd die ik dan werkelijk werk, mag ik als werkuren schrijven.)

Dat zijn lange dagen, maar merk wel dat zelfs werken in de trein, fijner is dan die rit per auto doen.

Scheelt wel dat mijn kosten 100% vergoed worden, deze rit perfect is voor het OV (1 overstap, van bus naar trein) en ik kan en mag werken in de trein.

Vervelender vind ik dat sommige lokaties slecht met het OV bereikbaar zijn waardoor je alsnog min of meer gedwongen wordt om in de auto te stappen. Dat ligt niet aan de NS, wel aan andere vervoerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bouke-p schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Bij ons word ook weer verwacht dat we vaker naar kantoor komen. Ook zonder reden eigenlijk, gewoon omdat de rest het ook doet en het anders niet eerlijk is.
Ik ga binnen de organisatie opzoek naar wat anders en dichterbij huis.

Ik ben tijdens corona aangenomen en ivm de afstand(140km enkele reis) toen al aangegeven dat ik max 1x per week naar kantoor wou en alleen als t ook nodig is ivm werkzaamheden.
Dat zijn ze blijkbaar vergeten....
Markt is gustig voor IT. Het is mogelijk om een andere baan te vinden. 140km enkele reis is lang om vaker dan 1x naar kantoor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lisadr schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:01:
[...]
Markt is gustig voor IT. Het is mogelijk om een andere baan te vinden. 140km enkele reis is lang om vaker dan 1x naar kantoor te gaan.
Dat doe ik nu om de week een dag, maar dan met de trein.
(Andere week is die dag 60km)
Veel vaker dan 1x per week moet je dat idd imo niet willen, eigenlijk onder normale omstandigheden en in de meeste functies, zelfs dat niet. Dan beter een baan dichterbij.

Voor mij is het een + aan mijn werk, andere omgeving, werken en/of studeren in de trein. In geval van een andere baan met andere verantwoordelijkheden zou ik er niet eens over piekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:09
Lisadr schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Ik heb heel bewust voor deze werkgever(overheid) gekozen. Om binnen te komen ben ik voor m'n huidige functie gegaan. Alleen nu begint dus dat gedoe over naar kantoor gaan weer.
Ookal zou mn werk op loopafstand zijn dan ben ik nog tegen naar kantoor gaan alleen maar omdat het kan.

Gelukkig ben ik al uitgenodigd voor een gesprek voor een andere functie(naast een NS station, dus dan ik met OV).
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste