Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49

Wailing_Banshee

You're Next

Bob Popcorn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:35:
[...]

Zo zie je maar dat 's nachts je thermostaat teveel omlaag doen zorgt voor extra gasverbruik. Ik denk dat als je ipv 15 graden naar 17 graden laat afkoelen je meer bespaart. :)
denk dat dat wel meevalt, de temperatuur blijft meestal rond die 17 graden hangen. Tenzij we een ijskoude noordoosten wind hebben :p

Het was wel iets wat ik al een tijdje (pre 2020) afvroeg, dus die corona crisis was wel een mooi moment om dat uit te proberen (omdat het toch moest) :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:00:
[...]

Wij hebben een huis uit 1900, matig tot goed geïsoleerd (afhankelijk van welk deel van het huis je bent), we verwarmen de volledige beneden verdieping (de zolder is onverwarmd), geen kinderen, twee thuiswerkers. We hebben een thermostaat die zelf bepaald wanneer de verwarming aan gaat om het huis op een bepaalde tijd een bepaalde temperatuur te geven.

Ons stook regime, pre-2020:
van 6:00 tot 6:30 - 19,5 graden
van 6:30 tot 16:00 - 15 graden
van 16:00 tot 20:00 - 20 graden
van 20:00 tot 6:00 - 15 graden

Post 2020:
van 6:00 tot 7:00 - 19,5 graden
van 7:00 tot 20:00 - 20 graden
van 20:00 tot 6:00 - 15 graden

Plus de gaskachel in de huiskamer die in de winter ook nog wel eens gebruikt wordt.

Nu zijn stookkosten natuurlijk per definitie lastig te vergelijken over het jaar heen, omdat de buitentemperatuur ook meetelt.

Gasverbruik in 2019: 1573m3
Gasverbruik in 2020: 1584m3
Gasverbruik in 2021: 1913m3 (dat koude voorjaar in 2021 hakte er echt in...)

Dus zoveel extra kost het thuiswerken, in ons geval, niet met gasverbruik. Buiten temperatuur is veel belangrijker (maart 2018 bijv. hebben we meer gebruikt dan maart 2021, ondanks het feit dat we toen wel 5 dagen in de week op kantoor zaten).

We merkten het met name in het stroom verbruik. Omdat de verwarming langer aan staat, staat de vloerverwarmingspomp ook langer aan. En natuurlijk het feit dat er dagelijks een paar extra monitoren en laptops aan staan.
Reken het eerst eens om naar graaddagen. Want nu is er eigenlijk niets van te zeggen :+ wat ook wel duidelijk zichtbaar is met het koude voorjaar van 2021

Voor De Bilt waren er 10% minder graaddagen in 2020 dan in 2019 bijvoorbeeld. Dus dan zou je ook 150m3 lager moeten zitten ipv 11m3 hoger O-)

Normaal gesproken, zeker met een gasgestookte ketel, zal nachtverlaging altijd uitkunnen. Iets met thermodynamica...
Voor systemen die traag opwarmen kan het beter zijn minder te verlagen.

Maar als je huis regelmatig 15 graden wordt snachts, heb je de isolatie niet redelijk goed :+ Maar dat lijkt het geval ook niet te zijn lees ik O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 14-04-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Waah schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:19:
[...]

Reken het eerst eens om naar graaddagen. Want nu is er eigenlijk niets van te zeggen :+ wat ook wel duidelijk zichtbaar is met het koude voorjaar van 2021

Voor De Bilt waren er 10% minder graaddagen in 2020 dan in 2019 bijvoorbeeld. Dus dan zou je ook 150m3 lager moeten zitten ipv 11m3 hoger O-)
Die hele graaddagen heb ik nooit begrepen dus daar ga ik niet aan beginnen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:24:
[...]

Die hele graaddagen heb ik nooit begrepen dus daar ga ik niet aan beginnen.
Dat mag, maar dan is het niet zo handig nu conclusies te trekken uit onvolledige data O-)

Graaddagen is gewoon een manier om "een koud voorseizoen" geen invloed te laten hebben op je berekening.

Mocht je interesse hebben:
https://www.mindergas.nl/degree_days_calculation
Dichtsbijzijnde locatie kiezen, datum-range kiezen en je hebt het aantal graaddagen.

Deel het aantal m3 door het aantal graaddagen, en je hebt het verbruik per graaddag.

Zelf ben ik van 0,53m3/graaddag in 2020 naar 0,42m3 /graaddag gegaan. Puur door het instellen van een lagere temperatuur op mijn CV. Ondanks dat mijn verbruik ongeveer gelijk was vanwege meer thuiswerken.

[ Voor 0% gewijzigd door Waah op 14-04-2022 14:31 . Reden: kubieke meters, geen vierkante meters :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Waah schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:30:
[...]

Dat mag, maar dan is het niet zo handig nu conclusies te trekken uit onvolledige data O-)

Graaddagen is gewoon een manier om "een koud voorseizoen" geen invloed te laten hebben op je berekening.

Mocht je interesse hebben:
https://www.mindergas.nl/degree_days_calculation
Dichtsbijzijnde locatie kiezen, datum-range kiezen en je hebt het aantal graaddagen.

Deel het aantal m3 door het aantal graaddagen, en je hebt het verbruik per graaddag.

Zelf ben ik van 0,53m3/graaddag in 2020 naar 0,42m3 /graaddag gegaan. Puur door het instellen van een lagere temperatuur op mijn CV. Ondanks dat mijn verbruik ongeveer gelijk was vanwege meer thuiswerken.
2019: 0,53m3/graaddag
2020: 0,60m3/graaddag
2021: 0,68m3/graaddag

Een mooie stijgende lijn :p

(ik heb wel het gemiddelde genomen van twee stations, wij zitten daar precies midden en de ene geeft altijd te koud aan en de andere te warm)

Ik ben wel benieuwd hoe hij dit jaar gaat uitvallen, omdat er wel iets gewijzigd is, waardoor we met name minder warm douchewater gebruiken....

[ Voor 6% gewijzigd door Wailing_Banshee op 14-04-2022 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08
Ik ben blij om weer gewoon ouderwets 5 dagen aanwezig te zijn. Af en toe is het we lekker om thuis te werken maar dat wordt zeker niet de standaard hier. Gewoon lekker onder de mensen. Ff hier binnenlopen, ff daar overleggen. Bij mij gaat er niets boven persoonlijk face to face contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:12

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag een dagje (najah, 6 uur incl lunch...) op kantoor geweest. Paar meetings gehad, vooral veel geouwehoer (wel gezellig hoor) en niks gedaan gekregen. Morgen weer lekker thuis :P. Ik hou het wel bij eens in de twee weken op locatie.

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 14-04-2022 23:22 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:20
Freelance schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Ik heb er vanochtend ook in gestaan.

Het hybride werken doen ze waar ik werk niet aan. Met ingang van deze week is het beleid weer vijf dagen op kantoor. Ik heb met heel veel moeite één thuiswerkdag voor elkaar gekregen vorige week.

Van het weekend vacatures zitten bekijken en m'n cv opgepoetst.
Beleid is onveranderd, merk dat de onvrede onder de collega’s die wat verder van de hoofdvestiging wonen / zijn gaan wonen tijdens de corona lockdown toeneemt. Dit speelt uiteraard ook voor sommige collega’s die dichterbij wonen.

Ik heb eieren voor mij geld gekozen, vorige week getekend bij een andere werkgever. Beleid is daar dat het team gezamenlijk één dag in de week op kantoor is. Oh en het is 15 minuten fietsen, dus van 2,5 uur in de auto naar 30 minuten op de fiets wanneer ik wel naar kantoor ga :)

(...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:48

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik begin ook vanaf 1 juni bij een nieuwe werkgever. Het thuiswerkbeleid heeft hier zeker een rol in gespeeld, waarbij ik bij mijn huidige werkgever alweer 2 maanden fysiek op werk ben.

Naast tussendoor klusjes in huis heeft het mogelijk ook meer mogelijkheden voor gezinsuitbreiding in de vorm van een viervoeter die 3x op de dag moet worden uitgelaten.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:45
Bij mijn werkgever (multinational) begint de overgang naar hybride wat moeizamer te verlopen.

Langzamerhand wil het bedrijf mensen vaker naar kantoor krijgen. Minimaal 1x in de week en maximaal 50%. Binnen mijn eigen bedrijfsonderdeel zijn er mensen die echt tegen in verzet komen en naar organen stappen om hiertegen te protesteren. Als ik onderliggende rapporten lees zijn er vanuit de werkgever vooral zorgen over het opleiden (on the job), binden en opbouwen van een netwerk van jonger personeel. De behoefte bij het jongere personeel is om meerdere redenen ook groter om naar kantoor te gaan. Maar ze treffen daar nu vaak maar weinig collega’s aan wat ook weer weinig bemoedigend is.

Zelf sta ik ook wel een beetje te kijken van het geklaag over 1x in de week naar kantoor. In verhouding tot 2 jaar terug is het peanuts. Ik geloof in dat het heel wat voordelen heeft voor zowel werknemer als werkgever en ik ben van mening dat een werkgever dat best van personeel mag verwachten. Het lijkt mij ook sterk dat het juridisch anders zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PLAE op 08-05-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25
PLAE schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:35:
Zelf sta ik ook wel een beetje te kijken van het geklaag over 1x in de week naar kantoor. In verhouding tot 2 jaar terug is het peanuts. Ik geloof in dat het heel wat voordelen heeft voor zowel werknemer als werkgever en ik ben van mening dat een werkgever dat best van personeel mag verwachten. Het lijkt mij ook sterk dat het juridisch anders zou zijn.
Dat laatste zal echt van de omstandigheden afhangen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze past hier wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ7h1X-SY6_xSlx7HnFM4ECfaEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zbmZ2xp0LzbVH8tmh60iNZLk.jpg?f=user_large

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:02
Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:46:
[...]

denk dat dat wel meevalt, de temperatuur blijft meestal rond die 17 graden hangen. Tenzij we een ijskoude noordoosten wind hebben :p

Het was wel iets wat ik al een tijdje (pre 2020) afvroeg, dus die corona crisis was wel een mooi moment om dat uit te proberen (omdat het toch moest) :D
Probeer dan volgende winter de CV van 07.00 tot 08.30 op 18 graden te zetten. Dan van 08.30 tot 10.00 op 19 en daarna evt op 20.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mijn werkgever (multinational) begint de overgang naar hybride wat moeizamer te verlopen.

Langzamerhand wil het bedrijf mensen vaker naar kantoor krijgen. Minimaal 1x in de week en maximaal 50%. Binnen mijn eigen bedrijfsonderdeel zijn er mensen die echt tegen in verzet komen en naar organen stappen om hiertegen te protesteren. Als ik onderliggende rapporten lees zijn er vanuit de werkgever vooral zorgen over het opleiden (on the job), binden en opbouwen van een netwerk van jonger personeel. De behoefte bij het jongere personeel is om meerdere redenen ook groter om naar kantoor te gaan. Maar ze treffen daar nu vaak maar weinig collega’s aan wat ook weer weinig bemoedigend is.

Meeste mensen bij ons zijn redelijk "hybride" momenteel. Als de regel zou zijn minimaal 1x per week, maximaal 50%, denk ik dat er een stuk meer mensen boos zouden zijn vanwege de max dan vanwege de min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:54
Ik zit nu voornamelijk op kantoor in het kader van een inwerktraject maar als ik klaar ben kan ik zelf bepalen hoe vaak ik op kantoor ben en hoe vaak thuis. Ik zal waarschijnlijk een hybride doen omdat op kantoor overleggen met collega's toch wat gemakkelijker gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:47
Als ik onderliggende rapporten lees zijn er vanuit de werkgever vooral zorgen over het opleiden (on the job), binden en opbouwen van een netwerk van jonger personeel. De behoefte bij het jongere personeel is om meerdere redenen ook groter om naar kantoor te gaan. Maar ze treffen daar nu vaak maar weinig collega’s aan wat ook weer weinig bemoedigend is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Cobb schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Probeer dan volgende winter de CV van 07.00 tot 08.30 op 18 graden te zetten. Dan van 08.30 tot 10.00 op 19 en daarna evt op 20.
Is te koud. Met 19 graden tot 7 uur merk je al dat het wat aangenamer wordt na een uur of 8.
Lisadr schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:27:
[...]
en tijdens de koffiemomenten en lunch dingen te besproken die je normaal niet remote bespreekt
Daarom werk ik liever thuis, ik zit nu bij een team die vindt dat je de lunch perfect achter het toetsenbord kunt nuttigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

- Waar is collega X? Hij zou toch online moeten zijn ??
- Wat een lawaai zeg op de achtergrond, waar zit je in hemelsnaam?
- Collega X moet vroeg weg, want bijna 2u reistijd..
- We krijgen de apparatuur even niet werkend zoals we willen, dus doen het wel even zonder.
- Gemopper over hoge brandstofprijzen.

En het antwoord achter al deze vragen 'we zitten op kantoor'
Wailing_Banshee schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:53:
[...]
Daarom werk ik liever thuis, ik zit nu bij een team die vindt dat je de lunch perfect achter het toetsenbord kunt nuttigen...
Ik heb bij een werkgever gewerkt ( was nog pre-corona) waar blijven zitten tijdens lunch semi-verboden was.
Zelfs de UV-schuwe nerds moesten even naar buiten.

[ Voor 35% gewijzigd door _Apache_ op 09-05-2022 10:58 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

_Apache_ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:56:
- Waar is collega X? Hij zou toch online moeten zijn ??
- Wat een lawaai zeg op de achtergrond, waar zit je in hemelsnaam?
- Collega X moet vroeg weg, want bijna 2u reistijd..
- We krijgen de apparatuur even niet werkend zoals we willen, dus doen het wel even zonder.
- Gemopper over hoge brandstofprijzen.

En het antwoord achter al deze vragen 'we zitten op kantoor'
Die met de apparatuur herken ik maar al te goed ;). Het is of allemaal op kantoor, of niet, of echt hele goede voorzieningen om hybride te werken. Ik ben sinds 2 mei aan een nieuwe opdracht bij een ander organisatieonderdeel begonnen waar dat laatste uitstekend werkt. Daarnaast dwingt niemand me naar kantoor te komen, dat scheelt ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

_Apache_ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:56:

Ik heb bij een werkgever gewerkt ( was nog pre-corona) waar blijven zitten tijdens lunch semi-verboden was.
Zelfs de UV-schuwe nerds moesten even naar buiten.
Ik ga nooit naar buiten om te lunchen. Tenzij ze buiten tafels en stoelen hebben staan. Staand/lopend eten is ongezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Wailing_Banshee schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Ik ga nooit naar buiten om te lunchen. Tenzij ze buiten tafels en stoelen hebben staan. Staand/lopend eten is ongezond.
Dat zeg ik ook niet, maar deed zelf altijd lunchen 15-20min en dan een rondje wandelen voor een vergelijkbare tijd.

Of als er plek was, buiten op de tuinmeubels zitten. Maar het bedrijf groeide flink, en de hoeveelheid plekken buiten niet. :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
TommyGun schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:21:
Vandaag een dagje (najah, 6 uur incl lunch...) op kantoor geweest. Paar meetings gehad, vooral veel geouwehoer (wel gezellig hoor) en niks gedaan gekregen. Morgen weer lekker thuis :P. Ik hou het wel bij eens in de twee weken op locatie.
Onderschat uiteindelijk de waarde van het geouwehoer niet. Werken is meer dan productie draaien. Ik ga 2 a 3 dagen in de week naar kantoor en doe dat alleen om mensen face-to-face te spreken. Als ik een rapport/presentatie etc moet maken ga ik niet naar kantoor. Hybride werken is meer dan alleen de locatie. De invulling en planning van het werk worden er ook door beïnvloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Frame164 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:22:
[...]

Onderschat uiteindelijk de waarde van het geouwehoer niet. Werken is meer dan productie draaien. Ik ga 2 a 3 dagen in de week naar kantoor en doe dat alleen om mensen face-to-face te spreken. Als ik een rapport/presentatie etc moet maken ga ik niet naar kantoor. Hybride werken is meer dan alleen de locatie. De invulling en planning van het werk worden er ook door beïnvloed.
Dat hangt dus erg af van je werkzaamheden. Waar ik nu mee bezig ben, ben ik alleen mee bezig. Dus alle gesprekken die ik face-to-face heb met collega's zijn niet-werk gerelateerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Frame164 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:22:
[...]

Sowieso merk ik ook heel sterk nu er meer op kantoor wordt gewerkt, dat de hoeveelheid face-to-face geouwehoer een redelijke constante is in de week. Oftewel ga je één keer per week naar het werk, en zeker toen het net begon weer, was dat een niet te verwaarloze gedeelte van die dag. Maar met meer dagen per week op kantoor, neemt de hoeveelheid tijd die daaraan besteedt wordt per dag af.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48
Voor mij zijn verhalen van collega's die dingen doen (lekke boot kopen via Marktplaats :P) een belangrijk onderdeel van het plezier dat ik uit werk haal en die dingen komen een stuk smeuïger ter sprake in een groep aan dezelfde tafel dan via teams of een groepschat. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 17:01
Ik wordt schijtziek van al die thuiswerkers....

Vroegah had iedereen een fysieke telefoon op zijn bureau en hadden we een centraal 4-cijferiger nummer dat ze intern konden bellen naar onze support desk. Dat werkte perfect. Er zaten 4/5 mensen in die groep dus daar ging ook bij iedereen de telefoon rinkelen en wist je zeker dat er altijd wel iemand opnam.

Nu heeft 3/4 geen fysieke telefoon meer en zeker als ze thuis zitten te werken maken ze alleen gebruik van het welbekende Teams. Dus 3 keer raden... Gebruiker heeft een probleem en belt Vlassie1980 via Teams :')

Graag input van jullie kant hoe jullie je IT Support bellen/contacten of hoe je als Support dit een beetje kunt stroomlijnen op een idiot-proof manier. Ik heb al een status ingesteld in Teams met het vriendelijke verzoek om bij problemen een ticket te loggen maar daar wordt uiteraard doodleuk overheen gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:07:

Vroegah had iedereen een fysieke telefoon op zijn bureau en hadden we een centraal 4-cijferiger nummer dat ze intern konden bellen naar onze support desk. Dat werkte perfect. Er zaten 4/5 mensen in die groep dus daar ging ook bij iedereen de telefoon rinkelen en wist je zeker dat er altijd wel iemand opnam.

Nu heeft 3/4 geen fysieke telefoon meer en zeker als ze thuis zitten te werken maken ze alleen gebruik van het welbekende Teams. Dus 3 keer raden... Gebruiker heeft een probleem en belt Vlassie1980 via Teams :')

Graag input van jullie kant hoe jullie je IT Support bellen/contacten of hoe je als Support dit een beetje kunt stroomlijnen op een idiot-proof manier. Ik heb al een status ingesteld in Teams met het vriendelijke verzoek om bij problemen een ticket te loggen maar daar wordt uiteraard doodleuk overheen gelezen.
Werkgever overtuigen van een VoIP applicatie te gebruiken gekoppeld aan een fysiek nummer? Zo werkt het bij ons :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:24
Inderdaad software based telefoons die je op elke plek met internet kan inpluggen.
Dan werkt het als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Admiral Freebee schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Werkgever overtuigen van een VoIP applicatie te gebruiken gekoppeld aan een fysiek nummer? Zo werkt het bij ons :)
We gebruiken Avaya.
Dus een Avaya client op pc's / laptops en een app voor eventueel mobiel gebruik.

Punt is dat sommige afdelingen niet veel extern bellen en dus ook die Avaya apps niet altijd gebruiken. Sales doet het bijvoorbeeld wel maar een andere afdeling minder/niet.

Lastig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:27

Zoals anderen aangeven een software variant voor telefonie en verder het geen ticket = geen hulp principe hanteren.

Ik doe al jaren eigenlijk niks zonder een ticket. Je wil toch bijhouden wat er speelt aan problemen en hoe druk t is.
Of wat de voortgang van iets is voor het geval iemand van IT uitvalt.

Je zal er even gepiep over krijgen, maar het is in mijn ogen wel de enige manier om het werkbaar te houden.

Edit: dit zou je ook moeten doen bij volledig op kantoor werken en niet alleen bij thuiswerkers. Ik zie ook niet in wat het verschil is tussen een 4cijferig nummer bellen of via teams. Daarna zit de fout....

[ Voor 6% gewijzigd door Bouke-p op 12-05-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Ik zou me al business echt het bestaansrecht afvragen tijdens de corona periode.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik word altijd een beetje moe als iemand weer eens een 4-cijferige code geeft voor de supportdesk. Ik heb al jaren geen vaste telefoon meer gehad op m'n werk (detachering). Maar gelukkig zit er aan die 4-cijferige code ook een volwaardig nummer vast. Het probleem is alleen is om dat nummer te vinden op het intranet als je niet op het intranet kunt komen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
Hier is het beleid officieel 50%/50% thuis/kantoor maar sommige collega's komen amper 1 dag per 2 weken naar kantoor, dus 88% thuiswerken. Manager laat collega's vrij maar is toch best raar. Je hebt zelf gekozen voor de baan en reisafstand, al voor de hele pandemie. En nu de markt lastig is en thuiswerken fijn is (geen reistijd, meer vrije tijd, pakjes aannemen, wasje draaien) komen ze niet meer naar kantoor. Rest van het team is er ook verdeeld over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bouke-p
Deezers schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:49:
Hier is het beleid officieel 50%/50% thuis/kantoor maar sommige collega's komen amper 1 dag per 2 weken naar kantoor, dus 88% thuiswerken. Manager laat collega's vrij maar is toch best raar. Je hebt zelf gekozen voor de baan en reisafstand, al voor de hele pandemie. En nu de markt lastig is en thuiswerken fijn is (geen reistijd, meer vrije tijd, pakjes aannemen, wasje draaien) komen ze niet meer naar kantoor. Rest van het team is er ook verdeeld over.
Als de werkzaamheden het toelaten, waarom zou je dan ook naar kantoor komen?

Ik ben tijdens de pandemie gewisseld van werkgever en kreeg 140km enkele reis. Ik heb toen al aangegeven niet meer dan 1x per week(25%) naar kantoor te komen.

In praktijk werk ik 1dag daar, 1 dag op een kantoor vlakbij huis en 2 dagen thuis. Voor mij is dit perfect zo. Als collega's willen dat ik vaker kom moet daar echt een goed verhaal aan zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Best raar? De wereld is veranderd, omstandigheden zijn veranderd, en werkgevers zitten overal ontiegelijk om werknemers te springen. Dus ik snap het wel dat mensen meer gaan/blijven doen wat ze willen.

En 'Je hebt zelf gekozen voor de baan en reisafstand, al voor de hele pandemie' vind ik een aardige drogreden. Want voor de pandemie was thuiswerken op heel veel plekken niet eens een optie. Inmiddels hebben we geleerd dat dat zeer zeker wel een optie is, en blijkbaar voor veel mensen ook de (grote) voorkeur.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Zenix

BOE!

Sommige mensen willen graag naar kantoor en vinden dat andere ook maar naar kantoor moeten komen. Gelukkig is het binnen mijn afdeling goed geregeld, we mogen zelf weten wanneer we gaan (50 man) en op vrijdag is er niemand op kantoor. Dinsdag en donderdag zijn er wel wat mensen, maar ook een stuk minder dan eerst.

Ik zit ook in een projectteam en daar ziet de projectleider graag dat we op woensdag naar kantoor kwamen, maar dat gaf veel weerstand, gaat dus niet gebeuren. Meestal heb ik zo'n 1 a 2 uur aan meetings per dag en ben heel blij dat ik die niet op kantoor hoef te houden, want anders krijg ik het werk niet af. Ik luister alleen als het voor mij relevant is, anders ben ik gewoon aan het werk.

Ik ga meestal 1 dag per week nu, maar soms twee dagen. Op kantoor werken vind ik soms best wel leuk, maar het kost mij wel veel energie. Ik zit tegen het introverte aan en zo'n dag op kantoor probeer ik wel sociaal te doen en heb ik het best wel naar mijn zin, maar veel werk krijg ik ook niet af.

Daarnaast is het hybride werken op kantoor ook niet handig, veel kantoortuinen hier, waardoor het lastig is om te vergaderen. Dus je moet dan een vergaderruimte boeken met de juiste apparatuur, allemaal gedoe.

Voor corona was mijn werkgever echt van het op kantoor werken, thuiswerken kon, maar dan maximaal 1 dag per week en het liefste niet. Ik werkte toen enkele maanden bij mijn werkgever en was 10 uur per week onderweg. Ik kon het prima volhouden, maar nu wil je die 10 uur niet meer kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 21:48
Het is vooral raar dat men;
- een 50/50 beleid invoert
- gedeelte van het personeel daar niets mee doet
- bedrijf op haar beurt daar niets mee doet

Voor de 'brave borsten' die wel naar kantoor komen, ook al hebben ze er eigenlijk geen zin in, kan dat wat wrijving opwekken. Gewoon slecht management, eis dat personeel weer naar kantoor komt of dump de 50/50 regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bouke-p schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Als de werkzaamheden het toelaten, waarom zou je dan ook naar kantoor komen?

Ik ben tijdens de pandemie gewisseld van werkgever en kreeg 140km enkele reis. Ik heb toen al aangegeven niet meer dan 1x per week(25%) naar kantoor te komen.

In praktijk werk ik 1dag daar, 1 dag op een kantoor vlakbij huis en 2 dagen thuis. Voor mij is dit perfect zo. Als collega's willen dat ik vaker kom moet daar echt een goed verhaal aan zitten.
Het werk kan inderdaad vanuit huis maar ze waren al lang in dienst voor de pandemie begon en willen nu dus eigenlijk niet meer terug (door de goede ervaringen en voordelen) en als je het nu nog steeds zo toelaat als werkgever blijft dat in de toekomst natuurlijk helemaal niet meer te verplichten/stimuleren om vaker naar kantoor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 10:56
Waar ik werk gebruiken ze anywhere365.io dat deden ze al voor corona vanwege de1e lijn in een ander land maar moet zeggen t werkt wel. Als de 1e lijn er niet uit komt, hup meteen een ticket.

15x330 SW38

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bouke-p
Deezers schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:03:
[...]

Het werk kan inderdaad vanuit huis maar ze waren al lang in dienst voor de pandemie begon en willen nu dus eigenlijk niet meer terug (door de goede ervaringen en voordelen) en als je het nu nog steeds zo toelaat als werkgever blijft dat in de toekomst natuurlijk helemaal niet meer te verplichten/stimuleren om vaker naar kantoor te komen.
Wacht even, goede ervaringen en voordelen die afgeschaft moeten worden enkel om vaker naar kantoor te komen?
Mensen hebben ervaren dat iets beter werkt(ja er zijn ook nadelen) en nu zie jij het als iets slechts?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
Centauriprime schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:05:
[...]

Waar ik werk gebruiken ze anywhere365.io dat deden ze al voor corona vanwege de1e lijn in een ander land maar moet zeggen t werkt wel. Als de 1e lijn er niet uit komt, hup meteen een ticket.
Gewoon een van de vele ticket systemen gebruiken(zendesk, topdesk, service manager) en van alles een ticket aanmaken. Dus ook 1e lijns dingetjes anders krijg je nooit een veel van wie wat doet en wat voor problemen er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
jadjong schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:31:
[...]

Het is vooral raar dat men;
- een 50/50 beleid invoert
- gedeelte van het personeel daar niets mee doet
- bedrijf op haar beurt daar niets mee doet

Voor de 'brave borsten' die wel naar kantoor komen, ook al hebben ze er eigenlijk geen zin in, kan dat wat wrijving opwekken. Gewoon slecht management, eis dat personeel weer naar kantoor komt of dump de 50/50 regeling.
En dat ook ja. Want andere afdelingen valt het op dat het bij ons nog steeds heel vrijblijvend is en toevallig alle sociale dingen (onder werktijd, betaald) skippen die thuiswerkcollega's ook. Hangt dus af van wie je manager is en hoe het beleid wordt gehandhaafd. We hebben ook een flink deel personeel wat überhaupt niet thuis kán werken dus die zijn ook best argwanend over het kantoorpersoneel en denken dat het thuis lang leve de lol is. En feitelijk kan ik zelf ook niks maar het werkt wel contraproductief want als ik weet dat ik 3 van de 5 dagen zonder eigen collega's op kantoor zit blijf ik ook maar een dag extra thuis... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bouke-p schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Wacht even, goede ervaringen en voordelen die afgeschaft moeten worden enkel om vaker naar kantoor te komen?
Mensen hebben ervaren dat iets beter werkt(ja er zijn ook nadelen) en nu zie jij het als iets slechts?

8)7
Het werk gaat gewoon door maar ik heb het over reistijd (of nu überhaupt niet meer willen reizen), ondertussen het huishouden doen, kinderen wegbrengen/ophalen, pakketjes aannemen, avondeten voorbereiden etc. Allemaal dingen die op kantoor natuurlijk niet kunnen. En die 'voordelen' gaan mensen natuurlijk niet snel meer afstaan. Voorwaarde is wel dat de binding met het team en het werk gewoon doorgaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:24
Tjah oorspronkelijk werkte ik bij de klant ook 4 dagen per week op locatie.
Toen kwam Covid en moesten we 2 jaar lang fulltime thuiswerken.
Ik wilde eigenlijk opzeggen toen we weer naar kantoor moesten (ook omdat het saai begint te worden), maar de klant wilde me nog graag een half jaar houden voor de grote upgrade.

Well oke, maar dan ga ik niet meer dan 1 keer per week komen. Ik ben gekke henkie niet die 4 dagen per week 200KM/dag gaat rijden voor een klus die voor 99% individualistisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Je hebt zelf gekozen voor de baan en reisafstand, al voor de hele pandemie. En nu de markt lastig is en thuiswerken fijn is (geen reistijd, meer vrije tijd, pakjes aannemen, wasje draaien) komen ze niet meer naar kantoor. Rest van het team is er ook verdeeld over.
Ik blijf dit nog altijd een vreemde opmerking vinden. Vroeger werd mijn werk met pen en papier gedaan om uiteindelijk ponskaarten te printen. Dat werkte in die tijd heel goed. Maar er zijn dingen gewijzigd, computers werden sneller, waardoor het compileren on-the-fly kon en tegenwoordig druk je op 1 knop en de applicatie wordt gecompileerd, getest en uitgerold naar de volledige OTAP straat.

Voor maart 2020 ging ik ook altijd 5 dagen in de week naar kantoor, zelfs die halve dag op vrijdag. Gewoon omdat ik dat prettiger vond. Maar ondertussen, 2 jaar later, ben ik erachter gekomen dat ik ook heel prettig thuis kan werken en ga ik op dit moment 1 dag in de week naar kantoor (afgesproken met het team).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:30
Blijf het vreemd vinden dat het zwaar gesubsidieerde OV reclame maakt om weer naar kantoor te komen, tegen het eigen overheidsbeleid in dat thuiswerken stimuleert.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:45

polthemol

Moderator General Chat
Wailing_Banshee schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:05:
[...]

staand of lopend eten is absoluut niet ongezond, tenzij je het met een bak friet doet :)

Hier worden we een 2tal keren in de maand op kantoor verwacht + de keren dat het echt nodig is.

Nu heb ik het geluk dat we al vele jaren een thuiswerkprogramma hebben, de laatste 8 jaar werk ik eerst 3, daarna 4 dagen per week vanuit thuis en ik vind het prima zo. Het scheelt vooral in de bullshit meetings die nergens over gingen en nu op een paar minuten zijn afgetikt. Moet wel zeggen dat ik iemand ben die niet rendeert/zijn weg kan vinden in de hippe kantoortuinen wat de standaard zijn: afleiding galore voor me, dus vind dit wel een prima overblijfsel van de pandemie.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 29-06 22:21
Deze was voor mij zo herkenbaar. Het mooie met de 50/50 regelingen die ze bij mijn vorige werkgever op een gegeven moment probeerden door te voeren, was dat mensen dan toch specifieke dagen op kantoor moesten komen, omdat dan de collega's er ook waren. Terwijl ik graag de momenten uit zou kiezen met zo min mogelijk mensen op de afdeling.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik dan in mijn eentje in een kantoor van 4 - 5 man zat, en uiteindelijk na de lunch maar gewoon weer naar huis ging. Het bood mij precies 0 extras en kostte mij reistijd, tijd weg van huis en qua productiviteit maakte het voor mij niets uit.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe blijer ik ben dat ik uiteindelijk gewoon van werkgever geswitched ben welke 100% thuiswerken heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Grappig dat smaken en meningen verschillen, ik zou nooit bij een 100% thuiswerk werkgever willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:31
hoevenpe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:00:
Blijf het vreemd vinden dat het zwaar gesubsidieerde OV reclame maakt om weer naar kantoor te komen, tegen het eigen overheidsbeleid in dat thuiswerken stimuleert.
Dat hoort bij de privatisering helaas. Ze zitten er niet om een taak te vervullen maar om winst te maken.

Momenteel werk ik nog volledig thuis, en ik zou ook niet anders willen. Ik vind het heerlijk dat ik op deze manier meer tijd voor mezelf over hou (geen reis of opstarten en afsluiten van mijn laptop) en dat ik ook gewoon overdag mijn zoontje kan zien als hij niet naar de opvang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ErikT738 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:36:
dat ik ook gewoon overdag mijn zoontje kan zien als hij niet naar de opvang is.
hier een kleine 7 maand nu net en dat is heel erg briljant inderdaad: je mist geen moment haast, kunt overdag even bijspringen of hem even met hem spelen/socializen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 22:31
polthemol schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:41:
[...]

hier een kleine 7 maand nu net en dat is heel erg briljant inderdaad: je mist geen moment haast, kunt overdag even bijspringen of hem even met hem spelen/socializen.
Hier bijna 8 maanden en heel herkenbaar ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Deezers schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:12:
[...]

Het werk gaat gewoon door maar ik heb het over reistijd (of nu überhaupt niet meer willen reizen), ondertussen het huishouden doen, kinderen wegbrengen/ophalen, pakketjes aannemen, avondeten voorbereiden etc. Allemaal dingen die op kantoor natuurlijk niet kunnen. En die 'voordelen' gaan mensen natuurlijk niet snel meer afstaan. Voorwaarde is wel dat de binding met het team en het werk gewoon doorgaat.
Dat klinkt vooral als jaloezie "zij mogen het wel, en ik niet omdat ik naar kantoor kom".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 22:15
Deezers schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:12:
[...]

Sommige mensen werken om te leven en andere leven om te werken. Vooral die eerste categorie zal graag zijn leven met het werk blijven combineren.

Ondanks dat ik thuis wel eens wat huishouden doe en pakketjes aanneem (wat ook op kantoor kan overigens) krijg ik thuis toch meer werk verzet dan op kantoor. Het enige voordeel van toen iedereen nog op kantoor zat is dat je eerder doorhebt dat je met meerdere plekken of met meerdere mensen tegelijk hetzelfde probleem aan het oplossen bent.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-07 08:01

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Anoniem: 316512 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:51:
[...]

Dat klinkt vooral als jaloezie "zij mogen het wel, en ik niet omdat ik naar kantoor kom".
Uh ja misschien. Ik prefereer ook kantoor door het sociale aspect en korte lijntjes (haat het steeds iedereen te moeten bellen op teams). Dus ja, waar zijn mijn voordelen?

Het is duidelijk er twee soorten mensen zijn, maar die moeten wel allebei voordeel krijgen vind ik.

Ze mogen de mensen die naar kantoor komen ook wel 'belonen' met iets. Hier komt regelend iemand binnenstormen omdat iets is omgekiept, dan zijn de personen op kantoor de eerste die altijd moeten checken. Ik noem maar wat.

[ Voor 29% gewijzigd door JustFogMaxi op 23-05-2022 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:47
JustFogMaxi schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Uh ja misschien. Ik prefereer ook kantoor door het sociale aspect en korte lijntjes (haat het steeds iedereen te moeten bellen op teams). Dus ja, waar zijn mijn voordelen?

Het is duidelijk er twee soorten mensen zijn, maar die moeten wel allebei voordeel krijgen vind ik.

Ze mogen de mensen die naar kantoor komen ook wel 'belonen' met iets. Hier komt regelend iemand binnenstormen omdat iets is omgekiept, dan zijn de personen op kantoor de eerste die altijd moeten checken. Ik noem maar wat.
Jij gaat naar kantoor omdat jij vindt dat de voordelen daar voor jou groter zijn dan de nadelen. Thuiswerkers denken er precies andersom over. Waarom moet jij dan extra beloond worden, je hebt toch al gekozen voor de situatie met voor jou het meeste voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

DonChaot schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:21:
[...]

Jij gaat naar kantoor omdat jij vindt dat de voordelen daar voor jou groter zijn dan de nadelen. Thuiswerkers denken er precies andersom over. Waarom moet jij dan extra beloond worden, je hebt toch al gekozen voor de situatie met voor jou het meeste voordeel?
Fair punt maar dat gaat dus niet helemaal op omdat 75% thuis zit... (lekker boodschappen te doen onder de baas zn tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
JustFogMaxi schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Probleem: omkiepende services, missende alerting en binnenstormende collega's
Oplossing: op kantoor werken

Ik snap dat je liever op kantoor zit, maar als dit soort dingen niet goed geregeld zijn is 'aanwezigheid op een kantoor' een lapmiddel en geen structurele oplossing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

JustFogMaxi schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Fair punt maar dat gaat dus niet helemaal op omdat 75% thuis zit... (lekker boodschappen te doen onder de baas zn tijd).
Grote aanname is dat men daadwerkelijk boodschappen gaat doen in de baas z'n tijd. En als het werk netjes wordt opgeleverd, is het écht zo erg dan?

Het komt eerlijk gezegd een beetje over als een ander, je collega, niks gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Anoniem: 316512 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Grote aanname is dat men daadwerkelijk boodschappen gaat doen in de baas z'n tijd. En als het werk netjes wordt opgeleverd, is het écht zo erg dan?

Het komt eerlijk gezegd een beetje over als een ander, je collega, niks gunnen.
Als het werk af is niet. Maar mijn punt is dat IK dat niet kan op kantoor en thuis werken voor mijn geen optie is (los van de redenen).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

JustFogMaxi schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Als het werk af is niet. Maar mijn punt is dat IK dat niet kan op kantoor en thuis werken voor mijn geen optie is (los van de redenen).
Je hebt zelf aangegeven dat je het fijner vindt op kantoor. Maar zodra een ander een potentieel klein voordeeltje uit thuiswerken haalt, is het allemaal opeens oneerlijk.

Wellicht heb je een deel van je verhaal weggelaten en is het wat meer genuanceerd hoor, alleen op dit moment kom je nogal verbitterd en jaloers over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

En dus moet de rest dan ook naar kantoor komen? Voelt toch als jaloezie…

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Dat iemand boodschappen doet onder wat normaal werktijd is, betekend niet dat die niet een (half) uur langer doorgaat als jij al naar huis bent. Je moet je collega's kunnen vertrouwen dat ze er de tijd in steken en mensen doen vaak echt wel hun best om hun werk af te krijgen. Als je je collega's niet vertrouwt, dan kun je dat oplossen door met z'n allen op het kantoor te gaan werken, maar voor mij klinkt het alsof je een ander probleem hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

leejoow schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:41:
En dus moet de rest dan ook naar kantoor komen? Voelt toch als jaloezie…
Dat geeft ik zelf toe. Als ik het fijn vond om thuis te werken deed ik ook, duh.

Het is weer thuiswerken fanboys galore hier he. Snap gewoon dat er mensen zijn die liever op kantoor werken met alle collegas aanwezig en niet 20% ofzo, want wat heb ik daar dan aan. "uhh jaa tijden veranderen", ah ok ja dat lost alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
(lekker boodschappen te doen onder de baas zn tijd).
Is dit waar, of is dit een beschuldigende vinger?
Als dit echt waar is lijkt dit een probleem voor je werkgever, en iets dat hij zal moeten oplossen.
Verder klinkt het gewoon als ongerichte jaloezie.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:58
JustFogMaxi schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Ik ben van mening dat het rekenen van "reistijd==werktijd" voor werkgevers een meer fair resultaat geeft, ook voor jou.
De incentive voor werkgevers om thuiswerken toe te laten blijft dan bestaan, maar wil de wergever per-se dat mensen naar kantoor komen, dan betalen ze er ook maar voor.
In principe is de tijdsinvestering voor jou of iemand die thuis werkt dan gelijk. Enige wat jij dan nog mist is de flexibiliteit om even tussendoor een pakket of zo aan te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:53
Het hele ‘verloren productiviteit’ argument tegen thuiswerken snap ik niet.

De meeste banen in de private sector (ga me niet branden aan ambtenaren) hebben toch een of andere manier meetbare output. Of ik nou thuis of op kantoor zit, ik moet dezelfde hoeveelheid werk verrichten.

En ongeacht waar ik zit word ik er door collega’s/leidinggevenden op aan gesproken wanneer niet genoeg werk verzet is of wanneer de kwaliteit niet in orde is.

Wanneer ik dat werk doe kan ik thuis alleen lekker zelf bepalen en daardoor op rustige momenten sporten, boodschappen doen etc.

Mijn ervaring is daarnaast dat ik thuis meer werk gedaan krijg in dezelfde tijd doordat er minder prikkels zijn en het makkelijker is om eventuele prikkels af te sluiten (Teams uit, deur dicht, koptelefoon op).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

Louislouislouis schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:49:

De meeste banen in de private sector (ga me niet branden aan ambtenaren) hebben toch een of andere manier meetbare output. Of ik nou thuis of op kantoor zit, ik moet dezelfde hoeveelheid werk verrichten.
Niet alles is direct meetbaar (gelukkig)

Ik ben voorstander van een waardering op basis van output, maar heb nog een grotere hekel aan die drang van veel (proces)managers die alles meetbaar willen maken en denken dat je op basis daarvan een 100% efficiëntie kunt bereiken (met vele burnouts tot gevolg).

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:58
Metalfreak schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Niet alles is direct meetbaar (gelukkig)

Ik ben voorstander van een waardering op basis van output, maar heb nog een grotere hekel aan die drang van veel (proces)managers die alles meetbaar willen maken en denken dat je op basis daarvan een 100% efficiëntie kunt bereiken (met vele burnouts tot gevolg).
"Je wordt wat je meet". Wanneer je niet voorzichtig bent met je metrics en het daarbij behorende beloning/straf-mechanisme dan kan zo'n metric een self-fulfilling prophecy worden.
Bijvoorbeeld in software ontwikkeling waar "aantal regels code" als metric gebruikt werd, maar wat copy-paste-software, en van daaruit weer onleesbare niet onderhoudbare code, in de hand werkte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:52
boxlessness schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:01:
[...]

"Je wordt wat je meet". Wanneer je niet voorzichtig bent met je metrics en het daarbij behorende beloning/straf-mechanisme dan kan zo'n metric een self-fulfilling prophecy worden.
Bijvoorbeeld in software ontwikkeling waar "aantal regels code" als metric gebruikt werd, maar wat copy-paste-software, en van daaruit weer onleesbare niet onderhoudbare code, in de hand werkte.
Laten we dit blik maar snel weer dichtdoen en ergens verstoppen waar niemand het weer terug kan vinden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bouke-p
JustFogMaxi schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Dat geeft ik zelf toe. Als ik het fijn vond om thuis te werken deed ik ook, duh.

Het is weer thuiswerken fanboys galore hier he. Snap gewoon dat er mensen zijn die liever op kantoor werken met alle collegas aanwezig en niet 20% ofzo, want wat heb ik daar dan aan. "uhh jaa tijden veranderen", ah ok ja dat lost alles op.
prima dat jij op kantoor wil werken en er zal niemand zijn die je tegenhoud. maar waarom moet de rest dan ook maar naar kantoor komen?

Ik neem aan dat jij je complete werkdag 100% met werk bezig bent en nooit een praatje maakt met collega's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik werk het grootste deel op een kantoor want ik heb een enorm fijn kantoor. Maar het kan mij echt niks schelen dat iemand thuis boodschappen doet.

Ik heb zelf ook helemaal geen tijd om in de gaten te houden wat mijn collega's eventueel doen, en zou dat ook helemaal niet willen.

Dat je daar blijkbaar wel bewust mee bezig bent laat doet mij afvragen:

- Het is echt een shit werkomgeving waar van alles mis is
- Of je bent een enorme bemoeial

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 20:37
[...]

Dus welke oplossing stel je voor? Iedereen naar kantoor want dan is mr JustFogMaxi tevreden?

Ik begrijp niet zo goed waar je naar toe wilt..
[...]

De een doet in de lunch een boodschap, de ander zit op kantoor op tweakers in de baas zijn tijd O-)

[ Voor 22% gewijzigd door jessy100 op 23-05-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
jessy100 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:50:
[...]
De een doet in de lunch een boodschap, de ander zit op kantoor op tweakers in de baas zijn tijd O-)
En de derde doet een boodschap in de baas zijn tijd vanuit kantoor, handig zn kantoor midden in het centrum :>

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Ik lees heel veel 'ik', 'ik' en 'ik' en anderen moeten maar begrip hebben. Waar is het begrip de andere kant op?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Laatst online: 15:59

PinusRigida

I put the p in pool.

Ticketclient op werknemers hun laptop, maken zelf ticket aan binnen vooringestelde categorieën (the dumbing down dus >:) ), opvolging gebeurt op prioriteitsbasis. In geval van hoogdringendheid kunnen werknemers contact opnemen via hun werksmartphone of teams, of Voip...

De details ken ik ook niet zo goed vermits ik niet in Support werk (webmaster), maar ik hoor toch weinig klachten van de supportmedewerkers hierover...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 29-06 22:21
[...]

Ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga zo mijn gras maaien in de baas zijn tijd en weet je hoeveel mijn team lead en collega's daar om geven? (En dit is nadat ik bij de AH ben geweest om even lunch te halen)... Ik ben zo'n ontzettende durfal.

Maar even serieus, bij de meeste mensen komt de 'baas' er niet slecht af wanneer mensen thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Louislouislouis schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:49:

En ongeacht waar ik zit word ik er door collega’s/leidinggevenden op aan gesproken wanneer niet genoeg werk verzet is of wanneer de kwaliteit niet in orde is.

Wanneer ik dat werk doe kan ik thuis alleen lekker zelf bepalen en daardoor op rustige momenten sporten, boodschappen doen etc.

Mijn ervaring is daarnaast dat ik thuis meer werk gedaan krijg in dezelfde tijd doordat er minder prikkels zijn en het makkelijker is om eventuele prikkels af te sluiten (Teams uit, deur dicht, koptelefoon op).
Het is niet alleen jouw ervaring maar ook de uitkomst van verschillende onderzoeken. Productiviteit ligt over het algemeen hoger met thuiswerken. Dus die verloren productiviteit kan alleen wat voor gezegd worden in specifieke gevallen.

Zie ook:

https://www.apollotechnic...-productivity-statistics/

https://www.arbo-online.n...oductiever-dan-op-kantoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

sorted.bits schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga zo mijn gras maaien in de baas zijn tijd en weet je hoeveel mijn team lead en collega's daar om geven? (En dit is nadat ik bij de AH ben geweest om even lunch te halen)... Ik ben zo'n ontzettende durfal.

Maar even serieus, bij de meeste mensen komt de 'baas' er niet slecht af wanneer mensen thuiswerken.
Idd... is win-win voor iedereen, alleen willen nogal wat 'bazen' dit nogal's niet inzien omwille van 2 redenen: ze zijn veelal controlefreak en ze vertrouwen hun werknemers niet (voldoende). Beide redenen zullen ze natuurlijk nooit luidop toegeven en komen dan af met excuses als "het sociale aspect van fysiek komen werken t.o.v. meer structureel thuiswerk"
...goed wetende dat op de eerste moment dat het hen niet goed uitkomt, datzelfde sociale aspect hen uiteraard geen r**t kan schelen.

Gelukkig zijn er ook nog werkgevers die hun werknemers wél voldoende vertrouwen gunnen en op z'n minst de mogelijkheid zien om het structurele thuiswerk na corona in een CAO te gieten zodat het voor iedereen kàn -mits goedkeuring van diensthoofd en HR verantwoordelijke- om 3 dagen/ week thuis te werken (bij voltijdse tewerkstelling) omdat ook de werkgever het de voorbije 2 jaar beseft heeft dat het vrijkomen van tijd en het verdwijnen van verplaatsingsstress bij het gros van de medewerkers alleen maar positieve resultaten oplevert qua productiviteit, maar ook gewoon levenscomfort en algemene tevredenheid van de werknemers, en dan nog gezwegen over de drastische daling van ziektecijfers.

Ik ben maar wàt blij om bij zo'n werkgever te werken, als ik de verhalen hier hoor.

Ja, er zijn er die er de kantjes vanaf lopen, waar gebeurt dit niét?! hoe groot is dat percentage eigenlijk, da's een marginale groep. Als ik wil kan ik ook 's ochtends inloggen om vervolgens op de bank te gaan hangen en Netflixen... maar dan gebeurt m'n werk niet en dàt, dat zal weldegelijk gemerkt worden.

Wat doen sommige (blijkbaar vele) werkgevers? ze nemen dit marginale percentage van profiteurs en doen alsof luiheid en de drang om te profiteren iets is dat in elk van hun loonslaven onder de oppervlakte loert om bij de eerste mogelijkheid >>>thuiswerk, boven te komen.... alsof hun werknemers kleuters zijn die je continu in het oog moet houden.

'sociale aspect'... de keren dat wij wél met ons hele team webmasters fysiek aanwezig zijn wordt er evenmin gepraat want er is simpelweg teveel werk, en pauzemomenten zijn bij ons niet vastgelegd, alweer een vrijheid van werkgever uit, gevolg is dat iedereen z'n pauze zowat neemt wanneer het zichzelf uitkomt.

[ Voor 43% gewijzigd door PinusRigida op 23-05-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
@PinusRigida dat zijn allemaal excuus redenen die worden aangehaald, maar de achterliggende redenen is simpelweg wetgeving.

Als een werkgever fulltime thuis werkt, dan is een werkgever nog steeds verantwoordelijk voor de werkgever en werkplek (deze moet arbo compliant zijn). Hier zijn extra kosten aangebonden en moet zowel contractueel afgedekt worden/arbo compliant zijn. Aangezien dit extra kosten zijn terwijl er al prima ingerichte kantoorruimtes zijn zullen de werkgevers blijven sturen op kantoor/hybrid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Bossie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:31:
@PinusRigida dat zijn allemaal excuus redenen die worden aangehaald, maar de achterliggende redenen is simpelweg wetgeving.

Als een werkgever fulltime thuis werkt, dan is een werkgever nog steeds verantwoordelijk voor de werkgever en werkplek (deze moet arbo compliant zijn). Hier zijn extra kosten aangebonden en moet zowel contractueel afgedekt worden/arbo compliant zijn. Aangezien dit extra kosten zijn terwijl er al prima ingerichte kantoorruimtes zijn zullen de werkgevers blijven sturen op kantoor/hybrid.
Ik spreek niet over fulltime thuiswerk maar structureel, dat kan anders ingevuld worden en wordt veelal bepaald via sociaal overleg. Wetgeving is geen probleem als dit in een (nieuwe) CAO ondergebracht wordt en vervolgens toegevoegd aan arbeidscontract.

Ik bedoel: het is bij mijn werkgever mogelijk en ben er vrij zeker van dat ze zich als non-profit met expertise in arbeidswetgeving, aan de wet houden :Y
Moet er wel bij zeggen; ik spreek over België, maar ik heb nu niet de indruk dat het in NL zo'n drastisch verschil is dat dit het wettelijk onmogelijk maakt.

Bijkomend: werkplekken kunnen worden herbekeken, bij ons komt door de mindere fysieke aanwezigheid een verdiep vrij dat binnenkort verhuurd wordt aan extern bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

PinusRigida schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:59:
[...]

'sociale aspect'... de keren dat wij wél met ons hele team webmasters fysiek aanwezig zijn wordt er evenmin gepraat want er is simpelweg teveel werk, en pauzemomenten zijn bij ons niet vastgelegd, alweer een vrijheid van werkgever uit, gevolg is dat iedereen z'n pauze zowat neemt wanneer het zichzelf uitkomt.
dat ligt aan jullie en niet aan het feit dat je al dan niet mag thuiswerken. Bij ons zijn pauzemomenten ook niet vastgelegd. Maar wandelen gewoon met z'n allen tussen 12 en 13:00 globaal. Maar goed, ik werk dan ook niet in een omgeving vol met programmeurs en developers. Altijd als ik de pro-thuiswerkers hoor (of lees) gaat het om nogal hardcore IT nerdy banen zoals voorgenoemde waar je het liefste so weinig sociale interactie met je naaste collega hebt en als het moet graag via teams want dan kan de camera uit

Beetje gechargeerd wellicht maar een kern van waarheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 20:37
Shadow_Agent schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:10:
[...]
dat ligt aan jullie en niet aan het feit dat je al dan niet mag thuiswerken. Bij ons zijn pauzemomenten ook niet vastgelegd. Maar wandelen gewoon met z'n allen tussen 12 en 13:00 globaal. Maar goed, ik werk dan ook niet in een omgeving vol met programmeurs en developers. Altijd als ik de pro-thuiswerkers hoor (of lees) gaat het om nogal hardcore IT nerdy banen zoals voorgenoemde waar je het liefste so weinig sociale interactie met je naaste collega hebt en als het moet graag via teams want dan kan de camera uit

Nee wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Goh, beetje gechargeerd misschien, al kan ik wel wat nuanceren.
Ik spreek uiteraard vanuit mijn functie maar we zitten met tal van niet-IT functies die vallen onder dezelfde regeling structureel thuiswerk.

"zo weinig mogelijk sociale interactie" is niet persé het doel, maar vaak wel het resultaat. :D maar zitten ook wel in een ontzettend drukke periode dus het is alle hens aan dek tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Niet een beetje gechargeerd, maar heel erg gechargeerd. Zoals ik al eerder eens aangegeven heb, het hangt van je omgeving af waarin je werkt. Ik werk met een team die soms gaat wandelen (doe ik nooit, kost mij teveel tijd, dan mag ik in de spits naar huis ipv vlak ervoor) en niet gaat lunchen in de kantine (doe ik wel, heb geen zin in kruimels in m'n toetsenbord en een vieze muis). Dus hoeveel zin heeft het voor mij om alleen aan mijn project te werken en alleen bij het koffie automaat (ik drink geen koffie of thee op het werk) sociaal te gaan kletsen in de baas zijn tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Wailing_Banshee schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Niet een beetje gechargeerd, maar heel erg gechargeerd. Zoals ik al eerder eens aangegeven heb, het hangt van je omgeving af waarin je werkt. Ik werk met een team die soms gaat wandelen (doe ik nooit, kost mij teveel tijd, dan mag ik in de spits naar huis ipv vlak ervoor) en niet gaat lunchen in de kantine (doe ik wel, heb geen zin in kruimels in m'n toetsenbord en een vieze muis). Dus hoeveel zin heeft het voor mij om alleen aan mijn project te werken en alleen bij het koffie automaat (ik drink geen koffie of thee op het werk) sociaal te gaan kletsen in de baas zijn tijd?
en je team dan? Die zitten de hele dag met koptelefoon op te werken, afgesloten van de rest van het team? Je kunt ook wat interactie met collega's van andere teams hebben? En niet beperkt toch de koffieautomaat? En waarom drink je geen koffie en thee en wat is überhaupt de toegevoegde waarde van het feit dat je dat niet drinkt aan je argumenten? En zelf even een blokkie om, broodjes mee en onderweg even eten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Shadow_Agent schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:27:
[...]
en je team dan? Die zitten de hele dag met koptelefoon op te werken, afgesloten van de rest van het team? Je kunt ook wat interactie met collega's van andere teams hebben? En niet beperkt toch de koffieautomaat? En waarom drink je geen koffie en thee en wat is überhaupt de toegevoegde waarde van het feit dat je dat niet drinkt aan je argumenten? En zelf even een blokkie om, broodjes mee en onderweg even eten?
misschien is er gewoon geen behoefte aan? Het team waarmee ik werk is dermate groot dat ik het gros van mijn collega's niet/nauwelijks ken. Ik investeer de tijd die thuiswerken me oplevert dan liever in het onderhouden van persoonlijke relaties met mijn naaste omgeving/vrienden en hou de werkrelatie dan ook zakelijk.

Niet iedereen heeft persé behoefte aan persoonlijke relaties op werk, ik zit er in ieder geval niet op te wachten, vooral niet in de groot-zakelijke wereld waar het banenwisselen galore is vaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-06 09:35
100% terug op kantoor wil ik nooit meer....
1-2 dagen vind ik prima, dit doen we nu ook. Met collega's waar we onderling echt dingen moeten bespreken plannen we dit nu F2F 1 dag per week.
Dat werkt goed, maar ik merk wel dat ik de rest van die dag minder doe dan thuis.
Voor de rest plannen ze regelmatig vanuit het kantoor verplichte dagen aan, waarbij zo goed als iedereen moet komen. En is er een vrijblijvende social event in de avond.

Ik snap wel dat thuiswerken niet voor iedereen is weggelegd. Je moet er wel de juiste instelling voor hebben en de omgeving! Ook niet onbelangrijk.
Ik heb zelf een afgesloten ruimte in huis dat als kantoor dient.
Maar door het thuiswerken kan de kleine 3 kwartier later naar de opvang en 3 kwartier vroeger worden gehaald. Tussendoor naar de dokter is ook een stuk makkelijker dan eerst 3 kwartier te moeten rijden.
Tijdens het maken van een bakkie koffie de was in de droger steken ook ideaal!
Tussen de middag in de polder gaan wandelen heerlijk!
Pakjes ontvangen en niet langs de post moeten is goud waard! :P

Waar ik wel last mee had in het begin was de scheiding tussen werk/privé.
Daar heb ik echt aan moeten werken, maar loopt nu als een trein.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nog steeds zeer tevreden met mijn huidige schema van 4 dagen kantoor en 1 dag thuis werken.
Lekker elke dag op de speed-pedelec naar het werk en langs de files op de A4 scheuren. Dat gaat nog een dingetje worden komende herfst en winter trouwens.

Verder slaan sommige wensen wel door met hun thuiswerk fanatisme vind ik, af en toe je gezicht laten zien is in mijn optiek gewoon noodzakelijk in plaats van dat je alleen een entiteit in MS Teams bent. Maximaal 50% thuis werken is iets waar ik me wel in kan vinden. Sommige collega's komen maar eens in de 14 dagen eenmaal op kantoor en dat is omdat hun team leader er nog aan loopt te trekken ook en ze anders helemaal niet meer ziet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:57

Grvy

Bot

polthemol schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:48:
[...]

misschien is er gewoon geen behoefte aan? Het team waarmee ik werk is dermate groot dat ik het gros van mijn collega's niet/nauwelijks ken. Ik investeer de tijd die thuiswerken me oplevert dan liever in het onderhouden van persoonlijke relaties met mijn naaste omgeving/vrienden en hou de werkrelatie dan ook zakelijk.

Niet iedereen heeft persé behoefte aan persoonlijke relaties op werk, ik zit er in ieder geval niet op te wachten, vooral niet in de groot-zakelijke wereld waar het banenwisselen galore is vaak.
Dit vergeet men nogal. Ik werk niet om vriendjes te worden. Ik werk om te werken.

En mijn vrienden kies ik uit. Sociaal doen doe ik wel met die gasten.
Sociaal doen met collega's doe ik uit noodzaak en dat gaat ook prima via Teams en met 1 dag naar kantoor per week. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Grvy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Dit vergeet men nogal. Ik werk niet om vriendjes te worden. Ik werk om te werken.

En mijn vrienden kies ik uit. Sociaal doen doe ik wel met die gasten.
Sociaal doen met collega's doe ik uit noodzaak en dat gaat ook prima via Teams en met 1 dag naar kantoor per week. :)
Precies dit, als ik op kantoor zit sluit ik me zelfs af met mijn koptelefoon om iets gedaan te krijgen. Anders heb ik te veel prikkels en stort mijn productiviteit in. Maar het hele sociale aspect heb ik niet veel behoefte aan op kantoor. Dat doe ik wel bij de brandweer, waar we tenminste allemaal dezelfde hobby hebben. Ik hoef echt niet te horen over dat de zoon van die en die aan het wisselen is of dat de Formule 1 gekeken is in het weekend.

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04

Killjoy

Klingon lawn products

Vandaag voor het eerst in weken weer eens een kantoordag. Wat een feest. Wachten op de vertraagde tram, onderweg flinke vertraging door een seinstoring. Overleg gemist. Slechte koffie. En op de terugreis lekker natgeregend.

De halve dag alleen in een kamer zitten beeldbellen. Want we wonen en werken verspreid over het land. Gelukkig wel nog geluncht (duur, matig broodje) en collega's fysiek gesproken.

Kortom, het zal een dag per twee weken worden dat ik op kantoor ben. Meer dan zat.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07 21:46
[...]

Ik kan dit wel enorm beamen als hardcore IT nerdy nerd. 80% van mijn werk ben ik bezig met vrij complexe nerdy nerd problemen op te lossen. Dusdanig hardcore dat ik graag vol op concentreer en niet afgeleid wordt door henkie penkie die weer een een of ander verhaal ophangt over zijn treinen hobby omdat hij even lam geslagen is met zijn lullige excel spreadsheet. De maandagen zijn berucht met Henk, goeie mochel blijft zijn favoriet. Thuiswerken geeft een mate van opperste focus maar zet je schrap. Ik bel heel vaak met camera aan een collega om samen een probleem te tackelen. Soms in een dolle bui bellen we een tweede erbij voor second opninion. Twee dan wel drie gasten die nerdy nerd dingen doen zonder dat andere collega’s er last van hebben in de kantoortuin met 10 anderen. “Uh kan je die call of dat gesprek even in een apart hoek doen?” Is een veel gehoorde uitspraak. Thuiswerken is alles behalve asociaal maar dat ligt aan jezelf. Geregeld even wat collega’s bellen voor een gesprek. Maar voor de efficiency werk ik graag thuis. Beter voor de klant want die betaald per uur.

[ Voor 6% gewijzigd door mannowlahn op 23-05-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op sprintwisseldag naar kantoor en de rest van de 2 wekelijkse sprints thuis. Waar nodig ben ik altijd bereid om naar kantoor te komen (3,8km :P)

Eigen flinke ruimte, aansluitend bij de tuin. Hond/katten lopen in/uit. Ruimte kan worden gekoeld en verwarmd dmv airco unit.

3x 27inch 4k schermen en alles bedraad aangesloten via 1000/1000mbit glasvezel.

Goede koffie, en dat weten mijn collega's ook.. want die komen hier weleens werken of gewoon op bezoek.

Trotse papa van een druk gezin, dus werk/prive balans is op deze manier veel beter en ik kom gewoon veel beter aan de huishoudelijk taken/klusjes tussendoor toe.

En als afsluiter ... dikkere buik met de beste smoes.. de hond wil niet verder lopen :X #todo

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Shadow_Agent schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:27:
[...]
De rest van het team zit grotendeels niet op hun plek, of hebben het over dingen waar ik niets vanaf weet.

En ik heb interactie met collega's van andere teams, maar nooit over het werk, want daar zit geen overlap in. Dus dat zijn koetjes-en-kalfjes gesprekken. Dus, ja, die zie ik alleen in de kantine of bij het koffie automaat, als ik daar heen ga. Want waarom zou ik ze in hun werk storen als dat geen noodzaak is?

En waarom ik geen koffie of thee drink? Ik drink geen dingen die ik vies vind, alleen omdat mensen vinden dat je blijkbaar altijd koffie of thee op kantoor moet drinken. En waarom dat onderdeel is van mijn argument? Ik ga zelden naar het koffie of thee automaat, alleen als ik even wil socialiseren.

En lopend eten is voor mij gewoon geen optie, dat is vragen om maagzuurklachten. Na het eten even wandelen wel, maar ik heb geen zin om daarvoor in de spits naar huis te moeten rijden.
Grvy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:29:
[...]
En dit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]

Denk dat je hier toch wel een punt hebt hoor. De niet-IT bedrijven waar ik kom doet eigenlijk iedereen altijd vrolijk, sociaal, ze groeten je etc. En dan kom je bij IT-bedrijven waar men amper opkijkt en alleen naar hun scherm zit te staren.

Uiteraard zijn er ook sociale IT'ers, maar er is een goede reden waarom deze branche toch een beetje bekend staat als nerds. Iets als 'BFOH' kan ik mij ook in werkelijk geen enkele andere branche voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Denk dat je hier toch wel een punt hebt hoor. De niet-IT bedrijven waar ik kom doet eigenlijk iedereen altijd vrolijk, sociaal, ze groeten je etc. En dan kom je bij IT-bedrijven waar men amper opkijkt en alleen naar hun scherm zit te staren.

Uiteraard zijn er ook sociale IT'ers, maar er is een goede reden waarom deze branche toch een beetje bekend staat als nerds. Iets als 'BFOH' kan ik mij ook in werkelijk geen enkele andere branche voorstellen.
Oftewel, de IT'ers werken aan producten, de niet-IT'ers werken aan sociale contacten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Oftewel, de IT'ers werken aan producten, de niet-IT'ers werken aan sociale contacten?
Ik kan oprecht begrijpen dat een klein praatje voor sommige mensen veel energie kost, maar voor anderen is dat gewoon niet zo.

Als je niet gedurende je werkdag af en toe wat sociaal contact kunt maken op de werkvloer (of je daar nou behoefte aan hebt of niet) omdat je het zo druk hebt, dan zou ik daar zelf niet willen werken.

En goed, sociale contacten kunnen inderdaad enorm belangrijk zijn. Ook voor IT'ers trouwens denk ik, om bijv. ZZP'er te worden, een nieuwe baan te vinden of ergens iemand voor in te schakelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Ik kan oprecht begrijpen dat een klein praatje voor sommige mensen veel energie kost, maar voor anderen is dat gewoon niet zo.

Als je niet gedurende je werkdag af en toe wat sociaal contact kunt maken op de werkvloer (of je daar nou behoefte aan hebt of niet) omdat je het zo druk hebt, dan zou ik daar zelf niet willen werken.
Oh, nu is het ineens af en toe, je zei oorspronkelijk namelijk:
De niet-IT bedrijven waar ik kom doet eigenlijk iedereen altijd vrolijk, sociaal, ze groeten je etc. En dan kom je bij IT-bedrijven waar men amper opkijkt en alleen naar hun scherm zit te staren.
Ik weet niet bij welk IT-bedrijf jij binnenkomt, maar bij de IT-bedrijven waar ik ben geweest, wordt er genoeg sociaal contact gemaakt. Alleen niet altijd. En mensen kijken ook niet alleen naar hun scherm, er wordt genoeg samen naar schermen gekeken, waarbij het echt niet alleen maar over werk gaat.
En goed, sociale contacten kunnen inderdaad enorm belangrijk zijn. Ook voor IT'ers trouwens denk ik, om bijv. ZZP'er te worden, een nieuwe baan te vinden of ergens iemand voor in te schakelen. :)
Als dit redenen zijn om sociale contacten te moeten hebben... Als ik sociale contacten zoek, doe ik dat omdat ik juist geen zin heb om over werk te praten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 22:15
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:42:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bXEKd09Q8tI1NHHgAa7nPo5CF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q3sTLN79mGqywL8c20xrSHn9.png?f=user_large
Waarschijnlijk zit het hem in de aard van het werk hoe erg is het om even afgeleid te zijn en opnieuw te moeten beginnen. Ik denk dat alle mensen die met complexe puzzels bezig zijn liever niet gestoord worden voor een praatje halverwege het denkproces.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste