Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 234 235 Laatste
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50

kodak

FP ProMod

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze tp is geen +2 (22x +2, 3x +3). De opmerkingen zijn al eerder genoemd. De mening over hoe kpn zich gedraagt en welk gevoel het geeft zijn te verwachten en geen reden om te plussen.

Fordox in 'KPN stopte stilletjes met bezwaaroptie mobiele prijsverhoging door malwarefilter'

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-09 23:53
Dit lijkt mij geen +2 maar neigt voor mij eerder naar een -1 gezien het onvriendelijk karakter.
Snoitkever in 'Ook Googles Gemini breekt in tests uit kaders en hackt bedrijven'

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Triblade_8472 in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'

Is geen -1, het emotie-modden op deze site loopt de laatste tijd behoorlijk uit de klauwen.

• Bor

Bor

Topicstarter
oef! schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:12:

Is geen -1, het emotie-modden op deze site loopt de laatste tijd behoorlijk uit de klauwen.
Dat lijkt mij gewoon een +1. Ik ga naar de -1 stemmers kijken en waar nodig actie ondernemen.

Hier is nog wel wat hulp nodig.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:03
Bor schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:15:
[...]

Dat lijkt mij gewoon een +1. Ik ga naar de -1 stemmers kijken en waar nodig actie ondernemen.

Hier is nog wel wat hulp nodig.
Als je toch bezig bent, de reactie:
Jorrie in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'
Heb deze al gerapporteerd, maar gaat om de +1-stemmers.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

oef! schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:12:

Lijkt me inderdaad een prima, keurige +1. Hij kan nog wel wat hulp gebruiken om daar te komen.

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 21:59

jdh009

FP PowerMod
Kreten als dit voegen weinig toe aan een discussie:
aschja in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Inderdaad. Net het laatste tikje naar de 0 gegeven :)

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 10:55
Waarom is deze reactie een -1? Ik stelde een oprechte vraag omdat ik heel veel designers zie die allemaal macs gebruiken maar dat aan mijn bubbel van designers kan liggen en er dus elders misschien wel veel designers op Windows werken.

4 mensen vonden die vraag een -1 waard. 4 mensen die volgens mij dus het moderatiesysteem niet begrijpen, maar dat kan aan mij liggen. Vandaar de vraag hier.

• Aldy
Juggernaut1987 schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:15:
Waarom is deze reactie een -1? Ik stelde een oprechte vraag omdat ik heel veel designers zie die allemaal macs gebruiken maar dat aan mijn bubbel van designers kan liggen en er dus elders misschien wel veel designers op Windows werken.

4 mensen vonden die vraag een -1 waard. 4 mensen die volgens mij dus het moderatiesysteem niet begrijpen, maar dat kan aan mij liggen. Vandaar de vraag hier.
Jouw reactie is al vier dagen oud en daardoor niet meer te corrigeren (door mij dan). Maar daarvoor staat ongeveer hetzelfde en heeft ook -1 gekregen en iemand die vertelt dat volgens hem bij Microsoft problemen waren, kreeg ook -1.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:13

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Zenomyscus in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees' is geen +2 waard.

ötzi in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees' is onjuist, zoals aangegeven in een reactie daaronder en hoort dus op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 10:55
Aldy schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:23:
[...]

Jouw reactie is al vier dagen oud en daardoor niet meer te corrigeren (door mij dan). Maar daarvoor staat ongeveer hetzelfde en heeft ook -1 gekregen en iemand die vertelt dat volgens hem bij Microsoft problemen waren, kreeg ook -1.
Ah jammer, ik zag het nu pas. Nu je het zegt, er is meer raar gemodereerd.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:48
Ik wordt hier met -1 gemodereerd omdat reclame bij betaalde abonnementen niet gewaardeerd wordt (ook niet door mij overigens). Mijn argumentatie dat je dan de keuze hebt om het te accepteren of de dienst niet meer te gebruiken en al het andere illegaal is, snijdt echter wel hout. coinman63 in 'Disney+ krijgt advertenties, ook voor betalende abonnees'

• Bor

Bor

Topicstarter

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 18:20
Dat voegt in principe niks toe, maar hij bedoelde dit als grapje op de naam van het bedrijf. Dus je zou het kunnen scharen onder het +1 voor een succesvol grapje, maar of het succesvol is is natuurlijk een discussie op zich.

• Aldy
Lagonas schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:11:
[...]

Dat voegt in principe niks toe, maar hij bedoelde dit als grapje op de naam van het bedrijf. Dus je zou het kunnen scharen onder het +1 voor een succesvol grapje, maar of het succesvol is is natuurlijk een discussie op zich.
Weinig grappigs aan, aangezien hij even verderop een serieus probleem weer met een flauw grapje afdoet:
adje123 in 'Leef.nl meldt klanten dat onbevoegden toegang kregen tot persoonsgegevens'
Meer dan +0 lijkt mij ook deze niet.

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 18:20
Aldy schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:26:
[...]

Weinig grappigs aan, aangezien hij even verderop een serieus probleem weer met een flauw grapje afdoet:
adje123 in 'Leef.nl meldt klanten dat onbevoegden toegang kregen tot persoonsgegevens'
Meer dan +0 lijkt mij ook deze niet.
Daarom zeg ik ook dat het een hele discussie op zich is of het een succesvol grapje is of niet. Grapjes zijn erg subjectief.

Maar goed, dat is een discussie die zeker niet voor dit topic is, dus laten we het maar hier bij houden.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:33

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar is actie ondernomen. Dit soort reacties mag je rapporteren hoor.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is gewone discussie, geen +2 (15x +2, 5x +3). Geen van de opmerkingen waarom er belastig bestaat is bijzonder. En de uitleg wat er oneerlijk zou zijn is niets nieuws. We horen verder ook niet te plussen om het 'eens' zijn. Gewoon +1.

Evanesco in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze uitleg is geen +2 (20× +2, 3x +3). Het is een mening over wat wel of niet waarde heeft. Dat is geen reden om te plussen (meningmodden). Daarbij is het inhoudelijk erg kort door de bocht, het doet simpel een bewering, en dus niet bijzonder.

arnem_ in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'

• Aldy
kodak schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:56:
Dit us gewone discussie, geen +2 (15x +2, 5x +3). Geen van de opmerkingen waarom er belastig bestaat is bijzonder. En de uitleg wat er oneerlijk zou zijn is niets nieuws. We horen verder ook niet te plussen om het 'eens' zijn. Gewoon +1.

Evanesco in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'
Volgens mij is hij het volledig met je eens, gezien de reactie hierop en zijn reactie daar weer op.

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:49
TekkenLord in 'Big tech verdient miljarden aan Europeanen, maar de digitaks blijft uit'

Ik snap niet waarom mijn reactie irrelevant is. Volgens mij heb ik gewoon een uiteenzetting en uitdieping waarom het zo complex is in de EU. En een waarom het toch zou moeten komen.

Of zit ik verkeerd (dan leer ik het voor de volgende keer)?

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is geen +2 (16x +2, 1x +3). Dit is algemene discussie over meningen wanneer medewerkers of een bedrijf verantwoordelijkheid dragen. Daar gaat het nieuws niet over. En plussen om de mening is niet de bedoeling.

Deguchi in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

• kodak

kodak

FP ProMod
16x +1 geven voor een reactie die voor het grootste deel over een offtopic mening gaat en de tweaker dit duidelijk aan geeft lijkt me niet de bedoeling.

SomerenV in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

• kodak

kodak

FP ProMod
Zelfde gaat op voor deze reactie die een discussie over gokken op de kermis voort zet (11x +1).

MneoreJ in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:43
Tyrian in ''Gokbedrijf Polymarket lobbyt in Europa om gokregels te omzeilen''

Kan ook aan mij liggen maar dit is geen +2 waard, het is een basale uitleg van het systeem met een mix van meningen (zoals dat je iets bezit, terwijl het niet meer dan een lot is, en de bewering dat het meer is dan gokken zonder onderbouw) die niet correct zijn.

Edit: de uitleg lijkt ook sterk op wat de bedrijven zelf zeggen om te beweren dat het niet echt gokken is.

[ Voor 13% gewijzigd door separhim op 22-09-2026 18:32 ]

• Aldy
Je vertelt precies waarom het lobbyen geen succes zou mogen hebben, alhoewel jij daar ongetwijfeld anders over denkt. Maar het is zeker on-topic, dus een +1

• tv_nerd
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
Aldy schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:21:
[...]

Je vertelt precies waarom het lobbyen geen succes zou mogen hebben, alhoewel jij daar ongetwijfeld anders over denkt. Maar het is zeker on-topic, dus een +1
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat de lobby geen succes heeft, er zijn denk ik teveel mensen die er niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan en een paar extra hoepels om doorheen te moeten springen voordat je kan meedoen zijn dan nooit verkeerd. Neemt imho niet weg dat het ook gewoon een leuk platform kan zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vind hem leuk gevonden maar inderdaad, een +2 is misschien wel wat veel. Heeft nog wel wat meer zetjes nodig zo te zien.
Die staat nu goed.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Meg
  • Niet online

Meg

Met 122x een +2 lijkt het me lastig om het op de juiste score te krijgen.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• tv_nerd
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
Meg schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:04:
[...]

Met 122x een +2 lijkt het me lastig om het op de juiste score te krijgen.
Heb m'n steentje bijgedragen maar eens, kan een powermod dat niet forceren?

• Meg
  • Niet online

Meg

tv_nerd schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:05:
[...]

Heb m'n steentje bijgedragen maar eens, kan een powermod dat niet forceren?
Kunnen ze, maar doen ze volgens mij tegenwoordg niet meer zo snel.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Meg schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:24:
[...]

Kunnen ze, maar doen ze volgens mij tegenwoordg niet meer zo snel.
Forceren kan idd maar is nooit echt veel gedaan; sowieso niet vaak voor "reguliere" scores zoals een reactie naar +1 brengen. Soms wel voor -1's die niet erg genoeg om een -2 te rechtvaardigen.

Hoe vaker je het doet hoe sneller je het argument krijgt dat crew net zo goed alles zelf op de juiste score kunnen zetten, in plaats van het systeem zijn werk te laten doen ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Bor

Bor

Topicstarter
Of het een -1 is weet ik niet maar ik vind de semantische discussie die je tracht op te starten wel erg onnodig.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:04:
Of het een -1 is weet ik niet maar ik vind de semantische discussie die je tracht op te starten wel erg onnodig.
Och, dat het niet on-topic is snap ik wel. Daar ging ik ook niet vanuit dat het on-topic zou zijn. Ik zie gewoon niet waarom het ongewenst is. En in dat licht begrijp ik ook niet waarom de reacties erop wel opeens ontopic zouden zijn, als de thread toch al irrelevant is, kan een reactie erop nooit on-topic zijn wat mij betreft, ook niet als het verdere duiding geeft.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2026 14:07 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Rhinosaur in 'Nederland maakt soeverein alternatief voor Windows en Office op basis van Linux' is volgens mij geen +2. Ik zie niets dat informatief te noemen is.

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:54
Luchtbakker in 'EA verhelpt 'opwipglitch' in EA Sports FC 27 met update 1.0.1'
offtopic:
Lijkt me geen +2 informatief. (En nee het is niet omdat ik er zelf op reageerde). Er staat enkel kritiek in over het artikel zelf.
Heeft zichzelf opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door DoubleDot op 24-09-2026 10:58 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
DoubleDot schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:13:
Luchtbakker in 'EA verhelpt 'opwipglitch' in EA Sports FC 27 met update 1.0.1'
offtopic:
Lijkt me geen +2 informatief. (En nee het is niet omdat ik er zelf op reageerde). Er staat enkel kritiek in over het artikel zelf.
Heeft zichzelf opgelost
Hier is nog wel wat hulp nodig. Dit is GR materiaal en mag op 0. Alle reacties die op de nieuwswaardigheid ingaan in dat draadje zijn ook max 0.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-09-2026 12:34 ]

• Rickyyboy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:01
Mijn reactie lijkt met emotie te zijn gemodereerd terwijl ik een feit postte.

Rickyyboy in 'OpenAI-agent hackt Australische overheidswebsite met zorgstatistieken'

• Meg
  • Niet online

Meg

Als jij een reactie plaats die door AI is gemaakt, dan is het sowieso niet hoger dan -1, het geklaag over de moderatie maakt het ook een -1...

• Aldy
Dat je een LLM antwoord laat geven op een reactie is al een minpunt en als je dan ook nog de moderaties aanvalt in je reactie, moet je niet vreemd opkijken als je een -1 krijgt.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:16:
[...]

Dat je een LLM antwoord laat geven op een reactie is al een minpunt en als je dan ook nog de moderaties aanvalt in je reactie, moet je niet vreemd opkijken als je een -1 krijgt.
Hoort het niet -2 te zijn?

• Aldy
Meg schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:19:
[...]

Hoort het niet -2 te zijn?
Inderdaad is -1 en -1 samen -2, maar gelukkig werkt dit niet zo. De reactie lijkt mij niet echt ongewenst.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:28:
[...]

Inderdaad is -1 en -1 samen -2, maar gelukkig werkt dit niet zo. De reactie lijkt mij niet echt ongewenst.
Pure Ai output is niet toegestaan. De reactie is dan ook verwijderd.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

deadinspace

The what goes where now?

Fjerpje in 'Regering VS noemt AI vanaf nu 'superintelligentie''

Deze reactie is inhoudelijk kritisch op een andere reactie die Trump afkraakt. Ik heb het gevoel dat hij puur daarop wordt afgerekend, want de post is goed geformuleerd, onderbouwd, en (voorzover ik kan nagaan) feitelijk correct. Toch staat hij op -1, dat lijkt me niet de bedoeling.

Het lijkt ook structureel, allevier zijn reacties onder dat artikel (ctrl-F Fjerpje) staan op -1.
Pagina: 1 ... 234 235 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2