Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 230 231 Laatste
Acties:

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:54
De reactie is niet meer terug te vinden, dus ik denk dat deze al weg is.
Als je je stoort aan een reactie, omdat die niet aan de eisen van Tweakers voldoet, dan is dit niet het juiste forum. Onder de naam vind je nog een regeltje met de datum en de tijd en daarachter het woordje "Rapporteer" . Klik daarop en vul de gevraagde gegevens in en verstuur. Dit komt dan gelijk bij de juiste personen terecht.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:44

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Je schreef "de AP stelt dat ...". Dat zie ik niet terug in het artikel en je geeft ook geen uitleg of onderbouwing waarom je dat zo ziet.
Het feit dat iemand van mening kan zijn dat de AP iets anders zou stellen dan een amder er in leest is een verschil vam mening. Het wil niet zomaae zeggen dat een van de tweakers perse maar gelijk heeft. Dat gelijk/ongelijk plussen of minnen is niet het doel van het moderen, dat is meningmodden.

Nu maak je er na inhoudelijke kritiek van dat er te stellig zou staan 'de AP stelt'. Maar dar schrijf ik niet. Ik merknop dat de AP volgens het nieuws al ernstige problemen ziet, een onmiskenkare directe verwijzing naar wat er volgens de AP zelf de praktijk is in het nieuws. We horen niet te gaan verdraaienbwat iemand schrijft in de reactie waar de discussie om gaat en we horen niet wat er in het nieuws staat te gaan negeren of om te gaan minnen op reacties die meningen hebben dis ons zelf niet bevallen. Bijvoorbeeld omdat we in discussie verschil van mening hebben wanneer de AP wel of geen actie had kunnen of moeten ondernemen. Dat is namelijk ook meningmodden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

doebbalapoent11 in ''Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan te koop op darkweb''

Is dit echt iets dat +2 is? :? Ik zie althans de meerwaarde niet echt.

Idem voor Blokker_1999 in ''Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan te koop op darkweb''

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2026 13:19 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:44:
Het feit dat iemand van mening kan zijn dat de AP iets anders zou stellen dan een amder er in leest is een verschil vam mening.
Ik zie de AP helemaal geen stelling nemen.

Het wil niet zomaae zeggen dat een van de tweakers perse maar gelijk heeft. Dat gelijk/ongelijk plussen of minnen is niet het doel van het moderen, dat is meningmodden.
Nu maak je er na inhoudelijke kritiek van dat er te stellig zou staan 'de AP stelt'. Maar dar schrijf ik niet. Ik merknop dat de AP volgens het nieuws al ernstige problemen ziet, een onmiskenkare directe verwijzing naar wat er volgens de AP zelf de praktijk is in het nieuws.
Dat is niet het deel waar ik problemen mee heb, het is hoe je verder gaat:

Je schreef "De AP (...) stelt vervolgens dat de kwetsbare personen maar zelf voor hun rechten moeten opkomen". Waar stelt de AP dat? Direct of indirect?
We horen niet te gaan verdraaienbwat iemand schrijft in de reactie waar de discussie om gaat en we horen niet wat er in het nieuws staat te gaan negeren of om te gaan minnen op reacties die meningen hebben dis ons zelf niet bevallen. Bijvoorbeeld omdat we in discussie verschil van mening hebben wanneer de AP wel of geen actie had kunnen of moeten ondernemen. Dat is namelijk ook meningmodden.
Als dat je bedoeling was dan heb je het niet duidelijk opgeschreven. Dat is iets heel anders dan ik in jouw post lees. Het heeft niks te maken met of ik het met je eens ben of niet.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Aldy
Je staat nu op een terechte +1. Misschien een verdwaalde +0?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ook ontopic en serieuze bron ter onderbouwing synoniem in 'Bunq krijgt geen banklicentie in de Verenigde Staten'

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Deze reactie is feitelijk onjuist, en krijgt vreemd genoeg toch een +2:

"Het genoemde basispakket aan televisiezenders betreft alle zenders onder "Kabel TV pakket" in dit overzicht. Die zenders worden meegeleverd met elke internetverbinding over coax (DOCSIS), maar ontbreken dus met een FttH internetverbinding. Dat is natuurlijk logisch gezien het verschil in medium. ;)"

Het wel of niet meeleveren van dvb-c fta zenders heeft niets met het medium te maken, en kan prima via glasvezel (dvb-c over glas). Sterker nog: provider Trined doet precies dit in nederland bij duizenden abonnees. KPN heeft het zelf ook jaren gedaan, maar is ermee gestopt. Wat alleen maar aangeeft dat het technisch prima mogelijk is.

Kortom: deze reactie is op inhoud onjuist.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Gewoon ontopic en daarmee een +1 wat ook de netto score is inmiddels.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:48
nieuws: X wijzigt systeem voor delen inkomsten met betalende gebruikers vanwe...
Dit is één grote puinhoop van meningmodden, want ja X is evil, dus elke voorstander (of eigenlijk niet-tegenstander) moet belaagd worden met -1's.

Voorbeeldje: keesdewit in 'X wijzigt systeem voor delen inkomsten met betalende gebruikers vanwege misbruik'
Krijgt zelfs +3tjes (erg mee eens ipv een uitstekende post)
De uitleg hoe het wel werkt, krijgt net een 0. Gulpen in 'X wijzigt systeem voor delen inkomsten met betalende gebruikers vanwege misbruik'

Voor gebruikers van Tweakers verwacht ik wel dat ze hun tijdlijn normaal in kunnen stellen, waardoor bovenstaand verhaal überhaupt niet opgaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7VZ89BL1HbZkv1xWqiwlyGfE0Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YaJNAj1DadrqYGGbW9xyVuMD.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
De genoemde reacties staan nu goed. Verder zal ik nog even een rondje door het artikel doen. :)

• bzuidgeest
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:56
bzuidgeest in 'Zuid-Korea richt chipfonds van 3 miljard euro op'

Kan iemand mij uitleggen wat mensen zo erg vinden aan deze reactie van mij?

Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Een -1 vind ik het niet, maar een 0 kan ik mij nog wel voorstellen. Je reactie heeft weinig met het artikel te maken.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

RoD schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:02:
[...]

Een -1 vind ik het niet, maar een 0 kan ik mij nog wel voorstellen. Je reactie heeft weinig met het artikel te maken.
Ik twijfel dus wel over een -1, juist door dit stuk: "Ik weet niet waar de minnetjes voor zijn." - Dat is moderatie geklaag wat normaal een punt aftrek is toch?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Aldy
Meg schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:43:
[...]

Ik twijfel dus wel over een -1, juist door dit stuk: "Ik weet niet waar de minnetjes voor zijn." - Dat is moderatie geklaag wat normaal een punt aftrek is toch?
Er waren natuurlijk eerst de -1, dit hadden +0 moeten zijn. Toen bekritiseerde hij de -1 en nu is het daadwerkelijk -1 waard, want +0-1=-1.
Pagina: 1 ... 230 231 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2