je bent weer in 't zicht.dyrc schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:36:
sjonge t is weer feest met meningmodden op de Palantir frontpage post.
ik ben op -1 gezet, mn comment is ontopic.
nu ben ik niet vaak heel flauw, maar dit kan niet (en kost me ook gewoon statistieken op mn account)
Dat is blijkbaar tegen het zere been van sommige mensen maar het is wel gewoon relevant / ontopic in de discussie zonder op een andere manier onwenselijk te zijn. Een +1 is dus de best passende score. Inmiddels sta je daar redelijk stevig op.dyrc schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:36:
nu ben ik niet vaak heel flauw, maar dit kan niet (en kost me ook gewoon statistieken op mn account)
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Je hebt iets te snel gereageerd. Normaal geven we de moderators langer de kans om de score recht te trekkendyrc schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:36:
in hindsight is dit inderdaad de juiste aanpak, dank voor de reply. maar met wat jaren onder de riem en dan tweemaal -1 binnen een seconde of honderd ging mn damage control reflex af. next time pak ik 100 minuten ipv 100secAldy schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:15:
[...]
Je hebt iets te snel gereageerd. Normaal geven we de moderators langer de kans om de score recht te trekken
IntrCpT3R in 'Nederlands Defensie wil binnen twee jaar stoppen met omstreden Palantir-software'
Met termen als "linkse hysterie", "de linkse elite" etc etc lijkt me dit geen +2 (puur meningmodden), maar eerder een -1. Dit is gewoon trollen uit het boekje.
Met termen als "linkse hysterie", "de linkse elite" etc etc lijkt me dit geen +2 (puur meningmodden), maar eerder een -1. Dit is gewoon trollen uit het boekje.
Virussen? Scan ze hier!
Dit lijkt me niet offtopic? Dennism in 'Belgische rechter: banken moeten phishingschade meteen vergoeden'
Bor in 'MacBook Neo verslaat alle Macs qua verkoop in eerste kwartaal van z'n bestaan' is misschien geen populaire post voor Apple fans maar volgens mij wel relevant.
Geen +1:
milliondollarman111 in 'Framework Laptop 13 Pro - Repareerbaar voelt eindelijk luxe'
Wel een +1:
Spacecookie81 in 'Google wil waterverbruik van datacenters terugdringen en bijdragen aan recycling'
milliondollarman111 in 'Framework Laptop 13 Pro - Repareerbaar voelt eindelijk luxe'
Wel een +1:
Spacecookie81 in 'Google wil waterverbruik van datacenters terugdringen en bijdragen aan recycling'
[ Voor 37% gewijzigd door jdh009 op 04-06-2026 09:04 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
ApexAlpha in 'Verdien geld met je EV via bidirectioneel laden (V2G)'
Ik begrijp niet wat deze reactie op +1 doet. Het is een flinke beschuldiging, maar laat het verder onderbouwd.
Ik begrijp niet wat deze reactie op +1 doet. Het is een flinke beschuldiging, maar laat het verder onderbouwd.
Bor in 'MacBook Neo verslaat alle Macs qua verkoop in eerste kwartaal van z'n bestaan' is volgens mij relevant in de discussie.
Zoals ik het lees is het relevant in een discussie, die verder weinig met het nieuwsitem te maken heeft. een +1 vind ik daar niet nodig.Bor schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:07:
Bor in 'MacBook Neo verslaat alle Macs qua verkoop in eerste kwartaal van z'n bestaan' is volgens mij relevant in de discussie.
*proof me wrong
Als je dat hanteert zijn de andere reacties daar ook een 0 ipv +1 en zou je dat ook uniform moeten modereren ipv selectief. Ik vind de impact van RAM prijzen op de prijs van de NEO relevant genoeg net als de discussie of vragen over de vermeende kwaliteit en of je dit met alleen een winkelbezoekje wel kan constateren. Het gaat allemaal over de Neo.WeirdScience schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:14:
[...]
Zoals ik het lees is het relevant in een discussie, die verder weinig met het nieuwsitem te maken heeft. een +1 vind ik daar niet nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 04-06-2026 12:47 ]
Goed punt wat je me toeschuift. Gezien ik vele jaren geleden gestopt ben met modereren en net een anderhalve dag, tussen alle bedrijven door, weer mee begonnen ben, kan ik dit soort feedback zeer waarderen.Bor schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Als je dat hanteert zijn de andere reacties daar ook een 0 ipv +1 en zou je dat ook uniform moeten modereren ipv selectief. Ik vind de impact van RAM prijzen op de prijs van de NEO relevant genoeg net als de discussie of vragen over de vermeende kwaliteit en of je dit met alleen een winkelbezoekje wel kan constateren. Het gaat allemaal over de Neo.
En heel soms werkt mijn programma 'begrijpend lezen' net niet helemaal feilloos.
En moet ik het geheel tot 4X toe lezen om uiteindelijk een score te kiezen/geven.
Anyhow ik zal je tekst hier nog een paar keer terug lezen/in m'n koppie stampen en hopelijk scherper kunnen opletten hoe toch weer iets beter te modereren. Ik doe mijn best!
ApexAlpha in 'Nederland kan niet-EU-bedrijven uitsluiten als toekomstige DigiD-hoster'
Geen +2, laat staan +3. Gewoon een prima +1, het is al net zo'n aanname namelijk zonder ondersteuning van bewijs (linkjes etc).
Geen +2, laat staan +3. Gewoon een prima +1, het is al net zo'n aanname namelijk zonder ondersteuning van bewijs (linkjes etc).
Virussen? Scan ze hier!
Mijzelf in 'ASUS' eerste Wi-Fi 8-router komt in het derde kwartaal uit voor 899 euro'
Ik ben eigenlijk te laat, dus ik weet niet of er nog wat aan gedaan gaat worden, maar... Is dit werkelijk +2?
Ik ben eigenlijk te laat, dus ik weet niet of er nog wat aan gedaan gaat worden, maar... Is dit werkelijk +2?
https://tweakers.net/nieuws/248832/resident-evil-veronica-is-een-remake-met-wat-lijkt-op-firstpersonperspectief.html
Hier staat de Xbox niet als platform tussen, maar de trailer laat het platform wel zien.
Hier staat de Xbox niet als platform tussen, maar de trailer laat het platform wel zien.
Als ik op de link klik krijg ik een 404, maar als ik je reactie lees, lijkt mij dit eerder een GR-melding.Hotman schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:13:
https://tweakers.net/nieuws/248832/resident-evil-veronica-is-een-remake-met-wat-lijkt-op-firstpersonperspectief.html
Maar is er een directe link naar de reactie?Aldy schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:17:
[...]
Als ik op de link klik krijg ik een 404, maar als ik je reactie lees, lijkt mij dit eerder een GR-melding.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Volgens mij deze:
nieuws: Resident Evil Veronica is een remake met wat lijkt op firstpersonpers...
Maar het blijft een GR-melding, lijkt mij.
Overheid in 'Browser Ladybird accepteert richting alfarelease geen pullrequests meer door AI' is een normale +1 volgens mij.
Lijkt me ook gewoon +1 Overheid in 'Browser Ladybird accepteert richting alfarelease geen pullrequests meer door AI'
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Sorry verkeerde topic. Heb hem ondertussen ook daar gemeld.Aldy schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:17:
[...]
Als ik op de link klik krijg ik een 404, maar als ik je reactie lees, lijkt mij dit eerder een GR-melding.
SmexyMachamp in 'Vergeten game van Assassin's Creed-maker 1666 Amsterdam komt eind 2026 toch uit'
Lijkt mij niet meer dan een +1
Lijkt mij niet meer dan een +1
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2