Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 210 211 Laatste
Acties:

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bulls in 'Tien Nederlandse gemeenten volgden moslims onterecht en krijgen AVG-boetes'

Lijkt me geen +2 maar eerder -1 wegens enorme generalisatie.

Virussen? Scan ze hier!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik vind een -1 zelfs nog te hoog.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:12
nallath in 'Tien Nederlandse gemeenten volgden moslims onterecht en krijgen AVG-boetes'

kuurtjes in 'Tien Nederlandse gemeenten volgden moslims onterecht en krijgen AVG-boetes'

Deze comments, die de hoeveelheid discriminatie aankaarten lijken mij geen -1.

Voor een nieuwsartikel, waarbij moslims juist slachtoffer zijn, is er bijzonder veel racisme te vinden.

Genoeg voorbeelden van mensen die niks dan slechts over moslims te zeggen hebben, en zelfs oproepen tot 'preventief' aanhouden en controleren van alle moslims.
De islam is gewoon een haatdragende cultuur, hun doel is de wereld domineren en alle ongelovigen te elimineren.
Ik zou zeggen laten we iedereen die religie beoefent goed controleren
Ze zijn heel erg schadelijk voor de maatschappij.
Zodoende kunnen we dus stellen dat dit een probleemgroep betreft en is het logisch dat gemeenten hier zicht op willen. Of dat juridisch allemaal mag of niet doet niets af aan dat het begrijpelijk is dat een gemeente dit doet. Ook zij kennen de cijfers.En dat is het enige punt dat hier gemaakt wordt: We begrijpen de gemeenten.
De "groene truien" hier zijn samen meer dan 1,1 miljoen mensen in Nederland. Dat is niet bepaald gericht zoeken.
Nog steeds gerichter dan 17 miljoen mensen. Bij welke groep denk je dat het onder de streep meer criminelen op gaat leveren?

maar dat betekent niet dat we iedere moslim meteen verdachte kunnen maken.
En bij de volgende aanslag zeggen we weer "hij was in beeld bij de instanties" maar Wir haben es nicht gewußt.
onterecht of uit voorzorg. Niks lulligers als je iemand niet verdenkt uit vrees voor etnisch profileren terwijl het uiteindelijk wel terecht was geweest maar nu te laat.
En de jodenhaat is in ieder islamitisch land, en wordt zelfs geimporteerd. I
Dus wil je een feit als 20 groene truien maar negeren? En er bewust voor kiezen om risico's te blijven lopen.

Dat is mensen bewust in gevaar brengen.

Controleren en onderzoeken is heel wat anders dan mensen gelijk arresteren.
Als je weet dat groene truien je meer criminelen in het gevang gaat opleveren is dat in absolute aantallen altijd de betere keus en heb je minder criminelen op straat.

Je gevoelens zet je maar even opzij.
Volgens mij zitten we hier aardig op, of over de grens van wat is toegestaan is volgens de wet. De meeste van deze comments staan netjes op -1, maar het aankaarten dat racisme hier flink heeft huisgehouden hoort wat mij betreft absoluut niet op -1

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:12
hollandnick in 'Tien Nederlandse gemeenten volgden moslims onterecht en krijgen AVG-boetes'
Ik zou zeggen laten we iedereen die religie beoefent goed controleren
Ze zijn heel erg schadelijk voor de maatschappij.
Dit lijkt mij geen +1 waard, eerder een waarschuwing

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Deze post heeft nu een +2, maar hoort wat mij betreft thuis in GR, afgezien nog van de negatieve inhoud. Annihlator in 'Itsme herkent inlogpoging op nieuwe telefoon en waarschuwt bank voor fraude'

• Aldy
  • Nu online
Meg schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:11:
[...]

Ik vind een -1 zelfs nog te hoog.
Heeft iemand dit al aangekaart?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Aldy schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:54:
[...]

Heeft iemand dit al aangekaart?
Maakt dat iets uit? Als je vind dat iets een -2 moet worden moet je hem gewoon rapporteren, ongeacht wat anderen doen.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Aldy
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:00:
[...]

Maakt dat iets uit? Als je vind dat iets een -2 moet worden moet je hem gewoon rapporteren, ongeacht wat anderen doen.
Heb ik intussen al gedaan, maar wat ik op dit forum aangehaald heb gezien, gaat echt alle perken te buiten. De rillingen lopen over m'n rug.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Tegelijk is dit voor ons als crew ook wel een lastige. Als we zo'n reactie op -2 zetten ontnemen we ook de mensen de mogelijkheid om er op te reageren en de poster zijn ongelijk te bewijzen. Het gevolg is dat dit soort posters in hun eigen bubbel blijft posten en nooit eens een tegengeluid te horen krijgt. Ik grijp nog even niet in, ik zie een aantal goede inhoudelijke reacties die ik niet wil verwijderen. Het kan zijn dat een collega daar anders over denkt, dan is de post straks misschien wel weg.

• Meg
  • Niet online

Meg

AlphaRomeo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:27:
Tegelijk is dit voor ons als crew ook wel een lastige. Als we zo'n reactie op -2 zetten ontnemen we ook de mensen de mogelijkheid om er op te reageren en de poster zijn ongelijk te bewijzen. Het gevolg is dat dit soort posters in hun eigen bubbel blijft posten en nooit eens een tegengeluid te horen krijgt. Ik grijp nog even niet in, ik zie een aantal goede inhoudelijke reacties die ik niet wil verwijderen. Het kan zijn dat een collega daar anders over denkt, dan is de post straks misschien wel weg.
En dergelijke reacties knippen?

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:44
Ik vermoed dat iemand aan meningmoderatie heeft gedaan door mijn reactie op -1 te zetten. Dat lijkt mij niet terecht. En mocht de reactie niet relevant zijn dan is de reactie waarop ik reageer dat ook niet.

jumbos7 in 'Tien Nederlandse gemeenten volgden moslims onterecht en krijgen AVG-boetes'

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21
Lijken mij prima -1's want het is gewoon offtopic. De comments zijn er niet om meta-commentaar over andere comments te geven.

• Meg
  • Niet online

Meg

Marrtijn schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:05:
[...]

Lijken mij prima -1's want het is gewoon offtopic. De comments zijn er niet om meta-commentaar over andere comments te geven.
Die tweede kan w.m.b. op +0, veel hoger vind ik het niet.

• Aldy
  • Nu online
[...]

Off-topic is +0. (Meta) commentaar geven op andere reacties is waar Tweakers op draait, dus dat mag geen reden zijn.

• jumbos7
AlphaRomeo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:27:
Een poster met zulke opvattingen is zelden voor rede vatbaar en voelt zich gesterkt in zijn gelijk of verklaart de ander die het anders ziet voor gek. Zie ook de reacties op het tegengeluid. Hij noemt het gezonde argwaan en verwijt anderen dat zij het kop in het zand steken.

Bulls in 'Tien Nederlandse gemeenten volgden moslims onterecht en krijgen AVG-boetes'

Dit zijn reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben en zelfs inhoudelijk tegengeluid leveren geeft zulke doorgeslagen figuren vind ik te veel eer.

• Aldy
  • Nu online
jumbos7 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:09:
[...]

Een poster met zulke opvattingen is zelden voor rede vatbaar en voelt zich gesterkt in zijn gelijk of verklaart de ander die het anders ziet voor gek. Zie ook de reacties op het tegengeluid. Hij noemt het gezonde argwaan en verwijt anderen dat zij het kop in het zand steken.

Dit zijn reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben en zelfs inhoudelijk tegengeluid leveren geeft zulke doorgeslagen figuren vind ik te veel eer.
Ik wilde eerst op je andere reactie reageren, maar het maakt niets uit op welke ik reageer. Het enige dat ik nu kan zeggen is dat de supermods de komende dagen heel veel werk hebben om de reacties op dit onderwerp juist te krijgen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Lijken mij prima -1's want het is gewoon offtopic.
Alleen is offtopic een 0, geen -1.

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Meg schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:42:
[...]
En dergelijke reacties knippen?
Dat kan als er een ernstige discriminerende opmerking in staat. Op dit moment is het vooral een generaliserende opmerking.
jumbos7 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:09:
[...]
Tegelijk is er een significant deel van de Nederlanders die op partijen hebben gestemd die een vergelijkbare mening hebben. Nu kunnen we doen alsof ze allemaal niet voor rede vatbaar zijn en ze weren van deze site, maar daarmee lossen we dat probleem niet op en voeden we alleen maar "Tweakers is een linkse club!!!" geluiden die we al veel te vaak horen.

Wat mij betreft zijn alle meningen welkom zolang ze fatsoenlijk gebracht worden en we er als volwassenen over in gesprek kunnen. In hoeverre dat hier aan de orde is vind ik persoonlijk lastig in te schatten.

• Aldy
  • Nu online
AlphaRomeo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:20:
[...]

Dat kan als er een ernstige discriminerende opmerking in staat. Op dit moment is het vooral een generaliserende opmerking.
Generaliseren is per definitie discrimineren. Natuurlijk hoeft het niet altijd beledigend te zijn, maar hier gaan we beslist over het randje.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:28:
[...]
Generaliseren is per definitie discrimineren. Natuurlijk hoeft het niet altijd beledigend te zijn, maar hier gaan we beslist over het randje.
Eens en daarnaast willen ze toch een vriendelijker Tweakers?

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:28:
[...]
Nee dat is het niet. Anders zouden we ook elke post weg moeten halen waar iets in staat als 'bij de overheid werkt men allemaal met Microsoft Office', terwijl er vast uitzonderingen staan. Of 'Alle games willen een hoge framerate' terwijl dat helemaal niet zo is.

Discrimineren is het uitsluiten van bepaalde mensen. Je mag best een mening hebben over een groep (die dan onjuist is en gecorrigeerd moet worden), maar het is niet persé fout.

Als jij een verkeerd beeld hebt van de Islam en daardoor meent dat het een Godsdienst is die haat promoot mag je dat volgens mij vinden en is het niet persé strafbaar. Als je vindt dat alle Christenen tegen vaccinatie zijn mag je dat ook vinden. Beide zijn niet juist, maar daarom niet illegaal of per definitie onvriendelijk.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meg schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:33:
[...]

Eens en daarnaast willen ze toch een vriendelijker Tweakers?
Inderdaad...

Dit is overduidelijke hele fout boel, en misschien is het niet eens zo'n slecht idee om het ter beoordeling eens bij iets als https://discriminatie.nl/ te melden oid. Ik vind dit echt vér over de schreef gaan, en als dat dan ook nog eens ronduit getolereerd wordt vind ik dat niet in lijn met 'we willen een vriendelijker Tweakers".

Verre van zelfs....

Virussen? Scan ze hier!

• Meg
  • Niet online

Meg

Misschien kan @Dirk als coördinator zijn visie op de situatie geven?

• Aldy
  • Nu online
AlphaRomeo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:38:
[...]

Nee dat is het niet. Anders zouden we ook elke post weg moeten halen waar iets in staat als 'bij de overheid werkt men allemaal met Microsoft Office', terwijl er vast uitzonderingen staan. Of 'Alle games willen een hoge framerate' terwijl dat helemaal niet zo is.

Discrimineren is het uitsluiten van bepaalde mensen. Je mag best een mening hebben over een groep (die dan onjuist is en gecorrigeerd moet worden), maar het is niet persé fout.

Als jij een verkeerd beeld hebt van de Islam en daardoor meent dat het een Godsdienst is die haat promoot mag je dat volgens mij vinden en is het niet persé strafbaar. Als je vindt dat alle Christenen tegen vaccinatie zijn mag je dat ook vinden. Beide zijn niet juist, maar daarom niet illegaal of per definitie onvriendelijk.
Er staat duidelijk dat niet elke generalisatie beledigend hoeft te zijn, dus hoef je ook niet elke generalisatie weg te halen: Daar volstaat corrigeren op. Hier hebben we het over een generalisatie van een totaal andere orde. En als je deze mening niet persé fout vindt??????? Wow

• jumbos7
[...]

Het is meer dan alleen generaliseren, het is het wegzetten van moslims als een existentieel gevaar.
"hun doel is de wereld domineren en alle ongelovigen te elimineren. Ze roepen het zelf. Ze citeren de Koran"
En Bulls betrekt naast geloof, ook etniciteit en migratie erbij. Hij heeft het over etnisch profileren en massaimport van kansloze rotzooitrappers, waar hij gezien de context moslims ook onder lijkt te scharen. Mensen die volgens hem hier niet thuis horen en hij zegt zelf dat hij van geen wijken weet als het gaat om zijn opvattingen hierover.

onterecht of uit voorzorg. Niks lulligers als je iemand niet verdenkt uit vrees voor etnisch profileren terwijl het uiteindelijk wel terecht was geweest maar nu te laat.

De beveiliging in Bataclan negeerde zijn onderbuikgevoel vanwege de taboe op etnisch profileren. en we weten allemaal hoe dat afgelopen is

inderdaad, de meesten hebben hier niets te zoeken, er is geen land dat positief profiteert van een massa iflux van kansloze rotzooitrappers.
Tegelijk is er een significant deel van de Nederlanders die op partijen hebben gestemd die een vergelijkbare mening hebben. Nu kunnen we doen alsof ze allemaal niet voor rede vatbaar zijn en ze weren van deze site, maar daarmee lossen we dat probleem niet op en voeden we alleen maar "Tweakers is een linkse club!!!" geluiden die we al veel te vaak horen.
Er is een verschil tussen een partij die vergelijkbare opvattingen heeft over een bepaald onderwerp en de kiezer die op de PVV stemt. In 2021 vond een derde van de PVV-kiezers dat Wilders zich vriendelijker moet uiten over moslims en was er ook nog een flinke groep die daar neutraal tegenover stond of geen mening had. Dat suggereert dat lang niet iedereen van hen PVV stemt omwille van hun islam-standpunten. En ik denk dat zelfs de andere helft zich niet automatisch zo redeloos uiten zoals Bulls hier doet.
Bijna een derde van de achterban van Geert Wilders vindt dat hij zijn toon over moslims zou moeten matigen. In een enquête uitgevoerd door bureau Ipsos in opdracht van Nieuwsuur zegt 31 procent van de ondervraagden die aangeven bij de komende verkiezingen PVV te stemmen...

https://nos.nl/nieuwsuur/...en-op-de-drie-pvv-kiezers
Wat mij betreft zijn alle meningen welkom zolang ze fatsoenlijk gebracht worden en we er als volwassenen over in gesprek kunnen. In hoeverre dat hier aan de orde is vind ik persoonlijk lastig in te schatten.
De reacties van Bulls ontbeert het nou net aan fatsoen en volwassenheid en worden nergens echt inhoudelijk onderbouwd. Als je alle reacties erbij pakt valt er onderhand toch moeilijk een andere conclusie te trekken.

• Meg
  • Niet online

Meg

Is het trouwens misschien niet handiger deze discussie in een eigen onderwerp te gaan voeren?

• Aldy
  • Nu online
Meg schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:52:
Is het trouwens misschien niet handiger deze discussie in een eigen onderwerp te gaan voeren?
Eigenlijk zou deze discussie helemaal niet gevoerd mogen worden. Dat dit wel gebeurt, geeft te denken.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze discussie hoort op de frontpage onder de beklaagde reactie. Wat een aantal van jullie voorstellen is elke discussie die maar in de verte ruikt naar discriminatie vroegtijdig af te kappen. Daar ben ik niet voor.

• Aldy
  • Nu online
AlphaRomeo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:03:
Deze discussie hoort op de frontpage onder de beklaagde reactie. Wat een aantal van jullie voorstellen is elke discussie die maar in de verte ruikt naar discriminatie vroegtijdig af te kappen. Daar ben ik niet voor.
Om te beginnen hoort deze discussie ook niet thuis op de FP, want de discussie zelf is volledig off-topic.
Daarnaast ruikt deze discussie niet in de verte naar discriminatie, maar is dit het gewoon. Niets meer en niets minder. In de verte. Ik heb gelukkig nog even kunnen lachen. Wat een mop.

• jumbos7
AlphaRomeo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:38:
[...]

Er is een groot verschil tussen de strafbaarheid van bepaalde woorden en het een podium te geven. Het is ook niet strafbaar om als privépersoon te vinden dat homoseksuelen verderfelijk zijn en stuk voor stuk uit zijn om de samenleving te verzieken, maar ik denk niet dat hier op Tweakers ruimte voor zou zijn hoe goed het tegengeluid erop ook zou zijn. Ook zou er niet getwijfeld worden dat het naast generaliserend ook discriminerend is. Als je zegt dat homoseksuelen of moslims levensgevaarlijk zijn, dan zeg je in feite ook dat ze hier niet thuishoren en bestreden moeten worden. Je kunt er nog steeds voor kiezen om het toe te staan, en van standpunt zijn dat alleen duidelijk strafbare uitlatingen verwijderd worden, maar dat is niet het enige wat op -2 kan worden gezet. De moderatieregels stellen dat ook "de policy's van Tweakers" daar reden toe kan geven. Nou is de invulling daarvan aan Tweakers en kan dat strenger of milder worden, maar dit lijken mij reacties die hier niet zouden moeten kunnen.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:16

Kheos

FP ProMod
.. en voeden we alleen maar "Tweakers is een linkse club!!!" geluiden die we al veel te vaak horen.
En moeten we daar wel iets aan willen doen? Als een groot deel steeds meer naar rechts opschuift wordt er meer en meer media als 'linkse club ' gezien. Het enige wat je dan kunt doen is mee naar rechts opschuiven door een oogje dicht te knijpen voor xenofobie en racisme. Of je dat nu wel moet willen...

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik begrijp wat jullie zeggen, en ik vind er best wat voor te zeggen om zulke reacties te verwijderen of te knippen. Tegelijkertijd vind ik het geen goed idee om geluiden die ons niet bevallen af te kappen of de discussie überhaupt te cancellen.

Zoals gezegd laat ik dit specifieke geval over aan de collega's.

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Er wordt weer verschrikkkelijk gemismodereert onder een artikel wat gaat over zowel glasvezelinternet als ziggo. Werkelijk iedere reactie die pro glasvezel is wordt geplust. En iedere reactie die zich positief uit jegens ziggo gemint. Ik vind dit een schandalig misbruik van het systeem. En dit is ook niet de eerste keer, dit is een terugkerend verschijnsel op tweakers.net

Deze bijvoorbeeld is gewoon een plus +1 : HeraZeus in 'Telenet mag netwerk geen 'fiber' noemen, waarom mag Ziggo-'glasvezel-kabel' wel?'

Dan is er iemand die zich ten faveure van zijn glasvezelverbinding ivm piracy zaken uitlaat, en die reactie krijg doodleuk een +1 : Saekerhett in 'Telenet mag netwerk geen 'fiber' noemen, waarom mag Ziggo-'glasvezel-kabel' wel?'

Wanneer ik hier een opmerking over maak, dat het wellicht niet een heel goed idee is om een grote illegale filmserver te runnen, krijg ik zelfs een -1 : terradrone in 'Telenet mag netwerk geen 'fiber' noemen, waarom mag Ziggo-'glasvezel-kabel' wel?'

Overigens ben ik niet de enige die dit opvalt. Reacties die spreken over extreme "ziggo haat" krijgen een -1, wat in mijn beleving gewoon ontopic en goed geobserveerd is en +1 reacties zijn, te weten deze:

Mar9 in 'Telenet mag netwerk geen 'fiber' noemen, waarom mag Ziggo-'glasvezel-kabel' wel?'

Buurtjes60 in 'Telenet mag netwerk geen 'fiber' noemen, waarom mag Ziggo-'glasvezel-kabel' wel?'
Pagina: 1 ... 210 211 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2