Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 183 184 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 10:56

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Het is inderdaad vroeg maar ik herken dat er bij EV onderwerpen met enige regelmaat scheef wordt gemodereerd. We gaan het in de gaten houden.

De eerste is gewoon een +1 maar daar zie ik zelfs +3's toegekend worden. Ik duik er even in.
Ik vind die eerste comment wel degelijk een +2 waard, het is gewoon een erg nuttige toevoeging op een discussie die in veelvoud gevoerd wordt, waarbij continu scheve vergelijkingen gemaakt worden zoals de comment waar Wildhagen op reageert.

Bull in 'CBS: Nederland heeft bijna 600.000 elektrische auto's en 410.000 plug-inhybrides' deze comment zou een +1 kunnen worden, maar ik vind hem wel erg mager? Er wordt niet veel in gezegd, de comment zegt dat het geen zoden aan de dijk zet (wat niet? Dat er steeds meer stekker-auto's zijn en dus minder vervuilend getransporteerd wordt?) om vervolgens over te gaan op kobaltwinning door kinderen...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:10:
[...]

Ik vind die eerste comment wel degelijk een +2 waard, het is gewoon een erg nuttige toevoeging op een discussie die in veelvoud gevoerd wordt, waarbij continu scheve vergelijkingen gemaakt worden zoals de comment waar Wildhagen op reageert.

Bull in 'CBS: Nederland heeft bijna 600.000 elektrische auto's en 410.000 plug-inhybrides' deze comment zou een +1 kunnen worden, maar ik vind hem wel erg mager? Er wordt niet veel in gezegd, de comment zegt dat het geen zoden aan de dijk zet (wat niet? Dat er steeds meer stekker-auto's zijn en dus minder vervuilend getransporteerd wordt?) om vervolgens over te gaan op kobaltwinning door kinderen...
Het is de bekende "what about de schade door oliewinning" die je bij bijna elk EV artikel tegenkomt aangevuld met bekende informatie. Een prima reactie maar meer dan +1 relevant is het niet. Deze reactie lijkt echter veelvuldig +2 en +3 "mee eens" te krijgen. Inmiddels doen in ieder geval een aantal +3 stemmers het zonder moderatiemogelijkheid gezien er ook bij andere reacties puur op mening werd gemodereerd.

In mijn ogen zijn beide reacties gewoon +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:16:
[...]

Het is de bekende "what about de schade door oliewinning" die je bij bijna elk EV artikel tegenkomt aangevuld met bekende informatie. Een prima reactie maar meer dan +1 relevant is het niet. Deze reactie lijkt echter veelvuldig +2 en +3 "mee eens" te krijgen. Inmiddels doen in ieder geval een aantal +3 stemmers het zonder moderatiemogelijkheid gezien er ook bij andere reacties puur op mening werd gemodereerd.

In mijn ogen zijn beide reacties gewoon +1.
Dat is natuurlijk een directe reactie op de "what about de kobaltwinning" wat op dit soort topics ook constant wordt geroepen. Vandaar dat ik aangeef dat het een goede verduidelijking is van een misverstand en daarmee zeker een nuttige toevoeging op het draadje.
Informatief
Informatieve en interessante reacties die een nuttige toevoeging zijn op de discussie in een ontopic thread of de informatie in het artikel.
Door te stellen dat de +2 stemmers 'mee eens' stemmers zijn, scheer je wel een groep erg gemakkelijk over één kam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:21:
[...]

Dat is natuurlijk een directe reactie op de "what about de kobaltwinning" wat op dit soort topics ook constant wordt geroepen. Vandaar dat ik aangeef dat het een goede verduidelijking is van een misverstand en daarmee zeker een nuttige toevoeging op het draadje.
Als je het als what about reactie op de what about ervoor ziet zou je beide in mijn ogen gelijk moeten scoren. Deze reactie beat eigenlijk alleen algemeen bekende informatie en argumenten die wel heel erg vaak voorbij komen in de discussie rond EV's. Een +1 is wat mij betreft het meest passend.
Door te stellen dat de +2 stemmers 'mee eens' stemmers zijn, scheer je wel een groep erg gemakkelijk over één kam.
Nee hoor, ik heb iets meer inzicht in het verloop van de moderaties. Het zijn niet allemaal "mee eens stemmers" maar ik zie wel een duidelijke lijn bij dit soort onderwerpen. Er wordt niet voor niets ingegrepen. Het is voor veel mensen lastig emotie, persoonlijke voorkeur en moderatiescores te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:30:
Het is voor veel mensen lastig emotie, persoonlijke voorkeur en moderatiescores te scheiden.
Dit geldt tot een zeker niveau voor iedere moderator, "pro" of anders. Voor ieder individu zal het anders zijn, maar het zal nooit afwezig zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:30:
[...]

Als je het als what about reactie op de what about ervoor ziet zou je beide in mijn ogen gelijk moeten scoren. Deze reactie beat eigenlijk alleen algemeen bekende informatie en argumenten die wel heel erg vaak voorbij komen in de discussie rond EV's. Een +1 is wat mij betreft het meest passend.
Het verschil in die 2 comments zit hem m.i. dan ook in de nuance. Als comments geen +2 kunnen zijn doordat ze alleen algemeen bekende informatie bevatten, dan beperken we deze categorie nog verder en dan mag dat ook in de FAQ verwerkt worden. Klaarblijkelijk is veel van de info niet zo 'algemeen bekend'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Dit geldt tot een zeker niveau voor iedere moderator, "pro" of anders. Voor ieder individu zal het anders zijn, maar het zal nooit afwezig zijn.
Dat klopt. Het moderatiesysteem kan uitwassen deels opvangen doordat we met de mediaan werken. Er is echter wel een punt waarbij de persoonlijke voorkeur de overhand lijkt te nemen en er puur op mening wordt gemodereerd. Dat zien we vaak bij verschillende onderwerpen waaronder zaken die politiek getint zijn, berichten rond EV's, bepaalde internet providers. Vroeger was dit bv een groot probleem bij topics over AMD vs Intel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:38:
[...]

Als comments geen +2 kunnen zijn doordat ze alleen algemeen bekende informatie bevatten, dan beperken we deze categorie nog verder en dan mag dat ook in de FAQ verwerkt worden.
Mwah, algemeen bekend is niet informatief of een interessante reactie die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteekt toch? "+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek." gaat hier ook niet op.

Het is prima ontopic en relevant maar meer zie ik er echt niet in.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 28-05-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:39:
Dat klopt. Het moderatiesysteem kan uitwassen deels opvangen doordat we met de mediaan werken. Er is echter wel een punt waarbij de persoonlijke voorkeur de overhand lijkt te nemen en er puur op mening wordt gemodereerd.
Niet alleen de moderaties. Ook zijn patronen herkenbaar in dit topic over eigen moderaties en die voor anderen. De hoeveelheid subjectiviteit is lastig in kaart te brengen in een systeem dat geen transparantie kent.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Niet alleen de moderaties. Ook zijn patronen herkenbaar in dit topic over eigen moderaties en die voor anderen. De hoeveelheid subjectiviteit is lastig in kaart te brengen in een systeem dat geen transparantie kent.
Die patronen herken ik niet op een schaal zoals ik ze bij sommige topics op de FP zie. We geven met gegronde redenen geen inzicht in de individuele moderaties.

Anyway, dit is geen discussie voor dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-05-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Soms is het zelfs voor de moderator moeilijk een onderscheid te maken of hij/zij objectief of subjectief gemodereerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad een +1, nu ook de netto score.

JanVQ in 'Tweakers op Computex: modern in vintage jasje, pc met 32 ssd's en een toverstaf' lijkt mij niet ontopic. Er staat nu een hele thread bovenaan met een discussie die helemaal niet over het nieuwsitem gaat maar puur over de vorm van het filmpje. Een 0 lijkt mij het best passen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 28-05-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Het gaat nog steeds over elektrische voertuigen, dit is toch niet offtopic?

Meg in 'CBS: Nederland heeft bijna 600.000 elektrische auto's en 410.000 plug-inhybrides'

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
Je staat nu terecht op +1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:02:
[...]

Je staat nu terecht op +1.
Oh wauw, dat gaat wel heel snel, mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
D-Ed in 'Nederlandse influencers met minder dan 500.000 volgers komen onder mediatoezicht' is geen +2 maar een 0. Het gaat niet inhoudelijk over het onderwerp in het nieuwsitem.

Idem: Ryunoru in 'Nederlandse influencers met minder dan 500.000 volgers komen onder mediatoezicht'

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 28-05-2025 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:03
Toonen1988 in 'Tinder-ceo wil gebruikservaring verbeteren, ook als dat omzet kost'

Een ervaring lijkt me niet per se informatief. Lijkt me gewoon een +1.

bzuidgeest in 'Nederlandse influencers met minder dan 500.000 volgers komen onder mediatoezicht'

En deze is dubbel. Vanwege het taalgebruik vind ik het een 0, maar qua inhoud vind ik hem wel weer een +2 waard.

John Doos in 'Windows Update gaat ook apps en drivers van derden updaten'

En deze juist een 'gewone' +1.

[ Voor 52% gewijzigd door JelleDJs op 28-05-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
JelleDJs schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:04:

bzuidgeest in 'Nederlandse influencers met minder dan 500.000 volgers komen onder mediatoezicht'

En deze is dubbel. Vanwege het taalgebruik vind ik het een 0, maar qua inhoud vind ik hem wel weer een +2 waard.
Het is ook niet mijn taalgebruik, maar juist zijn taalgebruik maakt zijn reactie krachtig. Een +2 lijkt mij een goede score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'CBS: Nederland heeft bijna 600.000 elektrische auto's en 410.000 plug-inhybrides' is volgens mij geen 0 maar relevant in de discussie.

multikoe in 'CBS: Nederland heeft bijna 600.000 elektrische auto's en 410.000 plug-inhybrides' is een conclusie die je niet zo maar kan trekken uit de bronartikelen en volgen mij eerder een +1 dan een +2.

Inflatable in 'CBS: Nederland heeft bijna 600.000 elektrische auto's en 410.000 plug-inhybrides' lijkt mij ook gewoon relevant ipv 0.

[ Voor 66% gewijzigd door Bor op 28-05-2025 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01:26
Mijn reactie is vind ik ontopic en relevant. Ik ga in op het onderwerp en trek de conclusie op basis van de GreyNoise blog hierover.

jumbos7 in 'Hackers voorzien duizenden ASUS-routers van backdoors die reboot overleven'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:04

jdh009

FP ProMod
jumbos7 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:20:
Mijn reactie is vind ik ontopic en relevant. Ik ga in op het onderwerp en trek de conclusie op basis van de GreyNoise blog hierover.

jumbos7 in 'Hackers voorzien duizenden ASUS-routers van backdoors die reboot overleven'
Lijkt me inderdaad gewoon +1. Misschien volgende keer gemakshalve voor anderen de bron ook toevoegen? Dat maakt het makkelijker om te zien hoe je tot die conclusie komt, voorkomt dat anderen het zelf moeten opzoeken en maakt het eenvoudiger om te verifiëren. De reactie is zonder die bron overigens nog steeds ontopic en relevant (mits de informatie uit de bron ook klopt natuurlijk).

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Onderstaande posts zijn gewoon relevant en ontopic, niet slechter dan de posts waar ik op reageer of die op mij reageren. De posts voor en na mij blijven ongemodereerd of krijgen 6x1 en ik krijg 6x0. Dit gebeurt te vaak.

CAPSLOCK2000 in 'Rechtszaken bedreigen miljardenstroom van Apples snelst groeiende divisie'

CAPSLOCK2000 in 'Rechtszaken bedreigen miljardenstroom van Apples snelst groeiende divisie'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om +2 en zelfs +3 te geven voor een reactie die al uit zowel het nieuws als de bron kan worden opgemaakt.
Blokker_1999 in 'EU komt in juli met tijdelijke app voor verifiëren van leeftijd gebruikers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
Dit onderwerp lokt een heleboel complottheorieën uit. Sommige draadjes zijn serieuzer dan andere, maar deze reactie verdient volgens mij een +2, echter die kan ik niet geven omdat GertMenkel op mij reageerde:
GertMenkel in 'EU komt in juli met tijdelijke app voor verifiëren van leeftijd gebruikers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:49:
Dit onderwerp lokt een heleboel complottheorieën uit. Sommige draadjes zijn serieuzer dan andere, maar deze reactie verdient volgens mij een +2, echter die kan ik niet geven omdat GertMenkel op mij reageerde:
GertMenkel in 'EU komt in juli met tijdelijke app voor verifiëren van leeftijd gebruikers'
Je link werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
Hoi Meg. Vreemd. Ik heb er een paar keer op geklikt, ook die in jouw quote, maar bij mij werkt het prima.
In ieder geval wel te rusten, ik nok af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Door die edit die je hebt toegevoegd is het nu ook geen +1 meer waard maar een 0. Als je die edit eruit haalt, want moderatie gebeuren hoort hier dan is het wel een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:33
Meg schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Door die edit die je hebt toegevoegd is het nu ook geen +1 meer waard maar een 0. Als je die edit eruit haalt, want moderatie gebeuren hoort hier dan is het wel een +1.
niet over nagedacht, is nu weg, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
GameNympho in 'EU komt in juli met tijdelijke app voor verifiëren van leeftijd gebruikers' Jammer weer.

@Meg De manier dat ik het breng, is dat ik het er duidelijk niet mee eens ben en dat als je maar iets verkeerd typt, er een naamvorming en meningen de bovenhand krijgen en zo ook nu weer.

- knip -
Flames verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Bor op 01-06-2025 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

De manier waarop je het bericht brengt kan ik een -1 begrijpen. Hoger dan een 0 is het sowieso niet door de manier van.

Dit is trouwens n.a.v. je edit geen mening modden...

[ Voor 7% gewijzigd door Meg op 01-06-2025 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

kodak

FP ProMod
Dat je het oneens bent lijkt me het probleem niet. Maar wel dat je in alle 3 de zinnen een suggestieve negatieve bewering over anderen doet alsof dat redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
GameNympho schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:45:
[...]

Het is jammer dat er zo wordt ingegrepen (@Bor ) en laat zien hoe jullie denken met jullie eigen meningen anderen op te leggen. Er zijn in de EU vele tegenstanders, dus ja het wordt ons dan door de neus gedrukt, dat jullie het er niet mee eens zijn en zo op deze manier reageren, zegt genoeg.
Welke waarde had je zelf gahad willen zien? Kijk er eens neutraal naar. Is het een wezenlijke bijdrage? Je schrijft zelf over complotdenken en je doet hier niets anders. Over antisemiet wil ik het niet hebben, omdat dit bij dit onderwerp niet aan de orde is en omdat ik weet dat je dat niet bent.
Pagina: 1 ... 183 184 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2