Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 152 ... 209 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
synoniem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:58:
Thonz reageert hier terecht tegen het grove over een kam scheren met criminelen van bevolkingsgroepen Wetenschappers proberen Belgische criminaliteit te voorspellen met AI zou minstens een +1 moeten zijn.
Aan de andere kant is het misschien een onterechte generalisatie. Echt niet iedereen ziet de genoemde groep als lastig/niet waardig/ander stereotype dat aan deze groep hangt. Daarbij is het eigenlijk niet direct heel ontopic volgens mij. Ik kan een 0 voorstellen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dazzler2120 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:19:
Omdat er 70 op irrelevant staan? Als ik dat een aantal reacties lees die momenteel op 0 staan, lijkt me dat niet onterecht. Dat er veel op off-topic staan betekent niet persé dat er 'werk aan de winkel is' om dat minder te maken, dat is zeker nog geen indicatie van mismoderaties.
Er staan een heleboel op -1 die dat niet zijn, waarvan ik er dus sowieso al twee weet. Dat er mogelijk meer reacties niet goed gemodereerd zijn onder het artikel sluit ik dan ook niet uit. Of dat specifiek voor irrelevant, ongewenst, ontopic of iets anders is, heb ik nog niet eens naar gekeken; van veel reacties op alle niveaus staan wmb gewoon niet goed. Om dat te corrigeren, lijkt mij dat een boel werk, iemand wiens moderaties zwaarder wegen kan het sneller oplossen dan de simpele ziel zoals ik waarbij het effect op de moderatie minder groot is. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2024 13:32 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Aan de andere kant is het misschien een onterechte generalisatie. Echt niet iedereen ziet als lastig/niet waardig/ander stereotype dat aan deze groep hangt. Daarbij is het eigenlijk niet direct heel ontopic volgens mij. Ik kan een 0 voorstellen.
Gegeven de context is het duidelijk negatief, als je het over zakkenrollers, vandalisme en jeugdbendes hebt en 'zigeneurs' in adem meeneemt dan impliceert dat je daar negatief over denkt.

Ik ben het met je eens dat het offtopic is en dus een 0 krijgt, maar het zit me niet helemaal lekker dat de post die het woord zo gebruikt wel op 1 staat maar de correctie niet, ook al is die OT. Ik weet niet wat hier wijsheid is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Aan de andere kant is het misschien een onterechte generalisatie. Echt niet iedereen ziet de genoemde groep als lastig/niet waardig/ander stereotype dat aan deze groep hangt. Daarbij is het eigenlijk niet direct heel ontopic volgens mij. Ik kan een 0 voorstellen.
Als je de post bedoeld waar hij op reageert. Ja, die zou op -1 moeten staan.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:29

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:02:
[...]
Hoeveel "werk" er in een post zit is geen argument bij het bepalen van een passende score toch?
Dat er moeite in een post gestoken wordt weegt voor mij wel mee. Dat zegt over het algemeen om te beginnen iets over de intentie van de poster, de post heeft dan al geen kwaad in de zin tenzij het een bewuste troll is, of een misinformatie-post. We willen aanmoedigen dat gebruikers de moeite nemen om een goede post te doen, dus ergens is de hoeveelheid moeite die er in gestoken wordt voor mij wel iets om mee te nemen en dat kan het verschil maken tussen een 0 en een 1 of een 1 en een 2.

Als voorbeeld voor dat laatste: je kunt een goede aanvulling op het artikel plaatsen als een linkdrop, of je kunt de link samenvatten, interpreteren en meteen geschikt maken voor de lezer. In dat geval is de extra moeite die erin gestoken wordt zeker waardevol ondanks dat de inhoud praktisch gelijk blijft.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35

hamsteg

Species 5618

[...]

Ik heb +1 gegeven, vond de kanttekening correct.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:18
Dennism in 'Zelfs in de VS ligt Apple onder vuur' geen idee waarom dit offtopic zou zijn.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Die staat inmiddels op +1 :)

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eens, prima post, een echte mening met onderbouwing, ik zie geen reden om strafpunten te geven dus gewoon een +1 van mij.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:02:
Hoeveel "werk" er in een post zit is geen argument bij het bepalen van een passende score toch?
Ik vind van wel. Het is zeker niet het belangrijkste argument, maar het weegt wel mee.

Een van doelen van het moderatiesysteem is gebruikers te stimuleren om een bijdrage te leveren aan deze site. Daar hoort ook bij dat je mensen aanmoedigt die goed hun best doen.

Kwaliteit staat voorop maar is niet het enige criterium, inzet kan voor mij de doorslaggevende factor zijn.

Het is misschien een nadeel van ons systeem dat we twee doelen hebben, lezers helpen en schrijvers stimuleren, maar beide aspecten zijn belangrijk. In het algemeen werkt de wortel beter dan de stok. Daarom geef ik bij twijfel liever een te hoge dan een te lage score.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:56
AlphaRomeo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:34:
[...]

Er zit wel werk in de post, een 0 is wat mij betreft te streng.
Is het de bedoeling dat kwantiteit ook op een positieve moderatie mag rekenen? Volgens mij wordt de inhoud beoordeeld en niet de hoeveelheid woorden.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:29

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:41:
[...]
Is het de bedoeling dat kwantiteit ook op een positieve moderatie mag rekenen? Volgens mij wordt de inhoud beoordeeld en niet de hoeveelheid woorden.
Lees even mijn verduidelijking hierboven in plaats van mij woorden in de mond te leggen aub.

• Aldy
AlphaRomeo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Lees even mijn verduidelijking hierboven in plaats van mij woorden in de mond te leggen aub.
Ik heb je reactie gelezen, maar daarnaast kun je mij misschien vertellen waar ik je woorden in de mond leg. Ik trek alleen conclusies die je zelf ook al getrokken hebt.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:57:
Ik heb je reactie gelezen, maar daarnaast kun je mij misschien vertellen waar ik je woorden in de mond leg. Ik trek alleen conclusies die je zelf ook al getrokken hebt.
Je impliceert dat er staat dat kwantiteit alléén een reden is voor een hoge beoordeling, dat hij alléén naar lengte kijkt en niet naar kwaliteit. Zoals ik het lees is dat duidelijk niet bedoeling en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand is die wel zegt dat we alleen op lengte moeten beoordelen. Ik weet niet of de verwarring zit in de post van AlphaRomeo of jouw interpratie, maar je tekst suggereert dat hij denkt dat het wel de bedoeling is.

We gaan van "lengte telt ook een beetje mee" naar "lengte is het belangrijkste of enige criterium". Daar zit wel veel ruimte tussen. Dat is vast ook niet wat jij bedoelde, maar vandaar de verwarring.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-07-2024 15:25 ]

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:24:
[...]

Je impliceert dat er staat dat kwantiteit alléén een reden is voor een hoge beoordeling, dat hij alléén naar lengte kijkt en niet naar kwaliteit. Zoals ik het lees is dat duidelijk niet bedoeling en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand is die wel zegt dat we alleen op lengte moeten beoordelen. Ik weet niet of de verwarring zit in de post van AlphaRomeo of jouw interpratie, maar je tekst suggereert dat hij denkt dat het wel de bedoeling is.

We gaan van "lengte telt ook een beetje mee" naar "lengte is het belangrijkste of enige criterium". Daar zit wel veel ruimte tussen. Dat is vast ook niet wat jij bedoelde, maar vandaar de verwarring.
Je hebt gelijk als je mij zo interpreteert, maar ik vind dat kwantiteit helemaal niet mee mag tellen in deze. Iemand die daardoor hetzelfde zegt, maar compacter, heeft daardoor kans op een lagere score dan iemand die meer woorden voor hetzelfde nodig heeft. Mijn mening is dat kwaliteit het enige criterium mag zijn voor een hoge score.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:43:
Je hebt gelijk als je mij zo interpreteert, maar ik vind dat kwantiteit helemaal niet mee mag tellen in deze. Iemand die daardoor hetzelfde zegt, maar compacter, heeft daardoor kans op een lagere score dan iemand die meer woorden voor hetzelfde nodig heeft. Mijn mening is dat kwaliteit het enige criterium mag zijn voor een hoge score.
Dat is een prima mening, maar je gaf de mening van @AlphaRomeo verkeerd weer. Vandaar een terechte opmerking over woorden in de mond leggen.

(Inhoudelijke) Kwaliteit is belangrijk maar ook niet het niet het enige criterium. Taalgebruik telt ook mee, kritiek op de moderatie mag niet in reacties, het moet wel in het Nederlands, en zo is er nog wel meer.

Ik zie ook liever een korte compacte tekst dan een lange tekst, als de kwaliteit verder hetzelfde is. Maar dan telt lengte dus ook mee.

"Kwaliteit" is op zichzelf overigens niks. Het is altijd in een context en volgens bepaalde criteria. Een compacte tekst of juist een uitgebreide onderbouwing zijn deel van de criteria. Helemaal los van elkaar kun je dat niet zien. Om het even extreem te stellen: een tekst van 0 woorden heeft zeker geen kwaliteit.

Richtlijnen zijn hulpmiddelen maar niet de hele en enige waarheid, er zijn altijd situaties waarin in de richtlijnen geen goed antwoord bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-07-2024 15:55 ]

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:54:
[...]

Dat is een prima mening, maar je gaf de mening van @AlphaRomeo verkeerd weer. Vandaar een terechte opmerking over woorden in de mond leggen.
Zoals ik al schreef heb je wat dit betreft gelijk, maar ik reageerde niet op de toelichting van @AlphaRomeo , want die kon ik toen nog niet lezen. Ik zit momenteel in een vakantiehuisje en de WiFi valt steeds weg, vandaar dat ik alleen de eerste reactie van @AlphaRomeo zag. Pas bij "enter" kwamen er zeven nieuwe reacties tevoorschijn, waaronder de toelichting. ;) .

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spro in 'Rabobank meldt storing waardoor overboekingen niet verwerkt worden'

Een +2 lijkt me wat overdreven, een gewone +1 zou voldoende moeten zijn?

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Ik vind van wel. Het is zeker niet het belangrijkste argument, maar het weegt wel mee.
In de richtlijnen hebben we hier niets over opgenomen. Zo is bv een offtopic post waar veel werk in is gestopt nog steeds een 0. Ik ken meerdere users die lange posts maken (waar dan waarschijnlijk veel werk in zit) maar waar met regelmaat behalve veel woorden weinig tot niets interessants in staat. Ook daar geven we geen 'extra' punten.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'CrowdStrike-storing kwam door 'bug in codevalidator'' is revant volgens mij. Een extentie bepaald de content niet.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Strict genomen heb je gelijk maar in praktijk niet. Bij MS staat .sys al 40 jaar voor een executable. Ook deze specifiek .sys file had executable code moeten bevatten. Gegeven de context is jouw opmerking niet nuttig en misschien wel misleidend, ook al heb je technisch gezien gelijk.

Wat mij betreft is het nog steeds een +1 waard maar ik snap dat er mensen zijn die het een 0 geven. Geen mismoderatie dus.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:01:
[...]

Strict genomen heb je gelijk maar in praktijk niet. Bij MS staat .sys al 40 jaar voor een executable. Ook deze specifiek .sys file had executable code moeten bevatten. Gegeven de context is jouw opmerking niet nuttig en misschien wel misleidend, ook al heb je technisch gezien gelijk.

Wat mij betreft is het nog steeds een +1 waard maar ik snap dat er mensen zijn die het een 0 geven. Geen mismoderatie dus.
Ook op Windows zijn er meerdere toepassingen voor. sys files waarbij niet alle code bevatten. Een extentie bepaald niet wat de payload is strikt gezien. Van misleiding is echt geen sprake. Dat is gewoon je eigen onjuiste interpretatie. Een 0 past hier echt niet.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ach, een punt te veel of te weinig is geen mismoderatie.

Sorry voor die flauwe reactie, maar die reactie wordt veel te vaak gegeven in dit topic.

[ Voor 19% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-07-2024 18:24 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 20:22
Visgek82 in 'GSC stelt Stalker 2 opnieuw uit, nu tot 20 november 2024'

Ik wordt hier kapotgemod ondanks dat ik gewoon ontopic reageer. dat je het niet met mij eens bent ok , maar dit is belachelijk. zou een 0 moeten zijn ! Men heeft niet in de gaten dat mijn oorspronkelijke bericht gaat over wat de reacties zeggen - Niet of er wel of niet in het bericht zou staan dat de reden van het uitstel oekraine zou betreffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Visgek82 op 25-07-2024 18:30 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Visgek82 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:28:
Visgek82 in 'GSC stelt Stalker 2 opnieuw uit, nu tot 20 november 2024'

Ik wordt hier kapotgemod ondanks dat ik gewoon ontopic reageer. dat je het niet met mij eens bent ok , maar dit is belachelijk. zou een 0 moeten zijn ! Men heeft niet in de gaten dat mijn oorspronkelijke bericht gaat over wat de reacties zeggen - Niet of er wel of niet in het bericht zou staan dat de reden van het uitstel oekraine zou betreffen.
Commentaar op de moderatie in je post zetten geeft een automatische -1. Ik ben bang dat ik niks voor je kan doen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Hiermee zet je jezelf aardig buiten spel wat mij betreft.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:35:
[...]

Commentaar op de moderatie in je post zetten geeft een automatische -1. Ik ben bang dat ik niks voor je kan doen.
Dit is niet correct.

Commentaar op moderatie is (afhankelijk van hoe het is gebracht) reden voor een punt aftrek. Dat is niet automatisch een -1.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:35:
Hiermee zet je jezelf aardig buiten spel wat mij betreft.
Ik hoop dat je eens goed in de spiegel kijkt en je afvraagt waarom ik het nodig vond om die reactie te geven.

• Visgek82
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:35:
[...]

Die -1 was er al voor mijn commentaar er stond, hoor.

dat zijn de andere 20 personen geweest.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Visgek82 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:41:
Die -1 was er al voor mijn commentaar er stond, hoor.

dat zijn de andere 20 personen geweest.
Ja, maar nu er eenmaal zo'n edit staat gaat er ook geen punt meer bijkomen.
Ik heb niet bedacht maar zo werkt het in praktijk wel.

• Visgek82
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:43:
[...]

Ja, maar nu er eenmaal zo'n edit staat gaat er ook geen punt meer bijkomen.
Ik heb niet bedacht maar zo werkt het in praktijk wel.
Het feit is wel dat die -1's onterecht zijn daar ik gewoon ontopic op reageer. Dus, dat kan gewoon veranderd worden. dat zijn de regels - ik bedenk ze niet.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:39:
Commentaar op moderatie is (afhankelijk van hoe het is gebracht) reden voor een punt aftrek. Dat is niet automatisch een -1.
Dat is hoe het in de regels staat maar niet hoe het in praktijk wordt toegepast.
Het heeft er vast iets mee te maken dat posts die het nodig vinden om iets over het commentaar zeggen over het algemeen niet van het hoogste niveau zijn, maar je moet van hele goede huize komen om meer dan een -1 te krijgen als je iets over de moderatie zegt in je post.

• Visgek82
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:45:
[...]

Dat is hoe het in de regels staat maar niet hoe het in praktijk wordt toegepast.
Het heeft er vast iets mee te maken dat posts die het nodig vinden om iets over het commentaar zeggen over het algemeen niet van het hoogste niveau zijn, maar je moet van hele goede huize komen om meer dan een -1 te krijgen als je iets over de moderatie zegt in je post.
Toch gek dat het bij mij wel zo is toegepast op het moment dat ik in het verleden gemeningmod heb. Nu gebeurt het bij mij , ik vraag steun , en ik krijg 0 op rekest.

Dus als ik dat stukje tekst weghaal , kan het opeens wel? is dat hoe het dan moet?

[ Voor 6% gewijzigd door Visgek82 op 25-07-2024 18:48 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Visgek82 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:46:
Toch gek dat het bij mij wel zo is toegepast op het moment dat ik in het verleden gemeningmod heb. Nu gebeurt het bij mij , ik vraag steun , en ik krijg 0 op rekest.
Voor de duidelijkheid: ik heb je geen -1 gegeven maar meer, maar ik kan in mijn eentje niet veranderen dat je 15 x -1 hebt gehad. Ik verwacht dat je weinig sympathie gaat krijgen omdat er nu commentaar op de moderatie in je post staat.

• Visgek82
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:49:
[...]

Voor de duidelijkheid: ik heb je geen -1 gegeven maar meer, maar ik kan in mijn eentje niet veranderen dat je 15 x -1 hebt gehad. Ik verwacht dat je weinig sympathie gaat krijgen omdat er nu commentaar op de moderatie in je post staat.
Ik hoef geen sympathie. Ik verwacht alleen dat men zich aan de regels houdt omdat ik daar ook al eens voor op de vingers ben getikt.

Tevens, mijn stukje daarover is nog informatief ook , want ik zeg duidelijk dat het de bedoeling is dat on-topic reply's op 0 horen, en niet -1. Ik quote letterlijk de regels.

[ Voor 15% gewijzigd door Visgek82 op 25-07-2024 18:52 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:16

jdh009

FP ProMod
Visgek82 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Ik hoef geen sympathie. Ik verwacht alleen dat men zich aan de regels houdt omdat ik daar ook al eens voor op de vingers ben getikt.

Tevens, mijn stukje daarover is nog informatief ook , want ik zeg duidelijk dat het de bedoeling is dat on-topic reply's op 0 horen, en niet -1. Ik quote letterlijk de regels.
Wat betreft de moderatie: het is beter om deze opmerkingen hier te maken en ze daar weg te laten (of te verwijderen), omdat ze niets toevoegen aan je reactie en niet ontopic zijn (gezien het onderwerp het uitstel van Stalker 2 door GSC betreft).

Als gebruikers je reactie al op het randje van on-topic en off-topic vinden, kan dat net het kantelpunt zijn waardoor ze besluiten om die lagere score toch te geven.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Daar ga ik even naar kijken. Je staat op +1 momenteel in ieder geval.

• Visgek82
Ik heb de edit over meningmodden weggehaald. Kan er dan nu even een mod naar kijken? Want ik blijf van mening dat mijn post gewoon 0 is

• Dennism
Visgek82 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:25:
Ik heb de edit over meningmodden weggehaald. Kan er dan nu even een mod naar kijken? Want ik blijf van mening dat mijn post gewoon 0 is
Lijkt nu langzaam omhoog te komen. Maar inderdaad is het volgens mij zo dat als je in je post op de FP commentaar zet op de moderatie dat deze dan een punt minder waard wordt, dus een post die normaal +1 zou zijn wordt dan maximaal 0, een post die normaal 0 zou zijn maximaal -1 e.d.

Je kan je dus beter hier melden dan op de FP commentaar op mensen die modereren onderdeel maken van je post :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sjakelien in 'OpenAI gaat zoekmachine inbouwen in ChatGPT'

Geen idee of dit zelfs -2 is, vandaar dat ik hem hier meld, maar zelfs 0 lijkt me dit niet.

• Aldy
CH4OS schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:58:
Sjakelien in 'OpenAI gaat zoekmachine inbouwen in ChatGPT'

Geen idee of dit zelfs -2 is, vandaar dat ik hem hier meld, maar zelfs 0 lijkt me dit niet.
Eën korte zin met twee keer een reden voor -1, dus ja, -2 zou best eens kunnen.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-01 22:51

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Laat de sancties maar aan de crew. Als je een reactie verwijdering waardig vindt, rapporteer hem dan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Aldy
Dirk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:15:
Laat de sancties maar aan de crew. Als je een reactie verwijdering waardig vindt, rapporteer hem dan.
Ik bedoelde eigenlijk, en ik denk @CH4OS ook, dat een -2 te verdedigen zal zijn. Wat verwijderen betreft, vind ik -1 voldoende. Maar toch knap hoe je zoiets in één korte zin kan stoppen. ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:15:
Ik weet dus niet of de reactie zinvol om te rapporteren is (of dit anders -2 zou zijn ja of nee), vandaar dat ik mij en de reactie hier meldde. Als dit -2 materiaal is, dan heeft het imo zin om te melden, anders dus niet. Maar omdat ik zelf nu twijfel, dacht ik van: ik vraag het eerst in het topic.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2024 22:27 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-01 22:51

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Rapporteren mag altijd, het is voor ons erg weinig moeite om af te handelen. Verder, ook speculeren over sancties is hier niet de bedoeling.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 21:15
separhim schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:10:
JeroenNietDoen in 'Zelfs in de VS ligt Apple onder vuur'

Een artikel over een aanklacht vanuit de DoJ een "apple bash artikel" noemen en dan zeggen dat de redactie het diep heeft tegen Apple lijkt mij ongewenst te zijn, niet +1 of +2 zoals een aantal gebruikers vindt.
Mwoah de laatste tijd lijkt de redactie nogal een hetze jegens Apple iphone/iOs te voeren, Het valt gewoon op. Dat anderen dat een score geven bevestigd maar dat ik niet de enige ben die dat zo ervaar.

-knip-
Misinformatie verwijderd

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 26-07-2024 09:18 ]

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Visgek82 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:25:
Niet dat ik vind dat de post geen 0 mag hebben maar ik ben nou toch wel benieuwd of iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen. Visgek blijft roepen dat het niet off topic is en dus een 0 moet zijn. Volgens mij is dat onzin? Je kunt heel erg on topic heel erg ongewenste reacties geven.

Naar mijn idee is over een partij waar al heel veel over gerapporteerd is (op Tweakers) hoe zeer ze geraakt zijn door de oorlog (op zeer persoonlijke basis) dat dat misschien helemaal niet zo is op zijn minst nogal dom en al vrij makkelijk kwetsend (vooral door hoe het gesteld is, niet vragend naar meer info maar gelijk vrij veroordelend). Als je ergens aan twijfelt kun je ook googlen, als ik zoek op "how was gsc affected by war" is de eerste hit op Google meteen heel duidelijk.

Niet dat ik die discussie hier wil gaan voeren, maar is in zo'n situatie een -1 geven dan verkeerd en meningmodden zoals Visgek blijft roepen? Of een grensgeval waarbij het een 0 of een -1 kan worden afhankelijk van wat de meerderheid er van vindt?

Ik zou dat tweede zeggen. Ik vind het een -1, genoeg andere mensen vonden het een 0, gemiddeld wordt het een 0. Prima. Als ik me vergis en dit is niet hoe de regels werken dan hoor ik het graag.

Gamertag: FinrazielNL

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Finraziel schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:48:
[...]

Niet dat ik vind dat de post geen 0 mag hebben maar ik ben nou toch wel benieuwd of iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen. Visgek blijft roepen dat het niet off topic is en dus een 0 moet zijn. Volgens mij is dat onzin? Je kunt heel erg on topic heel erg ongewenste reacties geven.

Naar mijn idee is over een partij waar al heel veel over gerapporteerd is (op Tweakers) hoe zeer ze geraakt zijn door de oorlog (op zeer persoonlijke basis) dat dat misschien helemaal niet zo is op zijn minst nogal dom en al vrij makkelijk kwetsend (vooral door hoe het gesteld is, niet vragend naar meer info maar gelijk vrij veroordelend). Als je ergens aan twijfelt kun je ook googlen, als ik zoek op "how was gsc affected by war" is de eerste hit op Google meteen heel duidelijk.

Niet dat ik die discussie hier wil gaan voeren, maar is in zo'n situatie een -1 geven dan verkeerd en meningmodden zoals Visgek blijft roepen? Of een grensgeval waarbij het een 0 of een -1 kan worden afhankelijk van wat de meerderheid er van vindt?

Ik zou dat tweede zeggen. Ik vind het een -1, genoeg andere mensen vonden het een 0, gemiddeld wordt het een 0. Prima. Als ik me vergis en dit is niet hoe de regels werken dan hoor ik het graag.
Nouja, hij is op zijn minst irrelevant of feitelijk incorrect, dus momenteel met een 0 staat die goed. Ik kan me voorstellen dat de post -1's krijgt, zeker gezien het erop lijkt dat Visgek weinig onderzoek heeft gedaan naar de reden achter het uitstel, maar wel een (onjuiste) conclusie trekt.
Maar ongeïnformeerd zijn is nog geen reden om een -1 te geven.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Finraziel
Dazzler2120 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:41:
[...]

Nouja, hij is op zijn minst irrelevant of feitelijk incorrect, dus momenteel met een 0 staat die goed. Ik kan me voorstellen dat de post -1's krijgt, zeker gezien het erop lijkt dat Visgek weinig onderzoek heeft gedaan naar de reden achter het uitstel, maar wel een (onjuiste) conclusie trekt.
Maar ongeïnformeerd zijn is nog geen reden om een -1 te geven.
Maar dat beantwoordt mijn vraag niet echt. Is het fout om hier een -1 voor te geven?
En nogmaals, het gaat me er niet om wat nou de uiteindelijke score van die specifieke reactie moet zijn, maar zeg je nu dat jij persoonlijk vindt dat het nog geen reden is om een -1 te geven of dat je vindt dat niemand een -1 zou mogen geven hier?
Het gaat mij ook niet om het ongeïnformeerd zijn maar om hoe de post vervolgens verwoord is ("raar" "afschuiven"). Als het neutraler geschreven was geweest zonder veroordelend taalgebruik zou ik er veel minder moeite mee hebben.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Finraziel schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Maar dat beantwoordt mijn vraag niet echt. Is het fout om hier een -1 voor te geven?
En nogmaals, het gaat me er niet om wat nou de uiteindelijke score van die specifieke reactie moet zijn, maar zeg je nu dat jij persoonlijk vindt dat het nog geen reden is om een -1 te geven of dat je vindt dat niemand een -1 zou mogen geven hier?
Het gaat mij ook niet om het ongeïnformeerd zijn maar om hoe de post vervolgens verwoord is ("raar" "afschuiven"). Als het neutraler geschreven was geweest zonder veroordelend taalgebruik zou ik er veel minder moeite mee hebben.
Nee ik denk dat in dit geval zowel een -1 als een 0 geen mismoderatie zijn. Dat is wat ik bedoelde met dat ik het me kan voorstellen dat er -1's gegeven worden.

Deze comment van @CAPSLOCK2000 wordt een beetje uit context geplaatst;
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Sorry voor die flauwe reactie, maar die reactie wordt veel te vaak gegeven in dit topic.
Maar simpel gezegd klopt dit wel in veel gevallen. Vaak is er een 'bandbreedte' van scores wat niet per definitie een mismoderatie is. Het hangt er soms een beetje tussenin.

• Visgek82
Finraziel schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Ik heb niemand veroordeeld, dat maak jij ervan. Er staat tevens een post in waar een hele timeline gepost is van de hele problematiek rondom de developer (die ook op -1 staat trouwens, bizarr) , waar duidelijk te zien is dat er naast de problematiek met de russen nog veel meer dingen daar mis gegaan zijn. zo far fetched of misinformed is mijn post dus niet , omdat ik wel degelijk wist dat ze al verhuisd waren. echter zijn er daarvoor en daarna ook genoeg dingen die mis gaan. Daarom was ik aan het twijfelen of de kwaliteit wel up to snuff is

Toen het artikel geplaatst was stonden er binnen no time 3 reply's onder die de oorlog gaven als hoofdreden , daar reageerde ik in eerste instantie op. alleen maar simpelweg vanwege wat hierboven staat , waar het onweert kunnen meerdere onweersbuien zijn. En dat blijkt dus ook zo te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Visgek82 op 26-07-2024 08:43 ]

• Finraziel
Visgek82 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:40:
[...]

Ik heb niemand veroordeeld, dat maak jij ervan. Er staat tevens een post in waar een hele timeline gepost is van de hele problematiek rondom de developer (die ook op -1 staat trouwens, bizarr) , waar duidelijk te zien is dat er naast de problematiek met de russen nog veel meer dingen daar mis gegaan zijn. zo far fetched of misinformed is mijn post dus niet , omdat ik wel degelijk wist dat ze al verhuisd waren. echter zijn er daarvoor en daarna ook genoeg dingen die mis gaan. Daarom was ik aan het twijfelen of de kwaliteit wel up to snuff is

Toen het artikel geplaatst was stonden er binnen no time 3 reply's onder die de oorlog gaven als hoofdreden , daar reageerde ik in eerste instantie op. alleen maar simpelweg vanwege wat hierboven staat , waar het onweert kunnen meerdere onweersbuien zijn. En dat blijkt dus ook zo te zijn.
Ik begrijp je punt, maar ik wil expliciet niet hier er verder inhoudelijk op in gaan. Ging mij alleen om de situatie te schetsen waar mijn vraag over ging (hoe te modereren), en ik heb mijn antwoord hierboven.

Het was ook niet mijn bedoeling jou hier aan de schandpaal te nagelen of zo, sorry als dat zo over kwam.

Edit: die andere post even opgezocht trouwens... Ik heb die niet gemodereerd maar ik denk dat dat meer gaat over de wall of text rechtstreeks gekopieerd van chatgpt dan over de exacte inhoud. Denk dat veel mensen vinden dat het niet gewenst is om de comments te vullen met AI-gegenereerde content.

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 26-07-2024 09:14 ]

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 22:50
Waarom een -1 voor mijn post, waarbij ik achtergrond info verschaf.... anderen die een mop vertellen krijgen een +1... vreemde gang van zaken.

noway in 'GSC stelt Stalker 2 opnieuw uit, nu tot 20 november 2024'

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
toxict schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:09:
Waarom een -1 voor mijn post, waarbij ik achtergrond info verschaf.... anderen die een mop vertellen krijgen een +1... vreemde gang van zaken.

noway in 'GSC stelt Stalker 2 opnieuw uit, nu tot 20 november 2024'
Berichten welke gekopieerd worden vanuit ChatGPT zijn per definitie ongewenst op de frontpage / in de reactie. Zie ook bv:
AlphaRomeo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:48:
[...]

Ja, en die mag je best gebruiken als je daar duidelijk over bent, maar niet integraal quoten zonder begeleidend schrijven.
en
AlphaRomeo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:48:
[...]
Dit soort reacties zijn wat mij betreft ongewenst, maar een 0 is verdedigbaar. Een kale ChatGPT reactie pasten is gewoon spam. Hier blijkt geen eigen inzet, en ook de betrouwbaarheid is beperkt. Datzelfde kun je zeggen van een Wikipedia paste, maar ook daarvan is het niet gewenst om een lap tekst in één op één te plakken zonder verdere inzet. In dit geval krijg je van mij het voordeel van de twijfel en een 0.
Je reactie is puur de ChatGPT prompt + de output.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:21
Ik ben best wel verbaasd over de vele -1 op deze post The Zep Man in 'Hekkensluiter Nederland heeft 'echt 5G' - Wat kunnen jij en je smartphone ermee?'
Offtopic kan ik me nog in vinden, maar ongewenst?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Caelorum schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:55:
Ik ben best wel verbaasd over de vele -1 op deze post The Zep Man in 'Hekkensluiter Nederland heeft 'echt 5G' - Wat kunnen jij en je smartphone ermee?'
Offtopic kan ik me nog in vinden, maar ongewenst?
Er wordt op een belerende toon een conclusie getrokken dat de chauffeur niet oplet.
Op deze manier het gesprek aangaan is gewoon niet gewenst en komt zeker niet in overeenstemming met de doelstellingen achter 'een vriendelijker Tweakers'. Meer dan een -1 kan ik in dit geval echt niet zin in die post.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-01 15:23

The Zep Man

🏴‍☠️

Dazzler2120 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:16:
Er wordt op een belerende toon een conclusie getrokken dat de chauffeur niet oplet.
Een conclusie die terecht was gemaakt gebaseerd op implicaties in de originele post en in opvolgende reacties van de chauffeur.

Als je spreekt over belerend: de poster spreekt mij zonder duidelijke reden aan met "u".
Op deze manier het gesprek aangaan is gewoon niet gewenst en komt zeker niet in overeenstemming met de doelstellingen achter 'een vriendelijker Tweakers'. Meer dan een -1 kan ik in dit geval echt niet zin in die post.
Onveilig weggedrag is niet iets om met fluwelen handschoenen aan te pakken. Dat gaat om leven en dood. Wat gemiste karmapunten op een site als T.net om een professionele chauffeur te wijzen op diens gevaarlijke gedrag is niets in verhouding.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 26-07-2024 11:42 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 22:50
Dazzler2120 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Berichten welke gekopieerd worden vanuit ChatGPT zijn per definitie ongewenst op de frontpage / in de reactie. Zie ook bv:

[...]

en

[...]

Je reactie is puur de ChatGPT prompt + de output.
Dankjewel voor de toelichting!
Dan begrijp ik waar je -1 vandaan komt.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
The Zep Man schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:33:
[...]

Een conclusie die terecht was gemaakt gebaseerd op implicaties in de originele post en in opvolgende reacties van de chauffeur.

[...]

Onveilig weggedrag is niet iets om met fluwelen handschoenen aan te pakken. Dat gaat om leven en dood. Wat gemiste karmapunten op een site als T.net om een professionele chauffeur te wijzen op diens gevaarlijke gedrag is niets in verhouding.
Dat het terecht is, daar kunnen we niet over oordelen. Nergens uit RicardoZ in 'Hekkensluiter Nederland heeft 'echt 5G' - Wat kunnen jij en je smartphone ermee?' of RicardoZ in 'Hekkensluiter Nederland heeft 'echt 5G' - Wat kunnen jij en je smartphone ermee?' blijkt dat de telefoon onveilig bediend wordt. Een melding zien terwijl je aan het navigeren bent is vergelijkbaar met een melding op je dashboord of het navigatiedisplay van je auto zien. Vandaar dat het m.i. ook een -1 is, je maakt een conclusie o.b.v. een aanname en legt daar meteen een oordeel neer bij iemand.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dazzler2120 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:45:Nergens uit RicardoZ in 'Hekkensluiter Nederland heeft 'echt 5G' - Wat kunnen jij en je smartphone ermee?' of RicardoZ in 'Hekkensluiter Nederland heeft 'echt 5G' - Wat kunnen jij en je smartphone ermee?' blijkt dat de telefoon onveilig bediend wordt. Een melding zien terwijl je aan het navigeren bent is vergelijkbaar met een melding op je dashboord of het navigatiedisplay van je auto zien.
De chauffeur geeft zelf toe dat hij expliciet kijkt wanneer er geen melding is. Hij wist dat WhatsApp een minuut lang geen verbinding had. Daarvoor moet je de smartphone bedienen, want WA is op de achtergrond stil over dit soort zaken.
Vandaar dat het m.i. ook een -1 is, je maakt een conclusie o.b.v. een aanname en legt daar meteen een oordeel neer bij iemand.
Meningmodden is daarmee dus niet de wereld uit. Ik baseer wat ik schrijf op inhoud van andere posts. Of je het een -1 waard vindt maakt mij niet uit in deze specifieke context. Gevaarlijk rijgedrag aan de kaak stellen vind ik belangrijker.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

The Zep Man schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:59:
De chauffeur geeft zelf toe dat hij expliciet kijkt wanneer er geen melding is. Hij wist dat WhatsApp een minuut lang geen verbinding had. Daarvoor moet je de smartphone bedienen, want WA is op de achtergrond stil over dit soort zaken.

Meningmodden is daarmee dus niet de wereld uit. Ik baseer wat ik schrijf op inhoud van andere posts. Of je het een -1 waard vindt maakt mij niet uit in deze specifieke context. Gevaarlijk rijgedrag aan de kaak stellen vind ik belangrijker.
Tjonge jonge, een mug en olifant. Je reactie is compleet off-topic, heeft niets te maken met het artikel over 'Echt 5G'. Dat zou voor mij al een 0 zijn in modereren.

Daarnaast doe jij aannames dat er een minuut lang gekeken wordt tijdens het rijden en spreek je de poster daarop direct belerend op aan. Op deze manier spreek jij je directe omgeving toch ook niet onmiddelleijk aan? Off-topic = 0, manier van aanspreken is negatief dus één punt eraf en dan kom ik ook op -1.

Deze rating is 100% gebaseerd op relatie met het artikel onderwerp en de negatieve toon en staat compleet los van de afgeleide inhoudelijke discussie; meningmodden is in deze een holle frase.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 15:50

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet ontopic of relevant en zeker geen +2. Het is het bespreken van een heel ander onderwerp.
Caelorum in 'VodafoneZiggo verliest ruim 27.000 internetklanten in tweede kwartaal 2024'

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

hamsteg schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:39:
Deze rating is 100% gebaseerd op relatie met het artikel onderwerp en de negatieve toon en staat compleet los van de afgeleide inhoudelijke discussie; meningmodden is in deze een holle frase.
Het wordt meningmodden zodra argumenten erbij worden gehaald die weerlegd worden gebaseerd op wat geschreven is, en daarbij toch vasthouden aan dezelfde zienswijze.

Zoals genoemd: -1 vind ik best. You do you. Slechte argumenten daarvoor aanleveren (niet door jou) omdat men niet goed leest kan ik weinig aan doen behalve weerleggen. Ongelijk modereren in een discussie (ook een vorm van meningmodden) kan ik ook weinig aan doen. Dat moeten moderators aan zichzelf verantwoorden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

broer banaan in 'Threads brengt feeds op basis van zoekresultaten uit'

Dit lijkt me geen +1 waard, laat staan een +3 die het krijgt....

Een 0 is het maximum imho, en een -1 is imho ook wel verdedigbaar?

Virussen? Scan ze hier!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoe zo is deze reactie van CR2032 offtopic CR2032 in 'Mozilla Firefox 128.0.3'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze staat op +1 inmiddels :)

• Dennism
Kan iemand hier eens kijken, is geen 0 lijkt mij en die -1 moderatie is ook heel vreemd, kan haast niet anders dan een pure meningmod zijn

Dennism in 'Microcodepatch gaat crashes bij reeds getroffen Intel-processors niet oplossen'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dennism schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:12:
Kan iemand hier eens kijken, is geen 0 lijkt mij en die -1 moderatie is ook heel vreemd, kan haast niet anders dan een pure meningmod zijn

Dennism in 'Microcodepatch gaat crashes bij reeds getroffen Intel-processors niet oplossen'
Ik heb hier even naar gekeken. Ik vermoed dat de -1 een misclick is geweest. Je staat inmiddels op een nette +1.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
watercoolertje in 'Google lost bug in Chrome op die wachtwoorden deed verdwijnen'

Zoals ook uit de reactie eronder blijkt, heeft Google zelf erkend dat wachtwoorden opslaan ook niet mogelijk was. Deze reactie is dus onjuist.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
MrFax in ''WhatsApp toont geen waarschuwing bij openen Python- en PHP-bijlagen'' is geen briljante reactie maar onvriendelijk of anderzijds ongewenst lijkt mij de reactie ook niet. Een 0 zou dan passender zijn dan de -1.

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Gurman: eerste versie iOS 18 bevat nog geen Apple Intelligence'

Het draadje gaat over hoe alles op iOS nauw verweven is. Vervolgens spreek ik de wens uit dat Apple met iOS 19 de apps gaat loskoppelen van het systeem. Dat lijkt me toch niet meer offtopic dan de rest van het draadje, dat over die verwevenheid gaat?

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:33

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:45:
TheVivaldi in 'Gurman: eerste versie iOS 18 bevat nog geen Apple Intelligence'

Het draadje gaat over hoe alles op iOS nauw verweven is. Vervolgens spreek ik de wens uit dat Apple met iOS 19 de apps gaat loskoppelen van het systeem. Dat lijkt me toch niet meer offtopic dan de rest van het draadje, dat over die verwevenheid gaat?
Een 0-moderatie kan ik me wel voorstellen.

Het is praktisch onmogelijk om apps los te koppelen van het OS. Al is het maar omdat een versie van een OS specifieke nieuwe hardware implementeert, wil een app dan gebruik maken van de bijbehorende functies dan is een bepaalde minimale versie van een OS vereist.

Daarnaast beargumenteer je niet waarom Apple zich daarop zou moeten focussen waardoor jouw reactie enigszins een ‘vind ik ook’ is en verder niet heel veel toevoegt.

Je reactie staat momenteel op +1 :)

• TheVivaldi
Santford schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:10:
[...]

Een 0-moderatie kan ik me wel voorstellen.

Het is praktisch onmogelijk om apps los te koppelen van het OS. Al is het maar omdat een versie van een OS specifieke nieuwe hardware implementeert, wil een app dan gebruik maken van de bijbehorende functies dan is een bepaalde minimale versie van een OS vereist.

Daarnaast beargumenteer je niet waarom Apple zich daarop zou moeten focussen waardoor jouw reactie enigszins een ‘vind ik ook’ is en verder niet heel veel toevoegt.

Je reactie staat momenteel op +1 :)
Kijk, dat zou een prima antwoord geweest zijn. Overigens niet eens met je redenatie, want op veel andere systemen zijn de apps ook (grotendeels) losgekoppeld, maar goed. Bedankt voor de +1 in elk geval. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Is de "black / white list vs andere benaming" discussie niet gewoon offtopic hier ipv +2?

[eNeRGy] in 'Microsoft schakelt IPv6 vanaf 1 oktober standaard in bij Exchange Online'

• kodak

kodak

FP ProMod
Een inhoudelijke reactie wegmodereren naar -1 lijkt me niet de bedoeling.
kodak in 'DOJ: TikTok kan standpunten van gebruikers over gevoelige onderwerpen nagaan'

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:15

Smoke

Maverick Reploid

Deze lijkt me iets te veel "Install Linux, problem solved" om een +2 of zelfs een +3 te verdienen:

Ryunoru in 'Chrome waarschuwt voor extensies die binnenkort niet meer ondersteund worden'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Smoke schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:53:
Deze lijkt me iets te veel "Install Linux, problem solved" om een +2 of zelfs een +3 te verdienen:

Ryunoru in 'Chrome waarschuwt voor extensies die binnenkort niet meer ondersteund worden'
Dat is inderdaad geen +3 of +2. Wie helpt?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Is die hele discussie m.b.t. Firefox vs Chrome niet offtopic? Of heeft dat nog nét genoeg raakvlak?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze hele discussie is irrelevant gezet door een enkele gebruiker: Bor in 'TikTok experimenteert met functie om video's te vinden door te zingen of neuriën'

Er staan erg veel reacties bij dit onderwerp die op 0 zijn gezet wat imho wat te streng is. Het hele privacy aspect is bij Tiktok in mijn ogen relevant (dermate dat wereldmachten zich hier actief mee bemoeien) en er is een, in mijn ogen, relatie tot de gemelde nieuwe feature. Zijn we hier niet iets te streng?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
turbojet80s in 'Microsoft schakelt IPv6 vanaf 1 oktober standaard in bij Exchange Online' is volgens mij gewoon een AI antwoord welke de plank her en der misslaat, zie ook mijn reply met meer uitleg.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me gewoon ontopic.(15x 0, 2x -1) Als mening hoeven we het niet eens te zijn maar er valt prima inhoudelijk discussie op te voeren.
biteMark in 'Ubiquiti introduceert Enterprise Fortress Gateway-router met 25Gbit/s-ethernet'

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Bor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:35:
Deze hele discussie is irrelevant gezet door een enkele gebruiker: Bor in 'TikTok experimenteert met functie om video's te vinden door te zingen of neuriën'

Er staan erg veel reacties bij dit onderwerp die op 0 zijn gezet wat imho wat te streng is. Het hele privacy aspect is bij Tiktok in mijn ogen relevant (dermate dat wereldmachten zich hier actief mee bemoeien) en er is een, in mijn ogen, relatie tot de gemelde nieuwe feature. Zijn we hier niet iets te streng?
Hmm, ik vind ze off-topic. We hebben al genoeg TikTok artikelen gehad die over "privacy" en "profilering" gaan. Dit artikel gaat over een nieuw feature Sound Search dat vergelijkbaar is met die van de detectietool van YouTube Music. De discussie gaat van een enthousiaste reactie, naar weet wat je gebruikt, naar reclame, naar profilering naar "ik heb niets te verbergen". Vanaf reclame is het volgens mij allemaal een 0.

• Aldy
Bor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Ik neem aan dat zo'n oproep gericht is aan de speciale mods?

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:16:
Deze reactie lijkt me gewoon ontopic.(15x 0, 2x -1) Als mening hoeven we het niet eens te zijn maar er valt prima inhoudelijk discussie op te voeren.
biteMark in 'Ubiquiti introduceert Enterprise Fortress Gateway-router met 25Gbit/s-ethernet'
Ik geef hem ook 0. De vergelijking met Apple maakt het zwak en daarnaast zijn ze nu ook weer niet zo goed als Apple zie latere reacties.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Aldy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Mag jij ook doen. Die van ons telt maar 1x, voor de rest net zo zinvol.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Nee hoor, elke moderatie helpt immers.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• Aldy
Bor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:28:
[...]

Nee hoor, elke moderatie helpt immers.
De reactie staat inmiddels op +1. Ik denk dat dit precies de bedoeling was.

• kodak

kodak

FP ProMod
hamsteg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:22:
[...]
Ik geef hem ook 0. De vergelijking met Apple maakt het zwak en daarnaast zijn ze nu ook weer niet zo goed als Apple zie latere reacties.
Dat een vergelijking zwak is wil niet zeggen dat die dus maar irrelevant of offtopic is. Dat andere tweakers andere kanten kunnen laten zien wil ook niet zeggen dat de reactie dus maar irrelevant is. Het doel is immers ook discussie voeren over verschillende meningen en voorbeelden.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Dat een vergelijking zwak is wil niet zeggen dat die dus maar irrelevant of offtopic is. Dat andere tweakers andere kanten kunnen laten zien wil ook niet zeggen dat de reactie dus maar irrelevant is. Het doel is immers ook discussie voeren over verschillende meningen en voorbeelden.
Apple verkoopt kwaliteitsspul. Als er zo'n vergelijkende bewering wordt gedaan en deze wordt door andere posts op 5 punten onderuit gehaald dan is het voor mij een ongefundeerde vergelijking.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
hamsteg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:22:
[...]
De vergelijking is niet zo zeer het punt waarop ik de argumentatie mank vind gaan. "Nice maar wel wat prijzig." gaat niet op. Voor een consument wellicht maar vergeleken met de andere genoemde aanbieders zit Ubiquiti aan de onderkant als je puur naar kosten kijkt. Kijk je toch naar de vergelijking met Apple; dat is zo'n beetje de duurste aanbieder dus ook vanuit dat oogpunt gaat dit argument niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 30-07-2024 15:50 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
hamsteg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Apple verkoopt kwaliteitsspul. Als er zo'n vergelijkende bewering wordt gedaan en deze wordt door andere posts op 5 punten onderuit gehaald dan is het voor mij een ongefundeerde vergelijking.
Die reactie is niet zomaar informatief. Er staat dan voor de discussie belangrijke informatie die anderen nog niet wisten of beseften. En daar is de tweaker dus kennelijk niet de enige in. Ik dacht eerder ook dat het merk vergelijkbaar was. Natuurlijk kunnen we dan anderen hun standpunt achteraf irrelevant gaan noemen, maar dat lijkt dan meer neer te komen op selectief achteraf willen afstraffen op onwetendheid en anderen tegenspraak kunnen bieden. Uit die reactie is de informatieve tegen reactie voort gekomen. Het lijkt mij niet positief om dat dan maar achteraf irrelevant te gaan modden.

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 30-07-2024 16:06 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Off-topic / irrelevant Irrelevant
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Een 0-reactie betekent niet dat er geen discussie mag plaatsvinden, het betekent alleen dat het inhoudelijk niets toevoegt aan het artikel. Door een 0-reactie kan het wel zo zijn dat er nuttige info loskomt, dat klopt.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
De reactie van een ander kortzichtig noemen maar zelf niet goed lezen lijkt mij een 0: PloLeider in 'Azure en andere Microsoft-diensten wereldwijd getroffen door storing - Update'

Pagina: 1 ... 152 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2