Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 209 Laatste
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:20
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:30:
Ik dacht dat op de FP altijd zaken goed moeten kunnen onderbouwen (misschien wel juist bij dit soort aantijgingen), maar schijnbaar is de insinuatie van dit soort zaken opeens voldoende om het als ongewenst en polariserend te bestempelen... Ik mis dan denk ik even waar die lijn ligt...
Ik denk bij de ernstige insinuaties/aantijgingen, maar dat is ook afhankelijk van of iets publiekelijk bekend is.
Als ik stel dat er in China sprake is van genocide omtrent de Oeigoeren, dat is dat een ernstige insinuatie.
Het is (vrij) algemeen bekend dat China Oeigoeren mishandelt, misschien dat genocide wat de Oeigoeren betreft niet heel bekend is bij het publiek.

Daar zou je het voordeel van de twijfel kunnen geven om daar wel of geen bronnen bij te vermelden die dat standpunt (dat genocide plaatsvindt in China) ondersteunen.

Maar onzedelijk gedrag tegenover kinderen is een heel gevoelig onderwerp, daar zou ik me handen niet aan branden om insinuaties te maken zonder daar een goede onderbouwing bij te geven.

vrede in rust

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nas T schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:34:
Los van of dat kan, ik vind dat vreemde informatie om publiekelijk te lezen.
Zeker, het is wat vreemd om te lezen, maar zolang het aantijgingen zijn, zonder te verwijzen naar bijvoorbeeld bronnen en dergelijken, lijken het mij niets meer dan aannames. Geen idee of het zo is, maar last time I checked is dat niet standaard ongewenst, maar een 0.
Nas T schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:39:
Maar onzedelijk gedrag tegenover kinderen is een heel gevoelig onderwerp, daar zou ik me handen niet aan branden om insinuaties te maken zonder daar een goede onderbouwing bij te geven.
Dat het heel gevoelig is snap ik, maar nogmaals, ik vind niet dat een ononderbouwde reactie, ondanks een insinuatie, direct maar ongewenst moet zijn. Nogmaals, als op een site als Tweakers onomstotelijk kan worden bewezen (met bronnen) dat POTUS inderdaad zijn handen niet thuis kan houden (op wat voor manier en welke reden dan ook), dan wordt de site wederom geslashdot en kan POTUS een impeachment verwachten.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2024 14:48 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Dat klopt maar waar is de (objectieve) onderbouwing in dit geval terwijl er nogal een aantijging staat? Die onderbouwing is dan het in elkaar geplakte filmpje puur om de betreffende persoon in een slecht daglicht te stellen met de titel "'Creepy' Joe Biden sniffs children’s hair" :?

Welke score heb je zelf in gedachten en waarom?
Zelf zou ik dan dus een 0 geven voor de reactie en ik heb dan ook mijn moderatie daar nu op aangepast, ik had het in eerste instantie dus ook iets te hoog ingeschat. Door de reacties hier heb ik wel een wat beter inzicht, maar om dan te zeggen dat het ongewenst is...

Ook mede doordat hij ook schrijft, dat je het eigenlijk niet echt weet, want wat er online te vinden is, zouden ook deepfakes kunnen zijn in een poging om POTUS zwart te maken. En nogmaals, de videos waarbij het niet deepfake is, is het blijkbaar wel oke, want als het niet oke was, had POTUS direct een impeachment kunnen verwachten, zo simpel is het.

In dat opzicht is een aantijging dan natuurlijk niet netjes, maar ik vind een dergelijke reactie (ook door de manier waarop het geschreven is) nu ook niet echt aanvallend genoeg om te zeggen dat het ongewenst is. Het is niet dat er staat dat POTUS een vieze vuile pedo is (even overdreven geschreven misschien).

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2024 14:53 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:45:
[...]
Zeker, het is wat vreemd om te lezen, maar zolang het aantijgingen zijn, zonder te verwijzen naar bijvoorbeeld bronnen en dergelijken, lijken het mij niets meer dan aannames. Geen idee of het zo is, maar last time I checked is dat niet standaard ongewenst, maar een 0.
[...]
Een insinuatie dat iemand niet van kinderen kan afblijven zonder enige objectieve onderbouwing kan zeer schadelijk zijn en is gewoon ongewenst, niet irrelevant.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Nas T
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:45:
[...]
Wat mij betreft vallen ernstige insinuaties zonder (goede) onderbouwing hier onder:
... allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben ...
Een ernstige insinuatie zonder onderbouwing is niet vriendelijk (ik twijfel of dat mijn mening of een feit is, maar ik neig naar een feit). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand het ok vindt een ernstige aantijging te ontvangen, zonder dat er duidelijk bewijs voor is.

vrede in rust

• Nas T
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:51:
[...]
In dat opzicht is een aantijging dan natuurlijk niet netjes, maar ik vind een dergelijke reactie (ook door de manier waarop het geschreven is) nu ook niet echt aanvallend genoeg om te zeggen dat het ongewenst is. Het is niet dat er staat dat POTUS een vieze vuile pedo is (even overdreven geschreven misschien).
Ik stel me dan een kinderachtige discussie voor, waarbij eerst verwijzingen worden gemaakt naar pedoseksualiteit, zonder het zo letterlijk te noemen, en uiteindelijk bij commentaar verweerd wordt: "ja, maar ik zeg het toch niet letterlijk?"
Nee, maar je maakt iemand wel verdacht. En dat is ongewenst.

vrede in rust

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 23:33

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:34:
iAR in 'Facebook bestaat twintig jaar'

Smijten met ziektes als 'kanker' lijkt me geen +1 waard, laat staan de +3's die het krijgt?
Vreemd genoeg staat het er nog steeds.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Vreemd genoeg staat het er nog steeds.
Aangezien ik geen Facebook heb, heb ik dit topic niet gevolgd, maar het moet toch mogelijk zijn om een bericht waarin ziekten worden gebruikt als scheldwoord totaal te verwijderen. Het is onnodig om een grote groep mensen te kwetsen.
Daarnaast, lijkt het mij, is het gebruik van ziekten als scheldwoord een reden om iemand tijdelijk de toegang tot de reacties te ontzeggen. Hierbij moet ik wel zeggen dat sommige ziekten niet meer als zodanig herkend worden, omdat ze (bijna) niet meer voorkomen. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld het scheldwoord tering. Een heleboel jongeren zullen dit niet meer als ziekte herkennen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 15:17

Dazzler2120

FP ProMod
Aldy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Aangezien ik geen Facebook heb, heb ik dit topic niet gevolgd, maar het moet toch mogelijk zijn om een bericht waarin ziekten worden gebruikt als scheldwoord totaal te verwijderen. Het is onnodig om een grote groep mensen te kwetsen.
Daarnaast, lijkt het mij, is het gebruik van ziekten als scheldwoord een reden om iemand tijdelijk de toegang tot de reacties te ontzeggen. Hierbij moet ik wel zeggen dat sommige ziekten niet meer als zodanig herkend worden, omdat ze (bijna) niet meer voorkomen. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld het scheldwoord tering. Een heleboel jongeren zullen dit niet meer als ziekte herkennen.
Maar het wordt in deze context niet als scheldwoord gebruikt, het wordt als referentie gebruikt.
Er had ook kunnen staan; "Ik vind social media de ziekte van onze samenleving". Had je in die context 'de ziekte' als een scheldwoord gezien?
Het is wellicht een hyperbool, maar het kan prima zijn dat iemand Social Media als ernstige ziekte van de samenleving beschouwt lijkt mij.

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Maar het wordt in deze context niet als scheldwoord gebruikt, het wordt als referentie gebruikt.
Dan kom je (denk ik) in het grijze gebied terecht, want wat is anno. 2024 nog toelaatbaar, helemaal nu we in een maatschappij leven waarbij je zo voorzichtig moet zijn met wat je schrijft of zegt.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:17

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Heb je het bericht gelezen? Ik vind het woord 'kanker' in deze context niet nodig, maar zoals eerder aangegeven door @Nas T wordt het hier gebruikt als metafoor. Een zwellende ziekte die zich verspreid door een lichaam. Ja, er had ook een andere metafoor gebruikt kunnen worden, maar nee, in mijn ogen is het in dit geval niet hetzelfde als schelden.

• Aldy
AlphaRomeo schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Heb je het bericht gelezen? Ik vind het woord 'kanker' in deze context niet nodig, maar zoals eerder aangegeven door @Nas T wordt het hier gebruikt als metafoor. Een zwellende ziekte die zich verspreid door een lichaam. Ja, er had ook een andere metafoor gebruikt kunnen worden, maar nee, in mijn ogen is het in dit geval niet hetzelfde als schelden.
Ook @AlphaRomeo Zoals ik al schreef heb ik de topic niet gevolgd. Hierdoor dacht ik dat het als scheldwoord werd gebruikt. Dat is dus onjuist. Ik moet zeggen dat ik deze vergelijking wel cru vind, maar ik kan mij er wel enigszins in vinden.

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

xxs in 'MIVD vindt Chinese spionagesoftware op Fortinet-systeem van krijgsmacht'

Prima reactie, maar een +2 lijkt me wat overdreven, riekt beetje naar meningmodden. Gewoon een nette +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:28

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:30:
xxs in 'MIVD vindt Chinese spionagesoftware op Fortinet-systeem van krijgsmacht'

Prima reactie, maar een +2 lijkt me wat overdreven, riekt beetje naar meningmodden. Gewoon een nette +1.
Jij was er snel bij om die mis moderatie hier te melden :o

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Jij was er snel bij om die mis moderatie hier te melden :o
Ja, er werd wel 6x een +1 op mijn reactie gegeven (terecht, ook daar lijkt een +1 me voldoende), maar niet op die eronder. Dat riekt op zijn minst naar ietwat kwalijke meningmodding....

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Ja, er werd wel 6x een +1 op mijn reactie gegeven (terecht, ook daar lijkt een +1 me voldoende), maar niet op die eronder. Dat riekt op zijn minst naar ietwat kwalijke meningmodding....
Reactie stond er net 15 minuten.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Reactie stond er net 15 minuten.
De mijne ook, en die kreeg wel 6x +1. De reactie eronder niet, wat dus een beetje naar meningmodden riekte.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
De mijne ook, en die kreeg wel 6x +1. De reactie eronder niet, wat dus een beetje naar meningmodden riekte.
[/quote]

Wat is erop tegen om de mogelijkheid te bieden voor een duimpje omhoog en een duimpje omlaag? Dan ben je gelijk dat meningmodden kwijt.

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 04:52
Begin toch wel vraagtekens te krijgen hoe biased de mods op tweakers zijn zie mijn post en blokker ze post in het topic over china die nl hackt.

On topic met bronvermelding van reuters krijgt 6x

Off topic met 0.0 bronvermelding en puur anti Amerika onderbuik gevoelens krijgt 6x +1

Mocht het niet een supermod zijn dan moeten jullie dit maar is tegen het licht houden want ik ben wel een beetje klaar met het pro ccp en anti Amerika dat +1 krijgt zodra china genoemd word zelfs s het land Amerika geen eend benoemd word in het topic.

Wil ik chinese staatspropaganda dan ga ik wel weer in China wonen.

Blokker_1999 in 'MIVD vindt Chinese spionagesoftware op Fortinet-systeem van krijgsmacht'

Tevens niet de eerste keer maar ondertussen standaard geworden op tweakers.

[ Voor 14% gewijzigd door Zyphlan op 07-02-2024 01:09 ]

• Zyphlan
Begin toch wel vraagtekens te krijgen hoe biased de mods op tweakers zijn zie mijn post en blokker ze post in het topic over china die nl hackt.

On topic met bronvermelding van reuters krijgt 6x 0

Off topic met 0.0 bronvermelding en puur anti Amerika onderbuik gevoelens krijgt 6x +1

Mocht het niet een supermod zijn dan moeten jullie dit maar is tegen het licht houden want ik ben wel een beetje klaar met het pro ccp en anti Amerika dat +1 krijgt zodra china genoemd word zelfs s het land Amerika geen eend benoemd word in het topic.

Wil ik chinese staatspropaganda dan ga ik wel weer in China wonen.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Oon in 'Autoriteit Persoonsgegevens gaat in 2024 vaker controleren op cookiebanners'
Sorry, maar een bewust selectieve quote over een opt-in (en vooral allang discontinued) feature van Ghostery verdient geen +2 moderatie.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zowel die van jou als die van Blokker1999 die op de jouwe reageert hebben niks met de hack uit het onderwerp te maken, laat staan al het gebruikelijke geroep over "miljoenen doden" wat zo mogelijk nog minder net het onderwerp te maken heeft.

Een 0 voor beide lijkt me daarom de juiste score.

Het trollen over "staatspropsganda", omdat je het ergens niet mee eens bent, zullen we dan maar even niet over beginnen, net zoals het klagen over moderatie op de FP, wat je daarna ook nog doet.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 07-02-2024 04:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-02-2024 06:19 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Zyphlan
We negeren maar even de +0 voor een volledig on topic post ? Dat de 2de post van mij een 0 krijgt geen probleem mee en volledig mee eens en daar hoor je me toch ook niet over? Daar ging ik zelf al vanuit.

Ik zie dat het nu is aangepast maar zegt al genoeg dat ik uitdrukkelijk het moet vermelden want mijn post ging helemaal niet over mijn 2de post en ook uitdrukkekijk gemeld dat het de eerste post betrof en die is volledig on topic inclusief bronvermelding

En het dan snel aanpassen en de reactie geven op me 2de post vind ik toch een bedroevend gevalletje.

• Zyphlan
En ja als van mods een post met bronvermelding en on topic een +0 krijgt en whataboutisme van blokker een +1krijgt dan mag ik zeker van mening zijn dat informatie die niet welvallig is over china weggemoffeld word.

Dat je dat trollen noemt terwijl dit zeker niet de eerste keer is vind ik schokkend.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:53:
Wat is erop tegen om de mogelijkheid te bieden voor een duimpje omhoog en een duimpje omlaag? Dan ben je gelijk dat meningmodden kwijt.
Hier zijn al meerdere topics over geweest. Een duim omhoog en omlaag is over het algemeen juist gebaseerd op mening. Dit topic is niet bedoelt om dit soort zaken te bespreken gezien daardoor de aangedragen mismoderaties al snel ondersneeuwen.

• Aldy
Hier zijn al meerdere topics over geweest. Een duim omhoog en omlaag is over het algemeen juist gebaseerd op mening. Dit topic is niet bedoelt om dit soort zaken te bespreken gezien daardoor de aangedragen mismoderaties al snel ondersneeuwen.
Wat een duimpje wel tegengaat, is dat de moderaties gebruikt worden voor meningen. En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit in het huidige mod-systeem wel gebeurt. Door duimpjes te gebruiken hou je de moderaties zuiver, precies waarvoor het bedoeld is. En het zuiver houden van de moderaties is volgens mij precies waar deze topic over gaat.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:23:
[...]
Wat een duimpje wel tegengaat, is dat de moderaties gebruikt worden voor meningen.
Nee dat doe je niet. Een up / downvote systeem is meestal (vrijwel geheel) gebaseerd op mening. Zie bv Reddit, de duimpjes op het forum hier en andere voorbeelden. Zoals aangegeven is hier al meerdere keren over gediscussieerd binnen het Frontpage Moderatie forum en is dit topic niet bedoelt om dit soort zaken te bespreken gezien daardoor de aangedragen mismoderaties al snel ondersneeuwen. Laten we terug ontopic gaan; het melden van (mogelijke) mismoderaties.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +3 (22× +3). Het grootste deel bestaat uit selectief wat quotes plaatsen. De eerste quote van de concurrent is uit het verband getrokken. Die stelt niet dat er maar één kenmerkende werking is en geeft daarbij zelfs ook aan dat het maandelijks gebruik juist waarde heeft afhankelijk van je doel. Daarbij verwijst deze ook nog naar promotie van het langdurige betaalde gebruik van hun eigen abonnement. Dat is heel wat anders dan eenduidig maar bevestigen alsof het klopt of dat een ander het eens is.

De tweede quote is net zo selectief: een klant heeft een ervaring, die daarbij niet zomaar op gaat als relevanter dan andere ervaringen. Het is hooguit een te verwachten bevestiging dat een klant die ervaring kan hebben, wat niet heel bijzonder is.

Dan staat er nog een korte verwijzing naar alternatieven. Dat is op zich informatief, maar niet heel bijzonder voor de discussie.

Het grootste deel lijkt daarmee zelfs niet informatief relevant.

P1nGu1n in 'Mozilla komt met Monitor Plus-dienst die gegevens van databrokersites verwijdert'

• OLED

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:52

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Het gaat waarschijnlijk om de eerste zin van je reactie die als ongewenst gezien wordt.
Het is niet relevant voor de inhoud van je reactie maar toch vermeldt je dat Taiwan een provincie van China is en hoop je voor de Chinezen die daar wonen.

Je had kunnen volstaan met Taiwan (of het nou een land, provincie of staat is) en met inwoners (nu wek je de indruk niet te hopen voor alle andere mensen die daar wonen of werken).

Daarom vind ik jou reactie in z’n huidige vorm onnodig provocerend en derhalve ongewenst.

[ Voor 20% gewijzigd door Santford op 07-02-2024 19:53 ]

• OLED
Santford schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:51:
[...]

Het gaat waarschijnlijk om de eerste zin van je reactie die als ongewenst gezien wordt.
Het is niet relevant voor de inhoud van je reactie maar toch vermeldt je dat Taiwan een provincie van China is en hoop je voor de Chinezen die daar wonen.

Je had kunnen volstaan met Taiwan (of het nou een land, provincie of staat is) en met inwoners (nu wek je de indruk niet te hopen voor alle andere mensen die daar wonen of werken).

Daarom vind ik jou reactie in z’n huidige vorm onnodig provocerend en derhalve ongewenst.
Duidelijk!
Ik heb het inmiddels aangepast naar “inwoners van de provincie Taiwan”. Mocht Nederland (of Amerika) het ooit als land erkennen dan pas ik het weer aan :)

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd in 'Europees Parlement verplicht bankoverschrijvingen binnen 10 seconden in EU'

Ondanks dat het inderdaad een klakkeloze copy paste is van een chatgpt output lijkt me een -1 wat overdreven toch? De intentie was niet om te provoceren of om iemand een hak te zetten. Een 0 of +1 volstaat ook.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Jay-B schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:52:
Verwijderd in 'Europees Parlement verplicht bankoverschrijvingen binnen 10 seconden in EU'

Ondanks dat het inderdaad een klakkeloze copy paste is van een chatgpt output lijkt me een -1 wat overdreven toch? De intentie was niet om te provoceren of om iemand een hak te zetten. Een 0 of +1 volstaat ook.
Een +1 vind ik het niet, het is niet veel anders dan een lmgtfy link. Een 0 kan ik mee leven.

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

AlphaRomeo schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:59:
[...]

Een +1 vind ik het niet, het is niet veel anders dan een lmgtfy link. Een 0 kan ik mee leven.
Dat vind ik ook een prima score want meer is het niet. Maar een -1 lijkt mij ook weer onnodig.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 13:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is een lap tekst van een tekstgenerator dat even gemakkelijk onzin als nuttige resultaten genereert. En bij complexe zaken met veel nuances, zoals deze, is het risico op onzin zeer groot. Ik vind het dus een tekst zonder enige toegevoegde waarde die ongewenst is. Je ziet ook dat er geen enkele nuttige reactie op komt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zyphlan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:24:
En ja als van mods een post met bronvermelding en on topic een +0 krijgt en whataboutisme van blokker een +1krijgt dan mag ik zeker van mening zijn dat informatie die niet welvallig is over china weggemoffeld word.

Dat je dat trollen noemt terwijl dit zeker niet de eerste keer is vind ik schokkend.
Ik heb jouw reacties even verplaatst naar het juiste topic. Inmiddels staat de hele discussie, afgezien van het geklaag over de moderatie, op 0. Het is allemaal even offtopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Zyphlan
Ik geef het op je gaat geen eens in op dat het NIET over die 2de post ging en grappig want ook die heb ik volledig zelf geschreven en juist uitgebreid om iemand die reageert met ze komen met whataboutism dat er een groot scala aan nuances ligt en dat dit te kort door de bocht is . Geopolitiek laat zich niet samenvatten in 2 zinnen.

what's next alles wat de mod niet zint is desinformatie?

1 van jouw mods gooide blokker ze anti Amerika post op +1 en een on topic stuk met bronvermelding op +0 dat dit snel veranderd word zodra ik er melding van maakt en dat je het volledig negeert DAAR heb ik het probleem mee.

Als je eigen mods de moderatie regels niet kennen en niet ter verantwoording worden geroepen wat is dan het nut van mods ?

Dan verschilt het niet veel meer van reddit mods die zelf wel bepalen wat de waarheid is ( zoals ook jij net laat zien met een genuanceerd stuk afdoen als komt uit de tekstgenerator)

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@Zyphlan de eerste van de twee reacties die @Dirk hierboven plaatste was een reactie op Technomania en indirect op deze post in dit topic. Dat ging over een FP-reactie die met chatGPT gegenereerd en was geen reactie op jouw melding.

[ Voor 4% gewijzigd door Santford op 07-02-2024 23:24 ]

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
WokeBroke in 'Disney investeert 1,5 miljard dollar in Epic Games voor bouw 'sociaal universum''

Ik geef hier op een respectvolle manier aan dat dit totaal niet in gaat op wat ik zeg. En dat is een -1 ?

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +3 (30x 48x). Het is zeker informatief dat iemand verduidelijkt dat de aanval van meerdere omstandigheden af hangt. Maar als een tweaker dan nieuws of bronnen suggestief clickbait gaat noemen omdat iemand van mening is dat er omstandigheden zijn die verduidelijking konden hebben lijkt me niet gepast en zeker niet om de reactie als uitzonderlijk positieve bijdrage naar +3 te plussen.

Ik ben het er volledig mee eens dat er meer nuance kan zijn. Maar het nieuws is niet dat er hoe dan ook maar geen extra omstandigheden zijn, het nieuws is dat het binnen korte tijd mogelijk bleek met heel weinig middelen. Ongeacht of het bitlocker is of dat er ook veiligere implementaties mogelijk zijn als men daar genoeg noodzaak toe ziet. En los van het feit dat dit op zich al prima reden is om nieuws te brengen is dit voor velen waarschijnlijk wel een nodig praktisch voorbeeld dat toont dat de theorie niet zomaar op gaat. Dat maakt de mening dat er allang voor veiliger alternatief gekozen kan worden niet heel bijzonder. De praktijk is dat men juist niet alleen gebruik maakt van de meest moderne of veiligste mogelijkheden.

Noxious in 'Youtuber kraakt BitLocker-versleuteling binnen minuut met Raspberry Pi Pico'

[ Voor 12% gewijzigd door kodak op 08-02-2024 16:50 ]

• Nas T
kodak schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:31:
Deze reactie lijkt me geen +3 (30x 48x). Het is zeker informatief dat iemand verduidelijkt dat de aanval van meerdere omstandigheden af hangt. Maar als een tweaker dan nieuws of bronnen suggestief clickbait gaat noemen ...
Het verhaal van JapyDooge is technisch wel juist denk ik, dan zou zijn opmerking over clickbait ook wel terecht zijn.
Maar ... het artikel gaat niet per se over het kraken van de Bitlocker versleuteling (waar JapyDooge over uitlegt), maar gaat over dat het door een Raspberry pico binnen een minuut kan doen.
En dan is de opmerking over clickbait denk ik niet terecht.

vrede in rust

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• OLED
Hier nog een denk ik:
OLED in 'Apple lijkt PWA's op iOS niet meer te ondersteunen in iOS 17.4 voor EU-users'
Ik heb het gevoel dat dit één moderator is, maar ik kan het niet zeker weten

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Crocidolite in 'Negentien Nederlandse politici betalen voor blauw vinkje op X'

"Wat is de nieueswaarde" lijkt me geen +1, laat staan +2. Maximaal een 0, dit hoort in GR.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 09-02-2024 08:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LFranxWind in 'Moederbedrijf FromSoftware koopt studio achter roleplayinggame Octopath Traveler'

Tof dat de redacteur duiding geeft over waarom de titel van het nieuwsbericht is zoals die is, maar eigenlijk is die discussie sowieso al GR materiaal en dus offtopic. Deze reactie dan belonen met een +2 i s dan wellicht ook weer wat overdreven.

• kodak

kodak

FP ProMod
Nas T schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:33:
[...]
Het verhaal van JapyDooge is technisch wel juist denk ik, dan zou zijn opmerking over clickbait ook wel terecht zijn.
Inmiddels staat die post met de clickbait-houding als toppost met 92x +3.

Suggeren dat tweakers of ander nieuws berichten als clickbait plaatsen is hoe dan ook niet zomaar gepast. Waarbij van mening zijn dat een bericht onvolledig is omdat iemand aanvullende technische opmerkingen heeft geen excuus is, omdat het geen opzet toont dat het doel clickbait zou zijn. En dat is dan nog naast het feit dat het uitgangspunt van die reactie hoe dan ook niet klopt over de bedoeling van het nieuws.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
CivLord in 'Belastingdienst moet nog 72 procent bedrijfsprocessen aan AVG toetsen'

Een +2 voor deze reactie, terwijl hij niet eens het draadje leest. Ik reageerde op iemand die het had over logheid, oude systemen, etc. en nu doet hij alsof ik reageer op alle affaires die gespeeld hebben. Daar ging het helemaal niet over, dus een +2 lijkt me hier niet aan de orde.

• Zyphlan
Santford schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:22:
@Zyphlan de eerste van de twee reacties die @Dirk hierboven plaatste was een reactie op Technomania en indirect op deze post in dit topic. Dat ging over een FP-reactie die met chatGPT gegenereerd en was geen reactie op jouw melding.
Bedankt voor de verduidelijking ik zit nog wel te wachten wat de gevolgen zijn voor de mods die mijn eerste post op +0 zet en anti Amerika op +1 en het snel terug zet nadat ik er een punt van maak.

Ook omdat dit zeker niet de eerste keer is en zijn het random mensen dan zou ik het allang hebben laten rusten.

Je kunt het pertinent oneens zijn met sommige punten ( dat ben ik ook wel eens) maar de moderatie regels zijn juist gemaakt om het geen populariteit contest te laten worden.

En kun je dat als mod niet dan moet die persoon maar misschien zeggen : ik ben toch niet geschikt voor deze verantwoordelijkheid

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 15:17

Dazzler2120

FP ProMod
Zyphlan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking ik zit nog wel te wachten wat de gevolgen zijn voor de mods die mijn eerste post op +0 zet en anti Amerika op +1 en het snel terug zet nadat ik er een punt van maak.

Ook omdat dit zeker niet de eerste keer is en zijn het random mensen dan zou ik het allang hebben laten rusten.
Vanuit de topic warning:
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Wanneer er veelvuldig door users verkeerd gemodereerd wordt dan worden de rechten tot moderatie ontnomen, maar dat soort gevolgen worden niet besproken.

PS4 PSN: Dazzler2120

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is vooral een mening hoe een tweaker hoopt dat Mozilla zal worden onder een nieuwe directie.

verytallman in 'Firefox-moederbedrijf Mozilla krijgt nieuwe directeur'

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
@Zyphlan wanneer users fout modereren worden ze hierop aangesproken. Vanuit de crew wordt er verder niet inhoudelijk gecommuniceerd over genomen maatregelen richting andere users.

200 fish found!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant. Het is een vraag om inhoudelijke argumenten en gaat inhoudelijk in op waarom er inhoudelijke kritiek is bij dit nieuws en het dus niet zomaar suggestief als haatdragend valt op te vatten.

kodak in 'Fortinet waarschuwt voor ernstige remotecode-executionbug in FortiOS-vpn'

• Zyphlan
Nogmaals kunnen users 6x punten geven?

Want het betreft iemand die +6 kan geven of iemand met 6 accounts ( want lijkt me sterk dat 6 mensen dezelfde mening in 1minuut hebben en dit ook aanpassen na melding ).

Nogmaals genoeg random mensen die verkeerde punten geven het punt is dat als iemand 6 punten kan geven en zijn eigen bias erdoorheen laat stromen dan moet dat gewoon keihard aangepakt worden want dan is die simpelweg niet geschikt om dit soort mod powers te hebben.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Zyphlan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:40:
Ja, zie FAQ:
De moderatorstatussen verschillen in de weging die er aan de uitgedeelde moderaties wordt gegeven. Moderaties van een Moderator worden enkelvoudig gewogen, die van een Expert tweevoudig en moderaties van ProMods en PowerMods tellen voor zes.
Dat kan dus kloppen. :)

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 21:29
sellh in '19 Nederlandse politici betalen voor blauw vinkje op X'

Ik sta weer eens volledig paf!

Iemand zet de FvD kiezers neer als tweederangsburgers, die geen tv zouden kijken en geen kranten zouden lezen.
Ik geef daar een reactie op en dan is het mijn reactie die wordt afgemind.

Volledig de omgekeerde wereld.

• Zyphlan
Bedankt , Dan hoop ik dat er een kijkje naar genomen word want het viel me de laatste tijd al op dat er een mod is die helemaal als het op China aankomt ze eigen bias volledig door laat stromen en vooral nogal anti-amerika lijkt te zijn.

Snel de +6 aanpassen van me eerste post nadat ik heibel maak zegt eigenlijk al genoeg dat het niet een ongelukje was :) ook omdat me eigen mening in de eerste post niet doorkomt en het een toevoeging is op het stuk met reuters als bron.

• Bor

Bor

Topicstarter
Zyphlan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 01:50:
Snel de +6 aanpassen van me eerste post nadat ik heibel maak zegt eigenlijk al genoeg dat het niet een ongelukje was :)
Nou nou, dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Iemand kan zeker een foutje hebben gemaakt of zijn moderatie hebben aangepast aan de hand van nieuwe inzichten. Laten we niet gelijk van het negatieve uitgaan.

• OLED
Zyphlan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:40:

Want het betreft iemand die +6 kan geven of iemand met 6 accounts ( want lijkt me sterk dat 6 mensen dezelfde mening in 1minuut hebben en dit ook aanpassen na melding ).

Nogmaals genoeg random mensen die verkeerde punten geven het punt is dat als iemand 6 punten kan geven en zijn eigen bias erdoorheen laat stromen dan moet dat gewoon keihard aangepakt worden want dan is die simpelweg niet geschikt om dit soort mod powers te hebben.
Volgens mij heb ik nog zo iemand gevonden!

OLED in 'Instagram en Threads gaan standaard geen 'politieke content' meer aanbevelen'

• kodak

kodak

FP ProMod
Als een reactie 13x -1 krijgt is dat niet slechts door 1 persoon. Dat is 6x -1 ook niet zomaar. In dit geval vermoed ik dat het gaat om het ongewenst zijn van de linkdrops als onderbouwing van je mening. Discussie voeren we gewoonlijk op zelf verwoorden van onderbouwing, niet dat een ander die maar ergens moet uit gaan halen om mogelijk tot de mening te komen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kodak schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:53:
[...]

Als een reactie 13x -1 krijgt is dat niet slechts door 1 persoon. Dat is 6x -1 ook niet zomaar. In dit geval vermoed ik dat het gaat om het ongewenst zijn van de linkdrops als onderbouwing van je mening. Discussie voeren we gewoonlijk op zelf verwoorden van onderbouwing, niet dat een ander die maar ergens moet uit gaan halen om mogelijk tot de mening te komen.
Die links zijn pas achteraf toegevoegd. Dat vertelt hij er uiteraard gemakshalve maar niet bij....

Eerst stond er alleen het eerste stuk, die beschuldiging van politieke bevoordeling van een politieke partoij zonder enige onderbouwing/bewijs.

Virussen? Scan ze hier!

• OLED
wildhagen schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Die links zijn pas achteraf toegevoegd. Dat vertelt hij er uiteraard gemakshalve maar niet bij....

Eerst stond er alleen het eerste stuk, die beschuldiging van politieke bevoordeling van een politieke partoij zonder enige onderbouwing/bewijs.
Het is algemene kennis, maar de links zijn toegevoegd als bewijs uit betrouwbare bronnen zodat het beter te verteren is voor wie voor het eerst met zulke informatie geconfronteerd wordt.

Het klinkt heel complot achtig ware het niet dat het in kranten gedocumenteerde werkelijkheid is.

Vanuit dit perspectief, is mijn post niet +3 leerzaam?

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-01 22:20
OLED schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Het is algemene kennis, maar de links zijn toegevoegd als bewijs uit betrouwbare bronnen zodat het beter te verteren is voor wie voor het eerst met zulke informatie geconfronteerd wordt.

Het klinkt heel complot achtig ware het niet dat het in kranten gedocumenteerde werkelijkheid is.

Van de drie bronnen die je quote lijkt alleen de New York Post te ondersteunen wat jij beweerde. En die bron is nou toevallig niet echt betrouwbaar te noemen (lees: het zit in de hoek van de meest extreme republikeinen).

Los van wat de bronnen precies zeggen en hoe betrouwbaar ze zijn, werkt een discussie niet als je losse links plaatst, zonder zelf te zeggen welk argument je wilt maken. Dan is het namelijk voor andere mensen niet duidelijk op welke argumenten ze zouden kunnen reageren. Links kunnen een ondersteuning/onderbouwing van argumenten zijn, maar komen daar niet voor in de plaats.

• kodak

kodak

FP ProMod
OLED schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:41:
[...]
Je gaf een mening. Dat is geen algemene kennis. Waarbij je, ook nu weer, selectief weg laat wat je niet uit lijkt te komen. We discussiëren hier duidelijke mismoderaries, waarbij de -1 prima lijkt te passen bij hoe je reageert. Het geeft eerder aan dat je toch wat meer inspanning moet doen in plaats van selectief suggestief.

• Zyphlan
Bor schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:06:
[...]

Nou nou, dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Iemand kan zeker een foutje hebben gemaakt of zijn moderatie hebben aangepast aan de hand van nieuwe inzichten. Laten we niet gelijk van het negatieve uitgaan.
Dat dacht ik eerst ook maar niet de eerste keer dat het me opvalt en dit is het makkelijkste voorbeeld want hier is geen discussie over mogelijk.

- on topic
- bronvermelding van reuters
- aanvullende informatie direct van de bron

Krijgt 0 en toevallig hetzelfde moment krijgt een anti us post met 0.0 bronvermelding een +1

Als die pas nieuwe inzichten krijgt na klachten dan kan die beter terug naar een normale user want dan ben je niet geschikt om unbiased te modereren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoelang blijven we nu nog doorgaan over een post van 3 dagen geleden, die ook nog eens gewoon op het juiste niveau staat? Lijkt me weinig produktief?

Daarnaast, uit de topicwarning:
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2024 15:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Zyphlan
wildhagen schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:08:
Hoelang blijven we nu nog doorgaan over een post van 3 dagen geleden, die ook nog eens gewoon op het juiste niveau staat? Lijkt me weinig produktief?

Daarnaast, uit de topicwarning:

[...]
Aangezien jij degene was die uitdrukkelijk probeerde om mijn 2de commentaar ipv me eerste erbij te pakken terwijl uitdrukkelijk gemeld dat het over de eerste ging en nu een structureel probleem nogmaals probeer dood te slaan. Lijkt het me goed dat we het erover hebben.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zyphlan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Aangezien jij degene was die uitdrukkelijk probeerde om mijn 2de commentaar ipv me eerste erbij te pakken terwijl uitdrukkelijk gemeld dat het over de eerste ging en nu een structureel probleem nogmaals probeer dood te slaan. Lijkt het me goed dat we het erover hebben.
Er is alleen geen structureel probleem.

Dat jij het ergens niet mee eens bent mag, maar dat maakt het geen structureel probleem.

Virussen? Scan ze hier!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
wildhagen schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:12:
[...]

Er is alleen geen structureel probleem.

Dat jij het ergens niet mee eens bent mag, maar dat maakt het geen structureel probleem.
Dat is er wel. Veel gebruikers zijn hier ook al lang gevlucht.

[ Voor 8% gewijzigd door WokeBroke op 10-02-2024 20:14 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Kunnen we terug ontopic gaan, ofwel naar het melden van (mogelijke) mismoderaties?

• Aldy
Bor schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:29:
Kunnen we terug ontopic gaan, ofwel naar het melden van (mogelijke) mismoderaties?
Kortweg: Nee. Een belangrijke oorzaak van de mismoderaties moet eerst weg worden genomen, anders is deze topic dweilen met de kraan open.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:38:
[...]

Kortweg: Nee. Een belangrijke oorzaak van de mismoderaties moet eerst weg worden genomen, anders is deze topic dweilen met de kraan open.
Het was niet echt een open verzoek ;)
Zoals al een paar keer aangegeven is dit topic niet geschikt om deze discussie te voeren. Het doel hier is om potentiële mismoderaties onder de aandacht te brengen. Elke andere discussie laat het daadwerkelijke onderwerp onder sneeuwen.

• Zyphlan
*knip* dit soort insinuaties graag achterwege laten.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 11-02-2024 11:53 ]

• Zyphlan
*knip* ook dit is op de man.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 11-02-2024 11:54 ]

• Zyphlan
*knip* verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door Bor op 11-02-2024 13:19 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. De tweaker heeft een verwachting door zelf geen moeite te laten blijken. Het zou als informatief en positief opgevat kunnen worden dat er op basis van de pricewatch conclusies getrokken kunnen worden, maar dat is niet bijzonder.

RANDOM_ID in 'Consumentenbond: plaats voorlopig geen bestellingen bij Refurbished.nl'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lucade2210 in 'Reddit moet IP-adressen gebruikers die over piraterij praten, niet vrijgeven'

Opmerkingen over taal(gebruik) etc lijkt me eerder een 0 dan een +1?

Virussen? Scan ze hier!

• OLED
Hier weer een mismoderatie:
OLED in 'Consumentenbond: plaats voorlopig geen bestellingen bij Refurbished.nl'

Uit deze reactie volgt een super interessante discussie waarbij er veel perspectieven aan bod komen, tot zelfs een toelichting van de faillissementswet van meer dan honderd jaar terug

• Bor

Bor

Topicstarter
OLED schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:10:
Hier weer een mismoderatie:
OLED in 'Consumentenbond: plaats voorlopig geen bestellingen bij Refurbished.nl'

Uit deze reactie volgt een super interessante discussie waarbij er veel perspectieven aan bod komen, tot zelfs een toelichting van de faillissementswet van meer dan honderd jaar terug
Ik kan er niet meer dan een 0 van maken. Ik zie de relatie niet en wat je voorstelt is niet legaal.

• OLED
Bor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Ik kan er niet meer dan een 0 van maken. Ik zie de relatie niet en wat je voorstelt is niet legaal.
De mismoderatie is de -1, waarmee ik een ban riskeer blijkbaar

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OLED schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:18:
[...]

De mismoderatie is de -1, waarmee ik een ban riskeer blijkbaar
Maar netto staat de score toch gewoon goed?

Uit de topic warning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
Bor schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Ik zie hier geen voorstel in maar een vraag of er zoiets zou kunnen.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Een directe of indirecte suggestie voor een illegale actie maakt niet uit, hij moet nog blij zijn met die 0, een -1 zou ik ook prima kunnen beargumenteren. Dat de rest van de reacties wel ontopic is, komt doordat ze het illegale gedeelte afschrijven of er gewoon niet op in gaan.

• OLED
Dirk schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:30:
Een directe of indirecte suggestie voor een illegale actie maakt niet uit, hij moet nog blij zijn met die 0, een -1 zou ik ook prima kunnen beargumenteren. Dat de rest van de reacties wel ontopic is, komt doordat ze het illegale gedeelte afschrijven of er gewoon niet op in gaan.
Zoiets lijkt een fantastisch concept, maar de hacker zou zelf voor rechter spelen en dat is nooit goed.
Is dat niet ook “het illegale gedeelte afschrijven”?

In elk geval, ik begin de vibe en sfeer van deze website steeds beter te begrijpen :)

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij had überhaupt niet met die suggestie moeten komen, in plaats van schijnheilig op het eind jouw suggestie af te schrijven en kijken of er bijval is.

• OLED
OLED in ''Xbox-topman Phil Spencer zegt dat Xbox consoles blijft maken''

Die wat -1 geeft is waarschijnlijk een mismod aangezien hij zijn mening probeert op te leggen (of de post niet gelezen heeft, wat ook slecht is)

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
OLED schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:33:
OLED in ''Xbox-topman Phil Spencer zegt dat Xbox consoles blijft maken''

Die wat -1 geeft is waarschijnlijk een mismod aangezien hij zijn mening probeert op te leggen (of de post niet gelezen heeft, wat ook slecht is)
Voor het bepalen van de eindscore van een reactie wordt de mediaan van de ontvangen moderaties bepaald.
Je gemiddelde reactiescore (die op je profielpagina wordt getoond) wordt vervolgens berekend door het gemiddelde van de eindscores van je reacties te berekenen.

Deze verdwaalde moderatie beïnvloed jouw reactiescore dus niet. Tevens hebben wij tools om die op te sporen.

Gister ben je er al op gewezen dat het niet de bedoeling is om deze verdwaalde moderaties hier te melden (zie ook de topic warning). Dit topic is bedoeld om reacties die op de verkeerde eindscore staan te melden zodat die rechtgezet kunnen worden.

• OLED
Santford schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:58:
[...]

Voor het bepalen van de eindscore van een reactie wordt de mediaan van de ontvangen moderaties bepaald.
Je gemiddelde reactiescore (die op je profielpagina wordt getoond) wordt vervolgens berekend door het gemiddelde van de eindscores van je reacties te berekenen.

Deze verdwaalde moderatie beïnvloed jouw reactiescore dus niet. Tevens hebben wij tools om die op te sporen.

Gister ben je er al op gewezen dat het niet de bedoeling is om deze verdwaalde moderaties hier te melden (zie ook de topic warning). Dit topic is bedoeld om reacties die op de verkeerde eindscore staan te melden zodat die rechtgezet kunnen worden.
Dat had ik niet helemaal begrepen! Mocht die mismod de enige moderatie zijn, dan wordt de reactie -1 en dan heb ik een reden om de mismod hier te melden dus? In dat geval is het duidelijk

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
OLED schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Dat had ik niet helemaal begrepen! Mocht die mismod de enige moderatie zijn, dan wordt de reactie -1 en dan heb ik een reden om de mismod hier te melden dus? In dat geval is het duidelijk
Dat klopt, wacht wel enige tijd voor je het dan hier meldt, er volgen vaak nog andere moderaties waarmee het vanzelf weer goed komt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pinkelmans in 'Nederlandse minister: gebruik van AR-brillen achter het stuur is illegaal'

Het kan aan mij liggen, maar ik mis hier een beetje de +2 meerwaarde.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het wel een interessante reactie. Na het lezen van het artikel vroeg ik me af waar het gevaar in zou kunnen zitten, deze reactie geeft dat inzicht met een bronverwijzing.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
rikoos in 'Notion neemt privacyvriendelijk kantoorpakket Skiff over en zet dat stop'

Ik weet dat het een beetje snel is, maar de moderatie gaat echt hard hier. Waarom krijgt een reactie als deze een +1?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

FGras in 'Vodafone geeft klanten tussen 18 en 28 jaar tot 7,50 euro korting'
'Bedankt voor de tip' krijgt een +1, attenderen dat het geen VF netwerk betreft maar KPN krijgt 0. Waarom?

offtopic:
Wow dat is snel netjes recht getrokken (y)

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 12-02-2024 15:56 . Reden: Feedback snelle fix ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (32x). Het is informatief dat de reclamebedrijven een eigen mening hebben gevormd of ze het ongelijk behandelen en op leeftijd uitsluiten acceptabel vinden. Maar dat is wat anders dan aantonen dat het niet verboden is, waar de discussie om gaat en welk punt deze reactie probeert te maken. De reacties tonen daarbij juist dat het geen uitspraak over een verbod is maar of men de reclame acceptable lijkt. Een mening is geen uitspraak. De stelling klopt niet.

gorgi_19 in 'Vodafone geeft klanten tussen 18 en 28 jaar tot 7,50 euro korting'

[ Voor 17% gewijzigd door kodak op 13-02-2024 11:48 ]

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

RobbyTown schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:47:
FGras in 'Vodafone geeft klanten tussen 18 en 28 jaar tot 7,50 euro korting'
'Bedankt voor de tip' krijgt een +1, attenderen dat het geen VF netwerk betreft maar KPN krijgt 0. Waarom?

offtopic:
Wow dat is snel netjes recht getrokken (y)
Waarschijnlijk omdat "En ze doen nog niet mee aan de jaarlijkse inflatiecorrectie" niet klopt.

https://www.youfone.nl/tarieven/inflatiecorrectie

Pagina: 1 ... 134 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2