Ik denk bij de ernstige insinuaties/aantijgingen, maar dat is ook afhankelijk van of iets publiekelijk bekend is.CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:30:
Ik dacht dat op de FP altijd zaken goed moeten kunnen onderbouwen (misschien wel juist bij dit soort aantijgingen), maar schijnbaar is de insinuatie van dit soort zaken opeens voldoende om het als ongewenst en polariserend te bestempelen... Ik mis dan denk ik even waar die lijn ligt...
Als ik stel dat er in China sprake is van genocide omtrent de Oeigoeren, dat is dat een ernstige insinuatie.
Het is (vrij) algemeen bekend dat China Oeigoeren mishandelt, misschien dat genocide wat de Oeigoeren betreft niet heel bekend is bij het publiek.
Daar zou je het voordeel van de twijfel kunnen geven om daar wel of geen bronnen bij te vermelden die dat standpunt (dat genocide plaatsvindt in China) ondersteunen.
Maar onzedelijk gedrag tegenover kinderen is een heel gevoelig onderwerp, daar zou ik me handen niet aan branden om insinuaties te maken zonder daar een goede onderbouwing bij te geven.
vrede in rust