Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 ... 209 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
mrbullet schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:24:
Er zijn veel.mensen die niet weten wat Trello is.
Waarom vind een FPmodder deze comment niet relevant? Het is letterlijk een copy/paste van Trello.

mrbullet in 'Hackers scrapen data van meer dan 15 miljoen Trello-gebruikers'
Ik kan daar zonder voorgaande vraag ook geen +1 in zien als ik eerlijk ben. Trello is redelijk bekend en iedereen die het niet weet kan het even opzoeken lijkt mij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Ik kan daar zonder voorgaande vraag ook geen +1 in zien als ik eerlijk ben. Trello is redelijk bekend en iedereen die het niet weet kan het even opzoeken lijkt mij.
Dat maakt het niet "Irrelevant".
Alles is op te zoeken, zo kan je zelfs een banaan recht praten.

Pana 5j

• Bor

Bor

Topicstarter
mrbullet schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Dat maakt het niet "Irrelevant".
Alles is op te zoeken, zo kan je zelfs een banaan recht praten.
Ik zie jouw reactie als een antwoord op een vraag die niet gesteld is. Dat is in mijn ogen irrelevant.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-01 08:54
Bor schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:22:
[...]

Heb je mijn eerdere reactie ook gelezen? Onderstaande komt rechtstreek uit de moderatieFAQ:

[...]

Een -1 vanwege onjuiste informatie is onjuist en te streng.
Zoals ik al zei, gaat het me niet zozeer om een onjuiste reactie maar om het blijven verkeerde informatie posten. Dat iemand eens een fout maakt, geen enkel probleem. Een 0 is dan een correcte score. Maar als iemand maar blijft doordrammen in meerdere posts, dan zou ik eerder een -1 verkiezen. Ik geef direct toe dat het niet volgens de "regeltjes" is. Daarom beoordeel ik die posts ook niet. Ik ben geneigd om -1 te geven maar dat "mag" niet dus geef ik gewoon geen beoordeling.
Het "andere mening" modereren is een groter probleem dan dit maar dat is weer een andere discussie

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen -1. Als iemand een reactie geeft waaruit niet zomaar een ongewenst stelling blijkt dan lijkt me dat ook niet zomaar negatief op te vatten als ongewenst. De tweakers noemt bij de vraag niet zomaar op dat deze zelf pauze zou hebben, dat heeft een doel. En ook de verduidelijking dat het een vraag met sarcasme is lijkt me ook juist bedoeld om na te denken over de inhoud, waar we discussie om voeren. Als we opzettelijk de inhoud gaan negeren om reacties maar negatief te kunnen beschouwen dan lijkt het me meer meningmodden dan inhoudelijk discussie willen voeren. De poging er serieus op in te gaan toont verder aan dat het inhoudelijk bij draagt.
n0mn0m in 'Amazon krijgt Franse boete wegens schenden privacy werknemers'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:06:
Deze reactie lijkt me geen -1. Als iemand een reactie geeft waaruit niet zomaar een ongewenst stelling blijkt dan lijkt me dat ook niet zomaar negatief op te vatten als ongewenst. De tweakers noemt bij de vraag niet zomaar op dat deze zelf pauze zou hebben, dat heeft een doel. En ook de verduidelijking dat het een vraag met sarcasme is lijkt me ook juist bedoeld om na te denken over de inhoud, waar we discussie om voeren. Als we opzettelijk de inhoud gaan negeren om reacties maar negatief te kunnen beschouwen dan lijkt het me meer meningmodden dan inhoudelijk discussie willen voeren. De poging er serieus op in te gaan toont verder aan dat het inhoudelijk bij draagt.
n0mn0m in 'Amazon krijgt Franse boete wegens schenden privacy werknemers'
Of het sarcasme betreft blijkt pas uit de reply later. Ik kan mij een -1 wel voorstellen als primaire reactie als ik eerlijk ben. Het is een beetje een "snitches get stitches" verhaal voor veel lezers misschien.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:43:
[...]

Of het sarcasme betreft blijkt pas uit de reply later.
Bevestiging is niet slechts de situatie dat dan pas iets blijkt. De tekst van de reactie geeft hoe dan ook al mogelijkheid het inhoudelijker te lezen, dus kan het objectief modereren niet slechts afhangen van de bevestiging.
Ik kan mij een -1 wel voorstellen als primaire reactie als ik eerlijk ben. Het is een beetje een "snitches get stitches" verhaal voor veel lezers misschien.
Dat gaat alleen op als we als tweakers negatief de reactie lezen, in plaats van objectief af te vragen wat de bedoeling van het reageren is. Een beetje is me daarbij ook te makkelijk om vooral vanuit dat soort meningen te modereren, terwijl meningmodden hoe dan ook al niet zomaar gepast is. Het doel is volgens mij ook dat we het hier prettig houden, dus ook niet zomaar andermans reacties als negatief beschouwen, in plaats van objectief en inhoudelijk proberen te zijn. Zeker bij bevestiging kan het vasthouden aan negativiteit dan geen stand houden.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:33

Technomania

Huiskamer verslaafde.

*knip*

Verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door Technomania op 24-01-2024 11:43 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• mrbullet
  • Niet online
magnat505 in 'OPPO stopt patentstrijd met Nokia waardoor het minder telefoons uitbracht in EU'
Ongefundeerde uitspraken neerzetten als een feit verdiend geen +1.

mrbullet in 'OPPO stopt patentstrijd met Nokia waardoor het minder telefoons uitbracht in EU'
En waarom een FPmodder vervolgens 6x0 moet modden op een relevante opmerkingen, snap ik dan ook weer niet. Let op, het gaat hier niet om de totaal score.

Pana 5j

• Kenhas
Die persoon geeft zijn persoonlijke mening over zijn eigen ervaringen. Zijn dat dan ongefundeerde uitspraken. Maar dat doet er niet echt toe. Is hieronder belangrijker voor mij
mrbullet in 'OPPO stopt patentstrijd met Nokia waardoor het minder telefoons uitbracht in EU'
En waarom een FPmodder vervolgens 6x0 moet modden op een relevante opmerkingen, snap ik dan ook weer niet. Let op, het gaat hier niet om de totaal score.
Wat bedoel je daar juist mee? Dat er een moderator de score aangepast heeft? Kan je dat dan ergens zien?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me gewoon een prima ontopic reactie, +1 is hier imho het juiste niveau.
Zo relevant is het niet. Het is gewoon je bekende stokpaardje berijden en China-bashing. Na een post of 500 van deze inhoud kennen we je standpunt onderhand wel.

Aan de discussie voegt het iig weinig tot niets relevants toe. Zowel 0 als +1 zijn hier prima verdedigbaar.

Daarnaast, uit de topic warning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2024 13:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

• mrbullet
  • Niet online
Kenhas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Wat bedoel je daar juist mee? Dat er een moderator de score aangepast heeft? Kan je dat dan ergens zien?
Ja dat kan je zien. Als er een mod van een 6 of er een veelvoud ervan is uitgedeeld, dan is er meestal een FPmodder aan de slag geweest.

Zie het onderstaande. Op dit moment hebben reguliere gebruikers met een 13x+1 en 3x+2 beoordeeld. Maar FPmodder(s) hebben de score omlaag willen halen en deze met 18x0 gemod. Het was overigens 6x0 ten tijde van de eerste melding.

Pana 5j

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (15×). Het is een prima mening, maar er zit geen enkele onderbouwing bij die de mening bewijst of zelfs maar rekening probeert te houden met andere oorzaken. Terwijl het onderzoek waarschijnlijk niet voor niets geen oorzaken noemt, omdat die niet zomaar suggestief op één oorzaak zijn aan te wijzen. Zo op mening gaan plussen lijkt me niet de bedoeling.

Marco076 in ''Interne privacytoezichthouders kunnen hun werk niet altijd goed genoeg doen''

• mrbullet
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Zo relevant is het niet. Het is gewoon je bekende stokpaardje berijden en China-bashing. Na een post of 500 van deze inhoud kennen we je standpunt onderhand wel.

Aan de discussie voegt het iig weinig tot niets relevants toe. Zowel 0 als +1 zijn hier prima verdedigbaar.

[...]
Het is harstikke relevant, dat is de reden waarom dit als nieuws op tweakers is gepost. Context heet zoiets.

Pana 5j

• Kenhas
mrbullet schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Ja dat kan je zien. Als er een mod van een 6 of er een veelvoud ervan is uitgedeeld, dan is er meestal een FPmodder aan de slag geweest.

Zie het onderstaande. Op dit moment hebben reguliere gebruikers met een 13x+1 en 3x+2 beoordeeld. Maar FPmodder(s) hebben de score omlaag willen halen en deze met 18x0 gemod. Het was overigens 6x0 ten tijde van de eerste melding.

Dus meer een vermoeden dan een zekerheid? Is oprechte vraag hoor. Dacht dat je misschien ergens kon zien dat je score werd aangepast door een mod of zo.
wildhagen schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Krijg nu een beetje het gevoel dat er voorgeschiedenis is tussen bepaalde personen ;)
Zie niet direct in waarom die post een 0 zou moeten krijgen. Meende mij te herinneren dat er echt wel een uitspraak van een rechtbank is geweest.

Maar blijkbaar onthouden jullie meer over andere posters dan ikzelf. Zie soms nicknames en avatars voorbij komen die me niet helemaal onbekend zijn maar denk niet dat ik van iemand hun stokpaardje kan onthouden, als het niet als label bij hun nickname staat :+

• Bor

Bor

Topicstarter
Kenhas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Dus meer een vermoeden dan een zekerheid? Is oprechte vraag hoor. Dacht dat je misschien ergens kon zien dat je score werd aangepast door een mod of zo.
Dat is niet meer dan een (vaak niet kloppend) vermoeden. De scores van afzonderlijke modders zijn niet inzichtelijk behalve voor de crew. Je kan als normale Tweakers gebruiker alleen zien wanneer er een score wordt vastgezet (wat we maar zeer zelden doen). Daar staat een duidelijke melding bij.

• Kenhas
@Bor bedankt, is duidelijk.

Dus dat mods een score kunnen beïnvloeden door 10x 0 (ik zeg maar iets) toe te kennen aan een post, klopt wel maar is eerder zeldzaam (in ieder geval zeldzamer dan gedacht), als ik het goed begrijp. Wordt dat dan actief in de gaten gehouden, dat zoiets niet uit de hand kan lopen?

Eigenlijk wel beetje off topic maar wel interessant

• mrbullet
  • Niet online
Kenhas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Het is een aan zekerheid grenzende vermoeden. Icm met de tijdlijn.
En die vermoeden is ook diverse keren bevestigd door de FPmodders zelfs.

Neem dit als voorbeeld, een nieuws bericht met maar 15 comments en juist deze heeft ruim 40 mods. Veel meer dan welk ander. Hier is dus een FPmodder aan het werk geweest. Klein kans dat de gewone gebruikers andere comments hebben overgeslagen en juist deze hebben gemod.

Pana 5j

• Bor

Bor

Topicstarter
Kenhas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:17:
@Bor bedankt, is duidelijk.

Dus dat mods een score kunnen beïnvloeden door 10x 0 (ik zeg maar iets) toe te kennen aan een post, klopt wel maar is eerder zeldzaam (in ieder geval zeldzamer dan gedacht), als ik het goed begrijp. Wordt dat dan actief in de gaten gehouden, dat zoiets niet uit de hand kan lopen?

Eigenlijk wel beetje off topic maar wel interessant
We werken met verschillende wegingen. Zo heeft bv een ProMod een weging van 6x. De ProMods bestaan uit een met de hand uitgezochte groep gebruikers van Tweakers welke bewezen hebben dat ze goed in staat zijn te modereren volgens de richtlijnen uit de Moderatie FAQ. De moderaties van deze groep wordt natuurlijk in de gaten gehouden. Fixatie is het echt vastzetten van een score waarna modereren niet meer mogelijk is. Dat doen we maar zeer zelden wanneer de score niet meer via een normale manier op een passende score kan komen doordat er teveel mismoderaties zijn gedaan.

• Bor

Bor

Topicstarter
mrbullet schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:18:
[...]

Het is een aan zekerheid grenzende vermoeden.
Nee dat is het niet. Meer dan een vermoeden is het niet zeg ik als iemand die wel inzicht heeft in de afzonderlijke moderatie scores.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 24-01-2024 15:21 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Neem dit als voorbeeld, een nieuws bericht met maar 15 comments en juist deze heeft ruim 40 mods. Veel meer dan welk ander. Hier is dus een FPmodder aan het werk geweest. Klein kans dat de gewone gebruikers andere comments hebben overgeslagen en juist deze hebben gemod.

Die post staat terecht op 0. Is niet relevant en zoals gezegd kennen we je stokpaardje nu onderhand wel

Daarnaast kan jij helemaal niet zien wie er modereert, dus dat soort gecompliceerde beschuldigingen en speculatie is dan ook niet verstandig om te doen.

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 15:17

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Dat is een beetje een zelfvoorspellende prophecy, je hebt deze comment hier gepost, dan gaan mensen in dit topic ernaar kijken en die comment / thread specifiek beoordelen. De rest van het artikel interesseert me niet genoeg om verder door te lezen / de comments te beoordelen

PS4 PSN: Dazzler2120

• Kenhas
Bor schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:20:
[...]

We werken met verschillende wegingen. Zo heeft bv een ProMod een weging van 6x. De ProMods bestaan uit een met de hand uitgezochte groep gebruikers van Tweakers welke bewezen hebben dat ze goed in staat zijn te modereren volgens de richtlijnen uit de Moderatie FAQ. De moderaties van deze groep wordt natuurlijk in de gaten gehouden. Fixatie is het echt vastzetten van een score waarna modereren niet meer mogelijk is. Dat doen we maar zeer zelden wanneer de score niet meer via een normale manier op een passende score kan komen doordat er teveel mismoderaties zijn gedaan.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Zeer interessant. Dan kan jij als PowerMod waarschijnlijk nog meer gewicht in de schaal gooien?
Ben eigenlijk zelf nooit veel bezig met de score van mijn posts. Maar dat komt misschien om dat ik meestal toch minimum een +1 heb :+
wildhagen schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Die post staat terecht op 0. Is niet relevant en zoals gezegd kennen we je stokpaardje nu onderhand wel
Denk dat we jouw stokpaardje nu ook wel weten, namelijk stokpaardjes :+ Moet @mrbullet toch een klein beetje verdedigen. Er is, als ik mij goed herinner, een uitspraak geweest van een rechtbank. Dat was nu net de aanleiding dat ze de verkoop van de toestellen gestopt zijn. Was die uitspraak er niet geweest, ging dit artikel er nooit gekomen zijn want dan zou er geen overeenkomst afgesloten zijn.
Ik lees reacties zonder te kijken van wie ze zijn. En zelfs al zou ik wel kijken naar de username, dan nog onthou ik toch geen stokpaardjes. Ik denk een beetje dat een oordeel over een post al begint met de username. Hier heb ik dat niet maar in het echte leven durft het wel voorkomen dat gelijk welk idee een bepaald persoon heeft, het kan nooit goed zijn omdat het van die ene persoon komt. Misschien heeft het daar iets mee te maken

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Groningse aanbesteding voor vier waterstoftreinen is mislukt'

Is gewoon ontopic reactie op het nieuwsbericht en dus +1 lijkt me, geen 0.

Virussen? Scan ze hier!

• gocuk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 15:37
Kenhas schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:48:

Denk dat we jouw stokpaardje nu ook wel weten, namelijk stokpaardjes :+ Moet @mrbullet toch een klein beetje verdedigen. Er is, als ik mij goed herinner, een uitspraak geweest van een rechtbank. Dat was nu net de aanleiding dat ze de verkoop van de toestellen gestopt zijn. Was die uitspraak er niet geweest, ging dit artikel er nooit gekomen zijn want dan zou er geen overeenkomst afgesloten zijn.
Er zijn inderdaad rechtzaken geweest in Duitsland en die heeft Nokia allemaal gewonnen. Daarheeft @mrbullet gelijk in.
Het lijkt erop alsof @wildhagen zijn zin wilt krijgen ondanks valide argumenten.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-01 07:33
Postman in 'TP Vision toont oled-tv's met Ambilight Plus en nieuw Titan OS met streaming ads'

Vind dat het wel een beetje erg veel -1 is voor iets wat gewoon ontopic is. Kan het vriendelijker? Wellicht wel, maar mijn inziens was het ook wel erg kort door de bocht van degene waar ik op reageer om te gaan klagen over iets wat gewoon anders in de tekst van het artikel staat. Dit klonk erg als iemand die alleen de titel gelezen heeft. Ook wel frappant dat zijn reactie +1 staat...

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 17:45

Kheos

FP ProMod
Postman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 01:04:
Postman in 'TP Vision toont oled-tv's met Ambilight Plus en nieuw Titan OS met streaming ads'

Vind dat het wel een beetje erg veel -1 is voor iets wat gewoon ontopic is. Kan het vriendelijker? Wellicht wel, maar mijn inziens was het ook wel erg kort door de bocht van degene waar ik op reageer om te gaan klagen over iets wat gewoon anders in de tekst van het artikel staat. Dit klonk erg als iemand die alleen de titel gelezen heeft. Ook wel frappant dat zijn reactie +1 staat...
Je eerste en laatste 2 zinnen halen je score zodanig naar beneden dat een -1 imho wel degelijk een juiste score is.

• Postman
Kheos schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 06:17:
[...]

Je eerste en laatste 2 zinnen halen je score zodanig naar beneden dat een -1 imho wel degelijk een juiste score is.
Grappig dat zodra je commentaar hebt je nog meer -1 krijgt. Dacht dat Fok het toxische gedeelte was

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Postman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:12:
[...]

Grappig dat zodra je commentaar hebt je nog meer -1 krijgt. Dacht dat Fok het toxische gedeelte was
Fok? Nee, FAQ
https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Niks tegen commentaar, maar doe het dan op de juiste plaats. Da's al een punt aftrek. Je begint je post heel onvriendelijk (toxisch ?) Dus da's imho ook een punt aftrek. Dan moet je al erg je best doen om boven een -1 te geraken. De rest van de post is imho een +1 dus dan is -1 gerechtvaardigd.

• Postman
Kheos schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:19:
[...]

Fok? Nee, FAQ
https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Niks tegen commentaar, maar doe het dan op de juiste plaats. Da's al een punt aftrek. Je begint je post heel onvriendelijk (toxisch ?) Dus da's imho ook een punt aftrek. Dan moet je al erg je best doen om boven een -1 te geraken. De rest van de post is imho een +1 dus dan is -1 gerechtvaardigd.
Ik zie niet in wat de faq te maken heeft met de uitleg die jij daaronder geeft, buiten dat inderdaad mijn commentaar op de gegeven -1 weer meer -1 oplevert.

Vond het hele systeem van modereren al lang geleden een ons kent ons cultuur hebben, dit bevestigt wel dat het nog steeds zo is, zo niet erger.

Wellicht dat er ooit een optie komt waarmee je ook kunt kiezen om jezelf de mogelijkheid te ontnemen om te reageren, kun je ook geen fouten meer maken in je pogingen om iemand te helpen.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Postman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:38:
[...]

Ik zie niet in wat de faq te maken heeft met de uitleg die jij daaronder geeft, buiten dat inderdaad mijn commentaar op de gegeven -1 weer meer -1 oplevert.
Jij zegt:
Postman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:12:
[...]

Ik zeg: dat is in lijn met de FAQ
Jij zegt: ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft, buiten dat dat in lijn met de FAQ is.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 15:17

Dazzler2120

FP ProMod
Kheos schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:45:
[...]

Jij zegt:

[...]

Ik zeg: dat is in lijn met de FAQ
Jij zegt: ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft, buiten dat dat in lijn met de FAQ is.
Stond er in die comment eerst iets anders dan wat er nu staat? Zoals Postman in 'TP Vision toont oled-tv's met Ambilight Plus en nieuw Titan OS met streaming ads' staat lijkt mij een +1? Ik lees geen onvriendelijke toon & ik zie geen commentaar dat misplaatst / gericht aan de redactie is?

PS4 PSN: Dazzler2120

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Stond er in die comment eerst iets anders dan wat er nu staat? Zoals Postman in 'TP Vision toont oled-tv's met Ambilight Plus en nieuw Titan OS met streaming ads' staat lijkt mij een +1? Ik lees geen onvriendelijke toon & ik zie geen commentaar dat misplaatst / gericht aan de redactie is?
Yup, de eerste en laatste zinnen zijn er uit gegooid

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dazzler2120 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Ja, eerst begon de reactie met een stevige persoonlijke aanval, en daarna stond er ook nog eens geklaag over moderatie in. Dat is later weggehaald.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
ronaldvr in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram' is wat mij betreft een +1. Het is niet zo zwart wit als deze reactie doet denken, zie bv ook de reply hierop.

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram' is in mijn ogen geen +3 maar een nette ontopic common knowledge reactie en daarmee +1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ronaldvr in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram'

Een +2 lijkt me hier wat overdreven, om het over de +3's maar niet te hebben. Gewoon een +1 is voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:53:
ronaldvr in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram'

Een +2 lijkt me hier wat overdreven, om het over de +3's maar niet te hebben. Gewoon een +1 is voldoende.
Daar is inderdaad een +1 een prima score (en nu ook de netto score).

• Kenhas
Misschien domme opmerking maar wordt er niet een beetje te kort op de bal gespeeld?
Bor schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:40:
ronaldvr in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram' is wat mij betreft een +1. Het is niet zo zwart wit als deze reactie doet denken, zie bv ook de reply hierop.
Bovenstaande is van 9u40 en gaat over een post van 9u27. Je moet toch het moderatiesysteem zijn werk laten doen? Het overgrote deel van de lezers zit waarschijnlijk niet te refreshen als gek en zullen die comment misschien maar deze namiddag of later lezen en beoordelen

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (112x). Het somt een aantal meningen op die niet zomaar op gaan. Dat is dus niet zomaar waardevol, eerder juist niet wegens suggestiviteit. Daarnaast stelt de tweaker enkele vragen, maar die onderbouwen de beweringen juist niet. Het maakt eerder duidelijk dat er verschil in mening is. Wat niet zomaar te plussen is als iemand dat gebruikt alsof men gelijk zou hebben. Dan zijn we meer aan het meningmodden in plaats van objectief de inhoud te modden of die wel inhoudelijk meerwaarde heeft.

laurxp in 'Groningse aanbesteding voor vier waterstoftreinen is mislukt'

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsappHack in 'Spotify laat gebruikers vanaf maart abonnementen afsluiten via iOS-app'
Vraag: hoe komt het dat hier bij een mediaan van 0 toch een -1 toegekend wordt? (Wat trouwens hoe dan ook onterecht is, gezien het gewoon een +1 zou moeten krijgen bij eerlijke en objectieve moderatie.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:56
Het zal ongetwijfeld al ergens besproken zijn, dus ik had om eerlijk te zijn geen zin om een heel topic te openen.

Kan iemand mij een link geven naar de uitleg over waarom -1 tegenwoordig maar als 0 wordt getoond? Ik filter op 0 zodat ik de ongemodereerde reacties nog kan zien, maar de troep niet hoef te lezen.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nUrzsSDCBPRW8RdUfDKc2zt5h4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSHlGz0g6xBfSww6zTPlu9Vy.jpg?f=fotoalbum_medium

Als ik de FAQ lees lijkt men te bedoelen dat iets pas -1 wordt na beoordeling van een “expert”? Dat zou ik wel jammer vinden, want dan moet ik vanaf nu filteren op +1 en dan zie dus de ongemodereerde posts niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHGZoKPlf-sRC0Fp89xUH1ZEvNo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/SKjanAo31bkWtGzGTwybwp5f.png?f=fotoalbum_medium
Vind het er zo een stuk minder gezellig uit zien en een artikel openen snel nadat die is geplaatst heeft dan ook geen zin meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Ample Energy op 25-01-2024 20:04 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:33
Kan hier naar gekeken worden GameNympho in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram'
Niets mis met mijn antwoord en de vragen zijn relevant.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

rickboy333 in 'Adviescollege ICT-toetsing wil minister voor Digitale Zaken in nieuw kabinet'

Ook hier lijkt een +2 me ietwat overdreven. Ook dit lijkt me een keurige +1.

Virussen? Scan ze hier!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01 15:29
RoestVrijStaal in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram'

Blijkbaar als men vraagtekens zet bij bepaalde uitingen in het (bron)artikel wordt dat beschouwd als offtopic.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Zep Man in 'AP start Europese procedure over verplicht cookies accepteren of betalen'

Een +2 lijkt me wel heel ruim, gewoon een +1 is voldoende denk ik?

Virussen? Scan ze hier!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:20
RoestVrijStaal schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:55:
RoestVrijStaal in 'NOS gebruikt eigen AI-model voor opsporen van drugsadvertenties op Telegram'

Blijkbaar als men vraagtekens zet bij bepaalde uitingen in het (bron)artikel wordt dat beschouwd als offtopic.
Ik lees het alsof de NOS ziet dat er advertenties komen van accounts die al jarenlang actief zijn, waardoor het lijkt alsof Telegram niet stuurt op hun platform.
Jij vraagt je af of de NOS zelf melding heeft gemaakt, voordat ze die conclusie trokken.

Dat is niet per se een relevante vraag, lijkt me: als de NOS dit fenomeen nu/recent constateert en daar nu melding van maakt, is het te verwachten dat er tijd overheen gaat voordat Telegram heeft gecontroleerd en ingegrepen.
Nou doe ik een aanname dat ze de NOS dit pas nu/recent constateert. Maar aangezien het artikel daar niet verder over uitweidt, zou het ook een aanname zijn om te zeggen dat de NOS hier al lang geleden melding van had kunnen maken.

Dus in mijn ogen is het bericht stemmingmakerij.

vrede in rust

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:52

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-01 19:32
Dit is natuurlijk op geen enkele manier een +2 waard. In mijn ogen niet eens een +1.

Davor in 'Ook Spotify en Mozilla zijn ontevreden over Apples nieuwe App Store-regels'

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:33

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Polydeukes in 'Beeldmateriaal toont futuristische Call of Duty-game uit 2010'

Ongewenst lijkt mij onterecht op ongewenst staan omdat gebruiker meteen zijn post heeft aangepast omdat hij alleen het eerste filmpje had bekeken.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Technomania schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:57:
Polydeukes in 'Beeldmateriaal toont futuristische Call of Duty-game uit 2010'

Ongewenst lijkt mij onterecht op ongewenst staan omdat gebruiker meteen zijn post heeft aangepast omdat hij alleen het eerste filmpje had bekeken.
Mag ook best op 0 inderdaad, is onschuldig verder.

200 fish found!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor in '23andMe: hackers hadden maandenlang toegang tot gegevens klanten'

Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (44× +2, 7× +3). Het is vooral een makkelijk mening. De onderbouwing is daarbij niet bijzonder en zelfs suggestief. Omdat de mening negeert dat er regulering is en het maakt ook niet duidelijk wat 'echt' reguleren dan anders is dan bij wat men al doet en moet doen. De voorbeelden dat social media ook fout gebruikt worden zijn algemeen en tonen hooguit dat misstanden kunnen bestaan. Het negeert zelfs dat het stoppen in dit geval een vorm van reguleren is: als het niet voldoet dan is het ook een kwestie van verantwoordelijkheid nemen om er geen gebruik van te maken in plaats van het in stand willen houden.

Dat de manier van reguleren niet bevalt is een prima mening, maar met algemene argumenten op zich geen reden om te plussen.

thanx in 'Nederlands demissionair staatssecretaris voor digitalisering stopt met X'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Suicide Squad-servers kort na release in early access offline gehaald wegens bug'

Lijkt me gewoon ontopic en dus +1. Ik zeg buet voor niets dat het vaak zo is, niet altijd.

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Lijkt mij ook een prima reactie. Staat nu op +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie is echter niet helemaal juist zoals de reacties ook aantonen:
Dit is alleen niet dezelfde soort Early-Access zoals Steam het aanbiedt.
In dit geval gaat het om een spel wat - volgens de ontwikkelaar - 'af' is. En jij krijgt dus 72 uur eerder dezelfde versie als die iedereen gaat spelen.
Het gaat om "early access" tot het spel, niet om een soort beta / alpha versie. Dat geeft het artikel ook aan:
Suicide Squad: Kill the Justice League is nog niet officieel uitgebracht, maar spelers met een Deluxe Edition konden 72 uur van tevoren met de game aan de slag.
Tsja, dat is altijd het risico van een early-acces, wat in feite vaak een release-candidate van de final game is.
^ dit is niet zo in dit geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 29-01-2024 20:18 ]

Verwijderd

https://tweakers.net/revi...ction=19562660#r_19562660

Volgens mijn gevoel, is mijn reactie ontopic en zou het minstens een +1 zijn en niet 0.

• Bor

Bor

Topicstarter

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-01 18:27
wildhagen in 'Canon wil dit jaar machines voor geavanceerde chipproductie gaan leveren'

Ik kan reactie op mijn reacties niet modereren, maar kan iemand deze op +2 zetten?

Team anti-scalp - wauw..

Verwijderd

Waarom is dit een offtopic reactie? Het is mijn mening over de game, volgens mij zeg ik niks vreemds:

Verwijderd in 'PlayStation brengt nieuw en gratis Silent Hill-spel direct uit'

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Nederlandse overheid haalt deadline voor NIS2-securityrichtlijn in oktober niet' is misschien wat kort maar het lijkt mij een +1 gebaseerd op eigen ervaring met diverse auditors en audits.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 01-02-2024 10:59 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Jeroenneman in 'Google sluit deal met Shell en Eneco voor afname van 478 megawatt windenergie'

in combi met:

Jeroenneman in 'Google sluit deal met Shell en Eneco voor afname van 478 megawatt windenergie'

Is natuurlijk totaal niet ontopic, iemand afzeiken op zijn reactie. Gezien de zwart-wit aanname op basis van 1 enkele vraag die iemand stelt vind ik het zelfs ongewenst: -1

[ Voor 19% gewijzigd door White Feather op 01-02-2024 12:09 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 17:32
White Feather schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:07:

in combi met:

Is natuurlijk totaal niet ontopic, iemand afzeiken op zijn reactie. Gezien de zwart-wit aanname op basis van 1 enkele vraag die iemand stelt vind ik het zelfs ongewenst: -1
In aanvulling hierop.

Deze manier van reageren lijkt mij ook geen 6x +1 waard, maar goed.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. De ts stelt een vraag. Natuurlijk is het dan te waarderen als iemand informatie geeft dat een aanname niet zomaar op gaat, maar dat komt in dit geval in de vorm van een betwijfelende tegenvraag onderbouwd met een suggestieve bewering over veelvuldigheid die niet uit de bronnen blijkt. Als we dan toch betwijfelen of een bewering klopt dan kan de ene suggestie met gebrek aan redelijke onderbouwing niet zomaar meer waard zijn dan een andere suggestie met gebrek aan onderbouwing. Terwijl het ter discussie stellen van de hoeveelheid subsidie niet eens het doel was, aangezien de ts het vooral betrekt op de vraag of hoe de overeenkomst redelijk is als het aanbod afkomt van gesubsidieerde productie. Dus het betwijfelen of het gesubsidieerd is lijkt eerder een negatieve reactie te zijn.

wildhagen in 'Google sluit deal met Shell en Eneco voor afname van 478 megawatt windenergie'

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Kojima brengt Death Stranding 2 in 2025 uit en werkt aan 'spionagegame' voor PS5' lijkt mij ontopic. Als iemand dat anders ziet hoor ik het graag.

• procyon
  • Laatst online: 14-01 14:58

• Bor

Bor

Topicstarter

• Alxndr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 16:48
Kan een moderator "even" de reacties onder het YouTube Premium artikel doorspitten en alle onterechte +2's weghalen?

Men misbruikt moderaties hier massaal als like knop, zoals helaas onder zo'n controversieel onderwerp te verwachten was.

Sorteren op score heeft zo 0 zin, en dat is jammer want er zullen vast wel wat wel relevante opmerkingen tussen staan.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:34

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Alxndr schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:09:
Kan een moderator "even" de reacties onder het YouTube Premium artikel doorspitten en alle onterechte +2's weghalen?
Het helpt ons enorm als je een paar voorbeelden geeft en hier de link onder de datum plaatst. :)

[ Voor 26% gewijzigd door AlphaRomeo op 02-02-2024 22:38 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder ongewenst dan offtopic/irrelevant. De reactie trekt bronnen in twijfel door meerdere suggestieve aannames te doen. Hoewel het voor een discussie prima is om twijfel te hebben bij omstandigheden lijkt het me niet gepast om daarop dan maar bronnen in twijfel te gaan trekken die het nieuws verkondigen.

lenwar in 'Voormalig CIA-medewerker krijgt veertig jaar cel voor lekken Vault 7-bestanden'

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Waarom is mijn bericht verwijderd in dit topic?

Yzord in 'Nederlandse politie houdt twee verdachten aan voor doxing van OM-medewerker'

Ik heb me volledig aan alle regels gehouden en snap daadwerkelijk niet waarom het is verwijderd

• Bor

Bor

Topicstarter
Yzord schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:31:
Waarom is mijn bericht verwijderd in dit topic?

Yzord in 'Nederlandse politie houdt twee verdachten aan voor doxing van OM-medewerker'

Ik heb me volledig aan alle regels gehouden en snap daadwerkelijk niet waarom het is verwijderd
Jouw bericht is niet verwijderd. Er is wel een ander bericht verwijderd hoger in de thread waardoor je jouw reactie niet ziet.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bor schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Jouw bericht is niet verwijderd. Er is wel een ander bericht verwijderd hoger in de thread waardoor je jouw reactie niet ziet.
Sorry, maar ik zie mijn bericht echt niet meer. Als ik op de link klik kom ik op het artikel uit.

• Bor

Bor

Topicstarter
Yzord schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:41:
[...]

Sorry, maar ik zie mijn bericht echt niet meer. Als ik op de link klik kom ik op het artikel uit.
Wijzig je sortering maar eens. Jouw reactie is niet verwijderd.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Nederlandse politie houdt twee verdachten aan voor doxing van OM-medewerker' is niet offtopic maar een ontopic reactie op de parent.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 02-02-2024 18:11 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 17:32
Heloise in 'Apple gooit zijn iPhones een beetje open'

In mijn beleving zijn alle -1 gevers aan het mismodereren. Een on-topic reactie. Hooguit zou je door de toon en missende onderbouwing een strafpunt kunnen geven en op 0 uitkomen, maar een -1 is het zeer zeker niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Naafkap op 03-02-2024 11:02 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gezien de gebruikte termen en toonzetting vind ik dit persoonlijk gewoon een troll en een -1 lijkt me prima verdedigbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 03-02-2024 11:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2.
De mening dat de toezichthouder voldoende bewijs heeft geleverd is op geen enkele manier onderbouwd. Het suggestief beweren dat het voldoende is en zelfs dat de rechtbank vooral meer papierwerk wil en het niet om de wettigheid van de onderbouwing te doen is lijkt me eerder ongepast.

Het eerste deel is daarbij een onnodige bevestiging dat een uitgangspunt van de rechter klopt. Het draagt niets bij aan de onderbouwing van de daarop gegeven mening. Daarbij is het net als de suggestieve mening over wat de rechtbank als onderbouwing heeft eerder een uitgangspunt dat de rechtelijke macht de wet niet zomaar juist zou interpreteren, dus niet positief bedoeld.

We kunnen het niet eens zijn met de uitspraak, maar dat lijkt me dan wel redelijk en zeker niet suggestief onderbouwd te horen te worden als we gaan plussen.

R4gnax in 'Rechter vernietigt AVG-boete voor Enschedese wifitracking omdat AP te streng was'

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
DvanRaai89 in 'Voormalig CIA-medewerker krijgt veertig jaar cel voor lekken Vault 7-bestanden'

Ik vind dit een trol en stroman. Het gaat immers niet over denken maar over uitingen. Dat is totaal iets anders. Stroman lijkt me verder duidelijk (dat maakt het ook offtopic). Waar het me om gaat: de +2 moderaties. Dat lijkt me meningmodden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sapphire in 'GfK: steeds meer Nederlanders gebruiken smartphone minstens drie jaar'

Een +2 lijkt me iets overdreven, gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sapphire in 'GfK: steeds meer Nederlanders gebruiken smartphone minstens drie jaar'

Een +2 lijkt me iets overdreven, gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Manny Calavera in 'GfK: steeds meer Nederlanders gebruiken smartphone minstens drie jaar'

Ik mis even wat hier +2 aan is.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2024 12:21 ]

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
OLED in 'IFixit-teardown van Apple Vision Pro-headset toont werking van Eyesight-display'

Ik zie niet goed in wat hier -1 aan is, kan een moderator kijken welke moderator dit gedaan heeft? (Ik hoef het niet te weten persoonlijk maar misschien dat die moderator dit vaker doet bijvoorbeeld)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

iAR in 'Facebook bestaat twintig jaar'

Smijten met ziektes als 'kanker' lijkt me geen +1 waard, laat staan de +3's die het krijgt?

Virussen? Scan ze hier!

• OLED

• Nas T
wildhagen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:34:
iAR in 'Facebook bestaat twintig jaar'

Smijten met ziektes als 'kanker' lijkt me geen +1 waard, laat staan de +3's die het krijgt?
Sociale media worden één keer de 'kanker' van de maatschappij genoemd.
Dat zie ik dan niet als er mee smijten en ook al snap ik het sentiment van een +3 wel, ik denk dat een +1 een prima score is.

vrede in rust

• Nas T
Klopt, maar de inhoudelijke redenatie is verkeerd. Er wordt iets gesteld over dat het sociale puntensysteem in China niet zou bestaan en de genoemde voorbeelden gaan over de link tussen veroordelingen en het puntensysteem (die zou er niet zijn). Daardoor kom ik niet verder dan 0. Misschien niet slecht bedoeld, maar voegt weinig/niks toe in een discussie.

vrede in rust

• OLED
Nas T schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:07:
[...]

Klopt, maar de inhoudelijke redenatie is verkeerd. Er wordt iets gesteld over dat het sociale puntensysteem in China niet zou bestaan en de genoemde voorbeelden gaan over de link tussen veroordelingen en het puntensysteem (die zou er niet zijn). Daardoor kom ik niet verder dan 0. Misschien niet slecht bedoeld, maar voegt weinig/niks toe in een discussie.
Het voorbeeld dat hij zelf geeft is mogelijk verzonnen en wordt tegengesproken door zijn eigen aangehaalde bron ?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

OLED in 'Oversight Board: Meta moet regels voor gemanipuleerde content snel heroverwegen'

Ik zie werkelijk waar niet direct wat hier "ongewenst" of "polariserend aan is. De reactie erop suggereert dat zonder verdere onderbouwingen, maar de reactie krijgt vervolgens wel de nodige -1's.

ejay79 in 'Oversight Board: Meta moet regels voor gemanipuleerde content snel heroverwegen' - Dit is de reactie waar ik op doel, juist deze zou imo juist -1 moeten zijn, oproepen om een reactie een bepaalde score te geven lijkt mij net zo goed ongewenst.
MooDyBLueS in 'KPN introduceert mobiele Unlimited-abonnementen met verschillende snelheden' Ook deze lijkt mij geen +2, maar aangezien het een reactie op mij is, laat ik de verdere weging er achter aan jullie. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2024 14:14 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:12:
OLED in 'Oversight Board: Meta moet regels voor gemanipuleerde content snel heroverwegen'

Ik zie werkelijk waar niet direct wat hier "ongewenst" of "polariserend aan is. De reactie erop suggereert dat zonder verdere onderbouwingen, maar de reactie krijgt vervolgens wel de nodige -1's.
Wat insinueert deze reactie?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is het gewoon de mening van de poster op Biden, lijkt me niets mis mee? De enige insinuatie zou dan het tasten en ruiken kunnen zijn... Als dat al problematisch is, is het handen schudden met anderen dat ook. Sorry, maar dan kun je elke poep en scheet van wie dan ook wel als -1 gaan bestempelen.

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:21:
[...]
Volgens mij is het gewoon de mening van de poster op Biden, lijkt me niets mis mee? De enige insinuatie zou dan het tasten en ruiken kunnen zijn... Als dat al problematisch is, is het handen schudden met anderen dat ook. Sorry, maar dan kun je elke poep en scheet van wie dan ook wel als -1 gaan bestempelen.
Ik lees zelf een bepaalde insinuatie dat de president niet van kinderen af kan blijven. Dat lijkt mij nogal een aantijging.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:25:
Ik lees zelf een bepaalde insinuatie dat de president niet van kinderen af kan blijven. Dat lijkt mij nogal een aantijging.
Die vervolgens ook niet echt onderbouwd wordt, dus is het vooral een aanname, maar blijkbaar is simpelweg aantijgen van dat soort dingen voldoende om niet verder te kijken en een -1 uit te delen? :?

Immers, als er wel iets illegaals was erover, zou Biden denk ik allang een impeachment hebben gehad en wellicht zelf al zijn biezen gepakt hebben. Als er in de Verenigde Staten iemand onder een vergrootglas ligt, is het POTUS wel.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2024 14:27 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:26:
[...]
Die vervolgens ook niet echt onderbouwd wordt, dus is het vooral een aanname, maar blijkbaar is simpelweg aantijgen van dat soort dingen voldoende om niet verder te kijken en een -1 uit te delen? :?
Nou.. lees de reactie eens:
Dit is een lastige, Biden is een prima president die het erg goed doet (beter dan Trump) maar tegelijkertijd lijkt hij zelden de geur of het aanraken van kinderen te kunnen weerstaan:
Immers, als er wel iets illegaals was erover, zou Biden denk ik allang een impeachment hebben gehad en wellicht zelf al zijn biezen gepakt hebben.
Vast en zeker. Dat heeft dan weer weinig met de insinuatie te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 05-02-2024 14:27 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik dacht dat op de FP altijd zaken goed moeten kunnen onderbouwen (misschien wel juist bij dit soort aantijgingen), maar schijnbaar is de insinuatie van dit soort zaken opeens voldoende om het als ongewenst en polariserend te bestempelen... Ik mis dan denk ik even waar die lijn ligt...

• Nas T
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:21:
[...]
Volgens mij is het gewoon de mening van de poster op Biden, lijkt me niets mis mee? De enige insinuatie zou dan het tasten en ruiken kunnen zijn...
Het is een erg ongepaste reactie. Het begint over het ruiken en aanraken van kinderen door Biden, waarmee in mijn optiek gesuggereerd wordt dat er een ongezonde houding is van Biden tegenover kinderen.
Daarna wordt er gesteld dat het niet bedoeld is om Biden zo neer te zetten, omdat er geen onzedelijke handelingen (qua ruiken/aanraken) plaatsvinden.

Daarnaast wordt er in de reacties gesteld (ik heb zelf het specifieke deel dikgedrukt):
Wat een leuke AI video zou zijn, is Biden in al die kind ruik of tast videos, deepfake vervangen door Trump en dat plaatsen. Misschien dat mensen dan minder begaan zijn maar heel veel opa’s zijn zo helaas
Of er moet bedoeld worden dat het gaat dat veel opa's Trump in veel video's stoppen via deepfake, óf het gaat over dat veel opa's kinderen aanraken en ruiken.

Los van of dat kan, ik vind dat vreemde informatie om publiekelijk te lezen.

vrede in rust

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:30:
Ik dacht dat op de FP altijd zaken goed moeten kunnen onderbouwen (misschien wel juist bij dit soort aantijgingen),
Dat klopt maar waar is de (objectieve) onderbouwing in dit geval terwijl er nogal een aantijging staat? Die onderbouwing is dan het in elkaar geplakte filmpje puur om de betreffende persoon in een slecht daglicht te stellen met de titel "'Creepy' Joe Biden sniffs children’s hair" :?

Welke score heb je zelf in gedachten en waarom?

Pagina: 1 ... 133 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2