[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 396 ... 455 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
SquareOne schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:25:
[....]
Zouden jullie een kabel direct door het geboorde gat duwen, of eerst een pvc buisje erin? Nadat de kabel erdoor is de gaten aan binnen en buitenkant dicht kitten of purren?

Goed plan, of loop ik zo risico’s op koudebruggen e.d.?
Je kan eventueel twee pvc buizen erin doen zodat je de spouw niet overbrugt. Dus 1 in de bakstenen en 1 in het beton. Die buiten sowieso met een silliconenkit dichtzetten en die binnen kan je dan ook net zo goed met een silliconenkit doen.
Als je de kabel eerst met een lang genoeg buis naar buiten doet kan je daarna de buis wel in tweeën zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
Caelorum schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Je kan eventueel twee pvc buizen erin doen zodat je de spouw niet overbrugt. Dus 1 in de bakstenen en 1 in het beton. Die buiten sowieso met een silliconenkit dichtzetten en die binnen kan je dan ook net zo goed met een silliconenkit doen.
Als je de kabel eerst met een lang genoeg buis naar buiten doet kan je daarna de buis wel in tweeën zagen.
Handig, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

thijsco19

KTM 990 SMT

Caelorum schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Wat voor voordeel creëer je dan? Als je een enkel buisje er door heen doet en zowel buiten als binnen lucjtdicht afkit, creëer je stukstaande lucht die toch isoleert?

De enige warmteoverdracht die je hebt is van het pvc zelf, dat lijkt mij verwaarloosbaar.

Voordeel die je behoud is dat er minder kans is op lekkage de spouw in.

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 29-07-2024 13:23 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Minder warmteoverdracht en inderdaad creëer je niet een plek waarlangs het water omhoog kan kruipen richting binnenmuur. Is iets meer werk en ik betwijfel of het echt nodig is, aan de andere kant.. Je doet het 1 keer. Kan je het net zo goed meteen goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 08:01

TGEN

Hmmmx_

Caelorum schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:28:
Minder warmteoverdracht en inderdaad creëer je niet een plek waarlangs het water omhoog kan kruipen richting binnenmuur. Is iets meer werk en ik betwijfel of het echt nodig is, aan de andere kant.. Je doet het 1 keer. Kan je het net zo goed meteen goed doen.
Ik denk dat "in 1x goed" in dit geval 1 PVC-buis is die de spouw overbrugt, want daar kan je tenminste in de toekomst nog fatsoenlijk iets nieuws doorheen trekken (natuurlijk wel beide uiteinden afkitten).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 21:17
TGEN schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat "in 1x goed" in dit geval 1 PVC-buis is die de spouw overbrugt, want daar kan je tenminste in de toekomst nog fatsoenlijk iets nieuws doorheen trekken (natuurlijk wel beide uiteinden afkitten).
16mm pvc = 18mm boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 19-06 08:01

TGEN

Hmmmx_

Ik boor die zelf op 16mm en ruim t gat een beetje (heb hiervoor extra lange SDS-boren, een 16mm en een 19mm).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TGEN schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Naja, als er al iets doorheen zit kan je dat altijd gebruiken om er iets nieuws doorheen te trekken natuurlijk. En als de gaten uitlijnen (want 1x boren) dan kan je het altijd nog met een dunne lange stok er doorheen trekken.

Je moet overigens vooral doen waar je jezelf goed bij voelt, want ik denk dat het allemaal niet zo super veel uitmaakt. Niet tenzij je een muur hebt zoals ik heb, waar letterlijk het enige wat tussen buiten en binnen zit wat steenwol, een dun laagje plastic en 9mm gips (ok en karalit). Dan ben je wel wat voorzichtiger met hoe water kan omhoogkruipen langs buisjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 13:21

TAA

Liever IRC

SquareOne schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:25:
Issue: geen WiFi bereik in tuin. Zelfs niet met router tegen achtergevel bij openslaande deuren. Lijkt wel iets in glas te zitten dat signaal blokkeert.

Wil dus buiten een access point.
Op onze slaapkamer heb ik een UTP aansluiting. Overweeg vanaf daar naar buiten te boren maar wil even toetsen of dat een goed plan is.
Zelfde probleem; andere oplossing gekozen. Tuinhuis met een aparte elektrische groep gaf deze mogelijkheid. In de meterkast op de specifieke groep een stopcontact gemaakt en hier een Netgear powerline setje op aangesloten (uitvoering: Netgear PLW1000). Aangesloten op de switch in de meterkast en een prima accesspoint (wifi+lan) in het tuinhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:22
Ik zou mijn plafond graag minimaal willen verlagen om spotjes aan te brengen. Iemand een idee hoeveel dit minimaal is en welke spots ik dan het beste kan toepassen? (Liever 2 als 8 cm verlagen..)

Heeft weinig met elektra te maken (afgezien van dat dit bereikbaar moet blijven!) => schopje naar ander groot topic

[ Voor 25% gewijzigd door Septillion op 30-07-2024 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
Misschien eerst een spot zoeken en daarop de diepte bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:42
BaBoK schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:08:
Ik zou mijn plafond graag minimaal willen verlagen om spotjes aan te brengen. Iemand een idee hoeveel dit minimaal is en welke spots ik dan het beste kan toepassen? (Liever 2 als 8 cm verlagen..)
Wat @jadjong zegt....
Er zijn ultra dunne spots, maar dat zijn geïntegreerde lampen, dan moet je in principe al zorgen dat je extra setjes inkoopt voor het geval er eens 1 kapot gaat.

Ben persoonlijk voorstander van gewone GU10 spots, makkelijker te vervangen zonder al te veel gekke capriolen, en in principe op elke straathoek de losse lampjes te koop.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor plafond:

2cm verlaging:
https://pro.gyproc.be/nl/producten/veerregel-rb66

2,7cm verlaging:
https://knauf.com/nl-NL/p/product/veerregel-10112_0077

Minder dan dat wordt het niet. uiteraard komen je plafondplaten daar ook nog aan te hangen, dus die dikte heb je ook nog voor je spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Moeten het per se spotjes zijn? Led-strip in een profiel kan ook heel mooi worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hoe zouden jullie het oplossen als een inbouwdoos geen schroefpunten heeft en je wel een blinde dekplaat wilt monteren?

Edit: klemmetje gekocht voor in lasdoos

[ Voor 15% gewijzigd door Ferra op 30-07-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hmmm... Ik heb een vijverfilter waar de slangpilaar / aansluittule / slangtule (wat is nu juist het woord haha) compleet verbrokkeld is en dus afgebroken is. Nu vragen ze voor dat onderdeel minstens €20 plus verzendkosten, dat vind ik wat fors voor een dom stukje plastic.

Ik heb al met zekerheid geidentificeerd dat het om een BSP 1 1/2 inch connector gaat, en mijn flexibele buis is 24mm binnendiameter. Ik heb even een 3D printed versie gemaakt maar dat is natuurlijk niet waterdicht op termijn en verbrokkelt ook onder UV licht.

Waar vind ik zoiets aan een schappelijke prijs? Ik vind veel resultaten maar allemaal in de UK, omdat het geen metrische schroefdraad is. Maar ook dat betekent veel kosten natuurlijk.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:59

Rzaan

Altijd zoekende

BESTE PLAKBAND?

Ik ben de muur van mijn huis aan het schilderen. Ik plak de kozijnen af met groene wasabi-tape van Kip.
Perfect spul. Daarop plak ik dan weer plastic folie om het glas te beschermen.
Echter, de plakbanden die ik tot nu gebruiken om de folie op de Kip te plakken, laat toch steeds los her en der.
Heb nu een test gedaan met simpele bruine plastic verpakkingstape. Kijken of dat houdt.
De Kip is wasabi-papier en dat maakt dat het een beetje vettig is.

Ik heb al geprobeerd om de folie met wasabi-tape te plakken. Laat ook los. Duct-tape van de Action. Laat ook los.

Iemand een goede tip voor wat een krachtige (in de zin van kleefkracht) tape is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hkVrEKFdPpuJGgUEhPQsPeLJnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JTiOcnlJKdMy5WC7JCU4fFx9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Rzaan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:21:
BESTE PLAKBAND?

Ik ben de muur van mijn huis aan het schilderen. Ik plak de kozijnen af met groene wasabi-tape van Kip.
Echter, de plakbanden die ik tot nu gebruiken om de folie op de Kip te plakken, laat toch steeds los her en der.
Heb nu een test gedaan met simpele bruine plastic verpakkingstape. Kijken of dat houdt.

Ik heb al geprobeerd om de folie met wasabi-tape te plakken. Laat ook los. Duct-tape van de Action. Laat ook los.

Iemand een goede tip voor wat een krachtige (in de zin van kleefkracht) tape is?

[Afbeelding]
Is een combinatie niet een idee? Gele tape + folie?

https://www.verfwebwinkel...l%20binnen%20als%20buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

BESTE PLAKBAND?

[Afbeelding]
Butyltape plakt als een dolle, maar dat is niet bedoeld om ooit nog los te komen, dus dat is niet zo handig.
Duct-tape is niet het meest plakkerige spul wat er is en die van de Action vind ik matig.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Nu ik eindelijk vakantie heb, heb ik weer eens tijd om verder te werken aan mijn 'hobbyproject'; een kippenhok. Dit is vorig jaar in het najaar een beetje blijven steken, in de tussentijd waren er belangrijkere zaken zoals het afwerken van het dak van de garage. Komende week even flink gasgeven om het binnenhok af te maken, hopelijk krijg ik hier wat positieve reacties die je de motivatie geven om dit klusje een keer af te ronden O-)

De status op dit moment:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zsGYVnm/IMG-20240510-WA0009.jpg

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Die heb ik ook al. Blijft ook niet supergoed zitten op Wasabi. Dus die moet je weer versterken op die gele tape. En dan hangt hij als een 'rok' en moet je de zijkanten en onderkant nog afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SpongeRob schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:29:
[...]

Butyltape plakt als een dolle, maar dat is niet bedoeld om ooit nog los te komen, dus dat is niet zo handig.
Duct-tape is niet het meest plakkerige spul wat er is en die van de Action vind ik matig.
In principe plakt de butyltape op de wasabi en het folie, dus niet op het kozijn. In theorie zou je hem dan los moet kunnen trekken, samen met folie en wasabi.
Wel prijzig!
En vraag me af of het niet te zwaar is en dat het gewoon de wasabi tape mee naar beneden trekt.

Het mag ook een krachtige verpakkingstape zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 30-07-2024 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 08:20

sopsop

[v] [;,,;] [v]

plak andere schilderstape met folie op de ondergrond, maar een beetje uit de kant. Plak daaroverheen de wasabitape zoals je die eerst heb geplakt.

[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 30-07-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Rzaan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Die heb ik ook al. Blijft ook niet supergoed zitten op Wasabi. Dus die moet je weer versterken op die gele tape. En dan hangt hij als een 'rok' en moet je de zijkanten en onderkant nog afplakken.
Dan begrijp ik hem verkeerd? Ik dacht dat je dan die gele tape gebruikt voor je kozijnen en de folie naar binnen vouwt voor je ramen. Dus dat je die groene tape dan niet meer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52

orf

Harrie_ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:30:
Nu ik eindelijk vakantie heb, heb ik weer eens tijd om verder te werken aan mijn 'hobbyproject'; een kippenhok. Dit is vorig jaar in het najaar een beetje blijven steken, in de tussentijd waren er belangrijkere zaken zoals het afwerken van het dak van de garage. Komende week even flink gasgeven om het binnenhok af te maken, hopelijk krijg ik hier wat positieve reacties die je de motivatie geven om dit klusje een keer af te ronden O-)

De status op dit moment:

[Afbeelding]
Hier een positieve reactie:

Supermooi! Ziet er echt heel strak uit. Op de foto zie je de schaal niet zo goed, dus als je zou zeggen dat het een houten huis is, geloof ik je ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:30
BESTE PLAKBAND?

[Afbeelding]
Kan je het folie niet gelijk onder de Kip plakband krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25

De status op dit moment:

[Afbeelding]
In zo'n luxe hok wil ik wel haan komen spelen.
Ik beloof je niet te kraaien voor 9h 's morgens behalve als er vossen in de buurt zijn. En ik zal de dames kippen net niet te veel te storen zodat ze goed aan de leg blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 30-07-2024 11:12 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

De status op dit moment:

[Afbeelding]
_/-\o_ maak ook eens wat meer foto's binnenkant bijvoorbeeld. misschien nog een verlichting erin aangestuurd met ha? webcam en bewegingssensor? minibar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrybraadplaat
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-05 14:59
Ik maak een plafons met knauf anker directafhangers tegen houten balken. Daar komen dan c60/27 profielen in te hangen, en aan de wanden moet je dan 28/27 profielen om de beweging haaks op de balk tegen te gaan.

Nou mijn vraag: sommige wanden zijn gipswanden of zelf pir+gips met weinig mogelijkheid om tot het houten frame te komen ter hoogte van het c28/27 profiel. Zou lijmen van het profiel voldoende zijn? Ik denk immers dat de verticale kracht vooral door de ankers wordt gedragen, en de c28/27 vooral voor het horizontaal vastzetten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Berrybraadplaat schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:51:
Ik maak een plafons met knauf anker directafhangers tegen houten balken. Daar komen dan c60/27 profielen in te hangen, en aan de wanden moet je dan 28/27 profielen om de beweging haaks op de balk tegen te gaan.

Nou mijn vraag: sommige wanden zijn gipswanden of zelf pir+gips met weinig mogelijkheid om tot het houten frame te komen ter hoogte van het c28/27 profiel. Zou lijmen van het profiel voldoende zijn? Ik denk immers dat de verticale kracht vooral door de ankers wordt gedragen, en de c28/27 vooral voor het horizontaal vastzetten is
Dat kan ik pakte dan en houten lat diie ik net tehoog plakte en dan de C 28/27 wel op de juiste hoogte zodat het hout zeker niet in de weg ging zitten. ik zou wel wel een extra ankertje in de buurt van de muur plaatsen of een extra hoofddraagligger zodat er geen ~1,4m overspanning op gaat leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:52
Paar jaar geleden huis gekocht. Verfwerk was toen eigenlijk al aan een update toe. Een van de bekende “professionele” merken gebruikt, beginnend met een S.

Barsten zaten al in de oude verflaag. Ik heb het ontvet, opgeschuurd (niet kaal) gegrond en weer afgelakt. Dit was in mei. Gevel staat op het zuidwesten en vol in de zon.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyMDQy7DFBcWgleWCkbe5HTwesE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8maH9oOYPNsZnnTeo4V8zLHE.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doe ik fout? Hout lijkt niet rot, althans ik kan het niet indrukken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orf schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Hier een positieve reactie:

Supermooi! Ziet er echt heel strak uit. Op de foto zie je de schaal niet zo goed, dus als je zou zeggen dat het een houten huis is, geloof ik je ook.
Thanks! Dit is de 'bovenverdieping' van pak 'm beet 1 meter hoog en 60cm breed. De 'begane grond' ga ik hetzelfde afwerken en wordt een voersluis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:17
FrankoNL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:52:
Paar jaar geleden huis gekocht. Verfwerk was toen eigenlijk al aan een update toe. Een van de bekende “professionele” merken gebruikt, beginnend met een S.

Barsten zaten al in de oude verflaag. Ik heb het ontvet, opgeschuurd (niet kaal) gegrond en weer afgelakt. Dit was in mei. Gevel staat op het zuidwesten en vol in de zon.

Resultaat:

[Afbeelding]

Wat doe ik fout? Hout lijkt niet rot, althans ik kan het niet indrukken. Iemand tips?
Gezien de kleur en de ligging denk ik dat het hout uitzet/krimpt door de hitte, met als gevolg dat je verf gaat scheuren. Hier gebeurt dat trouwens ook (ook met Sigma), maar omdat het wit is, is het veel minder dan bij jou (en duurde dit een paar jaar)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 23:55
Wij zijn ook weer 5000€ armer de aankomende maanden.

Huisdeur en balkondeur gekocht.

Momenteel hebben we geen normale ingang. We moeten nog de muur eruit halen waar de huisdeur in komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeUv2DMDCWP77HPZBIRRGrsN-DI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiWTyvVetfRXTwB0OIPKdW1q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

vincent_1971 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:52:
[...]

_/-\o_ maak ook eens wat meer foto's binnenkant bijvoorbeeld. misschien nog een verlichting erin aangestuurd met ha? webcam en bewegingssensor? minibar?
Ik zal aankomende week wat meer foto's posten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
[b]FrankoNL in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Ik zou de verflaag tot het hout weg schuren en daarna op nieuw opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:52
Mavamaarten schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:49:
Hmmm... Ik heb een vijverfilter waar de slangpilaar / aansluittule / slangtule (wat is nu juist het woord haha) compleet verbrokkeld is en dus afgebroken is. Nu vragen ze voor dat onderdeel minstens €20 plus verzendkosten, dat vind ik wat fors voor een dom stukje plastic.

Ik heb al met zekerheid geidentificeerd dat het om een BSP 1 1/2 inch connector gaat, en mijn flexibele buis is 24mm binnendiameter. Ik heb even een 3D printed versie gemaakt maar dat is natuurlijk niet waterdicht op termijn en verbrokkelt ook onder UV licht.

Waar vind ik zoiets aan een schappelijke prijs? Ik vind veel resultaten maar allemaal in de UK, omdat het geen metrische schroefdraad is. Maar ook dat betekent veel kosten natuurlijk.
Zoek op een slangpilaar van messing of kunststof van 1"x 25. Kost enkele euro's. Moet er nog een verloopring bij van 1,5" x 1". Kost ook zo iets. Zijn veel firma's voor. Vaak ook plaatselijke.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ID-College schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Gezien de kleur en de ligging denk ik dat het hout uitzet/krimpt door de hitte, met als gevolg dat je verf gaat scheuren. Hier gebeurt dat trouwens ook (ook met Sigma), maar omdat het wit is, is het veel minder dan bij jou (en duurde dit een paar jaar)..
procaliber schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Ik zou de verflaag tot het hout weg schuren en daarna op nieuw opbouwen.
Zou het nog helpen om een en ander weg te frezen en wat expoy te gebruiken?

Schilderen nu gaat sowieso niet, dat wordt wss pas september, dus dan kan ik me een beetje voorbereiden. Ik ben niet zo handig namelijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
FrankoNL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:45:
[...]

[...]

Schilderen nu gaat sowieso niet, dat wordt wss pas september, dus dan kan ik me een beetje voorbereiden. Ik ben niet zo handig namelijk. :+
Hout werkt nou eenmaal.. Ik denk dat je dit het meest voorkomt door een lichte kleur te schilderen. Dan wordt het hout een stuk minder warm en loop je ook kans op minder uitzetten.

Ik heb dit zelf ook op sommige plekjes onderin bij glaslatten, maar eigenlijk is het beste gewoon de nerven tijdig dichtverven zodat het niet kan rotten. Dat doe ik althans en verder kan ik er ook niet veel aan doen helaas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18
[...]

[...]

Kijk eens naar renoflex houtvuller..kost wel wat maar....voordeel is dat het iets flexibel blijft. wellicht eerst nog wat ontweringswater voorbehandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
[...]

[...]

Maar heb je destijds alle verf verwijderd? Opnieuw opbouwen scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
procaliber schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Maar heb je destijds alle verf verwijderd? Opnieuw opbouwen scheelt al een hoop.
Nee, alleen opgeschuurd tot (visueel) de barsten weg waren. Het kan dus ook zijn dat er iets anders aan de hand is, bijvoorbeeld een oude reparatie of iets dergelijks.

[ Voor 16% gewijzigd door FrankoNL op 30-07-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekdonk
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-06 10:33
Hoi!

Over een paar maanden wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd met een cementdekvloer met vlakheidsklasse 4.
Nu krijgen we een keukenblok waarin de kookplaat komt en stroompunten.

De keukenboer raad vervolgens aan om de vloer eerst te leggen (we willen plakpvc) om de reden:
"Maar wij zeggen het juist zodat de keuken op een vlakke ondergrond staat, en mocht je een keer de keuken willen veranderen hoef je niet direct een nieuwe vloer aan te schaffen.
Ons advies is eerst de vloer daarna de keuken inderdaad."

Terwijl ik op internet weer lees dat het slimmer is eerst de keuken te laten plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij advies geven hierover? Ik weet ook niet of het een mogelijkheid is eerst de vloer te laten egaliseren, en dan de keuken te laten plaatsen, en erna pas de vloer te leggen.

Alvast bedankt!
Niek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29
niekdonk schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:18:
Hoi!

Over een paar maanden wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd met een cementdekvloer met vlakheidsklasse 4.
Nu krijgen we een keukenblok waarin de kookplaat komt en stroompunten.

De keukenboer raad vervolgens aan om de vloer eerst te leggen (we willen plakpvc) om de reden:
"Maar wij zeggen het juist zodat de keuken op een vlakke ondergrond staat, en mocht je een keer de keuken willen veranderen hoef je niet direct een nieuwe vloer aan te schaffen.
Ons advies is eerst de vloer daarna de keuken inderdaad."

Terwijl ik op internet weer lees dat het slimmer is eerst de keuken te laten plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij advies geven hierover? Ik weet ook niet of het een mogelijkheid is eerst de vloer te laten egaliseren, en dan de keuken te laten plaatsen, en erna pas de vloer te leggen.

Alvast bedankt!
Niek
Het klinkt leuk, slim en nobel. Maar het leggen van een vloer onder je keuken voor ‘als de keuken weggaat’ is totale onzin.

Als jij over 15 jaar een nieuwe keuken wilt, is die vloer totaal verkleurd, staan er afdrukken van de keukenkasten en heb je gaten van elektra, leidingen en buizen.

Oftewel: lekker keuken laten zetten en dan vloer leggen. Je kunt beter een paar meter PVC op zolder leggen mocht je ooit (een deel van) je keuken veranderen.

En keuken die niet op een vlakke ondergrond staat: dit zegt hij alleen zodst zijn montage gemakkelijker is. Die kasten hebben allemaal stelpoten. :)

Kleine toevoeging:
Je wilt plak PVC, dus zonder ondervloer. Je moet daarvoor een spiegelgladde bssis hebben. Dus je zal sowieso moeten egaliseren. Doe dat wel voor de keuken geplaatst wordt.

Je ziet namelijk iedere oneffenheid door de vloer heen. Zelfs voegen van een tegelvloer komen er doorheen.

[ Voor 8% gewijzigd door t14wo op 30-07-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekdonk
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-06 10:33
t14wo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Het klinkt leuk, slim en nobel. Maar het leggen van een vloer onder je keuken voor ‘als de keuken weggaat’ is totale onzin.

Als jij over 15 jaar een nieuwe keuken wilt, is die vloer totaal verkleurd, staan er afdrukken van de keukenkasten en heb je gaten van elektra, leidingen en buizen.

Oftewel: lekker keuken laten zetten en dan vloer leggen. Je kunt beter een paar meter PVC op zolder leggen mocht je ooit (een deel van) je keuken veranderen.

En keuken die niet op een vlakke ondergrond staat: dit zegt hij alleen zodst zijn montage gemakkelijker is. Die kasten hebben allemaal stelpoten. :)

Kleine toevoeging:
Je wilt plak PVC, dus zonder ondervloer. Je moet daarvoor een spiegelgladde bssis hebben. Dus je zal sowieso moeten egaliseren. Doe dat wel voor de keuken geplaatst wordt.

Je ziet namelijk iedere oneffenheid door de vloer heen. Zelfs voegen van een tegelvloer komen er doorheen.
Ah super bedankt! Dan gaan we dat zo regelen. Zijn ook nog even aan het kijken of we het zelf willen laten egaliseren, of dat door een bedrijf te laten doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swiv98
  • Laatst online: 21-06 19:40
[...]

...

Kleine toevoeging:

Mee eens dat je de vloer niet legt om 'flexibiliteit voor later' te bereiken. Je kan hoogstens misschien nog een stukje schuiven, op korte termijn, als dat echt moet, om vreemde redenen (want ik neem aan dat het ontwerp gewoon vast staat, en goed is).

Wat me vooral prettig lijkt, is dat de vloer netjes uit 1 geheel zal bestaan. En dat de afwerking van de randen rondom het eiland eigenlijk niet bestaat: er hoeven geen plintjes tegen de de keukenplint aan. Ook hoeft niemand te 'mikken' of de 'planken' van je pvc netjes uitkomen (met te smalle strips).
Dus montage van zowel vloer als keuken is dan makkelijker. En het lijkt mij beter te ogen.

Heb zelf, afgelopen jaar, een keuken met eiland laten plaatsen. Ook op een nieuwe vloer. Marmoleum in ons geval. Loopt door onder de keuken. En die staat er dus heel netjes, onopvallend bovenop.

Marmoleum heeft ook een spiegelgladde vloer nodig, dus ook hier eerst een laag egaline over de cementdekvloer. Geen idee wat voor 'klasse' mijn cementdekvloer was, maar met egaline was het pas echt glad...

Als je de planning goed krijgt, zou ik dus de voorkeur hebben voor eerst de gehele vloer (egaliseren en dan afwerkvloer), dan pas de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 19:29

copykat

Good copy isn't bad

volgens mij is het om het even:
Meeste keukenkasten hebben stelpoten en klikplinten dus wel of niet onderdoorlopen of alleen iets onder de plint doorsteken is om het even kwa gezichtpunt.

Onder je keuken is ruwe dekvloer ook prima maar als je moet egaliseren is eerst dat doen voordat je de keuken plaatst handiger omdat je dan minder problemen hebt met vlak krijgen bij je keuken.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat flexvloeren zacht genoeg zijn om met je keuken pootjes in te zakken dus je afvoerpijpen en je sealkit zal onder spanning komen als de keuken iets in je flexfloor zakt.
Met voorhand tegelen of een andere harde vloer is dat natuurlijk geen probleem.

enne die keukeplaatser moet zn geld maar verdienen een beetje schuine vloer is zo recht te stellen. een golfende vloer is met je plinten wel een probleem maar niet met je kastjes waterpas stellen.

vergeet niet je keukenmuurtjes die strak getrokken moeten worden en je wandcontact dozen die op de juiste hoogte moeten zitten

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:15

dragonhaertt

@_'.'

BESTE PLAKBAND?

[Afbeelding]
Ik had voor isolatie Taftex folie tape gekocht.
Dat spul plakt echt als een gek, maar goedkoop is het niet.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35
BESTE PLAKBAND?

Heb een beetje geprobeerd wat de "beste" Ductape is en ben bij Nichiban NT116 uitgekomen.

Plakt als Ductape, scheurt als Ductape, maar is ook weer te verwijderen zonder zooi van harde oppervlakken.

Ik ben verkocht.

https://www.rlsales.nl/nichiban-nt116-tape-50mm-x-25m-grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Ik moet een zinkendeklijst die op een lasnaad een is opengegaan weer afdichten. Ik twijfel tussen Aluband of Loodband. Welke zou ik het beste kunnen gebruiken? Bedoeling is dat het een jaar of 5-10 mee gaat. Het is overigens een naad waarin het verleden al eens tin overheen is gegaan, maar is toch weer opengegaan.

[ Voor 20% gewijzigd door TwingyTwingy op 30-07-2024 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25

timovd

Voorsprong door techniek

doktervictor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Heb een beetje geprobeerd wat de "beste" Ductape is en ben bij Nichiban NT116 uitgekomen.

Plakt als Ductape, scheurt als Ductape, maar is ook weer te verwijderen zonder zooi van harde oppervlakken.

Ik ben verkocht.

https://www.rlsales.nl/nichiban-nt116-tape-50mm-x-25m-grijs
Duct tape is vooral voor permanente bevestiging. Gaffa tape, zoals de Nichiban kan gemakkelijk verwijderd worden zonder lijmresten achter te laten, maar dat heb je zelf al goed ervaren.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:26
Als we het dan toch over tape hebben, waar halen we flinke hoeveelheden luchtdicht tape voor een scherpe prijs?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:36

MJV

niekdonk schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:39:
[...]

Ah super bedankt! Dan gaan we dat zo regelen. Zijn ook nog even aan het kijken of we het zelf willen laten egaliseren, of dat door een bedrijf te laten doen
Je zou nog kunnen kijken of de keukenboer wil wachten met plaatsen van de plinten tot de vloer erin ligt. Dan heb je namelijk niet dat gedoe met eventuele plankplintentjes tegen de keukeplint aan. Dan kan de vloerenlegger de vloer net een stukje onder de keuken door laten lopen, en komt daarna de keukenplint er mooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:47
compleet off-topic

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 31-07-2024 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Binnenkort wordt er bij ons een aanbouw geplaatst waar ik zelf tegels ga leggen. Ik krijg wel wat hulp, maar ik heb nog nooit tegels gelegd. Het zijn tegels van 80x80 cm. Nu heb ik een lijstje gemaakt van zaken die ik nodig heb (huur/koop). Ik heb op diverse sites lijstjes met benodigdheden bekeken, maar wil zeker zijn dat ik niets vergeet, is dit compleet?
  • Tegelsnijder
  • Haakse slijper voor moeilijke hoeken
  • Eventueel diamantboor voor leidingen
  • Mortelmixer
  • Tegel clips (400 stuks)
  • Tang voor tegel clips
  • Tegel wigjes (keggen) (400 stuks)
  • Tegelwasset incl. emmer, tegelwasbord, sponsspaan en rollenpers
  • Plakspaan RVS
  • Tilhulp 2 zuignappen
  • Voegmortel
  • Tegellijm
  • Emmers/specieemmer
Edit: het gaat om een aanbouw van +- 6 bij 3,66 meter. In de aanbouw komt de keuken met keukeneiland waarin diverse leidingen zullen uitkomen. Ik heb dezelfde tegels gekocht die we nu ook hebben.

Nog een vraagje daarover: kan ik de nieuwe tegels aansluiten op de bestaande tegels, of moet ik daar iets van een soort kitnaad/rand tussen doen die eventuele werking van de aanbouw kan opvangen?

[ Voor 18% gewijzigd door miicker op 30-07-2024 22:31 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:21
Je zegt plakspaan, maar bedoelt misschien lijmkam? Anders ga je die ook nodig hebben.
Waterpas lijkt me ook handig bij zo’n klusje, en even goed meten waar je gaat beginnen, ik vond een laser daarbij erg handig, maar niet noodzakelijk natuurlijk.

Verder legde de tegelzetter bij mij de 120x120 tegels gewoon met de hand, dwz zonder zuignappen. Hij had wel een hulpje bij, dat lijkt me ook handig, maar die noemde je al :)

Persoonlijk zou ik altijd een kitnaad doen bij een dergelijke overgang. De kit is van diverse merken op dezelfde kleur te krijgen als het voegmiddel.

[ Voor 18% gewijzigd door decipherer op 30-07-2024 22:50 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0DisG8Wb76NXlgQfCg6vP1pv1g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jn3KPX8TwCdpU47lD836eO54.jpg?f=user_large
Welke orientatie zou ik mijn massief eiken vloer het beste kunnen gaan leggen? Ik denk dat bovenstaande (dus horizontaal op het plaatje) in ieder geval op de overloop het beste uitkomt. De vloer wordt zwevend gelegd en moet dus worden ingeklemd met parketveren. Dat kan dan mooi aan de boven- en onderkant.

Enige 'nadeel', beneden ligt de vloer een kwartslag gedraaid, in mijn Floorplanner-ontwerp voelt het alsof dat dus niet mooi is om hem boven zo te gaan leggen. Ga je het in de praktijk ooit als raar zien? Waarschijnlijk niet.

In beide opstellingen (horizontaal/verticaal) moet ik ongeveer eenzelfde aantal m2 achteruit/terugleggen, dus dat maakt het verschil niet.

Ik ben er verder vanuit gegaan dat ik de vloer volledig door kan leggen over de hele verdieping. Met laminaat wel vaker gedaan, kan dat met massief eiken ook of beter met een dorpeltje per kamer gaan werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 21:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MJV schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:01:
[Afbeelding]
Welke orientatie zou ik mijn massief eiken vloer het beste kunnen gaan leggen? Ik denk dat bovenstaande (dus horizontaal op het plaatje) in ieder geval op de overloop het beste uitkomt. De vloer wordt zwevend gelegd en moet dus worden ingeklemd met parketveren. Dat kan dan mooi aan de boven- en onderkant.

Enige 'nadeel', beneden ligt de vloer een kwartslag gedraaid, in mijn Floorplanner-ontwerp voelt het alsof dat dus niet mooi is om hem boven zo te gaan leggen. Ga je het in de praktijk ooit als raar zien? Waarschijnlijk niet.

In beide opstellingen (horizontaal/verticaal) moet ik ongeveer eenzelfde aantal m2 achteruit/terugleggen, dus dat maakt het verschil niet.

Ik ben er verder vanuit gegaan dat ik de vloer volledig door kan leggen over de hele verdieping. Met laminaat wel vaker gedaan, kan dat met massief eiken ook of beter met een dorpeltje per kamer gaan werken?
Het verschil tussen boven en beneden zou ik me niet zo druk maken.

Maar in deze kamers boven zou ik (hoewel van tekening lastig te beoordelen) een kartslag draaien.

Op die manier loopt je vloer richting de ramen, dat komt persoonlijk op mij prettiger over maar het kan maar zo zijn dat dat puur aan mij ligt. Je blik wordt wat meer richting licht getrokken, hoe subtiel dat dat ook mag zijn, ik merk dat.

Maar andere willen liever zoals op jouw tekening, de ruimte lijkt daardoor iets breder (dieper gezien vanaf de deur), maar met wat meubels erin vind ik dat effect wat meer verwaarloosbaar dan het effect van de vloer naar het raam, mooi zichtbaar op het deel wat nog beloopbaar is en laat je dan precies ook naar het raam lopen.

mijn twee centjes et cetera :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:45
theduke1989 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:09:
Wij zijn ook weer 5000€ armer de aankomende maanden.

Huisdeur en balkondeur gekocht.

Momenteel hebben we geen normale ingang. We moeten nog de muur eruit halen waar de huisdeur in komt.
[Afbeelding]
NL profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 23:55
Huis staat in Duitsland, nee,. huisdeur is Schuco profiel. Nemen die alleen eigenlijk.
En balkondeur is van Aluplast. Alhoewel onze 30 andere ramen kozijnen gewoon van Schuco zijn.
Alleen bij fensterversand had je 15% korting + mengerabatt wat het wat aantrekkelijker maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
[...]

Kleine toevoeging:

Dit.. Wij hebben dit ook zo gedaan.. Het is maar de vraag of jij dat gaat meemaken en if so: ga je dan echt je keukenindeling op de schop gooien of hem "gewoon" vervangen.

Overigens wat ook nog een reden kan zijn: vloerverwarming. Wij hebben geen VV om de keuken heen gevreesd (ook schiereiland) ivm de hitte die dan onder de keuken komt. Daar is de vloer dus logischerwijs ook koud wat het vervangen door een andere inrichting nog lastiger maakt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik trof gisteren dit aan in een Italiaanse kasteel dat we bezichtigden. Te mooi om niet te delen, so many wrongs tegelijkertijd heb ik nog nooit gezien :X

Koper buis naar een electra centraaldoos. Aan de andere kant ging dit de muur in en ik kon zien dat er electra in lag. Duidelijk electra doos gezien de twee (Italiaanse) stopcontacten. Middenpen opgeofferd om een kabel van een camera aan te sturen. Das coax of PoE dus.

Ik weet niet wie daar de onderhoudsman is, maar ik wil het ook niet weten :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KdJJO56ieAAqJmkVnmD2fLmolc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQanQKQ5DCeY7mijRzpMINE7.jpg?f=fotoalbum_large

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
The Eagle schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:41:
[...]
Koper buis naar een electra centraaldoos.[...]
Is het specifiek koper wat een probleem is? Want metaal doen ze in de VS in bedrijfspanden (soms) ook. Punt is dat alles dan ook van metaal moet zijn en je dit dan ook goed moet aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 13:40
dragonhaertt schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:02:
Sinds de verhuizing hebben ze achter de bank gelegen, maar dan was het nu toch eindelijk tijd om ze weer op te hangen.

De hoek was natuurlijk niet 90 graden en ook de randen (chamfer) heb ik opnieuw afgewerkt. Nu heb ik een stuk beter gereedschap dan toen in ze de eerste keer gemaakt had, dus even met de afkortzaag de hoeken netjes afgezaagd zonder chipout.

Even schuren, olie (monocoat) bijwerken en ,e konden weer aan de muur in ons nieuwe huis!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben op zoek naar zwevende planken met bevestigingspinnen aan de kopse kant. Deze pinnen moeten langer zijn dan normaal, omdat één van mijn muren geen planken kan dragen.

Weet iemand waar ik zulke planken kan vinden? Google levert helaas weinig resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Zaratrass schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Ik ben op zoek naar zwevende planken met bevestigingspinnen aan de kopse kant. Deze pinnen moeten langer zijn dan normaal, omdat één van mijn muren geen planken kan dragen.

Weet iemand waar ik zulke planken kan vinden? Google levert helaas weinig resultaten op.
Hoe bedoel je precies, geen planken kan dragen?

Hoe lang moeten de planken zijn? Blind bevestigen van een plank van 20x40cm is natuurlijk heel anders dan 20x100cm.
Blinde bevestiging alléén aan de kopse kant lijkt me sowieso wel uitdagend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 13:40
dragonhaertt schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Hoe bedoel je precies, geen planken kan dragen?

Hoe lang moeten de planken zijn? Blind bevestigen van een plank van 20x40cm is natuurlijk heel anders dan 20x100cm.
Blinde bevestiging alléén aan de kopse kant lijkt me sowieso wel uitdagend :o
ik verwacht 20x40 max 20x50 cm.. bedoeld voor in de keuken voor oa. kopjes (niks zwaars)

Heel dun wandje (koof) waarachter de buizen van de wc en douche langslopen. daar wil ik niks in schroeven. De keuken muur is een dragende muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
theduke1989 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Huis staat in Duitsland, nee,. huisdeur is Schuco profiel. Nemen die alleen eigenlijk.
En balkondeur is van Aluplast. Alhoewel onze 30 andere ramen kozijnen gewoon van Schuco zijn.
Alleen bij fensterversand had je 15% korting + mengerabatt wat het wat aantrekkelijker maakte.
Ja ik dacht ff navragen voor de zekerheid ;).
Ik heb ook een huis in DL en lokaal spul laten zetten met schucco en zelf e.a. gezet met aluplast, ook via fensterversand.
En ik ben heel erg tevreden over de levering en aluplast zelf. Voelt voor mij niks minder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Zaratrass schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:17:
[...]

ik verwacht 20x40 max 20x50 cm.. bedoeld voor in de keuken voor oa. kopjes (niks zwaars)

Heel dun wandje (koof) waarachter de buizen van de wc en douche langslopen. daar wil ik niks in schroeven. De keuken muur is een dragende muur.
Ook een dun wandje kan best wel een schroefje in gedraaid worden.
Één 3mm schroefje kan al een heleboel schelen qua stijfheid van het geheel.

Anders zou ik het net zo maken als op mijn foto's. Blinde plankdragers kan je ook wel met extra lang pen kopen, maar dan is het een uitdaging om zo diep te boren ;)

Afbeeldingslocatie: https://d2fb1ew6v6wv87.cloudfront.net/products/10239458/s00/424x424/origin.webp

[ Voor 14% gewijzigd door dragonhaertt op 31-07-2024 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:25
MJV schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:15:
[...]

Je zou nog kunnen kijken of de keukenboer wil wachten met plaatsen van de plinten tot de vloer erin ligt. Dan heb je namelijk niet dat gedoe met eventuele plankplintentjes tegen de keukeplint aan. Dan kan de vloerenlegger de vloer net een stukje onder de keuken door laten lopen, en komt daarna de keukenplint er mooi op.
Of de monteur een stuk vloer geven zodat ie op basis daarvan de plint op maat kan maken.
Klik plinten klik je zo los en leg je vloer eronder en je klikt ze weer vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:15

3_s

Zaratrass schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:51:
[...]

En zoek je tips om te maken / bevestigen, of kant en klare planken?
Afhankelijk van de hoogte van de schapjes, kan je links en rechts er een blokje onder vijzen. En aan de achterzijde lijmen, tegen het doorhangen.
Indien dat zichtbaar is, een dikkere plank inzagen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:54
Manman wat een weekend. Ik verbouw mijn huis vrijwel zelf (klushuis gekocht want dat was het enige wat we konden betalen) met soms wat hulp. Nu heb ik afgelopen ski vakantie mijn schouder uit de kom gehad en moet ik geopereerd worden. Vorige week pas gebeld met een datum, morgen onder het mes. Maar er moesten nog wat muren gestuct dus maar met spoed mijn vader gebeld voor extra handjes en hulp. Geen ideaal weer maar wel mooi 2 muurtjes kunnen doen, met mp75. Gisteren was ik alleen en vanwege de kans op overbelasting van mijn schouder heb ik die gyproc rol en stuc geprobeerd omdat die ook tijd zou schelen maar vooral minder zwaar is. Dat werkt ook aardig al vind ik gewoon stuccen een stuk makkelijker en beter af te werken. Droogde wel echt te snel met dit weer. Vanavond nog maar een laagje erop en die snel goed afmessen. Dan is het 'zware' werk geweest en mag mijn vriendin schuren en schilderen!

Al met al moet ik wel toegeven dat stuccen best leuk is om te doen en helemaal niet zo moeilijk als iedereen altijd zegt dat het is? Gewoon geduld hebben en de stappen volgen. Aleen het weer... Ramen dicht want anders droogt het te snel. Het was 33 graden en 85% luchtvochtigheid in de kamer, een sauna! Petje af voor de mannen die dit dagelijks doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fixen
  • Laatst online: 21-06 22:51
Ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan de constructie van de koof om de vloerverwarming verdeler en het schoenenkastje wat er aan vast zit.

Het kastje is zo gemaakt dat het makkelijk te demonteren is, zodat je zonder al te veel moeite bij de vloerverwarming verdeler kan. Ik zit nog te twijfelen aan de noodzaak van een ventilatierooster.

Voor mij 1 van de eerste "meubel" klussen, maar ben redelijk tevreden. Er zit ergens een uitschieter met de bovenfrees, maar ik had geen zin om de plank opnieuw te maken. Dat wordt een plek waar altijd schoenen komen te staan.

Het volgende wat nog moet gebeuren is de eikenhouten plaat in de olie zetten, het kastje in RAL9010 verven, plinten om het kastje en kantenband plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhM-2BkMHziPcZfbp8eKuIqVOOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNMBc9mH0vYz7yRuMQfCgZAR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
toekie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:01:
Manman wat een weekend. Ik verbouw mijn huis vrijwel zelf (klushuis gekocht want dat was het enige wat we konden betalen) met soms wat hulp. Nu heb ik afgelopen ski vakantie mijn schouder uit de kom gehad en moet ik geopereerd worden. Vorige week pas gebeld met een datum, morgen onder het mes. Maar er moesten nog wat muren gestuct dus maar met spoed mijn vader gebeld voor extra handjes en hulp. Geen ideaal weer maar wel mooi 2 muurtjes kunnen doen, met mp75. Gisteren was ik alleen en vanwege de kans op overbelasting van mijn schouder heb ik die gyproc rol en stuc geprobeerd omdat die ook tijd zou schelen maar vooral minder zwaar is. Dat werkt ook aardig al vind ik gewoon stuccen een stuk makkelijker en beter af te werken. Droogde wel echt te snel met dit weer. Vanavond nog maar een laagje erop en die snel goed afmessen. Dan is het 'zware' werk geweest en mag mijn vriendin schuren en schilderen!

Al met al moet ik wel toegeven dat stuccen best leuk is om te doen en helemaal niet zo moeilijk als iedereen altijd zegt dat het is? Gewoon geduld hebben en de stappen volgen. Aleen het weer... Ramen dicht want anders droogt het te snel. Het was 33 graden en 85% luchtvochtigheid in de kamer, een sauna! Petje af voor de mannen die dit dagelijks doen!
Ik vind het ook zwaar werk, maar het is echt zichtwerk en daarbij kun je je eigen kwaliteit bepalen. Erg leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

fixen schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:04:
Ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan de constructie van de koof om de vloerverwarming verdeler en het schoenenkastje wat er aan vast zit.

Het kastje is zo gemaakt dat het makkelijk te demonteren is, zodat je zonder al te veel moeite bij de vloerverwarming verdeler kan. Ik zit nog te twijfelen aan de noodzaak van een ventilatierooster.

Voor mij 1 van de eerste "meubel" klussen, maar ben redelijk tevreden. Er zit ergens een uitschieter met de bovenfrees, maar ik had geen zin om de plank opnieuw te maken. Dat wordt een plek waar altijd schoenen komen te staan.

Het volgende wat nog moet gebeuren is de eikenhouten plaat in de olie zetten, het kastje in RAL9010 verven, plinten om het kastje en kantenband plaatsen.

[Afbeelding]
Leuk werkstukje, ik Henk hem!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harminator
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-06 21:53
Hallo Tweakers,

Een hopelijk eenvoudige vraag over wat een klein klusje had moeten zijn.

10 jaar geleden heb ik mijn huurwoning geverfd (muren, plafond) met Flexa Powerdek. Recent dus opnieuw Flexa Powerdek gekocht. Al snel bleek dat ik de verkeerde had gekocht (RAL 9016, mat). want er ontstond een klein kleurverschil.

Vervolgens nogmaals hetzelfde merk gekocht, maar dan RAL 9010 (ander wit is van hetzelfde merk niet te krijgen, dus dit moet de goede zijn, toch?!). Helaas, het kleurverschil is nu nog groter in vergelijking met RAL 9016. Zie de foto hieronder, links is dus RAL 9010 (in het midden zit afplaktape):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLmPbpwfgRjXCoMz7wP3tnuMCfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w01h8RgSAmwgDXY2rJcf7hOK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet uiteindelijk de kleur rechts hebben. Is dit 'verkeerswit'? Weet iemand welke RAL ik nu moet kopen? Ik vind het toch wel bijzonder dat ik hetzelfde merk als 10 jaar geleden smeer en er toch een kleurverschil ontstaat...

Mijn huis is verder rookvrij en de foto is van het begin van het trapgat, daar komt geen direct zonlicht o.i.d. op (i.vm. verkleuring).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:30
Na 10 jaar ga je het niet meer in dezelfde kleur vinden..
Mijn inziens twee opties, accepteren of alles over schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:48
@Harminator door het licht is de bestaande laag ook verkleurd

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

@Harminator Je kunt toch wel verwachten dat na 10 jaar een kleur niet meer zo is als hij uit de emmer komt. De oplossing hiervoor is meestal om alles te schilderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
BarryH schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:53:
@Harminator door het licht is de bestaande laag ook verkleurd
Idd
Haal maar eens na een paar jaar een fotolijstje of schilderij weg
Grote kans dat je verschil ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harminator
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-06 21:53
Dank voor de heldere antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
The Eagle schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:41:
Ik trof gisteren dit aan in een Italiaanse kasteel dat we bezichtigden. Te mooi om niet te delen, so many wrongs tegelijkertijd heb ik nog nooit gezien :X

Koper buis naar een electra centraaldoos. Aan de andere kant ging dit de muur in en ik kon zien dat er electra in lag. Duidelijk electra doos gezien de twee (Italiaanse) stopcontacten. Middenpen opgeofferd om een kabel van een camera aan te sturen. Das coax of PoE dus.

Ik weet niet wie daar de onderhoudsman is, maar ik wil het ook niet weten :X

[Afbeelding]
Zolang men in die koperen buis een kabel heeft toegepast met dubbele isolatie, dan is het gewoon toegestaan en niet gevaarlijk. In Nederland wordt ook nog wel eens stalen buis toegepast om een bepaalde uitstraling te creëren.

Stalen buis in combinatie met normale enkelvoudig geïsoleerde VD-draad is niet toegestaan.

Als je wat beter kijkt op jouw foto, zie je dat in die deksel van de lasdoos 2 verschillende outlets zitten, 1 voor een Italiaanse 230V wandcontactdoos en 1 ten behoeve van een kabel uitvoer. Op zich niets raars dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004

Aight!

'A toy robot...'

No Hands schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:20:
Als we het dan toch over tape hebben, waar halen we flinke hoeveelheden luchtdicht tape voor een scherpe prijs?
Gewoon duct tape gebruiken. Want die isolatie tape is alleen leuk als je het merk wilt laten zien :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Aight! schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Gewoon duct tape gebruiken. Want die isolatie tape is alleen leuk als je het merk wilt laten zien :p.
Wij hebben deze in ons huis en garage gebruikt: https://www.energiebespaa...-5cm---25m---per-rol-1180 Het is niet goedkoop, maar mijn ervaring met duct tape is dat de lijmlaag na een jaar of 5 verpulvert en de tape gewoon van de muur valt. Die Thermofloc plakt echt als de ziekte.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aight! schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Duct tape is een tape die vanzelf loslaat, daar heb je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Ecotools? (https://www.ecotools.nl/aluminium-tape-50mm-x-50-meter)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
Ik heb zelf altijd deze gebruikt, erg fijne tape :) :

https://www.isolatiemater...nium-tape-75mm-x-50-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Duct tape is ontworpen om makkelijk af te scheuren en makkelijk, zonder lijmresten, weer los te kunnen maken.
Dat is zeker niet de juiste tape om iets permanent vast te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:31

Towser

ondertitel

Harminator schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:41:
Hallo Tweakers,

Een hopelijk eenvoudige vraag over wat een klein klusje had moeten zijn.

10 jaar geleden heb ik mijn huurwoning geverfd (muren, plafond) met Flexa Powerdek. Recent dus opnieuw Flexa Powerdek gekocht. Al snel bleek dat ik de verkeerde had gekocht (RAL 9016, mat). want er ontstond een klein kleurverschil.

Vervolgens nogmaals hetzelfde merk gekocht, maar dan RAL 9010 (ander wit is van hetzelfde merk niet te krijgen, dus dit moet de goede zijn, toch?!). Helaas, het kleurverschil is nu nog groter in vergelijking met RAL 9016. Zie de foto hieronder, links is dus RAL 9010 (in het midden zit afplaktape):

[Afbeelding]

Ik moet uiteindelijk de kleur rechts hebben. Is dit 'verkeerswit'? Weet iemand welke RAL ik nu moet kopen? Ik vind het toch wel bijzonder dat ik hetzelfde merk als 10 jaar geleden smeer en er toch een kleurverschil ontstaat...

Mijn huis is verder rookvrij en de foto is van het begin van het trapgat, daar komt geen direct zonlicht o.i.d. op (i.vm. verkleuring).
Powerdek is niet alleen in 9010 of 9016, maar ook nog te verkrijgen in 'wit'. Dus het kan zijn dat je de vorige keer toch een andere verf hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij een vorige verbouwing al eens een kabel van 5*2,5mm2 van de meterkast naar de zolder gelegd. Die is op dit moment loos maar kan gebruikt worden voor zonnepanelen in de toekomst.

Nu ga ik vandaag een andere koof dichtmaken die ook van begane grond naar zolder gaat. Ook nu weer een mogelijkheid om een kabel er bij te leggen, gaat net zo makkelijk mee. Zou ik dan nog eens een 5*2,5mm2 doen of beter een 5*4mm2?

Als de koof straks dicht en afgewerkt is kan er niet zonder breken weer een kabel van de meterkast naar de zolder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

Jrz

––––––––––––

dragonhaertt schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:11:
Duct tape is ontworpen om makkelijk af te scheuren en makkelijk, zonder lijmresten, weer los te kunnen maken.
Nee, dat is gaffertape

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 10:42
sypie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:33:
Bij een vorige verbouwing al eens een kabel van 5*2,5mm2 van de meterkast naar de zolder gelegd. Die is op dit moment loos maar kan gebruikt worden voor zonnepanelen in de toekomst.

Nu ga ik vandaag een andere koof dichtmaken die ook van begane grond naar zolder gaat. Ook nu weer een mogelijkheid om een kabel er bij te leggen, gaat net zo makkelijk mee. Zou ik dan nog eens een 5*2,5mm2 doen of beter een 5*4mm2?

Als de koof straks dicht en afgewerkt is kan er niet zonder breken weer een kabel van de meterkast naar de zolder...
Waarom niet 1 of meer 'loze' buizen leggen, kun je later altijd nog kijken wat er doorheem moet.
Ik heb dat ook zo gedaan, elke buis wel voorzien van een 'trekdraad' (zwarte VD-draad 1.5mm2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@sypie Waarom gebruik je een kabel binnenshuis in plaats van losse installatie draden in een buis? Ik denk dat 1 kabel met 2.5mm2 draden wel voldoende is voor zonnepanelen, tenzij je van plan bent een hele zonnefarm op het dak te leggen, of een warmtepomp op de zolder. Ik zou wel ethernetkabels naar boven leggen + een losse loze 19mm buis (dus 2x 19mm naar boven leggen). Tenzij je zolder een betonnen vloer heeft, dan is een accespoint op zolder misschien niet het beste idee.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:27
zonoskar schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:14:
@sypie Waarom gebruik je een kabel binnenshuis in plaats van losse installatie draden in een buis? Ik denk dat 1 kabel met 2.5mm2 draden wel voldoende is voor zonnepanelen, tenzij je van plan bent een hele zonnefarm op het dak te leggen, of een warmtepomp op de zolder. Ik zou wel ethernetkabels naar boven leggen + een losse loze 19mm buis (dus 2x 19mm naar boven leggen). Tenzij je zolder een betonnen vloer heeft, dan is een accespoint op zolder misschien niet het beste idee.
4mm2 heeft minder weerstand en dus een lagere spanningsverval dan 2.5mm2.

m.a.w. als de spanning in je meterkast 248 volt is, dan is het zo dat de spanning bij de omvormer iets hoger is. (afhankelijk van de lengte van de kabel)

Omvormers schakelen zichzelf uit bij 253 volt.

Dus door een dikkere kabel te gebruiken heb je hier iets minder snel last van.

Meestal gebruik je een 5 aderige (YMVK) kabel als je op meerdere fase wilt terug leveren. (3x fase, 1x aarde, 1x nul)
Dat is makkelijker dan alle draden los door buisjes heen voeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Burning_Tyre op 01-08-2024 09:44 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
5G4mm2 it is. En omdat de vlinderboor groot genoeg is passen er ook nog 2 netwerkkabels bij.

Loze buis en nog wat meer gaat ‘m niet worden, koof komt in de hoek van het trapgat wat schuin wordt afgewerkt. Hoe meer er in komt hoe groter de driehoek moet worden.

Accesspoints hangen al op de verdiepingen, netwerk ligt ook al naar zolder, bedraad. Toch doen we er nog 2 kabels bij. Gewoon omdat het kan en omdat ik niet weet wat ik later nog ga doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 06:45
sypie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:23:
5G4mm2 it is. En omdat de vlinderboor groot genoeg is passen er ook nog 2 netwerkkabels bij.

Loze buis en nog wat meer gaat ‘m niet worden, koof komt in de hoek van het trapgat wat schuin wordt afgewerkt. Hoe meer er in komt hoe groter de driehoek moet worden.

Accesspoints hangen al op de verdiepingen, netwerk ligt ook al naar zolder, bedraad. Toch doen we er nog 2 kabels bij. Gewoon omdat het kan en omdat ik niet weet wat ik later nog ga doen…
Altijd handig omdat je met 5x4mm2 altijd nog een PV verdeler kan installeren zodat je én je zonnepanelen én je airco op één 5x4mm2 kabel kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mag dat nog? Ik was in de veronderstelling dat een omvormer direct op een eindhroep moest waar geen verbruikers op zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:59
sypie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:59:
Mag dat nog? Ik was in de veronderstelling dat een omvormer direct op een eindhroep moest waar geen verbruikers op zitten?
Het is eigenlijk niks anders dan een extra onderverdeler met een fancy naampje... Je omvormer hangt hier nog steeds aan zn eigen eindgroep. Hiernaast een extra groep voor een andere gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 12:08

dollyking

duck tape

MJV schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:01:
[Afbeelding]

zo laten, anders moet je heel creatief worden met parketveren bij de trap. ik ben allen pragmatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:02
dragonhaertt schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:11:
Dan moet je inderdaad niet te lang laten zitten want anders verweerd het en laten alle lagen het afzonderlijk van elkaar afweten.
van wikipedia:
"Research was conducted in 1998 on standard duct tape at Lawrence Berkeley National Laboratory, Environmental Energy Technologies Division, which concluded that under challenging but realistic conditions duct tape becomes brittle, fails, and may even fall off completely"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

dollyking schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

zo laten, anders moet je heel creatief worden met parketveren bij de trap. ik ben allen pragmatisch
Ja, dat had ik me ook al gerealiseerd. Hoewel dit qua veren handiger is eindig je wel met de kopse kanten, daar moet ik nog wat voor bedenken.

Kwartslag draaien zou betekenen dat ik de laatste plank rond af zou kunnen frezen, anti-slip strip erin, vastlijmen en klaar.
Pagina: 1 ... 396 ... 455 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/