Dat klosje is een goede suggestie ja! Ik heb nog wat 44 x 69 balk over die ik prima in verstek kan zagen.Gwaihir schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:00:
[...]
Kan me voorstellen dat die schroefverbinding met elke keer dat er iemand op dat bed klimt / springt toch wat slijt. Vraag me af of een inschroefmoer (+bout) dat wellicht verbetert. Maar vooral je ziet het vermoedelijk niet losser worden tot er daadwerkelijk iets los schiet.
Lijmen zou het wat steviger maken + je ziet het waarschijnlijk wanneer de lijm gebroken is en e.e.a alleen nog op de schroef hangt.
Of toch een klein schuin klosje onder de hoeken schroeven (ordegrootte van 44 x 44 x 44, doormidden). Ook daarvan: je gaat het zien als 't twijfelachtige klappen heeft gevangen, d.w.z. vóór ineenstorting uit. (Dit zou ik zelf doen.)
Overigens was deze schroefverbinding bij de KURA ook al van toepassing. Al was de originele "deuvel" wel wat groter dan de 2 deuvels die ik nu gebruik. Kan dat nog zo'n enorm verschil in draagkracht / stevigheid geven dan? Overigens stond de KURA nou ook niet bepaald heel stevig, en daar zaten de schroeven er nog even ver in als tijdens de montage. Er was daar verder ook niks gelijmd. Daarom leek deze constructie me ook stevig genoeg.
:strip_exif()/f/image/rO3Lu6kDJN1wnat5nWvskEM7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kwFqgZiImCY8AMH3F1DZFTs3.jpg?f=fotoalbum_large)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tAlZMFrkNtMTSCt94e1O2KoP.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/17KWpEfoUOC2Oe0E48bM5fLo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FFGjbCErPk6tJUOCtIHqEqzw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iLIT7SBvlJLkjYfk1ECwns4S.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MH92hvZUlFpu6OisLcs1CBxr.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/s3atVU4gE7GtNMh5TSwnrCeb.jpg?f=fotoalbum_large)