Ik wil deze gebruiken voor zagen/slijpen/boren/enz waar eventueel veel (fijn-)stof vrijkomt. Ik heb die weggooidingen ook gehad maar ten eerste vind ik ze niet fijn zitten, ten tweede is het ademen wat lastiger dan (hopelijk) met zo'n halfgelaatsmasker en als laatste (en meest belangrijkste: ze zijn nu bijna niet aan te komen).
@Anteros Toolstation in de buurt? https://www.toolstation.nl/search?q=Halfgelaatsmasker
*insert signature here
@Tjark Nee, helaas niet... Ze hebben ook niet de filter(kappen), wel de filters zelf. Bestel het liefst alles in 1 keer.
Dit is op dit moment zo'n beetje wel de prijs. Heb op een euro ofzo na hetzelfde betaalde voor dit zelfde setje.Anteros schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:50:
Ik ben op zoek naar een halfgelaatsmasker met vervangbare filters. Zoiets als 3M 6200 en de bijbehorende stoffilters.
Nu vroeg ik mij af of dit de enige webshop is waar deze betaalbaar te bestellen zijn of dat jullie er nog eentje weten die ik (nog) niet ken. Verder vroeg ik mij af wat jullie gebuiken? Nog suggesties?
Probleem dat ik had met die goedkope weggooi meuk; als je uitademde, dan ontsnapte je adem langs boven langs je ogen. Ligt er stof op de boven rand en adem je uit; dan heb je alles in je ogen zitten.
Met dit halfgelaatsmasker daar geen probleem meer mee.
Bestel trouwens wel de juiste maat, ze hebben ze in S/M en L.
[ Voor 18% gewijzigd door _Arthur op 27-07-2020 12:37 ]
@_Arthur En waar heb je deze aangeschaft als ik vragen mag?
Conrad en Gereedschapcentrum.nl. Was ~2 maanden geleden nergens als set te verkrijgen.Anteros schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:36:
@_Arthur En waar heb je deze aangeschaft als ik vragen mag?
@Anteros ik heb deze https://www.gereedschappr...filter-sr-900-maat-m.html
Gekocht omdat 2 maanden geleden al het weggooi spul niet verkrijgbaar was en de filters van 3M ook niet.
Reviews zijn lovender dan de 3M, je hebt maar 1 filter die je hoeft te verwisselen, scheelt geld. Ik ben er enorm blij mee. Wel wat extra voorfilters meebestellen. Die gaan 1 werkdag mee aldus de specs kosten ook geen drol.
Gekocht omdat 2 maanden geleden al het weggooi spul niet verkrijgbaar was en de filters van 3M ook niet.
Reviews zijn lovender dan de 3M, je hebt maar 1 filter die je hoeft te verwisselen, scheelt geld. Ik ben er enorm blij mee. Wel wat extra voorfilters meebestellen. Die gaan 1 werkdag mee aldus de specs kosten ook geen drol.
Nét voor de dikke buien de windveren en de nok gezet
:strip_exif()/f/image/q7PKbAUik6I88IBr3p5x4K17.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u3PkKcMLSRks5CEFqJic0aH7.jpg?f=fotoalbum_large)
NIet heel goed zichtbaar hier maar baal een beetje van het ronde raampje, die had ik mooi uitgemeten in de houten top, geen rekening gehouden met de windveren die een stuk verder naar binnen kwamen
Dat raam had wel een stukje mogen zakken.
:strip_exif()/f/image/q7PKbAUik6I88IBr3p5x4K17.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u3PkKcMLSRks5CEFqJic0aH7.jpg?f=fotoalbum_large)
NIet heel goed zichtbaar hier maar baal een beetje van het ronde raampje, die had ik mooi uitgemeten in de houten top, geen rekening gehouden met de windveren die een stuk verder naar binnen kwamen

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik bestel zelf veel bij CROP. Heft heel veel non-paint en paint supplies. Heb zelf zo'n 3M unit, en dan 1x in de zoveel tijd nieuwe A2(?) filters (gebruik hem dan voor 2K lakken).Anteros schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:50:
Ik ben op zoek naar een halfgelaatsmasker met vervangbare filters. Zoiets als 3M 6200 en de bijbehorende stoffilters.
Nu vroeg ik mij af of dit de enige webshop is waar deze betaalbaar te bestellen zijn of dat jullie er nog eentje weten die ik (nog) niet ken. Verder vroeg ik mij af wat jullie gebuiken? Nog suggesties?
Dat wordt uit elkaar halen en opnieuw hoor ikFraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:46:
NIet heel goed zichtbaar hier maar baal een beetje van het ronde raampje, die had ik mooi uitgemeten in de houten top, geen rekening gehouden met de windveren die een stuk verder naar binnen kwamen![]()
@_Arthur mee eens, en ook condens op je veiligheidsbrilAnteros schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:13:
Ik wil deze gebruiken voor zagen/slijpen/boren/enz waar eventueel veel (fijn-)stof vrijkomt. Ik heb die weggooidingen ook gehad maar ten eerste vind ik ze niet fijn zitten, ten tweede is het ademen wat lastiger dan (hopelijk) met zo'n halfgelaatsmasker en als laatste (en meest belangrijkste: ze zijn nu bijna niet aan te komen).

maar pre-Corona kostte dat spul gewoon geen drol en je was wel beschermd.
Scheelde niet veel_Arthur schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:48:
[...]
Dat wordt uit elkaar halen en opnieuw hoor ik
Even een vraagje, ik ben zoals eerder gepost een Kamado aan het maken van Terracotta potten. Nu heb ik voor de bovenste pot een iets kleinere pot genomen qua diameter. Nu zou het ideaal zijn als de potten exact rond zouden zijn, maar dat zijn ze niet. Nu wil ik van de bovenste pot een ring afslijpen zodat de buitenring iets kleiner wordt en hij netjes in de onderste pot valt.
Kan ik gewoon met een haakse slijper voorzichtig een ring eraf slijpen zonder dat de boel uit elkaar barst?
Kan ik gewoon met een haakse slijper voorzichtig een ring eraf slijpen zonder dat de boel uit elkaar barst?
Adjust non olet, plerumque...
Ook condens op je bril.Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:48:
@_Arthur mee eens, en ook condens op je veiligheidsbril![]()
maar pre-Corona kostte dat spul gewoon geen drol en je was wel beschermd.
En ja, pre-corona was al dit spul beter beschikbaar en goedkoper. Maar dat zie ik de komende maanden niet veranderen.
Kunnen de kipjes nu in elk geval wel hun nieuwe woning betrekkenFraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:49:
Scheelde niet veel.......mocht niet van mijn vrouw.
Bedankt iedereen! Ik heb de 3M met filters gekocht bij de website waar ik naar toe heb gelinkt. Ben benieuwd.
Die gok had ik wel genomen ja1nsane schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:50:
Diamantschijf erop en rustigjes aan.
Klopt, ging ook alleen even om wat ik gebruik met klussen._Arthur schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Ook condens op je bril.
En ja, pre-corona was al dit spul beter beschikbaar en goedkoper. Maar dat zie ik de komende maanden niet veranderen.
[...]
Kunnen de kipjes nu in elk geval wel hun nieuwe woning betrekken
@ eieren, ze moeten nog even in de broedmachine
hmm, diamantschijven heb ik niet, wel "steen" en "metaal" schijven. Kan ik gewoon een steenschijf pakken? Lijkt me niet dat Terracotta bijzonder hard is?Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Die gok had ik wel genomen ja![]()
Diamantschijf erop en rustigjes aan.
geen idee, ik heb voor betonbanden en klinkers vanwege straatwerk een diamantschijf gekocht, geen idee wat dat ding kostte (viel me mee in elk geval, anders wist ik dat nog wel1nsane schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:53:
[...]
hmm, diamantschijven heb ik niet, wel "steen" en "metaal" schijven. Kan ik gewoon een steenschijf pakken? Lijkt me niet dat Terracotta bijzonder hard is?
net even gekeken voor een diamantschijf maar die zijn al snel 50,-Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:56:
[...]
geen idee, ik heb voor betonbanden en klinkers vanwege straatwerk een diamantschijf gekocht, geen idee wat dat ding kostte (viel me mee in elk geval, anders wist ik dat nog wel).
dat is ongeveer net zo veel als wat het project tot nu toe kost
@1nsane Hornbach heeft ze van Worx voor de helft, maar dat is dan wel een bodembakkenmerk NOFI.
Zal bij de lokale gamma, karwei,, praxis ook wel voor zulk geld verkrijgbaar zijn.
Voor thuisklus gebruik koop je 1 x zo'n ding, die slijp je niet stuk hoor
edit: zelfs nog wel goedkoper maar uitgaande van een 115/125 mm schijfje, geen 230 ofzo
Zal bij de lokale gamma, karwei,, praxis ook wel voor zulk geld verkrijgbaar zijn.
Voor thuisklus gebruik koop je 1 x zo'n ding, die slijp je niet stuk hoor
edit: zelfs nog wel goedkoper maar uitgaande van een 115/125 mm schijfje, geen 230 ofzo
[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 27-07-2020 13:10 ]
Wij willen binnenkort ons gang voorzien van nieuw verf.
In 2011 gestuct en gewit. We willen nu de onderste 150cm zwart verven.
Tot nu toe gebruikte ik altijd Flexa en/of Histor, maar ik hoor dat je met professionele verf veel betere resultaten haalt. Echter ben ik er daar niet bekend mee.
Welk merk kan ik voor gaan als ik profi spul wil? Sigma, Sikkens, Wijzonol?
Tot nu toe gebruikte ik altijd Flexa en/of Histor, maar ik hoor dat je met professionele verf veel betere resultaten haalt. Echter ben ik er daar niet bekend mee.
Even decouperen en nog wat bijwerken met de vijl en we hebben een perfect fit:
:strip_exif()/f/image/hTdiMVEGPy3E0DmotZxTcuN7.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de lastige klus van het preppen van de bovenzijde van de poten. Eerst maar eens intekenen.
. Ik zou me er niet druk om maken zolang je de tol recht hout en niet te lang op één plek (ivm verhitten materiaal en dus plaatselijk uitzetten).
:strip_exif()/f/image/hTdiMVEGPy3E0DmotZxTcuN7.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de lastige klus van het preppen van de bovenzijde van de poten. Eerst maar eens intekenen.
En hoeveel kost het je als dat misgaat? Juist1nsane schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:50:
Even een vraagje, ik ben zoals eerder gepost een Kamado aan het maken van Terracotta potten. Nu heb ik voor de bovenste pot een iets kleinere pot genomen qua diameter. Nu zou het ideaal zijn als de potten exact rond zouden zijn, maar dat zijn ze niet. Nu wil ik van de bovenste pot een ring afslijpen zodat de buitenring iets kleiner wordt en hij netjes in de onderste pot valt.
[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-07-2020 13:14 ]
Vorige week bij praxis 3 diamantschijfjes van base-line (goedkoopste wat er te vinden was) gekocht om betonbandjes te slijpen, voor 15 euro meen ik. Als een mes door de boter.1nsane schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:03:
[...]
net even gekeken voor een diamantschijf maar die zijn al snel 50,-
dat is ongeveer net zo veel als wat het project tot nu toe kostnu wil ik er best in investeren aangezien zoiets later nog bruikbaar zal zijn maar weet je waar ik ze evt. goedkoper kan krijgen?
Hier ook. Merk was bij mij OK geloof ik. Ben nog steeds met de eerste bezig en ik heb al flink wat meters geslepenCavalera125 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Vorige week bij praxis 3 diamantschijfjes van base-line (goedkoopste wat er te vinden was) gekocht om betonbandjes te slijpen, voor 15 euro meen ik. Als een mes door de boter.
OK is van Gamma toch? Dan toch maar eens langs gaan in de winkel want op de website kon ik ze daar niet vinden (ja wel diamantschijven maar voor de prijs van een goedkope haakse slijperKaasplank schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:13:
[...]
Hier ook. Merk was bij mij OK geloof ik. Ben nog steeds met de eerste bezig en ik heb al flink wat meters geslepen
@Alsjemenou Erg mooi gedaan je garage. Ik ga over 2 a 3 weken ook beginnen aan dit avontuur.
Vraagje over je lange wand: Heb je dit alleen maar met gipsplaten gedaan? En dan frames gemaakt van hoh 60 cm ?
Vraagje over je lange wand: Heb je dit alleen maar met gipsplaten gedaan? En dan frames gemaakt van hoh 60 cm ?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Waarom is de gehele vloer niet voorzien van VV ? en heb je een "open" stuk" ??Bakema schreef op zondag 26 juli 2020 @ 07:24:
Hier ook weer een stapje verder met de aanbouw:)
Vloerverwarming, ivm houten vloer op noppenplaten met anhydrietvloer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[url=https://ibb.co/pnKvWCM]
[Afbeelding]
Tja vanalles
Een deel heb ik eerst met OSB gedaan tot het tussenwandje omdat ik wat wandplanken wilde bevestigen, en daarop gipsplaten. De rest enkel gipsplaten op frame. Hoh 60cm omdat het met de isolatie het beste uitkwam, en gipsplaten op 120cm dus dat kwam ook prima uit. Als het niet uitkomt kan je ook hoh 30cm doen, de gipsplaten een kwartslag draaien en dan monteren of eerst OSB als ondergrond gebruiken.Possible schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:23:
@Alsjemenou Erg mooi gedaan je garage. Ik ga over 2 a 3 weken ook beginnen aan dit avontuur.
Als ik het opnieuw moest doen zou ik overal eerst OSB tegenaan hebben geschroeft, werkt net wat fijner en dan worden de wanden allemaal net wat rechter. Of ik zou hoh 30cm hebben gedaan zodat ik net wat meer vlees heb om tegenaan te schroeven. Maar dan moet je de isolatie gaan snijden en voor elektra wat meer gaten boren. Afwegingen...
er is zelfs een keramiek schijf1nsane schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:14:
[...]
OK is van Gamma toch? Dan toch maar eens langs gaan in de winkel want op de website kon ik ze daar niet vinden (ja wel diamantschijven maar voor de prijs van een goedkope haakse slijper)
https://www.gamma.nl/asso...-110mm-keramiek/p/B546229
Er komt idd een kookeiland te staan, met een gedeelte als barretje.vso schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:37:
[...]
Waarom is de gehele vloer niet voorzien van VV ? en heb je een "open" stuk" ??
Lijkt op de foto misschien een beetje krap met de deur etc, maar er zit een meter tussen de muur en dat blok, deuren van 78cm.
[ Voor 9% gewijzigd door Bakema op 27-07-2020 13:55 ]
je hebt 2 soorten rolluiken .. op de muur EN op het kozijn.
Bij mij heeft bedrijf x.y.z dit door(of op) het nieuwe kunstof Schuko kozijn geschroeft .. nu ben ik wellicht gek maar dan is de isolatie waarde van het kozijn naar de knoppen ? of heb je bijzondere schroeven waarbij je de isolatie behoudt ?
Lijkt mij eigenlijk wel gevalletje "beunhaas" waar ik achterna moet gaan (geen zin in
)
Bij mij heeft bedrijf x.y.z dit door(of op) het nieuwe kunstof Schuko kozijn geschroeft .. nu ben ik wellicht gek maar dan is de isolatie waarde van het kozijn naar de knoppen ? of heb je bijzondere schroeven waarbij je de isolatie behoudt ?
Lijkt mij eigenlijk wel gevalletje "beunhaas" waar ik achterna moet gaan (geen zin in
Tja vanalles
ik zou je gietvloer oid .. voorzien van een alternatieve kleur ... waar geen VV ligt .. als dat mogelijk is .Bakema schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:55:
[...]
Er komt idd een kookeiland te staan, met een gedeelte als barretje.
Lijkt op de foto misschien een beetje krap met de deur etc, maar er zit een meter tussen de muur en dat blok, deuren van 78cm.
Maar ga je daar nog een stroompunt oid door de vloer boren ?? of is het een niet elektrische locatie ??
Tja vanalles
@1nsane @Fraggert Als je tijd hebt om te wachten op bezorging zou ik voor die 20 euro eerder hier eens kijken: https://www.toolstation.nl/search?q=diamantschijf. Voor die prijs zou ik bijvoorbeeld eerder eentje halen van Rubi: https://www.toolstation.nl/rubi-diamantschijf/p15854
Gratis verzending vanaf 20 euro en kan je gelijk want andere spullen inslaan die je nodig hebt.
Gratis verzending vanaf 20 euro en kan je gelijk want andere spullen inslaan die je nodig hebt.
goeie tip, ik heb geen schijf meer nodig, maar gratis verzenden vanaf 20,- is extreem laag (net als Bol.com)Alsjemenou schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:05:
@1nsane @Fraggert Als je tijd hebt om te wachten op bezorging zou ik voor die 20 euro eerder hier eens kijken: https://www.toolstation.nl/search?q=diamantschijf. Voor die prijs zou ik bijvoorbeeld eerder eentje halen van Rubi: https://www.toolstation.nl/rubi-diamantschijf/p15854
Hehe, kortom gewoon een reden zoeken om wat spullen te bestellen. Heel herkenbaarFraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:07:
[...]
goeie tip, ik heb geen schijf meer nodig, maar gratis verzenden vanaf 20,- is extreem laag (net als Bol.com)
Heb het inmiddels uitgetekend ja, had exacte maten doorgegeven en zit nog wat speling op. Er komt idd wel een gat voor water,afvoer en electra (spoeleiland)vso schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:02:
[...]
ik zou je gietvloer oid .. voorzien van een alternatieve kleur ... waar geen VV ligt .. als dat mogelijk is .
Maar ga je daar nog een stroompunt oid door de vloer boren ?? of is het een niet elektrische locatie ??
Het is niet de definitieve afwerkvloer overigens hoor, maar voor eventuele toekomstige bewoners altijd handig ja haha
Leuk klusjeTerrz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:13:
[...]
Het is even geleden, maar dan nu ook een plaatje van het resultaat.
Zoals voorgesteld heb ik in de hoek van de tuin een stuk of 30 oude tegels enigszins waterpas gelegd (geheel loopt 2 cm af baar de schutting en heg) en daar worteldoek er over heen gelegd. Vervolgens een frame van 7x7 geimpregneerde balken gemaakt(tussenmaat 35cm) en die op de tegels gelegd. Daarna wat laatste ruimtes tussen balken en tegels opgevangen met kunststof plaatjes zodat alles mooi stabiel lag (en stabiel kan verzakken tot het geheel gestabiliseerd is in de modder)
Daarna de planken op maat gezaagd en vast gespijkerd/genageld met rvs spijkers (coilnagels). Planken daarna afgespoten met de hoge druk reiniger en 2x gebeitst met antislip beits, na een regenbui blijven de planken mooi stroef![]()
Hoe lang de geïmpregneerde balken en planken goedblijven? Geen idee. Het zal geen constructie zijn die 10-15 jaar goed blijft, maar voor een paar jaar meer dan prima![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Latex altijd ademend? Geen idee...HowsMyApple schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:31:
[...]
Toevallig staat bij mij dezelfde klus te wachten en was al begonnen met het zoeken naar wat tips hiervoor, dus dank! Wat ik verder heb gelezen is dat de verf inderdaad ademend dient te zijn, wat in principe elke latex zou moeten zijn(?). Heb je misschien toch nog van beide producten een linkje voor me?
https://www.praxis.nl/ver...afond-mat-wit-10l/5299353
en
https://www.praxis.nl/bou...de-muurvuller-2kg/5532274
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
We hebben een dilemma, hebben nu een mooie overkapping en daar moet nog een hanglamp in.
Echter na vele uren sites afzoeken en zelfs winkels bezoeken zien wij gewoon geen mooie buitenlamp.
Nu hoor je vaak oh ja wij hebben gewoon een binnenlamp buiten hangen onder de overkapping.
Dat zou voor ons een uitkomst zijn, maar kan je een binnenlamp geschikt maken voor buiten?
Zat zelf te denken om wellicht de aansluiting dicht te harsen of kitten?
Echter na vele uren sites afzoeken en zelfs winkels bezoeken zien wij gewoon geen mooie buitenlamp.
Nu hoor je vaak oh ja wij hebben gewoon een binnenlamp buiten hangen onder de overkapping.
Dat zou voor ons een uitkomst zijn, maar kan je een binnenlamp geschikt maken voor buiten?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ligt aan de lamp zelf denk ik. Meeste buitenlampen werken met rubber afdichtingsringen in het armatuur.
Welke lamp heb je op het oog?
En heb je al eens bij rietveldlicht gekeken? Die hebben nog wel eens handige oplossingen of een vergelijkbare lamp voor buiten Ik had het probleem dat ik een mooie buitenlamp wilde met licht/donker sensor. Blijkt dat zij gewoon een led lichtbron hebben met ingebouwde L/D sensor. Ja, zo kan het ook
En heb je al eens bij rietveldlicht gekeken? Die hebben nog wel eens handige oplossingen of een vergelijkbare lamp voor buiten Ik had het probleem dat ik een mooie buitenlamp wilde met licht/donker sensor. Blijkt dat zij gewoon een led lichtbron hebben met ingebouwde L/D sensor. Ja, zo kan het ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
het gaat er vaak om dat aarde, bruin en blauw aangesloten is. spatwater dicht en waterdicht zijn ip65 en ip66 oid..Martinusz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:23:
We hebben een dilemma, hebben nu een mooie overkapping en daar moet nog een hanglamp in.
Maar onder de overkapping en je hangt het droog (uit de regen) .. en niet te laag bij de grond moet je niet al te veel "last" hebben. het is niet super mooi om een kabel en stekker te gebruiken, maar bij het vervangen/verhangen v.d lamp is het wel veiliger.. (en makkelijker vervangbaar)
Ik heb bv tijdelijk een camping hang lamp (met stekker) opgehangen totdat ik een mooiere vind. stopcontact met KAKU ertussen.
Tja vanalles
Het hout wordt onder druk geimpregneerd en doordrenkt, dus als het goed is maakt afspuiten niet zo veel uit. Tevens zijn de planken (bovenkant) 2x beits gezet, dus dat is ook nog een extra beschermlaag. Ik vrees eerder voor de geimpregneerde balken er onder; die zijn niet afgespoten, maar gaan op den duur wel rotten.JT schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:56:
[...]
Leuk klusjeAlleen gaat de hogedrukspuit niet ten koste van de impregnering?
Wat zit er nu op de muur; vermoedelijk latex omdat je zegt gestuct en gewit.c-nan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:09:
Wij willen binnenkort ons gang voorzien van nieuw verf.
Heb je dit zelf gedaan en ben je tevreden met het resultaat?
Zoja weer zelfde merk/soort nemen in de gewenste kleur.
Er zijn een aantal topics over latex en de antwoorden verschillen net zoveel als dat er merken en soorten zijn.
De een is super tevreden met Action latex en de ander vindt de duurste Sigma, Sikkens, Wijzonol etc. niks.
Resultaat hangt ook af van de ondergrond en jouw kwaliteiten.
Ook voorbij gekomen, maar ook niets voor ons. Meeste wat je ziet zijn wandlampen, niet zo veel hanglampen en al helemaal bijna niet landelijke/klassieke stijl.The Eagle schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:14:
Ligt aan de lamp zelf denk ik. Meeste buitenlampen werken met rubber afdichtingsringen in het armatuur.
We hebben nog een kroonluchter liggen, maar dat is dus eigenlijk gewoon een binnen lamp:
:strip_exif()/f/image/9nwkCRyImVFfSmcep9MS8HYC.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is eigenlijk niet eens zo gek idee om de aansluiting met stekker te maken.vso schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:16:
[...]
het gaat er vaak om dat aarde, bruin en blauw aangesloten is. spatwater dicht en waterdicht zijn ip65 en ip66 oid..
Maar onder de overkapping en je hangt het droog (uit de regen) .. en niet te laag bij de grond moet je niet al te veel "last" hebben. het is niet super mooi om een kabel en stekker te gebruiken, maar bij het vervangen/verhangen v.d lamp is het wel veiliger.. (en makkelijker vervangbaar)
Ik heb bv tijdelijk een camping hang lamp (met stekker) opgehangen totdat ik een mooiere vind. stopcontact met KAKU ertussen.
Maar op zich heb je dan toch nog hetzelfde probleem dat het aansluiting bij de lamp niet waterdicht is? Vandaar dat ik zat te denken om die aansluiting met hars dicht te zetten of kit of iets dergelijks zodat daar geen vocht bij zou kunnen.
Hij komt 100% uit de regen te hangen, veranda is aan 3 zijden dicht, verder is het Plafond ongeveer 2,4meter hoog.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Top, bedankt voor je hulp, dat helpt me enorm op weg. Ik had dus wel de volledige diepte in één keer weggehaald. Komt door dat kogellagertje dat ik gebruik om de diepte te bepalen. Dan maar een geïmproviseerde lineaal maken om de diepte te beperken.TheJVH schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:41:
[...]
Het beste kan je inderdaad met de nerf mee freezen, maar dat kan lastig zijn gezien je wel de juiste kant op moet frezen voor de frees zelf. Ik neem aan dat je niet de volledige diepte in 1 keer hebt gefreesd? Ik zou het maximaal per 3 mm doen - even aankijken hoeveel weerstand je ondervind en wat het toerental van de machine doet, als je het in 1 keer wil doen heb je echt een veel sterkere frees nodig. Ipe is keihard en zeker met 10mm dikte haal je behoorlijk wat materiaal weg.
Als je te langzaam gaat, of het toerental te hoog staat zal je zien dat je brandmarkeringen krijgt. In dat geval kan je de doorvoersnelheid opvoeren, of de frees langzamer zetten.
Het is dus even spelen met de combinatie van freesdiepte, toerental en doorvoersnelheid. Die freejes hebben best een behoorlijke diameter dus ik zou je toerentalwieltje op 3 of 4 ofzo zetten om mee te beginnen. Ik gok dat volle snelheid (6 uit m'n hoofd) te snel is hiervoor.
Als het weer het toelaat ga ik weer verder experimenteren, ik zal laten weten hoe dat gaat.
Is action niet wat voor een incidenteel slijpklusje? Daar heb ik onlangs een paar schijven gehaald, maar nog niet gebruikt.1nsane schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:14:
[...]
OK is van Gamma toch? Dan toch maar eens langs gaan in de winkel want op de website kon ik ze daar niet vinden (ja wel diamantschijven maar voor de prijs van een goedkope haakse slijper)
De wijzen komen uit het Oosten!
Zeker haal ik ook schijfjes voor het grove slijpwerk. Ik weet niet of ik het daar ook zou halen als ik een exact klusje op duur materiaal moet doen. Maar om zaken door te slijpen en zo, werkende ze goed. Zelfs de "diamant" schijfjes.NoepZor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:31:
[...]
Is action niet wat voor een incidenteel slijpklusje? Daar heb ik onlangs een paar schijven gehaald, maar nog niet gebruikt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je weet dat hout daar altijd rond van wordt? Je kunt het met de vijl gewoon niet vlak houden. Beter pak je een scherpe beitel en steek/snij je het laatste beetje af.HTT-Thalan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:09:
…bijwerken met de vijl…
Hmm, op de Belgische Action site staan hun diamantschijven maar niet op de NL siteCyberpope schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Zeker haal ik ook schijfjes voor het grove slijpwerk. Ik weet niet of ik het daar ook zou halen als ik een exact klusje op duur materiaal moet doen. Maar om zaken door te slijpen en zo, werkende ze goed. Zelfs de "diamant" schijfjes.
Hier ook diamant schijfje en doorslijpers van de action. Met de diamant stoeptegels doorgeslepen, met doorslijpers stalen L profiel van cm dik. Werkt allemaal prima hoor!
prutsert
Nou naar aanleiding van meerdere tips hier uiteindelijk de stoute schoenen aan getrokken en m'n gloednieuwe stucspullen er bij gepakt.
Het doel was om de muur dus glad te krijgen zodat het behang er netjes op kan.
Achteraf ben ik blij dat dat het doel was en niet zo'n strak gestucte woonkamermuur, want dat is me niet gelukt.
Wat viel mee:
- Opbrengen van de MP75
- Reien
- Sponzen
Wat viel tegen:
- Goed mengen van de MP75. Uiteindelijk denk ik dat ik misschien te kort gemengd heb waardoor er toch nog wat klontjes in zaten. Hierdoor zie je op sommige plekken nog bobbeltjes in de muur. Later las ik ook dat een smalle/hoge speciekuip beter mengt. (meer het staafmixer-effect).
- Het werken met het spackmes heb ik een beetje gemengde gevoelens mee. Sommige stukken waren echt goed te doen. Maar andere stukken vielen vies tegen, en dan met name in de hoeken en rond de stopcontacten (achteraf gezien niet voldoende gedemonteerd).
En boven/onder heb ik de plint laten zitten (zelfde plint als de rest vd kamer die niet gestuct hoeft te worden), dus daardoor was het heel lastig om het in die hoeken strak te krijgen.
Maar uiteindelijk wel tevreden met het resultaat. Als het gedroogd is ga ik het nog wel schuren. Ik heb al schuurgaas korrel 120 en 220 gekocht. Maar lees ook dat mensen dat doen met gewoon schuurpapier. Wat zouden jullie aanraden?
:strip_exif()/f/image/Dbrtju8cK0rcK9D2emvBaMnU.jpg?f=fotoalbum_large)
Achteraf ben ik blij dat dat het doel was en niet zo'n strak gestucte woonkamermuur, want dat is me niet gelukt.
Wat viel mee:
- Opbrengen van de MP75
- Reien
- Sponzen
Wat viel tegen:
- Goed mengen van de MP75. Uiteindelijk denk ik dat ik misschien te kort gemengd heb waardoor er toch nog wat klontjes in zaten. Hierdoor zie je op sommige plekken nog bobbeltjes in de muur. Later las ik ook dat een smalle/hoge speciekuip beter mengt. (meer het staafmixer-effect).
- Het werken met het spackmes heb ik een beetje gemengde gevoelens mee. Sommige stukken waren echt goed te doen. Maar andere stukken vielen vies tegen, en dan met name in de hoeken en rond de stopcontacten (achteraf gezien niet voldoende gedemonteerd).
En boven/onder heb ik de plint laten zitten (zelfde plint als de rest vd kamer die niet gestuct hoeft te worden), dus daardoor was het heel lastig om het in die hoeken strak te krijgen.
Maar uiteindelijk wel tevreden met het resultaat. Als het gedroogd is ga ik het nog wel schuren. Ik heb al schuurgaas korrel 120 en 220 gekocht. Maar lees ook dat mensen dat doen met gewoon schuurpapier. Wat zouden jullie aanraden?
:strip_exif()/f/image/Dbrtju8cK0rcK9D2emvBaMnU.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/MzLxzKD1d1FemmUwsmMcX3B2.jpg?f=fotoalbum_large)
nou, dat ziet er uit alsof dat meer dan prima goed gelukt isImpry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:29:
Nou naar aanleiding van meerdere tips hier uiteindelijk de stoute schoenen aan getrokken en m'n gloednieuwe stucspullen er bij gepakt.
Ik vind het er toch heel netjes uitzien, van deze afstand althans.
Zelf hik ik ook al een tijdje tegen deze klus aan op alle slaapkamers. Woonkamer moet ook nog ooit eens, maar zou ik pas gaan overwegen om zelf te doen als die slaapkamers me goed bevallen.
Het lijkt me dat schuurgaas minder snel vol gaat zitten en dus een beter resultaat zou moeten geven. Maar zoals gezegd zelf dus nog geen ervaring mee. Als je het al hebt zou ik dat gebruiken.
Het lijkt me dat schuurgaas minder snel vol gaat zitten en dus een beter resultaat zou moeten geven. Maar zoals gezegd zelf dus nog geen ervaring mee. Als je het al hebt zou ik dat gebruiken.
Helaas heb ik nu toch ook een uitdaging waar ik wat hulp bij nodig heb.
3.5 jaar geleden hebben we in ons toen net-gekochte huis de badkamer volledig laten renoveren. Het zag er goed uit en bijna helemaal zoals wij wilden/in ons hoofd hadden. Inclusief elektrische vloerverwarming (dat wil ik nooit meer...), mooie 60x60 tegels op de vloer, glazen douchewand, etc, etc.
Fast-forward 2,5 jaar: één tegel klinkt/voelt los en voeg komt los. Misschien hadden we toen al actie moeten ondernemen, maar vanwege andere prioriteiten en het feit dat het buiten het douche gedeelte betrof, niet gedaan.
Nu zijn we weer een jaar verder en bewegen er al 4 tegels van de 9 (en 6 halve) buiten het douche-gedeelte. Mijn persoonlijke gok naar de oorzaak: Gebruik van muurlijm ipv vloerlijm, vooral omdat het douchegedeelte nog perfect is, maar daar is met speciaal epoxyhars of iets in die richting gelijmd. Helaas is dat puur een gok. Als er nog ideeën zijn naar mogelijke oorzaken en oplossingen, dan hoor ik het graag.
Wat zijn onze opties?
Ik lees dat het soms mogelijk is om met hars, zoals https://tegelvast.nl/webshop/tegelvast-injectiehars-6140/ nog iets te fixen. Maar is dat uberhaupt nuttig als er nu al 4 tegels loskomen?
Of wordt het toch alle voegen uitbikken/slijpen, tegels loshalen en opnieuw beginnen?
Heeft iemand ervaringen met loshalen van tegels of de injectiehars?
Wij hebben nog een paar tegels reserve liggen, maar natuurlijk zouden we liefst zien dat deze als reserve kunnen blijven.
3.5 jaar geleden hebben we in ons toen net-gekochte huis de badkamer volledig laten renoveren. Het zag er goed uit en bijna helemaal zoals wij wilden/in ons hoofd hadden. Inclusief elektrische vloerverwarming (dat wil ik nooit meer...), mooie 60x60 tegels op de vloer, glazen douchewand, etc, etc.
Fast-forward 2,5 jaar: één tegel klinkt/voelt los en voeg komt los. Misschien hadden we toen al actie moeten ondernemen, maar vanwege andere prioriteiten en het feit dat het buiten het douche gedeelte betrof, niet gedaan.
Nu zijn we weer een jaar verder en bewegen er al 4 tegels van de 9 (en 6 halve) buiten het douche-gedeelte. Mijn persoonlijke gok naar de oorzaak: Gebruik van muurlijm ipv vloerlijm, vooral omdat het douchegedeelte nog perfect is, maar daar is met speciaal epoxyhars of iets in die richting gelijmd. Helaas is dat puur een gok. Als er nog ideeën zijn naar mogelijke oorzaken en oplossingen, dan hoor ik het graag.
Wat zijn onze opties?
Ik lees dat het soms mogelijk is om met hars, zoals https://tegelvast.nl/webshop/tegelvast-injectiehars-6140/ nog iets te fixen. Maar is dat uberhaupt nuttig als er nu al 4 tegels loskomen?
Of wordt het toch alle voegen uitbikken/slijpen, tegels loshalen en opnieuw beginnen?
Wij hebben nog een paar tegels reserve liggen, maar natuurlijk zouden we liefst zien dat deze als reserve kunnen blijven.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
allereerst ben ik wel benieuwd waarom je niet meer voor (electrische) vloerverwarming in de badkamer zou kiezen?DarkKnight schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:52:
Helaas heb ik nu toch ook een uitdaging waar ik wat hulp bij nodig heb.
Wat zijn onze opties?
ten tweede had ik die hars-oplossing geprobeert. als dat echt zo simpel is het overkomt (gaatje boren, hars erin, gaatje dichtvoegen) dan pakte ik die route.
komt later de rest ook los, overweeg dan weer de keuze tussen hars (zeker als de eerste "geharste "tegels muurvast blijven liggen en je die oplossing beviel) en het helemaal uithalen van de vloer.
Mocht die hars werken, dan scheelt je dat een enorme pak werk.
Heb je al contact opgenomen met degene die de renovatie heeft uitgevoerd?
Een vloer mag niet na 3 jaar al los komen; ergens is er iets niet goed gedaan.
Ja, dat is trouwens ook nog een goedeDasNieNix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:09:
Prima resultaat hoor, vooral voor een eerste keer! Als ik naar het gemengde resultaat kijk is het te kort gemixt. Belangrijk is om af en toe de zijwanden los te maken met een troffel en opnieuw grondig te mixen totdat je een glad resultaat krijgt met een lichte glans. Zo hoort het te zijn: YouTube: How-to: een wand stucen / muur stucen - Part 2 - Opzetten en AfreienImpry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:29:
Wat viel mee:
- Opbrengen van de MP75
- Reien
- Sponzen
Wat viel tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Die zijwanden schoonmaken had ik regelmatig gedaan. Maar te kort mixen zou zo eens kunnen ja.
Heb zelf ook menig muurtje in onze kluswoning aangepakt. Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die gewoon begonnen zijn en dan zien we wel wat er van komt. Voor jouw schuur vraag; de iets duurdere oplossing zou zijn een wand schuur machine. Heb deze gekocht via amazon.de en dat werkt wel als een trein en scheelt een hoop tijd. Kreeg het ook strakker met deze machine dan met de hand.Impry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:29:
----
https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
De driehoek schuurpad heb ik niet zoveel mee gedaan, de ronde heeft totaal zeker >300m2 gedaan bij ons thuis.
Mooi werk voor de eerste keer!Impry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:29:
Ik heb laatst ook een muurtje geschuurd en was het zo zat om het met de hand te doen dat ik een excenter schuurmachine heb gepakt, masker op, 220 grid er aan en op de laagste stand ging het schuren prachtig.
Volgende muur wordt nog mooier
Ik heb nu PIR(ja daar ben ik weer
Heb eigenlijk geen ruimte voor nog eens regelwerk dus zat te denken:
PIR aan gips met PUR-schuim of met high tack kit? Eventueel aangevuld met een paar gipsplaatschroeven.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Mooi! Hoe lang ben je ermee bezig geweest?Impry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:29:
Wat viel mee:
- Opbrengen van de MP75
- Reien
- Sponzen
Wat viel tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Helaas is de aannemer 'er niet meer'. Als in, hij is verhuisd naar Engeland net na afronden van zijn werkzaamheden aan ons huis.DasNieNix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:09:
Dus, indien ik het zelf kan oplossen, scheelt dat veel gedoe. Maar inderdaad, we kunnen sowieso contact opnemen om te horen wat hij te zeggen heeft.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Thanks voor de reacties!
Zit nu op kantoor wel met een trillende rechter arm
Niks gewend!
Ik zag zoiets al langs komen ja, maar voor deze ene muur ga ik het met de GSS160 doen. Wellicht dat ik bij andere kamers het ook nog wel eens ga doen, dan is dit wel een goede tip.Jfwiet schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:47:
Kreeg het ook strakker met deze machine dan met de hand.
https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
De driehoek schuurpad heb ik niet zoveel mee gedaan, de ronde heeft totaal zeker >300m2 gedaan bij ons thuis.
19u. gestart en 22:30 klaar/alles afgespoeld.
Zit nu op kantoor wel met een trillende rechter arm

Vergeet niet een masker op te zetten en de rookmelders uit te zetten. Scheelt buren die aanbellen.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Ik heb laatst een half-steens berging geïsoleerd met PIR met daarop OSB verlijmd. Die platen heb ik met Bostik Isoltack op regelwerk gelijmd. Ging meer dan prima, en zit goed vast.LED-Maniak schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:05:
[...]
Heb eigenlijk geen ruimte voor nog eens regelwerk dus zat te denken:
PIR aan gips met PUR-schuim of met high tack kit? Eventueel aangevuld met een paar gipsplaatschroeven.
Het gebruik van PIR met daarop al OSB verlijmd werkte lekker snel, wel even de naden met wat PUR vullen voordat je twee platen tegen elkaar aanzet.
Ik wil een paar leidingen gaan frezen met een Makita slijptol met kap. Hier wil ik mijn Makita Mini op aansluiten. Zou dit krachtig genoeg zijn of moet ik hier nog een cycloon tussen hangen om het stof op te vangen?
Ik dacht om dan met zo'n geval op een kunststof bak wat te klussen: https://www.amazon.de/Vin...cloon%2Caps%2C144&sr=8-15
Ik dacht om dan met zo'n geval op een kunststof bak wat te klussen: https://www.amazon.de/Vin...cloon%2Caps%2C144&sr=8-15
[ Voor 44% gewijzigd door peligro2k op 28-07-2020 13:07 ]
HahaImpry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:39:
Thanks voor de reacties!
[...]
19u. gestart en 22:30 klaar/alles afgespoeld.
Zit nu op kantoor wel met een trillende rechter armNiks gewend!
Ecodan warmtepomp
Ik was vandaag bij de Gamma, die jij noemde hing er inderdaad, maar heb ik overgeslagen, er hingen er meerdere die op het oog duidelijk gewoon niet recht waren...Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:46:
[...]
er is zelfs een keramiek schijf
https://www.gamma.nl/asso...-110mm-keramiek/p/B546229
Toch maar doorgereden naar Hornbach alwaar ze Diamantschijven hadden @ 4 euro per stuk van Dronco die er een stuk beter uit zagen, was voor dat incl andere ijzerwaren minder kwijt dan wat die schijf bij de Gamma moet kosten..
Ik trap er toch elke keer weer in bij Gamma (als in, ik rij daar heen), je ziet een Gamma product staan wat iets goedkoper is dan "merk" en je verwacht, gezien de prijsstelling, dat het alsnog goede kwaliteit is maar het meeste van Gamma eigen merk (althans wat ik in m'n handen gehad heb) is gewoon complete bagger. Na veel gezeur laatst ook een gasbrander (houder voor 190gr patronen) terug gebracht die daar 32,- kost. Dat andere merk wat ze daar hebben is 8 euro goedkoper en veel beter.
Als je dan een review achter wilt laten op de site, moet je het wel met zijden handschoentjes doen want anders wordt de review geweigerd.
Mij zien ze daar niet meer terug tenzij ik echt niet anders kan en niet de tijd heb om 15 minuten verder te rijden voor de Hornbach....
Dat bouwmarkt geneuzel is het allemaal net niet..Meestal zorg ik ervoor dat voor aanvang klus de spullen wel via een webshop zijn besteld oid. Maar ik betrap me er ook op, dat ik z.s.m. iets nodig heb en alsnog naar de bouwmarkt ga..maar daar is de kwaliteit zooi.
Voor diamantschijven gebruik ik altijd de schijven van de speciaalzaak genaamd action
Die kunnen redelijk wat abuse hebben en voor die ene keer dat ik ze nodig heb...Geloof 3 of 4 euro voor een setje van 3
Voor diamantschijven gebruik ik altijd de schijven van de speciaalzaak genaamd action
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Gaaf man, wat voor gereedschap had je verder gebruikt qua rij/spons etc.? Had je de MP75 met een mengmachine verwerkt of met een boormachine opzetstuk? En ook even 5 minuten laten bezinken?Impry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:29:
Wat viel mee:
- Opbrengen van de MP75
- Reien
- Sponzen
Wat viel tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook weer flinke vorderingen gemaakt met de steiger. Hij is wel wat groter geworden dan eerst bedacht en ik kom dus hout tekort (vlonderdelen) die zal ik van de week dus even bijhalen. Totaalprijs zal daardoor stijgen naar €1185,- .
Dit is de status na weer een lange dag, dit keer in mijn eentje:
Ook goed te zien hoe scheef de beschoeiing dus is
. Ik haal er nog even wat delen tussenuit omdat die meer ruimte nodig hebben en het laatste deel gaat ook nog 2cm af. Ondanks dat ik het van te voren had uitgezet kwam ik toch niet uit
. Komt ook omdat ik gaandeweg iets moest smokkelen om recht te blijven.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ook goed te zien hoe scheef de beschoeiing dus is
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 28-07-2020 18:37 ]
Daarom, ik wilde wel naar de Action rijden maar op de NL site stonden ze niet, wel op de BE site dus ben maar doorgereden naar Hornbach, 4 eu voor een diamantschijf is ook niet erg.Meneer aard schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:11:
Dat bouwmarkt geneuzel is het allemaal net niet..Meestal zorg ik ervoor dat voor aanvang klus de spullen wel via een webshop zijn besteld oid. Maar ik betrap me er ook op, dat ik z.s.m. iets nodig heb en alsnog naar de bouwmarkt ga..maar daar is de kwaliteit zooi.
Voor diamantschijven gebruik ik altijd de schijven van de speciaalzaak genaamd actionDie kunnen redelijk wat abuse hebben en voor die ene keer dat ik ze nodig heb...Geloof 3 of 4 euro voor een setje van 3
Dat gezegd hebbende, het project Kamado vordert gestaag. Heb wat handvatten gekocht die bij de bevestigingspunten makkelijk te buigen zijn zodat ze netjes op de pot vallen.
Kwam nog een extra rekje tegen wat perfect past op het rekje wat ik in de bodem wil leggen ook. Die ga ik netjes met een paar puntlasjes aan elkaar maken.
Het enige probleem was wel de beluchting bovenop, uiteindelijk toch maar voor 8 euro een RVS verstelbaar luchtrooster besteld (zelfde als wat je in oude Sprinters ziet op het toilet met zo’n schuifknopje) maar alsnog onder de 60 euro tot nu toe :-) op de foto zoals te zien eerst geprobeerd om een oud luchtroostertje te hergebruiken maar is gewoon te klein (al paste het verder wel netjes met vulringen)
![]() | ![]() |
@1nsane wordt die pot niet kneiterheet? Dat is volgens mij een voordeel aan die Eggs, die hebben een dubbele wand en dan wordt het zelfs al warm/heet dacht ik.
Als het lukt is het wel een leuke en vooral goedkope oplossing
.
Als het lukt is het wel een leuke en vooral goedkope oplossing
ik zou er idd een 2e bak omheen zetten ter isolatie, dit gaat heel onzuinig worden.
Leuk project!
Ben je niet bang dat het terracotta springt? Ik heb een tijdje zo'n onderzetter gebruikt in een action-kamado. die klapte vrij snel.
Leuk project!
Ben je niet bang dat het terracotta springt? Ik heb een tijdje zo'n onderzetter gebruikt in een action-kamado. die klapte vrij snel.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Wat je aan het maken bent is niet echt een Kamado, maar meer 'hete bloempot'. Een kamado is een dikke keramische laag (van ca 1.5 - 2cm, met daarin uiteindelijk een bak waar het vuur in gestookt wordt.1nsane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:39:
[...]
Daarom, ik wilde wel naar de Action rijden maar op de NL site stonden ze niet, wel op de BE site dus ben maar doorgereden naar Hornbach, 4 eu voor een diamantschijf is ook niet erg.
Dat gezegd hebbende, het project Kamado vordert gestaag. Heb wat handvatten gekocht die bij de bevestigingspunten makkelijk te buigen zijn zodat ze netjes op de pot vallen.
Kwam nog een extra rekje tegen wat perfect past op het rekje wat ik in de bodem wil leggen ook. Die ga ik netjes met een paar puntlasjes aan elkaar maken.
Het enige probleem was wel de beluchting bovenop, uiteindelijk toch maar voor 8 euro een RVS verstelbaar luchtrooster besteld (zelfde als wat je in oude Sprinters ziet op het toilet met zo’n schuifknopje) maar alsnog onder de 60 euro tot nu toe :-) op de foto zoals te zien eerst geprobeerd om een oud luchtroostertje te hergebruiken maar is gewoon te klein (al paste het verder wel netjes met vulringen)
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dit zorgt er voor dat de buitenste laag nooit direct verhit wordt en je er dus ook niet aan blijft plakken, mocht je hem aanraken terwijl de BBQ goed heet is (mede door die dikte, wordt hij ook nooit zo heet natuurlijk).
Daarnaast is een terracotta pot erg gevoelig voor de temperatuurschommelingen die je gaat veroorzaken, op het moment dat je het niet goed isoleert (en hij knapt dan dus).
Mooie WithGeeMoney schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:28:
Ook weer flinke vorderingen gemaakt met de steiger. Hij is wel wat groter geworden dan eerst bedacht en ik kom dus hout tekort (vlonderdelen) die zal ik van de week dus even bijhalen. Totaalprijs zal daardoor stijgen naar €1185,- .
***members only***
Ook goed te zien hoe scheef de beschoeiing dus is. Ik haal er nog even wat delen tussenuit omdat die meer ruimte nodig hebben en het laatste deel gaat ook nog 2cm af. Ondanks dat ik het van te voren had uitgezet kwam ik toch niet uit
. Komt ook omdat ik gaandeweg iets moest smokkelen om recht te blijven.
Ik had het wel 5 minuten laten bezinken.Zaphara schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Gaaf man, wat voor gereedschap had je verder gebruikt qua rij/spons etc.? Had je de MP75 met een mengmachine verwerkt of met een boormachine opzetstuk? En ook even 5 minuten laten bezinken?
Onderstaande icm een Bosch PBH-2100RE welke er wel wat moeite mee had. Misschien daardoor onbewust te kort gemixt, ook zo zonde als je hem hiermee door brandt.
Mengstaaf Ø110 x 600 mm, SDS+ - € 4,50.
Andere materialen:
Gripline speciekuip 65L wit - € 9,55
Wegwerp blokkwast universeel 30x100mm - € 2,11
Melkmeisje plakspaan kunststof 280x140x2mm - € 4,09
Melkmeisje spackmes houten greep 600mm RVS - € 13,37
Aluminium stucadoorsrij 1200mm - € 13,98
Rubi schuurspaan 280x140mm Grof - € 8,74
Pleisterbord kunststof 330x330mm - Besteld, maar niet gebruikt.
KNAUF betokontakt 5 kg - € 18,40
KNAUF MP75 25 kg - € 7,90
Stucloper voor het afdekken had ik nog liggen, wat tape en een tuinschepje wat ik als troffel heb gebruikt.
Totale kosten € 82,64. Voor een volgende keer zou ik denk ook een kleiner spackmes (30cm oid) er bij kopen.
Ik had bij het mixen van zandcementmortel ook geen zin om m'n dure boorhamer op te roken. Heb bij Toolstation een goedkoper mixer gekocht. €49 voor een 1200W mixer van 'Powerplus'. Twee dagen gebruikt en daarna via Marktplaats verkocht via €35. Afschrijving was dus maar €14
Ze verkopen hem nu niet meer, maar deze is bijna identiek.
Maar goed, dat was voor het mixen van 45 zakken zandcement (never again!), dan kan dat wel uit. Voor één wandje is dat wellicht wat overkill.
Voor het gladstrijken van de vloer hadden we deze 'Zwitserse plakspaan'. Werkte prima, maar ding ging na afloop roesten als een malle, ondanks dat ik hem netjes had schoon- & drooggemaakt na afloop. Ben er mee terug geweest naar Hornbach maar die wilden geen geld terug geven
Maar goed, dat was voor het mixen van 45 zakken zandcement (never again!), dan kan dat wel uit. Voor één wandje is dat wellicht wat overkill.
Voor het gladstrijken van de vloer hadden we deze 'Zwitserse plakspaan'. Werkte prima, maar ding ging na afloop roesten als een malle, ondanks dat ik hem netjes had schoon- & drooggemaakt na afloop. Ben er mee terug geweest naar Hornbach maar die wilden geen geld terug geven
[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2020 20:04 ]
Ik mijd de bouwzaken inmiddels als de pest, dan maar online en verzendtijd en -kosten (vaak alsnog goedkoper én beter in geval van gereedschap) of naar de lokale ijzerhandel waar je meestal wel alles kunt vinden tegen een redelijke meerprijs.1nsane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:30:
[...]
Ik was vandaag bij de Gamma, die jij noemde hing er inderdaad, maar heb ik overgeslagen, er hingen er meerdere die op het oog duidelijk gewoon niet recht waren...
Toch maar doorgereden naar Hornbach alwaar ze Diamantschijven hadden @ 4 euro per stuk van Dronco die er een stuk beter uit zagen, was voor dat incl andere ijzerwaren minder kwijt dan wat die schijf bij de Gamma moet kosten..
Ik trap er toch elke keer weer in bij Gamma (als in, ik rij daar heen), je ziet een Gamma product staan wat iets goedkoper is dan "merk" en je verwacht, gezien de prijsstelling, dat het alsnog goede kwaliteit is maar het meeste van Gamma eigen merk (althans wat ik in m'n handen gehad heb) is gewoon complete bagger. Na veel gezeur laatst ook een gasbrander (houder voor 190gr patronen) terug gebracht die daar 32,- kost. Dat andere merk wat ze daar hebben is 8 euro goedkoper en veel beter.
Als je dan een review achter wilt laten op de site, moet je het wel met zijden handschoentjes doen want anders wordt de review geweigerd.
Mij zien ze daar niet meer terug tenzij ik echt niet anders kan en niet de tijd heb om 15 minuten verder te rijden voor de Hornbach....
Ik was op t verkeerde been gezet door de eerste foto.
Zweeds "sport"roeibootje. With, KMV, Dromedille kent veel aanduidingen.
Ah, in de buurt. Het is een Noorse Uttern. Al heb ik er verder weinig verstand van, deze past onder alle duikers door en we kunnen er met 5 inDopdeDouwer schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:12:
[...]
Ik was op t verkeerde been gezet door de eerste foto.
Zweeds "sport"roeibootje. With, KMV, Dromedille kent veel aanduidingen.
Bouwzaken?Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Ik mijd de bouwzaken inmiddels als de pest, dan maar online en verzendtijd en -kosten (vaak alsnog goedkoper én beter in geval van gereedschap) of naar de lokale ijzerhandel waar je meestal wel alles kunt vinden tegen een redelijke meerprijs.
Ik heb nog steeds goede ervaringen met de Hornbach.
Voor sommige projecten online hout laten bezorgen; eerste levering super, tweede levering was stukken minder. Voor hout moet je eigenlijk naar een zaak toe, en kunnen uitzoeken.
Verder is voor mij Toolstation een adres waar ik graag kom. De lokale ijzerhandel is vaak zo duur, dat ik liever bij Hornbach / Toolstation shop.
Pontmeyer en Bouwmaat vind ik duur voor wat je krijgt, daar kom ik echt voor de speciaaltjes.
Sorrie, ik ben wat onduidelijkMaeslant schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:26:
[...]
Bouwzaken?
Ik heb nog steeds goede ervaringen met de Hornbach.
Voor sommige projecten online hout laten bezorgen; eerste levering super, tweede levering was stukken minder. Voor hout moet je eigenlijk naar een zaak toe, en kunnen uitzoeken.
Verder is voor mij Toolstation een adres waar ik graag kom. De lokale ijzerhandel is vaak zo duur, dat ik liever bij Hornbach / Toolstation shop.
Pontmeyer en Bouwmaat vind ik duur voor wat je krijgt, daar kom ik echt voor de speciaaltjes.
Ik doel op de overprijsde inferieure rotzooi bij de:
Karwei, Hubo, Gamma, Formido, Praxis.
De Hornbach (helaas niet dichtbij en afgeladen druk) en Bauhaus (groningen, ook te ver maar ik ken die zaak) zijn uitzonderingen.
Verder kom ik bij de lokale GBI (voorheen E-norm), de lokale Polvo, Bouwcenter filipo en nog een kleine ijzerzaak hier in het dorp.
Vandaag nog een Tec7 kitpistool gehaald (online 25+5verzenden), bij de GBI voor 30, vind ik niks mis mee als mijn kitspuit halverwege een klus atukgaat en ik een niruwe moet met haast.
Toolstation was voor mij onbekend als fysieke winkel. Ik heb er 2 lokaal en beide zijn echt een afhaalbalie met een magazijn erachter, er is geen sprake van een showroom of winkelschappen.
[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 28-07-2020 21:48 ]
Die hebben ze ook niet. De afhaalbalie is de formule. Uitzoeken online of in de gids en direct ophalen in de vestiging. Zelfde formule als Groenhart of Warmteservice een beetje. Je kunt er ook prima advies krijgen en het feit dat je zeker weet wat ze op voorraad hebben (nooit voorraad verschillen oid) maakt ze voor mij een fijne aanvulling op de Hornbach.Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:45:
Toolstation was voor mij onbekend als fysieke winkel. Ik heb er 2 lokaal en beide zijn echt een afhaalbalie met een magazijn erachter, er is geen sprake van een showroom of winkelschappen.
HD4Life @ Full-HD
Goed bezig!Impry schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:29:
Wat viel mee:
- Opbrengen van de MP75
- Reien
- Sponzen
Wat viel tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelf twee maandjes geleden ook voor het eerst gestuucd. Eerste muurtje was een nog te betegelen muurtje, tweede is gesaust en in de woonkamer dus de druk was wat hoger.
Best wat tegenslagen gehad maar uiteindelijk goed resultaat.
Ik heb na het stucen alles alsnog gladgeschuurd. Excenter schuurmachine met stofzuiger eraan en P120/P180. krijg je ook een lamme arm van kan ik je zeggen
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Hangt er sterk vanaf wat je nodig hebt. Bijv. Hep2o is het goedkoopst bij de Praxis, Attema inbouwdoos bij de Gamma. Dat is hetzelfde spul als je bij de groothandels koopt.Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:45:
[...]
Sorrie, ik ben wat onduidelijk![]()
Ik doel op de overprijsde inferieure rotzooi bij de:
Karwei, Hubo, Gamma, Formido, Praxis.
Daar ga ik inderdaad ook wel eens naartoe, maar man, wat zijn die lui duur voor particulieren. Je betaalt makkelijk 2x zoveel als bij online vakhandels. Vihamij en GGoedkoop ga ik wel graag naartoe en rij ik ook graag wat verder voor.Verder kom ik bij de lokale GBI (voorheen E-norm)
Exact dit, maar voor je portemonnee is het goed om van te voren een beetje te plannen.Vandaag nog een Tec7 kitpistool gehaald (online 25+5verzenden), bij de GBI voor 30, vind ik niks mis mee als mijn kitspuit halverwege een klus stukgaat en ik een nieuwe moet met haast.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Klopt hoor, ik bedoel het ook grofmazig. Je kunt het hele gereedschapvak daar in elk geval overslaan.CurlyMo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:59:
[...]
Hangt er sterk vanaf wat je nodig hebt. Bijv. Hep2o is het goedkoopst bij de Praxis, Attema inbouwdoos bij de Gamma. Dat is hetzelfde spul als je bij de groothandels koopt.
[...]
Daar ga ik inderdaad ook wel eens naartoe, maar man, wat zijn die lui duur voor particulieren. Je betaalt makkelijk 2x zoveel als bij online vakhandels. Vihamij en GGoedkoop ga ik wel graag naartoe en rij ik ook graag wat verder voor.
[...]
Exact dit, maar voor je portemonnee is het goed om van te voren een beetje te plannen.
Als ik 1 inbouwdoos of iets anders nodig heb dan haal ik die hier bij de Karwei, daar ga ik echt geen prijsonderzoek op loslaten en anders moet ik 30 min heen en 30 min terug naar de dichtbijzijnde warmteservice. Dat gaat niet uitkomen voor 1 artikel.
De GGoedkoop zit helaas ook niet in de buurt en een vihamij al helemaal niet.
GBI is inderdaad schreeuwend duur met een hele hoop zoals gereedschap, buurman kocht er zijn Hikoki 18v accuboor en decoupeerzaag-body......raar uitverkoopsetje ook nog eens, Hikoki-systainers en machines maar Hitatchi lader en accus
Voor hetzelfde geld had je online er nog zo'n uber-geile slagtol-set bij
Ik gebruik de GBI dus inderdaad veel voor hardware zoals (Dynaplus) schroeven en ander spul (scharnieren, inbusbouten en ander los spul) wat ik eigenlijk meteen moet hebben.
Het is dan wat duurder maar online heb je vaak verzendkosten voor een doos schroeven met 200 stuks 4,0x70.
Mooi om zo al doende te leren! Waar merkte je vooral verbetering?Sjoerdfoto schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:53:
[...]
Goed bezig!
Zelf twee maandjes geleden ook voor het eerst gestuucd. Eerste muurtje was een nog te betegelen muurtje, tweede is gesaust en in de woonkamer dus de druk was wat hoger.
Best wat tegenslagen gehad maar uiteindelijk goed resultaat.
Ik heb na het stucen alles alsnog gladgeschuurd. Excenter schuurmachine met stofzuiger eraan en P120/P180. krijg je ook een lamme arm van kan ik je zeggenMaar wel glad!
Dat een echte Kamado dikker is, weet ik. Die zal dus ook meer warmtemassa hebben.sorted.bits schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:25:
[...]
Wat je aan het maken bent is niet echt een Kamado, maar meer 'hete bloempot'. Een kamado is een dikke keramische laag (van ca 1.5 - 2cm, met daarin uiteindelijk een bak waar het vuur in gestookt wordt.
Dit zorgt er voor dat de buitenste laag nooit direct verhit wordt en je er dus ook niet aan blijft plakken, mocht je hem aanraken terwijl de BBQ goed heet is (mede door die dikte, wordt hij ook nooit zo heet natuurlijk).
Daarnaast is een terracotta pot erg gevoelig voor de temperatuurschommelingen die je gaat veroorzaken, op het moment dat je het niet goed isoleert (en hij knapt dan dus).
Ik heb ook naar een andere constructie gekeken met een binnenpot en een laag zand er tussen.
Natuurlijk kan zo’n pot springen, maar ik zie ook vaak genoeg Kamado spullen voorbij komen die gesprongen zijn. Voordeel van bloempotten is dat een nieuwe een tientje kost of minder
Een kennis van me heeft ook een diy bloempot Kamado en die leeft gewoon nog na meerdere bbq sessies dus terracotta kan wel iets hebben.
De prijzen van bijv. groot verpakkingen schroeven van Dynaplus zijn bij de GGoedkoopFraggert schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:13:
[...]
De GGoedkoop zit helaas ook niet in de buurt en een vihamij al helemaal niet.
intressant of niet?....ik haal dat niet uit je reactie, sorrie. Als die prijzen goed zijn en ik weet op een gegeven moment dat ik verschillende maten niet meer hebt en een paar dozen wil kopen dan loont het misschien om daar eens naar toe te rijden.CurlyMo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:07:
[...]
De prijzen van bijv. groot verpakkingen schroeven van Dynaplus zijn bij de GGoedkoop
Dat is de super blije smileyFraggert schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:10:
[...]
intressant of niet?....ik haal dat niet uit je reactie, sorrie.
goed, ik doe het één keer voor:
"

just kidding, helder man, ik houd die GGoedkoop in gedachten, thanks for the heads-up
Wij hebben tijdens de verbouw van onze huidige woning zo'n twee jaar geleden ontzettend veel ellende gehad met de aannemer die onze uitbouw realiseerde. Een van de dingen welke ze compleet verkloot hebben is de zandcement vloer van de uitbouw. Die is niet waterpas en ze hebben hem laten aansluiten op de oude vloer welke er aan die zijde van de woning nog in lag i.p.v. de houten ondervloer van de woning. Dit heeft tot gevolg dat de zandcement vloer zo'n 1.5cm hoger ligt dan de houten ondervloer.
Nadat we de aannemer de deur gewezen hebben na het zoveelste incident hebben we zelf geprobeerd om de vloeren wat netter op elkaar te laten aansluiten d.m.v. vezelversterkte egaline van Beamix. Dit is uiteraard ook niet geheel goed gegaan waardoor de vloeren alsnog niet mooi in elkaar overgaan. Sinds we de laminaatvloer gelegd hebben is het al kommer en kwel door al het geklik van de vloer wanneer je eroverheen loopt en het slechte aansluiten van de verschillende planken.
Nu hebben we begin deze week lekkage gehad van de vaatwasser en is de vloer in de keuken flink beschadigd, dit moment willen we dan ook aangrijpen om de vloer even goed aan te pakken en onze irritaties zoveel mogelijk te verhelpen. Hier zijn een viertal scenario's voor aanwezig nu.
Bij het eventuele vervangen van houten vloerdelen zal ik ook in de knoei komen met onze vloerisolatie aan de onderkant ervan vrees ik, of is zoiets makkelijk op te lossen?
TL;DR: Vloer is ruk, hebben lekkage gehad en nu besloten om vloer aan te pakken. Twijfel over welke aanpak kiezen.
Nadat we de aannemer de deur gewezen hebben na het zoveelste incident hebben we zelf geprobeerd om de vloeren wat netter op elkaar te laten aansluiten d.m.v. vezelversterkte egaline van Beamix. Dit is uiteraard ook niet geheel goed gegaan waardoor de vloeren alsnog niet mooi in elkaar overgaan. Sinds we de laminaatvloer gelegd hebben is het al kommer en kwel door al het geklik van de vloer wanneer je eroverheen loopt en het slechte aansluiten van de verschillende planken.
Nu hebben we begin deze week lekkage gehad van de vaatwasser en is de vloer in de keuken flink beschadigd, dit moment willen we dan ook aangrijpen om de vloer even goed aan te pakken en onze irritaties zoveel mogelijk te verhelpen. Hier zijn een viertal scenario's voor aanwezig nu.
- De volledige vloer vervangen door gasbeton en vloerverwarming middels een Faber Comfortvloer
- De zandcement vloer afschuren/afbikken tot hij gelijk ligt met de houten ondervloer
- De vezelversterkte egaline wegschuren/wegzagen, vloerdelen vervangen en opnieuw laten afvloeien
- De volledige vloer laten egaliseren
Bij het eventuele vervangen van houten vloerdelen zal ik ook in de knoei komen met onze vloerisolatie aan de onderkant ervan vrees ik, of is zoiets makkelijk op te lossen?
TL;DR: Vloer is ruk, hebben lekkage gehad en nu besloten om vloer aan te pakken. Twijfel over welke aanpak kiezen.
[ Voor 2% gewijzigd door RevellNL op 29-07-2020 10:26 . Reden: tl;dr toegevoegd ]
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Binnenkort moet ik ook een steiger renoveren. Dit ziet er super strak uit. Ben je overigens niet bang dat hij spekglad wordt zonder geprofileerde vlonderdelen? Ik heb nu vlonderdelen met profiel en die worden al enigszins glad na wat regen. Ik moet wel toegeven dat zonder profiel wel een stukje mooier is.GeeMoney schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:28:
[...]
Juist de gladden delen blijven ruwer.
Dit omdat groene aanslag hier minder goed op hecht en het makkelijker schoon te houden is...
Dit omdat groene aanslag hier minder goed op hecht en het makkelijker schoon te houden is...
Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/