@
Sahara Klopt, nou ben ik gelukkig nog net geen 40, dus 's nachts pissen heb ik nog niet zo'n last van, maar:
- Als ik uit bed kom spring ik eerst onder de douche, daarna zet ik de telefoon aan en check ik eerst de koers
- Bij het naar binnen werken van mijn ontbijt check ik even de koers van de afgelopen uren, je moet immers iedere hap 25x kauwen en dus kan je duim even door de Binance App scrollen
- Bij het eerste rode stoplicht onderweg naar mijn werk kan ik ook wel even kijken
- Op mijn werk kijk ik onderweg naar het koffiezetapparaat, of het toilet, of als ik ergens anders in het pand moet zijn even snel naar de koers op mijn telefoon. Misschien even een snelle trade.
- In de pauze kijk ik even
- Onderweg naar huis bij een rood stoplicht kijk ik even
- Bij thuiskomst kijk ik even
- Na het avondeten zet ik de laptop aan en begint het feest
- Als ik fitness (heb alle apparaten op zolder staan), dan heb ik zowel een PC met groot scherm aan voor Netflix, als de laptop ernaast met de Bitcoin koers
- Naar bed. Soms als ik in een grote trade zit laat ik het scherm tijdens het tandenpoetsen nog even aanstaan
Vanmiddag had ik een begrafenis, ik was iets te vroeg, dus tjah, dan kijk ik even...
Tijdens de 2017 bullrun had ik zelfs een telefoon constant aan naast mijn bed liggen om als ik wakker werd direct te kunnen kijken
Dus dat valt best wel mee. Toch?
Maar, ik moet wel zeggen dat het eind 2017 echt niet ok was. Toen had ik er echt last van. Nu vind ik het gewoon leuk, het is een hobby en het is in balans. Ik kan op drukke dagen ook gewoon helemaal niet kijken, of de laptop een dagje uit laten. Ik ben mij gelukkig heel erg bewust van mijn eigen gedrag en constateer het direct als ik ergens stress van krijg. Dan onderneem ik direct actie. Wat voor mij heel erg heeft geholpen is het terugschalen van het bedrag waar je mee speelt. In 2017 had ik soms wel een verschil van 5k tussen het naar bed gaan en om 03:00 wakker worden en op de telefoon kijken. Nu ben ik afgehard, speel ik bewust met een kleiner bedrag en zie ik het als een bijkomstigheid. Ik hoef niet per se die x100 short mee te pakken.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen